Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.248 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:17

ST10©DE

Dus.............

Rob-T6 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:01:
Nou, voor mij kan de zoektocht beginnen ;-)

Basis is voor mij een auto voor het hele gezin hier.
Standaard maatschappij is Athlon en heb een budget tot ca. 670 voor 48 maanden en 27500 km.
Eigen bijdrage mag beperkt hier.

Mijn voorwaarden voor mijzelf zijn:
5 goede zitplaatsen (kids zijn 1, 3 & 5, dus stoeltjes....)
Trekgewicht van minimaal 1500 kg ivm. caravan.

Wie heeft een origineel idee?

Ik zie met name de oude modellen bij de plaatjes in de calculator van Athlon bij bijvoorbeeld de Renault Megane en Scenic :-/ ik weet niet wat de ervaring daarmee is.
Citroen (Grand) C4 Picasso?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:24

Gallus

Cheesy

Leipo schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:45:
[...]

behelpen? het ziet en werkt als een oude atari :+
vond het anno 2016 echt niet meer kunnen
Vind je? Ik neem aan dat ik hetzelfde systeem (MZD Connect) heb in m'n Mazda 6 en dat vind ik prima werken en smoelen. Ik mis alleen een beetje de Tomtom live services, maar dat heeft geen enkel systeem dat niet van Tomtom is. :-)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gallus schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:12:
[...]

Vind je? Ik neem aan dat ik hetzelfde systeem (MZD Connect) heb in m'n Mazda 6 en dat vind ik prima werken en smoelen. Ik mis alleen een beetje de Tomtom live services, maar dat heeft geen enkel systeem dat niet van Tomtom is. :-)
de mazda 6 heeft wel een modernere navigatie

edit: al geeft de mazda site een nieuwere navigatie weer bij de cx-5 die er 2 maanden geleden volgens mij nog niet was. update gehad?

[ Voor 14% gewijzigd door Leipo op 12-10-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Leipo schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:16:
[...]

de mazda 6 heeft wel een modernere navigatie

edit: al geeft de mazda site een nieuwere navigatie weer bij de cx-5 die er 2 maanden geleden volgens mij nog niet was. update gehad?
Volgens mij zijn alle beschikbare CX-5 van de GT-M line uitgerust met die versie na TomTom.
Enne ik ben het eens met die Atari ganger. Het is inderdaad raar navigeren in het systeem. Maar afgezien daarvan is het een mooie auto van buiten (met de juiste kleur), grote wielen, leren bekleding, achteruitrij camera, privacy glass, regen licht sensor. Oh ja ook nog elektrisch bedienbare stoelen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:19
[...]

Ik mis alleen een beetje de Tomtom live services, maar dat heeft geen enkel systeem dat niet van Tomtom is. :-)
Dan moet je een Kia C'eed o.i.d. gaan rijden. Daar zit een navigatie met tomtom live services in. Die auto zie ik hier trouwens weinig voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Omdat waarschijnlijk de jongens hier voor de grote auto's gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Laatst online: 10-10 15:29

ArCadE

No banana available

kevinl schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:43:
[...]

Volgens mij zijn alle beschikbare CX-5 van de GT-M line uitgerust met die versie na TomTom.
Enne ik ben het eens met die Atari ganger. Het is inderdaad raar navigeren in het systeem. Maar afgezien daarvan is het een mooie auto van buiten (met de juiste kleur), grote wielen, leren bekleding, achteruitrij camera, privacy glass, regen licht sensor. Oh ja ook nog elektrisch bedienbare stoelen.
Ik vond de ruimte daarentegen erg tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

kevinl schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:10:
Omdat waarschijnlijk de jongens hier voor de grote auto's gaan.
Merk zit vaak niet in de keuzelijst :? Verder is restwaarde wellicht een showstopper mbt leasebudget?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:09:
[...]

Dan moet je een Kia C'eed o.i.d. gaan rijden. Daar zit een navigatie met tomtom live services in. Die auto zie ik hier trouwens weinig voorbij komen.
Ik vind de C'eed een leuke auto, maar qua afwerking is het echt net niet wat je er van verwacht bij een auto in die prijsklasse...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mx. Alba schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:12:
"Ja maar vakantie" hoor ik... Kies je echt je auto uit op die 2 weken per jaar dat je er met je hele gezin mee op vakantie bent, of op die 50 weken per jaar dat je er alleen in zit?
Maar anders heb je die 3 weken per jaar wel een uitdaging.
Kleine moeite om iets groters te leasen toch?
Admiral Freebee schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:17:
Het zal allemaal wel gaan maar ik kan mij gerust inbeelden dat veel ouders een ruimere auto verkiezen. Voor vakantie zal er een dakkoffer op komen :P
Het één sluit het ander niet uit :+
Ben van een Fabia combi, met 400 liter dakkoffer, naar een Focus station met 520 liter dakkoffer gegaan ;)
Meer ruimte is altijd beter...
Mx. Alba schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:26:
Wut? Dan neem je gewoon echt te veel zut mee hoor. En als ze 0 en 2 zijn kan je ook spullen kwijt achter de voorstoelen want de beenruimte hebben ze niet nodig. :D
Ik had voor weekendjes weg in de Fabia toch ook echt de dakkoffer nodig.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:24

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Shit. Levering van mijn nieuwe leaseauto uitgesteld tot eind november ivm problemen met de levering van bepaalde onderdelen. :(

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:59

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Mx. Alba schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:24:
Shit. Levering van mijn nieuwe leaseauto uitgesteld tot eind november ivm problemen met de levering van bepaalde onderdelen. :(
Zouden ze er misschien een sneller en gelikter multimedia-systeem in gaan stoppen ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Priyantha Bleeker schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:50:
[...]

Zouden ze er misschien een sneller en gelikter multimedia-systeem in gaan stoppen ? >:)
Dat systeem van Volvo is al 100x sneller en gelikter dan wat er in de Peugeot zit die ik nu tijdelijk heb. :D

En die 2017 V40 heeft de nieuwe Sensus Connect dus is voor zo ver ik weet niet de zelfde als in eerdere versies van de V40.

[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 12-10-2016 16:57 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 13:59

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Mx. Alba schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:56:
[...]

Dat systeem van Volvo is al 100x sneller en gelikter dan wat er in de Peugeot zit die ik nu tijdelijk heb. :D

En die 2017 V40 heeft de nieuwe Sensus Connect dus is voor zo ver ik weet niet de zelfde als in eerdere versies van de V40.
Hihihi ik snap het ;)
Ik had laatst een Ford Focus als leenauto :X echt wat daar voor een verschrikkelijk systeem in zit :O
Daar is het zwaar verouderde Sensus Connect van de V40(die ook al in de MY2015 zit ;) die ik zelf heb) echt heilig bij O+

Wat jij zegt dat de 2017 V40 een 'nieuwe' Sensus Connect heeft, klopt volgens mij niet ;)
Zie ook: http://support.volvocars....13f3bf660c0a801511c228ebd

Ik was laatst bij mijn dealer, Svala Auto Lijnden, voor het zovéélste probleem aan mijn auto :| en toen was er een super blij iemand die bij een V40 stond te wachten waar nog een doek op zat.
De super-vrolijkert vroeg aan mij wat ik van de auto vond >:) dus ik vertelde hem heel enthousiast:

"Als auto is het een heel fijn sturende auto, fantastische wegligging met een super krachtige D4 motor, als D2 is het zelfs ook goed te doen heb ik gemerkt bij een leenauto. Alleen het multimedia systeem is zo agrarisch daaraan kan je echt merken dat de auto achterloopt op andere auto's. Ook bijvoorbeeld zoiets simpels als de stengels aan het stuur die voelen niet verfijnd aan. Maar al met al een fijne auto, je zult er vast een lekker rijdende auto aan hebben"
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
[...]

(...)
Ik mis alleen een beetje de Tomtom live services, maar dat heeft geen enkel systeem dat niet van Tomtom is. :-)
Het belangrijkste deel van de TomTom live services (de verkeersinformatie) is ook beschikbaar op het R-Link (2) systeem van Renault en wordt schijnbaar ook gebruikt door Volkswagen en Audi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:24

Gallus

Cheesy

Joni schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:39:
[...]

Het belangrijkste deel van de TomTom live services (de verkeersinformatie) is ook beschikbaar op het R-Link (2) systeem van Renault en wordt schijnbaar ook gebruikt door Volkswagen en Audi. :)
Yep, de verkeersinformatie is inderdaad waar het me om gaat. In m'n Megane had ik dat (Carminat) en dat werkte prima. Nu heb ik de verkeersinformatie via TMC en dat is toch minder nauwkeurig.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:43
DennusB schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:04:
[...]

De nieuwe Megane is wel een heel stuk opgeknapt, misschien dat dat een optie is!
P. Mekes schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:09:
[...]

Citroen (Grand) C4 Picasso?
Zijn inderdaad twee auto's die ik ok de lijst heb.

Eerste summiere lijst
- nieuwe scenic (goed trekgewicht (1650 kg) bij de benzine, nieuw model dus mogelijk aantrekkelijk tarief)
- C4 Picasso (net te kort trekgewicht met de benzine (1470kg) maar 3 aparte achterstoelen)
- nieuwe megane (goed trekgewicht, (1650 kg) goed tarief, en goed aan te kleden,maar de achterbank?)
- mogelijk Kadjar? (Trekgewicht net goed, (1500 kg) maar achterbank, geen stoelen?)
- C-max? (Nog niet bekeken)
- ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

MMI Navi plus is goed zolang hij de weg niet kwijt raakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Rob-T6: volgens mij is jouw eerste eis drie isofix aansluitingen achterin. Daar zou ik eerst eens op zoeken, dan wordt de lijst al vrij snel korter denk ik ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 11:42
dfrenner schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:39:
[...]

Maar anders heb je die 3 weken per jaar wel een uitdaging.
Kleine moeite om iets groters te leasen toch?
Hier hetzelfde. Rij nu een V40 MY2014. Prima auto, lekkere stoelen. Qua kofferbakruimte komen wij net uit met 1 kindje. Maar een tweede erbij gaat heel erg slecht passen.

Ik mocht een nieuwe auto uitkiezen, dus ja tuurlijk ga ik groter leasen! De luxe van ruimte word vaakgenoeg onderschat. Het is zo heerlijk om je laadklep (ik bedoel docking bay ;) :P ) te openen en alles erin te gooien.

Toen ik bij de dealers kwam, suggereerde ze ook allerlei B en C segmenters. Tot ik gekscherend zei: 'Ik wil het formaat auto waarbij ik een buggy de auto in kan gooien en pas na 5 seconden 'm wil horen landen' ;)

Over iets anders, ook ik moet wachten... BUMMER! De levertijd staat nu op 29 december. Ja, ik weet dat hij pas volgend jaar op kenteken komt, ik hoopte gewoon dat ik mijn dikke Talisman al begin december bij de dealer kon zien :D

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:49
Ben op 1 september j.l. begonnen bij mijn nieuwe baan en na een inwerkperiode van 2 maanden krijg ik per 1 november mijn lease-auto. Begin met een shortlease waarna ik bij een contractverlenging de keuze krijg om deze te verlengen of mijn eigen auto uit te kiezen.

Ik heb nu privé de nieuwe Opel Astra die helaas weer verkocht moet gaan worden (sinds juni in mijn bezit.. gevalletje bad timing haha). Iemand interesse? ;) (1.4 Turbo 150PK Innovation incl. Innovation introductiepakket .. op lederen bekleding na full-options)

Dit is een grote kanshebber om volgend jaar weer gekozen te worden als lease-auto voor mij, mits er dan niets anders interessants op de markt is.

Voor nu zal ik even moeten kiezen uit de shortlease-pool van de LM. Keuze bestaat uit de Golf, Focus, 308 SW, Volvo V40.

Mijn keuze in dit geval neigt naar de V40. Het is een D2 uit november 2013. Heb geen kinderen en heb de V40 altijd al een mooie auto gevonden. Als ik 'm dan even in de shortlease periode kan rijden voor 14% dan is dat natuurlijk ideaal! Echter, op de website van de LM geven ze aan dat het een D2 Base is (basismodel?). Zoek ik echter het kenteken op, dan staat er een catalogusprijs van +/- € 32.000,- bij. Dat is wel een stuk meer dan de Base uitvoering (die begon destijds bij € 25.000?)

Iemand enig idee wat voor uitvoering het dan is voor zo'n cataloguswaarde? :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 13-10-2016 09:19 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Rivanov schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:18:
Ben op 1 september j.l. begonnen bij mijn nieuwe baan en na een inwerkperiode van 2 maanden krijg ik per 1 november mijn lease-auto. Begin met een shortlease waarna ik bij een contractverlenging de keuze krijg om deze te verlengen of mijn eigen auto uit te kiezen.

Ik heb nu privé de nieuwe Opel Astra die helaas weer verkocht moet gaan worden (sinds juni in mijn bezit.. gevalletje bad timing haha). Iemand interesse? ;) (1.4 Turbo 150PK Innovation incl. Innovation introductiepakket .. op lederen bekleding na full-options)

Dit is een grote kanshebber om volgend jaar weer gekozen te worden als lease-auto voor mij, mits er dan niets anders interessants op de markt is.

Voor nu zal ik even moeten kiezen uit de shortlease-pool van de LM. Keuze bestaat uit de Golf, Focus, 308 SW, Volvo V40.

Mijn keuze in dit geval neigt naar de V40. Het is een D2 uit november 2013. Heb geen kinderen en heb de V40 altijd al een mooie auto gevonden. Als ik 'm dan even in de shortlease periode kan rijden voor 14% dan is dat natuurlijk ideaal! Echter, op de website van de LM geven ze aan dat het een D2 Base is (basismodel?). Zoek ik echter het kenteken op, dan staat er een catalogusprijs van +/- € 32.000,- bij. Dat is wel een stuk meer dan de Base uitvoering (die begon destijds bij € 25.000?)

In ieder geval zou ik je die 308 SW afraden. Ik rij nu tijdelijk een 308 terwijl ik wacht op mijn V40 CC D3 en ik erger me groen en geel aan dat touch screen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
I know. Enkele collega's van me rijden 308 Berline en 308 SW. Heb daar nu paar keer in gereden en kan maar niet wennen aan het systeem en het feit dat de klokken 'boven' het stuur staan.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:10
[...]

Een Base met de nodige opties. ;) Nee zonder gekheid. Op basis van basisuitvoering en cataloguswaarde kun je eigenlijk geen zinnig woord zeggen over de uitvoering. Waarschijnlijk de nodige opties maar het kan ook net zo zijn dat het allemaal opties zijn die jij zelf nooit zou kiezen.

Kunnen ze jouw Astra niet overkopen en leasen? :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mijn Astra is een benzine en we moeten hier dieselen gezien de vele kilometers die ik maak / ga maken.
Daarnaast valt mijn Astra binnen de 25% bijtelling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Waarom niet een opslag op je salaris onderhandelen en afzien van de leaseauto? Heb je ook geen bijtelling en daarnaast kan je zakelijke kilometers declareren.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
AllSeeyinEye schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:19:
[...]

Waarom niet een opslag op je salaris onderhandelen en afzien van de leaseauto? Heb je ook geen bijtelling en daarnaast kan je zakelijke kilometers declareren.
Gezien de vele kilometers die ik moet gaan maken (hele Benelux) is m'n eigen auto blijven rijden i.c.m kilometervergoeding niet bepaald rendabel. Onkosten blijven voor mijn rekening natuurlijk en onderhoud gaat ook omhoog gezien de kilometrage. Daarnaast ben ik altijd gewend geweest om te leasen (afgezien van afgelopen half jaar) en die 'vrijheid' is gewoon erg prettig. Nergens naar omkijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Rivanov schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:19:
Mijn Astra is een benzine en we moeten hier dieselen gezien de vele kilometers die ik maak / ga maken.
Daarnaast valt mijn Astra binnen de 25% bijtelling. ;)
Ah, dat is niet handig idd. :+

Wij wachten op een V40 Momentum van nov. '13 die ook een cataloguswaarde heeft van €32k. Die kunnen we dan nog ong. twee jaar rijden tegen 14% bijtelling.

Ik zou voor de V40, Golf of Focus gaan. Afhankelijk van de uitvoering van deze auto's. Je kunt de LM gewoon bellen en vragen welke opties er allemaal opzitten en of ze dat kunnen toesturen. Zodoende kun je een goede keuze maken. Ook al is het maar shortlease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:19
Yup, ik zou de leasemij ook gewoon vragen naar een iets uitgebreidere beschrijving van de V40, Golf of Focus. In de juiste uitvoering heb je aan alledrie een prima auto.
Heb zelf een paar maanden een Focus als voorloopauto gehad en die voldeed prima.

De 308 snel vergeten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Rivanov schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:21:
[...]

Gezien de vele kilometers die ik moet gaan maken (hele Benelux) is m'n eigen auto blijven rijden i.c.m kilometervergoeding niet bepaald rendabel. Onkosten blijven voor mijn rekening natuurlijk en onderhoud gaat ook omhoog gezien de kilometrage. Daarnaast ben ik altijd gewend geweest om te leasen (afgezien van afgelopen half jaar) en die 'vrijheid' is gewoon erg prettig. Nergens naar omkijken..
Misschien kan je je auto aan jouw leasemij verkopen en terug leasen :P

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
AllSeeyinEye schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:38:
[...]

Misschien kan je je auto aan jouw leasemij verkopen en terug leasen :P
Rivanov in "Keuze leaseauto - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 21:48
Rivanov schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:21:
[...]

Als je dagelijks de hele Benelux afrijdt, zou ik ook twee maten groter gaan rijden dan een Astra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
t_captain schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:51:
[...]

Als je dagelijks de hele Benelux afrijdt, zou ik ook twee maten groter gaan rijden dan een Astra.
Hoef niet dagelijks de Benelux af te rijden. Maar het is wel ons werkgebied dus de klanten zitten door de hele Benelux. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:43
The Eagle schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:54:
@Rob-T6: volgens mij is jouw eerste eis drie isofix aansluitingen achterin. Daar zou ik eerst eens op zoeken, dan wordt de lijst al vrij snel korter denk ik ;)
Helaas niet zo makkelijk zoeken. Is niet echt een filter ;)

Nee, we hebben nu ook een stoel, de maxi Cosi Axxis, en die is zonder Isofix. Deze zit gewoon goed vast, en is echt ideaal voor in en uitzetten van de kleine.
verder hebben we ene oude auto ernaast, welke al geen aansluitingen heeft.
Dus dat heeft geen prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:17

ST10©DE

Dus.............

Rob-T6 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:05:
[...]

Helaas niet zo makkelijk zoeken. Is niet echt een filter ;)

Nee, we hebben nu ook een stoel, de maxi Cosi Axxis, en die is zonder Isofix. Deze zit gewoon goed vast, en is echt ideaal voor in en uitzetten van de kleine.
verder hebben we ene oude auto ernaast, welke al geen aansluitingen heeft.
Dus dat heeft geen prioriteit.
Geen idee of het aan je andere eisen voldoet, maar het schijnt dat een Kia Carens ook drie zitjes kan hebben. En volgens mij heeft een Opel Insignia 3 isofix aansluitingen, maar ik weet niet zeker of je ze alledrie tegelijk kan gebruiken.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Crap. De V40 is niet meer beschikbaar als shortlease, is al door iemand anders in gebruik.
Haal 'm dan ook van de website! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Trouwens, ik vind de nieuwe S90/V90/XC90 erg mooie wagens, en hoopte dat in de nabije toekomst dezelfde designtaal zou door druppelen naar kleinere en goedkopere volvo's. En jawel hoor! Google maar eens op XC40. Hoop dat er begin 2017 meer informatie komt, want ik vind de nieuwe generatie Volvo's een stuk mooier dan de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

secury schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:10:
Trouwens, ik vind de nieuwe S90/V90/XC90 erg mooie wagens, en hoopte dat in de nabije toekomst dezelfde designtaal zou door druppelen naar kleinere en goedkopere volvo's. En jawel hoor! Google maar eens op XC40. Hoop dat er begin 2017 meer informatie komt, want ik vind de nieuwe generatie Volvo's een stuk mooier dan de laatste jaren.
En na de XC40 gaat er ook een C40 komen. *O*

[edit]Oh dat blijkt alweer outdated te zijn. Eerst een S40 en een vernieuwde V40 op het nieuwe platform, zo te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 13-10-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:33
Toevallig nog meer geluksvolgels hier? Kreeg gister een belletje dat mijn Renault Megane klaar staat bij de dealer. Levertijd was in week 45 gepland dus dat was wel een welkome verrassing!

Volgende week maar eens afscheid nemen van mijn Peugeot 308 (prima wagen! op de k*t navi/airco systeem na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08 20:56
Nope. Kreeg een mail met als onderwerp 'bestelling leasewagen', maar er werd alleen gemeld dat de leverdatum ongewijzigd is.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 14:05

Shunt

Boe

Twee weken geleden mijn Opel Astra sports tourer innovation 1.6 diesel besteld en hem vandaag ontvangen.
Het was een voorraad auto die net binnen was en toevallig op de cd speler na (en geen standaard 17 inch velgen) helemaal perfect was qua opties en zelfs kleur.

Optie lijst:
Innovation+ pakket.
Metallic lak (deep sky blue).
Navi900 intellilink pakket.
Jet black bekleding.
Afneembare trekhaak.
CD speler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ldIjalSfReG5FOZZ9RR2VS6h/medium.jpg

De kleur vind ik echt super. Alles werkt heerlijk alleen het carplay stukje valt me vies tegen maar dat heeft dan weer geen bal te maken met de auto maar alles met apple. Binnen kort eens een Android er aan hangen en kijken of dat wat beter is.
Morgen een ritje van Helmond naar Utrecht maken en eens goed voelen hoe hij het doet op de snelweg. De stoelen zijn na de 308 echt een verademing. En het simpele feit dat als je op next drukt van je playlist hij ook daadwerkelijk direct naar het volgende nummer gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Shunt op 14-10-2016 12:56 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
secury schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:10:
Volgens een verkoper die ik laatst sprak bij Volvo, toen m'n V40 voor onderhoud was, komt in 2017 een vernieuwde x60 serie en in 2018 de nieuwe x40 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
Tankiej schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:50:
[...]

Volgens een verkoper die ik laatst sprak bij Volvo, toen m'n V40 voor onderhoud was, komt in 2017 een vernieuwde x60 serie en in 2018 de nieuwe x40 :)
Oeff, 2018.. zoals het er nu naar uitziet zit ik in Augustus 2017 aan m'n kilometers, het bestelproces begint al een stuk eerder. En ik bestel zeker geen auto zonder een proefrit te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

secury schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:50:
[...]

Oeff, 2018.. zoals het er nu naar uitziet zit ik in Augustus 2017 aan m'n kilometers, het bestelproces begint al een stuk eerder. En ik bestel zeker geen auto zonder een proefrit te kunnen doen.
Dan zal misschien een (kale) S60 of V60 my18 een optie zijn? Je kan dan proefrijden met de my17 en het uiterlijk van de my18 bewonderen in folders en foto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 18:29
Zojuist de servicepas via de post ontvangen. Komt nu wel HEEL dichtbij allemaal die nieuwe auto. Zin in! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

PdeBie schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:25:
Zojuist de servicepas via de post ontvangen. Komt nu wel HEEL dichtbij allemaal die nieuwe auto. Zin in! :D
Wat is een servicepas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gok tankpas

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ja idd. Tankpas. En verder staan daar wat gegevens voor de lease maatschappij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Mx. Alba schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:46:
[...]

In ieder geval zou ik je die 308 SW afraden. Ik rij nu tijdelijk een 308 terwijl ik wacht op mijn V40 CC D3 en ik erger me groen en geel aan dat touch screen...
Dat touch-screen is ook echt tergend langzaam. Al moet ik zeggen dat na de laatste firmware update bij de dealer er wat vooruit gang in zit.

Alleen wat betreft de klaagzang over de klokken en het kleine stuur die ik overal altijd lees, daar kan ik mij absoluut niet in vinden.
Ja het was wennen en constant de stoel verstellen voor de fijnste zitpositie maar uiteindelijk vind ik het heerlijk zitten én rijden. Daarnaast zitten de premium stoelen ook gewoon echt heul fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

hanswfje schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:33:
[...]

Dat touch-screen is ook echt tergend langzaam. Al moet ik zeggen dat na de laatste firmware update bij de dealer er wat vooruit gang in zit.

Alleen wat betreft de klaagzang over de klokken en het kleine stuur die ik overal altijd lees, daar kan ik mij absoluut niet in vinden.
Ja het was wennen en constant de stoel verstellen voor de fijnste zitpositie maar uiteindelijk vind ik het heerlijk zitten én rijden. Daarnaast zitten de premium stoelen ook gewoon echt heul fijn!
Klokken boven het stuur en heel klein stuurtje kende ik ook al van de Prius waarmee ik van 2008 tot 2012 heb rondgecrosst dus dat is voor mij inderdaad ook geen minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

PdeBie schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:42:
[...]

ja idd. Tankpas. En verder staan daar wat gegevens voor de lease maatschappij op.
Hier is het ook meer dan een tankpas :) Auto wassen zit er ook bij in.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Shunt schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:25:
Twee weken geleden mijn Opel Astra sports tourer innovation 1.6 diesel besteld en hem vandaag ontvangen.
Het was een voorraad auto die net binnen was en toevallig op de cd speler na (en geen standaard 17 inch velgen) helemaal perfect was qua opties en zelfs kleur.

Optie lijst:
Innovation+ pakket.
Metallic lak (deep sky blue).
Navi900 intellilink pakket.
Jet black bekleding.
Afneembare trekhaak.
CD speler.

[afbeelding]

De kleur vind ik echt super. Alles werkt heerlijk alleen het carplay stukje valt me vies tegen maar dat heeft dan weer geen bal te maken met de auto maar alles met apple. Binnen kort eens een Android er aan hangen en kijken of dat wat beter is.
Morgen een ritje van Helmond naar Utrecht maken en eens goed voelen hoe hij het doet op de snelweg. De stoelen zijn na de 308 echt een verademing. En het simpele feit dat als je op next drukt van je playlist hij ook daadwerkelijk direct naar het volgende nummer gaat.
Leuk! Vrijwel precies de versie die ik aan het bestellen ben, alleen dan met een niet-afneembare trekhaak :) heb je de 80kw of de 100kw? Mijn leasemaatschappij wil geen voorraadmodellen dus mag tot januari wachten.. Wel handig een CD-speler :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Okasha schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 20:34:
[...]

Leuk! Vrijwel precies de versie die ik aan het bestellen ben, alleen dan met een niet-afneembare trekhaak :) heb je de 80kw of de 100kw? Mijn leasemaatschappij wil geen voorraadmodellen dus mag tot januari wachten.. Wel handig een CD-speler :9
De afneembare was de enige keuze die ik had als dealer optie.
Verder is de cd speler achterlijk groot en vult voor 90% het dashboardkastje. Compleet nutteloos dus. Het is de 80kw versie. Ik bem altijd tevreden geweest met 110pk dus ik zie geen reden een snellere te pakken. Heb dus ook bewust geen proefrit gemaakt met het 100kw model.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:01
Tankiej schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:50:
[...]

Volgens mijn dealer komt de vernieuwde v60/s60 pas medio 2018, eerder mid/eind 2018 dan begin.
De nieuwe xc40 zou einde 2017 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 09:48
Binnenkort een proefritje gepland voor de Ibiza. Ben benieuwd. Als die fijn rijdt en goed bevalt wordt dit 'm:
Seat Ibiza FR Connect, 1.0 EcoTSI 81kW/110pk 6 versn. Handgeschakeld
Upgrade Sound, Upgrade Sport en Upgrade Business Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De 330e lijkt op losse schroeven te staan, omdat simpelweg de tijd gaat dringen (issue is dat we geen auto vrij kunnen maken voor 1 januari en mijn eigen auto er pas in maart uit hoeft). Wel de vraag nu bij de leasemij uitstaan wat het zou kosten als we de mijne eerder inleveren. Wellicht is dat de moeite waard.

Dat terzijde heb ik wel met de baas gesproken over alternatieven. En de A5 Sportback en de 4 serie Grand Coupe zouden voor hem naar verwachting (= niet een buitensporig hoog leasebedrag) wel acceptabel zijn. Wel jammer dat de bijtelling (met 22%) dan ergens tussen de 450/500 netto gaat uitkomen, maar dat is dan niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Vandaag de Giulia voor het eerst zien rijden. Mooie bak!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
JB schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:52:
Vandaag de Giulia voor het eerst zien rijden. Mooie bak!
Ik zag er vrijdag één rijden, het was geen 'dikke' wagen, maar wel heel stijlvol met mooie lijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 23:38
Ik zag afgelopen weekend een Renault talisman station met een rood effect.

Wow wat een wagen. Het ziet er echt uit als een premium wagen.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Hamza schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:43:
Ik zag afgelopen weekend een Renault talisman station met een rood effect.

Wow wat een wagen. Het ziet er echt uit als een premium wagen.
Het valt mij al niet meer op.....
In het begin was ik heel enthousiast, helaas heeft een proefrit het enthousiasme doen verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ManiacScum schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:53:
[...]

In het begin was ik heel enthousiast, helaas heeft een proefrit het enthousiasme doen verdwijnen.
... want?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De tijdelijke Peugeot 308 BleuHDI moest een onderhoudsbeurt... Krijg ik een Ford EcoSport mee. Op zich een leuk auto'tje als je van crossovers houdt maar waarom zit daar zo'n 1.0 3-cilinder in? Klinkt als zo'n oud Mercedesbusje... En die stoelen. Ze zijn niet veel comfortabeler dan een houten plank en geven geen enkele zijdelingse ondersteuning. En dat in een auto met "sport" in de naam? Ik moet trouwens wel eerlijk zijn, die 1.0 produceert voldoende vermogen, wat op zich wel verbazingwekkend is - maar dat geluid van zo'n 3-pitter daar kan ik gewoon echt niet aan wennen. Een benzinemotor die net zo rauw klinkt als een ouderwetse ongeblazen diesel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
ManiacScum schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:53:
[...]

Ik daarintegen totaal niet! De Talisman heeft een ziel! Proefrit heeft mij zoveel enthousiaster gemaakt! :D :D :D

Nog maar een paar maandjes en dan staat er ontzettende dikke vette 200pk bevattende Talisman Estate op de oprit te blinken. wheeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!! :D

Oh, enneh, was dat rood effect trouwens een bijna zwarte lak met een paarse gloed? Zo ja, dan is het een Initiale Paris uitvoering met de speciale lak. Erg mooi, maar wij waren al helemaal weg van de Bleu Cosmos kleur.

Opper-prutser

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

FatalZero schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:33:
[...]

Ik daarintegen totaal niet! De Talisman heeft een ziel! Proefrit heeft mij zoveel enthousiaster gemaakt! :D :D :D

Nog maar een paar maandjes en dan staat er ontzettende dikke vette 200pk bevattende Talisman Estate op de oprit te blinken. wheeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!! :D

Oh, enneh, was dat rood effect trouwens een bijna zwarte lak met een paarse gloed? Zo ja, dan is het een Initiale Paris uitvoering met de speciale lak. Erg mooi, maar wij waren al helemaal weg van de Bleu Cosmos kleur.
Iedere keer als ik de nieuwe talisman, megane, kadjar of espace zie staan kijk ik altijd nog wel even een tweede keer. Mooie styling over heel de nieuwe Renault lijn.

ondertussen heb ik de eerste 600km in mijn Opel Astra er al weer op zitten (vrijdag gekregen). Eerste gedachten man wat zit dat ding vol opties. Toen ik mijn voet onder de achter bumper stak om de trekhaak te controleren kreeg ik de kofferbak klep tegen mijn smoel aan! Had totaal geen idee dat die optie er op zat!

De stoelen zitten heerlijk alles is instelbaar en vooral de verlengde stoel met de mogelijkheid om hem aan de voorzijde te kantelen maakt al het verschil. Media systeem is heel fijn, lekker snel en doet exact wat je er van verwacht. Ik vind het wel een beetje vreemd dat de elektrische handrem niet automatisch ingeschakeld wordt op het moment dat je de auto uit zet en dat de elektrische spiegels die niet automatisch inklappen.

Het onstar gebeuren is ook best grappig. De app op de telefoon gezet en eventjes de dag / avond voordat ik een rit moet maken het adres opzoeken en het direct doorsturen naar de auto. Instappen in de ochtend en ik kan direct wegrijden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Laatst online: 06-10 21:02
Dit jaar op werk wat stappen gemaakt en ontkom er nu niet meer aan om binnenkort ook tot de lease-rijders te gaan behoren. Ben alleen totaal niet thuis in het hele proces. Budget komt te liggen rond de 800 p/m ex brandstof. Voordeel is wel dat ik waarschijnlijk aan 15-20k kilometers genoeg heb.

Rij privé al enige jaren een C-klasse coupe en mijn oog is hier dan ook op gevallen. Deze lijkt ook binnen budget te passen. Mooi alternatief lijkt me de bmw 4-serie coupe. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze twee? Al spelende met de configurator lijkt de 4 serie me iets voordeliger op met name de opties.

Leasen trouwens via Alphabet, weten jullie of het hier gebruikelijk is dat je zelf dealer kiest voor aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Niltag schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:28:
Dit jaar op werk wat stappen gemaakt en ontkom er nu niet meer aan om binnenkort ook tot de lease-rijders te gaan behoren. Ben alleen totaal niet thuis in het hele proces. Budget komt te liggen rond de 800 p/m ex brandstof. Voordeel is wel dat ik waarschijnlijk aan 15-20k kilometers genoeg heb.

Rij privé al enige jaren een C-klasse coupe en mijn oog is hier dan ook op gevallen. Deze lijkt ook binnen budget te passen. Mooi alternatief lijkt me de bmw 4-serie coupe. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze twee? Al spelende met de configurator lijkt de 4 serie me iets voordeliger op met name de opties.

Leasen trouwens via Alphabet, weten jullie of het hier gebruikelijk is dat je zelf dealer kiest voor aanschaf?
Met vragen over hoe het financieel, fiscaal en praktische werkt kan je terecht in het andere topic, link staat in de Topic Warning. Dit topic gaat echt puur over de auto's.

800 is een heel mooi budget trouwens, daar kan je bijvoorbeeld ook een heel complete V40 D4 voor leasen en misschien zelfs een V90 of S90... Sorry ik ben heel erg Volvo-minded. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
Mx. Alba schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:27:
[...]

Met vragen over hoe het financieel, fiscaal en praktische werkt kan je terecht in het andere topic, link staat in de Topic Warning. Dit topic gaat echt puur over de auto's.

800 is een heel mooi budget trouwens, daar kan je bijvoorbeeld ook een heel complete V40 D4 voor leasen en misschien zelfs een V90 of S90... Sorry ik ben heel erg Volvo-minded. :D
Bedankt. Ga ik ook dat topic even in. Vind volvo's ook erg mooi. Zeker de nieuwe x90 serie. Ben alleen geen fan van hatchbacks en stations. Blijft er bij volvo dus niet heel veel over. De S60 heeft wel een heel hoog oude mannen gehalte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FatalZero
Mwhaaa een knappe S60 met een lekkere D4 erin goede 19 inch velgen en een bescheiden lipspoiler is toch wel heel erg lekker. Wel xenon nemen, halogeen lampunits vind ik er wat ouderwets uit zien.

Opper-prutser

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mx. Alba schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:27:
[...]

You dont say :P
Als je je eigen posts van de afgelopen maand terug zou lezen merk je dat je peug, ford en andere merken af en toe behoorlijk de grond in boort. Valt verder niet op ofzo :P ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik zat vandaag in een V60 PHEV en is het normaal dat je de hoofdsteun daar totaal niet kan verstellen? Ik ben vrij lang (1m96) en een collega die het ding wilt overnemen (1m90) uit onze pool wil er vanaf zien omdat de hoofdsteun zo laag zit dat ie tegen z'n schouders aankomt, bij mij dus ook. Zat echt voor geen meter!

Was echt verbaasd en snap niet dat zo'n dure auto (65k) zo iets triviaals als hoofdsteun verstelling niet heeft, zou dus betekenen dat iedereen die bovengemiddeld lang is niet fatsoenlijk in die auto kan zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

The Eagle schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:08:
[...]

You dont say :P
Als je je eigen posts van de afgelopen maand terug zou lezen merk je dat je peug, ford en andere merken af en toe behoorlijk de grond in boort. Valt verder niet op ofzo :P ;)
Sorry maar ik heb wat betreft dat debiele touchscreen van de 308 alleen maar bijval gekregen. Verder is het een goede auto hoor. En die Ford EcoSport die ik vandaag mee had is ook geen slechte auto, ziet er heel leuk uit, maar de stoelen zijn echt belabberd en die 1 liter driepitter is gewoon ondermaats voor zo'n grote auto. Maar waarschijnlijk vergelijk ik dan auto's van ergens tussen de 20-30.000 euro met een Volvo van 40.000 wat misschien ook niet helemaal eerlijk is, wie zal het zeggen.

Maaruh, Niltag, wat dacht je van een S90? Is geen station en geen hatchback. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:17:
[...]

Sorry maar ik heb wat betreft dat debiele touchscreen van de 308 alleen maar bijval gekregen. Verder is het een goede auto hoor. En die Ford EcoSport die ik vandaag mee had is ook geen slechte auto, ziet er heel leuk uit, maar de stoelen zijn echt belabberd en die 1 liter driepitter is gewoon ondermaats voor zo'n grote auto. Maar waarschijnlijk vergelijk ik dan auto's van ergens tussen de 20-30.000 euro met een Volvo van 40.000 wat misschien ook niet helemaal eerlijk is, wie zal het zeggen.

Heb zelf de focus 1.0... geluid daar heb je wel een punt.
Maar de stoelen van de titanium versie zijn echt top _/-\o_ veel steun en goed af te stellen. 900 km op een dag en stap fris uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar een EcoSport is kennelijk geen Focus. De wegligging van het ding was ook niet om over naar huis te schrijven. Moest echt rustig aan doen in de bochten, zelfs in vergelijking met de 308...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:11:
Ik zat vandaag in een V60 PHEV en is het normaal dat je de hoofdsteun daar totaal niet kan verstellen? Ik ben vrij lang (1m96) en een collega die het ding wilt overnemen (1m90) uit onze pool wil er vanaf zien omdat de hoofdsteun zo laag zit dat ie tegen z'n schouders aankomt, bij mij dus ook. Zat echt voor geen meter!

Was echt verbaasd en snap niet dat zo'n dure auto (65k) zo iets triviaals als hoofdsteun verstelling niet heeft, zou dus betekenen dat iedereen die bovengemiddeld lang is niet fatsoenlijk in die auto kan zitten :?
Euhm, hoe zit je in de auto dat de hoofdsteun tegen je schouder komt? :? Ben zelf 190 en heb een V60 gehad. Maar ik had geen last met de steun. En komt zeker niet tegen de schouder aan. Ben met je eens dat het vreemd is dat hij niet in te stellen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:20

Aight!

'A toy robot...'

kazuka schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:11:

Heeft Volvo dat niet i.v.m veiligheid? Omdat iedereen ze toch nooit goed afstelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
Mx. Alba schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:17:
[...]

De S90 is wel een heel erg vette bak. Helaas net iets te duur denk ik. Instap model is 45k maar betreft een diesel. Met 15k op de teller per jaar ook wel een beetje zonde. Benzine start bij 53k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmmmm ja dan wordt hij wel heel kaal en dan heb je xenon ipv hamertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:34:
[...]

Euhm, hoe zit je in de auto dat de hoofdsteun tegen je schouder komt? :? Ben zelf 190 en heb een V60 gehad. Maar ik had geen last met de steun. En komt zeker niet tegen de schouder aan. Ben met je eens dat het vreemd is dat hij niet in te stellen is.
Gewoon, denk ik? Ik had de stoel redelijk rechtop staan en niet in onderuitzak modus o.i.d. maar de hoofdsteun komt tegen mijn schouderbladen aan, dat zit gewoon voor geen meter. Als de hoofdsteun wat omhoog kon zou het probleem opgelost zijn...het was een elektrisch verstelbare stoel, misschien kan de zitting los van de rugleuning ook nog naar beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Haha Ford Ecosport, dat is toch die Ford Fiesta op hoge poten? Een soort Fiesta cross-country
http://www.ford.nl/Personenautos/Ecosport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:18
Okasha schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:43:
Haha Ford Ecosport, dat is toch die Ford Fiesta op hoge poten? Een soort Fiesta cross-country
http://www.ford.nl/Personenautos/Ecosport
Het is een braziliaans model volgens mij dat geschikt gemaakt is voor de europese markt.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja die. Hij is trouwens wel een flink stuk groter dan een Fiesta hoor - hij doet qua formaat niet onder voor andere crossovers en is groter dan bijvoorbeeld een compacte crossover als een Cactus. (En daar stoppen ze dan een 1.0 benzinemotor in...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aight! schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:42:
Heeft Volvo dat niet i.v.m veiligheid? Omdat iedereen ze toch nooit goed afstelt?
Klopt. Volvo beweert dat de vaste instelling goed is voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:01
Dat vond ik altijd zo apart bij Volvo; hoe je de stoel ook stelt, de hoofdsteunen staan altijd goed. Mja, ik ben dan ook maar 181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
FatalZero schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:05:
Mwhaaa een knappe S60 met een lekkere D4 erin goede 19 inch velgen en een bescheiden lipspoiler is toch wel heel erg lekker. Wel xenon nemen, halogeen lampunits vind ik er wat ouderwets uit zien.
Worden er anno 2016 nog auto's boven het B-segment geleverd met halogeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

rinkel schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:58:
Dat vond ik altijd zo apart bij Volvo; hoe je de stoel ook stelt, de hoofdsteunen staan altijd goed. Mja, ik ben dan ook maar 181
Volvo heeft inderdaad altijd al vaste hoofdsteunen gehad. Vroeger die "rubberen" dingen met drie horizontale balken (vooral bekend van de 200-serie), daarna die vaste kussens waarvan de vorm sinds de introductie bij de 700- en 900-serie eigenlijk niet gewijzigd is. En op de een of andere manier zijn ze inderdaad altijd goed. Ik ben 1m83, mijn ex-vriendin is 1m53, maar de hoofdsteun van mijn C30 voldeed voor ons beiden.

Vanaf ongeveer 2000 heeft Volvo trouwens WHIPS, Whiplash Protection System, waarbij de gehele stoel en hoofdsteun zo zijn ontworpen dat schade aan rug- en nekwervels zo veel mogelijk voorkomen wordt bij een ongeval. Maar de bekende vorm van die hoofdsteunen was er dus al voordat WHIPS er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
rinkel schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:58:
Met 1,86 hier ook geen enkel probleem.
Was echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Bij mijn V40 (met elektrische stoelen), kan ik de hoogte van de hoofdsteun wel aanpassen. Er zit een klein knopje links onderaan de hoofdsteun daarvoor. Kijken jullie daar niet overheen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Matige rijgedrag, zitcomfort viel erg tegen, ik kan bijvoorbeeld mijn arm niet kwijt op de deurrand en dat is 99% van de tijd mijn rijhouding.

Looks zijn aardig maar ook niet spectaculair imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:11
ManiacScum schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:03:
[...]

ik kan bijvoorbeeld mijn arm niet kwijt op de deurrand en dat is 99% van de tijd mijn rijhouding.
Ik heb nooit begrepen dat mensen dat lekker vinden rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
tiguan schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:04:
[...]

Ik heb nooit begrepen dat mensen dat lekker vinden rijden :P
Oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ManiacScum schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:03:
Matige rijgedrag, zitcomfort viel erg tegen, ik kan bijvoorbeeld mijn arm niet kwijt op de deurrand en dat is 99% van de tijd mijn rijhouding.
Had hij wel 4-control?
Looks zijn aardig maar ook niet spectaculair imho.
Nou ik denk dat de station wel een van de mooiste d segmenter van het moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
dfrenner schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:10:
[...]

Had hij wel 4-control?

[...]

Nou ik denk dat de station wel een van de mooiste d segmenter van het moment is.
Ja had hij en dat tweede kan zeker, hij is zeker niet lelijk hoor maar voor mij niet doorslaggevend mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik denk dat dat nogal persoonlijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
B-Real schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:13:
Ik denk dat dat nogal persoonlijk is :)
Dan ben ik wel heel erg benieuwd welke jij mooier vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Laatst online: 12:11
Shunt schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:51:
[...]

Toen ik mijn voet onder de achter bumper stak om de trekhaak te controleren kreeg ik de kofferbak klep tegen mijn smoel aan! Had totaal geen idee dat die optie er op zat!
Ik heb sinds vorige week woensdag ook een gloednieuwe Astra op de oprit staan _/-\o_ Afgelopen weekend direct een "ritje" naar Zweden gemaakt. Binnen een paar dagen 2400 km gereden. Geweldige wagen. Rijdt echt enorm soepel.

Het enige is toch wel die automatische kofferklep. Je moet echt precies op de goede plek je voet lang genoeg onder die sensor houden om de klep open te laten gaan. Ook wel handig is dat je daarna heel eenvoudig op een knopje kunt drukken om de klep weer te laten sluiten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
dfrenner schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:14:
[...]

Ik vind de Audi A5 Coupe de mooiste D-segmenter van het moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

nextware schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:16:
[...]

Ik heb sinds vorige week woensdag ook een gloednieuwe Astra op de oprit staan _/-\o_ Afgelopen weekend direct een "ritje" naar Zweden gemaakt. Binnen een paar dagen 2400 km gereden. Geweldige wagen. Rijdt echt enorm soepel.

Het enige is toch wel die automatische kofferklep. Je moet echt precies op de goede plek je voet lang genoeg onder die sensor houden om de klep open te laten gaan. Ook wel handig is dat je daarna heel eenvoudig op een knopje kunt drukken om de klep weer te laten sluiten 8)
Doe je wel de juiste beweging dan?
Van voor naar achter alsof je hem onder zijn kont trapt. Mij lukt het tot nu om met 100% nauwkeurigheid open te trappen. (sinds ik hem per ongeluk op mijn smoel gehad heb dan :D)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
[...]

Waarom is dat van belang?? Ik vind bijvoorbeeld de Mercedes C mooier, wat heb je aan deze informatie??

Ja is duurder maar dat veranderd niets aan een persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
[...]

Dat maakt niet heel veel uit toch? ManiacScum geeft aan dat hij de looks niet spectaculair vind, ook dat is een mening. Jij vindt het één van de mooire D-segmenters, ook dat is een mening.

Ik zou persoonlijk ook niet voor de Talisman gaan, hij zou niet eens in mijn top-3 staan. Ook ik heb een andere smaak dus blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:18
Mazda 6 vind ik persoonlijk mooier. Ik moet heel erg wennen aan die lichtstreep die onder de koplamp loopt. Maar zeker een erg mooie auto.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Pagina: 1 ... 31 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic