Brexit en de Britse politiek Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 109 Laatste
Acties:
  • 417.595 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:32
Al snap ik wel wat Humphrey bedoelt, en heeft hij wel gelijk, het is wel precies deze minachting voor de 'demos' die het volk zo razend maakt dat men Trumps en x-exits erin stemt.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-10 22:00

Amphiebietje

In de blubber

Semyon schreef op zondag 1 juli 2018 @ 05:52:
[...]

Al snap ik wel wat Humphrey bedoelt, en heeft hij wel gelijk, het is wel precies deze minachting voor de 'demos' die het volk zo razend maakt dat men Trumps en x-exits erin stemt.
Wel, daar valt toch een mouw aan te passen?

Beginnende politici laat je gewoon een stukje zien uit "Yes, Minister", en als ze denken dat het om een serieuze handleiding gaat, dan worden ze afgevoerd naar het psychiatrisch hospitaal wegens 'gevaarlijk voor de samenleving'. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Amphiebietje op 01-07-2018 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Semyon schreef op zondag 1 juli 2018 @ 05:52:
Tja, Catch-22. Het beste argument tegen democratie en referendums zijn het electoraat en de politici.

Het is een stuk erger in FPTP systemen zoals de VS en het VK hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tja, het minst slechte systeem vereist nogal wat investering, onderhoud en spiegels van gedrag. Considering the alternatives is dat zo slecht nog niet.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

@gambieter @Virtuozzo @Semyon

Jullie hebben door dat Humphrey een personnage uit een Britse satirische comedyserie is, toch? :9

Edit: @gambieter F*~~~ck, Sinterklaas bestaat niet? Wat vertel je me daar, man? M'n hele leven stort in elkaar... }:O

[ Voor 31% gewijzigd door Amphiebietje op 02-07-2018 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Noem het satire, maar de rol van Humphrey is zowat de bijbel en koran voor alles wat met politiek te maken heeft. Hij was nog treffender dan Waldorf en Statler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amphiebietje schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:21:

Jullie hebben door dat Humphrey een personnage uit een Britse satirische comedyserie is, toch? :9
Oh ja. Laat ik daar echter dit bij stellen, hij staat heel erg vaak symbool binnen een bepaalde generatie voor een positief streven en de stiekeme bevestiging van het nut van het spel. Daar zijn nota bene ook politici bij, dan zou je je toch achter de oren krabben ... maar goed.

Ik heb door de jaren heen geleerd voorzichtig te zijn met het reageren wanneer in wandelgangen er gegrapt wordt. Wel is dat in recente jaren wat meer verschoven naar de Amerikaanse variant. Althans, tot op een zeker moment.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Amphiebietje schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:21:

Afbeeldingslocatie: https://media.makeameme.org/created/duh-you-dont.jpg

Straks ga je ons nog vertellen dat Sinterklaas niet bestaat ;)
Delerium schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:37:
Noem het satire, maar de rol van Humphrey is zowat de bijbel en koran voor alles wat met politiek te maken heeft. Hij was nog treffender dan Waldorf en Statler
Dat niet alleen, veel van de verhalen waren losjes gebaseerd op anecdotes die vanuit de politiek en ambtenarij kwamen.

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 01-07-2018 19:49 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Zeg, die Brexit-cake? Is dat soms space-cake gelardeerd met een grote hoeveelheid LSD?

May's laatste probeersel uit de keuken van Hotel Brexit al afgeschoten voordat het gebakken is

En weer probeert May aan het vrije verkeer van personen te tornen, en een hele speciale status af te dwingen voor de grenzen. Er komt bij mij een bepaald spreekwoord over een ezel te boven, die blijkbaar intelligenter moet zijn dan de Brexiteers bij elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin dit gedoe meer en meer als een uitgebreid stuk toneel te zien wat ik tot op heden alleen kende van overleg tussen werkgevers en vakbonden. Ogenschijnlijk lichtjaren verschil te overbruggen, maar na een zogenaamd allerlaatste crisisoverleg (lees: een avondje zuipen, snuiven en gangbangen) is opeens de kou uit de lucht en worden allerlei eisen die eerst 'onbespreekbaar' waren, ingewilligd.

Voorspelling: met de deadline in zicht gaat May met dat griezelwijf van de DUP en nog een andere figuur naar Brussel, spreekt een nachtje met EU-kopstukken en gaat dan naar London met een akkoord waarin precies staat wat de EU wil, maar in zulke specifieke bewoordingen dat er daarna nog maandenlang in het VK over geruzied kan worden.

Het punt is: May had allang door een andere Toryfiguur kunnen worden vervangen. Politieke kopstukken zijn om stukken minder ten val gebracht. Maar de instigators willen niet, kunnen niet, durven niet. Ondertussen moeten ze wel steeds kleur bekennen en zo de achterban te vriend houden. En na afloop kunnen ze zeggen tegen diezelfde achterban: Sorry hoor, maar dit moest écht. Aan ons heeft het niet gelegen. We hadden geen opties meer.

Veel en veel beter om externe omstandigheden de schuld te geven dan om zelf verantwoordelijkheid te nemen. Uiteraard kost het twee jaar economische welvaart, maar hee, daar kun je dan ook weer mooi de EU de schuld van geven. En het gammon dat Brexit mogelijk maakte wordt links- of rechtsom toch wel genaaid door gespuis zonder moraal, dus per saldo verandert er eigenlijk bijna niks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Een goed overzicht van de Brexit-opties:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhIZXJwWsAAx9Ci.jpg

(De Haitian Divorce mist)

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 03-07-2018 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Laatst online: 10:56
Dus het gaat er om spannen vrijdag, de grote vergadering van Theresa May, gehouden op Checkers, het landgoed van de Premier. Het idee is dat Theresa haar derde iteratie van haar Brexit plan presenteert, en geruchten doen de ronde dat het plan erop neerkomt dat Engeland namens de EU invoer belasting gaat heffen. Ze zal eerst haar achterban moeten overhalen, maar zelfs als er goedkeuring komt is het nog maar de vraag of de EU ermee zal instemmen.

Er zitten namelijk nogal wat haken en ogen aan zo'n plan; ten eerste moet de EU de Engelse douane dienst dit werk toevertrouwen. Zoals eerder in dit topic aangehaald zijn er in het verleden al was onregelmatigheden geweest (aangaande nep goederen). Maar er zijn tal van andere zaken die gigantische vraagtekens oproepen, over regelgeving en kwaliteit van producten (mag Engeland voor haar eigen markt chloor kippen importeren uit de US?) Hoe zit het met de regelgeving van Engelse producten die naar de Europese markt willen, welke wetten gelden en welk gerechtshof wordt erkend? Regelgeving over de Noord Ierse grens waar blijkbaar met geen woord over wordt gerept, het opnieuw aanhalen van het wondermiddel "technologische hulpmiddelen" om alles goed bij te houden....

En als dit plan wordt afgeschoten door Boris en de rest van de harde Brexiters, wat dan? En als dit plan wordt afgeschoten door de EU wat dan?

De toekomst van Engeland staat op het spel dit weekend, Zaterdag horen ze de uitslag, Jammer genoeg lijkt het overgrote gros van de Britten zich alleen druk te maken over een pot voetbal dat gespeeld gaat worden, en lijkt wat er zich op politiek gebied afspeelt niemand iets te intereseren....

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Het is een plan dat nog steeds probeert onder FoM uit te komen en niet alle 4 freedoms respecteert. Nog steeds cherrypicking en dus zinloze tijdsverspilling.

Intussen is nu officieel dat de Vote Leave campagne de wet heeft overtreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

gambieter schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:44:
Intussen is nu officieel dat de Vote Leave campagne de wet heeft overtreden.
:?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

The elections watchdog has accused Vote Leave of illegal coordination with a student organisation, according to the campaign’s former chief executive, who took the extraordinary step of pre-empting the official investigation.

A preliminary investigation by the Electoral Commission has concluded that Vote Leave made a donation it should not have made to a smalller pro-Brexit group, according to Matthew Elliott, who ran the official Brexit campaign.
Het is een frame, maar tegelijk ook wel heel klein bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, tikje op de vinger, beetje het slachtoffer uithangen, en klaar. Er is niemand geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Virtuozzo schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:27:
Tja, tikje op de vinger, beetje het slachtoffer uithangen, en klaar. Er is niemand geïnteresseerd.
Men heeft inderdaad te veel geinvesteerd in het pyramidespel en moet nu verder. Omdat men niet eens Arron Banks, Russisch geld etc durft te onderzoeken, omdat daarmee ook leidende politici ten onder zouden gaan (Gove, Johnson etc).

Toch kan het wel belangrijk zijn elke zweem van legitimiteit of eerlijkheid van het Brexit referendum te verwijderen.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 04-07-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:37:
[...]

Men heeft inderdaad te veel geinvesteerd in het pyramidespel en moet nu verder. Omdat men niet eens Arron Banks, Russisch geld etc durft te onderzoeken, omdat daarmee ook leidende politici ten onder zouden gaan (Gove, Johnson etc).

Toch kan het wel belangrijk zijn elke zweem van legitimiteit of eerlijkheid van het Brexit referendum te verwijderen.
Voor wie? Het is gaan met de banaan, zolang dat het geval is zal zo'n overweging nergens komen. Integendeel, binnen kaders van eigen politiek spel is een inventaris van struikelen een toolbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Virtuozzo schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:50:
Voor wie? Het is gaan met de banaan, zolang dat het geval is zal zo'n overweging nergens komen. Integendeel, binnen kaders van eigen politiek spel is een inventaris van struikelen een toolbox.
Voor de Bijltjesdag die zal komen. Politieke carrieres die niet snel genoeg een gruwelijke dood kunnen sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
gambieter schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:53:
Voor de Bijltjesdag die zal komen. Politieke carrieres die niet snel genoeg een gruwelijke dood kunnen sterven.
Is dat niet naïef? Uiteindelijk zal het de EU zijn die de Britten niet geeft wat ze willen en de schuld krijgen van het falen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:57:
Is dat niet naïef? Uiteindelijk zal het de EU zijn die de Britten niet geeft wat ze willen en de schuld krijgen van het falen.
Ze zullen niet hun terechte straf krijgen (de guillotine en de galg zijn niet meer in gebruik), maar het zal de carrieres wel beschadigen. En je mag toch wel hopen dat de criminelen een keer gepakt worden?

Verder wel leuk hier:
@Gary_Lewis1
I submitted a hoax manuscript to a predatory journal. The finding? Politicians from the right wipe their ass with their left hand (and vice versa) - big breakthrough! Manuscript accepted w/o review. I then haggled the OA fee down to $0 - so here it is ->
http://crimsonpublishers.com/pprs/pdf/PPRS.000516.pdf
We recruited our participants from a leading UK political institution referred to colloquially as ‘Houses of Parliament’. All participants were well-known political figures, and included Boris Johnski, Teresa Maybe, and Placido Domingo (for a full list please contacts the corresponding author).
...
Unfortunately, the politician Nigel F. ‘Arage told the research assistant to ‘bog off’ when asked the hand-wiping question and so his data was necessarily excluded from the analysis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

gambieter schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:04:
[...]

Ze zullen niet hun terechte straf krijgen (de guillotine en de galg zijn niet meer in gebruik), maar het zal de carrieres wel beschadigen. En je mag toch wel hopen dat de criminelen een keer gepakt worden?
Wel leuk. Maar vrees dat er een veel grote shock to the system nodig is om weer tot een fatsoenlijke politiek te komen (in heel democratisch westen).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Virtuozzo schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:27:
[...]

In eerste instantie zal het grote publiek niet geïnteresseerd zijn, maar als er wetten overtreden zijn dan is er nog wel de small matter van juridische vervolging. Als dat op gang komt dan krijgt de zaak vanzelf een hoger profiel en kan het tot een domino-effect leiden als er additioneel bewijs ter tafel komt. In dit geval is het erg waarschijnlijk dat deze zaak niet uniek is en onderdeel van een wijdere strategie om het referendum te beïnvloeden. Kort gezegd: Let justice have its course.

Jouw opmerking van 'er is niemand geïnteresseerd' is eigenlijk symptomatisch voor de problemen rondom Brexit: Het publiek is volledig afgeleid van de zaken die er werkelijk om gaan, namelijk het handhaven van de wet en het rationeel beoordelen van de situatie.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:21:
[...]

In eerste instantie zal het grote publiek niet geïnteresseerd zijn, maar als er wetten overtreden zijn dan is er nog wel de small matter van juridische vervolging. Als dat op gang komt dan krijgt de zaak vanzelf een hoger profiel en kan het tot een domino-effect leiden als er additioneel bewijs ter tafel komt. In dit geval is het erg waarschijnlijk dat deze zaak niet uniek is en onderdeel van een wijdere strategie om het referendum te beïnvloeden. Kort gezegd: Let justice have its course.

Jouw opmerking van 'er is niemand geïnteresseerd' is eigenlijk symptomatisch voor de problemen rondom Brexit: Het publiek is volledig afgeleid van de zaken die er werkelijk om gaan, namelijk het handhaven van de wet en het rationeel beoordelen van de situatie.
Juridische vervolging, er is sprake van een mogelijke boete. Dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Je kan er blasé over doen maar feit is dat de wet is overtreden.

Als je daar je schouders over ophaalt dan draag je bij aan het probleem naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:42:

Als je daar je schouders over ophaalt dan draag je bij aan het probleem naar mijn mening.
Ik zelf zou er mijn schouders er niet over ophalen en vind het wel een ding. Maar laten we eerlijk zijn dat dit bij het grote publiek niet is. Er wordt een boete gegeven (want aanvechten levert publiciteit op) en de kous is af. Dat kun jij (en ik) wel niet leuk vinden, maar zal wel de realiteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:42:

Je projecteert. Ik doe er niet blasé over, ik merk op dat er geen consequenties aan verbonden zijn die impact zouden kunnen hebben gezien de bestaande omstandigheden en aanwezige collectieve perspectieven - in een procedure die de wet gevolgd heeft én volgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 04-07-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
Cyberpope schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:53:
[...]

Ik zelf zou er mijn schouders er niet over ophalen en vind het wel een ding. Maar laten we eerlijk zijn dat dit bij het grote publiek niet is. Er wordt een boete gegeven (want aanvechten levert publiciteit op) en de kous is af. Dat kun jij (en ik) wel niet leuk vinden, maar zal wel de realiteit zijn.
Ik zie het meer als een laatste redding om zonder al teveel gezichtsverlies het complete process om de EU te verlaten om te draaien. Wij zijn niet dom geweest als volk, het waren de Russen! Maar dan moet het volk wel weten wat voor een ramp ze tewachten staat als die harde Brexit er komt, ik heb geen idee of dit echt kan gaan gebeuren.

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Butler schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:58:
[...]

Ik zie het meer als een laatste redding om zonder al teveel gezichtsverlies het complete process om de EU te verlaten om te draaien. Wij zijn niet dom geweest als volk, het waren de Russen! Maar dan moet het volk wel weten wat voor een ramp ze tewachten staat als die harde Brexit er komt, ik heb geen idee of dit echt kan gaan gebeuren.
Daar is dit niet de ingang voor. Dat valt volledig buiten mandaat in die kwestie, al helemaal buiten kaders en beschikbare procedures.

De ingang voor zoiets is nationale politiek. En die heeft daar geen zin in. Tevens ook geen mogelijkheden toe, niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

The_Butler schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:58:
[...]

Nou... ik weet niet wat als meer beschamend gezien zou worden. Stemmen voor brexit of je laten manipuleren door de russen. Als ik moet gokken, denk ik dat de meeste mensen liever bij hun brexit standpunt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Cyberpope schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:53:
[...]

Als je het artikel leest dan zie je dat ze het wel aanvechten, wat me prima lijkt, dan is er nog een kans dat het blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:04:
[...]

Als je het artikel leest dan zie je dat ze het wel aanvechten, wat me prima lijkt, dan is er nog een kans dat het blijft hangen.
Vrees dat die - mogelijke - actie meer de slachtofferrol voor eigen bühne is dan iets anders. En ja, zoals @Cyberpope hierboven aangeeft, selectief geheugen, selectief perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:32

Killjoy

Klingon lawn products

David Davis is opgestapt...

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
En David Davis is out:
Brexit Secretary David Davis has resigned from the UK government.

[...]
A Brexiteer hailed his resignation as a "principled and brave decision".

Source: https://www.bbc.com/news/uk-politics-44761056
Wel een mooie spin. Als May straks geen deal met de EU kan maken zal ze dat ook wel weer mooi spinnen. Zo deed ze dat eergisteren:
No 10, she added, hoped the new commitments would unlock the next phase of talks with the rest of the EU but it was not yet clear how many, or what kind, of objections were raised.

Downing Street said the proposals marked a "substantial evolution" in the UK's position and would resolve outstanding concerns about the future of the border between Northern Ireland and the Irish Republic.

"This is a proposal that I believe will be good for the UK and good for the EU, and I look forward to it being received positively," Mrs May told the BBC.

Source: https://www.bbc.com/news/uk-politics-44747444
Toch mooi dat ze denkt dat de EU het plan wil als haar eigen minister (de Brexit minister nota bene) ervan wegrent. :+

Eerste BBC artikel is nu aangepast waarbij de volgende zin erbij gezet is (over BBC political editor Laura Kuenssberg):
She also said she believes another minister will be leaving with Mr Davis.
Als dat representatief is voor de Tories denk ik dat het niet meer naar de EU hoeft? Als het VK er niet mee instemt (het Britse parlement zou immers aan het eind ook nog een stem krijgen over de uiteindelijke deal) heeft het geen zin om ermee naar de EU te gaan lijkt me.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd1 op 09-07-2018 01:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ah, dus als we om zeg 8:30 een ijzingwekkende schreeuw horen uit het westen, dan zijn dat mensen zoals @gambieter die dat nieuws lezen bij het ontbijt :+

Maar dit verzin je toch niet? Is er eindelijk goedkeuring uit het Lagerhuis voor een [onwerkbaar*] plan, stapt de opper-onderhandelaar op. Nu kunnen ze dus een nieuwe onderhandelaar zien te vinden, die moet zich weer inlezen, kennismaken met alle bobo's van de EU, waardoor je dus nog meer tijd weggooit, tijd die al zo kostbaar is :F

Waar May mee kwam aanzetten is, hoe kan het ook anders, natuurlijk een onhaalbaar plan/akkoord/ding, het is dezelfde onzin die we al tijden horen: Wel de lusten, niet de lasten. Wel vrolijk een douane-unie willen hebben zodat je makkelijk handel kan drijven, maar voor personen gaat de grens wel dicht. Hoe vaak is het hen al uitgelegd dat de EU dat per definitie afkeurt?

En is al het gedoe rond Noord-Ierland eigenlijk al opgelost? Het laatste plan wat ik hoorde was een zeegrens maken, maar staat dat ook daadwerkelijk ergens in een akkoord, of kan May ook daar nog veranderingen in aanbrengen wanneer het haar uitkomt?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 9 juli 2018 @ 01:58:

Maar dit verzin je toch niet? Is er eindelijk goedkeuring uit het Lagerhuis voor een [onwerkbaar*] plan, stapt de opper-onderhandelaar op. Nu kunnen ze dus een nieuwe onderhandelaar zien te vinden, die moet zich weer inlezen, kennismaken met alle bobo's van de EU, waardoor je dus nog meer tijd weggooit, tijd die al zo kostbaar is :F
Het lagerhuis heeft er niet over gestemd toch? De goedkeuring (althans als we de statements van May moeten geloven dat haar kabinet op één lijn zit, die blijken nu al niet te kloppen :+ ) kwam van het kabinet: de ministers en de PM.

Het parlement krijgt natuurlijk wel een stem, maar niet nu. Het is niet de bedoeling dat ze ook nog aanpassingen en zo mogen maken, dat zou een mooie boel worden. >:)
British parliament will get vote on final Brexit deal

LONDON — Both houses of the British parliament will get a vote on the Brexit deal that Theresa May strikes with the European Union, the government said Tuesday.

Brexit minister David Jones told the House of Commons he expects this to happen “before the European Parliament debates and votes on the final agreement.”

Asked to clarify what happens if MPs and members of the House of Lords decide they don’t like the deal, Jones said “the vote will be either to accept the deal. Or there will be no deal.”

Source: https://www.politico.eu/a...-brexit-deal-theresa-may/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 02:09:
[...]

Het lagerhuis heeft er niet over gestemd toch? De goedkeuring (althans als we de statements van May moeten geloven dat haar kabinet op één lijn zit, die blijken nu al niet te kloppen :+ ) kwam van het kabinet: de ministers en de PM.

Het parlement krijgt natuurlijk wel een stem, maar niet nu. Het is niet de bedoeling dat ze ook nog aanpassingen en zo mogen maken, dat zou een mooie boel worden. >:)

[...]
Ah, verkeerd gelezen/opgevat dan. Dit maakt de zaak nog erger :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Laatst online: 17:17

Tribits

Onkruid vergaat niet

Waar May mee kwam aanzetten is, hoe kan het ook anders, natuurlijk een onhaalbaar plan/akkoord/ding, het is dezelfde onzin die we al tijden horen: Wel de lusten, niet de lasten. Wel vrolijk een douane-unie willen hebben zodat je makkelijk handel kan drijven, maar voor personen gaat de grens wel dicht. Hoe vaak is het hen al uitgelegd dat de EU dat per definitie afkeurt?
Had ook al lichtelijk zo'n vermoeden. Het werd gebracht als een oplossing maar klonk toch wel erg als 'dit gaan we de EU dicteren'. Het lijkt er op dat ze door de jaren heen er zo aan gewend zijn dat de EU zich in alle bochten wrong om ze aan boord te houden dat ze daar nu nog geen afstand van kunnen doen.

Groot Brittannië gedraagt zich haast alsof ze promotie hebben gemaakt en nu boven de EU staan, de EU ziet het geloof ik meer als een bittere scheiding na een jarenlang slecht huwelijk. Kern van het probleem is denk ik dat de hele Brexit daar op deze manier gebracht is: we laten ons niets meer vertellen door Europa maar gaan voortaan Europa vertellen hoe ze met ons samen mogen werken. Tsja, sounds good, doesn't work.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Tribits schreef op maandag 9 juli 2018 @ 02:32:

Groot Brittannië gedraagt zich haast alsof ze promotie hebben gemaakt en nu boven de EU staan, de EU ziet het geloof ik meer als een bittere scheiding na een jarenlang slecht huwelijk. Kern van het probleem is denk ik dat de hele Brexit daar op deze manier gebracht is: we laten ons niets meer vertellen door Europa maar gaan voortaan Europa vertellen hoe ze met ons samen mogen werken. Tsja, sounds good, doesn't work.
Tel daarbij op dat GB nog ruwweg in drieën gesplitst is: een derde voor brexit, een derde tegen en een derde die het niet weet (niet gestemd). Zo'n zelfde split (met iets andere verhouding, voor en tegen zo'n beetje 50/50) zit in de Britse regering (en bij Labour ook een beetje?).

Dat is sowieso al een onwerkbare situatie: regeren zonder voldoende meerderheid voor een van de opties om beslissingen te kunnen maken. Normaal wordt er binair gestemd, voor of tegen, maar deze vorm van regeren vergt initiatief: ze moeten gezamenlijk met een plan komen (want te groot voor een initiatiefwet van twee of drie MPs), niet alleen voor of tegen maar alle wetgeving die erbij komt kijken moet bedacht worden.

Vergelijk het met een overambitieus bouwproject waarbij het management totaal verschillende ideeën heeft van het resultaat en het budget, de arbeiders niet de juiste kennis hebben en met veel te weinig zijn en meer dan 25 andere partijen vetorecht hebben. Zo'n project wordt natuurlijk niet binnen de afgesproken termijn afgerond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 03:09:
[...]

Zo'n project wordt natuurlijk niet binnen de afgesproken termijn afgerond. ;)
Dat brengt dan weer de vraag terug wat er allemaal kan gebeuren als die voorbereidende werkzaamheden niet op tijd klaar zijn. Helaas is er weinig tot geen lijn te ontdekken in de voorspellingen daarover, zelfs niet van de Britten zelf. Meningen lopen uiteen van 'Brexit ook mogelijk zonder akkoord' tot 'armageddon voor Britse economie'. Vorige keer werden de waarschuwingen vooral afgedaan als bangmakerij vanuit de EU om de Britten tot een besluit te dwingen, maar volgens mij zijn er zo langzaam aan steeds meer partijen die zenuwachtig worden van de gedachte aan een ongeorganiseerde exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Tribits schreef op maandag 9 juli 2018 @ 03:54:
[...]

Dat brengt dan weer de vraag terug wat er allemaal kan gebeuren als die voorbereidende werkzaamheden niet op tijd klaar zijn. Helaas is er weinig tot geen lijn te ontdekken in de voorspellingen daarover, zelfs niet van de Britten zelf. Meningen lopen uiteen van 'Brexit ook mogelijk zonder akkoord' tot 'armageddon voor Britse economie'. Vorige keer werden de waarschuwingen vooral afgedaan als bangmakerij vanuit de EU om de Britten tot een besluit te dwingen, maar volgens mij zijn er zo langzaam aan steeds meer partijen die zenuwachtig worden van de gedachte aan een ongeorganiseerde exit.
Om bij de bouwprojectvergelijking te blijven: er zijn bepaalde regels om alles in goede banen te leiden. Als je een bouwproject wil beginnen op datum X, daarvoor allerlei aanbestedingen doet maar niet alle vergunning rondkrijgt dan zit je met een probleem. Afhankelijk van de regels die je met je aannemers afspreekt zul je die wat moeten betalen, ook als ze nog niet mogen beginnen.

In dit geval zijn de regels omtrent artikel 50 vrij duidelijk, alleen verlenging als alle EU lidstaten instemmen. Dat zal niet zo maar gebeuren. Als het VK uitstel wil en alle landen vinden dat op zich geen probleem; waarom zou een van die landen er dan niet toch een probleem van maken, al was het maar om er wat extra winst uit te halen (waarom weggeven als je er iets aan kunt verdienen)?

Als het vertrek doorgezet wordt zonder dat alle partijen weten hoe en wat (precies de situatie die nu al zo'n twee jaar speelt) dan is er per definitie chaos. Dat wij hier niet weten waar ze in het VK aan toe zijn is niet uniek, datzelfde speelt bij het bedrijfsleven (en de politiek, de meeste politici weten denk ik niet veel meer dan wij) daar. Voor de partij die zo pro-business is weten de Tories er een flinke puinhoop van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 04:20:
[...]

Om bij de bouwprojectvergelijking te blijven: er zijn bepaalde regels om alles in goede banen te leiden. Als je een bouwproject wil beginnen op datum X, daarvoor allerlei aanbestedingen doet maar niet alle vergunning rondkrijgt dan zit je met een probleem. Afhankelijk van de regels die je met je aannemers afspreekt zul je die wat moeten betalen, ook als ze nog niet mogen beginnen.
Nu is mijn ervaring met projecten dat er altijd wel op de een of andere manier een draai aangegeven wordt met wat extra budget en zelden op tijd op wordt geleverd. Met name die tweede is hier geen optie dus dat kan dan nog interessant worden.
In dit geval zijn de regels omtrent artikel 50 vrij duidelijk, alleen verlenging als alle EU lidstaten instemmen. Dat zal niet zo maar gebeuren. Als het VK uitstel wil en alle landen vinden dat op zich geen probleem; waarom zou een van die landen er dan niet toch een probleem van maken, al was het maar om er wat extra winst uit te halen (waarom weggeven als je er iets aan kunt verdienen)?
In dat opzicht verbaasde het mij nog al dat de Ierse kwestie nog steeds een behoorlijk punt van discussie is. Waarschijnlijk zal Ierland ook via de EU macht uitoefenen als GB met voorstellen komt die Ierland niet zinnen. Ik heb zo'n vermoeden dat je daarmee al het eerste Europese land te pakken hebt dat liefst zo snel mogelijk duidelijkheid heeft en niet mee zal werken aan verder uitstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Het hele idee is om tijd te rekken, nog maar 8 maanden en dan is het VK definitief uit de EU. Tot dat moment zouden de remainers het op een akkoordje kunnen gooien met Brussel, daarna is dat onmogelijk.

Het voelt als een voetbalwedstrijd waarbij men in de verlenging nog maar met 1 doelpunt voor staat en er alles aan gedaan wordt om penalties te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ah, dus als we om zeg 8:30 een ijzingwekkende schreeuw horen uit het westen, dan zijn dat mensen zoals @gambieter die dat nieuws lezen bij het ontbijt :+
Ik ben even in NL en het lijkt erop alsof ze erop gewacht hebben :+ . Thuis heb ik een kussen aan de muur gemonteerd om geen beschadigingen aan de stabiliteit van het huurhuis te veroorzaken.

The shitshower of stupidity gaat gewoon door. Het wordt de Hotel California Brexit genoemd:
You can check out
But you can never leave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

gambieter schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:16:

The shitshower of stupidity gaat gewoon door. Het wordt de Hotel California Brexit genoemd:

[...]
David Davies of de UK als geheel? :+

Eigenlijk kan de EU zelf ook kwalificeren, begin me zo langzamerhand af te vragen of de hoeveelheid anti-migrainepillen die verkocht wordt in Brussel de afgelopen paar maanden flink is gestegen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Er is nog geen risico op het Stockholm syndroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Holy.... echt, hoe krijgen ze het voor elkaar. Je moet het ze nageven, die britten zijn meesters van de komedie :P

Ik weet oprecht niet meer wat ik kan verwachten dat er nu gaat gebeuren. Het is overduidelijk dat er niks uit Chequers gaat komen, plus dat er nog een paar weken gerotzooid wordt om een nieuwe Brexit-minister te zoeken en/of een nieuwe strategie uit te werken. Maar ik zie het kabinet er 100% voor aan om vervolgens weer de meest incompetente route te kiezen en rechtstreeks voor de cliff-edge te gaan. Als ze er niet expliciet voor kiezen, dan zetten ze zichzelf wel op een of andere manier zo te kijk voor één van de lidstaten dat er landen tegen verlenging stemmen.

Of, nee, ik heb een nog betere fanfic bedacht: waarom niet het kabinet laten vallen en/of een nieuwe snap election nèt voor maart 2019. Dan kan iedereen z'n handen wassen van verantwoordelijkheid, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Leadership contest, dwz iemand die opstaat tegen May.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:28

vectormatic

Warlock of the doorlock

gambieter schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:29:
wie zou er zo gek zijn? de kans dat een ramp kan worden vermeden slinkt met de dag, nu may vervangen is politieke zelfmoord

May zal zelf de gifbeker leeg moeten drinken, en een paar dagen/weken nadat de uk in chaos verzinkt krijgt ze pas het verlossende mes in de rug

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Je moet dit niet proberen logisch of zelfs maar beredeneerd te bekijken. De brainslugs van Futurama zouden allang gestorven zijn door ondervoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

BoJo

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:28

vectormatic

Warlock of the doorlock

@gambieter Fair point, there is no place for reason and logic in this endeavour

Hoe dan ook, de britten dansen zichzelf zo steeds dichter naar de afgrond

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:40
gambieter schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:29:
Kan me amper voorstellen dat er ook nog maar iemand te vinden is die daartoe bereid is. Het zal in ieder geval een bijzonder korte carrière worden met over paar maanden een dramatisch einde.

Zouden memoires dan zoveel opleveren dat zelfs zo'n korte carrière nog lucratief is?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
Er komt om 9u BST al een reshuffle aan. Daar heeft May dan wel over nagedacht.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
alexbl69 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:16:
[...]

Kan me amper voorstellen dat er ook nog maar iemand te vinden is die daartoe bereid is. Het zal in ieder geval een bijzonder korte carrière worden met over paar maanden een dramatisch einde.

Zouden memoires dan zoveel opleveren dat zelfs zo'n korte carrière nog lucratief is?
Gove en BoJo. De vis en de bonobo aap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:38
alexbl69 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:16:
[...]

Een plek in de geschiedenis, zelfs als niet in een positief daglicht is, is erg aantrekkelijk. Bovendien kan je als het compleet mis gaat altijd nog grotendeels terecht de schuld geven aan May die de boel verziekt heeft en het volk dat zelf voor deze ramp gekozen heeft.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 13:46

Plasma_Wolf

Student

Nee, ik denk dat geen enkel lid van de Conservatives zo gek is om May nu te challengen. Ze weten allemaal dat May de hele shitstorm over zich heen krijgt. Van alle kanten wordt ze belaagd omdat ze het zogenaamd fout doet, maar niemand heeft een goed idee van hoe het wel moet, en hoe ze tegelijkertijd een achterban krijgen die groot genoeg is.

Ze wachten tot GB uit de EU is, en dan verraden ze May. Want de persoon die dan premier wordt is degene die Groot-Britannië uit de as zal laten herrijzen en ervoor zal zorgen dat iedereen naar hun luistert en het Britse Rijk weer aanbidt.

o.i.d.

Ik hoop alleen dat deze persoon (of dat nou BoJo of Moggy of iemand anders is) nog premier is wanneer het voor iedereen duidelijk wordt dat hun methode tijdens het proces nou precies is wat het land in de afgrond heeft gebracht, en dat die dan de tent wordt uitgejaagd met dezelfde mate van kritiek die May nu krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:49
Wordt vooral interessant wie Davis gaat vervangen. Als dat nu een softe brexiteer wordt dan is de verschuiving definitief na Chequers. Ik lees veel Gove, dan zou er waarschijnlijk niet veel veranderen in de houding, maar als het een vertrouweling van May wordt dan kan dat voor flink wat golven gaan zorgen.
Plasma_Wolf schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:03:
Ik hoop alleen dat deze persoon (of dat nou BoJo of Moggy of iemand anders is) nog premier is wanneer het voor iedereen duidelijk wordt dat hun methode tijdens het proces nou precies is wat het land in de afgrond heeft gebracht, en dat die dan de tent wordt uitgejaagd met dezelfde mate van kritiek die May nu krijgt.
Ik hoop dat jong UK hun mening vast blijft houden over de EU en dat we over 15 a 20 jaar het UK weer kunnen verwelkomen in de EU. Hangt natuurlijk ook af van hoe Brussel zich de komende decennia gedraagt maar als die weemoedige ouderen geen stem meer hebben hoop ik oprecht dat ze er weer bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Tja, ik had liever gezien dat ze nooit weggingen. Dit is simpelweg een half decennium verloren tijd voor GB, in politieke zin en in mindere mate ook economisch. En zonder goede reden ook nog eens, da's nog het ergste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Het heeft in zoverre nut gehad dat de Nexit, Frexit, Dexit, Bexit idioten zich nu voorlopig stil houden. Niet dat ze verstandiger of competenter zijn, maar ratten weten instinctief wanneer ze moeten schuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:29
HarmoniousVibe schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:17:
Er komt om 9u BST al een reshuffle aan. Daar heeft May dan wel over nagedacht.
Boris al geloosd ? Of heeft May daar de ballen niet voor ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 09-10 19:46
Eén van de onderliggende oorzaken is ook het debiele FPTP. Dat hebben al die andere landen niet.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
loekf2 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:04:
Boris al geloosd ? Of heeft May daar de ballen niet voor ?
Ze kan zich geen lozen veroorloven. Gaat er om wie DExEU krijgt. Trouwe volgeling, dwz Grayling (transport)? De man die in een zee van incompetentie nog negatief weet op te vallen.

Grapje op Twitter: Grayling in charge of the DExEU timetable? Departure delayed until 2045.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
gambieter schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:08:
[...]

Ze kan zich geen lozen veroorloven. Gaat er om wie DExEU krijgt. Trouwe volgeling, dwz Grayling (transport)? De man die in een zee van incompetentie nog negatief weet op te vallen.

Grapje op Twitter: Grayling in charge of the DExEU timetable? Departure delayed until 2045.
Groot-Brittannië heeft nieuwe brexit-minister

Raab is het geworden, die ken ik niet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Oh f***, da's weer een ideologische blinde.

*zucht*

Raab himself uit Jackass en Bam Margera's show zou nog een betere keuze zijn geweest.

[ Voor 45% gewijzigd door gambieter op 09-07-2018 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
gambieter schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:53:

*zucht*

Raab himself uit Jackass en Bam Margera's show zou nog een betere keuze zijn geweest.
Inderdaad een van de gezichten zo te lezen van het Leave kamp, dus een "true believer".

Ik heb steeds meer, laat maar gebeuren zo'n harde brexit, inpakken en wegwezen. Terwijl ze eigenlijk voor een soort Noors model moeten gaan. Maar het is nogal ideologisch daar.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

het klinkt alsof jullie >0.01% kans zagen dat het geen true believer zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
mux schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:14:
het klinkt alsof jullie >0.01% kans zagen dat het geen true believer zou zijn.
Ik vind het pappen en nathouden of gevalletje divide & conquer, maar of het slim is. Als je de onderhandelingen blijft geven aan een Brexit hardliner (= geen geld terugbetalen, geen EU regels zelfs geen EER, Ierland kan de boom in) wordt het nooit wat. Maar denk dat May niet anders kan. Als ze iemand uit het stay kamp het laat doen, mag ze d'r koffers pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 16:43
loekf2 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:49:
[...]

Ik vind het pappen en nathouden of gevalletje divide & conquer, maar of het slim is. Als je de onderhandelingen blijft geven aan een Brexit hardliner (= geen geld terugbetalen, geen EU regels zelfs geen EER, Ierland kan de boom in) wordt het nooit wat. Maar denk dat May niet anders kan. Als ze iemand uit het stay kamp het laat doen, mag ze d'r koffers pakken.
Gewoon tactisch. De beste stuurlui staan aan wal. Zou je een stayer zijn tanden stuk laten bijten op de onderhandelingen met de EU dan had het leave-kamp altijd het gelijk aan zijn zijde. May denkt: laat ze het lekker zelf doen! Daar mee snoert ze het leave-kamp gelijk de mond. Ongeacht de uitkomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Afbeeldingslocatie: https://www.garybarker.co.uk/files/gove-johnson-farage-brexit-cartoon.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mercurynews.com/wp-content/uploads/2017/06/maytoon10.jpg

Afbeeldingslocatie: https://jeffreyhill.typepad.com/.a/6a00d8341d417153ef01bb096e83f4970d-800wi

Meer kan ik er echt niet van maken. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
gambieter schreef op zondag 1 juli 2018 @ 04:41:
Zag net dit: Interviewing Sir Humphrey

[...]

Dit kan wel in meerdere politieke topics gedumpt worden...
H: I learned long ago that nobody is easier to steer than an ideologue. They’re so obsessed with the carrot that they don’t see you making the stick longer.
Ah, wat mis ik 'm ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De Leave.eu campagne staat er ook weer lekker bij met blijkbaar nog wat extra ontmoetingen met Russisch ambassade personeel.

https://www.theguardian.c...cials-as-many-as-11-times

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

gambieter schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:53:

*zucht*
Was even aan het zoeken naar wat achtergrondinformatie over de man. Markante quote uit de Sun in oktober 2017:
Also, the only responsible thing for the UK government to do is prepare for all possible outcomes from negotiations, including the failure to reach a deal.
En in februari dit jaar in een interview met Sky:
Dominic Raab says he doesn't believe the UK will be in any form of customs union post-Brexit,"at least as conceived in international trade practice"
Andere bronnen (Yahoo/Bloomberg) bestempelen hem dan wel weer als relatief anti-Brexit vriendelijke uit het pro-Brexit kamp:
Raab is firmly in the Brexit camp, but acknowledges that many voters in his constituency southwest of London felt strongly the other way. Since the 2016 referendum he has adopted a policy of meeting one anti-Brexit constituent a week to hear them out.
maar melden dan tegelijkertijd weer
He is a libertarian lawyer whose instincts are for a hard Brexit, making his willingness to accept the job of selling a soft one a surprise. His decision could also damage his long-nursed prospects of one day leading the Tories.
Dat kan nog interessant worden, klinkt niet echt alsof dit nu een stabiele situatie op gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Libertariër .. is nog zacht uitgedrukt. Hij is gelovige pur sang. Raab is een lichtgewicht die gepositioneerd wordt om te slachtofferen, met de intentie om dat in de schoenen van zijn Europese tegenhanger te schuiven. Men verkijkt zich wel op een trekje van hem, dat pur sang. Hij ziet afbraak als iets positiefs.

Laten we zeggen, niet echt een constructief signaal naar buiten toe. Weeral louter een signaal naar binnen toe. Maar de mentaliteit van Raab is gekend, en zal als dusdanig genomen worden. London geeft dus toch een signaal naar buiten toe, ook al heeft men daar weinig over nagedacht.

Als de achterkamers nou eens bezocht werden dan was dit nog niet zo erg. Daar komt van Britse zijde echter niemand meer behoudens die paar vanuit een heel ander perspectief (NATO) proberen te onderhandelen - maar zonder mandaat of gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
Virtuozzo schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:52:
Laten we zeggen, niet echt een constructief signaal naar buiten toe. Weeral louter een signaal naar binnen toe. Maar de mentaliteit van Raab is gekend, en zal als dusdanig genomen worden. London geeft dus toch een signaal naar buiten toe, ook al heeft men daar weinig over nagedacht.
@Virtuozzo Wat denk jij dat de uitkomst van dit hele verhaal gaat worden, volgend jaar maart?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Ondertussen is Boris 'zoek':
BUT now the source rings back and says they're not sure Boris did turn up to Cobra after all.
He was scheduled to but no one knows where he is.
Zelfs Halbe Zijlstra is een kundige en eerlijke professional vergeleken met deze clown... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Butler schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:56:
[...]

@Virtuozzo Wat denk jij dat de uitkomst van dit hele verhaal gaat worden, volgend jaar maart?
Meer van hetzelfde. Tegen die tijd is mijn verwachting dat heel andere onderwerpen bepalend gaan worden. Primair kwesties van collectieve veiligheid e.d.
hoevenpe schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:00:
Ondertussen is Boris 'zoek':

[...]

Zelfs Halbe Zijlstra is een kundige en eerlijke professional vergeleken met deze clown... :P
Je kan de twee niet vergelijken in dat opzicht. Halbe is geen gelovige, zogezegd. Waar ze wel overeenkomst in hebben is hun afhankelijkheid van loyaliteitsnetwerk in afwezigheid van eigen competenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
[quote]Virtuozzo schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:19:
[...]
Meer van hetzelfde. Tegen die tijd is mijn verwachting dat heel andere onderwerpen bepalend gaan worden. Primair kwesties van collectieve veiligheid e.d.
[...]

Ik bedoelde met mijn vraag of je denkt dat het een harde Brexit gaat worden of dat het allemaal met een sisser af zal lopen?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 13:33
Diplomatiek wordt de soep nooit zo warm gegeten als ze wordt opgediend. Er komt een nachtelijk akkoord over vliegtuigen, havencontroles, Ierse grens, Europese burgers dat voorlopig alles blijft zoals het is en de akkoorden zull in stukjes gesplitst worden.

Ze zijn dan geen lid van de Eu maar alles blijft zoals het was ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

loekf2 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:49:
[...]

Ierland kan de boom in
Lastig in schatten hoe het daar precies uit gaat pakken, maar exemplarisch voor het gegeven dat niets doen ook geen optie is. Volgens mij zit de EU hier ook nog wel lichtelijk in een spagaat. Als geheel maakt het ze weinig uit of de grens tussen de republiek en noord Ierland een echte buitengrens wordt, maar voor zover ik begrepen heb is de republiek daar (als EU lid) falikant op tegen.

De grens is nu een open grens en als dat zo blijft zou je dus een open buitengrens over houden. Ook niet echt een optie. De zeegrens optie leek volgens mij tot nu toe het meest reëel, maar dat vereist dan weer dat de UK een soort van binnengrens krijgt en daar zullen de Britten zelf dus aan mee moeten werken/verantwoordelijk voor zijn.

En dan is er volgens sommigen nog het risico dat de IRA gebruikt maakt van de frustratie en onzekerheid en zijn kans schoon ziet om het een verzwakt UK nog een stuk lastiger te maken door de wapens weer op te pakken. Kleine kans, maar Noord Ierland heeft de UK al vaker meer hoofdpijn bezorgd dan ze ooit hadden kunnen vermoeden.
The_Butler schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:32:
[quote]Virtuozzo schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:19:
Ik bedoelde met mijn vraag of je denkt dat het een harde Brexit gaat worden of dat het allemaal met een sisser af zal lopen?
Ergens vraag ik me af of het scenario waar ze nu op af lijken te stevenen aan te merken is als een harde Brexit. Het idee van een harde Brexit was volgens mij dat er dan met iedere handelspartner individuele afspraken gemaakt zouden worden, mogelijk een pact gesloten zou worden met bijvoorbeeld de VS. Op het moment geloof ik dat er vooral veel politici betrokken zijn die weten wat ze niet willen, maar geen idee hebben wat ze dan (binnen realistische grenzen) wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Tribits schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:59:
[...]
Ergens vraag ik me af of het scenario waar ze nu op af lijken te stevenen aan te merken is als een harde Brexit. Het idee van een harde Brexit was volgens mij dat er dan met iedere handelspartner individuele afspraken gemaakt zouden worden, mogelijk een pact gesloten zou worden met bijvoorbeeld de VS. Op het moment geloof ik dat er vooral veel politici betrokken zijn die weten wat ze niet willen, maar geen idee hebben wat ze dan (binnen realistische grenzen) wel willen.
Zijn ze bij al die EU landen aan het verkeerde adres, omdat de EU (28 landen + EER landen als Noorwegen en Zwitserland ?) als een blok optreden bij handelsverdragen. Aan de andere kant komen ze een steeds meer protectionistische regering tegen. Succes als wannebe-supermacht met 50 miljoen inwoners.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:08

mb1

En ook Broris Johnson houd het voor gezien!

https://nos.nl/l/2240643

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:30
LOOOOL Boris Johnson stapt ook op https://nos.nl/artikel/22...rits-kabinet-wankelt.html

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Drakin-Korin schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:53:
Diplomatiek wordt de soep nooit zo warm gegeten als ze wordt opgediend. Er komt een nachtelijk akkoord over vliegtuigen, havencontroles, Ierse grens, Europese burgers dat voorlopig alles blijft zoals het is en de akkoorden zull in stukjes gesplitst worden.
Vergeet niet dat de echte onderhandeling gevoerd moeten worden met de EU, en die hebben al aangegeven dat het geen buffet wordt waar je naar harte lust van op kan scheppen en laten liggen wat je niet belieft. Los daarvan zijn die ook niet zo van de nachtelijke dealtjes. De EU heeft er zonder meer ook belang bij dat er een akkoord komt, maar volgens mij toch wel een stuk minder dan het VK.
Ze zijn dan geen lid van de Eu maar alles blijft zoals het was ...
Ja, maar dan zonder uitzonderingspositie en zonder enige inspraak. Dat zou wel de grootst denkbare nederlaag voor het Brexit kamp zijn. Begrijpelijk dat de een na de ander opstapt. Iets met ratten en een zinkend schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Haha wat een clown. :+

De Chequers overeenkomst waar iedereen zich achter schaarde heeft het nog geen 3 dagen gered. Wat een chaos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik vroeg me af of de clusterfuck groter kon worden.

Nu BoJo opstapt weet ik het antwoord: Ja, het kan altijd groter.

Exit May?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Het toont wel aan hoe anders een kabinet werkt in Groot-Brittanië. Hier in Nederland praat het kabinet met een mond. Ongeacht wat een minister persoonlijk vind, de eenheid van het kabinet gaat voor.

Pas als er zo'n grote ruzie losbarst dat een hele partij niet meer wil, dan stappen mensen op. En dan is het de hele partij die met een andere mond praat dan de rest van het kabinet. Een minister van bijvoorbeeld D66 zal niet zeggen "ik wil nog wel blijven" als de anderen allemaal zeggen "wij willen weg"

*Mensen die opstappen omdat ze niet in staat blijken om een probleem aan te pakken valt hier natuurlijk niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Een leadership challenge kan bijna niet uitblijven.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:56

Standeman

Prutser 1e klasse

Heeft iemand een idee of er nog meer pro-hard-brexit ministers zijn? Straks loopt het halve kabinet weg :X

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

R.I.P Britannia, Britannia sank beneath the waves. Britton's just became The City its slaves. O-) :N

Echt niet te geloven. Hoe ongelofelijk incompetent kan je zijn dat je een land op deze manier de afgrond in stuurt en dan doodleuk wegloopt omdat je niet in staat bent tot het simpelste overleg of samenwerking binnen een partij. :X

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Standeman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:17:
Heeft iemand een idee of er nog meer pro-hard-brexit ministers zijn? Straks loopt het halve kabinet weg :X
Gove, Fox en Leadsom zouden nu ook moeten gaan lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Dit is dé kans voor May om een aantal capabele mensen aan te nemen en de realiteit in te zien.

Maar goed, ze liet zich door twee doorgedraaide adviseurs influisteren dat er een tussentijdse verkiezing moest komen, en we zien het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Wordt nog leuk, May moet nog naar het parlement vanmiddag om haar medium-soft brexit te verdedigen. Dat wordt oorlog. Zend de BBC dat uit ? Altijd leuk, hard tegen hard daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het enige wat daar nog positief gezien kan is dat May de Brexit afblaast en direct daarop haar ontslag aanbiedt. Alleen zo kunnen mensen hun ziel nog redden.

Wat een puinhoop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik vind het een lading lulkoek in dat house of commons. Er wordt maar wat geschreeuwd en de mensen die inhoudelijk goed verdedigde punten hebben komen nauwelijks aan het woord.

Edit: artikeltje van YouGov, waarin wordt geschreven dat de harde brexiteers hun vertrouwen in May verliezen. Daarbij ook een kleine poll, en wie heeft de grootste kans om premier te worden als May verdwijnt? Moggy.

https://yougov.co.uk/news...gn=tory_members_july_2018

Alsof je Staphorst vraagt om alle beslissingen over Nederland te nemen :?

[ Voor 57% gewijzigd door Plasma_Wolf op 09-07-2018 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03

franssie

Save the albatross

Gênant dekt de lading gewoon niet meer - ik heb er geen woorden meer voor.
* franssie pakt popcorn en zet zo maar eens de BBC aan.

edit:// oh ja Wimbledon is belangrijker natuurlijk :X ;w

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 09-07-2018 16:31 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Volgens mij moeten we de hele Brexit-toestand, van begin tot eind, verfilmen. Kunnen we het daarna als Hollywood-script voor een slapstick/comedy verkopen.

Echt, het is te lachwekkend voor woorden. Zo lachwekkend en triest, dat het vanzelf weer leuk wordt.

Hoe de UK hun eigen land grandioos ten gronde richt, en weer 40 jaar terug in de tijd gaat. De meeste landen kiezen voor vooruitgang, de UK wil blijkbaar zware achteruitgang.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03

franssie

Save the albatross

wildhagen schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:30:
<>
de UK wil blijkbaar achteruitgang.
De stemmers die voor het verlaten van de EU stemden wilden inderdaad terug naar de jaren 70 ... nou hier komen ze! Succes met de roestende vauxhalls :+ (dat Vauxhall (na notabene een Duitse overname) nu onder PSA valt is sowieso al te grappig voor woorden - ja ze zijn structureel goed bezig in dat land, ik heb oprecht met de andere landen van het VK te doen, al vraag ik mij waar die V nu voor staat).

[ Voor 29% gewijzigd door franssie op 09-07-2018 16:39 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
franssie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:32:
[...]

De stemmers die voor het verlaten van de EU stemden wilden inderdaad terug naar de jaren 70 ... nou hier komen ze! Succes met de roestende vauxhalls :+ (dat Vauxhall nu onder PSA valt is sowieso al te grappig voor woorden).
Hopelijk is het wel een mooi voorbeeld voor de figuren die hier in NL roepen dat we de EU moeten verlaten. Die willen in NL blijkbaar ook zo'n puinhoop veroorzaken als het nu in de UK aan het worden is :P

En toch zou het me niet verbazen als de chaos en puinhopen daar nog een stuk groter en heftiger worden. De deadline nadert, en inhoudelijk is er nog zo goed als niks beslist. Daarvoor is iedereen te druk met elkaar de tent aan het uitvechten....

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 71 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.

Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.

Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.