jarti66 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:28:
Ik kan niet begrijpen dat iedereen maar roept om het afstraffen van de UK. Het blijft toch een van de grootste Europese economieën. En als je ze gaat "straffen" kun je ook een reactie terug verwachten. Dit lijkt me voor beide partijen niet wenselijk en mij lijkt het daarom een stuk verstandiger om als "goede vrienden" uit elkaar te gaan. Of wat mis ik?
Ik vind het dapper dat ze deze stap durven te nemen.
Misschien is dit ook wel nodig om de EU wakker te laten worden. Een Nexit gaat mij te ver, maar bestuurlijke tafel moet op de schop, de verdere expansiedrift naar het oosten moet stoppen, de "onderhandelingen" met Turkije moeten per direct stoppen. Wij burgers zitten er gewoon niet op te wachten!
Ga er lang genoeg mee door, zonder naar de wil van het volk te luisteren en een Brexit is een logisch gevolg.
Ik voorspel nu ook alvast: laat genoeg vluchtelingen toe, ga daar mee door en over een paar jaar heeft rechts een grote meerderheid.
Actie->reactie
Oorzaak->gevolg
Nivida_intel schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:31:
Over immigratie is wel een raar punt.
Ze denken dat ze de oplossing hebben, maar die is er niet, want de immigranten blijven gewoon komen of ze willen of niet. Dus uiteindelijk schieten ze er geen donder mee op.
Er is geen Europa meer wat de vluchtelingen verplicht verdeeld over landen, voor UK...
Ze kunnen nu hun eigen regels bepalen, dat is het verschil...
IJzerlijm schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:32:
Wat nog veel minder wenselijk is voor Brussel is dat een land na een exit er op vooruit gaat. Als de Europese economie moet lijden om de UK te straffen is dat een prijs die ze graag betalen. Het is niet alsof hun salarissen met het vertrek van de tweede economie van de EU nu met 17,5% (het aandeel van de UK) omlaag zullen gaan.
Erger nog, wij zullen de lasten van de UK moeten gaan dragen. Ga lang genoeg zo door EU en er volgen meer landen.
L1nt schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:39:
Hoorde op het nieuws dat een deel ook tegen stemde puur uit protest tegen Cameron.
Dat kan toch niet waar zijn?
Als we hier al zo'n referendum gaan houden iedereen aan de leugendetector. "Stemt u uit protest tegen Rutte (of wie er dan ook zit)? Zo ja dan word uw stem ongeldig verklaard"
Iedereen mag stemmen wat hij/zij wil, de reden waarom doet er voor de overige mensen niet toe.
Dat zal een mooie "democratie" worden zeg...
Friespeuk schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:34:
Ik ben verdeeld over de EU, en ik zou niet weten wat ik zou stemmen als het tot een Nexit-referendum komt. Je zou denken dat een EU voor gelijke regels zou moeten zijn en zorgen maar zodra ik in Duitsland of Belgie een nieuwe auto wil kopen kan dat al niet zonder dat ik alsnog die extra belasting af mag dragen.
Zo ver voor eenheid en gelijkheid.
Bij mij blijft het filmpje van Geenstijl destijds in mijn geheugen staan. Al het geld dat wordt verspild, Europarlementariers die enkel naar binnen lopen om hun daggeld te vangen en direct weer naar buiten lopen... En het gene wat mij dan nog het meeste steekt is het debat wat daarover volgde. In plaats van het te hebben over dat daggeld en parlementariers die hun werk blijkbaar niet doen, waar ze toch rijkelijk voor betaald worden, had men het over journalisten die de toegang ontzegt moet gaan worden. De wereld op zijn kop, het is "ons" geld waar men het over heeft...
Als Rutte vanaf morgen niet meer op werk zou verschijnen en lekker doorbetaald thuis gaat zitten, zouden we dat ook niet pikken.
Er moet eens drastisch de bezem door het parlement en de regels. Dat hele Stratzburg gebouw om de Fransen maar tevreden te houden had reden genoeg moeten zijn om tegen de Fransen te zeggen: Doe mee of doe niet mee, maar Brussel it is. Gewoon verkwisting van geld dat extra gebouw waar ze eenmaal per maand alles heen verhuizen.