Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.143 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:36

bonyuri

Investigator!

Just_A_User schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:37:
[...]

Standaard 1.6. Omdat ik niet ga betalen voor iets wat ik niet nodig heb. What the hell moet ik met een sportstuur en schakelpaddles in een 1.6? 8)7 dat ik dan kan zeggen dat ik dat heb? Nee, die tijd ligt ver achter me want elke DSG die ik hiervoor gehad heb (bij VW) had ik wel schakelpaddles die ik _nooit_ gebruikt heb.

Ik heb in mijn huidige auto ook schakelpaddles. Gebruik ik ook nooit. Ik ga daar geen geld aan uitgeven.
Het was gewoon interesse. Het Dynamic pakket biedt (naar mijn idee) betere stoelen, en je krijgt er "gratis" een sportstuur bij.
Paddlestje waren bij mij maar 100 euro extra, dus dat vond ik het ook wel waard.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mx. Alba schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:35:
[...]

De wetgever stelt dat schade ontstaan tijdens het "uitvoeren van het werk" niet op de werknemer verhaald mag worden. Uit jurisprudentie blijkt dat woon-werkverkeer wel niet onder "werktijd" valt - maar wel onder "het uitvoeren van het werk". Je krijgt immers die leasewagen van je werkgever specifiek (onder andere) om ermee naar je werk te rijden, toch?

Bovendien is dit een typische schade, net als parkeerschade en andere krasjes en deukjes die je bij "normaal gebruik" sowieso wel krijgt, die volledig vallen onder het risico van het bezitten van een motorvoertuig. Als de werkgever wil voorkomen om voor dit soort schade op te draaien, moeten ze maar geen leaseauto ter beschikking stellen aan de werknemer...
Dat klinkt toch niet geheel waterdicht :( Nu wil het in mijn geval: woon/werkverkeer = van thuis naar de klant (detachering). Is dat ook woon/werkverkeer :?
Op basis van het Burgerlijk Wetboek is de werknemer wel aansprakelijk voor schade die door zijn toedoen buiten werktijd is ontstaan. Alhoewel uit de rechtspraak volgt dat “werktijd” ruim wordt uitgelegd (hier valt bijvoorbeeld ook het rijden naar een personeelsfeest onder), zal er doorgaans geen sprake zijn van “werktijd” tijdens woon-werkverkeer.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 27-06-2016 11:45 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

JB schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:42:
[...]
Dat klinkt toch niet geheel waterdicht :( Nu wil het in mijn geval: woon/werkverkeer = van thuis naar de klant (detachering). Is dat ook woon/werkverkeer :?

[...]
Van huis naar kantoor is inderdaad een twijfelgeval. Voor sommige zaken is dat niet zakelijk (het is bijvoorbeeld geen werktijd), voor andere zaken wel (bij leaseauto's valt het onder zakelijk gebruik en zonder leaseauto kan je een netto vergoeding van de kosten krijgen). Van huis naar klant is juist overduidelijk WEL zakelijk.

Nog zo'n voorbeeld: als je onderweg van huis naar kantoor (of van kantoor naar huis) een ongeluk krijgt en daarbij gewond raakt, is dat geen arbeidsongeval. Als je echter onderweg naar of van een klant, dan is het wel een arbeidsongeval, en dan maakt niet uit of je van huis naar klant of van kantoor naar klant (of de andere kant op) rijdt... Het verschil is namelijk dat je in opdracht van je werkgever naar die klant rijdt (ipv naar kantoor).

Ik heb trouwens een nieuw topic geopend: Het grote Leaseauto-topic
Voor alles over leaseauto's wat niet in dit topic thuishoort - dus bijvoorbeeld en met name discussie over eigen risico, leasebudgetten, etc. zodat het in dit topic weer netjes on topic verder kan. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Mx. Alba op 27-06-2016 12:23 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Mooi !! Morgen proefrit :*)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Elm0wer schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:52:
[...]

Mooi !! Morgen proefrit :*)
Welke uitvoering ga je testen?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wheeeee, die van mij is eindelijk besteld. Verwachte levering, week 37... Het aftellen is begonnen. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
Mx. Alba schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:14:
Wheeeee, die van mij is eindelijk besteld. Verwachte levering, week 37... Het aftellen is begonnen. :D
Afbeeldingslocatie: http://memeguy.com/photos/images/my-reaction-as-a-book-reader-when-tonights-game-of-thrones-started-13070.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

D2 of D3? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik had de D4 gewild maar het is uiteindelijk de D3 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
Rivanov schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:55:
[...]

Welke uitvoering ga je testen?
Business uitvoering met comfort pakket.

Ik twijfel tussen het bestellen van een nieuwe of een voorraad auto.

Wachttijd is ruim 3 maanden momenteel..

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Klopt. Om die reden heb ik ook een voorraad model (Innovation) die toevallig voldeed aan al mijn eisen. De Intellilux LED koplampen schroeven de levertijd enorm op.
Kon binnen een week rijden, wat ik nu sinds twee weken naar alle tevredenheid doe. :)

Welke motorisering neem je? Heb zelf de 1.4 Turbo en die is top.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 27-06-2016 15:07 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
Rivanov schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:07:
Klopt. Om die reden heb ik ook een voorraad model (Innovation) die toevallig voldeed aan al mijn eisen. De Intellilux LED koplampen schroeven de levertijd enorm op.
Kon binnen een week rijden, wat ik nu sinds twee weken naar alle tevredenheid doe. :)

Welke motorisering neem je? Heb zelf de 1.4 Turbo en die is top.
Precies mijn gedachten.. dan maar niet rood of blauw maar zwart bijvoorbeeld.

110 PK diesel uitvoering. Verplicht diesel met mijn km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gelukkig heb ik de kleur die ik wilde (Asteroid Grey). :)
Veel plezier met proefrijden! Benieuwd hoe hij je bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
bonyuri schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:38:
[...]

Het was gewoon interesse. Het Dynamic pakket biedt (naar mijn idee) betere stoelen, en je krijgt er "gratis" een sportstuur bij.
Paddlestje waren bij mij maar 100 euro extra, dus dat vond ik het ook wel waard.
Dat Dynamic pakket is dus maar bij 2 dealers in heel Nederland te zien/zitten (en voor mij is de dichtstbijzijnde 100km rijden). Ben daarnaast nu ook even klaar met Skoda. Gister langs de dealer voor een offerte met de DSG en Panoramadak actie. Blijkt dat de panoramadak actie alleen op oude voorraad modellen is en de DSG alleen op de 1.0 benzine motor. Staat dus geen letter over op hun site, alleen "vraag de dealer naar de voorwaarden". Heb de importeur ook al gebeld maar die verwijst gewoon naar de regel "vraag de dealer naar de voorwaarden". Laat je dus niet verleiden door deze "actie" van Skoda (tenzij je natuurlijk benzine gaat/mag rijden).

Ze noemen het ook stapel voordeel op de site alleen dat is onmogelijk om te doen. Die panoramamodellen zijn alleen van voor juni en toen was de 1.0 motor nog niet leverbaar... (zo, ben ik het even kwijt :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
jongetje schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 06:57:
[...]

Dat Dynamic pakket is dus maar bij 2 dealers in heel Nederland te zien/zitten (en voor mij is de dichtstbijzijnde 100km rijden). Ben daarnaast nu ook even klaar met Skoda. Gister langs de dealer voor een offerte met de DSG en Panoramadak actie. Blijkt dat de panoramadak actie alleen op oude voorraad modellen is en de DSG alleen op de 1.0 benzine motor. Staat dus geen letter over op hun site, alleen "vraag de dealer naar de voorwaarden". Heb de importeur ook al gebeld maar die verwijst gewoon naar de regel "vraag de dealer naar de voorwaarden". Laat je dus niet verleiden door deze "actie" van Skoda (tenzij je natuurlijk benzine gaat/mag rijden).

Ze noemen het ook stapel voordeel op de site alleen dat is onmogelijk om te doen. Die panoramamodellen zijn alleen van voor juni en toen was de 1.0 motor nog niet leverbaar... (zo, ben ik het even kwijt :( )
haha, herkenbaar van toen ik voor de 1 serie BMW aan het kijken was.
Nee, die kleur kan niet met dat pakket. Nee, die velgen kunnen niet in dat pakket. etc. etc. 8)7

Daarom ben ik ook verder gaan kijken en uiteindelijk voor de V40 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik heb een offerte liggen voor een Skoda octavia combi 1.6TDI waar 900 euro korting op de DSG op van toepassing is.
Normaal 1000 euro, maar blijkbaar is MY2017 100 euro duurder door de toevoeging van SmartGate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
bonyuri schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:11:
Ik heb een offerte liggen voor een Skoda octavia combi 1.6TDI waar 900 euro korting op de DSG op van toepassing is.
Normaal 1000 euro, maar blijkbaar is MY2017 100 euro duurder door de toevoeging van SmartGate
Dan ben ik benieuwd of die offerte ook daadwerkelijk akkoord krijgt van de dealer en je hem echt mag gaan tekenen. Mijn dealer en de importeur zeggen dat het niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik heb van de leasemaatschappij de melding gekregen dat mijn auto ongeveer 1000 euro goedkoper zal zijn.
Ik kon geen opties meer wijzigen / kiezen, aangezien de auto (net) in bestelling was.

Eerlijk gezegd moet ik het ook nog maar zien als de auto geleverd is, maar ik heb het in ieder geval geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

PdeBie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:10:
[...]

haha, herkenbaar van toen ik voor de 1 serie BMW aan het kijken was.
Nee, die kleur kan niet met dat pakket. Nee, die velgen kunnen niet in dat pakket. etc. etc. 8)7

Daarom ben ik ook verder gaan kijken en uiteindelijk voor de V40 gegaan.
Moet je simpelweg Individual nemen. Dan kan je alles met elkaar naar believen combineren en bijgevolg kan je het beste en mooiste leder gelijk uitzoeken! ;)

edit: waarbij ik er gemakshalve vanuit ga dat dat op een 1 Serie ook een optie is...

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 28-06-2016 09:42 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:44
Gisteren de beslissing genomen:

Het gaat de Renault Megane energy dCI 110 Bose 5d worden
- Kleur blue cosmos
- Pack Cruising
- Pack Easy Park Assist
- R-link 8.7" navi/multimedia systeem

Prima complete auto voor nog geen €31.000, die er (naar mijn mening) nog goed uitziet ook :)
Nu maar hopen dat de levertijd een beetje meevalt maar ik vrees dat ik nog wel even moet wachten..

Afbeeldingslocatie: http://content.screencast.com/users/Vertje/folders/Default/media/475d372c-c41c-43ad-8f34-13009b6379f9/4-renault-megane-552.jpg

I know; dit is een andere kleur maar ik kon geen mooie foto vinden in mijn kleur (althans op een beeldscherm ziet de kleur blauw er heel anders uit dan in het echt) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:29

page404

Website says no

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:41:
[...]

Moet je simpelweg Individual nemen. Dan kan je alles met elkaar naar believen combineren en bijgevolg kan je het beste en mooiste leder gelijk uitzoeken! ;)

edit: waarbij ik er gemakshalve vanuit ga dat dat op een 1 Serie ook een optie is...
Ik heb die optie niet gezien bij het samenstellen van mijn 1. Ik kwam hetzelfde tegen hoor. Sport-pack, oh, dan mag ik al die andere velgen niet meer kiezen. Blauw is mooi! Oh, dan vervalt het Centennial pakket en moet ik het M-pakket nemen. Grrrrr.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

page404 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:10:
[...]

Ik heb die optie niet gezien bij het samenstellen van mijn 1. Ik kwam hetzelfde tegen hoor. Sport-pack, oh, dan mag ik al die andere velgen niet meer kiezen. Blauw is mooi! Oh, dan vervalt het Centennial pakket en moet ik het M-pakket nemen. Grrrrr.
Kan ook niet op de 1. Maar als het wel kon, zou je het niet doen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 06:57:
[...]

Inderdaad de betere "acties" dit.. Is dus eigenlijk alleen op toepassing op de 1.0. Zet dat er dan ff lekker ergens bij. Ook al is het in de kleine letters.. Bij de 1.0 kun je overigens nog wel het dakkie voor 590 krijgen. Niet alleen op voorraad modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:12:
[...]

Kan ook niet op de 1. Maar als het wel kon, zou je het niet doen denk ik. :)
Why not?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor antwoord op die vraag moet je bij BMW zijn denk ik. Ik neem tenminste aan dat de site van BMW klopt.

http://www.bmw.nl/nl/cont...individual/overzicht.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik bedoel waarom hij het niet zou doen, denk jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:14:
Ik bedoel waarom hij het niet zou doen, denk jij.
Zie 99,9% van de leaserijders daar geen geld/budget aan besteden. 2k voor een kleurtje, 3k voor wat leer etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:19:
[...]

Zie 99,9% van de leaserijders daar geen geld/budget aan besteden. 2k voor een kleurtje, 3k voor wat leer etc.
Ik denk dat je je daar aardig in kan vergissen. Ga maar eens kijken bij de iets luxer aangeklede 3, 4 en 5 series bij de dealer-tweedehandsjes. Een groot deel daarvan heeft juist wel Individual aankleding. Het leasebedrag is (I know, discussie blijft terugkomen) iets dat de werkgever betaalt en niet de werknemer. Budget terugkrijgen is, zeker bij hogere budgetten, niet gebruikelijk (van wat ik om me heen zie en hoor), maar dat verschilt per branche ga ik vanuit. Ik denk dat iemand die een goed aangeklede 3 of hoger (4, 5, GT etc) least niet zoveel geeft om een paar duizend meer of minder aan waarde voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:24:
[...]

Ik denk dat je je daar aardig in kan vergissen. Ga maar eens kijken bij de iets luxer aangeklede 3, 4 en 5 series bij de dealer-tweedehandsjes. Een groot deel daarvan heeft juist wel Individual aankleding. Het leasebedrag is (I know, discussie blijft terugkomen) iets dat de werkgever betaalt en niet de werknemer. Budget terugkrijgen is, zeker bij hogere budgetten, niet gebruikelijk (van wat ik om me heen zie en hoor), maar dat verschilt per branche ga ik vanuit. Ik denk dat iemand die een goed aangeklede 3 of hoger (4, 5, GT etc) least niet zoveel geeft om een paar duizend meer of minder aan waarde voor de auto.
Ik blijf erbij dat het om een te verwaarlozen aantal gaat. Ik weet dat jij in een branche werkt waar iedereen een auto van 60k+ rijdt, maar dat is niet het gemiddelde in alle branches. :) En iemand die tot een 60k kan leasen zie ik nog niet snel 2k voor een kleurtje en 3k voor iets beter/mooier leer neertellen. Dat is gewoon niet de werkelijkheid. Dan kiest men liever voor 2-3k andere opties. Komt nog bij dat als je echt individual wil, je er daar nog niet mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Ik blijf erbij dat het om een te verwaarlozen aantal gaat. Ik weet dat jij in een branche werkt waar iedereen een auto van 60k+ rijdt, maar dat is niet het gemiddelde in alle branches. :) En iemand die tot een 60k kan leasen zie ik nog niet snel 2k voor een kleurtje en 3k voor iets beter/mooier leer neertellen. Dat is gewoon niet de werkelijkheid. Dan kiest men liever voor 2-3k andere opties. Komt nog bij dat als je echt individual wil, je er daar nog niet mee bent.
/eens
Kijk bij de grote detacheerders en de grootverbruikers van lease-auto's. Dan zit je toch in het lagere segment, en mag je alleen dromen van lederen bekleding ;w
En dat erbij, n=1

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik vind het al heel wat dat je bij ons zelf mag kiezen welke exacte auto er bij welke dealer voor je besteld gaat worden en er geen merkenbeleid is. Afhankelijk van het aantal verwachte kilometers ben je verplicht om benzine of diesel te rijden, en men wil graag iedereen in auto's met een A- of B-label hebben, maar ook daar is omheen te komen. Mijn huidige leasewagen is bijvoorbeeld een diesel, terwijl ik toen ik die uitzocht eigenlijk verplicht benzine had moeten leasen, en mijn volgende auto heeft een D-label... Dat is bij sommige werkgevers wel anders, die hebben dan bijvoorbeeld een interessante deal met VAG gesloten en moet dus alles van VAG komen en wordt centraal ingekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kecin schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:05:
[...]

/eens
Kijk bij de grote detacheerders en de grootverbruikers van lease-auto's. Dan zit je toch in het lagere segment, en mag je alleen dromen van lederen bekleding ;w
En dat erbij, n=1
Ik ben het met jullie eens dat de grote bubs aan leasebakken in het lagere segment zitten, maar vlak het absolute aantal aan hogere segment auto's niet uit, he! Vergeet niet dat jaaaaaren lang de Passat de meest geleaste auto geweest is, die was aanzienlijk populairder dan zelfs de Golf. En er zijn 10.000en S/V60's, Mondeo's, 3 en 5 series, A4, 5 en 6-en, C en E Klasses, en een hele zwik minder populaire, maar zeker wel duurdere leasebakken. Het mag in verhouding dan wellicht klein lijken, absoluut zijn het er echt een noemenswaardig aantal!

Dus streep de detacheerders en consorten voor het grootste deel nu eens weg en kijk naar de echte bedrijven die hun eigen personeel van auto's voorzien, zoals het MKB, banken, verzekeraars, aannemers etc.

Lederen bekleding kan trouwens iedereen nemen, hoor, kost je werkelijk niets: gewoon aftermarket leder en het is geen optie meer maar een accessoire die niet bijtelt (wederom: er vanuit gaande dat de werkgever het leasebedrag betaalt!)

[ Voor 21% gewijzigd door AllSeeyinEye op 28-06-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:41
Zit nu op 100.000KM dus moet nog 45.000 met mijn V40 D4. Ben wel voorzichtig aan het rond kijken, maar het is natuurlijk nog ver weg. Moet zeggen dat ik zeer, zeer tevreden ben over de D4. Voor sommigen wellicht een nadeel dat je ze veel ziet op de weg, ik heb daar totaal geen last van als ik rij. Dan geniet ik 10x meer van het rijplezier in deze hele fijne auto.

Ik hoop zelf dat de nieuwe V40 (als die er komt) dat mooie nieuwe Ipad achtige scherm heeft en ook de rest van de interieur aanpassingen die straks gaat zien in de grotere modellen Volvo. Dan kan het, mits het financieel past, weer een heel goede optie zijn.

Verder vind ik nu de nieuwe Renault Megane ook erg mooi. Dus alles maar even goed in de gaten houden wat er gaat komen en wat er nog gaat veranderen qua regels etc.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Juancho schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:55:
Zit nu op 100.000KM dus moet nog 45.000 met mijn V40 D4. Ben wel voorzichtig aan het rond kijken, maar het is natuurlijk nog ver weg. Moet zeggen dat ik zeer, zeer tevreden ben over de D4. Voor sommigen wellicht een nadeel dat je ze veel ziet op de weg, ik heb daar totaal geen last van als ik rij. Dan geniet ik 10x meer van het rijplezier in deze hele fijne auto.

Ik hoop zelf dat de nieuwe V40 (als die er komt) dat mooie nieuwe Ipad achtige scherm heeft en ook de rest van de interieur aanpassingen die straks gaat zien in de grotere modellen Volvo. Dan kan het, mits het financieel past, weer een heel goede optie zijn.

Verder vind ik nu de nieuwe Renault Megane ook erg mooi. Dus alles maar even goed in de gaten houden wat er gaat komen en wat er nog gaat veranderen qua regels etc.
Dit is het interieur van de 2017 facelift van de V40. Dat scherm ziet er niet veel groter uit dan bij de eerdere modellen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YhuRqn5O5Rq9bgouDoqlVZkb/full.png

En aangezien de V40 dus met MY2017 een facelift heeft, denk ik niet dat de MY2018 waar jij waarschijnlijk dan tegenaan zou lopen heel veel zal verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:36
Juancho schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:55:

De nieuwe Renault Megane GT, vanafprijs 31.290. 205 pk benzine, automaat en launch control _/-\o_ :D
Mx. Alba schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:29:
[...]

Dit is het interieur van de 2017 facelift van de V40. Dat scherm ziet er niet veel groter uit dan bij de eerdere modellen...

[afbeelding]

En aangezien de V40 dus met MY2017 een facelift heeft, denk ik niet dat de MY2018 waar jij waarschijnlijk dan tegenaan zou lopen heel veel zal verschillen.
Het scherm is niet groter geworden sinds MY2013/2014, er zit alleen een ander multimediasysteem achter. Ik verwacht ook niet dat er snel een heel nieuw model komt, omdat er net een facelift geweest is inderdaad.

[ Voor 26% gewijzigd door Tankiej op 28-06-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tankiej schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:36:
Het scherm is niet groter geworden sinds MY2013/2014, er zit alleen een ander multimediasysteem achter. Ik verwacht ook niet dat er snel een heel nieuw model komt, omdat er net een facelift geweest is inderdaad.
Klopt, de V40 MY2017 heeft wel de nieuwe Sensus Connect met Apple CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tankiej schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:36:
[...]

De nieuwe Renault Megane GT, vanafprijs 31.290. 205 pk benzine, automaat en launch control _/-\o_ :D
Dat is toch een leuke auto tegen 22%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Launch control is toch zo'n knopje dat volautomatisch op traction control accellereert naar 200 km/h in 4 en dan de controle aan de bestuurder teruggeeft? Is zoiets ooit road legal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:30:
Launch control is toch zo'n knopje dat volautomatisch op traction control accellereert naar 200 km/h in 4 en dan de controle aan de bestuurder teruggeeft? Is zoiets ooit road legal?
Launch Control is volgens mij prima legaal, het zorgt er gewoon voor dat je zonder wielspin etc volgas naar de 100 km/u schiet.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:17
Launch control zit zelfs op mijn Golf 1.6 TDI.... Nooit gebruikt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Krijg je bij VW ook een petje automatisch meegeleverd als je die optie kiest? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 09:10

byn124

Thunderace

The Eagle schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:10:
Krijg je bij VW ook een petje automatisch meegeleverd als je die optie kiest? :P
Vast! En een bontkraagje tegen meerbetaling O-)

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:44:
[...]

Klopt, de V40 MY2017 heeft wel de nieuwe Sensus Connect met Apple CarPlay.
Weet je het zeker? Het is nergens terug te vinden dat de MY2017 over Apple Carplay beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

Reinier

\o/

CarPlay heb ik alleen op de 90-serie gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmmmm inderdaad geen CarPlay maar wel Sensus Connect in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:36

aex351

I am the one

[...]

[afbeelding]

Zie weinig verschil moet ik eerlijk zeggen. Het dashboard is nog steeds zo onoverzichtelijk en onhandig met al die knoppen dat het al was. Daarnaast lijkt het scherm niet echt bepaald groter.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, ligt eraan wat je onhandig vindt. Ik ben al heel lang gewend aan Volvo's. Het numpad in de middenconsole is juist handig, want daarmee kan ik zonder te kijken een telefoonnummer intoetsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:09:
Tja, ligt eraan wat je onhandig vindt. Ik ben al heel lang gewend aan Volvo's. Het numpad in de middenconsole is juist handig, want daarmee kan ik zonder te kijken een telefoonnummer intoetsen.
Maar goed, hoe vaak doe je dat? Ik rij (nog) een V60 maar heb volgens mij nog nooit een nummer ingetoets zo. Gebruik ze wel voor favorieten zodat ik snel mijn vrouw, vriendin #1 en vriendin #2 kan bellen. Verder vind ik het ook niet onoverzichtelijk/onhandig. Ben misschien ook ouderwets maar ik heb dit liever dan een 10" tablet in de middenconsole. Zal allemaal wennen maar nu kan ik zonder te kijken en verschillende schermen door te moeten blindelings de stoelverwarming vinden, temperatuur aanpassen en even de deuren van de kinderen ontgrendelen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery_adv/public/5/40//dsc_6348.jpg?itok=6CNWZ0fx

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:36:
[...]

Maar goed, hoe vaak doe je dat? Ik rij (nog) een V60 maar heb volgens mij nog nooit een nummer ingetoets zo. Gebruik ze wel voor favorieten zodat ik snel mijn vrouw, vriendin #1 en vriendin #2 kan bellen. Verder vind ik het ook niet onoverzichtelijk/onhandig. Ben misschien ook ouderwets maar ik heb dit liever dan een 10" tablet in de middenconsole. Zal allemaal wennen maar nu kan ik zonder te kijken en verschillende schermen door te moeten blindelings de stoelverwarming vinden, temperatuur aanpassen en even de deuren van de kinderen ontgrendelen.

[afbeelding]
Pff een verkapte kijk mij twee vriendinnetjes hebben post :P

Man dat interieur is wel echt prachtig is dat de V60 hybrid?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:14:
[...]

Pff een verkapte kijk mij twee vriendinnetjes hebben post :P

Man dat interieur is wel echt prachtig is dat de V60 hybrid?
Nee, is het interieur van de nieuwe V90/XC90. De V60 heeft nog het oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:21:
[...]

Nee, is het interieur van de nieuwe V90/XC90. De V60 heeft nog het oude.
Hmm kreeg de V60 ook niet dit / volgend jaar een nieuw model ?
Van de dealer begreep ik dat de basis V60 onder / rond de 30k moest gaan kosten.
Mogelijk wel een hele mooie vervanger over een jaar / anderhalf jaar.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
DennusB schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:15:
[...]

Launch Control is volgens mij prima legaal, het zorgt er gewoon voor dat je zonder wielspin etc volgas naar de 100 km/u schiet.
Launch control is primair een systeem dat op competitie-auto's thuishoort.

0-100 op traction control is op enkele plekken verantwoord en legaal. Vooral bij snelwegen met toeritdosering.
Daardoor is het systeem toelaatbaar op kenteken, maar dus wel na de tweak om de eindsnelheid van 200 naar 100 te verlagen (en vermoedelijk ook een andere tweak dat je een knop moet indrukken i.p.v. loslaten).

Van de track tech, doe mij maar een pit lane speed limiter. Knop ingedrukt houden om netjes met 50 langs een flitskast te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Valt inderdaad wel echt op dat alle autofabrikanten de schermen draaien...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Shunt schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:24:
[...]

Hmm kreeg de V60 ook niet dit / volgend jaar een nieuw model ?
Van de dealer begreep ik dat de basis V60 onder / rond de 30k moest gaan kosten.
Mogelijk wel een hele mooie vervanger over een jaar / anderhalf jaar.
Dit is waar ik ook benieuwd naar ben, er is nog niets officieels aangekondigd volgens mij, maar als je meer weet heel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:29:
[...]

Launch control is primair een systeem dat op competitie-auto's thuishoort.

0-100 op traction control is op enkele plekken verantwoord en legaal. Vooral bij snelwegen met toeritdosering.
Daardoor is het systeem toelaatbaar op kenteken, maar dus wel na de tweak om de eindsnelheid van 200 naar 100 te verlagen (en vermoedelijk ook een andere tweak dat je een knop moet indrukken i.p.v. loslaten).

Van de track tech, doe mij maar een pit lane speed limiter. Knop ingedrukt houden om netjes met 50 langs een flitskast te rijden.
Launch control is natuurlijk niet hetzelfde als traction control. Ook is launch control meer iets voor wegtrekken uit stilstand. Als je eenmaal boven de 30 zit met zo'n Clio/Golfje kun je prima vol gas verder rijden. De winst is met name op 0 - 50. Tenminste, bij de auto's waar we het hier over hebben. En niets houdt je tegen om met launch control weg te rijden en dan door te trekken tot de 220.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:38:
Valt inderdaad wel echt op dat alle autofabrikanten de schermen draaien...
Wat voor en kaart weergave dan ook eigenlijk veel logischer is, want je kijkt vooruit en niet in de breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Launch control is niet meer dan een geprogrammeerde accelleratie. Het systeem leunt op traction control en automatische versnellingsbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:16:
Launch control is niet meer dan een geprogrammeerde accelleratie. Het systeem leunt op traction control en automatische versnellingsbak.
Misschien is het bij Renault zo, maar bij echte launch control is dit niet zo. Heeft niets met traction control te maken. Traction control heeft een totaal ander doel en opzet. (Kan traction control uitzetten en launch control aanzetten.) En launch control kan ook prima met een handgeschakelde auto.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:16:
[...]

Wat voor en kaart weergave dan ook eigenlijk veel logischer is, want je kijkt vooruit en niet in de breedte.
Ja inderdaad :) Moet er wel even aan wennen qua design :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:25:
[...]
En launch control kan ook prima met een handgeschakelde auto.
Oh, vertel ?:D Dacht dat het alleen op een automaat kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Launch control zal tenminste een automatische koppeling nodig hebben, anders kan hij het eerste stukje van het programma niet zelfstandig uitvoeren vanuit stilstand.

Zonder automaat kan het op zich wel, maar kom je nooit verder dan de toerenbegrenzer in de 1. Afhankelijk van het voertuig is dat iets tussen de 50 en 110 km/h.

Of het zonder traction control kan werken, hangt af van de geprogrammeerde accelleratiecurve, het vermogen en de machanische grip. Een systeem dat op "zo snel mogelijk" is ingesteld en voldoende power heeft, zal zonder TC niet verder komen dan een burnout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb dit topic ook vanaf het begin af aan doorgelezen omdat ik tussen september en november ook een auto mag uitzoeken van mijn werkgever.

Dit is op basis van:

850 euro (inc brandstof (150 tot 200 euro) ex btw)
48 maand
45.000km

Volgens mij kom ik dan bij de volgende auto's uit: golf, octavia, 308 sw, v40
Kan dit ongeveer kloppen?

Ik zoek vooral een grotere auto ook vanwege gezinsuitbreiding. Verwacht dus dat de Octavia of de 308 SW grote kanshebbers gaan zijn. Echter vind ik de Volvo qua model erg mooi.

Iemand nog tips waar op te letten? Ik moet helaas nog wel langere tijd wachten ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Denk dat je inderdaad in het C segment uitkomt met die voorwaarden. D segment kan ook nog wel maar dan heb je te dealen met een karige uitvoering normaliter (of je moet een eigen bijdrage willen). De V40 viel hier af vanwege de ruimte. Met 2 kleine kinderen (2,5 jaar en 4 maanden) is een V40 gewoon krap.

[ Voor 26% gewijzigd door JB op 29-06-2016 13:40 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Octavia is één van de ruimste auto's in die klasse. Maar ga eens lekker snuffelen bij dealers, dat is altijd het leukste deel van een auto uitzoeken. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
Jazzy schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:40:
Octavia is één van de ruimste auto's in die klasse. Maar ga eens lekker snuffelen bij dealers, dat is altijd het leukste deel van een auto uitzoeken. :)
Dat is waar. Dacht eerst wat lager uit te komen, heb dus ook al in een fabia combi gereden en een Citroen Cactus. Echter vond ik voor mijn lengte (ben zelf 1,96) de Cactus vrij krap bij de linker deursteun voor mijn arm.

Plan binnenkort sowieso voor de genoemde auto's een proefrit in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

ST10©DE

Dus.............

Ballantines schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:32:
Ik heb dit topic ook vanaf het begin af aan doorgelezen omdat ik tussen september en november ook een auto mag uitzoeken van mijn werkgever.

Dit is op basis van:

48 maand
45.000km

Ik zoek vooral een grotere auto ook vanwege gezinsuitbreiding. Verwacht dus dat de Octavia of de 308 SW grote kanshebbers gaan zijn. Echter vind ik de Volvo qua model erg mooi.

Iemand nog tips waar op te letten? Ik moet helaas nog wel langere tijd wachten ...
Gewoon proberen. Neem je buggy / kinderwagens / campingbedjes mee en kijk of het past. Ik rij nu een V40 (twee kinderen; 2,5 en 5) en bij ons past de buggy met kinderwagen en campingbedje gewoon in de kofferruimte. Tassen passen dan nog bij de voetenruimte van de kinderen.

Nu is echter een derde opkomst en zal ik helaas een grotere auto moeten uitzoeken, vanwege de drie benodigde kinderzitjes. Iemand een tip voor de kleinst mogelijke auto waar drie kinderzitjes in passen?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
Het is officieel. Ik heb toestemming van mijn werk. De Volvo mag besteld worden!!

Even lijstje nog een keer wat het wordt:
PdeBie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:48:
Volvo V40 D2 Nordic+ Luxury
  • Mussel Blue metallic lak
  • Black grid aluminium inleg in middenconsole
  • 17" Sarpas zomerwielen en 16" Markeb voor de winterbanden
  • Zwart lederen bekleding met zwarte dakhemel
  • DAB+
  • Premium sound by Harman & Kardon
  • Exterior styling kit
De Nordic+ Luxury is zelf nog uitgevoerd met o.a. panoramadak, Full LED koplampen incl. de nieuwe Thor dagrijverlichting, camera achter, elektrische spiegels, automatisch dimmende binnenspiegel, cruise control, voorruitverwarming (standaard op V40 geloof ik) en nog een hele rits aan zaken.
Klik voor groter
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/JbMdaKLvwwPftDO0OceANNGj/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/wYZTNqAaYFjyDJgDDjGajM6J/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/xlP3ULbRx2Wu6LIFNkQtdqYD/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/DdU4dL2VUDGOgD61rPZH574o/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/eufNwhoc4utwe8kZ0PJb5GfE/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/FH2k40yBsyclXKP5sR0QGOxM/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/zxksxOmipRfi1suZjSGh2tNt/medium.jpg

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

[ Voor 39% gewijzigd door PdeBie op 29-06-2016 14:04 . Reden: Plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Dit is op basis van:

48 maand
45.000km

De 308SW is denk ik nog met 14% bijtelling te krijgen, wat wel interessant kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
[...]

[afbeelding]

Deze facelift was me bekend. Ik bedoel dus het nieuwe interieur wat je in de V90 gaat zien bijv. Zie:
http://www.carblogger.nl/...de-nieuwe-volvos-tm-2019/

Ik zou het fantastisch vinden als dat ook beschikbaar gaat worden in de V40 eind volgend jaar of begin 2018. Desnoods rijd ik dan tijdelijk wel een pouleauto ofzo ;)

Ik had Volvo Cars ook al even gevraagd op Facebook maar ze konden helaas nog maar weinig zeggen wat er over 1 of 1,5 jaar met de V40 gaat gebeuren.

En het zou overigens een pluspunt zijn als het panoramisch dak eindelijk een keer open kan. In mijn huidige V40 was dit niet mogelijk dus heb die optie ook maar niet genomen. Onbegrijpelijk eigenlijk en waarom ze dat toen zo gedaan hebben....geen flauw idee. Als je een glazendak hebt wil je toch ook dat die open kan? Zeker voor die meerprijs 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 29-06-2016 16:28 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik vermoed dat dat toch echt 2019 of 2020 wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P. Mekes schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:57:
[...]

Gewoon proberen. Neem je buggy / kinderwagens / campingbedjes mee en kijk of het past. Ik rij nu een V40 (twee kinderen; 2,5 en 5) en bij ons past de buggy met kinderwagen en campingbedje gewoon in de kofferruimte. Tassen passen dan nog bij de voetenruimte van de kinderen.

Nu is echter een derde opkomst en zal ik helaas een grotere auto moeten uitzoeken, vanwege de drie benodigde kinderzitjes. Iemand een tip voor de kleinst mogelijke auto waar drie kinderzitjes in passen?
De oudste kan toch op een simpele verhoger nu? Volgens mij zijn er niet veel auto's waar er drie "echte" kinderstoelen op de achterbank kunnen. Zit je aan S-Max/C4 Picasso/Grand Scenic etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online

Dit is op basis van:

48 maand
45.000km

Toevallig, ik mag in Oktober mijn nieuwe auto bestellen. 860 euro (inc brandstof, ex btw), 48 maanden 40.000km. Ik zoek geen grote auto, maar wel als het kan een wat luxere bak. Ik kijk dus nu naar de Golf Connected, Astra en Mazda 3. Helaas lijkt Alphabet een vrij dure leasemaatschappij, dus ik moet tegen die tijd maar ff met ze gaan onderhandelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:21:
[...]

Toevallig, ik mag in Oktober mijn nieuwe auto bestellen. 860 euro (inc brandstof, ex btw), 48 maanden 40.000km. Ik zoek geen grote auto, maar wel als het kan een wat luxere bak. Ik kijk dus nu naar de Golf Connected, Astra en Mazda 3. Helaas lijkt Alphabet een vrij dure leasemaatschappij, dus ik moet tegen die tijd maar ff met ze gaan onderhandelen :X
Is bij elke offerte weer anders. De laatste tijd komt Alphabet bij ons juist als voordeligste uit de bus. (Tov LP en Arval.) Was bij mij nieuwe auto 100EUR per maand goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:30:
[...]

Is bij elke offerte weer anders. De laatste tijd komt Alphabet bij ons juist als voordeligste uit de bus. (Tov LP en Arval.) Was bij mij nieuwe auto 100EUR per maand goedkoper.
Ah. Gelukkig. Nou ja ze zullen vast nog wel iets van marge hebben haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mx. Alba schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:35:
Ik vermoed dat dat toch echt 2019 of 2020 wordt...
Dat zou voor mij heel erg jammer zijn aangezien ik zo tevreden ben over de V40 dat ik serieus nadenk om over 44.000km weer een V40 te nemen, maar dan wil je natuurlijk wel een nieuw fris model met net ff een andere look en feel om zo maar te zeggen. Met dat nieuwe interieur + prachtige tablet achtige scherm ga je dat zeker krijgen.

Als er rond die tijd wat meer duidelijk is zou het zeer prettig zijn. Zoals gezegd kan ik natuurlijk een half jaar of jaar tijdelijk wat anders kiezen (eigen vervoer/openbaar vervoer/auto uit de pool of schorsing).

Goed het is nog ver weg en wellicht zijn er over ongeveer een jaar ook andere zeer aantrekkelijke auto's naast de Volvo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Er komen volgens mij eerst een C40 en een XC40 aan op het nieuwe platform. En daarna een nieuwe V40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn 14% 308 opgehaald! Wat rijdt ie heerlijk zeg! 💪

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8lsMal0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mooie bak! Welke opties heb je genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:39
Hoeveel kinderen heb je?

Dit is op basis van:

48 maand
45.000km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
bonyuri schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:26:
[...]

De 308SW is denk ik nog met 14% bijtelling te krijgen, wat wel interessant kan zijn :)
Ik heb gister contact gehad met de lease maatschappij maar die 14% 308SW's zijn nu echt aan het opraken. Je kunt alleen nog de standaard versie krijgen (dus zonder panoramadak, comfort stoelen en DAB/cd-speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zijn die comfort stoelen en DAB niet als dealeroptie te krijgen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 07:13:
[...]

Ik heb gister contact gehad met de lease maatschappij maar die 14% 308SW's zijn nu echt aan het opraken. Je kunt alleen nog de standaard versie krijgen (dus zonder panoramadak, comfort stoelen en DAB/cd-speler).
Heb je ook al bij de dealers gekeken? Een paar weken terug stonden er hier in Hengelo nog een redelijk aantal op de parkeerplaats. Bijvoorbeeld: https://www.autotrack.nl/...tps%3A%2F%2Fwww.google.nl

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
BastiaanN schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 07:53:
[...]

Heb je ook al bij de dealers gekeken? Een paar weken terug stonden er hier in Hengelo nog een redelijk aantal op de parkeerplaats. Bijvoorbeeld: https://www.autotrack.nl/...tps%3A%2F%2Fwww.google.nl
Ze staan ook op de site van Athlon en Alphabet e.d. Maar als je belt dan hebben ze die luxere versie niet maar willen ze graag een offerte maken voor de basis versie. Aangezien ik toch pas over een maand mag bestellen ga ik voor iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:31
Wellicht een meevaller voor de toekomstige Opel Astra rijders met Intelilux op hun auto.
Mijn auto zou +/- 11 weken vertraging hebben door de Intelilux verlichting en zou pas eind augustus komen. Gisteren telefoon van de dealer dat de auto binnen was en dat ik hem morgenochtend op kan halen.

Dat was een welkome verrassing, wellicht hebben meer mensen geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
één kind, en verwacht dat dat voorlopig ook wel zo zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:46:
[...]

Ze staan ook op de site van Athlon en Alphabet e.d. Maar als je belt dan hebben ze die luxere versie niet maar willen ze graag een offerte maken voor de basis versie. Aangezien ik toch pas over een maand mag bestellen ga ik voor iets anders :)
Dat klopt, maar bijvoorbeeld Athlon heeft eigen voorraad. Sommige dealers hebben echt nog wel wat staan hoor :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:29
Nu de proeftijd erop zit wat offertes aangevraagd bij verschillende LM / dealers.
Dit is de config zoals hij zal gaan worden!

Audi A3 Sportback 1.6 TDI S tronic Sport 5d
MMI navigatie plus
Audi virtual cockpit
Wegrijassistent
Zonder motoraanduiding
Audi soundsystem
Comfortsleutel
Comfortairconditioning
Sportstuurwiel, multifunctioneel in leder, driespaaks afgevlakt Opberg- en bagageruimtepakket
Parkeerhulp plus met selectieve weergave
Hemel in stof zwart
Pro Line S
S line
-S line exterieur
-S line sportonderstel
S line dakspoiler
Dakreling, blank aluminium
Licht- en regensensor
Privacy Glass
Make-up spiegels verlicht
Lichtpakket
Middenarmsteun vóór
Bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
Blanke sierlijsten
Bekleding, leder/alcantara voor S line
Automatische snelheidsregeling
Leder "Parelnappa"/alcantara (S line) sportstoelen Zwart-rotsgrijs Daytonagrijs pareleffect (S line)
Pareleffect lak
trekhaak achteraf

Dealer verwacht 10 weken levertijd! Ben benieuwd.
Wou eerst nog voor Arablauw kristaleffect gaan, maar dat zou dan pas eind november / december worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
corneej schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:19:
Nu de proeftijd erop zit wat offertes aangevraagd bij verschillende LM / dealers.
Dit is de config zoals hij zal gaan worden!

Audi A3 Sportback 1.6 TDI S tronic Sport 5d
MMI navigatie plus
Audi virtual cockpit
Wegrijassistent
Zonder motoraanduiding
Audi soundsystem
Comfortsleutel
Comfortairconditioning
Sportstuurwiel, multifunctioneel in leder, driespaaks afgevlakt Opberg- en bagageruimtepakket
Parkeerhulp plus met selectieve weergave
Hemel in stof zwart
Pro Line S
S line
-S line exterieur
-S line sportonderstel
S line dakspoiler
Dakreling, blank aluminium
Licht- en regensensor
Privacy Glass
Make-up spiegels verlicht
Lichtpakket
Middenarmsteun vóór
Bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
Blanke sierlijsten
Bekleding, leder/alcantara voor S line
Automatische snelheidsregeling
Leder "Parelnappa"/alcantara (S line) sportstoelen Zwart-rotsgrijs Daytonagrijs pareleffect (S line)
Pareleffect lak
trekhaak achteraf

Dealer verwacht 10 weken levertijd! Ben benieuwd.
Wou eerst nog voor Arablauw kristaleffect gaan, maar dat zou dan pas eind november / december worden.
Mag ik vragen wat die kost per maand en op welke voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:29
DennusB schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:23:
[...]

Mag ik vragen wat die kost per maand en op welke voorwaarden?
Dit komt uit op 830 excl brandstof.

Jaarkilometrage: 35k
Looptijd: 48 Maanden.

[ Voor 54% gewijzigd door corneej op 30-06-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:02:
Mooie bak! Welke opties heb je genomen?
Standaard Exclusive pakket en Blanc Nacré. Viel precies binnen het budget dat ik had. Had 700 budget inclusief en hij is 699,67 euro per maand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:40:
[...]

Standaard Exclusive pakket en Blanc Nacré. Viel precies binnen het budget dat ik had. Had 700 budget inclusief en hij is 699,67 euro per maand :+
Op hoeveel kilometer per jaar staat je contract dan?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-09 20:17
Ik zit nu met smart te wachten op mijn in februari bestelde MB-A Klasse180D Prive Lease wagen. (ja helaas was de bouwtijd zo lang).
ben gegaan voor een A180D - lease edition( de volgende opties als aanvulling op de LeaseEdition:
Automaat transmissie
Ambition Pakket
keyless go,
apple car play,
Command online
Spiegelpakket P49

uiteindelijk komt deze keuze neer op 740 pm/36md/15dkm (inclusief btw)
heb er Factory Delivery bij besteld, ik ben alleen compleet niet tevreden over hoe Mercedes-Benz Amsterdam met mij is omgegaan en kan deze ook afraden!
(als side note de 2de Amsterdamse auto-handelaar waar ik slecht ben bediend dat ter zijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:54:
[...]

Op hoeveel kilometer per jaar staat je contract dan?:p
35K p/j voor 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 20:01
Nl-jeff schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:01:
Ik zit nu met smart te wachten op mijn in februari bestelde MB-A Klasse180D Prive Lease wagen. (ja helaas was de bouwtijd zo lang).
ben gegaan voor een A180D - lease edition( de volgende opties als aanvulling op de LeaseEdition:
Automaat transmissie
Ambition Pakket
keyless go,
apple car play,
Command online
Spiegelpakket P49

uiteindelijk komt deze keuze neer op 740 pm/36md/15dkm (inclusief btw)
heb er Factory Delivery bij besteld, ik ben alleen compleet niet tevreden over hoe Mercedes-Benz Amsterdam met mij is omgegaan en kan deze ook afraden!
(als side note de 2de Amsterdamse auto-handelaar waar ik slecht ben bediend dat ter zijde).
Jij gaat 3 jaar lang 740 euro per maand betalen om in die 3 jaar maximaal 45.000km te rijden? Jij betaald dus voor die 3 jaar 26.640 euro en daarna is die auto nog niet van jou?

Wow...

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik ook al.. ook nog zonder brandstof? Wat kost dat ding? 35k? Goeie handel.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:18:
Dat dacht ik ook al.. ook nog zonder brandstof? Wat kost dat ding? 35k? Goeie handel.
Dan kun je per dag 41km rijden. Ik ben flabbergasted, maar misschien begrijpen we het verkeerd.

Dus hij betaald van die 35k 26k zelf, blijft over 9k maar een Mercedes van 3 jaar oud met 45k op de klok levert veel meer op dan 9k. Goeie deal...van die aanbieder.

[ Voor 21% gewijzigd door Just_A_User op 30-06-2016 10:26 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Just_A_User schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:17:
[...]

Jij gaat 3 jaar lang 740 euro per maand betalen om in die 3 jaar maximaal 45.000km te rijden? Jij betaald dus voor die 3 jaar 26.640 euro en daarna is die auto nog niet van jou?

Wow...
Een paar kanttekeningen:

- 740 inclusief btw. Dus 611 exclusief btw.
- Het is nog niet duidelijk of dit incl of excl brandstof is
- Hij hoeft zelf het leasebedrag niet te betalen, dat doet de werkgever die aan hem een vergoeding zal betalen voor het zelf regelen van de auto. Of hij is zelfstandig ondernemer en kan het merendeel vervolgens aftrekken door belasting voordelen.
- De bijtelling is niet bijzonder hoog, je bent zo'n 750 per maand kwijt (bruto), gok ik.

[ Voor 12% gewijzigd door AllSeeyinEye op 30-06-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:29:
[...]

Een paar kanttekeningen:

- 740 inclusief btw. Dus 611 exclusief btw.
- Het is nog niet duidelijk of dit incl of excl brandstof is
- Hij hoeft zelf het leasebedrag niet te betalen, dat doet de werkgever ;)
- De bijtelling is niet bijzonder hoog, je bent zo'n 750 per maand kwijt (bruto), gok ik.
Private lease via een werkgever?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik zit nu met smart te wachten op mijn in februari bestelde MB-A Klasse180D Prive Lease wagen.
Dus toch echt private lease hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-09 20:17
Op dit moment betaal ik iets minder, voor een auto met 5dk meer per maand (ford fiesta - diesel full option)

(ik was er alleen even vergeten bij te zetten dat de werkgever geen lease auto's voorziet maar wel een mobiliteitsvergoeding bij het salaris in doet, dat compenseert overigens niet de hele wagen)

hoe dan ook is bottom line is de conclusie correct, ik betaal een 740 per maand voor een wagen.
kant tekening is wel dat ik niet op voorhand 37k op tafel moet leggen, rekening moet houden met een wegenbelasting van ongeveer 140e/mnd en een vergelijkbare verzekering (all-risk is ongeveer ook 140e/mnd) dus sec betaal je voor de wagen 460e/mnd, 16560totale looptijd contract).

dan laat ik even onderhoud / incidentals buiten beschouwing. tevens als de afschrijving, wat in mijn ervaring met 3 jaar onveer wel 10k is op deze wagen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nl-jeff op 30-06-2016 10:33 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic