Brexit en de Britse politiek Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 109 Laatste
Acties:
  • 417.595 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:32

Tribits

Onkruid vergaat niet

loekf2 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:22:
Wordt nog leuk, May moet nog naar het parlement vanmiddag om haar medium-soft brexit te verdedigen. Dat wordt oorlog. Zend de BBC dat uit ? Altijd leuk, hard tegen hard daar.
BBC iPlayer - Watch BBC Parliament live

Alleen beschikbaar binnen het VK (IP/VPN block). Zouden ze wat te verbergen hebben?

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

De EU is een 'Hotel California' - de snelle uitbreiding van de laatste 10 jaar was fout maar er is geen weg terug

edit: lol op BB1 net even tijdens de rust een melding van wat er gebeurd is en dat er meer volgt in het 6PM bulletin. Wimbledon is echt belangrijker. _O-

[ Voor 40% gewijzigd door franssie op 09-07-2018 16:43 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45

CyBeRSPiN

sinds 2001

wildhagen schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:30:
Volgens mij moeten we de hele Brexit-toestand, van begin tot eind, verfilmen. Kunnen we het daarna als Hollywood-script voor een slapstick/comedy verkopen.

Echt, het is te lachwekkend voor woorden. Zo lachwekkend en triest, dat het vanzelf weer leuk wordt.

Hoe de UK hun eigen land grandioos ten gronde richt, en weer 40 jaar terug in de tijd gaat. De meeste landen kiezen voor vooruitgang, de UK wil blijkbaar zware achteruitgang.
En dan is er nog de vermeende inmenging door Rusland (financiering van de Leave campagne) en de overige parallelen met Trump (Cambridge Analytica, Bannon, ..) , als dat ook maar voor de helft waar is, wat is de uitslag van het 2016 referendum dan eigenlijk nog waard?
Hoop voor ze dat er nog een 2e referendum komt voordat Brexit definitief wordt, maar de schade is al ontstaan.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-07-2018 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

wildhagen schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:38:
[...]

Hopelijk is het wel een mooi voorbeeld voor de figuren die hier in NL roepen dat we de EU moeten verlaten. Die willen in NL blijkbaar ook zo'n puinhoop veroorzaken als het nu in de UK aan het worden is :P
Tot nu toe was het zo dat de EU de schuld kreeg van alles wat er verkeerd ging, met het argument dat de Brexit veel goeds bracht en de EU dat probeerde te verzieken. Recent is die kritiek volgens mij toch wel verstomd.
franssie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:40:
De EU is een 'Hotel California' - de snelle uitbreiding van de laatste 10 jaar was fout maar er is geen weg terug
Ik weet het niet, met de opstandigheid van de oost Europese landen en de aanhoudende financiële perikelen in zuid Europa zie ik op de een of andere manier nog wel een scenario waarbij de EU in drieën op wordt geknipt. Maar goed, zoals anderen al aangegeven hebben zullen de avontuurlijke ambities in de rest van de EU wel wat getemperd worden door het ietwat teleurstellende verloop van de Brexit.

[ Voor 36% gewijzigd door Tribits op 09-07-2018 16:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:40
Tribits schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:40:
[...]

BBC iPlayer - Watch BBC Parliament live

Alleen beschikbaar binnen het VK (IP/VPN block). Zouden ze wat te verbergen hebben?
https://parliamentlive.tv...8b-4633-93c3-6ccd28696dad

Deze doet het wel gewoon. BBC zit met kijk- en luistergelden enzo, daar heeft stream vanuit parlement zelf geen last van, die hebben gewoon openheidsregels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tribits schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:43:
[...]

Tot nu toe was het zo dat de EU de schuld kreeg van alles wat er verkeerd ging, met het argument dat de Brexit veel goeds bracht en de EU dat probeerde te verzieken. Recent is die kritiek volgens mij toch wel verstomd.
Begrijpelijk ook lijkt me. Zelfs de grootste anti-EU persoon kan toch niet ontkennen dat de Britten er een mega-gigantische puinhoop van aan het maken zijn, en hun land in een grote chaos gaan storten straks na de daadwerkelijke Brexit.
CyBeRSPiN schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:43:
[...]

En dan is er nog de vermeende inmenging door Rusland (financiering van de Leave campagne), als dat ook maar voor de helft waar is..
Hoop voor ze dat er nog een 2e referendum komt voordat Brexit definitief wordt, maar de schade is al ontstaan.
Dat idd ook nog eens ja. Ik denk niet dat er een 2e referendum gaat komen, denk niet dat de Brexiteers dat gaan toestaan :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:56
[...]

En dan is er nog de vermeende inmenging door Rusland (financiering van de Leave campagne), als dat ook maar voor de helft waar is..
Ik vrees dat met een tweede referendum er nog zat idioten (vooral hier in het Noorden van Engeland) nogsteeds vóór een Brexit zullen stemmen. De mening is nogal dat de politici het verpesten, zo moeilijk kan het toch niet zijn, Brexit means Brexit! Die grenzen motten dicht!

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Twam schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:43:
[...]

Deze doet het wel gewoon. BBC zit met kijk- en luistergelden enzo, daar heeft stream vanuit parlement zelf geen last van, die hebben gewoon openheidsregels :)
Dank - net op tijd voor de uitspraak van May "What we are proposing is challiging for the EU".

Je kan me opvegen (net zoals velen in die sitcom zo te horen).

edit: toen ik jonger was had je Spitting Image, ik kan me werkelijk niet voorstellen hoe die iets aan deze zooi hadden kunnen toevoegen, wow.

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 09-07-2018 16:51 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Twam schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:43:
[...]

Ah leuk, May is net een betoog aan het houden hoe geweldig de Brexit is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Lol , May heeft het nog steeds over de 'Brexit Dividend' en dat dat o.a. ten gunste komt van de NHS. Hoe delusional kan je zijn..

Haha, wat een shitshow daar.. May moet er zelf ook om lachen als Corbyn grapt over dat het na 48 uur al over was na het optimisme over een gezamenlijke aanpak.. :+

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-07-2018 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Oh dear, best comedy in tijden. Gelukkig kunnen ze er zelf ook om lachen. Weet even niet wie de huidige spreker is, maar volgens hem wordt het een lange toch zonder telefoon en door bezuinigingen op de overheid rijdt de bus ook al niet. Oi cheeky wankers.

Ah, Jeremy Corbyn. Logisch. Ik probeer de ontwikkelingen wel een beetje te volgen maar ben verder niet echt thuis in de Britse politiek.

[ Voor 21% gewijzigd door Tribits op 09-07-2018 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Tribits schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:53:
Oh dear, best comedy in tijden. Gelukkig kunnen ze er zelf ook om lachen. Weet even niet wie de huidige spreker is, maar volgens hem wordt het een lange toch zonder telefoon en door bezuinigingen op de overheid rijdt de bus ook al niet. Oi cheeky wankers.
Die wat nu aan het spreken is? Jeremy Corbyn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

En May in de tegenaanval met een emmer stront. Die gaan er wel uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat een gegooi met modder daar zeg en dat geschreeuw door elkaar heen. Doen we dat zelf toch een stuk beschaafder in onze Kamers..

Poe en May emotioneel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
[...]

En dan is er nog de vermeende inmenging door Rusland (financiering van de Leave campagne) en de overige parallelen met Trump (Cambridge Analytica, Bannon, ..) , als dat ook maar voor de helft waar is, wat is de uitslag van het 2016 referendum dan eigenlijk nog waard?
De brexit is al definitief.

Als ze alles willen terugtrekken dan zal er een nieuwe procedure moeten worden gestart.
Aangezien er andere landen nog in de ‘wacht’ staan, zullen ze het op een creatieve manier oplossen waarbij VK wel moet inleveren lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Iblies schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:02:
[...]

De brexit is al definitief.

Als ze alles willen terugtrekken dan zal er een nieuwe procedure moeten worden gestart.
Aangezien er andere landen nog in de ‘wacht’ staan, zullen ze het op een creatieve manier oplossen waarbij VK wel moet inleveren lijkt me.
Ik denk niet dat de EU deze (hilarisch mislukte) poging tot heronderhandeling gaat belonen door ze de oude status quo terug te geven, Dat wordt gewoon Schengen, Euro, en de rest van het luxe optie pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
franssie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:04:
[...]

Ik denk niet dat de EU deze (hilarisch mislukte) poging tot heronderhandeling gaat belonen door ze de oude status quo terug te geven, Dat wordt gewoon Schengen, Euro, en de rest van het luxe optie pakket.
Dat staat sowieso al vast volgens mij. Destijds is toch erg duidelijk aangegeven dat die uitzonderingen die ze hadden (zoals geen Euro, geen Schengen etc) een éénmalig iets waren en niet herhaald zouden worden.

Als de UK straks weer opnieuw wil toetreden tot de EU (en die kans lijkt me vrij groot, als ze straks erachter komen wat voor chaos het wordt), zullen ze idd de Euro moeten invoeren en alle andere zaken die daarbij komen kijken idd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 09:02
Ik denk juist dat als het VK nu zegt: "Foutje, bedankt. Die hele Brexit was toch een slecht plan, we blazen het hele feestje af", dat de EU ze dan wel even vermanend toespreekt, maar er gewoon in mee gaat. Niemand is gebaat bij weer een reeks complexe en bij voorbaat tot mislukken gedoemde onderhandelingen.

Maar dat scenario is zonder nieuwe verkiezingen en/of een nieuw referendum in het VK niet erg waarschijnlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Lapa op 09-07-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Begrijp ik het nu goed dat May garandeert dat er een hard Brexit gaat komen? In ieder geval onder geen voorwaarde onderdeel van de open markt of de douane unie.

Oh Europees Hof wordt en passant ook nog even aan de kant van de weg gezet.

[ Voor 19% gewijzigd door Tribits op 09-07-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:36

vectormatic

Warlock of the doorlock

Tribits schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:08:
Begrijp ik het nu goed dat May garandeert dat er een hard Brexit gaat komen? In ieder geval onder geen voorwaarde onderdeel van de open markt of de douane unie.
Dat heeft ze net herhaaldelijk geroepen

Aan de andere kant is de lijn die ze neemt kennelijk niet hard genoeg voor de hard-liners van de eigen partij

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

"Our job is to deliver the Brexit as the people have voted for".

Eh, welke Brexit dan? Was dat zo duidelijk? Is nog steeds niet duidelijk?
Volgens mij was dat vooral "buitenlanders eruit" en "meer geld naar NHS". Lijkt me sterk dat de gemiddelde Leaver ook maar iets heeft nagedacht over hoe het zou moeten met de Ierse grens.

[ Voor 40% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-07-2018 17:18 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:48
Zit Willem al op een boot richting Theems? Ik zie nu zijn kans schoon voor een Glorious Revolution 2.0.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

CyBeRSPiN schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:15:

Ik neem aan dat ze doelt op de Brexit zoals voorgespiegeld door het pro Brexit kamp tijdens de campagne. Kernpunten daarvan waren geen vrij verkeer van personen en geen zeggenschap meer van de EU over enige Britse aangelegenheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 13:33
CyBeRSPiN schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:15:
"Our job is to deliver the Brexit as the people have voted for".

Britten houden van speeches en quotes. Als May haar 100ste eu speech geeft, is er een nieuw record gebroken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
* gambieter is even twee dagen het land uit, en die k*tkleuters breken de tent gelijk af

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

gambieter schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:19:
* gambieter is even twee dagen het land uit, en die k*tkleuters breken de tent gelijk af
Mag jij nog wel terugkomen eigenlijk? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zou het als aanleiding aangrijpen om niet meer terug te gaan. :P
Maar de Speld is ook weer pijnlijk scherp. :+
https://speld.nl/2018/07/...n-maar-weet-niet-wat-dat/

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-07-2018 17:23 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
Nederlandse Ordetroepen waren nooit harder nodig dan nu 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou asiel aanvragen in Nederland, nu je er toch bent :+

Dat is overigens wel iets wat ik serieus zie gebeuren met een harde of cliff-edge brexit: Britse asielzoekers :X

Maar, alhoewel deze enorme incompetentie natuurlijk erg lachwekkend is, van al dit gezeik hebben heel veel mensen last, met een beetje pech krijgen wij hier ook last van.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
LOL, jij ook al..
Ik zit op het moment in NL, vraag me af of woensdag die tunnel nog wel open is ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

RobinHood schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:22:
[...]

Dat is overigens wel iets wat ik serieus zie gebeuren met een harde of cliff-edge brexit: Britse asielzoekers :X
Ik weet niet of asielzoekers het goede woord is, maar er zijn dacht ik al aardig wat Britten met wortels op het Europese vasteland die een tweede paspoort aan hebben gevraagd. Daarnaast zal het voor Britten die (semi) permanent op het Europese vasteland verblijven een stuk aantrekkelijker worden om de nationaliteit van het land aan te nemen waar ze verblijven. Nationaliteit van buiten de EU kan toch nog wel eens voor wat onverwachte problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:24:
[...]

LOL, jij ook al..
Ik zit op het moment in NL, vraag me af of woensdag die tunnel nog wel open is ;)
Als je hier nu toch al bent, kun je niet gewoon asiel aanvragen hier? :P

Of heb je ook de Nederlandse nationaliteit? Dan gewoon verhuizen :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

[...]

LOL, jij ook al..
Dat wel, maar of je ID kaart nog geaccepteerd wordt ;) Dus ik hoop dat je je paspoort bij je hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:17:
R.I.P Britannia, Britannia sank beneath the waves. Britton's just became The City its slaves. O-) :N
Je hebt geen idee hoe treffend die uitspraak is. De essentie van het conflict achter de kwestie over de rol van staat en overheid.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ok, second referendum is snoeihard van tafel geslagen net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Virtuozzo schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:29:
[...]

Je hebt geen idee hoe treffend die uitspraak is. De essentie van het conflict achter de kwestie over de rol van staat en overheid.
Ik weet precies hoe treffend dit is. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

CyBeRSPiN schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:29:
Ok, second referendum is snoeihard van tafel geslagen net.
Zoals ze nu bezig zijn verwacht ik dat er op het eind niets meer op tafel ligt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tribits schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:26:
[...]

Ik weet niet of asielzoekers het goede woord is, maar er zijn dacht ik al aardig wat Britten met wortels op het Europese vasteland die een tweede paspoort aan hebben gevraagd. Daarnaast zal het voor Britten die (semi) permanent op het Europese vasteland verblijven een stuk aantrekkelijker worden om de nationaliteit van het land aan te nemen waar ze verblijven. Nationaliteit van buiten de EU kan toch nog wel eens voor wat onverwachte problemen zorgen.
Inderdaad, tenzij daar een burgeroorlog uitbreekt, is volgens rechts-nederland de juiste term "gelukszoekers" :z

Maar er zijn inderdaad al veel Britten die een ander paspoort hebben aangevraagd, en Duitsland merkt al een flinke toename in het aantal Britten die in Duitsland is gaan wonen.

Echter, het probleem is dat als de Brexit zo hard is als May lijkt te willen, dan is je Britse paspoort waardeloos voor de EU. Zonder allerlei afspraken zul je hetzelfde worden behandeld als iemand uit, mwah, Nigeria, die in Nederland [of de EU in het algemeen] wil gaan wonen :X Dat gaat echt niet zomaar dus, de beste manier is om een baan te hebben in het bestemmingsland, maar die krijg je niet zomaar, want het bedrijf moet kunnen bewijzen dat er echt geen inwoner van Nederland voor te vinden is.
Tribits schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:32:
[...]

Zoals ze nu bezig zijn verwacht ik dat er op het eind niets meer op tafel ligt :+
En dat de tafel ook weg is, en het vloerkleed, en het hele huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:29:
[...]

Ik weet precies hoe treffend dit is. ;)
Dan weet je ook wat de inzet is, de oude dromen van na-oorlogse ordo- en neoliberalen over positie van overheid die samenkomen in mondiaal model van inrichting waarbij corporate > governance > rest de basis is. Dat was de test case in dit alles.

Wat dat aangaat is het vertrek van BJ niet negatief. Als May nou eens niet zo'n enorm wannabee Thatcher syndroom had ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
LOL, jij ook al..
Ik smokkel mezelf met British Airways morgen weer terug... De Britse vrouw waar ik bij mijn heenvlucht mee stond te praten vroeg me of ik vaker naar Nederland ging, toen ik zei "duh, ik ben Nederlander" gaf ze aan geen accent te kunnen herkennen. Dus even de stiff upperlip oefenen :+
RobinHood schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:22:
Ik zou asiel aanvragen in Nederland, nu je er toch bent :+
Mijn paspoort is goud waard nu :p
Yep, en al die Italianen en Grieken lachen als we die bootjes weigeren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 09:37
Tribits schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:32:
[...]

Kamikaze politiek. EU is ruk, maar single market is wel iets waar je niet zonder kunt. Hoor haar nu tientallen keren roepen dat single market out of the question is (ja, want EU standaards, EU gerechtshof etc).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
franssie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:28:
Dat wel, maar of je ID kaart nog geaccepteerd wordt ;) Dus ik hoop dat je je paspoort bij je hebt :+
Allebei altijd. Op Schiphol werken die poortjes niet met de ID-kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Nu nog even de Kroaten die het nationale team uit het WK gooien en het feest is compleet... >:)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

loekf2 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:35:
[...]

Kamikaze politiek. EU is ruk, maar single market is wel iets waar je niet zonder kunt. Hoor haar nu tientallen keren roepen dat single market out of the question is (ja, want EU standaards, EU gerechtshof etc).
Wie verteld haar even dat bedrijven die iets voor de EU willen produceren zich nog steeds aan die regels moeten houden? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoevenpe schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:38:
Nu nog even de Kroaten die het nationale team uit het WK gooien en het feest is compleet... >:)
Als dat echt zo zou zijn, dan is er sprake van een cumulatieve, diverse en symbolische opbouw van negatieve effecten in Britse ontwikkeling. Onderschat nooit symboliek in dit soort zaken. Hoe maf als het ook mag klinken, dat ballenspel is van behoorlijke impact voor ander spel, vanuit positie van perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

RobinHood schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:33:
[...]

Zonder allerlei afspraken zul je hetzelfde worden behandeld als iemand uit, mwah, Nigeria, die in Nederland [of de EU in het algemeen] wil gaan wonen
Mjah, beetje gechargeerd, maar aan de andere kant ken ik die taferelen bij de migration van de VS nog wel. Daar geldt toch wel erg: buitenlander is buitenlander. Waarschijnlijk ook weer een punt waarop ze verwachten dat we het in goed vertrouwen wel met elkaar oplossen. Zal vaak ook wel zo zijn, maar geen enkele garantie. Zo was het in de VS ook, meestal geen probleem, maar had je iemand van migratie die met zijn verkeerde been uit bed was gestapt dan zat je weer op de volgende vlucht terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:40:
[...]

Wie verteld haar even dat bedrijven die iets voor de EU willen produceren zich nog steeds aan die regels moeten houden? :X
Ze kunnen natuurlijk ook gewoon stoppen met produceren voor de EU en alleen voor de eigen markt produceren. Of voor Afrika ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 09:37
[...]

Ik hoor d'r steeds over "services"... wat zijn dat ? Banken ? Blijkbaar denken dat niet deel zijn van de single market services (?) kunnen verkopen niet gehinderd door EU regels aan landen buiten de EU.

Dream on...

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar ik ben op zo'n moment erg blij met onze eigen 'saaie' politici...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

Heeft ze in die speech net zelf ook aangegeven (als ik me niet vergis). Maar voor niet-EU goederen zouden dan andere regels gelden, puur bepaald door nationale politiek. Zoiets.

*Maar met die whitepaper komende donderdag zal alles vast wel duidelijk worden..

[ Voor 8% gewijzigd door Artjuh op 09-07-2018 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wildhagen schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:43:
[...]

Ze kunnen natuurlijk ook gewoon stoppen met produceren voor de EU en alleen voor de eigen markt produceren. Of voor Afrika ofzo.
Nee, het Gemenebest is hun markt, die is wereldomvattend, divers en energiek, men is daar primus inter pares.

Ik kan je bijna zien grijnzen. Maar dit is, even summier, het verhaal wat ik vanochtend van een Brits Europarlementariër in de wandelgangen kreeg. Zijn team stond daar driftig bij te ja-knikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Virtuozzo schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:46:
Nee, het Gemenebest is hun markt, die is wereldomvattend, divers en energiek, men is daar primus inter pares.
Je maakt een grapje? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:35:
[...]

Allebei altijd. Op Schiphol werken die poortjes niet met de ID-kaart ;)
Ditto, NL passpoort en UK drivers license..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
RobinHood schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:33:
Maar er zijn inderdaad al veel Britten die een ander paspoort hebben aangevraagd, en Duitsland merkt al een flinke toename in het aantal Britten die in Duitsland is gaan wonen.
Wel ironisch, Merkel die een Brexit veroorzaakt wat vervolgens tot een toename van het aantal Britten in Duitsland leidt. Een paar duizend gelukzoekers meer of minder merken de Duitsers gelukkig niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]

Saboteur! :+

Ze gaan weg om de handelsbetrekkingen met o.a. Australië aan te halen, niet om met de EU te handelen.

Maar ook de nieuw gevonden vrienden zijn kritisch (zie het hele artikel voor wat quotes van de Australische handelsminister die wat vraagtekens zet bij de voordelen waar de brexiteers het steeds over hebben):
Australia has criticised the UK's post-Brexit trade plans to split quotas of food imports from around the world.

EU rules allow for a certain amount of goods to be brought in from countries outside of the Union without charging full tariffs.

After Brexit, the UK and EU want to split these quotas, based on where the goods are mostly consumed.

But Australian trade minister Steven Ciobo said it would impose unacceptable restrictions on their exports.

https://www.bbc.com/news/uk-politics-42121442

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tribits schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:43:
[...]

Mjah, beetje gechargeerd, maar aan de andere kant ken ik die taferelen bij de migration van de VS nog wel. Daar geldt toch wel erg: buitenlander is buitenlander. Waarschijnlijk ook weer een punt waarop ze verwachten dat we het in goed vertrouwen wel met elkaar oplossen. Zal vaak ook wel zo zijn, maar geen enkele garantie. Zo was het in de VS ook, meestal geen probleem, maar had je iemand van migratie die met zijn verkeerde been uit bed was gestapt dan zat je weer op de volgende vlucht terug.
Tja, ik zit door mijn werk redelijk in dat wereldje, als in: De regelgeving kennen is best handig, en de regelgeving op dit vlak is vrij makkelijk: Je komt er praktisch niet in als je geen vluchteling bent, tenzij er een verdrag is zoals er is met veel andere "westerse" landen, maarja, dat moet wel gemaakt worden, waarschijnlijk EU-breed, en dan kunnen er landen zijn die behoorlijk dwars gaan liggen en gaan eisen dat hun inwoners ook weer makkelijk naar Engeland kunnen gaan om te werken daar.

Overigens zal je als Europeaan dan heel aantrekkelijk worden in de Engelse date-markt, want de makkelijkste manier om de EU in te komen als niet-EU'er zijnde is getrouwd te zijn met een EU-ropeaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:40
[...]

Ik kan je bijna zien grijnzen. Maar dit is, even summier, het verhaal wat ik vanochtend van een Brits Europarlementariër in de wandelgangen kreeg. Zijn team stond daar driftig bij te ja-knikken.
Reuze divers en energiek, maar of die lui in India bijvoorbeeld staan te springen hun oude rol als kroonjuweel in de Britse keizerlijke kroon weer in te nemen durf ik te betwijfelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Artjuh schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:45:
[...]

Heeft ze in die speech net zelf ook aangegeven (als ik me niet vergis). Maar voor niet-EU goederen zouden dan andere regels gelden, puur bepaald door nationale politiek. Zoiets.

*Maar met die whitepaper komende donderdag zal alles vast wel duidelijk worden..
Dus de Britten mogen zelf de b stock eten. Hele vooruitgang haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, de beste man was volstrekt serieus. Zijn mensen waren oprecht overtuigd.

Let wel, dit is een voorbeeld van één van de - eigenaardige - dogma's die de laatste maanden zich hebben doen gelden. De andere die in de afgelopen weken steeds meer gewicht krijgt, is die van een leidende rol in een nieuw mondiaal bestel van naties met zicht op de intrinsieke balans tussen nationale soevereiniteit, de strategische uitdagingen van mondiale geopolitieke verhoudingen en nieuwe mechanismen ter garantie van stabiliteit daartussen.

Ja, volstrekt serieus. Die club heeft het al over een nieuwe splendid isolation of values and civil society, waar een superieure opvolger van enerzijds Nato, anderzijds strategisch-economische samenwerking, op magische wijze voor zal zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

[...]

Tsja, je moet wat. Veel andere opties zijn er ook niet, zeker nu Trump op economisch oorlogspad is. Wel jammer dat het hele Gemenebest (ex UK) maar een economie heeft van ongeveer de helft van de EU. Om het dan nog maar niet over praktische problemen te hebben: eind varen naar Australië en de douane van India is nou ook niet echt een prettige organisatie om mee samen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Virtuozzo schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:53:
Nee, de beste man was volstrekt serieus. Zijn mensen waren oprecht overtuigd.
En dit was een Tory? Niet iemand van UKIP of zo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Twam schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:51:
[...]

Reuze divers en energiek, maar of die lui in India bijvoorbeeld staan te springen hun oude rol als kroonjuweel in de Britse keizerlijke kroon weer in te nemen durf ik te betwijfelen :P
Idem voor andere voormalige kroonkolonies als Canada of Zuid-Afrika denk ik. Denk dat die ook weinig trek hebben om weer een Britse kolonie te worden :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

hoevenpe schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:54:
[...]

Zit daar dan anno nu verschil in? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:54:
[...]

Traditioneel politicus-diplomaat, met in profiel een periode van een beetje extra (City, inlichtingen). Nuchter, zakelijk, warme plek in de loyaliteitsnetwerken thuis, niet iemand die geloofsgedrag hoeft te vertonen of daartoe geneigd is. Bijna een stereotype van Ancien Imperial, zogezegd.
wildhagen schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:54:
[...]

Idem voor andere voormalige kroonkolonies als Canada of Zuid-Afrika denk ik. Denk dat die ook weinig trek hebben om weer een Britse kolonie te worden :P
Kun je je voorstellen hoe Canada zal reageren op de secondaire planning van wende richting VS? Dat is trouwens het derde grote thema wat met name de laatste maanden enorm aan gewicht heeft gekregen. De Atlantische as, zo werd het even genoemd, totdat men toch een beetje over een zeker woord begon te twijfelen.

[ Voor 38% gewijzigd door Virtuozzo op 09-07-2018 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:54:
[...]

Labour is volgens mij ook niet echt beter, iig de top :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-10 22:00

Amphiebietje

In de blubber

Plasma_Wolf schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:21:
Dit is dé kans voor May om een aantal capabele mensen aan te nemen en de realiteit in te zien.
Dat is enkel zo als je aanneemt dat May zelf capabel is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
RobinHood schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:54:
Nou, in het VK vraag ik het me tegenwoordig af maar bij ons is er wel een groot inhoudelijk verschil tussen bijv. Wilders of Rutte.

Maar het is bizar, dit kan bijna niet anders dan 'no deal' worden lijkt me zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Sissors schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:57:
[...]

Labour is volgens mij ook niet echt beter, iig de top :P
Men is daar ook flink van het padje af ja, wel van een ander padje, maar toch :X

Volgens mij zijn de LibDems de enigen die nog niet mad as a hatter zijn.

Over gekke hoedenmakers gesproken, misschien komen die wel weer terug zonder al die ellendige EU-regeltjes :D Wat leuk, weer lekker met kwik aankloten, huizen weer volproppen met asbest, speelgoed verven met loodverf, good ol' times :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:51:
[...]

Tja, ik zit door mijn werk redelijk in dat wereldje, als in: De regelgeving kennen is best handig, en de regelgeving op dit vlak is vrij makkelijk: Je komt er praktisch niet in als je geen vluchteling bent, tenzij er een verdrag is zoals er is met veel andere "westerse" landen, maarja, dat moet wel gemaakt worden, waarschijnlijk EU-breed, en dan kunnen er landen zijn die behoorlijk dwars gaan liggen en gaan eisen dat hun inwoners ook weer makkelijk naar Engeland kunnen gaan om te werken daar.
Dat is toch niet meer dan redelijk? Waarom zouden de Britten na hun vertrek een uitzonderingspositie krijgen waarbij zij wel vrij hier mogen wonen en werken maar andersom niet? In eerdere discussies ging het er nog over dat ze bepaalde delen van de Europese afspraken wel en niet wilden (bijvoorbeeld wel vrije handel maar geen vrij verkeer van personen), dat noemden we cherry picken.

Als ze gaan vragen of we freedom of movement willen toelaten maar alleen voor Britten (dat zij hier wel alles mogen maar wij daar niets) dan denk ik dat we de spreekwoordelijke deur hard dicht kunnen gooien en beter een paar jaar af kunnen wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amphiebietje schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:57:
[...]

Dat is enkel zo als je aanneemt dat May zelf capabel is... 8)7
Maar May is heel erg capabel. In partijpolitieke dynamiek op basis van de Britse verwevenheden van lokaal/nationaal/welke stoel hangt waar.

Het vraagstuk ligt heel ergens anders, kan May perspectief ontwikkelen wat breder is dan die van partijpolitiek spel om - als eerste - verder te kijken dan die arena en de daaraan verbonden informatiestromen.

Onderschat dit niet. Voor teveel is dit alles niets meer dan een kwestie in de marge van reguliere politiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Britse minister van Buitenlandse Zaken Johnson stapt op

https://nu.nl/brexit/5354...-zaken-johnson-stapt.html

The clown has left the building!

Engelse zijn wel erg goed in komiek zeg, dit wordt steeds slechter.
Kunnen we Rowan Atkinson niet daar aan het hoofd zetten? Dan valt er tenminste nog wat te lachen... man man man wat een schijnvertoning...

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Atlas schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:00:
Kunnen we Rowan Atkinson niet daar aan het hoofd zetten? Dan valt er tenminste nog wat te lachen... man man man wat een schijnvertoning...
Maak dan gelijk Lord Buckethead minister van buza en Elmo de opvolger van Davis... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Brexit zoals gewenst door 'the vast majority'. als ze daar zo zeker van is wat is dan het probleem met dat tweede referendum?

Klinkt als: een tweede referendum is niet nodig want ik ben er toch al zeker van dat de uitslag in mijn voordeel uit zal vallen.

[ Voor 34% gewijzigd door Tribits op 09-07-2018 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:00:
[...]

Dat is toch niet meer dan redelijk? Waarom zouden de Britten na hun vertrek een uitzonderingspositie krijgen waarbij zij wel vrij hier mogen wonen en werken maar andersom niet? In eerdere discussies ging het er nog over dat ze bepaalde delen van de Europese afspraken wel en niet wilden (bijvoorbeeld wel vrije handel maar geen vrij verkeer van personen), dat noemden we cherry picken.

Als ze gaan vragen of we freedom of movement willen toelaten maar alleen voor Britten (dat zij hier wel alles mogen maar wij daar niets) dan denk ik dat we de spreekwoordelijke deur hard dicht kunnen gooien en beter een paar jaar af kunnen wachten.
Daarom zie ik het echt wel gebeuren dat vooral Oost-Europese landen gaan eisen dat als de Britten makkelijker mogen migreren naar de EU, dat EU-inwoners makkelijker moeten kunnen gaan werken in het VK. Maar, echt vrij verkeer zal er niet zomaar komen. Het zal net zo "vrij" zijn als van buiten de EU de EU binnengaan en andersom. Ik weet hoe het werkt bij de Russisch-Finse grens, en daar wordt je niet heel blij van :X

Zo vrij als men nu is gaat echt niet gebeuren als men uit de single market stapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Atlas schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:00:
Britse minister van Buitenlandse Zaken Johnson stapt op

https://nu.nl/brexit/5354...-zaken-johnson-stapt.html

The clown has left the building!

Engelse zijn wel erg goed in komiek zeg, dit wordt steeds slechter.
De clown speelt weer zijn bal uit - "als het nu wel eens misgaat dan sta ik er buiten en kan ik het hamertje overnemen".

Hij zit zo diep in dat eigen spel dat hij niet eens meer de effecten van wisselwerking ziet. Al met al is het niet noodzakelijkerwijze negatief, als May niet valt dan schuift BJ naar de marge. Als May te veel wankelt, dan kan BJ zich prima veiligstellen.

Dit soort situaties laten heel goed zien waar de essentie van dit alles voor de Britse overheid ligt: bij het partijpolitieke spel van loyaliteiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Tribits schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:02:
Brexit zoals gewenst door 'the vast majority'. als ze daar zo zeker van is wat is dan het probleem met dat tweede referendum?
Ik ben bang dat ze dat niet kan toezeggen omdat de EU dat niet meer zal toestaan (het referendum wel maar de uitkomst niet edit in die zin dat de uitkomst ter kennisgeving zal worden aangenomen, het is een gepasseerd station). Twee jaar geleden was dat waarschijnlijk een goede optie geweest, maar nu niet meer. De UK moet gewoon afgaan om de geloowaardigheid van de EU overeind te houden. En dat afgaan doet de UK helemaal zelfstandig al goed genoeg.

Het exit proces is getekend. De manier waarop is de enige vraag nog.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 09-07-2018 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
franssie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:06:
[...]

Ik ben bang dat ze dat niet kan toezeggen omdat de EU dat niet meer zal toestaan (het referendum wel maar de uitkomst niet). Twee jaar geleden was dat waarschijnlijk een goede optie geweest, maar nu niet meer. De UK moet gewoon afgaan om de geloowaardigheid van de EU overeind te houden. En dat afgaan doet de UK helemaal zekfstandig al goed genoeg.

Het exit proces is getekend. De manier waarop is de enige vraag nog.
Maar! Maar! Ik begrijp dat de BBC een tijdmachine heeft, Dr Who met May als Clara 2.0.

Die grap kwam ik vandaag ook tegen - van een remainer die de hoop al lang en breed heeft opgegeven. Als gelijkmaker heb ik hem maar aan een gesprekspartner voorgesteld als aankomend economisch vluchteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:07:
[...]

Maar! Maar! Ik begrijp dat de BBC een tijdmachine heeft, Dr Who met May als Clara 2.0.

Die grap kwam ik vandaag ook tegen - van een remainer die de hoop al lang en breed heeft opgegeven. Als gelijkmaker heb ik hem maar aan een gesprekspartner voorgesteld als aankomend economisch vluchteling.
d:)b

Wat er ook moge gebeuren - May als compagnion in Dr Who - the horror.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

franssie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:06:
[...]

Ik ben bang dat ze dat niet kan toezeggen omdat de EU dat niet meer zal toestaan (het referendum wel maar de uitkomst niet).
Ja ok, mee eens. Ik wil nou niet zeggen dat ik er direct een voorstander van ben, het zou de verwarring alleen maar groter maken. In het beste geval wordt het een soort van gelijkspel in referendum overwinningen, in het slechtste geval gaat er een boel energie inzitten en rolt dezelfde uitslag eruit.

Aan de andere kant zou het wel zo eerlijk zijn als er wat minder hoog van de toren geblazen wordt met betrekking tot het percentage kiezers dat voorstander is van een harde Brexit. Zoals iemand anders hier al aangaf: ongeveer een derde heeft tegen gestemd, een derde niet en een derde voor. En van dat derde deel wat voor heeft gestemd is een aanzienlijk deel voor een softe Brexit. Dan kom je misschien ergens rond de 20 procent uit die voorstander is van een harde Brexit, niet bepaald de 'vast majority'.

Ook wel een beetje de ellende van referenda. Bij normale besluitvorming worden ook de belangen van de tegenstanders meegewogen. Op de een of andere manier hangt er rond de uitslag van een referendum altijd toch wel erg een sfeer van 'the winner takes it all'. Ja je voldoet aan de wil van het volk, maar of het nou echt Democratisch te noemen is om de belangen van de meerderheid die niet of tegen gestemd heeft niet te behartigen vind ik toch nog al twijfelachtig.

Kan je natuurlijk zeggen dat ze maar hadden moeten stemmen, maar aan de andere kant geloof ik ook wel dat er een aanzienlijk deel van de bevolking was dat zich niet echt in staat voelde om daar een zorgvuldige mening over te vormen. Ook voor de belangen van dat gedeelte van de bevolking wat zelf eigenlijk geen idee heeft wat er moet gebeuren ben je als politicus verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Virtuozzo schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:05:
[...]

Hij zit zo diep in dat eigen spel dat hij niet eens meer de effecten van wisselwerking ziet. Al met al is het niet noodzakelijkerwijze negatief, als May niet valt dan schuift BJ naar de marge. Als May te veel wankelt, dan kan BJ zich prima veiligstellen.
Zelfs als May niet weggestuurd wordt kan BoJo toch prima vanuit de marge spelen? Hij hoeft maar een paar MPs te laten rebelleren tegen de uiteindelijke stem nadat alles uitonderhandeld is en dan is er helemaal geen deal (die is er misschien wel maar die geldt dan niet omdat het Britse parlement er niet mee instemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Tribits schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:17:
[...]

<>
Ook wel een beetje de ellende van referenda. Bij normale besluitvorming worden ook de belangen van de tegenstanders meegewogen. <>
Ik ben pro referenda maar het heeft een leer-curve. Dat zag je ook in Nederland. Een referendum over zo een groot grondwettelijke verandering is een goed idee maar zou ook in twee stappen genomen moeten worden (zowel Brexit als de donorwet). Zo zit het parlementaire systeem ook in elkaar, twee maal stemmen met een bedenk periode, eeuwenoud. Alleen in de US is het erger.

Verwijderd1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:18:
[...]
Zelfs als May niet weggestuurd wordt kan BoJo toch prima vanuit de marge spelen? Hij hoeft maar een paar MPs te laten rebelleren tegen de uiteindelijke stem nadat alles uitonderhandeld is en dan is er helemaal geen deal (die is er misschien wel maar die geldt dan niet omdat het Britse parlement er niet mee instemt).
Ik denk dat dat ook is wat @Virtuozzo bedoelde, even langs de kant staan en als het spel weer leuk wordt weer het veld betreden.

[ Voor 31% gewijzigd door franssie op 09-07-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:18:
[...]

...en dan is er helemaal geen deal (die is er misschien wel maar die geldt dan niet omdat het Britse parlement er niet mee instemt).
Ja, dat plan hoor ik zo langzamerhand steeds vaker voorbij komen. Vraag me wel af wat er precies de gedachte achter is? Beter complete chaos dan het risico op een softe Brexit? Makkelijker om iets op te bouwen uit de as dan een poging te doen om te voorkomen dat het huis tot de grond afbrand? Dat roept dan vooral de vraag op wat daar de prijs van zal zijn. De Brexit trekt nu al een behoorlijke wisselwerking op de Britse economie, en als ze nu nog eens een klap te verwerken krijgen door niet met een voorstel te komen wordt het toch wel met de dag twijfelachtiger of ze op korte termijn van de Brexit kunnen herstellen, laat staan er geld aan over houden zoals beloofd.

Dit begint een beetje op de 'mutual destruction' fase van conflict escalatie te lijken. Maakt niet uit hoeveel schade ik zelf lijd zolang mijn tegenstander maar geen overwinning boekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Tribits schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:27:
[...]
<>
Dit begint een beetje op de 'mutual destruction' fase van conflict escalatie te lijken. Maakt niet uit hoeveel schade ik zelf lijd zolang mijn tegenstander maar geen overwinning boekt.
Daar lijkt het op met de grap dat de UK dit dilemma intern aan het uitvechten is ipv in de onderhandelingen met de EU.

De EU onderhandelaars kunnen gewoon toekijken met een bakje popcorn.

edit: wakkerder dan de BBC ;) http://waterfordwhispersn...-new-uk-brexit-secretary/

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 09-07-2018 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
[...]

Ja, dat plan hoor ik zo langzamerhand steeds vaker voorbij komen. Vraag me wel af wat er precies de gedachte achter is? Beter complete chaos dan het risico op een softe Brexit? Makkelijker om iets op te bouwen uit de as dan een poging te doen om te voorkomen dat het huis tot de grond afbrand? Dat roept dan vooral de vraag op wat daar de prijs van zal zijn. De Brexit trekt nu al een behoorlijke wisselwerking op de Britse economie, en als ze nu nog eens een klap te verwerken krijgen door niet met een voorstel te komen wordt het toch wel met de dag twijfelachtiger of ze op korte termijn van de Brexit kunnen herstellen, laat staan er geld aan over houden zoals beloofd.

Voor de rebellerende politici zijn er denk ik twee overwegingen (geschreven vanuit het perspectief van de rebellen, in het bijzonder hoe de rebel zijn acties naar het volk verantwoordt):

Ten eerste zijn ze er zelf van overtuigd. Dat kan ideologisch zijn maar het kan ook eigenbelang zijn (denken dat ze zelf beter af zijn met zo min mogelijk banden met de EU).

Ten tweede kunnen ze zeggen dat ze handelen uit een soort noodweer. May heeft twee jaar de leiding gehad, zij (de rebellen) hebben er alles aan gedaan om de goede brexit zoals ze jaren hebben verkondigd te krijgen maar May (en remainers) hebben het verprutst. Zij (de rebellen) verrichten een heldendaad door May's afgrijselijke plannen (de eventuele deal met de EU) te stoppen.

Ze hebben eerst geprobeerd met May samen te werken om een goede deal te krijgen (dat is periode tot nu). Ze hebben ingezien dat May een evil remainer is waar niet mee samen te werken valt (vandaar stappen de twee, misschien later meer, nu op). Nu hebben ze een aantal maanden de tijd om May (of eventuele gematigde opvolger) de grond in te boren, alles wat zij nu doet is slecht. Als de deal uiteindelijk voor het Britse parlement komt zijn zij genoodzaakt om tegen te stemmen, een laatste poging om de May's evil een halt toe te roepen.

Als de deal niet doorgaat en het gaat goed dan is er geen kritiek op de rebel, dat was immers hun standpunt: brexit is goed. Als de deal niet doorgaat en het gaat slecht dan is dat omdat er geen goede deal was: schuld ligt bij May.

Als de deal doorgaat en het gaat goed dan laat dat zien wat een goed idee brexit was: de rebel was de grondlegger van het brexit idee, +1 voor de rebel. Als de deal doorgaat en het gaat slecht dan zegt de rebel dat ze daar al die tijd voor gewaarschuwd had: schuld ligt bij slecht deal door May.

Zo zie je dat het niet uitmaakt wat er gebeurt: success is te danken aan de rebel en chaos komt door evil May. May zelf kan nu niet veel anders dan proberen een zo goed mogelijke deal te krijgen en hopen op success (dan krijgt ze de minste shit van MPs en het volk). Wat dat betreft is de situatie bij de Tories een Nash equilibrium, volgens The Economist:
In a Nash equilibrium, every person in a group makes the best decision for herself, based on what she thinks the others will do. And no-one can do better by changing strategy: every member of the group is doing as well as they possibly can.

Source: https://www.economist.com...um-and-why-does-it-matter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

franssie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:31:
[...]

Daar lijkt het op met de grap dat de UK dit dilemma intern aan het uitvechten is ipv in de onderhandelingen met de EU.
Ja, die opmerking had inderdaad puur betrekking op het interne conflict in het VK. De EU zal hier ook wel een klap van krijgen omdat de export naar en de import uit het VK in 1 keer onderhevig wordt aan dezelfde regels als die van ieder ander land zonder verdragen met de EU. Maar goed, zolang er geen (werkbaar) voorstel ligt kan je daar de EU moeilijk op aankijken.
Als het niet zo triest was konden ze er waarschijnlijk nog wel om lachen. Enfin, inmiddels zijn ze in het parliament doorgegaan met een minder giftige discussie, namelijk de moord en poging tot moord op voormalig Russische spionnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Tribits schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:42:
[...]
<> Enfin, inmiddels zijn ze in het parliament doorgegaan met een minder giftige discussie, namelijk de moord en poging tot moord op voormalig Russische spionnen.
offtopic:
_O-

Beetje onnodig maar omdat je alleen + 1 kan geven en niet grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-10 22:00

Amphiebietje

In de blubber

franssie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:10:
[...]

d:)b

Wat er ook moge gebeuren - May als compagnion in Dr Who - the horror.
Aan de andere kant, als May een Time Lord is, dan zou dat wel verklaren hoe ze al zo lang weet te overleven in WespWestminster - Regeneration Powers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
24 juli begint trouwens het reces van het House of Commons (duurt tot 4 september). Zou de PM (wie er dan ook PM is) dan ook met vakantie gaan? Of zou er druk doorgewerkt worden om met de EU te onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:02:
Zou de PM (wie er dan ook PM is) dan ook met vakantie gaan?
Denk het niet. Die heeft wel wat anders aan haar hoofd.
Of zou er druk doorgewerkt worden om met de EU te onderhandelen?
Dat niet. Maar ze zal haar partijgenoten geen seconde uit het oog willen verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iblies
franssie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:31:
[...]

edit: wakkerder dan de BBC ;) http://waterfordwhispersn...-new-uk-brexit-secretary/
maart 2019 moeten hier de grenzen op slot.

Als de VK niets wil regelen is het een derde-land dat als zodanig moet worden behandeld.
Ze staan dan op een aantal vlakken zelfs onder Rusland, die hebben op verschillende gebieden afspraken met de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Iblies schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:00:
[...]
maart 2019 moeten hier de grenzen op slot.

Als de VK niets wil regelen is het een derde-land dat als zodanig moet worden behandeld.
Ze staan dan op een aantal vlakken zelfs onder Rusland, die hebben op verschillende gebieden afspraken met de EU.
Jep, het VK dan gaan vergelijken met een land blijkt erg moeilijk te zijn, zelfs met aardig wat Afrikaanse landen hebben we nog afspraken over handel :P

En dan te bedenken dat dit allemaal begonnen is als een soort spelletje Chicken tussen Cameron en de EU, over een of andere naheffing van slechts een paar honderd miljoen :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
De Uk is telkens meer een banana rrpublic:
-collapsing government
-constant sunshine
-good football team
:+

[ Voor 93% gewijzigd door ToolkiT op 09-07-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:42:
[...]

Als de deal niet doorgaat en het gaat goed dan is er geen kritiek op de rebel, dat was immers hun standpunt: brexit is goed. Als de deal niet doorgaat en het gaat slecht dan is dat omdat er geen goede deal was: schuld ligt bij May.

Als de deal doorgaat en het gaat goed dan laat dat zien wat een goed idee brexit was: de rebel was de grondlegger van het brexit idee, +1 voor de rebel. Als de deal doorgaat en het gaat slecht dan zegt de rebel dat ze daar al die tijd voor gewaarschuwd had: schuld ligt bij slecht deal door May.
Ja ok, dat komt volgens mij wel redelijk overeen met de manier waarop nu de kritiek voor alles dat fout gaat de EU aan te rekenen is en voor alles wat goed is de credit door het Brexit kamp op wordt geëist. Daar zijn ook grenzen aan. Het kan een tijdje duren maar zeker als deze stap van de Brexit verkeerd uitpakt zal het lastig worden om te ontkennen dat je er een aandeel in had en lastig vol te houden dat je geen mogelijkheden had om er iets beters van te maken. Op een bepaald punt is het geduld van de kiezer toch wel op en zullen er resultaten in plaats van excuses worden geëist.
Zo zie je dat het niet uitmaakt wat er gebeurt: success is te danken aan de rebel en chaos komt door evil May. May zelf kan nu niet veel anders dan proberen een zo goed mogelijke deal te krijgen en hopen op success (dan krijgt ze de minste shit van MPs en het volk). Wat dat betreft is de situatie bij de Tories een Nash equilibrium, volgens The Economist:
Dat geeft ook wel aan dat het in dit stadium wel erg een geval van individuen en ego's is geworden. Nu zou dat in principe in het nadeel moeten werken van de personen die hun eigen belangen boven het landsbelang stellen en in het voordeel van zij die zich voor het landsbelang inzetten. Probleem in het huidige politieke klimaat is het idoliseren van individuen en compromisloos vasthouden aan standpunten waarvan al duidelijk is dat ze niet de beste keuze zijn. Prima basis voor politici die vooral aan hun eigen imago werken en nergens voor verantwoordelijke gehouden willen worden.

Probleem is wel dat de kiezers die achter dergelijke politici aan blijven lopen op een bepaald moment gedesillusioneerd kunnen raken omdat de beloofde resultaten uitblijven of de excuses op een gegeven moment ongeloofwaardig worden. De zegetocht van de Brexit hardliners en koplopers kan ook niet oneindig duren. Er zullen altijd trouwe volgers blijven, maar zeker als resultaten uitblijven zal dat toch gevolgen hebben voor hun populariteit.

Aan de andere kant is het wel begrijpelijk dat niemand zich daar nu druk over maakt. De Brexit hardliners zullen met open armen ontvangen worden door het bedrijfsleven na hun politieke carrière en de Tories hebben tot 2022 om zaken glad te strijken en hun imago op te poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:36

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

"Alles beter dan enige vorm van regelgeving/zeggenschap vanuit de EU moeten accepteren, maakt niet uit of we zelf die regels bij de EU hebben voorgesteld, of dat we zelf nog strengere regels hebben, of dat het gaat om een verbod op lood in verf. Alles waar "EU" op staat is buitenlandse inmenging en per definitie fout."

Dat is de lijn die de echte hardliners momenteel pakken, en zelfs een deel van het volk gaat mee met "mja, dan doet het economisch maar ff pijn, maaaaaar, daarna zijn we weer helemaal zelfstandig". Koppel dat aan een hoop nostalgie naar "The Great British Empire", en dan richten ze zonder na te denken die shotgun weer vrolijk op hun been.

Ik zie het ondertussen ook wel uitdraaien op een "no deal", met alle gevolgen van dien. Gaat best een stukje minder prettig zijn voor de douane van een hoop EU landen, en ook een hoop bedrijven met britse contacten gaat het ff taai krijgen, maar daar kunnen we ons nog 8 maanden op voorbereiden. De impact voor de britten gaat een hoop groter worden.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Leuke column over de huidige puinhoop, vooral de vergelijking met een dier dat met zijn kop vast zit in een pot Nutella is treffend:
https://www.irishtimes.co...itself-1.3558995?mode=amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
vectormatic schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:44:
[...]

"Alles beter dan enige vorm van regelgeving/zeggenschap vanuit de EU moeten accepteren, maakt niet uit of we zelf die regels bij de EU hebben voorgesteld, of dat we zelf nog strengere regels hebben, of dat het gaat om een verbod op lood in verf. Alles waar "EU" op staat is buitenlandse inmenging en per definitie fout."

Dat is de lijn die de echte hardliners momenteel pakken, en zelfs een deel van het volk gaat mee met "mja, dan doet het economisch maar ff pijn, maaaaaar, daarna zijn we weer helemaal zelfstandig". Koppel dat aan een hoop nostalgie naar "The Great British Empire", en dan richten ze zonder na te denken die shotgun weer vrolijk op hun been.

Ik zie het ondertussen ook wel uitdraaien op een "no deal", met alle gevolgen van dien. Gaat best een stukje minder prettig zijn voor de douane van een hoop EU landen, en ook een hoop bedrijven met britse contacten gaat het ff taai krijgen, maar daar kunnen we ons nog 8 maanden op voorbereiden. De impact voor de britten gaat een hoop groter worden.
Probleem is dat ze dat Great British Empire ook als daadwerkelijk alternatief zien in de vorm van
Wikipedia: Commonwealth free trade

Alleen is het totaal niet realistisch want de kaarten zijn allang anders geschud.
India beschermt zijn markt ten alle tijden, Australië heeft andere belangen, Canada zit redelijk vast aan de US.

Dan heb je nog een andere paar grote landen,
maar dan zou VK de concurrentie aangaan met China 🤔 .

Ze zouden er wat leven in kunnen blazen, maar het idee dat het de huidige (economische) banden kan en zal vervangen is totaal onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Iblies schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:58:
[...]

Probleem is dat ze dat Great British Empire ook als daadwerkelijk alternatief zien in de vorm van
Wikipedia: Commonwealth free trade
Maar zelfs dat is vaag, er is niets daarover uitgewerkt. Bovendien vraagt Engeland zich nergens af wat ze die landen te bieden heeft, dat die landen niet al kunnen halen bij de EU waar ze allen verdragen mee hebben. Sowieso zou Engeland zich geconcentreerd kunnen hebben op de vraag wat het zichzelf en de wereld te bieden heeft: het is geen industrieel powerhouse als Duitsland, zelfs Frankrijk steekt er op dat gebied voordelig bij af, geen competitieve agricultuur a la Nederland, wel heeft het de City (ethische vragen even buiten beeld: die City had ook al aangegeven dat het graag binnen de EU bleef, daarom snap ik Johnson nog steeds niet helemaal). Slechts op software/chip gebied steekt het voordelig af tegen de rest van de EU, maar dat ligt vziw niet aan overheid, maar aan een combinatie van taal, ondernemerschap en de grote EU markt. In ieder geval reikt niets in Europa het Amerikaanse niveau, dus competitief?

Het is werkelijk waar een ongekend gênante vertoning hoe een land zich zo bij de eigen neus weet te nemen met vage dromen aan een verleden waarin het rijk en machtig was door het uitzuigen van koloniën. Het lijkt nog het meest misschien op het Arabische model: het volledige uitbesteden van alle productie en innovatie aan buitenlanders en zichzelf comfortabele baantjes geven die renderen van de grote bult geld die aan het model ten grondslag ligt. Enkel mist de bult geld in dit geval...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Het schrijnende is dat zelfs een distant observer kan zien dat zo'n commonwealth FTA jaren en jaren gaat duren. Er is nu nog helemaal niks, letterlijk geen enkele overeenkomst of zelfs maar plan. Zelfs de snelste overeenkomsten die we hebben gezien de afgelopen jaren (bijv. binnen Afrika) duren ~5 jaar - veel langer dan een eventuele transitional period voor brexit. Als je dit plan serieus neemt, moet het VK dus de komende 5-10 jaar sappelen op WTO-niveau of eronder, en dan misschien een keer barrièrevrij handelen met de kleinste naties in de Commonwealth? Na 10 jaar misschien met Canada of India? Intussen krimpt de economie een goede 20-30% puur op basis van wederzijdse tariffs en de daaruit volgende krimp in handelsvolume, waardoor het VK in iedere mogelijke onderhandeling niks te zeggen zal hebben, want de andere kant aan tafel weet dat ieder jaar dat ze langer wachten, het VK meer zal willen toegeven.

Wut??

Het is dat ze Londen hebben, wat puur door het netwerkeffect nog enige aantrekkingskracht heeft voor internationaal geld, anders was dit de doodslag voor het land geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:55

Polycom

Poes van goud

hoevenpe schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:30:
Leuke column over de huidige puinhoop, vooral de vergelijking met een dier dat met zijn kop vast zit in een pot Nutella is treffend:
https://www.irishtimes.co...itself-1.3558995?mode=amp
De speld heeft ook een leuke: https://speld.nl/2018/07/...n-maar-weet-niet-wat-dat/

‘Zeg het maar jongens’ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-10 23:19
https://www.nu.nl/brexit/...emier-may.html?redirect=1

Johnson zegt nog even dat het totaal niet is wat hij verwacht en het echt niet aan hem ligt. Ook wordt er verder nog wat over dr totale chaos gezegd.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Pagina: 1 ... 72 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.

Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.

Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.