Ik lees alleen dat ze de rechten van nieuwkomers uit de EU na Brexit wil beperken. Niet dat ze de rechten wil beperken van mensen die al arriveerden toen ze nog lid van de EU waren. Niks nieuws toch?Snowhite0901 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:42:
https://www.nu.nl/brexit/...nnie-brexit-beperken.html
may komt nu al terug op haar eerdere beloftes....
Je hebt gelijk. Iets te snel gescand schijnbaardowntime schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:46:
[...]
Ik lees alleen dat ze de rechten van nieuwkomers uit de EU na Brexit wil beperken. Niet dat ze de rechten wil beperken van mensen die al arriveerden toen ze nog lid van de EU waren. Niks nieuws toch?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Punt is dat Barnier dit maandag als voorwaarde heeft gesteld voor een eventuele transitie periode.
Als May voet bij stuk houdt dan is het de beruchte cliff-edge op 29 maart 2019. Wat een verschrikkelijke puinhoop daar...
Als May voet bij stuk houdt dan is het de beruchte cliff-edge op 29 maart 2019. Wat een verschrikkelijke puinhoop daar...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Wat ik zelf niet snap is waarom Europa en vooral Britse remainers niet vaker en indringender het punt maken en blijven maken dat de UK simpelweg wel een douaneovereenkomst met de EU moet sluiten als ze die grens in Ierland open willen houden. Ja, het was onderdeel van fase 1 en die is formeel gezien ver genoeg uitonderhandeld, maar de afweging tussen een overeenkomst en een grens blijft bestaan.
Regelmatig lees ik weer artikelen over politici die wel of juist niet zo'n douaneovereenkomst willen sluiten en andere artikelen die daar weer iets van vinden, maar nergens zie ik het meer gaan over het grensprobleem. Terwijl dit juist de belangrijkste overweging zou moeten zijn. Ook het VK heeft zich middels de GFA gecommitteerd aan het openhouden van de grens.
Regelmatig lees ik weer artikelen over politici die wel of juist niet zo'n douaneovereenkomst willen sluiten en andere artikelen die daar weer iets van vinden, maar nergens zie ik het meer gaan over het grensprobleem. Terwijl dit juist de belangrijkste overweging zou moeten zijn. Ook het VK heeft zich middels de GFA gecommitteerd aan het openhouden van de grens.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Dat wordt echt wel gedaan. Alleen, de brexiteers hebben de vingers in de oren en brullen "LALALALALA IK KAN JE NIET HOREN".HarmoniousVibe schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:05:
Wat ik zelf niet snap is waarom Europa en vooral Britse remainers niet vaker en indringender het punt maken en blijven maken dat de UK simpelweg wel een douaneovereenkomst met de EU moet sluiten als ze die grens in Ierland open willen houden. Ja, het was onderdeel van fase 1 en die is formeel gezien ver genoeg uitonderhandeld, maar de afweging tussen een overeenkomst en een grens blijft bestaan.
Heb je wel eens geprobeerd met volslagen debiele politici te spreken? Je hebt nog meer kans om voetbalsupporters uit te leggen wat respect en positief aanmoedigen is.
Het probleem is echt wel duidelijk gemaakt, maar zolang je politici als David Davis hebt die het over magische oplossingen heeft, Maybot die er niets meer van kan volgen, Boris Johnson die alleen maar bezig is met Bojo, en een oppositieleider die zichzelf als de nieuwe Hugo Chavez ziet...Regelmatig lees ik weer artikelen over politici die wel of juist niet zo'n douaneovereenkomst willen sluiten en andere artikelen die daar weer iets van vinden, maar nergens zie ik het meer gaan over het grensprobleem. Terwijl dit juist de belangrijkste overweging zou moeten zijn. Ook het VK heeft zich middels de GFA gecommitteerd aan het openhouden van de grens.
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 02-02-2018 21:12 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De "excruciatingly detailed" impact assessments van de Britse regering zijn vrijgegeven (ze konden niet anders meer): https://publications.parl...17-2019/0128/IA17-013.pdf
Van het twitter account van Faisal Islam (politiek verslaggever)

Yep, de student die een 0 weet te scoren op zijn examen (zelfs al krijg je normaal een 1 voor op komen dagen).
Van het twitter account van Faisal Islam (politiek verslaggever)

Yep, de student die een 0 weet te scoren op zijn examen (zelfs al krijg je normaal een 1 voor op komen dagen).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Die link doet het niet bij mij, waarschijnlijk overloaded. Is dit plaatje representatief voor de kwaliteit van het gehele document? Dat is geen incompetentie of politiek bedrijven meer, maar gewoon criminal negligence en belediging van het volk.
[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-02-2018 11:37 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dit is de Taxation (Cross-Border Trade) Bill. Heb niet gezocht naar andere, weet ook niet of die al beschikbaar zijn. Maar dit is dus wel afgetekend door de minister.
Dat de Britse regering niet weet wat ze doet is allang bekend.
En dan de echt belangrijke gevolgen voor de Britten, die ze zich misschien nog niet realiseren: Brexit's last orders for the booze cruise
Dat de Britse regering niet weet wat ze doet is allang bekend.
En dan de echt belangrijke gevolgen voor de Britten, die ze zich misschien nog niet realiseren: Brexit's last orders for the booze cruise
“The Brits don’t come to Calais for the beaches; the only reason they come here is for the wine,” declares Simon Delannoy, proprietor of The Calais Wine Superstore.
It is hard to argue otherwise. On an early morning in January the view from the ferry approaching Calais may be described as atmospheric, but hardly appealing. And yet here I am and, yes, it is for the wine.
Delannoy says he sells between 3 and 4 million bottles of wine a year, entirely to Brits, either those returning from a holiday further south, or day-trippers like myself. “We’ve got people who come over every two or three weeks and have been doing so for years.”
[ Voor 66% gewijzigd door gambieter op 07-02-2018 11:45 ]
Ze maken dan ook een uitstekende case waarom ze niet bij de EU passen.
De Brexiteer chat-up line om vrouwen te versieren:
Van @SnoozeInBriefhey girl are you the EU customs union, because I want an ill-defined relationship in which I get the benefits of free access to you while making no contribution and ignoring your requirements and also getting involved with the many other partners I imagine to be queuing up for me
Intussen gaat het snel de diepte in. De Brexiteers hebben nu besloten de aanval te openen.
Volgend in de voetstappen van de Hongaarse rechtse (behoorlijk "nationalistische" eh fascistische) regering, Erdogan's APK, Putin & de GOP, heeft de ex-Rasputin van Theresa May de aanval maar geopend op het favoriete doelwit van extreem-rechts: George Soros.
George Soros, the man who 'broke the Bank of England', backing secret plot to thwart Brexit
Eventuele parallelen mag men zelf trekken. Brexit heeft echt de extreem-rechtse en extreem-linkse beerputten opengetrokken.
En deze spotprent is wel heel erg raak.
Volgend in de voetstappen van de Hongaarse rechtse (behoorlijk "nationalistische" eh fascistische) regering, Erdogan's APK, Putin & de GOP, heeft de ex-Rasputin van Theresa May de aanval maar geopend op het favoriete doelwit van extreem-rechts: George Soros.
George Soros, the man who 'broke the Bank of England', backing secret plot to thwart Brexit
Eventuele parallelen mag men zelf trekken. Brexit heeft echt de extreem-rechtse en extreem-linkse beerputten opengetrokken.
En deze spotprent is wel heel erg raak.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 08-02-2018 00:38 ]
Nou is er best wat aan te merken op Soros, ook hij heeft natuurlijk eigen zakelijke belangen te verdedigen. Maar ik vermoed dat deze aanvallen vooral bedoeld zijn om aandacht af te leiden van onwelgevallige cijfers:gambieter schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 00:19:
Intussen gaat het snel de diepte in. De Brexiteers hebben nu besloten de aanval te openen.
https://www.theguardian.c...s-hardest-secret-analysis
Essentie is dat regio Londen een harde Brexit relatief goed zal doorstaan (-3,5%) maar dat de armste gebieden het hardst geraakt gaan worden (tot -16%). Laten dat nou juist de regio's zijn die voor Brexit gestemd hebben, karma?
Yep. En de Telegraph is de strijd aangegaan met de Daily Mail en de Sun om het beste voorbevuilde toiletpapier te worden. En de ex-adviseur van Theresa May (Nick Timothy, de Rasputin die haar 2017 verkiezingsstrategie deed) komt aandacht of inkomen te kort.hoevenpe schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 07:34:
Nou is er best wat aan te merken op Soros, ook hij heeft natuurlijk eigen zakelijke belangen te verdedigen. Maar ik vermoed dat deze aanvallen vooral bedoeld zijn om aandacht af te leiden van onwelgevallige cijfers:
Soros is eigenlijk heel nuttig. Rechts-fascistische/dictatoriale partijen/stromingen/figuren laten hun masker vallen zodra Soros in beeld komt of als er een bliksemafleider nodig is. En daar vallen de Tories ook onder sinds hun fusie met de UKIP tot Torykippers.
Ik heb medelijden met de Remain-stemmers in die regio's. De Leave-stemmers, tja.Essentie is dat regio Londen een harde Brexit relatief goed zal doorstaan (-3,5%) maar dat de armste gebieden het hardst geraakt gaan worden (tot -16%). Laten dat nou juist de regio's zijn die voor Brexit gestemd hebben, karma?
hoevenpe schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 07:34:
[...]
Nou is er best wat aan te merken op Soros, ook hij heeft natuurlijk eigen zakelijke belangen te verdedigen. Maar ik vermoed dat deze aanvallen vooral bedoeld zijn om aandacht af te leiden van onwelgevallige cijfers:
Essentie is dat regio Londen een harde Brexit relatief goed zal doorstaan (-3,5%) maar dat de armste gebieden het hardst geraakt gaan worden (tot -16%). Laten dat nou juist de regio's zijn die voor Brexit gestemd hebben, karma?

Het blijft ongelofelijk hoe je hier of in het VS topic iedereen die voor Brexit/Trump is wegzet als achterlijk en dat hun stemgedrag en gevolgen hun eigen schuld zijn. Ondertussen trap je voor Nederland in precies dezelfde retoriek, valstrikken en gevolgen als waar je anderen in het buitenland voor wegzet. Echt niet te geloven.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het laatste is gewoon een feit. Ik stem, ben dus mede-verantwoordelijk voor de gevolgen van die stem. Of het nou goed of slecht is.DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:04:
[...]
![]()
Het blijft ongelofelijk hoe je hier of in het VS topic iedereen die voor Brexit/Trump is wegzet als achterlijk en dat hun stemgedrag en gevolgen hun eigen schuld zijn.
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:04:
Het blijft ongelofelijk hoe je hier of in het VS topic iedereen die voor Brexit/Trump is wegzet als achterlijk en dat hun stemgedrag en gevolgen hun eigen schuld zijn. Ondertussen trap je voor Nederland in precies dezelfde retoriek, valstrikken en gevolgen als waar je anderen in het buitenland voor wegzet. Echt niet te geloven.
offtopic:
Ik snap niet hoe je de VVD van 'eurofiel' Rutte kunt vergelijken met types als Rees-Mogg en Trump...
Ik snap niet hoe je de VVD van 'eurofiel' Rutte kunt vergelijken met types als Rees-Mogg en Trump...
En ik ga eroverheen: als je stemt ben je verantwoordelijk voor de gevolgen. Ook als je zelf tegen hebt gestemd.maartend schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:07:
[...]
Het laatste is gewoon een feit. Ik stem, ben dus mede-verantwoordelijk voor de gevolgen van die stem. Of het nou goed of slecht is.
Voor of tegenstanders van Trump ten spijt, er is maar 1 groep verantwoordelijk voor Trump en dat zijn de kiezers en daarvoor worden ze afgerekend. Brexit dus idem dito; voor of tegenstanders ten spijt, voor de EU is er maar 1 partij aan te wijzen en dat zijn ... de Britten zelf. Dan hadden de tegenstanders maar vocaler moeten zijn of hun democratische uitkomsten maar niet voor lief moeten nemen.
Dus die regio die 17% economische krimp mee gaat maken, ik kan als Nederlander niet de remainers onderscheiden van de leavers, dus heeft die regio gewoon pech. En dat de hele EU al 2 jaar op een rij gemiddeld 1% meer groei laat zien dan het UK is een self-inflicted wound. Zeker na de crisis van 2008 en de Griekse tragedie is nog enkele jaren slechts beperkte groei en Austerity niet leuk om voor te leven, maar ik kan daar verder toch niets aan doen.
Het was de helft plus een kleine meerderheid. Het had de politiek moeten zijn die zulke enorme veranderingen met zo weinig visie of mandaat had kunnen stoppen en daarin hebben ze zo totaal gefaald dat over 1000 jaar nog boeken hierover geschreven worden.DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:12:
een kleine meerderheid voor deze waanzin heeft gekozen.
[ Voor 14% gewijzigd door Delerium op 08-02-2018 12:14 ]
Dat ontken ik zeker niet, maar er zijn grenzen aan je verantwoordelijkheid als het om stemgedrag gaat. Je kan je natuurlijk proberen te informeren, maar als de meeste informatie gewoon feitelijk onjuist is dan moet je van goede huizen komen om erdoorheen te prikken. Met de gewone Brit heb ik vooral medelijden dat ze zo belazerd zijn en dat een kleine meerderheid voor deze waanzin heeft gekozen. Dat het niet lekker gaat is wel duidelijk. Als je bepaalde patronen begint te herkennen dan zie je dat er een relatie zit tussen falend ideologisch gemotiveerd beleid en het opvoeren van propaganda om een vijandsbeeld te creëren en dissidentie uit te bannen. Genoeg voorbeelden voor te bedenken.maartend schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:07:
[...]
Het laatste is gewoon een feit. Ik stem, ben dus mede-verantwoordelijk voor de gevolgen van die stem. Of het nou goed of slecht is.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-02-2018 12:13 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
't Is meer dat het opvalt dat jij bij buitenlanders de gevolgen aan het eigen gedrag weet te koppelen, maar dat je hetzelfde hier in NL (misschien zelfs jou persoonlijk) halsstarrig niet wil of kunt inzien.hoevenpe schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:10:
[...]
offtopic:
Ik ben benieuwd of de kuil van de Tories een maximale diepte aankan, of dat ze rustig tot China doorgraven. Misschien kunnen ze dan makkelijker handelsverdragen overleggen?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Daarbij wel een paar kanttekeningen. Het was een adviserend referendum, dus mensen dachten dat ze vrijuit een "boodschap" konden sturen aan de regering/politici. Dezelfde manier waarop het Oekraine-referendum is misbruikt door de Baudets en de dombo's die hem die kans gaven.Delerium schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:12:
Het was de helft plus een kleine meerderheid. Het had de politiek moeten zijn die zulke enorme veranderingen met zo weinig visie of mandaat had kunnen stoppen en daarin hebben ze zo totaal gefaald dat over 1000 jaar nog boeken hierover geschreven worden.
Het echte probleem is geweest mensen met het FPTP en twee-en-een-halve partij systeem eigenlijk niets hadden om op te stemmen. Want de twee grote partijen hebben beiden een pro-brexit leider, de Tories met de xenophoob May en Labour met oermarxist Corbyn. En genoeg mensen die toch op de Tories bleven stemmen.
Het Nederlandse systeem selecteert voor onzichtbare parlementariers, het Britse systeem voor ruggegraatloze parlementariers.
Ik geef bewust geen waardeoordeel over Brexit, mits goed uitgevoerd kan het best een serieus alternatief zijn voor de EU. Mensen hebben daar net als bij ons terechte zorgen over globalisering, migratie etc.Brent schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:18:
't Is meer dat het opvalt dat jij bij buitenlanders de gevolgen aan het eigen gedrag weet te koppelen, maar dat je hetzelfde hier in NL (misschien zelfs jou persoonlijk) halsstarrig niet wil of kunt inzien.
Het probleem met het VK is imo vooral dat de politiek volledig verlamd lijkt, ze op geen enkele wijze de indruk geven capabel te zijn. Je kunt op je klompen aanvoelen dat er 'geen deal' gaat komen zo, dan moet je je toch voorbereiden lijkt me? Ze hebben nog maar 13 maanden en zover ik kan zien doen ze helemaal niets...
Jawel hoor: onderling ruzie maken, oefenen op finger pointing voor gevorderden, voorsorteren op "The Great Blame Game", enzovoorts. Er gebeurt van alles.hoevenpe schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:27:
[...]
Ze hebben nog maar 13 maanden en zover ik kan zien doen ze helemaal niets...
Maar ik begrijp wat je bedoelt. Als je er naar kijkt met het idee: "het besluit is nu eenmaal gevallen, laten we objectief kijken naar de mogelijke gevolgen, rekening houden met een aantal mogelijke uitkomsten en daar naar beste kunnen voorbereidingen voor gaan treffen", tja, op dát gebied gebeurt idd helemaal niets....
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Oneens. Als de feiten niet kloppen, van welke kant dan ook, dan ga je niet mee. Net als bij Bitconnect. Het klopte niet, dan moet je ook niet kopen. Maar ge2woon bij de status quo blijven.DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:12:
[...]
Dat ontken ik zeker niet, maar er zijn grenzen aan je verantwoordelijkheid als het om stemgedrag gaat. Je kan je natuurlijk proberen te informeren, maar als de meeste informatie gewoon feitelijk onjuist is dan moet je van goede huizen komen om erdoorheen te prikken.
Maar dat is oh zo makkelijk te zeggen als je goed opgeleid bent en zelf kritisch nadenkt, en ook kritisch na kan denken. Dat is helaas weggelegd voor een kleine minderheid van de mensen. Dan kan je vervolgens twee dingen doen. Je kan er vanuit gaan dat iedereen rationeel kan handelen en de schuld bij vergissingen leggen bij de individuele persoon, of juist proberen om zaken te verduidelijken. Het eerste is zeer verleidelijk, maar naar mijn mening niet erg realistisch waardoor het tweede naar voren komt. Laat dat nu een van de fundamentele verschillen tussen het liberalisme en de sociaaldemocratie zijn. Lijkt me ook heel duidelijk in welke categorie ik val.maartend schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:57:
[...]
Oneens. Als de feiten niet kloppen, van welke kant dan ook, dan ga je niet mee. Net als bij Bitconnect. Het klopte niet, dan moet je ook niet kopen. Maar ge2woon bij de status quo blijven.
Ik zat vanmorgen te discussieren met een brit die een voorstander is van de brexit. Hij zegt gewoon dat alles wat een beetje negatief is komt door pro europa journalisten...dan ben je snel uitgepraat natuurlijk...
De Britse economie is heel erg services-based, zoals financiele producten. Misschien dat het 30 jaar terug kon, maar niet nu. Vergelijk het maar met het trouwen in een grote familie, en dan generaties later opeens zeggen dat je geen onderdeel van de familie meer wil zijn, maar wel alle voordelen verwacht te houden.hoevenpe schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:27:
Ik geef bewust geen waardeoordeel over Brexit, mits goed uitgevoerd kan het best een serieus alternatief zijn voor de EU. Mensen hebben daar net als bij ons terechte zorgen over globalisering, migratie etc.
Wat mensen vergeten is dat in de zestiger jaren het VK al wilde toetreden en De Gaulle weigerde (vertrouwde de Britten niet), en in 1974 het VK de "sick man of Europe" was.
Het gel*l over migratie ga ik verder maar negeren.
Tja, gegijzeld door de 35 of zo Brexiteer ultra's en de tabloids. Ze hebben een bijltjesdag nodig, een guillotine en een Oliver Cromwell die schoon schip maakt.Het probleem met het VK is imo vooral dat de politiek volledig verlamd lijkt, ze op geen enkele wijze de indruk geven capabel te zijn. Je kunt op je klompen aanvoelen dat er 'geen deal' gaat komen zo, dan moet je je toch voorbereiden lijkt me? Ze hebben nog maar 13 maanden en zover ik kan zien doen ze helemaal niets...
Mits 'goed' uitgevoerd, is een soort regenachtige Bahamas het beste waar men op kan hopen.hoevenpe schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:27:
[...]
Ik geef bewust geen waardeoordeel over Brexit, mits goed uitgevoerd kan het best een serieus alternatief zijn voor de EU. Mensen hebben daar net als bij ons terechte zorgen over globalisering, migratie etc.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
In de categorie "jong, naief & onbezonnen"? * Jiffy ducks for cover...DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:12:
[...]
Lijkt me ook heel duidelijk in welke categorie ik val.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Tja, dan heb je idd volledig nix meer te zeggen.Snowhite0901 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:34:
Ik zat vanmorgen te discussieren met een brit die een voorstander is van de brexit. Hij zegt gewoon dat alles wat een beetje negatief is komt door pro europa journalisten...dan ben je snel uitgepraat natuurlijk...
Gewoon doorvragen naar wat er dan wel positief is aan de Brexit.Snowhite0901 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:34:
De standaard antwoorden 'meer autonomiteit' en 'Europese bestuurders in Brussel zijn niet gekozen' en 'they are stealing our jobs' zijn zo te weerleggen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Vergeet niet: als iemand zijn of haar mening niet op feiten of bewijs baseert maar op (gestuurde) emoties, dan gaan feiten of bewijs die niet veranderen.YakuzA schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:59:
Gewoon doorvragen naar wat er dan wel positief is aan de Brexit.
De standaard antwoorden 'meer autonomiteit' en 'Europese bestuurders in Brussel zijn niet gekozen' en 'they are stealing our jobs' zijn zo te weerleggen.
Ik vraag me toch af of het niet helpt om je aan de Socratische methode te houden. In discussies gaat het nu van "eigen land eerst" enerzijds naar "wat een slechte onderbouwing van die idioot" anderzijds, waardoor een onderbouwde mening (naar mening van de roeptoeter) ook al snel naar een emotie gereduceerd.
Al doet May schijnbaar erg haar best om Socrates niet te beantwoorden...
Socrates: Wat is de brexit dan precies?
May: Brexit means Brexit!
Socrates: Ja, doe nou even serieus mee...
Al doet May schijnbaar erg haar best om Socrates niet te beantwoorden...
Socrates: Wat is de brexit dan precies?
May: Brexit means Brexit!
Socrates: Ja, doe nou even serieus mee...
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
https://www.volkskrant.nl...n-wat-willen-ze~a4567384/
Een interessant stuk over de verdeeldheid in de britse politiek.
Het is de bedoeling dat je naast een link ook zelf iets <meer> zegt over wat daar te zien is.
Het is de bedoeling dat je naast een link ook zelf iets <meer> zegt over wat daar te zien is.
[ Voor 22% gewijzigd door Ramzzz op 09-02-2018 22:54 ]
Ah sorry ik dacht dat dat wel voldoende info was.
Nieuwe: https://www.volkskrant.nl...ogelijke-brexit~a4568328/
De eu onderhandelaar heeft nu voor het eerst alleen een pers conferentie gegeven en het is de meest mariene tot nu toe. De Britten die zelf om een overgangsperiode hebben gevraagd gaan daar nu nog allemaal extra voorwaardes aan stellen. Volgens baudet staat er eigenlijk nog niets vast en lijkt het net als wij hier al eerder gezegd hebben een hard brexit te worden. Wat dat betreft sluit dat wel aardig aan op mijn vorige link.
Edit puur toeval dat het twee keer Volkskrant is.
Nieuwe: https://www.volkskrant.nl...ogelijke-brexit~a4568328/
De eu onderhandelaar heeft nu voor het eerst alleen een pers conferentie gegeven en het is de meest mariene tot nu toe. De Britten die zelf om een overgangsperiode hebben gevraagd gaan daar nu nog allemaal extra voorwaardes aan stellen. Volgens baudet staat er eigenlijk nog niets vast en lijkt het net als wij hier al eerder gezegd hebben een hard brexit te worden. Wat dat betreft sluit dat wel aardig aan op mijn vorige link.
Edit puur toeval dat het twee keer Volkskrant is.
[ Voor 3% gewijzigd door Snowhite0901 op 10-02-2018 10:57 ]
Rechtse thinktanks willen voedselveiligheid UK naar niveau VS na Brexit
...en zeg dan maar "Dag" tegen de handel in voedsel met de EU...
...en zeg dan maar "Dag" tegen de handel in voedsel met de EU...
[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 19-02-2018 08:00 ]
Interessant stuk:Snowhite0901 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:05:
https://www.volkskrant.nl...n-wat-willen-ze~a4567384/
[mbr]Het is de bedoeling dat je naast een link ook zelf iets <meer> zegt over wat daar te zien is. ;)[/]
VanzelfsprekendVoor de Brexiteers is er altijd een uitweg: mocht het hele avontuur op een debacle uitdraaien, dan vertrouwen ze erop dat hun landgenoten de schuld leggen bij Brussel. Dat is al jaren de natuurlijke reflex.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Vaag dat May en consorten de afgelopen week weer in dezelfde valkuil stappen. Ideeen en handelsposities naar buiten brengen om vervolgens geblokkeerd te worden door briefschrijvende MP's en elke Teletubby die het land rijk is.
Doen ze dit nu ditmaal bewust voor de onderhandelingen of is het wederom amateurisme boven? Uiteindelijk is het de eigen partij. Overleg misschien eerst eens binnenshuis?
Doen ze dit nu ditmaal bewust voor de onderhandelingen of is het wederom amateurisme boven? Uiteindelijk is het de eigen partij. Overleg misschien eerst eens binnenshuis?
[ Voor 31% gewijzigd door EektheMan op 21-02-2018 14:37 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Theresa May calls for the Brexit transition to be extended indefinitely beyond December 2020
Juist. Lekker "onderdeel" blijven van de EU, maar er op papier uit zijn. Ze zien de bui hangen natuurlijk, een harde Brexit met alle gevolgen van dien. Lijkt met niet verstandig dat de EU hier mee akkoord gaat, want zo wordt GB wel erg een blok aan het been.
Relevante passage:
Juist. Lekker "onderdeel" blijven van de EU, maar er op papier uit zijn. Ze zien de bui hangen natuurlijk, een harde Brexit met alle gevolgen van dien. Lijkt met niet verstandig dat de EU hier mee akkoord gaat, want zo wordt GB wel erg een blok aan het been.
Relevante passage:
In a draft version of the text obtained by BI, the government states that “The UK believes the [implementation] period’s duration should be determined simply by how long it will take to prepare and implement the new processes and systems that will underpin the partnership. The UK agrees this points to a period of around two years but wishes to discuss with the EU the assessment that supports its proposed end state.”
Vandaag weer een mooi voorbeeld.
Brexiteer Tory MP Bill Cash stemde tegen het beschermen van de rechten van de 3 miljoen EU burgers in het VK, en is een vocaal tegenstander van de EU. Vandaag ging hij wel vertellen dat hij drie kleinkinderen in Spanje heeft wonen en dat hun rechten beschermd moeten worden!
De racistische opa waar elke familie zich voor schaamt.
Brexiteer Tory MP Bill Cash stemde tegen het beschermen van de rechten van de 3 miljoen EU burgers in het VK, en is een vocaal tegenstander van de EU. Vandaag ging hij wel vertellen dat hij drie kleinkinderen in Spanje heeft wonen en dat hun rechten beschermd moeten worden!
Ik denk dat je het gedeelte waar je hem van racisme beschuldigt even toe moet lichten, want ik neem aan dat daar meer over te vertellen is. 
Tenzij iemand die anti-EU, hypocriet en inconsequent is een racist is, maar dat lijkt me nogal een devaluatie van de term.
Tenzij iemand die anti-EU, hypocriet en inconsequent is een racist is, maar dat lijkt me nogal een devaluatie van de term.
De hele Brexit discussie hier in Engeland is idioot. Ik ben eigenlijk gestopt met het volgen er van. Maar ze zullen wel een mooie deal krijgen uiteindelijk. Londen zou vast ook hun passport rights mogen behouden.
Warrom denk je dat ze die mooie deal gaan krijgen? Ik verwacht juist van niet, het wordt slikken of stikken.alienfruit schreef op zondag 25 februari 2018 @ 18:33:
De hele Brexit discussie hier in Engeland is idioot. Ik ben eigenlijk gestopt met het volgen er van. Maar ze zullen wel een mooie deal krijgen uiteindelijk. Londen zou vast ook hun passport rights mogen behouden.
Geen idee, het is gewoon een gevoel
Vaak is aan de oorzaak van dergelijke gevoelens nog wel nader invulling te geven, waarom heb je dat gevoel denk je?
In dit geval lijkt het omgekeerde waar:gambieter schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:20:
Brexiteer Tory MP Bill Cash
[...]
http://www.telegraph.co.u...pporting-son-William.htmlVeteran Tory MP Bill Cash has said he “completely disassociates” himself from his son William after he said he wants to stand as a candidate for the UK Independence Party in May’s general election.
[...]
"It is completely absurd to imagine that Ukip can change anything. I completely disassociate myself from what every it is that he is supposed to have done."
Je neemt de uitdrukking "racisitische opa" te letterlijk, het is gewoon een uitdrukkingVerwijderd1 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:42:
In dit geval lijkt het omgekeerde waar:
[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 25-02-2018 20:07 ]
Er is weinig te volgen. Er is een bekende uitdrukking: 'How to Eat an Elephant? One bite at a time!'alienfruit schreef op zondag 25 februari 2018 @ 18:33:
De hele Brexit discussie hier in Engeland is idioot. Ik ben eigenlijk gestopt met het volgen er van.
Een dergelijk probleem moet je blijven 'delen' totdat elk brokje 'hapklaar' is. De Engelse overheid pakt het precies andersom aan, die blijven met een 'grand vision' proberen het in een keer te klaren. Dus er is weinig tot nu toe echt gedaan. Ik volg het nieuws eigenlijk ook niet meer, want er is geen nieuws.
En 'the devil is in the detail'. Een onderdeel vergeten in een overeenkomst en je draait een complete markt zijn nek om.
De vraag is wat die 'passport rights' nu precies inhouden en voor wie ze geschikt zijn. Het klinkt leuk als er een handjevol grootbanken door kunnen gaan zoals ze gewend zijn, maar hebben bijvoorbeeld de verzekeraars daar genoeg aan, of de handelsplatformen, de clearinghouses, de ....alienfruit schreef op zondag 25 februari 2018 @ 18:33:
Maar ze zullen wel een mooie deal krijgen uiteindelijk. Londen zou vast ook hun passport rights mogen behouden.
En vergis je niet in 27 EU landen, er hoeft maar 1 land een 'stom zinnetje' toe te voegen aan de deal om een hele sector te ontwrichten. Kijk maar naar het verbod op pulsvissen.
Maar zoals ik al vaker heb aangegeven. Het VK heeft grotere problemen dan Brexit. De economie staat er niet florissant voor. Een groot gedeelte van de privaat/publieke samenwerking staat op klappen. Carillion is maar 1 speler, maar er zijn er nogal wat die op omvallen staan.
Daarnaast lijkt er een supermarktoorlog aan te komen, alle grote partijen zijn flink aan het snijden in de kosten/mensen om Aldi & Lidl aan te kunnen.
En ondertussen lijkt de groei vooral te komen uit het buitenland, de hele wereld doet het geweldig en het VK lift mee...
Het nieuws staat hier vol met partijen die failliet gaan, mensen ontslaan, worstelen met de omstandigheden, ... dat is heel vreemd voor een economie die in hoogconjunctuur zou moeten zijn.
Klopt helemaal, ja, het wordt hier alsmaar duurder en je krijgt er geen loonsverhoging voor terug. Huisbazen die de huur verhogen met minimaal 3% elk jaar etc. Echt idioot. Ik zou het niet erg vinden als er een Aldi of Lidl in de wijk waar ik woon zou komen. Zo lang het maar niet weer van die Express supermarkten zijn daar hebben we er al genoeg van
Vision is met afstand het slechtste woord voor de aanpak. Ideologische blindheid, maar zeker geen visieTheGhostInc schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:01:
De Engelse overheid pakt het precies andersom aan, die blijven met een 'grand vision' proberen het in een keer te klaren.
Zelfs Vision Express kan een blinde niet helpen.
Vandaag heeft Corbyn dan eindelijk een speech gehouden waarbij hij aangeeft dat een Customs Union nodig is. Maar ook hij doet de "cakeism" (have cake and eat it) en wil een cherry-picking customs union hebben, iets wat niet aangeboden wordt en ook niet geaccepteerd door de EU. Oftewel: nog steeds onzin van de beide grote partijen. Corbyn probeert Tory rebellen over te halen de regering te laten vallen.
Dit plaatje geeft de standpunten weer:

Zelf heb ik het idee dat veel EU landen uiteindelijk zullen aansturen op 'lieve' deals omdat geld nu eenmaal regeert. Ze geven het VK liever hun zin als dat wat extra miljarden betekent en goed is voor het bedrijfsleven (bijv. het VK pamperen om toegang te houden tot de viswateren daar) dan dat ze vasthouden aan de -in ons opzicht- logische eisen. VK komt immers al decennia weg met uitzonderingsposities. Waarom zou dat nu anders zijn? We hebben het VK nog steeds nodig in NL voor de handel. Harde brexit gaat ons miljarden kosten.begintmeta schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:23:
[...]
Vaak is aan de oorzaak van dergelijke gevoelens nog wel nader invulling te geven, waarom heb je dat gevoel denk je?
Dit dus.
Uiteindelijk draait het gewoon om geld, het VK heeft veel meer te verliezen dan wij maar ook ons bedrijfsleven zal pijn lijden bij een hard Brexit.FunkyTrip schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:52:
Zelf heb ik het idee dat veel EU landen uiteindelijk zullen aansturen op 'lieve' deals omdat geld nu eenmaal regeert.
Als de Britten zo de EU kunnen blijven verzwakken en tegelijk mee blijven betalen aan het budget dan is dat voor Nederland een win-win. Nederland staat er nu alleen voor en alle kadootjes die de Britten krijgen kunnen wij ook opeisen.
Ik blijf wel moeite hebben met de kritiek op Corbyn. Hij is de oppositie, dus hij moet 'een alternatief' geluid geven ten opzichte van de regering.... aangezien de regering amper zijn eigen positie duidelijk maakt is oppositie eigenlijk ook onzinnig.gambieter schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:36:
Oftewel: nog steeds onzin van de beide grote partijen. Corbyn probeert Tory rebellen over te halen de regering te laten vallen.
Daarnaast is het ook geen verkiezingstijd (het lijkt soms wel zo), het beleid van de regering is ondertussen weer verder ontwikkeld, dus de oppositie kan ook niet 'blijven hangen' in hun verkiezingsretoriek, maar zullen dus ook mee moeten met de werkelijkheid. Echter is er dus geen ontwikkeling en daarom blijft het bij vage verkiezingsretoriek. Het is gewoon een politieke puinhoop.
Vandaar dat gratis Roaming er niet is gekomen en netneutraliteit nog steeds een illusie is? Die 2 'geintjes' kosten de ISP's & Telco's letterlijk MILJARDEN.FunkyTrip schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:52:
Zelf heb ik het idee dat veel EU landen uiteindelijk zullen aansturen op 'lieve' deals omdat geld nu eenmaal regeert.
En er zijn meer van dit soort onderwerpen, waarbij de EU toch echt principes boven geld stelt. En ja, soms duurt het 10 of 20 jaar voordat we eindelijk op het eindpunt aankomen, maar dat is gewoon uitstel van executie, niet een andere uitkomst.
Ik vind de RoHS altijd een mooi voorbeeld. In 2000 was het voorstel er (en dat heeft ook al flink wat tijd gekost) en in 2006 werd het pas werkelijkheid. En in 2006 had iedereen er een mening over, 10 jaar later is het een non-issue en gaan we naar RoHS2.
En dat is precies 'het probleem' van het VK. 27 landen zijn het eens over hoe zo iets op willen lossen en zitten niet te wachten op 'een andere variant'.
Daarnaast gaat de pijn voor het grootste gedeelte in het VK terecht komen... waarom? Nou, omdat alle andere landen zich voorbereiden en het VK nog steeds aan het dralen is. Dus de 'teringbende' zal voor een groot gedeelte voor rekening komen van bedrijven in het VK.
En met de huidige hoogconjunctuur is het voor NLse bedrijven die teveel in het VK doen een goed moment om te gaan diversificeren. Bedrijven uit het VK die teveel in de EU doen zijn... uhm... F-ed.
Corbyn probeert juist nog vager te zijn dan de Tories, om zo niemand voor het hoofd te stoten. Alleen begint dat tegen hem te werken, daar hij zelf heel duidelijk pro-Brexit is, terwijl zijn partij in meerderheid tegen is.TheGhostInc schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:51:
Ik blijf wel moeite hebben met de kritiek op Corbyn. Hij is de oppositie, dus hij moet 'een alternatief' geluid geven ten opzichte van de regering.... aangezien de regering amper zijn eigen positie duidelijk maakt is oppositie eigenlijk ook onzinnig.
Hij is gewoon onzin aan het verkopen en is niet in staat van zijn eigen ideologische blinde visie af te stappen.
Nu wordt het binnenkort "wag the dog" tijd.
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 26-02-2018 18:25 ]
Ik heb zelf steeds meer het gevoel dat er straks uitgesteld gaat worden en dat er dan een 'tijdelijke' overgangssituatie gaat komen die nog heel lang gaat duren...FunkyTrip schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:52:
[...]
Zelf heb ik het idee dat veel EU landen uiteindelijk zullen aansturen op 'lieve' deals...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Deze spotprent van vandaag geeft het "verschil" tussen Tories/Corbyn wel goed weer:

De analyse van @davidallengreen in de FT is ook wel goed: What happens if there is no Brexit withdrawal agreement
1) Artikel 50 extensie. Willen de Britten niet en de EU moet het ook maar toestaan. Maar zonder overeenkomst ook geen transitie-periode, die wel keihard nodig is.
2) Hard Brexit. Schadelijk voor meerdere EU landen, dodelijk voor de UK economie.
3) Terugtrekken Artikel 50. Wordt over gebakkeleid of dat kan, schijnt te kunnen mits "in good faith", dwz niet nu even terugtrekken en dan over een jaartje weer proberen.
Het kan goed zijn dat het VK niet anders kan dan de Brexit stoppen. Maar met de incompetentelingen en idioten aan het roer blijft het gissen.
En leuk:
Nog een goed artikel dat laat zien dat de Labour-plannen net zo dom zijn als die van de Tories: Jeremy Corbyn’s Brexit plan is just as fantastical as Theresa May’s

De analyse van @davidallengreen in de FT is ook wel goed: What happens if there is no Brexit withdrawal agreement
Maar wat gebeurt er als dat niet gehaald wordt (wat zeer waarschijnlijk is door de incompetentie en het onderling bakkeleien van de Tories)?The EU has said it wants the Brexit withdrawal agreement in place by October this year, so that there is sufficient time for it to be approved and ratified, including by the European Parliament.
1) Artikel 50 extensie. Willen de Britten niet en de EU moet het ook maar toestaan. Maar zonder overeenkomst ook geen transitie-periode, die wel keihard nodig is.
2) Hard Brexit. Schadelijk voor meerdere EU landen, dodelijk voor de UK economie.
3) Terugtrekken Artikel 50. Wordt over gebakkeleid of dat kan, schijnt te kunnen mits "in good faith", dwz niet nu even terugtrekken en dan over een jaartje weer proberen.
Het kan goed zijn dat het VK niet anders kan dan de Brexit stoppen. Maar met de incompetentelingen en idioten aan het roer blijft het gissen.
En leuk:
@Williams30Steve
Latest joke in Brussels , the Mafia make you an offer you can’t refuse , the UK government make you an offer you can’t understand
Nog een goed artikel dat laat zien dat de Labour-plannen net zo dom zijn als die van de Tories: Jeremy Corbyn’s Brexit plan is just as fantastical as Theresa May’s
Ze denken nog steeds dat de CU en SM een buffet zijn waar ze de lekkere dingen van weg kunnen halen. Het is ze al honderden keer verteld, maar de plaat voor de aangezichten is dikker dan Fat Bastard uit de Austin Powers films.Corbyn’s policy, like Theresa May’s, looks and feels very much like cherry-picking, but just a different set of fruit in the basket. That’s because it is.
[ Voor 106% gewijzigd door gambieter op 27-02-2018 00:02 ]
referendum is inmiddels meer dan 1,5 jaar geleden, article 50 bijna en jaar en voor m'n gevoel zijn ze nog geen stap verder wat duidelijkheid betreft. Ik vind 't persoonlijk echt heel bizar.
Ik vraag me ook af wanneer de aandelenmarkten zich beginnen te roeren/ wanneer/of de economie een crash in gaat zetten vanwege de onzekerheid.
Ik vraag me ook af wanneer de aandelenmarkten zich beginnen te roeren/ wanneer/of de economie een crash in gaat zetten vanwege de onzekerheid.
[ Voor 27% gewijzigd door rik86 op 27-02-2018 16:37 ]
Dat duurt eventjes. Investering worden 3 tot 5 jaar op voorhand gepland.. De laatste batch investeringen in de auto industriie in GB is vorig jaar nog gedaan. Als investeerders geen financiele planning kunnen maken door ontbrekende wetgeving zullen die uitblijven.rik86 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:37:
referendum is inmiddels meer dan 1,5 jaar geleden, article 50 bijna en jaar en voor m'n gevoel zijn ze nog geen stap verder wat duidelijkheid betreft. Ik vind 't persoonlijk echt heel bizar.
Crashen gaat de economie van GB niet, eerder achterblijven op de rest of de middenklasse zal meer naar de armere toegaan.
De aandelenmarkt drijft op buitenlandse bedrijven. Dus een crash van de £ zorgt voor een stijging van de aandelen, want de meeste omzet komt via $'s en €'s. Dus daardoor zal de aandelenmarkt niet zomaar crashen.rik86 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:37:
Echter de economie piept en kraakt.
Los daarvan, met de lagere pond is het VK gunstig. Dus wat je nu ook ziet is dat heel veel bedrijven 'gebruik maken' van dit moment. Het VK zit gewoon in de EU, dus inkopers slaan hun slag in het VK. Een relatie met een leverancier is ook een investering, dus nu het maximale rendement halen uit die investering en dan afscheid nemen.
Als er een klap komt, dan komt die echt pas vlak voor Brexit. De bekende 'we haven't left yet'.
2.6m vrachtwagens zijn door Dover gekomen. Als elk van die vrachtwagens 1 dag 'stilstaan' met een chauffeur door Brexit problemen, dan heb je 2.6 miljoen extra chauffeurs 'dagen' nodig. Oftewel 10.000 extra chauffeurs + vrachtwagen. Beetje jammer dat ze er al 60.000 tekort komen. Op 285.000 (in 2014)Drakin-Korin schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:23:
Crashen gaat de economie van GB niet, eerder achterblijven op de rest of de middenklasse zal meer naar de armere toegaan.
En dat is nog los van de kosten, wie gaat die honderden miljoenen betalen?
Heel veel bedrijven in het VK (en de EU) zijn niet berekend op dergelijke problemen. Een keertje 3 dagen sneeuw is vervelend, maar dat is compleet anders dan continu tegen de stroom in moeten roeien.
https://www.volkskrant.nl...mma-is-begonnen~a4575047/
Great brittain ontploft over de uitgewerkte afspraken terwijl daar volgens de onderhandelaar niets bijzonders in staat. Op deze manier als zelfs gemaakte afspraken niet meer gelden dan gaan we zeker een harde brexit tegemoet...en volgend jaar al.
Great brittain ontploft over de uitgewerkte afspraken terwijl daar volgens de onderhandelaar niets bijzonders in staat. Op deze manier als zelfs gemaakte afspraken niet meer gelden dan gaan we zeker een harde brexit tegemoet...en volgend jaar al.
Verrast me ook niets, de combinatie: "geen grens tussen Noord-Ierland en Ierland" & "uit de interne markt stappen" is nogal gecompliceerd
Ik zit me af te vragen in hoeverre de de Britten zich aan het voorbereiden zijn op een brexit met de grenzen.
Nederland is al druk bezig met het werven van douanebeambten en dergelijke. De rest van Europa lijkt zich ook al voor te bereiden.
Maar vanuit Engeland hoor ik niks. Alleen gesteggel over de voorwaarden, niet over wat er nodig is wanneer het eenmaal een feit is.
Nederland is al druk bezig met het werven van douanebeambten en dergelijke. De rest van Europa lijkt zich ook al voor te bereiden.
Maar vanuit Engeland hoor ik niks. Alleen gesteggel over de voorwaarden, niet over wat er nodig is wanneer het eenmaal een feit is.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Als er op dit punt geen vooruitgang is, na bijna 2 jaar (!!), dan lijkt het me duidelijk dat het VK gewoon geen zin heeft om moeite te doen voor hun brexit. Het is begrijpelijk als je een aantal maanden nodig hebt, maar jaren?
Dit begint langzaam van incompetence naar malice te neigen.
Dit begint langzaam van incompetence naar malice te neigen.
Er is wel budget beschikbaar gesteld voor Brexit en er zijn wel voorbereidingen getroffen achter de schermen.Standeman schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:16:
Ik zit me af te vragen in hoeverre de de Britten zich aan het voorbereiden zijn op een brexit met de grenzen.
Voorbeeldje: Home Office Plans Registration App For EU Citizens
Maar het belangrijkste nieuws komt via de 'Commons Brexit committee'
Deze commissie bewaakt de voortgang vanuit de kamer.
Een van de grootste problemen die het VK heeft, is niet Brexit. Het is al het andere werk dat onderweg is en wat verhindert dat ambtenaren zich bezig kunnen houden met Brexit. Dit is door de commissie en de engelse rekenkamer al vaker aangekaart. Door bezuinigingen lopen veel van deze projecten uit en is er geen capaciteit om nieuw werk op te pakken.
Daarnaast heeft Brexit ook een tweestrijd in de overheid veroorzaakt. Als jij een Remainer bent en je collega een Brexiteer, dan heb je geen zin om elke dag het over Brexit te hebben. Dus zodra er onduidelijkheid ontstaat stoppen de ambtenaren met de voorbereidingen. En laat deze regering juist meer onduidelijkheid creëren. Dus er zijn projecten die nog niet eens zijn opgestart.
De EU is hier wel met gestrekt been ingekomen en hebben geen enkele vorm van diplomatie getoond. De vraag is wel of het VK dit niet ondertussen aan zichzelf heeft te danken. Maar als je een document van 120 pagina's oplevert, waarvan er 2 'explosief' zijn, dan had je ook met 118's pagina's kunnen beginnen.Snowhite0901 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:16:
Great brittain ontploft over de uitgewerkte afspraken terwijl daar volgens de onderhandelaar niets bijzonders in staat.
Maar goed, het is wel lachwekkend als Britse politici de EU 'terug sturen' voor een beter voorstel. Volgens mij is het tijd dat het VK eens komt met wat input.
Nog een aardig link, FT (soms paywall, vooral 's-avonds)
Brexit: 10 observations on the draft withdrawal agreement
Daar gaan ze er wat dieper op in en ook in de reacties staan wat aardige opmerkingen.
@TheGhostInc dank je, ik ga je linkjes even doorlezen.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Volgens de Guardian gaat May vrijdag een speech houden over Ierland die het probleem oplost.
Een niet gedefineerde theorethische oplossing die 1 week stand houdt.
Een niet gedefineerde theorethische oplossing die 1 week stand houdt.
Kijk, de draft agreement is niks anders dan het op zijn legalese verwoorden van wat er in december is afgesproken. De EU geeft een aantal mogelijkheden aan voor de Ierse kwestie, omdat die hete aardappel in december natuurlijk gewoon is blijven liggen. Een daarvan wekt de woede van May en haar Brexiteers omdat ze het er niet mee eens zijn, so what? Wat moet de EU dan doen? Niks zeggen en het probleem maar voor zich uit schuiven?TheGhostInc schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:18:
De EU is hier wel met gestrekt been ingekomen en hebben geen enkele vorm van diplomatie getoond. De vraag is wel of het VK dit niet ondertussen aan zichzelf heeft te danken. Maar als je een document van 120 pagina's oplevert, waarvan er 2 'explosief' zijn, dan had je ook met 118's pagina's kunnen beginnen.
Laat May eerst eens nadenken waarom die draft agreement van de EU moet komen. Niks dat het VK heeft tegengehouden om een eigen draft agreement te publiceren. In plaats daarvan doen de Tories geen ene moer om de kwestie verder te helpen behalve intern te bekvechten over, over wat eigenlijk? Zeker niet de exitstrategie.
Corbyn heeft verder de balls niet om te kapitaliseren op deze incompetentie omdat hij weet dat de enige manier waarop hij onderscheidend kan zijn is zich tegen Brexit te keren en de 50% van het VK die dit absoluut niet wil een stem te geven. En waarom? Omdat hij zelf ook een Brexiteer is. Way to put country before personal opinion. Wat een enorme faalhaas.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ironisch, May is een Remainer die de exit strategie moet vormgeven, terwijl Corbyn een Brexiteer is die de remain strategie zou moeten voorbereiden.Dr. Strangelove schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:48:
En waarom? Omdat hij zelf ook een Brexiteer is. Way to put country before personal opinion. Wat een enorme faalhaas.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
May snapt dat Remain economisch het slimste is, maar wordt primair gedreven door xenofobie. Freedom of movement is een nachtmerrie voor haar, en de ECJ en ECHR (bah, buitenlandse rechters die ze niet kan aanstellen of verwijderen) is haar Kryptonite.JackBol schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:50:
Ironisch, May is een Remainer die de exit strategie moet vormgeven, terwijl Corbyn een Brexiteer is die de remain strategie zou moeten voorbereiden.
TheGhostInc schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:18:
De EU is hier wel met gestrekt been ingekomen en hebben geen enkele vorm van diplomatie getoond. De vraag is wel of het VK dit niet ondertussen aan zichzelf heeft te danken. Maar als je een document van 120 pagina's oplevert, waarvan er 2 'explosief' zijn, dan had je ook met 118's pagina's kunnen beginnen.
Ja en nee. De EU heeft het wel op scherp gezet door de andere twee opties voor de Ierse grens niet te noemen en dat af te doen als een interne Britse aangelegenheid. Formeel correct maar erg pijnlijk voor May. Maar totdat er iemand met een ruggegraat opstaat en beslissingen neemt, gaat dit pijnlijk voortduren.Dr. Strangelove schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:48:
Kijk, de draft agreement is niks anders dan het op zijn legalese verwoorden van wat er in december is afgesproken. De EU geeft een aantal mogelijkheden aan voor de Ierse kwestie, omdat die hete aardappel in december natuurlijk gewoon is blijven liggen. Een daarvan wekt de woede van May en haar Brexiteers omdat ze het er niet mee eens zijn, so what? Wat moet de EU dan doen? Niks zeggen en het probleem maar voor zich uit schuiven?
Ik kan de Tweets van @StevePeers (een Britse hoogleraar in EU aangelegenheden, kritisch maar ook expert) en @GuitarMoog (Steven Bullock) aanbevelen (een ex-UK onderhandelaar met de EU van 2010-2014). De eerste is erg kritisch over de Britse regering maar zeker niet altijd even positief over de EU aanpak, de tweede is anti-Brexit maar weet erg goed hoe het spelletje gespeeld wordt.
Dit is een stuk van Steve Peers over het EU-document: EU Brexit withdrawal proposal: a lawyer explains the detail
Perhaps the most controversial issue is the treatment of Ireland. The UK agreed in December to avoid a hard border between Northern Ireland and the Irish Republic. But if no solution could be found as part of the general EU/UK relationship or on the basis of special technology, then the UK would ensure “full alignment” with those EU rules necessary to ensure avoidance of a hard border and the continuation of North-South cooperation. That could mean giving Northern Ireland a special status not enjoyed by the rest of the UK – itself a controversial proposal.
The proposal from the EU inverts that agreement, setting out rules on full alignment which would apply as the general rule, unless some other arrangement between the UK and the EU were reached. The proposal would mean that Northern Ireland would remain subject to EU rules on movement of goods and customs. This would not necessarily mean that Northern Ireland was treated differently from the rest of the UK – but, to avoid this, the entire UK would have to stay in regulatory alignment.
The UK government finds either prospect unappealing, although Jeremy Corbyn’s recent explanation of the Labour party’s Brexit position would be in synch with the idea of continued UK-wide regulatory alignment with the EU.
[ Voor 88% gewijzigd door gambieter op 01-03-2018 16:13 ]
Als ik de woorden van Barnier goed begrijp is het voorstel ook gebaseerd op xxx andere buitenlandse verdragen die hiermee niet verbroken worden. De EU heeft de mankracht niet om elk verdrag op tegenstrijdigheden te onderzoeken, maar dit wordt dan ook netjes aan de Firestarters Britten overgelaten om de juiste mix te vinden. Mochten ze een verdrag met bv ASEAN of nog leuker de Commonwealth (geen idee of daar verdragen mee liggen) verbreken, dan kunnen ze alvast beginnen met oefenen om eigen verdragen te sluiten.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Goh, Theresa May gaat morgen een speech geven. Het gebruikelijke braaksel.
"Eh nee, we houden er rekening mee, maar we gaan gewoon tegen die ijsberg aanvaren. Kamikaze!!!!"
Ik ben intussen serieus naar banen buiten het VK aan het kijken. Dit is gewoon niet meer te verdragen, dit is erger dan machteloos moeten toekijken hoe een digibete bejaarde probeert Linux te installeren op jouw computer.
"Laten we de geschillen vergeten, en samen werken, kom samen als een grote familie. Ja, ook de 48% die Remain hebben gestemd, we zullen ook met jullie wensen rekening houden."Theresa May will urge the warring Brexit tribes to put their differences behind them on Friday as she promises to deliver a deal with Brussels that will keep Britain an “open, outward-looking, tolerant, European democracy”.
In a carefully calibrated speech, its platform hastily relocated from Newcastle to London’s Mansion House because of the severe weather, the prime minister will make a deliberate overture to anxious remain voters.
“We must bring our country back together, taking into account the views of everyone who cares about this issue, from both sides of the debate”, she will say, addressing her own divided party, as well as the public. She will insist that the EU referendum result in 2016 was “not a vote for a distant relationship with our neighbours”.
"Eh nee, we houden er rekening mee, maar we gaan gewoon tegen die ijsberg aanvaren. Kamikaze!!!!"
Ik ben intussen serieus naar banen buiten het VK aan het kijken. Dit is gewoon niet meer te verdragen, dit is erger dan machteloos moeten toekijken hoe een digibete bejaarde probeert Linux te installeren op jouw computer.

Misschien gezellig aan een universiteit in Hongarije werken? Ze zijn daar heel blij met buitenlanders en de EUgambieter schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 23:58:
[afbeelding]

Ik begin me wel steeds meer af te vragen of een Brexit uberhaubt wel mogelijk wordt door dat gedoe met Noord-Ierland.
Een harde grens tussen Noord en de Republiek mag niet.
De situatie zoals hij nu is, mag natuurlijk wel, maar is geen optie als het VK uit de douane-unie gaat, want het is totaal niet te handhaven wie/wat er in en uit de EU gaat op die manier.
En een harde grens in de Ierse Zee mag vast wel van allerlei verdragen, maar dan weet je ook zeker dat de pleuris weer uitbreekt, want Noord-Ierland wordt dan in feite afgesneden van de rest van het VK

Misschien Noord-Ierland inruilen tegen Gibraltar?

People as things, that’s where it starts.
Intussen heeft nota bene John Major, ja wel, de saaie oud-Prime Minister, de boel ook op scherp gezet door een speech waarin hij ruiterlijk toegeeft hoe erg het VK door de Brexidiots voor gek is gezet: In the land of the Brexit blind, one-eyed John Major proves king
Hij is door eigen partijgenoten al afgefakkeld, inclusief "traitor" worden genoemd door Nadine Dorries, die de Denk-kamerleden als intelligentsia zou laten zien en bij de PVV waarschijnlijk nog te dom zou worden bevonden.
@RobinHood ik wil wel een land met een internationaal taaltje. En in Hongarije zitten teveel capabele wiskundigen
Hij is door eigen partijgenoten al afgefakkeld, inclusief "traitor" worden genoemd door Nadine Dorries, die de Denk-kamerleden als intelligentsia zou laten zien en bij de PVV waarschijnlijk nog te dom zou worden bevonden.
@RobinHood ik wil wel een land met een internationaal taaltje. En in Hongarije zitten teveel capabele wiskundigen
[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 02-03-2018 01:36 ]
I’m siiiiiiiiiinging in the rain...
Wat me het meest verbaast van deze situatie is niet dat de Britten niet doorhadden waar ze in december ja tegen gezegd hebben (ja, alignment kan je ook wel een beetje halfslachtig doen natuurlijk), maar dat de EU-onderhandelaars nu vol overrtuiging de rol “ik snap het niet meer, dit wou je toch” weten te spelen.
Wat me het meest verbaast van deze situatie is niet dat de Britten niet doorhadden waar ze in december ja tegen gezegd hebben (ja, alignment kan je ook wel een beetje halfslachtig doen natuurlijk), maar dat de EU-onderhandelaars nu vol overrtuiging de rol “ik snap het niet meer, dit wou je toch” weten te spelen.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Wat ik niet begrijp: als May en haar hardliners 'geen deal' willen waarom zeggen ze dat niet gewoon en bereiden ze zich erop voor?
We hebben al een nieuw Ierland.RobinHood schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 01:07:
Misschien Noord-Ierland inruilen tegen Gibraltar?Alle unionisten op een boot naar Gibraltar, dat hernoemen naar "Nieuw Ierland", en de Ierlanden worden gewoon 1 Ierland, die bij de EU hoort, is dat probleem ook direct opgelost. Ik zal May deze oplossing wel even mailen

Als je nou toch met bootjes beziggaat…
Ierland, Schotland, misschien wel Wales of de stadstaat Londen over een paar jaar?gambieter schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 01:32:
De vorige Home Secretary geeft toe dat je geen Brexit kan hebben zonder een (harde) grens tussen de ROI en NI. Goh, ik ken die vrouw ergens van...
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Een harde grens in de zee zou ook betekenen dat dat dan de buitengrens van de eu is, en zouden dus eu ambtenaren ook deze grens moeten bewakenRobinHood schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 01:07:
[...]
Misschien gezellig aan een universiteit in Hongarije werken? Ze zijn daar heel blij met buitenlanders en de EUPolen is ook een goede keus trouwens
![]()
Ik begin me wel steeds meer af te vragen of een Brexit uberhaubt wel mogelijk wordt door dat gedoe met Noord-Ierland.
Een harde grens tussen Noord en de Republiek mag niet.
De situatie zoals hij nu is, mag natuurlijk wel, maar is geen optie als het VK uit de douane-unie gaat, want het is totaal niet te handhaven wie/wat er in en uit de EU gaat op die manier.
En een harde grens in de Ierse Zee mag vast wel van allerlei verdragen, maar dan weet je ook zeker dat de pleuris weer uitbreekt, want Noord-Ierland wordt dan in feite afgesneden van de rest van het VK![]()
Misschien Noord-Ierland inruilen tegen Gibraltar?Alle unionisten op een boot naar Gibraltar, dat hernoemen naar "Nieuw Ierland", en de Ierlanden worden gewoon 1 Ierland, die bij de EU hoort, is dat probleem ook direct opgelost. Ik zal May deze oplossing wel even mailen
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zelfde schuitje.... het voelt allemaal aan als een olie tanker die richting de rotsen koerst en iedereen met wie je praat (Britse Collega's) houden vol dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen. Ik ben nog niet naar andere banen aan het kijken maar hou wel mooi mijn opties open...gambieter schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 23:58:
[afbeelding]
Maar om even mee te geven hoe de gemiddelde Brit er dus tegenaan kijkt; een collega van mij ging aan een (buitenlandse) klant uitleggen waarom hij voor de Brexit had gestemd. En het kwam er op neer dat de ENGELSE regering tig asielzoekers in York had neergezet...
Ik kon er ook niet mee in discussie gaan, iedere keer als ik dat doe dan is het altijd aan mij om met de feiten en dossier kennis op de proppen te komen terweil de andere kant zich puur op onderbuikgevoelens richt.
Het voelt hopeloos, en hoewel ik het een prachtig land vind en hier een goede carrière heb hou ik netjes mijn opties open...
at your service
Tja, dit zijn voorstellen voor de nieuwe Britse postzegels 

De Ierse grens gaat steeds meer problemen geven voor de Brexit aanhangers. Ze proberen nu de Amerikaans/Canadese grens als voorbeeld te gebruiken van een frictionless border. Yep, die grens met bewapende bewakers, controles, honden en grenskantoren....

De Ierse grens gaat steeds meer problemen geven voor de Brexit aanhangers. Ze proberen nu de Amerikaans/Canadese grens als voorbeeld te gebruiken van een frictionless border. Yep, die grens met bewapende bewakers, controles, honden en grenskantoren....
KNAL. Het geluid van een deur die dicht wordt gegooid: EU freezes Brexit talks until Britain produces Irish border solution
De Britten doen aan politiek en aspiraties en doen alles voor de binnenlandse buhne, de EU aan wetten en praktijk en voor iedereen. Dat gaat niet samen.
Intussen is men ook aan het aangeven dat de bevolking van het VK op dieet moet, daar past deze spotprent perfect bij:

De billen zullen nu bloot moeten. Maar de Britse regering heeft zichzelf in een onmogelijke situatie gemanoeuvreerd met haar rode lijnen en intern vechten en iedereen een beetje gelukkig te proberen houden.The EU has thrown down an ultimatum to Theresa May in Brexit talks, warning that it will not open discussions about trade or other issues until the Irish border question is solved. Speaking in Dublin alongside the Irish prime minister Leo Varadkar, European Council president Donald Tusk said talks would be a case of “Ireland first” and that “the risk of destabilising the fragile peace process must be avoided at all costs”.
“We know today that the UK government rejects a customs and regulatory border down the Irish Sea, the EU single market, and the customs union,” the Council president said. “While we must respect this position, we also expect the UK to propose a specific and realistic solution to avoid a hard border. “As long as the UK doesn’t present such a solution, it is very difficult to imagine substantive progress in Brexit negotiations.
“If in London someone assume that the negotiations will deal with other issues first before than the Irish issue, my response would be: Ireland first.”
De Britten doen aan politiek en aspiraties en doen alles voor de binnenlandse buhne, de EU aan wetten en praktijk en voor iedereen. Dat gaat niet samen.
Intussen is men ook aan het aangeven dat de bevolking van het VK op dieet moet, daar past deze spotprent perfect bij:

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 08-03-2018 18:44 ]
Het blijft een trieste zooi.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Het probleem is volgens mij dat iedereen verdeeld is. De bevolking was bij het referendum zo'n beetje 50-50 verdeeld wat betreft voor of tegen brexit. De regeringspartij zelf is nu ongeveer 50-50 verdeeld in mensen die een brexit willen met zo veel mogelijk regulatory divergence en mensen die of helemaal geen brexit willen of een brexit met zoveel mogelijk regulatory alignment. Om dan toch een regering te vormen moest May uit beide groepen wat ministers op trommelen en om een meerderheid in het lagerhuis te hebben moest ze ook nog steun hebben van de DUP. Een vergelijkbare situatie geldt voor Labour, de grootste oppositiepartij (al is de laatste groep daar door McDonnell en Corbyn achter het stuur vooral op de achterbank gezet).gambieter schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:42:
Maar de Britse regering heeft zichzelf in een onmogelijke situatie gemanoeuvreerd met haar rode lijnen en intern vechten en iedereen een beetje gelukkig te proberen houden.
In de onderhandelingen kan May dus helemaal niets, zodra ze een positie inneemt (over wat dan ook) is er niet genoeg draagvlak binnen haar eigen partij. Je ziet dat goed terugkomen in dit interview van afgelopen Zondag. Voorbeeldje: aan de ene kant wil ze bijvoorbeeld passporting rechten voor de City, aan de andere kant wil ze niet klakkeloos de regels die daaraan verbonden zijn opgelegd krijgen van de andere landen. Ze zal zelf ook snappen dat die twee niet allebei kunnen, dus ze is in dit interview gewoon de mogelijkheden aan het opsommen, zonder een voorkeur voor die twee uit te spreken (want als ze een positie inneemt wordt de helft van haar partij / backbenchers boos).
Interview: [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pNXJBRq4cHk]
Mag ook wel, weet je nog de bus van 350 miljoen per week voor de EU? Dat is veel geld, maar wat nog meer geld is:gambieter schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:42:
http://obesityhealthallia...per-Costs-of-Obesity-.pdfAn economic analysis has predicted that overweight and obesity costs UK society at least £27 billion each year. This figure is based on 2014 data and is an attempt to calculate all the wider societal costs of obesity, beyond the NHS costs. It also identifies that a range of evidence-based policy options can achieve health benefits at surprisingly little cost per improved case of health.
Dat komt neer op zo'n 500 miljoen per week, maar daar hoor je de bussen niet over..
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd1 op 08-03-2018 20:46 ]
De Brexit analyse van de regering het VK is nu, na vele lekken, ook officieel vrijgegeven:
EU exit analysis – cross whitehall briefing (PDF alert)
David Davis vond deze analyse alsnog te gevoelig, gezien de vele lekken heeft Hillary Benn hem alsnog geopenbaard.
Een paar opvallende punten uit de slides:
-As a result of [FTA-type scenario] London's status as a financial centre could be severely eroded.
-Loss of economies of scale [in FTA-type scenario for financial services]
-Tarrifs in argiculture 26,1% in FTA/WTO scenario.
Buzzfeed had al eerder inzage in de analyse, dat was al eerder gepost:
gambieter in "Brexit en de Britse politiek"
De titel geeft een goede samenvatting, geen enkel scenario is positief voor het VK.
EU exit analysis – cross whitehall briefing (PDF alert)
David Davis vond deze analyse alsnog te gevoelig, gezien de vele lekken heeft Hillary Benn hem alsnog geopenbaard.
Een paar opvallende punten uit de slides:
-As a result of [FTA-type scenario] London's status as a financial centre could be severely eroded.
-Loss of economies of scale [in FTA-type scenario for financial services]
-Tarrifs in argiculture 26,1% in FTA/WTO scenario.
Buzzfeed had al eerder inzage in de analyse, dat was al eerder gepost:
gambieter in "Brexit en de Britse politiek"
De titel geeft een goede samenvatting, geen enkel scenario is positief voor het VK.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Toch valt het voor mijn gevoel nog wel mee:
Binnen de EU gaat men voor de komende 15 jaar uit van totaal 25% groei, in het hardste WTO scenario is er nog steeds 17% groei in 15 jaar. Significant minder inderdaad, maar nog steeds groei en niet een dramatische ineenstorting van de economie.
Binnen de EU gaat men voor de komende 15 jaar uit van totaal 25% groei, in het hardste WTO scenario is er nog steeds 17% groei in 15 jaar. Significant minder inderdaad, maar nog steeds groei en niet een dramatische ineenstorting van de economie.
Het is toch wel erg triest dat die 3 hoofdpunten die door de EU zijn uitgezet (burgerschap, Ierse grens, Betalingsregeling voor reeds gemaakte afspraken) veel te moeilijk blijken voor de Britse regering en de EU nu moet zeggen: Okee, dan moeten we ons maar op 1 punt focussen en alléén dat punt, anders komen we helemaal nergens.
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Verwijderd
Het blijft een Angelsaksisch land natuurlijk en dat betekent dat ze enorm veerkrachtig zijn. Pijn wordt meteen genomen en niet uitgesmeerd over een decennium en dat resulteert eigenlijk altijd in een snel herstel van de groei. Dat is echt een factor die niet onderschat moet worden.hoevenpe schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:58:
Met 8% van het BBP van het Verenigd Koninkrijk gaat om een slordige 200miljard per jaar. Ter vergelijking: de bruto EU-bijdrage van het VK is 11miljard (netto 5,6).hoevenpe schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:58:
Overigens ook opvallend is de sheet met de regionale verdeling van de schade. De impact op London blijft hoe dan ook beperkt, de grote klappen vallen ironisch genoeg in het buitengebied. No Deal en een harde grens tussen de Ierlanden betekent voor Noord-Ierland een 15-jarige nullijn.
Regeren is vooruitschuiven
Verwijderd
Dat de gebieden die voor de Brexit stemden het hardst getroffen zouden worden was voor het referendum al bekend. Die waren tenslotte afhankelijk van Europese subsidiesT-MOB schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:33:
[...]
Met 8% van het BBP van het Verenigd Koninkrijk gaat om een slordige 200miljard per jaar. Ter vergelijking: de bruto EU-bijdrage van het VK is 11miljard (netto 5,6).
Overigens ook opvallend is de sheet met de regionale verdeling van de schade. De impact op London blijft hoe dan ook beperkt, de grote klappen vallen ironisch genoeg in het buitengebied. No Deal en een harde grens tussen de Ierlanden betekent voor Noord-Ierland een 15-jarige nullijn.

Er werd door het pro-brexit kamp toch hard ingezet op het positieve financiële aspect met die 350 miljoen bus.Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:35:
[...]
Dat de gebieden die voor de Brexit stemden het hardst getroffen zouden worden was voor het referendum al bekend. Die waren tenslotte afhankelijk van Europese subsidies
Dat een feit beschikbaar is en jij het weet, betekent niet dat een grote groep mensen ervan op de hoogte is.
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Ze hadden het ook wel met hun boerenverstand aan kunnen voelen, toch? Het verhaal was / is dat de UK open is voor handel met 'de wereld'. De vraag is echter, wie in de wereld er nou zit te wachten op handel met het Britse platteland. Wat heeft het Britse platteland te bieden, en waarom zouden ze dat alleen maar kunnen bieden als ze niet meer in de EU zitten?J2S schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:16:
[...]
Er werd door het pro-brexit kamp toch hard ingezet op het positieve financiële aspect met die 350 miljoen bus.
Dat een feit beschikbaar is en jij het weet, betekent niet dat een grote groep mensen ervan op de hoogte is.
Het antwoord zal zijn dat het Britse platteland niet bijzonder is ten opzichte van platteland ergens anders op de wereld, daar tegenover staat de Britten een hoge levensstandaard kennen (dus arbeidskosten zijn hoog) en dat die potentiële nieuwe handelspartners ver weg zijn (Canada, India, Australië, Nieuw-Zeeland, de VS) i.t.t. de EU (relatief dichtbij, frictionless trade over de weg, want geen douane etc.).
Bovenstaande redenatie zou iedereen moeten kunnen maken, het is geen hogere wiskunde, en de antwoorden zouden mogelijke brexitsupporters toch moeten overtuigen dat brexit geen verstandige keuze is / was.
Nou nee, elk medelijden met Theresa May is volledig onterecht. Dit is iets wat ze zelf veroorzaakt heeft, door de fundamentalistische koers te kiezen ipv te proberen draagkracht en steun te creeeren. Door zichzelf afhankelijk te maken van de ultra's, brextremisten en de DUP heeft ze die gekken de sleutels gegeven. En May is zelf ook een extremist, die compleet gefixeerd is op immigratie en xenofobie.Verwijderd1 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:40:
In de onderhandelingen kan May dus helemaal niets, zodra ze een positie inneemt (over wat dan ook) is er niet genoeg draagvlak binnen haar eigen partij. Je ziet dat goed terugkomen in dit interview van afgelopen Zondag. Voorbeeldje: aan de ene kant wil ze bijvoorbeeld passporting rechten voor de City, aan de andere kant wil ze niet klakkeloos de regels die daaraan verbonden zijn opgelegd krijgen van de andere landen. Ze zal zelf ook snappen dat die twee niet allebei kunnen, dus ze is in dit interview gewoon de mogelijkheden aan het opsommen, zonder een voorkeur voor die twee uit te spreken (want als ze een positie inneemt wordt de helft van haar partij / backbenchers boos).
De Britten zijn door hun First Past The Post (FPTP) systeem gewend aan een winner takes all, dwz je hoeft geen rekening te houden met de verliezers. Dat is een heel erg ongezond systeem en ze zijn daarom ook als de dood voor coalities, want dat zien ze als moeten toegeven en zwakte.
Eh, de 2008 financiele crash was 2% krimp, en de scenarios gaan nog niet eens uit van de incompetentie va de politieke onderhandelaars. Het is wel ernstig. Je wilt graag zien dat het niet ernstig is.hoevenpe schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:58:
En dat boerenverstand is er niet. En zelfs nu wil/kan men niet toegeven dat men fout zit, heel menselijk natuurlijk maar wel het domste wat men kan doen.Verwijderd1 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:32:
Ze hadden het ook wel met hun boerenverstand aan kunnen voelen, toch?
De uitdrukking in het Engels is: "when you find yourself in a hole, the first thing to do is stop digging".
Ik weet niet waar je dat fabeltje vandaan hebt, maar men neemt pijn juist niet, er zijn nu nog zat mensen die terugdenken aan WW2, WW1 en het Empire. Men klaagt over de treinen, de wegen maar doet er niets aan en stemt stompzinnig op dezelfde partijen die ze al decennia naaien.Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:33:
Het blijft een Angelsaksisch land natuurlijk en dat betekent dat ze enorm veerkrachtig zijn. Pijn wordt meteen genomen en niet uitgesmeerd over een decennium en dat resulteert eigenlijk altijd in een snel herstel van de groei. Dat is echt een factor die niet onderschat moet worden.
Dus nee, als inwoner van dat Angelsaksische land kan ik je zeggen dat ik helemaal niets herken van je beschrijving
[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 08-03-2018 22:42 ]
Behalve iemand anders de leiding laten nemen / afstand nemen van het leiderschap (zoals Cameron gedaan heeft), wat had May kunnen doen? Ze had inderdaad beter geen verkiezingen kunnen uitschrijven (al zou daar waarschijnlijk ook weer kritiek op gekomen zijn), maar nu ze dat gedaan heeft is er gewoon een hele kleine meerderheid waarbij ze al de DUP nodig heeft. Ze kan het zich dus niet veroorloven om extremisten links te laten liggen, dan komt er een nieuwe leiderschapschallenge en is ze nog verder van huis (en de onderhandelingen liggen dan ook weer plat tot er een nieuwe leider is en die weer in de routine zit, voor zover er een routine is dangambieter schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:40:
[...]
Nou nee, elk medelijden met Theresa May is volledig onterecht. Dit is iets wat ze zelf veroorzaakt heeft, door de fundamentalistische koers te kiezen ipv te proberen draagkracht en steun te creeeren. Door zichzelf afhankelijk te maken van de ultra's, brextremisten en de DUP heeft ze die gekken de sleutels gegeven. En May is zelf ook een extremist, die compleet gefixeerd is op immigratie en xenofobie.
De Britten zijn door hun First Past The Post (FPTP) systeem gewend aan een winner takes all, dwz je hoeft geen rekening te houden met de verliezers. Dat is een heel erg ongezond systeem en ze zijn daarom ook als de dood voor coalities, want dat zien ze als moeten toegeven en zwakte.
Als je schuld wil toekennen valt May nog niet eens zoveel aan te rekenen volgens mij, zij is niet degene die dit bedacht heeft, daarvoor kun je Cameron onder druk van het flirten van het electoraat met UKIP bedanken. Beter was geweest als UKIP uiteindelijk gewoon wat zetels had gewonnen en ze door hun eigen clowneske manier van werken zichzelf buitenspel zetten of simpelweg in de marge blijven.
Nu terugkrabbelen, naast dat het een 'admission' van stomheid is, zal zomaar niet gaan. Ik denk niet dat de EU er nu nog om staat te springen om het VK al die uitzonderingsposities die men voorheen had terug te geven.En dat boerenverstand is er niet. En zelfs nu wil/kan men niet toegeven dat men fout zit, heel menselijk natuurlijk maar wel het domste wat men kan doen.
Vooral geen artikel 50, eerst draagkracht genereren met intern onderhandelen, niet idioten als BoJo, Davis en Fox aanstellen als belangrijke ministers, en desnoods gelijk verkiezingen uitschrijven. Onderhandelen, onderhandelen, onderhandelen, plannen en vooral niets onherroepelijks doen.Verwijderd1 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:00:
Behalve iemand anders de leiding laten nemen / afstand nemen van het leiderschap (zoals Cameron gedaan heeft), wat had May kunnen doen?
Als Dick Scheringa je opeens directeur wil maken, dan moet je toch wat wantrouwen hebbenAls je schuld wil toekennen valt May nog niet eens zoveel aan te rekenen volgens mij, zij is niet degene die dit bedacht heeft, daarvoor kun je Cameron onder druk van het flirten van het electoraat met UKIP bedanken. Beter was geweest als UKIP uiteindelijk gewoon wat zetels had gewonnen en ze door hun eigen clowneske manier van werken zichzelf buitenspel zetten of simpelweg in de marge blijven.
Een harde Brexit gaat de EU-landen ook geld kosten. Maar terugkomst zal zeker niet op de oude condities gebeuren, en zie ik ook niet zo snel gebeuren. Het zal eerder een limbo worden.Nu terugkrabbelen, naast dat het een 'admission' van stomheid is, zal zomaar niet gaan. Ik denk niet dat de EU er nu nog om staat te springen om het VK al die uitzonderingsposities die men voorheen had terug te geven.
Allemaal valide punten, maar wel makkelijker gezegd dan gedaan. Ja May heeft zelf gekozen om zich kandidaat te stellen, maar ze is slechts het persoontje die de knop indrukt, was er een andere PM gekozen dan zat je met dezelfde rommel.gambieter schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:06:
[...]
Vooral geen artikel 50, eerst draagkracht genereren met intern onderhandelen, niet idioten als BoJo, Davis en Fox aanstellen als belangrijke ministers, en desnoods gelijk verkiezingen uitschrijven. Onderhandelen, onderhandelen, onderhandelen, plannen en vooral niets onherroepelijks doen.
[...]
Als Dick Scheringa je opeens directeur wil maken, dan moet je toch wat wantrouwen hebben. Ze heeft er zelf voor gekozen en zichzelf omringt met slechte adviseurs en is compleet incompetent gebleken, maar wil niet opstappen. Dus ja, haar is alles aan te rekenen.
[...]
Een harde Brexit gaat de EU-landen ook geld kosten. Maar terugkomst zal zeker niet op de oude condities gebeuren, en zie ik ook niet zo snel gebeuren. Het zal eerder een limbo worden.
Artikel 50 uitstellen is ook makkelijker gezegd dan gedaan, het triggeren van artikel 50 werd genoemd nadat de PM gekozen was, had ze dat langer uitgesteld dan zouden de backbenchers een nieuwe leiderschapschallenge houden totdat er iemand is die wel bereid is de knop in te drukken. Vergelijk het met het Saturday Night Massacare in Watergate. Duurt het triggeren nog langer dan begint de brexitbevolking ook in opstand te komen. Je ziet het nu al als je de comments op brexitgerelateerde Facebook posts leest:
"Let's just get on with it", "The people have voted", "undermining the will of the British people", allemaal loze kreten, maar dat is voor zo'n PM wel extra druk natuurlijk. En de gekkies à la BoJo, Davies, Fox, Reese Mogg weten die boosheid in dat deel van de bevolking goed aan te wakkeren. Kijk voor de grap eens naar Question Time, daar hebben ze altijd een groepje schreeuwers.
`Forward the Light Brigade Brexiteers!’
Was there a woman disMay'd?
Not tho' the soldier foolish countrymen knew
Some one had blunder'd:
Theirs not to make reply,
Theirs not to reason why,
Theirs but to do and die,
Into the valley of Death economic hardship
Rode Sunk the six hundred once prosperous Island.
https://www.oxfordlearner...arge-of-the-light-brigade
En een leider kan daar mee omgaan, maar ja, dan moet je in staat zijn mensen voor je te winnen, te onderhandelen, enzovoort. En ook genoeg zelfkennis hebben als je compleet ongeschikt bent.
Ze heeft ervoor gekozen haar eigen ongeschiktheid en de omstandigheden te negeren. Waarom dan medelijden hebben?
Ze heeft ervoor gekozen haar eigen ongeschiktheid en de omstandigheden te negeren. Waarom dan medelijden hebben?
Het is juist andersom: ik verwacht gezien de puinhoop een zeer forse krimp, 'slechts' 1% groei ipv 1,5% groei per jaar komt op mij erg optimistisch over. Dat is best te doen als prijs voor de Brexit.gambieter schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:40:
Eh, de 2008 financiele crash was 2% krimp, en de scenarios gaan nog niet eens uit van de incompetentie va de politieke onderhandelaars. Het is wel ernstig. Je wilt graag zien dat het niet ernstig is.
Het moet toch veel meer pijn gaan doen?
Maar ik vraag me af of het wel echt groei is eerlijk gezegd. De Nederlandse economie is sinds 2000 cijfermatig bijna verdubbeld. Heb jij het gevoel dat dat gebeurd is?hoevenpe schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 00:06:
[...]
Het is juist andersom: ik verwacht gezien de puinhoop een zeer forse krimp, 'slechts' 1% groei ipv 1,5% groei per jaar komt op mij erg optimistisch over. Dat is best te doen als prijs voor de Brexit.
Het moet toch veel meer pijn gaan doen?
Zoveel trager groeien dan de rest van de wereld, terwijl je bevolking wel groeit en de welvaartsverdeling vermoedelijk eerder schever wordt, zal voor een groot deel van de bevolking dit effectief neerkomen op ten beste stilstand.
Ik heb niet het gevoel er persoonlijk substantieel op vooruit te zijn gegaan sinds 2000, zeker niet meer dan 25%. Daarom denk ik ook dat de werkelijke pijn voor de individuele Brit veel groter zal zijn dan dit relatief milde scenario, deze cijfers suggereren dat het allemaal wel meevalt uiteindelijk (dat de prijs voor 'zelfstandigheid' acceptabel is).rik86 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:52:
Maar ik vraag me af of het wel echt groei is eerlijk gezegd. De Nederlandse economie is sinds 2000 cijfermatig bijna verdubbeld. Heb jij het gevoel dat dat gebeurd is?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.
Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.
Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.
Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.
Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.