Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.257 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14

Martinspire

Awesomeness

Tankiej schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:41:
[...]

Vreemde verkoper..
Toen ik een proefrit ging maken in de V40, gaf ik daarna aan dat ik dan wel de R-Design wilde. Kreeg nog een keer de sleutels in m'n handen gedrukt: "er staat een R-Design bij onze vestiging aan de andere kant van de stad, kijk maar even, we zien je zo weer!". Dat was een top behandeling!

Die numerieke toetsen zijn ideaal trouwens! Ik ken een paar veel gebelde nummers uit m'n hoofd, die kan ik zo blind in toetsen ipv ze op te moeten zoeken in de contacten of moeten kijken waar ik typ met een touchscreen :)
Volgens mij is "bel harry" zeggen toch echt sneller dan handmatig een nummer in te toetsen ;)

Verder ken ik maar een paar nummers uit mn hoofd maar vind ik het ook geen probleem om met 3 tikken het contact te bellen. Het is niet alsof je aandacht er beter bij is als je 10 cijfers moet toetsen.

Anyways, ben zelf ook aan het kijken naar auto's. Heb nu een Clio 4 en ben daar op zich wel tevreden over. Mooie uitstraling, rijd prima en bij lange ritten nog erg comfortabel. Al zou ik nu wel iets groters/snellers willen. Punt is alleen dat veel concurrenten bij B of C segment er wat saai uitzien. Wat dat betreft springt de Megane er qua looks wel uit, maar zo heel vlot is die niet. En wil je hem wat leuk aankleden dan wordt ie toch al snel erg prijzig. (leasebudget is 710, de rest is voor mij).
De Megane dus, Mazda 3, Ford Focus ST en Seat Leon zitten momenteel op de shortlist. Vind de Peugeot 308, de Opel Astra, VW Golf, BMW1, Audi A3 e.d. erg saai en/of vrij prijzig als je niet een 1 liter wilt. Jammer dat de tijd van betaaldbare hot hatches wel voorbij is. Hybride gaan we ook niet doen, daarvoor is op het werk nodig om kilometers bij te houden en daar heb ik geen zin in. Liever een Europese tankpas :P
Ook blijft het jammer dat er zoveel extra kosten/btw/bpm bij een Chevrolet Camaro e.d. zit :'(

Momenteel dus erg gecharmeerd van de Megane (de hatchback, niet de estate). Binnen mijn budget valt de Bose of GT-Line wat er erg compleet uit ziet. Tenslotte las ik nog dat zaken als Carplay en Android Auto pas volgend jaar beschikbaar komen waarvoor waarschijnlijk ook een hardware-aanpassing nodig is en je dus niet met even een simpele software-update dat kunt verkrijgen. Al heb ik daar nog nergens een bevestiging van gezien. Ander nadeel aan de hatchback is de ruimte achterin. Zie her en der dat de ruimte achterin ook erg beperkt is. Weet niet hoe het zit bij de estate, maar bij de hatchback valt me dat wel op (al is dat bij meer moderne hatchbacks het geval)

Mensen die hem hebben kunnen gerust hun reactie via PM achterlaten.

Focus ST vind ik ook nog wel mooi eruit zien en toevallig ook al eens een trip mee gemaakt toen we met (ik geloof) Autoweek een Ford fabriek in Genk hadden bezocht (later dat jaar gesloten :o ).

Vind het verder vreemd dat op de leaseportal van mn werkgever de prijzen significant hoger liggen dan dat ik bv de site van Athlon gebruik met dezelfde kilometrage, contractduur en verzekering e.d. Rij nu ook via Athlon, dus vraag me af waar dat verschil (rond de 100 a 150 euro) vandaan komt.

Iets anders wat me opvalt is dat veel C-segment auto's zulke saaie kleuren hebben. Vrijwel het enige wat je bij de meesten kunt bestellen is grijs, wit, zwart, donkerblauw, donkergroen, rood. Waar zijn de felle kleuren gebleven? Heb nu een (licht) blauwe kleur en naast dat ik hem erg mooi vind, is ie op parkeerplaatsen direct terug te vinden. Met een grijze of zwarte auto gaat je dat niet lukken...

[ Voor 66% gewijzigd door Martinspire op 31-12-2016 18:01 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:06

Crazy D

I think we should take a look.

wiemelen schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:36:
Er zijn trouwens best wel wat bedrijven waar je geen hybride mag leasen.
Enkel volledig elektrisch of benzine/diesel.
Die hybride leaserijders laden namelijk zelden of nooit de batterij op bij hun thuis.
Dus die rijden vaak enkel op benzine/diesel waardoor ze mede door het gewicht van de batterijen toch weer meer verbruiken. Het zijn dan ook niet altijd de "groene rakkers" die zo'n wagen kiezen maar toch vooral diegene die enkel de belastingvermindering zien :)
En jij denkt dat iedere Tesla rijder een "groene rakker" is? De meesten rijden ook alleen maar elektrisch vanwege de interessante bijtelling. En deels ook vanwege het imago. Ik denk dat van het aantal elektrische auto's die je ziet rijden, het aantal mensen dat echt ervoor heeft gekozen vanwege het groene imago (oftewel ook bij 22% bijtelling dus voor die auto gekozen hadden !) op 1 hand te tellen is. Verder niet erg, ik zou het ook doen als ik een opritje had waar ik een elektrische auto kan rijden (en voor mij was dus 14% voor een Hybride de beste optie).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 16:38
Woei, afgelopen donderdag op de valreep nog een Skoda Octavia 1.0 Ambition Business gekozen! Het kenteken is vrijdag afgegeven, volgend weekend ophalen.

Afbeeldingslocatie: http://www.famzande.nl/tmp/skoda-octavia-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.famzande.nl/tmp/skoda-octavia-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.famzande.nl/tmp/skoda-octavia-3.jpg

1.0 Greentech, DSG automaat met 7 versnellingen in quartz metallic grey

Opties:

* Plus pakket
√ Stof / leder bekleding
√ Kleuren MaxiDOT
√ 3-spaaks sportstuurwiel
√ Stoelverwarming
√ Chromen raamlijsten
√ Sunset
- Licht pakket
√ Bi-Xenon koplampen met AFS functionaliteit,
√ LED Dagrijverlichting
√ Donkergetinte mistlampen met corner-functie
√ Verlichting voor voetenruimte achter
- Audio pakket
√ DAB (digitale radio ontvangst)
√ Sound System Canton met 10 luidsprekers, digitale equalizer en subwoofer
- Volwaardig reservewiel
- Parking distance control voor en achter
- Hill hold
- Armsteun achter met skiluik
- 18" turini velgen

Alles erop en eraan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LiquidSmoke schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:28:
Woei, afgelopen donderdag op de valreep nog een Skoda Octavia 1.0 Ambition Business gekozen! Het kenteken is vrijdag afgegeven, volgend weekend ophalen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

1.0 Greentech, DSG automaat met 7 versnellingen in quartz metallic grey

Opties:

* Plus pakket
√ Stof / leder bekleding
√ Kleuren MaxiDOT
√ 3-spaaks sportstuurwiel
√ Stoelverwarming
√ Chromen raamlijsten
√ Sunset
- Licht pakket
√ Bi-Xenon koplampen met AFS functionaliteit,
√ LED Dagrijverlichting
√ Donkergetinte mistlampen met corner-functie
√ Verlichting voor voetenruimte achter
- Audio pakket
√ DAB (digitale radio ontvangst)
√ Sound System Canton met 10 luidsprekers, digitale equalizer en subwoofer
- Volwaardig reservewiel
- Parking distance control voor en achter
- Hill hold
- Armsteun achter met skiluik
- 18" turini velgen

Alles erop en eraan 8)
Ziet er mooi uit. Wat is de uiteindelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met die velgen is de aanduiding 'business' wel wat apart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 16:38
Exocet schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:37:
[...]

Ziet er mooi uit. Wat is de uiteindelijke prijs?
Uiteindelijk op 28.050 uitgekomen, niet verkeerd (al zeg ik het zelf), zeker gezien de extra opties en de turini velgen.
Edmin schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:42:
Met die velgen is de aanduiding 'business' wel wat apart :P
Hij was uiteraard ook met Golus/Alaris/Teron velgen te krijgen, echter stond hij al met deze velgen en ik was verkocht :P

Uiteindelijk betaal ik er ook voor natuurlijk...

[ Voor 37% gewijzigd door LiquidSmoke op 01-01-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:26
Martinspire schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:53:
Iets anders wat me opvalt is dat veel C-segment auto's zulke saaie kleuren hebben. Vrijwel het enige wat je bij de meesten kunt bestellen is grijs, wit, zwart, donkerblauw, donkergroen, rood. Waar zijn de felle kleuren gebleven? Heb nu een (licht) blauwe kleur en naast dat ik hem erg mooi vind, is ie op parkeerplaatsen direct terug te vinden. Met een grijze of zwarte auto gaat je dat niet lukken...
Nieuwe facelift Golf heeft een aantal leuke frisse kleuren, waaronder een erg leuk geel. Seat leon facelift heeft ook een mooi bordeaux en andere tinten rood naast een fel blauw.

En als de Clio je best beviel en je wel iets snellers wil , al eens gekeken naar de wat snellere B segmenters (208 GTi (PS), Fiesta ST, Clio RS...) of zelfs de iets mildere, maar best nog vlotte B segementers zoals Polo BlueGT etc. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PointyMaximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:20
Ik mag in het nieuwe jaar ook een nieuwe auto uit gaan zoeken o.b.v. 48 maanden, 40.000km/jaar.
Leasebedrag 575 excl. brandstof, + een eigen bijdrage alles boven fiscale waarde van €26.000,-
Mijn werkgever stelt verder benzine als eis.

De shortlist:
1. Renault Mégane Zen
Motor: Energy TCe 130
Lak: Blue Berlin
Pakketten: Pack Style 17"
Optie: Parkeersensoren achter

Prijs: € 26.225,00

2. Opel Astra Business +
Motor: 1.4 Turbo
Velgen:16" Lichtmetalen velgen, 5-dubbelspaaks
Lak: Deep Sky Blue
Bekleding: Formula Jet Black (t.b.v.
Pakketten: Comfort Pakket
Opties: Achteruitrijcamera
Donker getinte ramen vanaf B-stijl

Prijs: € 25.820,00

3. Ford Focus Titanium
Motor: 1.0 EcoBoost 92kW
Lak: Blazer Blue
Opties: LED dagrijverlichting en LED achterlichten
Privacy Glass
Seat Pack

Prijs: € 25.460,00

Ik vind de Mégane qua uiterlijk het mooist, maar de Astra is wel heel compleet voor het geld. Die 150 pk spreekt me ook wel aan :)
De Ford staat op een mooie 3e plaats. Ik rij nu een Fiesta, waar ik best tevreden mee ben qua instrumentarium en looks (ik mis alleen héél wat power met het 65 pk motortje... :O)

Mooie outsider is verder de Hyundai i30 Comfort. Ook een aardig complete bak met leuk uiterlijk.

Waar zouden jullie voor gaan in mijn situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PointyMaximus schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:18:
Ik mag in het nieuwe jaar ook een nieuwe auto uit gaan zoeken o.b.v. 48 maanden, 40.000km/jaar.
Leasebedrag 575 excl. brandstof, + een eigen bijdrage alles boven fiscale waarde van €26.000,-
Mijn werkgever stelt verder benzine als eis.

De shortlist:
1. Renault Mégane Zen
Motor: Energy TCe 130
Lak: Blue Berlin
Pakketten: Pack Style 17"
Optie: Parkeersensoren achter

Prijs: € 26.225,00

2. Opel Astra Business +
Motor: 1.4 Turbo
Velgen:16" Lichtmetalen velgen, 5-dubbelspaaks
Lak: Deep Sky Blue
Bekleding: Formula Jet Black (t.b.v.
Pakketten: Comfort Pakket
Opties: Achteruitrijcamera
Donker getinte ramen vanaf B-stijl

Prijs: € 25.820,00

3. Ford Focus Titanium
Motor: 1.0 EcoBoost 92kW
Lak: Blazer Blue
Opties: LED dagrijverlichting en LED achterlichten
Privacy Glass
Seat Pack

Prijs: € 25.460,00

Ik vind de Mégane qua uiterlijk het mooist, maar de Astra is wel heel compleet voor het geld. Die 150 pk spreekt me ook wel aan :)
De Ford staat op een mooie 3e plaats. Ik rij nu een Fiesta, waar ik best tevreden mee ben qua instrumentarium en looks (ik mis alleen héél wat power met het 65 pk motortje... :O)

Mooie outsider is verder de Hyundai i30 Comfort. Ook een aardig complete bak met leuk uiterlijk.

Waar zouden jullie voor gaan in mijn situatie?
Megane... alleen dan de 100 pk en dan de Bose uitvoering nemen met pack vision (led koplampen en head up display), easy park pack ( met camera) en hetgrote 8,7 inch scherm. Moet passen met het budget dat je hebt. Ik mocht tot 550 ex brandstof.krijg wel een diesel geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:17
Can2 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:23:
Ik heb ook de knoop doorgehakt. Het wordt de volgende wagen;
Renault Talisman Estate Energy dCi 110 Intens in Blue Cosmos metaallak

Met nog de volgende opties;
- Pack Easy Park Assist
- Renault R-Link 2 Multimedia- en navigatiesysteem met 8,7” touchscreen en kaart Europa inclusief R-Plug & Radio+ BOSE SURROUND® premium audio systeem

Ik rij nu een 308 SW, €28.000 met 14% bijtelling en ga nu naar €39.000 met 22% bijtelling..
Dus dat wordt ook een heel stuk duurder.
Vandaag de papieren getekend en nu wordt die besteld! Ik ben benieuwd hoelang ik moet wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:17
striner schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:11:
Zo, terug van een middagje rijden in BMW 1, Mercedes A en V40.

Over BMW 1 en Mercedes A zeer positief verrast.

Bij Mazda hadden ze de nieuwe 3 alleen in de showroom staan, nog niet ter beschikking als proefrit auto, dus in de showroom alleen even erin gezeten (GT-M). Sedan blijft wel echt een mooie bak.

Volvo 2 minpunten:
- Ze hadden alleen een benzine staan (ik moet een diesel pakken) en de verkoper zei dat als ik hem niet de zekerheid kon geven dat ik ook bij hen zou bestellen (bestelling gaat via onze leasemaatschappij) dat hij dan "niet voor niets" een diesel uit een andere vestiging wilde halen. Niet echt goeie verkooppraat als je het mij vraagt.
- Dan maar even in de benzine gereden (Nordic+). Digitale meters in het dashboard vond ik erg mooi en soepel, maar de rest van de auto vond ik een beetje burgerlijk imo. Niet speels of sportief, maar (sorry als ik iemand voor de kop ga stoten) een beetje ouwelullenbak :P
en what is up met die numerieke toetsen midden op het dashboard? Gebruikt ooit iemand dat nog?

Mercedes (A 180 benzine) was automaat met AMG line pakket, carbon fiber dashboard, heel mooi en reed ook fijn. Ze hadden helaas de diesel er niet omdat er wat geschoven moest worden met werknemers, en degene die de diesel had was ergens anders. Zouden nog terugbellen om een extra afspraak voor de diesel te maken. Top verkopers!

BMW 1 (116d automaat) qua materialen iets anders (weet niet of ik het goed of slecht moest vinden), maar erg mooie automaat schakelaar, en toch ook nog een klein schermpje in de kilometerteller of toerenteller. iDrive systeem werkte ook erg lekker. Zat een M-stuurtje in, ook erg fijn! Reed natuurlijk ook fijn.

Denk dat de keus toch wat lastiger wordt nu :P
Ook nog een stuk op hogere snelheid gereden (120-130)? Toen viel de 1-serie direct af voor ons. Lijkt net alsof je in een b-segmenter rijdt. :/ Niets ten nadele van b-segmenters maar voor een > c-segment prijs verwacht je ook het comfort qua geluidsisolatie e.d.
Lees dit probleem overigens overal op internet met betrekking tot de 1-serie.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een rare vraag misschien, maar ik heb nul verstand van leasen op de nodige internetinformatie na :+ Ik mis volgens mij een cruciaal feit in mijn overwegingen: kan iemand mij vertellen waarom je zou willen leasen?

Vanuit mijn werk heb ik een leasebudget van €900 euro per maand. Onbeperkt gebruik privé en een benzinepas van de baas. Ik heb collega's die dit bedrag volledig opmaken en sommigen betalen zelfs zelf nog een flink bedrag daar bovenop om een mooiere auto te kunnen rijden.

Omdat ik motor rijd verkies ik die voor mijn woon/werk-verkeer. Minder last van files, leuker, redelijk zuinig, en ik rij een luxe motorfiets voor de prijs van een VW Polo.

Omdat ik zelf voor mijn vervoer zorg krijg ik het volledige leasebudget bovenop mijn salaris. Daar betaal ik dus gewoon inkomstenbelasting over.

Om mij heen vraagt men zich regelmatig af: "Je hebt een leasebudget? Waarom dan geen auto?" en "Maar de baas betaalt toch?"

En dat volg ik dus niet. De baas betaalt helemaal niet: het kost mij netto €432 euro per maand om mijn leasebudget op te maken. Dan rij ik een dure auto en zit ik aan een leasecontract vast. Volgens mij ook nog eens met een BKR registratie erbij (hapt ook een deel van een maximale hypotheek af lees ik), een een eventuele volgende werkgever zou dit mogelijk moeten overnemen.

Ik hecht helemaal geen waarde aan een auto. Sterker nog, de kosten om dat ding te parkeren lopen in de €1560 euro per jaar hier in Amsterdam.

Is het niet gebruikelijk dat je leasebudget gewoon salaris wordt als je het niet wilt gebruiken?
Betaal je minder belasting als je het leasebudget gebruikt voor een auto in plaats van salaris?

Men verklaart mij voor gek maar volgens mij loont 't helemaal niet voor mij...

Wat mis ik nu? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Blue-eagle schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:21:

Omdat ik zelf voor mijn vervoer zorg krijg ik het volledige leasebudget bovenop mijn salaris. Daar betaal ik dus gewoon inkomstenbelasting over.

Om mij heen vraagt men zich regelmatig af: "Je hebt een leasebudget? Waarom dan geen auto?" en "Maar de baas betaalt toch?"

En dat volg ik dus niet. De baas betaalt helemaal niet: het kost mij netto €432 euro per maand om mijn leasebudget op te maken. Dan rij ik een dure auto en zit ik aan een leasecontract vast. Volgens mij ook nog eens met een BKR registratie erbij (hapt ook een deel van een maximale hypotheek af lees ik), een een eventuele volgende werkgever zou dit mogelijk moeten overnemen.
Als jouw baas een leasecontract afsluit krijg je zelf geen BKR registratie.
En de rekensom is voor iedereen anders. Jij moet je eigen vervoer regelen en betalen van dat leasebudget waar de belastingdienst eerst nog wat van wil. Ik snap dat t met een motor al snel uitkan, maar ik neem aan dat je niet nog eens een kmvergoeding krijgt?
Hoeveel zakelijke km's maak je?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Oogje schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:30:
[...]

Als jouw baas een leasecontract afsluit krijg je zelf geen BKR registratie.
En de rekensom is voor iedereen anders. Jij moet je eigen vervoer regelen en betalen van dat leasebudget waar de belastingdienst eerst nog wat van wil. Ik snap dat t met een motor al snel uitkan, maar ik neem aan dat je niet nog eens een kmvergoeding krijgt?
Momenteel wel, 19 cent per km omdat ik mijn eigen vervoer regel. Met leaseauto vervalt dat.
Hoeveel zakelijke km's maak je?
Ongeveer 1000km per maand, varieert per opdracht. Kan snel verviervoudigen bij een volgende opdracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14

Shunt

Boe

Blue-eagle schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:33:
[...]

Momenteel wel, 19 cent per km omdat ik mijn eigen vervoer regel. Met leaseauto vervalt dat.

[...]

Ongeveer 1000km per maand, varieert per opdracht. Kan snel verviervoudigen bij een volgende opdracht :)
Dan is het heel simpel dan loont een lease auto niet.
99% van de gevallen heb je of enkel een KM vergoeding of een lease vergoeding. Jij zit in de luxe situatie dat je km vergoeding je vervoersmiddel dekt bij een normale situatie zou je die kosten uit je lease vergoeding moeten halen en als je dan veel rijd is het vaak voordelig om te leasen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
LuPo schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:53:
[...]

Ook nog een stuk op hogere snelheid gereden (120-130)? Toen viel de 1-serie direct af voor ons. Lijkt net alsof je in een b-segmenter rijdt. :/ Niets ten nadele van b-segmenters maar voor een > c-segment prijs verwacht je ook het comfort qua geluidsisolatie e.d.
Lees dit probleem overigens overal op internet met betrekking tot de 1-serie.
Jep, maar dit is me niet opgevallen. Misschien omdat ik er niet specifiek op lette, ik was natuurlijk meer bezig met kijken naar de klokjes, het infotainment, de cruise control uitvogelen, maar ook algemeen rijgedrag.

Heb wel nog veel zitten nadenken afgelopen dagen.
De Mercedes A is mooi van binnen, heeft ook Android Auto in het systeem.
BMW mist smartphone integratie in zijn algeheel (alleen Bluetooth audio streaming), dat vind ik wel jammer.
Maar zowel BMW als Mercedes hebben file-assistent, wat me echt superfijn lijkt. De Megane en Mazda 3 staan ook nog op mijn shortlist, maar missen deze functie (hebben alleen adaptive cruise).
Ik denk dat deze week de nieuwe BMW steptronic editions in de calculatietool komen (BMW maakt zijn automaten iets goedkoper dan de handbakken dit jaar!) en van Mercedes de Business Solution uitvoering die de Lease Edition moet vervangen. Eens flink gaan doorrekenen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Blue-eagle schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:33:
[...]

[...]

Als het verviervoudigd, kan het er niet meer uit door op een motor te rijden, los van dat je dat wil, 4000 km/maand woon-werk verkeer op de motor.

Het scheelt overigens wel meer dan 432 euro, want het is 432 + bijtelling. Bij 900 euro lease budget zal die bijtelling snel naar 300/maand gaan. Daarmee is prive vs lease een verschil netto van 732, waarvan je dan wel zelf vervoer moet regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

striner schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:47:
[...]

Jep, maar dit is me niet opgevallen. Misschien omdat ik er niet specifiek op lette, ik was natuurlijk meer bezig met kijken naar de klokjes, het infotainment, de cruise control uitvogelen, maar ook algemeen rijgedrag.

Heb wel nog veel zitten nadenken afgelopen dagen.
De Mercedes A is mooi van binnen, heeft ook Android Auto in het systeem.
BMW mist smartphone integratie in zijn algeheel (alleen Bluetooth audio streaming), dat vind ik wel jammer.
Maar zowel BMW als Mercedes hebben file-assistent, wat me echt superfijn lijkt. De Megane en Mazda 3 staan ook nog op mijn shortlist, maar missen deze functie (hebben alleen adaptive cruise).
Ik denk dat deze week de nieuwe BMW steptronic editions in de calculatietool komen (BMW maakt zijn automaten iets goedkoper dan de handbakken dit jaar!) en van Mercedes de Business Solution uitvoering die de Lease Edition moet vervangen. Eens flink gaan doorrekenen dan :P
Als je auto Android Auto heeft, waar heb je dan nog file-assistent (of navigatie in het algemeen) voor nodig? Vrijwel niets kan tippen aan de accuraatheid van de kaarten van Google Maps en qua fileinfo doet die het ook niet verkeerd volgens mij (probleem is eerder het gebrek aan wegen die als alternatief kunnen bieden).

Verder vraag ik me af: zijn er eigenlijk al veel auto's, die interessant zijn voor lease, met Android Auto? Hoe up2date is deze lijst eigenlijk? https://www.android.com/auto/ Ik zie daar bv dat Nederland niet in de lijst staat met landen waar de app beschikbaar is, maar toch kan ik hem hier downloaden...
Ik zie in ieder geval Audi, Ford, Honda, Mercedes, Opel, Seat en Volkswagen met ook Android Auto in de goedkopere auto's zitten (bij Volvo bv wel de V90 maar dat is niet bepaald een goedkope auto en veelgebruikte leaseauto). Bij andere merken als Renault is het wel een ja/nee verhaal met veel onduidelijkheid en nu een "ergens in 2017" verhaal. Maar zijn er ondertussen nog wat auto's bijgekomen of staat er iets nog niet op die lijst wat al wel werkt?

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 02-01-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:31:
[...]
Als je auto Android Auto heeft, waar heb je dan nog file-assistent (of navigatie in het algemeen) voor nodig? Vrijwel niets kan tippen aan de accuraatheid van de kaarten van Google Maps en qua fileinfo doet die het ook niet verkeerd volgens mij (probleem is eerder het gebrek aan wegen die als alternatief kunnen bieden).
Gezien daarna adaptieve cruise wordt genoemt heb ik het idee dat file-assistent met rijden en niet met navigeren te maken heeft, een soort automatisch optrekken en remmen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Idd. Traffic(jam) assist wordt er bedoeld. Iets wat ik ook graag wil hebben op mijn volgende auto.
De ACC met stop/go assistentie werkt nu al goed. Maar heeft nog wel wat handmatige input nodig soms.

En volgens mij is de lijst redelijk up to date. Het wordt veelal aan aangeboden in auto's in nederland.
Echter officieel wordt het nog niet ondersteund in nederland. Je zult de app dus moeten side loaden.
Ook dien je rekening te houden met extra data. Navigeren op een builtin navigatie kost je geen data.
Maar via android auto natuurlijk wel (al kan je tegenwoordig ook veel offline kaarten gebruiken).

Zelf vind ik android auto wel mooi. Omdat je idd veel zaken makkelijk up to date kunt houden.
En betere file informatie kunt krijgen dan via TMS. Ook de bediening van spotify en het toegankelijk zijn van je muzieklijsten lijkt me erg handig. (luister nu al veel via spotify. Maar voor browsen/zoeken of playlist opstarten heb ik nog de telefoon nodig)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

Reinier

\o/

Ik heb Android Auto niet officieel weten te installeren maar alleen via een omweg. Vervolgens krijg ik het in mijn Mondeo niet aan de praat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Vanmorgen m'n baas laten weten dat het een Dreier wordt. Binnenkort de offerte (54k, auw, bijtelling 500 euro ruim) maar inleveren.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

AllSeeyinEye schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:28:
Vanmorgen m'n baas laten weten dat het een Dreier wordt. Binnenkort de offerte (54k, auw, bijtelling 500 euro ruim) maar inleveren.
Tsja, ach, veel bijtelling... maar wel een mooie auto! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:41
Nice, welcome to the club :P Welke uitvoering en opties?

Behoorlijke bijtelling idd :O

[ Voor 3% gewijzigd door nMad op 02-01-2017 18:46 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Met een Dreier bedoel je een BMW 3? Erg mooi! En 500 euro bijtelling aan netto kosten voor jou, of komt er nog iets bovenop die 500 euro wat je daadwerkelijk per maand kwijt bent?
Martinspire schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:31:
[...]

Verder vraag ik me af: zijn er eigenlijk al veel auto's, die interessant zijn voor lease, met Android Auto? Hoe up2date is deze lijst eigenlijk? https://www.android.com/auto/ Ik zie daar bv dat Nederland niet in de lijst staat met landen waar de app beschikbaar is, maar toch kan ik hem hier downloaden...
Ik zie in ieder geval Audi, Ford, Honda, Mercedes, Opel, Seat en Volkswagen met ook Android Auto in de goedkopere auto's zitten (bij Volvo bv wel de V90 maar dat is niet bepaald een goedkope auto en veelgebruikte leaseauto). Bij andere merken als Renault is het wel een ja/nee verhaal met veel onduidelijkheid en nu een "ergens in 2017" verhaal. Maar zijn er ondertussen nog wat auto's bijgekomen of staat er iets nog niet op die lijst wat al wel werkt?
Ik bedoel inderdaad traffic jam assist/stop & go/distronic/queue assist/whatever. Een adaptive cruise control die helemaal tot 0 km/h gaat. De "goedkopere" auto's waarvan ik weet dat ze het hebben zijn BMW 1, Mercedes A en Seat Leon.

En wat Android auto betreft, er is inderdaad nog geen officiële ondersteuning (je moet de apk downloaden en de app sideloaden) en het werkt maar half op de meeste auto's nu, maar als je 3-5 jaar aan de auto vastzit heb je toch kans dat het binnen die tijd wel officieel wordt. Er is sinds kort een update waarmee je Android auto standalone op je smartphone kan draaien zonder auto of box die het draait dus dat is wel een mooie tussenoplossing d:)b

Leuke sidenote: vanmiddag belde de Mercedes dealer om een afspraak voor de A180 diesel in te plannen (had vorige keer in benzine gereden omdat de diesel op het laatste moment niet beschikbaar was) maar de echte A hebben ze niet in diesel dus krijg ik een CLA mee, ook goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

striner schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:28:
[...]

Ik bedoel inderdaad traffic jam assist/stop & go/distronic/queue assist/whatever. Een adaptive cruise control die helemaal tot 0 km/h gaat. De "goedkopere" auto's waarvan ik weet dat ze het hebben zijn BMW 1, Mercedes A en Seat Leon.
Hmm, en dan hoef je tijdens de file eigenlijk niks te doen behalve sturen? Klinkt als een te makkelijk middel waardoor mensen nog meer gaan appen dan normaal?
En wat Android auto betreft, er is inderdaad nog geen officiële ondersteuning (je moet de apk downloaden en de app sideloaden) en het werkt maar half op de meeste auto's nu, maar als je 3-5 jaar aan de auto vastzit heb je toch kans dat het binnen die tijd wel officieel wordt. Er is sinds kort een update waarmee je Android auto standalone op je smartphone kan draaien zonder auto of box die het draait dus dat is wel een mooie tussenoplossing d:)b
Dat gebruik ik in mn huidige auto ook al, maar toch is het handiger als je je telefoon helemaal niet meer nodig hebt. En voor sommige systemen is er toch nog wel een hardware-component nodig, dus dat gaat je met een systeem-update niet lukken. Tenminste, van wat ik zo her en der lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Martinspire schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:44:
[...]
Hmm, en dan hoef je tijdens de file eigenlijk niks te doen behalve sturen? Klinkt als een te makkelijk middel waardoor mensen nog meer gaan appen dan normaal?

[...]

Dat gebruik ik in mn huidige auto ook al, maar toch is het handiger als je je telefoon helemaal niet meer nodig hebt. En voor sommige systemen is er toch nog wel een hardware-component nodig, dus dat gaat je met een systeem-update niet lukken. Tenminste, van wat ik zo her en der lees.
Jep, en als je active lane assist hebt (die je een stukje terugstuurt als je over de lijn gaat) hoef je in theorie helemaal niet meer te sturen ;)
In de voorbeeld video's die ik heb gezien moest je alleen even gas geven als je langer dan een paar seconden hebt stilgestaan.
En tja, appen, heb nu Android auto op de telefoon draaien, dus dat gaat nu via spraak. We zullen zien wat de toekomst gaat brengen met updates ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sturen is ook niet meer nodig inderdaad, maar je moet wel je handen aan het stuur houden. Als je het stuur te lang los laat gaat het systeem volgens mij bij alle merken uit. Reclamefilmpje van Audi: YouTube: Audi traffic jam assist, maar andere merken hebben dit ook en Tesla gaat natuurlijk nog een stapje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-10 14:12
Er van uitgaande dat je het restant van het budget uitbetaalt krijgt en je de auto excl. brandstof leased, zou je het volgende kunnen doen.

Een auto van hooguit 600 euro/mnd (en daar heb je een hele redelijke golf voor), en die 300 euro uit laten betalen.

Auto kost je globaal netto 220 euro/maand.
Van de 300 euro houd je 150/mnd 1800/jaar euro over voor je parkeervergunning.
En het restant houd je gewoon over nadat je je vergunning betaald hebt.

En als je een standaard golf wilt kom je nog veel gunstiger uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:00

JaQ

Wat voor 3?

Ik kom tot de conclusie dat een leuk aangeklede 320d (high exec met nog wat extra vinkjes) mij per saldo hetzelfde gaat kosten als een v90 d4 momentum met vergelijkbare opties. Aangezien ik 3 kinderen heb (5,4 en 9 maanden) gaat hier volgende week een order voor een v90 richting de leasemaatschappij (En dan de levertijd nog afwachten).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:06

Crazy D

I think we should take a look.

Als ik het leasebudget als salaris erbij had gekregen, en km vergoeding, weet ik ook niet of ik voor een lease auto zou zijn gegaan. Voor mij was destijds de keuze tussen een betrouwbaar blik met als leuke bijkomstigheid dat het iedere 4 jaar een nieuwe auto is. Onbeperkt benzine in NL is leuk, maar ik reed voordat ik de lease had een Cliootje diesel (minder-betrouwbaar-blik). 1 dag in de week naar een klant in Zutphen en dankzij de 29 cent km vergoeding kon ik een maand rijden (en dan ook nog 19 cent voor woon-werk). Alleen was dat blik minder betrouwbaar, minder comfortabel (lees: niet... wat als je meer km's gaat maken wel fijn is een beetje comfort).

Maar ik snap de redenatie wel. Je krijgt je leasebudget bij je salaris maar is geen salariscomponent an sich. Dus kost het je niets als je het budget opmaakt.

Maar in Amsterdam? Ik geloof dat ik nooit voor een auto zou gaan.... Met je leasebudget heb je een OV jaarkaart, en huur je af en toe iets als het nodig is (of je rijdt motor, dat kan ook :)).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Een rare vraag misschien, maar ik heb nul verstand van leasen op de nodige internetinformatie na :+ Ik mis volgens mij een cruciaal feit in mijn overwegingen: kan iemand mij vertellen waarom je zou willen leasen?

Vanuit mijn werk heb ik een leasebudget van €900 euro per maand. Onbeperkt gebruik privé en een benzinepas van de baas. Ik heb collega's die dit bedrag volledig opmaken en sommigen betalen zelfs zelf nog een flink bedrag daar bovenop om een mooiere auto te kunnen rijden.

Omdat ik motor rijd verkies ik die voor mijn woon/werk-verkeer. Minder last van files, leuker, redelijk zuinig, en ik rij een luxe motorfiets voor de prijs van een VW Polo.

Ik hecht helemaal geen waarde aan een auto. Sterker nog, de kosten om dat ding te parkeren lopen in de €1560 euro per jaar hier in Amsterdam.

Is het niet gebruikelijk dat je leasebudget gewoon salaris wordt als je het niet wilt gebruiken?
Betaal je minder belasting als je het leasebudget gebruikt voor een auto in plaats van salaris?

BKR registraties hetgeen mij het meest in het oog springt. Dat heb ik nog nooit gehoord in mijn vele lease jaren. Ik ga als berijder namelijk niet de financiële verplichting aan maar mijn werkgever. Heb je daar een bron van? Of is dat specifiek voor jouw werkgever? Ik denk dat je doelt op 'private lease' waarbij je persoonlijk de verplichting aangaat.

Ik zou er in ieder geval niet mee akkoord gaan als het wel zo is.

Als ik jou zo hoor, zou ik überhaupt denken dat jouw keuze wel gemaakt is.
Kijk in mijn situatie is het heel eenvoudig, ik rij veel voor mijn werk,woon qua OV niet ideaal, rij geen motor en rij graag comfortabel en zo nieuw mogelijk. De daarbijbehorende kosten heb ik met lease niet, dus voor mij is lease een uitkomst.

Parkeren is voor mij gratis, want op eigen erf. Ik kan jouw redenatie dan ook goed volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ManiacScum schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 01:24:
[...]
BKR registraties hetgeen mij het meest in het oog springt. Dat heb ik nog nooit gehoord in mijn vele lease jaren.
Die BKR registratie is enkel in geval van een Private Lease constructie. Dus je gaat een schuld op afbetaling aan bij een financiele instelling. In vrijwel alle gevallen wordt die bij het BKR geregistreerd. Wanneer je zakelijk via je werkgever een leaseauto rijd is dat inderdaad nooit het geval.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jeroen V schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:28:
[...]

Tsja, ach, veel bijtelling... maar wel een mooie auto! :-)
Vind ik ook, anders niet gekozen ;) Heb een 3 en een 4 proefgereden, maar de kinderen zaten net iets lekkerder in de 3 (de tunnel van de 4 lijkt iets hoger en de achterbank is met name in het midden een fractie hoger en smaller) - ik heb drie kinderen.
striner schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:28:
Met een Dreier bedoel je een BMW 3? Erg mooi! En 500 euro bijtelling aan netto kosten voor jou, of komt er nog iets bovenop die 500 euro wat je daadwerkelijk per maand kwijt bent?
Een Dreier is inderdaad een BMW 3. € 500 is om en nabij de netto bijtelling voor een auto van 50 tot 55k. Wat zou daar nog bovenop moeten komen?
nMad schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:45:
[...]

Nice, welcome to the club :P Welke uitvoering en opties?

Behoorlijke bijtelling idd :O
Heb een offerte klaarliggen voor een 320i Touring, automaat, M Sport High Exec met nog een aantal opties. Wit, Ferric Grey 18"

De bijtelling is inderdaad fors, maar de auto is het zeker waard.
Zie hierboven :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Niks, je hebt gewoon een top regeling zo!

Wat gebruikelijker is is bijv als je geen leaseauto neemt dat je de KM's die je zakelijk rijdt (dus woon-werk + zakelijk verkeer) gewoon tegen 0.19ct netto krijgt uitgekeerd uit dat leasebudget. Eg: Als je 900 budget hebt en je rijdt voor 400 euro km's dan is slechts 500 euro belast. In die gevallen zijn de verschillen vaak kleiner en dan is het nemen van de leaseauto vaak ook een makkelijk stukje 'verzekering' van mobiliteit zowel zakelijk als prive, en hou je een leuke klap geld op zak die je niet in een auto hoeft te investeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

-knip-

Ik zag bij een zelfde type werkgever. Deze had geen leasebudget maar een mobiliteitsbudget. Je had twee keuzes:
- Leasen. Het restant van het budget werd bruto uitgekeerd.
- Volledige bedrag uitgekeerd krijgen. Elke kilometer die je declareerde on voor 19 cent netto uitbetaald worden.

Ik zelf koos voor leasen, ik had geen eigen auto en door een goedkopere auto te nemen kon ik de bijtelling betalen van het restant leasebudget. Ik reed vrij grote afstanden zowel zakelijk als privé dus dan is een leaseauto ideaal. Collega's kosten weer voor uitbetalen omdat ze al jaren bij dezelfde klant zaten en met de fiets naar kantoor gingen. Ze hadden bijvoorbeeld een elektrische fiets gekocht en reden 40 kilometer per dag, kregen 19 cent netto uitbetaald in plaats van bruto en hadden dus zo een mooi stuk extra salaris.

Mijn huidige werkgever betaald helaas geen restant budget uit, enkel het gehele budget indien je geen leaseauto kiest. Dus mijn volgende leaseauto wordt dan wel weer een duurdere auto om dat budget maar op te maken. Ik wil namelijk wel blijven leasen, het gemak is ideaal en als je veel privé rijdt is het aantrekkelijker dan niet leasen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Joni schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:47:
Sturen is ook niet meer nodig inderdaad, maar je moet wel je handen aan het stuur houden. Als je het stuur te lang los laat gaat het systeem volgens mij bij alle merken uit. Reclamefilmpje van Audi: YouTube: Audi traffic jam assist, maar andere merken hebben dit ook en Tesla gaat natuurlijk nog een stapje verder.
MAW je hebt er niets aan :') als je toch je handen aan het stuur moet houden, waarom dan niet sturen.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:50
[...] kan iemand mij vertellen waarom je zou willen leasen?

Vanuit mijn werk heb ik een leasebudget van €900 euro per maand. Onbeperkt gebruik privé en een benzinepas van de baas. [...]

Omdat ik motor rijd verkies ik die voor mijn woon/werk-verkeer. [...]

Ik heb drie aandachtspunten:

* Als je al je zakelijke ritten met de motor blijft rijden, moet je zelfs uitkijken met een leaseauto.

De welbekende bijtelling is gebaseerd op een situatie waarin je een zakelijke auto hebt, die je aanvullend prive gebruikt. Als >90% van je kilometers prive is, is hier geen sprake meer van. Je hebt dan gewoon een door-de-baas-betaalde priveauto. In bijzondere gevallen kan de belastinginspecteur afwijken van de normale berekening. In dit geval zou het billijk zijn om het hele leasebedrag, of bijvoorbeeld 90% daarvan, als loon in natura te belasten. Onder de streep betaal je dan een operational lease contract vanuit je nettoloon. Als motorliefhebber heb je waarschijnlijk leukere manieren om 900 euro per maand te besteden dan aan een voertuig met twee wielen teveel :)

* Je werkgever hoeft niet de hele leasebudget te belasten. Hij mag 19 cent voor iedere zakelijke kilometer netto uitkeren en hoeft slechts de rest te belasten. Winst voor jou: de inkomstenbelasting over die 19 cent. Winst voor je baas: de sociale premies over die 19 cent. Een aandachtspunt: het netto gedeelte valt buiten het uniform loonbegrip en telt dus niet mee voor de grondslag van de WW and WIA.

* Misschien nog een beter idee: lease een motor! Je moet bijtellen, maar niet volgens de standaard-percentages zoals een auto. De bijtelling op een motor wordt pro rato privekilometers vanuit de werkelijke kosten berekend. Maar als je geen gebruik maakt van de "verklaring geen privegebruik", is er geen plicht om de kilometers te administreren. Dus schrijf je gewoon 75% zakelijk en 25% prive.

Meer info:

http://www.bmw-motorrad.n..._overzicht.html&notrack=1

http://www.motoplus.nl/ma...ven/artikel/motor-leasen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 15:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De meeste werkgevers zullen uit veiligheidsoverwegingen echter niet toestaan dat je een motor least...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:46:
[...]

Ik heb drie aandachtspunten:

* Als je al je zakelijke ritten met de motor blijft rijden, moet je zelfs uitkijken met een leaseauto.

De welbekende bijtelling is gebaseerd op een situatie waarin je een zakelijke auto hebt, die je aanvullend prive gebruikt. Als >90% van je kilometers prive is, is hier geen sprake meer van. Je hebt dan gewoon een door-de-baas-betaalde priveauto. In bijzondere gevallen kan de belastinginspecteur afwijken van de normale berekening. In dit geval zou het billijk zijn om het hele leasebedrag, of bijvoorbeeld 90% daarvan, als loon in natura te belasten. Onder de streep betaal je dan een operational lease contract vanuit je nettoloon. Als motorliefhebber heb je waarschijnlijk leukere manieren om 900 euro per maand te besteden dan aan een voertuig met twee wielen teveel :)
Ik heb het nog nooit gehoord dat dit ook echt gebeurde, en hier ook nog niet voorbij zien komen, enige voorbeeld dat ik ken dat ook voor de rechter is gekomen was een aannemer die een paar Aygo's oid voor zijn dochters op de zaak had staan (die ook 1 dag per week voor hem werkten), met zaak aan huis. Die werden aangeslagen voor werkelijk prive voordeel aangezien ze zowel voor woon-werk als zakelijk verkeer niet gebruikt werden.

Tuurlijk, theoretisch gezien kan het, en het zal ook ongetwijfeld wel een keer gebeurd zijn, maar de 500km regel is er 1 waar ze veel meer bovenop zitten.
t_captain schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:46:
[...]

* Je werkgever hoeft niet de hele leasebudget te belasten. Hij mag 19 cent voor iedere zakelijke kilometer netto uitkeren en hoeft slechts de rest te belasten. Winst voor jou: de inkomstenbelasting over die 19 cent. Winst voor je baas: de sociale premies over die 19 cent. Een aandachtspunt: het netto gedeelte valt buiten het uniform loonbegrip en telt dus niet mee voor de grondslag van de WW and WIA.
Als de KM's al netto uitgekeerd worden bovenop het budget dan is dat alleen maar nadelig in dit geval, volledig budget belast + 0.19 cent per km is altijd meer dan deel van budget onbelast en ander deel belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Albantar: een lease-motor is niet minder veilig dan het toestaan dat de werknemer met zijn eigen motor zakelijke ritten maakt. Ik kan me vaag herinneren dat CapGemini wel de mogelijkheid bood, al was dat jaren geleden. Bij kleine bedrijven zijn regels meestal heel flexibel en is die motor gewoon iets wat je bedingt bij je indiensttreding.

@Sander: het is me uit de post niet duidelijk of er bovenop de 900 euro leasevergoeding ook nog 19 ct/km wordt uitgekeerd. Als dat het geval is, is een leaseauto inderdaad vrijwel nooit gunstig. De vergoeding heeft een loonwaarde van 900 euro. Bij een leaseauto moet je de 900 euro nog verdelen tussen zakelijk gebruik en loonwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Een motor leasen is zeker een optie :) Mijn werkgever is hier niet op tegen. Maar ik heb een goed onderhouden eigen motor (eerste eigenaar) uit 2011 met nog geen 30k op de teller, een Honda VFR1200 met 180pk en een automaat :7 Bizar fijn ding om op te rijden; beschut, verwarmd, file-vrij ;) Onderhoud doe ik bij een ervaren hobbyist die ik via-via ken, dat kost mij 500 euro per jaar. Brandstofvergoeding voor 19 cent per km. dekt de brandstof heel erg ruim (verbruik is ~10 cent per km). Al met al ben ik voor mijn eigen motor 100 tot 110 euro per maand kwijt, inclusief brandstof, wegenbelasting, verzekering, onderhoud, kleding en afschrijving.

Hoewel een lease-motor wel interessant klinkt zit ik dan vervolgens wel met een leasecontract wat een eventuele volgende werkgever moet (willen!) overnemen, toch? Plus, het klinkt als veel papierwerk met al die privé en zakelijke kilometers moeten bijhouden.

Maar het lokt ergens wel een beetje om gewoon een superluxe motor van 20k te gaan leasen :9 Als je ziet wat je kan krijgen voor dat geld... mooie Ducati Multistrada :9~

Thanks voor alle reacties in ieder geval! :) Ik ben blij dat ik niet heel veel over 't hoofd zie. Leasen is voor mij zo te zien gewoon niet interessant. Als ik gek was op auto's en geen dure parkeerkosten had was een uitgedoste Golf of een hybride apparaat wel interessant. Maarja, wat Crazy D ook zegt: als ik een auto nodig heb dan huur ik 'm wel (via SnappCar 11 keer gebruik van gemaakt in 14 maanden tijd, gemiddelde kosten per maand komen daar uit op 65 euro).

* Blue-eagle gaat toch stiekem even leasemotor-opties bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vergis je niet in de afschrijving van je motor. De meeste motoren maken niet veel kilometers, en het aanbod met lage kilometerstanden is dan ook groot. Een motor met >100k op de teller verkoopt daardoor voor een habbekrats (ook als daar technisch eigenlijk geen aanleiding meer toe is). Maak een inschatting van de variabele afschrijving per kilometer en tel die bij de brandstof, onderhoud en banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentja
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-01 14:25
Slecht nieuws. Leasemaatschappijen krijgen in 2017 op veel merken minder korting. De Mercedes CLA die ik wil gaan leasen kostte (kaal met AMG line pakket) 3 dagen geleden nog 667 per maand (ex brandstof) en nu 697.

Iemand enig idee hoeveel invloed dit zal hebben op korting die je zelf los kan peuteren bij een dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je concludeert dat de prijsverhoging door een lagere korting komt. Is de auto niet gewoon duurder geworden door de nieuwe BPM tarieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sentja
t_captain schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:54:
Je concludeert dat de prijsverhoging door een lagere korting komt. Is de auto niet gewoon duurder geworden door de nieuwe BPM tarieven?
Niet dat ik weet. De BPM aanschafbelasting zou toch juist omlaag gaan dit jaar? In het geval van de CLA ging het wel om korting, want ik heb het nagevraagd op de chat bij leaseplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

sentja schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:58:
[...]

Niet dat ik weet. De BPM aanschafbelasting zou toch juist omlaag gaan dit jaar? In het geval van de CLA ging het wel om korting, want ik heb het nagevraagd op de chat bij leaseplan.
Hahaha nee. De BPM die naar beneden gaat compenseren ze RUIM met een hogere tax op de uitstoot bij aanschaf (co2 tax volgens mij). Dus hoe je het ook wend of keert we betalen weer meer voor het zelfde.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentja
Shunt schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:00:
[...]

Hahaha nee. De BPM die naar beneden gaat compenseren ze RUIM met een hogere tax op de uitstoot bij aanschaf (co2 tax volgens mij). Dus hoe je het ook wend of keert we betalen weer meer voor het zelfde.
Da's goed klote dan. 30 euro per maand extra vind ik een hoop geld voor dezelfde auto. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De BPM is de CO2 belasting.

Ik vermoed nog steeds dat de nieuwe tarieven van de BPM je auto duurder maken en de leasemaatschappij gewoon die hogere inkoop doorberekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argusb79
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 17:14
Of het heeft met het nieuwe jaar te maken? Volgens mij doen veel merken/importeurs/dealers aan "eindejaarsacties" om het boekjaar gunstig af te sluiten/omzetstaffels te halen.

PVoutput 3.3kWp Bauer mono, SB3000-TL21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Excuus ik heb het verkeerd begrepen de grens / drempel waarop de BPM bepaald wordt is bijgesteld waardoor je nu meer betaalt voor een auto met de zelfde Co2 waarde (volgens mijn dealer).

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een A180 lease editie van 30k met een uitstoot van 120 g/km kostte vorig jaar 4200 euro aan BPM en nu 4800. Dat verhoogt de afschrijving met pakweg een tientje per maand.
Daarnaast, rentes lopen licht op, werkplaatskosten een paar procent geïndexeerd, en verzekeringspremies stijgen flink. Op een A180 zakelijk casco is dat al >>100 per maand dus die stijging is ook makkelijk een tientje.

Volgens mij heb ik die 30 euro al verklaard. De conclusie dat de leasemaatschappij minder korting krijgt...het zou kunnen maar ik vind hem wat kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentja
t_captain schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:41:
Een A180 lease editie van 30k met een uitstoot van 120 g/km kostte vorig jaar 4200 euro aan BPM en nu 4800. Dat verhoogt de afschrijving met pakweg een tientje per maand.
Daarnaast, rentes lopen licht op, werkplaatskosten een paar procent geïndexeerd, en verzekeringspremies stijgen flink. Op een A180 zakelijk casco is dat al >>100 per maand dus die stijging is ook makkelijk een tientje.

Volgens mij heb ik die 30 euro al verklaard. De conclusie dat de leasemaatschappij minder korting krijgt...het zou kunnen maar ik vind hem wat kort door de bocht.
Thx voor de uitleg! Klinkt idd erg logisch allemaal. Moet me er toch nog maar eens wat meer in verdiepen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ah ik zie dat de Skoda Kodiaq ook aan te vragen is (bij in ieder geval Athlon)
In mijn geval voor gunstige prijzen (al zal alles duurder zijn na mijn V40 van 14%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-10 21:35
Zojuist gebeld door de dealer. C coupe wordt eind april geleverd. Totale levertijd dus ca. 5 maanden. Voelt toch wel erg lang :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Niltag schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:51:
Zojuist gebeld door de dealer. C coupe wordt eind april geleverd. Totale levertijd dus ca. 5 maanden. Voelt toch wel erg lang :(.
Lang geleden was 10 mnd standaard ivm problemen in japan, mocht toen 11 mnd wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Niltag schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:51:
Ik heb op m'n laatste 2 auto's allebei 9 maanden gewacht. 5 maanden is toch nog redelijk te overzien?

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21

JB

Cédric roelt!

JohnR schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:05:
[...]

Ik heb op m'n laatste 2 auto's allebei 9 maanden gewacht. 5 maanden is toch nog redelijk te overzien?
Respect! Dat zou ik echt niet kunnen volgens mij :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
[...]

Ik moest 4,5 maand wachten op m'n auto (1e leaseauto) en dat vond ik toen heel lang.
Nu moet deze auto nog 7,5 maand voor einde contract en vind ik dat eigenlijk helemaal niet lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 21:51
JB schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:06:
[...]

Respect! Dat zou ik echt niet kunnen volgens mij :X
Wat is het alternatief :+

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:19
Wachten duurt altijd lang, als de voorloopauto maar een fatsoenlijke is dan is het wel te overzien.

Dat is de reden dat ik, toen ik in dienst kwam bij mijn huidige werkgever, even met de leasecoördinator te bellen om op zijn minst een C-segmenter als voorloopauto te krijgen i.p.v. een B-segmenter :)
Ik kreeg dus een prima Focus als tijdelijke auto, een manager die een paar maanden terug in dienst kwam moet zich nu behelpen met een instap Fiesta _O-

Ik moest overigens vier maanden wachten op mijn Astra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Klopt, als je de auto echt graag wil is het een concessie.

Hier zijn ze aan het bieden op mijn auto (dagwaarde incl schade) ivm ongeluk. Daarna wordt duidelijk of ie gemaakt gaat worden (13K schade).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 22:10
Gister een nieuwe leasebak bestelt. 3 april loopt mijn huidige contract af en met een beetje mazzel zou dat netjes in elkaar over moeten lopen!

Ben uiteindelijk gegaan voor de Opel Astra ST 16 CDTI (Innovation) in de kleur Deep Sky Blue.
de duurste uitvoering was dusdanig compleet uitgerust met het innovation pakket dat ik bijna geen accesoires hoefde aan te vinken waardoor ik uiteindelijk voor een best schappelijke prijs klaar was en er zitten standaard nog wat geinige gadgets op ook (voetje onder de bumper voor het openen van de achterklep)

Kan niet wachten!

PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

10 maanden - Golf
9 maanden - Jetta
3 maanden - Avensis
10 maanden - Octavia

Ik vind een paar maanden dus meer dan acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Huidige leasebak is total loss verklaard. Dat wordt nieuwe uitzoeken en rechtsbijstand inschakelen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Hmm, das naadje. Ging om een 14% auto toch? Ben wel benieuwd of en hoe ze dat gaan compenseren. Zelf er goed vanaf gekomen?

Afgezien daarvan is de zoektocht naar een opvolger vaak wel weer leuk, mits er niet teveel haast achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 08:43

byn124

Thunderace

JB schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:46:
Huidige leasebak is total loss verklaard. Dat wordt nieuwe uitzoeken en rechtsbijstand inschakelen...
Off-Topic!

Wat is er gebeurd als ik vragen mag ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JB schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:46:
Balen, wat voor bak had je en wat voor budget mag je uit kiezen met welke voorwaarden?
Vergeet trouwens niet dat je ECHT ALLES op moet geven bij de verzekering van een geur kaartje in de auto tot een vuile onderbroek na het ongeluk. Als het kapot / beschadigd is bij het ongeluk valt dit allemaal te verhalen. Mijn laatste ongeluk waren mijn schoenen ook bij beschadigd (van Bommeltjes) dus dat was goed zuur zelfs de broek waar wat smeer op gekomen was en het overhemd waar een bloed spetter op zat was vergoed. Laptop is uit eindelijk ook nog vergoed omdat daar een scheur in bleek te zitten. (Ongelukje op de fiets dan wel daar heb je wat sneller dat soort schades.) Mensen vergeten vaak dat dit soort schade ook gewoon verhaalbaar is.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

succes met de afhandeling.
Volgens mij kan je ook kijken voor compensatie als je nu verplicht bent om van 14% naar 22% te gaan.
Immers had je gerekend op nog x jaar 14%.
Iemand met een PHEV werd volgens mij ook vergoed voor de geleden schade van extra belasting.

kan zo snel het artikel niet meer vinden waar ik het gelezen had.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

DarkSide schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:54:
Volgens mij kan je ook kijken voor compensatie als je nu verplicht bent om van 14% naar 22% te gaan.
Iemand met een PHEV werd volgens mij ook vergoed voor de geleden schade van extra belasting.

Heb exact dat linkje gepost in het lease topic op een reactie van JB.
Shunt schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:12:
[...]

Hier zijn al veel zaken over geweest dit is zo even de eerste die ik met mijn crappy google opdracht vond.
https://www.vzr.nl/nieuws...een%20hogere%20bijtelling

gewoon er uit halen wat er uit te halen valt alle directe schade valt volgens mij gewoon te verhalen.

[ Voor 31% gewijzigd door Shunt op 05-01-2017 13:57 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:47
DarkSide schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:54:

De verzekeraar van de tegenpartij, Delta Lloyd, stelde echter dat de bijtelling niet voor vergoeding in aanmerking kom, omdat het om zuivere vermogensschade zou gaan waarvoor de WAM geen dekking zou bieden. Bovendien, zo gaf Delta Lloyd aan, kwam de schade voort uit een verandering in belastingwetgeving. Dat zou een te ver verwijderd causaal verband opleveren met de aanrijding.
De rechter stelde dat Delta Lloyd weliswaar gelijk had in haar standpunt dat het hier om vermogensschade ging, maar niet dat de WAM hiervoor geen dekking zou bieden. Dan rest nog de vraag of er inderdaad sprake is van een directe lijn tussen oorzaak en gevolg. Ook daarin is de rechter helder: zo lang het leasecontract loopt, moet Delta Lloyd de vermogensschade vergoeden, d.i. de kosten van de verhoogde bijtelling. De rechter vindt deze schade namelijk direct toerekenbaar.
https://www.vzr.nl/nieuws...een%20hogere%20bijtelling

zie nu dat iemand hierboven dezelfde link al heeft gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 21:40
aha, daar zullen de topics dat ik gebookmarked had naartoe verdwenen zijn! :) Helaas geen toegang :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Mocht het niet lukken om die 14>22% 'schade' te verhalen dan zou je ook een 15% van 2016 kunnen overwegen. Staan nu nog genoeg plugin hybrides op voorraad in het land.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

nMad schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:59:
Mocht het niet lukken om die 14>22% 'schade' te verhalen dan zou je ook een 15% van 2016 kunnen overwegen. Staan nu nog genoeg plugin hybrides op voorraad in het land.
Die mag ik niet bestellen. Rijd 45-50K per jaar.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentja
Vraagje. Wat vinden jullie een normaal maandbedrag voor brandstof obv 40.000 km/j en 48 maanden? Bij athlon betaal ik 324 euro p/m voor een auto met uitstoot van 128 g/km (Mercedes CLA 180). Ligt het aan mij of is dat erg duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

sentja schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:49:
Vraagje. Wat vinden jullie een normaal maandbedrag voor brandstof obv 40.000 km/j en 48 maanden? Bij athlon betaal ik 324 euro p/m voor een auto met uitstoot van 128 g/km (Mercedes CLA 180). Ligt het aan mij of is dat erg duur?
ja dat is een heel normaal bedrag voor een benzine auto met deze soort kilometers. En dan heb je het nog volgens mij best gunstig want op papier doet die CLA 1 op 20 maar in de praktijk komt dat eerder in de buurt van 1 op 10 / 1 op 15. Met 40k moet je gewoon een diesel rijden tenminste dan komt het brandstof component een stuk voordeliger uit. Of dat ook zo geld met de kosten van de auto geen idee.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
324 euro is 240 liter benzine / 295 liter diesel.

Dus bij 3333 km in de maand betekent dat het geschatte verbruik indien je een benzine auto rijdt 1:13,9 is en bij een diesel auto 1:11,3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Misschien slightly off-topic, maar heeft iemand van jullie adaptief groot licht/high beam assist op zijn (lease)auto?
Lijkt me theoretisch een fijne functie om te hebben, heb bijvoorbeeld net een video gezien van de functie zoals die bij BMW werkt, met lampen die apart aan/uit gaan of naar buiten/binnen bewegen, erg mooi, maar bij sommige auto's best prijzig (bij sommige auto's bijvoorbeeld 1.5k).
Als je het hebt, gebruik je het dan vaak? Bedacht me dat het tijdens spitsuur bijvoorbeeld continu in dimlicht zal staan omdat de camera overal voor- en achterlichten ziet, en als de omgeving zelf ook genoeg verlicht is zal hij groot licht ook uitzetten. Volgens mij zijn er niet veel plekken en tijdstippen in Nederland waar deze optie nut zal hebben, wat de vaak dure prijs (op een nieuwe lease auto) niet echt rechtvaardigt imo als dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tering zeg ik pis er wel goed langs om nu net in het nieuwe jaar te moeten uitkiezen. Dealers hebben weinig tot geen acties omdat ze natuurlijk nu geen goede eindcijfers nodig hebben.

Verder lijkt er weinig voorraad van 2016 te vinden? Zou dit alleen voor hybride auto's zijn gedaan en de rest weer gewoon onder de nieuwe 2017 prijzen schuiven :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
striner schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:44:
Misschien slightly off-topic, maar heeft iemand van jullie adaptief groot licht/high beam assist op zijn (lease)auto?
Lijkt me theoretisch een fijne functie om te hebben, heb bijvoorbeeld net een video gezien van de functie zoals die bij BMW werkt, met lampen die apart aan/uit gaan of naar buiten/binnen bewegen, erg mooi, maar bij sommige auto's best prijzig (bij sommige auto's bijvoorbeeld 1.5k).
Als je het hebt, gebruik je het dan vaak? Bedacht me dat het tijdens spitsuur bijvoorbeeld continu in dimlicht zal staan omdat de camera overal voor- en achterlichten ziet, en als de omgeving zelf ook genoeg verlicht is zal hij groot licht ook uitzetten. Volgens mij zijn er niet veel plekken en tijdstippen in Nederland waar deze optie nut zal hebben, wat de vaak dure prijs (op een nieuwe lease auto) niet echt rechtvaardigt imo als dat zo is.
Ik heb een dergelijk systeem (Audi matrix LED) en het heeft inderdaad pas echt nut op onverlichte wegen en die zijn er in de randstad voor 23:00 niet zoveel. Ik heb er echter geen spijt van, want ik vind het erg prettig op donkere wegen, ook al kom ik daar niet vaak. Het werkt ook goed, het overige verkeer wordt als ware uit het lichtbeeld gesneden en ik ben nog geen seinende tegenliggers tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:38
Ik heb het op mijn nieuwe Opel Astra gehad die ik kort privé reedt.. De Intellilux Matrix LED lampen. Werkte fantastisch. Automatisch grootlicht wat precies de tegenligger uit het lichtbeeld houdt.. geen omkijken naar. Heb de auto helaas niet meer.. rijdt nu weer lease (Peugeot 308) met LED koplampen, maar dan zonder automatisch grootlicht etc. Maar als je eenmaal LED gewend bent wil je nooit meer terug naar halogeen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik heb het op mijn Golf. En ben daar redelijk tevreden over.
Hij past idd de bundel aan om zo je tegenstander niet te verblinden. Ik rij zelf vaak in het donker op die 60km/u wegen. En juist daar is de werking minder. Krijg toch nog soms een seintje van auto's.
Maar op de 80 km/u wegen gaat het wel goed. Uiteindelijk wel tevreden maar niet verwacht dat ik soms toch nog met de hand moet bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik heb de Intelilux verlichting op mijn Astra en dat werkt briljant. Staat altijd aan en heb je geen omkijken jaar.

In het schemer/donker rijdt de auto met grootlicht zodra het kan en dimt een aantal van de LED's als er een auto voor je rijdt of tegemoet komt, zeker in het donker rijdt je dan praktisch altijd (deels) met grootlicht. Op buitenwegen heb je hier het meeste voordeel van, maar ook op snelwegen werkt het systeem gewoon.

Daarnaast wordt de lichtbundel ook aangepast voor een breder lichtbeeld bij langzaam rijden en een langer lichtbeeld bij sneller rijden.

Kost bij Opel iets van 1300eu en is de beste optie die ik op mijn auto heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
ik vraag me alleen altijd af bij dat systeem: ik neem aan dat hij niet voetgangers eruit filtert dus die verblind je alsnog flink (of dan moet je wrs handmatig het systeem uitzetten wat niemand doet) of heb ik het verkeerd?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 18:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Snowhite0901 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:00:
ik vraag me alleen altijd af bij dat systeem: ik neem aan dat hij niet voetgangers eruit filtert dus die verblind je alsnog flink (of dan moet je wrs handmatig het systeem uitzetten wat niemand doet) of heb ik het verkeerd?
Met alle respect, maar op 60 en 80 km/h wegen (en al helemaal op snelwegen) mogen wat mij betreft voetgangers blij zijn dat je ze "in het zonnetje zet" en daarmee zichtbaar maakt.
Kom nog zo weinig tegen dat men zichzelf voldoende zichtbaar maakt....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Het systeem werkt van een kilometer of 60/70 en alleen buiten de bebouwde kom (o.b.v. verkeersbord herkenning, wat ook feilloos werkt), daar kom je weinig voetgangers tegen. Als er een fietspad o.i.d. paralel loopt aan een 80km weg dan heb je idd kans dat deze verblind wordt ja, maar zo heel veel zijn die er ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Snowhite0901 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:00:
Hij ziet bij mij aan de ene kant wel meer dan verwacht.
Fietser\bromers bv soms wel.
Voetgangers idd niet. Maar straatlantaarns wel.
Alleen, het belangrijkste, autos op 60km wegen gaat niet altijd lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Rivanov schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:30:
[...]

Ik heb het op mijn nieuwe Opel Astra gehad die ik kort privé reedt.. De Intellilux Matrix LED lampen. Werkte fantastisch. Automatisch grootlicht wat precies de tegenligger uit het lichtbeeld houdt.. geen omkijken naar. Heb de auto helaas niet meer.. rijdt nu weer lease (Peugeot 308) met LED koplampen, maar dan zonder automatisch grootlicht etc. Maar als je eenmaal LED gewend bent wil je nooit meer terug naar halogeen.
Full LED lampen wil ik sowieso wel op mijn volgende lease bak.
Ik vroeg me alleen af of de vaak dure adaptieve verlichting zijn geld waard is in Nederland, waar vaak de meeste auto(snel)wegen goed verlicht zijn, waar het dus zijn werk niet zal doen, en tijdens spitsuur ook niet omdat er veel auto's voor je rijden en er ook veel tegenmoet komen.
Ik lees van een aantal mensen dus dat ze het goed doen op de overlichte wegen, maar daar rij ik volgens mij niet zo vaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:38
striner schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:25:
[...]

Ik vroeg me alleen af of de vaak dure adaptieve verlichting zijn geld waard is in Nederland, waar vaak de meeste auto(snel)wegen goed verlicht zijn, waar het dus zijn werk niet zal doen, en tijdens spitsuur ook niet omdat er veel auto's voor je rijden en er ook veel tegenmoet komen.
Ik lees van een aantal mensen dus dat ze het goed doen op de overlichte wegen, maar daar rij ik volgens mij niet zo vaak :P
Op de snelweg werkt het ook. Reedt vaak genoeg op stukken zonder verlichting en daar sprong het netjes aan (A67, A2 etc)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
striner schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:25:
[...]

Op de snelweg is het effect minder, zeker als het druk is. Maar ook daar zul je je verbazen hoe goed o.a. de berm wordt verlicht, ook in de spits ;)

Lastig uit te leggen en voor te stellen als je het zelf niet ervaren hebt, zelfs in een proefrit kom je er niet helemaal achter. De techniek is echt een heel stuk meer dan alleen automatisch groot licht aan/uit zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
Dat vind ik duur, mijn voorbeelden voor 40K en 28 maanden en DIESEL:

Focus 1.6 in 2012 -> 182 EURO
Passat 1.6 3 maanden geleden: -> 140 EURO, per 1 januari zelfs 100 euro, maar dit is een in overleg met werkgever, soort verhoging van lease budget.

Collega met een Audi A6 uit januari 2016: 148 EURO

[ Voor 7% gewijzigd door adis op 06-01-2017 10:44 . Reden: brandstof type toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argusb79
Heb hem even in de Alphabet portal opgezocht ( 1.6 115kW vermoedelijk? ). Dan kom ik op basis van 30K op een voorschot van 244 euro, (244 / 30) * 40 = 325 euro p/m.

Zijn behoorlijke (benzine)slurpers die dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argusb79
adis schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:40:
[...]

Dat vind ik duur, mijn voorbeelden voor 40K en 28 maanden en DIESEL:

Focus 1.6 in 2012 -> 182 EURO
Passat 1.6 3 maanden geleden: -> 140 EURO, per 1 januari zelfs 100 euro, maar dit is een in overleg met werkgever, soort verhoging van lease budget.

Collega met een Audi A6 uit januari 2016: 148 EURO
Verschil zit hem in benzine vs diesel. Als ik de 100kW DIESEL variant van dei CLA in de calculator gooi kom ik op 155 euro (30k). Dat komt dan op (155/30)*40 = 207 euro/maand obv 40k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Real schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:34:
[...]

Op de snelweg is het effect minder, zeker als het druk is. Maar ook daar zul je je verbazen hoe goed o.a. de berm wordt verlicht, ook in de spits ;)

Lastig uit te leggen en voor te stellen als je het zelf niet ervaren hebt, zelfs in een proefrit kom je er niet helemaal achter. De techniek is echt een heel stuk meer dan alleen automatisch groot licht aan/uit zetten :)
En in de mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:33
Ja, heb je geen bal aan in Nederland. Er is zo vaak een tegenligger dat hij vaker normaal licht gebruikt dan High Beam.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:29

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Precies de reden dat ik op dit moment een oude V70 ben gaan rijden. Maar goed dit topic gaat over keuze leaseauto's en niet de leaseregeling.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 20:17
Het is natuurlijk een voorschot. Als je minder, meer, zuinig of juist onzuinig rijdt dan moet je per maand meer of minder betalen. Uiteindelijk wordt het werkelijke bedrag afgerekend en gecorrigeerd op het voorschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Meekoh schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:53:
[...]

Ja, heb je geen bal aan in Nederland. Er is zo vaak een tegenligger dat hij vaker normaal licht gebruikt dan High Beam.
Niet mee eens. Of tenminste ten dele. Ik heb het Intelligent Light System van Mercedes. Als je auto-high-beam aanzet, dan wordt de berm veel beter verlicht. De weg voor je wordt beter verlicht, tot een paar meter voor je voorligger. Je ziet als het ware een "schaduw" in het lichtbeeld waar je voorligger rijdt. Als er een tegenligger aankomt, wordt de linkerkant ook gedimd. Het werkt echt super goed. Zou niet meer zonder willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argusb79
Mijn huidige Leon 1.2 TSI moet ik in mei helaas inleveren :(
Tijd om rond te kijken en wat nieuws uit te zoeken :D

Eisen vanuit de werkgever:
- Diesel :( (vooral omdat ik met mijn huidige klussen vooral op de fiets naar de klant ga).
- Max energielabel C met uitloop naar D :(
- Geen hybride :(
- Geen SUV-achtige wagens ( maar die boeien mijzelf ook helemaal niet ).

Budget is 775 inclusief brandstof obv 30k en 60 maanden, betaal wat eigen bijdrage over het toale leasebedrag maar krijg niets terug van het bedrag onder budget, bijtelling is dus volledig leidend.

Eisen vanuit mezelf:
- Goede stoelen
- Voldoende ruime kofferbak ( Apparatuur meeslepen, kampeervakanties, Leon is nu toereikend ).
- Motor die goed met het verkeer meekan ( > 100 PK ).
- Niet té groot ( bij huis veel parkeerdruk en altijd fileparkeren ).
- Beetje leuk uiterlijk

Huidige kanshebbers:
- Volvo V40 Nordic+ ( relatief duur, fijne stoelen )
- Mazda 3 sedan ( iets goedkoper, nog geen diesel kunnen rijden, aan de grote/lange kant )
- Fiat Tipo ( betaalbaar! ruimte! Nog niet kunnen zitten/rijden en Italiaanse auto ... )

Outsiders:
- Focus lease edition ( betaalbaar, maar op de een of andere manier hebben we een "net niet" gevoel ).
- Opel Astra (reed wel prettig, zit heerlijk, maar lelijke stoelen en WAF).

Afvallers:
- Mazda 3 hatchback ( helaas alleen met energielabel > D ).
- Leon 5 deurs ( helaas alleen met energielabel > D ).
- Renault (WAF)
- Peugeot (WAF)
- Octavia (te groot en WAF)
- VW ( duur, diesel handbakken alleen energielabel > D )
- Kia, Hyunai, Nissan ( uiterlijk, WAF )
- BMW, Mercedes, Audio ( vaak te duur en zie mezelf er niet in rijden ).

Zie ik nog opties over het hoofd?

De Tipo is mijn "budget"optie naast de Focus lease edition.
Heeft er al iemand in de nieuwe Tipo hatchback gezeten/gereden? Hij staat nog bijna nergens en als hij al ergens staat is het een benzinemodel.

Pagina: 1 ... 42 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic