Ik ben ook op zoek naar een nieuwe (station) auto. Mijn Focus Wagon diesel 14% moet er uit over 2 maanden. Qua bijtelling dus niet veel gewend. Nu naar 21% wordt het toch weer een ander verhaal. Wel leuk weer een andere bak uitzoeken, maar blijft toch een hoop geld voor zo'n auto.
Vandaar dat ik zocht naar €25k,max €26k, geconfigureerd. Maar dan zit je toch krap in het C segment als het diesel moet zijn.
Cruise control, navigatie, parkeersensoren zijn een must
Een automaat zou fijn zijn, maar is geen must.
Verder kan ik kiezen uit VW, Audi, BMW, Seat, Skoda, Ford en Renault.
Ook niet onbelangrijk, de auto heb ik nu op basis van 50.000 km per jaar.
Toch eens proefgereden in een Clio Estate. Model vond ik prima, net zoals het rijden. Ook de ruimte viel me mee, vooral de kofferbak. Wel kleiner dan mijn Focus, maar dat is wel te overzien. Voor die prijs kan het wel een automaat worden en rijkelijk uitgerust. Alleen dat interieur sprak me niet aan. Niet mooi en niet praktisch. Twijfel ook een beetje over de mate van comfortabelheid met zoveel km's.
Seat Leon ST, ook proefgereden. Erg mooie auto, rijdt heerlijk. De style connect heeft nu (volgens de website tot 31 oktober) nog de gratis business upgrade. Volgens de verkoper niet

. Dat zou alleen nog zijn voor auto's die al in bestelling staan en voor 31 oktober geleverd worden.
Heb de vraag ook maar eens uitgezet via de chat op de website. Daar gingen ze het nog nader bekijken.
Maar iig is de Leon ST dan €27750. Hopelijk dus met die gratis upgrade.
De Megane Estate en Octavia Combi staan ook nog (onderaan) op het lijstje. maar zoals ik het zie is de Leon toch wel erg rijkelijk uitgerust voor die prijs.
Iemand nog tips?
[
Voor 4% gewijzigd door
Digitair op 25-09-2016 22:18
]