I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het heeft hier ook gestormd vannacht en het gaat straks verder en hier rijden de treinen gewoon op wat werkzaamheden en kleine storingen na. Je weet wel, die extra brede treinen die we in Nederland hebben met beenruimte, nou die rijden gewoon.gambieter schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:08:
[...]
Ik heb ze hier nog nooit horen klagen over blaadjes op de rails
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat komt omdat er toen nog niet werd gestemd, "vote leave(s)"...gambieter schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:08:
[...]
Vanaf nu, you're basically screwed.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Beter opletten dan: http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-norfolk-34797519gambieter schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:08:
[...]
LOLRamzzz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:25:
[...]
Dat komt omdat er toen nog niet werd gestemd, "vote leave(s)"...
Vanaf nu, you're basically screwed.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
intussen mag ik omtreinen via Ely, Cambridge en dan London. Al die moeite voor een paspoortverlenging
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nee, er worden geen polls georganiseerd. Daarnaast is het voor de Britse media niet toegestaan om inhoudelijk verslag te doen over het referendum zolang de stembussen nog open zijn. Dus je kunt wel berichten vinden met foto's van politici bij het stemkantoor of berichten over mensen die door het weer moeilijk bij het stemkantoor kunnen komen. Maar berichtgeving die inhoudelijk ingaat op de uitslag of op het onderwerp (de Brexit) zal pas op gang komen na sluiting van de stembussen om 22:00 Britse tijd (dus 23:00 CEST).Fiber schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:46:
Zijn er al (Br)exit polls...?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Is het consulaat in Southampton nog open? Daar gingen wij altijd heen, veel relaxed dan ambasade in London..gambieter schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:40:
Die failliete infrastructuur is nu al niets waard
intussen mag ik omtreinen via Ely, Cambridge en dan London. Al die moeite voor een paspoortverlenging
Eigenlijk wel een goede zaak, zo kan de (biased) media het op de dag zelf niet verder beinvloeden..Rannasha schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:51:
[...]
Nee, er worden geen polls georganiseerd. Daarnaast is het voor de Britse media niet toegestaan om inhoudelijk verslag te doen over het referendum zolang de stembussen nog open zijn. Dus je kunt wel berichten vinden met foto's van politici bij het stemkantoor of berichten over mensen die door het weer moeilijk bij het stemkantoor kunnen komen. Maar berichtgeving die inhoudelijk ingaat op de uitslag of op het onderwerp (de Brexit) zal pas op gang komen na sluiting van de stembussen om 22:00 Britse tijd (dus 23:00 CEST).
[ Voor 49% gewijzigd door ToolkiT op 23-06-2016 12:58 ]
http://nos.nl/artikel/211...skoersen-in-de-gaten.html
De trend schijnt richting 'blijven' te gaan...

[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 23-06-2016 13:20 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik was laatst een weekje in Malta en daar spreken ze Maltees, je hebt wat mensen in de toeristen branche dieSalvatron schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:31:
[...]
En in Malta ook, maar dat zijn van die kleine landjes die ik niet echt serieus neem vanwege de kleine bevolking. Bovendien spreken ze daar niet alleen engels maar ook andere talen.
Engels spreken maar dat zijn er niet echt veel.
Een extra waddeneiland is nooit weg! Ik neem aan dat Rutte achter de schermen een plan voor glorieuze revolutie II heeft voorbereid? Ook Britten hebben liever prins pils dan karelmans, lijkt me.Ryan1981 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:24:
Tja macht uit handen geven blijft iets dat sommige mensen niet kunnen. Ik hoop dat ze uit de EU gaan en flink onderuit gaan, kunnen we daarna voor een prikkie een mooi eiland er bij kopen als EUDan richten we Tweaktown op in het cetrum van Londen
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Het zou niet de eerste keer zijn dat een nederlandse prins koning van britain wordBrent schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:59:
[...]
Een extra waddeneiland is nooit weg! Ik neem aan dat Rutte achter de schermen een plan voor glorieuze revolutie II heeft voorbereid? Ook Britten hebben liever prins pils dan karelmans, lijkt me.
En maar volhouden dat "Britian has never been successfully invaded/conquered"...ToolkiT schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:03:
[...]
Het zou niet de eerste keer zijn dat een nederlandse prins koning van britain word
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nieuw Amsterdam is al in handen van nederlandmux schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:04:
We gaan een nieuwe Gouden Eeuw tegemoet; Nederland koloniseert Groot-Brittanië, Vlaanderen en als alles een beetje goed loopt in November nemen we ook Nieuw-Amsterdam terug.

ora et labora
En hij conquerde niet maar trouwde met de juiste vrouw...Brent schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:36:
Technisch gezien geloof ik wel juist, want onze Willem werd koning van Engeland, Schotland en Ierland, niet van 'Brittannië' als geheel.
Voor iets met zo'n grote impact zou een strengere eisen pakket niet misstaan, denk aan een minimum opkomst en een minimum van 75%. Een uittreding gaat nogal wat geld kosten namelijk (los van de eventuele economische effecten doel ik dan vooral op de bureaucratische aanpassingen die nodig zijn).gambieter schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:31:
Samenvattend:
- geen minimum opkomst benodigd
- 50%+1 nodig voor de "winst"
- formeel moet het parlement de uitkomst nog ratificeren
- migranten uit andere EU landen die in het VK wonen mogen niet stemmen
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
En kwam toen met een leger aanzetten nadat hij van half Europa via diplomatie onpartijdigheid toegezegd kreeg. Dat ze in Engeland geen zin hadden in Jacobus II en dat het daarom geen veldslag werd is een detail.ToolkiT schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:48:
[...]
En hij conquerde niet maar trouwde met de juiste vrouw...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Helaas sinds 2015? Is het niet meer toegestaan op een consulaat een paspoort aan te vragen, alleen op de ambassade. Hierdoor mag ik tegenwoorden ook naar Londen ipv Manchester; scheelt me toch een dag reizen.ToolkiT schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:56:
[...]
Is het consulaat in Southampton nog open? Daar gingen wij altijd heen, veel relaxed dan ambasade in London..
[...]
Eigenlijk wel een goede zaak, zo kan de (biased) media het op de dag zelf niet verder beinvloeden..
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Eerlijk gezegd denk ik dat de EU het moeilijker zal krijgen als het VK lid blijft van wanneer ze uittreden.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Ramzzz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:34:
[...]
En maar volhouden dat "Britian has never been successfully invaded/conquered"...
wel zwaar vernederdThus in all things, in wisdom, courage, force, knowledge of our own streams, and succes, the Dutch have the best of us, and do end the war with victory on their side
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Is dat weer zo'n Nederlandse bezuinigingsmaatregel? Vziw kunnen mijn buitenlandse collegae bij elke stoeptegel een nieuw paspoort aanvragen.xelnaha schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:11:
[...]
Helaas sinds 2015? Is het niet meer toegestaan op een consulaat een paspoort aan te vragen, alleen op de ambassade. Hierdoor mag ik tegenwoorden ook naar Londen ipv Manchester; scheelt me toch een dag reizen.
Brent schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:40:
[...]
Is dat weer zo'n Nederlandse bezuinigingsmaatregel? Vziw kunnen mijn buitenlandse collegae bij elke stoeptegel een nieuw paspoort aanvragen.
Ja, je kunt tegenwoordig alleen nog maar bij de ambassade een paspoort aanvragen als expat. In grote landen kan dat vrij irritant zijn. Er is nog de alternatieve optie om je paspoort te verlengen op Schiphol. Dat is goed te combineren met een weekje op bezoek in NL en dat is wat ik afgelopen jaar maar heb gedaan.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Om 13:18 inderdaad wel. Het zijn live plaatjes in het (verassend leuke en goede) nos artikel en de trend is neerwaards maar nog boven/op/rond het koersniveau van openening (laten we dat 50/50 noemen).Fiber schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:18:
De beurskoersen zouden een indicatie kunnen zijn...:
http://nos.nl/artikel/211...skoersen-in-de-gaten.html
De trend schijnt richting 'blijven' te gaan...
Over de wedkantoren, ook die koersen worden natuurlijk beinvloed (pas op beetje sensatie site maar toch goed om te volgen http://www.zerohedge.com/...behind-brexit-bookie-odds) DLDR "qua volume staar bij de bookies remain op winst, maar geteld naar aantal weddenschappen een leave, de stem van een kleine man in de straat weegt evenveel in het referendum als die van een bankier dus alle opties lijken nog open".
Hier kan je ze zien: http://www.oddschecker.co...m-on-eu-membership-result
Op dit moment van schrijven zou je een (kleine) weddenschap op een leave kunnen afsluiten (hoge uitkering) omdat de odds op een remain wijzen (lage uitkering) terwijl dat risico nog lang niet uit de GBP/EUR prijs is gehaald.
Misschien iets voor @Gambieter om z'n spaargeld te hedgen
[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 23-06-2016 16:20 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Tja, over het referendum zijn we feitelijk redelijk uitgeluld zolang er geen uitslagen zijn.DaniëlWW2 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:01:
Hoe leuk ik al deze historische onderwerpen ook vind, (ja echt, niet gedacht he) ga ik toch voorstellen dat we weer richting het referendum gaan. We gaan nu namelijk een beetje te offtopic.
[ Voor 63% gewijzigd door Jiffy op 23-06-2016 16:04 ]
Nee joh! , we zijn pas uitgeluld als die er wel zijn!Jiffy schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:04:
[...]
Tja, over het referendum zijn we feitelijk redelijk uitgeluld zolang er geen uitslagen zijn.
Morgenochtend vroeg pas begint de tweede discussie, wat nu. In beide opties is de relatie met de (overige landen van de?) EU nooit meer wat deze was. Als je zo'n pas van escalatie eenmaal bent ingegaan ... maar daar is al genoeg over geschreven hier. En ik blijf persoonlijk van mening dat Engeland (...) een Brexit goed zal overleven behalve de financiële sector. Meer werk in Amsterdam en Frankfurt dus (edit:// en Ierland ook)
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Rannasha schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:42:
[...]
offtopic:
Ja, je kunt tegenwoordig alleen nog maar bij de ambassade een paspoort aanvragen als expat. In grote landen kan dat vrij irritant zijn.
In 'kleine' landen kan dat nog irritanter zijn omdat veel ambassades wegbezuinigd zijn de laatste jaren. Zit je in Zambia? Dan moet je eerst paar duizend kilometer naar Zuid-Afrika vliegen
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Eff headsup, Zerohedge is nu niet echt altijd de meest betrouwbare website. Is veelvuldig naar voren gekomen in het Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne-topic.franssie schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:03:
[...]
Om 13:18 inderdaad wel. Het zijn live plaatjes in het (verassend leuke en goede) nos artikel en de trend is neerwaards maar nog boven/op/rond het koersniveau van openening (laten we dat 50/50 noemen).
Over de wedkantoren, ook die koersen worden natuurlijk beinvloed (pas op beetje sensatie site maar toch goed om te volgen http://www.zerohedge.com/...behind-brexit-bookie-odds) DLDR "qua volume staar bij de bookies remain op winst, maar geteld naar aantal weddenschappen een leave, de stem van een kleine man in de straat weegt evenveel in het referendum als die van een bankier dus alle opties lijken nog open".
Hier kan je ze zien: http://www.oddschecker.co...m-on-eu-membership-result
Op dit moment van schrijven zou je een (kleine) weddenschap op een leave kunnen afsluiten (hoge uitkering) omdat de odds op een remain wijzen (lage uitkering) terwijl dat risico nog lang niet uit de GBP/EUR prijs is gehaald.
Ik gaf de waarschuwing dan ook dat het een sensatiesite is, maar wel een om te volgen. Ik zou er zelf niet op beleggen maar het verschil in de koersen tussen de wedkantoren en de pond is erg groot en in dat licht wel een interessant artikel. Niet alles wat ie schrijft is volledige kul, het is een blogger met een ego die hier op tweakers waarschijnlijk niet zou opvallenklaw schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:44:
[...]
Eff headsup, Zerohedge is nu niet echt altijd de meest betrouwbare website. Is veelvuldig naar voren gekomen in het Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne-topic.

Dan ken je die koppige britten nog nietJiffy schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:33:
Ik neig idd sterk tot het standpunt van Luyendijk, maar ik vermóed dat veel stemmers uiteindelijk toch terugschrikken voor een Brexit.

Ik wist dat het er aan zat te komen maar wist niet of het ook al gebeurt was..xelnaha schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:11:
[...]
Helaas sinds 2015? Is het niet meer toegestaan op een consulaat een paspoort aan te vragen, alleen op de ambassade. Hierdoor mag ik tegenwoorden ook naar Londen ipv Manchester; scheelt me toch een dag reizen.
Want?ToolkiT schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:56:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-36610068
Dit gaat kamp remain niet helpen
Anders Breivik was ook geen 'import'?
mwah, ik denk dat de mensen die van dit soort berichten bang worden hun mening al 'als in beton' hebben gegoten.ToolkiT schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:56:
Want zie je wel dat de EU vol met terroristen zit met al die open grenzen!!!!111ONE!
De meeste wel, maar er zullen wel twijvelaars zijn die nu door die lui overgehaald worden..franssie schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:09:
[...]
mwah, ik denk dat de mensen die van dit soort berichten bang worden hun mening al 'als in beton' hebben gegoten.
Nog zo'n leuk artikel...franssie schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:03:
[...]
http://nos.nl/artikel/211...xit-follow-the-money.html
Wederom dank, en met daar in een heerlijke quote :Fiber schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:19:
[...]
Nog zo'n leuk artikel...
http://nos.nl/artikel/211...xit-follow-the-money.html
(eigenlijk twee)
Maar nu, wait for it ...Je zag hetzelfde bij de laatste algemene verkiezingen”, zegt Adams. “Toen leek het er heel erg om te gaan spannen tussen Labour en de Conservatieven, maar de laatsten wonnen relatief gemakkelijk. Blijkbaar wilden veel mensen van tevoren niet toegeven dat ze op Cameron gingen stemmen.”
In dit geval zou dat betekenen dat veel mensen niet willen toegeven dat ze op bremain stemmen.
er is dus geen peil op te trekken van noch de wisselkoers noch de odds. Ik zou honderd pond op een Brexit zetten als ik het zou kunnen missen. Maar dat is mijn beroepsdeformatie (iets met risico) waardoor ik ook steeds tegen het Oranje legioen gok in pools etc, winnen ze, heb ik een leuke bieravond, verliezen ze, heb ik geld om de bierrekening te betalenOpvallend is dat het meeste geld dan wel op blijven is gezet, maar de meeste weddenschappen op een brexit zijn afgesloten. “Dat komt doordat er een paar grote bedragen zijn ingezet door mensen die denken dat we erin blijven, een keer 100.000 pond, een keer 60.000 pond. De leavers zetten vaker kleinere bedragen in: 1, 5 of 10 pond.”
[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 23-06-2016 17:29 . Reden: damn wat is mijn spelling slecht geworden ]
En alleen de dader is er geweest... dikke paniek alom, valt dus mee.ToolkiT schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:56:

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 23-06-2016 18:22 ]
mmm laten de meeste remain mensen nou net in het zuiden zitten

De Britten hebben gewoon nog de Pond dus gelukkig voor hun is de transitie niet zo'n probleem, van wat ik hoor persoonlijk is dat de financiele kwestie niet zo heel belangrijk is alleen wel het land weer leefbaar te maken en te houden, ik kom er zelf niet spreek alleen met mensen en zie de beelden. Wel ben ik zelf een conservatieve dus ik kan me er wel enigszins in vinden.Ramzzz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:38:
[...]
En alleen de dader is er geweest... dikke paniek alom, valt dus mee.
[afbeelding]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nee en nee.PWM schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:23:
Men mag niet berichten, maar mag men wel pollen? Hebben we een verwachte uitslag om 23.05?
Morgenochtend op zijn vroegst is er de uitslag. Het is wel Groot Brittanië oftewel een hopeloze chaos die op een eenheid lijkt omdat het omringt is met water.
Transitie niet zo'n probleem? De verwachting is dat afscheiding van de EU tien jaar zal duren omdat er van alles geregeld moet worden. Bijv. Men moet alle wetten bijlangs om te kijken welke verwijzingen er zijn naar EU wetten.Nature schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:00:
[...]
De Britten hebben gewoon nog de Pond dus gelukkig voor hun is de transitie niet zo'n probleem, van wat ik hoor persoonlijk is dat de financiele kwestie niet zo heel belangrijk is alleen wel het land weer leefbaar te maken en te houden, ik kom er zelf niet spreek alleen met mensen en zie de beelden. Wel ben ik zelf een conservatieve dus ik kan me er wel enigszins in vinden.
In die zin een veel kleiner probleem en een kortere transitie dan elk ander land, en we moeten het zien hoe lang het zou duren. Ik denk wel dat GB er beter uit kan gaan en zich meer zou kunnen associëren met de VS zij hebben toch meer met elkaar en de EU is toch een identiteitsloze gezichtsloze moloch maar dat is mijn persoonlijke mening.klaw schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:33:
[...]
Transitie niet zo'n probleem? De verwachting is dat afscheiding van de EU tien jaar zal duren omdat er van alles geregeld moet worden. Bijv. Men moet alle wetten bijlangs om te kijken welke verwijzingen er zijn naar EU wetten.
Het probleem zal hem veel eerder zitten in het sluiten van handelsovereenkomsten. Dat gaat tijd kosten en dat brengt onzekerheid met zich mee. Onzekerheid schrikt inversteerders af.Nature schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:53:
[...]
In die zin een veel kleiner probleem en een kortere transitie dan elk ander land, en we moeten het zien hoe lang het zou duren. Ik denk wel dat GB er beter uit kan gaan en zich meer zou kunnen associëren met de VS zij hebben toch meer met elkaar en de EU is toch een identiteitsloze gezichtsloze moloch maar dat is mijn persoonlijke mening.Maar welke uitslag dan ook ik hoop dat ze hoe dan ook elkaar respecteren en ook de motivatie dus ook erkennen dat zij problemen zien in hoe het land er nu voorstaat en er iets aan doen.
In het geval van een brexit ligt de noodzaak voor nieuwe handelsverdragen denk ik (als niet econoom) dat de noodzaak voor overeenkomsten met allerlei landen vooral bij het VK ligt. De VS kan bij wijze van spreken prima een paar jaar de tijd nemen, terwijl het VK gebaat is bij zo snel mogelijk zekerheid. Dat zal de VS (of ieder ander land) ook inzien en kunnen gebruiken om onderhandelingen naar hun hand te zetten.
Van het Engelse rechtssysteem had ik nooit een hoge pet op. Ik dacht (maar misschien heb ik het fout) dat het meer op geschiedenis (jurisprudentie) dan wetten gebouwd is/was.klaw schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:33:
[...]
Transitie niet zo'n probleem? De verwachting is dat afscheiding van de EU tien jaar zal duren omdat er van alles geregeld moet worden. Bijv. Men moet alle wetten bijlangs om te kijken welke verwijzingen er zijn naar EU wetten.
Dan wordt het inderdaad wel een leuke klus om al die EU wetten uit de jurisprudentie te sleutelen haha.
Het zal ook moeilijk zijn en ze zullen door de bittere pil moeten heen bijten veel mensen hebben het al tijden financieel moeilijk op deze manier dat is ook deel van de rede van het referendum, maar vooral hoe het gaat cultureel dit is van wat ik hoor de rede nr1.Verwijderd1 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:58:
[...]
Het probleem zal hem veel eerder zitten in het sluiten van handelsovereenkomsten. Dat gaat tijd kosten en dat brengt onzekerheid met zich mee. Onzekerheid schrikt inversteerders af.
In het geval van een brexit ligt de noodzaak voor nieuwe handelsverdragen denk ik (als niet econoom) dat de noodzaak voor overeenkomsten met allerlei landen vooral bij het VK ligt. De VS kan bij wijze van spreken prima een paar jaar de tijd nemen, terwijl het VK gebaat is bij zo snel mogelijk zekerheid. Dat zal de VS (of ieder ander land) ook inzien en kunnen gebruiken om onderhandelingen naar hun hand te zetten.
En de Engelsen, die komen overal, waar ik ook kom zijn Engelsen iedereen zal de Pond blijven accepteren twijfel ik geen moment aan.
Zal het pijn doen? Ja is zelfbeschikkingsrecht het waard, ik denk van wel zal het dit referendum gebeuren misschien wel mss niet, anders volgend referendum zeker.
the sun never sets on the british empire
Van wat ik ervan begrijp is er ook niet de intentie om alle EU wetten ongedaan te maken. Het argument dat ik van de leave debatten heb meegekregen is dat ze soevereiniteit willen en daarvoor de mogelijkheid willen hebben om bepaalde wetten terug te draaien en dat de 'ondemocratische leider(s) in Brussel' geen wetten op kan leggen aan de Britten.franssie schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:03:
[...]
het Engelse rechtssysteem had ik nooit een hoge pet van op. Ik dacht (maar misschien heb ik het fout) dat het meer op geschiedenis (jurisprudentie) dan wetten gebouwd is.
Dan wordt het inderdaad wel een leuke klus om al die EU wetten uit de jurisprudentie te sleutelen haha.
Dat laatste klinkt heel fair, maar in de praktijk zullen ze toch aan veel regels moeten voldoen willen ze handel drijven. Verschil is dat ze nu mensen aan tafel hebben die Britse belangen kunnen pushen, terwijl ze dat na een Brexit niet kunnen..
Wat houdt dat zelfbeschikkingsrecht volgens jou precies in? Dat mensen het financieel moeilijk hebben geloof ik meteen, maar dat dat met een brexit beter zou worden betwijfel ik ten zeerste.Nature schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:09:
[...]
Het zal ook moeilijk zijn en ze zullen door de bittere pil moeten heen bijten veel mensen hebben het al tijden financieel moeilijk op deze manier dat is ook deel van de rede van het referendum, maar vooral hoe het gaat cultureel dit is van wat ik hoor de rede nr1.
En de Engelsen, die komen overal, waar ik ook kom zijn Engelsen iedereen zal de Pond blijven accepteren twijfel ik geen moment aan.
Zal het pijn doen? Ja is zelfbeschikkingsrecht het waard, ik denk van wel zal het dit referendum gebeuren misschien wel mss niet, anders volgend referendum zeker.
the sun never sets on the british empire
Er zijn tal van van voorbeelden sommige niet direct populair om hier op Tweakers te bespreken maar bijvoorbeeld dit de huren, huren in binnensteden panden gekocht door entiteiten die een land met zelfbeschikkingsrecht nooit zouden verkopen maar met open markt economie ben je verplicht anders kan je boetes opgelegd worden door brussel, alle vormen van protectionisme zijn strikt verboden.Verwijderd1 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:12:
[...]
Wat houdt dat zelfbeschikkingsrecht volgens jou precies in? Dat mensen het financieel moeilijk hebben geloof ik meteen, maar dat dat met een brexit beter zou worden betwijfel ik ten zeerste.
Er zijn nog tallze andere voorbeelden maar dit is een van de belangrijkere protectionisme wordt als iets ergs gevonden.
Je bedoelt dat veel panden in Londen gekocht worden door rijke Russen en mensen uit de oliestaten? Het lijkt me sterk dat deze verkopen mogelijk zijn vanwege EU regelgeving.Nature schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:20:
[...]
Er zijn tal van van voorbeelden sommige niet direct populair om hier op Tweakers te bespreken maar bijvoorbeeld dit de huren, huren in binnensteden panden gekocht door entiteiten die een land met zelfbeschikkingsrecht nooit zouden verkopen maar met open markt economie ben je verplicht anders kan je boetes opgelegd worden door brussel, alle vormen van protectionisme zijn strikt verboden.
Er zijn nog tallze andere voorbeelden maar dit is een van de belangrijkere protectionisme wordt als iets ergs gevonden.
Het lijkt me (*speculatie*) plausibel dat dit post brexit meer gaat gebeuren als landen toegang tot de Britse vastgoed markt eisen in een handelsverdrag
Zei ik dat? Marktbescherming is goed, protectionisme is goed onder het exit kamp. Maarja nutteloze oneliners ben ik wel gewend van Mods van Tweakers op mensen die niet direct de populaire consensus van dit forum aanhangen.gambieter schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:32:
Eh, juist de Brexit-politici zijn degenen die werknemers en marktbeschermingen weg willen doen. Je maakt nogal klok- ern klepel-opmerkingen.
Er is niks bekend over de motieven en alle slachtoffers komen door acties van de politie.ToolkiT schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:59:
http://metro.co.uk/2016/0...ng-is-on-its-way-5963231/
mmm laten de meeste remain mensen nou net in het zuiden zitten
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Waar baseer je dit op? Het exit kamp is volgens mij nog al verdeeld als het gaat om hoe het VK er na een Brexit uitziet. De een wil wel toegang tot de vrije markt (de Europese), de andere niet. De een is wel bereid daarvoor vrij verkeer van personen toe te staan, de andere niet.Nature schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:36:
[...]
Marktbescherming is goed, protectionisme is goed onder het exit kamp.
Sommigen willen een VK naar Noorweegsmodel (dat houdt in Europese regels en vrij verkeer van personen), anderen willen een Zwitsers model (Zwitserland kiest welke Europese regels ze implementeren, Europa kiest waar Zwitserland toegang tot krijgt. Wel vrij verkeer van personen) en weer anderen willen naar Canadees model (dit moet uitonderhandeld worden en dat gaat tijd kosten).
Als met al is niet zeker wat een Brexit gaat brengen en het lijkt me dat over dit soort dingen gestemd moet een meerderheid het eens zijn (zowel in het VK als in het land waarmee een overeenkomst gesloten wordt). Kortom, veel gedoe, denk ik.
Euh, ja?
Ik zie niet hoe ik dat anders moet lezen dan dat een Brexit volgens jou leidt tot marktbescherming. In dit geval de vastgoedmarkt.Huren in binnensteden panden gekocht door entiteiten die een land met zelfbeschikkingsrecht nooit zouden verkopen maar met open markt economie ben je verplicht anders kan je boetes opgelegd worden door brussel, alle vormen van protectionisme zijn strikt verboden.
Ik zie dit referendum falen, want de twijfelende Britten kiezen liever voor de zekerheid van de status quo dan voor de onzekerheid van een Brexit. Uiteindelijk houden we niet van verandering, zeker niet als we geen idee hebben wat er gaat veranderen en de experts het daar ook niet over eens zijn.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ongeacht de uitslag faalt de EU. Hopen dat met de hakken over de sloot de Brexit niet door gaat en vervolgens de trein laten door laten denderen terwijl je weet dat de passagiers het niet eens zijn over de bestemming. Dan kan je wachten op de volgende die zich afvraagt waar de noodrem zit.Grrrrrene schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:51:
[...]
Ik zie dit referendum falen, want de twijfelende Britten kiezen liever voor de zekerheid van de status quo dan voor de onzekerheid van een Brexit.
Sommige passagiers, en of dat überhaupt een meerderheid is is de vraag.noguru schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:13:
[...]
Ongeacht de uitslag faalt de EU. Hopen dat met de hakken over de sloot de Brexit niet door gaat en vervolgens de trein laten door laten denderen terwijl je weet dat de passagiers het niet eens zijn over de bestemming.
Daarom is dit referendum interessant, het is een lakmoesproef, hoe denken deze EU-burgers erover?
Edit:
#EURef YouGov poll projection suggests 52% for Remain, 48% for Leave
[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 23-06-2016 23:09 ]
Bij gebrek aan beter... onderzoek onder 5000 mensen die vooraf hun keuze kenbaar moesten maken. Niet erg betrouwbaar, maargoed.
Nee, zeker als het zo dicht bij elkaar zit.RoD schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:09:
Peiling: Britten stemmen voor aanblijven in EU
Bij gebrek aan beter... onderzoek onder 5000 mensen die vooraf hun keuze kenbaar moesten maken. Niet erg betrouwbaar, maargoed.
Morgenochtend de uitslag, geloof ik.
De gemoederen over het referendum zijn wel hoog zo te zien.jip_86 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:14:
Veel hogere opkomst op bepaalde plekken zeggen ze op BBC. Van 30% normaal tot wel 80% nu.
Ik zelf denk dat de impact allemaal wel meevalt, GB zal het misschien iets slechter doen, bij een brexit maar het is zeker geen Griekenland. Ze redden het wel, en handel is nog steeds mogelijk.
Of er komt een nieuw referendum waarin Schotland toetreding vraagt oid.
ora et labora
Als het inderdaad zo is krijgt de UK dadelijk zijn zin. Lagere afdracht, minder migranten... En dat is precies wat er mis is met de hele EU. Zolang je maar hard schreeuwt en dreigt, krijg je je zin.
Benieuwd welk land zich hierna gaat melden om ook een betere deal te krijgen.
? Bedoel je weigeren te verkopen aan niet britten?Nature schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:20:
[...]
Er zijn tal van van voorbeelden sommige niet direct populair om hier op Tweakers te bespreken maar bijvoorbeeld dit de huren, huren in binnensteden panden gekocht door entiteiten die een land met zelfbeschikkingsrecht nooit zouden verkopen maar met open markt economie ben je verplicht anders kan je boetes opgelegd worden door brussel, alle vormen van protectionisme zijn strikt verboden.
Als je denkt dat het VK plots een compleet gesloten markt zal zijn na een brexit ... ze zouden wel gek zijn.
http://www.huffingtonpost..._576c597de4b0232d331d9f91
Hij heeft tenminste niet de EU de schuld maar het Britse establishment. Dat is al winst.gambieter schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 00:30:
Volgens de Huffington Post heeft Farage al toegegeven te verliezen, en de schuldige is al gevonden: de overheid die de tijd voor registratie verlengde, en jonge Remain stemmers hebben zich toen geregistreerd. Schande, mensen die mogen stemmen die zich registreren, en van hun stemrecht gebruik maken.
http://www.huffingtonpost..._576c597de4b0232d331d9f91
Minder migranten, waarom niet hetzelfde aantal migranten maar zorgen dat je hen beter kan later integreren en meer geld voor hen kan vrijmaken, een hoop mensen die weg willen uit de EU willen dit om de immigratie kwestieDe_Bastaard schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 00:09:
Ja, jammer als ze inderdaad zouden blijven.
Als het inderdaad zo is krijgt de UK dadelijk zijn zin. Lagere afdracht, minder migranten... En dat is precies wat er mis is met de hele EU. Zolang je maar hard schreeuwt en dreigt, krijg je je zin.
Benieuwd welk land zich hierna gaat melden om ook een betere deal te krijgen.
Wat er ook gebeurt hoop ik dat dit een signaal af geeft dat het zo niet meer kan, veel mensen voelen zoveel mee met hen, in NL hebben we hetzelfde probleem maar zij dan nog veel erger, ik ben in mijn wijk komen wonen toen was het net geen vogelaar wijk meer, nu een paar jaar later is het net zo erg als voorheen vreselijk gewoon ik ben al aan het kijken voor een nieuw huis dan maar verlies.
Je eigen land en dan de vernedering dat je moet vertrekken en de liberale en de linkse die niets doen dan hun stemvee proberen tevreden te houden.
Dit land NL? het voelt totaal niet meer als mijn thuis, sure weekendje Texel is leuk en mijn Familie in het noorden in Wieringen wonen het is fijn, maar ik wil wel wat meer. Ik ben plannen aan het maken om naar de VS te gaan verhuizen heb al veel contact met mensen daar.
Er zijn veel mensen de meeste exitters van wie ik weet doen dit uit zelfbeschikkingsrecht zodat GB GB blijft
media laten het doen lijken of het om een paar euro/pond gaat maar dat is het niet, eigenlijk totaal niet, het gaat meer zelfs om eigenwaarde je voorvaderen etc.
Ik ben geen Henk of wat dan ook zo denigrerend maar wat dan ook het zou maar de man zijn die je komt helpen van de anwb of ingrid ze zal maar degende zijn die elke dag je moeder of grootmoeder helpt de dag door te komen.
Ik stem zelf CDA zal ik zeggen maar als bijna 1/3 van NL volgens de peiling op iemand als Wilders stemt denk je dan niet dat er iets flink mis is?
Ik ben meer op andere fora maar sommige mensen zijn zo pretentieus haast niet voor te stellen.
Gibraltar
823 Vote Leave
19,322 Vote Remain
Dat er nog 823 Gibraltar mensen te vinden zijn die uit de EU weg willen. Dan heeft Spanje vrij spel
Well... it is pitch dark... so where is the sun.
Volgens mij zit hier deel van het probleem. Dan ze nog steeds vasthouden aan een niet bestaat droombeeld uit vervlogen tijden dat niet meer bestaat. En als ze exit hadden gekozen was er zelf geen VK meer geweest.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Nou ik was laatst in Malta 90% van de toeristen en winkels waren Brits/pensionada's, ik heb het idee dat veel landen voor de vorm geen Colonie meer zijn. Iets wat ik meestal zie.Cyberpope schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 01:17:
[...]
Well... it is pitch dark... so where is the sun.
Volgens mij zit hier deel van het probleem. Dan ze nog steeds vasthouden aan een niet bestaat droombeeld uit vervlogen tijden dat niet meer bestaat. En als ze exit hadden gekozen was er zelf geen VK meer geweest.
[ Voor 102% gewijzigd door franssie op 24-06-2016 01:41 . Reden: <>laat ik mijn liefde voor Engeland nog even geheim houden. ]

Nou ja, twee kanten natuurlijk maar welke dat wordt is nog echt niet af te leiden.
[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 24-06-2016 03:24 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Grote delen van Londen en Noord-Ierland komen nog, die gaan waarschijnlijk flink voor remain, het blijft dus spannend.Apache4u schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 04:38:
>400k verschil. Volgens mij wordt het byebye zwaai zwaai naar de britten..
Mjah, zijn nog veel meer stukken in Engeland en die zijn so far gemiddeld genomen anti-EU. Het ziet er voor de EU op dit moment iig niet best uit. Maar goed, alles kan nog gebeuren.CyBeR schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 04:45:
Plus d'r zijn nog stukken Schotland waar ze nog niet klaar zijn met tellen en die zijn gemiddeld genomen heel pro-EU. (Meer dan de helft is al pro-blijven en nog niet eens alle stemmen zijn geteld.)
Zoals ik al zei inderdaad 't is nog alles behalve een uitgemaakte race.
[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 24-06-2016 05:06 ]
Het gaat goed
Het pond zakte omstreeks 05.05 uur tot onder de 1,35 dollar. Dat is de laagste waarde sinds 1985. Omstreeks middernacht werd voor een pond nog een waarde van 1,5018 dollar opgetekend, kort nadat de stembureaus in Groot-Brittannië gesloten waren
[ Voor 44% gewijzigd door maartend op 24-06-2016 05:33 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Uitzondering: in Birmingham heeft leave een nipte overwinning.CyBeR schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 04:50:
Engeland leunt inderdaad grotendeels naar Oppleuren, behalve dan de grote steden die juist weer meer willen blijven. Manchester, Liverpool, Londen, Exeter, Newcastle, Cambridge, Cardiff (Wales); allemaal blijvers.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Kan nog even duren. Het VK moet binnen 2 jaar zelfstandig wonen, dus vlak voor die tijd zal Schotland er voor keizen om bij papa te blijven en weg te gaan van moeder.CyBeR schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 05:48:
Dus, wanneer komt 't volgende Schotse referendum om uit het VK te stappen?
Gisteren ben ik met mijn familie vanuit de UK terug verhuisd naar Nederland, mijn project was voorbij dus helaas tijd om te gaan, maar we waren er vast van overtuigd dat we terug zouden komen. Dat zijn we nog steeds, maar het wordt wel heel onzeker of dat wel verstandig, laat staan mogelijk zou zijn.
Ik ben blij dat ik een deel van ons spaargeld al had overgemaakt naar Nederland. Twee minuten geleden het overgebleven deel.
All the best, dear Albion.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
[ Voor 4% gewijzigd door New Yorker op 24-06-2016 06:04 ]
Weg
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Die twee jaar gaan wel pas in als het VK artikel 50 van het verdrag van Lissabon invoked. Of en wanneer ze dat doen is nu dus de grote vraag.maartend schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 05:53:
[...]
Kan nog even duren. Het VK moet binnen 2 jaar zelfstandig wonen, dus vlak voor die tijd zal Schotland er voor keizen om bij papa te blijven en weg te gaan van moeder.
"lows not seen since 1985" http://www.bbc.co.uk/news/business-36611512HarmoniousVibe schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:07:
Ik vind al dat gezever over de vermindering van waarde van de GBP en de neerwaarste druk op de beurzen, de olieprijs and whatnot, zwaar overtrokken. Het is een signaal; niks meer, niks minder. Als één of andere bankier een keer een scheet laat waar anderen bij zijn gaan de beurzen al omlaag. Dit is een korte-termijnschokreactie die zich de komende dagen echt wel gedeeltelijk zal herstellen. Het gaat om de langetermijneffecten. En daar is nog helemaal niks over te zeggen, omdat het nu gaan om hoe ze de EU gaan verlaten en wat voor deal er daarna komt.
Toch wel een vrij sterk signaal lijkt me
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd1 op 24-06-2016 06:11 ]
Dit topic is gesloten.
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.
Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.
Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.