Er is, zeker in de Britse politiek, niks ergers dan een 'U-turn'.
Dus liever een hoop onzin statistiek creëren, zodat je kunt bewijzen dat er iets werkt, dan toegeven dat je fout zat. In een 2 partijen stelsel is dat ook veel erger, want de 'ander' heeft vaak het alternatief geroepen.
Delerium schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:41:
De kiezers moeten eigenlijk achter May aangaan wegens grove nalatigheid qua beleidsontwikkeling. Dat startsein van 29 Maart heeft ze zelf gegeven, om vervolgens verkiezingen te gaan doen ipv ... beleidsontwikkeling.
Ik zou als ik jou was nog even de Lancaster House Speech erbij pakken, daarin was May heel duidelijk wat ze wilde en dat maakte ze heel helder.... dat IS haar beleidsontwikkeling...
En ja, wij zouden dat nooit serieus nemen in NL, maar dat is hier in het VK dus anders. Een uurtje oreren is net zoveel waard als maanden aan werk in een document stoppen.
De huidige politiek bestaat ongeveer uit:
Probleem -> Speech -> Consultatie -> Speech -> ... misschien iets een beetje aanpassen ...
Minister Hennis moest vertrekken na 2 doden en een zwaargewonde.
Er heeft nog niemand politiek verantwoording genomen voor 72! doden en het in gevaar brengen van tienduizenden (of zelfs meer) door lakse brandveiligheid op nationaal niveau. Je vraagt je af vanaf hoeveel doden je daadwerkelijk moet opstappen. Mogelijk dat we met een crashende NHS het antwoord gaan krijgen, de teller is daar al aan het oplopen, vooral rondom psychische patiënten.
Ik kan me nog herinneren dat een wethouder in Amsterdam moest opstappen door de Noord-Zuid lijn. Hij zat er net een paar maanden, maar kreeg een tegenvaller op z'n bord waar hij technisch dus verantwoordelijk voor was. Niemand wilde dat hij ging, want hij was de eerste die de zaak op orde kreeg, maar ja, hij was de verantwoordelijke...