Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.257 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:38

ST10©DE

Dus.............

argusb79 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:10:
Mijn huidige Leon 1.2 TSI moet ik in mei helaas inleveren :(
Tijd om rond te kijken en wat nieuws uit te zoeken :D

....

- Octavia (te groot en WAF)
En de Skoda Rapid Spaceback?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:50
De werkgever betaalt normaal gesproken de verrekening. Het voorschot dient slechts om het leasebedrag te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argusb79
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 17:14
P. Mekes schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:17:
[...]

En de Skoda Rapid Spaceback?
Die heeft een wat magere motor, ik vind hem "niet heel knap" en WAF. Het vorige model ( sedan? ) zag er wat beter uit.

PVoutput 3.3kWp Bauer mono, SB3000-TL21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:56
En WAF staat in dit geval ook voor Wife Acceptance Factor?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argusb79
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 17:14
kw_nl schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:26:
En WAF staat in dit geval ook voor Wife Acceptance Factor?
Volledig correct!

PVoutput 3.3kWp Bauer mono, SB3000-TL21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Hmm, zo heel veel mer auto's zijn er niet:
- Hyundai i30
- Kia C'eed
- Nissan Pulsar

- Toyota Auris
- Citroën
al overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
argusb79 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:10:
Mijn huidige Leon 1.2 TSI moet ik in mei helaas inleveren :(
Tijd om rond te kijken en wat nieuws uit te zoeken :D

Eisen vanuit de werkgever:
- Diesel :( (vooral omdat ik met mijn huidige klussen vooral op de fiets naar de klant ga).
- Max energielabel C met uitloop naar D :(
- Geen hybride :(
- Geen SUV-achtige wagens ( maar die boeien mijzelf ook helemaal niet ).

Budget is 775 inclusief brandstof obv 30k en 60 maanden, betaal wat eigen bijdrage over het toale leasebedrag maar krijg niets terug van het bedrag onder budget, bijtelling is dus volledig leidend.

Eisen vanuit mezelf:
- Goede stoelen
- Voldoende ruime kofferbak ( Apparatuur meeslepen, kampeervakanties, Leon is nu toereikend ).
- Motor die goed met het verkeer meekan ( > 100 PK ).
- Niet té groot ( bij huis veel parkeerdruk en altijd fileparkeren ).
- Beetje leuk uiterlijk

Huidige kanshebbers:
- Volvo V40 Nordic+ ( relatief duur, fijne stoelen )
- Mazda 3 sedan ( iets goedkoper, nog geen diesel kunnen rijden, aan de grote/lange kant )
- Fiat Tipo ( betaalbaar! ruimte! Nog niet kunnen zitten/rijden en Italiaanse auto ... )

Outsiders:
- Focus lease edition ( betaalbaar, maar op de een of andere manier hebben we een "net niet" gevoel ).
- Opel Astra (reed wel prettig, zit heerlijk, maar lelijke stoelen en WAF).

Afvallers:
- Mazda 3 hatchback ( helaas alleen met energielabel > D ).
- Leon 5 deurs ( helaas alleen met energielabel > D ).
- Renault (WAF)
- Peugeot (WAF)
- Octavia (te groot en WAF)
- VW ( duur, diesel handbakken alleen energielabel > D )
- Kia, Hyunai, Nissan ( uiterlijk, WAF )
- BMW, Mercedes, Audio ( vaak te duur en zie mezelf er niet in rijden ).

Zie ik nog opties over het hoofd?

De Tipo is mijn "budget"optie naast de Focus lease edition.
Heeft er al iemand in de nieuwe Tipo hatchback gezeten/gereden? Hij staat nog bijna nergens en als hij al ergens staat is het een benzinemodel.
Even door mijn eigen beschikbare lease lijstje geen gescrold.
Toyota al geprobeerd? Zelf geen ervaring met deze auto's, maar zie dat de Auris 1.4d energielabel C heeft, en is volgens mij ook C-segment net als de Seat Leon. In mijn overzicht is de leaseprijs eind 700, begin 800 euro, mag je een percentage over je budget heen gaan?
Dan heb je nog de Avensis Touring Sports Aspiration en Business Plus die op C zitten, maar nog wat duurder zijn dan de Auris.
Bij Citroën zitten misschien nog wat auto's? Ook zelf niet geprobeerd, maar de C3 of C4 Cactus misschien? (vind ze persoonlijk niet mooi however)
En de Skoda Fabia Combi is ook nog betaalbaar en wat kleiner dan de Octavia.

-EDIT-
Ik zie dat in de tijd dat ik dit typte al anderen soortgelijke dingen hebben voorgesteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo op de site van Athlon kijk lijkt mij de Opel Astra toch veruit de meest betaalbare diesel als je een station in het C segment wil. Klopt dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30
Grappig dat de Tipo wel door de WAF komt :D

Ik zou toch maar eens gaan praten, want op deze manier valt er niet veel meer te kiezen. Met die kale plek op je hoofd. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
WAF-gerelateerd, was ik ineens alle combi's op mijn lijstje kwijt. :P

'als jij hem wil is het goed hoor, want jij moet er het meest in rijden, maar ik vind hem lelijk'. Tja.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Goedgekeurd dus d:)b

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Crazy D

I think we should take a look.

Haha dat is toch wel een opmerking a la "ik ben niet boos, alleen teleurgesteld" hoor. Gevaarlijk... :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:30
Pfffff my god wat een gedoe met de WAF.
Ik kies de auto uit. Ik ben namelijk diegene die er minimaal 10~20 uur per week inzit.

Wel overleggen we hetvolgende vooraf:
- Max. Bijtelling per maand
- minimum ruimte binnen

Verder kiest mijn vrouw eigenlijk altijd de kleur en interieur. Vind ze leuk om te doen.

Some other news, nog 7 nachtjes en ik kan mijn Renault Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris ophalen!
Partijtje zin in!

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:55
Dan heb ik toch mazzel gehad. Ik maak de shortlist, en vrouwlief weet de voorkeur van mij voor licht interieur, en een kleur op de auto.

Met de samenstelling van de V40 was ze het helemaal eens :P tot en met de exterieur stylingkit aan toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

De auto die ik op het oog had ,had ook niet de WAF. Toch gekozen voor de xf in plaats van 2 gt, c4 picasso, grand scenic/ espace. Zoals al werd aangehaald,95% van de tijd zit zij niet in de auto. En als ze er wel in zit lijkt het me dat het interieur belangrijker is dan het exterieur als bijrijdster.

@fatalzero mooie bak, veel veilige kilometers toegewenst ! Foto's tzt?

[ Voor 10% gewijzigd door ST10©DE op 06-01-2017 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

FatalZero schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:54:
Pfffff my god wat een gedoe met de WAF.
Ik kies de auto uit. Ik ben namelijk diegene die er minimaal 10~20 uur per week inzit.
Haha met die redenatie zou zijn weleens thuis kunnen komen met een setje kleding waarvan je niet wilt dat anderen haar daar in zien :+

Was gelukkig bij mij ook geen probleem hoor, ik ben kritischer dan zij is.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:10:
Als ik zo op de site van Athlon kijk lijkt mij de Opel Astra toch veruit de meest betaalbare diesel als je een station in het C segment wil. Klopt dat?
Weet niet wat je budget is. Maar bij mij kwam hij ook by far als meest voordelig uit. Erg compleet voor mijn leasebudget (650, 30.000/4 jaar).

Ik vond hem zelf eigenlijk wat saai. De Megane vond ik wat "spannender". Maar leaseprijs was hoog en reviews en proefrit viel wat tegen.

Voor mij is het dus de Astra geworden.

[ Voor 0% gewijzigd door kw_nl op 07-01-2017 13:40 . Reden: Domme typo, ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
P. Mekes schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:43:
De auto die ik op het oog had ,had ook niet de WAF. Toch gekozen voor de xf in plaats van 2 gt, c4 picasso, grand scenic/ espace. Zoals al werd aangehaald,95% van de tijd zit zij niet in de auto. En als ze er wel in zit lijkt het me dat het interieur belangrijker is dan het exterieur als bijrijdster.

@fatalzero mooie bak, veel veilige kilometers toegewenst ! Foto's tzt?
Een XF is toch geen concurrent van een 2 GT maar eerder van een 5 GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

t_captain schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:47:
[...]

Een XF is toch geen concurrent van een 2 GT maar eerder van een 5 GT?
Zou je op het eerste oog inderdaad zeggen. Echter, het eerste criterium waar ik op selecteerde was dat er drie kinderzitjes op de achterbank moeten passen. En dan komen dus zowel de xf als de 2gt naar voren. Dus in mijn geval wel. De 5gt werd te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kw_nl schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:34:
[...]

Weet niet wat je budget is. Maar bij mij kwam hij ook by far als meest voordelig uit. Erg compleet voor mijn leasebudget (650, 30.000/4 jaar).

Ik vond het zelf eigenlijk wat saai. De Megane vond ik wat "spannender". Maar leaseprijs was hoog en reviews en proefrit viel wat tegen.

Voor mij is het dus de Astra geworden.
Het budget is 750,- Maar alles wat niet op gaat krijg ik bovenop mijn loon. Ik zoek dus een c-segment station die redelijk vol is met opties voor een lage prijs. Als ik zo kijk naar de Astra komt die prima uit de bus als bang for the buck. Ik heb ook naar de Megane gekeken maar als je bijvoorbeeld dat grote scherm wil zit je al gelijk in de meest luxe versie, sowieso is de Megane al prijziger dan de Astra. Ik vind hem er wel mooi uitzien. Verder nog gekeken naar Toyota Auris, aardige auto, ook vrij duur en het front stond me niet echt aan. Een Skoda Rapid vond ik toch niet zo mooi uiteindelijk en een hoog VW van 10 jaar geleden interieur. De Peugeot 308, mooie strakke auto van buiten, van binnen te minimalistisch (bediening vrijwel enkel via scherm heb ik nu ook) en zo nog wat andere auto's afgegaan. Waar ik nog wel eens naar zou willen kijken als ik bij het bedrijf werk en de echte leaseprijzen kan zien is de Honda HR-V. Een vreemde eend in het rijtje stations maar die viel erg positief op vanwege handigheden (bijvoorbeeld de mogelijkheid om de zittingen van de achterbank op te klappen zodat je gewoon een (race)fiets rechtop achter de voorstoelen kan neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:11
Ik heb gisteren ook te horen gekregen dat er wat vaart mag komen achter mijn volgende leaseauto.
Ik rijd nu een Renault Megane Estate uit 2012 en de nieuwe Megane viel mij toch iets tegen. De opties die ik nu eigenlijk nog open heb zijn:

-Mazda 3 HB 2.2 Skylease GT (donderdag proefrit)
-Audi A3 (eventueel poolauto 2015 mogelijk)

Heel lang getwijfeld of er niet een echte station moet komen in verband met een grote hond maar dit lijkt niet echt een issue te zijn want hond is max 55kg als hij is uitgegroeid en dat moest lukken met een laadruimte van 380L ;) Waar ik mij bij de Mazda wel een beetje zorgen over maak is de aflopende daklijn haha!

Budget is 700 ex benzine en bij 35k /4 jaar. Bijtelling zal sowieso zwaar tegenvallen t.o.v. 14% Megane!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft die Audi uit 2015 geen 14%?
De Mazda heb ik ingezeten bij de dealer, prachtige auto, mooi afgewerkt ook. Helaas voor mij iets te duur in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe jezelf een lol en ga voor de A3. Niks te nadele van de Mazda maar de Audi is gewoon een verdomd goede auto en fijne snelwegcruiser :)
En als het een sportback is heb je ruimte zat ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14

Shunt

Boe

HouseQ schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:00:
Ik heb gisteren ook te horen gekregen dat er wat vaart mag komen achter mijn volgende leaseauto.
Ik rijd nu een Renault Megane Estate uit 2012 en de nieuwe Megane viel mij toch iets tegen. De opties die ik nu eigenlijk nog open heb zijn:

Heel lang getwijfeld of er niet een echte station moet komen in verband met een grote hond maar dit lijkt niet echt een issue te zijn want hond is max 55kg als hij is uitgegroeid en dat moest lukken met een laadruimte van 380L ;) Waar ik mij bij de Mazda wel een beetje zorgen over maak is de aflopende daklijn haha!

Budget is 700 ex benzine en bij 35k /4 jaar. Bijtelling zal sowieso zwaar tegenvallen t.o.v. 14% Megane!
Opel astra, (met dat budget kun je hem 100% aan kleden inclusief ASR massage stoelen incl koeling en verwarming. Led verlichting en mogelijk ook nog het 1.6 140 pk model (diesel)).
Volvo V40 (als de ruimte geen issue is.)
Skoda octavia (dan wel de station want anders krijgt je hond de deksel op zijn kop!)
Ford focus wellicht (als je het interieur kunt verdragen)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Allereerst... Hebben er zoveel tweakers tegenwoordig een Web Application Firewall (WAF) in huis welke invloed heeft op de keuze van de leaseauto?? Wat betekent WAF?

Ikzelf moet ook nu tzt een auto gaan uitzoeken en loop tegen veel van dezelfde zaken als als de laatste aantal posters. Huidige Auto Renault Megane Estate GT-Line (bevalt prima) maar wil eigenlijk wel wat anders voor de volgende auto ondanks dat ik de nieuwe Megane ook mooi vind.

Mijn WAF is niet gecharmeerd van de Talisman en Octavia (ik wel) en ik wil stiekem heel graag de A3 sportback. Ben alleen bang voor eventuele ruimte die ik ga missen qua laadruimte, t.o.v. huidige auto ga ik er qua beenruimte wel op vooruit wat voor mij juist belangrijk punt is.

Ikzelf ben totaal geen Opel fan (geen slechte ervaringen ofzo maar gewoon gevoel en uiterlijk) maar als je dan kijkt naar de nieuwe Astra valt hij mij qua uiterlijk erg mee (misschien zelfs mooi...?) en het interieur + de vele goedkope opties erg mee! Misschien toch maar eens langs de garage gaan om hem eens te bekijken.

EDIT: Wat heeft Opel met dat stuur gedaan joh... 80 knopjes.... Ze hadden nu juist net het middenconsole minimaler gemaakt maar zie nu waar dat is gebleven en waarom ik het niet zo mooi vind...

Verder is het op dit moment nu erg karig naar mijn qua betaalbare aangeklede auto's onder de 700€ (ex brandstof)

[ Voor 7% gewijzigd door Blankinho op 07-01-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14

Shunt

Boe

Blankinho schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:31:
Allereerst... Hebben er zoveel tweakers tegenwoordig een Web Application Firewall (WAF) in huis welke invloed heeft op de keuze van de leaseauto?? Wat betekent WAF?

Ikzelf moet ook nu tzt een auto gaan uitzoeken en loop tegen veel van dezelfde zaken als als de laatste aantal posters. Huidige Auto Renault Megane Estate GT-Line (bevalt prima) maar wil eigenlijk wel wat anders voor de volgende auto ondanks dat ik de nieuwe Megane ook mooi vind.

Mijn WAF is niet gecharmeerd van de Talisman en Octavia (ik wel) en ik wil stiekem heel graag de A3 sportback. Ben alleen bang voor eventuele ruimte die ik ga missen qua laadruimte, t.o.v. huidige auto ga ik er qua beenruimte wel op vooruit wat voor mij juist belangrijk punt is.

Ikzelf ben totaal geen Opel fan (geen slechte ervaringen ofzo maar gewoon gevoel en uiterlijk) maar als je dan kijkt naar de nieuwe Astra valt hij mij qua uiterlijk erg mee (misschien zelfs mooi...?) en het interieur + de vele goedkope opties erg mee! Misschien toch maar eens langs de garage gaan om hem eens te bekijken.

EDIT: Wat heeft Opel met dat stuur gedaan joh... 80 knopjes.... Ze hadden nu juist net het middenconsole minimaler gemaakt maar zie nu waar dat is gebleven en waarom ik het niet zo mooi vind...

Verder is het op dit moment nu erg karig naar mijn qua betaalbare aangeklede auto's onder de 700€ (ex brandstof)
De Octavia komt een nieuw model dit jaar dus wellicht dat de vrouw/vriendin deze wel mooi vind. Wellicht vind ze de superb wel mooi (meer model a talisman D segment).
Een A3 tja persoonlijk vond ik hem heerlijk rijden maar de kofferbak viel mij gewoon te erg tegen vooral als je het naast een astra station zet of een octavia.
Gezien je graag iets hebt wat een minimaal interieur heeft zal een focus wellicht buiten de boot vallen maar die rijden wel echt heerlijk. En met het style pack zien ze er ook nog eens erg leuk uit. Vooral op 18inch.
Als ik het budget had gehad kwamen er maar 2 auto's op mijn short list.
De 2.0 Mondeo en de 2.0 Superb. Maar ja met 40k 4 jaar met 770 red je dat niet. (niet zonder de 125 euro eigen bijdrage aan te spreken)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42

Gallus

Cheesy

Ik ben zelf van een zo'n zelfde Megane naar een Mazda 6 gegaan. Die heeft dezelfde heerlijke motor als de Mazda 3 en in Skylease GT-uitvoering heb je erg veel luxe. Ook rijd je in een wat meer originele auto dan een Audi (wat natuurlijk ook geen slechte auto is).

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56

3 jaar de Mazda 3 HB in 2.0 GT-M benzine uitvoering gereden en was een erg fijne wagen. Erg goede wegligging, ruim zat voor z'n klasse en naar mijn smaak een mooi model met een mooi interieur. Goede stoelen ook. Enige minpuntje was dat tegen het einde de middenconsole wat krakerig werd als ik m'n arm erop legde.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HouseQ
Mazda 6 (buiten budget) , Talisman(te kaal m.i.), Mondeo enz vindt mijn baas net iets te groot/dik helaas.

Ford focus vind ik echt lelijk van binnen en Opel is gewoon niet echt mijn smaak.
V40 is een mooie bak maar is net als de Megane een 13 in 1 dozijn auto ( A3 wellicht ook maar daar was ik na 1 ritje eigenlijk verkocht haha, dit had ik met de V40 en Megane niet echt)

Overigens laat ik onze administratie ook nog even navraag doen voor een 15% E-tron of GTE :)

Vandaag helaas geen weer om echt een proefritje te maken :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43
Als ik tussen een Mazda en een Audi zou mogen kiezen is het een no-brainer; de Mazda. Daar zie je er veel te weinig van de op de weg. Prachtige auto's zijn het tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vwb die WAF: gewoon bestellen wat je zelf wilt. Zij rijdt er in principe nauwelijks in lijkt me. En om vergiffenis vragen is makkelijker dan om toestemming ;)
Wil je toch een ok van je vrouw, compenseer het dan met iets. Etentje oid. Valt altijd over te praten.

Overigens snap ik nog steeds een oud collega niet: die koos op aangeven van zijn vrouw voor een FOcus omdat die WEL bekerhouders in het dasboardkastje had. Dat was het enige breekpunt, voor hem zelf was het de Megane geworden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14

Martinspire

Awesomeness

en de nieuwe Megane viel mij toch iets tegen.
Vanwaar viel de Megane je tegen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
Martinspire schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:56:
[...]

Vanwaar viel de Megane je tegen?
Hij voelde iets trager aan dan zijn voorganger die ik nu rijd. tevens vindt dat het Touch screen zich erg traag laat bedienen. Qua rijeigenschappen is hij iets minder zweverig wat ik dan weer een pluspunt van de nieuwe vind.

Wellicht dat het ook gewoon te maken had met de proefrit in de A3 eerder, en dat objectief blijven dan ook wat moelijker is.

[ Voor 3% gewijzigd door HouseQ op 07-01-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 20:49

Pinobigbird

doesn't share food!

tiguan schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:39:
Als ik tussen een Mazda en een Audi zou mogen kiezen is het een no-brainer; de Mazda. Daar zie je er veel te weinig van de op de weg. Prachtige auto's zijn het tegenwoordig.
Mee eens. Het is dat ik geen Mazda mag i.v.m. het merkenbeleid (8)7). Ook jammer dat de Mazda in de lease vaak onevenredig duur is.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Valt wel mee toch?

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/KO5u1pSFjvw/maxresdefault.jpg

Als ik hem vergelijk met de Golf bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://images.autowereld.com/high/79772-vw-golf-gte-8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

HouseQ schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:01:
[...]

Hij voelde iets trager aan dan zijn voorganger die ik nu rijd. tevens vindt dat het Touch screen zich erg traag laat bedienen. Qua rijeigenschappen is hij iets minder zweverig wat ik dan weer een pluspunt van de nieuwe vind.
Je weet dat je die 8.7" touchscreen niet hoeft te nemen? Dat is gewoon een optie. De kleinere touchscreen heeft ook nog wat sneltoetsen extra. Al hoor ik de klacht vaker.

Ik ga volgend weekend (of weekend erna, nog niet helemaal duidelijk) naar de autobeurs in Brussel. Eens kijken of ik daar nog wat meer ervaringen kan verkrijgen die mijn keuzes wat definitiever maakt. Daarna een paar proefritten inplannen en een uiteindelijke keuze maken.

Meer mensen die nog naar Brussel gaan? En weet iemand in hoeverre de autoprijzen tussen NL en BE verschillen? Of zijn er ook nog wat Nederlandse verkopers aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
HouseQ schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:34:
Mazda 6 (buiten budget) , Talisman(te kaal m.i.), Mondeo enz vindt mijn baas net iets te groot/dik helaas.

Ford focus vind ik echt lelijk van binnen en Opel is gewoon niet echt mijn smaak.
V40 is een mooie bak maar is net als de Megane een 13 in 1 dozijn auto ( A3 wellicht ook maar daar was ik na 1 ritje eigenlijk verkocht haha, dit had ik met de V40 en Megane niet echt)

Overigens laat ik onze administratie ook nog even navraag doen voor een 15% E-tron of GTE :)

Vandaag helaas geen weer om echt een proefritje te maken :(
Hahaha ik hoor/zie meelf gewoon spreken!

Ik heb helaas niet de mogelijkheid voor het kiezen van een 15% wagen, hoop dat dit wel voor jou lukt want dan ben je zeker spekkoper financieel ook gezien :)
tiguan schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:39:
Ik heb vrij lange benen, is dit met een Mazda3 goed te doen of is het in dat opzicht wel aziatisch? Honda bijvoorbeeld heb ik bij langere ritten gewoon echt last van mn benen.
De Mazda modellen + opties zijn wel erg mooi moet ik zeggen en je ziet je weinig dus die wellicht ook op de shortlist voor een rondje langs de dealer

[ Voor 26% gewijzigd door Blankinho op 07-01-2017 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:04
The Eagle schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:54:
Vwb die WAF: gewoon bestellen wat je zelf wilt. Zij rijdt er in principe nauwelijks in lijkt me. En om vergiffenis vragen is makkelijker dan om toestemming ;)
Wil je toch een ok van je vrouw, compenseer het dan met iets. Etentje oid. Valt altijd over te praten.

Overigens snap ik nog steeds een oud collega niet: die koos op aangeven van zijn vrouw voor een FOcus omdat die WEL bekerhouders in het dasboardkastje had. Dat was het enige breekpunt, voor hem zelf was het de Megane geworden.
|:( 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
In het dashboardkastje is niet de meest ideale plek, want dan heb je meestal van die ondiepe houders. Ik ben erg te spreken over hoe BMW het heeft opgelost:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/i/150615099084-0-1/s-l1000.jpg

Twee uitschuifhouders, waarvan de linker in een bocht naar de bestuurder toe komt en de rechter rechtuit opent.

Ook Mazda had het op onze RX-8 leuk opgelost. Twee bekerhouders in de cardantunnel. Leek wel een Amerikaan, zo groot waren die vakken. Konden twee flessen Riesling in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Ik probeerde juist om mijn vrouw mee te nemen naar de Volvo voor een proefrit, ze zou immers ook in de auto gaan rijden. 'Ga jij maar, het maakt me toch niet uit - zolang hij maar piept als ik moet stoppen tijdens het achteruit parkeren :D'

Sinds de laatste keer van posten heb ik dus een proefrit in een V90, 4-serie Gran Coupe en Superb gemaakt (en rij ik nu qua huurauto in een kale 3-serie touring, welke ik dus qua vergelijk ook mee kan nemen). Respectievelijke volgorde van voorkeur tot dusver:

1) V90/S90, geweldige auto - fraai van binnen- en van buiten. Rijgedrag is niet heel bijzonder, maar qua ontspannen rijden is het wel een topper, je hoeft weinig tot niet bij te sturen.

2) BMW 4 GC. De enige auto in dit rijtje waar je echt een smile krijgt van het rijden zelf. Van buiten ook schitterend vind ik, maar van binnen niet heel bijzonder - zeker in vergelijk met de nieuwe Volvo.

3) Skoda Superb. Qua rijden heel anoniem, wat qua exterieur en interieur ook eigenlijk wel mijn conclusie is. Maar enorm compleet en natuurlijk financieel een stuk aantrekkelijker.

Want waar je bij de eerste twee snel richting de 60k cataloguswaarde gaat met wat opties, heb je een enorm complete Superb voor 40k. En dat scheelt al snel een kleine 200 euro netto per maand aan bijtelling. Een wild card is de XC60 in Polar+ uitvoering die momenteel netjes is qua prijs aangezien hij er dit jaar uitgaat. Voor 55k heb je een flink aangeklede SUV met panoramic sunroof. En ik blijf het een hele mooie auto vinden.

Nog een maand om te beslissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vijf jaar geleden kon je de Superb nog aankleden tot de prijs van een A6: http://www.autoweek.nl/au...v6-fsi-4x4-laurin-klement

Maar volgens mij zijn de V6, de 4WD en misschien ook het L&K uitrustingsniveau uit de lijst.

Als je twijelt tussen de 4 en de S90, is een 5 dan geen compromis? Hij neigt ten opzichte van de 3 en 4 iets meer naar luxe, maar zal toch iets meer een kwajongensauto zijn in vergelijk met de Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Daar heb ik aan gedacht, maar dan wel de 'oude' 5-serie in een last minute editie, aangezien de nieuwe bij 57k start (diesel, automaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39

JaQ

kellhus schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:41:
Daar heb ik aan gedacht, maar dan wel de 'oude' 5-serie in een last minute editie, aangezien de nieuwe bij 57k start (diesel, automaat).
Ik ken het probleem, maar een 520d touring (last minute edition) met een paar opties kost in de lease bij alphabet toch zo'n 150 euro meer dan een v90. (Na bijtelling dus nog veel meer, want bijna 10k duurder)

De xc60 versus de v90 is wel een wereld van verschil. Een suv rijd echt beduidend minder.

4 GT is achterin te klein voor mijn doeleinden (3 kids) en 3 GT is echt een lelijke wagen die effectief voor mij hetzelfde kost als een v90.

Voordat ik in een zigeunerauto (met zo'n ster voorop) ga rijden moet er wel wat gebeuren, ondanks ze naar ik verneem prima rijden.

Kortom, voor mij is het de v90 geworden. Nu nog de kleur uitonderhandeld met m'n vriendin en de auto wordt besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door JaQ op 07-01-2017 21:11 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kellhus
JaQ schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:11:
[...]

Ik ken het probleem, maar een 520d touring (last minute edition) met een paar opties kost in de lease bij alphabet toch zo'n 150 euro meer dan een v90. (Na bijtelling dus nog veel meer, want bijna 10k duurder)

De xc60 versus de v90 is wel een wereld van verschil. Een suv rijd echt beduidend minder.

4 GT is achterin te klein voor mijn doeleinden (3 kids) en 3 GT is echt een lelijke wagen die effectief voor mij hetzelfde kost als een v90.

Voordat ik in een zigeunerauto (met zo'n ster voorop) ga rijden moet er wel wat gebeuren, ondanks ze naar ik verneem prima rijden.

Kortom, voor mij is het de v90 geworden. Nu nog de kleur uitonderhandeld met m'n vriendin en de auto wordt besteld.
Wat voor V90 gaat het qua uitrusting worden? Ben benieuwd.

En inderdaad, MB gaat het voor mij ook niet worden vanwege de uitstraling. Heb een klein jaar in een nieuwe C-klasse gereden en daar is niets mis mee, maar had steeds de neiging om hem een straat verderop te parkeren :D

[ Voor 59% gewijzigd door kellhus op 07-01-2017 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Haha, grappig is dat smaken zo verschillen. Ik zou niet snel een Volvo nemen omdat ik dat qua uiterlijk een ouwe lullenbak vind :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

kellhus schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:39:
[...]

Wat voor V90 gaat het qua uitrusting worden? Ben benieuwd.

En inderdaad, MB gaat het voor mij ook niet worden vanwege de uitstraling. Heb een klein jaar in een nieuwe C-klasse gereden en daar is niets mis mee, maar had steeds de neiging om hem een straat verderop te parkeren :D
V90 D4 geartronic momentum met intro line, family line, luxury line, verlichtingspaal, elektrische trekhaak, handmatig bediende zitting verlengders, metallic lak en 18" 5-spaaks velgen.

Ik vermoed mussel blue met zwart leer, maar andere kleuren worden nog besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
JaQ schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:11:
...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

nokiaan958GB schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:56:
Haha, grappig is dat smaken zo verschillen. Ik zou niet snel een Volvo nemen omdat ik dat qua uiterlijk een ouwe lullenbak vind :-)
Je bent bekent met de nieuwe modellijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb nog niet gekeken, maar een V90 zoveel goedkoper dan een 5?

De V70 zat afaik al tussen de 45 en 75k, dan zou ik een V90 rond de 55 -- 100k verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

t_captain schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:55:
Ik heb nog niet gekeken, maar een V90 zoveel goedkoper dan een 5?

De V70 zat afaik al tussen de 45 en 75k, dan zou ik een V90 rond de 55 -- 100k verwachten?
10k is iets overdreven door de last minute aanbieding die nu loopt op de 5 touring.

V90 d4 automaat in het niveau dat ik noemde is hetzelfde als een 520d automaat last minute luxury edition met nog wat extra dingen als heads up display, trekhaak, etc. Die v90 is 64k, de 5 komt nu door last minute aanbieding op 68k volgens de website van Alphabet.

Als die last minute aanbieding er niet was (dus high exec + luxury line) kom je boven de 74k uit (volgens het excel docje dat ik heb gemaakt tussen kerst en oud & nieuw). Echter de leaseprijs is nu nog steeds ongeveer 200 euro hoger in het nadeel van de 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:47

vhal

ಠ_ಠ

P. Mekes schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:09:
[...]

Je bent bekent met de nieuwe modellijn?
De HEMA rookworsten onder de auto's? Afgezien van de nieuwe V90 en de XC90 zit er maar weinig kraak nog smaak aan. Dat smaken persoonlijk zijn is wel een feit. Ik word niet bepaald warm van een V40/60 in de hedendaagse trim, anderen vinden ze geweldig.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik vind de S90/V90 één van de weinige auto's in zijn klasse die niet overdreven 'flashy' is. Een E-serie vind ik bijvoorbeeld van binnen fraai, maar zoals de meeste mensen hem aankleden (Avantgarde, AMG exterieur, Nightpakket etc) zou ik hem qua exterieur niet heel comfortabel bij een klant voor de deur zetten.

Maar goed, dat is puur persoonlijk, ik heb collega's die er geen probleem mee hebben om een A7, X6 of een Porsche mee te nemen naar een klant. Wellicht ben ik gewoon wat conservatief daarin. Nog even buiten het feit dat ik ook nooit een eigen bijdrage zou willen betalen voor een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:49

page404

Website says no

kw_nl schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:02:
Valt wel mee toch?

[afbeelding]

[afbeelding]
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen van een Opel, maar mooi dashboard, zeker vergeleken met de VW. Maar die hebben al jaren de knusheid van een mortuarium.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38
nokiaan958GB schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:56:
Moa als je kijkt naar de oudere modellen, en dan ga ik echt terug naar de vierkanten zware bakken, ja dan geef ik je gelijk.
Niet dat ik een Volvo liefhebber ben (ik heb er vrijwel niks mee..) maar de nieuwste modellen zijn toch wel sportief en strak hoor (de V90 station zou ik vandaag nog voor mijn deur willen hebben staan, ondanks dat Volvo niet mijn ding is xd). Toch een tintje Volvo maar dan in een veel moderner jasje als voorheen.
Bij de nieuwste modellen heb ik echt zoiets van ej, ze hebben eindelijk een ontwerper ingehuurd ipv wat platen staal tegen elkaar gelast.

Als het geld niet een al te groot probleem vormt zijn er in principe maar 4 merken die redelijk uitstralen op elk gebied (dan komt alleen je eigen smaak nog naar boven, en niet principe kwesties als: ach die zie je minder dus die wil ik. Zoals je vroeger op school alternatieve had rondlopen, gewoon anders zijn en dat keihard opvolgen).
Zelf denk ik aan deze 4 merken:
Volvo - oer degelijk, goed rij comfort, uiterlijk ja per persoon verschillend, veel moderne snufjes met oa de Volvo connect, vermogen? Leuke motoren voor te vinden.

Audi - oer degelijk, goed rij comfort, rap, uiterlijk per persoon verschillend (ik vind elk model sinds de B5 schitterend, en dan heb ik het over '97 '98 tot en met nu). Zowel voor de passagier als de bestuurder een leuke ervaring om in te zitten. Wat een nadeel kan zijn (bijv bij de A5) het is laag, het zit laag, slechte rug? Beter geen Audi. Een kennis van mijn vader heeft hem na 1 jaar verkocht (nieuw gekocht), hij was te groot voor de auto vond hijzelf, en dan spreken we over ~1.85. Zelf ook erin gereden en ik vond dat weer niet (ik ben ong 1.88), maar goed een jonge knul van bijna 30 versus een man van in de 50.

BMW - oer degelijk, rij comfort niet zo mijn ding (achterwiel aandrijving, ja het geeft je een boost alsof je meer vermogen hebt maar qua rij gedrag is het echt persoonlijk), strakke modellen met de nieuwste snufjes. BMW heeft altijd trekjes om de kwaliteiten voor de bestuurder het beste te maken (dan doel ik niet alleen op het rij gedrag, maar qua interieur, bekerhouders die naar de bestuurder toekomen, dashboard volledig en goed toegankelijk voor de bestuurder)

Mercedes - tsja ook weer zoals de rest, etc, grootste verschil vs Audi en BMW: Mercedes richt(te) zich met bepaalde zaken voornamelijk op de passagier. Bijv betere stoelen voor de passagier, een interieur die het de passagier leuk maakt. Oftewel, ze kunnen de Taxi branch niet loslasten, leuke taxi wagen (over het algemeen hé, neem een peperdure AMG of 2016-17 model en je krijgt natuurlijk als bestuurder een hele leuke wagen).

Hoewel bovenstaande toch wel behoorlijk wat feiten bevat, zit er natuurlijk ook een persoonlijk smaakje aan die ik erbij vermeld.
Een Franse of Oosterse wagen vind ik er niet echt bijpassen, dat (vind ik, maar kijkend naar genoeg review sites ben ik niet de enige en zitten er toch wel flink wat feiten in) is het net een niveau lager.
Tegen Franse en Oosterse wagens hebben de Duitsers natuurlijk de VW/Skoda/Seat om dat niveau (qua auto hé niet qua niveau van de koper) te bedienen. Als ik moest kiezen tussen een leuke nieuwe Megane of een VW / Skoda / Seat dan werd het toch heel snel de Megane (VW / Skoda / Seat straalt heel goedkoop van binnen indien je een standaard versie neemt, alsof je je in een plastic doos bevind en dat vind ik bij de Megane niet het geval)

Maar goed budget speelt natuurlijk ook een rol, zo is de kans aanwezig dat je een hele ''dure'' (in verhouding dan) Renault kan pakken met flink wat upgrade pakketten, terwijl je voor datzelfde geld een ''kale'' Audi A3 of BMW 1 kan nemen (een kale audi, bmw, mb, volvo heeft vaker al heel veel aan boord, maar misschien net niet dat gene wat in het upgrade pakket van Renault zit).
En het budget is dan ook het belangrijkste, een Audi A3 (1 van de goedkoopste audi's) vergelijken met de uitgebreidste Mazda 6 schiet niet op, tenzij je het over de prijs hebt maar niet qua kwaliteiten van de auto zelf. Dan moet je een Audi A6 vergelijken met een Mazda 6 qua auto (gedrag, comfort, etc) en dan is een Mazda helemaal niks meer. Tenzij men het heeft over het budget (maar goed dat lees ik nergens erbij).

Voor mij is 1 ding altijd het belangrijkste: rijgedrag / rijcomfort, alles daarnaast (opties) is leuk maar geen eis. Als ik dan zou moeten kiezen tussen een ''kale'' A4 of een zeer uitgebreide Megane of Mazda dan werd het gewoonweg de A4. Standaard heeft de A4 alles wat je nodig kan hebben (persoonlijk) maar qua rijgedrag en etc steekt die met vlag en wimpel boven de Megane of Mazda uit (feit, dat was 20 jaar geleden al en dat is nooit verandert. Maar again, daar betaal je ook voor).

Deze site is ook wel leuk (ik heb hem niet gebruikt voor bovenstaande reactie hoor, ik kom de site toevallig net tegen, maar het kan misschien handig zijn voor sommige mensen):
http://www.dolopautos.nl/matchen/
Hier kan je makkelijk 2 merken/modellen met elkaar vergelijken in zeer overzichtelijke schema's.
Ook kan je de opties aan/uit zetten. Bijv kale BMW 3 serie vs de uitgebreidste Mazda 6 of Megane. Let wel op, aangezien renault en mazda budget auto's zijn, krijgen ze snel een hoog cijfer wegens de prijs, de prijs is dan ook veelal een pluspunt van deze 2 merken. Onderaan de pagina zie je hoe het eindcijfer opgebouwd is. Hoe ik het zo zie zijn het aanschaf/koop prijzen en geen huur/lease prijzen, hiervoor dien je dus zelf verder onderzoek te doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 16:19
Sorry, maar ik ben in dit topic nog geen post tegen gekomen die zo doordrenkt is van irrationele, emotionele, niet onderbouwde, stereotyperende inhoud als hierboven.

Een kale A3 verkiezen boven een Fransman met volledige opties?

De autowereld heeft (en blijft) al decennia lang iets tegen Franse wagens hebben. Soms terecht, maar tegenwoordig vaak gebaseerd op ervaring van 20+ jaren geleden (iets met elektronica enzo). Daarbovenop komt ook nog dat ik genoeg negatieve shit lees over de (tevens moderne) Duitse heilige wagens. Olie zuipen, rotte versnellingsbakken, roest, just to name a few.

Wat dat betreft is de autowereld net als voetbal. Veel meningen zonder rationele onderbouwing.

Edit: als je rijcomfort dan het allerbelangrijkste vindt, mag je volgens de platte stereotypes dan beter een Fransman verkiezen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door geekeep op 08-01-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
geekeep schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:14:
Sorry, maar ik ben in dit topic nog geen post tegen gekomen die zo doordrenkt is van irrationele, emotionele, niet onderbouwde, stereotyperende inhoud als hierboven.

De autowereld heeft (en blijft) al decennia lang iets tegen Franse wagens hebben. Soms terecht, maar tegenwoordig vaak gebaseerd op ervaring van 20+ jaren geleden (iets met elektronica enzo). Daarbovenop komt ook nog dat ik genoeg negatieve shit lees over de (tevens moderne) Duitse heilige wagens. Olie zuipen, rotte versnellingsbakken, roest, just to name a few.

Wat dat betreft is de autowereld net als voetbal. Veel meningen zonder rationele onderbouwing.
Niet onderbouwd? Ik probeerde juist zoveel mogelijk te onderbouwen ipv te zeggen: mazda is beter dan een renault of een renault is beter dan een bmw (Want dat lees ik juist alleen maar).
Roest is juist bij Mazda (kijk eens naar het Mazda topic hier.... kom op zeg, duitse wagens kunnen vrijwel niet roesten.. dankzij hun duurzame materialen, klopt er zitten een paar rotte blokken tussen. Maar het gaat hier over leasen, niet over kopen dus dat is direct een zorg minder) aanwezig, zelfs bij het nieuwste model staan ze op elke review site bekend om hun roest(duivel).
Bij deze zeg ik ook helemaal niks over de elektronica van Renault want dat is al beter vergeleken 4+ jaar terug. Hoewel, zie je een auto met 1 koplamp rijden, kans is inderdaad groot dat het een Franse wagen is. Again, ik vermeld het nu niet erbij omdat de elektronica al flink verbeterd is. Waarom zou ik zoiets moeten aanhalen indien dat anno 2016 bijna niet meer ter spraken is. Daarnaast lease je de renault, dus die koplamp a 300 euro kost je helemaal niks.

Is renault per definitie minder goed qua rijgedrag? Nee, een kennis van mij rijd met veel plezier in een Renault Megane RS naast zijn standaard A3. De RS vind hij op elk vlak beter (een redelijke auto kenner als je het mij vraagt), echter hebben we het dan wel over de RS versie en dat is niet een extra schermpje of knopje in het dashboard. Maar een totaal ander hoogwaardig kwaliteit onderstel.
Maar goed ik probeerde het redelijk standaard te houden en dus geen race/sport/circuit versies erbij te nemen.

Hoe ik het simpel kon houden zonder het verlies van al mijn onderbouwingen weet ik niet hoor, jammer dat jij dan ook met zo'n reactie komt.. Die zag ik totaal niet aankomen 8)7 8)7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Toen ik "oer degelijk" las bij Audi stopte ik al met lezen :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:16
Als je deze vergelijking maakt van interieur lijkt het mij wel handig om twee dezelfde types naast elkaar te zetten. Je toont nu namelijk het intrieur van een Golf GTE. Deze wijkt nogal af van een standaard Golf.
kw_nl schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:02:
Valt wel mee toch?

[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
YoshiBignose schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:22:
Toen ik "oer degelijk" las bij Audi stopte ik al met lezen :')
Oké dat is wel spijtig natuurlijk xd. Wel bedankt voor je goede onderbouwing. Audi is over het algemeen (dan laat ik 2 type blokken buiten beschouwing die een mede tweaker al aanhaalde, want inderdaad audi heeft ook een foutje gemaakt met een bepaald blok, uiteraard gewoon netjes garantie maar goed dat moeten we natuurlijk wel even buiten beschouwing laten he) een oer degelijk merk. Kijk maar eens op de weg hoeveel Audi's uit de jaren 90 nog vrolijk rondrijden op de weg, idem dito voor BMW, Mercedes en Volvo.
Franse / oosterse wagens (op de Toyota starlet eventueel de corolla na) zul je niet snel meer zien, zijn allang op.
Oer degelijk baseer ik dan niet op een auto die binnen 6 maanden stuk is vanwege een fabrieksfout (echt zo van yes, we kunnen Audi aanvallen want ze hebben een fout gemaakt bij een bepaald type blok.... dat werd tijd zeg), maar kijkend over een periode van 10-20 jaar.

Maar ik zou zeggen, bel een aantal garages op en vraag wat hun van Audi vinden (niet een Franse dealer of een Volvo dealer bellen hé). Ik vermoed dat je antwoorden krijgt als: sterke auto, ja zoals bmw; sterk, lang plezier etc etc. Maar goed dit is allemaal niet belangrijk bij lease, dit is belangrijk bij het kopen van een auto. Althans ik neem aan dat je niet een auto gaat leasen om er vervolgens 20 jaar plezier van te hebben. Om deze reden spreek ik voornamelijk uit het oogpunt: rijgedrag en rijcomfort..... Maar alles is persoonlijk, de 1 heeft de voorkeur naar meer opties en extraatjes in het dashboard, de ander zijn voorkeur gaat naar het rijgedrag (zoals die bij mij zoals aangegeven naar het rijgedrag en comfort gaat).

Het oer degelijke is dan echt niet een persoonlijke mening, je wilt niet weten hoeveel onderhoud ik al aan mijn Audi gehad heb.. Als ik Audi moest beoordelen op mijn persoonlijke ervaringen zou ik zeggen: hoofdpijn. Dat zou gewoonweg onjuist zijn, omdat ik de pech gehad heb dat de vorige eigenaar kennelijk een malloot op de weg was. De onderhoud historie die ik inmiddels opgebouwd heb staat niet direct gelijk aan het merk (zoals je ziet probeer ik wel objectief te blijven en niet op basis van mijn persoonlijke ervaringen).

Anyway ik weet helaas genoeg, geen duitse wagens hier (ga aub niet zeggen dat bmw veul beter is dan audi of als volvo, het zit allemaal in dezelfde categorie) wel Frans/oosters.

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 08-01-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Haha je hoeft het niet zo te overdrijven. M'n ouders hebben ook jaren in een Audi A4 uit 2001 gereden. Erg solide auto. Tegenwoordig hoor ik vaker slechte verhalen over nieuwe Audi's. Maar goed over ieder merk hoor je weleens wat negatiefs. De meeste mensen kopen een auto op basis van mening en niet objectief. Ik ben van Duits naar Japans naar Koreaans naar Amerikaans gegaan dus ik kan eerlijk zeggen dat ik niet echt merktrouw ben.

Mij zul je trouwens nooit in een VAG vinden, maar dat is inderdaad wel meer een principe kwestie (en ik ben geen loonslaaf). Ik ben van mening dat de gemiddelde mens dom is, dus als de meeste mensen zulke auto's kopen dan verdiep ik me in wat anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
inbedrijf schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:36:
Als je deze vergelijking maakt van interieur lijkt het mij wel handig om twee dezelfde types naast elkaar te zetten. Je toont nu namelijk het intrieur van een Golf GTE. Deze wijkt nogal af van een standaard Golf.

[...]
Dat valt wel mee toch? Het ging om de knopjes op het stuur he?

Afbeeldingslocatie: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/volkswagen-golf-vii-official-specs-and-images-released-photo-gallery_25.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:41:
[...]

Moa als je kijkt naar de oudere modellen, en dan ga ik echt terug naar de vierkanten zware bakken, ja dan geef ik je gelijk.
Niet dat ik een Volvo liefhebber ben (ik heb er vrijwel niks mee..) maar de nieuwste modellen zijn toch wel sportief en strak hoor (de V90 station zou ik vandaag nog voor mijn deur willen hebben staan, ondanks dat Volvo niet mijn ding is xd). Toch een tintje Volvo maar dan in een veel moderner jasje als voorheen.
Bij de nieuwste modellen heb ik echt zoiets van ej, ze hebben eindelijk een ontwerper ingehuurd ipv wat platen staal tegen elkaar gelast.

Als het geld niet een al te groot probleem vormt zijn er in principe maar 4 merken die redelijk uitstralen op elk gebied (dan komt alleen je eigen smaak nog naar boven, en niet principe kwesties als: ach die zie je minder dus die wil ik. Zoals je vroeger op school alternatieve had rondlopen, gewoon anders zijn en dat keihard opvolgen).
Zelf denk ik aan deze 4 merken:
Volvo - oer degelijk, goed rij comfort, uiterlijk ja per persoon verschillend, veel moderne snufjes met oa de Volvo connect, vermogen? Leuke motoren voor te vinden.

Audi - oer degelijk, goed rij comfort, rap, uiterlijk per persoon verschillend (ik vind elk model sinds de B5 schitterend, en dan heb ik het over '97 '98 tot en met nu). Zowel voor de passagier als de bestuurder een leuke ervaring om in te zitten. Wat een nadeel kan zijn (bijv bij de A5) het is laag, het zit laag, slechte rug? Beter geen Audi. Een kennis van mijn vader heeft hem na 1 jaar verkocht (nieuw gekocht), hij was te groot voor de auto vond hijzelf, en dan spreken we over ~1.85. Zelf ook erin gereden en ik vond dat weer niet (ik ben ong 1.88), maar goed een jonge knul van bijna 30 versus een man van in de 50.

BMW - oer degelijk, rij comfort niet zo mijn ding (achterwiel aandrijving, ja het geeft je een boost alsof je meer vermogen hebt maar qua rij gedrag is het echt persoonlijk), strakke modellen met de nieuwste snufjes. BMW heeft altijd trekjes om de kwaliteiten voor de bestuurder het beste te maken (dan doel ik niet alleen op het rij gedrag, maar qua interieur, bekerhouders die naar de bestuurder toekomen, dashboard volledig en goed toegankelijk voor de bestuurder)

Mercedes - tsja ook weer zoals de rest, etc, grootste verschil vs Audi en BMW: Mercedes richt(te) zich met bepaalde zaken voornamelijk op de passagier. Bijv betere stoelen voor de passagier, een interieur die het de passagier leuk maakt. Oftewel, ze kunnen de Taxi branch niet loslasten, leuke taxi wagen (over het algemeen hé, neem een peperdure AMG of 2016-17 model en je krijgt natuurlijk als bestuurder een hele leuke wagen).

Hoewel bovenstaande toch wel behoorlijk wat feiten bevat, zit er natuurlijk ook een persoonlijk smaakje aan die ik erbij vermeld.
Een Franse of Oosterse wagen vind ik er niet echt bijpassen, dat (vind ik, maar kijkend naar genoeg review sites ben ik niet de enige en zitten er toch wel flink wat feiten in) is het net een niveau lager.
Tegen Franse en Oosterse wagens hebben de Duitsers natuurlijk de VW/Skoda/Seat om dat niveau (qua auto hé niet qua niveau van de koper) te bedienen. Als ik moest kiezen tussen een leuke nieuwe Megane of een VW / Skoda / Seat dan werd het toch heel snel de Megane (VW / Skoda / Seat straalt heel goedkoop van binnen indien je een standaard versie neemt, alsof je je in een plastic doos bevind en dat vind ik bij de Megane niet het geval)

Maar goed budget speelt natuurlijk ook een rol, zo is de kans aanwezig dat je een hele ''dure'' (in verhouding dan) Renault kan pakken met flink wat upgrade pakketten, terwijl je voor datzelfde geld een ''kale'' Audi A3 of BMW 1 kan nemen (een kale audi, bmw, mb, volvo heeft vaker al heel veel aan boord, maar misschien net niet dat gene wat in het upgrade pakket van Renault zit).
En het budget is dan ook het belangrijkste, een Audi A3 (1 van de goedkoopste audi's) vergelijken met de uitgebreidste Mazda 6 schiet niet op, tenzij je het over de prijs hebt maar niet qua kwaliteiten van de auto zelf. Dan moet je een Audi A6 vergelijken met een Mazda 6 qua auto (gedrag, comfort, etc) en dan is een Mazda helemaal niks meer. Tenzij men het heeft over het budget (maar goed dat lees ik nergens erbij).

Voor mij is 1 ding altijd het belangrijkste: rijgedrag / rijcomfort, alles daarnaast (opties) is leuk maar geen eis. Als ik dan zou moeten kiezen tussen een ''kale'' A4 of een zeer uitgebreide Megane of Mazda dan werd het gewoonweg de A4. Standaard heeft de A4 alles wat je nodig kan hebben (persoonlijk) maar qua rijgedrag en etc steekt die met vlag en wimpel boven de Megane of Mazda uit (feit, dat was 20 jaar geleden al en dat is nooit verandert. Maar again, daar betaal je ook voor).

Deze site is ook wel leuk (ik heb hem niet gebruikt voor bovenstaande reactie hoor, ik kom de site toevallig net tegen, maar het kan misschien handig zijn voor sommige mensen):
http://www.dolopautos.nl/matchen/
Hier kan je makkelijk 2 merken/modellen met elkaar vergelijken in zeer overzichtelijke schema's.
Ook kan je de opties aan/uit zetten. Bijv kale BMW 3 serie vs de uitgebreidste Mazda 6 of Megane. Let wel op, aangezien renault en mazda budget auto's zijn, krijgen ze snel een hoog cijfer wegens de prijs, de prijs is dan ook veelal een pluspunt van deze 2 merken. Onderaan de pagina zie je hoe het eindcijfer opgebouwd is. Hoe ik het zo zie zijn het aanschaf/koop prijzen en geen huur/lease prijzen, hiervoor dien je dus zelf verder onderzoek te doen.
Sorry, je zegt dat het rijgedrag van een audi top is??? Heb je wel eens in een ander merk gezeten. Audi heeft 1 van het meest beroerde weggedrag wat ik ben tegen gekomen... en ja ik rij heel merken en modellen. De a4/3 zwabbert alle kanten op. Hard geveerd (prima) maar de dempers houden het niet bij. Snelle doordraaiers of dijkjes het is een ramp, ze lopen allemaal wijd. Met mn huidige focus heb ik echt veel meer plezier. Strak sturen en toch lekker comfortabel. Een audi rijd pas lekker vanaf een a6.

Tot een paar jaar terug was het een feest om je vw of audi bij de dealer op te halen, je dashboard flitste vrolijk mee van plezier met waarschuwingslampjes. En de dealer maar zeggen, rij maar door....niets aan de hand. Je zegt dat franse auto's electrisch niet zo best zijn... van de duitsers heb ik ook geen hoge pet op.

Daarnaast heb ik net een nieuwe auto mogen uitzoeken. En audi stond zeker op de lijst. Maar voor de prijs van de megane die ik heb gekozen heb ik gewoon een kale audi... die stuitert.

Vind het echt prima dat iemand blij is met zn auto maar om audi zo op te hemelen.... blijft persoonlijk en dat zijn echt geen feiten zo als jij zegt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Zullen we een ieder gewoon in zijn waarde laten en zijn eigen keuzes laten maken? En vooral dat merk-bashing achterwege laten? Past niet echt bij dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Laatst online: 05-10 11:04
Goedemorgen!

Ik maag eerdaags een nieuwe auto uitzoeken. Nu ben ik er helemaal uit (hoe de berekeningen ook alweer werken) maar hoe kom ik ook alweer op het totaalbedrag van hoe duur een auto mag kosten?

Is dit simpelweg leasebedrag per maand maal 12 maal 4 (looptijd)?

Vb.: (700*12)*4=33.600=totaalbedrag auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
PuddingNL schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:12:
Goedemorgen!

Ik maag eerdaags een nieuwe auto uitzoeken. Nu ben ik er helemaal uit (hoe de berekeningen ook alweer werken) maar hoe kom ik ook alweer op het totaalbedrag van hoe duur een auto mag kosten?

Bij ons is dit niet het geval ik heb een leasebudget van 700 (ex brandstof) en dan pak ik bijv de website van leaseplandirect.nl en dan klik ik de auto/opties en zie je een "representatieve" leaseprijs.
Bij het daadwerkelijk opvragen van offertes kan het nog iets afwijken maar veel afwijking heb ik in mijn ervaringen niet echt meegemaakt.

De ene auto/fabrikant is duurder in de lease dan de ander dus jouw rekensom zal nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

PuddingNL schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:12:
Goedemorgen!

Ik maag eerdaags een nieuwe auto uitzoeken. Nu ben ik er helemaal uit (hoe de berekeningen ook alweer werken) maar hoe kom ik ook alweer op het totaalbedrag van hoe duur veel een auto mag kosten?

Nee natuurlijk niet. Je moet rekening houden met onderhoud, restwaarde, belastingen en eventueel een brandstofbudget. De leasemaatschappij bepaald per auto een leasebedrag (gebaseerd op aantal jaar en aantal kilometers) en dat is gebaseerd op de kosten die zij gedurende een leaseperiode aan de auto gaan hebben en de winstmarge die zij willen behalen. Het kan dus voorkomen dat auto A van 20k aanschafwaarde in de lease een stuk duurder is dan auto B met een aanschafwaarde van 30k.
Daarnaast is het een stuk goedkoper als je slechts 10k kilometers per jaar maakt dan wanneer je 40k kilometers per jaar maakt, dat nemen ze ook weer mee.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Laatst online: 05-10 11:04
Tsurany schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:28:
[...]

Nee natuurlijk niet. Je moet rekening houden met onderhoud, restwaarde, belastingen en eventueel een brandstofbudget. De leasemaatschappij bepaald per auto een leasebedrag (gebaseerd op aantal jaar en aantal kilometers) en dat is gebaseerd op de kosten die zij gedurende een leaseperiode aan de auto gaan hebben en de winstmarge die zij willen behalen. Het kan dus voorkomen dat auto A van 20k aanschafwaarde in de lease een stuk duurder is dan auto B met een aanschafwaarde van 30k.
Daarnaast is het een stuk goedkoper als je slechts 10k kilometers per jaar maakt dan wanneer je 40k kilometers per jaar maakt, dat nemen ze ook weer mee.
Ja precies.. ik dacht al, dit is te makkelijk :F

Bedankt voor de antwoorden! Ik zal inderdaad via leaseplandirect.nl mooie auto samenstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 16:19
geekeep schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:14:

Edit: als je rijcomfort dan het allerbelangrijkste vindt, mag je volgens de platte stereotypes dan beter een Fransman verkiezen ;)
Kan ik helemaal onderstrepen. Ik moest een maand geleden ook een nieuwe leaseauto bestellen en door het merkenbeleid had ik eigenlijk maar twee keuzes in het D segment: BMW 3 touring of de Renault Talisman Estate. Met beide een proefrit gemaakt: een BMW 320 EDE toering Centennial edition en een Renault Talisman Estate Initiale Paris 130DCI (jammer dat ik geen benzine mag rijden, anders was ik voor de 200pk benzine versie gegaan, is ook een stuk goedkoper).

BMW 3 touring, alhoewel nu wel een beetje outdated, was een erg fijne auto om te rijden. Lekker stil, goede zitpositie, pittige motor en een soepele automaat. Echter hij valt wel klein uit; voor een station heeft deze een (te) kleine kofferbak. Met twee kleine dreumissen 3 weken op vakantie is aanschaf van een dakkoffer bijna verplicht (waarvoor je dan ook weer een optie moet nemen). Verder met een beetje standaard opties zoals een goede nav, telefoonvoorbereiding, streamingmogelijkheden en een acceptabele geluidsinstallatie ben je al weer bijna 7,5 k verder. Dan heb ik het nog niet eens over het upgraden van de standaard 16 inch velgen en de upgrade naar LED verlichting, waardoor de wagen echt stukken beter smoelt. Voila; prijskaartje: 58k+. Dan ga je echt wel even rekenen wat dit betekent voor niet alleen je netto loon, maar ook zaken als kinderopvangtoeslag en dergelijke. Dan wordt het allemaal net even te veel geld t.o.v. de 'eventuele' meerwaarde die BMW biedt boven zijn Franse concurrent. Ik moet wel toegeven dat dienstverlening van de dealer (Breeman) echt super was. Auto voor de proefrit was mooi schoon en werd netjes op tijd voorgereden. Ook de opvolging was erg prettig. Niets dan complimenten.

Renault Talisman Estate Initale Paris; superfijne wagen, ook lekker stil (maar niet het betrouwbare rijgedrag van de BMW, maar dat valt te tweaken), soepele automaat en volledig, maar dan ook echt volledig, uitgerust. Van automatische bestuurdersherkenning (stoelen die naar achter gaan bij het uitstappen), vollederen bekleding tot de streamingintegratie met de Bose geluidsinstallatie. Vergeleken met de BMW biedt het een stuk meer ruimte achterin en de kofferbak is ook een stuk groter. Daarnaast ook nog een waardecheck gekregen waarmee ik gratis mijn TomTom live voor de rest van de looptijd kon kopen, sneeuwkettingen erbij heb gekregen en ook maar even de dakdragers erbij besteld (had nog wat euro's over van de waardecheck). En dan ben ik dus ruim 10k minder kwijt dan de setup die ik voor ogen had bij de BMW. Wanneer ik alle opties van de Renault in de BMW wilde hebben, was ik waarschijnlijk 20k meer kwijt geweest bij de 3 touring.
Wat betreft de dealers van Renault; ze moeten nog echt even wennen dat ze een ander segment van klanten aan het bedienen zijn. Eerste proefrit kreeg ik een Talisman sedan Zen voorgereden. Terwijl ik juist de Initiale Paris wilde rijden. Antwoord Dealer:"Tja ik ben maar de boodschapper, maar de directeur had dit weekend de auto prive nodig". Heb deze man kort aangekeken en toen uitgelegd dat hij mij dat dan ook even van te voren kon melden. Scheelt weer twee uur kinderoppas. Toen maar een proefrit aangevraagd bij een andere dealer. Proefrit was dit keer netjes geregeld. Directeur had zijn auto netjes laten schoonmaken en voor laten rijden. Echter met het doornemen van de auto (let wel; is hun topuitvoering van hun grootste middenklasser) merk je wel dat ze ook niet goed de USP's verkopen van deze Talisman.

Kortom: wat betreft de Experience rondom de aankoop overtreft BMW ruim Renault. Echter kijk je naar het prijskaartje, dan bied Renault echt wel meer prijs/kwaliteit in hun klasse. Ik snap dan ook niet zo goed waarom mensen dan een kale BMW 3 gaan rijden, terwijl ze voor hetzelfde of minder geld, een ruimere en volledige uitgeruste moderne middenklasser kunnen rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

righthand schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:17:
[...]

Kortom: wat betreft de Experience rondom de aankoop overtreft BMW ruim Renault. Echter kijk je naar het prijskaartje, dan bied Renault echt wel meer prijs/kwaliteit in hun klasse. Ik snap dan ook niet zo goed waarom mensen dan een kale BMW 3 gaan rijden, terwijl ze voor hetzelfde of minder geld, een ruimere en volledige uitgeruste moderne middenklasser kunnen rijden
Kan natuurlijk meerdere redenen hebben.Een collega heeft zoveel problemen met zijn Espace Initiale dat geen enkele andere collega nog een Renault zou nemen. Ja n=1 (alhoewel, al vijf of meer terugroepacties...), maar zo werkt dat vaak toch.

Ook kan het zijn dat het interieur je niet aanstaat. En daar kijk toch tegen aan als je autorijdt. Of misschien zitten de stoelen niet goed.

Er kunnen dus best redenen zijn om een kalere auto te prefereren boven een met meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:15
Ook omdat een bmw een bmw is. Duurdere uitstraling, achterwiel aandrijving, rijplezier. Een Renault is een Renault. Niks mis mee maar het is premium tegenover middenklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Laatst online: 23:14
Robehr schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:52:
Ook omdat een bmw een bmw is. Duurdere uitstraling, achterwiel aandrijving, rijplezier. Een Renault is een Renault. Niks mis mee maar het is premium tegenover middenklasse.
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt.
Bij mijn vorige werkgever mocht ik 3x een nieuwe BMW in ontvangst nemen.
In alle 3 de gevallen scheelde er wel iets aan de wagen bij ontvangst:
- BMW compact 1998
Geen ruitenwisservloeistof bij ontvangst (in het midden van de winter)
Lakfout aan bestuurderskant over volledige lengt van de wagen. Zag er uit alsof tijden het spuiten de robot op een bepaald punt gestopt was en een halve mm lager was verdergegaan. Was duidelijk te zien als de wagen net gewassen was

- BMW compact 2000
Pompjes van de achterklep zijn zo stroef dat de klep niet langzaam automatisch omhoog komt.
Bij 1ste beurt na 4 maanden zijn beide dan ook gelijk vervangen.

- BMW 320 2001
1 ruitenwisser was verkeerd gemonteerd (ondersteboven). Konden ze gelukkig gelijk vervangen.

Alhoewel toch al 15 jaar geleden, zijn het toch allemaal dingen die je niet verwacht van een premium merk.
Kan ik ook bij vermelden dat ik bij mijn latere leasewagens (1x Mazda aanloopwagen, 4x Ford Mondeo, 1x VW Passat) nooit zulke dingen ervaren heb + dat de service bij onderhoudsbeurten toch wel beter en vriendelijker was. Zo werd bijvb bij Ford de ruitenwisservloeistof altijd gratis bijgevuld. Ze zullen dat natuurlijk wel ergens anders verrekenen, maar bij BWM hebben ze deze nooit bijgevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Laatst online: 18:22
Maar zo heeft elke auto wel wat..

(toevallig) mijn eerste Renault had een lekkende slang ergens in de motor, kreeg een vervanger mee (voor 1 dag) en daarvan klapte de turbo op de snelweg (auto met <1500km op de teller). Daarna toch gewoon weer een Renault genomen, dit soort dingen kunnen gewoon gebeuren en soms heb je pech.

Van mijn Passat brak er iets van het 2e massa vliegwiel af (ofzo) en deze onderdelen vlogen mijn versnellingsbak in.. ondanks dit, toch weer een nieuwe Passat genomen in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Laatst online: 23:14
Dat is waar, maar dan heb ik blijkbaar geluk gehad met mijn "middenklasse" wagens.
Tot nu toe nooit met pech aan de kant gestaan of onverwacht snelle onkosten gehad met die Mazda en Mondeo's. Buiten dan een lekke band en kapotte airco na 120.000km.
Bij de Passat (nu 1,5 jaar) moest ik ineens wel koelvloeistof bijvullen na 8.000km.
Hebk zelf gedaan omdatk anders een uur moest wachten bij de dealer.
Zoiets of vervangen lampje deden ze bij Mazda en Ford wel snel tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robehr schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:52:
Een 'premium' auto is al een stuk minder premium als hij vrij kaal is. Voor veel mensen is een 'normaal' merk gevuld met fijne luxe opties voor nog steeds een lager bedrag gewoon aantrekkelijker. De auto zal op de oprit minder indruk maken op buren, vrienden en familie en hij zal in Duitsland wellicht een wat lagere topsnelheid klokken. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-10 21:35
Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:51:
[...]

Een 'premium' auto is al een stuk minder premium als hij vrij kaal is. Voor veel mensen is een 'normaal' merk gevuld met fijne luxe opties voor nog steeds een lage bedrag gewoon aantrekkelijker. De auto zal op de oprit minder indruk maken op buren, vrienden en familie en hij zal in Duitsland wellicht een wat lagere topsnelheid klokken. Dat dan weer wel.
Ja dit is mij inderdaad ook opgevallen. Zeker met hedendaagse moderne assistant opties zoals lane-keeping, adaptive cruise control etc. Hier moet je bij Mercedes / BMW gewoon flink voor in de buidel tasten. Koop je dan een opel of bijv. een mazda, dan zit dit er al bij of is het voor een 'prikkie' toe te voegen.

Heb wel het gevoel dan de premium merken zich hierdoor wat uit de markt gaan prijzen. Een paar duizend euro voor adaptive cruise control of keyless-entry is gewoon raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Veel dingen die vroeger premium waren zijn nu standaard. Omdat niet heel veel mensen in nieuwe auto's rijden is de stap naar een nieuwe auto (die tegenwoordig vaak geleased wordt) direct een groot verschil in luxe en zelfs uitstraling. Hierdoor zal een Talisman of Passat al een hele luxe auto zijn voor de meeste personen. Wat is de meerwaarde dan voor een premium auto? Ja natuurlijk is een BMW of Lexus mooier van binnen, maar je betaalt meteen meer (en zelfs nog veel meer voor opties) dan een normale luxe auto.

Persoonlijk zou ik ook liever een full optie Optima, Passat, Talisman of Superb nemen ipv een kale A6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:15
[...]

Een 'premium' auto is al een stuk minder premium als hij vrij kaal is. Voor veel mensen is een 'normaal' merk gevuld met fijne luxe opties voor nog steeds een lager bedrag gewoon aantrekkelijker. De auto zal op de oprit minder indruk maken op buren, vrienden en familie en hij zal in Duitsland wellicht een wat lagere topsnelheid klokken. Dat dan weer wel.
Hij is ook een stuk minder bescheiden. Zo kaal is een 3-serie executive niet bv. Die assistentiesystemen ben ik op adaptieve cruiscontrol na niet zo van onder de indruk. Mocht ik in die klasse shoppen dan zou ik een Passat R-line kiezen denk ik. Sportief, kwaliteit en erg mooi. Jammer van het gat tussen de 150pk en de 240pk diesel. Wilde zeggen Gte maar dat heeft nu minder zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De goedkoopste 3 serie estate diesel is 43.500
De goedkoopste Talisman estate diesel is 33.000
De Goedkoopste Insignia estate diesel 36.250
enz enz

Van alle merken heb je wel een aantrekkelijk zakelijk model die redelijk compleet uitgerust is. Voor merken als BMW, Mercedes en Audi betaal je gewoon behoorlijk wat meer en hoe meer opties je neemt hoe groter het verschil wordt aangezien die opties bij de 'normale' merken veelal aanzienlijk goedkoper zijn. Sommigen vinden het die meerprijs waard. Anderen niet. Persoonlijk heb ik liever een rijk uitgeruste 'normale' auto dan een premium model. Niet in de laatste plaats omdat ik mijzelf niet graag met premium auto's etaleer in de detachering. Maar ieder zijn keuze, en een ieder moet gewoon doen wat voor hem/haar goed voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Idd, het enige dat bij een premium auto standaard is, is een gepeperde rekening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Wij hebben op het werk ook een leaseportal, maar daar wordt tegenwoordig het leasebedrag inclusief brandstof gebruikt. Verder hebben we een mobiliteitsbudget (en ze noemen het bewust geen leasebedrag). Ligt het aan mij of heb je dan gewoon 150 tot soms 300 euro per maand extra als ze standaard 40k + 48 maanden moet gebruiken voor leasebedrag? En is dat gebruikelijk geworden of mis ik iets?

Ik zie namelijk een auto bij Athlon voor bv 700 euro staan, maar tel ik de benzine erbij op, dan kom ik op het bedrag wat ik op de leaseportal zie staan. Lijkt mij vrij raar want de baas krijgt gewoon 0,19 per kilometer voor mijn werk (detachering). Nou snap ik dat de benzine van recruiters, managers en dergelijke ook betaald moeten worden, maar ik vind het vrij fors om (in dit geval) bijna 250 euro extra per maand te moeten betalen (als dat zo is). Dan ben ik op den duur met private lease bijna goedkoper uit (gezien ik veel minder dan 40k ga rijden komende jaren en ook nog eens in de buurt van mn werk ga verhuizen)

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 09-01-2017 22:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Tsja, en zo wil ik niet anders meer dan een premium auto. Hoe een premium auto klinkt als je het portier sluit is al een enorm verschil.

Mijn voorloop-auto is een KIA Sorento 2.2 D met zo ongeveer alle mogelijke opties die je maar kan verzinnen. Geen lullig voertuig, fiscale waarde dik € 50k. Stond in de pool, dus kon ik wel even op rijden. Ik typeer het ding als een lelijk wijf dat lekker kookt: alle features zitten er op en je kan er in rijden, maar ik word er absoluut niet geil van. Ik verlang terug naar een auto die normaal stuurt, normaal zit en vooral niet van plastic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Juist. Zo reed ik een kale BMW 1. Heerlijke auto hoor, maar het viel mee dat er een stuur in zat, dat daar niet extra voor gerekend werd.... Keuze van de baas om geen opties te nemen "want het was al duur genoeg" |:(
JaQ schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:07:
Tsja, en zo wil ik niet anders meer dan een premium auto. Hoe een premium auto klinkt als je het portier sluit is al een enorm verschil.

Mijn voorloop-auto is een KIA Sorento 2.2 D met zo ongeveer alle mogelijke opties die je maar kan verzinnen. Geen lullig voertuig, fiscale waarde dik € 50k. Stond in de pool, dus kon ik wel even op rijden. Ik typeer het ding als een lelijk wijf dat lekker kookt: alle features zitten er op en je kan er in rijden, maar ik word er absoluut niet geil van. Ik verlang terug naar een auto die normaal stuurt, normaal zit en vooral niet van plastic is.
Maar dat is gewoon superpersoonlijk natuurlijk. Net zoals dat de 1 helemaal wild is van Audi en de andere er nog niet dood in wil worden gevonden. Objectief is een niet "premium" merk vaak een slimmere keuze: voor hetzelfde geld een full-options auto (m'n Toyota Auris had alle opties aangevinkt en was goedkoper dan de 1-serie). En zo brak klinkt die trouwens niet als je de deur dichtgooit.... (of is Toyota nu ook opeens premium?).

Maar ja, auto's zijn voor veel mensen meer dan een ding om van a naar b te gaan, dan komt er emotie bij kijken en dan laat je vaak alle objectiviteit varen. En neem je zoals mijn oude werkgever genoeg met een compleet kale 1-serie (hij was wel consequent, hij reed er zelf ook in).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

De term premium is dan ook niet eenduidig. Er zijn mensen die premium vinden als er veel opties opzitten. Op die manier kan een Dacia premium zijn. Voor mij houd premium in dat het van luxe kwaliteit is, en niet van de mogelijkheden die het heeft. Hierboven las ik een prima voorbeeld over het dichtslaan van een deur.

Kleine anekdote: ik had ooit een afspraak voor een proefrit in een giulietta. Toen we bij de dealer kwamen en de auto zagen staan liepen we er eerst even omheen . Vervolgens deed mijn vrouw de deur open en keek al lichtelijk verbaasd. Toen ze de deur dicht sloeg, schudde ze al nee. Ik heb vervolgens hetzelfde gedaan. Een blikken geluid is niet wat je verwacht. We hebben dus maar vriendelijk bedankt voor de proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:05:

Dan ben ik op den duur met private lease bijna goedkoper uit (gezien ik veel minder dan 40k ga rijden komende jaren en ook nog eens in de buurt van mn werk ga verhuizen)
Private lease heeft nogal een grote impact op je maximaal te verkrijgen hypotheek om maar eens een nadeeltje te noemen.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:38
Rijdt liever een full-option model dan een model hoger die in een kale 'schrapers' uitvoering is uitgevoerd. (volle 1-serie i.p.v. kale 3-serie, volle Golf i.p.v. kale Passat etc.)
Dan maar een 'trapje' lager maar wel lekker aangekleed.

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 10-01-2017 08:15 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30
Rivanov schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:14:
Rijdt liever een full-option model dan een model hoger die in een kale 'schrapers' uitvoering is uitgevoerd. (volle 1-serie i.p.v. kale 3-serie, volle Golf i.p.v. kale Passat etc.)
Merk je nog verschil tussen de 308 SW en gewone 308? Ik vond na de proefrit in beiden de hatchback prettiger rijden. De SW deinde meer als een soort waterbed. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
LuPo schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:27:
[...]

Merk je nog verschil tussen de 308 SW en gewone 308? Ik vond tijdens de proefrit in beiden de hatchback prettiger rijden. De SW deinde meer als een soort waterbed. :P
De 308 SW deint niet alleen.. hij vliegt gewoon alle kanten op en als je er belading induwt wordt het helemaal erg. Kont tot op het asfalt, voortrein instabiel en achter dweilen.

Nog nooit zo'n korte proefrit gemaakt :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21

JB

Cédric roelt!

Rivanov schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:14:
Dit heeft hier ook zeker de voorkeur! Ik word doodongelukkig als ik de opties die ik nu heb, zou moeten missen in een grotere bak. Dat moet minimaal hetzelfde zijn :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het komt uiteindelijk allemaal neer op smaken die verschillen, het beschikbare budget en wat je er daarnaast zelf aan uit wil geven (bijtelling).

Auto's:
Ik heb inmiddels m'n baas van de offerte voorzien van de opvolger voor m'n huidige Octavia:

BMW 320i Touring automaat
- Sport Line
- High Exectutive
- Comfort pakket
- M Sport onderstel
- Dakota zwart leder / Oyster stiksel
- Hemelbekleding zwart
- Parkeersensoren voor + achter
- Park assist
- DAB tuner
- Hifi sound
- Wit
- Dakrail, raamlijsten en spiegelkappen zwart
- 18" Antraciet velgen (accessoire)

Hulpsystemen geef ik niets om dus daar geef ik niets aan uit. En het prijskaartje is mooi zo (€ 53k).

Moet worden geleased op basis van 3 jaar, 45k km. Een vast budget heb ik niet, baas vraagt offerte op en bekijkt of het acceptabel is. Ik denk dat het rond de 1200/maand zal zijn in de lease.

Mijn keuze ging tussen deze 3 Serie en een gelijk geconfigureerde 4 Gran Coupe. Ik vind zelf de lijnen van de 4 mooier. De kinderen (ik heb er drie, geen stoeltjes nodig overigens) gaven uiteindelijk de doorslag: De 4 ligt net iets lager en daardoor is de tunnel relatief hoger wat weer tot gevolg heeft dat de derde zitplek een fractie hoger is en die hebben ze dan ook gelijk een centimeter of 2 smaller gemaakt. En dat vinden de kinderen niet zo heel erg prettig. In de 3 Serie zitten er twee van de drie wel goed in het midden.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
P. Mekes schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:43:
Kleine anekdote: ik had ooit een afspraak voor een proefrit in een giulietta. Toen we bij de dealer kwamen en de auto zagen staan liepen we er eerst even omheen . Vervolgens deed mijn vrouw de deur open en keek al lichtelijk verbaasd. Toen ze de deur dicht sloeg, schudde ze al nee. Ik heb vervolgens hetzelfde gedaan. Een blikken geluid is niet wat je verwacht. We hebben dus maar vriendelijk bedankt voor de proefrit.
Mwah dat vind ik wel heel kortzichtig. Ja de iQ waar ik in reed had dat blikke geluid ook, maar voor de rest was het van binnen een prima auto (meer luxe dan een Aygo). Ik heb nog nooit Alfa's gereden maar volgens mij is het geen troep (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

YoshiBignose schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:42:
[...]

Mwah dat vind ik wel heel kortzichtig. Ja de iQ waar ik in reed had dat blikke geluid ook, maar voor de rest was het van binnen een prima auto (meer luxe dan een Aygo). Ik heb nog nooit Alfa's gereden maar volgens mij is het geen troep (meer).
Maar dat blikken geluid blijft bij iedere auto voor mij (en mijn vrouw) ook een no-go.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Misschien waren de rubbers niet goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zou in ieder geval gaan rijden. Als dat blikken geluid ook resulteert in veel rijwindherrie kan ik er in komen dat dat een no-go is. Daar heb je namelijk de hele tijd last van tijdens het rijden, ook al merk je dat niet altijd bewust. Het is gewoon vermoeiender rijden in een lawaaiige auto dan in een stille. Als alleen het dichtdoen van de deur raar klinkt zou ik niet gelijk afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

gwystyl schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:49:
Als alleen het dichtdoen van de deur raar klinkt zou ik niet gelijk afhaken.
Klinkt nogal een beetje uit de hoogte als je alleen daarvoor afhaakt IMHO :) Ik zie het nog steeds als een voorrecht om een leaseauto te mogen rijden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat blikken geluid is simpelweg tekenend voor de bouwkwaliteit en het materiaalgebruik van de auto. Een blikken geluid impliceert namelijk een tekort aan isolatie, en dat zal dan niet alleen in de deuren het geval zijn. Dat zijn veelal de auto's die ook na een jaar her en der kraakjes gaan krijgen (overigens is dat bij meer auto's het geval, want ook mijn huidige Skoda piept en kraakt aan alle kanten, terwijl die wel een doffe klap bij deur sluiten heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:38
LuPo schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:27:
[...]

Merk je nog verschil tussen de 308 SW en gewone 308? Ik vond na de proefrit in beiden de hatchback prettiger rijden. De SW deinde meer als een soort waterbed. :P
Absoluut! Merkte het direct toen ik met de 308 HB naar huis reedt nadat ik de 308 SW had ingeleverd. Met name in de bochten merk je gewoon dat er geen kont mee de hoek omzeilt. :+
Rijdt net wat sportiever en directer dan de SW, wat natuurlijk ook logisch is. En qua ruimte mis ik het sowieso niet. Hebben geen kinderen en de kofferbak van de HB is ruim genoeg.

En de 308 HB die ik nu rijdt is de Blue Lease Premium uitvoering en voelt gewoon veel lekkerder aan dan de Blue Lease Pack van de 308 SW die ik kort als shortlease reedt. Ik zit er toch heel wat uurtjes per dag in en dan wil ik gewoon wat meer luxe aan boord.

Volgend jaar moet hij er uit en dan zien we wel weer verder wat er op dat moment te verkrijgen is. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JB schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:51:
[...]
Klinkt nogal een beetje uit de hoogte als je alleen daarvoor afhaakt IMHO :) Ik zie het nog steeds als een voorrecht om een leaseauto te mogen rijden.
Wat een onzin, een voorrecht om een leaseauto te mogen rijden? Dat hoort gewoon bij mijn functie, de werkgever heeft een budget voor mobiliteit en een van de opties is dan een leaseauto. Dat heeft niks met voorrecht te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tsurany schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:55:
[...]

Wat een onzin, een voorrecht om een leaseauto te mogen rijden? Dat hoort gewoon bij mijn functie, de werkgever heeft een budget voor mobiliteit en een van de opties is dan een leaseauto. Dat heeft niks met voorrecht te maken.
True, maar met de kanttekening dat er tegenwoordig veel banen zijn waar de auto helemaal niet nodig is en puur als extraatje aangeboden is/wordt. Voor woon/werk heb je geen leaseauto nodig, die is in de basis (ooit) bedoeld voor het echt reizende publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:57:
[...]

True, maar met de kanttekening dat er tegenwoordig veel banen zijn waar de auto helemaal niet nodig is en puur als extraatje aangeboden is/wordt. Voor woon/werk heb je geen leaseauto nodig, die is in de basis (ooit) bedoeld voor het echt reizende publiek.
Een leaseauto is een mooie extra inderdaad. Scheelt de werkgever weer een extra stuk salaris waar pensioen en vakantiegeld over betaald moet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tsurany schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:55:
[...]

Dat is zeker zo maar ik zal er niet mee te koop lopen bedoel ik. Er zijn genoeg mensen om me heen die nooit een nieuwe auto op de stoep kunnen zetten.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 43 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic