Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.248 views

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kecin schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:19:
[...]

Ik gok dat je nog niet met het nieuwe blok gereden hebt. Echt een verassing! Ben gezakt van 136pk hybride CT200h naar een 1.0tsi dsg Octavia. Rijdt als een koning :-).

Ook aantrekkelijk als je leasebudget incl. voorschot van brandstof is.
Ik weet het niet hoor. Ik rijd nu een 2.0 TDI. Kan me niet voorstellen dat een 1.0 me dan kan bekoren.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

AllSeeyinEye schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:21:
[...]

Ik weet het niet hoor. Ik rijd nu een 2.0 TDI. Kan me niet voorstellen dat een 1.0 me dan kan bekoren.
Ook een Octavia automaat? Ik heb proefgereden in de 1.6 TDI dsg, maar de 1.0 wint het voor mij persoonlijk. Ik zag enorm op tegen het blok. Nu 1900km en 12 dagen verder ben ik er erg blij mee! :-)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AllSeeyinEye schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:21:
[...]

Icm een DSG is het ineens een heel ander verhaal. Altijd diesel gewend, proefrit in een 1.4TSI met DSG. Gaat als de brandweer tot de peut er helemaal uit is. Altijd de juiste versnelling, trekt door alsof zijn leven er vanaf hangt. Probeer het eens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:11
redlightning schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:54:

Beetje offtopic vraagje dan misschien: Ik zou dit budget willen gebruiken om een XL dakkoffer te kopen in Mercedes' accessoireshop (450L). Iemand een idee of ik hier eender welke (thule) dakdragers voor kan kopen om deze dakkoffer op te monteren? Of ben ik dan ook gebonden aan MB dakdragers? Omwille van gebruik nà deze leaseperiode en de kostprijs van MB dakdragers, gaat mijn voorkeur uit naar dakdragers naar keuze. ;) Echter, de detailinfo op de website is zéér beperkt.
Ik zou he aan merc voorleggen dat je die koffer wilt en voorstellen dat hun de dragers er bij doen. Wie weet komen ze over de brug. De ruimte voor die paart tientjes hebben ze wel, en jij bent een tevreden klant.

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 14:04
satya schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:30:
[...]

Ik zou he aan merc voorleggen dat je die koffer wilt en voorstellen dat hun de dragers er bij doen. Wie weet komen ze over de brug. De ruimte voor die paart tientjes hebben ze wel, en jij bent een tevreden klant.
De dragers kosten echter 447 euro volgens de website. Niet echt 'n paar tientjes :/

• satya
redlightning schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:32:
[...]

De dragers kosten echter 447 euro volgens de website. Niet echt 'n paar tientjes :/
Gewoon proberen. Kijken of je elkaar kunt helpen ;)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

redlightning schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:32:
[...]

Die kost jou inderdaad 447 euro maar Mercedes zelf is er hooguit een paar tientjes aan kwijt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:51
Kecin schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:23:
[...]

Ook een Octavia automaat? Ik heb proefgereden in de 1.6 TDI dsg, maar de 1.0 wint het voor mij persoonlijk. Ik zag enorm op tegen het blok. Nu 1900km en 12 dagen verder ben ik er erg blij mee! :-)
Een 1 liter 3 cilinder vind je beter dan de 1.6 TDI ?

Ik rij al jaren diesel (welliswaar prive) maar wil voorlopig echt niet anders meer

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

wd200 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:06:
[...]

Een 1 liter 3 cilinder vind je beter dan de 1.6 TDI ?

Ik rij al jaren diesel (welliswaar prive) maar wil voorlopig echt niet anders meer
Yep. Ben ook niet een echte Diesel fan moet ik eerlijk toegeven. Was dus ook blij dat de wagenparkbeheerder aangaf dat ik alleen benzine mocht kiezen (ondanks belachelijke KM's).
Heb nu relatief veel nieuwe auto's mogen rijden. Maar deze doet het echt lekker. Echt een verassingsblok en snap niet waarom de VAG er niet meer marketing omheen gooit. Volgens mij gaat dit bij andere fabrikanten echt anders. 0-100 tijd is prima (al helemaal voor een lease) en de 80-120 is helemaal perfect op de snelweg. En de DSG zorgt voor lekker door kunnen trekken, ik heb nooit het gevoel dat de bak langer had moeten inhouden ofzo. Een sprintje naar 165km/p (dat is mijn snelheidswaarschuwing) gaat erg makkelijk en merk je amper.

Enige dat ik echt strontvervelend vind is het start/stop systeem. Deze stopt de motor voor het stoplicht (prima) maar lockt ook mijn stuur. Dat geeft een heel claustrofobisch gevoel om een of andere reden. Dan schakel ik hem dus telkens uit. Dat stuurslot mocht er vanaf bij mij. De Lexus hiervoor ging ook 'uit' maar de stuurbekrachtiging bleef actief.

Ik kan me overigens voorstellen dat je al lang Diesel rijd dat je daar natuurlijk compleet aan gewend bent en niets anders meer wil. Mocht je ooit de kans hebben om een 1.0 te testen, vooral doen, ik denk dat je verrast zal zijn :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Kecin schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:18:
[...]

Enige dat ik echt strontvervelend vind is het start/stop systeem. Deze stopt de motor voor het stoplicht (prima) maar lockt ook mijn stuur. Dat geeft een heel claustrofobisch gevoel om een of andere reden. Dan schakel ik hem dus telkens uit. Dat stuurslot mocht er vanaf bij mij. De Lexus hiervoor ging ook 'uit' maar de stuurbekrachtiging bleef actief.
Wat precies de primaire reden is waarom de stuurbekrachtiging weg valt is mij niet helemaal duidelijk. Had zelf twee opties bedacht: 1) om daadwerkelijk energie te besparen of 2) omdat het nog een (deel) hydraulisch systeem is welke aangesloten is op de multiriem van de motor die dus uitgezet wordt.

Overigens als de motor door het start/stop systeem wordt uitgezet, dan is het bij mij mogelijk om de bekrachtiging terug te krijgen door flink aan het stuur proberen te draaien, dan wordt de motor namelijk ook hiermee weer gestart. Ben benieuwd of dat in de rest van de VAG-keten ook zo is doorgevoerd?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:14

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij mijn vorige C30 viel de stuurbekrachtiging ook uit als de motor stopte. Daarvoor had ik een Prius waarbij uiteraard de stuurbekrachtiging het wel gewoon bleef doen dus dat was in het begin even wennen. De paar keer dat ik een V40 te leen had viel me bij die auto's op dat de stuurbekrachtiging het gewoon bleef doen ook wanneer de motor uit was.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

RZor schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:06:
[...]

Klopt!
Ben vertegenwoordiger bij Thule, had t niet beter kunnen uitleggen 😀
Lichtelijk off-topic, maar weet je toevallig welke combi er op een Honda Civic Tourer van 2015 past? Originele Honda dragers zijn rond de € 250, maar van Thule heb ik niet echt een compatible setje kunnen vinden. Zou mooi zijn als ik op een artikelnummer kan zoeken ipv compatibiliteit met mijn auto, want er rijden niet bepaald veel Civic Tourers rond dus nog minder met dakdragers, en al helemaal niet waar men er van af wil....

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

gwystyl schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:53:
[...]

Lichtelijk off-topic, maar weet je toevallig welke combi er op een Honda Civic Tourer van 2015 past? Originele Honda dragers zijn rond de € 250, maar van Thule heb ik niet echt een compatible setje kunnen vinden. Zou mooi zijn als ik op een artikelnummer kan zoeken ipv compatibiliteit met mijn auto, want er rijden niet bepaald veel Civic Tourers rond dus nog minder met dakdragers, en al helemaal niet waar men er van af wil....
Check je DM!

Gruwelijk gejatte Icoon!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
thafusion schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:17:
[...]

Dan heb je dus de leren stoelen (met ventilatie / massage / verwarming)? Hoe bevalt dat, hier in de buurt staat nergens een dealer met deze stoel op een showroom model... :\
Alleen verwarmd en daar heb ik de afgelopen twee maanden ook al gebruik van gemaakt en is in de winter helemaal genieten.

Ik heb wel proefgereden in een auto met massage en ventilatie functie in de stoelen. De massagefunctie vond ik niet echt van toegevoegde waarde. Leuk voor de heb, maar ik zou het al vrij vlot niet meer gebruiken denk ik. Ventilatiefunctie had ik opzich wel willen hebben, is toch fijn met dit zomerse weer. Helaas kon dat niet zonder ook de massagefunctie te nemen, had dus weer een kleine 1000eu gekost en dat had ik er niet voor over.

Ik moet wel zeggen dat ik het leer met dit weer minder warm/heet vind als in een vorige auto die ik had. Dat komt waarschijnlijk omdat in de Astra geperforeerd leer zit waardoor het minder plakt en minder heet is.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ter info: Aangegeven levertijd voor bestelde Superb 1.6 tdi 120pk active business is ongeveer 10 weken.

Dus gelukkig niet de genoemde 7 maanden. :)
jongetje schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:01:
[...]

Als hij voor de Superb gaat is de kans 100% dat deze pas volgend jaar geleverd gaat worden (tenzij voorraad model). De levertijd is daar ongeveer 7 maanden van :/

[ Voor 49% gewijzigd door Hyp Hyper op 15-09-2016 09:26 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 17:31

bonyuri

Investigator!

[...]

Offtopic: Even Antera een pb sturen op dat andere forum ;)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Hyp Hyper schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:20:
Ter info: Aangegeven levertijd voor bestelde Superb 1.6 tdi 120pk active business is ongeveer 10 weken.

Dus gelukkig niet de genoemde 7 maanden. :)

[...]
ManiacScum schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:08:
[...]

Heb ik me zelf ook toe verplicht, want ik vind hem wel prachtig om te zien....

Overigens nog ff met de Skoda dealer gesproken en de levertijd op de Superb is momenteel 10 weken.
d:)b

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:36
Afbeeldingslocatie: https://i17.photobucket.com/albums/b78/l-y-k/Combi_zpsdce700a2.jpg~original

Na lang wikken en wegen heb deze maar besteld als lease auto met een bescheiden 1.0 TSI motortje.
Extra's:
-Quartz Grey metallic
-zilver dakrails
-volwaardige reservewiel
-DAB+
-Smartlink
-Plastic bak voor de hele achterbak
-Afneembare trekhaak.
-dakdragers
-panorama schuif/kanteldak

0-100 in 10,2 seconde
0-160 in ongeveer 30 seconde, geen racemonster maar acceptabel.
Levertijd 3 maanden. Hoop dat ze hem dit jaar nog kunnen registreren!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Paraselsius schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:00:
[afbeelding]

Na lang wikken en wegen heb deze maar besteld als lease auto met een bescheiden 1.0 TSI motortje.
Extra's:
-Quartz Grey metallic
-zilver dakrails
-volwaardige reservewiel
-DAB+
-Smartlink
-Plastic bak voor de hele achterbak
-Afneembare trekhaak.
-dakdragers
-panorama schuif/kanteldak

0-100 in 10,2 seconde
0-160 in ongeveer 30 seconde, geen racemonster maar acceptabel.
Levertijd 3 maanden. Hoop dat ze hem dit jaar nog kunnen registreren!
Congratz, gaat krap aanworden denk ik gezien het al half sept is :P
Op de foto ziet de Octavia er wel dik uit. Maar heb je zelf ook 18"en de Eibach verlaging erbij?
Zonder ziet het er toch een stuk minder uit. Te hoog op de poten met luchtbandjes :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 09-10 13:43
Rainesh schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:49:
[...]

Audi Drive Select aanvinken en auto stuurt ineens stukken beter of achteraf laten programmeren :)

Het verbaast me iedere keer dat Audi rijders niet weten hoe ze hun wagen in moeten stellen. Als ze bij mij langs zijn geweest en ik ook alles ingesteld heb, merken ze gelijk dat de auto anders rijdt. Bijna altijd beter dan voorheen.
Duh, Individual!

• Paraselsius
Nohead schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:12:
[...]
Op de foto ziet de Octavia er wel dik uit. Maar heb je zelf ook 18"en de Eibach verlaging erbij?
Ik ben met jou eens dat die aanpassingen de auto een stuk aantrekkelijker maken maar ik heb net huis gekocht en die 2000 euro (4x500e) die de 18" wielen (25% ipv 21%) mij extra kosten over de leaseperiode in bijtelling kan ik erg goed gebruiken voor mijn huis. Panoramadak kon ik niet laten staan met de huidige aanbieding... >:)

Eibachverlaging was ik niet bekend mee op moment van bestellen. (kreeg afgelopen week te horen dat mijn leasecontract binnenkort afliep en of ik snel even iets kon uitkiezen, had wat andere dingen aan mijn hoofd))

• Nohead

Nohead

Paraselsius schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:26:
[...]

Ik ben met jou eens dat die aanpassingen de auto een stuk aantrekkelijker maken maar ik heb net huis gekocht en die 2000 euro (4x500e) die de 18" wielen (25% ipv 21%) mij extra kosten over de leaseperiode in bijtelling kan ik erg goed gebruiken voor mijn huis. Panoramadak kon ik niet laten staan met de huidige aanbieding... >:)

Eibachverlaging was ik niet bekend mee op moment van bestellen. (kreeg afgelopen week te horen dat mijn leasecontract binnenkort afliep en of ik snel even iets kon uitkiezen, had wat andere dingen aan mijn hoofd))
Je weet dat je niet perse wielen fabriek af moet bestellen he? Skoda is VAG en daarmee kan je dus via wielengids.nl (http://www.wielengids.nl/...VAG-zomersets-2016-LR.pdf) gewoon een set velgen uitzoeken welke niet met de bijtelling mee doen. Hiermee betaal je gewoon 21% en de meerprijs is geen 2000euro maar eerder 1/4e daarvan ;) Jammer dat veel dealers dat niet vertellen.

• Paraselsius
Nohead schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:33:
[...]
Jammer dat veel dealers dat niet vertellen.
Dat had ik graag eerder willen weten! ach ja, ik denk dat ik ook wel kan leven met mijn huidige keuze. Ik kan er nu niks meer aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1992
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-03-2024
[...]

Je weet dat je niet perse wielen fabriek af moet bestellen he? Skoda is VAG en daarmee kan je dus via wielengids.nl (http://www.wielengids.nl/...VAG-zomersets-2016-LR.pdf) gewoon een set velgen uitzoeken welke niet met de bijtelling mee doen. Hiermee betaal je gewoon 21% en de meerprijs is geen 2000euro maar eerder 1/4e daarvan ;) Jammer dat veel dealers dat niet vertellen.
Dit is niet helemaal volgens het boekje. Bij de Audi dealer vertelde ze mij dat het achteraf wijzigen van de velgen kan. Alleen dat ik hiervoor wel een verklaring moet tekenen dat ik op de hoogte ben van de risico's. Een aantal klanten van hun is tijdens een algemene verkeerscontrole tegen de lamp gelopen. Waarna ze een naheffing kregen van 4 of 5 jaar x het voordeel dat ze hierdoor hadden.

Uiteraard is de kans dat je gepakt wordt klein maar wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 11:00

Shunt

Boe

Richard1992 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:49:
[...]

Dit is niet helemaal volgens het boekje. Bij de Audi dealer vertelde ze mij dat het achteraf wijzigen van de velgen kan. Alleen dat ik hiervoor wel een verklaring moet tekenen dat ik op de hoogte ben van de risico's. Een aantal klanten van hun is tijdens een algemene verkeerscontrole tegen de lamp gelopen. Waarna ze een naheffing kregen van 4 of 5 jaar x het voordeel dat ze hierdoor hadden.

Dit is zo'n hardnekkig broodje aap verhaal.
Een trekhaak heeft ook invloed op de uitstoot, een body kit ook denk je dat je daar ook een naheffing voor gaat krijgen? Het is er hier al zo vaak over gegaan en de conclusie is altijd het zelfde nee er gaat niemand langs komen met een naheffing.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
[quot]Een aantal klanten van hun is tijdens een algemene verkeerscontrole tegen de lamp gelopen. Waarna ze een naheffing kregen van 4 of 5 jaar x het voordeel dat ze hierdoor hadden. [/quote/

Je bent te goed gelovig, er is nog nooit iemand gepakt die zijn eco-stepwieltjes (i.v.m. lage bijtelling) heeft vervangen door brandstofslurpende 17" of 18" velgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Huh?
In deze topic-reeks is de volgende brief al vaker aangehaald.

Daarnaast geniet je niet altijd 'voordeel' van grotere velgen. Dit gold voornamelijk voor 14% modellen die net in deze bijtellingsklasse vielen met de juiste velgen. Met de nieuwe bijtellingsklasses zal daar veel minder vaak echt voordeel uit gehaald worden.

Last but not least: wie bepaalt hoeveel voordeel je van een bepaalde set velgen geniet? Gaan ze die auto ook in een windtunnel plaatsen en gaan ze dan het verschil in uitstoot berekenen? Lijkt me geen stand houden in de rechtbank.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paraselsius
Ik begrijp alleen niet waarom de dealer niet de kans aangrijpt om mij nog extra accessoires aan te smeren. Was zowel voor hem als voor mij voordelig geweest...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
Ik heb gisteren gekozen om ook nog even van het bijtellingsvoordeel te gaan genieten. Ik heb een BMW 330E besteld (hybride dus) in de High Execituve M Sport uitvoering. Het bijtellingsvoordeel gebruikt om nog wat fijne opties te kiezen. Vond ik, gezien de hoeveelheid uren die ik jaarlijks erin doorbreng, thuis wel verdedigbaar ;-). Dus flipperschakelen, Harmann Kardon, Heads up display en meer van dat leuks. Yay!

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:23
RomeoJ schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:56:
Huh?
In deze topic-reeks is de volgende brief al vaker aangehaald.

Daarnaast geniet je niet altijd 'voordeel' van grotere velgen. Dit gold voornamelijk voor 14% modellen die net in deze bijtellingsklasse vielen met de juiste velgen. Met de nieuwe bijtellingsklasses zal daar veel minder vaak echt voordeel uit gehaald worden.

Last but not least: wie bepaalt hoeveel voordeel je van een bepaalde set velgen geniet? Gaan ze die auto ook in een windtunnel plaatsen en gaan ze dan het verschil in uitstoot berekenen? Lijkt me geen stand houden in de rechtbank.
Ook op die website staat iemand die in 2016 dezelfde brief heeft ontvangen, naar aanleiding van dezelfde vraag. Geldt dus nog steeds. :)

http://www.marklanphen.nl...-lease-auto/#.V9uffvCLSUk

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Richard1992 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:49:
[...]

Verkeerscontrole? Gaat mr. de politie agent dan mijn uitstoot bekijken en of ik dan wel of niet kan rijden met velg "x"? Slaat natuurlijk nergens op. Ik lease ook een Dakkoffer mee en dan gaat de bijtelling ook niet omhoog maar het verbruik wel aanzienlijk omhoog. En een fietsendrager /trekhaak. Bangmakerij als je het mij vraagt. Ik heb niks hoeven te ondertekenen, dus succes ermee mr. de agent.

Edit:

In de link staat het volgende:
Vandaag ontving ik schriftelijk het antwoord: Het mag, zonder gevolgen voor de bijtelling, mits je achteraf in de garage of bij de dealer de velgen laat monteren.

Dat is toch altijd als je leased dat het door de dealer na levering geplaatst wordt?

[ Voor 12% gewijzigd door Nohead op 16-09-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nohead schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:44:
[...]

In de link staat het volgende:
Vandaag ontving ik schriftelijk het antwoord: Het mag, zonder gevolgen voor de bijtelling, mits je achteraf in de garage of bij de dealer de velgen laat monteren.

Dat is toch altijd als je leased dat het door de dealer na levering geplaatst wordt?
Wel als het een accessoire is. Niet als het gewoon meteen als optie besteld is. Dan kun je in een ander percentage komen.
[...]

Beetje jammer dat ze niet orginele velgen aanbieden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:07:
Beetje jammer dat ze niet orginele velgen aanbieden.
Ik vind het zelf eigenlijk beter om juist niet met de originele velgen rond te rijden. Iedereen rijd met de standaard velgen. Hiermee heb je juist de mogelijkheid om de auto persoonlijk te maken. Zal toch wel iets tussen zitten wat je mooi vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Paraselsius schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:13:
Ik begrijp alleen niet waarom de dealer niet de kans aangrijpt om mij nog extra accessoires aan te smeren. Was zowel voor hem als voor mij voordelig geweest...
Collega van mij heeft voor zijn lease Golf GTI ook op deze manier andere velgen besteld. Het voorraadmodel stond op 17" en 18/19" kwam in de lease te duur uit. Daarom op deze manier 18" velgen uitgekozen die stukken goedkoper waren.

"Probleem" is echter dat de dealer dan wel de velgen die er onder zit moet terugkopen en deze ook weer kwijt moet raken. Ik kan me voorstellen dat een dealer niet zit te wachten op een magazijn vol met standaard 15/16/17" VAG velgen die je nooit weer verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

B-Real schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:54:
[...]

"Probleem" is echter dat de dealer dan wel de velgen die er onder zit moet terugkopen en deze ook weer kwijt moet raken. Ik kan me voorstellen dat een dealer niet zit te wachten op een magazijn vol met standaard 15/16/17" VAG velgen die je nooit weer verkoopt.
Mij is vertelt zodra de auto binnenkomt vanuit de importeur (PON) dat de fabrieksvelgen meteen er afgaan. En per direct retour gaan, er zullen hier waarschijnlijk afspraken over zijn dat ze dit zonder probleem kunnen retourneren. Anders zouden dealers het lijkt me niet doen als ze zelf met alle velgen blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 14:55

The Wizard

Moderator Mobile
Deze week mijn nieuwe leaseauto aangevraagd bij de leasemaatschappij.

Het is de Renault Megane estate GT line 110 met de EDC automaat in de kleur iron blue.

Als optie:
adaptive cruise control
8.7 inch scherm met bose audio
Head up display

Ik rij 60 tot 70.000 km per jaar, en een automaat is echt een must. Met de combi adaptive cc wordt het nog iets comfortabler. Nou hopen dat ie snel besteld wordt :P

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
The Wizard schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:43:

Het is de Renault Megane estate GT line 110 met de EDC automaat in de kleur iron blue.
Klinkt goed! Ik rijd al 4,5 jaar in een Renault Megane Bose 1.5 DCI en dat bevalt erg goed.

In oktober mag ik een nieuwe lease auto uitzoeken. De nieuwe Megane staat op de shortlist.

Mag ik vragen wat de lease maandelijks kost? En op basis van welke contractduur en aantal kilometers per jaar is dat dan? Reden van deze vraag is dat mijn nieuwe werkgever een andere leasemaatschappij heeft en ik van collega's heb begrepen dat de maandelijkse leasekosten daar nogal tegenvallen. Een beetje vergelijkingsmateriaal zou fijn zijn!

[ Voor 5% gewijzigd door doogster op 16-09-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Als ik vragen mag, waarom maar een Megane als je die hoeveelheid km rijdt? Bij een functie met die km's zal toch wel een echt budget horen waarmee je een mooie D of E segmenter kan rijden?

[ Voor 0% gewijzigd door AllSeeyinEye op 17-09-2016 00:47 . Reden: Damn you autocorrect ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:54
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 23:17:
[...]

Als ik vragen mag, waarom maar een Megane als je die hoeveelheid km rijdt? Bij een functie met die km's zal toch wel een erg het budget horen waarmee je een mooie D of E segmenter kan rijden?
En dat wil iedereen ook? Het leasebudget móet toch niet op.
Bovendien betaal je er ook gewoon bijtelling over, kunt het verschil natuurlijk ook in je zak steken.

Los daarvan vind ik de nieuwe megane een zeer geslaagde auto. Naar mijn idee een zeer goede keuze _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
doogster schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:06:
[...]

Klinkt goed! Ik rijd al 4,5 jaar in een Renault Megane Bose 1.5 DCI en dat bevalt erg goed.

In oktober mag ik een nieuwe lease auto uitzoeken. De nieuwe Megane staat op de shortlist.

Mag ik vragen wat de lease maandelijks kost? En op basis van welke contractduur en aantal kilometers per jaar is dat dan? Reden van deze vraag is dat mijn nieuwe werkgever een andere leasemaatschappij heeft en ik van collega's heb begrepen dat de maandelijkse leasekosten daar nogal tegenvallen. Een beetje vergelijkingsmateriaal zou fijn zijn!
We moeten 4 jaar of 200.000 km met de auto doen, maar hoe het contract er precies uit ziet weet ik ook niet, het budget is 1050 per maand met max 10 % overschrijding (eigen bijdrage) incl. brandstof, ik zit met deze auto op 1150.

Het is via Leaseplan, maar volgens mij is het onderliggende contract niet zo denderend.
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 23:17:
[...]

Als ik vragen mag, waarom maar een Megane als je die hoeveelheid km rijdt? Bij een functie met die km's zal toch wel een echt budget horen waarmee je een mooie D of E segmenter kan rijden?
Dat valt dus helaas tegen. Een kale superb (hatchback) is ook wel mogelijk, maar als ik 5 uur per dag doorbreng in de auto moet de uitrusting wel op orde zijn, en de auto moet mij aanstaan.

Een andere optie was de Astra, maar ik vind de station niet mooi.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De Mégane is inderdaad erg mooi geworden, maar als ik de keuze had en de bijtelling kon/wilde dragen zou ik met zoveel km's eerder voor een Talisman gaan.... Lijkt me een terechte vraag dus.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:56

vhal

ಠ_ಠ

Ik vraag mij wat voor werkdagen men draait als je 5 uur per dag in de auto zit en daarnaast 6-7-8 uur declarabel kan zijn voor een werkgever...

De Talisman Estate is overigens wel een prettige verschijning op de NL'se snelwegen.

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• satya
Joepie, de Seat Ateca is besteld.
Configuratie: Xcellence 1.4TSI, Bila white, Upgrade executive.

Levering 2e week januari. lekker voor de 22%. :) :) :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

vhal schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:36:
Ik vraag mij wat voor werkdagen men draait als je 5 uur per dag in de auto zit en daarnaast 6-7-8 uur declarabel kan zijn voor een werkgever...

De Talisman Estate is overigens wel een prettige verschijning op de NL'se snelwegen.
Mijn tijd in de auto is declarabel. De klant wil me ergens naar toe hebben, dat kost dus gewoon geld.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:26:
[...]

Mijn tijd in de auto is declarabel. De klant wil me ergens naar toe hebben, dat kost dus gewoon geld.
Hier ook, ik ben een field service engineer en mijn werkgebied is geheel NL. Reisuren = werkuren. Al maak ik wel gemiddeld 10 tot 12 uur per dag (lang leve de files...).

Ik moet ook een grote kofferbak hebben, dan kom je al snel uit in een station uitvoering. Mijn kofferbak staat vol met koffers en onderdelen. Daarnaast moet de achterbank vrij blijven voor de kids in de kinderstoelen.
gwystyl schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 08:44:
De Mégane is inderdaad erg mooi geworden, maar als ik de keuze had en de bijtelling kon/wilde dragen zou ik met zoveel km's eerder voor een Talisman gaan.... Lijkt me een terechte vraag dus.
Talisman werd te duur, dan kom je in de Zen uitvoering (kaalste), en geen EDC automaat. De bijtelling maakt me persoonlijk niet uit, een auto moet voldoen aan mijn wensen, al denkt daar mijn lieftallige vrouw anders over :P.

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-10 10:20
Ah... Een FSE. Welk vakgebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:17
Afgelopen vrijdag de bestelde audi in ontvangst mogen nemen, ondertussen flink wat km-ers er mee gereden.

hier nog even de volledige config

Audi A3 sportback (5-deurs) 1.6tdi sport s-tronic automaat

Audi smarthone Interface
Blanke sierlijsten, raamomlijsting van geanodiseerd aluminium
Buitenspiegels, elektrisch inklapbaar
Cosmosblauw metallic
Dakreling, blank aluminium
Decoratielijsten, 3D-optiek aluminium verlicht
LED-koplampen
Licht- en regensensor inclusief dimmende binnenspiegel
MMI navigatie plus
Privacy Glass (achteraf, wordt gelijk met het plaatsen van de trekhaak gedaan in november / december)
PRO LINE S
Sportstuurwiel, multifunctioneel in leder, driespaaks afgevlakt
Virtual cockpit
Wegrijassistent
Zonder type- en motoraanduiding
Trekhaak afneembaar, incl. 13-polige kabelset Verloopstekker 13-polige Jaeger naar Multicon (komt in november / december)

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/n8904ht7fodqz9r/IMG_2023.jpg?raw=1
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/70ds8sudy04tzfr/IMG_2024.jpg?raw=1

[ Voor 213% gewijzigd door corneej op 19-09-2016 09:23 . Reden: pics edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:08
Binnenkort mijn eerste 'echte' baan incl lease-auto.

Nou heb ik van een kennis die daar ook pas is begonnen in dezelfde functie gehoord dat er zowel qua contract als auto vrijwel niets te onderhandelen valt. De lease-auto is dus enkel een Peugeot 208 met schakelbak (uitvoering voor mij onbekend).
Nou heb ik een iets sterkere achtergrond m.b.t. ervaring en opleiding in vergelijking met die kennis, dus wellicht dat er wel iets te onderhandelen valt.

Het voornaamste voor mij bij een werkauto is het comfort en een automaat. Ik wil niet al met pijn in m'n reet bij de klant aankomen, of schakelstress in files krijgen. Verstelbare, comfortabele zithouding + stuur en fatsoenlijke automaat zijn dus een pré.

Nu vroeg ik me af, áls er mogelijkheden zijn, welke alternatieven ik naar kan kijken? Ik schat de 208 op zo'n €16-18k als budget, geen idee van de maandelijkse kosten. Vergelijkbare klasses lijken mij de Clio, Fiësta en Polo? Nou las ik dat de automaat van de 208 vies tegen valt. Een Volkswagen vind ik over het algemeen wat basic/spartaans qua interieur. Iemand ervaring met een Clio of Fiësta met automaat? Of wellicht nog andere modellen die vergelijkbaar zijn qua budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
The Wizard schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:43:

Als optie:
adaptive cruise control
8.7 inch scherm met bose audio
Head up display

Ik rij 60 tot 70.000 km per jaar, en een automaat is echt een must. Met de combi adaptive cc wordt het nog iets comfortabler. Nou hopen dat ie snel besteld wordt :P
Het voordeel van deze auto ten opzichte van de oude:
Subwoofer zit niet meer onder de voorstoel van de bijrijder (die omhoogkwam daardoor).
De stoelen zijn écht mooi, bijna kuipstoeltjes.
De donker paarse led strips die in alle deuren zijn verwerkt zijn echt heen chique
Het hele dashboard is minder plastic dan de vorige, veel mooier en volwassener.
Gaat meer richting de Talisman, dan de Clio, vond ik.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geekeep schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:53:
Binnenkort mijn eerste 'echte' baan incl lease-auto.

Nou heb ik van een kennis die daar ook pas is begonnen in dezelfde functie gehoord dat er zowel qua contract als auto vrijwel niets te onderhandelen valt. De lease-auto is dus enkel een Peugeot 208 met schakelbak (uitvoering voor mij onbekend).
Nou heb ik een iets sterkere achtergrond m.b.t. ervaring en opleiding in vergelijking met die kennis, dus wellicht dat er wel iets te onderhandelen valt.

Het voornaamste voor mij bij een werkauto is het comfort en een automaat. Ik wil niet al met pijn in m'n reet bij de klant aankomen, of schakelstress in files krijgen. Verstelbare, comfortabele zithouding + stuur en fatsoenlijke automaat zijn dus een pré.

Nu vroeg ik me af, áls er mogelijkheden zijn, welke alternatieven ik naar kan kijken? Ik schat de 208 op zo'n €16-18k als budget, geen idee van de maandelijkse kosten. Vergelijkbare klasses lijken mij de Clio, Fiësta en Polo? Nou las ik dat de automaat van de 208 vies tegen valt. Een Volkswagen vind ik over het algemeen wat basic/spartaans qua interieur. Iemand ervaring met een Clio of Fiësta met automaat? Of wellicht nog andere modellen die vergelijkbaar zijn qua budget?
Groot bedrijf? Big 4 wellicht? Dan kun je het wel schudden. Die "kopen" gewoon een x aantal auto's in. Maar had je dit niet beter kunnen bespreken voordat je de handtekening gezet had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:04:
[...]

Groot bedrijf? Big 4 wellicht? Dan kun je het wel schudden. Die "kopen" gewoon een x aantal auto's in. Maar had je dit niet beter kunnen bespreken voordat je de handtekening gezet had?
Nope, geen enorm bedrijf (paar honderd). Ik heb nog niets getekend, overleg contract moet nog plaatsvinden. Ik wil gewoon goed beslagen ten ijs komen, en alternatieven hebben als ik niet perse een 208 moet rijden.

Don't get me wrong, ik ben een zogenaamde starter en zal in andermans ogen niet veel te eisen hebben, maar in mijn ogen is niet geschoten altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik heb dit weekend eens gekeken naar een Hyundai Tucson en ik moet zeggen dat hij echt een slag groter is dan een Qasqai.

Ik denk echt dat deze bovenaan de shortlist gaat komen. Erg mooie bak, denk toch wel de mooiste in zijn kasse en toch nog een redelijk grote kofferbak.

Ook de ruimte binnenin is aardig groot te noemen, maar mijn vrouw noemde het al een formaat vrachtwagen. Als je ervoor staat lijkt hij een stuk groter dan de concurrenten, doordat de motorkap vrij hoog ligt.

Ik hoop op een comfort uitvoering, maar dat zou nog wel eens i-motion kunnen worden.
Hij is wel best traag, met 13,9 sec. 0-100 en 176 topsenelheid (1.7 CRDI met 116 PK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
geekeep schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:53:
Klinkt als een constructie met poolauto's, dan heb je weinig te kiezen. Wat er staat zijn meestal standaard modellen. Maar vraag het gewoon na bij je nieuwe werkgever, dan weet je zeker hoe het zit.
Iemand ervaring met een Clio of Fiësta met automaat? Of wellicht nog andere modellen die vergelijkbaar zijn qua budget?
Niet met automaat, ik heb beide auto's wel gereden, maar dan handgeschakeld. Zijn beide prima auto's, de Fiesta misschien iets sportiever dan de Clio, maar de Clio heeft weer een geweldige motor.
geekeep schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:09:
[...]

Nope, geen enorm bedrijf (paar honderd). Ik heb nog niets getekend, overleg contract moet nog plaatsvinden. Ik wil gewoon goed beslagen ten ijs komen, en alternatieven hebben als ik niet perse een 208 moet rijden.

Don't get me wrong, ik ben een zogenaamde starter en zal in andermans ogen niet veel te eisen hebben, maar in mijn ogen is niet geschoten altijd mis.
edit: Ah, vraag dan wat je leasebudget is (excl/incl brandstof) en wat de beperkingen zijn :)

[ Voor 24% gewijzigd door Widow op 19-09-2016 13:14 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
Widow schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:13:
[...]

Klinkt als een constructie met poolauto's, dan heb je weinig te kiezen. Wat er staat zijn meestal standaard modellen. Maar vraag het gewoon na bij je nieuwe werkgever, dan weet je zeker hoe het zit.

[...]

Niet met automaat, ik heb beide auto's wel gereden, maar dan handgeschakeld. Zijn beide prima auto's, de Fiesta misschien iets sportiever dan de Clio, maar de Clio heeft weer een geweldige motor.

[...]

edit: Ah, vraag dan wat je leasebudget is (excl/incl brandstof) en wat de beperkingen zijn :)
Thanks. Het gaat er mij om dat ik alternatieven heb/kan aandragen als ze vragen wat ik dan wél wil. Gezien ik graag een automaat prefereer, en deze vaak tegenvalt in deze klasse (traag/schokkerig) moet ik voorzichtig zijn in mijn keuzes. Naast de Clio, Fiesta en Polo zou ik zo 1-2-3 geen alternatief weten waar automaat een optie is.

Als het gaat om comfort lijkt me een Fransoos wat aangenamer ivm de (in het algemeen) zachtere vering. Zitcomfort is een ander verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 15:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou eerst eens navragen of er uberhaupt een optie is. En ik denk dat de Fabia ook met automaat leverbaar is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 22:20
Als Renault een automaat levert, vermoed ik dat je ook bij Nissan terecht kunt. Die twee zijn partners en delen aandrijflijnen bij de compacte auto's.

VW levert de DSG-7 op de Polo met 1.2 en 1.4TSI motoren, volgens mij is er ook een DSG op de 1.6 TDI en misschien ook wel op de 1.0 TSI. Ik verwacht de DSG optie ook op deze motoren in de A1, Fabia en Ibiza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
The Eagle schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:59:
Ik zou eerst eens navragen of er uberhaupt een optie is. En ik denk dat de Fabia ook met automaat leverbaar is.
Je hebt helemaal gelijk. Ik had trouwens niet aan de Fabia gedacht, goede tip.
t_captain schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:32:
Als Renault een automaat levert, vermoed ik dat je ook bij Nissan terecht kunt. Die twee zijn partners en delen aandrijflijnen bij de compacte auto's.

VW levert de DSG-7 op de Polo met 1.2 en 1.4TSI motoren, volgens mij is er ook een DSG op de 1.6 TDI en misschien ook wel op de 1.0 TSI. Ik verwacht de DSG optie ook op deze motoren in de A1, Fabia en Ibiza.
Van de 208, Polo, Clio en Fiesta ligt mijn voorkeur bij de Clio qua uiterlijk en (verwacht) comfort.

Ik heb goede verhalen over de DSG bak gehoord, wat dat betreft is die Fabia ook een optie waar ik in eerste instantie niet aan gedacht had. Audi's zijn helaas relatief duur, dus dan zal de uitrusting een stuk minder zijn :(

Ik had eigenlijk verwacht dat meer mensen een automaat zouden rijden, omdat ze tegenwoordig toch wel prima presteren m.b.t. comfort, schakelsnelheid en zuinigheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Maar wat zou het Nissan alternatief voor de Clio moeten zijn dan? De Pulsar is C-segment, de Micra A-segment, en de Note is een beetje een B-segment MPV. Misschien de Juke als je wat aparts mag en wil :)

Van de genoemde auto's zou ik voor de Clio gaan als je wat comfortabels zoekt, of de Fiesta als je iets sportiever wil (als je al iets anders mag dan de 208)

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 19-09-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
Een Kia Rio of Opel Corsa zou ook nog kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nissan:

Note is B segment, Juke als kleine crossover lijkt me een alternatief voor de Captur?

Automaat:

Die nemen wel degelijk de markt over, maar in A- en B-segment speelt dat nog niet zo sterk. Kosten zijn in die segmenten erg bepalend. Kijk je hoger in het spectrum, dan zie je een ander plaatje:
- F: al tenminste 15 jaar geen handbak leverbaar
- E: de afgelopen tien jaar meer dan 80% met automaat geleverd
- D: tien jaar geleden 30 a 40% automaten, nu schat ik bij nieuwe auto's 70 a 80%

Je ziet het plaatje, de golf van automaatbakken komt naar je toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:31
geekeep schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:03:
Ik had eigenlijk verwacht dat meer mensen een automaat zouden rijden, omdat ze tegenwoordig toch wel prima presteren m.b.t. comfort, schakelsnelheid en zuinigheid :P
Los van de groep mensen die zegt " ik verveel me als ik niet meer kan schakelen" (ja die bestaan echt). Het is bij de lagere klasses ook nog niet echt ingeburgert, maar komt vast wel.

Op de Rapid Spaceback Joy kost de DSG maar 500euro extra. Maar weet niet of dat nog binnen je budget valt. Eerst maar eens praten met je werkgever denk ik. Ik ken ook een werkgever die maar 2 auto´s laat rijden omdat er gewoon verloop is binnen de organisatie. Dan kun je de auto´s gewoon doorschuiven naar de volgende. Als je iedereen zelf laat samenstellen gaat dat een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
geekeep schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:03:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik had trouwens niet aan de Fabia gedacht, goede tip.

[...]

Van de 208, Polo, Clio en Fiesta ligt mijn voorkeur bij de Clio qua uiterlijk en (verwacht) comfort.

Ik heb goede verhalen over de DSG bak gehoord, wat dat betreft is die Fabia ook een optie waar ik in eerste instantie niet aan gedacht had. Audi's zijn helaas relatief duur, dus dan zal de uitrusting een stuk minder zijn :(

Ga eerst eens met zo'n DSG rijden, ik vind het persoonlijk erg tegenvallen.
Er zit volgens mij verschil tussen VW en consorten en Audi. Waar de DSG bij VW niets anders is dan een robotbak met dubbele koppeling, heeft Audi wel een échte automaat (dacht ik).

In een Passat met 1.4TSI DSG, vond ik hem erg onrustig en schokkerig terugschakelen. Het enige voordeel was de snelheid, maar ik had veel liever de tragere Volvo conventionele automaat. Veel meer comfort...
jongetje schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:30:
Los van de groep mensen die zegt " ik verveel me als ik niet meer kan schakelen" (ja die bestaan echt). Het is bij de lagere klasses ook nog niet echt ingeburgert, maar komt vast wel.

Op de Rapid Spaceback Joy kost de DSG maar 500euro extra. Maar weet niet of dat nog binnen je budget valt. Eerst maar eens praten met je werkgever denk ik. Ik ken ook een werkgever die maar 2 auto´s laat rijden omdat er gewoon verloop is binnen de organisatie. Dan kun je de auto´s gewoon doorschuiven naar de volgende. Als je iedereen zelf laat samenstellen gaat dat een stuk lastiger.
Aan die kosten zie je al dat het geen échte automaat is :+

Maar goed, ga eens rijden, ervaar het en probeer daarna ook even een proefritje in een échte automaatische transmissie (die zijn er ook met dubbele koppeling) en ervaar het verschil.

Als je het alleen gaat om niet te hoeven schakelen, dan voldoet een robotbak uit de peugeot reeks bijvoorbeeld ook. In de 2008 is deze zelfs goedkoper dan een handgeschakeld model. Maar ja, dan heb ik toch liever een handbak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af of er zoveel verschil zit tussen een S-Tronic en een DSG. Comfort zul je dan meer ervaren bij CVT/Multitronic etc. Al heb ik liever een S-Tronics maar dat is weer kwestie van smaak. Voor die 500EUR is de DSG in de Fabia Rapid toch een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:23:
Vraag me af of er zoveel verschil zit tussen een S-Tronic en een DSG. Comfort zul je dan meer ervaren bij CVT/Multitronic etc. Al heb ik liever een S-Tronics maar dat is weer kwestie van smaak. Voor die 500EUR is de DSG in de Fabia toch een prima deal.
500 euro valt mee, ja...
Maar leasaeprijs is vaak een stukje hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:23:
Vraag me af of er zoveel verschil zit tussen een S-Tronic en een DSG. Comfort zul je dan meer ervaren bij CVT/Multitronic etc. Al heb ik liever een S-Tronics maar dat is weer kwestie van smaak. Voor die 500EUR is de DSG in de Fabia Rapid toch een prima deal.
S Tronic is de naam die Audi gebruikt voor DSG, is toch allemaal VAG :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nohead schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:42:
S Tronic is de naam die Audi gebruikt voor DSG, is toch allemaal VAG :D
Ik dacht altijd dat S-tronic wél echt een automatische transmissie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

dfrenner schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:03:
[...]

Google er voor de gein eens op DSG vs S tronic. Je zal zien dat overal naar voren komt dat het identieke systemen zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
[...]

Dat noemt Audi tiptronic. Audi gebruikt de volgende termen:

[list]• S tronic = DSG
Tiptronic = conventionele automaat
Multitronic = CVT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Nee, Audi kent de volgende types:

- tiptronic (automaat met koppelomvormer)
- multitronic (CVT met een aantal discrete verzetten)
- S-tronic (DSG)

Edit: parallel post :)

[ Voor 3% gewijzigd door t_captain op 20-09-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
dfrenner schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:17:
[...]

Ga eerst eens met zo'n DSG rijden, ik vind het persoonlijk erg tegenvallen.
Er zit volgens mij verschil tussen VW en consorten en Audi. Waar de DSG bij VW niets anders is dan een robotbak met dubbele koppeling, heeft Audi wel een échte automaat (dacht ik).

In een Passat met 1.4TSI DSG, vond ik hem erg onrustig en schokkerig terugschakelen. Het enige voordeel was de snelheid, maar ik had veel liever de tragere Volvo conventionele automaat. Veel meer comfort...

[...]

Aan die kosten zie je al dat het geen échte automaat is :+

Maar goed, ga eens rijden, ervaar het en probeer daarna ook even een proefritje in een échte automaatische transmissie (die zijn er ook met dubbele koppeling) en ervaar het verschil.

Als je het alleen gaat om niet te hoeven schakelen, dan voldoet een robotbak uit de peugeot reeks bijvoorbeeld ook. In de 2008 is deze zelfs goedkoper dan een handgeschakeld model. Maar ja, dan heb ik toch liever een handbak ;)
De makkelijke optie is inderdaad een 208 met automaat, ware het niet dat ik niets dan tegenvallende ervaringen lees over die gerobotiseerde versnellingsbak. Dan nog liever een 208 en zelf roeren. Qua uiterlijk/comfort/uitrusting ziet de Peus er namelijk wel prima uit.

Het gaat mij ook niet om een automaat an sich, maar om het comfort dat een automaat biedt bij m.n. files. Als ik 'ze' daar van kan overtuigen, en aangeef enkel eenzelfde klasse auto te zoeken met fatsoenlijke automaat, is er wellicht wat keuzeruimte.

Qua ervaring met automaten heb ik een Fiat 500 (semi-automaat), A4 (oudere versie) en Mercedes A-klasse (ergens van 2012/2013) meegemaakt. Die eerste irriteerde ik me mateloos aan het lang blijven hangen in een hoge versnelling bij uitrollen voor een bocht. Ik moest dan vaak bewust extra (nutteloos) afremmen om een versnelling lager te komen. De A4 was minder soepel qua overschakelen (voelbaar), maar qua snelheid wel prima. Die Mercedes is natuurlijk weer een klasse hoger, maar heerlijk om mee te rijden. Geen gevoel van een strijd met de schakelbak, zoals in de Fiat. Wel een flinke vertraging in het oppakken als ik eens een dot gas wil geven, zowel in de binnenstad als op de snelweg. Maja, da's zo'n beetje inherent aan automaten.

Als het een Clio wordt, zou het een EDC bak (icm 1.5 dCi) worden die voor zover ik gevonden heb prima schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
geekeep schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:51:
De makkelijke optie is inderdaad een 208 met automaat, ware het niet dat ik niets dan tegenvallende ervaringen lees over die gerobotiseerde versnellingsbak. Dan nog liever een 208 en zelf roeren. Qua uiterlijk/comfort/uitrusting ziet de Peus er namelijk wel prima uit.

Het gaat mij ook niet om een automaat an sich, maar om het comfort dat een automaat biedt bij m.n. files. Als ik 'ze' daar van kan overtuigen, en aangeef enkel eenzelfde klasse auto te zoeken met fatsoenlijke automaat, is er wellicht wat keuzeruimte.

Qua ervaring met automaten heb ik een Fiat 500 (semi-automaat), A4 (oudere versie) en Mercedes A-klasse (ergens van 2012/2013) meegemaakt. Die eerste irriteerde ik me mateloos aan het lang blijven hangen in een hoge versnelling bij uitrollen voor een bocht. Ik moest dan vaak bewust extra (nutteloos) afremmen om een versnelling lager te komen. De A4 was minder soepel qua overschakelen (voelbaar), maar qua snelheid wel prima. Die Mercedes is natuurlijk weer een klasse hoger, maar heerlijk om mee te rijden. Geen gevoel van een strijd met de schakelbak, zoals in de Fiat. Wel een flinke vertraging in het oppakken als ik eens een dot gas wil geven, zowel in de binnenstad als op de snelweg. Maja, da's zo'n beetje inherent aan automaten.

Als het een Clio wordt, zou het een EDC bak (icm 1.5 dCi) worden die voor zover ik gevonden heb prima schakelt.
Tot nu toe is bij mij de redenatie altijd geweest: zit het erbij? prima, kost het extra? Dan niet.

Ik wil eigenlijk wel een cross-over, SUV achtige wagen dit keer.

Als ik een automaat zou willen is de auto welke nu mijn voorkeur heeft, totaal niet haalbaar.
Maar goed ik moet nog even, dus hopen dat 2017 niet al te veel doet met de prijzen in de lease.

Daarover gesproken. Het lijkt erop dat door het afbouwen van de BPM, auto's kwa aanschaf wat goedkoper worden in 2017.

Ik hoop echt dat de Hyundai Tucson dan nog steeds haalbaar is.
Van 14% eco gebakje, naar een SUV bakbeest. Je wilt niet aagereden worden door zo'n Tucson :+

Wat vinden jullie van de Tucson? Waarom zie je hem zo weinig?

Afbeeldingslocatie: http://www.bestcarinf.com/manufacturers/hyundai/hyundai-tucson/hyundai-tucson-white/hyundai-tucson-white-6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.cdemo.com/20151105jbfsbmgk/5854748.jpg

Met 610 liter best een ruime kofferbak:
Afbeeldingslocatie: http://i.auto-bild.de/ir_img/1/2/9/1/4/4/7/Hyundai-Tucson-1200x800-3f2fd69075553d4f.jpg

Vooral die kofferbak is me 100% meegevallen
Ook achterin is de ruimte meer D dan C segment, geheel tegen verwachting in.

Maar hij is dan ook bijna 10cm langer dan een IX35 en 3cm breder en 2cm hoger.
Daarnaast een langere wielbasis.

[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 20-09-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:02
dfrenner schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:02:
[...]

Tot nu toe is bij mij de redenatie altijd geweest: zit het erbij? prima, kost het extra? Dan niet.

Ik wil eigenlijk wel een cross-over, SUV achtige wagen dit keer.

Als ik een automaat zou willen is de auto welke nu mijn voorkeur heeft, totaal niet haalbaar.
Maar goed ik moet nog even, dus hopen dat 2017 niet al te veel doet met de prijzen in de lease.

Daarover gesproken. Het lijkt erop dat door het afbouwen van de BPM, auto's kwa aanschaf wat goedkoper worden in 2017.

Van 14% eco gebakje, naar een SUV bakbeest. Je wilt niet aagereden worden door zo'n Tucson :+

[afbeelding]

[afbeelding]

Met 610 liter best een ruime kofferbak:
[afbeelding]

Vooral die kofferbak is me 100% meegevallen
Ook achterin is de ruimte meer D dan C segment, geheel tegen verwachting in.

De Tuscon is een pracht wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik vermoed dat de Tucson vrij prijzig is in de lease en dat ie daarom weinig te zien is.

Ik wil als opvolger pas 2018/2019) ook een soortgelijk model, ik zou het prettig vinden om makkelijk uit m'n stoel te kunnen komen met die lange benen van me ;) issue met dit soort modellen is vaak de kleine achterbak vergeleken met een station (wij hebben honden).

Een Skoda Kodiaq lijkt mij wel wat maar lijkt boven budget te gaan komen (vanafprijs vergelijkbaar met superb combi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
[...]

Waarschijnlijk restwaarde en merkbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
daarnaast zijn er een hoop bedrijven die een SUV-achtig model uitsluiten wegens geen zakelijke uitstraling.
net zoals 4x4's, cabrio's, 2 deurs etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Shanquish op 20-09-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik ga dit keer ook voor een soortgelijke auto. Echter zal mijn keuze waarschijnlijk in het VAG gedeelte liggen.

Een Tiguan, Kodiaq of Ateca.
Tuscon is wel een mooie wagen maar ik heb verder niets met Oosterse bakken.
shameete schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:56:
daarnaast zijn er een hoop bedrijven die een SUV-achtig model uitsluiten wegens geen zakelijke uitstraling.
Vrij onzinnig en gelukkig heb ik niet zo'n bekrompen werkgever/leasemaatschappij

[ Voor 41% gewijzigd door ManiacScum op 20-09-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
ManiacScum schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:18:
Ik ga dit keer ook voor een soortgelijke auto. Echter zal mijn keuze waarschijnlijk in het VAG gedeelte liggen.

Een Tiguan, Kodiaq of Ateca.
Tuscon is wel een mooie wagen maar ik heb verder niets met Oosterse bakken.
Het grootste nadeel van de Ateca is (momenteel, imho) de prijs. Wanneer je daar een diesel automaat in wilt hebben ben je verbonden aan de dikste 190pk diesel met 4x4. Prijs? € 47.300. Vergelijk dat eens met een Kadjar of Tucson 8)7 Natuurlijk zal een goedkopere motor later ook leverbaar zijn (hoop ik voor SEAT) maar voor nu dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:33

Reinier

\o/

Ateca lijkt me ook wel wat (al heb ik een Mondeo in bestelling). Ik zag dat iemand hem hier al besteld had. Zijn ze eigenlijk al te proefrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Om die reden heeft BMW de X1 indertijd als "stationwagon" i.p.v. "SUV" in de brochures gezet.

A propos Tuscon: ik vind dat Kia/Hyundai de styling de laatste jaren zeer goed onder de knie heeft. Alleen kan ik nog niet zoveel met compacte, middenklasse, of betaalbare SUV's. Wat mij betreft is het hele bestaansrecht van dergelijke auto's de overdaad die ze uitstralen.

Een SUV is niet praktischer dan een stationcar. Voor het terrein zijn ze niet geschikter dan een vierwielaangedreven sedan of station (zeg maar een Subaru, een Volvo XC, een BMW X-drive, een Audi quattro). En op de snelweg hebben ze vooral een hele grote motor nodig om tot redelijke prestaties te komen. Wil je op alle gebieden goed scoren, dan kom je bij een vrij extreme auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
J0YR1D3R schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:21:
[...]

Het grootste nadeel van de Ateca is (momenteel, imho) de prijs. Wanneer je daar een diesel automaat in wilt hebben ben je verbonden aan de dikste 190pk diesel met 4x4. Prijs? € 47.300. Vergelijk dat eens met een Kadjar of Tucson 8)7 Natuurlijk zal een goedkopere motor later ook leverbaar zijn (hoop ik voor SEAT) maar voor nu dus nog niet.
Van die prijs schrik ik niet hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
t_captain schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:31:
Om die reden heeft BMW de X1 indertijd als "stationwagon" i.p.v. "SUV" in de brochures gezet.

A propos Tuscon: ik vind dat Kia/Hyundai de styling de laatste jaren zeer goed onder de knie heeft. Alleen kan ik nog niet zoveel met compacte, middenklasse, of betaalbare SUV's. Wat mij betreft is het hele bestaansrecht van dergelijke auto's de overdaad die ze uitstralen.

Een SUV is niet praktischer dan een stationcar. Voor het terrein zijn ze niet geschikter dan een vierwielaangedreven sedan of station (zeg maar een Subaru, een Volvo XC, een BMW X-drive, een Audi quattro). En op de snelweg hebben ze vooral een hele grote motor nodig om tot redelijke prestaties te komen. Wil je op alle gebieden goed scoren, dan kom je bij een vrij extreme auto.
Voorop gesteld dat ik er ook niet zoveel mee heb, maar ik snap wel dat mensen er voor kiezen. Onder andere vanwege:
- Lekkere hoge zit
- Beter overzicht
- Gevoel van (schijn)veiligheid doordat men een grote auto heeft

Je moet toch wat als een Range Rover of Porsche Cayenne net buiten je leasebudget valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
B-Real schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:35:
[...]

Voorop gesteld dat ik er ook niet zoveel mee heb, maar ik snap wel dat mensen er voor kiezen. Onder andere vanwege:
- Lekkere hoge zit
- Beter overzicht
- Gevoel van (schijn)veiligheid doordat men een grote auto heeft

Je moet toch wat als een Range Rover of Porsche Cayenne net buiten je leasebudget valt :P
Eerder omdat de XC90 net buiten mijn budget valt of een Q5.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Schimanski81 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:53:
Ik vermoed dat de Tucson vrij prijzig is in de lease en dat ie daarom weinig te zien is.
Dat valt dus heel erg mee.
Neem een Seat Ateca, die is een stuk kleiner en in de Reference uitvoering even duur als de i-Motion bij Hyundai.
Ik wil als opvolger pas 2018/2019) ook een soortgelijk model, ik zou het prettig vinden om makkelijk uit m'n stoel te kunnen komen met die lange benen van me ;) issue met dit soort modellen is vaak de kleine achterbak vergeleken met een station (wij hebben honden).
Klopt, maar deze heeft dus 610 liter, wat zeker in de buurt komt van mijn Focus station.
Het scheelt denk ik niet zo veel meer.

De instap is in ieder geval een stuk hoger dan die van een Qashqai, waar we ook hebben gekeken. Maar de Qashqai is stukken kleiner dan een Tucson. Vooral achterin en de achterbak zijn niet te vergelijken. Dat had ik voordat we gingen kijken echt niet verwacht.
Een Skoda Kodiaq lijkt mij wel wat maar lijkt boven budget te gaan komen (vanafprijs vergelijkbaar met superb combi).
Ik denk dat de Kodiaq inderdaad een stukje te duur wordt voor mij. Skoda Superb kan volgens mij enkel als sedan en de meest eenvoudige uitvoering.
J0YR1D3R schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:53:
Waarschijnlijk restwaarde en merkbeleid.
Leaseprijs valt best mee.
In verhouding:
Basis Tucson met 1.7CDRI staat voor 600 euro in de lijst, waar een Ateca Reference voor 611 euro in de lijsten staat.
Ateca Style kost 650 euro per maand, waar de Tucson iMotion 631, moet kosten en de Comfort 647 euro per maand.

Dit zijn de leaseplandirect prijzen en daar komt altijd nog wat bovenop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
shameete schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:56:
net zoals 4x4's, cabrio's, 2 deurs etc.
Nou ja een Qashqai of ASX mag ook, dus ik zie niet in waarom een Tucson niet zou mogen.
Reinier schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:22:
Ateca lijkt me ook wel wat (al heb ik een Mondeo in bestelling). Ik zag dat iemand hem hier al besteld had. Zijn ze eigenlijk al te proefrijden?
Ateca is echter wel een stuk kleiner dan een Tucson... En ik vind de Tucson persoonlijk velen malen mooier dan een Ateca.
Ja, ik ga in december wat proefritjes plannen, deze staat er ook zeker bij...
t_captain schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:31:

De Tucson is anders echt wel ruim, vooral achterin. Met mijn lange benen kan ik in de Focus absoluut niet achter mijzelf zitten, maar in de Tucson had ik nog zeker een vuist vrij voor mijn knieeen. Terwijl ik in een Qashai (ook afgelopen weekend wezen kijken) weer tegen de voorstoelen aankom met mijn knieen.
B-Real schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:35:
Vooral: nét :+
ManiacScum schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:37:
Eerder omdat de XC90 net buiten mijn budget valt of een Q5.....
Daar ben je toch juist alleen maar blij mee? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:00:
[...]
Leaseprijs valt best mee.
In verhouding:
Basis Tucson met 1.7CDRI staat voor 600 euro in de lijst, waar een Ateca Reference voor 611 euro in de lijsten staat.
Ateca Style kost 650 euro per maand, waar de Tucson iMotion 631, moet kosten en de Comfort 647 euro per maand.

Dit zijn de leaseplandirect prijzen en daar komt altijd nog wat bovenop...
Ongetwijfeld, maar veel bedrijven hebben minder courante merken er de afgelopen jaren ook uitgezet vanwege de kosten en lagere restwaarde. Ik kan bijvoorbeeld geen Kia, Seat of Hyundai kiezen. Overigens ook geen gewone Golf diesel vanwege een te hoog energielabel. Een Octavia gaat dan weer wel, want langer = lager label 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Niet online
[...]
Dat willen ze je in Den Haag graag laten geloven maar in de praktijk worden alle benzine en diesel auto's met een CO2 uitstoot > 78 gram de komende jaren alleen maar duurder. Voor zover ik weet hebben alle op dit moment nieuw leverbare auto's een uitstoot die boven de 78 gram uitkomt en deze worden dus allemaal duurder.

Leuk dat ze roepen dat het goedkoper wordt maar de uitstoot grenzen zijn zo mooi gekozen dat er niemand gebruik van maken, beetje sigaar uit eigen doos dus. De door jou gewenste Tuscon zal vanaf volgend jaar bijvoorbeeld bijna 500 euro duurder worden door de BPM aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
dfrenner schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:13:

Daar ben je toch juist alleen maar blij mee? :+
:?

Nee?

• BlakHawk
Reed gisteren een nieuwe Q5 voor me, maar hij oogt klein. XC90 daarentegen niet natuurlijk, die wil ik ook wel ;)
Maar die hebben met de XC90 ook direct de lat wat hoger gelegd en zijn opeens de Duitse 3 voorbij... Of moet ik Duitse 4 zeggen? Aangezien hij in diverse tests ook boven de Porsche Cayenne wordt geplaatst.
ebis schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:56:
[...]

Dat willen ze je in Den Haag graag laten geloven maar in de praktijk worden alle benzine en diesel auto's met een CO2 uitstoot > 78 gram de komende jaren alleen maar duurder. Voor zover ik weet hebben alle op dit moment nieuw leverbare auto's een uitstoot die boven de 78 gram uitkomt en deze worden dus allemaal duurder.

Leuk dat ze roepen dat het goedkoper wordt maar de uitstoot grenzen zijn zo mooi gekozen dat er niemand gebruik van maken, beetje sigaar uit eigen doos dus. De door jou gewenste Tuscon zal vanaf volgend jaar bijvoorbeeld bijna 500 euro duurder worden door de BPM aanpassing.
Oh dan klopt er ook niets van deze pagina:
http://www.nieuweautoprijzen.nl/Default.aspx

Waar haal jij die informatie over prijzen vandaan?

[ Voor 8% gewijzigd door BlakHawk op 21-09-2016 07:18 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

J0YR1D3R schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:03:
[...]

Ongetwijfeld, maar veel bedrijven hebben minder courante merken er de afgelopen jaren ook uitgezet vanwege de kosten en lagere restwaarde. Ik kan bijvoorbeeld geen Kia, Seat of Hyundai kiezen. Overigens ook geen gewone Golf diesel vanwege een te hoog energielabel. Een Octavia gaat dan weer wel, want langer = lager label 8)7
Ja dat is het kromme van dat energielabel. Een V40 D4 verbruikt (iets) minder dan een V60 D4, maar de V40 D4 heeft een geel label en de V60 D4 een groen label. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Nohead

Nohead

Mx. Alba schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:06:
[...]

Ja dat is het kromme van dat energielabel. Een V40 D4 verbruikt (iets) minder dan een V60 D4, maar de V40 D4 heeft een geel label en de V60 D4 een groen label. :D
Is dat zo raar dan? Gezien de V60 een zwaardere auto is en dus bijna net zo efficient rijd als een lichtere V40? Maakt dat hem naar rato zuiniger en dus een groene label voor een auto in zijn klasse.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nohead schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:37:
[...]

Is dat zo raar dan? Gezien de V60 een zwaardere auto is en dus bijna net zo efficient rijd als een lichtere V40? Maakt dat hem naar rato zuiniger en dus een groene label voor een auto in zijn klasse.
Het wordt wel raar als een werkgever in verband met het "groene imago" hun werknemers alleen in auto's met een "groen energielabel" wil hebben. Die mogen dan dus niet in een V40 D4 rijden - maar wel in een onzuinigere V60 D4...

• Nohead

Nohead

Ik snap je insteek wel. Maar als je dan een kleinere auto rijd zoals de V40 willen ze dat je ook een zuinigere blok pakt voor zijn klasse. V40 en de V60 schelen dan ook 10k beide in kale uitvoering. Ahja, zo is er altijd wel wat :)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
J0YR1D3R schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:03:
[...]

Hier alleen VAG. Wel nog Seat dus, maar met die mooie Talisman kan ik dus helaas niet meedoen.
Ik ben in de armen van Skoda gedreven. Wat een luxeproblemen. :+

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• satya
J0YR1D3R schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:21:
[...]

Als je verplicht diesel moet rijden dan heb je pech, maar de 1.4 TSI rijd als een diesel. Kon erg lang alles in 3 doen binnen de bebouwde kom. De bezine uitvoeringen zijn ook flink goedkoper in de lease, en zelfs de 1.0 versie is verrassend pittig. De auto is dan ook redelijk licht voor zijn forse formaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
Ik heb er mee proef gereden. De auto was vele malen prettiger dan mijn huidige Golf variant BMT om mee te rijden. Verre van hard zoals veel andere mpv's en erg stil van binnen.

• satya
[...]

De Tuscon was een van de auto's op mijn lijstje. Een mooie er erg ruime auto.
Hij is iets goedkoper dan de Ateca om mee te rijden.

Bij ons is een policy dat hoe meer auto's uitstoten, des te groter de boete als je de auto voortijdig inlevert. Voor mij viel hij daarom af. Daarnaast reed de Ateca prettiger/strakker en heb ik een flink forsere motor en met de xcellence een rijkelijk uitgeruste auto. Het verschil is ongeveer 25€/maand voor mij. Persoonlijk vind ik het interieur van de Ateca ook mooier overkomen.

Redelijk wat collega's hebben de ix35 en zijn niet tevreden over het rijden zelf, ik weet niet hoe dat met de Tuscon is. Zijn Koreaanse tegenhanger van KIA rijd niet verkeerd, maar gevoelloos.

Verwijderd

[...]

Yep. Ben ook niet een echte Diesel fan moet ik eerlijk toegeven. Was dus ook blij dat de wagenparkbeheerder aangaf dat ik alleen benzine mocht kiezen (ondanks belachelijke KM's).
Heb nu relatief veel nieuwe auto's mogen rijden. Maar deze doet het echt lekker. Echt een verassingsblok en snap niet waarom de VAG er niet meer marketing omheen gooit. Volgens mij gaat dit bij andere fabrikanten echt anders. 0-100 tijd is prima (al helemaal voor een lease) en de 80-120 is helemaal perfect op de snelweg. En de DSG zorgt voor lekker door kunnen trekken, ik heb nooit het gevoel dat de bak langer had moeten inhouden ofzo. Een sprintje naar 165km/p (dat is mijn snelheidswaarschuwing) gaat erg makkelijk en merk je amper.

Ik kan me overigens voorstellen dat je al lang Diesel rijd dat je daar natuurlijk compleet aan gewend bent en niets anders meer wil. Mocht je ooit de kans hebben om een 1.0 te testen, vooral doen, ik denk dat je verrast zal zijn :).
Gaat het stuur in stuurslot? Dus echt geblokkeerd, want je zegt dat het stuur lockt. Of voelt het zwaarder, als een niet werkende stuurbekrachtiging. Bij elektrisch zou het kunnen blijven, hydraulisch niet. Geen draaiende motor, geen draaiende pomp.

• BlakHawk
satya schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:25:
De Tuscon was een van de auto's op mijn lijstje. Een mooie er erg ruime auto.
Hij is iets goedkoper dan de Ateca om mee te rijden.

Bij ons is een policy dat hoe meer auto's uitstoten, des te groter de boete als je de auto voortijdig inlevert. Voor mij viel hij daarom af. Daarnaast reed de Ateca prettiger/strakker en heb ik een flink forsere motor en met de xcellence een rijkelijk uitgeruste auto. Het verschil is ongeveer 25€/maand voor mij. Persoonlijk vind ik het interieur van de Ateca ook mooier overkomen.

Redelijk wat collega's hebben de ix35 en zijn niet tevreden over het rijden zelf, ik weet niet hoe dat met de Tuscon is. Zijn Koreaanse tegenhanger van KIA rijd niet verkeerd, maar gevoelloos.
Ik vond de IX35 die ik op vakantie als vervangend vervoer mee kreeg, omdat de Skoda er weer eens mee kapte, echt geweldig rijden. Super veel koppel en kwam daardoor erg vlot over, terwijl hij dat niet was.

Maar ik ga zo veel mogelijk proefritjes maken >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 13:31
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:42:
[...]

Gaat het stuur in stuurslot? Dus echt geblokkeerd, want je zegt dat het stuur lockt. Of voelt het zwaarder, als een niet werkende stuurbekrachtiging. Bij elektrisch zou het kunnen blijven, hydraulisch niet. Geen draaiende motor, geen draaiende pomp.
Ik heb het even geprobeerd, maar in mijn focus valt de stuur bekrachtiging weg en is super zwaar om te sturen. Alleen, waarom zou je überhaupt willen sturen als je stilstaat in zijn "vrij/neutraal" stand??? Ik heb het puur geprobeerd omdat het hier werd opgemerkt maar heb nooit die behoefte gehad. Die start/stop gaat alleen in de file of voor een stoplicht in werking en daar hoef ik niet te sturen als ik stilsta...

• B-Real
Ik ben zo'n boefje dat ik voor een stoplicht eigenlijk altijd m'n poot op de koppeling houd en wanneer het te lang duurt om m'n poot naar beneden te houden het start/stop systeem zelfs uit druk middels een knop op de middenconsole O-)

Sarcasme: Ik mag dat ook gewoon, de auto valt namelijk gewoon in het 25% tarief

Moet overigens wel zeggen dat het systeem in mijn huidige auto stukken minder merkbaar is. Het afslaan en weer aanslaan van de motor is bijna niet te voelen. Dat was met het drie cilinder Clio'tje wel anders.
Pagina: 1 ... 27 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic