simplicidad schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:44:
Als je de argumenten ziet van eurosceptici en hoe makkelijk het gepeupel daarop inhaakt dan kom ik toch ook vaak tot de conclusie dat het volk te dom is om over zo'n zaken te beslissen. Ook over die lidmaatschap met Turkije wat men altijd naar boven haalt, iemand die een beetje inzicht heeft in de situatie vandaag weet goed genoeg dat een lidmaatschap helemaal niet aan de orde is. En zoals ze nu daar bezig zijn zal het eerder nog het jaar 3000 worden dat dit echt een kans maakt. Het is niet omdat je een relatie wil met iemand dat de tegenpartij daar altijd mee instemt.
De EU verzint wel weer een omweg, vrij reizen voor Turken, zonder lidmaatschap...
Dát gaat mij namelijk al veel te ver.
Het gaat mij niet om lidmaatschap, het gaat erom dat er dingen worden besloten waar ik het niet mee eens ben. En dit is echt het beste voor Europa zegt men dan...
Dat weten ze niet, wij hier weten ook niet wat de uitwerking voor UK gaat zijn. De tijd zal het leren... Maar blijkbaar is die gok het waard voor de inwoners van de UK.
In de EU blijven is ook een gok, misschien met iets minder risico, maar nog steeds geeft het jou geen garanties.
Als Vlaming vind ik het opmerkelijk dat die man met het rare haar zoveel stemmen ronselt in Nederland. Ik ben oud genoeg om het fenomeen nog te kennen dat we aan de Nederlandse grens een tijd mocht wachten en dat mijn ouders telkenmale Franken mocht ruilen in Guldens. Dit gezegd zijnde zo vaak deden we dat ook niet want dat was altijd wel een gedoe.
Dit vind ik echt het grootste non argument dat er is...
Ten eerste hadden de Britten al geen Euro, dus als je naar de UK ging, moest je al wisselen voor ponden.
Ten tweede heeft het mij nog nooit weerhouden een verre strandvakantie te boeken, omdat je daar niet met euro's kan betalen en je nu moet wisselen. Gelukkig is pinnen wel redelijk mogelijk in de wereld. Nee de Euro is wel de minste reden om te blijven.
Dankzij Europa (en ja inzake regels op dat vlak is dat een goed orgaan, consument is er helemaal niet slechter van geworden au contraire) is dat voorbij en waar ik vroeger misschien 4x geld spendeerde in de ons omliggende landen doe ik dat veel frequenter. Door allerhande regels en veranderingen is het zo makkelijk om handel te voeren dat het eigenlijk een no-brainer is. Als ik zie hoeveel procent van de populaire e-commerce sites in België Nederlands zijn, vind ik dat opmerkelijk dat men daarover zoveel klaagt.
Ik had een Europa bestaande uit UK, Benelux, Duitsland en Scandinavie voldoende gevonden.