Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Waarom denk je dat de PVV tegen heel veel regeringsvoorstellen stemt die juist voor hun kiezer gunstig kunnen uitpakken? Andersom ook, zo stemde de PVV voor ontmanteling van de sociale huur, waarbij ze nu roepen dat asielzoekers al die huizen afpakken! Was overigens niet het exacte voorstel, had iets met verdere privatisering van de huurmarkt te maken, waardoor nog minder sociale huur zou worden gebouwdFunkyTrip schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:09:
Maar bizar dus dat een partij als de PVV bijv. liever heeft dat NL er bij inschiet zodat ze kunnen zeggen dat NL er ook uit moet.
Sowieso moet die hele Brexit maar snel plaats vinden, zodat we aan aantal jaren kunnen aanzien wat voor effect het nu daadwerkelijk heeft. Ik zag een Thierry Baudet ook weer lekker draaien op tv, eerder -met sites als GS- roepen dat het prima gaat met Engeland nu men voor een Brexit heeft gestemd (terwijl er wezenlijk nog niks veranderd was) en nu het tij toch langzaam begint te keren ineens zeggen dat we eerst maar eens naar de lange termijn moeten gaan om te zien wat het effect is. Wat dat betreft al een prima politicus.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik zie dat wel gebeuren, je ziet een duidelijk generatie conflict en demografische factoren alleen al zorgen er voor dat de steun voor Brexit afneemt. Als 16 jarigen ook hadden mogen stemmen was de uitslag al andersom geweest. Daarnaast waren lang niet alle Brexit stemmers ook voor een harde Brexit, de waarschuwing dat de VK toegang tot de gemeenschappelijke markt zou verliezen werd weggezet als "bangmakerij".Jiffy schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:39:
Ik zie het VK niet zo snel met hangende pootjes terugkomen als de de Brexit eenmaal 'rond' is. Het VK zal dat niet willen, de EU zal dat niet willen. Dus áls zoiets al zou gebeuren, gaat dat wsl decennia kosten...
Als de oppositie eindelijk zn zaakjes op orde weet te krijgen sluit ik niet uit dat er nog een last minute Remain volgt.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Daar ben ik wel bang voor. Een plotsklaps remain gaat helemaal gespind worden dat de elite het weer heeft gedaan en dat is koren op de molen van de <insert letter>-exitters van alle andere Europese landen.ph4ge schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:39:
[...]
Ik zie dat wel gebeuren, je ziet een duidelijk generatie conflict en demografische factoren alleen al zorgen er voor dat de steun voor Brexit afneemt. Als 16 jarigen ook hadden mogen stemmen was de uitslag al andersom geweest. Daarnaast waren lang niet alle Brexit stemmers ook voor een harde Brexit, de waarschuwing dat de VK toegang tot de gemeenschappelijke markt zou verliezen werd weggezet als "bangmakerij".
Als de oppositie eindelijk zn zaakjes op orde weet te krijgen sluit ik niet uit dat er nog een last minute Remain volgt.
Het liefst zie ik een Brexit en de gevolgen over een paar jaar. Het is niet anders.
Dit dus.
De Brexit had dan ook eigenlijk maar weinig met Europa te maken, we mogen daar best eerlijk over zijn. Globalisering, reacties daarop, erfenis van problematiek uit het verleden en onvermogen tot innovatie - maar belangrijker nog een interne strijd zowel binnen sectoren van economie als regionale en nationale politiek. Al de rest was beeldvorming en marketing. Vraag het de staalwerkers die en masse zich voor het karretje van Farrage lieten spannen, die er nu achter zijn gekomen dat hun initiatieven weggegooid zijn, de fabrieken alsnog verkocht, en Farrage loopt nota bene met een mooie adviespositie weg bij het concern wat de zaken in uitverkoop doorgeduwd heeft. Ook nog eens na het afschieten van het traject waar de sector zelf mee was gekomen. In de tussentijd loopt de ene stad na de andere tegen budgettaire problematiek aan, en struikelt over politieke perikelen van machtsstrijd.FunkyTrip schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:00:
[...]
Daar ben ik wel bang voor. Een plotsklaps remain gaat helemaal gespind worden dat de elite het weer heeft gedaan en dat is koren op de molen van de <insert letter>-exitters van alle andere Europese landen.
Het liefst zie ik een Brexit en de gevolgen over een paar jaar. Het is niet anders.
Ik zie weinig tot geen spin meer, als ik eerlijk mag zijn. Het vernis van de beeldvorming begint er af te komen, en dus wordt het duidelijk wie er garen bij spint. Dat zijn zoals altijd niet de mensen die zich hebben laten gebruiken.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik mag aannemen dat een nieuwe deal ook per referendum goedgekeurd gaat worden.ph4ge schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:39:
[...]
Ik zie dat wel gebeuren, je ziet een duidelijk generatie conflict en demografische factoren alleen al zorgen er voor dat de steun voor Brexit afneemt. Als 16 jarigen ook hadden mogen stemmen was de uitslag al andersom geweest. Daarnaast waren lang niet alle Brexit stemmers ook voor een harde Brexit, de waarschuwing dat de VK toegang tot de gemeenschappelijke markt zou verliezen werd weggezet als "bangmakerij".
En dat er dan 3 opties zijn:
Niets veranderen;
De deal;
Harde exit;
Dan heb je ook daadwerkelijk iets te kiezen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Denk dat je een punt hebt. Vraag me alleen af hoe we de toenemende xenophobie moeten duiden. Is dat afleiding voor het vernis wat eraf raakt? Of een gevolg van en het zoeken naar een zondebok?Virtuozzo schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:19:
Ik zie weinig tot geen spin meer, als ik eerlijk mag zijn. Het vernis van de beeldvorming begint er af te komen, en dus wordt het duidelijk wie er garen bij spint. Dat zijn zoals altijd niet de mensen die zich hebben laten gebruiken.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Nope. Sterker nog, als het aan Theresa May en medemafioso ligt, dan mag zelfs het parlement niet beoordelen. Daar zijn al rechtszaken over, waarbij de regering verloren heeft bij het hooggerechtshof, en nu bij het Supreme Court ligt.icecreamfarmer schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:21:
Ik mag aannemen dat een nieuwe deal ook per referendum goedgekeurd gaat worden.
Deels wel, gezien de meer xenofobe insteek van een deel van de Britse samenleving, die nog steeds denken dat iedereen graag komt naar een land met een 19e eeuw infrastructuur etc. Wat ironisch is gezien de immigratiegeschiedenis van de Britten (Celts>Picts>Saxons>vikings>Breton etc).Virtuozzo schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:19:
De Brexit had dan ook eigenlijk maar weinig met Europa te maken
[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 16-01-2017 16:48 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Anders ik wel, persoonlijk denk ik dat gezien alle angsten die uitgesproken worden (lijkt wel de Scientology), de Uk helemaal niet zo slecht af zal zijn. Als dat inderdaad het geval zal zijn, is dat de doodsteek voor de EU.FunkyTrip schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:00:
[...]
Daar ben ik wel bang voor. Een plotsklaps remain gaat helemaal gespind worden dat de elite het weer heeft gedaan en dat is koren op de molen van de <insert letter>-exitters van alle andere Europese landen.
Make America great again geld?gambieter schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:16:
Ik ben nu net mijn huis uit mijn vorige woonplaats aan het verkopen en weet niet of ik direct weer wat ga kopen. De vraag is dan, waar zet ik mijn geld neer ivm de te verwachten devaluatie van de Britse pond.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Brent schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:48:
Het VK stelt morgen een ultimatum aan de EU: https://euobserver.com/uk-referendum/136548
Het waarom, wat en waarom nu lijkt te wijzen naar de eigen bühne; bij mijn weten heeft de EU praktisch gesproken nog geen strobreed in de weg gelegd en is het Britse onkunde/besluiteloosheid/onenigheid die ervoor zorgen dat er nog niets concreets is.
Right, vooral die eerste zin klopt geen reet van.. ten eerste was het een minime meerderheid en ten 2e was het voor veel mensen niet duidelijk wat de gevolgen zijn.. ik betwijvel enorm of er een overwheliming majority is.. mogelijk zelfs een minority...misschien een nipte mayority.. maar no way overwhelming..“The overwhelming majority of people - however they voted - say we need to get on and make Brexit happen,” she will say.
“The victors have the responsibility to act magnanimously. The losers have the responsibility to respect the legitimacy of the result,” she will say.
Het parlement kan het nog steeds veto-en en daar is ze denk ik bang voor en probeert zo pressie te gebruiken intern.. en ook een sterk beeld te vormen extern...
Maar ik vind het nogal transparant..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik loop geloof ik achter in deze saga... ik dacht dat parlement nog steeds moest beslissen.. maar het laatste woord is er idd nog niet over gezegd..gambieter schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:45:
[...]
Nope. Sterker nog, als het aan Theresa May en medemafioso ligt, dan mag zelfs het parlement niet beoordelen. Daar zijn al rechtszaken over, waarbij de regering verloren heeft bij het hooggerechtshof, en nu bij het Supreme Court ligt.
Daar heb je Jersey toch al voor?gambieter schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:32:
Tja, de Cayman eilanden zijn zo ver weg, toch handig als het lekker dichtbij is?
[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 16-01-2017 17:23 ]
Iedereen vlucht nu richting de Yen.gambieter schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:16:
Ik ben nu net mijn huis uit mijn vorige woonplaats aan het verkopen en weet niet of ik direct weer wat ga kopen. De vraag is dan, waar zet ik mijn geld neer ivm de te verwachten devaluatie van de Britse pond.
Wat denk je trouwens als ingezetene van de positie van Schotland? Ik heb een jaar in Edinburgh gewoond en ben dan ook zeer benieuwd wat Sturgeon & Co gaan doen als heel de UK straks afgeknepen wordt van de interne Europese markt. Een hoop jaargenoten van me daar zijn al overzees gaan wonen en werken en die dreigen nu terug te moeten.
"The First Minister last week ruled out a second independence referendum this year, amid polls showing Scots do not want a rerun and she would lose again, but insisted that the option had to remain on the table after that. "Michielgb schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:23:
[...]
Iedereen vlucht nu richting de Yen.
Wat denk je trouwens als ingezetene van de positie van Schotland? Ik heb een jaar in Edinburgh gewoond en ben dan ook zeer benieuwd wat Sturgeon & Co gaan doen als heel de UK straks afgeknepen wordt van de interne Europese markt. Een hoop jaargenoten van me daar zijn al overzees gaan wonen en werken en die dreigen nu terug te moeten.
http://www.telegraph.co.u...rexit-plan-ruth-davidson/
[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 16-01-2017 17:27 ]
Ms May is losing the plot als je het mij vraagt.. die zit zo in haar eigen ivoren toren dat ze volgens mij totaal geen feel meer met de realiteit meer heeft.. en ze word hard de hoek in gedrukt om met een plan te komen.. en iedereen weet dat een werkbaar plan mision impossible is.. dus het is eigenlijk geen verassing dat ze met een hard brexit plan gaat komen...gambieter schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 00:59:
Er is inderdaad geen effectieve oppositie op dit moment, een Corbyn die zich meer UKIP/Tory-lite toont en zichzelf belangrijker vind dan de partij, en de LibDems zijn te klein en nog niet bekomen van de klap die ze kregen nadat ze de Tories de kans gaven van alles kapot te maken in de coalitie-jaren van Cameron.
Ik heb expres maar even niet in dit topic gepost, maar elke dag komt er weer idioterie vanuit het brexit-kamp. Alsof ze de concurrentie met TwitterTrump aan zijn gegaan.
Intussen geeft het Rode Kruis aan dat de NHS een humanitaire crisis tegemoet gaat, en dat ze in een rijk land als het VK moeten bijspringen om mensen te helpen. Maar de brexidiots als May en co zijn alleen bezig met de EU verlaten, al moet het hele land opgeblazen worden. Soort van zelfmoorderroristen.
Ook blijft May de mantra herhalen dat men voor hard brexit heeft gekozen, terwijl dat helemaal niet uit het stemformulier blijkt:
[...]
[afbeelding][afbeelding]
Noord-Ierland en de grens met Ierland wordt ook een leuke. Als men uit de EU stapt en weer grenscontroles wil, dan worden de grenscontroles schietschijven voor republikeinse terroristen/vrijheidsstrijders (doorstrepen etc).Michielgb schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:23:
Iedereen vlucht nu richting de Yen.
Schotland, Noord-Ierland, Wales; allemaal problematisch. Met Wales heb ik weinig medelijden, die hebben Brexit gestemd en merken nu dat het ze banen gaat kosten. Mensen wilden Brexit maar niet als het ze geld kost, de dombo's. En alleen klagen dat ze misleid zijn door de leugenaars van Leave is te gemakkelijk, ze waren er zelf bij.
Er is geen plot om te verliezen. May is iemand met immigratie-oogkleppen op, dat is het enige wat haar interesseert.ToolkiT schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:34:
Ms May is losing the plot als je het mij vraagt..

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 16-01-2017 17:40 ]
Zou Frankrijk de Ierse soevereiniteit willen garanderen?gambieter schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:38:
...
Noord-Ierland en de grens met Ierland wordt ook een leuke. Als men uit de EU stapt en weer grenscontroles wil, dan worden de grenscontroles schietschijven voor republikeinse terroristen/vrijheidsstrijders (doorstrepen etc).
...
Uit de EU stappen op een moment dat het niet zo best gaat is zeker een mogelijkheid tot verbetering. Wat echter duidelijk is, is dat May en het Britse politiek apparaat daar op geen enkele manier op aan lijken te sturen, of zelfs maar zouden weten hoe, of erger, zouden willen. Het is alsof Amsterdam haar onafhankelijkheid heeft afgeroepen en zit te neuzelen over tolheffing op de A10. Ze zitten helemaal bij het verkeerde eindje te kijken is mijn indruk.muffstuff schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:14:
[...]
Anders ik wel, persoonlijk denk ik dat gezien alle angsten die uitgesproken worden (lijkt wel de Scientology), de Uk helemaal niet zo slecht af zal zijn. Als dat inderdaad het geval zal zijn, is dat de doodsteek voor de EU.
En zelfs als het ze lukt, is dat op geen enkele manier een doodsteek voor de EU. De Ierse onafhankelijkheid was ook niet het eind van het VK.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Even de pijn nemen kan niet. Het goed uitonderhandelen van vrijhandelscontracten duurt jaren. Waarbij iedereen weet dat VK met een enorme achterstand moet beginnen omdat ze nu niets meer hebben De rest van de wereld zal rustig wachten en hun voorwaarden dicteren. Het VK stelt in de globale economie geen drol voor.dr.lowtune schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:44:
Ik kan me zo voorstellen dat het voor de Britten beter is om nu "even" in één keer de pijn te nemen (voor zover te overzien) dan om jaren in "limbo" te zitten. Op het moment dat de pijn geleden is kunnen ze de balans opmaken en weer vooruit, als je jaren in onzekerheid blijft kan je niks...
Dit ondanks dat ik ze het beste wens.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Make American great again obligaties gaan er komen, met hogere rente gezien Trump. Je zou toch moeten weten dat conservatieven altijd staatsschulden laten oplopen omdat ze deze zelf financieren. Afschrijven doen ze om die reden ook niet want dan zijn ze zelf hun geld kwijt.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bitcoingambieter schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:16:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Toen ik mijn huis kocht, heb ik al bijna €250k via SEPA betalingen overgemaakt van NL>UK. Ik sta al op de zwarte lijst van "money launderers"
"I miss the traditional British way of life. You know, before we had the Bulgarians and the Romanians and the Polish and the Russians and the Australians and the Kurdish and the Turkish and the Bengalis and the Pakistanis and the Indians and the West Indians and the Africans and the Huguenotes and the Jews and the Normans and the Vikings and the Angles and Saxons and the Romans and the Jutes and the Bloody Celts who were first in the door the foreign f*cking idiots. It's been downhill ever since."gambieter schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:45:
[...]
Nope. Sterker nog, als het aan Theresa May en medemafioso ligt, dan mag zelfs het parlement niet beoordelen. Daar zijn al rechtszaken over, waarbij de regering verloren heeft bij het hooggerechtshof, en nu bij het Supreme Court ligt.
[...]
Deels wel, gezien de meer xenofobe insteek van een deel van de Britse samenleving, die nog steeds denken dat iedereen graag komt naar een land met een 19e eeuw infrastructuur etc. Wat ironisch is gezien de immigratiegeschiedenis van de Britten (Celts>Picts>Saxons>vikings>Breton etc).
klaw schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 01:58:
"I miss the traditional British way of life. You know, before we had the Bulgarians and the Romanians and the Polish and the Russians and the Australians and the Kurdish and the Turkish and the Bengalis and the Pakistanis and the Indians and the West Indians and the Africans and the Huguenotes and the Jews and the Normans and the Vikings and the Angles and Saxons and the Romans and the Jutes and the Bloody Celts who were first in the door the foreign f*cking idiots. It's been downhill ever since."
http://montypython.50webs.com/scripts/Life_of_Brian/10.htm
All right, but apart from the sanitation, the medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, a fresh water system, and public health, what have the Romansimmigrants ever done for us?
We mogen best eerlijk zijn - die is niet zozeer toenemend, het komt gewoon meer aan de oppervlakte én we zitten op een punt in de cyclus waar focus daarop (toegeven eraan) onder invloed van beeldvorming (en instrumenteel gebruik, zie Farrage, maar zie ook Boris & May) gestimuleerd wordt.Wijnands schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:45:
[...]
Denk dat je een punt hebt. Vraag me alleen af hoe we de toenemende xenophobie moeten duiden. Is dat afleiding voor het vernis wat eraf raakt? Of een gevolg van en het zoeken naar een zondebok?
Het klinkt even zuur, maar de realiteit is dat we a) altijd achter ontwikkelingen aanlopen en b) altijd wel problemen hebben omdat c) altijd alles onderhevig is aan verandering. Daarbij komt d) het simpele gegeven dat er altijd demografische stromingen zijn. Zeker, effecten van wat wij scheppen (structuren, organisatie, afspraken) of beïnvloeden (bijvoorbeeld globalisering - natuurlijk patroon, maar hoe gaan we er mee om?) zijn een factor. De basis van de dynamiek blijft echter vrij eenvoudig.
En ja, de mens is in veel opzichten gewoon geen prettige diersoort. Je zou er eens experimenten van sociale of gedragspsychologie bij kunnen halen om dat heel snel duidelijk te krijgen. Ons probleem in het algemeen is dat wat wij scheppen niet compatibel is met ons collectieve gedrag wat nog steeds zijn wortels heeft in algemene evolutie - onze "beschaving" is behoorlijk vers en nieuw voor de soort, zogezegd. Daarbij, we zijn nu eenmaal ontzettend kwetsbaar voor groepsgedrag alsmede overdracht van memes en informatie-eenheden. Dit heeft niets te maken met hoe slim of dom we zijn, de wortel van dat kwaad is heel simpel dat onze realiteit bepaald wordt door onze perceptie. Hoe meer beeld, des te sneller een perceptie wordt geïnternaliseerd - dat gaat op voor het individu, nog erger voor de groep (daar zit je met om- en overslagpunten welke cognitief gedrag en bewustzijn van het individu buiten spel zetten).
Je mag inderdaad best opmerken dat we op een punt zitten waar de zondebok zoeken en aanwijzen niet enkel populair is, maar - belangrijker nog - nuttig is.
Let wel: niet nuttig voor het geheel, wel voor specifieke delen. De Brexit is in deze een heel interessante ontwikkeling om onder de loep te houden, aangezien daar voor het eerst echt duidelijk is geworden dat nut / baat niet bij degenen die de focus mogelijk maken (zie het eerder genoemde voorbeeld van staalwerkers, politievakbonden of regionale sectoren van economie) - wel bij politici en publieke figuren die bewust inzetten op gebruik daarvan. De consequenties zijn door diegenen die het mogelijk maken. De effecten werken zich ook nog eens uit voor en op het geheel.
We vergeten het nog wel eens, en ik besef ten zeerste dat het een kille uitspraak is. Er gebeuren altijd dingen. Herinneren mensen zich nog de storm van beeldvorming bij het begin van de vluchtelingencrises?
Beeld is geen realiteit. Beeld geeft ook geen inzicht in (of zelfs maar perspectief op) ontwikkelingen.
De realiteit is dat we overal altijd dit soort perikelen hebben, het is een meervoudig samengestelde - en afgeleide - cyclus van demografie. Afgeleid van omgevingsvariabelen: van klimaat tot menselijke organisatie en gedrag. Zoals met alles mondt het altijd uit in een gedragskeuze: niets doen, omgaan met, of gebruik maken van. Het spreekwoordelijke Westen kiest heel duidelijk voor dat tweede. Zeker, met flink wat "hulp" van buiten af, er zijn echter ook genoeg interne factoren die dat stimuleren.
Er zijn altijd figuren als een Farrage of Quisling - het is echter marginaal totdat het draagvlak vindt in collectief keuzegedrag.
Let op de omgang van het publieke debat in het VK met die kwestie. Bijna surrealistisch. Het migratiebeleid in het VK heeft, en had al, niets te maken met deze kwesties. Het VK heeft juist een behoorlijke sterke voet in economische migratie, van laag tot hoog. De nog steeds voortdurende effecten van het Gemenebest en andere verdragsafspraken met voeten in het oude Imperium zijn ook een behoorlijke factor. Het beeld van overspoeld worden was niet correct. Wel de perceptie daarvan - emotie is immers nooit fout ook al is het niet goed. Klinkt misschien vreemd, maar denk er eens over na (dit is hier niet anders).
De kern van de Brexit is op alle terreinen voor het grootste deel perceptieproblematiek, gecombineerd met jammerlijk maar volstrekt natuurlijke problematiek van aanpassing aan ontwikkelingen door en binnen het land.
We kunnen daarbij best wijzen naar Britse politiek, dat klopt ook best wel. We mogen echter ook wijzen naar Britse sectoren van industrie en algemene economie. De belangrijkste vinger moet echter wijzen naar de Britten zelf. Niet enkel in hun omgang met of participatie in deze kwestie van Brexit en hoe het tot stand kwam, maar omdat daar net als hier politiek een afgeleide is van gedrag van burger en bedrijf.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Mijn vrouw en ik zijn vorig jaar zomer tegen onze zin teruggegaan naar Nederland vanwege werk en ik had me tot vandaag voorgenomen om weer werk te zoeken in de UK. Ik had gehoopt tegen beter weten in dat er toch een streven zou blijven bestaan voor enig soort van vrij verkeer van mensen, maar dat was natuurlijk naïef.
Het maakt de keuze wel makkelijker; met pijn in het hart hebben we vandaag besloten niet naar ons geliefde Norfolk terug te gaan.
Ik vind het moeilijk het perfide Albion niet een flinke recessie toe te wensen, maar zover wil ik niet gaan. Wel hoop ik dat de EU ze het vuur aan de schenen gaat leggen in de onderhandelingen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik bespeur zelfs een serieus risico op een handelsoorlog. Ik krijg zelfs het idee dat May & co daar bewust op aansturen, simpelweg om 'Europa' maar de schuld te kunnen geven.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:35:
Wel hoop ik dat de EU ze het vuur aan de schenen gaat leggen in de onderhandelingen.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Nog los van de economie; want door zich af te scheiden verliezen ze de markt. Door belastingstunten zal je misschien wat bedrijven trekken, maar iemand moet de begroting betalen -> de burgers dus. En er zijn erg veel burgers. En ze hebben al een knetterend handelstekort. En ze hebben GEEN eigen resources (ja, kolen, die markt ligt momenteel goed).
Ik denk nog steeds dat May hardliner moet spelen, om straks serieus te kunnen zeggen "we hebben het geprobeerd, maar blijven is echt beter". Dat is, als zij niet voortijdig geruimd wordt.
* Delerium vindt het jammer dat de destructieve elementen van de populisten/Brexiteers/anti-experts nog steeds niet op het podium zijn geweest.
Goddank kan Trump de komende weken laten zien welke heilloze koers ingezet kan worden zodat het anti-sentiment een keertje kan zien wat er mis kan gaan. Hopelijk nog voor onze verkiezingen.
Politico ziet nog wel wat ruimte in hoe May haar woorden koos:Jiffy schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:39:
[...]
Ik bespeur zelfs een serieus risico op een handelsoorlog. Ik krijg zelfs het idee dat May & co daar bewust op aansturen, simpelweg om 'Europa' maar de schuld te kunnen geven.
http://www.politico.eu/ar...from-brexit-negotiations/
Verder vind ik het vreemd als de britten een belastingparadijs willen creëeren, this just doesn't make sense, want dan lopen de britten een hoop belastingen mis, ook al zijn de engelstaligen natuurlijk wel veel kapitalistischer ingesteld dan de continentalen, want ze hebben een streng gereformeerde achtergrond en zijn dus kapitalistischer ingesteld.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
the plot thickens:ToolkiT schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:26:
[...]
"The First Minister last week ruled out a second independence referendum this year, amid polls showing Scots do not want a rerun and she would lose again, but insisted that the option had to remain on the table after that. "
http://www.telegraph.co.u...rexit-plan-ruth-davidson/
http://www.bbc.co.uk/news...tion=live-reporting-story
"Nicola Sturgeon says a second Scottish independence referendum is now closer after Theresa May laid out her Brexit objectives.
The Scottish first minister accused Theresa May of driving the UK off a "hard Brexit cliff edge" and said leaving the single market and the customs union would be economically damaging for the whole country.
She also insisted that the prime minister had no mandate to take the UK out of the single market and argued that a choice was emerging about whether Scotland wanted to be steamrollered down a path it didn't want to take, or to take control of its own future. "
http://www.bbc.co.uk/news...tion=live-reporting-story
[ Voor 34% gewijzigd door ToolkiT op 17-01-2017 17:53 ]
En inderdaad, het zou dom zijn van de EU als ze een dergelijke imbalans zouden toestaan.Theresa May has hinted she wants to continue research links, but it is unclear why the EU would agree to maintain the UK’s current deal
...
In terms of the amount of money the UK receives, it seems highly unlikely. The UK does very well out of the European Union’s research system, which is on the whole competitive, because of the quality of its academics. Although overall the UK sends more money to Brussels than it directly gets back, the opposite is true for research.
According to calculations by the Royal Society, between 2007 and 2013, the UK received €8.8 billion from the EU for research, development and innovation, but paid just €5.4 billion into EU coffers for these activities.
De EU kan het als een mooie kans zien om lekker te gaan shoppen in de VK-science basis. Want als men door wil gaan met Horizon2020 (als voorbeeld), dan moet men ook freedom of movement van wetenschappers toestaan, en dat is weer tegen het zere been van de anti-immigratie Brexit schuimbekkers. Zwitserland moest een referendum-uitkomst negeren om toch mee te kunnen blijven doen als associated member.
Ik ga voorlopig maar geen nieuw huis kopen, en ook eens rondkijken in andere landen...But more instructive may be the example of Switzerland, which has only just had access to Horizon 2020 restored after backing down on an attempt to restrict freedom of movement. Ultimately it may be, as many Brexiteers hope in the economic sphere, that the EU member states seek to maintain as many research ties with the UK as possible so as not to damage their own universities.
But equally, just as Frankfurt and Dublin are eyeing London’s banks, EU countries may see a chance to cream off the UK’s best scientists. The Republic of Ireland has already set aside funds to tempt researchers away from the UK. I also understand that the Alexander von Humboldt Foundation is lobbying for extra cash to draw the UK’s academic talent to Germany.
The sense that EU science as a whole benefits from the excellence of UK research, as the fierce competition for grants forces all to raise their game, isn't a figment of Brexiteers' imagination.
But EU member states may also judge that UK academics, starved of prestigious European Research Council grants, will be easy picking for their own universities.
Aangezien de werkgelegenheid voor wetenschappers te beperkt was in het mooie en vriendelijke Norfolk, zit ik nu al in SurreyDr. Strangelove schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:35:
Het maakt de keuze wel makkelijker; met pijn in het hart hebben we vandaag besloten niet naar ons geliefde Norfolk terug te gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 17-01-2017 18:26 ]
Norfolk, is dat niet plat en saai? kan je net zo goed in NL zitten..
</offtopic>
@gambieter, een teamgenoot van me zit in de science research funding, ik zal hem van de week eens vragen wat zijn idee van de plannen zijn..
Yep, maar het zit niet zo vol met NederlandersToolkiT schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:08:
<offtopic>
</offtopic>
Ben benieuwd, eventueel per DM als het vertrouwelijk is@gambieter, een teamgenoot van me zit in de science research funding, ik zal hem van de week eens vragen wat zijn idee van de plannen zijn..
De "kwaliteits"kranten zijn blij want de pond gaat weer omhoog op de wisselkoersen na de toespraak van May. Eh....

gambieter schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:20:
[...]
De "kwaliteits"kranten zijn blij want de pond gaat weer omhoog op de wisselkoersen na de toespraak van May. Eh....
[afbeelding]

Hier is nog een huis vrij:gambieter schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:24:
Ik ga voorlopig maar geen nieuw huis kopen, en ook eens rondkijken in andere landen...
http://nos.nl/artikel/215...p-kopen-het-kan-weer.html
[ Voor 56% gewijzigd door Salvatron op 18-01-2017 04:36 ]
Verwijderd
Zullen ze daarmee akkoord gaan? Waarschijnlijk niet maar is wel de beste optie als ze toch bij de EU willen blijven dat ze op die manier zeggen '' we will stay '' en niet dat je weer later een BREXIT hebt.
Maar de britten zitten echt hun kuil dieper en dieper te graven...
Engels zal een wereldtaal blijven net zoals spaans/portugees/China's goedkeurde taal en frans

Het Engels territorium is hard op weg de kleinste reden om Engels te leren te wordenSalvatron schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:01:
Ik ben engels aan het leren maar hoe meer ik het nieuws lees hoe meer ik me afvraag of ik wel de goede taal aan het leren ben.
Dat willen de Tories ik gok dat Richard met de Pet daar niet veel om zal geven en het lijkt mij zelfs tegen zijn belangen/keuze in te gaan.Salvatron schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:04:
Hopelijk gaan de britten meer leven blazen in de veiligheidsdiensten zoals MI5 etc. Op deze wijze komt er misschien een land met allerlei James Bond figuren, de dubbele OO's die de hele wereld rondreizen. Dan kunnen we weer spannende verhalen verwachten op het witte doek. Dit is een van de positieve effecten van de britse afscheiding.
Verder vind ik het vreemd als de britten een belastingparadijs willen creëeren, this just doesn't make sense, want dan lopen de britten een hoop belastingen mis, ook al zijn de engelstaligen natuurlijk wel veel kapitalistischer ingesteld dan de continentalen, want ze hebben een streng gereformeerde achtergrond en zijn dus kapitalistischer ingesteld.
Denk dat je weinig landen blij maakt met de Euro als je ziet hoe die opgeblazen is met schulden. Eens komt de afrekening van het bijdrukken.Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:02:
Gewoon als EU zeggen je kunt nog terugkomen als je de euro als currency invoert en bye bye zegt tegen de pond.
Zullen ze daarmee akkoord gaan? Waarschijnlijk niet maar is wel de beste optie als ze toch bij de EU willen blijven dat ze op die manier zeggen '' we will stay '' en niet dat je weer later een BREXIT hebt.
Maar de britten zitten echt hun kuil dieper en dieper te graven...
Engels zal een wereldtaal blijven net zoals spaans/portugees/China's goedkeurde taal en frans
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Stel nu je komt uit de jaren 40 en de oorlog is nog in gang en je weet niet wie er winnende is.gambieter schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 02:41:
Voor de hand liggend maar een duidelijk signaal vanuit de Duitse media:
[afbeelding]
Dan is dit een interessante voorpagina met artikelen over Little Britain, Wannsee, Handelsoorlog, etc.
In dat opzicht niets anders dan de pond, dollar, yen, yuan, etc.Señor Sjon schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:29:
[...]
Denk dat je weinig landen blij maakt met de Euro als je ziet hoe die opgeblazen is met schulden. Eens komt de afrekening van het bijdrukken.
Niet dat ik voorstander van zijn idee ben maar om het in perspectief te plaatsen.
Het is een overduidelijk geval van ideologische blindheid die meer op religieus fanatisme/fundamentalisme/extremisme lijkt. May & de Brexiteers als de ISIS van Europa.
Als het GB nu een harde Brexit doet en later weer terug komt kruipen, dan kun je er zeker vanuit gaan dat alle leuke opt-out regelingen die GB nu heeft met de EU absoluut niet meer bespreekbaar zijn voor de EU.Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:02:
Gewoon als EU zeggen je kunt nog terugkomen als je de euro als currency invoert en bye bye zegt tegen de pond.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Het belangrijkste doel is om de schuld van negatieve effecten van de Brexit niet bij de Britten te leggen, maar bij de EU. De frame "strafmaatregelen" terwijl ze zelf de voordelen opgeven. Ze hoopt dat dit in vruchtbare aarde valt bij Europa critici binnen de EU en zo toch wat politieke steun te krijgen binnen de EU.gambieter schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:25:
Tja, probleem is dat May het signaal heeft gegeven dat de onderhandelingen kinderachtig gaan worden vanuit het VK: "weeeeeeeh, als ik mijn zin niet krijg maak ik al het speelgoed kapot". Een zware overschatting van de positie van het VK.
Het is een overduidelijk geval van ideologische blindheid die meer op religieus fanatisme/fundamentalisme/extremisme lijkt. May & de Brexiteers als de ISIS van Europa.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maar, for argument's sake: áls de Britten om wat voor reden dan ook vroeg of laat de Brexit terug willen draaien, dan kunnen ze al die opt-outregelingen idd op hun buik schrijven.
Anyway, die speech van May was puur voor binnenlandse consumptie bedoeld: 'The EU is evil and it's all their fault!'
[ Voor 13% gewijzigd door Jiffy op 18-01-2017 13:33 ]
Mee eens. Ik kom er veel en een ding heb ik van ze gezien. Zet ze klem en ze draaien het zelf leiver nog wat aan dan toe te geven dat ze klem zittenJiffy schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:31:
Ik geloof niet dat het VK terug komt kruipen mocht over een aantal jaar blijken dat een Brexit tóch niet zo'n goed idee was. Die vreten liever tulpenbollen dan toe te geven dat ze ongelijk hadden...
Ik zie het ook niet gebeuren, maar er zijn 3 redenen waarom het wel kan:Jiffy schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:31:
Ik geloof niet dat het VK terug komt kruipen mocht over een aantal jaar blijken dat een Brexit tóch niet zo'n goed idee was. Die vreten liever tulpenbollen dan toe te geven dat ze ongelijk hadden...
Maar, for argument's sake: áls de Britten om wat voor reden dan ook vroeg of laat de Brexit terug willen draaien, dan kunnen ze al die opt-outregelingen idd op hun buik schrijven.
Anyway, die speech van May was puur voor binnenlandse consumptie bedoeld: 'The EU is evil and it's all their fault!'
- De VK heeft eerder besloten buiten Europa te blijven en later om er toch in te stappen.
- Jongeren kijken heel anders tegen Brexit aan dan ouderen en ook in de VK is er vergrijzing waardoor "babyboom" nu de macht en de nummers heeft maar over een jaar of 10 niet meer.
- Het kan haast niet anders dan dat de uiteindelijke Brexit deal nog een keer aan de kiezer wordt voorgelegd, via een referendum dan wel verkiezingen en dat wordt dan net zo goed weer een dubbeltje op zn kant, zeker als er geen discussie meer is over wat een Brexit is en wat de gevolgen zijn. Het Remain kamp zal dan niet nog een keer weggezet kunnen worden met "dat is bangmakerij!" Er zal toch vroeg of laat wel een effectieve oppositie ontstaan tegen May?
Ik schat de kans op ongeveer 33% dat er geen Brexit komt of dat het weer teruggedraaid wordt binnen afzienbare tijd.
Klopt. Ook moest ze duidelijkheid geven, maar nu is waarschijnlijk iedereen ontevreden. De diehard Brexiteers zijn niet tevreden omdat ze de opties openhoud om toch verder te gaan met onderdelen van de EU, de Remainers omdat ze de economie liever kapotmaakt dan haar verstand te gebruiken, en de burgers gaan de prijs betalen. Alleen hebben zat mensen dat nog niet door (en het is de vraag of ze het ooit gaan begrijpen).Jiffy schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:31:
Zou Mel Brooks dit nog kunnen persifleren?
Sissors schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 07:26:
Dat is geen Godwin FYI (geen vergelijking met Nazi's of Hitler). Wel een beetje aparte vergelijking, maar geen Godwin.
Nu kan het aan mij liggen maar dat is toch geen beating, dat is de realiteit vertellen.The foreign secretary evoked the darkest period of France’s recent history as he rejected comments by an adviser to Hollande who said Britain should not expect a better trading relationship outside Europe than it currently enjoys inside.
Zo worden wel oorlogen begonnen.Jiffy schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:31:

De prijs die de burgers moeten betalen zullen ze immers opdragen aan de EU ipv aan henzelf.
[ Voor 14% gewijzigd door FunkyTrip op 19-01-2017 10:04 ]
Dit dus.
Dit is wel een interesant artikel over the psyche van de engelsman:Jiffy schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:31:
http://www.theneweuropean...ember_of_a_team_1_4851882
Dan is het OF een Noorse deal OF volledig erbij. Maar niet langer de deal die ze hadden van zoveel mogelijk lusten en weinig lasten. De EU zal ook leren dat het prima zonder VK kan.Rannasha schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:28:
[...]
Als het GB nu een harde Brexit doet en later weer terug komt kruipen, dan kun je er zeker vanuit gaan dat alle leuke opt-out regelingen die GB nu heeft met de EU absoluut niet meer bespreekbaar zijn voor de EU.
Ik vind het leuker/spannender om te zien wat er gaat gebeuren met Schotland en Noord-Ierland als de Brexit er daadwerkelijk komt.
ja maar ja maar, we zijn zo toch weer baas in eigen land????Brent schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:02:
Het belletje rinkelt nu pas, maar May's antwoord op globalisatie en corporatisme is Global Britain en een belastingparadijs voor bedrijven worden. Zo uitgedrukt moet er toch een Brit zijn die dat opmerkt?
Dat is de denktrend van de brexiteers..
Dit is relevant genoeg om opnieuw te quoten.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 8 juli 2016 @ 13:59:
[...]
De EU onderhandeld alleen niet. Het zijn de lidstaten die onderhandelen via de EU. Subtiel verschil maar het is er wel. Er zal niet een blok zijn met een serie aan eisen. Die eisen uitonderhandelen zou jaren duren. Wat we gaan krijgen zijn verdeelde lidstaten die allemaal hun wensenlijstje inleveren en daar gaan dan de onderhandelingen over plaatsvinden. Zowel EU met GB als GB met alle lidstaten afzonderlijk over bepaalde eisen.
Het spectrum zal lopen van de Duitse regering het zo snel mogelijk zal willen afronden, de Nederlandse die voor de bühne nog wel even de Engelsen wil straffen tot Spanje die gewoon Gibraltar op tafel leggen en daar waarschijnlijk door de rest van de EU uitgepraat moeten worden in ruil voor andere concessies, van EU landen en/of GB. Dan kunnen er ook nog landen komen met beschermingsmaatregelen omdat ze last hebben van een bepaalde Britse sector die te concurrerend is. Als laatste zouden de Fransen ook wel eens kunnen proberen om The City gewoon over te nemen.
Die twee jaar, ik geloof er eigenlijk niks van.![]()
Groot Brittannië heeft zo ook geen onderhandelingspositie. Het is slikken of stikken.
Ach ja, ik quote mezelf ook graag...DaniëlWW2 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:40:
[...]
Dit is relevant genoeg om opnieuw te quoten.
Ik weet niet wat de Britse kranten schrijven (ik ben slechts bekend met hun slechte reputatie), maar deze hypocrisie is niet eens verhuld. Zijn er Britse fora die dat oppikken? (ja ik heb een blinde vlek, neem me niet kwalijk als ik het gemist hebToolkiT schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:24:
[...]
ja maar ja maar, we zijn zo toch weer baas in eigen land????
Dat is de denktrend van de brexiteers..
Er zijn vast wel fora.. maar beste indruk krijg je uit reacties op nieuws artikelen...Brent schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:17:
[...]
Ik weet niet wat de Britse kranten schrijven (ik ben slechts bekend met hun slechte reputatie), maar deze hypocrisie is niet eens verhuld. Zijn er Britse fora die dat oppikken? (ja ik heb een blinde vlek, neem me niet kwalijk als ik het gemist heb)
En persoonlijk hoor ik natuurlijk IRL de reacties..
Nu moet ik zeggen dat in de omgeving London, waar ik woon, is de meerderheif remain.. maar een aantal ex-collega's waren fervent brexiters..
Verwijzing naar een Nazi POW kamp en ontsnapping. Maar je kunt gaan mierennneuken over de definitie, belangrijkste is "don't mention the war".Sissors schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 07:26:
Dat is geen Godwin FYI (geen vergelijking met Nazi's of Hitler). Wel een beetje aparte vergelijking, maar geen Godwin.

Mooie verwijzing naar de kleding van May bij haar toespraak.
Zoals we wel hebben gezien is Trump een rasprotectionist. Het Amerikaanse bedrijfsleven staat centraal. Als May denkt dat het een mooie evenwichtige deal wordt dan zal ze vrees ik bedrogen uitkomen. De machtsverhoudingen tussen de US en de UK zijn nog schever dan die tussen de EU27 en de UK, i.e. de EU27 heeft de UK veel meer nodig dan dat de VS de UK nodig heeft.
Het zijn (voor sommigen) "mooie" worden van Trump, maar als aan Trump (of het electoraat van Trump) zal worden gevraagd of ze hun grote markt nu echt open willen stellen voor bedrijven uit de UK, dan gaat het antwoord natuurlijk nee zijn. Niet zonder enorme concessies vanuit de regering May.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
https://www.theguardian.c...-america-writes-the-rules
Maar goed, mocht het tot een stemming van artikel 50 komen in het parlement, dan heeft Corbyn (Labour) bevolen dat LabourMP's voor de Brexit moet stemmen.Modern trade agreements are increasingly not about tariffs – we have low tariffs with the US anyway – but making sure laws and regulations don’t obstruct the free flow of capital. The US government has always been clear that our food and farming regulations, which prevent the sort of high-intensity, high-chemical, low-animal welfare farming common in the US, are a “trade barrier”. Any deal will likely look at stripping away regulations on genetic modification, antibiotics and hormone use in farming. In turn, this will open up our small farmers to devastating competition with US agribusiness.
The US is extremely hot on intellectual property rules, and will push to protect the privilege of pharmaceutical copyright – at a cost to the NHS – and harsher copyright laws in general. It has been particularly interested in overturning laws that force foreign companies to keep data on local servers. That means allowing the Silicon Valley industries to move your data to the US, where they don’t have to abide by European laws on data privacy.
* Delerium denkt dat zowel oppositie als coalitie daarzo disfunctioneel zijn.
Corbyn heeft zelf nooit naar dat soort opdrachten geluisterd, dus laat zijn MPs maar een Corbyn doen.Delerium schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:00:
Maar goed, mocht het tot een stemming van artikel 50 komen in het parlement, dan heeft Corbyn (Labour) bevolen dat LabourMP's voor de Brexit moet stemmen.
Dat viel mij idd ook al op.Het is ook een uiting tegen de globalisatie en corporatisme.Brent schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:02:
Het belletje rinkelt nu pas, maar May's antwoord op globalisatie en corporatisme is Global Britain en een belastingparadijs voor bedrijven worden. Zo uitgedrukt moet er toch een Brit zijn die dat opmerkt?
Maar de maatregelen die tot nu toe genoemd zijn gaan juist over het verder bevoordelen van bedrijven.
Als iedereen er nou zo over blijft denken dat blijven al die vervelende toeristen er ook weg en blijft het gewoon zo fijn als het er nu isToolkiT schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:08:
<offtopic>
</offtopic>
Rowan Atkinson heeft dat al gedaangambieter schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:22:
Intussend doet Boris een godwin. Nadat men gisteren de ministers er op wees dat ze zich moeten gedragen, en het VK vooral niet nog meer vijanden moet maken, komt olifant BoJo nog even de porceleinkast in.
Zou Mel Brooks dit nog kunnen persifleren?
Downing Street was forced to come to the defence of the foreign secretary Boris Johnson after he warned the French president, François Hollande, not to respond to Brexit by trying to “administer punishment beatings” in the manner of “some world war two movie”.
[ Voor 52% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-01-2017 10:52 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Met de republikeinen valt geen zaken te doen, dit zijn een stel religieus fundamentalistische kapitalistische krankzinnigen die het kapitalisme en het streven naar een kleine overheid hebben uitgeroepen tot het summum van een goddelijke moraal. Ik krijg echt rillingen van die republikeinen. Rillingen.Delerium schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:00:
Een deal met Trump zou voor de UK nog beroerder uitpakken als het beruchte TTIP.
https://www.theguardian.c...-america-writes-the-rules
[...]
Maar goed, mocht het tot een stemming van artikel 50 komen in het parlement, dan heeft Corbyn (Labour) bevolen dat LabourMP's voor de Brexit moet stemmen.
YouTube: Professor Michael Dougan analyses Theresa May’s Brexit speech
Korte samenvatting van iemand op reddit.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
En landen als India en Australie zeggen nu al dat ze alleen handelsverdragen met het VK willen sluiten als de immigratiebeperkingen minder worden dan dat ze nu zijn. Dat kunnen de xenofobe Brexiteers thuis weer niet verkopen. Won't say I (and millions of others) have told them so.Philip Hammond has blamed Tony Blair for Brexit, arguing the former prime minister was responsible for a "deluge" of immigration from the European Union.
The Chancellor said Mr Blair's 2004 decision not to impose transitional limits on workers from new eastern European members of the EU changed the public outlook on freedom of movement.
Die scapegoat is natuurlijk kansloos van de tories, zij hebben het referendum verzonnen en uitgevoerd. Maar er zit wel een kern van waarheid in dat het VK onder Blair veel relaxter omging met interne migratie dan andere westerse landen zoals Nederland en Duitsland.gambieter schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:02:
De Tories zoeken vast naar een scapegoat als het allemaal kapot gaat: Tony Blair to blame for Brexit, says Philip Hammond
Brexit: Blair Government Blamed For High U.K. Migration
NRC: De polen zijn binnenWhere some other wealthy EU states such as Germany imposed “transitional controls” to temporarily restrict the access of these countries’ citizens to their labor markets, Britain, under the leadership of Prime Minister Tony Blair, did not.
In Duitsland ligt het heel anders. Hoewel de economie ook daar begint te groeien, is nog steeds 9,8 procent van de beroepsbevolking werkloos. De Duitsers houden daarom de grenzen voor de Oostblokkers officieel het liefst zo lang mogelijk gesloten
Groot-Brittannië heeft in 2004 direct de deur wagenwijd opengezet voor de Oostblokkers, al beperkte het wel de toegang tot de sociale voorzieningen. Het Britse argument: de economie groeit onstuimig en elke extra arbeidskracht is hartelijk welkom. Het gevolg: in plaats van de verwachte enkele tienduizenden kwamen er de afgelopen jaren 450.000 Polen naar Groot-Brittannië.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Tja, men wilde toen al die goedkope werkers. Een beetje a la gastarbeiders, wel de lusten maar niet de lasten en dan achteraf klagen.defiant schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:18:
Die scapegoat is natuurlijk kansloos van de tories, zij hebben het referendum verzonnen en uitgevoerd. Maar er zit wel een kern van waarheid in dat het VK onder Blair veel relaxter omging met interne migratie dan andere westerse landen zoals Nederland en Duitsland.
Brexit: Blair Government Blamed For High U.K. Migration
Ja und? Sinds wanneer laat een goede frame zich hinderen door de feiten?defiant schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:18:
[...]
Die scapegoat is natuurlijk kansloos van de tories, zij hebben het referendum verzonnen en uitgevoerd.
Je hoeft hier maar in een paar topic's te kijken dat het meer gaat over hoe je het verkoopt als om de feiten.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Het gaat gewoon werken.defiant schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:18:
[...]
Die scapegoat is natuurlijk kansloos van de tories, zij hebben het referendum verzonnen en uitgevoerd. Maar er zit wel een kern van waarheid in dat het VK onder Blair veel relaxter omging met interne migratie dan andere westerse landen zoals Nederland en Duitsland.

Net als in NL, iedereen stond te juichen bij die spotgoedkope Polen met een fantastische werkmentaliteit en ook nog eens goed werk.gambieter schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:28:
[...]
Tja, men wilde toen al die goedkope werkers. Een beetje a la gastarbeiders, wel de lusten maar niet de lasten en dan achteraf klagen.
Totdat de crisis uit brak en de dure Nederlanders hun (zwarte) klusjes massaal als eerste begonnen te verliezen. Was het de schuld van de Polen.
Idd. Dat het destijds een logische beslissing was, is bij het aanwijzen van een zondebok in de toekomst totaal niet relevant. Wederom een staaltje framing waar we wat van kunnen leren.
Dat soort framing is van beperkte waarde. Blair is allang weg en zelfs in de Labour partij zwijgt men sinds het Irak-debacle en het instorten van de banken liever over hem. En de huidige Labour leider Corbyn wordt niet met Blair geassocieerd.Jiffy schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:11:
[...]
Idd. Dat het destijds een logische beslissing was, is bij het aanwijzen van een zondebok in de toekomst totaal niet relevant. Wederom een staaltje framing waar we wat van kunnen leren.
Ik ben benieuwd
(dat is dus geen blokkeren van brexit maar gaat over de te volgen procedure)
https://www.theguardian.c...nt-politics-live#commentsSupreme court rules by 8 votes to 3 that government cannot trigger article 50 without act of parliament
Neuberger says the government generally has a prerogative power to change treaties.
But it cannot do that if it will affect people’s rights.
He summarises the claimants’ case, and the government’s response.
Today, by a majority of 8 to 3, the supreme court has ruled that the government cannot trigger article 50 without an act of parliament.
Supreme court rules by 8 votes to 3 that government cannot trigger article 50 without an act of parliament.
Was niet echt een verrassing toch? En het parlement gaat ook niet moeilijk doen.Delerium schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:40:
Brexit MOET door het parlement, het hoger beroep is zojuist verloren door May:
[...]
https://www.theguardian.c...nt-politics-live#comments
* ScuL doet vreugdedansje
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Dat is gezien de smalle marge voor een Brexit, veel mensen met spijt en vertegenwoordiging van de schotten en noord-ieren (pro-EU) in het parlement is dat nog geen uitgemaakte zaak me dunkt.ph4ge schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:42:
[...]
En het parlement gaat ook niet moeilijk doen.
Volgens mij hebben zowel de Conservatieven als Labour aangekondigd het niet tegen te houden in het Parlement, maar ik kan me vergissen.Prosac schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:30:
Dat is gezien de smalle marge voor een Brexit, veel mensen met spijt en vertegenwoordiging van de schotten en noord-ieren (pro-EU) in het parlement is dat nog geen uitgemaakte zaak me dunkt.
Het is een extra speed-bump, meer niet. Mocht het UK voorafgaand aan deze parlementaire behandeling economisch dusdanig in het slop komen dat een grote meerderheid van de bevolking alsnog koudwatervrees krijgt, dan is het wellicht een escape.Prosac schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:30:
[...]
Dat is gezien de smalle marge voor een Brexit, veel mensen met spijt en vertegenwoordiging van de schotten en noord-ieren (pro-EU) in het parlement is dat nog geen uitgemaakte zaak me dunkt.
Maar de kans daarop is niet bijster groot. Bedrijven en burgers proberen er het beste van te maken, ook de komende periode. Andere factor is dat de rest van de EU ook nog genoeg beren op de weg heeft om een aantrekkelijke partner te worden/blijven. Als het UK dan ook nog eens alleen terug mag komen als ze al hun privileges op moeten geven zie ik dat niet snel gebeuren.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Maar het gaat natuurlijk niet om terugkomen, het VK is nog niet weg.alexbl69 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:36:
Als het UK dan ook nog eens alleen terug mag komen als ze al hun privileges op moeten geven zie ik dat niet snel gebeuren.
[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 24-01-2017 11:38 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat klopt.. maar ja, de politiek is nou niet bepaald eentje die vast houdt aan een standpunt naar mate de tijd verstrijkt. Niet dat dat iets ergs is trouwens.ph4ge schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:35:
[...]
Volgens mij hebben zowel de Conservatieven als Labour aangekondigd het niet tegen te houden in het Parlement, maar ik kan me vergissen.
Wat mij betreft komt die Brexit er ook gewoon, misschien dat het het eea duidelijk maakt aan de anti-EU sentimenten.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 24-01-2017 12:04 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Grappig om deze alinea te schrijven en dan te denken over alle bullshit die in het VK gespuid is over de tirannie van de EU
Uiteraard betekent dat niet dat ze niet *kunnen* vertrekken, maar het is totaal onbekend terrein wat je daarvoor moet doen. Overigens is zowel in CA als TX (de twee meest exit-waarschijnlijke staten) de werkelijke support voor een exit maar een paar procent van de bevolking.
Men gaat wel voor de Brexit stemmen, maar nu moet het zowel door Lagerhuis als Hogerhuis, en zullen de extremisten mogelijk meer water bij de wijn moeten doen.ph4ge schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:42:
Was niet echt een verrassing toch? En het parlement gaat ook niet moeilijk doen.
En nee, geen verrassing. De tabloids gaan weer in overdrive schreeuwen.
Artikel 50 is ook pas in de EU gecreëerd bij het Verdrag van Lissabon door die vervloekte technocraten nadat het volk een dergelijk artikel in de Grondwet had weggestemd.mux schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:51:
In tegenstelling tot de EU heeft de VS geen manier voor staten om te vertrekken. De EU is ontworpen op volledige soevereiniteit van staten (inclusief veto's en zonder enige verplichtingen aan de staten als ze het zelf niet willen, daarom is het beslissingsproces binnen de EU vaak zo traaaaaag), maar de VS is opgezet als een soort mix van federale staat en devolved government, waardoor de staten veel dingen zelf mogen, maar ook moeten voldoen aan bepaalde federale wetten (zonder hier zelf in te stemmen). Onderdeel daarvan is dat ze niet mogen vertrekken.
Grappig om deze alinea te schrijven en dan te denken over alle bullshit die in het VK gespuid is over de tirannie van de EU
Uiteraard betekent dat niet dat ze niet *kunnen* vertrekken, maar het is totaal onbekend terrein wat je daarvoor moet doen. Overigens is zowel in CA als TX (de twee meest exit-waarschijnlijke staten) de werkelijke support voor een exit maar een paar procent van de bevolking.
De Russen en Chinezen zullen in ieder geval gaan juichen als de VS opbreken in kleinere stukken. Meer macht voor hen immers.ph4ge schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:04:
Wat een beetje on topic is, volgens de laatste poll is bijna 1/3 van de bewoners van California voor een Calexit. Er wordt vaak gezegd dat Europa heel anders is dan de VS, maar ook daar zijn grote verschillen en grote groepen mensen die niet meer bij het geheel willen horen. Ben benieuwd of de "alternatieve media" en "alt right" deze beweging ook vleugels gaan geven en of Trump ook zo enthousiast is als bij de Brexit.
Dit dus.
Vanuit mijn positie wordt iig alles eraan gedaan vanuit het VK zelf om de Brexit te vertragen en wellicht uiteindelijk zelfs af te wenden. Zelf is het een gevalletje /care bij mij. Het VK had een uitzonderingspositie in de EU wat eigenlijk alleen maar zaken complex maakte voor de EU zelf.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Omdat er steeds wordt gespeculeerd over "what happened after the Brexit". Niemand weet wat er gaat gebeuren, er is nog nooit een land uit de EU gestapt en men heeft geen enkel idee van de impact achteraf.Cyberpope schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:14:
[...]
Daarnaast is het logisch. UK wil geen lid meer van de club maar voor maximaal eigen belang gaan. ietd dat jij al eerder heb laten blijken erg toe te juichen. Waarom mag de EU dat dan niet doen?
Het lijkt me dus het beste dat alle betrokkenen (zowel voor als tegenstanders) meewerken aan een zo snel mogelijke brexit om aan alle onzekerheid (ook op de financiele markten) een einde te maken.
Duurt het langer voor de EU... wordt de EU niet blij van. Duurt het langer voor de UK... wordt UK niet blij van.
Maar het lijkt wel alsof politieke spelletjes belangrijker zijn dan het uiteindelijke doel: los van de EU.
Dit topic is gesloten.
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.
Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.
Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.