Hier niet.. Muv tanken zijn dat zaken die ik als bestuurder zelf moet betalen en niet gedeclareerd kunnen worden. Het enige is dat ik een betaalpas heb die alleen geldig is NL, maar moet ik noodgedwongen een keer tanken in het buitenland kan ik dit wel declareren bij mijn werkgever.Kecin schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:17:
[...]
Dit. Net zoals; tanken, vloeistoffen bijvullen, auto wassen. Allemaal declarabel bij de LM/Werkgever.
Mja, met mijn tankpas kan ik bijvoorbeeld ook taxiritten betalen, die module staat echter uitgeschakeld.nextware schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:33:
[...]
Hier niet.. Muv tanken zijn dat zaken die ik als bestuurder zelf moet betalen en niet gedeclareerd kunnen worden. Het enige is dat ik een betaalpas heb die alleen geldig is NL, maar moet ik noodgedwongen een keer tanken in het buitenland kan ik dit wel declareren bij mijn werkgever.
Inprincipe is je tankpas gewoon een creditcard waar ze op afstand bepalen welke diensten wel/niet gekocht moeten worden. Zo kan je zelfs enforcen welke brandstof er getankt mag worden.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Iets meer toeren kan natuurlijk maar ik merk eigenlijk vanaf die ~1500 tot aan een hoger toerental geen echt verschil in het verloop; het is niet dat ie sneller optrekt van 2000 naar 2500 dan van 1500 naar 2000, maar misschien moet je dan uitgaan van 1600 á 1700RPM waarboven het geen verschil meer maakt. Tenminste, op gevoel, 'k heb het nooit gemeten.Tsurany schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:09:
Dan heb je wel maximale koppel maar niet maximaal vermogen. Dan zorg ik liever voor wat meer toeren. Bij het vaart maken wil je juist terug schakelen zodat je niet met 1500rpm moet optrekken.
Saved by the buoyancy of citrus
Dat laatste is waarschijnlijk een centenkwestie. Internationale tankpassen zijn een stuk duurder dan nationale tankpassen, als je personeelsbestand dan voornamelijk in Nederland rondrijdt is zo'n internationale tankpas dus geld weggooien.nextware schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:33:
[...]
Hier niet.. Muv tanken zijn dat zaken die ik als bestuurder zelf moet betalen en niet gedeclareerd kunnen worden. Het enige is dat ik een betaalpas heb die alleen geldig is NL, maar moet ik noodgedwongen een keer tanken in het buitenland kan ik dit wel declareren bij mijn werkgever.
Dan is het makkelijker om het personeel in voorkomende gevallen (bijv. vakantie) gewoon de tankbonnetjes in te laten leveren en dat te vergoeden. Dat is in elk geval de reden waarom wij op het werk nationale tankpassen hebben en buitenlandse bonnetjes gewoon in kunnen leveren.
Overigens geld hetzelfde voor tol, olie, ruitensproeiervloeistof etc. Zelfs shop aankopen zoals snoep kun je afrekenen met je tankpas, mits de werkgever deze optie aan zet op de tankpas. Alles wordt gewoon doorbelast aan je werkgever.
Als je voor je werk in het buitenland moet zijn lijkt me dar logisch!nextware schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:33:
[...]
Vakantie ritjes kun je de bonnen van inleveren. Die kan de salaris admin van je bruto bijtelling afhalen.
Exact expert nodig?
In Belgie hebben we een actie van de Mediamarkt met leaseplan, een Nissan Qashqai N-Connecta: vanaf €349 per maand...
https://www.leaseplan.be/nl/privatelease/nissan?partner_id=1
Voor prive. Niet zakelijk...
https://www.leaseplan.be/nl/privatelease/nissan?partner_id=1
Voor prive. Niet zakelijk...
Nou, voor prive ritjes zit brandstof gewoon in de arbeidsvoorwaarden.Crazy D schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:46:
[...]
Als je voor je werk in het buitenland moet zijn lijkt me dar logisch!
Vakantie ritjes kun je de bonnen van inleveren. Die kan de salaris admin van je bruto bijtelling afhalen.
Verder zit er geen verschil of ik met die brandstof naar familie rijd in Groningen, of naar Italie op vakantie...
Het enige verschil voor de werkgever is dat hij de brandstof in het buiteland getankt, geen BTW voor kan terugvragen a 21%.
Mijn baas heeft een rekensommetje gemaakt en die 21% BTW is verwaarloosbaar tegen het aantal euro's dat wordt gedeclareerd in het buitenland. De meeste mensen gaan één keer per jaar naar het buitenland.
Volgens mij had ik dit jaar 240 euro aan diesel en dan heb ik aardig wat gereden. Mijn werkgever kan die 240 euro nog steeds opvoeren als kostenkost, maar 50 euro aan BTW niet terugvragen. Dat is het enige verschil met tankbonnetjes uit Nederland.
Lang niet iedere medewerker gaat met de auto naar een ver land als Italie, zoals wij. En dan nog, 50 euro op een medewerker per jaar... Dat is (gelukkig voor mij) voor hem geen struikelblok en wij mogen die bonnetjes dus ook declareren.
En eigenlijk vind ik dat ook wel zo eerlijk, medewerkers doen vaak ook niet moeilijk over een 15 minuten langer werken, of 30 minuten. Moet je dát eens over een heel jaar uitrekenen
Is dat werkelijk zo ? Nu betaal ik brandstof in het buitenland zelf, kan ze ook niet declareren.Crazy D schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:46:
[...]
Als je voor je werk in het buitenland moet zijn lijkt me dar logisch!
Dan krijg ik dat terug via de bijtelling of wat ?
Allicht een domme vraag. Ik mag een nieuwe auto uitzoeken.
Wordt de leaseprijs altijd bepaald door de catalogusprijs? Heeft het zin om af te dingen of neemt een lease maatschappij dat bedrag niet over?
Hoe werkt zoiets?
Wordt de leaseprijs altijd bepaald door de catalogusprijs? Heeft het zin om af te dingen of neemt een lease maatschappij dat bedrag niet over?
Hoe werkt zoiets?
Dat heeft meestal geen zin. Leasemaatschappijen vragen namelijk standaard een korting op de catalogusprijs en dat is een korting die vrij hoog is. Op lease auto's wordt door dealers vaak minder marge gemaakt dan op particuliere verkopen.
Je kan het natuurlijk altijd proberen. Wellicht dat de dealer nog wat extra's kan leveren. Denk aan opties, velgen,...
Je kan het natuurlijk altijd proberen. Wellicht dat de dealer nog wat extra's kan leveren. Denk aan opties, velgen,...
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wanneer je werkgever een beetje meewerkt, dan kunnen deze kosten van je bijtelling afgetrokken worden als je de bonnetjes inlevert. Het is een eigen bijdrage die je doet voor het privégebruik en die is aftrekbaar (moet wel vastgelegd zijn).shameete schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:17:
[...]
Is dat werkelijk zo ? Nu betaal ik brandstof in het buitenland zelf, kan ze ook niet declareren.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Duidelijk. Ben benieuwd wat die kortingen zijn.Tsurany schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:01:
Dat heeft meestal geen zin. Leasemaatschappijen vragen namelijk standaard een korting op de catalogusprijs en dat is een korting die vrij hoog is. Op lease auto's wordt door dealers vaak minder marge gemaakt dan op particuliere verkopen.
Heb een wagen op het oog die aangekleed zo'n 40k kost. Er moet dan nog wel zo'n 4k af wil ik niet hoeven bij te leggen... Ben benieuwd... Morgen proefrit maken.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik mag/moet ook een nieuwe bedrijfswagen kiezen. Wij werken niet met budgetten maar met vaste keuzelijsten. Ik probeer een shortlist op te stellen, maar ze blijft vrij long... Ik zet er ook even bij wat voor mij de geschatte kostprijs zou zijn per jaar (geschatte belastingen + eigen bijdrage aan werkgever). Het gaat hier trouwens over België.
De auto waarmee ik nu rij:
Longlist:
(Er staat voorlopig nog maar 1 testrit op de agenda, bij Mercedes, echter hadden ze geen C220d berline meer als demo, dus geven ze zowel een C180d break manual als een C220d coupe automatic...
)
Ik mag/moet ook een nieuwe bedrijfswagen kiezen. Wij werken niet met budgetten maar met vaste keuzelijsten. Ik probeer een shortlist op te stellen, maar ze blijft vrij long... Ik zet er ook even bij wat voor mij de geschatte kostprijs zou zijn per jaar (geschatte belastingen + eigen bijdrage aan werkgever). Het gaat hier trouwens over België.
De auto waarmee ik nu rij:
Volvo S40 | Business Pro | 1.6 - 115pk | 1200€ |
Longlist:
Skoda Octavia Greenline | Ambition, Pack GPS | 1.6 - 110pk | 471€ |
Skoda Octavia Combi Greenline | Ambition, Pack GPS | 1.6 - 110pk | 471€ |
Mercedes A180d | Professional Pack | 1.5 - 109pk | 616€ |
Audi A3 Sportback | Ultra Attraction, Intuition Plus | 1.6 - 110pk | 1200€ |
VW Passat Variant Bluemotion | Trendline, Business pack | 1.6 - 120pk | 1282€ |
Volvo S60 | Momentum, Professional Pack | 2.0 - 120pk | 1292€ |
Skoda Superb | Style, Pack Style GPS | 1.6 - 120pk | 1366€ |
Volvo V60 | Kinetic, Professional Pack | 2.0 - 150pk | 1410€ |
Skoda Superb Combi | Style, Pack Style GPS | 1.6 - 120pk | 1416€ |
Huyndai Tucson | Premium | 1.7 - 116pk | 1462€ |
Ford Kuga | Business Plus | 2.0 - 120pk | 1590€ |
Mercedes C220d (berline) | Professional Pack | 2.1 - 163pk | 1625€ |
- Parkeersensoren achter, bluetooth, gps, cruise control & metaalkleur is overal standaard. Allemaal manueel.
- Ik rij niet veel, <10.000km/jaar, maar ik rij wel graag... Ik wil dan ook een auto die op dat vlak niet dwars ligt. En ik rij "vlot". Overwegend binnenwegen/gewestwegen, max 1x/week snelweg ofzo.
- In eerste instantie zou ik op die C220d springen, het is uitzonderlijk dat er een wagen met zo'n vermogen op onze lijst staat en ik ben benieuwd naar hoe die zich gedraagt tov m'n 1.6 Volvo. (Die is nu ook geen slak en in principe "vlot genoeg", maar je moet toch aardig in de pot roeren.) Echter is de Merc niet zo zwaar uitgerust. Ja, wel Active Park Assist, vrij uniek in de lijst, maar dan weer geen vloermatten of een make-up spiegel... Ook enkel de standaard velgen en ook enkel het Garmin Map-pilot gps systeem ipv het COMAND systeem. Qua interieur kan ik die wel smaken, meer dan het "stijvere" Superb/Octavia/Passat interieur denk ik. En dan met een brilliant blauw kleurtje ziet ie er ook sportief uit. Bij de andere wagens in de lijst zou ik naar het saaiere zwart/grijs gepushed worden.
- De tankinhoud van de C220d is volgens de website amper 41L. Volgens de prijslijst-pdf is een "extra grote tank van 66L" dan weer standaard... Iemand die het een of het ander kan bevestigen? 41L zou wel héél klein zijn...
- De Superb is best uitgerust, maar ik weet niet of dat Smartlink gedoe echt een meerwaarde is. Als ik rij zit ik nauwelijks met m'n smartphone te prutsen, daarvoor zijn m'n trajecten meestal niet lang genoeg. En hij heeft het formaat van een vliegdekschip. Idem dito de Passat... Op zich heb ik zoveel ruimte niet nodig; het is altijd handig, maar ik heb geen gezin.
- De Tucson heb ik erbij geplaatst omdat die ook niet slecht is uitgerust en er allesbehalve slecht uit ziet. Zelfs achteruitrijcamera & verwarmbare voorzetels. Echter de traagste auto op de lijst met 0-100 in 13.7s.. De C220 doet het in 7.7... En geen idee of ik als 31-jarige de komende 4 jaar in een SUV wil rijden. Leuk & praktisch voor een road-trip, dat wel.
- De A180 is ook vrij goed uitgerust met sfeerverlichting & achteruitrijcamera. Echter is die wel kleiner dan m'n S40 nu...
- De Audi A3? Zag er zo klein uit in de showroom. Er is ook weinig aan dat me echt aanspreekt, maar er is ook niet veel waar ik bedenkingen over heb... De kofferinhoud met opgeklapte zetels is wel kleinst van allemaal, ja (380L). Testrit boeken volgt nog.
- De Octavia heb ik ertussen geplaatst op advies van een ander, echter kan de styling niet op tegen de Superb.
- De Volvo's? Nja. Op zich niets mis mee, maar misschien wil ik gewoon eens iets anders proberen. Als ik dan moest kiezen zou ik misschien voor de 150PK D3 motor gaan, ookal heeft die dan geen regen of lichtsensor meer.
(Er staat voorlopig nog maar 1 testrit op de agenda, bij Mercedes, echter hadden ze geen C220d berline meer als demo, dus geven ze zowel een C180d break manual als een C220d coupe automatic...
Ik weet niet wat er op de lijst nog staat, maar als je van wat sturen houdt misschien ook eens kijken naar een Focus of een 116/118d/?Buzz_Fuzz schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:14:
...
• Ik rij niet veel, <10.000km/jaar, maar ik rij wel graag... Ik wil dan ook een auto die op dat vlak niet dwars ligt. En ik rij "vlot". Overwegend binnenwegen/gewestwegen, max 1x/week snelweg ofzo.
V40 D4 is misschien ook nog wel doenbaar.
Misschien eens proberen aankaarten om een benzine te pakken te krijgen. Met 10k per jaar is de brandstofkost nog wel te overzien, alleen ga je wel een pak meer belasting betalen. Je krijgt er vaak wel een lichtere/aangenamer sturende wagen voor terug.
Erg scherpe prijs. Kan me voorstellen dat je hem voor dat geld overweegt.dfrenner schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:19:
Leaseplan heeft echte en super strakken aanbieding voor de Hyundai Ioniq.
https://www.leaseplandire...ch/281235/#/auto-details/
Voor 2 jaar / 35.000 per jaar: 550 euro voor de premium.
Even ter vergelijk een e-Golf, komt op 850 euro uit, met dezelfde aanschafprijs van 36k.
Ik zou het best 2 jaartjes willen proberen, alleen die actieradius van 250km... Wat doet dat realistisch en in de winter?
Veel werkgevers hebben helaas moeite met electrische leaseauto's.
Want juist die beperkte actieradius betekent dat "MVO" niet alleen een groen vinkje in een checkbox is (plus een beperking voor de werknemers in het leasebeleid), maar dat je écht iets moet doen aan de manier waarop je werkt. Waarmee ik denk dat de Ioniq nog wel een beeje exclusief zal blijven.
De leasemaatschappij doet zelf onderhandelingen met dealers. Als jij een eigen dealer kiest is juist de kans groot de de leasemaatschappij minder korting krijgt en daardoor het leasebedrag juist omhoog gaat. Als het je echt om het leasebedrag gaat dan kun je het beste meerdere offertes opvragen bij verschillende leasemaatschappijen en die tegen elkaar uitspelen. Via de dealer onderhandelen is alleen handig als je berijder bent en wat extra's wilt onderhandelen en je werkgever is bereid om vrije dealerkeuze toe te staan.JaMaaT schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:54:
Hoe werkt zoiets?
Als extra: Voor je bijtelling telt alleen de cataloguswaarde. Als jij hebt onderhandeld dat je gratis een extra pakket krijgt betaal je daar wel bijtelling over (uitgezonderd accessoires, zoals achteraf getinte ruiten, velgen, leer e.d. die gemonteerd zijn nadat de auto is afgeleverd bij de dealer vanuit de fabriek). Het lease bedrag gaat daar wel ongeveer 25euro bruto per 1000euro accessoire waarde mee omhoog.
Wij hebben een keuzelijst met vaste opties en that's it. Opties bijbestellen of uitwisselen met andere is niet mogelijk. Een automaat nemen zoals ik wel graag zou willen, of een leuke benzine in de plaats, mag dus niet. Alles is diesel. De enige automatics zijn trouwens een Auris hybride, Auris Sports Tourer hybride & 508SW.AndRo555 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:34:
[...]
Ik weet niet wat er op de lijst nog staat, maar als je van wat sturen houdt misschien ook eens kijken naar een Focus of een 116/118d/?
V40 D4 is misschien ook nog wel doenbaar.
Misschien eens proberen aankaarten om een benzine te pakken te krijgen. Met 10k per jaar is de brandstofkost nog wel te overzien, alleen ga je wel een pak meer belasting betalen. Je krijgt er vaak wel een lichtere/aangenamer sturende wagen voor terug.
Focus staat er niet op, enkel een Fiesta.
Ook geen BMW1, enkel de 216D (yuk...).
Volvo D4 motor al helemaal niet. Wel een basis V40 2.0/120PK Kinetic+Prof.Pack.
De Volvo V60 met 150PK en de Merc C220D berline met 163PK zijn de zwaarste motorisaties op de lijst. (En dan beide de basis uitvoering; geen Momentum of Avantgarde of hoger; enkel het Professional Pack.)
Al de rest heeft "gewoon" 110-120PK.
[ Voor 13% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 07-10-2016 13:58 ]
Zijn toch benzinewagensDe enige automatics zijn trouwens een Auris hybride, Auris Sports Tourer hybride.
www.google.nl
Ons bedrijf doet direct zaken met geselecteerde dealers. De bedongen korting zit verwerkt in een lagere leaseprijs, zodat het personeel een wat ruimere keuze heeft.JaMaaT schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:54:
Hoe werkt zoiets?
Afdingen kan zin hebben als je diverse leverende garages tegen elkaar uit mag spelen. Kan uitmaken in een paar extra opties of een iets goedkopere auto. Het schijnt dat voor de belastingdienst de catalogusprijs geldend is zoals mij dit recent werd uitgelegd.
Hah, het gaat idd om de 1.8 benzine hybrid versie merk ik. Ik bedoelde eerder "alles wat ik overweeg, is diesel"
Echter is de Sports Tourer wel goed uitgerust op onze keuzelijst, als Lounge versie met Safety Sense + Skyview...
Verdorie, straks wordt m'n shortlist nog langer...
[ Voor 30% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 07-10-2016 14:28 ]
Heb de link niet meer bij de hand maar het komt er op neer dat jij bijtelling hebt voor die auto. Part of the deal is dan de tankpas, en dan is de redenatie dat als jij niet in het buitenland mag tanken en ik wel dat weer onredelijk is. Of zoiets, ik vond m nogal krom zoals ik m uitgelegd kreeg (met een eigen auto moet je toch ook zelf benzine betalen ook al krijg je in NL reiskosten en km vergoeding als je daar klanten gaat) maar vind t prima want daardoor werd de bijtelling wat lager in die maandenshameete schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:17:
[...]
Is dat werkelijk zo ? Nu betaal ik brandstof in het buitenland zelf, kan ze ook niet declareren.
Exact expert nodig?
Vandaag proefrit gemaakt in de Talisman en de Megane. De Talisman is echt een hele gave bak. Echter met m'n leasebudget zou deze auto resulteren in een relatief kale Talisman.
Nu heb ik een offerte aangevraagd voor een full option Megane. Is kijken wat er uit komt rollen.
Nu heb ik een offerte aangevraagd voor een full option Megane. Is kijken wat er uit komt rollen.
Als de talisman in je budget zit en je geen caravan wilt zou de Mondeo lease edition ook nog wel een optie moeten zijn. Voor een redelijk kale talisman prijs kun je ook een redelijk aangeklede mondeo rijden.JaMaaT schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:13:
Vandaag proefrit gemaakt in de Talisman en de Megane. De Talisman is echt een hele gave bak. Echter met m'n leasebudget zou deze auto resulteren in een relatief kale Talisman.
Dan moet je echter geen caravan willen trekken want max 400kg geremd en ongeremd.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Hmmm bij mij blijkbaar niet. Een Mondeo is volgens de leasemaatschappij in mijn lijstje altijd bijbetalen. Daar komt dan de automaat nog bij op.
De Talisman Zen met automaat daarentegen kost mij niets.
Ik rij m'n leaseauto niet privé. Dus caravan is niet aan de orde.
Dan zou ik persoonlijk gaan voor de talisman.JaMaaT schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:45:
Hmmm bij mij blijkbaar niet. Een Mondeo is volgens de leasemaatschappij in mijn lijstje altijd bijbetalen. Daar komt dan de automaat nog bij op.
De megane vond ik zeer fijn rijden maar viel in het niets met de talisman.
Game PC
Dat vond ik reuze meevallen. Ze staan beide op hetzelfde platform, hetzelfde blok en dezelfde automaat.
De Talisman is wel ruimer aan de binnenzijde. Zoals gezegd rijd ik de talisman niet prive, ik zit er dus altijd alleen in.
Die 4control is leuk hoor op de Talisman maar voor mij totaal geen toegevoegde waarde.
Toch grappig dat de meningen dan zoveel verschillen.
De Talisman is wel ruimer aan de binnenzijde. Zoals gezegd rijd ik de talisman niet prive, ik zit er dus altijd alleen in.
Die 4control is leuk hoor op de Talisman maar voor mij totaal geen toegevoegde waarde.
Toch grappig dat de meningen dan zoveel verschillen.
Wat doet de Kia Optima in de lease, of is dat nog steeds kansloos?
Facts don't care about your feelings
Bij LPdirect begint hij op 700 excl brandstof en BTW, excl opties en met de kale standaard voorwaarden. 48m / 35Mm/j.
Zit je gauw aan 1000 euro bij een werkgever. Zelfde prijsniveau als een 3-serie, de meesten zullen die kiezen.
Zit je gauw aan 1000 euro bij een werkgever. Zelfde prijsniveau als een 3-serie, de meesten zullen die kiezen.
Dit weekend de Astra en de 308SW gereden. Die 308SW rijdt wel echt heel fijn. Stuurt niet zo scherp als mijn focus, maar komt in de buurt en iets comfortabeler op de weg. Temperatuur instellen inderdaad horror. Achterbank ruim genoeg (ruimer dan mijn focus waar ik niet achter mijzelf kan zitten. Reed een 130pk benzine, die was fel! Jammer dat ik aan de diesel moet.Shunt schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:51:
[...]
Ik rij nu een 308sw en vind het een auto met twee gezichten.
Hij rijd heerlijk is ruim en oogt luxe. Echter is de navigatie een horror de parkeer sensoren dodelijk traag en het audio systeem gewoon bedroevend. Het hele media systeem is ronduit slecht eventjes je temperatuur veranderen is vaak traag en je klikt vaak door terwijl je dat niet bedoelt. Het gehele systeem voelt traag aan.
Ik heb zojuist de astra gekozen als lease auto juist vanwege de grote aan de binnenkant en fijne ruim instelbare stoelen. Fijn media systeem en gewoon knoppen om de temperatuur te veranderen.
Je kunt ook eens kijken naar de Insignia geen idee bij hoeveel km/jaar je zit met je lease budget maar wellicht moet dat wel passen.
Astra wat minder mooi van buiten (zilveren strip) maar van binnen des te beter. Mooi systeem, prima stoelen (AGR). 150pk benzine minder fel dan de 130pk 308SW, dat was gek. Ga bij de astra wel voor de 136pk diesel.
Van de 308sw staat nog een 14%, dat is toch wel heel aantrekkelijk, mogen even de leasemaatschappij bellen daar over. Anders ga ik voor de Astra (deze week nog wel even een Avensis rijden.. maar dan past in het budget alleen een basis versie met een 110pk motor in veel grotere en zwaardere auto). De Astra gewoon nieuwer, prettiger in besturen. Dan alleen twijfelen of het een business+ met Comfort-pakket wordt of een innovation met een innovation+ pakket
308SW 1.6 hdi 14% heeft 300nm koppel en 125 pk. Trust me, pit zat in die bak
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
120pkThe Eagle schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:40:
308SW 1.6 hdi 14% heeft 300nm koppel en 125 pk. Trust me, pit zat in die bak
Snel zat idd!
www.google.nl
Een auto kan 200pk hebben maar als het media system slecht is valt hij voor mij direct af. En het systeem van de 308 is zo zo zo ruk dat ik hem nog niet gratis wil rijden.
Game PC
Ik rij nu tijdelijk een 308 en ben het helemaal eens met bovenstaande! Best een fijne auto om in te rijden maar dat touch screen is een ramp. Scrollen gaat met horten en stoten en zelfs een andere radiozender kiezen zorgt de helft van de tijd voor miskliks.Shunt schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 16:10:
Een auto kan 200pk hebben maar als het media system slecht is valt hij voor mij direct af. En het systeem van de 308 is zo zo zo ruk dat ik hem nog niet gratis wil rijden.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik zou de optima kiezen tov 3-serie, is qua ruimte en opties een 5. Alleen interieur wat minder mooi, maar je hebt wel een hybride. Wel veel geld 1000......t_captain schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 09:41:
Bij LPdirect begint hij op 700 excl brandstof en BTW, excl opties en met de kale standaard voorwaarden. 48m / 35Mm/j.
Facts don't care about your feelings
De ene 308 is de andere niet. Ik had als voorloop een basismodel en dat was idd prut met peren, zowel qua bediening als qua geluidskwaliteit. Vervolgens een doorgeschoven en nieuwere Business line executive. Meer opties in de BC, andere girmware, stuk stabieler. Vervolgens bij de laatste beurt de fw naar de laatste versie laten zetten en nug nog maar zelden problemen.
Systeem is voor multimedia even wennen komend van VAG maar werkt an sich prima.
Wel bolledig eens als je zegt dat al de airco etc niet in dat touchscreen had gemoeten. Was het alleen de multimedia geweest, prima
Wel bolledig eens als je zegt dat al de airco etc niet in dat touchscreen had gemoeten. Was het alleen de multimedia geweest, prima
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Volgens mij is dat hetzelfde systeem als in de C4 Cactus. Ik heb daar zelf geen moeite mee, voornamelijk omdat ik er nooit aan zit. Radio gaat direct naar mijn voorkeurszender en blijft daar dan 4 jaar of 144k kilometer op staan. Zelfde geld voor de climate control, dat is 21 graden en veranderd ook nooit meer.
Het systeem is inderdaad redelijk brak maar de vraag is hoe vaak je het echt gebruikt.
Het systeem is inderdaad redelijk brak maar de vraag is hoe vaak je het echt gebruikt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb nu een business line executive.The Eagle schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 16:37:
De ene 308 is de andere niet. Ik had als voorloop een basismodel en dat was idd prut met peren, zowel qua bediening als qua geluidskwaliteit. Vervolgens een doorgeschoven en nieuwere Business line executive. Meer opties in de BC, andere girmware, stuk stabieler. Vervolgens bij de laatste beurt de fw naar de laatste versie laten zetten en nug nog maar zelden problemen.
Het hele systeem is gewoon achterlijk traag. De navi is gewoon dom echt zo dom dat op iedere rit waar je door een stad moet hij er minimaal vijf tot tien minuten naast zit met tijd inschatting.
De parkeer sensoren reageren zo traag dat op het moment dat ik stil sta hij pas begint met piepen en dan sta ik nog maar 15cm van de muur af. Nogal nutteloos dus. Het achterlijke verlichting systeem voor de navi dashboard en binnen verlichting. Wie bedenkt dat je dat ACHTER JE STUUR moet doen?
En dan de media systemen. Zowel met android windows phone en iphone scrol next number. 10sec later gaat hij naar het volgende nummer. Hoe hoe hoe heeft iemand deze auto zo goed kunnen keuren.
Ze kunnen vast een hoop van deze dingen weg poetsen in updates maar het blijft dat er mensen aan deze auto moeten hebben gewerkt die zo danig onbekwaam zijn dat ik mij soms wat angstig afvraag wat ze nog meer verkloot hebben.
Hadden ze het media systeem goed uitgedacht had deze auto van mij een dikke 9 gekregen in zijn klasse. Echter nu krijgt hij een 3 en dat heeft hij enkel te danken aan zijn rijeigenschappen.
Boh ik zou zo niet kunnen blijven rijden met een auto. Hij onthoud niet eens dat je standaard via BT verbonden bent. Die climate control is geen climate control maar gewoon een "luxe" airco en swinters is 21 graden totaal iets anders als in de zomer dus ik speel altijd met de temperatuur. Jij zet ook nooit je auto even op hard blazen als het super regenachtig is geweest en je helemaal zeikend nat de auto in stapt?Tsurany schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:36:
Volgens mij is dat hetzelfde systeem als in de C4 Cactus. Ik heb daar zelf geen moeite mee, voornamelijk omdat ik er nooit aan zit. Radio gaat direct naar mijn voorkeurszender en blijft daar dan 4 jaar of 144k kilometer op staan. Zelfde geld voor de climate control, dat is 21 graden en veranderd ook nooit meer.
Het media systeem + navi is een van de dingen die ik juist constant gebruik zoals je waarschijnlijk wel al kunt lezen is dat een van de belangrijkere dingen als ik een auto uit kies. Ik ben blij dat dit slechts een huur auto is.
[ Voor 24% gewijzigd door Shunt op 09-10-2016 21:18 ]
Game PC
De Cactus heeft een knop om hem even flink te laten blazen, heeft de 308 dat niet? Dat is wel een misser. Temperatuur zit ik verder nooit aan, pak eerder de stoelverwarming erbij en dat gaat via een knop op de stoel bij mij.Shunt schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:39:
Boh ik zou zo niet kunnen blijven rijden met een auto. Hij onthoud niet eens dat je standaard via BT verbonden bent. Die climate control is geen climate control maar gewoon een "luxe" airco en swinters is 21 graden totaal iets anders als in de zomer dus ik speel altijd met de temperatuur. Jij zet ook nooit je auto even op hard blazen als het super regenachtig is geweest en je helemaal zeikend nat de auto in stapt?
Dat is dan een verschil tussen ons, ik gebruik het media systeem eigenlijk nooit. Ik switch eerder naar aux om vervolgens via Youtube een aflevering van iets op te zetten. Navigatie werkt bij mij opzich redelijk. Enkel binnen Nederland pak ik toch Google Maps erbij.Het media systeem + navi is een van de dingen die ik juist constant gebruik zoals je waarschijnlijk wel al kunt lezen is dat een van de belangrijkere dingen als ik een auto uit kies. Ik ben blij dat dit slechts een huur auto is.
Wellicht dat ik daarom wel met het systeem kan leven.
Euh er zit wel een max knop maar niet een blijf een beetje harder blazen dan normaal maar niet op een volume dat ik mijzelf niet meer kan horen denken knop.Tsurany schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:24:
[...]
De Cactus heeft een knop om hem even flink te laten blazen, heeft de 308 dat niet? Dat is wel een misser. Temperatuur zit ik verder nooit aan, pak eerder de stoelverwarming erbij en dat gaat via een knop op de stoel bij mij.
Als je het systeem niet gebruikt dan is de 308 een heerlijke auto (op de achterlijke positionering van interieur verlichting knop en het tergelijk langzame parkeer sensoren systeem na dan)Dat is dan een verschil tussen ons, ik gebruik het media systeem eigenlijk nooit. Ik switch eerder naar aux om vervolgens via Youtube een aflevering van iets op te zetten. Navigatie werkt bij mij opzich redelijk. Enkel binnen Nederland pak ik toch Google Maps erbij.
Wellicht dat ik daarom wel met het systeem kan leven.
Game PC
Tja dat vind ik toch allemaal flinke nadelen. Zoals ik al zei, ik heb zo'n 308 nu tijdelijk en ik erger me daar blauw aan. Kan niet wachten tot ik over anderhalve week mijn V40 CC D3 Nordic+ krijg.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Die had je toch al een tijd geleden besteld, is ie er nog niet? Of heeft de boot uit Zweden soms wind tegenMx. Alba schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:55:
Tja dat vind ik toch allemaal flinke nadelen. Zoals ik al zei, ik heb zo'n 308 nu tijdelijk en ik erger me daar blauw aan. Kan niet wachten tot ik over anderhalve week mijn V40 CC D3 Nordic+ krijg.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
De V40 wordt in Gent gemaaktWidow schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:45:
[...]
Die had je toch al een tijd geleden besteld, is ie er nog niet? Of heeft de boot uit Zweden soms wind tegen
www.google.nl
Tja er zat ook de vakantiesluiting van de fabriek tussen waardoor het een week of twee langer duurt. Drie maanden levertijd in totaal, valt nog wel mee eigenlijk, op mijn eerste leaseauto (Prius) moest ik zes maanden wachten in 2008...
Wie zit er nou op een Prius te wachten?
Mijn boefje is liev!
Huh, waarom zou je?Mx. Alba schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:24:
op mijn eerste leaseauto (Prius) moest ik zes maanden wachten in 2008...
Ja lach maar, maar die Prius II Tech Edition die ik van 2008 tot 2012 had was een geweldige auto. Super ruim en super zuinig - zonder moeite reed ik er gemiddeld 1:20 mee, ik snap niet hoe het mensen überhaupt lukt om 1:16 gemiddeld te rijden met een Prius... Mij is dat alleen gelukt op een vakantierit naar Frankrijk met een volgepakte auto en een grote dakkoffer op het dak. En nog lekker snel ook, vooral op 0-50, ideaal om petjes eens even op hun neus te laten kijken.
Ik heb ook bijna 6 maanden mochten wachten (24 weken) op de levering van mijn nieuwe Astra. Deze wordt echter woensdag bij mij thuis afgeleverdMx. Alba schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:24:
Tja er zat ook de vakantiesluiting van de fabriek tussen waardoor het een week of twee langer duurt. Drie maanden levertijd in totaal, valt nog wel mee eigenlijk, op mijn eerste leaseauto (Prius) moest ik zes maanden wachten in 2008...
En de dag daarna wordt mijn Ford Focus opgehaald. Dat was pas een fijne wagen. Jammer dat deze niet meer beschikbaar was in de poule, anders was dit toch zeer zeker weer een serieuze optie geweest.
Ik heb zowel in een 308 als 308SW proefgereden. Maar die weke dempers vind ik maar niets. Auto deint over de weg voor mijn gevoel. Zeker mijn vriendin vond het maar niets want zij is snel wagenziek.Mx. Alba schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 16:28:
[...]
Ik rij nu tijdelijk een 308 en ben het helemaal eens met bovenstaande! Best een fijne auto om in te rijden maar dat touch screen is een ramp. Scrollen gaat met horten en stoten en zelfs een andere radiozender kiezen zorgt de helft van de tijd voor miskliks.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Hmmm, daar heb ik dan weer geen last van, ik vind die 308 wel prettig rijden. Ik was voor die 308 natuurlijk gewend aan een C30 D2 R-Edition met een tikkie sportief onderstel, maar die 308 kan er best mee door eigenlijk als je je bedenkt dat het een grotere, hogere auto is die meer op comfort dan op sportiviteit is ingesteld.LuPo schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:27:
[...]
Ik heb zowel in een 308 als 308SW proefgereden. Maar die weke dempers vind ik maar niets. Auto deint over de weg voor mijn gevoel. Zeker mijn vriendin vond het maar niets want zij is snel wagenziek.
Het zal mij benieuwen hoe de handling van mijn V40 Cross Country zal zijn. Qua formaat etc. vergelijkbaar met de 308.
[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 10-10-2016 11:34 ]
Ook in een V40 D2 (2015) proefgereden. En dat was genieten. Fijne handling en heerlijk onderstel. Wat mij betreft precies de goede combinatie tussen sportiviteit en comfort.Mx. Alba schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:33:
[...]
Hmmm, daar heb ik dan weer geen last van, ik vind die 308 wel prettig rijden. Ik was voor die 308 natuurlijk gewend aan een C30 D2 R-Edition met een tikkie sportief onderstel, maar die 308 kan er best mee door eigenlijk als je je bedenkt dat het een grotere, hogere auto is die meer op comfort dan op sportiviteit is ingesteld.
Het zal mij benieuwen hoe de handling van mijn V40 Cross Country zal zijn. Qua formaat etc. vergelijkbaar met de 308.
Dus als het goed is staat hier binnenkort een V40.
O ja, V40 D2 en D4 heb ik ook regelmatig gereden als leenauto's terwijl mijn C30 D2 voor onderhoud bij de dealer was. Maar waar ik op wacht is een V40 Cross Country D3 - dus iets hoger op de poten en met een motor die ik nog niet ken. Maar tegenvallen zal het vast niet!LuPo schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:37:
[...]
Ook in een V40 D2 (2015) proefgereden. En dat was genieten. Fijne handling en heerlijk onderstel. Wat mij betreft precies de goede combinatie tussen sportiviteit en comfort.
Dus als het goed is staat hier binnenkort een V40.
308SW valt definitief af, Leasemaatschappij wil geen auto van bijna jaar oud ivm restwaarde. Bij mij wint de Astra het van de 308, zeker ook met ruimte en dashboard. Deze week nog even de avensis rijden en anders maar een mooie Astra samenstellen. Heeft iemand hier toevallig de nieuwe Astra met automaat gereden? Wellicht leuk voor de files
Automaat ook even naar gekeken omdat hij niet echt heel veel duurder was.Okasha schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:19:
308SW valt definitief af, Leasemaatschappij wil geen auto van bijna jaar oud ivm restwaarde. Bij mij wint de Astra het van de 308, zeker ook met ruimte en dashboard. Deze week nog even de avensis rijden en anders maar een mooie Astra samenstellen. Heeft iemand hier toevallig de nieuwe Astra met automaat gereden? Wellicht leuk voor de files
Hou er even rekening mee dat er eigenlijk twee interessante modellen zijn de innovation en de Business + plus. De Business + is het lease "voordeel" model echter viel het bij mij erg tegen. De innovation was qua lease bedrag beter uit te rusten dan de Business + ondanks zijn lagere catalogus waarde. In de Business + kun je volgens mij ook niet de "luxere" stoelen kiezen. Voor mij waren die stoelen (die in het innovation pakket zitten) de reden om voor de Astra te kiezen.
[ Voor 9% gewijzigd door Shunt op 10-10-2016 21:36 ]
Game PC
De Astra automaat met het kleinste blok heeft wel een schakelrobot, iets om rekening mee te houden. Hoor er niet al te positieve verhalen over. Ik kreeg het 6 maanden terug niet voor elkaar proef te rijden. Zeer vervelend.Okasha schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:19:
Nu voor de Octavia gekozen. Elke dag blij mee. Vooral als ik hem naast de Astra zie. Goedkoper maar een stuk grotere auto met meer opties voor dezelfde prijs. Ondanks dat in de Astra een erg mooie auto vind. Maar de opties moeten wel aangevinkt worden, zoals de AGR stoelen en de verlichtig. Dat maakt de auto stukker mooier en comfortabeler imo.
Dus wellicht is Skoda een optie om eens te kijken? De 1.0 TSI DSG is erg prettig!
[ Voor 34% gewijzigd door Kecin op 10-10-2016 23:42 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Geen VAG in de keuze bij onsKecin schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:40:
[...]
De Astra automaat met het kleinste blok heeft wel een schakelrobot, iets om rekening mee te houden. Hoor er niet al te positieve verhalen over. Ik kreeg het 6 maanden terug niet voor elkaar proef te rijden. Zeer vervelend.
Nu voor de Octavia gekozen. Elke dag blij mee. Vooral als ik hem naast de Astra zie. Goedkoper maar een stuk grotere auto met meer opties voor dezelfde prijs. Ondanks dat in de Astra een erg mooie auto vind. Maar de opties moeten wel aangevinkt worden, zoals de AGR stoelen en de verlichtig. Dat maakt de auto stukker mooier en comfortabeler imo.
Dus wellicht is Skoda een optie om eens te kijken? De 1.0 TSI DSG is erg prettig!
Business+ heeft standaard wieldoppen
Dat, en toen ik een half jaar geleden bij de Opel dealer stond te kijken naar de Astra als nieuwe leaseauto werd mij ook verteld dat het model met het kleinste blok icm automaat GEEN navigatie heeft.Kecin schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:40:
[...]
De Astra automaat met het kleinste blok heeft wel een schakelrobot, iets om rekening mee te houden. Hoor er niet al te positieve verhalen over.
Ze vonden dit zelf heel vreemd en hadden het nagevraagd bij Opel zelf en dat werd ook door hun bevestigd. Wel heb je Apple CarPlay maar daar had ik niet zo veel aan gezien ik een Windows Phone heb.
Haha, ik móet juist aan de VAG.Okasha schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 05:13:
Geen VAG in de keuze bij onsTeveel inbraak afgelopen jaren, ze hebben het er uit gegooid. Heel jammer. Anders was ik er al lang uit
Dat ze de de hele rotzooi er maar een paar keer uitjatten. Zal ze leren.
(nee, niet serieus; geen zin in al dat gedoe)
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Hola allemaal!
Mijn huidige A3 Sportback g-tron zit alweer op 3/4e van de kilometers, dus het uitzoeken gaat binnenkort echt beginnen. Omdat ik vermoed dat de Tesla3 langer op zich laat wachten dan menigeen lief is, ga ik toch weer voor een auto met een ICE (de nieuwe Opel en de Zoë doen mij namelijk helemaal niets).
De huidige A3 is leuk aangekleed en heeft een fiscale waarde van 36k bij 14% bijtelling, en een leasebedrag van 860 euro. Ik zat al even door de leaseportal te struinen, en zie dat niet alleen de bijtelling omhoog gaat (volgend jaar 22% toch?) maar ook het leasebedrag wat gestegen lijkt voor een vergelijkbare auto.
Mijn vraag: wat zijn jullie suggesties bij de volgende situatie.
Gezin met 2 kinderen (tegen die tijd 2 en 0).
Leasebedrag max 1.000 per maand incl.(40k p/j, 48maanden).
Automaat
Ik wil er niet op 'achteruit gaan' ten opzichte van de A3, wat een heerlijke wagen is (ware het niet dat ik dagelijks tank met die CNG tank).
Zelf in gedachten:
Audi Q2 Design Pro Line Plus (beetje aparte styling)
CLA Shooting brake (op eerste gezicht duur voor wat je krijgt)
A4 Avant lease edition (geen financiële ruimte meer voor opties).
Ik ben heel benieuwd of jullie nog suggesties hebben.
Mijn huidige A3 Sportback g-tron zit alweer op 3/4e van de kilometers, dus het uitzoeken gaat binnenkort echt beginnen. Omdat ik vermoed dat de Tesla3 langer op zich laat wachten dan menigeen lief is, ga ik toch weer voor een auto met een ICE (de nieuwe Opel en de Zoë doen mij namelijk helemaal niets).
De huidige A3 is leuk aangekleed en heeft een fiscale waarde van 36k bij 14% bijtelling, en een leasebedrag van 860 euro. Ik zat al even door de leaseportal te struinen, en zie dat niet alleen de bijtelling omhoog gaat (volgend jaar 22% toch?) maar ook het leasebedrag wat gestegen lijkt voor een vergelijkbare auto.
Automaat
Ik wil er niet op 'achteruit gaan' ten opzichte van de A3, wat een heerlijke wagen is (ware het niet dat ik dagelijks tank met die CNG tank).
Zelf in gedachten:
Zit klein beetje in hetzelfde schuitje als jij. Rij ook een A3 Sportback Proline S 1.4TFSI COD (heb dus al 20% bijtelling). Maar ook ik zoek een goede vervanger. De A4 vind ik echt te kaal.... de CLA Shooting Brake is een leuke optie. Maar ik overweeg ook een C160 Estate AMG Sport Edition.secury schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:16:
Hola allemaal!
Automaat
Zelf in gedachten:
De Q2 is volgens mij heel klein, dacht zelfs kleiner als de A3 SB.
Andere optie is Renault Talisman met de 150pk benzine en automaat. Maar moet die eerst proefrijden om te zien of dat iets is.
Als ander buitenbeentje heb ik nog een Seat Ateca en VW Tiguan als optie staan.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Wat reviews gekeken, binnenruimte lijkt gelijkwaardig, meer kofferbak ruimte (helemaal omdat ik nu een gastank heb)Wicked-Game schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:22:
[...]
Dan hoop ik dat renault recent zijn automaten heeft verbeterd.Andere optie is Renault Talisman met de 150pk benzine en automaat. Maar moet die eerst proefrijden om te zien of dat iets is.
Ah ja! de Tiguan had ik ook op de lijst, vind het prijsverschil tussen de instapmodellen en leuk aangekleed wel heel erg groot.Als ander buitenbeentje heb ik nog een Seat Ateca en VW Tiguan als optie staan.
Zijn er ervaringen met de Seat Ibiza FR Connect (110pk bezine)? Ben momenteel bezig mijn eerste lease auto uit te zoeken en denk namelijk dat dit 'm wordt. Een Polo wordt me te duur, zowel in bijtelling als in overschrijding leasebudget. Lijkt mij een zeer degelijke auto voor dat geld en wat je krijgt. Ook kort gekeken naar de Fabia, maar die zien er een beetje suf uit. Dan vind ik de Ibiza stoerder.
Ben benieuwd naar jullie mening.
Ben benieuwd naar jullie mening.
Moet het perse VAG zijn dan? Genoeg in die klasse te krijgen namelijk. Clio, 208, grote Dacia, Yaris, nieuwe Nissan Micra, MiTo, A1, etc.
Het liefst wel. LM heeft voorkeur voor VAG. Opel is bij LM al veel duurder dan bij andere leasemaatschappijen. Daarom hou ik het maar bij VAG. Zoek toch wel een enigszins sportief uitziende auto. Ik kan eens kijken naar een Clio, geen idee wat die aan fiscale waarde heeft. Maar heb sterk het vermoeden dat die veel te duur is bij de LM.
Beetje sportief, laag budget, ja dan kom je al snel bij de Ibiza uit. Krijg je volgens mij inderdaad best veel auto voor je geld mee!
Wil je perse in een Audi, BMW, Mercedes etc. rijden?secury schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:16:
Zelf ben ik fan van Skoda en heb je voor een stuk minder geld een helemaal aangeklede auto. Met jouw budget kun je een makkelijk een Octavia met alle opties rijden. Er kan zelfs achter mij (met 1.89) een volwassen persoon zitten zonder met hun knien tegen mijn stoel.
Vergeet ook zeker niet de Alfa Romeo Guilia mee te nemen 

Het liefste natuurlijk wel deze QV-uitvoering maar die zal voor weinigen haalbaar zijn. De normale versies zien er ook best dik uit.

Het liefste natuurlijk wel deze QV-uitvoering maar die zal voor weinigen haalbaar zijn. De normale versies zien er ook best dik uit.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Voor dat budget zou ik zeker bij Skoda gaan shoppen, helemaal als je de komende jaren nog een flinke kinderwagen mee wil gaan sjouwen ook.secury schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:16:
Hola allemaal!
Automaat
Zelf in gedachten:
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Skoda Octavia inderdaad. Dan heb je ruimte als een vrachtschip! Niet normaal zoveel als je daarin kwijt kan.
Ben ik dan zo vreemd dat ik voor een gezin met twee kinderen een auto van formaat 308, V40 etc. ook voldoende vind?
"Ja maar vakantie" hoor ik... Kies je echt je auto uit op die 2 weken per jaar dat je er met je hele gezin mee op vakantie bent, of op die 50 weken per jaar dat je er alleen in zit?
"Ja maar vakantie" hoor ik... Kies je echt je auto uit op die 2 weken per jaar dat je er met je hele gezin mee op vakantie bent, of op die 50 weken per jaar dat je er alleen in zit?
Mwa, ik heb nu een Mercedes B-klasse en ik mis mijn oude Skoda toch wel op het vlak van kofferruimte nu ik een kind heb. Eenmaal dat de kinderwagen in de kofferbak steekt is er toch al een heel stuk opgebruikt. In liters is er nog kofferruimte zat over maar omdat het zo'n lomp ding is blijft het onpraktisch. En dan heeft die B-klasse nog een meer praktische koffer dan bijvoorbeeld een V40.
Het zal allemaal wel gaan maar ik kan mij gerust inbeelden dat veel ouders een ruimere auto verkiezen. Voor vakantie zal er een dakkoffer op komen
Het zal allemaal wel gaan maar ik kan mij gerust inbeelden dat veel ouders een ruimere auto verkiezen. Voor vakantie zal er een dakkoffer op komen
[ Voor 4% gewijzigd door Admiral Freebee op 12-10-2016 08:17 ]
Dat zei ik ook altijd, totdat ik zag wat je meeneemt als je met een kleine van een paar maanden en een kleine van 2 een dagje weg gaat.Mx. Alba schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:12:
Ben ik dan zo vreemd dat ik voor een gezin met twee kinderen een auto van formaat 308, V40 etc. ook voldoende vind?
Dat past niet in mijn A3 kan ik je vertellen.

K to the KillaZ
Wut? Dan neem je gewoon echt te veel zut mee hoor. En als ze 0 en 2 zijn kan je ook spullen kwijt achter de voorstoelen want de beenruimte hebben ze niet nodig.KillaZ schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:22:
[...]
Dat zei ik ook altijd, totdat ik zag wat je meeneemt als je met een kleine van een paar maanden en een kleine van 2 een dagje weg gaat.
Dat past niet in mijn A3 kan ik je vertellen.
Of je spullen zijn te grootMx. Alba schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:26:
[...]
Wut? Dan neem je gewoon echt te veel zut mee hoor. En als ze 0 en 2 zijn kan je ook spullen kwijt achter de voorstoelen want de beenruimte hebben ze niet nodig.
Gelukkig (nog) niet mijn probleem
K to the KillaZ
Huh voor 1 dagje met een baby en kind van 2:
Kinderwagen, luiertas (met luiers, schone kleren, fles en voeding)
En dan nog tas met schone kleding voor die van 2 en wat eten en drinken.
Kinderwagen, luiertas (met luiers, schone kleren, fles en voeding)
En dan nog tas met schone kleding voor die van 2 en wat eten en drinken.
Ik heb een station gekozen zodat ik mn fiets zo achterin kan gooien zonder een wiel eruit te moeten halen. Stukje luxe/gemak. Neem mijn fiets echt niet elke dag mee, en het wiel is er ook zo uit. En toch is het wel makkelijkMx. Alba schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:12:
Exact expert nodig?
Tja, voor dat soort situaties had ik dus op mijn vorige auto, en heb ik ook op mijn volgende: een afneembare trekhaak. 
Zo heb ik bijvoorbeeld zelfs met de C30 verhuisd - met een grote tandemasser erachter. Lang leve BE-rijbewijs.
Zo heb ik bijvoorbeeld zelfs met de C30 verhuisd - met een grote tandemasser erachter. Lang leve BE-rijbewijs.
jongetje schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:56:
[...]
Wil je perse in een Audi, BMW, Mercedes etc. rijden?
Zelf ben ik fan van Skoda en heb je voor een stuk minder geld een helemaal aangeklede auto. Met jouw budget kun je een makkelijk een Octavia met alle opties rijden.
avotar schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 07:28:
[...]
Voor dat budget zou ik zeker bij Skoda gaan shoppen, helemaal als je de komende jaren nog een flinke kinderwagen mee wil gaan sjouwen ook.
Het hoeft niet per sé een 'premium' wagen te zijn, maar ik vind de rust die ik nu heb in de A3 wel uitzonderlijk voor een C segment wagen. Een Skoda valt af, laatst een Octavia meegekregen van het schadeherstel bedrijf, en dat viel mij tegen in alles behalve de ruimte. De Superb vond ik prachtig in de folders, maar in het echt lijken de proporties zoek.PdeBie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:04:
Skoda Octavia inderdaad. Dan heb je ruimte als een vrachtschip! Niet normaal zoveel als je daarin kwijt kan.
Wat reviews gekeken van de talisman, en de automaat schijnt ook fijn te zijn, dus even opgezocht wat de prijzen zijn, en die vallen aardig tegen.
De normale ziet er zeker ook nog mooit uit, maar ik vermoed dat deze net als de talisman aan de dure kant is door de twijfelachtige restwaarde. Voor minder geld rijd ik een beter aangeklede A4, en dat zegt wat.. want de opties zijn duur bij Audi.RomeoJ schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:08:
Vergeet ook zeker niet de Alfa Romeo Guilia mee te nemen
..
Nee je bent zeker niet vreemd, de eerste van ons zat met 9 maanden niet meer in een kinderwagen maar al in de buggy, die aanzienlijk kleiner op te vouwen is. Daarnaast gaan wij niet met de auto op vakantie, hooguit eens een midweek center parcs. De extra ruimte zou puur voor het gemak zijn.Mx. Alba schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:12:
Wel vind ik een aantal D segment wagens mooier als station dan sedan.
Overigens heb ik de Megane Estate op de shortlist geplaatst, 1 van de mooiere C segment stations imo, prijzen vallen mee, zelfs de 200pk versie is mogelijk
Ik merk ook dat vooral nu een D segmenter nog fijner is dan een C segmenter omdat ik kinderzitje en maxicosi in de auto heb. Als ze straks wat verder zijn (nu 2,5 jaar en 7 maanden) dan is er plek genoeg achterin maar die kindermeuk heeft meer plek nodig dan een volwassensecury schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:34:
[...]
[...]
Nee je bent zeker niet vreemd, de eerste van ons zat met 9 maanden niet meer in een kinderwagen maar al in de buggy, die aanzienlijk kleiner op te vouwen is. Daarnaast gaan wij niet met de auto op vakantie, hooguit eens een midweek center parcs. De extra ruimte zou puur voor het gemak zijn.
Wel vind ik een aantal D segment wagens mooier als station dan sedan.
Mijn boefje is liev!
hahaha, ja! Mijn dochter van nu 20 maanden zit in een Cybex, die er volgende maand bijkomt krijgt een Maxi Cosi pebble op een family fix. Het past samen prima, maar veel ruimte in de breedte blijft er niet over.JB schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:42:
[...]
Ik merk ook dat vooral nu een D segmenter nog fijner is dan een C segmenter omdat ik kinderzitje en maxicosi in de auto heb. Als ze straks wat verder zijn (nu 2,5 jaar en 7 maanden) dan is er plek genoeg achterin maar die kindermeuk heeft meer plek nodig dan een volwassen
Grappig, ik ben van een Variant naar een V40 gegaan omdat mijn kinderen (al) 6 en 11 zijn maar nu mis ik de ruimte weer en ga nu weer groter...... flink groter. Met name op vakantie begint voor de oudste de leefruimte achterin te krap te worden, met name tijdens vakantie.
Mja de V40 viel hier ook meteen af vanwege de ruimte. Voor de leeftijd 6 en 11 heb ik voldoende ruimte achterin. Een volwassen kan er ruim zitten. Het is puur de Maxicosi en Axxisfix die ruimte vretenManiacScum schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:52:
Grappig, ik ben van een Variant naar een V40 gegaan omdat mijn kinderen (al) 6 en 11 zijn maar nu mis ik de ruimte weer en ga nu weer groter...... flink groter. Met name op vakantie begint voor de oudste de leefruimte achterin te krap te worden, met name tijdens vakantie.

Mijn boefje is liev!
Staat de poot van die FamilyFix wel goed?
Het zal met een V40 ook wel lukken, maar elke extra centimeter ben je uiteindelijk dankbaar voor in mijn beleving; het is vaak gewoonweg handig zonder direct een noodzakelijkheid te zijn.Mx. Alba schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:12:
Saved by the buoyancy of citrus
Daar toen niet nee.Reinier schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:00:
Staat de poot van die FamilyFix wel goed?
Mijn boefje is liev!
Hier ook, met 2 kids van 11 en 15 heb je toch flink wat ruimte nodig, ook qua bagage die mee gaat ;-)ManiacScum schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:52:
De Hyundai i40 station is wat dat betreft een fijne auto, maar ik stap nu toch weer over naar een Ford Mondeo station.
[ Voor 0% gewijzigd door ArCadE op 12-10-2016 10:31 . Reden: typo ]
Ik rijd 90% van de tijd alleen in de auto en heb derhalve ook een auto die daar op aangepast is. Wij hebben maar 1 kleine en daar blijft het ook bij maar wij kunnen ons prima redden met de Volvo V40.
Heb wederom een V40 besteld en deze komt over circa 3 weken binnen.
Mwoah, 3 weken.Mx. Alba schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:12:
En ik ga ook af en toe een lang weekendje weg kamperen en dan is een kleine middenklasser toch snel vol. (tenzij je de Octavia neemt)
Met passen en meten lukt het wel, maar extra ruimte is welkom. (wel uitkijken dat m'n vrouw niet nóg meer rotzooi meeneemt)
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Die periode heb ik ook gehad, maar inmiddels met 4 sportende gezinsleden is er altijd wel iemand die de ruimte nodig heeft. Zaterdags voetbal 2 keer (inclusief mee te nemen teamgenoten)bacardicoconut schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:36:
Ik rijd 90% van de tijd alleen in de auto en heb derhalve ook een auto die daar op aangepast is. Wij hebben maar 1 kleine en daar blijft het ook bij maar wij kunnen ons prima redden met de Volvo V40.
Zaterdagavonden of zondagen Handbal 2 keer, ook inclusief mee te nemen teamgenoten of speelsters.
Dan hebben we nog doordeweeks, waarop elke avond wel een training gegeven wordt of er zelf training gevolgd moet worden, inclusief materiaal. Ik vind mijn V40 dondersmooi maar het is maar een klein hok.... wel verrekte snel.
Gelukkig heb ik geen Rottweiler meer........

Tja, voordeeltje van nog geen kinderen hebben. Mijn Astra is ruim genoeg voor mij alleen (plus vriendin). Dagelijkse laptop tas zet ik achter de voorstoel, jas op de achterbank, boodschappentas vaak ook gewoon op de achterbank.
Er zijn weken bij dat ik de kofferbak niet eens open doe
Er zijn weken bij dat ik de kofferbak niet eens open doe
Met sporten is het toch gewoon wat er in past past erin? Of gaan clubs eisen stellen aan de auto's die er gereden worden?
Ja de club eist dat ik minimaal een Volvo XC90 rij, of ander geen lidmaatschapLuPo schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:54:
Met sporten is het toch gewoon wat er in past past erin? Of gaan clubs eisen stellen aan de auto's die er gereden worden?
Ik zit ongeveer in dezelfde vaarwater als jij. A3 Sportback Sport Proline S is nog steeds heel mooi. Vooral de afwerking en rij eigenschappen.Wicked-Game schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:22:
[...]
Zit klein beetje in hetzelfde schuitje als jij. Rij ook een A3 Sportback Proline S 1.4TFSI COD (heb dus al 20% bijtelling). Maar ook ik zoek een goede vervanger. De A4 vind ik echt te kaal.... de CLA Shooting Brake is een leuke optie. Maar ik overweeg ook een C160 Estate AMG Sport Edition.
Andere optie is Renault Talisman met de 150pk benzine en automaat. Maar moet die eerst proefrijden om te zien of dat iets is.
Als ander buitenbeentje heb ik nog een Seat Ateca en VW Tiguan als optie staan.
Q2 Design proline is niet kleiner imo.
Talisman is veel waar voor het geld en veel ruimte. Media systeem lijkt oudbollig en niet zo mooi als VAG.
De Seat Ateca met professional 4 ad 39k is een leuke. Alleen de prestatie van de instap diesel baart me nog wel zorgen. De afwerking is minder dan Audi.
Als je voor een crossover zou gaan. Dan is de Mazda CX-5 SkyActiv-D 150 GT-M Line wel heel compleet. Ook 39k voor de diesel uitvoering. Wel 150 pk. Maar media en navigatie systeem zijn wel een beetje behelpen.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Nee hoor. Ik heb het al eerder gezegd, ik rij inmiddels 3,5 jaar een V40. Onze kinderen zijn nu 5, 3 en anderhalve week. Nu de derde er is begin ik pas de ruimte te missen, niet in de kofferbak,maar op de achterbank.We hebben bijvoorbeeld al een tijdje een Phil en Teds duowagen bijvoorbeeld. Ideaal. Allebei de grootouders hebben een slaapplaats voor de kinderen, maar moeten we een reisbedje meenemen, dan past dat samen met de duowagen in de kofferbank. En dan is er nog ruimte voor tassen over. Goed, het is de eerste keer even kijken hoe het er in moet, maar voor de volgende keer weet je dat toch.Mx. Alba schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:12:
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Had ik bij mn vorige auto ook, en uiteindelijk reed ik gewoon 2 jaar lang non-stop met die drager achteropMx. Alba schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:37:
Tja, voor dat soort situaties had ik dus op mijn vorige auto, en heb ik ook op mijn volgende: een afneembare trekhaak.
Exact expert nodig?
behelpen? het ziet en werkt als een oude atarikevinl schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:12:
Als je voor een crossover zou gaan. Dan is de Mazda CX-5 SkyActiv-D 150 GT-M Line wel heel compleet. Ook 39k voor de diesel uitvoering. Wel 150 pk. Maar media en navigatie systeem zijn wel een beetje behelpen.
vond het anno 2016 echt niet meer kunnen
Zeg Roderick..ManiacScum schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:57:
[...]
Ja de club eist dat ik minimaal een Volvo XC90 rij, of ander geen lidmaatschap
Nou, voor mij kan de zoektocht beginnen ;-)
Basis is voor mij een auto voor het hele gezin hier.
Standaard maatschappij is Athlon en heb een budget tot ca. 670 voor 48 maanden en 27500 km.
Eigen bijdrage mag beperkt hier.
Mijn voorwaarden voor mijzelf zijn:
5 goede zitplaatsen (kids zijn 1, 3 & 5, dus stoeltjes....)
Trekgewicht van minimaal 1500 kg ivm. caravan.
Wie heeft een origineel idee?
Ik zie met name de oude modellen bij de plaatjes in de calculator van Athlon bij bijvoorbeeld de Renault Megane en Scenic :-/ ik weet niet wat de ervaring daarmee is.
Standaard maatschappij is Athlon en heb een budget tot ca. 670 voor 48 maanden en 27500 km.
Ik zie met name de oude modellen bij de plaatjes in de calculator van Athlon bij bijvoorbeeld de Renault Megane en Scenic :-/ ik weet niet wat de ervaring daarmee is.
De nieuwe Megane is wel een heel stuk opgeknapt, misschien dat dat een optie is!Rob-T6 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:01:
Nou, voor mij kan de zoektocht beginnen ;-)
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic