Volgens mij is "bel harry" zeggen toch echt sneller dan handmatig een nummer in te toetsenTankiej schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:41:
[...]
Vreemde verkoper..
Toen ik een proefrit ging maken in de V40, gaf ik daarna aan dat ik dan wel de R-Design wilde. Kreeg nog een keer de sleutels in m'n handen gedrukt: "er staat een R-Design bij onze vestiging aan de andere kant van de stad, kijk maar even, we zien je zo weer!". Dat was een top behandeling!
Die numerieke toetsen zijn ideaal trouwens! Ik ken een paar veel gebelde nummers uit m'n hoofd, die kan ik zo blind in toetsen ipv ze op te moeten zoeken in de contacten of moeten kijken waar ik typ met een touchscreen
Verder ken ik maar een paar nummers uit mn hoofd maar vind ik het ook geen probleem om met 3 tikken het contact te bellen. Het is niet alsof je aandacht er beter bij is als je 10 cijfers moet toetsen.
Anyways, ben zelf ook aan het kijken naar auto's. Heb nu een Clio 4 en ben daar op zich wel tevreden over. Mooie uitstraling, rijd prima en bij lange ritten nog erg comfortabel. Al zou ik nu wel iets groters/snellers willen. Punt is alleen dat veel concurrenten bij B of C segment er wat saai uitzien. Wat dat betreft springt de Megane er qua looks wel uit, maar zo heel vlot is die niet. En wil je hem wat leuk aankleden dan wordt ie toch al snel erg prijzig. (leasebudget is 710, de rest is voor mij).
De Megane dus, Mazda 3, Ford Focus ST en Seat Leon zitten momenteel op de shortlist. Vind de Peugeot 308, de Opel Astra, VW Golf, BMW1, Audi A3 e.d. erg saai en/of vrij prijzig als je niet een 1 liter wilt. Jammer dat de tijd van betaaldbare hot hatches wel voorbij is. Hybride gaan we ook niet doen, daarvoor is op het werk nodig om kilometers bij te houden en daar heb ik geen zin in. Liever een Europese tankpas
Ook blijft het jammer dat er zoveel extra kosten/btw/bpm bij een Chevrolet Camaro e.d. zit
Momenteel dus erg gecharmeerd van de Megane (de hatchback, niet de estate). Binnen mijn budget valt de Bose of GT-Line wat er erg compleet uit ziet. Tenslotte las ik nog dat zaken als Carplay en Android Auto pas volgend jaar beschikbaar komen waarvoor waarschijnlijk ook een hardware-aanpassing nodig is en je dus niet met even een simpele software-update dat kunt verkrijgen. Al heb ik daar nog nergens een bevestiging van gezien. Ander nadeel aan de hatchback is de ruimte achterin. Zie her en der dat de ruimte achterin ook erg beperkt is. Weet niet hoe het zit bij de estate, maar bij de hatchback valt me dat wel op (al is dat bij meer moderne hatchbacks het geval)
Mensen die hem hebben kunnen gerust hun reactie via PM achterlaten.
Focus ST vind ik ook nog wel mooi eruit zien en toevallig ook al eens een trip mee gemaakt toen we met (ik geloof) Autoweek een Ford fabriek in Genk hadden bezocht (later dat jaar gesloten
Vind het verder vreemd dat op de leaseportal van mn werkgever de prijzen significant hoger liggen dan dat ik bv de site van Athlon gebruik met dezelfde kilometrage, contractduur en verzekering e.d. Rij nu ook via Athlon, dus vraag me af waar dat verschil (rond de 100 a 150 euro) vandaan komt.
Iets anders wat me opvalt is dat veel C-segment auto's zulke saaie kleuren hebben. Vrijwel het enige wat je bij de meesten kunt bestellen is grijs, wit, zwart, donkerblauw, donkergroen, rood. Waar zijn de felle kleuren gebleven? Heb nu een (licht) blauwe kleur en naast dat ik hem erg mooi vind, is ie op parkeerplaatsen direct terug te vinden. Met een grijze of zwarte auto gaat je dat niet lukken...
[ Voor 66% gewijzigd door Martinspire op 31-12-2016 18:01 ]