Oh oh Mr. B, oh oh!
Ik denk dat er weinig gaat veranderen. Zo lang er een flinke boete zit op een hogere CO2 uitstoot heeft het voor fabrikanten weinig zin om grotere motoren te maken met meer uitstoot. Daarmee prijzen ze zichzelf alleen maar de markt uit.VincentG schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:23:
Btw, als alles (op volledig elektrisch na) weer naar 22% gaat, krijgen de auto's dan weer 'normale' motoren? Of blijft men dan nog steeds met geknepen 3 cilinders en dubbele turbo's komen?
Nederland is een klein land qua afzet voor de meeste fabrikanten. Echter was de regelgeving zo krom in dit land dat als een fabrikant een auto had welke nipt boven een bijtellingscategorie zat qua uitstoot ze amper auto's meer verkocht. Door enkele kleine aanpassingen kwamen sommige auto's er nipt onder en werd de afzet stukken groter.
Reken maar dat bijvoorbeeld Renault met de 14% Megane grof geld heeft verdiend in dit land en dat die specifieke aanpassingen voor Nederland best uit konden. Omgekeerd heeft bijvoorbeeld Opel er best wel last van gehad, aangezien deze geen 14% Astra hadden.
Ik hoop dan ook dat we de komende jaren weer een wat gevarieerder wagenpark op de weg krijgen aangezien mensen zich niet meer blindelings laten leiden door een bijtellingscategorie.
Nog eens even contact opgenomen met andere Seat dealers. En inderdaad, de actie geldt alleen voor auto's die voor 31 oktober op kenteken staan. Alhoewel deze upgrade nog steeds zonder meerprijs aangeboden wordt op de website krijg je dit bij nu bestellen niet meer gratis geleverd. Lekker misleidend die informatie op de websiteDigitair schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:33:
Seat Leon ST, ook proefgereden. Erg mooie auto, rijdt heerlijk. De style connect heeft nu (volgens de website tot 31 oktober) nog de gratis business upgrade. Volgens de verkoper niet. Dat zou alleen nog zijn voor auto's die al in bestelling staan en voor 31 oktober geleverd worden.
Heb de vraag ook maar eens uitgezet via de chat op de website. Daar gingen ze het nog nader bekijken.
Renault Megane new 1.5 energy dCi 81kW GT-Line EDC in Bleu Iron met de volgende optie's :
- Elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif-/kanteldak (TOPAN)
- Renault R-link 2 mulitmedia-en navigatiesysteem met 8,7'' portrait touchscreen incl R-Plug & Radio+ Bose DAB+ premium audiosystem met versterker (RAD69A)
- Pack Easy Park Assist (PK4481)
Blind Spot Warning (DANGMO)
Easy Park Assist (automatisch inparkeersysteem) (ITPK8)
Parkeersensoren voor, zij en achter met achteruitrijcamera en optische en sonische weergave (ITPK8)
- Pack Cruising (PK7422)
Active Emergency Braking System (AEBS01)
Adaptieve cruise control
Safe distance warning (DWGE01)
Ik ben benieuwd. Iemand ervaring met de levertijd van de nieuwe Megane?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dan kun je kijken of je een voorraad auto kunt kopen met die actie?Digitair schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:12:
[...]
Nog eens even contact opgenomen met andere Seat dealers. En inderdaad, de actie geldt alleen voor auto's die voor 31 oktober op kenteken staan. Alhoewel deze upgrade nog steeds zonder meerprijs aangeboden wordt op de website krijg je dit bij nu bestellen niet meer gratis geleverd. Lekker misleidend die informatie op de website
Wow dat is wel erg compleet zeg!DennusB schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:14:
Net besteld :
Renault Megane new 1.5 energy dCi 81kW GT-Line EDC in Bleu Iron met de volgende optie's :
- Renault R-link 2 mulitmedia-en navigatiesysteem met 8,7'' portrait touchscreen incl R-Plug & Radio+ Bose DAB+ premium audiosystem met versterker (RAD69A)
Parkeersensoren voor, zij en achter met achteruitrijcamera en optische en sonische weergave (ITPK8)
- Pack Cruising (PK7422)
Adaptieve cruise control
Nice!!
Wat kost die adaptive CC?
Dat pakket "Pack Cruising" kost 695dfrenner schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:43:
[...]
Wow dat is wel erg compleet zeg!
Nice!!
Wat kost die adaptive CC?
Ik heb de Leon Style connected afgelopen week besteld, met gratis Upgrade Business. Vandaag de voorlopige leverdatum te horen gekregen en er is mij niks gemeld
Digitair schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:12:
[...]
Nog eens even contact opgenomen met andere Seat dealers. En inderdaad, de actie geldt alleen voor auto's die voor 31 oktober op kenteken staan. Alhoewel deze upgrade nog steeds zonder meerprijs aangeboden wordt op de website krijg je dit bij nu bestellen niet meer gratis geleverd. Lekker misleidend die informatie op de website
Als die gratis upgrade niet meer geldig zou zijn voor jouw auto, dan zou het ook niet op de offerte moeten staan. Als het daar zonder meerprijs op staat zou het geen issue moeten zijn lijkt me.dataSlut schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:48:
Nou.. Dan ben ik zeer benieuwd wat mij wordt geleverd op 7 november.
Ik heb de Leon Style connected afgelopen week besteld, met gratis Upgrade Business. Vandaag de voorlopige leverdatum te horen gekregen en er is mij niks gemeld
[...]
Dan krijgt de verkoper gewoon een lagere bonus
Maar ben wel benieuwd.
Erg mooie auto! En je hebt een mooie kleur besteld!DennusB schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:14:
Net besteld :
- Pack Cruising (PK7422)
Adaptieve cruise control
Heb je er ook een proefrit mee gemaakt?
Wat is de reden dat je voor de automaat hebt gekozen en niet de 130pk versie?
Thanks. Heb er zeker een proefrit in gemaaktCan2 schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:54:
[...]
Erg mooie auto! En je hebt een mooie kleur besteld!
Heb je er ook een proefrit mee gemaakt?
Wat is de reden dat je voor de automaat hebt gekozen en niet de 130pk versie?
Heel simpel : Ik ga veel (>40k km per jaar) rijden waarvan vrij veel file, en dan is een automaat toch wel echt heel erg fijn. Zeker in cominbatie met de adaptive cruisecontrol
Oke, bedankt voor je reactie. Dat wist ik nog helemaal niet.GoeiedagEem schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:27:
In principe wel ja. Het maakt de dealer uiteindelijk niks uit wie m betaalt. Ik zou overigens wel een garage nemen waar je de auto ook wel vandaan zou willen hebben. Je kunt bij de leasemaatschappij soms een voorkeursdealer aangeven.
Verder ben ik er ook nog niet uit of ik überhaupt wel ga leasen. Als ik dat wel ga doen ben ik beperkt tot een leasebedrag die niet echt al te hoog ligt. Daarbij op zoek naar een auto met 21% bijtelling en max 25k. Had eerst eens gekeken naar een polo maar een Leon is niet echt veel duurder en heeft meer ruimte. Maar goed, nog van alles mogelijk en van alles te kiezen.
graag even via quote of dm reageren. dan zie ik snel de reacties.
[ Voor 15% gewijzigd door koentjuh1987 op 26-09-2016 21:35 ]
...
Dat heb ik ook eens nagevraagd, bij mij bleek dat je geen schadevrije jaren opbouwt met een leaseauto. Wat je wel kunt doen is bij de leasemaatschappij een verklaring opvragen van schadevrij rijden x jaar, maar dit doen niet alle maatschappijen en daarnaast hoeft een verzekeraar dat niet als schadevrije jaren te accepteren.koentjuh1987 schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:33:
kort vraagje: wat als je eerst jarenlang lease hebt gereden en nu weer particulier gaat rijden hoe zit dat dan precies met je schadevrije jaren? waar vraag je die op of worden die geregistreerd.
Het is vaak handig om via een tussenpersoon kortingen etc. op verzekeringen te bedingen. Vaak hebben ze ook wel staffelkortingen als je meer bij hen doet.
[ Voor 4% gewijzigd door GoeiedagEem op 26-09-2016 21:41 ]
Heb de leasemaatschappij gemaild. Even afwachten...GoeiedagEem schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:40:
[...]
Dat heb ik ook eens nagevraagd, bij mij bleek dat je geen schadevrije jaren opbouwt met een leaseauto. Wat je wel kunt doen is bij de leasemaatschappij een verklaring opvragen van schadevrij rijden x jaar, maar dit doen niet alle maatschappijen en daarnaast hoeft een verzekeraar dat niet als schadevrije jaren te accepteren.
Het is vaak handig om via een tussenpersoon kortingen etc. op verzekeringen te bedingen. Vaak hebben ze ook wel staffelkortingen als je meer bij hen doet.
...
Ben benieuwd!koentjuh1987 schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:47:
[...]
Heb de leasemaatschappij gemaild. Even afwachten...
Bij mij bleek het uiteindelijk niet meer nodig, want ik heb m'n eerste leaseauto getotalled..
Haha wtf. What happenedGoeiedagEem schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:05:
[...]
Ben benieuwd!
Bij mij bleek het uiteindelijk niet meer nodig, want ik heb m'n eerste leaseauto getotalled..
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Bij ons staat op de polis ook de regelmatig bestuurder, schadevrije jaren worden dus wel degelijk opgebouwd. Ik heb ze ook "ingeleverd" bij het nemen van de leaseauto, en krijg er ook terug als ik de auto zou inleveren en weer privé ga rijden.koentjuh1987 schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:47:
[...]
Heb de leasemaatschappij gemaild. Even afwachten...
Dat is overigens vrij gebruikelijk bij lease auto's (of je moet uiteraard niet alleen in de auto rijden)
Ik heb bij Athlon een brief als uitdraai gekregen met de kentekens en nooit schade geamaakt.koentjuh1987 schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:33:
kort vraagje: wat als je eerst jarenlang lease hebt gereden en nu weer particulier gaat rijden hoe zit dat dan precies met je schadevrije jaren? waar vraag je die op of worden die geregistreerd.
Vervolgens is het gewoon shoppen bij verzekeraars.
Je bouwt niet écht schadevrije jaren op met leaseauto, alsin ze zijn niet uit Roy-data te halen door de verzekeraar.
Maar met die brief heb je een forse onderhandelingspositie. Ik had er 8 volgens Athlon en heb de verzekeraar uitgelegd dat ik bijna een half miljoen kilometers schadevrij heb gereden. Dus maak er maar wat moois van als je mij als klant wil hebben.
Ik betaal nu 14 euro per maand...
Hopen dat de dealer me nog een beetje tegemoet kan komen in de opties en dan wordt dit hem wat mij betreft, sociale zelfmoord be damned.
Ik heb nog twee zaken waar ik aan twijfel, wellicht dat jullie daar ervaring mee hebben:
- Heeft het zin om bij BMW voor de brede navi te kiezen, behalve de looks? Ik blijf zelf toch google maps / flitsmeister gebruiken dus het lijkt me makkelijk besparen voor de eigen bijdrage
- Wat is bij de BMW dealer een redelijk uitgangspunt in % als bedingbare korting? Aanschaf kaal €39.800 en €45.750 met opties. Eerste poging leidde tot 1% korting, maar voor m'n gevoel moet daar iets meer rek in kunnen zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door Willaaam op 26-09-2016 23:29 ]
De leasemij bedong bij mij Volvo 9%Willaaam schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:27:
Vandaag proefrit gemaakt in de 225XE en wat een fantastische auto om in te rijden. Snel, stil, goed stuurgevoel, goede stoelen, echt top.
Hopen dat de dealer me nog een beetje tegemoet kan komen in de opties en dan wordt dit hem wat mij betreft, sociale zelfmoord be damned.
Ik heb nog twee zaken waar ik aan twijfel, wellicht dat jullie daar ervaring mee hebben:
- Heeft het zin om bij BMW voor de brede navi te kiezen, behalve de looks? Ik blijf zelf toch google maps / flitsmeister gebruiken dus het lijkt me makkelijk besparen voor de eigen bijdrage
- Wat is bij de BMW dealer een redelijk uitgangspunt in % als bedingbare korting? Aanschaf kaal €39.800 en €45.750 met opties. Eerste poging leidde tot 1% korting, maar voor m'n gevoel moet daar iets meer rek in kunnen zitten.
Waarde 28.500
Ik heb het hier afgelopen week nog met twee collega's over gehad. Een heeft de brede, een de standaard. Beiden beamen (bijgevallen door een andere collega met nu de brede en hiervoor de smalle) dat de brede niet alleen een mooier en scherper scherm is, maar ook andere hard en software heeft en daarmee aanmerkelijk sneller en soepeler werkt. Daarnaast is de traffic info etc van de brede aanzienlijk beter.Willaaam schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:27:
- Heeft het zin om bij BMW voor de brede navi te kiezen, behalve de looks?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ligt heel erg aan de afspraken die jouw werkgever maakt.GoeiedagEem schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:27:
In principe wel ja. Het maakt de dealer uiteindelijk niks uit wie m betaalt. Ik zou overigens wel een garage nemen waar je de auto ook wel vandaan zou willen hebben. Je kunt bij de leasemaatschappij soms een voorkeursdealer aangeven.
Ik werk voor een grote industriële dienstverlener en alle auto's worden centraal aanbesteed.
Daarom zie je bij ons veel auto's van Nefkens, Ardea etc.
Een paar jaar geleden werd ik door de lokale Opel dealer zo goed als de tent uitgekeken. Het is toen ook een Ford geworden.
Ik ben fan van grote schermen dus als de prijs redelijk is zou ik daar altijd voor gaan
B-Real schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:46:
Is het bij dat brede BMW scherm (Navi Pro oid?) ook niet zo dat je het scherm kunt splitsen en de ene helft voor de navi en de andere helft voor je telefoon/radio kunt gebruiken?

ook voor 1 deel ingezoomd en 1 deel overzichtsview
Wat mij erg stoorde aan de BMW 2 was dat de A stijlen heel vaak in de weg zaten bij het nemen van een bocht. Tijdens de testrit zat ik heel de tijd te wisselen tussen kijken door de voorruit en het zijraam. Maar ja, wellicht hangt het ook wat af van je zithouding en lengte.Willaaam schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:27:
Vandaag proefrit gemaakt in de 225XE en wat een fantastische auto om in te rijden. Snel, stil, goed stuurgevoel, goede stoelen, echt top.
[/list]
En je moet je niets aantrekken van zogenaamde sociale zelfmoord
Ben zelf redelijk lang, dus ik keek er net overheen inderdaad. Vriendin zou waarschijnlijk dezelfde feedback hebben, want de stijlen zijn inderdaad behoorlijk dik!Admiral Freebee schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:06:
[...]
Wat mij erg stoorde aan de BMW 2 was dat de A stijlen heel vaak in de weg zaten bij het nemen van een bocht. Tijdens de testrit zat ik heel de tijd te wisselen tussen kijken door de voorruit en het zijraam. Maar ja, wellicht hangt het ook wat af van je zithouding en lengte.
En je moet je niets aantrekken van zogenaamde sociale zelfmoordIk heb nu een Mercedes B-klasse en dat valt best wel mee. Uiteraard willen alle oma's en opa's wel weten of hij nu echt wel hoger zit en of je lekker kan instappen
Thanks voor de feedback jongens, ik ga toch proberen om de wagen te regelen met M3 en high executive pakket met brede navi. Kijken of de dealer me tegemoet kan komen, wellicht middels een voorraadwagen.
Ik heb nu ook nog een seat ibiza waar ik in rij op dit moment. Deze kan ik nog inruilen ook bij die garage dan eventueel. Kan dit mij korting opleveren op mijn lease auto of werkt het niet zo?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
je kan ook aan de leasemaatschappij vragen waar zij hem bestellen en daar proberen te onderhandelen over extra'sTsurany schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:52:
Dan kan je zelf onderhandelen met de dealer. Bepaalde extra's achteraf monteren bijvoorbeeld.
win-win
Dat zal wel lastiger zijn aangezien die 10euro per maand ergens vandaan komt... Als de dealer toch al weet dat je bij hun gaat bestellen zijn ze natuurlijk minder snel geneigd om extra's te geven.Leipo schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:01:
[...]
je kan ook aan de leasemaatschappij vragen waar zij hem bestellen en daar proberen te onderhandelen over extra's
win-win
Dat is leuk als je bij 1 leasetoko heb gezeten, als je net zoals ik elke autowissel bij een andere hut zit én tussendoor ook nog eens van werkgever wisselt is zo'n brief lastiger voor elkaar te krijgen.dfrenner schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:01:
[...]
Ik heb bij Athlon een brief als uitdraai gekregen met de kentekens en nooit schade geamaakt.
Vervolgens is het gewoon shoppen bij verzekeraars.
Je bouwt niet écht schadevrije jaren op met leaseauto, alsin ze zijn niet uit Roy-data te halen door de verzekeraar.
Maar met die brief heb je een forse onderhandelingspositie. Ik had er 8 volgens Athlon en heb de verzekeraar uitgelegd dat ik bijna een half miljoen kilometers schadevrij heb gereden. Dus maak er maar wat moois van als je mij als klant wil hebben.
Ik betaal nu 14 euro per maand...
Die geremde aanhanger mag je ook zonder CE rijden als het totale zaakje niet meer dan 3500 kg ist_captain schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:45:
[...]
Ik heb mijn auto ook eens opgezocht. Max beladen massa 1675 leeg + 625 laadvermogen = 2300, plus een geremde aanhanger tot 2000 kg is een treingewicht tot 4.3 ton.
Zal maar eens mijn CE rijbewijs gaan halen. De stationcar blijkt stiekem een vrachtwagen
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 03-10-2016 09:01 ]
Mijn boefje is liev!
Laat even de uitkomst weten! In mijn ervaring is er qua onderhandeling op prijs ongeveer niks mogelijk omdat leasemaatschappijen alle rek eruit halen qua prijs. Je kan alleen wat onderhandelen over zaken die door de dealer zelf nog kunnen worden toegevoegd, niet over fabrieksopties.Willaaam schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:11:
[...]
Ben zelf redelijk lang, dus ik keek er net overheen inderdaad. Vriendin zou waarschijnlijk dezelfde feedback hebben, want de stijlen zijn inderdaad behoorlijk dik!
Thanks voor de feedback jongens, ik ga toch proberen om de wagen te regelen met M3 en high executive pakket met brede navi. Kijken of de dealer me tegemoet kan komen, wellicht middels een voorraadwagen.
Bij mijn vorige 3 serie waren dat andere velgen. Bij mijn nieuwe is het een snap in adapter en een maatpak (...
[ Voor 0% gewijzigd door VinnieV op 03-10-2016 11:24 . Reden: type-o ]
PSN gamertag: H3nk13024
Haha die snap in adapter kan ik nog in komen maar hoe kwam je uiteindelijk bij een maatpak uit?VinnieV schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:24:
[...]
Bij mijn nieuwe is het een snap in adapter en een maatpak (...)geworden
Mijn boefje is liev!
Tja.....Qua opties heb ik alles wat ik maar wil als fabrieksopties. Toen wilde de verkoper ook nog een aardigheidje voor mij regelen en bleek dat ze een deal hadden met een klein bedrijf dat exclusief maatpakken maakt voor de klanten van de BMW dealer. Ik was toe aan een nieuw pak, dus was 1 en 1 snel 2. Bij nader inzien had ik misschien beter 4 jaar gratis navigatieupdates kunnen vragen, dat vind ik ook zo'n idioot iets: koop je een auto van 60k, en mag je na een jaar (of als je pecht hebt nog eerder) 200 euri aftikken voor een handvol rotondes...brrrJB schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:45:
[...]
Haha die snap in adapter kan ik nog in komen maar hoe kwam je uiteindelijk bij een maatpak uit?
Nou het valt inderdaad tegen, tot nu toe bijna niets mogelijk (500 op de radio). Ik wil de dealer overigens wel nog de kans geven op een nieuw aanbod, want hij heeft me keurig geholpen verder. Ik denk alleen dat de hybrides er best met wat korting uit kunnen, volgend jaar verkopen ze helemaal niet meer en ze helpen nu nog flink met de milieudoelstelling van de EU zodat BMW ook nog plezierauto's kan en mag maken.VinnieV schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:24:
[...]
Laat even de uitkomst weten! In mijn ervaring is er qua onderhandeling op prijs ongeveer niks mogelijk omdat leasemaatschappijen alle rek eruit halen qua prijs. Je kan alleen wat onderhandelen over zaken die door de dealer zelf nog kunnen worden toegevoegd, niet over fabrieksopties.
Bij mijn vorige 3 serie waren dat andere velgen. Bij mijn nieuwe is het een snap in adapter en een maatpak (...)geworden
Ik snap overigens ook niet helemaal hoe de leasemij de rek eruit haalt, zij voeren toch gewoon de overeenkomst uit zoals ik die heb afgesproken met de dealer?
Herstel: als het totaal toegestane gewicht (massa van auto + laadvermogen en massa van aanhanger + laadvermogen) niet hoger is dan 3500 kg. BronJB schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:59:
[...]
Die geremde aanhanger mag je ook zonder CE rijden als het totale zaakje niet meer dan 3500 kg is
* gwystyl heeft afgelopen weekend met een auto/paardentrailer combi gereden die hier nèt aan voldeed. Aanhanger die veel lichter was had een veel hoger laadvermogen, dus die mocht niet.
@VinnieV: dat is bij mijn Honda Civic dan wel weer goed voor elkaar: ik kan zelf 5 jaar lang gratis updates uitvoeren op het ingebouwde Garmin systeem. Gegevens van navi op USB stick zetten, USB stick in de computer om kaarten te downloaden als die er zijn en dan worden ze weer naar de navi getransporteerd.
Bij Renault werkte het op een vergelijkbare manier, maar kon je maar een jaar (of 1x oid) gratis updaten. Daarna € 150 per keer aftikken bij de dealer

[ Voor 36% gewijzigd door gwystyl op 03-10-2016 12:16 ]
Jagwystyl schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:13:
[...]
Herstel: als het totaal toegestane gewicht (massa van auto + laadvermogen en massa van aanhanger + laadvermogen) niet hoger is dan 3500 kg. Bron
* gwystyl heeft afgelopen weekend met een auto/paardentrailer combi gereden die hier nèt aan voldeed. Aanhanger die veel lichter was had een veel hoger laadvermogen, dus die mocht niet.
Mijn boefje is liev!
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Audi is hier zelf ook tegenstrijdig in, wanneer je de edition pagina pakt voor de A3 SB bijvoorbeeld kan het niet. Gebruik je de normale configurator dan kan het wel bij bijv. de A3 limo (die weer niet op de edition pagina staat....). Bij Athlon zijn ze te selecteren en configureren met extra opties maar geen bestelling doorgezet dus geen idee of het dan ook daadwerkelijk geleverd gaat worden. Aangezien dealers ook tegenstrijdig zijn lijkt de enige optie het gewoon te proberen
De leasemaatschappij betaalt niet de catalogusprijs voor de auto zoals jij die hebt geconfigureerd. Ik heb een tijdje bij een garage gewerkt in het verleden, maar garages worden volledig leeggeknepen als het gaat om de marge op nieuwe auto's. Ze moeten het echt hebben van het onderhoud. Voor de rest maakt de leasemaatschappij overal de goedkoopste afspraken. Is een beetje afhaneklijk van de leasemij, maar je kan het meemaken dat je voor onderhoud, schade en banden naar 3 verschillende adressen moet. Is niet fijn, weet ik uit ervaring.Willaaam schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:10:
[...]
Nou het valt inderdaad tegen, tot nu toe bijna niets mogelijk (500 op de radio). Ik wil de dealer overigens wel nog de kans geven op een nieuw aanbod, want hij heeft me keurig geholpen verder. Ik denk alleen dat de hybrides er best met wat korting uit kunnen, volgend jaar verkopen ze helemaal niet meer en ze helpen nu nog flink met de milieudoelstelling van de EU zodat BMW ook nog plezierauto's kan en mag maken.
Ik snap overigens ook niet helemaal hoe de leasemij de rek eruit haalt, zij voeren toch gewoon de overeenkomst uit zoals ik die heb afgesproken met de dealer?
Een Audi Lease Edition met opties kan voor zover ik weet gewoon. Zo staan ze ook vaak in de showroom. Het is alleen niet altijd interessant. Mijn ervaring is dat de Lease Edition qua leaseprijs snel minder interresant wordt als je de gangbare opties aan gaat vinken (climate control, MMI Plus, virtual cockpit, betere audio, etc.). Een Sport / Design edition met Pro Line S / Pro Line Plus was in mijn geval interessanter.kevinl schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:59:
Iemand idee of je bij een Audi Lease Edition nog aanpassingen kan laten doen zoals: getinte achterruiten, navigatie plus en keylessdrive? Diverse dealers met tegenstrijdige verhalen. Een kan wel, ander kan niet.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dit. Net zoals; tanken, vloeistoffen bijvullen, auto wassen. Allemaal declarabel bij de LM/Werkgever.The Eagle schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:52:
Navi updates bij leaseauto's is toch heel simpel? Aangeven bij ondrhoud dat je veel op vreemde plaatsen bent en het ding de helft niet kent. Vooral veel nieuwbouwwijken noemen. En zeggen dat ze er ff de laatste update op knallen. Is een fout van de auto, dus probleem leasemij die jou een defect product verhuurt. Gaat meestal wel goed, zelf iig nog nooit issues mee gehad
Het systeem doet het toch gewoon ?The Eagle schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:52:
Navi updates bij leaseauto's is toch heel simpel? Aangeven bij ondrhoud dat je veel op vreemde plaatsen bent en het ding de helft niet kent. Vooral veel nieuwbouwwijken noemen. En zeggen dat ze er ff de laatste update op knallen. Is een fout van de auto, dus probleem leasemij die jou een defect product verhuurt. Gaat meestal wel goed, zelf iig nog nooit issues mee gehad
Lm / auto kan niets doen aan veranderende wegen ?
Ik vind je gedachte te zwart / wit maar als jou werkgever / lm betaald prima inderdaad
Prima geregeld.
Verder heb ik een hoop verschillende leasemaatschappijen gehad, maar buiten olie en ruitenwisservloeistof weinig kunnen declareren moet ik zeggen. Wassen zeker niet in elk geval.
Maar ligt vast meer aan de werkgever dan aan de LM.
Vloeistoffen zijn gewoon onderdeel van het onderhoud (hoewel ruitenwisservloeistof grijs gebied is natuurlijk). Maar vooral wassen... nee, het zou eigenlijk niet eens in me op komen om dat te declareren.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Staat ook in de Topic Warning maar die wordt kennelijk niet gelezen.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Volgens mij nu wel interessant omdat climate controle, virtual cockpit al standaard in zit. Je doelt op de oude proline s en pro line plus. Is nu anders. Voor mijn gevoel is de lease edition veel beter nuJoni schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:33:
[...]
Een Audi Lease Edition met opties kan voor zover ik weet gewoon. Zo staan ze ook vaak in de showroom. Het is alleen niet altijd interessant. Mijn ervaring is dat de Lease Edition qua leaseprijs snel minder interresant wordt als je de gangbare opties aan gaat vinken (climate control, MMI Plus, virtual cockpit, betere audio, etc.). Een Sport / Design edition met Pro Line S / Pro Line Plus was in mijn geval interessanter.
geprobeerd, nul op rekest.. althans, dealer wil het best doen, vraagt toestemming aan leasetoko,The Eagle schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:52:
die checken de overeenkomst en zien dat het niet meegenomen is in de calculatie en gaan vervolgens óf vragen aan de werkgever, óf roepen meteen dat het niet is opgenomen in het contract en geven geen toestemming.
als ik er zelf voor betaal doen ze het wel natuurlijk.
inmiddels met de Golf7 kan ik het gewoon via de site updaten, zit gewoon bij 'de auto'
Begrijp van collega's die een ander merk rijden dat in de nieuwe contracten is opgenomen dat er 1x een upgrade gedaan mag worden. logischerwijs doen ze dit dan halverwege de looptijd.
Gelukkig heeft mijn dealer de update voor mijn Golf 7 gedaan tijdens een beurt. Vroeg erom en eerst zeiden ze dat ze dat normaal niet doen, maar als "service" nu wel gedaan. Had het zelf ook geprobeerd maar het lukte me niet om een of andere reden.shameete schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:28:
[...]
geprobeerd, nul op rekest.. althans, dealer wil het best doen, vraagt toestemming aan leasetoko,
die checken de overeenkomst en zien dat het niet meegenomen is in de calculatie en gaan vervolgens óf vragen aan de werkgever, óf roepen meteen dat het niet is opgenomen in het contract en geven geen toestemming.
als ik er zelf voor betaal doen ze het wel natuurlijk.
inmiddels met de Golf7 kan ik het gewoon via de site updaten, zit gewoon bij 'de auto'
Begrijp van collega's die een ander merk rijden dat in de nieuwe contracten is opgenomen dat er 1x een upgrade gedaan mag worden. logischerwijs doen ze dit dan halverwege de looptijd.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
dat zal dan komen omdat je bij een discover media móet je de originele SD kaart gebruiken én je moet 7ZIP gebruiken om uit te pakken.DeluxZ schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:48:
[...]
Gelukkig heeft mijn dealer de update voor mijn Golf 7 gedaan tijdens een beurt. Vroeg erom en eerst zeiden ze dat ze dat normaal niet doen, maar als "service" nu wel gedaan. Had het zelf ook geprobeerd maar het lukte me niet om een of andere reden.
bij de discover Pro kan je elke willekeurige sd card gebruiken, en waarschijnlijk ook met 7ZIP uitpakken, maar de pro heb ik (helaas) niet.
Verrek je hebt gelijk. Ik dacht dat bestuurdersinformatie in kleur dat dat VC was. En dat CC hetzelfde is als airco handbediend. Had me rijk gerekend.ACRNM schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:40:
Er zit standaard geen CC en VC in, wel Led lampen (dynamic), sportstoelen, parkeerhulp achter, ADS en Cruise Control. VC erbij zorgt voor een meerprijs van 2100,- (i.v.m. MMI+) S-Line ex. erbij en dan ga je toch ineens heel snel naar de 40K.
Als je s-line pakket bij de LE neemt. Krijg je wel 18 inch wielen voor de prijs van 16.
Net nog even zitten klooien met de configurator (zowel op audi.nl als bij de LM) en ik kom niet op eenzelfde uitrustingsniveau uit voor hetzelfde bedrag of minder wanneer ik bijv. een design pro line pak.
Het ligt ook aan wat je wel/niet wilt uiteraard. Wil je geen LED dynamic achterlichten dan is de LE zonde en pak je beter een ander model. Is dat wel een vereiste dan is de LE ineens weer heel aantrekkelijk.
Kwestie van een middagje configureren om op de beste value for money deal uit te komen met de opties die je persé wilt hebben.
Ik heb de pro dacht ik. Het is alweer een tijdje geleden, weet niet meer met welk programma ik het heb uitgepakt.shameete schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:55:
[...]
dat zal dan komen omdat je bij een discover media móet je de originele SD kaart gebruiken én je moet 7ZIP gebruiken om uit te pakken.
bij de discover Pro kan je elke willekeurige sd card gebruiken, en waarschijnlijk ook met 7ZIP uitpakken, maar de pro heb ik (helaas) niet.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Het is een heel gepuzzel om de juiste mix te vinden tegen de beste prijs, hier is een goede verkoopadviseur echt een uitkomst.
Wat dat betreft doen een hoop andere merken het beter door alleen enkele uitrustingsniveau's aan te bieden en beperkt wat aanvullende opties zoals lederen bekleding, schuifdak, xenon/led verlichting en klaar.
Aan de andere kant, beetje met configuratie spelen op een regenachtige zondagmiddag is ook leuk tijdverdrijf
Yup, wat dat betreft vind ik bij Volvo dat Nordic+ pakket ideaal. Een pakket waar het meeste van wat bijna iedereen wil al in zit - en zelfs als er dingen in zitten die je niet nodig hebt, dan is dat pakket nog steeds goedkoper dan de opties die je wel wil los erbij nemen. Vermindert heel sterk de keuzestress.B-Real schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:22:
Dat is wel wat ik een nadeel vind aan o.a. Audi, de optielijst is zo lang en er zijn zoveel uitrustingsmogelijkheden dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Het is een heel gepuzzel om de juiste mix te vinden tegen de beste prijs, hier is een goede verkoopadviseur echt een uitkomst.
Wat dat betreft doen een hoop andere merken het beter door alleen enkele uitrustingsniveau's aan te bieden en beperkt wat aanvullende opties zoals lederen bekleding, schuifdak, xenon/led verlichting en klaar.
Aan de andere kant, beetje met configuratie spelen op een regenachtige zondagmiddag is ook leuk tijdverdrijf
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dat is wel zo. Maar als lange Audi leaserijder ben ik gewend aan het rijden in een Audi. Maar ik vind het nu wel een beetje gortig om voor een 40k Sportback te gaan kiezen. En veel opties heb ik niet echt nodig. Als ik een LE kan nemen. Met daarin wel Airco maar geen CC. Dan moet ik denken of ik echt CC nodig heb. Vaak staan de cijfertjes links en rechts toch gelijk.Mx. Alba schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:47:
[...]
Yup, wat dat betreft vind ik bij Volvo dat Nordic+ pakket ideaal. Een pakket waar het meeste van wat bijna iedereen wil al in zit - en zelfs als er dingen in zitten die je niet nodig hebt, dan is dat pakket nog steeds goedkoper dan de opties die je wel wil los erbij nemen. Vermindert heel sterk de keuzestress.
Daarnaast nog gekeken naar de V60 nordic+ die ook de 40k ruimschoots haalt met het pakket wat ik wil.
Het gaat om een Seat Leon ST Ecomotive lease sport 1.6TDI. (catalogusprijs 26.700)
Anders zou ik iets nieuws uit gaan zoeken, zoals bijvoorbeeld een peugot 308 SW of Skoda Octavia combi. Zit dan wel hoger in de prijs (30.000)
Ik betaal ook 8,5% eigen bijdrage over het leasebedrag.
Hebben jullie advies voor mij? 2 jaar "goedkoop" rijden in een Seat, of toch voor nieuw gaan en meer betalen.
Tja, dat is iets persoonlijks vind ik. Wil je geld in je knip houden en dan 2 jaar een gebruikte auto rijden of wil je liever een gloednieuwe onder je kont voor meer geld?Ballantines schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:23:
Ik heb de mogelijkheid om volgende maand bij mijn werkgever een 2e hands auto over te nemen die nog twee jaar rond kan rijden met 14% bijtelling ipv 21% bijtelling.
Het gaat om een Seat Leon ST Ecomotive lease sport 1.6TDI. (catalogusprijs 26.700)
Anders zou ik iets nieuws uit gaan zoeken, zoals bijvoorbeeld een peugot 308 SW of Skoda Octavia combi. Zit dan wel hoger in de prijs (30.000)
Ik betaal ook 8,5% eigen bijdrage over het leasebedrag.
Hebben jullie advies voor mij? 2 jaar "goedkoop" rijden in een Seat, of toch voor nieuw gaan en meer betalen.
Het hangt natuurlijk helemaal af van je situatie. Een tip: je zou ook aan je werkgever kunnen vragen of die 8,5% eigen bijdrage er niet af kan omdat je de auto "van iemand anders" "op rijdt"? Je doet daarmee je werkgever natuurlijk een plezier en daar mag ook wat tegenover staan, lijkt mij. Het is geen auto van jouw keuze dus lijkt me dat wel te verantwoorden eigenlijk. Als dat mogelijk is, en je zet 26,7k à 14% tegenover 30k à 21% plus 8,5% EB dan ben je er vast heel snel uit.
Verwijderd
Vraag de Audi dealer zou ik zeggen. Maar men kan toch de auto bestellen en pas leveren na 1/1?kevinl schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:51:
Even een andere gewetensvraag. Na 1 januari wordt toch alles 22%. Als ik nu een Audi Sportback Sport zou kiezen met opties (huidig op 25% bijtelling). Hoe groot is de kans dat deze nog dit jaar afgeleverd gaat worden? Wanneer die in 2017 opgeleverd gaat worden heb ik toch wel mooi 22% ipv 25%.
Even nalezentiguan schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:53:
Ik denk dat ie juist eerder geleverd wil hebben ipv na 1 januari.
Voor 1 jan 25%, na 1 jan 22%. Dat lijkt me duidelijk.
Het enige dat standaard is bij een premium merk is een gepeperde rekening. Dus ja, dan staat idd echt alles op de optielijstB-Real schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:22:
Dat is wel wat ik een nadeel vind aan o.a. Audi, de optielijst is zo lang en er zijn zoveel uitrustingsmogelijkheden dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Aha, dus Volvo is geen premiummerk? En Skoda juist wel?The Eagle schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:07:
[...]
Het enige dat standaard is bij een premium merk is een gepeperde rekening. Dus ja, dan staat idd echt alles op de optielijst
Bij Skoda zijn zo veel mogelijk dingen juist dealeropties, zodat ze niet meetellen voor de bijtelling omdat ze niet in de catalogusprijs zitten. Dat is ongunstig voor het leasetarief natuurlijk (want dealeropties zijn duurder in de lease dan fabrieksopties omdat ze helemaal worden afgeschreven), maar gunstig voor de bijtelling.
[ Voor 35% gewijzigd door Mx. Alba op 05-10-2016 14:49 ]
De "nieuwe" XC90 werd zelfs boven de Porsche gezet, als het gaat om afwerking en kwaliteit.Mx. Alba schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:47:
Aha, dus Volvo is geen premiummerk? En Skoda juist wel?
Bij Skoda zijn zo veel mogelijk dingen juist dealeropties, zodat ze niet meetellen voor de bijtelling omdat ze niet in de catalogusprijs zitten. Dat is ongunstig voor het leasetarief natuurlijk (want dealeropties zijn duurder in de lease dan fabrieksopties omdat ze helemaal worden afgeschreven), maar gunstig voor de bijtelling.
Dat zegt genoeg...
Exact, maar The Eagle beweerde dus dat bij premium auto's "alles" losse opties zijn. Maar ik neem toch aan dat bij een XC90 Nordic+ Luxury Line, dat is dan echt met bijna alles erop en eraan, alleen die twee pakketten op de offerte te vinden zijn. En terwijl je dus bij een Skoda juist wel alles als losse (dealer)opties erop hebt staan.dfrenner schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:26:
[...]
De "nieuwe" XC90 werd zelfs boven de Porsche gezet, als het gaat om afwerking en kwaliteit.
Dat zegt genoeg...

Budget is 830 euro incl. winterbanden en brandstof bij Leaseplan.
Zit nu wat rond te kijken en wil graag meer ruimte dan mijn huidige Focus heeft. Wel weer alles er op en er aan. Mijn Focus kan ik zelf (190cm) niet fatsoenlijk voor mijn 2 jarige dochter zitten zonder dat haar voeten in mijn rug/nek zitten in het vrij grote (maar ook veilig) kinderstoeltje.
Net op terugweg van huis even bij Opeldealer binnen gelopen en die nieuwe Astra even bekeken. Prima auto geloof ik, lijkt ruimer van binnen, jammer van de zilveren strip. Iemand al rijervaring mee opgedaan en toevallig vergelijk heeft met 308SW? Laatst in 308SW van collega gezeten maar vind dashboard wel gek. Zaterdag rijd ik de Astra proef.
Dan heb je Mercedes B-klasse die past, wel beetje bejaarden auto en vind Mercedes (heb ze wel eens als vervangend vervoer) vaak niet zo lekker sturen (ben Focus gewend).
Toyota Auris vind ik niet mooi, dan de Avensis wel mooi, maar dat kost paar euro per maand eigen bijdrage en is lastig met levering (<1jan 25% erna 22%). Overigens geldt dat voor de andere modellen ook, maar dan scheelt het maar 1%.
Hoor graag wat ervaringen om de bestelling te versnellen.
Nee, jij interpreteerde cq las het verkeerd.Mx. Alba schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:37:
[...]
Exact, maar The Eagle beweerde dus dat bij premium auto's "alles" losse opties zijn. Maar ik neem toch aan dat bij een XC90 Nordic+ Luxury Line, dat is dan echt met bijna alles erop en eraan, alleen die twee pakketten op de offerte te vinden zijn. En terwijl je dus bij een Skoda juist wel alles als losse (dealer)opties erop hebt staan.
Bij premium auto's is alleen de gepeperde rekening standaard.
Wat zit er buiten de standaard? Juist, de opties. Dus dan heb je een lange lijst met opties te pakken
Ik rij nu een 308sw en vind het een auto met twee gezichten.Okasha schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:04:
Ik kreeg vandaag een herinnering binnen dat ik nog 2 weken heb om een nieuwe auto te bestellen, moet dus echt even wat actie gaan zetten. Nadeel is dat net per 1/9 de regels zijn aangepast en Mercedes, Volkswagen, Audi en Ford zijn gewisseld door Toyota, Peugeot en Opel en Mercedes.
Budget is 830 euro incl. winterbanden en brandstof bij Leaseplan.
Zit nu wat rond te kijken en wil graag meer ruimte dan mijn huidige Focus heeft. Wel weer alles er op en er aan. Mijn Focus kan ik zelf (190cm) niet fatsoenlijk voor mijn 2 jarige dochter zitten zonder dat haar voeten in mijn rug/nek zitten in het vrij grote (maar ook veilig) kinderstoeltje.
Net op terugweg van huis even bij Opeldealer binnen gelopen en die nieuwe Astra even bekeken. Prima auto geloof ik, lijkt ruimer van binnen, jammer van de zilveren strip. Iemand al rijervaring mee opgedaan en toevallig vergelijk heeft met 308SW? Laatst in 308SW van collega gezeten maar vind dashboard wel gek. Zaterdag rijd ik de Astra proef.
Dan heb je Mercedes B-klasse die past, wel beetje bejaarden auto en vind Mercedes (heb ze wel eens als vervangend vervoer) vaak niet zo lekker sturen (ben Focus gewend).
Toyota Auris vind ik niet mooi, dan de Avensis wel mooi, maar dat kost paar euro per maand eigen bijdrage en is lastig met levering (<1jan 25% erna 22%). Overigens geldt dat voor de andere modellen ook, maar dan scheelt het maar 1%.
Hoor graag wat ervaringen om de bestelling te versnellen.
Hij rijd heerlijk is ruim en oogt luxe. Echter is de navigatie een horror de parkeer sensoren dodelijk traag en het audio systeem gewoon bedroevend. Het hele media systeem is ronduit slecht eventjes je temperatuur veranderen is vaak traag en je klikt vaak door terwijl je dat niet bedoelt. Het gehele systeem voelt traag aan.
Ik heb zojuist de astra gekozen als lease auto juist vanwege de grote aan de binnenkant en fijne ruim instelbare stoelen. Fijn media systeem en gewoon knoppen om de temperatuur te veranderen.
Je kunt ook eens kijken naar de Insignia geen idee bij hoeveel km/jaar je zit met je lease budget maar wellicht moet dat wel passen.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Thanks! Daar kan ik wat mee. Grote kans dat dat ook niet direct tijdens testritje opvalt. Kilometrage is 40k. Vind de Astra van binnen erg mooi en dashboard ook fijn, komt ook stuk minder ver de auto in als bij de Focus. Insignia van buiten lekker "dik" maar van binnen nauwelijks groter, en de achterbak al helemaal. Ook wel echt verouderd model.Shunt schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:51:
[...]
Ik rij nu een 308sw en vind het een auto met twee gezichten.
Hij rijd heerlijk is ruim en oogt luxe. Echter is de navigatie een horror de parkeer sensoren dodelijk traag en het audio systeem gewoon bedroevend. Het hele media systeem is ronduit slecht eventjes je temperatuur veranderen is vaak traag en je klikt vaak door terwijl je dat niet bedoelt. Het gehele systeem voelt traag aan.
Ik heb zojuist de astra gekozen als lease auto juist vanwege de grote aan de binnenkant en fijne ruim instelbare stoelen. Fijn media systeem en gewoon knoppen om de temperatuur te veranderen.
Je kunt ook eens kijken naar de Insignia geen idee bij hoeveel km/jaar je zit met je lease budget maar wellicht moet dat wel passen.
De 308sw is ook alweer paar jaartjes oud en de binnenkant/dashboard vind ik gewoon heel vreemd. Voelt erg onnatuurlijk en kreeg niet een lekkere zithouding met 190cm in de auto met hoogte stoel en stuur dat ik de metertjes goed kon zien. Begrijp wel van collega's dat hij heel fijn rijd.
Hij rijd ook heerlijk dat is het probleem niet bij de 308.Okasha schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:11:
[...]
Thanks! Daar kan ik wat mee. Grote kans dat dat ook niet direct tijdens testritje opvalt. Kilometrage is 40k. Vind de Astra van binnen erg mooi en dashboard ook fijn, komt ook stuk minder ver de auto in als bij de Focus. Insignia van buiten lekker "dik" maar van binnen nauwelijks groter, en de achterbak al helemaal. Ook wel echt verouderd model.
De 308sw is ook alweer paar jaartjes oud en de binnenkant/dashboard vind ik gewoon heel vreemd. Voelt erg onnatuurlijk en kreeg niet een lekkere zithouding met 190cm in de auto met hoogte stoel en stuur dat ik de metertjes goed kon zien. Begrijp wel van collega's dat hij heel fijn rijd.
De Insignia is verouderd en volgens mij komt er volgend jaar een nieuw/vernieuwd model aan (dat heb ik van de dealer begrepen in ieders geval)
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Die heb ik voor je:Alexander6501 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:27:
Doordat mijn werkgever elektrische auto's zwaar subsidieert, kan ik ongeveer gratis een BMW i3 rijden. Nu staan er via Direct Lease drie verschillende versies (Voltage en High Voltage edition). Heeft iemand een overzicht van de verschillen? Ik kan nergens iets vinden
https://gyazo.com/97b40e66f336299f18da6d88d375d191
Ik heb hem laatst proefgereden (zit in dezelfde situatie als jij blijkbaar): die auto is in 1 woord geweldig. Als je kunt leven met de drawbacks (weinig laadruimte, 200km range), dan heb je echt een dijk van een auto. Hij accelereert als een raket, en het interieur is heerlijk luxe.
[ Voor 42% gewijzigd door Stoffa op 05-10-2016 22:12 ]
Dank! Ik ga er nog even over nadenken!Stoffa schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:08:
[...]
Die heb ik voor je:
https://gyazo.com/97b40e66f336299f18da6d88d375d191
Ik heb hem laatst proefgereden (zit in dezelfde situatie als jij blijkbaar): die auto is in 1 woord geweldig. Als je kunt leven met de drawbacks (weinig laadruimte, 200km range), dan heb je echt een dijk van een auto. Hij accelereert als een raket, en het interieur is heerlijk luxe.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
https://www.leaseplandire...ch/281235/#/auto-details/
Voor 2 jaar / 35.000 per jaar: 550 euro voor de premium.
Even ter vergelijk een e-Golf, komt op 850 euro uit, met dezelfde aanschafprijs van 36k.
Ik zou het best 2 jaartjes willen proberen, alleen die actieradius van 250km... Wat doet dat realistisch en in de winter?
Als je de bocht uit gaat?Rainesh schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:57:
Vraagje aan de Seat/Skoda rijders hier met de 1.6tdi.....hebben jullie last van een traag/slecht gasrespons? Met name als je de bocht uit gaat. Ben benieuwd.
Ik heb een Ecomotive, dat is dat 1.6-blok als het goed is, maar het enige kleine nadeel dat je daarmee hebt is de turbo-lag, die je bij elke turbodiesel wel hebt voor zover ik weet.
Saved by the buoyancy of citrus
Kende het hele model niet. Ook in private lease zeer goedkoop zie ik al wel. Bijzonder, lijkt op best veel auto voor je geld. Vooral als je kijkt naar de hybrid.dfrenner schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:19:
Leaseplan heeft echte en super strakken aanbieding voor de Hyundai Ioniq.
https://www.leaseplandire...ch/281235/#/auto-details/
Voor 2 jaar / 35.000 per jaar: 550 euro voor de premium.
Even ter vergelijk een e-Golf, komt op 850 euro uit, met dezelfde aanschafprijs van 36k.
Ik zou het best 2 jaartjes willen proberen, alleen die actieradius van 250km... Wat doet dat realistisch en in de winter?
Kan dat ook met de 1.0 TSIRainesh schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:26:
Ah dan is dat prima aan te passen....gasrespons op Audi zetten en het rijdt ineens veel beter. Kan met vcds. De een heeft er meer last van dan de ander, vandaar de vraag.
Apart dat er verschil in zit. Op het SEAT forum wordt gezegd dat er geen verschil merkbaar is met die setting.Rainesh schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:26:
Ah dan is dat prima aan te passen....gasrespons op Audi zetten en het rijdt ineens veel beter. Kan met vcds. De een heeft er meer last van dan de ander, vandaar de vraag.
Rij zelf ook de 1.6 TDI en gasrespons is prima. Je hebt alleen net onder/rond de 2000 toeren een kleine "tik" die je voelt als je het gas weer indrukt.
[ Voor 15% gewijzigd door JB op 06-10-2016 12:12 ]
Mijn boefje is liev!
Juist op het Skoda forum zeggen ze dat het een wereld van verschil is haha. Kan ook een beetje aan je rijstijl liggen, als je ervoor zorgt dat je in het turbo toerengebied zit dan is het altijd wel vlot.JB schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:10:
[...]
Apart dat er verschil in zit. Op het SEAT forum wordt gezegd dat er geen verschil merkbaar is met die setting.
Rij zelf ook de 1.6 TDI en gasrespons is prima. Je hebt alleen net onder/rond de 2000 toeren een kleine "tik" die je voelt als je het gas weer indrukt.
Ik weet niet of dat per model nog verschilt, maar in mijn Seat heb je vanaf ongeveer 1500 toeren zowat al je maximale koppel, dus ik zorg zoveel mogelijk dat ik bij op- en neerschakelen net boven die 1500 uitkom, dan heb je alleen nog te maken met een turbogat als je in de 1 zit, waar het verschil ook weer ronduit het grootst is. Dan merk je wel echt het verschil met en zonder turboRainesh schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:25:
[...]
Juist op het Skoda forum zeggen ze dat het een wereld van verschil is haha. Kan ook een beetje aan je rijstijl liggen, als je ervoor zorgt dat je in het turbo toerengebied zit dan is het altijd wel vlot.
Saved by the buoyancy of citrus
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic