Het is ook niet iedereens eigen keuze. Ruwweg een derde van de bevolking heeft ervoor gekozen, een derde heeft ertegen gestemd en een derde is thuisgebleven.Cyberpope schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:45:
[...]
Iemand de gevolgen van hun eigen keuzes laten dragen is oke.
Als je politici hebt die al jaren mooi weer spelen en zo’n rapport verstoppen is water&brood wel het hoogste wat die politici verdienen. Wat een wanbeleid.
Schijnbaar verdienen ze wel wat meer dan dat. Uit de Daily Mail:Delerium schreef op zondag 3 juni 2018 @ 15:41:
Als je politici hebt die al jaren mooi weer spelen en zo’n rapport verstoppen is water&brood wel het hoogste wat die politici verdienen. Wat een wanbeleid.
Zoals wel vaker laat de Daily Mail het zien met een foto, Reese Mogg gaat dichterbij het House of Commons wonen dan de PM zelfJacob Rees-Mogg moves in on Number 10: Hardline Brexiteer buys £5million former 'Conservative HQ' property just yards from Parliament fuelling talk he's plotting a Tory takeover

Foto en quote komen van http://www.dailymail.co.u...ament-Downing-Street.html.
In Zweden is dit niet eens, daar mag gewoon iedereen Zweeds leren. Vind ik eigenlijk ook wel prima. Anders 'eis' je van een land om Engels als belangrijkere taal te beschouwen dan Nederlands.Verwijderd1 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:59:
[...]
Bedoel je dit serieus? Ik ben er niet heel erg mee op de hoogte, maar het lijkt me dat niet alle migranten per se Nederlands moeten leren, toch? Volgens mij, al weet ik het niet helemaal zeker, zijn mensen die hier komen werken (en verblijven) als highly skilled worker toch wel vrijgesteld? Denk daarbij aan mensen met een Blue Card.
Het is toch niet zo gek dat je een brood kan bestellen bij de bakker in het Nederlands?
Je maakt de vergissing om te denken dat het gaat om Theresa May in dit bericht. Theresa May is weinig relevant in dit verhaal. De enige belangrijke vraag is WIE gaat haar vervangen.
Dit is een poging van Michael Gove om 'het water te testen'. Gove heeft enorm hard aan zijn reputatie gewerkt de afgelopen 2 jaar en dit is zijn eerste poging om te zien of dat wat heeft opgeleverd.
Dan moet dat wel tot de mogelijkheden behoren.Cyberpope schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:45:
[...]
Iemand de gevolgen van hun eigen keuzes laten dragen is oke. Maar ze laten doodvallen is een ander verhaal. Zal nooit zover komen.
Een paar weken een oogje dichtknijpen is politiek nog wel te doen, maar het VK heeft genoeg schandalen al lopen en de EU zal ook moeten opletten dat alles wel volgens de regels blijft lopen.
BSE, paardenvlees, BTW ontduiking & grijze import en de financiële sector is heel belangrijk maar ook heel gevaarlijk.
Maar vergeet ook niet dat er weinig 'EU' is. Het zijn de lidstaten die bepalen. Dus Frankrijk zal dan bijvoorbeeld de controles in Calais moeten schrappen. Maar dan is Frankrijk dus ook gewoon aansprakelijk voor alle gevolgen. In het oosten van de EU zijn een paar grensovergangen waar ze HEEL GRAAG een pragmatische oplossing zouden willen, maar de EU regels zijn daar gewoon strict toegepast. Die lidstaten zitten niet te wachten op een uitzondering voor Frankrijk (het VK is niet relevant in die discussie) terwijl zij die uitzondering niet kregen.
Daarnaast gaat dit allemaal uit van dingen die 'kunnen'. Maar sommige dingen kunnen gewoon NIET. Een auto in het VK is NIET gemaakt in de EU na Brexit. Kun je dus ook niet exporteren naar een ander land als EU auto. Country of Origin issues komen ineens heel hard om de hoek kijken.
En dan kan het betekenen dat een vrachtwagen met versnellingsbakken die door de kanaaltunnel gaat MOET worden gecontroleerd. Doen ze dat niet, dan is het ineens 'oud-ijzer'. Want die versnellingsbakken mogen absoluut niet in een export auto terecht komen, want dan kun je niet meer aangeven waar die auto is gemaakt.
Alsof je 10 vrachtwagens rundvlees uit je slachterij haalt en je mist een paard... dan is het goedkoper om die 10 vrachtwagens rundvlees maar gewoon af te schrijven. Alternatief is dat het in supermarkten terecht komt en je DAN moet terugroepen. De imago schade alleen is al enorm, de kosten van het terugroepen is nog hoger en als de supermarkt naar eindklanten moet... dan kun je waarschijnlijk de toko gewoon sluiten.
Bij een harde Brexit stopt gewoon per direct gewoon de helft of meer van al het transport over het kanaal.
Denk alleen al aan BTW terugvraag... dat is 21%... welk bedrijf heeft 21% marge? En ga jij garanderen dat die BTW. niet achteraf betaald moet worden cq. teruggevraagd kan worden?
En dan weer, als jij geen stempel hebt van een douanier... is het dan wel de grens over gegaan? Of als het van Dover -> Calais niet gecontroleerd wordt... dan kun je gewoon dezelfde vrachtwagen rondjes laten rijden. Elke ronde een stempel.
Mag of moet? Het is mijn inziens een verschil of je een bakker (bijvoorbeeld gevlucht van een oorlog) eerst een paar jaar Nederlands laat leren in schoolbanken (eentonig, niet gericht op zijn of haar specialiteit en je krijgt (aanname van mij) relatief weinig cultuur mee).TheGhostInc schreef op zondag 3 juni 2018 @ 16:16:
[...]
In Zweden is dit niet eens, daar mag gewoon iedereen Zweeds leren. Vind ik eigenlijk ook wel prima. Anders 'eis' je van een land om Engels als belangrijkere taal te beschouwen dan Nederlands.
Het is toch niet zo gek dat je een brood kan bestellen bij de bakker in het Nederlands?
offtopic:
Laat die bakker lekker bakken. De overheid zou in kunnen zetten op samenwerkingsprogramma's waarbij Nederlandse bakkers posities open kunnen zetten voor vluchtelingen op basis van een soort flex contract. Het geld wat de overheid normaal aan taallessen besteedt kunnen dan in dit soort programma's gestoken worden, de bakker heeft er een goedkoop (bakker betaalt een lager loon omdat het helpt met de integratie, overheid gebruikt het geld van de taallessen om dit te financieren) hulpje bij (maximaal 1 vluchteling per X Nederlandse werknemers om te voorkomen dat lokale bevolking teveel benadeeld wordt).
De vluchteling (of andere migrant die in zo'n programma zou vallen) krijgt praktijkervaring, leert omgaan met de Nederlandse bevolking en leert zo taal die die daadwerkelijk kan gebruiken, in plaats van standaardzinnetjes die die naar een paar jaar in de schoolbanken zo weer vergeten is. De bakker kan er ook voordeel uithalen door nieuwe ervaring op te doen (zowel cultureel als bakkertechnisch in het geval dat de vluchteling in het thuisland al een bakker was).
Eventueel zou dit natuurlijk in een soort parttime constructie gedaan kunnen worden, 1 dag in de schoolbanken, 4 in de praktijk. En het verlies van de Nederlandse taal vang je op door de jongeren op te leiden, die leer je uiteraard wel de taal tot het gewenste niveau.
Laat die bakker lekker bakken. De overheid zou in kunnen zetten op samenwerkingsprogramma's waarbij Nederlandse bakkers posities open kunnen zetten voor vluchtelingen op basis van een soort flex contract. Het geld wat de overheid normaal aan taallessen besteedt kunnen dan in dit soort programma's gestoken worden, de bakker heeft er een goedkoop (bakker betaalt een lager loon omdat het helpt met de integratie, overheid gebruikt het geld van de taallessen om dit te financieren) hulpje bij (maximaal 1 vluchteling per X Nederlandse werknemers om te voorkomen dat lokale bevolking teveel benadeeld wordt).
De vluchteling (of andere migrant die in zo'n programma zou vallen) krijgt praktijkervaring, leert omgaan met de Nederlandse bevolking en leert zo taal die die daadwerkelijk kan gebruiken, in plaats van standaardzinnetjes die die naar een paar jaar in de schoolbanken zo weer vergeten is. De bakker kan er ook voordeel uithalen door nieuwe ervaring op te doen (zowel cultureel als bakkertechnisch in het geval dat de vluchteling in het thuisland al een bakker was).
Eventueel zou dit natuurlijk in een soort parttime constructie gedaan kunnen worden, 1 dag in de schoolbanken, 4 in de praktijk. En het verlies van de Nederlandse taal vang je op door de jongeren op te leiden, die leer je uiteraard wel de taal tot het gewenste niveau.
OT: een harde brexit heeft inderdaad heel veel haken, ogen en verrassingen. Ik vermoed dan ook dat May, net zoals Cameron deed toen de referendumuitslag bekend werd, op een geven moment plaats zal maken voor iemand anders, niet eens omdat ze geforceerd wordt, maar gewoon omdat ze niet met de puinhoop opgescheept wil zitten.Bij een harde Brexit stopt gewoon per direct gewoon de helft of meer van al het transport over het kanaal.
Denk alleen al aan BTW terugvraag... dat is 21%... welk bedrijf heeft 21% marge? En ga jij garanderen dat die BTW. niet achteraf betaald moet worden cq. teruggevraagd kan worden?
En dan weer, als jij geen stempel hebt van een douanier... is het dan wel de grens over gegaan? Of als het van Dover -> Calais niet gecontroleerd wordt... dan kun je gewoon dezelfde vrachtwagen rondjes laten rijden. Elke ronde een stempel.
Misschien probeert ze de puinhoop wel uit te stellen tot de volgende verkiezingen, dan wint Labour en is het hun probleem.
Echte kennismigranten hoeven inderdaad volgens mij geen inburgeringscursus te volgen, echter, de regels daaromheen zijn vreselijk streng. Je moet als bedrijf echt kunnen aantonen dat jij echt die buitenlander nodig hebt voor zijn skillset, en dat er echt geen Nederlander voor te vinden is. We zijn behoorlijk protectionistisch op dat vlakVerwijderd1 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:59:
[...]
Bedoel je dit serieus? Ik ben er niet heel erg mee op de hoogte, maar het lijkt me dat niet alle migranten per se Nederlands moeten leren, toch? Volgens mij, al weet ik het niet helemaal zeker, zijn mensen die hier komen werken (en verblijven) als highly skilled worker toch wel vrijgesteld? Denk daarbij aan mensen met een Blue Card.
De gewone, hoogopgeleide mensen die hierheen willen migreren kunnen dat ook niet zomaar, want er is geen onderscheid tussen opleidingen "aan de grens". Nu zijn er natuurlijk allemaal uitzonderingen, ik krijg er niet bepaald dagelijks mee te maken [doe dit werk al 2 jaar en ik heb nog geen enkel geval gehad], maar ik meen dat emigreren naar Nederland vanuit bijvoorbeeld Australië wel makkelijker is, maar, dat is dus een uitzondering dankzij een verdrag of afspraak. Als Engeland dat niet heeft, en ik acht de kans aannemelijk dat er niet zo'n verdrag is, komen ze gewoon niet zomaar ons land in, ja, als asielzoekers, en zolang er geen oorlog is in GB, worden ze uitgewezen. Zie bijvoorbeeld Marokkanen en Albanezen.
Die drang dat alle migranten (hier) Nederlands moet leren begrijp ik dan ook niet zo goed, het kost onnodig veel geld en het levert de maatschappij denk ik weinig op. Leer migranten dan liever Engels, als ze dan naar Duitsland of enig ander land gaan dan hebben ze er ook nog wat aan. Vaak hebben ze al wat basiskennis in het Engels (waar het gaat om hoogopgeleiden wellicht zelfs voldoende voor de arbeidsmarkt, die hebben meer aan een certificering om hier te mogen werken).
offtopic:
Dat "je hoeft geen Nederlands te leren" was decennialang onze manier van "inburgeren", en dat heeft keihard gefaald. Dan krijg je dus situaties als de Somaliërs die hier al 15 jaar wonen en niet verder komen dan "goedemorgen"
Nope, onze verplichte inburgering is een erg goed idee, puur omdat de mensen gewoon mee kunnen draaien in de maatschappij, en ik merk dat zeker de Syriërs nu al veel beter meedraaien in de maatschappij dan de Somaliërs ooit gedaan hebben 
Dat "je hoeft geen Nederlands te leren" was decennialang onze manier van "inburgeren", en dat heeft keihard gefaald. Dan krijg je dus situaties als de Somaliërs die hier al 15 jaar wonen en niet verder komen dan "goedemorgen"

Waarvoor dit toch wel wat relevant is voor de Brexit: Wanneer de economie daar instort, kan het wel eens erg lastig worden voor de Britten om elders een bestaan op te bouwen, zelfs al zijn het dus gewoon westerse hoogopgeleide mensen, als er geen uitzonderingswetten zijn mogen ze zeer waarschijnlijk niet zomaar in Nederland komen wonen en werken, en ik verwacht dat het in andere landen net zo is.
Nu verwacht ik ook weer niet dat de soep zo heet geworden wordt. Engelsen zijn namelijk zo'n beetje het enige volk wat je echt wit kan noemen [

Enfin, het is gewoon een enorme puinhoop, en hoe langer je erover nadenkt, hoe groter je de puinhoop ziet worden.
People as things, that’s where it starts.
De stemming was net niet 50/50 en dat was dan nog met een ware terreurcampagne van de Britse pers en een eindeloze hoeveelheid onzin van de Tories. De Britten laten verhongeren gaat mij dus ook wat ver...wildhagen schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:17:
[...]
Bron: 'Doemscenario dreigt voor Britten bij uitblijven Brexitakkoord met EU'
Tsja. Crash and burn. Daar heeft de Britse bevolking toch zelf voor gekozen? Dan moeten ze ook niet komen mekkeren en klagen als ze met de gevolgen van hun eigen keuzes geconfronteerd worden.
Ergens zou het goed zijn als het helemaal misgaat. Dat haalt niemand het meer in zijn hoofd om de EU te verlaten en zijn de Tories kreupel geslagen. Dan zet je de Britten op een supersnel traject dat ze binnen enkele maanden weer lid zijn. Kunnen ze ondertussen de Tories tot aftreden dwingen, en een fatsoenlijke regering kiezen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Volgens mij voldoen ze niet aan de toetredingseisen...DaniëlWW2 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:11:
Dan zet je de Britten op een supersnel traject dat ze binnen enkele maanden weer lid zijn.
Daarnaast 'moet' elk nieuw EU land de Euro accepteren.. leuke vraag of die eis blijft staan.
Kan me voorstellen dat wat 'verse EU landen' dan nog een pittig gesprekje willen over waarom 'zij wel' en het VK niet.
Als Brexit niet wordt gestopt gaat het nog wel even duren voordat ze dat weer terug hebben gedraaid.
Op zich is dat helemaal niet erg: genoeg economische kansen voor de overgebleven 27 EU lidstaten om te profiteren van een implosie aan de andere kant van het kanaal. In de City zijn en hoop hoogbetaalde banen die tzt naar Frankfurt, Parijs, Dublin of Amsterdam verhuizen, RBS en Bloomberg komen al evenals waarschijnlijk Discovery.TheGhostInc schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:17:
Als Brexit niet wordt gestopt gaat het nog wel even duren voordat ze dat weer terug hebben gedraaid.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
In +-10 jaar kan er veel veranderen, zeker als je in acht neemt dat het vooral de ouderen zijn die voor brexit zijn en de jongeren die voor de EU zijn. In 10 jaar zijn alle 8-18 jarigen volwassen en kunnen ze stemmen. De oudste generatie (over het het hel 65+ spectrum) zal afnemen (overlijden, gewoon natuurlijk).TheGhostInc schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:17:
[...]
Volgens mij voldoen ze niet aan de toetredingseisen...
Daarnaast 'moet' elk nieuw EU land de Euro accepteren.. leuke vraag of die eis blijft staan.
Kan me voorstellen dat wat 'verse EU landen' dan nog een pittig gesprekje willen over waarom 'zij wel' en het VK niet.
Tel daarbij op dat het tegen die tijd wel doorgedrongen is dat de brexit toch niet zo'n goed idee was. Dan heb je goed kans dat de Britten de invoering van de euro en wat andere toezeggingen voor lief nemen.
True.hoevenpe schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:21:
[...]
Op zich is dat helemaal niet erg: genoeg economische kansen voor de overgebleven 27 EU lidstaten om te profiteren van een implosie aan de andere kant van het kanaal.
Als je geografisch kijkt is het het VK niet echt ideaal. Wel dichter bij de VS maar dat is ook maar een beperkt voordeel.
Helemaal nu het 'midden' van de EU naar het oosten verschuift zal het VK heel veel moeite gaan hebben om hun rol later terug 'te claimen'.
Maar ik ben vooral benieuwd wat de ECB met het QE vraagstuk gaat doen. Dat heeft enorm veel extra kapitaal in de markt gepushed. En laat de financiële centra daar nu het meest van profiteren. En het is 'maar' €2000 miljard. Dat gaat tientallen of zelfs honderden miljarden omzet kosten.
Italië kan zowel de doodsteek als de reden tot verlenging worden van QE.
Als het VK in een dikke recessie komt maken ze geen kans meer op toetreding. De staatsschuld is dan volledig onhoudbaar. In 10 jaar 'ellende' zullen ze heel veel averij oplopen.
[ Voor 15% gewijzigd door TheGhostInc op 03-06-2018 17:49 ]
Zo extreem zal het niet uit de hand lopen denk ik. Het is ook in ons belang dat er nog iets van handel plaatsvindt. Zie dit interview van de NOS met Paul de Grauwe, macro-econoom. Zijn voorspelling is dat er wel een vorm van overeenkomst komt (dus geen doemscenario).TheGhostInc schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:46:
Als het VK in een dikke recessie komt maken ze geen kans meer op toetreding. De staatsschuld is dan volledig onhoudbaar. In 10 jaar 'ellende' zullen ze heel veel averij oplopen.
Een deel van het interview gaat over brexit, het grootste deel gaat over macro-economie in Europa in het algemeen en met betrekking tot de Italië situatie (waarvan de econoom denk dat het een groter gevaar is).
Spiegel van de redeneringen van de gammon xenophoben (die NL ook behoorlijk veel heeft).Verwijderd1 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:59:
Bedoel je dit serieus?
Oftewel: omdat de Britten arrogant, bagger en lui zijn aangaande vreemde talen, moeten er verschillende regels zijn? Gewoon spiegelbeelden: mensen uit landen waar migranten de lokale taal moeten leren, die moeten dan ook Nederlands, Spaans etc leren. Lullig voor de pensionado's in Spanje, die van die gammon enclaves hebben.Overigens kan ik in het VK nog wel begrijpen dat ze willen dat migranten Engels kunnen, dat is immers de enige taal die daar universeel begrepen wordt. Hier in Nederland kun je met Nederlands, maar ook met Engels gewoon je dagelijkse dingen doen (vrijwel iedereen spreekt (hier) Engels en de meeste websites etc. zijn ook in het Engels beschikbaar).
Het zou heel goed zijn als het VK keihard op de bek gaat. Misschien dat ze dan leren dat ze een niemanddalletje internationaal zijn, en sinds Brexit een lachertje.
[/rant]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Of, in tien jaar liggen de verhoudingen nog identiek. Het komt mij altijd een beetje optimistisch over om te doen alsof iedereen zijn huidige ideeén houdt, en het niet is dat als mensen ouder worden, dat ze misschien wel minder pro-eu worden.Verwijderd1 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:43:
[...]
In +-10 jaar kan er veel veranderen, zeker als je in acht neemt dat het vooral de ouderen zijn die voor brexit zijn en de jongeren die voor de EU zijn. In 10 jaar zijn alle 8-18 jarigen volwassen en kunnen ze stemmen. De oudste generatie (over het het hel 65+ spectrum) zal afnemen (overlijden, gewoon natuurlijk).
Tel daarbij op dat het tegen die tijd wel doorgedrongen is dat de brexit toch niet zo'n goed idee was. Dan heb je goed kans dat de Britten de invoering van de euro en wat andere toezeggingen voor lief nemen.
Inderdaad. Er zijn nog steeds heel veel mensen die hun pro-brexit mening niet aanpassen, ondanks de shitshow. Ik vergelijk dat altijd met mensen die LPF bleven stemmen.
Het enige wat helpt is een demografische verandering door overlijden van oudere generaties. Maar door de tabloids zullen ook komende generaties vergiftigd worden.
Het enige wat helpt is een demografische verandering door overlijden van oudere generaties. Maar door de tabloids zullen ook komende generaties vergiftigd worden.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De steun voor progressief beleid (d.w.z. meedoen met de EU) is ook deels gerelateerd aan de sociaal economische positie van mensen, als het VK een periode gaat doormaken van stagnatie dan zal die groep niet kleiner worden of misschien zelfs gaan groeien. Dat was ook een van de doorslaggevende factoren geweest in de Brexit, het VK is een land waar de sociaal economische tegenstellingen erg groot zijn (grote steden v.s. de kleinere rural gebieden), dat zag je ook terug in de Brexit map.
En dat is het dillema wat je vaker ziet, de mensen in de steden willen eigenlijk (permanent) afstand nemen van de sociaal en culturele achtergebleven gebieden omdat ze in hun ogen te conservatief en te xenofoob zijn. Maar de moderne politieke stromingen bieden vaak geen oplossingen voor die groepen, de rechts conservatieven en liberalen vinden het wel prima omdat ze electoraal blijven profiteren. Liberaal links focust zich eigenlijk alleen exclusief op hun eigen groep in de grote steden, dan blijft eigenlijk alleen klassiek links over (zoals met Corbyn). Maar laat Corbyn nu juist de grootste brexiteer zijn
En dat is het dillema wat je vaker ziet, de mensen in de steden willen eigenlijk (permanent) afstand nemen van de sociaal en culturele achtergebleven gebieden omdat ze in hun ogen te conservatief en te xenofoob zijn. Maar de moderne politieke stromingen bieden vaak geen oplossingen voor die groepen, de rechts conservatieven en liberalen vinden het wel prima omdat ze electoraal blijven profiteren. Liberaal links focust zich eigenlijk alleen exclusief op hun eigen groep in de grote steden, dan blijft eigenlijk alleen klassiek links over (zoals met Corbyn). Maar laat Corbyn nu juist de grootste brexiteer zijn
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
De Britse tabloids wisten alsnog maar een zeer krappe meerderheid te overtuigen, en dan kwamen de jongeren niet eens opdagen. Hoe giftig ze ook mogen zijn, ik zie ze niet winnen aan invloed als Groot Brittannië echt economische ellende tegemoet gaat. Het zullen ook wederom de jongeren zijn die er de prijs voor betalen, net zoals in heel Europa. Je ziet in Zuid-Europa de jongeren al een flinke ruk naar links maken met nieuwe partijen. Niet altijd even succesvol, maar die trend is allang gezet. Verder genoeg hoger opgeleiden die het land gewoon verlaten. Jaren geleden kwam ik al opvallend veel Spaanse studenten tegen in het openbaar vervoer in Amsterdam. Ondertussen ook genoeg Italianen die allang zijn vertrokken naar het noorden.gambieter schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:35:
Inderdaad. Er zijn nog steeds heel veel mensen die hun pro-brexit mening niet aanpassen, ondanks de shitshow. Ik vergelijk dat altijd met mensen die LPF bleven stemmen.
De Britten hebben wel echt een probleem dat Corbyn ze ook niet helemaal lekker op een rijtje heeft. Vergelijkbare ideeën zonder ruimte te bieden aan stupide anti EU, anti NAVO of botweg antisemitisme en dan kan je die Tories eens echt gaan aanpakken. Als Corbyn het nu al redelijk doet ondanks, wat zou een fatsoenlijke leider van Labour dan wel niet kunnen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Welke shitshow?gambieter schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:35:
Inderdaad. Er zijn nog steeds heel veel mensen die hun pro-brexit mening niet aanpassen, ondanks de shitshow.
Brexit zelf is nog niet een shitshow. Het is de onderhandelingen die een drama zijn. Maar er is genoeg onzin in de pers verschenen om dat te verdoezelen.
Een beetje als met Rusland. Er lopen genoeg Putin fans in Nederland rond. Dan is de EU de agressor omdat ze een handelsverdrag sluiten, maar een oorlog beginnen is verder prima, want je moet je belangen verdedigen

De publieke opinie gaat pas om als project Fear uitkomt. Als er wat kleine problemen zijn kan dat gewoon op de EU worden geschoven.
Maar eind juni is de volgende deadline. We gaan het zien. De Britten zijn goed in op het laatste moment een konijn uit de hoge hoed te toveren. Maar de kans op een dood konijn zit er wel nog in.
Omdat de Britten in het verleden arrogant geweest zijn spreekt de halve wereld Engels. Om dan mensen te gaan forceren Nederlands te leren schiet mijns inziens niet veel op. Al begrijp ik het sentiment wel, Henning When liet dat mooi zien in het Apollo theater. Hij treedt als Duitse cabaratier op maar begint z'n performance door een gesprek te voeren met een Duitser in het publiek, ze praten dan Duits om te laten zien hoe Britten zich gedragen in het buitenland. Enfin, het is in het filmpje grappiger (hij zat afgelopen week bij HIGNFY, ging ook deels over brexit, ook een aanrader om te kijken):gambieter schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:17:
[...]
Oftewel: omdat de Britten arrogant, bagger en lui zijn aangaande vreemde talen, moeten er verschillende regels zijn?
Daarvoor hoeven ze niet op hun bek te gaan. Ze (hun land, bedrijven en panden) worden langzaam opgekocht door rijke oligarchen uit Rusland, het Midden-Oosten en Azië. Ze kunnen lekker arrogant blijven doen, dat interesseert de 'uitbaters' helemaal niets.Het zou heel goed zijn als het VK keihard op de bek gaat. Misschien dat ze dan leren dat ze een niemanddalletje internationaal zijn, en sinds Brexit een lachertje.
Klopt, aan de andere kant zijn het vooral de oudere generaties met het romantische gevoel van vroeger (het pre-internet tijdperk). Het is nu (en ik denk in de toekomst ook) veel moeilijker om je af te schermen van de buitenwereld. Vroeger kon je prima leven zonder te weten wat er in het buitenland gebeurde, nu en in de toekomst gaat het wel opvallen als je systematisch achterloopt. Je ziet op sociale media / het internet dat het ergens anders (hier dus) veel beter gaat.Sissors schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:25:
[...]
Of, in tien jaar liggen de verhoudingen nog identiek. Het komt mij altijd een beetje optimistisch over om te doen alsof iedereen zijn huidige ideeén houdt, en het niet is dat als mensen ouder worden, dat ze misschien wel minder pro-eu worden.
offtopic:
Het is niet voor niets dat Afrikaanse migranten naar (West) Europa willen komen en dat Aziaten westerse 'gebruiken' overnemen en anderzijds naar ons opkijken. Dat laatste is enigszins verrassend gezien dat andersom denk ik veel minder is terwijl veel van onze gimmicks van Aziatische komaf zijn (zo'n beetje alles wordt in Azië gemaakt en we kunnen niets zonder die productieprocessen).
Het is niet voor niets dat Afrikaanse migranten naar (West) Europa willen komen en dat Aziaten westerse 'gebruiken' overnemen en anderzijds naar ons opkijken. Dat laatste is enigszins verrassend gezien dat andersom denk ik veel minder is terwijl veel van onze gimmicks van Aziatische komaf zijn (zo'n beetje alles wordt in Azië gemaakt en we kunnen niets zonder die productieprocessen).
+1 voor dat filmpje van Henning When

Aan de andere kant zorgt de sociale media en de filter bubbel er ook voor dat mensen maar een beperkt beeld krijgen van de werkelijkheid, het is nog maar de vraag of mensen überhaupt beter geïnformeerd zijn. De oorspronkelijk gedachte van het internet als een middel tot een rationele en geïnformeerde bevolking, die daarmee de democratie en bestuur van het land versterkt bleek eigenlijk meestal juist tegengesteld te werken.Verwijderd1 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:50:
Klopt, aan de andere kant zijn het vooral de oudere generaties met het romantische gevoel van vroeger (het pre-internet tijdperk). Het is nu (en ik denk in de toekomst ook) veel moeilijker om je af te schermen van de buitenwereld. Vroeger kon je prima leven zonder te weten wat er in het buitenland gebeurde, nu en in de toekomst gaat het wel opvallen als je systematisch achterloopt.
Dus of de nieuwe generatie die opgroeit met sociale media en het internet het inherent beter zal doen, heb ik zo mijn twijfels over. Je ziet ook dat een kleinere wereld door communicatie op het internet ook polariserend werkt, er is altijd wel ergens in de wereld een fenomeen wat een moral outrage kan veroorzaken met geen enkele mogelijkheid tot oplossing of invloed gezien de afstand. Mensen kunnen hierdoor zich juist dieper verschansen in hun sociale en politieke overtuigingen dan ze zouden zijn als ze niet blootgesteld waren aan de eindeloze stroom 'outrage' op sociale media.
Juist de tegenstellingen tussen globaal en lokaal zullen steeds belangrijker worden, mede omdat we als mens we er qua gedrag moeilijk mee om kunnen gaan. Dat fenomeen beter begrijpen in positieve zin is denk ik essentieel voor het voorkomen van tegenstellingen en conflicten. In negatieve zin wordt het nu al voldoende gebruikt qua polarisatie t.o.v. politiek gewin.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Klopt, maar het is wel een stuk makkelijker om iemand uit zo'n bubbel te halen. Vroeger kon je misschien als je heel goed de juiste statistieken wist te vinden iemand erop wijzen dat er een bepaald aantal slachtoffers daar en daar gevallen zijn en dat het niet allemaal koek en ei was, that's it.defiant schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:34:
[...]
Aan de andere kant zorgt de sociale media en de filter bubbel er ook voor dat mensen maar een beperkt beeld krijgen van de werkelijkheid, het is nog maar de vraag of mensen überhaupt beter geïnformeerd zijn. De oorspronkelijk gedachte van het internet als een middel tot een rationele en geïnformeerde bevolking, die daarmee de democratie en bestuur van het land versterkt bleek eigenlijk meestal juist tegengesteld te werken.
Nu kun je als je een beetje weet waar je moet zoeken iemand een stuk onderzoeksjournalistiek laten zien. Niet een NYT artikel met een paar feitjes maar een 1080P gefilmde aflevering van een journalist die bij verschillende betrokkenen in een conflict verhaal gaat halen. Dan zie je ook hoe schrijnend de gevallen kunnen zijn
Om het toch enigszins ontopic:
Ross Kemp die bij de migrantenkampen in Calais gaat kijken, zo'n documentaire geeft toch wat meer perspectief dan een kreet op een bus of een ochtendjournaaljournalist die in 30 seconden vertelt wat ze gezien hebben toen ze even met de auto rondgereden hebben.
Documentaire over het VK in Victoriaanse tijden, blijkt dat veel van de huidige romanticising van die tijd (door de gammons) niet klopt en Victoriaans Brittannië juist openstond voor 'buitenlanders'.
Nog wat off-topic aanraders (vooral de eerste en laatste zijn goed om te laten zien als iemand beweert dat de conflicten toch vooral de schuld zijn van één van de partijen, terwijl het in de praktijk altijd een samenloop van omstandigheden is waarbij wij in Europa some ook instrumenteel zijn in de ellende)
offtopic:
Wat meer recente afleveringen zijn ook voor een ingelezen publiek interessant (niet brexit-gerelateerd) en laten ook problemen zien die de journaals niet halen.
Drugsproblemen in de West Bank
Gewapende milities in Madagascar
Migranten uit West Afrika die door de woestijn naar Noord Libië proberen te gaan, volgens de VN gevaarlijker dan de Middellandse Zee oversteek. Dit is wellicht een van de meest ingrijpende documentaires als het gaat om schrijnende gevallen, je hoort er eigenlijk niemand over (hier in NL althans) en in nieuwsberichten valt de ernst van de situatie gewoon weg.
Bij nader inzien ook deels onze verantwoordelijkheid. De NAVO interventie in Libië heeft de dictator afgezet, maar het machtsvacuüm is nooit opgevangen. Nu is het dus een tribaal-georganiseerd land vol mensenhandel (goed voor zo'n 275-325 miljoen euro per jaar ).
Wat meer recente afleveringen zijn ook voor een ingelezen publiek interessant (niet brexit-gerelateerd) en laten ook problemen zien die de journaals niet halen.
Drugsproblemen in de West Bank
Gewapende milities in Madagascar
Migranten uit West Afrika die door de woestijn naar Noord Libië proberen te gaan, volgens de VN gevaarlijker dan de Middellandse Zee oversteek. Dit is wellicht een van de meest ingrijpende documentaires als het gaat om schrijnende gevallen, je hoort er eigenlijk niemand over (hier in NL althans) en in nieuwsberichten valt de ernst van de situatie gewoon weg.
Bij nader inzien ook deels onze verantwoordelijkheid. De NAVO interventie in Libië heeft de dictator afgezet, maar het machtsvacuüm is nooit opgevangen. Nu is het dus een tribaal-georganiseerd land vol mensenhandel (goed voor zo'n 275-325 miljoen euro per jaar ).
Dan moet de EU daar ook wel zin in hebben, natuurlijk. Men zal ook niet de suggestie willen wekken dat je de EU als een draaideur kunt behandelen. Als het draagvlak voor her-toetreding tot de EU net zo sterk is als het draagvlak voor Brexit nu, zie ik dat niet gebeuren.Verwijderd1 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:43:
Het zal natuurlijk ook afhangen van de gevolgen die de Brexit heeft, dat gaan we binnenkort zien.
Maar of dat beeld klopt, en of het genuanceerd is, is dan weer totaal niet te overzien.Verwijderd1 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:17:
Nu kun je als je een beetje weet waar je moet zoeken iemand een stuk onderzoeksjournalistiek laten zien. Niet een NYT artikel met een paar feitjes maar een 1080P gefilmde aflevering van een journalist die bij verschillende betrokkenen in een conflict verhaal gaat halen. Dan zie je ook hoe schrijnend de gevallen kunnen zijn
[ Voor 27% gewijzigd door bwerg op 03-06-2018 21:18 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
De EU kan een nieuwe deal goedpraten door alle oude voordeeltjes van de Britten in de nieuwe deal weg te laten. Verder moet de EU op dat moment doen wat in hun voordeel is: voet bij stuk houden en er een principekwestie van maken of doen wat in het voordeel van beide partijen is?bwerg schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:17:
[...]
Dan moet de EU daar ook wel zin in hebben, natuurlijk. Men zal ook niet de suggestie willen wekken dat je de EU als een draaideur kunt behandelen. Als het draagvlak voor her-toetreding tot de EU net zo sterk is als het draagvlak voor Brexit nu, zie ik dat niet gebeuren.
Het zal natuurlijk ook afhangen van de gevolgen die de Brexit heeft, dat gaan we binnenkort zien.
Daarnaast zorgen ze dat het VK openlijk excuses maakt (dat is voor het VK makkelijk als daar een progressieve regering zit die gewonnen heeft met een manifest om te zorgen voor terugtreding, ze hoeven dan alleen te zeggen dat het de fout van de Tories was
Dat is met alle journalistiek. Bij de NYT moet je erop vertrouwen dat de bronnen bestaan (als die anoniem willen blijven). Bij dit soort journalistiek blijven ze zoeken tot iemand verhaal wil doen op camera (eventueel niet herkenbaar).bwerg schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:17:
[...]
Maar of dat beeld klopt, en of het genuanceerd is, is dan weer totaal niet te overzien.
Als ze dan de drugs laten zien (in het geval van de drugs in de West Bank) en het probleem wordt door alle partijen erkend (Israel, Palestijnse autoriteit, Palestijnse burgers en drugs dealers) dan geeft dat een goede overtuiging. Idem met de Calais situatie, film de tentjes, praat met de mensen die er inzitten, de mensen in de omgeving, de lokale politie en relevante politici of bestuurders. Allemaal hebben ze een versie van het verhaal, maar je ziet heel goed welke problemen bepaalde partijen wel willen erkennen en welke feiten in iedereens verhaal zitten.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd1 op 03-06-2018 21:26 ]
Het zal inderdaad niet over principes gaan, maar wel over de houdbaarheid van een toetreding van een land dat net is uitgetreden. Er komen nogal wat kosten mee met toetredingen en uittredingen.Verwijderd1 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:21:
[...]
De EU kan een nieuwe deal goedpraten door alle oude voordeeltjes van de Britten in de nieuwe deal weg te laten. Verder moet de EU op dat moment doen wat in hun voordeel is: voet bij stuk houden en er een principekwestie van maken of doen wat in het voordeel van beide partijen is?
Ja, dan wel, dat zijn de gemakkelijke gevallen. Maar als het probleem door enkele partijen glashard wordt ontkend wordt het allemaal wat moeilijker. Iets wat je niet alleen in Rusland en Turkije ziet, maar ook in de VS en GB.Als [...] en het probleem wordt door alle partijen erkend [...] dan geeft dat een goede overtuiging
Nu weet ik niet hoe het historisch zit, maar we kennen allemaal de:DaniëlWW2 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:09:
[...]
De Britse tabloids wisten alsnog maar een zeer krappe meerderheid te overtuigen, en dan kwamen de jongeren niet eens opdagen. Hoe giftig ze ook mogen zijn, ik zie ze niet winnen aan invloed als Groot Brittannië echt economische ellende tegemoet gaat. Het zullen ook wederom de jongeren zijn die er de prijs voor betalen, net zoals in heel Europa. Je ziet in Zuid-Europa de jongeren al een flinke ruk naar links maken met nieuwe partijen.
Nu schijnt het niet daadwerkelijk Churchill te zijn geweest die deze heeft uitgesproken, maar het idee is niet bepaald nieuw volgens mij. Dus is het echt nieuw dat jongeren relatief links zijn? Misschien wel dat ze wat politiek actiever zijn, maar dat kan in een paar jaar volgens mij weer veranderen.If You Are Not a Liberal at 25, You Have No Heart. If You Are Not a Conservative at 35 You Have No Brain
Overigens als het echt slecht gaat met VK na Brexit, dan zullen ze juist het buitenland (lees: EU), immigranten, etc de schuld geven in bepaalde kringen. Alternatief is toegeven dat je bij de 2/3de hoort die heeft geholpen het te veroorzaken.
Dat is gewoon een dooddoener, en dat weet je zelf ook wel.Sissors schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:20:
[...]
Nu weet ik niet hoe het historisch zit, maar we kennen allemaal de:
[...]
Nu schijnt het niet daadwerkelijk Churchill te zijn geweest die deze heeft uitgesproken, maar het idee is niet bepaald nieuw volgens mij. Dus is het echt nieuw dat jongeren relatief links zijn? Misschien wel dat ze wat politiek actiever zijn, maar dat kan in een paar jaar volgens mij weer veranderen.
Overigens als het echt slecht gaat met VK na Brexit, dan zullen ze juist het buitenland (lees: EU), immigranten, etc de schuld geven in bepaalde kringen. Alternatief is toegeven dat je bij de 2/3de hoort die heeft geholpen het te veroorzaken.
Verder ga ik er tegenover zetten dat je ook behoorlijk wat politieke vorming meekrijgt en zelf ook doet in de jongere jaren, en dat verlies je ook niet zo snel. Op het moment zijn conservatieven in heel Europa aardig bezig om de volgende generatie tot vijand te maken. De demografie zit de jongeren ook tegen, maar dat gaat ooit een keer veranderen. Dan lijkt het me beter als je ze geen zekerheden op een goed bestaan af had gepakt waardoor ze moeite hebben om een vaste baan te krijgen, een huis te kopen etc.
Ondertussen gaat het moddergooien tussen Londen en Brussel onverminderd door:
In ieder geval worden het interessante weken, ze maken er aan de andere kant van het kanaal wel een comedy van. Zou men al een Blackadder serie over Brexit in gedachten hebben?
Ergens denk ik dat ze er wel uitkomen, de weerszijde belangen zijn gewoon te groot. Komt bij dat ze in Brussel al genoeg aan hun hoofd hebben met de Italianen en de Britten hebben zich niet voorbereid op 'no deal'.Brussels slams UK’s Brexit ‘renegotiation’ attempt
Prime Minister Theresa May won the agreement of her Brexit war Cabinet for a time-limited post Brexit customs arrangement to act as a stop-gap solution two weeks ago. Its rejection in Brussels — even before her officials have formally presented it in the talks — shows the two sides on a direct collision course just one month before a European Council summit that has been set up as a key milestone in the talks.
May’s official spokesperson reacted angrily Tuesday to what he referred to as “soundbites and negative anonymous briefings” from Brussels about the U.K.’s proposals. “It is imperative that we keep these talks constructive,” he said, apparently referring to a technical briefing in Brussels from a senior EU official.
In ieder geval worden het interessante weken, ze maken er aan de andere kant van het kanaal wel een comedy van. Zou men al een Blackadder serie over Brexit in gedachten hebben?
Interessant onderzoek daarover:Sissors schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:20:
Dus is het echt nieuw dat jongeren relatief links zijn? Misschien wel dat ze wat politiek actiever zijn, maar dat kan in een paar jaar volgens mij weer veranderen.
Thatcher’s Children, Blair’s Babies, Political Socialization and Trickle-down Value Change: An Age, Period and Cohort Analysis
The results presented in this article offer strong evidence of cohort effects. We have shown that generations coming of age under sustained periods of Conservative government absorb these values, offsetting the tendency towards social liberalism that is normally characteristic of youth.
Our analyses showed that Blair’s Babies are even more right-authoritarian. It seems that the trend towards ever-greater social liberalism was halted and even reversed, supporting the idea that Thatcherism has fundamentally changed British social attitudes in an enduring way. [...] By disentangling APC effects using new statistical techniques and analysing a long time series of attitudinal data, we have shown that Thatcher’s crusade successfully promoted and consolidated economic as well as social values. Her moral crusade was extremely successful at changing the values of the generation that came of age at that time, and at influencing society to such an extent that New Labour came to accept these as setting the ideational parameters of political competition.
Het gevoerde beleid onder Thatcher en "de derde weg" onder Blair heeft dus een impact gehad op de politieke voorkeuren van het electoraat en deze dus minder sociaal liberaal gemaakt en meer richting de conservatief rechtse kant geduwd.This is a clear sign that Thatcher changed the course of British politics and social attitudes. Her values - or the values that have come to be associated with her name - permeate British society today as subsequent governments have not challenged her ideology. For better or worse, it seems that we still live in ‘Thatcher’s Britain’.
Nee, dat weet ik zelf niet. Daarom stelde ik het ook als vraag. Ik weet het niet, maar ik kan me wel prima voorstellen dat gemiddeld genomen jongeren linkser, of iig progressiever zijn, en oudere conservatiever. Granted, misschien betekend dat wel over 30 jaar dat wel als stel bejaarden vasthouden aan de EU terwijl de jongeren van dan weer wat anders willen. Maar het zou mij ook niet geheel verbazen dat jongeren vol goede ideeën zitten over de wereld, en linkser zijn, terwijl oudere meer zien hoeveel belasting ze al betalen en rechtser zijn. Of dat zo is weet ik niet, maar ik ben iig niet de eerste met dat idee.DaniëlWW2 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:32:
[...]
Dat is gewoon een dooddoener, en dat weet je zelf ook wel.
Verder ga ik er tegenover zetten dat je ook behoorlijk wat politieke vorming meekrijgt en zelf ook doet in de jongere jaren, en dat verlies je ook niet zo snel. Op het moment zijn conservatieven in heel Europa aardig bezig om de volgende generatie tot vijand te maken. De demografie zit de jongeren ook tegen, maar dat gaat ooit een keer veranderen. Dan lijkt het me beter als je ze geen zekerheden op een goed bestaan af had gepakt waardoor ze moeite hebben om een vaste baan te krijgen, een huis te kopen etc.
Edit: Ik had @defiant zijn post gemist, en zoals verwacht is het allemaal wat gecompliceerder.
[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 03-06-2018 22:53 ]
Ik kan deze Twitterdraad wel aanbevelen: https://twitter.com/PeteNorth303/status/1003276032760262657
Is van Pete North (@PeteNorth303), een brexiteer die varieert van ontzettende eikel tot heel doordacht, je weet niet welke versie je krijgt. Hier is hij heel realistisch en kritisch.
Of om eerlijk te zijn: verder gezichtsverlies.
Is van Pete North (@PeteNorth303), een brexiteer die varieert van ontzettende eikel tot heel doordacht, je weet niet welke versie je krijgt. Hier is hij heel realistisch en kritisch.
1. Could food, medicines and petrol run out in the event of a no deal scenario? The short answer is yes, absolutely. It only takes a small disruption to sophisticated supply chains for things to grind to a halt. (#Brexit thread).
Gaat de soep zo heet worden gegeten? Waarschijnlijk niet, maar is het VK bereid zo diep door het stof te gaan? Gezichtsverlies gaat onvermijdelijk zijn.21. So deep and comprehensive is EU integration that there is no escaping the regulatory gravity of the EU without serious and lasting harm. It is therefore not remotely realistic to suggest that things can function without a formal framework for trade.
Of om eerlijk te zijn: verder gezichtsverlies.
Wat je nu beschrijft zijn toch mogelijke startup problemen. Wat de Britten terug krijgt is autonomie. Wat de gevolgen zullen zijn op de lange termijn weet niemand.
Of dat daadwerkelijk zo zal zijn is natuurlijk ook nog maar afwachten.Russel88 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 23:09:
... Wat de Britten terug krijgt is autonomie. ...
Ik weet niet precies wat de Britten met autonomie bedoelen, maar het gebruik van ABC-wapens op Brits grondgebied komt mij niet sterk autonoom over.Russel88 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 23:09:
Wat de Britten terug krijgt is autonomie.
Dat is als mensen op een kaal eiland dumpen waar de haaien omheen zwerven, en zeggen dat die mensen vrijheid krijgen.Russel88 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 23:09:
Wat je nu beschrijft zijn toch mogelijke startup problemen. Wat de Britten terug krijgt is autonomie. Wat de gevolgen zullen zijn op de lange termijn weet niemand.
Of beter gezegd, je hebt ruim 40 jaar samengewoond en gaat er nu boos uit, want niemand luistert naar je en je mag de baas niet spelen, maar je vertrekt zonder dat je iets speciaals hebt. Waar je ook aanklopt, je zult je moeten aanpassen. Alle landen waar het VK een handelsakkoord mee willen sluiten, spelen "hard to get" en stellen zware eisen (India, Australie willen de visumregels versoepeld zien, net wat de xenofobe Britten niet willen, de VS wil dat de NHS geprivatiseerd wordt, en ze chlorine-gewassen kippen mogen exporteren naar het VK). Maar aan de andere kant moet het VK zich volledig aan de EU aanpassen als het daarmee wil handelen, anders komen de producten er niet in.
Nu produceert het VK niet zoveel, haar industrie is allang ingestort; het is een service-industrie. De universiteiten trekken nog wel, want de waarde van een Brits diploma is hoog, maar oh wee, dat betekent weer van die buitenlanders die een visum moeten krijgen.
Niet voor niets is "soverinty" iets wat vooral door gammon wordt geroepen. Ik heb dit plaatje al eerder gepost:

Zelfs het Noorwegen model betekent nog steeds dat het VK gewoon de regels van de EU moet volgen, maar geen stem heeft in het maken van die regels, en dat het ECJ gewoon de finale arbiter is.
Autonomie, lamenielache.
Het kan natuurlijk wel, 'echte autonomie', maar voor 90% van de eilandbewoners wordt dat een rampzalige aangelegenheid, en wellicht tijd voor EUNAVFOR EngChan
Maar daar zit nu het hele probleem. Als het nu duidelijk was welk model ze gingen kiezen kan iedereen zich voorbereiden op de aanpassingen. Maar boven op de klap van Brexit komen dus ook nog de startup problemen. Een paar dagen verstoring is geen probleem, maanden problemen gaat echt bakken met geld kosten.Russel88 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 23:09:
Wat je nu beschrijft zijn toch mogelijke startup problemen.
Er gaan bedrijven zijn die dat niet overleven.
Autonomie.. wat een farce.Russel88 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 23:09:
Wat de Britten terug krijgt is autonomie. Wat de gevolgen zullen zijn op de lange termijn weet niemand.
Het grootste gedeelte van de EU regels zijn common sense, worden door de rest van de wereld gekopieerd en heb je toch nodig voor export naar de EU.
Hoeveel TV's die in de VS verkocht worden hebben GEEN CE merk? Hoeveel apparaten in de EU hebben een FCC goedkeuring? RoHS is bijvoorbeeld wereldwijd erkent. Wat wil je dan 'autonoom' gaan beslissen?
Hoeveel winst gaat het VK dan echt hebben?
En de EU zit ook niet stil en verbeteren ook nog steeds. Dus sommige problemen zullen in zowel het VK als de EU worden opgelost.
Brexit heeft imo weinig met de economie te maken, in ieder geval was dit voor een groot deel van de kiezers niet het hoofdthema. De beruchte 350m per week ging vooral over de deplorabele staat van de NHS, niet zozeer over de bijdrage aan Brussel. Het is niet heel anders dan de Europa brede trend die je op veel meer plekken ziet: Polen, Hongarije, Oostenrijk, Italië en dit weekend ook Slovenië. Migratie, integratie, behoud van eigen cultuur en identiteit, veiligheid, etc. zijn geen exclusief Britse thema's.TheGhostInc schreef op maandag 4 juni 2018 @ 03:13:
Hoeveel winst gaat het VK dan echt hebben?
En de EU zit ook niet stil en verbeteren ook nog steeds. Dus sommige problemen zullen in zowel het VK als de EU worden opgelost.
Het enige verschil is dat May uit electorale overwegingen zonder enige voorbereiding en inhoudelijk plan de A50 procedure gestart heeft. Ze nu al 2 jaar geen idee lijken te hebben en ook op geen enkele manier zich voorbereiden op 29 maart van volgend jaar (waar andere EU landen dat wel doen). Dan pakken andere landen dat veel slimmer aan om van binnenuit de gehele EU hun kant op te laten bewegen.
Voor dat je het weet word je er van beschuldigd dat je een referendum uitslag probeert te interpreteren. Je geeft al aan wat het probleem is van een dergelijk referendum, iedereen projecteert daar zijn eigen ideeën op. Allerlei thema's kwamen naar voren tijdens de campagne en daarna, je kan niet ontkennen dat economie altijd een belangrijk thema is geweest. Maar je kan er inderdaad wel in shoppen, Corbyn als linkse kandidaat ziet ook allerlei voordelen van Brexit en tekenen dat de UK juist een ruk naar links maakt.hoevenpe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:01:
Brexit heeft imo weinig met de economie te maken, in ieder geval was dit voor een groot deel van de kiezers niet het hoofdthema. De beruchte 350m per week ging vooral over de deplorabele staat van de NHS, niet zozeer over de bijdrage aan Brussel. Het is niet heel anders dan de Europa brede trend die je op veel meer plekken ziet: Polen, Hongarije, Oostenrijk, Italië en dit weekend ook Slovenië. Migratie, integratie, behoud van eigen cultuur en identiteit, veiligheid, etc. zijn geen exclusief Britse thema's.
Het enige verschil is dat May uit electorale overwegingen zonder enige voorbereiding en inhoudelijk plan de A50 procedure gestart heeft. Ze nu al 2 jaar geen idee lijken te hebben en ook op geen enkele manier zich voorbereiden op 29 maart van volgend jaar (waar andere EU landen dat wel doen). Dan pakken andere landen dat veel slimmer aan om van binnenuit de gehele EU hun kant op te laten bewegen.
De zaken die jij aangeeft heeft de EU immers nauwelijks betrekking op. De UK heeft voornamelijk te maken met immigratie uit zn voormalige koloniën en zal als onderdeel van nieuwe handelsbetrekkingen waarschijnlijk soepelere eisen toe moeten staan met dat soort landen als het gaat over reizen en migratie. De UK heeft zelf besloten om allerlei beperkingen die de EU mogelijk maakt op EU interne migratie niet te gebruiken. Bovendien wordt er heel veel migratie richting de UK juist tegengehouden door de EU (de Jungle van Calais als bekend voorbeeld).
Het is een emotie die je wereldwijd ziet, ja. Het heeft mijns inziens te maken met een enorme crisis waardoor veel mensen hebben moeten inleveren en nu de economie groeit krijgen die mensen er nog steeds niet bij. Terwijl de veroorzakers inmiddels nog meer profiteren van die groei. Deze woede wordt gekanaliseerd zo ver mogelijk weg van de mensen die er voor zorgen dat alleen zijn nog profiteren van economische groei en alleen zij geen rekening krijgen voor de crisis.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Je hebt gelijk dat al die Pakistanen en Indiërs niet vertrekken als het VK niet meer in de EU zit, maar miljoenen EU27 burgers die als onderdeel van het vrije verkeer zich daar gevestigd hebben vallen er wel onder.ph4ge schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:16:
De zaken die jij aangeeft heeft de EU immers nauwelijks betrekking op.
Natuurlijk is de regering daar hypocriet: jaren lang hebben ze de grenzen onbeperkt open gehad voor arbeidsmigratie uit oost-Europa, fijn voor de lokale bedrijven en verkocht aan de bevolking als 'moet van Europa' (terwijl dat helemaal niet zo hoefde). Dan moet je als regering niet gek opkijken als diezelfde bevolking opeens zegt 'doe maar niet' als je het ze vraagt in een referendum...
Maar dat is ze niet gevraagd, dat maak jij er van.hoevenpe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:33:
[...]
Je hebt gelijk dat al die Pakistanen en Indiërs niet vertrekken als het VK niet meer in de EU zit, maar miljoenen EU27 burgers die als onderdeel van het vrije verkeer zich daar gevestigd hebben vallen er wel onder.
Natuurlijk is de regering daar hypocriet: jaren lang hebben ze de grenzen onbeperkt open gehad voor arbeidsmigratie uit oost-Europa, fijn voor de lokale bedrijven en verkocht aan de bevolking als 'moet van Europa' (terwijl dat helemaal niet zo hoefde). Dan moet je als regering niet gek opkijken als diezelfde bevolking opeens zegt 'doe maar niet' als je het ze vraagt in een referendum...
Ik zou zeggen dat de Britten vooral uit nostalgie en emotie hebben gestemd.
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 04-06-2018 08:53 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het grappige is dat we geneigd zijn dingen in hokjes te doen. Dus gaan we een thema als 'immigratie' ineens EU breed zetten. Er zit echt een wereld van verschil tussen de Britse problemen met immigratie en de Duitse of de Poolse. En Nederland heeft weer andere problemen. In Italië spoelen ze letterlijk aan op de kust en in Frankrijk worden ze tegengehouden bij de kust. Kijk je waar migranten vandaan komen, dan heeft bijna elk land een andere groep, vaak gebaseerd op oude koloniën (en gedeelde taal).hoevenpe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:01:
[...]
Brexit heeft imo weinig met de economie te maken, in ieder geval was dit voor een groot deel van de kiezers niet het hoofdthema. De beruchte 350m per week ging vooral over de deplorabele staat van de NHS, niet zozeer over de bijdrage aan Brussel. Het is niet heel anders dan de Europa brede trend die je op veel meer plekken ziet: Polen, Hongarije, Oostenrijk, Italië en dit weekend ook Slovenië. Migratie, integratie, behoud van eigen cultuur en identiteit, veiligheid, etc. zijn geen exclusief Britse thema's.
Maar ook dan is er nog verschil tussen wie er kwam. Onze gastarbeiders waren bijvoorbeeld laagopgeleid, terwijl de mensen uit India in het VK uit de hoogste kasten komen en vaak redelijk tot goed opgeleid zijn.
De enige overeenkomst is de xenofobie.
Wat het pro-Brexit kamp heel goed heeft gedaan zijn thema's koppelen.
De economie werkt niet voor iedereen <-> onbeperkte immigratie van Polen & Roemenen
NHS heeft geld nodig <-> Grote bijdrage naar Brussel
Veel branden <-> te veel brandweerauto's
Daardoor werd Brexit steeds logischer. Dat veel van de problemen door het VK zelf werden veroorzaakt, tja, dat zeggen ze er natuurlijk niet bij.
Migratie, integratie, behoud van eigen cultuur en identiteit, veiligheid, etc.
Ach ja, het is niet anders dan met Brexit. Het probleem net zo lang negeren totdat alle makkelijke oplossingen niet meer mogelijk zijn en dan 'draconische' maatregelen denken te moeten nemen.
Zo is Londen ondertussen niet alleen de financiële nummer 1, maar qua misdaad zijn ze ook een rijzende ster.
En dat geeft meteen mooi aan dat Brexit eigenlijk maar een klein onderdeel is van wat er gebeurd in het VK. In Nederland (en bv. Duitsland) hebben we onze zaakjes best wel op orde, er valt altijd wat te wensen, maar die ruimte is er ook gewoon. In het VK zijn heel veel dingen niet echt lekker meer op orde en er is ook geen ruimte om er iets aan te doen, niet financieel, maar ook niet politiek.
Er ontstaat dus ook een stuk ongeduld bij de bevolking over Brexit (zowel voor als tegen). Brexit gaat de wegen niet fixen, of de NHS redden, ... dat moet OOK nog gebeuren. Dus 'get on with it'. En dat is een groot gevaar van een 2de referendum. Het gaat niet alleen over de keuze, maar ook over het 'uit de weg krijgen' van dit struikelblok.
'Doe het nou maar gewoon, dan zijn we er vanaf'
https://www.theguardian.c...ade-brexit-is-not-the-way
"Brexit Britain is right. The status quo is insupportable. But the solution is not to leave the European Union. Our problems are made in Britain; they can only be solved in Britain. Europe does not impede this mission; rather it is indispensable. The imperative is to transform the way our country works."
Deze man heeft een goed punt..
Alleen zijn eindconclusie dat de labour party de oplossing is heb ik mijn twijvels over.. in theorie misschien, maar hoe de zowel labour als tory draaien op het moment heb ik in geen van beide partijen vertrouwen.. en LibDems zijn vleugellam...
zijn stelling "seven out of the 10 poorest areas in northern Europe are in England" is ook wat kort door de bocht:
https://www.indy100.com/a...lly-in-the-uk--eJ0axHCqmx
Wat me opvalt is dat Groningen op nr6 van rijkste regios staat.. ze rekenen zeker de gas inkomsten bij de Groningen regio?
"Brexit Britain is right. The status quo is insupportable. But the solution is not to leave the European Union. Our problems are made in Britain; they can only be solved in Britain. Europe does not impede this mission; rather it is indispensable. The imperative is to transform the way our country works."
Deze man heeft een goed punt..
Alleen zijn eindconclusie dat de labour party de oplossing is heb ik mijn twijvels over.. in theorie misschien, maar hoe de zowel labour als tory draaien op het moment heb ik in geen van beide partijen vertrouwen.. en LibDems zijn vleugellam...
zijn stelling "seven out of the 10 poorest areas in northern Europe are in England" is ook wat kort door de bocht:
https://www.indy100.com/a...lly-in-the-uk--eJ0axHCqmx
Wat me opvalt is dat Groningen op nr6 van rijkste regios staat.. ze rekenen zeker de gas inkomsten bij de Groningen regio?
[ Voor 20% gewijzigd door ToolkiT op 04-06-2018 12:41 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Tja, Andrew Adonis is een Labour peer. Wel een rebel tegen de huidige pro-Brexit leider, maar uiteindelijk toch partijbelang boven landsbelang.
Politicus voorvechter van het eerste uur. Zou die inmiddels wat bedaard zijn?
Nee...de eu had meer moeten doen om ons binnen te houden en het is alles waard om zelf beslissingen te nemen:
https://eenvandaag.avrotr...vertrek-uit-eu-zou-komen/
Nee...de eu had meer moeten doen om ons binnen te houden en het is alles waard om zelf beslissingen te nemen:
https://eenvandaag.avrotr...vertrek-uit-eu-zou-komen/
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dan Hannan is een karikatuur a la Nigel Farage en Geertje W. En iemand die zijn centjes allang op het droge heeft.
Alles is altijd de schuld van de EU. Of het nu de hondenpoep is onder zijn schoen of de file onderweg.
(De kop van het artikel is lachwekkend, brein is hij zeker niet). Geen Dr Evil, meer Mini-Me.
In dit interview wordt Hannan eergisteren vakkundig gefileerd:
Je ziet hem steeds oncomfortabeler worden, de zelfde zinnetje herhalen zonder echt enige steekhoudende argumenten te brengen. Ik denk dat Mini-me competenter was.
Alles is altijd de schuld van de EU. Of het nu de hondenpoep is onder zijn schoen of de file onderweg.
(De kop van het artikel is lachwekkend, brein is hij zeker niet). Geen Dr Evil, meer Mini-Me.
In dit interview wordt Hannan eergisteren vakkundig gefileerd:
Je ziet hem steeds oncomfortabeler worden, de zelfde zinnetje herhalen zonder echt enige steekhoudende argumenten te brengen. Ik denk dat Mini-me competenter was.
[ Voor 47% gewijzigd door gambieter op 05-06-2018 14:20 ]
Dit is een politicus die over alle politici schreeuwt dat ze bij de elite zitten, die niet naar de gemiddelde burger luisteren, maar aan alles kun je zien dat hij zelf precies zo is. Bij elke kritische vraag zegt hij dat statements tijdens de campagne niet zo zijn bedoelt en alle kritiek is de schuld van de journalist die het niet begrijpt.
Het is gewoon niet om aan te zien.
Het is gewoon niet om aan te zien.
Dit is ook een prachtig artikel
https://www.politico.eu/a...ain-eat-your-cake-and-go/
De Britten blijven nog steeds denken dat ze kunnen eisen en dat die eisen dan uiteindelijk wel zullen worden ingewilligd.. Het is duidelijk dat de toegeeflijkheid van de EU steeds verder afknabbelt..
De Britten blijven nog steeds denken dat ze kunnen eisen en dat die eisen dan uiteindelijk wel zullen worden ingewilligd.. Het is duidelijk dat de toegeeflijkheid van de EU steeds verder afknabbelt..
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Zou zomaar kunnen. Ik meen me te herinneren dat Flevoland ooit werd genoemd als regio die recht op Europese steun had vanwege de hoge werkeloosheid (veel inwoners, weinig banen) omdat de gebruikte rekenmethode er geen rekening mee hield dat half Almere een baan in Amsterdam heeft.ToolkiT schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:37:
Mwah, ik vond hem niet heel sterk. Dingen als dat Britten massaal EU paspoorten aanvragen? Ja de Britten die buiten GB wonen, voor hun is het gewoon noodzaak waarschijnlijk, het is niet dat ze vluchten.ScuL schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:04:
Dit is ook een prachtig artikel
Veel EU'ers in GB zullen daar nu een GB paspoort aan het aanvragen zijn, die doen dat ook niet omdat ze zo graag per se Brits willen worden
[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 05-06-2018 20:41 ]
Wat je hem in ieder geval níet kan verwijten is het ontwijken van kritische vragen onder het mom 'ik doe niet mee aan linkse media'.gambieter schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:47:
Hij geeft eigenlijk nergens antwoord op en blijft onwaarheden verspreiden. Dus zelfs dat is geen compliment waard.bwerg schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:25:
Wat je hem in ieder geval níet kan verwijten is het ontwijken van kritische vragen onder het mom 'ik doe niet mee aan linkse media'.
Het is een zelfverklaarde Baudet zonder dat kleine beetje charisma dat Baudet nog heeft.
Een useful idiot dus? Zie onderstaand stukje van een Tsjechische denktank over het opereren van RT teneinde het beïnvloeden van publieke opinie in het Westen. Hannan wordt niet bij naam genoemd in het rapport, maar zijn aanvallen op Britse en Europse instituties is wel kenmerkend voor het Russische MO.gambieter schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:33:
[...]
Hij geeft eigenlijk nergens antwoord op en blijft onwaarheden verspreiden. Dus zelfs dat is geen compliment waard.
Het is een zelfverklaarde Baudet zonder dat kleine beetje charisma dat Baudet nog heeft.
Stukje uit het rapport van eerder genoemde denktank.
Nog wat over Dan Hannan en het aanvallen van instituties:RT relies on ‘useful idiots’ who are either unaware of its agenda or outright supportive of it to boost its credibility as a legitimate news network. Accordingly, appearing on RT is not harmless; it enables and legitimates RT’s subversive agenda. RT is not a neutral platform where one can present a given message on one’s own terms. The opposite is true: RT operates on a mandate that is fundamentally hostile to Western liberal democratic interests, and any content it airs, regardless of the source, is calibrated to advance that agenda.
Aanval op de NHS (artikel van de Independent over zijn televisieoptreden bij Fox)
Nog een mooie quote van Dan:
In plaats daarvan kijkt hij liever naar Singapore (dat lijkt me een goed rolmodel, een land met minder dan een tiende van het aantal inwoners van het VK"After 10 years in the European Parliament, I have found that the only foreign admirers of the NHS are those on the serious Left."
Beide quotes uit de Telegraph.The MEP, who represents South East England, said his preferred model was Singapore – where people can opt out of a state-run system and into health savings accounts, giving them more choice.
Hmmz. Het lijkt alsof de uk nu ook problemen ondervind bij de voorstellen om zich bij de wto aan te sluiten.
De onderhandelingen zitten daar ook nog steeds vast.
https://www.reuters.com/a...brexit-step-idUSKCN1J11TK
De onderhandelingen zitten daar ook nog steeds vast.
https://www.reuters.com/a...brexit-step-idUSKCN1J11TK
European Trade Commissioner Cecilia Malmstrom told Reuters in Geneva on Monday that the agriculture question was still unresolved.
“There is no progress on agreeing the terms of Brexit (at the WTO),” she said.
[ Voor 57% gewijzigd door YakuzA op 05-06-2018 23:34 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zoals zoveel van die zichtbare Brexidiots, te koop voor de hoogste bieder.Verwijderd1 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 23:30:
Een useful idiot dus?
Nog meer slecht nieuws voor de Britten: https://ec.europa.eu/taxa...ntial-origin-final_en.pdf
Samengevat door Sky News journalist Faisal Islam:
Linkje naar nieuwsartikel: https://news.sky.com/stor...__twitter_impression=trueDutch Government official advice to its business community warns its manufacturers “if a large part of your product consists of parts from the UK” they may lose free trade terms for exports.
“After Brexit, parts made in UK no longer count towards this minimum production in EU”
------------
The Government would argue that this is premature, but the likes of the Dutch are already advising their manufacturers to reduce dependence on UK:
“Trade with the UK will become more difficult after Brexit... consider looking for alternatives”
------------
Dutch Gov advice to its biz:
“opps for market access for UK competitors are deteriorating. Their access to EU countries is deteriorating. Your UK competitors may also not be able to use EU trade agreements. Check whether to strengthen your competitive position in these markets”
Oftewel: vanaf maart 2019 zijn Britse onderdelen geen EU onderdelen meer, tellen niet als EU-onderdelen en het advies aan bedrijven is om er voor te zorgen dat ze hier preventief rekening mee houden en hun plannen maken om EU-onderdelen te gebruiken voor certificatie, lagere tarieven e.d.
Dat probleem hadden de Japanners al een jaar terug aangegeven, maar ja, compleet genegeerd door de blinde brexiteers.
[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 06-06-2018 01:03 ]
Klinkt allemaal heel logisch, niet in de EU dus producten die er gemaakt worden tellen niet als zijnde uit de EU komend.gambieter schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 23:45:
Oftewel: vanaf maart 2019 zijn Britse onderdelen geen EU onderdelen meer, tellen niet als EU-onderdelen en het advies aan bedrijven is om er voor te zorgen dat ze hier preventief rekening mee houden en hun plannen maken om EU-onderdelen te gebruiken voor certificatie, lagere tarieven e.d.
Dat probleem hadden de Japanners al een jaar terug aangegeven, maar ja, compleet genegeerd door de blinde brexiteers.
Dat is ook wel een mooi verschil, in de VS wordt rond Trump een juridische discussie gevoerd, wat kan hij juridisch doen, wat kan Mueller juridisch doen, waren de invallen bij Cohen legaal, etc. etc. Allemaal vragen voor juristen en de shows zitten vol met adviseurs van allerlei instituten. Dat terwijl het in de brexitdiscussie allemaal heel duidelijk is, niet hoe het gaat verlopen, maar wel dat het echt een ontzettend domme zet is. Het is tekenend dat niemand hier de positie van de brexiteers verdedigt en er lijkt ook bij de Britten zelf geen strategie te zijn.
Een mooi voorbeeld is te zien in een aflevering van Frankie Boyle's New World Order (een show waar een paar cabaretiers de actualiteit bespreken). Ik laat het filmpje voor zich spreken, Holly walsch legt het prima uit.
Zie filmpje vanaf 7:00:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0h4DWSOo6nQ]
Ik lees net een erg interessant artikel in the Financial Times, waarin de frustratie van diverse import en export bedrijven wordt ge-uit. Wat ik vooral tekenend vind is dat deze tak van industrie al maanden lang aan de bel trekt dat er duidelijkheid moet komen, maar dat relaas een roep in de woestijn is.
Ik vraag me echt af wat er in godsnaam gaande is in Westminster...
complete FT artikel hier, of als de paywall je tegen houd hier.The FTA has been explaining its problems to government in private but it lost patience at the weekend when officials failed to respond as promised to the many issues that concerned its members.“Of the eight demands in FTA’s list of essentials to ‘Keep Britain Trading’ . . . not a single one has been progressed,” Mr Hookham said.
at your service
Het VK heeft eerder geopperd dat het de controles voor de EU zou doen en de BTW zou innen. Werd niet geaccepteerd, zie hier de reden:

Customs fraud on clothes and shoes in 2017 - latest report from EU anti-fraud office.
van https://ec.europa.eu/anti...s/olaf_report_2017_en.pdf
*zucht*

Customs fraud on clothes and shoes in 2017 - latest report from EU anti-fraud office.
*zucht*
'Since the UK had not implemented risk profiles, fraudsters had, over time, been shifting their operations to the UK. This happened despite OLAF having repeatedly alerted the UK authorities to the need to take action and to investigate the fraud networks active in the UK. '...gambieter schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:46:
Het VK heeft eerder geopperd dat het de controles voor de EU zou doen en de BTW zou innen. Werd niet geaccepteerd, zie hier de reden:
[afbeelding]
*zucht*
Yes. Respons VK overheid: "nietes".begintmeta schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:54:
'Since the UK had not implemented risk profiles, fraudsters had, over time, been shifting their operations to the UK. This happened despite OLAF having repeatedly alerted the UK authorities to the need to take action and to investigate the fraud networks active in the UK. '...

Je bent echt niet de enige die zich dat zal afvragen...The_Butler schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:31:
Ik lees net een erg interessant artikel in the Financial Times, waarin de frustratie van diverse import en export bedrijven wordt ge-uit. Wat ik vooral tekenend vind is dat deze tak van industrie al maanden lang aan de bel trekt dat er duidelijkheid moet komen, maar dat relaas een roep in de woestijn is.
[...]
complete FT artikel hier, of als de paywall je tegen houd hier.
Hier zijn we "maar" een clubje van gewone mensen die interesse tonen in de materie. De idioterie is ons al duidelijk met de weinige kennis of tijd die we besteden aan de materie. Moet je nagaan hoe je ernaar zou kijken als je in een professionele capaciteit bezig was met deze materie, je levensonderhoud ervan afhing, en er niks beters dan "nietes" uit Westminster komt.

Niet alleen de logistieke sector, ook de agrarische sector kan niet genoeg mensen aantrekken, omdat het voor EU-burgers (in dit geval Roemenen en Bulgaren) door o.a. de Brexit en alle onduidelijkheid eromheen niet meer aantrekkelijk is om in de Uk te gaan werken.The_Butler schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:31:
[...]
complete FT artikel hier, of als de paywall je tegen houd hier.
Zie https://www.bbc.com/news/business-44230865
Straks staat het fruit dus gewoon op het land weg te rotten omdat er niemand is om het te plukken...
Maar ze hadden toch plannen om hun gevangenen als de facto slaven in te gaan zetten voor dit soort zaken? Werd eerder in dit topic nog genoemd als idee. Kunnen ze dat plan dan niet versnellen?
Virussen? Scan ze hier!
Misschien kunnen ze al die nutteloze Tories en City bankiers beter ook gaan gebruiken als landbouwslaven. Gaat nodig zijn als er enorme wachtrijen ontstaan bij de havens om voedsel te importeren.

Ach, wordt de City ook weer betaalbaar.
Ze zijn maanden afgeleid geweest door een bruiloft, dus nu gaan ze weer over tot de orde van de dag... Soort van...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Humor met een stevige dosis realisme na een toespraak van David Davis vandaag:

Deze Brexit-analogie is ook wel leuk:
Je maakt een kop thee. Als je het theezakje erin laat staan, krijg je een sterkere thee. Het theezakje wordt misschien minder qua thee, maar als geheel wordt het beter. Haal je het theezakje eruit, dan is de thee slapper en het theezakje gaat de vuilnisbak in.

Deze Brexit-analogie is ook wel leuk:
Je maakt een kop thee. Als je het theezakje erin laat staan, krijg je een sterkere thee. Het theezakje wordt misschien minder qua thee, maar als geheel wordt het beter. Haal je het theezakje eruit, dan is de thee slapper en het theezakje gaat de vuilnisbak in.
[ Voor 54% gewijzigd door gambieter op 07-06-2018 01:18 ]
Dus nu de EU de import vanuit de UK zelf kan gaan regelen, heeft het de mogelijkheid om importfraude significant te reduceren? Take back control!gambieter schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:46:
[afbeelding]
*zucht*
Boris Johhson z'n uitspraken bij een privé diner zijn opgenomen :
Boris Johnson admits there may be a Brexit 'meltdown'
Boris Johnson admits there may be a Brexit 'meltdown'
He added: “You’ve got to face the fact there may now be a meltdown. OK? I don’t want anybody to panic during the meltdown. No panic. Pro bono publico, no bloody panic. It’s going to be all right in the end.”'
Hij geeft het dus toe dat het risico op een slechte of geen deal bestaat, om vervolgens er een trumpiaanse spin aan te geven dat de chaos ook positieve gevolgen kan hebben. Het laat al zien hoe er intern gedacht wordt over de onderhandelingen, er wordt al nagedacht over hoe met een slechte of geen deal zou kunnen verkopen.The foreign secretary also said that he was “increasingly admiring of Donald Trump” and has become “convinced that there is method in his madness”, according to a leaked recording from a private dinner for Tory activists.
“Imagine Trump doing Brexit,” Johnson said, according to the recording leaked to BuzzFeed News. “He’d go in bloody hard … There’d be all sorts of breakdowns, all sorts of chaos. Everyone would think he’d gone mad. But actually you might get somewhere. It’s a very, very good thought.”
Tja, er wordt al aangegeven dat het lek wel eens Boris zelf kan zijn.
Boris over de Ierse grens:
Intussen dreigde David Davis alweer met opstappen omdat er geen einddatum aan de noodstop oplossing na 2019 werd aangegeven, is nu afgewend doordat de Britse regering een einddatum heeft toegevoegd. Maar die gaat de EU niet accepteren.
En dat is het patroon: men vecht binnen de regering en politieke partijen over dingen die toch afgewezen worden door de EU, en waarvan dat allang bekend is. Vechten aan tafel of het een stroop- of spekpannekoek wordt, in een restaurant waar geen pannekoeken worden geserveerd.
Labour intussen komt met een voorstel wat allang is afgewezen: ze willen meer dan Noorwegen, maar als pretpakket zonder verplichtingen. Toegang tot de interne markt, geen enkele beperking of tarieven, geen Freedom of Movement in de richting van het VK echter want de xenofobe eikeltjes moeten tevreden worden gehouden, en het ECJ mag ook niet betrokken zijn, er moet een nieuw orgaan komen die in het VK zit, en de ruzies tussen VK en EU beslecht.
Yep, echt waar. Trump begint er erg slim en beheerst uit te zien, in vergelijking.
Boris over de Ierse grens:
Dat maakt je onderhandelingspartners altijd blij, ze vernederen en de problemen met de Ierse/Noord-Ierse grens bagatelliseren.Boris on the border: “It’s so small and there are so few firms that actually use that border regularly, it’s just beyond belief that we’re allowing the tail to wag the dog in this way. We’re allowing the whole of our agenda to be dictated by this folly.”
Intussen dreigde David Davis alweer met opstappen omdat er geen einddatum aan de noodstop oplossing na 2019 werd aangegeven, is nu afgewend doordat de Britse regering een einddatum heeft toegevoegd. Maar die gaat de EU niet accepteren.
En dat is het patroon: men vecht binnen de regering en politieke partijen over dingen die toch afgewezen worden door de EU, en waarvan dat allang bekend is. Vechten aan tafel of het een stroop- of spekpannekoek wordt, in een restaurant waar geen pannekoeken worden geserveerd.
Labour intussen komt met een voorstel wat allang is afgewezen: ze willen meer dan Noorwegen, maar als pretpakket zonder verplichtingen. Toegang tot de interne markt, geen enkele beperking of tarieven, geen Freedom of Movement in de richting van het VK echter want de xenofobe eikeltjes moeten tevreden worden gehouden, en het ECJ mag ook niet betrokken zijn, er moet een nieuw orgaan komen die in het VK zit, en de ruzies tussen VK en EU beslecht.
Yep, echt waar. Trump begint er erg slim en beheerst uit te zien, in vergelijking.
[ Voor 48% gewijzigd door gambieter op 08-06-2018 02:29 ]
Ik ben de laatste tijd weer regelmatig aan de overkant van de plas en ik merk dat er een vreemde kentering heeft plaatsgevonden bij veel mensen, zowel bij de Brexiteers als de Remainers.
De verhalen over hard Brexit en de negatieve gevolgen daarvan worden eigenlijk niet meer bestreden, ook niet door de Brexiteers. Het is alsof deze discussie klaar is; de Remainers blijven het heel hard roepen maar de Brexiteers zeggen eigenlijk 'so what?' Ze gaan er niet meer tegen in, claimen niet meer dat brexit tot besparingen gaat leiden, efficiency gaat verhogen en de economie niet geschaad zal worden, maar gooien het volledig over de emotionele en culturele boeg. Baas in eigen land, and damned be the consequences.
Ik denk dat dit gevoel niet nieuw is, maar het onderstreept nu wel heel duidelijk dat Brexit helemaal niet meer over feiten gaat maar over percepties. Alles ligt nu aan de oppervlakte waar het tot voor een paar maanden terug nog goed gepraat werd met economische voordelen.
De verhalen over hard Brexit en de negatieve gevolgen daarvan worden eigenlijk niet meer bestreden, ook niet door de Brexiteers. Het is alsof deze discussie klaar is; de Remainers blijven het heel hard roepen maar de Brexiteers zeggen eigenlijk 'so what?' Ze gaan er niet meer tegen in, claimen niet meer dat brexit tot besparingen gaat leiden, efficiency gaat verhogen en de economie niet geschaad zal worden, maar gooien het volledig over de emotionele en culturele boeg. Baas in eigen land, and damned be the consequences.
Ik denk dat dit gevoel niet nieuw is, maar het onderstreept nu wel heel duidelijk dat Brexit helemaal niet meer over feiten gaat maar over percepties. Alles ligt nu aan de oppervlakte waar het tot voor een paar maanden terug nog goed gepraat werd met economische voordelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-06-2018 11:50 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Goeie oude Britse mentaliteit. Zo zijn ze ook in twee wereldoorlogen gerold waar ze zich best buiten konden houden. Helaas hebben wij er dit keer niks aan.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:49:
Ik ben de laatste tijd weer regelmatig aan de overkant van de plas en ik merk dat er een vreemde kentering heeft plaatsgevonden bij veel mensen, zowel bij de Brexiteers als de Remainers.
Precies wat ik zie, ook hoor ik vaak de dood-doener "ze weten er op het laatste moment best een goede deal uit te slepen, zo gaat het altijd". Nou, ik woon in Engeland (Noord-Oosten) en ik ben dus erg hard aan het kijken waar in Europa ik ga neerstrijken - Engeland wordt vrijwel zeker vaarwel gezegd. Ik voorzie namelijk dat de pond een duikvlucht gaat nemen, belasting gaat omhoog omdat de NHS een ramp is en door de bende omtrend import / export van goederen zal alles duurder worden in de winkel. Op de lange termijn gaan EU bedrijven veel minder Engelse onderdelen kopen (die mogen niet meer meetellen aan het percentage europees - als 50% van een product uit de EU komt betaal je minder belasting) met als gevolg dat vele bedrijven erg veel pijn gaan ervaren...[b][message=55459273,noline]
Ik ben mischien pessimistisch maar dat is beter dan me te scharen in het kamp "het zal allemaal wel los lopen".
Wat doen andere tweakers die in Engeland wonen trouwens?
at your service
De ironie is dat ik aan het overwegen ben om juist weer terug te gaan naar de UK.
Met name vanuit emotionele overwegingen.
And damned be the consequences
Er zitten bepaalde voordelen aan een nieuw 'oost'-Europees land op 35 minuten vliegen. Budgetcruises zullen vanaf onze kust ongetwijfeld toenemen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Precies hetzelfde, van plan om in het najaar uit de UK te vertrekken, op het moment aan het kijken waar we heen gaan.The_Butler schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:17:
[...]
Zonder teveel offtoppic te gaan, wanneer was je uit Engeland vertrokken? Waar liep je allemaal tegenaan? (DM me met plezier als het teveel offtoppic gaat).Dr. Strangelove schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:27:
De ironie is dat ik aan het overwegen ben om juist weer terug te gaan naar de UK.
at your service
En met de stiff upper lip gewoon "rule brittania" blijven zingen terwijl de ijsberg voor de boeg groter en groter wordt...Dr. Strangelove schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:49:
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik ben alweer terug gekomen naar Nederland.The_Butler schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:17:
[...]
Nu stond dat toch alweer op de planning, maar ik wilde absoluut voorkomen dat ik terug zou komen heel kort na Brexit. Dan kom je er namelijk achter wat er niet geregeld is. Nu is alles tenminste nog enigszins eenvoudig.
Als je nog even geduld hebt, is de huizenmarkt helemaal ingestort en kun je met parels en kraaltjes betalenDr. Strangelove schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:27:
Ik ben een nieuwe baan begonnen in een andere stad net na de Brexit stem, en ik heb toen besloten mijn huis te verkopen en niets nieuws te kopen, om zo flexibel te blijven. Ik kijk het rustig aan, het gaat er niet alleen om waar je van wegloopt, maar ook waar je naartoe gaat. Meer dan tweederde van mijn geld staat op NL bankrekeningenThe_Butler schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:17:
Ik ben mischien pessimistisch maar dat is beter dan me te scharen in het kamp "het zal allemaal wel los lopen".
Ik wil eigenlijk wel met pensioen
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 08-06-2018 13:04 ]
Ik zit in the Thames Valley, en hier gaat alles ok so far...The_Butler schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:17:
[...]
Mijn dochters zijn hier geboren en getogen, en op het moment voorzie ik nog geen reden om te vertrekken..
Mijn werk is EMEA wijd dus lokale economie is minder kritiek voor mij..
Michael Barnier heeft wel humor:
May heeft een probleem, de EU27 zegt 'non'...Backstop means backstop says @MichelBarnier in trolling mode
Ik ben in 2016 vertrokken, toevalligerwijs op de dag van het Brexit referendum, dus ik zie mezelf als de eerste Brexit emigrantThe_Butler schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:52:
[...]
Zonder teveel offtoppic te gaan, wanneer was je uit Engeland vertrokken? Waar liep je allemaal tegenaan? (DM me met plezier als het teveel offtoppic gaat).
Ik moet zeggen dat wij als familie weinig merkten van het hele verhaal in de aanloop ernaar toe. We zaten in Norfolk, wat wel een relatief sterk Leave bolwerk was en is, maar ik vond nooit dat het echt leefde, om misschien herinner ik me dat dan niet meer (ik zou terug moeten bladeren naar mijn posts van die tijd). Gambieter heeft daar mogelijk ook een mening over
Je merkte in gesprek met mensen wel heel erg dat het economische aspect vaak als secundair naar voren kwam, het was vooral national pride en antipathie tegen buitenlanders, maar dan vooral 'die andere buitenlanders die stelen en de NHS plunderen.' Mijn familie en ik hebben nooit een onvertogen woord te horen gekregen, ik heb wel een keer iemand stil zien knikken toen ik vertelde dat we terug gingen naar NL en dat mijn werk ingevuld zou worden door een local.
Al met al zie ik brexit als de donkere kant van de Britse nationale trots. Die trots heeft heel veel positieve kanten waar ik echt heel veel van hou, zoals conservatie van monumenten, landschappen en andere culturele aspecten, maar de keerzijde is dat je dat alles gaat verafgoden en alle verandering als een bedreiging ziet met een externe oorzaak. Blame it on 'them'. De Brexiteers hebben daar handig op ingespeeld door gewoon alles en iedereen dat niet Brits is neer te zetten als de enemy.
Als we teruggaan gaan we weer huren in eerste instantie. Kat uit de boom kijken voor we echte commitments aangaan.gambieter schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:03:
[...]
Als je nog even geduld hebt, is de huizenmarkt helemaal ingestort en kun je met parels en kraaltjes betalen
Economische vluchtelingDr. Strangelove schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:45:
[...]
Ik ben in 2016 vertrokken, toevalligerwijs op de dag van het Brexit referendum, dus ik zie mezelf als de eerste Brexit emigrant
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Waar ik wel benieuwd naar ben is of het VK nu in een recessie aan het duiken is.
Het aantal berichten van ontslagrondes, faillissementen en andere ellende begint toch wel forse vormen aan te nemen. Maar de economische cijfers blijven (tot nu toe) nog aardig overeind.
Maar van de crisis in 2008 kan ik me ook wel herinneren dat het eigenlijk langer duurder dan ik dacht voordat echt de economische cijfers fors het rood in gingen.
@Dr. Strangelove: Ik ben benieuwd of je de terugkeer gaat bevallen. Je kunt precies in de ellende terecht komen. En dan kun je zelf wel je schaapjes op het droge hebben, maar als om je heen toch veel mensen in de problemen komen, dan is dat minder leuk.
Ik merkte dat Brexit echt een beetje doodgezwegen werd, dat is eigenlijk wel prettig, dan krijg je geen vervelende gesprekken, maar als poep en ventilator elkaar raken kan het best een tijdje grimmig worden.
In 2008 wilde je ook niet vertellen op een feestje dat je bankier was, misschien dat je in 2019 niet wil vertellen dat je uit de EU komt, als 'die het gedaan hebben'. Alleen met je NLse accent is dat wel lastig te verbergen
Het aantal berichten van ontslagrondes, faillissementen en andere ellende begint toch wel forse vormen aan te nemen. Maar de economische cijfers blijven (tot nu toe) nog aardig overeind.
Maar van de crisis in 2008 kan ik me ook wel herinneren dat het eigenlijk langer duurder dan ik dacht voordat echt de economische cijfers fors het rood in gingen.
@Dr. Strangelove: Ik ben benieuwd of je de terugkeer gaat bevallen. Je kunt precies in de ellende terecht komen. En dan kun je zelf wel je schaapjes op het droge hebben, maar als om je heen toch veel mensen in de problemen komen, dan is dat minder leuk.
Ik merkte dat Brexit echt een beetje doodgezwegen werd, dat is eigenlijk wel prettig, dan krijg je geen vervelende gesprekken, maar als poep en ventilator elkaar raken kan het best een tijdje grimmig worden.
In 2008 wilde je ook niet vertellen op een feestje dat je bankier was, misschien dat je in 2019 niet wil vertellen dat je uit de EU komt, als 'die het gedaan hebben'. Alleen met je NLse accent is dat wel lastig te verbergen
Dat hangt vooral af in welke groep mensen je terechtkomt. De meeste hoger opgeleiden hebben tegen Brexit gestemd en zien echt wel dat de regering zelf alles om zeep helpt.
Als je met een echte Brexiteer praat kun je net zo goed een eekhoorn proberen uit te leggen wat hogere Wiskune inhoudt. De Brexiteer zal alle schuld altijd op de EU afschuiven.
Als je met een echte Brexiteer praat kun je net zo goed een eekhoorn proberen uit te leggen wat hogere Wiskune inhoudt. De Brexiteer zal alle schuld altijd op de EU afschuiven.
Ik ben in 2015 verhuisd van de UK naar NZ, destijds was de wisselkoers nog extreem gunstig dus ik heb gelijk mijn spaarpot & pensioen meegenomen en daar flink van geprofiteerd.
Ik voelde destijds de bui al hangen (voor het referendum). In mijn omgeving (rural Hampshire) merkte ik duidelijk aan de mensen om me heen dat buitenlanders "niet gewenst" waren. Als ik in de trein zat en Nederlands sprak door de telefoon werd ik vies aangekeken en als mensen in de supermarkt je hoorde werd je gelijk als Pool weggezet. Als je echter een gesprek had en uit legde dat je uit Nederland kwam dan kreeg je gelijk een verontschuldigend "ja maar jullie bedoelen we niet hoor!".
Ik voelde destijds de bui al hangen (voor het referendum). In mijn omgeving (rural Hampshire) merkte ik duidelijk aan de mensen om me heen dat buitenlanders "niet gewenst" waren. Als ik in de trein zat en Nederlands sprak door de telefoon werd ik vies aangekeken en als mensen in de supermarkt je hoorde werd je gelijk als Pool weggezet. Als je echter een gesprek had en uit legde dat je uit Nederland kwam dan kreeg je gelijk een verontschuldigend "ja maar jullie bedoelen we niet hoor!".
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Er zijn weinig hoogopgeleide werkmannen. En ook de supermarkt wordt niet bemand door PhD-ersPlasma_Wolf schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:19:
Dat hangt vooral af in welke groep mensen je terechtkomt. De meeste hoger opgeleiden hebben tegen Brexit gestemd en zien echt wel dat de regering zelf alles om zeep helpt.
En het is ook zeker niet zo dat een IQ onder de 100 betekend dat je Leave hebt gestemd en erboven Remain.
Maar dat is ook een beetje waar ik zo benieuwd naar ben. Als (big IF) Brexit echt een puinhoop wordt, gaat het volk dan muiten? Er lijkt een beetje de stemming te zijn dat het altijd wel mee gaat vallen, maar dat maakt het nog niet waar.
Wat mij wel enorm opvalt is dat de discussie blijft gaan tussen 'Soft' & 'Hard', ongeacht wat dat dan ook mag wezen. Maar dat de echte ontwikkelingen niet eens het nieuws halen (tenzij ik iets heb gemist):
VK zet belangrijke stap om grensfiles na de Brexit te beperken
Dit is overigens (pas) eind mei in werking gesteld. Het zou kunnen dat ze zelfs in het VK nu serieus rekening beginnen te houden met een 'No-Deal' Brexit. En dan dus ook geen transitieperiode.
Maar misschien is het niet gek dat we niks horen, als je ook dit soort berichten hoort:
‘Extraordinary secrecy’ in Whitehall is crippling Brexit plans
En ik ben ook nog benieuwd of een EU land of misschien wel de VS met Trump ineens gaat dwarsliggen.
Misschien vindt Trump dit wel een bad deal: FAA Prepared To Oversee Its U.K. MROs Post-Brexit If Needed. Aviation staat zeker op de radar bij Trump.
Interessant trouwens om te zien hoe 'krap' alles aan het worden is.
Brexit uncertainty threatens fusion-energy research
In december wordt bekend of JET in het VK wel funding krijgt in januari. Gelukkig zal dat wel met een sisser aflopen, aangezien het EP redelijk pragmatisch is. Maar dan moet het VK wel hopen dat een land als Italië niet nog pissig is over het hele EMA verhaal en dan bedenkt dat dit ook wel een aardige prijs is om binnen te slepen oid.
In a bid to renew the contract, the UK Department for Business, Energy & Industrial Strategy says that it will continue to pay its “fair share” of JET running costs until 2020.
Dat is op dit moment 12%... ben heel benieuwd of de EU en het VK het hier over eens zijn dat dit nog steeds 'fair' is.
Met een No-deal Brexit (en dat zouden we dan al weten) kan dit ook ineens van de tafel zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door TheGhostInc op 11-06-2018 11:58 . Reden: JET ]
Het blijft wel een soap, man man. https://www.theguardian.c...feat-over-meaningful-vote
Vanaf de zijlijn gezien een schitterend experiment en test die afscheiding, wel sneu voor de 60 miljoen 'labrats'.
Vanaf de zijlijn gezien een schitterend experiment en test die afscheiding, wel sneu voor de 60 miljoen 'labrats'.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Gewoon even een vraagje hoor... ik probeer dit online op te zoeken...
Maar hebben de EU and Engeland het document welke de transitie periode beschrijft nou wel of niet ondertekend? Ieder nieuws bericht vertelt me dat 19/03/18 de transitie periode is 'goedgekeurd' door de EU... en ieder artikel komt dan met een hele zwik punten waar men hiet niet over eens is nog (grens Ierland, visserij, automatisch meedoen met nieuwe EU regelgeving).
Voor zover ik kan zien is er een document waar men het 85% aan beide kanten mee eens is; maar welke niet door beide partijen is ondertekend, heb ik dit correct?
Maar hebben de EU and Engeland het document welke de transitie periode beschrijft nou wel of niet ondertekend? Ieder nieuws bericht vertelt me dat 19/03/18 de transitie periode is 'goedgekeurd' door de EU... en ieder artikel komt dan met een hele zwik punten waar men hiet niet over eens is nog (grens Ierland, visserij, automatisch meedoen met nieuwe EU regelgeving).
Voor zover ik kan zien is er een document waar men het 85% aan beide kanten mee eens is; maar welke niet door beide partijen is ondertekend, heb ik dit correct?
[ Voor 11% gewijzigd door The_Butler op 13-06-2018 13:43 ]
at your service
Wetherspoon to stop selling champagne ahead of Brexit
Maar goed, geen champagne meer, maar britse wijn. De champagne-verkopers huilen tranen met tuiten...
Dit is dus de Britse versie van "Freedom Fries", politiek jezelf voor lul zetten uit nationalisme.
De eigenaar van Wetherspoon is een typisch voorbeeld van gammon. Mensen zijn vooral verrast dat er champagne verkocht werd in de Wetherspoon pubs, dat is het dertien in een dozijn pubje zonder eigen karakter.Pub chain JD Wetherspoon has said it will replace champagne with sparkling wines from the UK from next month. The company's founder, Tim Martin, who campaigned for Brexit, said it was part of a transition away from products made in the European Union. Under the plan, British wheat beer and alcohol-free beer will replace the current beers brewed in Germany.
Maar goed, geen champagne meer, maar britse wijn. De champagne-verkopers huilen tranen met tuiten...
Dit is dus de Britse versie van "Freedom Fries", politiek jezelf voor lul zetten uit nationalisme.
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 13-06-2018 14:18 ]
Ik wilde net zeggen maar je schreef het al, Wetherspoons verkoopt champagne?! Daar drinken ze volgens mij alleen maar prosecco en cava en dan niet de betere flessen. En als ze dat dan gaan vervangen door BRITSE sparkling wines in dat prijssegment... Chateau Migraine gaat er niks bij zijn. Maar dat merken ze bij Wetherspoons toch niet.
Fun fact: de catering van het capitol werd gedaan door Sodexo, een Franse cateraar.gambieter schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:17:
Dit soort symboolpolitiek zegt vrijwel altijd meer iets over de insteller dan dat iemand getroffen wordt
Nope.The_Butler schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:42:
Maar hebben de EU and Engeland het document welke de transitie periode beschrijft nou wel of niet ondertekend?
De transitie periode is onderdeel van de 'eind deal'. Dus als er in oktober geen deal is, komt er ook geen transitie. Oktober is het moment waarop het rond moet zijn ivm goedkeuring door EU landen enzo. Dat kost namelijk nog een paar maanden.
mwah - de moesserende wijntechniek die in de Champagne geperfectioneerd is lijkt wel uit de UK te komen, dat wordt gefluisterd. De sommeliere van De Librije vertelde me dat eens en dat wil ik wel voor waar aannemen.gambieter schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:17:
Wetherspoon to stop selling champagne ahead of Brexit
[...]
De eigenaar van Wetherspoon is een typisch voorbeeld van gammon. Mensen zijn vooral verrast dat er champagne verkocht werd in de Wetherspoon pubs, dat is het dertien in een dozijn pubje zonder eigen karakter.
edit: over Wetherspoon pubs en Heineken ... fastdrink tenten. Dat ze daar ooit champie serveerden bevreemd me.
[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 13-06-2018 21:56 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Idd, het volk daar zal veel eerder voor prosecco gaan...franssie schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:55:
[...]
edit: over Wetherspoon pubs en Heineken ... fastdrink tenten. Dat ze daar ooit champie serveerden bevreemd me.
back on topic:
'Brexit dividend' denken die lui nou echt dat mensen daar nog steeds in trappen?
https://www.theguardian.c...unding-budget-rise-brexit
https://www.theguardian.c...endent-on-brexit-dividend
Guardian-lezers niet. Maar dat is ook niet de doelgroep van die framing.
Zolang mensen geloven of het naast zich neer leggen ...ToolkiT schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:40:
[...]
Idd, het volk daar zal veel eerder voor prosecco gaan...
back on topic:
'Brexit dividend' denken die lui nou echt dat mensen daar nog steeds in trappen?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Als de keuze is tussen geloven en de realiteit onderkennen, zullen de brexidiots het geloven; het alternatief is namelijk toegeven dat ze al die tijd hopeloos fout zijn geweest en zich als dombo's hebben gedragen, en dat gaan ze niet doen. Liever ten onder dan toegeven dat ze fout zijn...
Er doet een theorie de ronde dat May dit geld gewoon ergens vandaan gaat plukken (lenen, verhogen belastingen, cuts elders, combinatie) om de harde brexiters een grote overwinning te geven. Dit omdat ze weet dat ze in Europa met de aankomende summit zowat op elk punt zal moeten gaan inbinden. Het idee is dan dat ze de hardliners in bedwang kan houden door te blijven wijzen naar het brexitdividend wat ze "gerealiseerd" heeft.ToolkiT schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:40:
[...]
Idd, het volk daar zal veel eerder voor prosecco gaan...
back on topic:
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ze heeft vandaag al toegegeven dat het uit belastingsverhoging gaat komen...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.
Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.
Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.
Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.
Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.