Brexit en de Britse politiek Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 109 Laatste
Acties:
  • 417.583 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:05

Kid Buu

Huh, Pietje?

Allicht is de reactie op de financiële markten overtrokken, maar niet zonder reden. Een brexit is een enorm significant gebeuren wat weleens als katalysator kan dienen voor andere landen die ook uit de EU willen stappen.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 10:44
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:07:
Ik vind al dat gezever over de vermindering van waarde van de GBP en de neerwaarste druk op de beurzen, de olieprijs and whatnot, zwaar overtrokken. Het is een signaal; niks meer, niks minder. Als één of andere bankier een keer een scheet laat waar anderen bij zijn gaan de beurzen al omlaag. Dit is een korte-termijnschokreactie die zich de komende dagen echt wel gedeeltelijk zal herstellen. Het gaat om de langetermijneffecten. En daar is nog helemaal niks over te zeggen, omdat het nu gaan om hoe ze de EU gaan verlaten en wat voor deal er daarna komt.
Deels mee eens. Centrale banken zullen actie ondernemen en de effecten van een Brexit zullen we pas op langere termijn te weten te komen. Tot die tijd heb je echter meer onzekerheid en daar houden beleggers over het algemeen niet van dus dat zou beurzen moeten drukken.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:40
Schop in de ballen van Brussel. Heerlijk. Nu maar zien hoe dat afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Niet alleen het britse pond is omlaag gegaan maar een heleboel aandelen, ook in andere landen. Onverwacht dit.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:06
Euro heeft ook een flinke tik gehad.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

euro lijkt me logisch, australische aandelen wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 17:30
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:07:
Ik vind al dat gezever over de vermindering van waarde van de GBP en de neerwaarste druk op de beurzen, de olieprijs and whatnot, zwaar overtrokken. Het is een signaal; niks meer, niks minder. Als één of andere bankier een keer een scheet laat waar anderen bij zijn gaan de beurzen al omlaag.
Dit is geen normale val, de laatste keer dat de pond zo laag stond was 1985. De pond is binnen een paar uur 12% van z'n waarde kwijt geraakt, dat kun je toch niet zo schouderophalend afdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Vrijwel alle beurzen zullen dalen omdat een Brexit meer onzekerheid betekent. Op de hele korte termijn is het wachten op hoe de centrale banken zullen gaan ingrijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:01
VK denkt dat wij als Europa ze hard nodig hebben. Ik denk dat het ze hard gaat tegenvallen.
Maar ja, zo denkt het VK dat de gehele wereld niet zonder ze kan.

Met wat mazzel treedt er nu een zelfreinigend vermogen in bij alle banken.

[ Voor 19% gewijzigd door maartend op 24-06-2016 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Chief-XL schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:17:
Vrijwel alle beurzen zullen dalen omdat een Brexit meer onzekerheid betekent. Op de hele korte termijn is het wachten op hoe de centrale banken zullen gaan ingrijpen
Oh vandaar, dan zal het effect wel redelijk beperkt blijven in veel gevallen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
http://www.reuters.com/ar...nthem&utm_source=facebook

"Japanese Finance Minister Taro Aso said he would hold a news conference (...) after a surge in the yen on fears of a possible exit by Britain from the European Union."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Salvatron schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:17:
[...]

Oh vandaar, dan zal het effect wel redelijk beperkt blijven in veel gevallen neem ik aan.
Niet dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ongelooflijk, UKIP interview op de BBC. Ze hebben geen clue wat ze nu eigenlijk moeten gaan doen.

'We need to be calm'. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-06-2016 06:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-10 16:13

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik denk dat VK best onderschat wat voor impact het zal hebben op hun import beleid en dergelijken.
Nu vanwege de EU zitten ze op lage VAT wat straks mogelijk gaat veranderen.
Hoe denk je dat de bedrijven gaan reageren als de VAT niet meer 6% maar ineens 21% wordt.

Zelf werk ik in de bloemen en er gaat redelijk wat naar de UK, dat zal met een hogere VAT ineens een stuk instorten en veel meer rechtstreeks plaats moeten vinden vanuit verschillende landen etc.
Dat is slechts 1 stukje van het verhaal natuurlijk, maar denk dat het sowieso een slechte zaak is.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
De_Bastaard schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 00:09:
Ja, jammer als ze inderdaad zouden blijven.

Als het inderdaad zo is krijgt de UK dadelijk zijn zin. Lagere afdracht, minder migranten... En dat is precies wat er mis is met de hele EU. Zolang je maar hard schreeuwt en dreigt, krijg je je zin.
Kanttekening dat het VK veel afdroeg aan Brussel en ook geregeld even de extra rekening kreeg, ook als het normaliter zijn huishoudboekje op orde had. Het andere land in die situatie is *badabum tsss* Nederland. Weet je nog een paar jaar geleden? Zowel VK als NL deden er alles aan om hun zaakjes op orde te hebben, en dan toch durfde Brussel nog even om extra zak geld te vragen.

De EU is niet eerlijk en denkt te sociaal, rijkere landen moeten veel meer bijdragen en halen er veel minder voordeel uit dan arme landen. Het is al zo vaak gesteld: de EU is echt interessant voor oost/zuid Europa, die landen worden er beter op, hence waarom ze allemaal willen aansluiten. West/Noord-Europa wordt er alleen maar minder op omdat ze de rest moeten dragen. En dan hebben we het nog niet eens over de effecten die de gemiddelde inwoner van zon land ervaart. En dat is nou precies waar het VK schoon genoeg van heeft. En ik geef ze volledig gelijk.

Ik hoop dat Brussel eens gaat nadenken hoe die desinteresse vanuit west-Europa toch komt. Het concept EU is goed, alleen het is een volledig vergroeid monster geworden. En anders dat er nog vele landen mogen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:20:
Ongelooflijk, UKIP interview op de BBC. Ze hebben geen clue wat ze nu eigenlijk moeten gaan doen.

'We need to be calm'. |:(
Kan het niet horen. Wat wordt er ongeveer gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Trouwens, dat Noord-Ierland nu ook een "remain"-meerderheid heeft, geeft te denken dat zij wellicht ook hun ideeën over wat precies de grens moet zijn gaan heroverwegen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Komt erop neer dat we maar moeten negeren dat de markten in paniek zijn en dat het allemaal niet zo ingewikkeld is om eruit te stappen, maar we weten niet hoe dat er specifiek allemaal uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:24:
Komt erop neer dat we maar moeten negeren dat de markten in paniek zijn en dat het allemaal niet zo ingewikkeld is om eruit te stappen, maar we weten niet hoe dat er specifiek allemaal uitziet.
Was voorspeld he, dat de beurzen eventjes van slag zouden zijn. Stabiliseert wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Laatst online: 02:05

Kid Buu

Huh, Pietje?

Rubman schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:20:
Ik denk dat VK best onderschat wat voor impact het zal hebben op hun import beleid en dergelijken.
Nu vanwege de EU zitten ze op lage VAT wat straks mogelijk gaat veranderen.
Hoe denk je dat de bedrijven gaan reageren als de VAT niet meer 6% maar ineens 21% wordt.

Zelf werk ik in de bloemen en er gaat redelijk wat naar de UK, dat zal met een hogere VAT ineens een stuk instorten en veel meer rechtstreeks plaats moeten vinden vanuit verschillende landen etc.
Dat is slechts 1 stukje van het verhaal natuurlijk, maar denk dat het sowieso een slechte zaak is.
Ehm sorry maar waar heb je het in vredesnaam over? Binnen de EU hebben we een vrijwel geharmoniseerd BTW tarief wat in bijna elk land op de 20% ligt met wat uitgezonderde producten die op een lager tarief liggen. BTW is wel de minste implicatie die er zal zijn.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:24:
Net zo dom als dattie een groot smoel heeft. Dringt nu langzaam tot hem door dat hij een heel land in een recessie dondert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Kaap schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:25:
[...]

Was voorspeld he, dat de beurzen eventjes van slag zouden zijn. Stabiliseert wel weer.
Dat is wat UKIP zegt ja, niks doen, komt goud.

Punt is dat je dat niet zeker weet en dat ze naast 'komt goud' geen backup plan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:35
Wat ik een beetje vreemd vind is dat zelfs politici het nu hebben over de enorme veranderingen die nu gemaakt kunnen worden, blabla. Zelf heb ik het idee dat er met dezelfde politici weinig gaan veranderen, ongeacht het binnen of buiten de EU is. Ik ben het er wel mee eens dat er heel wat moet veranderen in de politiek (ga er voor het gemak even vanuit dat de situatie vergelijkbaar met Nederland is, ben niet supergoed op de hoogte van de Britse politiek),maar ik zie dat met dezelfde politici niet gebeuren.

En ja, het is wel makkelijk om dat als zelfstandig land op te lossen (zonder de bemoeienis en het logge apparaat van Brussel) , maar ik zie dat toch nog niet zo snel gebeuren. Ben dan ook echt wel benieuwd wat er in de toekomst gaat gebeuren. Ik denk iig wel dat er een stuk meer moet gebeuren dan alleen deze vote als ze willen dat er echt wat gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
Voor Nederland is het denk ik vervelend. Het VK was vaak een remmende factor als de EU plannen had teveel macht naar zich toe te trekken en die factor raak je nu kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Kaap schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:25:
[...]

Dit is pas het begin van de onzekerheid. Wat gaat Schotland doen? Gaat Ierland unificeren? Gaat het VK artikel 50 van het verdrag van Lissabon in werking stellen, zo ja, wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd1 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:27:
[...]

Dit is pas het begin van de onzekerheid. Wat gaat Schotland doen? Gaat Ierland unificeren? Gaat het VK artikel 50 van het verdrag van Lissabon in werking stellen, zo ja, wanneer?
Laatste ws wel, daar gaat het in principe toch om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
D-e-n schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:27:
Voor Nederland is het denk ik vervelend. Het VK was vaak een remmende factor als de EU plannen had teveel macht naar zich toe te trekken en die factor raak je nu kwijt.
Sommigen in dit topic zien dat dus juist als voordeel. Kan het vanuit Brussel allemaal nog sneller door onze strot geschoven worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Sinn Fein gaat nu ook lekker in de shit roeren; Noord-Ierland heeft sterk remain gestemd en zij roepen nu om een referendum voor een United Ireland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kaap schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:28:
[...]

Sommigen in dit topic zien dat dus juist als voordeel. Kan het vanuit Brussel allemaal nog sneller door onze strot geschoven worden ;)
VK was niet zozeer remmen alswel blind blokkerend. Ze denken nog steeds een wered\ldmacht te zijn, in principe is het verworden tot het Texel van de Atlantische Oceean. Leuk, maar niet echt ter zake doend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

maartend schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:28:
[...]

Het referendum is niet bindend dus ze kunnen 't nog negeren.

(Doen we hier ook tenslotte dus waarom niet.)

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 24-06-2016 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:28:
[...]

Daar zouden de tories het nog weleens oneens over kunnen zijn.
Mr Cameron said in the event of a Leave vote, he would activate Article 50 of the 2009 Lisbon Treaty without undue delay - setting in motion the process of withdrawing from the European Union. George Osborne has suggested this could happen within two weeks of a leave vote.
Once Article 50 is triggered, there is no way back into the EU unless by unanimous consent from all other member states.
But quitting the EU is not an automatic process - it has to be negotiated with the remaining members. These negotiations are meant to be completed within two years but the European Parliament has a veto over any new agreement formalising the relationship between the UK and the EU.
Leave campaigners Boris Johnson and Michael Gove have said there is no need to trigger Article 50 immediately. Only after extensive informal talks with other EU members and the European Commission will it become clear whether and how to trigger Article 50, Vote Leave has said.
The idea would be to allow other EU leaders the time to realise they need a "friendly" trade deal with the UK to continue exporting their consumer goods into the British market without tariffs.
Also Britain could, technically, ignore all of this, the Vote Leave campaign says, and simply write the EU out of its laws, although that wouldn't make future negotiations any easier.
http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-eu-referendum-36420148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Bijltjesdag in White Hall vandaag vermoed ik, ik vraag me af of Cameron het weekend haalt. Maar hij zou eigenlijk moeten blijven en de fucking mess die hij grotendeels eigenhandig heeft veroorzaakt om in het pluche te blijven te gaan managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
CyBeR schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:31:
[...]

Het referendum is niet bindend dus ze kunnen 't nog negeren.
Dat gaat echt niet gebeuren.
Cammeron dacht blufpoker te spelen om aan de macht te blijven, die vuurt nu terug. Maar hij gaat echt wel art. 50 in gang zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Is toch typisch dat ze vanwege een paar procent verschil eruit willen gaan. Zo'n grote verandering om een paar %. Ik vraag me ook af hoe het verder gaat met europa, of misschien het hele systeem uit elkaar valt oid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
En ze gaan ook weinig toegegooid krijgen van de EU. Die gaan totaal nix weggeven en gaan het VK als voorbeeld stellen wat er gebeurt als je uitstapt.

En van mij mag het.
Men wilde een spelletje spelen wie het verst kon plassen, dan mogen ze het spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door maartend op 24-06-2016 06:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
D-e-n schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:27:
Lekker mee door gaan en binnen een jaar of 2 komt er een NEXIT :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
maartend schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:35:
En ze gaan ook weinig toegegooid krijgen van de EU. Die gaan totaal nix weggeven en gaan het VK als voorbeeld stellen wat er gebeurt als je uitstapt.
Ik denk dat dat de knee jerk reactie is maar ik vermoed dat de EU vooral achterover zal hangen totdat de UK zijn kaarten op tafel legt; zij zijn nu aan zet en een open houding naar de UK toe kan op de lange termijn een betere relatie opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Wellicht dat je deze redenering zelfs kunt voeren voor de VS (afhankelijk van wat de verkiezingen daar brengen), die zullen ook liever een sterke Europese partner hebben dan losse fragmenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

glnk schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:36:
[...]

Nee hoor. Nederlanders zijn godzijdank niet dom en vóór lidmaatschap van de EU.

(Ze zijn 't niet met alle EU-beleid eens maar zien 't lidmaatschap wel als positief voor het land als geheel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
CyBeR schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:40:
[...]

(Ze zijn 't niet met alle EU-beleid eens maar zien 't lidmaatschap wel als positief voor het land als geheel.)
Mag ik toch hopen. Dom besluit van de Britten dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zal iig weer een stuk goedkoper worden om in de VK op vakantie te gaan.
De euro zal nu ook zakken, maar afhankelijk van hoe stevig ze de artikel 50 onderhandelingen voeren denk ik dat de pond weer heerlijk richting de 1:1 zal gaan met de euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Nigel Farage claims he's won Brexit 'without a bullet being fired'

oh mijn god, hoe fucking dom kun je zijn. Ze is pas een week geleden neergeschoten.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
In die zin ben ik blij dat ik vanaf vandaag weer een euro salaris heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 08-10 12:33
Trevor schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:45:
Nigel Farage claims he's won Brexit 'without a bullet being fired'

oh mijn god, hoe fucking dom kun je zijn. Ze is pas een week geleden neergeschoten.
Inderdaad. Vrij tactloos. Maar goed, daar heeft hij nooit bekend om gestaan...

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:46:
[...]

Inderdaad. Vrij tactloos. Maar goed, daar heeft hij nooit bekend om gestaan...
Als het een vent is stapt zijn partij per vandaag uit het Europees parlement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Kid Buu schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:25:
[...]

Ehm sorry maar waar heb je het in vredesnaam over? Binnen de EU hebben we een vrijwel geharmoniseerd BTW tarief wat in bijna elk land op de 20% ligt met wat uitgezonderde producten die op een lager tarief liggen. BTW is wel de minste implicatie die er zal zijn.
Wat dacht je van invoerrechten en kosten, dat zal voor sommige partijen in NL best een klap zijn, waaronder de sector waar ik in werk. De export naar de UK van bloemen zal een klap krijgen doordat ze meer invoerrechten moeten gaan betalen. Legde het idd uit als VAT maar dat is misschien fout.

Wat ik vooral ook maf vind is dat de UK het misschien wil laten klappen door een paar procent verschil.

Als het 50/51 is lijkt het me dat het parlement daar toch ook vraagtekens bij kan zetten naar de verdeeldheid van het volk. Dan is het beide kanten op eigenlijk een slechte zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
[...]

Misschien. Time will tell. Hopelijk gaat er in Brussel een belletje rinkelen voor de rest van ons. Waar ging het mis? Hoe kunnen ze het in de toekomst voorkomen? Dat moeten ze zich toch ook afvragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12
Wat een stelletje randdebielen daar. Mogen ze diep in hun eigen shit wegzakken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Interessant argument op de BBC dat article 50 pas invoked zou moeten worden na de verkiezingen in Frankrijk en Duitsland; onderhandelingsconcessies van Frankrijk richting Engeland zouden koren op de molen van Le Pen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
glnk schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:49:
[...]

Misschien. Time will tell. Hopelijk gaat er in Brussel een belletje rinkelen voor de rest van ons. Waar ging het mis? Hoe kunnen ze het in de toekomst voorkomen? Dat moeten ze zich toch ook afvragen...
Waar het mis gaat is dat de afstand te groot is. Maar dat komt mede door landelijke politici, die moeten de brug vormen tussen EU en land. Maar ja, die bleren ook dat alles fout gaat door de EU en dat alles goed gaat door hun eigen werk. En ze kunnen nooit verder dan hun eigen grens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
glnk schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:49:
[...]

Er is natuurlijk niks mis met kijken hoe dingen beter kunnen. Dat zou elk bedrijf en elke organisatie en overheid moeten doen. Maar de UK is ooit lid geworden uit financiële motieven, veel andere landen (zeker in de eerste decennia) uit ideële motieven. In de UK is er eigenlijk altijd weerstand tegen de EU gebleven. Ook cultureel zijn ze meer losstaand dan het vasteland.
Ook zie je dat er heel erg vergeleken werd met het langere verleden. Dat zie je hier de 'Nexitters' ook doen. Terwijl die wereld gewoon minder globaal was als tegenwoordig. Ik bestel van over de hele wereld producten die ik nodig heb. Ik ben gewoon particulier, geen ondernemer of zo. Dat was in de tijd voor het internet en voor de EU gewoon ondenkbaar. Maar die tijd wordt steeds als ideaal gebracht door veel mensen die eruit willen.

Ook als je kijkt naar wat 'Brussel ons kost', Een groot deel, of zelfs veel meer van die kosten ben je ook kwijt buiten de EU. Regels waaraan je moet voldoen, zelfde, maar met veel minder inspraak.

Bangmakerij mocht niet in de campagne in de UK, maar ik verwacht dat veel gevolgen de 'Nexitters' alsnog wel bang gaan maken.

Zo, nu de koers in de gaten houden en kijken wanneer ik toe ga slaan bij wat UK webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dit is ook een quote om in te lijsten, Leave MP op de opmerking dat de sterling en de markten onderuit zijn gegaan door de leave overwinning.

'The markets clearly called it wrongly.'

Dit is de hele basis van Leave: Wij willen eruit, we zullen elke mogelijke reden, terecht of niet, aanhalen om dat te doen, and damned be the consequences.

En dit is ook een mooie van een andere MP aangaand de Scotland kwestie.

'Now we have our independence back Scotland has to decide whether they want to be part of a strong United Kingdom of an insignificant country in an increasingly monolithic Europe'.

In other words: 'You are our bitch, Scotland, and don't forget it.'

[ Voor 32% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-06-2016 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:10
Reken op een huge take out the trash day vandaag. Elke instantie die, en elk bedrijf dat tot nu toe te optimistisch voorspellingen en cijfers had staan (en ik vermoed dat dat er veel zijn) zal deze gelegenheid aangrijpen om schoon schip te maken. Waarschijnlijk zal door de Brexit zelfs de wijnkwaliteit lager zijn dan verwacht.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Cameron heeft altijd gezegd direct de vertrekprocedure te willen starten als het tot een Brexit komt. Dat kan wat hem betreft op de eerstvolgende Europese top van 28 en 29 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
glnk schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:36:
[...]

Dat is dus niet waar ik op hoop. Wilders en co zullen daar inderdaad op aansturen maar daardoor zullen de broodnodige veranderingen die de EU wat gaat afremmen waarschijnlijk ondergesneeuwd raken. De Junckers en Verhofstadten van deze wereld zullen alleen maar reden zien het gaspedaal er ook nog maar eens op te zetten. Daar word ik dan niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen

En van mij mag het.
Men wilde een spelletje spelen wie het verst kon plassen, dan mogen ze het spelen.
maartend schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:30:
[...]
in principe is het verworden tot het Texel van de Atlantische Oceean. Leuk, maar niet echt ter zake doend.
Heerlijk die verketterende butthurt omdat mensen zich hebben laten horen dat ze genoeg hebben van Brussel ;)

Wat de EU moet doen is eens hand in eigen boezem steken, en zichzelf afvragen hoe dit toch kon gebeuren, waar het fout is gegaan en vooral, voorkomen dat er meer gaan volgen door het systeem eens te herzien.
Phusebox schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:51:
Wat een stelletje randdebielen daar. Mogen ze diep in hun eigen shit wegzakken.
Het is dat of ten onder gaan aan een systeem waarbij west/noord-Europese landen uiteindelijk kind van de rekening worden vanwege de rest. In het eerste geval hebben ze de kans om het 2de te overleven.

[ Voor 17% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-06-2016 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 02:12

CyBeRSPiN

sinds 2001

Salvatron schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:33:
Is toch typisch dat ze vanwege een paar procent verschil eruit willen gaan. Zo'n grote verandering om een paar %. Ik vraag me ook af hoe het verder gaat met europa, of misschien het hele systeem uit elkaar valt oid.
Ja dat vind ik ook bizar.. Land is tot op bot verdeeld blijkbaar..
Bij echt belangrijke stemmingen geldt vaak 66% als drempel, geen idee waarom hier niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Kaap schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:00:
[...]

[...]

Heerlijk die verketterende butthurt omdat mensen zich hebben laten horen dat ze genoeg hebben van Brussel ;)

Wat de EU moet doen is eens hand in eigen boezem steken, en zichzelf afvragen hoe dit toch kon gebeuren, waar het fout is gegaan en vooral, voorkomen dat er meer gaan volgen door het systeem eens te herzien.
Alleen als de argumenten kloppen, de meerderheid (in 1 land) heeft niet per definitie gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Kaap schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:00:
[...]

[...]

Ik hou juist verschrikkelijk van de VK. Maar ze denken zoals ze BBQ'en. Alles p het vuur en we kijken wel wat er van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

[...]

Spreek voor jezelf, hoe eerder een Nexit hoe beter, wat mij betreft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Bierkameel schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:02:
[...]

Spreek voor jezelf, hoe eerder een Nexit hoe beter.
En zo spreek jij ook voor jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bierkameel schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:02:
[...]

Spreek voor jezelf, hoe eerder een Nexit hoe beter.
Hij zegt het eigenlijk heel goed. 1 Europa an sich is een prima idee. Alleen zoals het geïmplementeerd is werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik kreeg een popupje "breaking" terwijl ik de live teller op de BBC site bekeek.

Dus, confirmed?
http://www.bbc.com/news/uk-politics-36615028

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Al de Leave mensen vragen om stabiliteit en kalmte. Dat is niet wat ze riepen voor de verkiezingen. Ze willen ook geen van allen article 50 triggeren.

Volgens mij zijn ze enigszins verrast dat ze gewonnen hebben, realiseren ze zich dat het land nu van alles verwacht en nu meteen, dat ze eigenlijk geen enkel plan hebben en dat ze die economische crisis die remain voorspeld heeft wel eens sneller zouden kunnen krijgen dan ze verwacht hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaCio schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:15:
Dit is geen normale val, de laatste keer dat de pond zo laag stond was 1985. De pond is binnen een paar uur 12% van z'n waarde kwijt geraakt, dat kun je toch niet zo schouderophalend afdoen?
Als je het nieuws op Zerohedge bij houdt dan weet je bij events als deze de speculanten als haaien rondom het issue cirkelen om er aan alle manieren schandalig veel aan te verdienen. Als die een land slopen waar ze zelf in wonen geven ze helemaal niets om want maar een ding telt dat is winst. Oftewel het 'Greed is good' mantra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
dr.lowtune schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:06:
Ik kreeg een popupje "breaking" terwijl ik de live teller op de BBC site bekeek.

Dus, confirmed?
http://www.bbc.com/news/uk-politics-36615028
Yes, sinds vijf minuten mathematically and statistically zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:04
Wow het is een feit, dit kan wel eens het einde van de EU betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Miki schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:13:
Mijn inziens kan dit juist de redding worden. Mits men overal maa eens gaat nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 16:28

Player1S

Probably out in the dark

maartend schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:15:
[...]

Mijn inziens kan dit juist de redding worden. Mits men overal maa eens gaat nadenken.
Als de Britse economie daadwerkelijk implodeert dan word de eu alleen maar sterker. Zeer klein groepje wat er dan nog uit wil.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 23:12
Zijn er geen exit clausules ingebouwd? Zoals bij een huwelijk. Wil je eruit? Prima leg maar eerst 50 miljard op tafel.

Echt onbegrijpelijk dat men inderdaad voor dit kleine verschil zo'n drastische maatregel gaat nemen.

Per direct visum vereisen voor alle UK'ers, a 100 euro pp, die de EU in willen. Alle import vanuit UK flink belasten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Jawel. Er is een hele exit producedure maar die spreekt niet over bedragen e.d.

Afaik heeft dit referendum trouwens een ADVISERENDE stem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

edit :+

[ Voor 98% gewijzigd door AOC op 24-06-2016 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Bizar inderdaad dat het op 2% klapt, je zou hier toch verwachten dat een grote meerderheid voor of tegen moet zijn.
Dan denk ik eerder in de trant 60%-40% of zelfs 70%-30% Dan heb je een gedegen meerderheid ook rekening houdend met degene die niet stemmen maar wel de mening hebben (ook dom btw maar dat terzijde)

Nu is het zo'n marginaal verschil dat het altijd een slecht idee is omdat pakweg de helft een andere mening heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik vraag me af of de film Independence Day Resurgence nu meer bezoekers gaat trekken, gezien de Brexit.

http://www.bbc.com/news/uk-politics-eu-referendum-36613295

Independence Day: nu in de bioscoop ! >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 20:43

SambalBij

We're all MAD here

maartend schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:15:
[...]

Denk dat dat ongeveer hetzelfde is. Die hele EU is zo'n gedrocht geworden dat de enige redding is om het maar mooi in te laten slapen.
Europese samenwerking helemaal prima. Maar geen parlement, geen centrale wetgeving en al helemaal geen monetaire unie.
Willen we als europese landen met zijn allen wat afspreken en dat in een verdrag gieten niks mis mee. Maar wil een land niet mee, dan doet het land niet mee. Kan en mag nooit zo zijn dat als een meerderheid van landen iets wil, maar wij niet, dat we er dan alsnog toe gedwongen kunnen worden.
We zijn nog altijd een soevereine natie.
(En degene die ooit namens Nederland de handtekening onder het verdrag heeft gezet dat Europese wetten boven Nederlandse stelt, had al lang onder artikel 93 en/of 99 van strafrecht opgesloten moeten zijn...)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Rubman schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:21:
Bizar inderdaad dat het op 2% klapt, je zou hier toch verwachten dat een grote meerderheid voor of tegen moet zijn.
Dan denk ik eerder in de trant 60%-40% of zelfs 70%-30% Dan heb je een gedegen meerderheid ook rekening houdend met degene die niet stemmen maar wel de mening hebben (ook dom btw maar dat terzijde)

Nu is het zo'n marginaal verschil dat het altijd een slecht idee is omdat pakweg de helft een andere mening heeft.
Dat gevoel houd ik er ook aan over. Nu ga je heel veel werk doen (en geld uitgeven) voor iets wat slechts een heel kleine meerderheid wil (en zelfs dat is de vraag bij zo'n klein verschil en vermoedelijke weersinvloeden). Ga je er dan echt op vooruit? Dan heb je straks een paar honderd duizend klagers minder?

Ik vind het ergens wel een interessante testcase. Beide kampen roepen nogal ongefundeerd dat het goed/slecht is om in de EU te zitten, waarbij de een schermt met hoge kosten en gebrek aan zelfbestuur en de ander aankomt met voordelen van een open markt en "samen staan we sterk". Voor "Henk en Ingrid" is het niet te bevatten wie nu de waarheid spreekt en waarschijnlijk weten de kampen dat zelf ook niet, maar komt het uit een onderbuikgevoel vandaan ;)

Nu gaan we het echt zien, hoewel het erg lang gaat duren, wat de gevoel zijn van een EU-exit.
Chief-XL schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:20:
Jawel. Er is een hele exit producedure maar die spreekt niet over bedragen e.d.

Afaik heeft dit referendum trouwens een ADVISERENDE stem?
Dat klopt, maar de regering heeft toch al aangegeven het referendum te volgen? Het zou nu ook wel politieke zelfmoord zijn om daarop terug te komen :o

[ Voor 36% gewijzigd door Grrrrrene op 24-06-2016 07:33 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Phusebox schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:19:
Per direct visum vereisen voor alle UK'ers, a 100 euro pp, die de EU in willen. Alle import vanuit UK flink belasten.
Je klinkt precies zoals van die anti-migranten. "Alle vluchtelingen/buitenlanders eruit en strenge grensbewaking".

Je haat is droevig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SambalBij schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:26:
[...]

Denk dat dat ongeveer hetzelfde is. Die hele EU is zo'n gedrocht geworden dat de enige redding is om het maar mooi in te laten slapen.
Europese samenwerking helemaal prima. Maar geen parlement, geen centrale wetgeving en al helemaal geen monetaire unie.
Willen we als europese landen met zijn allen wat afspreken en dat in een verdrag gieten niks mis mee. Maar wil een land niet mee, dan doet het land niet mee. Kan en mag nooit zo zijn dat als een meerderheid van landen iets wil, maar wij niet, dat we er dan alsnog toe gedwongen kunnen worden.
We zijn nog altijd een soevereine natie.
(En degene die ooit namens Nederland de handtekening onder het verdrag heeft gezet dat Europese wetten boven Nederlandse stelt, had al lang onder artikel 93 en/of 99 van strafrecht opgesloten moeten zijn...)
Ja zo is het lekker samenwerken inderdaad, de voordelen cherry-picken en de lasten weigeren d:)b

De Britten zullen nog van een koude kermis thuis komen als ze de bubble burst en ze de echte gevolgen gaan merken. Maar goed dat is logisch als je grotendeels op basis van leugens en onderduikgevoelens dit soort beslissingen neemt.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 24-06-2016 07:36 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Kunnen die 48% die voor is zich nu inschrijven in Schotland en zo daar voor de onafhankelijk stemmen?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Mooi, exit en daarna Nederland! EU is een grote geldwolf.

[ Voor 29% gewijzigd door Luxicon op 24-06-2016 07:34 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Phusebox schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:19:
Zijn er geen exit clausules ingebouwd? Zoals bij een huwelijk. Wil je eruit? Prima leg maar eerst 50 miljard op tafel.

Echt onbegrijpelijk dat men inderdaad voor dit kleine verschil zo'n drastische maatregel gaat nemen.

Kijk, de ware eurofiel aan het woord. Doe je niet wat ik wil? Bloeden zul je!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:13
Grrrrrene schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:29:
[...]

Dat gevoel houd ik er ook aan over. Nu ga je heel veel werk doen (en geld uitgeven) voor iets wat slechts een heel kleine meerderheid wil (en zelfs dat is de vraag bij zo'n klein verschil en vermoedelijke weersinvloeden). Ga je er dan echt op vooruit? Dan heb je straks een paar honderd duizend klagers minder?
Lees het hier wel meer, we hebben nou eenmaal gekozen voor een democratie. Al zou een van beide keuzes maar 1 stem meer hebben dient dat gerespecteerd te worden. Dat 1 stem of in dit geval een paar procent een hoop teweeg brengt is waar maar dat zijn de fundamenten van de democratie. Het niet doen want het kost te veel moeite zou een hoop mensen oneerlijk behandelen daardoor. Er heeft nou eenmaal een bepaald standpunt gewonnen, hoeveel is mijn inziens niet belangrijk. De meeste stemmen gelden :)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Trevor schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:57:
[...]
Bangmakerij mocht niet in de campagne in de UK, maar ik verwacht dat veel gevolgen de 'Nexitters' alsnog wel bang gaan maken.

Zo, nu de koers in de gaten houden en kijken wanneer ik toe ga slaan bij wat UK webshops.
Die laatste 2 zinnen zijn een beetje in tegenspraak met elkaar ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:29

Rmg

Miki schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:13:
eerder het einde van het Verenigd Koninkrijk. Schotland en N Ierland willen helemaal niet en gaan weer op onafhankelijkheidsjacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 20:43

SambalBij

We're all MAD here

fsfikke schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:32:
[...]

Ja zo is het lekker samenwerken inderdaad, de voordelen cherry-picken en de lasten weigeren d:)b
Exact!!
Dat geldt natuurlijk voor iedereen zo, dus je krijgt de samenwerkingen alleen wanneer het voor iedereen wat oplevert, en niet zoals nu wanneer het de select-few wat oplevert en de rest er alleen maar onder lijdt.

[ Voor 6% gewijzigd door SambalBij op 24-06-2016 07:39 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Grrrrrene schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:29:
[...]

Nu gaan we het echt zien, hoewel het erg lang gaat duren, wat de gevoel zijn van een EU-exit.
Dit, gewoon de uitkomst van dit experiment afwachten :Y)

Zelf denk ik dat de tegenstemmers niet genoeg hebben gekeken naar wat de EU heeft gebracht op het gebied van handel e.d. en te veel naar de directe kosten en lasten van het apparaat zelf, en dat ze zichzelf in de vingers snijden. Maar dat gaan we zien dus :)
Luxicon schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:33:
Mooi, exit en daarna Nederland!
Zullen we alsjeblieft eerst afwachten wat dit met het V.K. doet voordat we zelf ook maar nadenken over zo'n stap?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Luxicon schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:33:
Mooi, exit en daarna Nederland! EU is een grote geldwolf.
Misschien even verstandig doen en afwachten wat de daadwerkelijke gevolgen voor verenigd koninkrijk zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 23:44

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Wel echt bizar dit. Het zou me niks verbazen dat ze toch blijven vanwege miniem verschil.
Denk dat de vluchtelingenstroom deze uitslag heeft beinvloed net zoals bij het Ukraine referendum de meeste stemmers bang waren voor nog meer migranten.

Waar zal het financial hart naar verhuizen en hoeveel bedrijven zullen daar wel niet vertrekken met hun hoofdkantoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Zullen we asjeblieft in de EU blijven als nederland? De EU is zo leuk, jongens.

Markets had been pricing in a remain vote - this result is their worst nightmare.

[ Voor 36% gewijzigd door Salvatron op 24-06-2016 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Past wel in het buitenlandse beleid in de afgelopen descennia van de UK hoor, maar dat hoor je remain niet zeggen. De UK is erg verdeeld N. Ireland en Scotland is +60% voor de EU en in wales en engeland is 55% tegen. De vraag is of de UK united kan blijven de komende tijd.
En voor ons denk ik dat italie de volgende is met een referendum want Movimente 5 Stelle is erg geliefd en wil uit de eurozone. Zodra Italie ook een andere status krijgt dan gaat de Unie alsmede de eurozone mijn inziens nat, want dan zijn 2 van de 4 grootste landen eruit gestapt. Het is crisis in brussel want als de lawine begint is die nog maar lastig tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Manfred Weber (Fractievoorzitter EVP): Niet ons probleem, enkel een Brits probleem. Lees: wij gaan lekker door.

Zo gaan we er wel komen jongen. Bel wel eerst even met je baas Merkel, haar ideeën zijn namelijk een beetje anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 12:08
Voor NL is het ook lastiger om eruit te stappen ivm de euro natuurlijk, of heb ik dat mis?

Ik kan trouwens zo snel geen opkomstpercentage vinden. Hoeveel stemmen zijn er uitgebracht? Overigens vind ik slecht weer een matig excuus om voor zoiets belangrijks niet te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Pepper92 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:42:
Voor NL is het ook lastiger om eruit te stappen ivm de euro natuurlijk, of heb ik dat mis?

Ik kan trouwens zo snel geen opkomstpercentage vinden. Hoeveel stemmen zijn er uitgebracht? Overigens vind ik slecht weer een matig excuus om voor zoiets belangrijks niet te stemmen.
Op de hoofdpagina van de Guardian: 72% opkomst. Ik hoor de referendumhaters nu al roepen dat maar een minderheid van de bevolking tegen de EU is en het dus niet geldig is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Pepper92 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:42:

Ik denk dat het lastig is in te schatten. De noren, de zwitsers, de Engelsen en de IJslanders leven nog steeds en zei maken nog steeds min of meer deel uit van europa. Vaak wordt er een hoop geroepen over de korte termijn en hoe slecht het wel niet is. Maar de referendumvraag gaat eigenlijk over een heel primaire keuze waar een muntkeuze maar een klein onderdeel van is.
In dat opzicht is een referendum over nexit ja of nee eigenlijk niet oppertuun en misschien is het beter om gewoon 3 modellen neer te plempen voor de kiezer: In de eurozone, als noorwegen, als ijsland, etcetc. Zo kies je in ieder geval voor de toekomstig model.

[ Voor 14% gewijzigd door govie op 24-06-2016 07:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:21
IJzerlijm schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:45:
[...]

Op de hoofdpagina van de Guardian: 72% opkomst. Ik hoor de referendumhaters nu al roepen dat maar een minderheid van de bevolking tegen de EU is en het dus niet geldig is.
Ik ben zelf geen voorstander van een referendum (over wat dan ook) maar neen, in dit geval is de opkomst hoog genoeg om zeker representatief genoemd te worden. Het grote probleem met referenda is dat je een zeer complexe materie waar niemand de gevolgen goed van kan inschatten gaat voorleggen aan het volk dat weken en maandenlang niets anders dan reclameslogans om zijn/haar oren heeft gekregen. Hoe kan je goed onderbouwen als kiezer waarom je voor het ene of het andere stemt? Een buikgevoel? Je spreekt hier (in dit specifieke geval) wel over een eenvoudige ja/nee vraag die een impact kan hebben (en ook heeft) op de totale wereldeconomie. Alleen al het feit dat een Brexit niet voor 2019 verwacht word toont aan hoe complex de materie is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:48

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

L1nt schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:38:
[...]

Misschien even verstandig doen en afwachten wat de daadwerkelijke gevolgen voor verenigd koninkrijk zijn??
Ik verwacht dat de EU in een stuip schiet en keiharde barrières voor het VK opwerpt. Niet om het VK te beschadigen maar om angst in te boezemen bij andere lidstaten die denken aan een exit. Politieke terreur uit Brussel. Maar ik denk dat niemand kan voorspellen wat echt de gevolgen zijn, dus zullen wel zien wat ervan komt.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
fsfikke schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:32:
[...]
De Britten zullen nog van een koude kermis thuis komen als ze de bubble burst en ze de echte gevolgen gaan merken. Maar goed dat is logisch als je grotendeels op basis van leugens en onderduikgevoelens dit soort beslissingen neemt.
Schei toch uit met die bangmakerij. Leugens en onderbuik? Van het remain kamp bedoel je?
Doom scenario's voorspellen, water en brood leven, terug naar het stenen tijdperk.
Kom op zeg, wees realistisch. De eerste week/maanden zul je wat beweging zien op beurzen, maar denk maar niet dat het hele financiele stelsel in elkaar dondert hoor. Of dat GB failliet gaat.

Er gebeurt helemaal niks, ze gaan alleen uit het clubje EU landen en maken hun eigen Free Trade afspraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:21
Ozzy schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:48:
[...]

Ik verwacht dat de EU in een stuip schiet en keiharde barrières voor het VK opwerpt. Niet om het VK te beschadigen maar om angst in te boezemen bij andere lidstaten die denken aan een exit. Politieke terreur uit Brussel. Maar ik denk dat niemand kan voorspellen wat echt de gevolgen zijn, dus zullen wel zien wat ervan komt.
Dat verwacht ik niet. Het VK is altijd al enorm skeptisch geweest ten opzicht van Europa. zo is het ook nooit meegestapt in de Shengen zone of de Euro. Verzet het zich al jaren tegen heel wat wetgeving en zijn en blijven het de hardste roepers tegen de EU. Als je dan maar nipt (met minder dan 2 proentpunt overschot) stemt op het vertrek dan heb je weinig risico dat andere landen snel zullen volgen.

Nu snel slechte beslissingen nemen is net datgene wat je niet wil doen omdat dat wel eens als een boemerang kan terugkomen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 23:35
Blokker_1999 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:48:
[...]

Ik ben zelf geen voorstander van een referendum (over wat dan ook) maar neen, in dit geval is de opkomst hoog genoeg om zeker representatief genoemd te worden. Het grote probleem met referenda is dat je een zeer complexe materie waar niemand de gevolgen goed van kan inschatten gaat voorleggen aan het volk dat weken en maandenlang niets anders dan reclameslogans om zijn/haar oren heeft gekregen. Hoe kan je goed onderbouwen als kiezer waarom je voor het ene of het andere stemt? Een buikgevoel? Je spreekt hier (in dit specifieke geval) wel over een eenvoudige ja/nee vraag die een impact kan hebben (en ook heeft) op de totale wereldeconomie. Alleen al het feit dat een Brexit niet voor 2019 verwacht word toont aan hoe complex de materie is.
Probleem is dat politici dat ook niet echt kunnen inschatten. In fact, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die weten wat er nu gaat gebeuren. Er zijn een aantal scenario's en wie uiteindelijk gelijk gaat krijgen, who knows? Ik vind in ieder geval dat het volk wel het recht heeft om over lidmaatschap van de EU te stemmen en of het VK de juiste keuze heeft gemaakt, dat zal in de toekomst wel blijken. Het is iig wel een moedige keuze, ik zou het persoonlijk beter hebben gevonden als ze grote hervormingen in de EU hadden proberen af te dwingen. Maar goed dat laatste is als enkel land vrijwel onmogelijk binnen de EU I guess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ozzy schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:48:
[...]
Dit wordt inderdaad een interessant aspect. De haviken in Brussel uit landen met weinig connecties met de UK zullen dit inderdaad voorstellen/eisen. Echter, de regeringsleiders uit landen die veel handel voeren met UK (Hoi Mark!) zullen juist inzetten op zo weinig mogelijk wijzigingen t.o.v. de huidige situatie.

Dit kan wel eens een flink moddergevecht worden in Brussel.

Pagina: 1 ... 8 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.

Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.

Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.