Brexit en de Britse politiek Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 109 Laatste
Acties:
  • 417.585 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 22:07
Silversin schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:19:
Heb het idee dat dit geen ene ruk gaat uitmaken, komen gewoon handelsverdragen die de meeste problemen afdekt.

Hoop wel dat dit een duidelijk signaal is voor alle achterkamertjes politiek in Brussel. Er worden daar zoveel smerige afspraken gemaakt. Hoop dat we goede hervormingen krijgen binnen de EU.
Ik denk dat er te snel wordt vergeten dat de EU meer is dan alleen economie. Ook de rechten die een burger heeft mbt immigratie en vrije handel etc zullen verdwijnen. De UK moet nieuwe afspraken met alles en iedereen maken, en ik denk dat de EU redelijk terughoudend zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:28
Silversin schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:19:
Heb het idee dat dit geen ene ruk gaat uitmaken, komen gewoon handelsverdragen die de meeste problemen afdekt.

Hoop wel dat dit een duidelijk signaal is voor alle achterkamertjes politiek in Brussel. Er worden daar zoveel smerige afspraken gemaakt. Hoop dat we goede hervormingen krijgen binnen de EU.
Maar die handelsverdragen lopen dan wel volgens EU regels dus zoveel gaat er niet veranderen. Dan krijg je 1 land tegen 23 landen met onderhandelen. Wie staat er sterker?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:59
Mu dunkt zeg. Zelfs trein en bus naar UK heeft ellenlange controles. Het was immers nooit in Schengen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 17:00

Ryan1981

Je ne sais pas

Señor Sjon schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:21:
[...]

Je bent jaren te laat. Rond 2009 was er bijna pariteit, nu betaal je 1,25 voor 1 pond. Nog steeds teveel dus.

[...]

Nu zit GB ook niet bij Schengen, dus daar stond ie toch al.
Ik weet het, ik heb toen in engeland gewoond, 1 euro bijna 1 pond, heb toen nog zitten twijfelen om mijn ponden naar euro's om te zetten.

Maarja wie zegt dat hij 1.25 blijft? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 21:34
Ryan1981 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:18:
[...]

Ik zit ook een beetje met een dilemma, mijn vriendin is Engels en die zou het liefste terug willen naar de UK. Buiten dat ze nu misschien dingen zoals inburgerings cursus gaat krijgen omdat de UK geen EU meer is, en weer meer administratieve rompslomp krijgt, is de keuze om terug naar de UK te gaan voor mij ook een stuk lastiger geworden.
Ik verwacht echt niet dat Engelsen een inburgerinsexamen hoeven te doen in de toekomst...Op dit moment zijn immigranten uit landen als de VS en zelfs Japan en Zuid-Korea ook al vrijgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 16:26

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Delerium schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:21:
[...]

mijn voorspelling: de economie zal zo rommelen dat de uitslag van het referendum (aanwijzing) niet door de regering zal worden omgezet in beleid. In plaats daarvan zal de regering (en de EU) een tussenoplossing vinden door een zogenaamde "status aparte" te creeeren en zo Engeland virtueel buiten de EU te plaatsen (of virtueel binnen de EU, wat men wil lezen).
Zo kan men recht doen aan de uitslag zonder daverende neveneffecten te hoeven ondergaan.
Het VK heeft al een "status aparte" binnen de EU.

Het zou de EU goed doen als ze eens streng zouden zijn voor het VK: het volk heeft gestemd dat je eruit zou gaan, nu wil je toch blijven... Dat staan wij alleen toe als je volledig meedoet, zonder status aparte, en met de Euro. Erin of eruit, geen halfslachtig gedoe meer.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Delerium schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:21:
[...]

mijn voorspelling: de economie zal zo rommelen dat de uitslag van het referendum (aanwijzing) niet door de regering zal worden omgezet in beleid. In plaats daarvan zal de regering (en de EU) een tussenoplossing vinden door een zogenaamde "status aparte" te creeeren en zo Engeland virtueel buiten de EU te plaatsen (of virtueel binnen de EU, wat men wil lezen).
Zo kan men recht doen aan de uitslag zonder daverende neveneffecten te hoeven ondergaan.
Dat is het einde van de Engelse politiek. Vooraf was al verklaard dat het referendum Bindend was. Ook was de vraag in/uit EU.

Maar er was zelfs een instructie om remain te stemmen. :+
Afbeeldingslocatie: http://cdns.yournewswire.com/wp-content/uploads/2016/05/brexit-voter-form-2.jpg

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:50

Fiber

Beaches are for storming.

Holy, moly, toch een Brexit. Ben ik gisteravond toch even mooi gefopt. Toen ging men er behoorlijk zeker van uit dat de 'Leaves' gewonnen hadden. Heb het nieuws daarna niet meer gevolgd, en nu zie ik het hier. Toch mar even teruglezen waar de omslag heeft gezeten... De wedkantoren etc. zaten er dus toch naast.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Tja, vliegen met Air France is nooit verstandig ;)

Maar de oudere generatie doet een pensioensysteem met de jongere generaties: een F*ck you Leave stem voor het pleziertje van vandaag, de problemen zijn voor de volgende generaties.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:23:
[...]

Het VK heeft al een "status aparte" binnen de EU.

Het zou de EU goed doen als ze eens streng zouden zijn voor het VK: het volk heeft gestemd dat je eruit zou gaan, nu wil je toch blijven... Dat staan wij alleen toe als je volledig meedoet, zonder status aparte, en met de Euro. Erin of eruit, geen halfslachtig gedoe meer.
Ik verwacht ook (en hoop, geen aparte status meer voor de VK, gewoon hetzelfde behandelen als andere landen) dat ze Noorwegen achterna gaan. Waarbij ze gewoon evenveel blijven betalen (of meer zonder speciale status), ze gewoon vrij verkeer van personen en goederen moeten accepteren, en ze alleen helemaal niks meer te zeggen hebben over het EU beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josshem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:30
JBplap schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:18:
[...]

Dat snap ik, dat is nou juist ook het probleem.
We hebben het over grofweg 87600 klokuren, werk er met 10000 (of misschien zelfs wel 100.00) man tegelijk aan en je kunt best wat uren verstoken...
Maar nee er zal nu een uurtje vergaderd worden en dan over 2 maand weer een uurtje etc.

Ik zie EU meer als een big corporate nu, waar het door alle legacy ook veel te lastig is om snel op veranderende situaties in te springen.

UK heeft er nu voor gekozen om weer een startup te willen worden. Ja die gaan vaak ten onder, maar die hebben ook de kans om een dikke klapper te maken.
Hoeveel mensen zijn er voldoende gekwalificeerd om aan handelsverdragen te werken denk je? Je trekt daar niet zomaar een blik van open. Dit dient zorgvuldig te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Boris Johnson onder politiebegeleiding in zijn auto gestapt, de sfeer gaat er op vooruit daar.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TT37SS2FQg9o2zyhfWJnv1Yu/full.jpg

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13
gambieter schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:15:
Oh well, de kalkoenen hebben voor kalkoen op het kerstmenu gestemd. Het zij zo.

Toch maar eens serieuzer op zoek gaan naar banen in andere landen....
Wat voor directe gevolgen, naast het feit dat je spaargeld een stuk minder waard is geworden, heeft een Brexit voor jou eigenlijk? Of voor (oneerbiedig gezegd) arbeidsmigranten in het algemeen?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Don't get me started on Turkey... :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En daar begint de brain drain. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Jaap-Jan schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:26:
Wat voor directe gevolgen, naast het feit dat je spaargeld een stuk minder waard is geworden, heeft een Brexit voor jou eigenlijk? Of voor (oneerbiedig gezegd) arbeidsmigranten in het algemeen?
Een collega van mij was een Fransman die in Engeland werkte. Toen in 2008 de pond ook kelderde kwam hij flink in de problemen omdat hij in Frankrijk nog een huis bezat met uiteraard een hypotheek in Euros, die dus opeens veel duurder werd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

gambieter schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:25:
Tja, vliegen met Air France is nooit verstandig ;)

Maar de oudere generatie doet een pensioensysteem met de jongere generaties: een F*ck you Leave stem voor het pleziertje van vandaag, de problemen zijn voor de volgende generaties.
Ik herinner me de 'de grote continentale crisis' van Juncker nog naar aanleiding van ons Oekraïne referendum. Het zal allemaal wel weer meevallen, tot nu toe zat Brussel er steeds naast, in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Donald Trump says it's a "great thing" Britain has "taken back their country" as he arrives in Scotland
http://www.mirror.co.uk/n...mp-says-its-great-8271738

Wat een clown lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken. Tonnen aan economen en experts hebben allemaal verschillende berekeningen. Bij mij wekt het de indruk dat gewoon niemand het écht weet. Het is dat het allemaal lang zal gaan duren, maar anders was het prima materiaal voor lekkere stoel en popcorn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, maar toch doen clowns (Farrage, Trump, Wilders) het schrikbarend goed...

En dat "schrikbarend" bedoel ik letterlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Malarky schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:29:
[...]

Ik herinner me de 'de grote continentale crisis' van Juncker nog naar aanleiding van ons Oekraïne referendum. Het zal allemaal wel weer meevallen, tot nu toe zat Brussel er steeds naast, in ieder geval.
Dit is anders. Je hebt nu vijfentwintig regeringen die doodsbenauwd zitten te kijken naar de Britten en denken hoe gaan we dit voorkomen in ons eigen land. Dit gaat een kei, keihard gevecht worden waar de Britten best wel eens een slechtere deal kunnen krijgen dan bijvoorbeeld Noorwegen. Blijf betalen wat je betaalde als EU lid maar nu heb je geen stemrecht meer en moet je alle regels van de EU gewoon overnemen zonder enige mitsen, maren, onderhandelingen of veto's.

Ja, vijfentwintig landen want in Hongarije en Polen zijn ze denk ik niet zou rauwig.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nobody cares...
brexit what else is next?
Mijn voorspelling is dat de EU zich zal hervormen aangezien de Engelse zeker niet de enige zijn met deze klachten. Extreem rechts wint in heel Europa steeds meer zieltjes.

VK zal waarschijnlijk Schotland en Ierland verliezen. De EU zal zeker niet de VK hier eenvoudige mee weg laten komen zodat andere landen (vooral NL) niet gaat volgen. Weer leuk wereldmachtspelletje voor de komende jaren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:36
Malarky schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:29:
[...]

Dit dus. Ik verwacht dat dit één grote storm in een glas water is. Er gaat bijzonder weinig veranderen denk ik.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:50

Fiber

Beaches are for storming.

Over en jaartje of wat:
  • Donald Trump president van de US
  • Boris Johnson premier van de UK
  • Geert Wilders premier van NL
???

O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 16:01
Van Trump kan ik het mij goed voorstellen, want dan is de EU minder krachtig als economie, en UK is al helemaal een walkover alszijnde economie op de wereld. Het wordt voor de UK nog meer een ding van tekenen bij het sterretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Mx. Alba schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:31:
[...]

Omdat de "domme" medemens erin trapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

[...]

Dat kan maar 1 ding bijna betekenen: de leiders van vandaag doen het erg slecht en zijn nauwelijks in staat de meerderheid van de burgers vertrouwen in te boezemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=281396

Gevolgen van de Brexit.

[ Voor 23% gewijzigd door Lekker Ventje op 24-06-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

[...]

Nou idd! Tijd voor een dictatuur van de wetenschap. Niet meer aan gevoel overlaten, gewoon uitrekenen wat de meest gunstigste oplossing is die ethisch nog verantwoordbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Malarky schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:32:
[...]

Dat kan maar 1 ding bijna betekenen: de leiders van vandaag doen het erg slecht en zijn nauwelijks in staat de meerderheid van de burgers vertrouwen in te boezemen.
De leiders van vandaag zijn geen leiders maar volgers. Ze volgen het onderbuikgevoel van het volk ipv het volk te leiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Fiber schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:32:
Over en jaartje of wat:
???

O-)
Zou best eens kunnen. Sluit een nieuwe wereldoorlog met Trump aan de macht niet eens uit. Die man is een gevaarlijke gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ryan1981 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:33:
[...]

Nou idd! Tijd voor een dictatuur van de wetenschap. Niet meer aan gevoel overlaten, gewoon uitrekenen wat de meest gunstigste oplossing is die ethisch nog verantwoordbaar is.
En vaak zal je juist vinden dat de gunstigste oplossing ook de meest ethische is.... *kuch* basisinkomen *kuch* vlaktaks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 16:12
alwaysleft schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:34:
[...]
Zou best eens kunnen. Sluit een nieuwe wereldoorlog met Trump aan de macht niet eens uit. Die man is een gevaarlijke gek.
Kun je ook niet uitsluiten met een Clinton, wat dat betreft is het in de US kiezen tussen een Giant Douche en een Turd Sandwich

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:23

wontcachme

You catch me? No you wont

[...]

Een technocratie dus

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
[...]

Ik dacht dat we in de eurocrisis zaten hoofdzakelijk wegens een religieus geloof in modelletjes?

Niets is gevaarlijker dan religie, of het nu gesteund wordt door een boek of modellen. En dat is het fundamentele probleem, die religie haal je er nooit uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

(jarig!)
[...]

Jammer dat economie niet zo heel wetenschappelijk is, ondanks dat het onderwezen wordt op universiteiten.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Akaendra schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:34:
[...]

Kun je ook niet uitsluiten met een Clinton, wat dat betreft is het in de US kiezen tussen een Giant Douche en een Turd Sandwich
Gedeeltelijk mee eens. Zie met Clinton het een stuk rooskleuriger in, maar ook niet geweldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ATS schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:35:
[...]

Jammer dat economie niet zo heel wetenschappelijk is, ondanks dat het onderwezen wordt op universiteiten.
Dan nemen de historici het weer over. Lijkt mij een goed plan. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:31:
[...]

Dit is anders. Je hebt nu vijfentwintig regeringen die doodsbenauwd zitten te kijken naar de Britten en denken hoe gaan we dit voorkomen in ons eigen land. Dit gaat een kei, keihard gevecht worden ......
Guy Verhofstadt, de bewezen liberaal tijdens ons kleine referendum, heeft al het aangekondigd vanmorgen: het antwoord is meer Europa, minder bevoegdheden nationaal en eigenlijk nog minder democratie (want daar hoor ik hem nou nooit over in Brussel).

Het antwoord van het volk zal dan over een paar jaar bij een Nexit verpletterend zijn. 60% eruit, 40% erin (imho). Rome will fall roep ik al een paar jaar, maar misschien is het sinds vandaag al Rome has fallen. En ik ben er niet rouwig om. Democratie en rechtstaat zijn voor mij veel belangrijkere principes dan economisch voordeel en harde euro's. Daar lever ik op korte termijn graag voor in, aangezien ik er van overtuigd ben dat de stem van het volk op lange termijn belangrijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 08:43

mux

99% efficient!

Mx. Alba schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:34:
[...]

En vaak zal je juist vinden dat de gunstigste oplossing ook de meest ethische is.... *kuch* basisinkomen *kuch* vlaktaks...
Hoezeer ik ook voor een pure technocratie ben, dit is eerder geprobeerd en gefaald. De implementatie is altijd een soort waardeloos compromis tussen halve democratie en halve technocratie.

In feite zijn we in Nederland al 90% technocratie; zelden worden er besluiten genomen die niet onderbouwd zijn door een CBS-onderzoek of wat dan ook. Dat maakt de Nederlandse regering ook uitermate effectief in het bereiken van positieve verandering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
Over en jaartje of wat:
???

O-)
Sluit het niet uit, maar dat heeft de huidige politieke klasse wel v-o-l-l-e-d-i-g aan zichzelf te danken. De politiek is verworden van een instrument om het volk te dienen tot een instituut op zich dat enkel nog druk maakt om interne strubbelingen en steeds minder naar de kiezer is gaan luisteren.

Dan krijg je dit soort ellende.
Malarky schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:36:
[...]

Guy Verhofstadt, de bewezen liberaal tijdens ons kleine referendum, heeft al het aangekondigd vanmorgen: het antwoord is meer Europa, minder bevoegdheden nationaal en eigenlijk nog minder democratie (want daar hoor ik hem nou nooit over in Brussel).

Het antwoord van het volk zal dan over een paar jaar bij een Nexit verpletterend zijn. 60% eruit, 40% erin (imho). Rome will fall roep ik al een paar jaar, maar misschien is het sinds vandaag al Rome has fallen. En ik ben er niet rouwig om. Democratie en rechtstaat zijn voor mij veel belangrijkere principes dan economisch voordeel en harde euro's. Daar lever ik op korte termijn graag voor in, aangezien ik er van overtuigd ben dat de stem van het volk op lange termijn belangrijker is.
Hoop dat we snel in gaan zien dat die Verhofstadt de grootste bedreiging voor ons land in de afgelopen 70 jaar is. Die vent is werkelijk compleet gestoord. Maar hij heeft wel macht.

[ Voor 45% gewijzigd door alexbl69 op 24-06-2016 11:38 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Mx. Alba schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:34:
[...]

Basisinkomen zal er de komende 10 jaar niet komen, zeker niet met de huidige politieke situatie in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Economie is inderdaad meer filosofie dan wetenschap. Maar juist doordat het toch als een wetenschap bedreven wordt gaat het zo vaak fout... De filosofie moet er weer in teruggebracht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:37
Over en jaartje of wat:
???

O-)
Als-je-blieft-niet-zeg-mijn-god }:O

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Jasphur schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:37:
[...]

Tja... Er is natuurlijk die klassieke vervloeking: "May you live in interesting times."

These times definitely are...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:54
Het lijkt wel alsof werkelijk iedereen gebrainwashed is door horror verhalen die in de media geslingerd worden. Ik lees hier verwachtingen dat GB nog slechter af zal zijn dan Noord-Korea.

Kom toch op mensen, de EU is niet heilig hoor!
Denken jullie dat voor de komst van de EU er geen handel werd gedreven tussen EU landen ofzo?
Denk je dat Kroatie voor 2013 alleen zijn eigen eten verbouwde? Dat er niks werd in- en uit gevoerd?

Denk toch na, er zal niks veranderen. Het zal precies zo gaan als voor de EU. Of zoals nu met andere landen van buiten de EU.
Dus normaal handel drijven, BTW nul tarief bij export. Hebben we gelijk BTW caroussel fraude ook opgelost binnen de EU.

Alleen maar goed nieuws dit, nu op naar een Nexit! Een Dexit(of Gexit), Pexit, Frexit, iTexit enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Genoeg vrienden in de UK die nu echt bang zijn voor hun baan/pensioen. Gezien dat Duitsland nu op de economische markt zit te azen van Londen al een tijdje maar dit gaat waarschijnlijk wel veranderen. Ook al duurt de exit nog wel een jaar of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Mx. Alba schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:37:
Economie is inderdaad meer filosofie dan wetenschap. Maar juist doordat het toch als een wetenschap bedreven wordt gaat het zo vaak fout... De filosofie moet er weer in teruggebracht worden.
Economie lijkt een wetenschap, maar zoals het toegepast wordt in de Eurogroep is dat niet: hier zijn veel zaken heilig, en worden ideeën die niet werken (is Griekenland na 8 jaar al uit de crisis?) toch niet aangepast, want heilig.

Kortom, juist het instituut dat zogenaamd 'wetenschappelijk' efficiënt zou moeten zijn is dat totaal niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Robkazoe schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:15:
[...]

_O-

Jeetje, wat ben jij een slechte en kortzichtige verliezer zeg. Niet om het één of het ander maar de pond is in elkaar gezakt. Jouw vakantie zou nog nooit zo goedkoop zijn geweest.
Heeft niets de kosten voor mij te maken. Scandinavie is een stuk duurder ;).
Gaat er meer om dat ik stem met mijn portemonee. Zo ben ik bewust niet naar Turkije/China/Marokko gegaan, koop ik geen games van Ubisoft en Blizzard/Activision, koop ik waar mogelijk biologisch katoen en snak ik naar een beter alternatief voor iOS en android. Waarom zou ik een land financieel steunen dat niet solidair is met mij?

Dan geef ik mijn geld liever aan de Noren, die ook niet in de EU zitten maar er wel constructief mee samen werken. Tuurlijk er is een hoop mis met de EU, maar de dikke vinger die de bejaarde britten naar de EU hebben opgestoken is de strop om de nek van de jonge generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

FunkyTrip

Funky vidi vici!

evilution schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:09:
Hopelijk heeft en houdt de EU een standvastige "don't let the door hit you on your way out, guys" mentaliteit en zorgt er voor dat er geen voor VK gunstige verdragen worden afgesloten. Gunstige vestigingsregelingen voor bedrijven die het VK willen verlaten etc. Kortom VK wil graag alleen, dan moet het ook alleen.

Die wel de lusten maar niet de lasten mentaliteit van dat volk zijn we toch al jaren zat?
Liever gewoon verdragen die voor beiden gunstig zijn. In ieder geval verdragen die gunstig voor de EU zijn. Dat is het belangrijkste. UK gewoon behandelen als ieder ander land lijkt me het meest fair. Al zal het niet veel uitmaken. De EU zal altijd de schuld krijgen wat er ook gebeurt.
Je geeft perfect de manier van handelen van de EU weer. Chantage en intimidatie. Iets anders heb ik nog niet gehoord.
Onzin natuurlijk. De EU is de UK altijd in alles toegekomen, welke kinderachtige eisen ze ook stelden.

[ Voor 13% gewijzigd door FunkyTrip op 24-06-2016 11:41 ]

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Brent schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:39:
[...]

Economie lijkt een wetenschap, maar zoals het toegepast wordt in de Eurogroep is dat niet: hier zijn veel zaken heilig, en worden ideeën die niet werken (is Griekenland na 8 jaar al uit de crisis?) toch niet aangepast, want heilig.

Kortom, juist het instituut dat zogenaamd 'wetenschappelijk' efficiënt zou moeten zijn is dat totaal niet.
Off topic: de enige manier om het Griekenland-probleem op te lossen is om de schulden kwijt te schelden. Een kapotbezuinigde economie kan sowieso niets terugbetalen dus het geld is sowieso weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:31:
[...]

Dit is anders. Je hebt nu vijfentwintig regeringen die doodsbenauwd zitten te kijken naar de Britten en denken hoe gaan we dit voorkomen in ons eigen land. Dit gaat een kei, keihard gevecht worden waar de Britten best wel eens een slechtere deal kunnen krijgen dan bijvoorbeeld Noorwegen. Blijf betalen wat je betaalde als EU lid maar nu heb je geen stemrecht meer en moet je alle regels van de EU gewoon overnemen zonder enige mitsen, maren, onderhandelingen of veto's.

Ja, vijfentwintig landen want in Hongarije en Polen zijn ze denk ik niet zou rauwig.
Misschien dat die regeringen zenuwachtig zijn ja. Sowieso zijn ze denk ik razend nieuwsgierig naar hoe het de Britten zal vergaan. Het (kortetermijn)succes van de Brexit bepaalt straks in hoge mate de opinie over de EU in de resterende landen. Bij een succes zie ik al een domino-effect ontstaan qua weglopers, maar bij een faal zal het nut van de EU stevig bevestigd worden.

Hoe dan ook, prima dat de Britten de eerste willen zijn om het water te testen. De toekomst zien we wel weer :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ATS

ATS

(jarig!)
Ik wil een referendum over het komende associatieverdrag met het UK (of wat daar dan nog van over is).

[ Voor 20% gewijzigd door ATS op 24-06-2016 11:42 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
FunkyTrip schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:39:
[...]

Liever gewoon verdragen die voor beiden gunstig zijn. In ieder geval verdragen die gunstig voor de EU zijn. Dat is het belangrijkste. UK gewoon behandelen als ieder ander land lijkt me het meest fair. Al zal het niet veel uitmaken. De EU zal altijd de schuld krijgen wat er ook gebeurt.
Zoals nu al in de campagne gedaan werd met bang makerij over de EU. Het grote slechte EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
eL_Jay schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:39:
[...]

Gaat er meer om dat ik stem met mijn portemonee. Zo ben ik bewust niet naar Turkije/China/Marokko gegaan, koop ik geen games van Ubisoft en Blizzard/Activision en snak ik naar een beter alternatief voor iOS en android. Waarom zou ik een land financieel steunen dat niet solidair is met mij?

Dan geef ik mijn geld liever aan de Noren, die ook niet in de EU zitten maar er wel constructief mee samen werken. Tuurlijk er is een hoop mis met de EU, maar de dikke vinger die de bejaarde britten naar de EU hebben opgestoken is de strop om de nek van de jonge generatie.
Amen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

ATS schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:35:
[...]

Ik doelde ook niet echt op de economie, meer op wetten zoals b.v. we de wet van newton in de natuurkunden hebben :P Volgens mij zit er in de economie een laag van gevoelens en macht die we gewoon moeten uitbannen.
Brent schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:34:
[...]

Ik dacht dat we in de eurocrisis zaten hoofdzakelijk wegens een religieus geloof in modelletjes?

Niets is gevaarlijker dan religie, of het nu gesteund wordt door een boek of modellen. En dat is het fundamentele probleem, die religie haal je er nooit uit.
Mee eens, maar heel simpel op te lossen. Geloof hou je voor jezelf en dring je niet op aan anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:11
Grotbewoner schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:51:
[...]

Ik begrijp je punt, maar ik hoop juist dat dit de EU of Europese samenwerking in de lange termijn vooruit kan brengen en gezonder kan maken. De strategie die door de meerderheid van de machthebbers binnen de EU was gekozen om Europese samenwerking zo ver mogelijk te krijgen is de zo-ver-mogelijk-doordrammen-voor-democratie-ons-remt-strategie. Ik zie deze strategie als verantwoordelijk voor de Brexit, het te snelle uitbreiden en het slechte functioneren van de EU. Omdat de EU zo ondemocratisch is (door de eerder genoemde tactiek), is het heel lastig om op de rem te gaan staan zonder draconische beslissingen als deze. Als de EU democratischer was geweest, zou het conservatieve sentiment onder het volk veel meer door naar het EU-leiderschap door zijn gedrongen. Maar precies hun antidemocratische strategie heeft dit voorkomen.

Voor mij is het nu hopen dat Tusk's genuanceerde aanpak van nieuwe samenwerking met het VK het gaat winnen van Rompuy's, Junckers' en Verhofstadt's repressieve reactie om andere leden te intimideren om in de EU te blijven.
Uhm dat wordt de hele tijd geroepen. Maar wat is er nu echt verandert in de EU de laatste jaren? De laatste grote verandering waren nieuwe lidmaatschappen. Er zijn mensen die een superstaat willen maken maar volgens mij is dat niet eens een meerderheid in de EU.
Er is echt niet zoveel verandert.
Daarnaast is de EU gewoon democratisch de mensen die de wetten schrijven bepalen niet of ze echt worden geimplementeerd. Die voorstellen komen altijd langs bij (indirect) democratisch gekozen partijen.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik lees net op hln:
Na de krappe zege van het Brexit-kamp eisen tienduizenden Britten een tweede volksraadpleging over hetzelfde thema. Ongeveer 60.000 mensen ondertekenden deze voormiddag een online petitie. Als er meer dan 100.000 handtekeningen zijn, buigt het Britse parlement zich over de vraag.
Zo kennen we Europa wel weer. Uitkomst van een referendum staat ons niet aan? Dan draaien we gewoon nog een rondje tot het resultaat wel "correct" is.

Storm in een glas water dus, ze zorgen er wel voor dat het VK in de pas loopt.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Jasphur schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:37:
[...]

Glazen bollen zijn afgeprijsd deze week.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Mx. Alba schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:40:
[...]

Off topic: de enige manier om het Griekenland-probleem op te lossen is om de schulden kwijt te schelden. Een kapotbezuinigde economie kan sowieso niets terugbetalen dus het geld is sowieso weg.
En omdat dat een heilig huisje is in Europe (nooit kwijtschelden), gebeurd het niet, zit Griekenland al 8 jaar in een neerwaardse spiraal, schieten wij belastingbetalers die schuld voor aan de banken en veranderd er heulemaal niets.

Kortom, de zogenaamde technocraten in de eurozone maken alles alleen maar erger, omdat zij, in tegenstelling tot wetenschap, een idee dat duidelijk niet werkt toch niet vervangen wegens religie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
eL_Jay schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:39:
[...]

Gaat er meer om dat ik stem met mijn portemonee. Zo ben ik bewust niet naar Turkije/China/Marokko gegaan, koop ik geen games van Ubisoft en Blizzard/Activision en snak ik naar een beter alternatief voor iOS en android. Waarom zou ik een land financieel steunen dat niet solidair is met mij.

De enige manier om er absoluut zeker van te zijn dat jij met je consumentengedrag geen 'foute' landen steunt is om nu naar de winkel te gaan voor de pil van Drion. Om je principes in stand te houden zul je hem wel moeten stelen trouwens ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Axente schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:39:
Genoeg vrienden in de UK die nu echt bang zijn voor hun baan/pensioen. Gezien dat Duitsland nu op de economische markt zit te azen van Londen al een tijdje maar dit gaat waarschijnlijk wel veranderen. Ook al duurt de exit nog wel een jaar of 2.
Lijkt me dus dat die in The City zitten. Een soort eiland binnen Engeland. :P

Met het onlangs gesloten belastingverdrag voor de EU (minder brievenbusfirma's e.d.) kan Engeland zich hier dus weer van vrijmaken. Denk dus dat er niks veranderd aan de City.

Wat ik wel vrees is dat Engels geschrapt wordt als voertaal. Dus Brussel is dan Duits/Frans. Gelukkig zijn die het altijd met elkaar eens. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:23

wontcachme

You catch me? No you wont

demichel schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:42:
Zo kennen we Europa wel weer? Uitkomst van een referendum staat ons niet aan? Dan draaien we gewoon nog een rondje tot het resultaat wel "correct" is.
De EU zorgt er nu voor dat er een petitie ondertekent wordt? Als de EU daarvoor zorgt dan hadden ze net zo goed een paar miljoen stembiljetten kunnen ondertekenen gisteren.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Malarky schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:36:
[...]

En weer de scepsis tegen een instituut dat zelf weinig controle heeft over het eigen beleid. Er zijn twee manieren hoe EU regelgeving tot stand komt namelijk de Europese commissie en de Europese Raad. De commissieleden zijn aangesteld door de nationale regeringen en dienen defacto als een verlengstuk van deze regeringen. De Europese Raad is het roulerende orgaan met elk halfjaar een andere voorzitter die dan ook wetgeving kan voorstellen, in het eigen belang. Daarnaast kunnen de regeringsleiders ook beleid maken bij een Eurotop.

Het Europarlement mag alleen ja of nee zeggen tegen al deze regelgeving. Die hebben zo weinig macht. Vervolgens bestaan er nog uitzonderingsclausules en vetorechten op bepaalde regelgeving waardoor landen deze naast zich neer kunnen leggen. De ambtenaren van Europa hebben helemaal niks te zeggen in tegenstelling tot bijvoorbeeld Nederland waar menig minister geconfronteerd wordt met een ministerie dat de agenda al heeft opgesteld.

Het zijn helemaal niet de "euro-bureaucraten" die het probleem vormen. Het zijn de nationale regeringen die de EU gebruiken als bliksemafleider voor slecht nieuwsbeleid. Een populist zoals Wilders of Rutte, laat daar ook geen twijfel over bestaan, trapt gewoon even flink tegen de EU en iedereen gelooft het wel want anders zouden ze het toch niet zeggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
shoombak schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:11:
[...]

Nou je hebt nog een jaar of 3, maar volgens mij ben je aan het trollen of gewoon dom
alexbl69 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:43:
[...]

De enige manier om er absoluut zeker van te zijn dat jij met je consumentengedrag geen 'foute' landen steunt is om nu naar de winkel te gaan voor de pil van Drion. Om je principes in stand te houden zul je hem wel moeten stelen trouwens ;) .
Deze reacties zijn wel tekenend voor het dalende niveau hier op GoT. Je mede-tweakers doodwensen of terugvallen op name-calling omdat ze een andere mening hebben 8)7.
T.net het nieuwe fok/geenstijl?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Megapaniek op de beurzen begint trouwens wel weer minder te worden. AEX opende met 10% verlies, nu zitten we net boven de 6%.

Grappige is dat de Engelse beurs het nog het 'beste' doet, met een min van 'slechts' 4,5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 16:05
Richh schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:32:
Dit dus. Ik verwacht dat dit één grote storm in een glas water is. Er gaat bijzonder weinig veranderen denk ik.
De reden dat "Brussel" geen gelijk kreeg is omdat ze tot nu toe weg gekomen zijn met bijv. "het verdrag van Lissabon". De vraag is maar zeer of zo'n symbolische oplossing er nu wel komt. Een "echte" Brexit heeft grote impact en de enige reden waarom die mee zou vallen is omdat men er alles aan gaat doen om een echte Brexit te voorkomen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
wontcachme schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:45:
[...]

De EU zorgt er nu voor dat er een petitie ondertekent wordt? Als de EU daarvoor zorgt dan hadden ze net zo goed een paar miljoen stembiljetten kunnen ondertekenen gisteren.
Dat niet, maar er als er een tweede ronde komt, zullen ze er wel met massale campagnes voor zorgen dat de mensen "beter geïnformeerd" zijn om de "juiste" keuze te maken. Hebben ze een tijd geleden toch ook geflikt met één of ander referendum? Herinner me niet precies wat ook weer was, maar er kwam een "tweede ronde" die dan wel in hun kraam paste.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
eL_Jay schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:46:
[...]

[...]

Deze reacties zijn wel tekenend voor het dalende niveau hier op GoT. Je mede-tweakers doodwensen of terugvallen op name-calling omdat ze een andere mening hebben 8)7.
Ho-ho, ik wens niemand dood hoor. Was satirisch bedoeld, maar mijn oprechte excuses als dat niet goed over is gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Señor Sjon schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:44:
[...]

Lijkt me dus dat die in The City zitten. Een soort eiland binnen Engeland. :P

Met het onlangs gesloten belastingverdrag voor de EU (minder brievenbusfirma's e.d.) kan Engeland zich hier dus weer van vrijmaken. Denk dus dat er niks veranderd aan de City.

Wat ik wel vrees is dat Engels geschrapt wordt als voertaal. Dus Brussel is dan Duits/Frans. Gelukkig zijn die het altijd met elkaar eens. :X
Ja kunnen ze dat? Of hebben ze dat te slikken net zoals Noorwegen en Zwitserland moeten doen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 13:10

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ik ben heel benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren in de UK. Zeker met Schotland dat schijnbaar wel erg voor was en nu weer mee moet in de beslissing van de UK. Ik denk dat er in Schotland nu toch een hoop Schoten die voor blijven in de UK zich nu voor hun kop slaan.
En die zege was maar nipt, ik vraag me af hoelang het nu gaat duren voordat ze weer een poging zullen gaan wagen.

De komende paar jaar zullen spannend voor zowel de Britten als de rest van de EU worden, maar als het ook maar enigzins succesvol lijkt zie ik het eind van de EU heel snel komen...

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 09-10 17:05

Rannasha

Does not compute.

alexbl69 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:46:
Grappige is dat de Engelse beurs het nog het 'beste' doet, met een min van 'slechts' 4,5%.
Behalve dat de Engelse beurs in Ponden rekent en de andere beurzen in Euro's. Als je de beurskoerzen omrekent naar dezelfde valuta, dan zie je dat de Engelse beurs het hardst achteruit gaat.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
alexbl69 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:46:
Megapaniek op de beurzen begint trouwens wel weer minder te worden. AEX opende met 10% verlies, nu zitten we net boven de 6%.

Beurzen waren weken hiervoor al met een brexit bezig. Snap de paniek ook niet zo goed, maar dat is eenmaal de beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 16:01
Als Geert wilders premier wordt van NL, dan wordt het tijd om te emigreren. Ik wil dan heel graag, maar zal niet lukken, want m'n vrouw heeft al aangegeven daar niet in mee te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Good for England! Zouden wij ook moeten doen! F*ck europa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Lekker Ventje schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:25:
Boris Johnson onder politiebegeleiding in zijn auto gestapt, de sfeer gaat er op vooruit daar.
Snap dat niet, het volk heeft democratisch gekozen. Iedereen had 1 stem en 1 kans. En dan kwaad zijn op 1 op persoon die net als honderdduizenden anderen via radio, tv, social media, de straat, zijn of haar mening heeft verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
icecreamfarmer schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:47:
[...]

Ja kunnen ze dat? Of hebben ze dat te slikken net zoals Noorwegen en Zwitserland moeten doen?
Of dat juist bedrijven gaan verhuizen, omdat het goedkoper wordt om in de EU te zitten dan er buiten en te exporteren naar UK.

Bijv. nu betaal je geen % fee om te importeren naar EU, omdat je in de EU zit maar straks wel als je uit de UK komt waarschijnlijk. Dan is het goedkoper om de EU te zitten en te Importeren naar UK alleen met een fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

calsonic schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:49:
Good for England! Zouden wij ook moeten doen! F*ck europa!
Noem is 10 redenen voor en tegen dan ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:06
Los van alle "hoe dom kun je zijn" en "ik hoop dat de boel daar(VK) in elkaar dondert" is het veel interessanter om te kijken hoe de stemmen tot stand zijn gekomen.

Uit de eerste onderzoeken blijkt dat vooral de lager opgeleiden "brexit" hebben gestemd en de hoger opgeleiden "remain". Hetzelfde sentiment zie je hier ook wat zich goed uitte tijdens het Oekraïne referendum. Europa heeft voor veel voorspoed gezorgd maar dat is met name terecht gekomen bij de hoger opgeleiden. De lager opgeleiden hebben door het wegnemen van de grenzen hun baan zien verliezen of onder druk komen te staan van goedkopere europese collega's. Het is dan ook niet zo gek dat daar dus vrees voor nieuwe immigranten en verdere expansiedrift van de EU tot veel ergernis leidt. Zolang we niets gaan doen voor de arbeidersklasse zal het hier ook niet lang duren voordat de bom barst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Juncto schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:48:
Als Geert wilders premier wordt van NL, dan wordt het tijd om te emigreren. Ik wil dan heel graag, maar zal niet lukken, want m'n vrouw heeft al aangegeven daar niet in mee te gaan.
Ja maar waarheen dan?

Australië of Nieuw-Zeeland... I'm game! En nee, ik heb niet getwijfeld over België. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Juncto schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:48:
Troost je, er verandert in de regel geen reet. Kijk voor de grap eens hoe onbestuurbaar ministeries zijn. Die trekken zich vaak niks van de politiek aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

eL_Jay schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:46:

The internet is wrong, jeweetwel.

Zoals ik hier al zei
SinergyX in "\[23 juni 2016] Brexit: 52% leave, 48% remain"

Glazenbol kijken is nu waarheid vertellen, gokken op cijfers wordt gezien als harde feiten.

Laat wilders maar eens premier worden, trump president. Een richting op gaan, misschien niet de beste, is altijd beter dan ellende loos maar ronddobberen zondig enig doel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

(jarig!)
Mx. Alba schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:51:
[...]

Ja maar waarheen dan?

Australië of Nieuw-Zeeland... I'm game! En nee, ik heb niet getwijfeld over België. :D
Canada, of Costa Rica. Of Noorwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:20
Ik denk dat de quote: "Don't ever underestimate the power of stupid people in large groups" op zijn plaats is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
caanova1984 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:50:
[...]

Noem is 10 redenen voor en tegen dan ?
Ik zal je 1 goede reden noemen - eigen volk/land eerst moet je kijken hoe snel we weer een van de rijkste landen zijn in europa - waren we ook voor het hele stupide verenigde europa/euro gebeuren namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

(jarig!)
calsonic schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:52:
[...]

Ik zal je 1 goede reden noemen - eigen volk/land eerst moet je kijken hoe snel we weer een van de rijkste landen zijn in europa - waren we ook voor het hele stupide venigde europa/euro gebeuren namelijk :)
Dat zijn we nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
[...]

Ik zal je 1 goede reden noemen - eigen volk/land eerst moet je kijken hoe snel we weer een van de rijkste landen zijn in europa - waren we ook voor het hele stupide venigde europa/euro gebeuren namelijk :)
Door de handel met andere landen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
[...] weer een van de rijkste landen zijn in europa
Dat is Nederland nog steeds, en ligt niet op schema om dat te veranderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 09-10 17:05

Rannasha

Does not compute.

[...]

Je bedoelt dankzij onze Gulden die gekoppeld was aan de Duitse Mark waardoor we helemaal geen zeggenschap hadden op gebied van monetair beleid?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Rannasha schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:53:
[...]

Je bedoelt dankzij onze Gulden die gekoppeld was aan de Duitse Mark waardoor we helemaal geen zeggenschap hadden op gebied van monetair beleid?
Nee omdat we toen nog 'geld 'hadden toen was 3000 gulden nog genoeg om van rond te komen nu is 3000 euro niet eens meer genoeg om lekker te kunnen leven :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carbidsjitter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 20:55
Mx. Alba schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:40:
[...]

Dat is korte termijn denken/symptoom bestrijding, je moet de bron aanpakken die deze problemen veroorzaakt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 13:10

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Uit de eerste onderzoeken blijkt dat vooral de lager opgeleiden "brexit" hebben gestemd en de hoger opgeleiden "remain". Hetzelfde sentiment zie je hier ook wat zich goed uitte tijdens het Oekraïne referendum. Europa heeft voor veel voorspoed gezorgd maar dat is met name terecht gekomen bij de hoger opgeleiden. De lager opgeleiden hebben door het wegnemen van de grenzen hun baan zien verliezen of onder druk komen te staan van goedkopere europese collega's. Het is dan ook niet zo gek dat daar dus vrees voor nieuwe immigranten en verdere expansiedrift van de EU tot veel ergernis leidt. Zolang we niets gaan doen voor de arbeidersklasse zal het hier ook niet lang duren voordat de bom barst.
Het is ook het probleem dat de lager opgeleiden dom worden gehouden en dus ook nooit de voordelen zullen snappen van de EU. En als ze dan ook nog hun baan kwijt raken dan willen ze het al helemaal niet meer snappen. Zijn plukken geen vruchten van de EU en zien alleen maar een hoop kosten, dus je ze dan ongelijk geven dat ze voor Brexit hebben gestemd ? Het nadeel is ook nog eens dat er een stuk meer laag geschoolde zijn dus als je dan met gelijkwaardige stemmen te maken hebt winnen ze altijd...
Als de arbeidersklasse er niet zichtbaar / voelbaar op vooruit gaat de komende tijd kon je wel eens gelijk krijgen...

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

[...]

Dat is het probleem nou met deze referenda, mensen stemmen om maar 1 reden ipv van het groote plaatje te bekijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

De City heeft plannen?
Afbeeldingslocatie: https://image-store.slidesharecdn.com/f246a2b6-c4e3-45ee-b961-f8d95e019586-original.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
SinergyX schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:51:
[...]
Laat wilders maar eens premier worden, trump president. Een richting op gaan, misschien niet de beste, is altijd beter dan ellende loos maar ronddobberen zondig enig doel.
Waarom is dat eigenlijk waar? Vind 't eigenlijk rare holle retoriek om 't zo tegen over elkaar te zetten. En ellendeloos is niet erg vervelend.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

calsonic schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:55:
[...]

Nee omdat we toen nog 'geld 'hadden toen was 3000 gulden nog genoeg om van rond te komen nu is 3000 euro niet eens meer genoeg om lekker te kunnen leven :(
Hallo, ooit van inflatie gehoord? In 1940 kon je von 300 gulden rondkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Señor Sjon schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:48:
Beurzen waren weken hiervoor al met een brexit bezig. Snap de paniek ook niet zo goed, maar dat is eenmaal de beurs.
Omdat het Remain kamp bezig was met een comeback, was er hoop op verstand boven emotie. Valse hoop, maar men was er wel mee bezig.

En tja, Cameron stapt op. Dat is verstandig van hem: laat een van de Brexitters hun eigen puinhoop van valse beloften maar opruimen. Boris & co gaan heel onpopulair worden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

carbidsjitter schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:55:
[...]

Dat is korte termijn denken/symptoom bestrijding, je moet de bron aanpakken die deze problemen veroorzaakt hebben.
Maar de bron aanpakken kan niet zonder eerst de symptomen te verlichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:56:
[...]

Hallo, ooit van inflatie gehoord? In 1940 kon je von 300 gulden rondkomen. ;)
Inflatie is 1 ding geld door het toilet spoelen.....griekenland....asielzoekers....is een tweede 8)7
Ik ben voor een Nexit !! :)

[ Voor 5% gewijzigd door calsonic op 24-06-2016 11:58 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.

Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.

Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.