Brexit en de Britse politiek Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 109 Laatste
Acties:
  • 417.587 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 17:30

Nox

Noxiuz

Ik ben benieuwd wat er de maanden na een harde brexit gebeurd. Het meerendeel is denk ik dan 'besodemieterd' vinden ze en is tegen de brexit.

Zou dat genoeg druk opleveren voor het VK om met hangende pootjes weer bij de EU aan te schuiven van 'ja oke was niet slim... mogen we weer terug?' of gaan ze volledig de crisis door en hopen ze met 20 jaar weer een beetje bijgekomen te zijn?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

@Nox beetje flauw antwoord is Brexit en de Britse politiek + hangende pootjes

Ik denk zelf (mijn mening dus) dat ze te trots zullen zijn, in ieder geval de politici zullen niet hun fouten willen toegeven, iedereen heeft zich te ver ingegraven. Die hangende pootjes zitten vast in het door hunzelf gestorte beton. Voor de meningen van anderen zie ook de link naar de search in dit topic.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 05-10-2018 00:46 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nox schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:30:
Ik ben benieuwd wat er de maanden na een harde brexit gebeurd. Het meerendeel is denk ik dan 'besodemieterd' vinden ze en is tegen de brexit.
Of ze zijn nog harder anti-EU. Het ligt maar net wie er de schuld in de schoenen geschoven krijgt.
Nox schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:30:
Zou dat genoeg druk opleveren voor het VK om met hangende pootjes weer bij de EU aan te schuiven van 'ja oke was niet slim... mogen we weer terug?' of gaan ze volledig de crisis door en hopen ze met 20 jaar weer een beetje bijgekomen te zijn?
Tegen die tijd is de EU zoveel 'verder' dat de UK eigenlijk niet meer kan aansluiten.
Wat doe je dan met de Pond, de rebates, geen schengen en alle andere uitzonderingen.

Zodra Brexit definitief is, dan is er eigenlijk geen weg meer terug... dan duurt het idd nog een jaar of 20 voordat het weer kan. De beste kans is dan het opbreken van het VK, zodat ze stukje bij beetje terugkomen. Dus eerst NI erbij, daarna Schotland. En dan kunnen ze ook iets makkelijker weer toetreden, omdat er dan zoveel is veranderd. Het gaat in het VK meer over hoe je het kunt verkopen dan wat je precies verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
TheGhostInc schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:48:
Of ze zijn nog harder anti-EU. Het ligt maar net wie er de schuld in de schoenen geschoven krijgt.
Aangezien het gemiddelde electoraat dommer is dan het achterwerk van een varken (niet alleen in het VK), is dat een zekerheidje. De grote boze EU gaat het gedaan hebben, en de varkensachterwerken gaan dat accepteren ipv een bijltjesdag van hun eigen politici.

(Het kan goed zijn dat de belangenvereniging voor varkensachterwerken nu een klacht tegen me gaat indienen).
Zodra Brexit definitief is, dan is er eigenlijk geen weg meer terug... dan duurt het idd nog een jaar of 20 voordat het weer kan. De beste kans is dan het opbreken van het VK, zodat ze stukje bij beetje terugkomen. Dus eerst NI erbij, daarna Schotland. En dan kunnen ze ook iets makkelijker weer toetreden, omdat er dan zoveel is veranderd. Het gaat in het VK meer over hoe je het kunt verkopen dan wat je precies verkoopt.
Ik denk niet dat Engeland nog terug kan komen; Engeland is ook het probleem. Zonder een Bastille-achtige bestorming van Westminster en een flinke guillotine-periode is Engeland niet meer te redden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:57:
[...]

Ik denk niet dat Engeland nog terug kan komen; Engeland is ook het probleem. Zonder een Bastille-achtige bestorming van Westminster en een flinke guillotine-periode is Engeland niet meer te redden.
Als het FPTP sneuvelt zou er nog hoop zijn.

Even een andere vraag:
Japanse bedrijven zouden in Japan belasting moeten betalen als hun belastingdruk onder de 20% komt in het buitenland (om belastingontwijking te voorkomen). De nieuwe voorstellen van het VK lijken daar in de buurt van te komen (17%). Weet iemand het totale percentage qua belastingdruk?
Dat zou betekenen dat alle Japanse bedrijven zo snel mogelijk uit het VK willen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@TheGhostInc daar is weinig over te zeggen zonder de definities te kennen van belastingdruk die er gehanteerd worden. Je kan internationaal veel schuiven met interne pricing en IP rechten (google eens op U2 + IP + Tax maar andere bedrijven doen het ook). Als de Japanse bedrijven dan 3% moeten bijleggen blijven ze wel, en wat is de belastingdruk in andere landen waar ze heen willen en kunnen gaan? Zie ook het dividendbelastingdebacle (3xWW) in Nederland, belasting is maar een factor, niet DE factor. Als ze willen verhuizen zal dat eerder om logistieke redenen zijn schat ik (in- en uitvoer halfproducten).
In ons bedrijf verwerken we producten van een ander bedrijf dat ook een vestiging en fabriek in de UK heeft, maar ook eentje erbuiten. Ik denk dat die de routering gaan omleggen buiten de UK om maar dat merken we wel, zal ook afhangen van wat de afnemers van het halfproduct gaan doen (die weer deels in de UK zitten).
Productieketens zijn dankzij de EU zeer grensoverschrijdend geworden maar nu de UK zichzelf eruit aan het snijden is heeft niemand nog een goed overzicht van wat de impact is. Beetje off-topic voorbeeld, maar toen (ik dacht AMRO) de stekker bij RDM eruit trok hadden ze zelf niet in de gaten dat ze ook veel kredieten hadden verleend aan hun toeleveranciers (die als een domino steen net zoals RDM ook omvielen), waardoor ze veel meer kredieten moesten afschrijven dan ze eerst dachten. Die ketens zijn best lastig in kaart te brengen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 01:19:
Als de Japanse bedrijven dan 3% moeten bijleggen blijven ze wel,
Panasonic to move Europe headquarters from UK to Amsterdam

Blijkbaar zijn ze al onderweg, maar alleen de financials.
Ik wist niet zeker of dit impact had op de rest van de organisatie, blijkbaar (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

TheGhostInc schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 01:39:
[...]

Panasonic to move Europe headquarters from UK to Amsterdam

Blijkbaar zijn ze al onderweg, maar alleen de financials.
Ik wist niet zeker of dit impact had op de rest van de organisatie, blijkbaar (nog) niet.
Hoorde ik ook op BNR vandaag maar kon de link niet zo snel vinden omdat ik vergeten was welk bedrijf het betrof, zal waarschijnlijk iets met toezicht te maken hebben, gaat om 10, max 30 personen. Als je het toilet beheer outsourced heeft dat een grotere impact :+

edit:
Uit het gelinkte artikel (had ik eerder gemist):
However, financial firms including Nomura, Sumitomo Mitsui and Daiwa have already said they will no longer maintain their EU headquarters in London.
Waarschijnlijk is er ergens een regel dat financiële rappportage plaats moet vinden uit een zone 1 land, en staat gemakshalve de EU in die lijst ipv de afzonderlijke landen. Of ze hebben de UK in een andere zone gezet vanwege het gewijzigde country risk (want daar heeft het denk ik wel mee te maken). Nu heb ik geen Japanse Credit Rating bureaus onder mijn snelkoppelingen om dat na te gaan.

edit2:
ach ben toch nog wakker.

Betreft de current rating en de long term outlook gezien vanuit Japan
United Kingdom 12054 AAA / Negative
Samen met Turkije en Italië (al hebben die een initieel al veel lagere rating) . . . _ _ _ . . . :+

[ Voor 42% gewijzigd door franssie op 05-10-2018 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:55

Polycom

Poes van goud

https://www.rtlz.nl/beurs...a-druk-van-aandeelhouders

De Britten zullen dit wel weer als een overwinning voor the union zien.. wel jammer voor de stad Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Polycom schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:11:
https://www.rtlz.nl/beurs...a-druk-van-aandeelhouders

De Britten zullen dit wel weer als een overwinning voor the union zien.. wel jammer voor de stad Rotterdam.
De BBC roept dat het nieuws een lauwwarme ontvangst krijgt op de beurs. Dus dat valt wel mee.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Nox schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:30:

Het toegeven van fouten, of in dit geval het glashard liegen tegen je eigen kiezers, is onmogelijk voor een politicus! Want als hij/zij toegeeft hierover gelogen te hebben, dan komt heel snel de vraag op: ‘waar heeft hij/zij nog meer over gelogen in het verleden’? Je geloofwaardigheid is de deur uit en je tegenstanders maken gehakt van je.

Als de ‘bevolking’ erachter komt dat ze belazerd zijn zullen de standpunten zich heel snel verharden. Er zal zoals altijd een zondebok gezocht worden en omdat het openlijke racisme al boven is komen drijven door Brexit, kun je wel raden wat er zal gebeuren.

Links zal meer naar links schuiven en rechts naar rechts. De tegenstellingen zullen snel uitlopen op geweld en stakingen. De toestanden zoals we die zagen tijdens de mijnwerkersstaking onder Thatcher zullen zich waarschijnlijk herhalen en de onrusten aan de grens op het Ierse eiland zullen weer voedingsbodem krijgen.
7 van de 10 armste gebieden, binnen de huidige EU, liggen in de UK en veel van deze mensen hebben voor Brexit gestemd omdat ‘Leave’ hun een beter leven had voorgespiegeld buiten de EU. Compleet gelogen, maar dat maakt Nigel Farage en consorten geen bal uit. O-)

Dus grote sociale/politieke onrust, een economie die zware klappen krijgt, devaluatie van de pond, een teruggang van investeringen, toerisme en mensen die in de UK willen werken.

Ik hoop werkelijk dat ik het helemaal mis heb, echt, maar ik hou mijn hart vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Kwam toevallig dit artikel tegen:
Beleaguered UK importers prepared for further delays as more vessels divert from Southampton and Felixstowe
De capaciteit om Dover te omzeilen is er amper. Als Dover 'op slot' gaat, dan ben je ook nog eens een kudde chauffeurs kwijt die geen interne ritten meer kunnen doen, omdat ze staan te wachten.

En dan hebben we het nog niet over effecten zoals ^^^ beschrijft. Stakingen zouden de puinhoop compleet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 17:30

Nox

Noxiuz

En stiekem hoop ik gewoon dat het volk toegeeft zelf voor de verkeerde keuze gekozen te hebben met het referendum.

Maar inderdaad, ik verwacht met een nodeal een enorme chaos.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19
gambieter schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:11:
[...]

Je vergeet de Falklands :+

Jersey and Guernsey & Isle of Man zijn weer apart geloof ik. Ik zou het verder niet weten ;)
Pitcairn islands?

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
En Turks & Caicos als we toch bezig zijn :)

Wel gek eigenlijk, hoe zo'n Brexit over de hele wereld gevolgen gaat hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 05-10-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:25
[...]

Marktplaats 2031:

Aangeboden: 1x Gebruikt Verenigd Koninkrijk. Gebruikssporen.

Komt met alle toebehoren zoals Jersey, Isle of Man, Gibraltar, etc.

Let op: zit wel een Engeland tussen. Ernstige gebruiksschade, zodra je hem aanzet rent hij onder onredelijk protest weg.

Gratis af te halen, mits je alles 1 keer meeneemt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Son of Guy Fawkes ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
GekkePrutser schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:55:
[...]

En Turks & Caicos als we toch bezig zijn :)

Wel gek eigenlijk, hoe zo'n Brexit over de hele wereld gevolgen gaat hebben.
Dat is dichterbij... Het punt is met pitcairns + falklands en zonder inzet heb je het hele westelijke halfrond op de kaart... De Turks & caicos voegen niet zoveel meer toe :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:03

Tribits

Onkruid vergaat niet

TheGhostInc schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:44:
Kwam toevallig dit artikel tegen:
Beleaguered UK importers prepared for further delays as more vessels divert from Southampton and Felixstowe
De capaciteit om Dover te omzeilen is er amper. Als Dover 'op slot' gaat, dan ben je ook nog eens een kudde chauffeurs kwijt die geen interne ritten meer kunnen doen, omdat ze staan te wachten.
Apart artikel, of misschien mis ik gewoon wat voorkennis. Heel verhaal over congestie in havens met ergens tussen de regels door de opmerking dat er 75000 chauffeurs tekort zijn. Ik heb er nog even een ander artikel bij gepakt dat voornamelijk ingaat op de mogelijkheden het beroep aantrekkelijker te maken en ergens halverwege dan eindelijk een paar regels wijdt aan de mate waarin de aanstaande Brexit aan het probleem bijdraagt. Aan de ene kant wel logisch dat gekeken wordt naar de oplossingen die er nog wel zijn, aan de andere kant komt het wel over als angstvallig vermijden te vermelden dat ze dit probleem voor een belangrijk deel over zichzelf af hebben geroepen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Semyon schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:00:
[...]

Dat is dichterbij... Het punt is met pitcairns + falklands en zonder inzet heb je het hele westelijke halfrond op de kaart... De Turks & caicos voegen niet zoveel meer toe :-)
Diego Garcia misschien nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Tribits schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:02:
Apart artikel, of misschien mis ik gewoon wat voorkennis.
Dit is een artikel waar je inderdaad wat voorkennis voor nodig hebt.

Wat je vooral leest is over serieuze problemen nu en in de directe toekomst. En dan hebben we het nog niet gehad over Brexit.
En de logistiek is maar 1 onderwerp.... het VK zit vol met dit soort verhalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DopP1o5W4AAHwcW.jpg
Hij is wel grappig :P

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 13:46

Plasma_Wolf

Student

Over drie jaar staat er "HELP US PLEASE"

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:14:
Over drie jaar staat er "HELP US PLEASE"

:)
Wir haben es nicht gewusst..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
ehoutgast schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:04:
[...]

Wir haben es nicht gewusst..
新香港. Overigens niet geheel fictie, uit de Economist:
As the Brits have retreated, the Chinese have advanced. More Hong Kong buyers showed interest in Britain in the six months after the Brexit referendum than before (see chart), according to a survey of retail investors by REA Group. JLL’s Hong Kong office has handled more British home purchases so far this year than in all of 2015.

China’s role in commercial property is even greater. The mainland and Hong Kong together accounted for 49% of international investment in London property in the first three quarters of 2017, compared with just 14% in 2015.

https://www.economist.com...s-former-colony-hong-kong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een vorige reactie had ik aangegeven dat 7 van de 10 armste gebieden in noord Europa in de UK liggen! Welnu dat is niet correct. Het zijn er 9 van de 10.
De kloof tussen rijk en arm is groot in de UK.

Een video hierover - YouTube: The UK's Income Inequality Crisis Explained

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:55:
In een vorige reactie had ik aangegeven dat 7 van de 10 armste gebieden in noord Europa in de UK liggen! Welnu dat is niet correct. Het zijn er 9 van de 10.
Klopt, alleen de #9 ligt niet in de UK (Henegouwen in België):

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/vt1t28wizr211.jpg?width=640&crop=smart&s=18c0633209c1ebafed6ea4a0e18707bab7b2d36c

Zie https://www.reddit.com/r/...oorest_areas_in_northern/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:51

Fiber

Beaches are for storming.

wildhagen schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:59:
[...]

[Afbeelding]

offtopic:
Hmm, In Nederland gaat er kennelijk echt niets boven Groningen... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-09 18:07
Fiber schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:04:
[...]

offtopic:
Hmm, In Nederland gaat er kennelijk echt niets boven Groningen... O-)
offtopic:
Opmerkelijk, maar het is BNP/inwoner, daar telt wellicht iets als de Gasunie in mee. Dat heeft op niet-zo-dicht bevolkt Groningen natuurlijk wel effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:59:
[...]

[Afbeelding]

Dat is data uit 2014. Volgens deze factcheck website waren het er in 2016 nog maar 6. Gezien er nogal veel veranderd is kan ik me voorstellen dat verschillende claims verschillende regio's aanhouden. Dan kan je makkelijk op een eigen conclusie uitkomen.

Afbeeldingslocatie: https://fullfact.org/media/uploads/Table-v3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Sowieso maakt het allemaal nogal uit, regios kunnen qua structuur, omvang, bevolkingsgrootte nogal verschillen, en bijvoorbeeld als in een regio veel mensen van de buurregio werken, zal de regio waar gewerkt wordt in zo'n overzicht veel rijker zijn dan de regio waar de werkenden vandaan komen, terwijl dat praktisch een wat genuanceerdere betekenis kan hebben

Voor de aardigheid een rolling time bookmark: http://appsso.eurostat.ec...%23%2C%23%23%23.%23%23%23

[ Voor 49% gewijzigd door begintmeta op 06-10-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:55:
Die kloof verbaast me eigenlijk niet, ik kan me de jaren 80 nog wel herinneren en de enorme strijd tussen arm en rijk in het VK in die tijd. Wat ik mij dan wel weer afvraag is of er ook een verband is hoe er gestemd is in het referendum. Ik heb een vermoeden dat arm nog wel eens onterecht leave heeft gestemd omdat ze vielen voor het argument dat er wekelijks miljoenen richting EU gaan in combinatie met het voorgespiegelde banenverlies.

Niet dat het daarmee nu gezegd is dat het rijke deel van de bevolking wel per definitie baat heeft bij de Brexit, alleen zal het waarschijnlijk heel wat jaren duren voordat duidelijk wordt wie er binnen die groep daadwerkelijk voordeel van heeft gehad. Er zal waarschijnlijk nog heel wat analyse en onderzoeksjournalistiek nodig zijn om helder te krijgen welke geldstromen er door de Brexit afgekapt of juist mogelijk zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Tribits schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:12:
[...]
Wat ik mij dan wel weer afvraag is of er ook een verband is hoe er gestemd is in het referendum. Ik heb een vermoeden dat arm nog wel eens onterecht leave heeft gestemd omdat ze vielen voor het argument dat er wekelijks miljoenen richting EU gaan in combinatie met het voorgespiegelde banenverlies.
Think the north and the poor caused Brexit? Think again

is een mooi antwoord op dat soort vragen, en met zoals de titel doet vermoeden: onverwachte antwoorden.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

burne schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:28:
[...]

Think the north and the poor caused Brexit? Think again

is een mooi antwoord op dat soort vragen, en met zoals de titel doet vermoeden: onverwachte antwoorden.
Aan de andere kant worstelt het artikel ook nog al met de vraag wat leave voters uit de middenklasse nu eigenlijk motiveerde:
For every one person who voted leave because the global rat race had left them behind, there was more than one person pretty well served by the economy, who voted leave because they believed the line about sovereignty, or because they were still huffy about the European directive on clean beaches, or because they simply associated the EU with faceless change and preferred things to stay the same. The picture cannot be drawn in simple, binary lines between rich and poor.
Aan de ene kant niet zo vreemd dat je kiezers verdeeld zijn in een groep die er zeker beter van wordt en een groep die voorgespiegeld is dat ze er beter van worden. Rest dan aan de andere kant nog de groep die er waarschijnlijk niet beter van wordt, maar wel vrij overtuigend leave heeft gestemd. Doet toch vermoeden dat er ook bij een aanzienlijk deel van de middenklasse onrealistische verwachtingen heersen, hoewel het zich mogelijk ook gewoon door een wat meer algemeen anti-Europa sentiment laat verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tribits schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:53:
[...]

Aan de andere kant worstelt het artikel ook nog al met de vraag wat leave voters uit de middenklasse nu eigenlijk motiveerde:
We zoeken als mensen wel vaker / vrij snel naar motivatie. Terwijl het ook heel makkelijk gewoon een kwestie van prikkels kan zijn. Valstrik van ons verlichtingsdenken, zogezegd.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Virtuozzo schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:48:
[...]

We zoeken als mensen wel vaker / vrij snel naar motivatie. Terwijl het ook heel makkelijk gewoon een kwestie van prikkels kan zijn. Valstrik van ons verlichtingsdenken, zogezegd.
Misschien hetzelfde als wat ik zelf omschrijf als het onterechte geloof in de denkende mens. We omarmen graag het idee dat besluiten rationeel genomen worden en negeren bij voorkeur de onderstroom die vaak de doorslag geeft. Niet per se beter of slechter, maar als de analyse wel volledig op rationele zaken als economische cijfers gericht is sluit die niet meer aan op de besluitvorming.

Persoonlijk kom ik nog wel eens in aanraking met de soms raadselachtige besluiten die consumenten op economisch gebied nemen. Puur financieel gezien volstrekt belachelijk, maar met wat inlevingsvermogen valt wel te begrijpen welke psychologische factoren een rol hebben gespeeld. Soms is een gevoel van veiligheid of duidelijkheid kennelijk meer waard dan het beste financiële resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tribits schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 00:17:
[...]

Misschien hetzelfde als wat ik zelf omschrijf als het onterechte geloof in de denkende mens. We omarmen graag het idee dat besluiten rationeel genomen worden en negeren bij voorkeur de onderstroom die vaak de doorslag geeft. Niet per se beter of slechter, maar als de analyse wel volledig op rationele zaken als economische cijfers gericht is sluit die niet meer aan op de besluitvorming.

Persoonlijk kom ik nog wel eens in aanraking met de soms raadselachtige besluiten die consumenten op economisch gebied nemen. Puur financieel gezien volstrekt belachelijk, maar met wat inlevingsvermogen valt wel te begrijpen welke psychologische factoren een rol hebben gespeeld. Soms is een gevoel van veiligheid of duidelijkheid kennelijk meer waard dan het beste financiële resultaat.
Brexit is misschien wel een tik op de vingers van al onze aannames gebouwd op wat in essentie geloofsgedrag is - de herinnering dat ons technocratisch / ideologisch denken ook gewoon voeten in emotie heeft. En niet in magische ratio.

De zaak van de te dure stofzuiger 8)

Voor het VK is het wel een pijnlijke les, ongeacht welke variant de afloop neemt. Men gaat terug naar wat men eigenlijk nog nooit echt geweest is. Met alle erfenis van het verleden, wordt men een gewoon klein land op zichzelf als vele anderen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Virtuozzo schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 00:30:
[...]

...

Voor het VK is het wel een pijnlijke les, ongeacht welke variant de afloop neemt.
Roept ook weer de vraag op of er een moment komt waar er ingegrepen moet worden of dat iedere fout een les is in het vormen van de democratie. Ik twijfel, dit zou wel eens een hele dure les kunnen worden die onomkeerbaar is lang nadat duidelijk is geworden waar de foute weg in is geslagen. Aan de andere kant zie ik ook totaal niet hoe dit bij te sturen zou zijn. Zelfs een tweede referendum lijkt mij volledig kansloos. Ik betwijfel of er iets anders uit zou komen (ongeacht de exacte vraag) en zelfs als dat het geval zou zijn zal het hooguit resulteren in een versterkte impasse.
Men gaat terug naar wat men eigenlijk nog nooit echt geweest is.
Ik merk het helaas tegenwoordig maar al te vaak. Geschiedsvervalsing als basis voor toekomstig beleid. Natuurlijk, het zijn veelal individuele personen waarmee ik in discussie ga, maar aan de andere kant is de stelligheid waarmee sommige dieptepunten in de geschiedenis vereerd worden soms schokkend (en veelal overgenomen van groeperingen die dat soort overtuigingen prediken). In tegenstelling tot wat je misschien zou vermoeden geen neo-nazi groeperingen of iets dergelijks overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tribits schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 00:53:
[...]

Roept ook weer de vraag op of er een moment komt waar er ingegrepen moet worden of dat iedere fout een les is in het vormen van de democratie. Ik twijfel, dit zou wel eens een hele dure les kunnen worden die onomkeerbaar is lang nadat duidelijk is geworden waar de foute weg in is geslagen. Aan de andere kant zie ik ook totaal niet hoe dit bij te sturen zou zijn. Zelfs een tweede referendum lijkt mij volledig kansloos. Ik betwijfel of er iets anders uit zou komen (ongeacht de exacte vraag) en zelfs als dat het geval zou zijn zal het hooguit resulteren in een versterkte impasse.
Staten, landen, samenlevingen - het zijn ook maar gewoon groepen mensen, ook al is het veelvoudig samengesteld. Met andere woorden: menselijk gedrag is gewoon van toepassing. In alle facetten.

Dat wil zeggen dat ingrijpen à la stoppen en interventie gewoon geen optie is. De minst slechte optie is het proberen te scheppen van trends die als proces correcties geven of richting enigszins beïnvloeden voor minder negatieve consequenties en effecten.

Lessen leren? Hoe leren mensen? Pijn, herhaling. Niet enkel dit natuurlijk, maar het zijn de meest aanwezige varianten. Zeker op groepsniveau's.

Pijnlijk wordt en is het hoe dan ook. Maar wat de een als afbraak of pijn ziet, is voor een ander gereedschap. Ik heb het idee dat met name de media aan deze kant van het water nog al eens onderschatten hoe en waar gedacht wordt in het VK conform het oude perspectief van Thatcher.

Heel serieus, zelfs in de City wordt zo gedacht. Everything of the old goes to shit, awesome, let's do it our way!
[...]

Ik merk het helaas tegenwoordig maar al te vaak. Geschiedsvervalsing als basis voor toekomstig beleid. Natuurlijk, het zijn veelal individuele personen waarmee ik in discussie ga, maar aan de andere kant is de stelligheid waarmee sommige dieptepunten in de geschiedenis vereerd worden soms schokkend (en veelal overgenomen van groeperingen die dat soort overtuigingen prediken). In tegenstelling tot wat je misschien zou vermoeden geen neo-nazi groeperingen of iets dergelijks overigens.
Verzuchting is altijd een factor. Of het nu om de scholier gaat, de econoom met tenure of een land. Menselijk gedrag is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Goed nieuws, blijkbaar is de Brexit deal al voor 90% rond. Maar dat was het toch eigenlijk al een hele tijd of ben ik nou gek?

Brexit deal '90% agreed', says Ireland's deputy PM Simon Coveney

[ Voor 29% gewijzigd door alienfruit op 07-10-2018 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
alienfruit schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:04:
Goed nieuws, blijkbaar is de Brexit deal al voor 90% rond. Maar dat was het toch eigenlijk al een hele tijd of ben ik nou gek?

Brexit deal '90% agreed', says Ireland's deputy PM Simon Coveney
Ja, dat was vorig jaar ook al.
Newspaper headlines: Brexit deal '90% there' and Broke Britain

https://www.bbc.com/news/blogs-the-papers-42217558
Als May echter bij haar Chequers plan blijft zal het niet tot 100% komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar sowieso, het is leuk hoor als ze eruit komen met de onderhandelingen, maar wat dan? Dan moeten nog de EU27 instemmen, en een stuk twijfelachtiger, dan moet het door het Britse parlement komen. Een snelle Google naar wat poll resultaten leert ons dat het erg twijfelachtig is dat iets wat nu onderhandeld wordt steun zal krijgen van de bevolking. Dus lijkt me redelijke kans dat ze simpelweg niet de goedkeuring krijgt die noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:51

vectormatic

Warlock of the doorlock

Sissors schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:52:
Maar sowieso, het is leuk hoor als ze eruit komen met de onderhandelingen, maar wat dan? Dan moeten nog de EU27 instemmen, en een stuk twijfelachtiger, dan moet het door het Britse parlement komen. Een snelle Google naar wat poll resultaten leert ons dat het erg twijfelachtig is dat iets wat nu onderhandeld wordt steun zal krijgen van de bevolking. Dus lijkt me redelijke kans dat ze simpelweg niet de goedkeuring krijgt die noodzakelijk is.
Was het nou zeker dat het britse parlement hier nog wat over mocht zeggen dan? Ik weet dat die optie besproken is, maar het is me in alle soap even ontgaan of het nu doorging.

Overigens is een "deal" allemaal leuk en aardig, maar daarmee zijn ze er nog lang niet, een deal is slechts de scheidingspapieren, en die bieden dan een basis om te gaan onderhandelen over handelsverdragen etc... en ook buiten de EU handel hebben ze volgens mij nog niks/weinig weten te onderhandelen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Butler
  • Laatst online: 13:57
vectormatic schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:15:
[...]
Was het nou zeker dat het britse parlement hier nog wat over mocht zeggen dan? Ik weet dat die optie besproken is, maar het is me in alle soap even ontgaan of het nu doorging.
Dit vind een ik heel interresante vraag - eentje die mij al tijden bezig houd. Voor zover ik het begrijp - en ik nodig iedereen uit om eventuele foute aannames van mij te corrigeren, zit het zo.

Er was een voorstel dat als Theresa May met een (door europa goedgekeurd?) plan thuis komt er een stemming wordt gehouden. Deze stemming moest in eerste instantie "meaningfull" zijn - mocht de stemming "nee" opleveren dan zou dat ook echt nee betekenen en moes Theresa terug naar Brussel om het nog een keer te proberen.

Deze Clausule is aangepast en beslaat nu het volgende amendment:
Both Houses accepted the Government’s amendment in lieu which sets out how Parliament will approve the withdrawal agreement and that, if it does not approve, a minister will make a statement setting out how the Government “proposes to proceed” within 28 days.

In addition, the Government accepted that the Commons would have a vote on a motion ‘in neutral terms’ to consider this ministerial statement. It would also have a vote on a motion ‘in neutral terms’ to consider a ministerial statement if no deal is reached with the EU by 21 January 2019.

The big debate was whether this motion was amendable because a motion ‘in neutral terms’ is not amendable. To avoid a defeat in the Commons, the Government published a written statement confirming that it is the role of the Speaker to determine whether it is or not.
Volgens mijn interpretatie staat er hier dat als het parlement 'Nee' stemt dit niet direct betekend dat het plan de prullenbak in hoeft. Er hoeft alleen maar een minister (welke? geen idee?) een voorstel te maken over hoe nu verder, binnen 28 dagen.

Dit klinkt compleet idioot - Hoe wordt deze minister gekozen, is deze loyaal aan Theresa? zegt deze gewoon, 'leuk die nee stem maar we gaan gewoon door'.

Of kan deze minister zeggen, het is een 'nee' we gaan nu de volgende actie ondernemen: (welke actie? wat kan deze minister precies besluiten? welke macht heeft hij? - alsnog het akkoord verwerpen, in ze'n eentje, een nieuwe stemming aanvragen die alsnog het hele verdrag kan verwerpen?)

En dan de 'ministal statement' als er geen deal is bereikt met de EU na 21 Januari. Wat dit mag betekenen, in mijn woordenboek is een statement in deze context gewoon een uitspraak, totaal zonder kracht. zinloos dus.

En dan dus het aanpassen van deze motie - dat kan blijkbaar, klinkt mij in de oren als de oude dagen dat je knikkerde op het schoolplein en als je bijna gewonnen had je tegenstander opeens "met voet" schreeuwde of "zonder houwes".
Het is nu dus de taak van de spreker van het huis om te belissen of hij aanpassen van de motie toe laat of niet. Dit kan dus alle kanten op, als de spreker pro-brexit en pro-no deal is of anti-brexit en remain (bestaan die trouwens nog?) dan kan dat een giganische impact hebben.

the Guardian:
The government has now issued a statement (see 1.53pm) saying that, actually, it will be up to the speaker at the time to decide if said motion debated under the terms of this clause can be amended.

(It is worth reminding readers that John Bercow, the speaker, has reportedly told friends he wants to stay as speaker until next summer so he can allow such an amendment. And that is one reason why some Tory Brexiters want him out.)
Kortom... voor zover ik het kan zien is alles mogelijk, als genoeg mensen tegen May's plan zijn dan kan via Bercow alsnog een motie toegevoegd worden aan de Brexit wet. Wat er precies in deze motie kan komen te staan? Geen idee - ik hoop dat er wie weet een optie komt om de hele brexit te annuleren, maar waarschijnlijk zal er een optie komen die toestaat dat het gewoon keihard een no deal brexit wordt....

Onduidelijkheid, vage regels en onzekerheid.... aan de vooravond van de meest ingrijpende gebeurtenis voor Engeland en Europa sinds de tweede wereldoorlog.

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:51

vectormatic

Warlock of the doorlock

The_Butler schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:09:

Onduidelijkheid, vage regels en onzekerheid.... aan de vooravond van de meest ingrijpende gebeurtenis voor Engeland en Europa sinds de tweede wereldoorlog.
Vraag me ineens af of May het gaat presteren om last minute toch een deal te sluiten en uit het vliegtuig stapt en trots met papieren gaat zwaaien met daarop een deal met "herr Juncker" of zo

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/MunichAgreement.jpg

EDIT: overigens absoluut niet de bedoeling om de thread te godwinnen, ik vraag mezelf eerder hardop af of May net zo de geschiedenis ingaat als Chamberlain, met een zwakke fudge en roepen dat het allemaal geregeld is, met rampspoed als gevolg...

[ Voor 18% gewijzigd door vectormatic op 08-10-2018 12:59 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Alles begint er op te wijzen dat er een 'fop'-deal komt waarmee iemand het gezicht kan redden en de extension voor het maken van de definitieve afspraken tot eind 2020 wordt gescoord.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:39
YakuzA schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:03:
Alles begint er op te wijzen dat er een 'fop'-deal komt waarmee iemand het gezicht kan redden en de extension voor het maken van de definitieve afspraken tot eind 2020 wordt gescoord.
Dat lijkt me voor alle partijen op dit moment het beste, scheelt alleen in Nederland al 1% economische groei...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Dat lijkt inderdaad de beste tussenoplossing. De EU kennende zullen ze vervolgens wel denken van "pappen en nathouden, en dan komt het uiteindelijk wel weer goed". Zoveel daadkracht is er in Brussel nou ook weer niet bij projecten van de lange adem. Maar dat terzijde.

Wat gaat er in Groot-Brittanië gebeuren? Theresa May zal het als overwinnen proberen te spinnen. BoJo en Moggy gaan hevige kritiek uiten want niet Brexit genoeg voor de miljoenenhandeltjes die zij willen beginnen. Corbyn zal kritiek uiten want niet Brexit genoeg voor de Britse werknemer. Daarmee hebben we de meerderheid van kamp Brexit gehad, en de rest van het volk (met veel Tory en Labour backbenchers) zullen het fileren omdat het te veel Brexit is.

Dan is het misschien zo dat Theresa May geslachtofferd kan worden, en iemand anders het wil proberen en de geschiedenis in wil gaan als de redder van het land. Die zal van een koude kermis thuiskomen. Misschien willen ze het ook nog niet proberen.

Pas na de tussendeal zullen we de echte gevolgen van Brexit kunnen zien. Er zijn nu wel voortekenen, maar na de deal gaat het echt los.

Intussen heb ik deze nog gevonden: Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Do5KqA2W4AALugo.jpg:small
Een rake cartoon, maar over een paar maanden kan het weer met de tussendeal. Of einddeal als het toch een einddeal blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:03:
Nou alsjeblieft niet. Dan blijft de onzekerheid maar doorgaan en hebben de Britten de kans om nog meer tijd en EU-geld te verspillen.

Uiteindelijk is dat alleen maar de problemen voor je uit schuiven. En laat dat nu net de hele oorzaak zijn van deze impasse.

Die 1% is prima te overkomen. Een stuk minder ernstig dan de kredietcrisis (en vergeet niet, de brexit gaat sowieso geld kosten). Door andere maatregelen zoals de afschaffing van de dividend belasting in te trekken kan je al een hoop opvangen.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 08-10-2018 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet het idee dat een ‘fop’ deal een haalbaar, goed en wenselijk resultaat zal zijn. Het zal de onzekerheid alleen maar verlengen. Op een gegeven moment zal de markt toch gaan reageren en de deelnemers dwingen kleur te gaan bekennen. Daarnaast zijn er nog de verkiezingen volgend jaar voor het Europees Parlement. Er is al onrust in Italië, Polen, Bulgarije en Roemenië, dus een Brexit die zich maar voortsleept zal dit zeker geen goed doen.

De EU hoeft alleen maar vast te houden aan haar uitgangspunten, want de Britten zullen nooit toegeven. Die hebben zich al zo diep ingegraven dat er al lang geen weg terug meer is.
‘Britain is on his best when it stands alone’.
Probeer daar maar eens doorheen te komen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Van de Britse overheid zelf.

Er zijn nog een paar kleine pijn puntjes!
BRIEFING PAPER Brexit Unknowns (update) Number 8408, 26 September 2018

The Brexit process - We do not know whether a withdrawal agreement will be agreed within this time limit or what will happen if the UK ‘crashes out’ in March 2019

Constitutional issues - We do not know the extent to which Parliament will have opportunities to scrutinise the Withdrawal Agreement before voting on it.

Devolution - Considerable uncertainty as to the impact Brexit will have.

Future trade relations - The biggest unknown is still that we do not know what the trade arrangements between the UK and the EU will be after Brexit; their scope and depth will also depend on whatever trade deal the UK agrees with the EU.

The Irish border issue - The fate of the Northern Irish border remains one of the greatest sources of Brexit unknowns.

Free movement of people - There is still uncertainty over whether certain categories of beneficiaries of EU law rights are covered by it.

Settling financial commitments: the ‘exit bill’ - At this stage we don’t know what the UK will participate in nor how much it would cost.

Security, law enforcement and criminal justice cooperation - The extent to which the UK will continue to be able to participate in these measures post-Brexit is currently unclear.

Data protection and data sharing - We do not know on what basis the UK will be able to exchange data with the EU and EEA after Brexit.

Food and farming - The biggest unknown in the agri-food sector is the future trading environment in which farmers and the wider food supply chain will be operating, and the kinds of plant and animal health regimes and checks which will apply.

Fisheries - Fisheries have not a yet been part of the detailed withdrawal negotiations.

Defence - Many of the details of UK participation in EU defence matters are still to be negotiated and agreed upon.

Statistics - The UK’s future relationship with the European Statistical System is largely unknown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:02:
Van de Britse overheid zelf.
Er zijn nog een paar kleine pijn puntjes!
Ze hebben dan ook nog 8 dagen en 22 uur totdat de 27 regeringsleiders aan hun diner beginnen en besluiten of ze verder gaan... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Verwijderd lol, dat is het fundament van de EU ongeveer - en dan vragen ze zich af hoe de EU daar mee om zal gaan - tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dit is eigenlijk ook best... apart
Brexit: Japan 'would welcome' UK to TPP says Abe.
Britain would be welcomed into the Trans-Pacific Partnership trade deal with "open arms" after it leaves the EU, Japan's prime minister has said.
While the UK would lose its role as a gateway to Europe after Brexit, it would retain its "global strength", Shinzo Abe told the Financial Times.
He also urged the UK and EU to use "wisdom" to avoid a no-deal scenario.
The TPP is a trade agreement between 11 countries, including Japan, Canada, Australia and Malaysia.
Want niet alleen het advies is zoiets als maak een deal, maar Japan heeft met de TPP een handelsdeal klaarliggen waar May alleen nog bij het kruisje hoeft te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Delerium schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:34:

[...]

Want niet alleen het advies is zoiets als maak een deal, maar Japan heeft met de TPP een handelsdeal klaarliggen waar May alleen nog bij het kruisje hoeft te tekenen.
Is toch niet raar? De UK is als het uit de EU getreden is een ideale vrijhaven voor de kust van de EU. Het is geen vrijhaven IN de EU maar wel ernaast. Dat biedt kansen, kansen om buiten het EU juk om te onderhandelen. Japan snapt dat, Trump niet, Canada wel. Op langere termijn een leuke optie voor een vijfde Maasvlakte aan de andere kant van het kanaal. Best of both worlds maar dat roep ik al drie jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Laatst online: 21:57

Killjoy

Klingon lawn products

[...]

En dat Japan de UK verwelkomt als afzetgebied. Maar dat de UK niet hoeft te rekenen op bescherming van de auto-industrie. Want de UK is te klein als afzetmarkt en geen kans op export naar de EU. Let op dat er niet wordt gesproken over eventuele andere afzetgebieden binnen de TPP. Want ongewenst.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
franssie schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:55:
Op langere termijn een leuke optie voor een vijfde Maasvlakte aan de andere kant van het kanaal. Best of both worlds maar dat roep ik al drie jaar.
Welk voordeel biedt dat als het gaan om producten met de EU als bestemming / herkomst? Is er dan niet zoiets als rules of origin / preferential trade waardoor het net zo goed direct via Rotterdam kan?

In een van de 3 blokes in a pub filmpjes had men het ook over zo'n plan om een FTA met Zimbabwe te sluiten, want die zouden geen tarieven hanteren. Het idee zou zijn dat men door alle handel via Zimbabwe te doen onder alle tarieven uitkomt. Daar was het argument dat dat niet kan omdat er rules of origin gelden (e.g. een Chinees product blijft een Chinees product, ook als het via een ander land als doorgeefluik gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
En zelfs afgezien van de rules of origin. Wat is het nut iets heel goedkoop vlak bij de EU te krijgen. Waarom zou export vanuit het VK goedkoper zijn dan vanuit Japan als het UK geen EU deal heeft?

Maakt de lengte van de zee uit?

[ Voor 8% gewijzigd door Semyon op 08-10-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Semyon schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:21:
En zelfs afgezien van de rules of origin. Wat is het nut iets heel goedkoop vlak bij de EU te krijgen. Waarom zou export vanuit het VK goedkoper zijn dan vanuit Japan als het UK geen EU deal heeft?
Als je alle regels in het VK omtrent arbeid kan schrappen (maar handel wel mogelijk blijft) zou het een soort China kunnen worden. Denk aan fabrieken waar mensen vrijwel voor niets werken en dat op een paar uur afstand van Rotterdam.

Niet echt de droom die de brexiteers verkocht is, maar dat zou wel een punt zijn waarop ze met de EU kunnen concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
Verwijderd1 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:25:
Als je alle regels in het VK omtrent arbeid kan schrappen (maar handel wel mogelijk blijft) zou het een soort China kunnen worden. Denk aan fabrieken waar mensen vrijwel voor niets werken en dat op een paar uur afstand van Rotterdam.
Ik snap nog niet helemaal waarom het uitmaakt voor producten of belastingrecht of de zeereis een uur of week is?

Als het argument on demand productie is, is het toch juist een reden in de EU te blijven. Als het argument dat niet is maakt de hele duur van de zeereis toch helemaal niet uit? Waarom zou Japan eerst naar het VK verschepen? Wat winnen ze daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Semyon Wikipedia: Free-trade zone

onder andere "offering warehousing, storage, and distribution facilities for trade, transshipment, and re-export operations"

Is denk ik wel in lijn met wat de Brexits willen maar niet noodzakelijk slecht voor Rotterdam en Antwerpen.

[ Voor 59% gewijzigd door franssie op 08-10-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Ze mogen dus tekenen bij de puntjes van een handelsverdrag dat minder is dan dat ze nu via de EU met Japan hebben? :+
http://ec.europa.eu/trade...ic-partnership-agreement/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

YakuzA schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:17:
[...]

Ze mogen dus tekenen bij de puntjes van een handelsverdrag dat minder is dan dat ze nu via de EU met Japan hebben? :+
http://ec.europa.eu/trade...ic-partnership-agreement/
Ik geloof daar eerder zelf ook al achter waren gekomen: TPP: Could UK really join Pacific trade group?
However, the very possibility of the UK entering into these talks has drawn criticism.

Labour MP and Open Britain supporter Chuka Umunna says new trade deals "would not come close to making up for lost trade with the EU after a hard Brexit".

And if the UK did join the TPP, it risks holding "little leverage" in talks, according to Aaron Connelly, research fellow at the Lowy Institute for International Policy.

He says nations are highly unlikely to reopen negotiations on sensitive matters, simply to accommodate the UK.

Given the urgency to seal a deal, Mr Connelly warns the UK would be a "price taker" on the terms of the pact, particularly in areas like pharmaceuticals, state-owned enterprises, labour and the environment.

"If Brexit was about symbolically taking back control in these areas, then joining the TPP would do little to accomplish that," he added.
Maar goed, kennelijk is een overeenkomst die in januari nog op kritiek stuitte in oktober opeens een goede optie geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
Een kleine update...

De tien DUP ministers, die koste wat het kost geen (economische) grens in de Ierse zee met Engeland willen, gaan hun tanden laten zien. Ze vormen onderdeel van Theresa May's regering, want door haar vervroegde verkiezingen had ze opeens geen meerderheid met haar eigen partij.

Het is al vaker opgemerkt; maar wat Engeland wil met hun rode lijnen kan dus niet....

1) Een harde grens tussen Noord Ierland en de republiek Ierland - willen Engeland en de EU niet (voor overduidelijke redenen)
2) Een grens tussen de veerboot terminals en Engeland, met aparte status voor Noord Ierland, wil de DUP niet (Theresa May officieel ook niet maar of dit in the achterkamers ook geld?)
3) Geen enkele grens tussen de UK en de EU is volgens WTO regels niet mogelijk (of de EU moet alle grenzen overal open zetten, wat te idioot voor woorden is)
4)Theresa May had in haar checkers plan een mooi idee dat Engeland gewoon alle goederen voor de EU netjes in Engeland zal afhandelen, en via technologie? 8)7 :+ die nog uit te vinden is, gecontroleerd de grens met Ierland over te sturen. Waarbij de EU the UK op een woord moeten vertrouwen dat alles netjes is afgehandeld. (het is me trouwens niet duidelijk hoe goederen die de andere kant op gaan, van Ierland naar de UK, worden afgehandeld).

Nu is er bijna een backstop deal, met alleen extra controles bij de veer terminals; voor dieren etc als ik het goed begrijp (die controles zijn er nu ook al) maar de DUP is dus heel erg tegen, nogsteeds. Om hun woorden kracht bij te zetten hebben ze gisteren bij een stemming al 'blanko / niet ' op een landbouw wet gestemd.

De DUP had ook een gesprek met Barnier, ik neem aan zodat Barnier haar kon overhalen om redelijk te zijn, ik hoop echt dat Barnier aan haar had gevraagd wat de DUP dan als mooie oplossing zou zien voor het grens probleem, maar we zullen het wel nooit weten... het resultaat van deze ontmoeting.... oorlogstaal

Nu dreigt de DUP ook het jaarlijkse budget te sabboteren, om hun woorden kracht bij te zetten. Daarmee dreigen ze dus om de Back-Stop en dus de hele Brexit deal, de nek om te draaien.

Ik weet te weinig van het Britse politieke systeem; kunnen andere members of parliment mee stemmen voor het Brexit verdrag (van de andere partijen). en zo niet, valt de regering dan?

Als de DUP echt doorgaat met het dwars liggen, wat dan?

vragen vragen.....

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
The_Butler schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:39:

Nu is er bijna een backstop deal, met alleen extra controles bij de veer terminals; voor dieren etc als ik het goed begrijp (die controles zijn er nu ook al) maar de DUP is dus heel erg tegen, nogsteeds. Om hun woorden kracht bij te zetten hebben ze gisteren bij een stemming al 'blanko / niet ' op een landbouw wet gestemd.
De backstop deal is er toch al? Dat was een van de eisen van de EU om met de rest van de uittredingsonderhandelingen te beginne. Zie dit stuk van de BBC destijds.

Dit recentere stuk vat het nog een beetje samen:
The UK and the EU agree a backstop is needed - they both signed up to it in December 2017.

There is also agreement on what it needs to achieve - maintaining cross-border cooperation, supporting the all-island economy and protecting the Good Friday peace agreement.

But beyond that here are major differences between the two sides.
Of is die 'backstopdeal' van 2017 slechts een intentieverklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:59
The_Butler schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:39:
Nu dreigt de DUP ook het jaarlijkse budget te sabboteren, om hun woorden kracht bij te zetten. Daarmee dreigen ze dus om de Back-Stop en dus de hele Brexit deal, de nek om te draaien.
Dat is de Engelse variant van een motie van wantrouwen hier. Strikt formeel is May daarmee niet weggestemd, maar wel haar meerderheid kwijt. Dat betekent dat een ongekende politieke crisis en wat dat in de praktijk gaat betekenen kan niemand voorspellen, waarschijnlijk weer verkiezingen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:04
Ik vermoed dat een eventuele deal inderdaad gepaard zal gaan met nieuwe verkiezingen in de UK. De totale afgang van May tijdens de vorige verkiezingen heeft er voor gezorgd dat er eigenlijk geen werkbare oplossing is voor de NI-IR grens en daarmee voor de Brexit an sich. Enkel als May de politieke macht heeft om NI te negeren zal daar een oplossing voor zijn, namelijk een grens in de Ierse Zee.

Hopelijk zal dat dan weer leiden tot een vereniging tussen Ierland en Noord-Ierland, waarbij die laatste sowieso al in meerderheid stemde voor remain. Maar goed, het kan net zo goed betekenen dat die unionists weer de religekkie uit gaan hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
Verwijderd1 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:19:

Ik was altijd in de veronderstelling dat het slechts een intentie verklaring was om uit de impasse te geraken; maar zoals jij ook al aanhaalt zijn er vele artikelen online te vinden met allen hun eigen interpretatie...

Als iemand hier precies weet hoe de vork in de steel zit, laat ons niet langer in spanning en deel het!

at your service

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flotter
  • Laatst online: 09-10 10:25

Flotter

Pelipper!

Verwijderd1 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:19:
[...]

De backstop deal is er toch al? Dat was een van de eisen van de EU om met de rest van de uittredingsonderhandelingen te beginne. Zie dit stuk van de BBC destijds.

Dit recentere stuk vat het nog een beetje samen:

[...]

Zoals je zelf al aanhaalde:
The UK and the EU agree a backstop is needed - they both signed up to it in December 2017.

There is also agreement on what it needs to achieve - maintaining cross-border cooperation, supporting the all-island economy and protecting the Good Friday peace agreement.

But beyond that here are major differences between the two sides.
- Men is het er over eens dát er een backstop moet komen
- Men is het er over eens waar de backstop over moet gaan
- Men is het níet eens over hoe deze issues opgelost moeten worden

M.a.w. er is inderdaad een intentieverklaring, maar nog geen daadwerkelijke backstop.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

Flotter schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:46:
[...]

Zoals je zelf al aanhaalde:

[...]

- Men is het er over eens dát er een backstop moet komen
- Men is het er over eens waar de backstop over moet gaan
- Men is het níet eens over hoe deze issues opgelost moeten worden

M.a.w. er is inderdaad een intentieverklaring, maar nog geen daadwerkelijke backstop.
Iets concreter:
- EU en VK zijn het er over eens dát er een backstop moet komen
- EU en VK zijn het er over eens waar de backstop over moet gaan
- EU en VK zijn het eens welke scenario's er voor de backstop bestaan
- VK komt er intern niet uit hoe de invulling van de backstop én acceptabel is voor de EU én acceptabel voor de diverse fracties binnen de Tories én acceptabel voor de DUP én in overeenstemming met de GFA

Dus de EU is er wel uit. Alleen VK heeft nog een klein actiepuntje.

- Oh, en de backstop is feitelijk ook noodzakelijk om aan de WTO eisen te voldoen.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Killjoy schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:39:

- EU en VK zijn het eens welke scenario's er voor de backstop bestaan
- VK komt er intern niet uit hoe de invulling van de backstop én acceptabel is voor de EU én acceptabel voor de diverse fracties binnen de Tories én acceptabel voor de DUP én in overeenstemming met de GFA
- Oh, en de backstop is feitelijk ook noodzakelijk om aan de WTO eisen te voldoen.
Staan deze punten ook in de daadwerkelijke statement? Laatste punt over de WTO zie ik er sowieso niet tussen staan (met een snelle ctrl+f). Dat over interne strijd in het VK zal er ook wel niet instaan. ;)

Wel staat er het volgende (helemaal aan het begin):
Under the
caveat that nothing is agreed until everything is agreed, the joint
commitments set out in this joint report shall be reflected in the
Withdrawal Agreement in full detail. This does not prejudge any
adaptations that might be appropriate in case transitional
arrangements were to be agreed in the second phase of the
negotiations, and is without prejudice to discussions on the
framework of the future relationship.
Ik vraag me af of deze afspraken straks nog veel waard zijn. Als ze nog in een daadwerkelijk verdrag gezet moeten worden en ze komen er op andere punten niet uit dan denk ik dat deze punten (bijvoorbeeld citizens' rights) ook niet vastgelegd worden.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd1 op 11-10-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

UK en de WTO is weer een heel apart topic, wat ook nog vele jaren gaat duren voordat dat geregeld is.

Een korte samenvatting: (een al wat ouder artikel)
https://www.ictsd.org/opi...ng-wto-status-post-brexit

Aangezien de UK zeer goede vrienden als Argentinie hiervoor moet lijmen, zie ik niet direct hoe lang deze procedures gaan duren in de WTO.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
toch lastig zo'n soft border in Ierland ;)

[Video: https://www.facebook.com/bbccomedy/videos/1711999505575086/]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Butler
De britse regering heeft ok nieuwe Hard No Deal Brexit procedures opnline gezet:

Structuring your business if there’s no Brexit deal

Staat in feite in dat als het een no deal wordt bedrijven maar beter naar Europa kunnen verhuizen..... wel eerlijk van de Britten, moet ik ze nageven....

Hier een handige site over de handels verdragen die het VK al heeft afgesloten....

Handels Verdrag Progess

at your service

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
The_Butler schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:04:
De britse regering heeft ok nieuwe Hard Brexit procedures opnline gezet:
Da's geen Hard Brexit, dat is no-deal. Nog erger dan Hard...

Intussen wil de politie geen onderzoek instellen naar de onwettige activiteiten van de Vote Leave campagne en de activiteiten van ministers/kamerleden, want dat ligt politiek te gevoelig, er zijn teveel hoge bomen bij betrokken. Echt waar.... Daar waar de VS nog een Mueller heeft, heeft het VK niets.

Verder is men bezig de M26 snelweg te gaan aanpassen zodat het als vrachtwagenparkeerplek kan worden gebruikt. Lokale MP is een hardcore brexidiot, en gaat dan klagen dat hij daar niets van wist.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
gambieter schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:23:
[...]

Da's geen Hard Brexit, dat is no-deal. Nog erger dan Hard...

Intussen wil de politie geen onderzoek instellen naar de onwettige activiteiten van de Vote Leave campagne en de activiteiten van ministers/kamerleden, want dat ligt politiek te gevoelig, er zijn teveel hoge bomen bij betrokken. Echt waar.... Daar waar de VS nog een Mueller heeft, heeft het VK niets.

Verder is men bezig de M26 snelweg te gaan aanpassen zodat het als vrachtwagenparkeerplek kan worden gebruikt. Lokale MP is een hardcore brexidiot, en gaat dan klagen dat hij daar niets van wist.
Het is echt een grote bende aan het worden, ik volg trouwens Jason J Hunter, van three blokes in a pub. Hij heeft gisteren zijn baan opgezegd om full-time de waarheid omtrend Brexit te verkondigen. Op zijn go fund me pagina staan veel van de links met goede betogen.

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

gambieter schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:23:
[...]
<>
Voor iedereen die zoals ik niet lokaal bekend is http://www.roads.org.uk/index.php/motorway/m26
Geeft wat perspecitef

"The M26 is not much of a motorway - some people have even called it a glorified sliproad, since all it does is cut the corner for traffic going between the M25 southern section and M20. It does, however, have its own little exit, numbered 2A to fit in with the M20's junction numbering."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Sorry, het is de weg naar Dover. Waar al die vrachtwagens vast gaan komen te staan vanwege de verplichte controles en papierwerk.

Vrachtwagenchauffeurs kunnen maar beter ervoor zorgen dat hun cabine comfortabel is, ze gaan er flink wat tijd doorbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
gambieter schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:42:
Sorry, het is de weg naar Dover. Waar al die vrachtwagens vast gaan komen te staan vanwege de verplichte controles en papierwerk.

Vrachtwagenchauffeurs kunnen maar beter ervoor zorgen dat hun cabine comfortabel is, ze gaan er flink wat tijd doorbrengen.
Ik zie een business model in mobiele catering / Dixi units (op tracks zodat je door de drassige weilanden de snelweg kan bereiken uiteraard, en afrekenen kan alleen in Euro's).

Bloomberg heeft het nieuws nu ook opgemerkt: No-Deal Brexit Advice for Business: You Might Want to Leave

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

The_Butler schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:04:
De britse regering heeft ok nieuwe Hard No Deal Brexit procedures opnline gezet:

Structuring your business if there’s no Brexit deal

Staat in feite in dat als het een no deal wordt bedrijven maar beter naar Europa kunnen verhuizen..... wel eerlijk van de Britten, moet ik ze nageven....

Hier een handige site over de handels verdragen die het VK al heeft afgesloten....

Handels Verdrag Progess
Die laatste website is wel een open deur, aangezien ze pas 29 maart mogen beginnen met onderhandelen met andere landen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:44
From rail safety to Spotify access: the key no-deal Brexit notices
In The Guardian een aardig lijstje met betrekking tot;
- International rail transport
- Consumer rights
- Rail safety
- Animal breeding
- Fishing
- Plant breeding
- Endangered species trading
- Electricity supplies in Northern Ireland
- High-risk food and animal feed
- Waste disposal
- Exporting cultural objects
- EU professionals working in the UK
- Health marks on meat, fish and dairy
- Control on persistent organic pollutants (POPs)
- Control on mercury
- Pesticides
- Spotify and Netflix
link
Voor de door de Brexit-afficionados voorspelde handelsgroei van buiten de EU, beschikt Felixstowe over de juiste faciliteiten om bijv. chloorkip import af te handelen, itt Dover.
Daar kan ook een extra fish&chips kar naar toe. :+

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Voormalige brexit-minister roept kabinet op tot rebellie tegen May
De voormalige Britse minister voor brexit-zaken, David Davis, vindt dat kabinetsleden in opstand moeten komen tegen de strategie van premier May bij de onderhandelingen met de Europese Unie. Haar plan is onacceptabel, schrijft hij in The Sunday Times. "Het is tijd voor kabinetsleden om hun collectieve autoriteit te doen gelden."

Davis was namens de Britten de hoofdonderhandelaar met de EU tot hij in juli opstapte. Hij zei toen al dat de strategie van May zwak is en leidt tot een akkoord dat slecht is voor de Britten.

Nu de EU-leiders de komende week spreken over de voortgang van de onderhandelingen en er bovendien steeds meer berichten zijn over toenadering tussen de Britten en de EU, vindt Davis het tijd om ministers op hun verantwoordelijkheid te wijzen. "Dit is een van de meest fundamentele beslissingen die de overheid in de moderne tijd heeft moeten nemen", schrijft hij.

Davis valt onder meer over May's voorstel dat de Britten tijdelijk in de douane-unie blijven totdat er een akkoord is over de grens tussen Ierland en Noord-Ierland. Hij vreest dat dit heel lang zal duren.

De oud-minister vindt dat de premier haar standpunt moet verstevigen. Volgens hem hebben de Britten een goede onderhandelingspositie omdat landen als Ierland, Duitsland en Nederland als de dood zouden zijn voor de economische gevolgen van een no-deal-brexit.

The Sunday Times meldt verder dat zeker negen kabinetsleden inderdaad van plan zijn om komende dinsdag hun onvrede te uiten over May's brexit-plan. Datzelfde zou gelden voor Andrea Leadsom, de Conservatieve parlementsvoorzitter.
Vooral dit stukje:
Volgens hem hebben de Britten een goede onderhandelingspositie omdat landen als Ierland, Duitsland en Nederland als de dood zouden zijn voor de economische gevolgen van een no-deal-brexit.
Hoe dik is die betonnen plaat voor die gast zijn hoofd? Wie denk je dat er harder getroffen worden door een no-deal Brexit? Hint: het zijn niet Ierland, Duitsland en Nederland....

Af en toe vraag ik me toch af wat al die pro-Brexit figuren gesnoven hebben, dat ze dit soort dingen werkelijk geloven :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Af en toe vraag ik me toch af wat al die pro-Brexit figuren gesnoven hebben, dat ze dit soort dingen werkelijk geloven :X
Wat ze gesnoven hebben komt toch vooral binnen via de haven van Rotterdam? En dan kan het zonder controle heel Europa door.

Dat kan ook niet meer na de Brexit. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
wildhagen schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 08:00:
...

Hoe dik is die betonnen plaat voor die gast zijn hoofd? Wie denk je dat er harder getroffen worden door een no-deal Brexit? Hint: het zijn niet Ierland, Duitsland en Nederland....

Misschien wil men het 'Spel van de angsthaas' (game of chicken) wat bespelen door geloofwaardig te maken dat men zich irrationeel zal gedragen. (Een bekend voorbeeld uit het 'met twee auto's op elkaar in rijden'-verhaal is dan bijvoorbeeld dat de een duidelijk zichtbaar drugs gebruikt die het waarschijnlijker maken dat men zich irrationeel zal gedragen en zal doorrijden om de ander ervan te overtuigen dat die maar eieren voor zijn geld moet kiezen (zie ook brinksmanship))

[ Voor 28% gewijzigd door begintmeta op 14-10-2018 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
begintmeta schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 12:47:
[...]

Misschien wil men het 'Spel van de angsthaas' (game of chicken) wat bespelen door geloofwaardig te maken dat men zich irrationeel zal gedragen.
Je bedoelt brinkmanship?
Brinkmanship (also brinksmanship) is the practice of trying to achieve an advantageous outcome by pushing dangerous events to the brink of active conflict. It occurs in international politics, foreign policy, labour relations, and (in contemporary settings) military strategy involving the threat of nuclear weapons, and high-stakes litigation.

This maneuver of pushing a situation with the opponent to the brink succeeds by forcing the opponent to back down and make concessions. This might be achieved through diplomatic maneuvers by creating the impression that one is willing to use extreme methods rather than concede. During the Cold War, the threat of nuclear force was often used as such an escalating measure.

https://en.wikipedia.org/...ald_Trump_and_North_Korea
Dan moet het VK wel een credible threat kunnen maken. Even verderop lezen we:
For brinkmanship to be effective, the sides continuously escalate their threats and actions. However, a threat is ineffective unless credible—at some point, an aggressive party may have to prove its commitment to action.
Dat kan eigenlijk niet meer. De enige escalatie die de Britten nog hebben is 'no-deal' (en dat is meteen het meest agressieve wat ze kunnen doen). Als je terugkijkt zijn er al veel escalaties geweest (Cameron die dreigt met een referendum, Cameron die een betere deal eist anders **#$#%*, referendumuitslag, article 50 invoked, Britten die roepen dat no-deal een reële optie is, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Net als je begint de denken dat de Tories het land niet gaan slopen, komen ze weer met de volgende ronde van stupide partijpolitiek met als inzet het Britse volk hun welvarendheid...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik had de link ook toegevoegd inderdaad, waar het om gaat is dat je overtuigend moet maken dat je geeen controle hebt, en het overtuigendst is het als je die daadwerkelijk niet hebt. Het kan dan natuurlijk zijn dat je tegen elkaar knalt, ook al had je dat eigenlijk niet gewild.... dat is het risico dat jij (en de ander) hebben genomen.

[ Voor 18% gewijzigd door begintmeta op 14-10-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Vergeet Labour en hun domme baardaap niet.

Polls voor beste Prime Minister:
May 36%, Corbyn 25%, don't know 37%

Tegen de slechtse PM en meest verdeelde regeringspartij ooit, nog steeds dik verliezen van "weet niet"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

gambieter schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:39:
Vergeet Labour en hun domme baardaap niet.

Polls voor beste Prime Minister:
May 36%, Corbyn 25%, don't know 37%

Tegen de slechtse PM en meest verdeelde regeringspartij ooit, nog steeds dik verliezen van "weet niet"...
Waarom is Corbyn nog niet voor het Labour leadership gechallenged? Hij is letterlijk de slechtste leider ooit.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
begintmeta schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:28:
Het kan dan natuurlijk zijn dat je tegen elkaar knalt, ook al had je dat eigenlijk niet gewild.... dat is het risico dat jij (en de ander) hebben genomen.
Verschil is wel dat een chicken game tussen twee spelers gespeeld wordt. Aan de kant van de EU zijn er verschillende partijen met verschillende belangen die een eventuele deal goed moeten keuren.

In het autovoorbeeld is het May in een personenauto en de EU in een vrachtwagen. Om die vrachtwagen weg te laten sturen moet echter eerst toestemming gekregen worden van iedereen die achterin zit. Sommigen achterin willen echter doorrijden om de vaart erin te houden, een aanrijding met een kleine auto merken ze waarschijnlijk maar amper. Daarnaast ziet Henk de vrachtwagenmonteur die ook achterin zit al een mooie gelegenheid om de rest een nieuwe bumper te verkopen (het gat wat het VK achterlaat opvullen).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd1 op 14-10-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

JackBol schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:50:
[...]
Waarom is Corbyn nog niet voor het Labour leadership gechallenged? Hij is letterlijk de slechtste leider ooit.
Dat was hij begin vorige jaar, maar de stevige achterban van de partij (vakbonden enzo) staan vierkant achter hem. Corbyn is gewoon eigenlijk de linkse leider (niet centrum-links, maar echt links) waar toch een deel van de kiezers achter staat en wat een electorale ruk naar links zou kunnen vinden. Denk aan een Bernie Sanders in de VS.
Maar pragmatisch is 'ie niet; de enige oppositieleider ter wereld die zelfdestructief gedrag van een regeringspartij gewoon steunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Delerium schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:00:
[...]

Dat was hij begin vorige jaar, maar de stevige achterban van de partij (vakbonden enzo) staan vierkant achter hem. Corbyn is gewoon eigenlijk de linkse leider (niet centrum-links, maar echt links) waar toch een deel van de kiezers achter staat en wat een electorale ruk naar links zou kunnen vinden. Denk aan een Bernie Sanders in de VS.
Maar pragmatisch is 'ie niet; de enige oppositieleider ter wereld die zelfdestructief gedrag van een regeringspartij gewoon steunt.
Was het ook niet zo dat iedereen heel goedkoop lid kon worden? Volgens mij werd er toen ook opgeroepen in conservatieve kringen om lid te worden om zo op de slechtste kandidaat te kunnen stemmen. Of / op welke schaal dat gebeurd is weet ik niet, maar het lijkt me niet ondenkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Iedereen die niet bij de Corbyn cult hoort wordt weggejaagd uit Labour, waardoor zijn positie alleen maar sterker wordt. Het is steeds meer een sekte.

Vergeet niet: Britten kennen alleen het binaire stelsel als het om politiek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:09

Shabbaman

Got love?

gambieter schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:39:
Is dat die kerel verkleed als een dolfijn?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dolfijnen zijn intelligent, dus ja, dat zou goed kunnen.

Mooi plaatje dat wel wat uitlegt:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dpd6HPKWwAEnfDR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Er lijkt eindelijk beweging in te zitten:
https://www.theguardian.c...cs-live#comment-121471910

Benieuwd wat voor 'fudge'' hieruit gaat komen, een hoop boze Britten morgen vermoed ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

hoevenpe schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:43:
https://www.theguardian.c...cs-live#comment-121471910

Benieuwd wat voor 'fudge'' hieruit gaat komen, een hoop boze Britten morgen vermoed ik...
Uitkomst: 'beste VK, hier is dezelfde deal als een klein jaar terug. We horen het wel als jullie de interne discussie hebben gewonnen'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:43:
Really?
#Brexit rollercoaster latest: @MichelBarnier now debriefing EU27 ambassadors on how talks w @DominicRaab went. They didn’t go well, per EU diplomats: No final withdrawal deal reached. Sherpa meeting planned for Monday cancelled, as things stand.

https://twitter.com/flori...68230?ref_src=twsrc%5Etfw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zorgwekkende is dat Raab daadwerkelijk gedacht lijkt te hebben dat er een concessie naar het VK was. Daarom de trip. Naar ik begrijp, en lees, begrijpt niemand waar die gedachte vandaan kwam. Misschien meer frappant - horen zeggen - Barnier geaffronteerd door Raab met "technisch voorstel" (erger dan nutteloos).

Dat morgen afgelast is, dat is niet positief. Maar, misschien ook gewoon een kwestie van nutteloze timing gezien de afspraak dezelfde dag tussen twee breekpunten aan Britse zijde, Varadkar en de DUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:33:
Het zorgwekkende is dat Raab daadwerkelijk gedacht lijkt te hebben dat er een concessie naar het VK was. Daarom de trip.
Als dat de enige reden voor hem is om aan de onderhandelingstafel te komen én men vanuit de EU niet meer concessies wil doen (het is volgens mij inmiddels wel duidelijk wat wel en niet kan vanuit de EU), dan is een no-deal onvermijdelijk, toch?

Als het VK niet zo'n haast heeft om tot een deal te komen dan zou je bijna zeggen dat men de onderhandelingen niet serieus neemt. Lijkt me erg frustrerend om dat als Brit te zien.
Pagina: 1 ... 87 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.

Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.

Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.