Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

edit was al onderweg ;)
Had even over private lease heen gelezen :P.

Dan gaat mijn incl/excl btw verhaal overigens niet op. De mobiliteitsvergoeding had ik wel juist.

[ Voor 76% gewijzigd door AllSeeyinEye op 30-06-2016 10:32 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nl-jeff schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:30:
nee op dit moment betaal ik iets minder, voor een auto met 5dk meer per maand.
ik was er alleen even vergeten bij te zetten dat de werkgever geen lease auto's voorziet maar wel een mobiliteitsvergoeding bij het salaris in doet.

hoe dan ook is bottom line is de conclusie correct, ik betaal een 740 per maand voor een wagen.
kant tekening is wel dat ik niet op voorhand 37k op tafel moet leggen, rekening moet houden met een wegenbelasting van ongeveer 140e/mnd en een vergelijkbare verzekering (all-risk is ongeveer ook 140e/mnd) dus sec betaal je voor de wagen 460e/mnd, 16560totale looptijd contract).

dan laat ik even onderhoud / incidentals buiten beschouwing. tevens als de afschrijving, wat in mijn ervaring met 3 jaar onveer wel 10k is op deze wagen.
Wegenbelasting is meer 110 per maand en 140 voor verzekering is wel heel hoog aangehouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-09 20:30
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:34:
[...]

Wegenbelasting is meer 110 per maand en 140 voor verzekering is wel heel hoog aangehouden..
baseerde de verzekering/wegenbelasting gemakshalve even op mijn laatste eigen auto (een factcheck leerde dat ik er niet veel van af zat met 363per Q) verzekering hangt een beetje van de aanbieder/dekking/service af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:34:
[...]

Volgens de ANWB moet je bij 0 schadevrije jaren en een leeftijd van 35 (2 aannames) 200 per maand voor verzekering berekenen voor WA + Volledig Casco

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 10:15

byn124

Thunderace

BastiaanN schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:14:
[...]

Dat klopt, maar bijvoorbeeld Athlon heeft eigen voorraad. Sommige dealers hebben echt nog wel wat staan hoor :)
Helaas, heb ook al geïnformeerd bij onze contact persoon. Alles 308 sw's staan in reservering. Misschien heb je geluk als er een deal niet doorgaat ;)!

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nl-jeff schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:30:
Op dit moment betaal ik iets minder, voor een auto met 5dk meer per maand (ford fiesta - diesel full option)

(ik was er alleen even vergeten bij te zetten dat de werkgever geen lease auto's voorziet maar wel een mobiliteitsvergoeding bij het salaris in doet, dat compenseert overigens niet de hele wagen)

hoe dan ook is bottom line is de conclusie correct, ik betaal een 740 per maand voor een wagen.
kant tekening is wel dat ik niet op voorhand 37k op tafel moet leggen, rekening moet houden met een wegenbelasting van ongeveer 140e/mnd en een vergelijkbare verzekering (all-risk is ongeveer ook 140e/mnd) dus sec betaal je voor de wagen 460e/mnd, 16560totale looptijd contract).

dan laat ik even onderhoud / incidentals buiten beschouwing. tevens als de afschrijving, wat in mijn ervaring met 3 jaar onveer wel 10k is op deze wagen.
Kun je hier ook onderuit als je bijv andere baan krijgt, ontslag, langdurig ziek oid? Dat is altijd mijn grootste bezwaar tegen dit soort constructies. (Naast de basic rule: Je leent alleen voor een huis, die er bij mij is ingestampt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
Sander schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:32:
[...]

Kun je hier ook onderuit als je bijv andere baan krijgt, ontslag, langdurig ziek oid? Dat is altijd mijn grootste bezwaar tegen dit soort constructies. (Naast de basic rule: Je leent alleen voor een huis, die er bij mij is ingestampt)
Bij mij is een soort gelijke basic rule ingestampt, daarom hanteer ik ook een buffer ten grote van 70% van het totale leasebedrag, (als backup, naast bestaande buffers)

klinkt misschien overbodig maar geld lenen kost geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Nl-jeff schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:36:
[...]

Bij mij is een soort gelijke basic rule ingestampt, daarom hanteer ik ook een buffer ten grote van 70% van het totale leasebedrag, (als backup, naast bestaande buffers)

klinkt misschien overbodig maar geld lenen kost geld
Tja, dan snap ik het echt niet meer, als je 70% backup hebt, waarom dan niet een jong gebruikte kopen met garantie bij de merkdealer en rondom verzekeren? Dan kost het je minder geld, je kunt zoveel rijden als je wil etc etc. En van je maandbedrag spaar je weer een deel voor de volgende als deze afgeschreven is

[ Voor 6% gewijzigd door Sander op 30-06-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
@Sander iedere 2 of 3 jaar een nieuwe wagen zonder zorgen voor onderhoud, wat bij duitse auto's nogal in de papieren (kan) lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 11:53
Nl-jeff schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:47:
@Sander iedere 2 of 3 jaar een nieuwe wagen zonder zorgen voor onderhoud, wat bij duitse auto's nogal in de papieren (kan) lopen.
Daarvoor betaal je dan ook wel meer dan 26k. Ik vind de constructie ook een beetje vreemd. Daarnaast had je dan natuurlijk ook een VW kunnen nemen, want die kost minder dan een Mercedes.

Ik heb (en das gewoon mijn gevoel) toch een beetje het gevoel dat dit gewoon gaat om dat je kunt zeggen dat je een nieuwe auto rijdt, en niet alleen een nieuwe, nee, ook een leuk aangeklede Mercedes, want 26k voor 3 jaar een auto waar je maar 45k km in totaal mee mag rijden is geen goede deal.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
Just_A_User schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:50:
[...]
Daarvoor betaal je dan ook wel meer dan 26k. Ik vind de constructie ook een beetje vreemd. Daarnaast had je dan natuurlijk ook een VW kunnen nemen, want die kost minder dan een Mercedes.

Ik heb (en das gewoon mijn gevoel) toch een beetje het gevoel dat dit gewoon gaat om dat je kunt zeggen dat je een nieuwe auto rijdt, en niet alleen een nieuwe, nee, ook een leuk aangeklede Mercedes, want 26k voor 3 jaar een auto waar je maar 45k km in totaal mee mag rijden is geen goede deal.
zie mijn vorige comment met een geschatte cost split, de est. cost is 16560 excl onderhoud/banden etc voor contractduur. en de vergoeding compleet buiten beschouwing gelaten

nieuw rijden is inderdaad mijn vrij bewust keuze. de afgelopen 2 wagens ben ik er tot nu toe vrij content mee. ik had inderdaad ook vw kunnen sturen, alleen mijn voorkeur is daar in dit geval niet naar uit gegaan

overigens voor de discussie-waarde/Topic title wat uitleg hoe ik tot mijn keuze ben gekomen: De close call was overigens tussen de Volvo V40-D3-Geartronic, de BMW-1er 160D-automaat, en de MB (allen met vergelijkbare uitrusting niveau en qua prijzen nagenoeg gelijk). (audi bewust buiten beschouwing gelaten aangezien de dealer aangaf dat er een facelift in mei aan kwam, ten tijde van bestellen in feb/mar leek me dat dus geen goei plan ivm ik dan het pre-facelift zou gaan krijgen terwijl de facelift al uit was)

De BMW vond ik qua algemeen stuur gevoel niet super lekker sturen, een beetje houterig zelfs bij gewoon snelweg sturen, al werd dit af gedaan als "bmw eigenschap", en ik vond het interieur vrij saai. en viel af op persoonlijk plaatje.
De Volvo daarintegen had eigenlijk verassend genoeg lekker veel pit, gaf een vrij ruim gevoel. het interieur was niet vervelend. het nadeel was de automaat bak, ik heb in 3 demo auto's gereden, de eerste was nieuw (<200km op de klok) die automaat had een volledig eigen wil, op momenten dat ik dacht schakel.... nee hoor. na uitleg van de dealer dat het kwam omdat de bak moestleren beargumenteerde ik, nou doe dan even een demo-auto met meer km's op de klok, en zo geschiede , demo 2 >7500km op de klok, exact het zelfde gedrag bij mijn rijstijl. waarop de dealer aanbood mee te rijden, en zo geschiedde, in zijn demo, 3k< bak vertoonde exact he zelfde symptoom,
De MB had ook naar mijn insteek verassend genoeg power, de automaat was prettig maar de give-away was voor mij het interieur, ik vind het erg prettig, gemakkelijk en fijn om in te sturen.
dus na wikken en wegen was de beslissing gemaakt op interieur en rijeigenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

Ik dacht, laat ik eens online een Giulia configureren. Werkt niet op Android. Gemiste kans Alfa Romeo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Reinier schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:59:
Ik dacht, laat ik eens online een Giulia configureren. Werkt niet op Android. Gemiste kans Alfa Romeo :)
Als je zo cool bent dat je Alfa wil rijden dan moet je toch wel een iPhone hebben? :')

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 16:02
Dan zou ik me niet zo druk maken of de auto groot genoeg is. In elk normaal type auto passen makkelijk al je spullen.
Ballantines schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:07:
[...]

één kind, en verwacht dat dat voorlopig ook wel zo zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 11:14

aex351

I am the one

corneej schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:19:
Nu de proeftijd erop zit wat offertes aangevraagd bij verschillende LM / dealers.
Dit is de config zoals hij zal gaan worden!
<knip>
Leuke lijst van opties, maar wat is de prijs?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 15:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Ballantines schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:32:
Ik heb dit topic ook vanaf het begin af aan doorgelezen omdat ik tussen september en november ook een auto mag uitzoeken van mijn werkgever.

Dit is op basis van:

850 euro (inc brandstof (150 tot 200 euro) ex btw)
48 maand
45.000km

Volgens mij kom ik dan bij de volgende auto's uit: golf, octavia, 308 sw, v40
Kan dit ongeveer kloppen?

Ik zoek vooral een grotere auto ook vanwege gezinsuitbreiding. Verwacht dus dat de Octavia of de 308 SW grote kanshebbers gaan zijn. Echter vind ik de Volvo qua model erg mooi.

Iemand nog tips waar op te letten? Ik moet helaas nog wel langere tijd wachten ...
Ben zelf een enorme fan van de Octavia. Voor de ruimte.

Wat wij niet gedaan hebben toen ik de eerste wagen net na de geboorte van mijn oudste ging uitzoeken, was de kinderwagen meenemen.
Spijt.
Mijn advies: Neem hem mee en test of hij voor jullie gemakkelijk in de kofferbak gaat.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mx. Alba schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Als je zo cool bent dat je Alfa wil rijden dan moet je toch wel een iPhone hebben? :')
Ik weet niet precies wat ik hiermee moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

Reinier schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:41:
[...]

Ik weet niet precies wat ik hiermee moet?
Een aaifoon kopen natuurlijk! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Don't look at me... Ik postte alleen maar de vermoedelijke gedachtengang van Alfa Romeo... ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Just_A_User schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:50:

Het bedrag is niet super raar, maar is benzine niet veeeeeel goedkoper met dat kilometerrage?
- Lagere wegenbelasting
- Lagere aanschafwaarde

Beide grote componenten in de leaseprijs...

Ik zat voor de lol eens een full option Dacia Logan MCV in elkaar te klikken...
470 per maand :X

Toch lekker, in één klap 250 euro loonsverhoging ;)

Bijtelling op 155 euro netto, waar ik voor mijn 14% Focus nu 160 netto betaal.

Ik zat eens te kijken welke auto's in aanmerking komen als ik 160 euro bijtelling zou willen houden..

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 07-10 07:03
dfrenner schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:20:
[...]

Rij je alleen wel in een Dacia Logan. Als het je niets boeit, dan doen. Maar ik zie mijzelf bijvoorbeeld daar absoluut niet in rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Reinier schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:59:
Onnozel, andere browser lost dit vast op. Of je moet denken dat Safari meer functionaliteit en bredere ondersteuning heeft voor webstandaarden dan Chrome?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:31

bonyuri

Investigator!

dfrenner schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:20:
[...]

Het bedrag is niet super raar, maar is benzine niet veeeeeel goedkoper met dat kilometerrage?
- Lagere wegenbelasting
- Lagere aanschafwaarde

Beide grote componenten in de leaseprijs...

Bijtelling op 155 euro netto, waar ik voor mijn 14% Focus nu 160 netto betaal.

Ik zat eens te kijken welke auto's in aanmerking komen als ik 160 euro bijtelling zou willen houden..
Ik heb even voor je gekeken op autoweek.nl
http://www.autoweek.nl/bijtelling?bijtelling=15

En dan maximum prijs op 34000, en dan krijg je welgeteld 0 auto's te zien :)
Met de maximum prijs op 36000 kun je kiezen uit een Focus C-Max, Opel Ampera en Toyota Prius.

Zet je de bijtelling op 21% en de maximum prijs op 20000 dan is de keuze al wat groter, maar dan krijg je auto's in de categorie Fiesta, Corsa, 208, Ibiza, etc

Ik heb gewoon ff de bittere pil ingeslikt en gekozen voor een een netto stijging in bijtelling van 90 euro per maand :(

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Laatst online: 22:47
Wellicht informatief voor toekomstige Renault rijders die een Iphone hebben.

"U heeft ons gevraagd of de nieuwe Renault Mégane Apple Carplay ondersteund, momenteel is dit nog niet het geval. Renault heeft wel de intentie om dit te gaan uitrollen, het is helaas nog niet bekend op welke termijn dit zal gebeuren.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Renault."

Had gehoopt dat ze iets concreter waren met het noemen van een datum, ben bang dat het wel even kan duren als ik dit zo lees. Ik was wel gecharmeerd van CarPlay maar het gebrek hieraan heeft me niet weerhouden om de Megane te bestellen. Hopelijk komen ze de belofte na en komt het ooit nog beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PdeBie schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:35:
Rij je alleen wel in een Dacia Logan. Als het je niets boeit, dan doen. Maar ik zie mijzelf bijvoorbeeld daar absoluut niet in rijden. :)
Waarom niet?
bonyuri schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:43:
Ik heb even voor je gekeken op autoweek.nl
http://www.autoweek.nl/bijtelling?bijtelling=15

En dan maximum prijs op 34000, en dan krijg je welgeteld 0 auto's te zien :)
Met de maximum prijs op 36000 kun je kiezen uit een Focus C-Max, Opel Ampera en Toyota Prius.

Zet je de bijtelling op 21% en de maximum prijs op 20000 dan is de keuze al wat groter, maar dan krijg je auto's in de categorie Fiesta, Corsa, 208, Ibiza, etc

Ik heb gewoon ff de bittere pil ingeslikt en gekozen voor een een netto stijging in bijtelling van 90 euro per maand :(
Helaas valt benzine (in welke vorm dan ook) buiten onze mogelijkheden...
Tja, bij mij is het nu of het één of het ander...

Of het wordt 22% zelfde waarde als nu ongeveer.
Dan kost het mij 160 netto meer per maand.

Of het wordt zoiets als een Logan. Wat ik nog vergeten was, die 470 euro is voor 2 jaartjes...
2 jaar is denk ik wel te overzien. Als het dan niets blijkt te zijn, valt het mee...

[ Voor 67% gewijzigd door BlakHawk op 01-07-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ondanks dat dat voor sommige mensen vast niet op zal gaan, heeft een auto ook een stukje status. Dat is iets dat een Dacia simpelweg niet heeft / geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 07-10 14:36

Shunt

Boe

Heb je er wel eens een stuk in gereden ?
Het is net een Renault maar dan super super super super goedkoop. De afwerking is best degelijk maar gewoon nog goedkoper dan een super goedkope Renault in de laagste uitrusting. Dan hebben we het nog niet over de styling van de auto. Iedereen voor zich natuurlijk maar ik betaal liever 250 a 300 euro dan 150 / 160 voor een dacia.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:05:
Ondanks dat dat voor sommige mensen vast niet op zal gaan, heeft een auto ook een stukje status. Dat is iets dat een Dacia simpelweg niet heeft / geeft.
Tja, dat is ook heel persoonlijk...
Ik vind een Logan al heel wat meer auto dan iets als een Polo... (uitstraling dan, nog nooit in een Logan gereden)

Toch rijden hele volksstammen in een Polo. Ik kan me niet voorstellen dat dat vrijwillig is, maar goed.
Shunt schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:06:
Heb je er wel eens een stuk in gereden ?
Het is net een Renault maar dan super super super super goedkoop. De afwerking is best degelijk maar gewoon nog goedkoper dan een super goedkope Renault in de laagste uitrusting. Dan hebben we het nog niet over de styling van de auto. Iedereen voor zich natuurlijk maar ik betaal liever 250 a 300 euro dan 150 / 160 voor een dacia.
Het telt natuurlijk wel driedubbel mee...
- 160 euro netto meer
- 250 euro bruto minder
- 4 vs. 2 jaar leasen

Ik moet nog een klein jaar in de Focus dus ik heb nog alle tijd erover na te denken en proefritten te gaan plannen over een maand of 6...

Maar ondanks velen anderen vind ik juist het uiterlijk heel erg meevallen. De voorkant vind ik best OK, de achterkant is iets minder, maar ook niet foeilelijk.

Edit:
De Focus nog een jaar verlengen omwille van de bijtelling is ook nog een optie trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 01-07-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:06
Ik rijd vrijwillig in een private-lease Polo! Het formaat is voor mij meer dan prima, en het lijkt qua afwerkingsniveau bijna een volwassen auto. Voor kinderwagens/kinderen is hij misschien wat aan de kleine kant, maar daar heb ik geen laat van.

Ik geef weinig om auto's en eventuele status die daarbij komt kijken, maar wel genoeg om niet in een Dacia te willen rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
hatsa schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:27:
Ik rijd vrijwillig in een private-lease Polo! Het formaat is voor mij meer dan prima, en het lijkt qua afwerkingsniveau bijna een volwassen auto. Voor kinderwagens/kinderen is hij misschien wat aan de kleine kant, maar daar heb ik geen laat van.

Ik geef weinig om auto's en eventuele status die daarbij komt kijken, maar wel genoeg om niet in een Dacia te willen rijden :P
Een Polo is geen grote auto, maar als je die als Highline hebt met alle pakketten heb je net zo goed een goed uitgeruste auto. Zou ik veel liever in rijden dan in een Dacia, maar das ieder voor zich persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Afwerking, materiaalgebruik en dat soort zaken.
Het is om van A naar B te komen meer dan goed. Dus iemand die een auto puur als vervoersmiddel ziet... vooral doen!

Maar voor iemand die van lekker auto rijden houdt (zoals ik) en de auto ook echt een hobby is dan is het maar meh :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:53
Just_A_User schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:29:
[...]

Een Polo is geen grote auto, maar als je die als Highline hebt met alle pakketten heb je net zo goed een goed uitgeruste auto. Zou ik veel liever in rijden dan in een Dacia, maar das ieder voor zich persoonlijk.
Probleem is alleen dat je voor het geld van een Highline Polo met wat andere paketten ongeveer 2 á 3 Dacia's koopt bij wijze van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
B-Real schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:31:
[...]

Probleem is alleen dat je voor het geld van een Highline Polo met wat andere paketten ongeveer 2 á 3 Dacia's koopt bij wijze van :P
Ja maar dat is toch het hele punt? :P Er zijn mensen die een Dacia prima vinden, en hij zal ook best prima zijn, en daarbij wordt dan ook gepraat over een Polo. Dan zeg ik, nou, als ik moet kiezen tussen die 2 ga ik voor de Polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PdeBie schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:29:
Afwerking, materiaalgebruik en dat soort zaken.
Het is om van A naar B te komen meer dan goed. Dus iemand die een auto puur als vervoersmiddel ziet... vooral doen!

Maar voor iemand die van lekker auto rijden houdt (zoals ik) en de auto ook echt een hobby is dan is het maar meh :/
Gezien het aantal VW's op de weg, zijn er uberhaupt weinig mensen die het als een hobby zien :+

Zonder gekheid: Ik houd best van autorijden, maar niet tegen elke prijs.

Niet 4 jaar vast zitten aan een auto en 285 euro netto per maand (3420 euro per jaar) zijn toch zaken die ik niet helemaal los laat.
Just_A_User schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:32:
Ja maar dat is toch het hele punt? :P Er zijn mensen die een Dacia prima vinden, en hij zal ook best prima zijn, en daarbij wordt dan ook gepraat over een Polo. Dan zeg ik, nou, als ik moet kiezen tussen die 2 ga ik voor de Polo.
De reden dat ik een Polo noemde is omdat ik het ongeveer de meest emotieloze auto vind, die er rond rijdt. (ik weet het mening). Daarnaast in prijs nog duurder is dan een Logan ook...

De Dacia straalt ook niet echt emotie uit, helemaal mee eens...

Ik zie zelfs enige gelijkenis in de voorkant met de koplampen ;)

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/VW_Polo_V_1.2_Comfortline_Pepper_Grey.JPG

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/vRuzLegZV78/maxresdefault.jpg
B-Real schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:31:
Een Polo is totaal geen optie voor mij, ik heb ruimte nodig. Noemde het louter als voorbeeld.

[ Voor 54% gewijzigd door BlakHawk op 01-07-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
Just_A_User schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:29:
[...]

Haha, highline met alle pakketten, I wish :P Ik heb een vrij basic model met alleen een Executive pakketje. Wel 95pk, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hatsa schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:35:
[...]

Haha, highline met alle pakketten, I wish :P Ik heb een vrij basic model met alleen een Executive pakketje. Wel 95pk, dat dan weer wel.
Is dat nou echt vlot in een Polo? 95 klinkt als vrij weinig haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
hatsa schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:35:
[...]

Mja een vriend van me heeft een Polo Highline R (huidige model) en dat is echt een toffe auto in mijn optiek. Nu is het natuurlijk een sportievere uitvoering dan de standaard bluemotion, maar dan nog, als je daar in stapt zit je echt in een goed uitgeruste auto. Tof ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
DennusB schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:36:
[...]

Ik vind dat ie wel redelijk wil, maar ik had hiervoor een Polo uit 2005 met 75 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
dfrenner schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:32:
[...]

Gezien het aantal VW's op de weg, zijn er uberhaupt weinig mensen die het als een hobby zien :+

Zonder gekheid: Ik houd best van autorijden, maar niet tegen elke prijs.

Niet 4 jaar vast zitten aan een auto en 285 euro netto per maand (3420 euro per jaar) zijn toch zaken die ik niet helemaal los laat.
Klopt. Voor het gros is de auto ook eerder een noodzakelijk kwaad dan dat ze er om staan te springen :)

En bij mij zit er uiteraard ook een grens aan wat ik maximaal kwijt wil zijn aan de auto, maar die ligt dan gewoon iets hoger :)

Sidenote: mijn vriendin heeft een vrij oude Fiat Punto (bj. 1999) met 0 luxe (zit zelfs nog een cassettedeck in :+ ) en als we even ergens snel naar toe willen, pakken we die auto net zo lief als mijn huidige auto. Dus het is niet zo dat ik er totaal niet in zou rijden. Maar als ik er dagelijks mee op de weg zou zitten, gaat me dat toch echt te ver. Dan betaal ik liever wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PdeBie schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:41:
[...]

Klopt. Voor het gros is de auto ook eerder een noodzakelijk kwaad dan dat ze er om staan te springen :)

En bij mij zit er uiteraard ook een grens aan wat ik maximaal kwijt wil zijn aan de auto, maar die ligt dan gewoon iets hoger :)

Sidenote: mijn vriendin heeft een vrij oude Fiat Punto (bj. 1999) met 0 luxe (zit zelfs nog een cassettedeck in :+ ) en als we even ergens snel naar toe willen, pakken we die auto net zo lief als mijn huidige auto. Dus het is niet zo dat ik er totaal niet in zou rijden. Maar als ik er dagelijks mee op de weg zou zitten, gaat me dat toch echt te ver. Dan betaal ik liever wat meer.
De kogel is nog lang niet door de kerk, ik moet nog een jaartje in de FoFo.
Ik zat alleen voor de grap even te klikken...

Er zijn 3 opties:
- Goedkoper (kan ook een Fabia oid)
- Doorrijden in de FoFo
- Meer betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

wvkreg schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:40:
[...]

Onnozel, andere browser lost dit vast op. Of je moet denken dat Safari meer functionaliteit en bredere ondersteuning heeft voor webstandaarden dan Chrome?!
Hun, wie is er nu onnozel?
Ik vind het gewoon apart dat die online configurators allemaal, stuk voor stuk, slecht zijn. Van alle merken (voor zover ik ze heb uitgeprobeerd). Slecht of niet werkend op tablets/telefoons, onvolledig, met foute prijzen, etc.

Die van AR klaagt dat ik m'n tablet in landscape moet houden. Wat ik inderdaad doe 8)7
BMW doet irritant met die kleine vierkante afbeeldinkjes die van formaat heen en weer schieten.
Ford is annoying omdat de selectie van opties na elke muisklik terugscrollt naar het begin.
Volvo: maandenlang onvolledig geweest, prijzen waren vreemd en correspondeerden niet met de prijslijst (V60 kostte een tijdlang € 0), V60 Cross Country had geen accessoires, S60 Cross Country niet beschikbaar als D3, missende afbeeldingen bij opties en accessoires, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
PdeBie schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:41:
[...]

Lol, mijn vriendin heeft een Fiat Seicento Abarth uit 2003 met een whopping 55pk :+ Ze is nu aan het sparen voor een andere auto maar daar zit ook niks in. Ja, het ding heeft airco, centrale vergrendeling en elektrische ramen, en dat was 't. Dat is écht klein, maar hey, als je maar weinig rijdt kom je ook daarmee droog aan bij de supermarkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 18:12
Nl-jeff schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:01:
Ik zit nu met smart te wachten op mijn in februari bestelde MB-A Klasse180D Prive Lease wagen. (ja helaas was de bouwtijd zo lang).
ben gegaan voor een A180D - lease edition( de volgende opties als aanvulling op de LeaseEdition:
Automaat transmissie
Ambition Pakket
keyless go,
apple car play,
Command online
Spiegelpakket P49

uiteindelijk komt deze keuze neer op 740 pm/36md/15dkm (inclusief btw)
heb er Factory Delivery bij besteld, ik ben alleen compleet niet tevreden over hoe Mercedes-Benz Amsterdam met mij is omgegaan en kan deze ook afraden!
(als side note de 2de Amsterdamse auto-handelaar waar ik slecht ben bediend dat ter zijde).
Heerlijke auto. Zelf heb ik vorige week een Zuidzeeblauwe A180d Lease Edition handbak in ontvangst genomen.
Minder compleet dan jouw config, maar wel met
-Ambition pakket
-Spiegel pakket

De stoelen zitten heel goed (Style pakket zit in Leade Edition). Kantelbaar en zitting te verlengen. Met 1,95 is dat erg prettig.
Ik heb dus het niet het Command systeem maar het Audio 20 icm Garmin navi. Die reageert al lekker snel met 3d steden weergave en prima route begeleiding.
Verder al voorzien van enkele leuke apps zoals weer, internet radio, yelp, etc. Bluetooth werkt prima, evenals de twee USB aansluitingen voor iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Just_A_User schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:43:
[...]

Lol, mijn vriendin heeft een Fiat Seicento Abarth uit 2003 met een whopping 55pk :+ Ze is nu aan het sparen voor een andere auto maar daar zit ook niks in. Ja, het ding heeft airco, centrale vergrendeling en elektrische ramen, en dat was 't. Dat is écht klein, maar hey, als je maar weinig rijdt kom je ook daarmee droog aan bij de supermarkt. :P
Juistem. Zo gebruik ik de Punto ook :P

Maar het is elke keer weer zo'n genot als ik in mijn 207 stap met RC stoeltjes, climate control, dimmende spiegels, fatsoenlijke audio en weet ik wat nog meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:36:
[...]

95pk in een Polo is prima te doen hoor, het koppel van het TSI blok is lekker vlak. Ik had zelf 105pk in mijn vorige leaseauto (Golf) en vond hem nooit traag, hooguit bij hogere snelheden. En on a sidenote:
DennusB schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:13:
[...]

Rijd als de brandweer (is de 100pk versie), is echt erg rap voor een 1.0 3-cilinder en ben nog steeds enorm blij met het weggedrag, dat ding kleeft bijna aan de weg!
Wat een half jaar al niet aan verschil kan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 04-10 08:53
Reinier schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:43:
[...]

Hun, wie is er nu onnozel?
Ik vind het gewoon apart dat die online configurators allemaal, stuk voor stuk, slecht zijn. Van alle merken (voor zover ik ze heb uitgeprobeerd). Slecht of niet werkend op tablets/telefoons, onvolledig, met foute prijzen, etc.

Die van AR klaagt dat ik m'n tablet in landscape moet houden. Wat ik inderdaad doe 8)7
BMW doet irritant met die kleine vierkante afbeeldinkjes die van formaat heen en weer schieten.
Ford is annoying omdat de selectie van opties na elke muisklik terugscrollt naar het begin.
Volvo: maandenlang onvolledig geweest, prijzen waren vreemd en correspondeerden niet met de prijslijst (V60 kostte een tijdlang € 0), V60 Cross Country had geen accessoires, S60 Cross Country niet beschikbaar als D3, missende afbeeldingen bij opties en accessoires, etc.
Wat een zwaar leven heb jij, maar je avator spreekt dan ook boekdelen.
Waarom kijk je dan niet gewoon naar merken die je wel kan betalen? Dacia of zo.
En als je iets wil configureren moet je eens achter je tabletje vandaan komen en naar de dealer gaan (of gewoon een pc gebruiken :))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

wvkreg schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:57:
[...]

En als je iets wil configureren moet je eens achter je tabletje vandaan komen en naar de dealer gaan (of gewoon een pc gebruiken :))
:D

Ik begrijp er niet veel meer van, ik ga denk ik even wat anders doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Hoe kom je aan 160 netto per maand meer?
Het verschil is groot hoor, maar 160 euro per maand?/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Just_A_User schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:17:
[...]

Jij gaat 3 jaar lang 740 euro per maand betalen om in die 3 jaar maximaal 45.000km te rijden? Jij betaald dus voor die 3 jaar 26.640 euro en daarna is die auto nog niet van jou?

Wow...
Dat is nou eenmaal wat een auto kost aan MRB, verzekering, onderhoud en afschrijving. Daarom snap ik nooit zo goed waarom mensen klagen over bijtelling.

@Nl-jeff, mooie configuratie. Vind zelf alleen dat Command een veel te dure optie is voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:53:

Wat een half jaar al niet aan verschil kan maken ;)
Haha. Die EcoBoost blokken staan wel bekend om hun pit, de SlowMotion blokken niet bepaald:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
DennusB schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:17:
[...]

Haha. Die EcoBoost blokken staan wel bekend om hun pit, de SlowMotion blokken niet bepaald:P
Uhhh, nou heb ik niet heel veel ervaring met de SlowMotions maar de EcoBoost motoren blinken ook niet uit in vermogensafgifte.
Ik had een 1.0 met 125pk maar zo voelde het zeker niet, wat ook wel uit de cijfers blijkt vergeleken met concurrenten met hetzelfde vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
Z___Z schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:16:
[...]

Dat is nou eenmaal wat een auto kost aan MRB, verzekering, onderhoud en afschrijving. Daarom snap ik nooit zo goed waarom mensen klagen over bijtelling.

@Nl-jeff, mooie configuratie. Vind zelf alleen dat Command een veel te dure optie is voor wat je krijgt.
helaas wordt auto bezit / gebruik helaas afgestraft door onze overheid met de hoge (dubieuze) BPM en wegenbelasting. (inclusief opgelden) maar goed dat is voor een andere discussie.

De aflever afspraak staat gepland op 1-Augustus. kan niet wachten.
MrLink schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:47:
[...]

Heerlijke auto. Zelf heb ik vorige week een Zuidzeeblauwe A180d Lease Edition handbak in ontvangst genomen.
Minder compleet dan jouw config, maar wel met
-Ambition pakket
-Spiegel pakket

De stoelen zitten heel goed (Style pakket zit in Leade Edition). Kantelbaar en zitting te verlengen. Met 1,95 is dat erg prettig.
Ik heb dus het niet het Command systeem maar het Audio 20 icm Garmin navi. Die reageert al lekker snel met 3d steden weergave en prima route begeleiding.
Verder al voorzien van enkele leuke apps zoals weer, internet radio, yelp, etc. Bluetooth werkt prima, evenals de twee USB aansluitingen voor iPod.
ook een mooie configuratie, ik vond dat in de basis de lease-edities al redelijk compleet zijn. (alleen voor mij was een automaat soort van een musthave, aangezien ik veel in de file stuur.

[ Voor 3% gewijzigd door Nl-jeff op 01-07-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
bonyuri schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:10:
Hoe kom je aan 160 netto per maand meer?
Het verschil is groot hoor, maar 160 euro per maand?/
Ik zit nu op 154...

Als ik straks een auto rond de 33k kies op basis van 22%.

33.000*0,22=7260
7260/12=605
605*0,52=314,6

314,6-154=160,6 duurder dan nu...

Astra sports tourer bi-turbo is bijvoorbeeld 33k...
Een Talisman Estate gaat al richting de 34k...

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 01-07-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
PdeBie schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:49:
[...]

Juistem. Zo gebruik ik de Punto ook :P

Maar het is elke keer weer zo'n genot als ik in mijn 207 stap met RC stoeltjes, climate control, dimmende spiegels, fatsoenlijke audio en weet ik wat nog meer :P
Nou ik rij niet in die auto, maar dat heeft er mee te maken dat dat een handgeschakelde auto is, en ik mag alleen maar automaat rijden. Nu reed ik tot eergisteren een DS3 met een gerobotiseerde handbak, en dat was een drama.

Sinds woensdag rij ik een Octavia met DSG, en dat is een verschil van dag en nacht. Mijn vriendin durft er wel in te rijden maar haar voorwaarden waren parkeersensoren voor en achter en stoelverwarming, dus nou ja, vooruit dan maar. Maar goed, het is en blijft een goedkope VW natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dfrenner schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:15:
[...]

Ik zit nu op 154...

33.000*0,22=7260
7260/12=605
605*0,52=314,6

Je krijgt nu een gesubsidieerde korting op je bijtelling, daar betalen we met z'n allen aan mee (ook aan de mijne, trouwens, want ik hoef nu ook maar 20% bij te tellen ;) ). Je wist (of kon weten) dat die korting niet blijvend zou zijn. Zodra je je dat realiseert en accepteert gaat het straks aanzienlijk minder pijn doen.

Ps, een beetje Talisman Estate (130pk diesel) begint in de goedkoopste uitvoering bij 37k, dan heb je nog geen pakketten. Wil je een automaat begin je bij 40k ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:23:
[...]

Je krijgt nu een gesubsidieerde korting op je bijtelling, daar betalen we met z'n allen aan mee (ook aan de mijne, trouwens, want ik hoef nu ook maar 20% bij te tellen ;) ). Je wist (of kon weten) dat die korting niet blijvend zou zijn. Zodra je je dat realiseert en accepteert gaat het straks aanzienlijk minder pijn doen.

Ps, een beetje Talisman Estate (130pk diesel) begint in de goedkoopste uitvoering bij 37k, dan heb je nog geen pakketten. Wil je een automaat begin je bij 40k ;)
Dat is buiten budget... Basis, verder gaat het niet.

Maar een Astra bi turbo klinkt ook wel goed.

Als ik dan toch meer moet betalen aan de staat, mag daar ook wat meer uitstoot bij ten opzichte van nu >:)

Ik kreeg altijd korting voor de mindere uitstoot, vervalt die korting? Prima, maar dan even de snelst mogelijke optie erbij pakken. Gewoon omdat het kan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 23:08
[...]

Hoezo korting? De overheid verdient aan aanschaf van de auto (BPM + BTW), Belasting over het maandelijkse lease tarief, wegenbelasting/houderschapsbelasting en dan ook nog elk jaar 21 procent (in mijn geval) over de nieuwwaarde van de auto (is over 4 jaar nog eens belasting van 40,15 of 52procent over 84 procent van de nieuwwaarde).

Ik wil geen discussie starten maar het woord "korting" en "allemaal meebetalen" vind ik niet op zijn plek. Is puur extra inkomsten omdat de overheid het als beloning rekent. Als je diezelfde auto namelijk alleen voor je werk rijdt en privé alleen je fiets gebruikt. Dan is die auto er evengoed maar valt de hele bijtelling weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Hoezo korting? De overheid verdient aan aanschaf van de auto (BPM + BTW), Belasting over het maandelijkse lease tarief, wegenbelasting/houderschapsbelasting en dan ook nog elk jaar 21 procent (in mijn geval) over de nieuwwaarde van de auto (is over 4 jaar nog eens belasting van 40,15 of 52procent over 84 procent van de nieuwwaarde).

Ik wil geen discussie starten maar het woord "korting" en "allemaal meebetalen" vind ik niet op zijn plek. Is puur extra inkomsten omdat de overheid het als beloning rekent. Als je diezelfde auto namelijk alleen voor je werk rijdt en privé alleen je fiets gebruikt. Dan is die auto er evengoed maar valt de hele bijtelling weg.
off toppic, maar de overheid verdient geen btw aan jouw leaseauto, aangezien je baas/de leasemaatschappij dit gewoon terug krijgt. Ja ze verdienen BPM eraan kopt.
Je moet ook vergelijken met prive kopen/leasen, want als je geen leaseauto had, en je wil wel prive auto rijden, moet je er een prive kopen. Dat kan je alleen met je inkomsten na belasting. Dus als je als leaserijder minder bijtelt dan is dat gewoon korting op je IB, waar alle anderen die IB betalen aan mee betalen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

jongetje schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Hoezo korting?

Ik wil geen discussie starten maar het woord "korting" en "allemaal meebetalen" vind ik niet op zijn plek.
Korting, ja. Het normale tarief is immers 25%. en 20%, 15% en 4% zijn tarieven na een korting, om zuinige modellen te stimuleren.
En volgend jaar is 22% het normale tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:02
[...]

Als je geen enorme kilometervreter bent, dan kun zou je kunne proberen om de talisman op 1 januari te laten leveren. Dan kun je de 150PK benzine met EDC royaal aankleden voor hetzelfde geld. en 22% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

dfrenner schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:15:
[...]

Ik zit nu op 154...

33.000*0,22=7260
7260/12=605
605*0,52=314,6

Als ik in jouw voorbeeld een auto pak van 33k krijg ik het volgende:

33k tegen 14% bijtelling = 200,2 euro
33k tegen 22% bijtelling = 314,6 euro

Verschil is 144,4, vandaar mijn verwarring, je huidige auto zal iets goedkoper zijn dan 33k denk ik?
Het is nog steeds wel een groot verschil ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

PROnline schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:08:
[...]

Als je geen enorme kilometervreter bent, dan kun zou je kunne proberen om de talisman op 1 januari te laten leveren. Dan kun je de 150PK benzine met EDC royaal aankleden voor hetzelfde geld. en 22% bijtelling.
Mwah, zelf hoef ik geen Talisman (want Renault :r ), maar da's een kwestie van smaak. En zoveel vind ik het nog altijd niet. Het is een D segment auto, en dan is 40 tot 45k niet vreemd. Kost een medium aangeklede Passat ook, en een goed aangeklede Superb ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Z___Z schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:01:
off toppic, maar de overheid verdient geen btw aan jouw leaseauto, aangezien je baas/de leasemaatschappij dit gewoon terug krijgt. Ja ze verdienen BPM eraan kopt.
Je moet ook vergelijken met prive kopen/leasen, want als je geen leaseauto had, en je wil wel prive auto rijden, moet je er een prive kopen. Dat kan je alleen met je inkomsten na belasting. Dus als je als leaserijder minder bijtelt dan is dat gewoon korting op je IB, waar alle anderen die IB betalen aan mee betalen dus.
Het is geen korting...
Ik betaal namelijk niet minder dan iemand zonder leaseauto...
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:08:
Korting, ja. Het normale tarief is immers 25%. en 20%, 15% en 4% zijn tarieven na een korting, om zuinige modellen te stimuleren.
En volgend jaar is 22% het normale tarief.
Alle vormen van bijtelling zijn gewoon onderdeel van de auto als melkkoe...
Ik krijg geen cent extra...

Sterker nog, met mijn 14% gebakje, lag het break even point al rond de 700 euro...

Dus als ik geen leaseauto zou hebben kreeg ik netto 700 euro extra salaris.
Straks met 22% bijtelling zal dit nog hoger liggen...
bonyuri schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:08:
Als ik in jouw voorbeeld een auto pak van 33k krijg ik het volgende:

33k tegen 14% bijtelling = 200,2 euro
33k tegen 22% bijtelling = 314,6 euro

Verschil is 144,4, vandaar mijn verwarring, je huidige auto zal iets goedkoper zijn dan 33k denk ik?
Het is nog steeds wel een groot verschil ;w
Mijn Focus heeft een fiscale waarde van 28k, maar de geleverde waarde was 32.500. Geen idee waar het verschil in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 13:51
dfrenner schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:35:

Mijn Focus heeft een fiscale waarde van 28k, maar de geleverde waarde was 32.500. Geen idee waar het verschil in zit...
Het verschil kan zitten in de accesoires en opties welke naderhand zijn ingebouwd (dealeropties)

Vaak zijn dat dingen in de trant van:
- lederen bekleding
- stoelverwarming
- grotere velgen
- trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

Rob-T6 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:38:
[...]

Het verschil kan zitten in de accesoires en opties welke naderhand zijn ingebouwd (dealeropties)

- lederen bekleding
- stoelverwarming
- grotere velgen
- trekhaak
Doorgaans worden toch alleen accessoires af-fabriek bij de fiscale waarde opgeteld ?
Dingen die naderhand zijn ingebouwd tellen alleen mee voor het leasebedrag.....volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:35:
[...]

Het is geen korting...
Ik betaal namelijk niet minder dan iemand zonder leaseauto...

[...]
Dat is dus het punt, je betaalt wel minder dan iemand zonder lease auto, die dezelfde auto als jij prive rijdt. Reken maar uit wat je netto kwijt bent aan die auto als je hem zelf moest kopen. Dit is ongeveer de leaseprijs inclusief btw en brandstof voor 10k KM/jaar (gemiddelde wat een Nederlander ridjt). Over dat bedrag is dan al wel IB betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 13:51
byn124 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:41:
[...]

Doorgaans worden toch alleen accessoires af-fabriek bij de fiscale waarde opgeteld ?
Dingen die naderhand zijn ingebouwd tellen alleen mee voor het leasebedrag.....volgens mij
Ligt geloof ik aan het moment van kenteken?
Exact weet ik het niet helaas. een dergelijk verschil ben ik ook niet eerder tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Rob-T6 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:38:

- lederen bekleding
- stoelverwarming
- grotere velgen
- trekhaak
Achteraf zijn wel mijn bumpers meegespoten, bij de spuiterij. Was af-fabriek bij Ford niet mogelijk.
Of ik moest 3500 neerleggen voor een ST bumperkit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

Rob-T6 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:44:
[...]

Exact weet ik het niet helaas. een dergelijk verschil ben ik ook niet eerder tegen gekomen.
Van http://www.autoenfiscus.nl/bijtelling.html
Cataloguswaarde
De cataloguswaarde van de auto is bepalend voor de bijtelling. Voor een personenauto is de cataloguswaarde de nieuwprijs van de auto inclusief BPM en BTW. De cataloguswaarde van een bestelauto die vóór 1 juli 2005 is te naam gesteld, is inclusief BTW maar zónder BPM. Voor bestelauto’s die op 1 juli 2005 of later voor het eerst zijn te naam gesteld, geldt een cataloguswaarde inclusief BTW én BPM.

Opties en accessoires
Accessoires, opties en meeruitvoeringen kunnen worden gerekend tot de catalogusprijs. Voor auto’s met een tenaamstelling vóór 1 juli 2006 tellen accessoires mee voor de bijtelling als deze in de prijslijst van de importeur of fabrikant voorkomen én zijn ingebouwd vóór de dag van toekenning van het kenteken.
Voor auto’s met een tenaamstelling vanaf 1 juli 2006 geldt dat de bijtelling wordt berekend over de waarde zoals die ook voor de BPM-berekening geldt: de catalogusprijs inclusief de af-fabriek gemonteerde opties. Bij de dealer aangebrachte accessoires tellen dan niet langer mee voor de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Z___Z schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:41:
Dat is dus het punt, je betaalt wel minder dan iemand zonder lease auto, die dezelfde auto als jij prive rijdt. Reken maar uit wat je netto kwijt bent aan die auto als je hem zelf moest kopen. Dit is ongeveer de leaseprijs inclusief btw en brandstof voor 10k KM/jaar (gemiddelde wat een Nederlander ridjt). Over dat bedrag is dan al wel IB betaald.
Altijd maar die vergelijking, ik moet toch ook meer tijd investeren. Daar mag best wat tegenover staan, jij werkt immers ook niet voor noppes...

Zoals ik zeg:
Als ik deze auto niet zou kiezen: 700 euro per maand netto meer.
Als ik in januari dus de auto niet zou kiezen loopt het op tot 850 euro netto per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Laatst online: 22:47
Rob-T6 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:44:
[...]

Naar mijn weten tellen accessoires niet mee in de bijtelling & opties (lak, en allerlei pakketten) weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

dfrenner schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:56:
[...]

Altijd maar die vergelijking, ik moet toch ook meer tijd investeren. Daar mag best wat tegenover staan, jij werkt immers ook niet voor noppes...

Zoals ik zeg:
Als ik deze auto niet zou kiezen: 700 euro per maand netto meer.
Als ik in januari dus de auto niet zou kiezen loopt het op tot 850 euro netto per maand.
Maar ik neem aan dat je ook zelf je vervoer moet regelen, dus helemaal eerlijk is die vergelijking ook niet...
Ik zou in mijn geval geen extra loon krijgen als ik geen lease auto zou kiezen (auto hoort bij de functie) dus voor mij gaat die vlieger al helemaal niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
bonyuri schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:03:
Maar ik neem aan dat je ook zelf je vervoer moet regelen, dus helemaal eerlijk is die vergelijking ook niet...
Ik zou in mijn geval geen extra loon krijgen als ik geen lease auto zou kiezen (auto hoort bij de functie) dus voor mij gaat die vlieger al helemaal niet op...
Tuurlijk, straks is de afweging:
Kan ik voor 850 euro per maand zelf een auto rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

JB

Cédric roelt!

wvkreg schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:57:
[...]

Roest in de pijp jonge? 8)7 Als er iemand een zwaar leven heeft, ben jij het wel }:O Vol met vooroordelen en altijd weer die minachtende toon er op los laten richting anderen.

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 01-07-2016 15:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
bonyuri schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:03:

Overigens vind ik een leaseauto en dat je dan altijd nieuw rijdt helemaal geen voordeel.
Het is meer dat je precies weet welke kosten je kan verwachten. Als ik voor mijn baas 50k per jaar moet gaan rijden, legt hij het verschil bij.

Als ik privé zou gaan rijden, natuurlijk niet.

Als voorbeeld:
Ik rijd nu dus een Focus en de waarde zal niet gauw boven de 35k uitkomen i.v.m. budget.

Als ik zelf een auto moet regelen zou ik zoiets kunnen kiezen:
http://www.autotrader.nl/.../volvo-v70-j-20d-kinetic/

8.000 voor een dikke V70, die ik in de lease nooit kan kiezen.

Volgens ANWB autokosten:
Bij 25.000 km/jaar: 761 euro per maand
Bij 35.000 km/jaar: 900 euro per maand
Bij 50.000 km/jaar: 1060 euro per maand

Maar wie garandeert mij dat het bij dat bedrag per maand blijft? Niemand....

Als ik nu de toezegging krijg dat ik de komende 2 jaar maximaal 25.000 km per jaar hoef te rijden, kies ik direct voor zo'n V70 van mijzelf.

Maar dat kan mijn baas niet, dus daarom lease ik... Maar het vergelijken van een zelfde auto nieuw vind ik zo'n onzin.

Het is dat je een auto niet tweedehands kan lease, maar wie betaalt er nu 30k voor een c segment middenklasser als je zoiets als in de link van mij kunt kopen tweedehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

JB

Cédric roelt!

byn124 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:41:
[...]

Zover ik weet wel. Heb het nu ook al bij 2 auto's zo gedaan in ieder geval. Scheelde me de 1e keer 7000 euro en de 2e keer 4000 euro en dat is best interessant voor je bijtelling :)

Oa; leren bekleding, stoelverwarming, parkeerassist, andere grille, andere velgen, afneembare trekhaak, chrome raamlijsten...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dfrenner schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:27:
[...]

Overigens vind ik een leaseauto en dat je dan altijd nieuw rijdt helemaal geen voordeel.
Het is meer dat je precies weet welke kosten je kan verwachten. Als ik voor mijn baas 50k per jaar moet gaan rijden, legt hij het verschil bij.

Als ik privé zou gaan rijden, natuurlijk niet.

Als voorbeeld:
Ik rijd nu dus een Focus en de waarde zal niet gauw boven de 35k uitkomen i.v.m. budget.

Als ik zelf een auto moet regelen zou ik zoiets kunnen kiezen:
http://www.autotrader.nl/.../volvo-v70-j-20d-kinetic/

8.000 voor een dikke V70, die ik in de lease nooit kan kiezen.

Volgens ANWB autokosten:
Bij 25.000 km/jaar: 761 euro per maand
Bij 35.000 km/jaar: 900 euro per maand
Bij 50.000 km/jaar: 1060 euro per maand

Maar wie garandeert mij dat het bij dat bedrag per maand blijft? Niemand....

Als ik nu de toezegging krijg dat ik de komende 2 jaar maximaal 25.000 km per jaar hoef te rijden, kies ik direct voor zo'n V70 van mijzelf.

Maar dat kan mijn baas niet, dus daarom lease ik... Maar het vergelijken van een zelfde auto nieuw vind ik zo'n onzin.

Het is dat je een auto niet tweedehands kan lease, maar wie betaalt er nu 30k voor een c segment middenklasser als je zoiets als in de link van mij kunt kopen tweedehands?
Toch even verder berekend:
Ik heb nu 20k per jaar en 9000 zakelijk
Van de 700 euro budget kan ik netto 19 cent per km declareren. De rest is bruto.

20k per jaar kost 706 euro per maand aldus ANWB
9000km zakelijk betekent netto 145 per maand uit de 700 euro budget, blijft er 555 bruto over = 277,5 netto + 145 = 422 euro netto per maand.

706 - 422 = 284 euro per maand bijleggen (dit moet je vergelijken met de bijtelling voor een nieuwe leasebak)

Maar nu moet ik opeens verder gaan rijden...
Stel ik heb 40k per jaar en 29000 zakelijk
Van de 700 euro budget kan ik netto 19 cent per km declareren. De rest is bruto.

40k per jaar kost 942 euro per maand aldus ANWB
29000km zakelijk betekent netto 460 per maand uit de 700 euro budget, blijft er 240 bruto over = 120 netto + 460 = 580 euro netto per maand.

942 - 580 = 362 euro per maand bijleggen (dit moet je vergelijken met de bijtelling voor een nieuwe leasebak)

Maar nu moet ik opeens verder gaan rijden...
Stel ik heb 55k per jaar en 44000 zakelijk

55k per jaar kost 1110 euro per maand aldus ANWB
44000km zakelijk betekent netto 700 per maand uit de 700 euro budget, blijft er 0 bruto over = 0 netto + 700 = 700 euro netto per maand.

1110 - 700 = 410 euro per maand bijleggen (dit moet je vergelijken met de bijtelling voor een nieuwe leasebak)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:05
zonder moderator te willen spelen :) maar is dit niet meer een discussie voor in Het grote Leaseauto-topic
Mx. Alba schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:22:
Er is natuurlijk het Keuze leaseauto - Deel 4 topic voor discussies omtrent welke leaseauto men kiest, maar voor andere zaken rondom leaseauto's is er niet echt een topic, waardoor daar vaak discussies ontstaan over eigen bijdrage, eigen risico, etc. Vandaar dat het mij een goed idee lijkt om daar een specifiek topic voor te maken.

Dus hier kan alles mbt leaseauto's besproken worden. Niet alleen zakelijke lease, maar ook privé-lease. Maar let er wel op dat bijvoorbeeld een vraag over welke auto je zou leasen in het hierboven al genoemde andere topic thuishoort.

[ Voor 73% gewijzigd door Kees_frl op 01-07-2016 16:18 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Kees_frl schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:14:
zonder moderator te willen spelen :) maar is dit niet meer een discussie voor in Het grote Leaseauto-topic
Klopt, ik houd erover op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een discussie voor het andere topic. Overigens is het gemak ook niet echt in EURs uit te drukken vind ik. Ook al zou ik voor 100 of 200 EUR per maand een redelijk vergelijkbare auto prive kunnen rijden dan zou ik het nog niet doen. Onvoorziene uitgaven zijn bijvoorbeeld lastig in te calculeren en het is gewoon zo lekker het gemak dat je er van hebt. Daar komt bij dat elke 4 jaar een nieuwe auto me ook wat waard is. Je rijdt een stuk makkelijker nu je weet dat het je verder niks extra's kost etc. Het is de afweging of het je dat wel of niet waard is. Als het dit allemaal geen k*t boeit, dan kun je vast wel goedkoper prive rijden als de regeling bij je werkgever dit toe staan. Bij ons is er niet echt een optie er vanaf te zien dus hier kan het sowieso niet.

Maar inderdaad weer ontopic. Nog 8 weken en dan mag ik mijn nieuwe auto ophalen. Iemand hier wel eens zijn leaseauto overgenomen trouwens? Valt er wat te onderhandelen over de prijs? Of "take it or leave it" prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 13:26

page404

Website says no

B-Real schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:48:
[...]

Uhhh, nou heb ik niet heel veel ervaring met de SlowMotions maar de EcoBoost motoren blinken ook niet uit in vermogensafgifte.
Ik had een 1.0 met 125pk maar zo voelde het zeker niet, wat ook wel uit de cijfers blijkt vergeleken met concurrenten met hetzelfde vermogen.
ik vond ze ook vrij tam, meer lawaai dan echt trekkracht. Kan ook bijna niet anders met zo'n klein blok.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
page404 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:58:
[...]

ik vond ze ook vrij tam, meer lawaai dan echt trekkracht. Kan ook bijna niet anders met zo'n klein blok.
Hangt ook af van hoe ze zijn ingereden, mijn 100pk is nu een stuk vlotter dan wanneer ik hem ontving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een ecoboost focus. Voor 100 pk best wel fel maar echt geen strepentrekker. Wegligging boven gemiddeld in z'n klasse.
Ach wat ie aan power te kort komt maken de opties binnen wel weer goed.
Mijne heeft meer speelgoed dan menig "premium" leaseauto 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:23:
Hier ook een ecoboost focus. Voor 100 pk best wel fel maar echt geen strepentrekker. Wegligging boven gemiddeld in z'n klasse.
Ach wat ie aan power te kort komt maken de opties binnen wel weer goed.
Mijne heeft meer speelgoed dan menig "premium" leaseauto 8)
Ik ben wel benieuwd wat ie dan allemaal heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_A_User schreef op zondag 03 juli 2016 @ 09:20:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat ie dan allemaal heeft? :)
Wat ik heb terug gevonden...tis m'n voorloper... is nagenoeg de volledige optielijst aangevinkt :*)
Zaken als dode hoek waarschuwing, city stop, bi xenon, rijstrook waarschuwing/correctie, bestuurder monitoring. Zaken die ik vaak mis in de doorsnee premium leaseauto. Omdat mensen vaak kiezen voor een duurdere minder aangeklede auto.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die lijst ken ik niet uit mijn hoofd. Heb je stoelen die obv de keyless sleutel de instelling van de stoel onthouden? Zo nee: plebsmobiel :P

Edit: en dat spul is in de doorsnee premium leaseauto prima leverbaar, alleen zit er ook een fiks prijskaartje aan. Dus zie je het daar minder.
Ter indictie: drive select Audi A3: 300 euro. Skoda Octavia: 99 euro. En is gewoon aanzetten in de BC en that's it.

[ Voor 48% gewijzigd door The Eagle op 03-07-2016 11:39 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg niet dat het niet leverbaar is... je ziet het niet zo vaak, idd door de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:28
Ik rij nu bijna een jaar in een v40 d2 business sport, tegen leasetarief €771 / 60 maanden / 40k km.
Budget is op dit moment €785. En nu komt het, heb gehoord dat m'n budget gelijkgetrokken wordt met de rest, dus wordt het €910. Op dit moment draag ik €161 bijtelling af voor de v40 (€30.790 catalogus, 14%).
En dan begint het stiekem toch wel te kriebelen als ik met een schuin oog naar een 118d of v40 d4 met thor lampen kijk... Maar ik heb getekend voor m'n huidige auto. Is de enige oplossing dan zoeken naar iemand binnen het bedrijf die m wil overnemen? Er zullen vast mensen zijn die ditzelfde hebben meegemaakt. Aan de andere kant kost m'n 14% v40 mij heel weinig natuurlijk... Een 118d of v40 d4 zit makkelijk €100 pm daarboven in de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:19:
Ik rij nu bijna een jaar in een v40 d2 business sport, tegen leasetarief €771 / 60 maanden / 40k km.
Budget is op dit moment €785. En nu komt het, heb gehoord dat m'n budget gelijkgetrokken wordt met de rest, dus wordt het €910. Op dit moment draag ik €161 bijtelling af voor de v40 (€30.790 catalogus, 14%).
En dan begint het stiekem toch wel te kriebelen als ik met een schuin oog naar een 118d of v40 d4 met thor lampen kijk... Maar ik heb getekend voor m'n huidige auto. Is de enige oplossing dan zoeken naar iemand binnen het bedrijf die m wil overnemen? Er zullen vast mensen zijn die ditzelfde hebben meegemaakt. Aan de andere kant kost m'n 14% v40 mij heel weinig natuurlijk... Een 118d of v40 d4 zit makkelijk €100 pm daarboven in de bijtelling.
Is afhankelijk van je werkgever, en de geldende regels aldaar. Bij ons is het jammer maar helaas. Bij andere bedrijven mag je als je een hoger budget krijgt wisselen met een poolauto in de hogere categorie. Als je dan slim bent, pak je een duurdere auto die er bijna uit gaat. Kun je zelf wat nieuws bestellen. Anders inderdaad is er wellicht iemand die hem over wil nemen.
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:22:
[...]

Wat ik heb terug gevonden...tis m'n voorloper... is nagenoeg de volledige optielijst aangevinkt :*)
Zaken als dode hoek waarschuwing, city stop, bi xenon, rijstrook waarschuwing/correctie, bestuurder monitoring. Zaken die ik vaak mis in de doorsnee premium leaseauto. Omdat mensen vaak kiezen voor een duurdere minder aangeklede auto.
Toch allemaal niet hele spannende opties? Veel is bij premium standaard, en andere opties zou me geen budget waard zijn. Ik heb persoonlijk ook liever een "premium" auto met meer PKs dan een minder premium auto met eco motor maar wel veel opties. Maar goed, dat is persoonlijk. Geeft mij maar een goede automaat en meer koppel & PKs in een premiun dan de bovenstaande opties.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2016 14:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als ik jou was zou ik lekker door rijden in die 14% V40 en genieten van het feit dat hij nu nog goedkoper wordt omdat je geen eigen bijdrage meer hebt. Oké dan rijden er mensen rond, zoals ik over een kleine drie maanden, in zo'n mooie nieuwe V40, maar ons kan je dan lekker uitlachen want jij rijdt voor de helft van het geld in een nagenoeg gelijkwaardige auto. :)

Zelf ging ik in eerste instantie ook voor het overnemen van de 14% V40 van een collega die misschien met zijn eigen auto wilde gaan rijden. Pas toen bleek dat dat niet door zou gaan ben ik een eigen auto gaan uitzoeken en dat is dus inderdaad een V40 CC D3 Nordic+ geworden. Veel duurder inderdaad want 21% bijtelling maar ik dacht toen zo dat als ik sowieso meer ga betalen dan wil ik ook meer auto. :D

[ Voor 14% gewijzigd door Mx. Alba op 03-07-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
Mx. Alba schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:46:
[...]

Als ik jou was zou ik lekker door rijden in die 14% V40 en genieten van het feit dat hij nu nog goedkoper wordt omdat je geen eigen bijdrage meer hebt. Oké dan rijden er mensen rond, zoals ik over een kleine drie maanden, in zo'n mooie nieuwe V40, maar ons kan je dan lekker uitlachen want jij rijdt voor de helft van het geld in een nagenoeg gelijkwaardige auto. :)

Zelf ging ik in eerste instantie ook voor het overnemen van de 14% V40 van een collega die misschien met zijn eigen auto wilde gaan rijden. Pas toen bleek dat dat niet door zou gaan ben ik een eigen auto gaan uitzoeken en dat is dus inderdaad een V40 CC D3 Nordic+ geworden. Veel duurder inderdaad want 21% bijtelling maar ik dacht toen zo dat als ik sowieso meer ga betalen dan wil ik ook meer auto. :D
Budget: 785. Leasetarief: 771. Waar zit dat goedkoper rijden omdat de eigen bijdrage wegvalt?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

O ik had verkeerd gelezen. Maar dan nog, zou ik gewoon lekker goedkoop doorrijden in die situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Mx. Alba schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:03:
O ik had verkeerd gelezen. Maar dan nog, zou ik gewoon lekker goedkoop doorrijden in die situatie.
Ik ook, al kan ik me voorstellen dat dat lastig is als je wellicht de mogelijkheid hebt een nieuwe auto te rijden. Dan ben je toch enthousiast. ;)

Maar inderdaad, ik zou denk ik ook goedkoop blijven doorrijden.

Dat zeg ik nou wel, maar ik ben deze week ook overgestapt van een 14% gebakje (DS3) naar een 21% Octavia :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Budget is op dit moment €785. En nu komt het, heb gehoord dat m'n budget gelijkgetrokken wordt met de rest, dus wordt het €910.
[...]
Wordt het restant ongebruikt leasebudget door je werkgever uitbetaald? Bij ons is dat namelijk wel zo (75% van het ongebruikt budget), en kan ik mooi een deel van mijn bijtelling mee bekostigen.

Mocht jouw werkgever ook zo'n regeling hebben, dan zou ik zeker geen reden tot klagen hebben aangezien je dan wel degelijk goedkoper gaat rijden. Zo niet, dan weet je nog steeds wat je hebt maar kan ik het gevoel om toch het budget beter aan te spreken ook beter begrijpen.

Overigens is het per werkgever verschillend wat met zulke soort verzoeken wordt gedaan. Die van mij is vrij coulant hierin mits je met een goed onderbouwde reden aankomt. Wagenparkbeheerder gaat de auto dan proberen bij iemand anders in te zetten.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Just_A_User schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:08:
[...]

Ik ook, al kan ik me voorstellen dat dat lastig is als je wellicht de mogelijkheid hebt een nieuwe auto te rijden. Dan ben je toch enthousiast. ;)

Maar inderdaad, ik zou denk ik ook goedkoop blijven doorrijden.

Dat zeg ik nou wel, maar ik ben deze week ook overgestapt van een 14% gebakje (DS3) naar een 21% Octavia :P
Ik ga binnenkort overstappen van een 14% Octavia naar een 21% Octavia ;)
Extra bijtelling neem ik voor lief O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
bonyuri schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:40:
[...]

Ik ga binnenkort overstappen van een 14% Octavia naar een 21% Octavia ;)
Extra bijtelling neem ik voor lief O-)
Toevallig ben ik sinds vorige week ook overgestapt van een 14% Volvo V40 D2 naar een 20% V40 D4 Geartronic. Auto hoefde er niet uit (contract loopt nog een jaar) maar kon het niet weerstaan :9

[ Voor 10% gewijzigd door Hoteldebotel op 04-07-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
B-Real schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:48:
Weet je zeker dat je de 125 had dan?
Er is toch ook een 100pk versie van Ford?

Ik heb nu een vervangende Focus mee ivm onderhoud:
1.0; 3 cilinder ecoboost; 125pk
0-100: 11,2
Top: 193

Voor een Focus van ruim 1300kg toch netjes?

Ik vind hem ook echt niet tam aanvoelen.

Mijn ervaring met slowmotions ging het om de befaamde 1.2tdi en die was echt een stuk trager. Natuurlijk ook minder vermogen, maar ik had hem in een Fabia en dat is ook weer minder gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Yep ik weet het zeker, ik had een First Edition met 125pk.
Het is lastig uit te leggen, maar ik had altijd het idee dat halfgas of volgas niet uitmaakte. Hij ging wel van zijn plek, maar het voelde nooit vlot aan. Iets wat ook wel te merken was als je op de snelweg, na twee inhalende vrachtwagens, weer op het gas gaat achter een gelijkwaardige auto aan. Je bent nooit sneller.

De Clio met 90pk (wel slechts 980kg) die ik daarvoor had was tot de 120 voor mijn gevoel net zo snel denk ik. Hoewel je daarvoor wel meer je best moet doen, de EcoBoost motor is wel heerlijk soepel.

Ik heb nu sinds vrijdag een Astra met 150pk. Is niet helemaal te vergelijken natuurlijk vanwege de 25pk extra, maar deze gaat in 8,5 seconde naar de 100 en dat vind ik gewoon een erg groot verschil. Een Leon met 1.4 en 150pk doet dit zelfs in 8 seconden. Toch een behoorlijk groot verschil voor "slechts" 25pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
B-Real schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:21:
Yep ik weet het zeker, ik had een First Edition met 125pk.
Het is lastig uit te leggen, maar ik had altijd het idee dat halfgas of volgas niet uitmaakte. Hij ging wel van zijn plek, maar het voelde nooit vlot aan. Iets wat ook wel te merken was als je op de snelweg, na twee inhalende vrachtwagens, weer op het gas gaat achter een gelijkwaardige auto aan. Je bent nooit sneller.

De Clio met 90pk (wel slechts 980kg) die ik daarvoor had was tot de 120 voor mijn gevoel net zo snel denk ik. Hoewel je daarvoor wel meer je best moet doen, de EcoBoost motor is wel heerlijk soepel.

Ik heb nu sinds vrijdag een Astra met 150pk. Is niet helemaal te vergelijken natuurlijk vanwege de 25pk extra, maar deze gaat in 8,5 seconde naar de 100 en dat vind ik gewoon een erg groot verschil. Een Leon met 1.4 en 150pk doet dit zelfs in 8 seconden. Toch een behoorlijk groot verschil voor "slechts" 25pk.
Tja een Focus 150 pk voelt ook een stuk vlotter aan dan de 125pk versie ;)
Maar goed, het is mij vanochtend 100% meegevallen, hij voelt al vlotter aan dan mijn Focus 1.6 diesel.

Lekker soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik heb bij mijn zoektocht naar een nieuwe lease auto ook nog met een schuin oog gekeken naar de Focus met 182pk, deze kwam qua prestaties in de buurt van de 150pk concurrenten.
Mijn gevoel zegt dan ook dat de specificaties niet in lijn liggen met daadwerkelijke prestaties bij Ford en dat dit bij andere merken beter voor elkaar.

Wat niet wegneemt dat het gewoon soepele en fijne motoren zijn, zeker voor dagelijks gebruik. Wat dat betreft niks dan lof voor de 125pk versie waar ik mee reed. Ik rijd regelmatig in Duitsland en 180 op de cruise control was een fluitje van een cent en 210 op de teller vind ik ook zeker niet slecht voor een 1.0 drie cilinder.
Pagina: 1 ... 15 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic