Brexit en de Britse politiek Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 109 Laatste
Acties:
  • 417.831 views

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Salvatron schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:33:

Banen, iets waar veel mensen dol op zijn, de conservatieven hebben voor 600000 banen gezorgd sinds 1924 hehehe, grappige opmerking.
Je weet dat deze tas uit 1929 is ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

IJzerlijm schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:46:
[...]

Je weet dat deze tas uit 1929 is ?
Nee, hoezo?

Edit: De grap is dan misschien dat de conservatieven inderdaad goed zijn voor banen... in 1929.

[ Voor 22% gewijzigd door Salvatron op 08-06-2017 13:24 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 10:05
alexbl69 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:33:
Dat laatste ("medewerking moeten verlenen aan je eigen veroordeling") klopt mijns inziens niet. Immers, als je als overheid openheid betracht over het feit dat je al het elektronische berichtenverkeer monitort moet je wel een hele domme boef zijn om dan nog je snode plannen via het internet te gaan bespreken. Je wordt er niet toe gedwongen zeg maar, en dat is toch het criterium dat gebruikt wordt bij 'medewerking verlenen aan je eigen veroordeling'.
Ik snap je redenering niet. Men kan inderdaad worden gemonitort en getapt, net als in Nederland. Maar hoezo "wordt je er niet toe gedwongen"? Het bestaan van andere communicatiekanalen vormt niet het criterium voor het moeten meewerken aan je eigen veroordeling, als dat is wat je bedoelt.

In het VK komt er niet eens een gerechtelijk besluit aan te pas |:(
The Regulation of Investigatory Powers Act 2000 (RIPA), Part III, activated by ministerial order in October 2007,[23] requires persons to decrypt information and/or supply keys to government representatives to decrypt information without a court order.
Dus als één of andere BOA zegt dat ie door je telefoon wilt snuffelen dan moet je daar actief aan meewerken door bijvoorbeeld je passphrase van je versleutelde telefoon af te geven. En dát is het criterium voor mee moeten werken aan je eigen veroordeling.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:01
HarmoniousVibe schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:17:
[...]Ik snap je redenering niet. Men kan inderdaad worden gemonitort en getapt, net als in Nederland. Maar hoezo "wordt je er niet toe gedwongen"? Het bestaan van andere communicatiekanalen vormt niet het criterium voor het moeten meewerken aan je eigen veroordeling, als dat is wat je bedoelt.
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat in ieder geval de geest van de wet is dat je niet achteraf (dus nadat datgene waar je van verdacht wordt) kunt worden gedwongen om mee te werken aan je eigen vervolging.

Als de Britse overheid echter nu bekend maakt dat vanaf zeg 1 september alle internetverkeer ongecodeerd dient te zijn, en je als burger dus weet dat alles wat jij via internet verstuurd bij de overheid bekend is/kan worden, dan is dat een heel andere zaak. Als je dan niet mee wilt werken aan je eigen vervolging dien je een ander communicatiekanaal te gebruiken.

Het is ongeveer vergelijkbaar met het in de krant zetten van een advertentie dat jij van plan bent een aanslag te gaan plegen, of gepleegd hebt. Reken maar dat je dan een bezoekje van de politie kunt verwachten.

Maar wellicht snijden de Britten zichzelf hiermee in de vingers. Het zou namelijk zo maar zo kunnen zijn dat ze nu reeds alle internetverkeer kunnen lezen, en dan is het niet al te slim om de bad-guys naar een ander kanaal (dat je wellicht niet kunt volgen) te jagen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 03-11 10:05
Dit snijdt geen hout. Als de overheid er op welke legale manier dan ook zelfstandig achterkomt wat je aan het beramen bent dan wel wat je hebt beraamd, dan is er geen sprake van medewerking moeten verlenen aan je eigen veroordeling en is die wet dus helemaal niet van toepassing.

Wat verder helemaal niet wil zeggen dat de wet an sich niet helemaal verkeerd is, wat je wel lijkt te impliceren.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

314 voor de Tories (-17)
266 Labour (+34)
34 SNP
14 LibDem
1 Green
20 other
(exit polls BBC, kan nog wijzigen, maar hung parlement (grens = 326) lijkt zo zeker).

* Delerium denkt dat het Mayxit is.

[ Voor 49% gewijzigd door Delerium op 08-06-2017 23:06 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Delerium schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:01:
314 voor de Tories (-17)
266 Labour
34 SNP
14 Libdem

(exit polls BBC, kan nog wijzigen, maar hung parlement lijkt zo zeker).

"June the end of May" bleek toch de waarheid. Morgen is ze pleite.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wow.

Wat is de kans dat de exitpoll er zo naast zit dat May alsnog de meerderheid krijgt? Het scheelt namelijk niet heel veel zetels.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Mayday, mayday, we're going down >:) :')

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:35

Fiber

Beaches are for storming.

Fijn, vervroegde verkiezingen om je absolute meerderheid te vergroten, verlies je gewoon je absolute meerderheid... O-)

Moeten ze in de UK toch ook gaan formeren...

Als het zo blijft natuurlijk.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dat zou een fantastische uitkomst zijn :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Team Europa kan nu dus prima die Brexit-onderhandelingen in. :)

* Delerium denkt dat de wind van wanbeleid zo wel genoeg gedaan heeft.

• Fiber

Fiber

gambieter schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:08:
Dat zou een fantastische uitkomst zijn :)
Weet ik nog niet. Ik voorzie chaos, Griekse toestanden... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Komende dagen lekker shoppen in de UK allemaal, de pond zal wel weer een duik maken ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Delerium schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:09:
Team Europa kan nu dus prima die Brexit-onderhandelingen in. :)
Ik denk niet dat men zelfs maar kan gaan onderhandelen, want wie kan er namens VK gaan praten?
* Delerium denkt dat de wind van wanbeleid zo wel genoeg gedaan heeft.
Probleem is dat niemand een regering kan vormen.
Fiber schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:10:
Weet ik nog niet. Ik voorzie chaos, Griekse toestanden... O-)
Chaos? Die is er al sinds het Brexit-referendum :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:32
RoD schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:06:
Wow.

Wat is de kans dat de exitpoll er zo naast zit dat May alsnog de meerderheid krijgt? Het scheelt namelijk niet heel veel zetels.
Ik begreep dat de eerste exitpoll bij de vorige verkiezingen een soortgelijke uitslag als deze liet zien, dus die kans lijkt me nog steeds aanwezig.

• Fiber

Fiber

LibDems of SNP in de regering om een linkse of rechtse meerderheid te maken...?

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:34
Als het uiteindelijk net een meerderheid wordt dan gaan ze toch juist voor een keiharde Brexit om de 'harde' flank binnenboord te houden?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Pond opeens 2% lager

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DB09ghKXoAE7MoM.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Delerium op 08-06-2017 23:24 ]

• hoevenpe
Een hoop mensen op de financiele markten gaan een hoop geld verdienen/verliezen vanavond...

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:29
En net als in de VS is het weer duidelijk dat er een aantal rondweg achterlijke verkiezingsstelsels zijn...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De Speld voorspelde het al: https://speld.nl/2017/06/...g-dreigt-voor-de-britten/
“Het gaat donderdag ontzettend grappig worden”, denkt NOS-correspondent Tim de Wit. “Misschien wint Jeremy Corbyn wel de verkiezingen. Hij moet dan de Brexit-onderhandelingen gaan leiden, terwijl May totaal vernederd in de oppositiebankjes moet gaan zitten. Je moet dat woord niet te vaak gebruiken, maar dat zou ronduit hilarisch zijn.”
Dit gaat heel interessant worden als de polls kloppen. Gelukkig is er een land wat de boel politiek nog wat erger verneukt dan ons land :+

People as things, that’s where it starts.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:12:
LibDems of SNP in de regering om een linkse of rechtse meerderheid te maken...?
Links?
Afbeeldingslocatie: https://thinkleftdotorg.files.wordpress.com/2011/09/picture-31.png

LibDems in de coalitie? Dat doen ze niet nog een keer na 2010, zeker niet met de Brexit-idioten.

En SNP zal dan onafhankelijkheid van Schotland eisen ;)
ijdod schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:15:
En net als in de VS is het weer duidelijk dat er een aantal rondweg achterlijke verkiezingsstelsels zijn...
[YouTube: https://youtu.be/P2MQEYrjmZs]

[YouTube: https://youtu.be/kJVROcKFnBQ]

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 08-06-2017 23:24 ]

• Fiber

Fiber

Stop maar met de Brexit onderhandelingen, gewoon gelijk uit de EU schoppen die gekke Britten...

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Iets zegt me dat ze niet eens een politieke meerderheid kunnen maken voor een regering om de Brexit door te zetten. Eigenlijk is dit een behoorlijke ramp voor de UK en hun bestuurbaarheid. Brexit wordt nu wel heel lastig dossier.

• Fiber

Fiber

Kan of wil Corbyn de Brexit eigenlijk nog stoppen als hij premier wordt...?

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:39
Ik moest wel even schaterlachen toen ik de exit poll zag, twee maand voor de verkiezingen lag hilary ver voor en de brexit was niet in zicht. May dacht het makkelijk te winnen maar na twee maand is alles anders.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• hoevenpe
Fiber schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:23:
Hij heeft beloofd ermee door te gaan, Brexit gaat door.

Sowieso wordt Corbyn geen premier, de Conservatives kunnen wellicht ook rekenen op de steun van de UDP en Sinn Fein neemt nooit haar plaats in.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zie het ook net, tja, epic fail van de Tories hier? :P
Fiber schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:23:
Alsof hij dat wil...
Misschien wordt hij gedwongen, maar ik denk dat hij niet wil.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

En het doet mij bijzonder veel genoegen dat May besloot verkiezingen uit te schrijven omdat ze zo goed in de peiling stond. Men zit al 2 jaar op de peilingen te zeuren wegens 'betrouwbaarheid' maar May viel er volledig voor.

Karma, zo ziet dat er ongeveer uit.

• Fiber

Fiber

Of gaan we straks toch Boris Johnson op Downingstreet 10 krijgen...?

• hoevenpe
Fiber schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:29:
Of gaan we straks toch Boris Johnson op Downingstreet 10 krijgen...?
Alleen als hij ook gaat twitteren... >:)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://s.mlv-cdn.com/img/25a4257ff02d3969a95506aad6a9362c.600x.jpg

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dit is trouwens de vergelijking van de exitpoll en het uiteindelijke resultaat over de jaren:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DB1GrySXsAU5Joy.jpg

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Delerium schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:01:
314 voor de Tories (-17)
266 Labour (+34)
34 SNP
14 LibDem
1 Green
20 other
(exit polls BBC, kan nog wijzigen, maar hung parlement (grens = 326) lijkt zo zeker).

Als dit de uitslag wordt dan mag Corbyn zijn baan houden. Het verwachte fiasco is uitgebleven. May zal wel vertrekken. The mighty ship Brexit is now dead in the water. Dit betekent weer maanden onrust in de Conservatieve Partij terwijl er om het partijleiderschap wordt gevochten. En geen millimeter beweging op het vlak van Brexit.

• hoevenpe
downtime schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:55:
En geen millimeter beweging op het vlak van Brexit.
De enige beweging is de klok die tikt, artikel 50 is geactiveerd en de 2 jaar komt snel dichterbij...

• Fiber

Fiber

gambieter schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:54:
Dit is trouwens de vergelijking van de exitpoll en het uiteindelijke resultaat over de jaren:

[afbeelding]
Die exit polls zijn dus wel redelijk betrouwbaar, in tegenstelling tot de peilingen...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Fiber schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:01:
Die exit polls zijn dus wel redelijk betrouwbaar, in tegenstelling tot de peilingen...
Ja, maar in 1992 en 2015 voorspelden ze geen meerderheid voor de Tories, die er toch kwam. Net zoals de situatie nu is.

Zelfs dan is de situatie voor May eigenlijk onhoudbaar, maar ja, dan krijgen we BoJo. En dat wordt helemaal erg, dat is Emile Ratelband op peppillen qua domheid.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

hoevenpe schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:56:
[...]

De enige beweging is de klok die tikt, artikel 50 is geactiveerd en de 2 jaar komt snel dichterbij...
Wat gebeurt er dan eigenlijk als die twee jaar om zijn? Definitief geen akkoord dus gewoon standaard regels zoals EU die heeft met zegge Madagascar?
gambieter schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:04:
[...]

Ja, maar in 1992 en 2015 voorspelden ze geen meerderheid voor de Tories, die er toch kwam. Net zoals de situatie nu is.

Zelfs dan is de situatie voor May eigenlijk onhoudbaar, maar ja, dan krijgen we BoJo. En dat wordt helemaal erg, dat is Emile Ratelband op peppillen qua domheid.
Je bedoelt gewoon Trump dus? :P

People as things, that’s where it starts.

• hoevenpe
RobinHood schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:11:
Wat gebeurt er dan eigenlijk als die twee jaar om zijn? Definitief geen akkoord dus gewoon standaard regels zoals EU die heeft met zegge Madagascar?
Yep, WTO tariff rules...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Erger. De domheid van Trump, de zelfbeheersing van Trump en de innerlijke demonen van Bannon ;)

Het geruchtencircuit is al begonnen, bronnen vanuit Tory HQ geven de schuld aan Tory Remain aanhangers die thuis zijn gebleven _o-

• hoevenpe
gambieter schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:32:
Het geruchtencircuit is al begonnen, bronnen vanuit Tory HQ geven de schuld aan Tory Remain aanhangers die thuis zijn gebleven _o-
It aint over till the fat lady sings...

Toen ik ging slapen een jaar geleden stond Remain op winst en zou Hillary president worden. Kan zomaar zijn dat May toch nog haar meerderheid houdt.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:35:

Toen ik ging slapen een jaar geleden stond Remain op winst en zou Hillary president worden. Kan zomaar zijn dat May toch nog haar meerderheid houdt.
Dat zal May echter niet redden, ze heeft zichzelf geharpoeneerd met de verkiezingen uitschrijven toen ze verwachtte een enorme overwinning te halen, en in een paar weken die mogelijk te verliezen of met een kleine meerderheid over te blijven. Maar goed, ze was ook een Remainer en opeens wilde ze iron lady Maggie Thatcher zijn, maar dan zonder de competenties...

Het zou me inderdaad niet verbazen als de Tories uiteindelijk een kleine meerderheid overhouden, maar dan houden ze het probleem van verdeeldheid en afwezig mandaat.

• hoevenpe
gambieter schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:39:
Het zou me inderdaad niet verbazen als de Tories uiteindelijk een kleine meerderheid overhouden, maar dan houden ze het probleem van verdeeldheid en afwezig mandaat.
Blijft de vraag die ik niet echt scherp krijg, is dit goed of slecht voor Brexit (gezien vanuit het continentale perspectief)?

Verwijderd

Zoals het eruit ziet, grootste maar geen meerderheid. Dat betekent dat er vooral intern een hoop te doen zal zijn over hoe verder. De aandacht die dat vraagt gaat ten koste van een eenduidig en daadkrachtige regering die sterk de onderhandelingen (zover mogelijk) in kan met de EU.

Onzekerheid dus, en hoewel niet direct significant, een verlies van een % voor de pond op het moment. Op zichzelf geen indicatie, maar ook duidelijk niet een reactie van overweldigend enthousiasme.
https://www.poundsterling...ange-rate-election-result

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:41:
Blijft de vraag die ik niet echt scherp krijg, is dit goed of slecht voor Brexit (gezien vanuit het continentale perspectief)?
Dit was een vertaling van een Duitse tweet van ZDF-correspondent Stefan Leifert:
Joris Luyendijk‏ @JLbankingblog 1h1 hour ago
What Brussels hopes for in UK elections. Emotionally: a weak May (Schadenfreude) Rationally: a strong May (more likely to compromise)
Nu vraag ik me dat laatste af: May heeft zich nooit het type getoond dat nadenkt en compromissen kan sluiten, dus waarom zou ze het opeens doen als ze een sterk mandaat heeft?

En voor hen die op willen blijven:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DB1UB-jXUAE4TRG.jpg

Ikke niet :+

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 09-06-2017 00:57 ]

• Fiber

Fiber

Ik denk dat Europa liever een overwinning van May had gezien. Dan weet je tenminste dat je praat met iemand met een duidelijk mandaad die beslissingen kan nemen. Nu krijg je nog meer onduidelijkheid en dat is voor niemend goed.

• ScuL
  • Laatst online: 13:08
May zal nooit buigen... ze is erg Thatcheresque "the lady's not for turning"... dus als ze aan blijft dan krijg je alsnog een keiharde Brexit.. waarschijnlijk no deal en terug vallen op WTO.

Tot nu toe ziet het er sterk uit voor Labour, fingers crossed

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
RobinHood schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:11:
...
...
Nee, Madagascar is in onderhandeling en er is al een interim-handelsverdrag van toepassing.
De projecties voor verlies aan zetels voor de SNP valt me wel op.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Virtuozzo schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 01:30:
De projecties voor verlies aan zetels voor de SNP valt me wel op.
Die konden alleen maar verliezen, ze hadden 56 van de 59 Schotse zetels. Ik snap alleen dan niet dat mensen zelf voor de Tories kiezen die openlijk toegeven dat ze niets voor de gemiddelde Schot gaan doen.

Hier moest ik hartelijk om lachen, gebaseerd op de rechters die de "enemy of the people" waren volgens de toiletpapierblaadjes:
David Schneider
If the #ExitPolll is right, tomorrow's Daily Mail headline will be that the people are the "enemy of the people". #Election2017
:p

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 09-06-2017 01:43 ]

• ScuL
  • Laatst online: 13:08
Nigel Farage: "It appears Theresa May's credibility is now fatally damaged"

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• BarendB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06-2024
hoevenpe schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:35:
[...]

Nog zo'n 28% kans op een meerderheid aldus de bookies as we speak, de race is nog niet gelopen inderdaad.

Edit het loopt op nu zelfs naar 33% het wordt nog spannend

Edit 40% nu zelfs

Edit nog 5% kans voor may nu...

[ Voor 11% gewijzigd door BarendB op 09-06-2017 04:58 ]

• klaw
kwam net deze tegen;
https://www.theguardian.c...tion-results-in-full-2017

Als labour of een andere partij er nog 5 4 3 2 zetels bij halen is conservative definitief hun absolute meerderheid kwijt. Ik kan bijna niet stoppen mag lachen...

[ Voor 3% gewijzigd door klaw op 09-06-2017 06:47 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Prachtig resultaat voor May zoals het er nu uit ziet :)

Wordt een leuk klusje om een kabinet te vormen. Met die getallen van The Guardian hierboven zijn er volgens mij maar twee mogelijkheden: Conservatieven+Labor of Concersatieven+SNP.

Ik ken de UK-politiek niet zo goed, zijn dat realistische opties, of niet?

Virussen? Scan ze hier!

• BarendB
Het wordt een interessante puzzel inderdaad. Die May zeg, die zal zich slecht voelen nu..

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

wildhagen schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 06:45:
Prachtig resultaat voor May zoals het er nu uit ziet :)

Wordt een leuk klusje om een kabinet te vormen. Met die getallen van The Guardian hierboven zijn er volgens mij maar twee mogelijkheden: Conservatieven+Labor of Concersatieven+SNP.

Absoluut niet. Conservatieven + LD + DUP zou net kunnen maar de LibDems zijn al een keer flink nat gegaan na in een coalitie te hebben gezeten.

• wildhagen
  • Niet online
Had eerder al gelezen dat de LibDems zowel de Conservatieven als Labor uitgesloten hebben, dus lijkt me dat je die ook kunt schrappen.

Vind de winst van Labor wel opvallend, ik meende gelezen te hebben dat die het onder Corbyn juist slechter zouden gaan doen, terwijl ze nu 30+ zetens lijken te gaan winnen.

Gaat nog interessant worden zo :)

Virussen? Scan ze hier!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:41
LD gaat niet met Cons. De LD wil geen Brexit, zou deze bij een absolute (onhaalbare) meerderheid ook hebben terug gedraaid. Die gaan dus niet meewerken met May.

NOS
May spreekt om 11.00 uur

Door de uitslag neemt de druk op premier May om af te treden toe. Ze zal om 11.00 uur (Nederlandse tijd) een persconferentie houden. Er gaan geruchten dat ze dan haar aftreden bekend zal maken.

[ Voor 42% gewijzigd door maartend op 09-06-2017 07:30 ]

• BarendB
Ja die zal wel aftreden nu

• maartend
Ik durf daar geen geld op in te zetten. Net zoals op de voorspelde overwinning van de Cons. Al die opmerkingen van mijn gevoel zegt me, enz slaan werkelijk nergens op. Zo ook in dit geval, de dame kan nog alle kanten op gaan. Uitgang of doorknokken. Mede ook omdat ze weet dat ws BJ op haar plekje zit te azen en daarvan weet ze ook dat dit een ramp zou zijn, een soort Trump without brains.

• BarendB
maartend schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 07:33:
[...]

Ik durf daar geen geld op in te zetten. Net zoals op de voorspelde overwinning van de Cons. Al die opmerkingen van mijn gevoel zegt me, enz slaan werkelijk nergens op. Zo ook in dit geval, de dame kan nog alle kanten op gaan. Uitgang of doorknokken. Mede ook omdat ze weet dat ws BJ op haar plekje zit te azen en daarvan weet ze ook dat dit een ramp zou zijn, een soort Trump without brains.
Uiteraard valt het niet met zekerheid te zeggen. Maar ze lijkt me wel het type dat consequenties aan deze nederlaag verbindt. Het was haar plan, ze heeft gefaald, nu het stokje aan iemand anders. Maar het is idd pure speculatie, over een paar uur weten we het

• hoevenpe
Als ik het goed begrepen heb heeft ze dan nog een meerderheid met de Ulster unionisten (aangezien Sinn Fein nooit haar zetels opeist)?

• maartend
Cons + DUP lijkt de minst irriele mogenlijkheid. Geef net, maar dan ook net een meerderheid.

Paisly opvolgers die een cruciale rol kunnen spelen in welke kant de Brexit op rolt.
Grappig

[ Voor 35% gewijzigd door maartend op 09-06-2017 07:42 ]

• wildhagen
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 07:40:
Als ik het goed begrepen heb heeft ze dan nog een meerderheid met de Ulster unionisten (aangezien Sinn Fein nooit haar zetels opeist)?
Op dit moment hebben de Conservatieven 311 zetels in de voorlopige uitslagen van The Guardian, de DUP heeft er 10, voor een totaal van 321. Ze moeten er 326 hebben voor een meerderheid, dus ook met de DUP gaat het niet lukken :)

Virussen? Scan ze hier!

• maartend
wildhagen schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 07:42:
[...]

Op dit moment hebben de Conservatieven 311 zetels in de voorlopige uitslagen, de DUP heeft er 10, voor een totaal van 321. Ze moeten er 326 hebben voor een meerderheid, dus ook met de DUP gaat het niet lukken :)
Volgens mij dus net niet. SF eist hun zetels niet op, dus hebben ze bij minder een meerderheid.

Afijn, laat ze daar maar uitrekenen.

edit ; wacht even, 311 nog maar? Het wordt steeds minder. Eerder zouden ze nog op 318 uitkomen.

edit 2 ; 313 nu. Aha, het zijn de werkelijke zetels. Men is nog niet volledig uitgeteld.

Wel bijzonder, Lab heeft canterbury. Al 60 jaar cons en Lab heeft er nauwelijx campagne gevoerd, men dacht dat dat verspilde moeite zou zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door maartend op 09-06-2017 07:48 ]

• hoevenpe
wildhagen schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 07:42:
Op dit moment hebben de Conservatieven 311 zetels in de voorlopige uitslagen van The Guardian, de DUP heeft er 10, voor een totaal van 321. Ze moeten er 326 hebben voor een meerderheid, dus ook met de DUP gaat het niet lukken :)
Er moeten nog wat resultaten binnenkomen, May gaat rond 318 eindigen begreep ik. Toch een meerderheid met de DUP aangezien Sinn Fein de zetels niet vult.

Samengevat: ze kan door maar nog afhankelijker van de haviken...

• klaw
Ik vind dit eigenlijk gewoon hilarisch ik kan bijna niet stoppen met lachen. "Eff verkiezingen om meer macht te hebben" _O-
Oeps...

Overigens vond ik deze uitslag opvallend.
Fife North East
Stephen Gethins - 13.743 - 32.9% - (-8.1) - SNP
......Janet Riches - 13.741 - 32.9% - (+1.5) - LD

Twee stemmen verschil.

Overigens tikt de brexit klok lekker door...

[ Voor 9% gewijzigd door klaw op 09-06-2017 08:18 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 06:45:

In een normaal jaar zou ik beide combinaties uitsluiten. Maar als May, of haar opvolger, niet gegijzeld wil worden door haar eigen hard-brexiteers en partijtjes als de Unionisten dan zal er een soort coalitie moeten komen.

SNP is uitgesloten. Hun campagne voor onafhankelijkheid is juist gebaseerd op het idee dat Westminster er niet voor de Schotten is. Met een flinke Schotse stem in de Britse regering worden al hun argumenten voor onafhankelijkheid ongeloofwaardig. Dan slepen ze misschien wel een referendum binnen maar ze frustreren hun eigen kansen om het te winnen.

Met Labour is er meer mogelijk. Ik denk niet een coalitie maar misschien een soort herenakkoord over Brexit waarbij Labour een pakket voorwaarden op tafel legt in ruil voor steun aan een Brexit-deal. Maar als de hard-Brexiteers op die manier buitenspel gezet worden dan breekt er oorlog in de Conservatieve Partij uit.

De meest waarschijnlijke uitkomst lijkt mij dat een hard-Brexiteer de rol van May nu overneemt. Hard-Brexit is dan een voldongen feit gewoon omdat de Artikel 5 procedure al gestart is en hard-Brexit dan vanzelf komt.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-11 22:56
Wat is het toch met die Conservatieven dat ze elke keer chaos creëren om meer macht te krijgen? Het Brexit referendum en nu deze verkiezingen weer zijn ontstaan als spelletjes binnen de Conservatieven om hun macht te consolideren maar ze krijgen telkens het tegenovergestelde.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• maartend
Laatste prognose BBC; 'Cons 314, DUP 10. Gaat dus te weinig zijn mits (en dan hoop je dat ze dat doen) SF hun zetels claimen. Dan zal de chaos echt compleet zijn.

En ja hoor ; de kabinetsleden van May willen dat ze blijft. Logisch, anders staan hun banen ook op de tocht.

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 09-06-2017 08:45 ]

• hoevenpe
maartend schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:43:
Llatste prognose BBC; 'Cons 314, DUP 10. Gaat dus te weinig zijn mits (en dan hoop je dat ze dat doen) SF hun zetels claimen.
Dat gaat Sinn Fein dus niet doen want dat zou acceptatie van het Britse parlement inhouden.

• maartend
hoevenpe schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:45:
[...]

Dat gaat Sinn Fein dus niet doen want dat zou acceptatie van het Britse parlement inhouden.
Tja, die principes ook altijd. Zou nl. wel goed zijn voor Ierland, een zachte Brexit is dan toch mogelijk.
En mogelijk zelfs het opnieuw uitrbeken van een zachtere variant van the troubles voorkomen. Ik ben nl. bang dat die bij een harde brexit mogelijk zijn ivm de wat minder vrije verkeersmogelijkheden dan tussen beide gebieden.

Edit ; en Twitter gaat los op mogenlijkheid dat May blijft.

[ Voor 31% gewijzigd door maartend op 09-06-2017 08:49 ]

• hoevenpe
maartend schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:46:
Tja, die principes ook altijd.
Als deze verkiezingen opnieuw iets laten zien is het dat 'principes' wel voor winst zorgen aan de linkerkant van het politieke spectrum. Corbyn staat voor ons 'links' van de SP en weigert zijn socialistische idealen op te geven .

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ja maar al die Corbyn stemmers waren alleen maar tegen Theresa May omdat ze slecht geinformeerd waren en een hekel aan vrouwen hebben ! :P

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Theresa may not. _/-\o_

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
hoevenpe schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:51:
[...]

Als deze verkiezingen opnieuw iets laten zien is het dat 'principes' wel voor winst zorgen aan de linkerkant van het politieke spectrum. Corbyn staat voor ons 'links' van de SP en weigert zijn socialistische idealen op te geven .
Spreek je nu een waardeoordeel uit over de winst van een partij met 'principes'?
De ene winst is de andere niet. ;)

Mag ik zeggen, dit is BS? Ja, dat mag ik zeggen.

Hoe denk je dat in Nederland het CDA winst pakt? Of de SGP, of de CU.
Niet bepaald links van het spectrum. Of hoe denk je dat Trump aan de macht is gekomen? Waarschijnlijk spelen christelijke opvattingen uit de jaren '50 aangaande abortus, homo's en euthanasie een rol. Dat kan je ook vatten onder de noemer 'principes'.

[ Voor 17% gewijzigd door Witte op 09-06-2017 09:02 ]

Houdoe

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:55
Mooiste van dit alles is dat May nu zeer waarschijnlijk met de staart tussen de poten naar Brussel moet om uitstel van de Brexit-onderhandelingen aan te vragen :P

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Wat een clusterfuck hebben ze er weer van gemaakt daar zeg. Allemachtig.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

May heeft de Popular Vote gewonnen en moet gewoon gaan regeren !

(of telt die argumentatie niet meer ?)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

IJzerlijm schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:04:

Respecteer nu eens de uitslag zoals die volgens de regels van het spel zijn. Er is geen winnaar, alleen maar verliezers.

• hoevenpe
Delerium schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:05:
Respecteer nu eens de uitslag zoals die volgens de regels van het spel zijn. Er is geen winnaar, alleen maar verliezers.
Je snapt toch wel waar hij aan refereert? ;)

Je zou kunnen beargumenteren dat de EU27 hier 'winnaar' is trouwens: de Britten zijn ernstig verzwakt en de roep om een Noorwegen model worden al gehoord als voorwaarde voor steun.

Dan betalen de Britten de volle mep zonder invloed...

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Dit is absoluut een grote overwinning voor Corbyn en mijn inschatting over de jeugdstem zat er helemaal naast: https://twitter.com/PickardJE/status/873064088829440001
Young people (18-25) have confounded predictions with a 72 per cent turnout.

• Dr. Strangelove
Ergens vind ik dat dan weer niet verbazend. Jongeren zijn zo ongelooflijk genaaid met de Brexit vote, deels door eigen toedoen door lage opkomst, dat ze alles hadden om voor te vechten in deze verkiezingen.

Het is natuurlijk wishful thinking maar ik denk dat de Brexit hiermee een mogelijk fatale tik heeft opgelopen. Op zijn minst is de positie van de UK enorm verzwakt. Ze hebben een chagrijnige onderhandelingspartner, een 'bondgenoot' in de VS die zo onbetrouwbaar is als de pest en intern is het chaos.

Good luck.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De enige echte anti-Brexit partij waren de Liberal Democrats en die hebben niet echt veel gewonnen. Corbyn is ook voor een Brexit dat hij als een neoliberaal gedrocht ziet.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Het zit niet May...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:34

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

IJzerlijm schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:04:

die geld nog steeds en de kans is erg groot dat de Tories ook de komende regering _moeten_ gaan leiden...
het alternatief van een Chaos-coalitie lijkt weing zinvol, Labour, libDems en SNP hebben nog minder zetels.

ik vermoed dat de Conservatives voor een meerderheid moeten bouwen op de Nord-Ierse Unionisten in europese vragen en voor andere binnenlandse zaken kunnen ze mischien per issue steun zoeken bij andere partijen... Ook kan misschien de SNP slimme deals sluiten er issue gericht op grotere schotse onafhankelijkheid in ruil vor steun of de libDems juist op economische en ook europese zaken compromissen afdwingen.

ik vermoed echter wel zonder May;
Die een dusdanige oorvijg gekregen heeft na een op haar persoon gerichte campagne waarin ze in 6 weken een gigantische voorsprong verspeeld heeft, dat ze onhoudbaar is...

Ze heeft 6 weken terug heel bewust sterk persoonljk om een mandaat van de kiezers gevraagd en die lijken duidelijk gemaakt te hebben dat ze daarin haar allerminst een vrijbrief willen geven of erg gelukkig zijn met haar richting..
Zelfs veel Tory-stemmers hebben vooral conservatives gestemd omdat ze in basis voor de conservatieve tradities zijn, maar niet noodzakelijk omdat ze May erg overtuigend vinden of met de huidige koers erg blij zijn.

Grootste probleem is dat de komende egering eigenlijk ook van het eigen volk geen duidelijk mandat krijgt en deze vervroegde verkiezingen de eigen positie ongekend verzwakt hebben ...
Een schot in eigen doel.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:48
Ach, wat verwacht je met zo'n dubieus kiessysteem en slechts twee grote partijen en heel veel klein grut wat net voldoende is om een meerheid te voorkomen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
En zo gaan we een Israel situatie krijgen waar een extreme religieuze partij nodig is voor een meerderheid. Da's dan weer minder.

• hoevenpe
gambieter schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:52:
En zo gaan we een Israel situatie krijgen waar een extreme religieuze partij nodig is voor een meerderheid. Da's dan weer minder.
Maar hoe staan die in de Brexit? Noord-Ierland heeft tenslotte tegen gestemd...

• wildhagen
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:55:
[...]

Maar hoe staan die in de Brexit? Noord-Ierland heeft tenslotte tegen gestemd...
Arlene Foster, 46, is the leader of the staunchly pro-union and pro-Brexit party and declared it was a “good night for the Union”.

DUP deputy leader Nigel Dodds insists the party will play a major role in Brexit and the next Parliament.

But the party has spoken out against a hard Brexit.
Zie http://www.express.co.uk/...conservatives-theresa-may

Zijn dus pro-Brexit, maar anti-hard Brexit.

Virussen? Scan ze hier!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 22:00

Jiffy

God, you're ugly!

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:01:
Wat een clusterfuck hebben ze er weer van gemaakt daar zeg. Allemachtig.
Second that. Het is een totale puinhoop in het VK. De kans dat we het binnenkort zonder May moeten doen is serieus aanwezig: ze is nu aangeschoten wild, zowel binnen haar eigen partij als daarbuiten.

Dát het invloed zal hebben op de onderhandelingen met de EU is wel duidelijk, maar wát die invloed zal zijn... Wanneer die überhaupt beginnen is m.i. voorlopig onduidelijk, want momenteel valt er door de EU met niemand te onderhandelen...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:16
[...]

Los van welke regering er komt vind ik het wel goed dat May op haar donder heeft gekregen. Het is typisch een machtsspelletje wat May probeerde te spelen. Ze had nota bene een meerderheid. Maar het spelletje is gigantisch mislukt.

• hoevenpe
D-e-n schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:00:
Maar het spelletje is gigantisch mislukt.
Eens kijken wie er eerder een minderheidskabinet heeft, wij of onze buren... ;)

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 22:00

Jiffy

God, you're ugly!

hoevenpe schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:02:
[...]

Eens kijken wie er eerder een minderheidskabinet heeft, wij of onze buren... ;)
:D

Onze buren hebben natuurlijk wel significant minder partijen, hè.

Maar jongens, jongens: wát een puinhoop heeft May er van gemaakt... 8)7

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• wildhagen
  • Niet online
Jiffy schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:00:
[...]

Second that. Het is een totale puinhoop in het VK. De kans dat we het binnenkort zonder May moeten doen is serieus aanwezig: ze is nu aangeschoten wild, zowel binnen haar eigen partij als daarbuiten.
Ze heeft al aangekondigd niet op te gaan stappen:
May heeft volgens de BBC al laten weten niet de intentie te hebben om op te stappen, ondanks de moeilijke nacht die haar partij door heeft gemaakt en het 'hung parliament' waar het land nu mee is opgezadeld. Om 11:00 uur Nederlandse tijd geeft ze een toespraak. Er was enige speculatie dat ze tijdens deze speech haar aftreden zou aankondigen.
Zie http://www.nu.nl/buitenla...erliezen-meerderheid.html

Virussen? Scan ze hier!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

wildhagen schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:12:
[...]

Ze heeft al aangekondigd niet op te gaan stappen:

[...]

Zie http://www.nu.nl/buitenla...erliezen-meerderheid.html
Ik ben benieuwd naar haar uitleg waarom ze haar positie nog houdbaar acht...

• Dr. Strangelove
Beter May dan Boris Johnson, dan wordt het pas echt chaos.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:19:
Ik lach meer een breuk als dat haar echte reden is. "I decide to remain PM of the UK, because Boris Johnson is grossly incompetent" <insert applause from Tories>.

• hoevenpe
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:19:
Boris Johnson aan de onderhandelingstafel tegenover de EU27 wordt wel slapstick, Trump on steriods... :P

Pagina: 1 ... 53 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.

Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.

Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.