Sinn Fein wil een referendum in Noord-Ierland over een "anschluss" bij Ierland.
Mwoah, je ziet dat goed weer stijgt wat doet suggereren dat veel geld daar wordt gestald, dus zoveel gaan die pensioenen ook niet omlaag. Verder is het een harde les geweest dat het toch verstandig is om niet alles in aandelen te zetten. Daar zit nou eenmaal risico aan.fitznl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:09:
Tot slot nog een diepe zucht. Daar gaan onze aanvullende pensioenen weer. Dagverlies op de Aex kan oplopen naar 10%. Bedrijven met grotere belangen in de UK zitten nu al ver boven de 10% aan verlies.
Verder was een dip te verwachten, maar dat levert ook weer handel op en uiteindelijk herstelt het toch wel weer. Zeker als toch al bekend is dat er tot oktober niks veranderd gezien article 50 niet al in werking treed.
Ook hoor ik net dat de Bank of England blijkbaar al een plan heeft en gepaste maatregelen neemt om de markt te herstellen. De Britse Economie kan het momenteel wel hebben. Ik vind het eerder kwalijk dat ze hier in Nederland blijkbaar harder staan te bibberen dan in VK
Je weet dat Noorwegen ook geen EU lid is toch? Of houdt je het bij Denemarken, Zweden en Finland?eL_Jay schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:10:
De rondreis door UK die ik aan het plannen was vervang ik nu maar door rondreis door scandinavie.
Is er ergens een lijstje met de directe gevolgen? Per wanneer heb je bijv een paspoort nodig, of betaal je invoerrrechten over je import uit Engeland?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik heb het slecht gevolgd maar het leek vd week wel of het "remain" kamp de "leavers" het immigratie onderwerp als 1-issue in de schoenen schoof terwijl er wel meer is gezegd over het nut van vertrek en uit het plaatje hierboven lijkt het net alsof de blijf stemmers alleen gevoelig zijn voor de tsunami aan dreigementen over geld.
Vooral dat laatste is mijn grootste probleem met de hele eu van nu. Chantage, demagogie en nog wat van dat soort dingen. De EU gaat van crisis naar crisis en is het niet de banken en de waarde van ieders huis dan is het wel Turkije dat diens eigen grenzen niet bewaakt en tigduizenden migranten laat gaan om vervolgens de EU af te persen. Ik kan nog wel ff doorgaan maar in het licht van de beperkte redenen om te blijven, de chantage op geld en het gebrek aan kwaliteit in de EU ga ik gewoon naar Engeland op vakantie vd week.
Vooral dat laatste is mijn grootste probleem met de hele eu van nu. Chantage, demagogie en nog wat van dat soort dingen. De EU gaat van crisis naar crisis en is het niet de banken en de waarde van ieders huis dan is het wel Turkije dat diens eigen grenzen niet bewaakt en tigduizenden migranten laat gaan om vervolgens de EU af te persen. Ik kan nog wel ff doorgaan maar in het licht van de beperkte redenen om te blijven, de chantage op geld en het gebrek aan kwaliteit in de EU ga ik gewoon naar Engeland op vakantie vd week.
And it goes BRAAAAAPP!
Heb je ook nog een bron?On_E schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:46:
Ah, inmiddels heeft de 'Leave' partij ook toegegeven dat dit niet betekent dat er veel minder mensen kunnen migreren naar Engeland.
Naast de 350m pond belofte dus al de 2e leugen toegegeven, en dat nog geen 4 uur na de officiële uitslag....
In grote letters op de voorpagina van de website van de Telegraaf: "CAMERON TREEDT AF".
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Alle Britse media zo'n beetje?
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Die kon je zien aankomen. Al vroeg tijdens de speech trouwens, waarin hij over zijn premierschap sprak in de verleden tijd.Spotmatic schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:17:
In grote letters op de voorpagina van de website van de Telegraaf: "CAMERON TREEDT AF".
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Cameron heeft alleen maar over de economie lopen roepen, en de grote trekkers van de Leave-kar zijn allemaal rechtse jongens die graag een beetje meer macht en invloed willen, dus ik vind die gedachte niet gek.ROFLASTC schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:17:
Ik heb het slecht gevolgd maar het leek vd week wel of het "remain" kamp de "leavers" het immigratie onderwerp als 1-issue in de schoenen schoof terwijl er wel meer is gezegd over het nut van vertrek en uit het plaatje hierboven lijkt het net alsof de blijf stemmers alleen gevoelig zijn voor de tsunami aan dreigementen over geld.
De EU van nu is weinig mis mee, maar het (extreem) rechtse geluid is bijzonder hardnekkig de laatste tijd en ik vind dat een gevaarlijke ontwikkeling. De domheid is erg snel aan het terugkeren, alsof de geschiedenis ons niets heeft geleerd.
[ Voor 9% gewijzigd door Vayra op 24-06-2016 10:20 ]
i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG
Finland kan wel een risico zijn hoor. Ze zijn geen lid van de NAVO, dus bij een eventuele inval van een niet-NAVO buurland loop je het risico dat je rondreis onverwachts verlengd wordtATS schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:16:
[...]
Je weet dat Noorwegen ook geen EU lid is toch? Of houdt je het bij Denemarken, Zweden en Finland?
Aangezien eL_Jay een reis naar het VK wilde maken ga ik er maar even vanuit dat hij net zoals de meesten hier in Nederland woont, dat wil zeggen niet iemand die aan het referendum heeft meegedaan. Dus waar meteen die stempel "slechte en kortzichtige verliezer" vandaan komt..? Beetje jammer.Robkazoe schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:15:
[...]
![]()
Jeetje, wat ben jij een slechte en kortzichtige verliezer zeg. Niet om het één of het ander maar de pond is in elkaar gezakt. Jouw vakantie zou nog nooit zo goedkoop zijn geweest.
[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 24-06-2016 10:20 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Wel wat offtopic, maar waarom komt dat eigenlijk nu pas ter sprake? En hoe is de slagingskans daarvan?Prosac schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:15:
Ergens denk ik dat het wel goed is als dat eiland zich verenigd, maar ik ken de zaak niet goed genoeg.
subtiele godwin heur. Maar politiek rechts wil idd het meeste voor zichzelf, dito met het rechtse blok in het europese parlement. desondanks zie ik het nut van deze EU niet. om in lijn te blijven met jouw WW2 opmerking, wat Churchill en de rest voor ogen had is wel wat anders dan de technocratie wat we nu hebben.Vayra schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:19:
[...]
Cameron heeft alleen maar over de economie lopen roepen, en de grote trekkers van de Leave-kar zijn allemaal rechtse jongens die graag een beetje meer macht en invloed willen, dus ik vind die gedachte niet gek.
And it goes BRAAAAAPP!

Sinn Fein wil altijd al aansluiting bij Ierland. Maar nu Noord-Ierland pro-EU gestemd heeft, krijgt die beweging extra impuls.Martinspire schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:21:
[...]
Wel wat offtopic, maar waarom komt dat eigenlijk nu pas ter sprake? En hoe is de slagingskans daarvan?
Ergens denk ik dat het wel goed is als dat eiland zich verenigd, maar ik ken de zaak niet goed genoeg.
Wat de slagingskans is, is op dit moment onmogelijk te zeggen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Momentum en het feit dat Noord-Ierland ook pro-Europees gestemd heeft.Martinspire schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:21:
[...]
Wel wat offtopic, maar waarom komt dat eigenlijk nu pas ter sprake? En hoe is de slagingskans daarvan?
Grappig, ik was van plan met het gezin door GB te reizen volgend jaar. Rondje ZW-Engeland, wellicht Wales, Lake district.eL_Jay schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:10:
De rondreis door UK die ik aan het plannen was vervang ik nu maar door rondreis door scandinavie.
Is er ergens een lijstje met de directe gevolgen? Per wanneer heb je bijv een paspoort nodig, of betaal je invoerrrechten over je import uit Engeland?
Mijn eerste kneejerk-reactie was ook: F*ck 'em.
Maar voorlopig wordt het eerst wel veel goedkoper.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Is natuurlijk wel geweldig voor de concurrentiekracht van het VK. En dat is wel nodig, want buiten de EU zal hun concurrentiekracht wel een stuk harder nodig zijn.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Robkazoe schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:15:
[...]
![]()
Jeetje, wat ben jij een slechte en kortzichtige verliezer zeg. Niet om het één of het ander maar de pond is in elkaar gezakt. Jouw vakantie zou nog nooit zo goedkoop zijn geweest.

Jeetje, wat ben jij een slechte en kortzichtige winaar zeg. Niet om het één of het ander maar verschillende mensen kunnen om verschillende redenen toch ergens anders heen. Misschien gaat het niet om financiën?
Het lastige gaat denk ik in de onrust tussen katholieken en protestanten zitten, het is nog maar een paar jaar geleden dat de IRA helemaal gestopt is met rotzooi uithalen. Maar ik denk dat de meeste Ieren ht wel zullen verwelkomen als de "afvallige" Noord-Ieren "terugkomen".Martinspire schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:21:
[...]
Misschien dat ze samen met Schotland een soort Keltische Federatie kunnen starten, dat zou naar buiten toe wel wat meer onderhandelingsmacht opleveren. En historisch gezien zijn het ook al eeuwenlang broedervolken
Kalm aan! En rap een beetje!
Hij mag dan wel niet meegedaan hebben aan de verkiezing, hij is wel een pro EU-er. Dat zie je overal aan af. En dan is dit natuurlijk een verlies voor hem. En kortzichtig: Als jij naar het VK op vakantie wilt gaan dan is dit een hele mooie kans. Je geld is ineens heel veel meer waard geworden dus je kunt daar nog luxer op vakantie gaan. Maar blijkbaar is VK ineens Tsjernobyl geworden ofzo. De whiskey is ineens niet meer te zuipen, Buckingham Palace heeft veel algen aan de gevel hangen en de natuur is kut geworden.fsfikke schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:19:
[...]
Aangezien eL_Jay een reis naar het VK wilde maken ga ik er maar even vanuit dat hij net zoals de meesten hier in Nederland woont, dat wil zeggen niet iemand die aan het referendum heeft meegedaan. Dus waar meteen die stempel "slechte en kortzichtige verliezer" vandaan komt..? Beetje jammer.
Ownee wacht er is geen k*t veranderd.

We gaan nog een weekendje naar Londen deze zomer. Snel tickets boeken?Robkazoe schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:15:
[...]
![]()
Zou kunnen. Er is natuurlijk een fors grote onzekerheid. Maar denk dat de Britten in dat geval veiliger is als een ander land. Zo ga ik naar oost europa, wel euro gebied. Maar we nu een val van de pond krijgen, zal je pond wel minder waard worden, maar een geldig betaal middel blijven. Bij de euro is dat een risico. Als er een ongeluk gebeurd, zou het zo maar kunnen dat mijn euro's niet meer gepikt worden in een land..klaw schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:24:
[...]
![]()
Jeetje, wat ben jij een slechte en kortzichtige winaar zeg. Niet om het één of het ander maar verschillende mensen kunnen om verschillende redenen toch ergens anders heen. Misschien gaat het niet om financiën?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
#BoycotBrittainRobkazoe schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:25:
[...]
Hij mag dan wel niet meegedaan hebben aan de verkiezing, hij is wel een pro EU-er. Dat zie je overal aan af. En dan is dit natuurlijk een verlies voor hem. En kortzichtig: Als jij naar het VK op vakantie wilt gaan dan is dit een hele mooie kans. Je geld is ineens heel veel meer waard geworden dus je kunt daar nog luxer op vakantie gaan. Maar blijkbaar is VK ineens Tsjernobyl geworden ofzo. De whiskey is ineens niet meer te zuipen, Buckingham Palace heeft veel algen aan de gevel hangen en de natuur is kut geworden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Sta dan ook niet gek te kijken als verre familie van jou ook ineens bij jou op de stoep staan omdat ze niet meer welkom zijn in het land waartoe ze lang geleden zijn geemigreerd.
How do you save a random generator ?
Ik zat ook al te checken hoe ik qua vakantiedagen zitProsac schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:11:
[...]
Met de huidige koers van de pond zou ik juist nu een rondreis door de UK gaan plannen.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Je focussen op de short-term gevolgen van gunstigere Britse producten en dan anderen kortzichtigheid verwijtenRobkazoe schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:25:
[...]
Hij mag dan wel niet meegedaan hebben aan de verkiezing, hij is wel een pro EU-er. Dat zie je overal aan af. En dan is dit natuurlijk een verlies voor hem. En kortzichtig: Als jij naar het VK op vakantie wilt gaan dan is dit een hele mooie kans. Je geld is ineens heel veel meer waard geworden dus je kunt daar nog luxer op vakantie gaan. Maar blijkbaar is VK ineens Tsjernobyl geworden ofzo. De whiskey is ineens niet meer te zuipen, Buckingham Palace heeft veel algen aan de gevel hangen en de natuur is kut geworden.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ah, en dan kan Wales ook gewoon meedoen.BdK9001 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:24:
[...]
Het lastige gaat denk ik in de onrust tussen katholieken en protestanten zitten, het is nog maar een paar jaar geleden dat de IRA helemaal gestopt is met rotzooi uithalen. Maar ik denk dat de meeste Ieren ht wel zullen verwelkomen als de "afvallige" Noord-Ieren "terugkomen".
Misschien dat ze samen met Schotland een soort Keltische Federatie kunnen starten, dat zou naar buiten toe wel wat meer onderhandelingsmacht opleveren. En historisch gezien zijn het ook al eeuwenlang broedervolken
En dan heb je Greater Britain vs Little England.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
De immigranten waren zonder het bestaan van de EU niet gevlucht uit oorlogsgebieden? De wereldwijde economische crisis was er niet geweest als de EU niet gevormd was? Natuurlijk kent de huidige EU voldoende nadelen, maar juist dit zijn onderwerpen waarbij ik geloof dat mensen in de overtuiging werken dat zijn bezig zijn met oplossingen. Dan is het altijd makkelijker om vanaf de zijlijn te schreeuwen dat het niet goed genoeg is.ROFLASTC schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:17:
Flickr PSN ID= cheironnl
Dat zal wel meevallen een land kan niet zonder voorbereiding in één keer van de Euro afstappen zonder hun eigen bevolking keihard in hun achterste te .... jeweetwel.Cyberpope schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:26:
[...]
Zou kunnen. Er is natuurlijk een fors grote onzekerheid. Maar denk dat de Britten in dat geval veiliger is als een ander land. Zo ga ik naar oost europa, wel euro gebied. Maar we nu een val van de pond krijgen, zal je pond wel minder waard worden, maar een geldig betaal middel blijven. Bij de euro is dat een risico. Als er een ongeluk gebeurd, zou het zo maar kunnen dat mijn euro's niet meer gepikt worden in een land..
Maar anders ga je toch naar Polen?
Zal trouwens wel ironisch zijn als de economie in elkaar klapt omdat het financiele HQ van de EU van Londen naar mainland Europe verplaatst, terwijl ze juist hoopten financieel sterker te worden door de EU te verlaten.
Maar ach, je kan iig je immigranten dumpen...
Hè? Dus alle Poolse migranten moeten de EU verlaten ofzo?Luxicon schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:02:
[...]
Het zou het beste zijn voor EU als alle migranten per direct de EU moeten verlaten. Ik stem voor.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Anachronisme -1cheiron schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:29:
[...]
De immigranten waren zonder het bestaan van de EU niet gevlucht uit oorlogsgebieden? De wereldwijde economische crisis was er niet geweest als de EU niet gevormd was? Natuurlijk kent de huidige EU voldoende nadelen, maar juist dit zijn onderwerpen waarbij ik geloof dat mensen in de overtuiging werken dat zijn bezig zijn met oplossingen. Dan is het altijd makkelijker om vanaf de zijlijn te schreeuwen dat het niet goed genoeg is.
And it goes BRAAAAAPP!
Je zal pas het daadwerkelijk effect over 5-10 jaar zien, de komende jaren zal enkel paniek acties worden en 'wraakacties'.Basekid schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:30:
Zal trouwens wel ironisch zijn als de economie in elkaar klapt omdat het financiele HQ van de EU van Londen naar mainland Europe verplaatst, terwijl ze juist hoopten financieel sterker te worden door de EU te verlaten.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het leuke aan deze reactie is dat het IMO precies weergeeft hoe er gedacht gaat worden over de Brexit. Eerst de emotionele reactie, maar daarna realiseer je de economische belangen die wij bij het VK hebben en het VK bij ons en denken we allebei, mwoah, laat die emotie maar zitten, handelen en samenwerken op belangrijke punten is eigenlijk nog steeds wel fijn.Ramzzz schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:23:
[...]
Grappig, ik was van plan met het gezin door GB te reizen volgend jaar. Rondje ZW-Engeland, wellicht Wales, Lake district.
Mijn eerste kneejerk-reactie was ook: F*ck 'em.
Maar voorlopig wordt het eerst wel veel goedkoper.
And it goes BRAAAAAPP!
Als we toch bezig zijn met de luchtige noot:ROFLASTC schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:34:
de lol zien ze er wel van in gelukkig:
http://speld.nl/2016/06/2...ritten-onafhankelijkheid/

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 24-06-2016 10:37 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Altijd wel grappig om de 'winnende' partijen direct na de overwinning een paar kronkelende bochten te zien maken..
"Hoezo beloofd om het geld in de NHS te steken, had ik niks mee te maken"
http://www.joe.co.uk/news...omise-was-a-mistake/68895
That's 1st grade politics for ya
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Vind het toch een beetje een zwarte dag, niet vanwege de eventuele economische gevolgen maar meer voor de toekomst. Veel wetenschappers geven aan dat de EU een voorstap is voor een type I civilisatie.
Een voorbeeld van samenwerking en verschillen opzij zetten, oke het is verre van perfect maar het is een begin. Helaas vandaag weer een grote stap teruggezet.
YouTube: March towards Type1 Civilization
Een voorbeeld van samenwerking en verschillen opzij zetten, oke het is verre van perfect maar het is een begin. Helaas vandaag weer een grote stap teruggezet.
Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip
Ze stappen er echt uit, wow. Had dit niet verwacht. Historische uitslag. Ben erg benieuwd naar de gevolgen...
Schotland weer opnieuw onafhankelijk bij de EU? Noord Ierland terug bij Republiek Ierland?
Ook de ketting effecten op andere landen... hoeveel nieuwe referenda gaan we krijgen? Moet je voorstellen dat de EU een gatenkaas wordt met allerlei landen die op eigen houtje verder gaan, dan kan je het haast opheffen.
Ook bang voor Rusland die wel een grotere bek zal gaan krijgen nu.
Schotland weer opnieuw onafhankelijk bij de EU? Noord Ierland terug bij Republiek Ierland?
Ook de ketting effecten op andere landen... hoeveel nieuwe referenda gaan we krijgen? Moet je voorstellen dat de EU een gatenkaas wordt met allerlei landen die op eigen houtje verder gaan, dan kan je het haast opheffen.
Dat heeft denk ik niet zoveel kans. Laatste referendum daarover was wel een tijdje geleden in 1973 maar toen was maar 1,1% voor aansluiting bij Ierland.Prosac schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:15:
edit: ik lees nu dat er een boycot destijds was van de nationalisten dat de uitslag vertekent. Maar met een opkomst van 58% toen is het nog steeds een overweldigende meerderheid voor van de mensen die gaat stemmen.
[ Voor 24% gewijzigd door IJzerlijm op 24-06-2016 10:50 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.

Dan krijgen we nog Trump achtige taferelen ook. Iedereen weer een muur om zijn eigen land. Al denk ik niet dat BENELUXDUI nog zonder elkaar kunnen/willen ivm handel.Goron schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:46:
Ze stappen er echt uit, wow. Had dit niet verwacht. Historische uitslag. Ben erg benieuwd naar de gevolgen...
Een beetje dag met alleen maar verliezers IMO.
Nou ja, rondkijken naar neerdwarrelend stof en verder gaan naar de toekomst.
Nou ja, rondkijken naar neerdwarrelend stof en verder gaan naar de toekomst.
Deze uitslag had ik ook niet aan zien komen, ik ben erg benieuwd naar de gevolgen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik begrijp je punt, maar ik hoop juist dat dit de EU of Europese samenwerking in de lange termijn vooruit kan brengen en gezonder kan maken. De strategie die door de meerderheid van de machthebbers binnen de EU was gekozen om Europese samenwerking zo ver mogelijk te krijgen is de zo-ver-mogelijk-doordrammen-voor-democratie-ons-remt-strategie. Ik zie deze strategie als verantwoordelijk voor de Brexit, het te snelle uitbreiden en het slechte functioneren van de EU. Omdat de EU zo ondemocratisch is (door de eerder genoemde tactiek), is het heel lastig om op de rem te gaan staan zonder draconische beslissingen als deze. Als de EU democratischer was geweest, zou het conservatieve sentiment onder het volk veel meer door naar het EU-leiderschap door zijn gedrongen. Maar precies hun antidemocratische strategie heeft dit voorkomen.pennenlikker schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:42:
Vind het toch een beetje een zwarte dag, niet vanwege de eventuele economische gevolgen maar meer voor de toekomst. Veel wetenschappers geven aan dat de EU een voorstap is voor een type I civilisatie.
Voor mij is het nu hopen dat Tusk's genuanceerde aanpak van nieuwe samenwerking met het VK het gaat winnen van Rompuy's, Junckers' en Verhofstadt's repressieve reactie om andere leden te intimideren om in de EU te blijven.
Ik heb gezocht en de 350m/week kan ik terugvinden, maar qua immigranten niet. Vandaar dat ik het vroeg.
Als het zover komt, dan zie ik eerder een kleinere kern-unie doorgaan. EGKS (voorloper EU) leden overleggen al op het hoogste niveau.Tehh schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:49:
[...]
Dan krijgen we nog Trump achtige taferelen ook. Iedereen weer een muur om zijn eigen land. Al denk ik niet dat BENELUXDUI nog zonder elkaar kunnen/willen ivm handel.
Yep, en heel langzaam wordt op deze manier de wereld onveiliger vanwege het politieke gewin van een aantal mensen.Tehh schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:49:
Iedereen weer een muur om zijn eigen land.
Leuk, al die "Br*"-woordspelingen. Mijn favoriet is nu met stip "Bridiots"

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik hoorde het vanochtend al.KipCurreh schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:41:
Altijd wel grappig om de 'winnende' partijen direct na de overwinning een paar kronkelende bochten te zien maken..
Het wordt aan de hele Leave groep toegeschreven, maar vooral de woorden 'can' en 'could' worden voor het gemak overgeslagen. Ook kan je niet instaan voor de claims van andere medestanders lijkt me.
Maar de grootste wereldreligie van nu is ook weer lekker bezig. Alle economen rehashen de verhalen van de afgelopen maanden weer, tot aan issues voor de premier league aan toe (al zou ik dat laatste toejuichen, hoeveel Britten doen er nog mee eigenlijk?).
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dit is geen HK
[ Voor 84% gewijzigd door Señor Sjon op 24-06-2016 10:56 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Dan had hij zijn handen er vanaf moeten trekken vóór het referendum, niet een paar uur na de uitslag.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:54:
[...]
Ik hoorde het vanochtend al.
Het wordt aan de hele Leave groep toegeschreven, maar vooral de woorden 'can' en 'could' worden voor het gemak overgeslagen. Ook kan je niet instaan voor de claims van andere medestanders lijkt me.
Ack. Een beetje minder economie in de politiek zou ook wel een fijn zijn.Maar de grootste wereldreligie van nu is ook weer lekker bezig. Alle economen rehashen de verhalen van de afgelopen maanden weer, tot aan issues voor de premier league aan toe[...].
Worden ze nu ook uit het EK gezet? ze willen immers niet bij de EU
Maar serieus: wel verrast, maar ze hebben 3 tot 4 jaar de tijd om alles te onderhandelen. Ik denk dat ze uiteindelijk officieel niet bij de EU horen, maar met allerlei verdragen eigenlijk net zo EU zijn als de rest van ons.
Maar serieus: wel verrast, maar ze hebben 3 tot 4 jaar de tijd om alles te onderhandelen. Ik denk dat ze uiteindelijk officieel niet bij de EU horen, maar met allerlei verdragen eigenlijk net zo EU zijn als de rest van ons.
Ik zie het niet gebeuren. Het hart (sentiment) is volledig de andere kant op, en jij plaatst hier tegenover ratio. Gaat niet lukken.Grotbewoner schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:51:
Ik begrijp je punt, maar ik hoop juist dat dit de EU of Europese samenwerking in de lange termijn vooruit kan brengen en gezonder kan maken. De strategie die door de meerderheid van de machthebbers binnen de EU was gekozen om Europese samenwerking zo ver mogelijk te krijgen is de zo-ver-mogelijk-doordrammen-voor-democratie-ons-remt-strategie. Ik zie deze strategie als verantwoordelijk voor de Brexit, het te snelle uitbreiden en het slechte functioneren van de EU. Omdat de EU zo ondemocratisch is (door de eerder genoemde tactiek), is het heel lastig om op de rem te gaan staan zonder draconische beslissingen als deze. Als de EU democratischer was geweest, zou het conservatieve sentiment onder het volk veel meer door naar het EU-leiderschap door zijn gedrongen. Maar precies hun antidemocratische strategie heeft dit voorkomen.
Ik hoop dat we over een aantal jaar tot bezinning komen zonder ongelukken, maar gok eerder dat we over 20 jaar na een catastrofe denken "hoe kon het zo ver komen' en daar hebben we dan weer 70 jaar over te denken. Maar zo werkt de menselijke voorgang nu eenmaal, is niet anders.
EK staat los van de EU, anders had Rusland ook niet mee mogen doen.Waah schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:57:
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Vraag me af hoe ze dan de E.E.R. (Noorwegen, IJsland en Liechtenstein) willen verkopen aan de bevolking. Nog steeds veel regelgeving en dan geen inspraak.
[ Voor 14% gewijzigd door Theebag op 24-06-2016 11:03 ]
Of Italië er bij komt vraag ik me dan af...ATS schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:53:
[...]
Als het zover komt, dan zie ik eerder een kleinere kern-unie doorgaan. EGKS (voorloper EU) leden overleggen al op het hoogste niveau.
http://fd.nl/economie-pol...n-als-nieuw-zorgenkind-eu
't zou natuurlijk wel zo makkelijk zijn voor de Nederlandse vakantiegangers ;-)
Als je mee wilt blijven doen aan het vrije handelsverdrag van de EU dan moet je ook de EU regels voor wat betreft immigratie blijven toepassen.Pepper92 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:53:
[...]
Ik heb gezocht en de 350m/week kan ik terugvinden, maar qua immigranten niet. Vandaar dat ik het vroeg.
Een verlies voor mensheid. De generatie die er toe doet, de generatie die het langste met deze beslissing moest leven, stemde blijkbaar overtuigend om te blijven.
Er zijn vanuit het leave kamp veel populistische leugens geschreven. Ook vraag ik me af hoe ze het gaan doen in de landbouw zonder de miljoenen van de EU. Hoe gaan ze uberhaupt met boeren uit Europa kunnen concurreren? Dit is geen overwinning voor de toekomst van de EU, Engeland en de jeugd. Er zijn alleen maar verliezers.
Ik hoop dat de Eu nu wel aggresief te werk gaat en er alles aan doet om die grote werkgevers die hun Europese fabriek of hoofdzetel in Engeland hebben, zo snel mogelijk naar het continent te trekken. Amazon, Google, Nissan, ....
Overigens is het wel duidelijk dat immigratiepolitiek het remain kamp minstens 10% van de stemmen heeft gekost. Nu hoop ik dat Wilders in Nederland zoveel mogelijk wordt doodgezwegen met zijn nexit.
Er zijn vanuit het leave kamp veel populistische leugens geschreven. Ook vraag ik me af hoe ze het gaan doen in de landbouw zonder de miljoenen van de EU. Hoe gaan ze uberhaupt met boeren uit Europa kunnen concurreren? Dit is geen overwinning voor de toekomst van de EU, Engeland en de jeugd. Er zijn alleen maar verliezers.
Ik hoop dat de Eu nu wel aggresief te werk gaat en er alles aan doet om die grote werkgevers die hun Europese fabriek of hoofdzetel in Engeland hebben, zo snel mogelijk naar het continent te trekken. Amazon, Google, Nissan, ....
Overigens is het wel duidelijk dat immigratiepolitiek het remain kamp minstens 10% van de stemmen heeft gekost. Nu hoop ik dat Wilders in Nederland zoveel mogelijk wordt doodgezwegen met zijn nexit.
Consultant - Autogek
Ik ben benieuwd hoe zo'n Brexit echt gaat aflopen.
Voorlopig zie ik eigenlijk alleen maar economisch en sociaal negatieve gevolgen in het vooruitzicht.
En dat vanuit een relatief kleine meerderheids-overwinning.
Nu ik erover nadenk, zou een soort van flucturerende drempel geen goed idee zijn voor een referendum? Dus dat opkomst% x uitslag voor verandering% > 50% moet zijn?
Voorlopig zie ik eigenlijk alleen maar economisch en sociaal negatieve gevolgen in het vooruitzicht.
Nu ik erover nadenk, zou een soort van flucturerende drempel geen goed idee zijn voor een referendum? Dus dat opkomst% x uitslag voor verandering% > 50% moet zijn?
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Er is 2 jaar om de afscheiding te regelen, vervolgens is de algemene consensus dat het +- 10 jaar duurt om een framework agreement te implementeren.Waah schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:57:
Worden ze nu ook uit het EK gezet? ze willen immers niet bij de EU![]()
Maar dan minus de nivellering richting de armere EU-landen en het ondersteunen van Brussel. Volgens mij komen we dan precies uit op waar de EU volgens mij sowieso mag naar hervormen. Het lijkt mij prima.Waah schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:57:
Ik denk dat ze uiteindelijk officieel niet bij de EU horen, maar met allerlei verdragen eigenlijk net zo EU zijn als de rest van ons.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Schotland verdient overigens een nieuw referendum. Zij willen duidelijk in de EU blijven, en haten de engelsen toch.
Consultant - Autogek
Nope. Zelfs niet uit het songfestival.Waah schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:57:
Ze hebben 2 jaar nadat ze artikel 50 in werking hebben gesteld. En Cameron heeft al gezegd dat hij dat niet gaat doen, en nog tot oktober blijft.Maar serieus: wel verrast, maar ze hebben 3 tot 4 jaar de tijd om alles te onderhandelen. Ik denk dat ze uiteindelijk officieel niet bij de EU horen, maar met allerlei verdragen eigenlijk net zo EU zijn als de rest van ons.
Dat is een vergissing. Ook Noorwegen en Zwitserland betalen daar aan mee.Richh schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:01:
[...]
Maar dan minus de nivellering richting de armere EU-landen en het ondersteunen van Brussel. Volgens mij komen we dan precies uit op waar de EU volgens mij sowieso mag naar hervormen. Het lijkt mij prima.
[ Voor 24% gewijzigd door ATS op 24-06-2016 11:02 ]
Dus eigenlijk wel de lusten en niet de lasten?Richh schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:01:
[...]
Maar dan minus de nivellering richting de armere EU-landen en het ondersteunen van Brussel. Volgens mij komen we dan precies uit op waar de EU volgens mij sowieso mag naar hervormen. Het lijkt mij prima.
Betwijfel of de EU dit wel zo wilt....
<knip> dit is niet het niveau waarop hier gediscussieerd wordt.matthewk schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:59:
Een verlies voor mensheid. De generatie die er toe doet, de generatie die het langste met deze beslissing moest leven, stemde blijkbaar overtuigend om te blijven.
[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 24-06-2016 14:26 ]
Hoe groot is de kans dat er na die 10 jaar wederom een referendum komt om weer aansluiting tot de EU te krijgen?josshem schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:00:
[...]
Er is 2 jaar om de afscheiding te regelen, vervolgens is de algemene consensus dat het +- 10 jaar duurt om een framework agreement te implementeren.
De kans dat deze het haalt is redelijk, aangezien een groot deel van de tegenstemmers dan inmiddels is overleden, en dus niks heeft gehad aan de stem van gister

Dit soort termijnen geeft toch ook precies aan waar het aan schortjosshem schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:00:
[...]
Er is 2 jaar om de afscheiding te regelen, vervolgens is de algemene consensus dat het +- 10 jaar duurt om een framework agreement te implementeren.

Het is gewoon niet meer van deze tijd om ergens X+ jaar over te doen om een beslissing tem maken...
Daar moet zoveel wachttijd in dat proces zitten

Beide kampen hebben op emotie gewerkt. Ik denk dat je moeilijk iets toe kan schrijven aan één onderwerp.matthewk schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:59:
Het kan ook andersom werken. GB als poort naar Europa, zonder veel 'lastige' regels, maar wel de goede tijdzone e.d.
Deze post i.c.m. je nick is priceless.nocalimero schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:00:
Ik ben benieuwd hoe zo'n Brexit echt gaat aflopen.
Wellicht omdat beiden partijen er op uit zijn om "te winnen" en het maximale "eruit te halen".JBplap schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:03:
[...]
Dit soort termijnen geeft toch ook precies aan waar het aan schort![]()
Het is gewoon niet meer van deze tijd om ergens X+ jaar over te doen om een beslissing tem maken...
Zou dat een reden kunnen zijn dat het zo lang duurt??
Immers een regeling waarbij je de lusten en de lasten krijgt en gericht is op samenwerking, stappen ze net uit. Dus ze willen voor henzelf het maximale eruit halen uit die verdragen. Nou, de EU en dat kost tijd.
Economische crisis? De Britten haalden er hun schouders over op
Hoewel labour onder Corbyn erg lauw is over Europa vanwege o.a. de neo-liberale aspecten, zie je hier ook de kloof tussen de traditionele sociaal democratie en de working-class achterban op het migratie thema.De schuld zal door de Conservatieven worden gelegd bij Labour. Daar was de achterban nodig voor winst. En inderdaad zat er nooit vuur in de campagne van de sociaal-democraten, al deden oud-premier Gordon Brown en Sadiq Khan, de burgemeester van Londen, hun best. Partijleider Jeremy Corbyn kon op zijn vriendelijkst een onwelwillende Blijver worden genoemd.
[...]
Corbyn gelooft oprecht in de positieve kanten van immigratie, wat de kloof tussen het grootstedelijke middle class Labour-partijkader en de Labour-achterban in working class-gebieden in Noord-Engeland aantoont. In Londen betekent de komst van immigranten levendigheid, exotische restaurants en goedkope werksters. Buiten de grote steden lagere lonen, en (deels vermeende) druk op huisvesting, scholen en gezondheidszorg. Duffy stemde overigens voor een Brexit.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Sinds wanneer is het samen helpen/samen sterk principe een rechts principe? dat is zo links als het maar zijn kanKenzi schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:03:
[...]
dus jij wil alleen democratie wanneer jou dat uitkomt![]()
![]()
typisch voor een groot aantal eurofielen en linksmensen.
Wilders doodzwijgen omdat hij een andere mening dan jou heeft. Vrijheid van meningsuiting alleen zolang die mening jou bevalt..
Dat Wilders als rechts-voorkomend politicus ook veel linkse punten hanteert maar het niet niet anti-links.
over wilders gesproken:"KipCurreh schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:41:
Dat flikte Wilders ook tijdens de verkiezingen. "Meer geld naar de ouderenzorg, een breekpunt!"
Na de verkiezing snachts nog: "Nee prima onderhandelbaal"
Nee, dat wil de EU niet, maar wat is het alternatief? Denk je dat alle landen nu volledig de handel gaan afsluiten met GB, dat is net zo goed niet haalbaar.Basekid schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:02:
[...]
Dus eigenlijk wel de lusten en niet de lasten?
Betwijfel of de EU dit wel zo wilt....
De EU moet sowieso flink hervormen wil ze niet meer leden verliezen. Laat dit een wake up call zijn daarvoor. Wie weet wil GB wel weer terug over een jaar of 10
Maar wel een stuk minder.ATS schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:01:
Dat is een vergissing. Ook Noorwegen en Zwitserland betalen daar aan mee.
[ Voor 16% gewijzigd door Richh op 24-06-2016 11:09 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik zou me toch een beetje schamen als ik ''leave'' gestemd zou hebben en dan steunbetuigingen zie van Marie Le Pen, Donald Trump en Geert Wilders.
Mijn voorspelling:
De economie van het VK gaat onderduit. Daardoor zullen er geen andere landen de EU verlaten. Tegen 2030 zal een inmiddels onafhankelijk Schotland tot de EU toetreden en de Euro invoeren. Noorwegen zal dat ook doen. Tegen 2050 zal een sterk verzwakt Engeland (zonder Noord-Ierland en Wales die ook onafhankelijk zijn geworden) weer via de achterdeur terug toetreden tot de EU, en de Euro invoeren om af te zijn van hun zwakke pond.
De economie van het VK gaat onderduit. Daardoor zullen er geen andere landen de EU verlaten. Tegen 2030 zal een inmiddels onafhankelijk Schotland tot de EU toetreden en de Euro invoeren. Noorwegen zal dat ook doen. Tegen 2050 zal een sterk verzwakt Engeland (zonder Noord-Ierland en Wales die ook onafhankelijk zijn geworden) weer via de achterdeur terug toetreden tot de EU, en de Euro invoeren om af te zijn van hun zwakke pond.
[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 24-06-2016 11:09 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Naja, een beslissing hebben ze dan wel genomen natuurlijk. Op het moment dat Cameron die Artikel 50 procedure in werking stelt. Eigenlijk is nu de beslissing al genomen omdat Cameron het referendum overneemt.JBplap schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:03:
[...]
Echter ik kan mij best voorstellen dat zo'n beslissing uitvoeren diplomatiek gezien, het uitfaseren van allerlei regels, UK in het Europees Parlement en de Commissie en last bust not least de juridische papiermolen om het juridisch sluitend te krijgen best lang kan duren. Dan is 2 jaar zo gek nog niet.
Vergeet niet dat er ontzettend veel geregeld moet worden en overlegd al wil je uit de EU. Plus dat niemand het nog heeft geprobeerd dus dat niemand precies weet hoeveel juridische rompslomp er bij komt kijken.
HD4Life @ Full-HD
Precies! 52% van de britten wil de macht niet uit handen geven.pennenlikker schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:42:
[ Voor 4% gewijzigd door Ryan1981 op 24-06-2016 11:09 ]
Onlangs de millennium trilogie gelezen. Krijg een beetje deja vu's naar sommige perioden vanuit de 20e eeuw. Samenwerking die wordt opgedoekt, met uiteindelijk verstrekkende gevolgen. Ben benieuwd hoe het er hier over 15 jaar uit ziet.
Eerste reactie van Verhofstad en Sophie in 't Veld vanochtend op BNR was trouwens 'meer Europa!!!' Ik zie dan een soort vuist voor me die steeds harder knijpt, maar waardoor steeds meer landen weggeknepen worden tot er niks meer over is.
Even plausibel is een land dat het juk van de EU van zich af heeft gegooid en daardoor groeit. Inmiddels kent het Europese vasteland nieuwe staten als Catalonië, Pruisen, etc.Mx. Alba schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:08:
Mijn voorspelling:
Wilders doodzwijgen? Die clown krijgt een podium voor elke scheet die hij laat! En over die vrijheid van meningsuiting: die geldt ook alleen voor Wilders als het aan Wilders ligt. Wie was het ook al weer die opriep tot ontslag van een hoogleraar die had het gewaagd Wilders te vergelijken met een fascist?Kenzi schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:03:
[...]
dus jij wil alleen democratie wanneer jou dat uitkomt![]()
![]()
typisch voor een groot aantal eurofielen en linksmensen.
Wilders doodzwijgen omdat hij een andere mening dan jou heeft. Vrijheid van meningsuiting alleen zolang die mening jou bevalt..

Ok maar even alle gekheid op een stokje,
Ik ben wel geinteresseerd om een stukje Engeland te kopen, zullen we nu vast afspraken maken? Doe mij maar zoeen eiland in het zuiden!
http://www.bbc.com/news/business-36611512 (pond zakt in waarde)
Ik ben wel geinteresseerd om een stukje Engeland te kopen, zullen we nu vast afspraken maken? Doe mij maar zoeen eiland in het zuiden!
[ Voor 15% gewijzigd door Ryan1981 op 24-06-2016 11:14 ]
Geen idee wat de kans is.SandaX schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:03:
[...]
Hoe groot is de kans dat er na die 10 jaar wederom een referendum komt om weer aansluiting tot de EU te krijgen?
De kans dat deze het haalt is redelijk, aangezien een groot deel van de tegenstemmers dan inmiddels is overleden, en dus niks heeft gehad aan de stem van gister.
Alle wet- en regelgeving voor de handelsunie dient gereviewd en heronderhandeld te worden. Hier gaat nogal wat tijd in zitten.JBplap schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:03:
[...]
[ Voor 31% gewijzigd door josshem op 24-06-2016 11:14 ]
Koop maar gelijk een aantal eilandjes! Die Britten staan nu niks voor niks in de AH bonus folder. 3 eilandjes voor de prijs van 1.Ryan1981 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:12:
Het grootste deel van de Engelse economie draait op The City. En als je een kaartje bekijkt van hoe waar gestemd is, zie je dat The City overweldigend voor blijvend EU-lidmaatschap was. Het is dus niet onwaarschijnlijk dat we een exodus van bankhoofdkantoren gaan zien, bijvoorbeeld richting Parijs (of misschien Amsterdam?) Dat zal een aderlating zijn voor de Britse economie.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:09:
Even plausibel is een land dat het juk van de EU van zich af heeft gegooid en daardoor groeit. Inmiddels kent het Europese vasteland nieuwe staten als Catalonië, Pruisen, etc.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Oh well, de kalkoenen hebben voor kalkoen op het kerstmenu gestemd. Het zij zo.
Toch maar eens serieuzer op zoek gaan naar banen in andere landen....
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Daar komt het wel op neer he.gambieter schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:15:
Dat snap ik, dat is nou juist ook het probleem.josshem schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:13:
[...]
Geen idee wat de kans is.
[...]
Alle wet- en regelgeving voor de handelsunie dient gereviewd en heronderhandeld te worden. Hier gaat nogal wat tijd in zitten.
We hebben het over grofweg 87600 klokuren, werk er met 10000 (of misschien zelfs wel 100.00) man tegelijk aan en je kunt best wat uren verstoken...
Maar nee er zal nu een uurtje vergaderd worden en dan over 2 maand weer een uurtje etc.
Ik zie EU meer als een big corporate nu, waar het door alle legacy ook veel te lastig is om snel op veranderende situaties in te springen.
UK heeft er nu voor gekozen om weer een startup te willen worden. Ja die gaan vaak ten onder, maar die hebben ook de kans om een dikke klapper te maken.
Ik zit ook een beetje met een dilemma, mijn vriendin is Engels en die zou het liefste terug willen naar de UK. Buiten dat ze nu misschien dingen zoals inburgerings cursus gaat krijgen omdat de UK geen EU meer is, en weer meer administratieve rompslomp krijgt, is de keuze om terug naar de UK te gaan voor mij ook een stuk lastiger geworden.gambieter schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:15:
Je moet als populist ook niet alles willen vertellen natuurlijk maar daar komen de Leave stemmers vanzelf nog wel achter. Net als dat hun favoriete club opeens veel meer geld neer moet tellen voor spelers van het Europese vasteland omdat de pond een stuk lager staat en veel spelers niet eens meer haalbaar zijn omdat ze niet aan de regels voor arbeidsmigranten voldoen.Theebag schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:58:
Vraag me af hoe ze dan de E.E.R. (Noorwegen, IJsland en Liechtenstein) willen verkopen aan de bevolking. Nog steeds veel regelgeving en dan geen inspraak.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Heb het idee dat dit geen ene ruk gaat uitmaken, komen gewoon handelsverdragen die de meeste problemen afdekt.
Hoop wel dat dit een duidelijk signaal is voor alle achterkamertjes politiek in Brussel. Er worden daar zoveel smerige afspraken gemaakt. Hoop dat we goede hervormingen krijgen binnen de EU.
Hoop wel dat dit een duidelijk signaal is voor alle achterkamertjes politiek in Brussel. Er worden daar zoveel smerige afspraken gemaakt. Hoop dat we goede hervormingen krijgen binnen de EU.
De EU loopt zo ook wel een paar deuken op hoor. Oekraine referendum brexit what else is next?
Jammer, vond 'm wel goed.
Je bent jaren te laat. Rond 2009 was er bijna pariteit, nu betaal je 1,25 voor 1 pond. Nog steeds teveel dus.Ryan1981 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:12:
Nu zit GB ook niet bij Schengen, dus daar stond ie toch al.
mijn voorspelling: de economie zal zo rommelen dat de uitslag van het referendum (aanwijzing) niet door de regering zal worden omgezet in beleid. In plaats daarvan zal de regering (en de EU) een tussenoplossing vinden door een zogenaamde "status aparte" te creeeren en zo Engeland virtueel buiten de EU te plaatsen (of virtueel binnen de EU, wat men wil lezen).Mx. Alba schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:08:
Mijn voorspelling:
Zo kan men recht doen aan de uitslag zonder daverende neveneffecten te hoeven ondergaan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.
Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.
Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.
Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.
Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.