Brexit en de Britse politiek Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 109 Laatste
Acties:
  • 417.586 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Shabbaman schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:26:
Ja, want de wereld draait om macht... Het VK heeft ik geen enkele situatie straks nog iets in te brengen. Ja, als de EU klapt.
Ik verwacht dat dat de komende decennia het doel van de Britse buitenlandse politiek wordt. Ze hebben straks hetzelfde belang als de Russen, namelijk een zwak en verdeeld Europa, en zullen deels dezelfde tactieken gebruiken om de publieke opinie te bespelen. Met het klappen van de EU als ultiem doel.

[ Voor 4% gewijzigd door downtime op 08-11-2018 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

downtime schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:20:
[...]

Ik verwacht dat dat de komende decennia het doel van de Britse buitenlandse politiek wordt. Ze hebben straks hetzelfde belang als de Russen, namelijk een zwak en verdeeld Europa, en zullen deels dezelfde tactieken gebruiken om de publieke opinie te bespelen. Met het klappen van de EU als ultiem doel.
Dat doel hebben ze altijd gehad daarom steunden ze ook altijd andere partijen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Het is om te janken zo "grappig": Dominic Raab under fire after admitting he 'hadn't understood' importance of Calais trade route
"We are, and I hadn’t quite understood the full extent of this, but if you look at the UK and how we trade in goods, we are particularly reliant on the Dover-Calais crossing, and that is one of the reasons why, and there has been a lot of controversy on this, that is one of the reasons why we’ve wanted to make sure we have a specific and very proximate relationship with the EU to ensure frictionless trade at the border.
Er wordt geclaimd dat de EU onderhandelaars is gevraagd om Raab te negeren en alles met top-ambtenaar Olly Robbins te regelen...
@Andrew_Adonis
Much hilarity in Brussels about the Raab/Robbins double act. Barnier’s team hate dealing with Raab, who they regard as shifty & strident. No. 10 has told them to deal with Robbins & ‘just pretend’ with Raab, much to his fury
(disclaimer: Adonis is geen neutrale bron)

Een reactie op die tweet was: "I expect they understand 'organ grinder' and 'monkey' in Brussels", een Britse uitdrukking die de relatie tussen buikspreker en buikspreekpop weergeeft :+ . Hilarische video in reactie:

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:49

Shabbaman

Got love?

Hm, volgens mij heb ik organ grinder in die context altijd als gehaktmolen gelezen ipv accordionist
downtime schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:20:
[...]

Wellicht wordt de Brexit ooit nog wel eens een voorbeeld dat de unie daadwerkelijk iets waarvoor je moet willen strijden.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Shabbaman schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:58:
Hm, volgens mij heb ik organ grinder in die context altijd als gehaktmolen gelezen ipv accordionist
Niet elke uitdrukking is letterlijk te vertalen, sterker nog, bijna geen enkele uitdrukking is vertaalbaar. Ik heb altijd lol met Nederlandse uitdrukkingen letterlijk te vertalen, kijken mijn Engelstalige collega's weer vreemd naar me :+

heb je wel eens in een accordeon gekeken? :p
Wellicht wordt de Brexit ooit nog wel eens een voorbeeld dat de unie daadwerkelijk iets waarvoor je moet willen strijden.
Dat is het al. Je ziet dat in landen als Ierland nu 92% positief over de EU is, in Frankrijk zijn de eurosceptische populisten flink gedecimeerd (al is het onkruid).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als er geen akkoord komt over de Brexit wil de Europese Unie een douanegrens instellen in de Ierse Zee, tussen Noord-Ierland en de rest van het Verenigd Koninkrijk. Zo kan Noord-Ierland deel blijven uitmaken van de interne markt en de douane-unie en kan de landgrens met EU-lid Ierland openblijven.

Dit meldt The Times op basis van een brief van de Britse premier Theresa May die de krant heeft ingezien.

May stuurde de brief aan de leiders van de Noord-Ierse Democratic Unionist Party, die haar regering steunt. Volgens partijleider Arlene Foster gaan door de brief "de alarmbellen af". Een woordvoerder van May zei in een reactie dat de premier nooit zal goedkeuren dat het Verenigd Koninkrijk in twee douanegebieden wordt opgedeeld.

De grens tussen Noord-Ierland en Ierland is een van de grootste obstakels in de onderhandelingen tussen het Verenigd Koninkrijk en de EU. Afgelopen zaterdag meldde The Times nog dat er een akkoord zou zijn bereikt waarbij het hele Verenigd Koninkrijk onderdeel blijft van de douane-unie.
Bron: https://www.nu.nl/brexit/...-verenigd-koninkrijk.html

Het originele artikel: https://www.thetimes.co.u...er-in-irish-sea-3qqc908gh

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 19:32
Ietwat OT, maar ik lees nu een boekje over de szlachta, en met name het einde (maar de gelijkenis is meerlagig) van dat verhaal doet toch sterk op de Britse bestuurlijke elite lijken: zover buiten de realiteit en gevangen in het eigen wereldje dat het schip niet anders dan te gronde kan gaan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Er is geen omstandigheid denkbaar waarin het Verenigd Koninkrijk een tweede referendum houdt over de Britse uittreding uit de Europese Unie. Dat heeft premier Theresa May vrijdag laten weten, nadat staatssecretaris Jo Johnson van Transport opstapte uit onvrede met Mays plannen voor de Brexit.

"Het referendum in 2016 was het grootste democratische evenement in de geschiedenis van dit land", zei een woordvoerder van May. "We zullen in geen geval een tweede referendum houden."

Jo Johnson (46), de jongere broer van Conservatief partijicoon Boris Johnson, uitte bij de aankondiging van zijn vertrek harde kritiek op het Brexit-beleid van May. Die bestaan uit "waandenkbeelden", vindt hij. Johnson, die er in tegenstelling tot zijn oudere broer in 2016 voor stemde om lid van de EU te blijven, voorspelde "de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog" en drong aan op een tweede referendum.

Johnson is de veertiende politicus die een ministerspost heeft verlaten sinds november vorig jaar. Hij is niet de enige die May het vuur aan de schenen legt. Haar eigen Conservatieve Partij is tot op het bot verdeeld over de plannen.

De oerconservatieve Democratic Unionist Party uit Noord-Ierland, die het minderheidskabinet van May met de gedoogsteun van haar tien parlementariërs in het zadel houdt, liet vrijdag ook weten het huidige Brexit-voorstel niet acceptabel te vinden. Als daar een stemming over komt in het Lagerhuis, zal de DUP het plan niet steunen, zei partijleider Arlene Foster in een televisiegesprek.

Hoewel Brussel en Londen allebei zeggen dat de overeenkomst over de Brexit voor 95 procent compleet is, ligt er nog geen scheidingsdeal. Het moeilijkste punt in de onderhandelingen, de grens tussen Ierland en Noord-Ierland, blijft een breekpunt.

Naar verwachting zal de premier later deze maand een kabinetsbijeenkomst organiseren om haar eigen ministers van haar Brexit-plannen te overtuigen.
Bron: https://www.nu.nl/algemee...de-brexit-referendum.html

14 ministers/staatssecretarissen verslijten in 11 maanden tijd. Is dat een nieuw record?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:18
wildhagen schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 07:18:
14 ministers/staatssecretarissen verslijten in 11 maanden tijd. Is dat een nieuw record?
Een record dat volgende week waarschijnlijk alweer gebroken gaat worden als het gedrocht dat 'deal' heet gepubliceerd wordt... :P

Het wordt nog leuker trouwens: de EU lidstaten vinden dat Barnier wel heel behulpzaam is jegens May en haar regering. Die willen eerst rustig het hele document doorlezen voordat ze ermee akkoord gaan, vooral de voorgestelde Customs Union mag niet te voordelig uitpakken voor de Britten:
New blow to Theresa May as EU leaders demand scrutiny of Brexit deal

The EU’s chief negotiator, Michel Barnier, has largely been given free rein until now. An “optimistic” timetable would have seen Raab arrive on Tuesday to present the legal text agreed between the commission and the British government.

But during a two-hour meeting with the the EU’s deputy chief negotiator, Sabine Weyand, the member states’ representatives insisted they would not be steamrollered into accepting the agreement secured between the two negotiating teams.

They told the commission they would need the best part of a week to go through the text should there be an agreement in a sign of the growing nervousness over the prospect of giving away an all-UK customs union in the withdrawal agreement.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
En volkomen terecht natuurlijk. De Britten willen alles er doorheen sjouwen, met die krankzinnige dingen die ze daar een 'plan' noemen maar die inhoudelijk werkelijk helemaal nergens op slaan.

Waarom zou de EU zich moeten laten naaien door de Britten? Zo werkt dat natuurlijk niet, en gelukkig maar.

De Britten willen er zélf uit, dat is prima, maar wat ze nu willen is wel de lusten (voordelen) van de EU hebben, maar de lasten (de nadelen) willen ze niet. Ja, ik wil ook graag mijn salaris, maar ik wil er niks voor doen. Ja toedeledokie, zo werkt het niet in het leven. Laat ze zelf maar voelen wat hun eigen keuze daadwerkelijk betekent, ipv het op de EU af te wentelen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Met zo'n oppositie is het niet gek dat de Tories nog steeds de grootse zijn in de peilingen:
Brexit: Jeremy Corbyn rejects calls for Final Say referendum, despite backlash from his own MPs

Pro-EU backbenchers accused Mr Corbyn of a “dereliction of duty” and warned he would never be forgiven for ignoring the overwhelming wishes of Labour members.

But the party leader was defiant when asked if he could agree with the call by former Tory minister Jo Johnson for a fresh referendum, replying: “Not really, no.

“The referendum took place. The issue now has to be how we bring people together, bring people together around the principles of our economy, our rights and that we don’t turn this country into some kind of offshore tax haven on the lines that Donald Trump might want us to.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 18:48

alienfruit

the alien you never expected

Lijkt dat er een deal is tussen de EU en de UK. Hopelijk mogen we nu allemaal er hiervoor stemmen ;))

quote: https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-46188790
Brexit: Theresa May calls special cabinet meeting ... A cabinet source has told BBC the text has been agreed at a technical level by officials from both sides after intensive talks this week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hmm, blijkbaar kan een kameel toch het oog van een naald :+

Ben benieuwd wat er precies uitgekomen is, en moet het Lagerhuis er niet nog over stemmen?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:50:
Met zo'n oppositie is het niet gek dat de Tories nog steeds de grootse zijn in de peilingen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dr3JNEiXgAEtu1V.jpg
RobinHood schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:55:

Ben benieuwd wat er precies uitgekomen is, en moet het Lagerhuis er niet nog over stemmen?
Ja. En zoals het er nu uitziet, is de meerderheid tegen en gaan de anti-Brexit en de pro-Brexit tegenstemmen, omdat het compromis een BRINO gaat zijn (BRexit In Name Only).

[ Voor 45% gewijzigd door gambieter op 13-11-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RobinHood schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:55:

Yup, op de bbc news site staat daar een article over, wat er daarmee kan gebeuren..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Kan me niet voorstellen dat het parlement ermee akkoord gaat: het scheelt niet veel of de EU laat May tekenen in een Eurostar vlak bij Compiègne...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
En Simon Coveney, de Ierse minister verantwoordelijk, zegt al dat men nog niet uitonderhandeld is.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dr5d4SzWoAISpAb.jpg

Tony Connelly is een betrouwbare bron van de RTE.

*zucht*

[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 13-11-2018 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ah, de witte rook is dus gewoon hoop die vervliegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:03:
En Simon Coveney, de Ierse minister verantwoordelijk, zegt al dat men nog niet uitonderhandeld is.
In de Britse media wordt erover gespeculeerd dat de onvrede van Coveney erop duidt dat de Ieren uiteindelijk toch nog deels onder de rode Brexit-bus geduwd zijn en de backstop minder hard is dan vooraf geëist.

We zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:10:
In de Britse media wordt erover gespeculeerd dat de onvrede van Coveney erop duidt dat de Ieren uiteindelijk toch nog deels onder de rode Brexit-bus geduwd zijn en de backstop minder hard is dan vooraf geëist.

We zullen zien...
Of dat May probeert te forceren. Ach ja, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:16:
Of dat May probeert te forceren. Ach ja, we zullen zien.
Dat zou wel een heel wanhopige gok zijn, kan me het eerlijk gezegd niet voorstellen.

Er worden ook EU diplomaten geciteerd voor wat het waard is: https://mobile.twitter.co...17379?ref_src=twsrc%5Etfw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit hier de BBC te kijken en verbaas me nog steeds over het feit dat ministers zo makkelijk kunnen opstappen en dan back bench worden. Ik zou toch zeggen; in of out. En als je out bent, dan oprotten. Maar goed, het systeem hier in het VK is natuurlijk heel anders dan in NL.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:10:
[...]

We zullen zien...
Die backstop is er niet alleen voor IRE, maar ook voor de UK. Niemand wil terug naar een periode van troubles, dus er zal toch wel iets goeds neergezet dienen te worden.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Zwerver schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:25:
Die backstop is er niet alleen voor IRE, maar ook voor de UK. Niemand wil terug naar een periode van troubles, dus er zal toch wel iets goeds neergezet dienen te worden.
Probleem is dat de Brexidioten daar niet om geven. Die zouden met plezier Noord-Ierland een schop geven als het politiek nuttig was, alleen kunnen ze dat nu niet doen omdat ze de "Union" moeten verdedigen. Maar eigenlijk wil GB het liefste van Noord-Ierland af, niets dan problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alienfruit schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:42:
Lijkt dat er een deal is tussen de EU en de UK. Hopelijk mogen we nu allemaal er hiervoor stemmen ;))

quote: https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-46188790

[...]
Jup, kan me niet voorstellen dat er een deal kan liggen waar de uk alle handjes in het parlement voor omhoog krijgt. Laat staan de instemming van ieder individueel land van de eu27.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
Wellicht dat de Britten een geslaagde test hebben gedaan met hun technologische oplossing voor de Ierse grens:
Piloten zien ufo boven Ierland: ‘Zeer helder licht en razendsnel’

[ Voor 18% gewijzigd door hoevenpe op 13-11-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

gambieter schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:36:
[...]

Probleem is dat de Brexidioten daar niet om geven. Die zouden met plezier Noord-Ierland een schop geven als het politiek nuttig was, alleen kunnen ze dat nu niet doen omdat ze de "Union" moeten verdedigen. Maar eigenlijk wil GB het liefste van Noord-Ierland af, niets dan problemen.
Dit is toch de perfecte kans uiteindelijk... Kunnen ze de protestanten repatriëren naar het moederland :+ >:) B)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:56
En bovendien, Ierland zal moeten instemmen met een deal, ik kan me niet voorstellen dat ze dat doen als ze onder de Brexit bus geduwd worden.

Voorstel van May zal wel sneuvelen in de commons, dan hebben ze de keuze tussen no deal of een hernieuwd referendum. Aangezien May dan over en uit is, is Brexit means Brexit dan ineens ook niet zo hard meer.

[ Voor 43% gewijzigd door SkiFan op 13-11-2018 21:03 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 13:46

Plasma_Wolf

Student

Dat is natuurlijk nooit zo hard geweest. Niemand weet wat Brexit mama Brexit betekent.

Vraag het aan een Brexiteers en die zal zeggen 'but it's obvious, "Brexit means Brexit" means "Brexit means Brexit", but why would a remoaner understand that?'

7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Iedereen de popcorn binnen handbereik, het wordt erg amusant vandaag: mijn inschatting is dat al die 'stoere' ministers als schoothondjes blijven zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-10 14:26
hoevenpe schreef op woensdag 14 november 2018 @ 07:56:
Iedereen de popcorn binnen handbereik, het wordt erg amusant vandaag: mijn inschatting is dat al die 'stoere' ministers als schoothondjes blijven zitten...
Ik zie het zelf meer als een buitenkansje om nog snel wat ponden naar Euro's om te gooien. Ik blijf erg sceptisch....

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op woensdag 14 november 2018 @ 07:22:
Dat is natuurlijk nooit zo hard geweest. Niemand weet wat Brexit mama Brexit betekent.

Vraag het aan een Brexiteers en die zal zeggen 'but it's obvious, "Brexit means Brexit" means "Brexit means Brexit", but why would a remoaner understand that?'

7(8)7
Ik vermoed ook dat als (/wanneer) de UK veel slechter af is na Brexit, het vergelijkbare bewegingen in andere landen niet gaat stoppen. Want het is allemaal dan May haar schuld. Als ze gewoon een 'echte' Brexit hadden gedaan was alles geweldig geweest. Zeg maar een nieuwe variant van no-true-Scotsman argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:11
Sissors schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:21:
[...]

Ik vermoed ook dat als (/wanneer) de UK veel slechter af is na Brexit, het vergelijkbare bewegingen in andere landen niet gaat stoppen. Want het is allemaal dan May haar schuld. Als ze gewoon een 'echte' Brexit hadden gedaan was alles geweldig geweest. Zeg maar een nieuwe variant van no-true-Scotsman argument.
Het kan 2 kanten op werken. Dacht daar aan toen ik dit bericht eergisteren las: 'EU is dicht bij deal om techgiganten te belasten'

Leuk deze plannen, maar als de deur tussen het VK en de EU te ver open blijft staan kun je al invullen wat er gaat gebeuren.

Daarnaast is niet alles in cijfers of handelsbalansen te bevatten. Zeker de emoties van burgers niet. De Britten zijn blijkbaar bereid een prijs te betalen voor wat ze als vrijheid zien. En dat lijkt me hun goed recht.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:47
Sissors schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:21:
May en de voorstanders van de deal zullen er alles aan doen om deze deal te vergelijken met een no-deal scenario, en niet met de 'deal' die ze hadden als lid van de EU. Tot nu toe heb ik nog nergens kunnen vinden of er voordelen zijn tov de bestaande deal.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:10

Killjoy

Klingon lawn products

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Mn verwachting:

May sneuvelt en ook de Brexit-keutel wordt ingetrokken en de UK wil opeens toch blijven...

En de Brexiteers gaan daarna roepen dat de Brexit nooit -écht- geprobeerd is en dat het het utopische wondermiddel blijft voor alles, als het maar goed doorgevoerd wordt (waarbij ze nooit ingaan hoe een exit-deal werkelijk dan samengesteld zou zijn).

Oh ja, de EU is aan alles schuld.

Ik hoop serieus dat het EU Hof nog een stop kan zetten op een eventuele britse eenzijdige 'ontsnappingsclausule' uit de artikel-50-procedure...
Deze moet nog vaststellen of de britten voor de deadline zomaar eenzijdig deze zouden kunnen intrekken en dan in de EU kunnen blijven, als ze de voorwaarden voor een exit niet willen accepteren en ook niet in een no-deal willen uitstappen.

Imho is het een groot gevaar als de artikel-50 een erkende 'Backdoor' krijgt...
Het zou van die procedure een ultieme onderhandelings-strategie maken, waarbij lidstaten bv extra kortingen op hun bijdrage gaan eisen ('we want our money back'), en anders die artikel-50 opwekken, zonder dat ze darbij zelf ook de consequenties werkelijk moeten dragen, maar ze zich altijd later nog kunnen 'bedenken'... net als wat vroeger de veto-mogelijkheid was, het dwarsbomen van verdere besluitvorming.

Een verdere handicap voor een effectieve -politieke- eenwording van europees bestuur (wat momenteel extra belangrijk gaat worden nu de militaie unie een realiteit lijkt te gaan worden, en er een zeer gerede kans is dat de NATO in januari 2019 opgeheven of in slaapmodus gaat geraken; een scenario waar Frankrijk en Duitsland iig al op inspelen)

[ Voor 13% gewijzigd door RM-rf op 14-11-2018 10:39 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:41
De DUP keurt het voorstel af.
https://www.nu.nl/brexit/...enkomst-onacceptabel.html

Naar mijn mening gaat de regering binnenkort vallen. Dit is niet meer recht te breien.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Tot nu toe zitten alle ministers er nog en die zijn gisteravond allemaal op de hoogte gesteld. We zien het wel vandaag, maar ik vermoed dat May er morgen nog zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:51
RM-rf schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:13:
Ik hoop serieus dat het EU Hof nog een stop kan zetten op een eventuele britse eenzijdige 'ontsnappingsclausule' uit de artikel-50-procedure...
Deze moet nog vaststellen of de britten voor de deadline zomaar eenzijdig deze zouden kunnen intrekken en dan in de EU kunnen blijven, als ze de voorwaarden voor een exit niet willen accepteren en ook niet in een no-deal willen uitstappen.

Imho is het een groot gevaar als de artikel-50 een erkende 'Backdoor' krijgt...
Het zou van die procedure een ultieme onderhandelings-strategie maken, waarbij lidstaten bv extra kortingen op hun bijdrage gaan eisen ('we want our money back'), en anders die artikel-50 opwekken, zonder dat ze darbij zelf ook de consequenties werkelijk moeten dragen, maar ze zich altijd later nog kunnen 'bedenken'... net als wat vroeger de veto-mogelijkheid was, het dwarsbomen van verdere besluitvorming.

Een verdere handicap voor een effectieve -politieke- eenwording van europees bestuur (wat momenteel extra belangrijk gaat worden nu de militaie unie een realiteit lijkt te gaan worden, en er een zeer gerede kans is dat de NATO in januari 2019 opgeheven of in slaapmodus gaat geraken; een scenario waar Frankrijk en Duitsland iig al op inspelen)
Het hangt natuurlijk af van de uitspraak van het hof, maar het lijkt me niet meer dan logisch dat dit in overweging genomen wordt. En zelfs als er een eenzijdige intrekking kan, dan zou die partij ook voor alle gemaakte kosten op kunnen draaien als deterrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
RM-rf schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:13:
Mn verwachting:

May sneuvelt en ook de Brexit-keutel wordt ingetrokken en de UK wil opeens toch blijven...
Dat laatste zie ik (helaas) niet meer gebeuren... er is te veel momentum om toch blind door te gaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Ik vind het wel grappig dat we 2,5 jaar lang te horen hebben gekregen dat "Brexit = Brexit" en dat er nu ineens allerlei Brexiteers roepen dat dit niet de juiste Brexit is. :P

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik heb 't idee dat May nog de meest capabele figuur daar is om tenminste te pogen consensus te bouwen. Ik kan werkelijk niemand anders bedenken die zo'n rol nu zou kunnen spelen. Misschien is het tijd dat Elizabeth ingrijpt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 21:04
Het zou best eens kunnen zijn dat de nieuwe verkiezingen van 2017 uiteindelijk de grootste fout van May blijken te zijn en daarmee de fatale fout in de politieke loopbaan van May. Die gedoogsteun van de DUP is imo net die extra partij waar rekening mee gehouden moet worden waardoor het uiteindelijk onmogelijk blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Michielgb schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:25:
Het zou best eens kunnen zijn dat de nieuwe verkiezingen van 2017 uiteindelijk de grootste fout van May blijken te zijn en daarmee de fatale fout in de politieke loopbaan van May. Die gedoogsteun van de DUP is imo net die extra partij waar rekening mee gehouden moet worden waardoor het uiteindelijk onmogelijk blijkt.
Denk het niet. Er zijn zoveel problemen dat zelfs een probleem minder niets zou veranderen, de aandacht gaat nu daar naar uit maar anders was het wel wat anders geweest.

Het enige waar ze het in het UK over eens zijn is dat ze niet blij worden van een compromis. Zo'n fundamentele wijziging in koers kan je niet doordrammen zonder enig enthouasme en de groep die het eventueel met tegenzin wel wil slikken is klein. Ook zullen er geen remainers zijn die dit steunen, die zien het ook als een forse achteruitgang, voelen zich bedrogen in het referendum en ruiken dat we nog kans is om te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Michielgb schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:25:
Ook de Unionisten van de DUP hebben echter evengoed de druk van wat er gaat gebeuren bij een no-deal Brexit.

Hun doel is het behouden van de Britse Union, dus een zo sterk mogelijk samenblijven van noord-ierland met de andere Britse gebiedsdelen.
Maar juist daarbij is de Brexit erg impopulair en negatief voor noord-Ierland (Noord-Ierland stemde redelijk duidelijk ertegen) en momenteel zegt bv 62% van de Noord-Ieren dat ze positiever tegen een Ierse eenwording staan, juist door het vooruitzicht van de Brexit en de negatieve impact op hun economische belangen

Dwarsliggen door de DUP, kan juist de Union die ze graag wilen behouden, vernietigen of minmaal meer kwaad doen dan goed.

Het kan een leuke onderhandelingstactiek zijn te dreigen een besluit te blokkeren als het niet naar je wens is, maar daarbij zal iedere partij ook altijd afwegen of de gevolgen van een veto niet erger zijn dan de negatieve gevolgen van een compromis te accepteren.

Ikzelf gok ook dat de Unionisten weten dat ze eigenlijk meer te verliezen hebben zonder deal, dan met een deal die misschien niet exact hun wensen vervuld.

https://www.theguardian.c...t-united-ireland-backstop

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:46
De Ierse premier Varadkar heeft in het parlement aangekondigd dat de tekst waarschijnlijk vannacht beschikbaar zal zijn om dan al volgende week te stemmen en alles te beklinken op een EU-top op 25 november.

De vraag is of May de deal door de Commons moet krijgen. Ze was altijd zeer vaag over "meaningful vote" dat ze mss interpreteert als een advies dat ze dan negeert... Probleem opgelost van die pesky Tories! Of ze daarmee weg komt laat ik over aan de specialisten.

Die 400-500 pagina's lezen op een half uur is onbegonnen werk, die ministers zullen hoogstens de inleiding hebben gelezen en de inhoudstafel. The devil is in the details! Having your cake and eat it, check out from Hotel California.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:08

vectormatic

Warlock of the doorlock

RM-rf schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:34:

Ikzelf gok ook dat de Unionisten weten dat ze eigenlijk meer te verliezen hebben zonder deal, dan met een deal die misschien niet exact hun wensen vervuld.

https://www.theguardian.c...t-united-ireland-backstop
De vraag is of ze daadwerkelijk die belangen nastreven, waar ze publiekelijk druk over doen. Onder de tories had toch ook best besef kunnen zijn dat brexit geen netto positief plan is, en dat een no-deal vrij catastrofaal wordt, maar toch laten ze zich door gevoel of heimelijk financieel belang richting de afgrond marcheren.

De noord ierse kwestie is buitengewoon gevoelig, voor de ene helft is een harde grens met ierland onverdraagbaar, de andere helft voelt zich brit en accepteert geen scheidslijn tussen zichzelf en het "vaste land", hier een verkeerde keuze en je zit weer terug bij de troubles

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Brent schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:21:
Ik heb 't idee dat May nog de meest capabele figuur daar is om tenminste te pogen consensus te bouwen. Ik kan werkelijk niemand anders bedenken die zo'n rol nu zou kunnen spelen. Misschien is het tijd dat Elizabeth ingrijpt?
Wat moet de koningin precies gaan bereiken dan? De Tories doen niks wat je zou kunnen aanmerken als inconstitutioneel nog is er een grote parlementaire crisis die ingrijpen verantwoord. Nee, ik denk eerder dat deze deal het niet gaat halen, het kabinet best wel eens kan vallen en er verkiezingen kunnen volgen. Natuurlijk rampzalig, maar niet iets waar de Britse monarch wat aan kan doen. Ze kan misschien wat doen als het kabinet valt, er geen verkiezingen volgen en het parlement helemaal vastloopt. Dan zou ze in theorie het recht hebben om een premier en ministers aan te wijzen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
DaniëlWW2 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:52:
[...]

Wat moet de koningin precies gaan bereiken dan?
Het kan in elk geval niet slechter worden dan het al is. Wat valt er te verliezen?

Ik zie dat de Britse monarch het gewoon mag:
Wikipedia: Monarchy of the United Kingdom

Een PM naar huis sturen en een nieuwe aanstellen. Heel moeilijk zal het vinden van een competentere PM niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Misschien heb ik wat gemist, maar:

Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/1600/1*SOvUBM3ay35FLRMdU3uyqw.jpeg

Dat was de vraag, Out of In. Hoe dat dan zou moeten is volgens mij niet aan de kiezers voorgelegd. Ben benieuwd wat de partijen nu bedoelen met een Exit die recht doet aan de stemmers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

PWM schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:03:

[Afbeelding]

Dat was de vraag, Out of In. Hoe dat dan zou moeten is volgens mij niet aan de kiezers voorgelegd. Ben benieuwd wat de partijen nu bedoelen met een Exit die recht doet aan de stemmers.
In de leave-campagne zijn gouden bergen belooft, iedereen kent die 350-miljoen-per-week bus wel, nou, een Brexit die geen gouden bergen levert, maar koeienvlaaien, tja, daar is men natuurlijk niet blij mee.

Ook is er telkens gewezen op "soevereiniteit" dus dat ze zelf kunnen doen en laten wat ze willen met de grenzen, dus geen vrij verkeer van personen meer.

Iets als een Noors-model is dus niet wat men dacht wat ze zouden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
PWM schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:03:

[Afbeelding]

"De wil van het volk" is continu misbruikt als rechtvaardiging voor het proberen uit te voeren van hun eigen wensen en nachtmerries. Ze zeggen alleen maar "het is niet wat ik wil <snik>".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 07:54

Polycom

Poes van goud

De camera's staan inmiddels gericht op Downing Street no 10.

https://t.co/gdUdb6dFSO

Place your bets:
- We gaan een tweede referendum doen
- Ik stap op (May)
- We hebben nog wat tijd nodig om het één of ander glad te strijken
- We zijn eruit, dit gaan we doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
- Nee
- Mordaunt en McVey
- Nee
- Fuck parliament, hoezo 'meaningful vote'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Polycom schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:47:
De camera's staan inmiddels gericht op Downing Street no 10.

https://t.co/gdUdb6dFSO

Place your bets:
- We gaan een tweede referendum doen
- Ik stap op (May)
- We hebben nog wat tijd nodig om het één of ander glad te strijken
- We zijn eruit, dit gaan we doen..
- Nee (maar indien de volgende Ja is zal dat mogelijk door de volgende regering worden gedaan)
- Ja. Die kan niet blijven zitten, ze zal er linksom of rechtsom geen deal doorheen krijgen die voldoende steun kan krijgen. En dat zal haar opvolger ook hebben als ze hun Black Pudding willen hebben en opeten.
- Nee dus, zie boven
- En nee dus, zie boven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 08:08

vectormatic

Warlock of the doorlock

Mag ik all in op optie 5: pappen en nathouden en "very close to a deal" zonder concrete datums of details?

EDIT: DERP, optie 3 dus..... |:(

[ Voor 14% gewijzigd door vectormatic op 14-11-2018 16:17 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
Mededeling May uitgesteld tot later op avond.

Heef haar eigen dingetje dus nog niet op de rails

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:57:
Mededeling May uitgesteld tot later op avond.

Heef haar eigen dingetje dus nog niet op de rails
https://www.theguardian.c...ide-cabinet-politics-live

"And this is from the Times’ Matt Chorley.

Matt Chorley
(@MattChorley)
I don’t like to worry anyone, but one government source says there are still up to 20 people yet to speak in cabinet. Could go on for another 2.5hours. Cannot confirm obviously but thought worth passing on...

November 14, 2018
At this rate we may have fallen out of the EU anyway by the time it wraps up ..."
_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
A guide to Theresa May's Brexit deal

Ian Dunt is een criticaster van Brexit, dus de neutraliteit moet men er niet in zoeken. Maar als je wilt lachen/huilen (afhankelijk aan welke kant je staat):
The thorniest issue in the customs union backstop proposal is how violently lopsided it is. For a start, Britain has lost all say over how the customs union operates, or the regulations which are embedded in it. And things only get worse from there.

We will now be stuck in a trade coma. When the EU signs a trade deal with another country, we will have to open up our market to their goods under whatever tariff arrangement they've come up with. But we won't get reciprocal access to their market unless we negotiate it ourselves - because the deal is only for EU members. And we'll have very little chance of doing that, because they'll already have what they want, which is full access to us. It's horrible.
Als dit waar is, dan is het echt zelfmoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:10:
Dat kan echt niet waar zijn. Zo dom zijn ze toch niet?
Dan is no-deal een stuk 'aantrekkelijker'...

Edit: begrijp ik het goed dat dit dus ook voor bestaande handelsakkoorden geldt? Dus Japan, Canada, Korea, Australië, Nieuw-Zeeland en anderen kunnen zelf blijven exporteren met het VK alsof ze in de EU zitten maar wel de VK import WTO tarieven opleggen? 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door hoevenpe op 14-11-2018 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:13:
Dat kan echt niet waar zijn. Zo dom zijn ze toch niet?
Dan is no-deal een stuk 'aantrekkelijker'...
Er schijnen mensen gevoelig te zijn voor een correcte beschrijving van pro-brexit mensen :+ . No deal is trouwens niet beter, dat is echt economische zelfmoord.
Edit: begrijp ik het goed dat dit dus ook voor bestaande handelsakkoorden geldt? Dus Japan, Canada, Korea, Australië, Nieuw-Zeeland en anderen kunnen zelf blijven exporteren met het VK alsof ze in de EU zitten maar wel de VK import WTO tarieven opleggen? 8)7
Dat durf ik niet te zeggen.

De fundamentaloromcom met de DUP is ook voorbij: Civil servants told to stop including DUP in Brexit emails as partnership with Conservatives crumbles
Civil servants have been told to remove DUP contacts from planning emails which the Northern Irish party would previously have been looped in to.

The Independent understands government officials were given the order on Tuesday as the Tory leadership prepared to push Theresa May’s Brexit deal through cabinet.

In another sign of deep cracks in Tory relations with the DUP, it emerged on Wednesday that the prime minister had still not spoken to the party’s leader about the draft Brexit deal and it was unclear if she intended to before the document was published.
Ze hopen nu op 10 Labour MPs die van plan zijn met de Tories mee te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Live scenes from Downing Street as Tories work out who’s going to quit first:
https://www.facebook.com/...u/videos/972060812979389/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 21:51
A guide to Theresa May's Brexit deal

Ian Dunt is een criticaster van Brexit, dus de neutraliteit moet men er niet in zoeken. Maar als je wilt lachen/huilen (afhankelijk aan welke kant je staat):

[...]

Misschien dat dat waar is als je direct naar het land verkoopt. Het is echter eenvoudig om dan via een EU land die tariffs te omzeilen, immers zit je in een douaneunie, lijkt me. Wel maakt het het moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:26:
No deal is trouwens niet beter, dat is echt economische zelfmoord.
Maar dan hebben ze tenminste nog enige onderhandelingspositie, waarom zou je als Japan of Canada over een FTA willen onderhandelen als je al een heel goede eenzijdige deal hebt via de EU backstop? Met no-deal kunnen ze tenminste nog proberen met de EU te concurreren op arbeidsvoorwaarden, belastingdruk en wetgeving.
Dan nog? Alsof de ERG voor gaat stemmen, die zijn witheet. Ook de Schotse Tories zeggen tegen te stemmen evenals een hoop ex-bewindslieden uit zowel remain als leave.

Ze mist minstens 40 stemmen, zeker zonder de DUP (die de stukken nog niet gehad hebben, fijne coalitiepartner heb je dan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:35:
Dan nog? Alsof de ERG voor gaat stemmen, die zijn witheet. Ook de Schotse Tories zeggen tegen te stemmen evenals een hoop ex-bewindslieden uit zowel remain als leave.

Ze mist minstens 40 stemmen, zeker zonder de DUP (die de stukken nog niet gehad hebben, fijne coalitiepartner heb je dan)
Ze gaat ze bang maken. Deze cartoon geeft de aanpak goed weer:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dr3o41RXgAAMpk2.jpg

"Ja, het is een waardeloze deal, maar anders wordt het Corbyn. Nou jullie weer!"

En de microfoon gaat enzaam blijven:
Breaking: @NickHurdUK just told the @HouseofCommons that there will be no press conference from @theresa_may this evening
Hoe kan ik nu slapen vannacht? :+

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 14-11-2018 18:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:40:
En de microfoon gaat enzaam blijven:

Hoe kan ik nu slapen vannacht? :+
Er komt geen persconferentie, wel schijnt er nog een 'statement' te komen:
https://mobile.twitter.co...51169?ref_src=twsrc%5Etfw

Bingokaarten erbij:
"Brexit means Brexit"
"Strong and stable"
"Delivering the will of the people"
"We are leaving the Customs Union"
"Easiest deal in history"
"BMW's and prosecco"
"Bloody difficult woman"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
BBC-medewerker:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20

franssie

Save the albatross

<>
Denk niet dat dat klopt, want dan heb je een douane unie en een halve erbij. Aan de andere kant als je naar ons belastingstelsel kijkt is alles mogelijk als je er maar voldoende politici aan laat sleutelen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Vraag.

Enig idee of ik een bepaald risico loop als ik u vliegtickets koop om in mei naar Glasgow te gaan?
Of beter nu, om mogelijke verhogingen zometeen te voorkomen?

Aanvulling uit nieuws (NOS) ;
Partijgenoten van premier Therese May die zich eerder vandaag bij haar aansloten lijken zich nu toch tegen haar te keren, meldt de BBC. Dat twittert verslaggever Laura Kuenssberg. Morgen zouden ze overgaan tot een vertrouwensstemming.

[ Voor 44% gewijzigd door maartend op 14-11-2018 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:30:
Vraag.

Enig idee of ik een bepaald risico loop als ik u vliegtickets koop om in mei naar Glasgow te gaan?
Of beter nu, om mogelijke verhogingen zometeen te voorkomen?
Niet meer dan gisteren. Als er een no-deal uitkomt kan het lastig zijn qua luchtvaart omdat de open sky agreement dan niet meer geldig is. Qua £/€ koers maakt het weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zwerver schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:38:
[...]

Niet meer dan gisteren. Als er een no-deal uitkomt kan het lastig zijn qua luchtvaart omdat de open sky agreement dan niet meer geldig is. Qua £/€ koers maakt het weinig uit.
Ik heb over de Open Sky eea gelezen. Maar daar is totaal geen lijn in te trekken.
Van "och, het valt wel mee"tot "de vliegtuigen blijven aan de kant staan".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
maartend schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:39:
[...]

Ik heb over de Open Sky eea gelezen. Maar daar is totaal geen lijn in te trekken.
Van "och, het valt wel mee"tot "de vliegtuigen blijven aan de kant staan".
Ik zou wel met een EU27 maatschappij vliegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
hoevenpe schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:40:
[...]

Ik zou wel met een EU27 maatschappij vliegen...
Een maatschappij gezeten in EU? Dus (als je al zou willen) niet Ryan Air (merendeel aandeelhouders wonen niet meer in EU strax)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:43
maartend schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:42:
[...]

Een maatschappij gezeten in EU? Dus (als je al zou willen) niet Ryan Air (merendeel aandeelhouders wonen niet meer in EU strax)?
Ryanair is Iers toch, niet Brits? verder zou ik idd niet met Ryanair vliegen, maar dat heeft meer te maken met hoe ze met hun medewerkers omgaan

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
GAIAjohan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:43:
[...]

Ryanair is Iers toch, niet Brits? verder zou ik idd niet met Ryanair vliegen, maar dat heeft meer te maken met hoe ze met hun medewerkers omgaan
RA is Iers, maar er is its dat ze voor EU27 merendeel aandeelhouders in EU moeten wonen. E ze hebben veul woonachtig ik de UK. En na de brexit verdwijnt dat. Zoiets ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
GAIAjohan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:43:
[...]

En met hun passagiers...
Goedkoop maar slechte/geen service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:45:
[...]

RA is Iers, maar er is its dat ze voor EU27 merendeel aandeelhouders in EU moeten wonen. E ze hebben veul woonachtig ik de UK. En na de brexit verdwijnt dat. Zoiets ongeveer.
Klok-klepel-verhaal? Er is geen reden om RA of EZY te mijden. Beiden zijn budget maatschappijen met Europese HQs. Dat je om andere redenen niet met RA wil vliegen: ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dus. May krijgt een vote of no confidence morgen?
Senior tory tells me Brexiteer anger so high that seems likely there will be a call for no confidence vote tomorrow - letters going in -

[ Voor 67% gewijzigd door anandus op 14-11-2018 19:56 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Zwerver schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:52:
[...]

Klok-klepel-verhaal? Er is geen reden om RA of EZY te mijden. Beiden zijn budget maatschappijen met Europese HQs.
https://news.sky.com/stor...ed-due-to-brexit-11496024

Text van O leary;
These require airlines operating routes within the EU to prove that it is owned and controlled by EU nationals - with at least half of its shares owned by EU nationals.

Mr O'Leary said this would be problematic for Ryanair because, after Brexit, British shareholders would no longer be classed as EU nationals.

Because the airline also has a large proportion of American shareholders, this would potentially mean Ryanair no longer had a majority of EU-based shareholders after Brexit, putting it in breach of the rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ook IAG krijgt het warm, want zij hebben lang de hele Brexit weggelachen, en nu is het paniekvoetbal omdat hun aandeelhouders grotendeels Brits zijn, en hun hoofdkwartier ook in de UK zit. Wordt nog gezellig. Vueling, Iberia en BA.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
BA is bezig Spaans te worden als het No Deal wordt: BA owner seeks support from Spain in case of no-deal Brexit
The British Airways owner, IAG, has been seeking Spanish government support to continue its operations in the case of a disorderly Brexit. According to letters reported in the Spanish newspaper El País, Spain’s government and Brussels doubt whether IAG can remain compliant with EU airline ownership rules. IAG has reportedly been in talks with Madrid since last month as it attempts to satisfy the EU over its status.
Het wordt Brexit Airways :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

:)

gambieter schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:10:
Dit is verder een mooie Twitter thread over de schade die Brexit aanricht: https://threadreaderapp.com/thread/1061554026284834817.html

Read it and weep.
Ik denk dat 47 van de 50 inderdaad een probleem gaat worden voor zover ze dat nog niet zijn, die andere drie lossen ze wel op maar of dat er dan nog toe doet.

[ Voor 59% gewijzigd door franssie op 14-11-2018 20:16 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dit is verder een mooie Twitter thread over de schade die Brexit aanricht: https://threadreaderapp.com/thread/1061554026284834817.html

Read it and weep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Het lijkt dat het kabinet May gaat steunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
In kort, kabinet zegt door te gaan met dit Brexit.

Nieuwste drone ; This Deal or no Brexit.

[ Voor 40% gewijzigd door maartend op 14-11-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Zwerver schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:52:
[...]

Klok-klepel-verhaal? Er is geen reden om RA of EZY te mijden. Beiden zijn budget maatschappijen met Europese HQs. Dat je om andere redenen niet met RA wil vliegen: ander verhaal.
Ik zou RA en EZY echt niet over één kam scheren. maar daar is een ander topic voor. Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

edit: niet echt een reactie op @Zwerver maar op de opmerkingen ervoor.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 14-11-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 17:54
gambieter schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:26:

En dan moeten er ook geen Tory MPs tegen stemmen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Blijkbaar is het kabinet toch unaniem akkoord gegaan. Die had ik even niet aan zien komen na wat er vanavond is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:27:
Blijkbaar is het kabinet toch unaniem akkoord gegaan. Die had ik even niet aan zien komen na wat er vanavond is gebeurd.
Ik vermoed dat die unanimiteit niet lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik ben heeeel benieuwd naar de koppen en artikelen van de kranten in de UK morgen. SOLD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Moet nog door het parlement he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 00:38
De agreement schijnt nu te worden vrijgegeven, ben benieuwd wat daar in staat. Brexiteers slijpen de messen al op twitter.

Het lijkt me dat May de grootste horde nog moet nemen in het parlement. Ik had het vreemd gevonden als ze haar eigen kabinet er niet achter had gekregen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Toch juist niet? Dacht dat die motie het niet gehaald had. (Of ben ik nu in de war?)
Edit: Of ging dat alleen over de onderhandelingen an sich? Ik weet het niet meer :P

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 14-11-2018 20:40 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Dr. Strangelove schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:38:
De agreement schijnt nu te worden vrijgegeven, ben benieuwd wat daar in staat. Brexiteers slijpen de messen al op twitter.

Het lijkt me dat May de grootste horde nog moet nemen in het parlement. Ik had het vreemd gevonden als ze haar eigen kabinet er niet achter had gekregen.
Bovendien duurde het de vorige keren dat ze het kabinet op 1 lijn had ook maar een paar dagen voordat de pleuris weer uitbrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik ben benieuwd naar hoe Schotland zich hierbij gaat voelen. Blijkbaar was er al gemor. Ik zet mijn geld op een rompstaat van Noord-Ierland en Engeland op termijn, en Schotland en Wales die zich afscheiden omdat ze meer geld van de EU gaan krijgen dan van Londen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 08:33
[...]
Toch juist niet? Dacht dat die motie het niet gehaald had. (Of ben ik nu in de war?)
Edit: Of ging dat alleen over de onderhandelingen an sich? Ik weet het niet meer :P
Ging over het kabinet, niet over het parlement. Is een tweetrapsraket: na de kabinetstoestemming vanavond volgt nog een stemming in het lagerhuis.
Het was een collective decision, niet een unanimous decision. Als het unaniem was geweest was haar woordkeuze met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid anders geweest. Ze had dus wel een meerderheid. Dat sluit niet uit dat er - vanavond of morgen - nog ontslagen worden ingediend. Blijft spannend dus!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hier is ie dan: https://ec.europa.eu/comm...ithdrawal_agreement_0.pdf

Als iemand die even heel snel door kan lezen en een samenvatting kan geven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

RoD schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:56:

ARTICLE
23
Equal treatment
1.
In accordance with Article 24 of Directive 2004/38/EC

etc etcetera enzoovoorts

Brexit in paper only ;)

edit en je vroeg snel, niet volledig toch?

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 14-11-2018 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Brief van Jacob Rees-Mogg aan de andere ERG leden:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dr_Qlq5X4AANOiH.jpg

Dat zijn 40 of zo stemmen, op zijn minst (kan ook 60 zijn). Dan moet Labour May redden, dat zie ik niet zo snel gebeuren. Echter, intelligentie is dun gezaaid daar, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:56:

Er is ingezet op bankieren op tijd, belang en relatie. In praktische zin wil dit zeggen dat er pas een Brexit zal komen over minimaal twee jaar, de vorm daarvan zal in hoge mate afhangen van de vereisten van beeldvorming en de bepaling van gedeelde belangen.

Bruut gesteld, de overeenkomst is een reality check voor nationaal Brits en Europees belang, waarbij primair vrij verkeer van personen en goederen de hefboom is voor herstel van relatie en bewustwording van kosten. Dit is iets wat de Britse politiek tot nu toe heeft weten te vermijden, wat echter in het zicht van de stokken achter de verschillende deuren niet langer mogelijk bleek.

De details van de overeenkomst zijn - zo cru als dit mag klinken - niet relevant, in termen van technische details. Wat wel relevant is, dat is een kwestie van afgesproken kaders voor de ruimere transitieperiode.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Pagina: 1 ... 91 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.

Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.

Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.