Ik vind het een beetje eng wat je nu zegt, alsof je mijn gedachten kunt lezen.
En ik was voor de brexit omdat we dan als nederland lekker de kat uit de boom kunnen kijken.
Ik zou het jammer vinden als domme mensen nu al een nexit gaan proberen te forceren.
Wacht daar nog even mee zou ik zeggen.
Cyphax schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 19:39:
[...]
Ik weet niet precies wat je als doel zag of ziet maar in hoeverre zijn de nadelen van in de EU blijven niet op te lossen dor de EU te verbeteren?
Het is denk ik te makkelijk om de voordelen weg te laten en alleen de nadelen te benoemen. Je ziet toch een beetje de directe resultaten. Niet alleen de gevolgen van de uitslag, ook de gang er naartoe ging gepaard met ellende die ik elk land in principe bespaar (dode politici, een maatschappelijke polarisatie omtrent een schijnbaar gevoelig issue).
Niet dat er niet geluisterd moet worden naar mensen, in tegendeel zelfs, maar door zo weg te lopen is dat pad al afgesloten.

Nou gaan ze hele andere gesprekken tegemoet waarin ze zoveel mogelijk van de voordelen van lid zijn van de EU (je zult zien dat ze er dan ineens wel waren) weer terug proberen te halen. En de EU zal daar weer dingen tegenover zetten, net als toen ze lid waren. Maar deze keer staan ze er alleen in. Eerder niet. Ze zijn óók uit een groep landen gestapt waar beweging in zit. Ik zou dat wel even hebben afgewacht. Eruit kan je altijd nog.
(Ik ben niet van mening dat je per se bij de EU moet horen verder, voor de duidelijkheid. Ik denk dat pragmatisch gezien GB een fout heeft gemaakt maar ik snap de sentimenten)
Iemand zei onlangs "Het betere is de vijand van het goede"
De tijd zal ons leren wie gelijk heeft, de Brexitters of de Bremainers.
En we moeten ook nog maar eens zien of ze echt de EU verlaten.
Maar ik denk niet dat het een hongersnood tot gevolg zal hebben in GB.
Na de oorlog hebben ze ook de Marshall hulp afgeslagen, dat heeft ze ook veel pijn gedaan.
Nu zijn ze de tweede economie in Europa, met hun eigen munt.
En wat zegt JunkerL
"Britain has chosen isolation in Europe, against the advice of its friends and allies. Now that its post-imperial decline is complete, the most important lesson to take away from the “Brexit” referendum that sealed its fate is that one cannot defeat nationalism by pandering to nationalists. If the EU wants to tackle the strains of nationalism that are undermining its very raison d'être, it will have to listen to people’s concerns and offer a radical new vision for effective governance. Otherwise, the nationalist cancer will spread."
Als ik dat soort dingen lees kan een Nexit me niet gauw genoeg gebeuren.
Want ze willen geen isolation.
They wanna be free! They wanna be free to do what they wanna do.
Ga vooral zo door met het wegzetten van de andersdenkenden als domme nationalisten en fascisten.
Het zal zo onmogelijk worden om ze ooit nog te overtuigen jou zijde te kiezen.
Nee, het was nu of nooit. Er zou geen tweede kans komen, ze moesten nu kiezen.
Ik zou de EU ook graag verbeteren maar alles wat ik tot nu toe heb ervaren is dat dit onmogelijk is.
Het is een beetje 'cry wolf' de mensen stoppen met luisteren als je steeds hetzelfde riedeltje afraait.
En waarom moeten er nog meer landen bij de EU komen.
Na het debacle met Griekenland en Ierland zouden we toch beter moeten weten,
Als ook de Italianen verder in de stront zakken zijn de poppen aan het dansen.
Al die mediteraine gangster landen sleuren ons en de rest van de sociale heilstaat die Europa denkt te zijn de afgrond in. En dan zullen ze in Engeland in hun vuistje lachen om ons en de de schotten.
Neem nu de TTIP en de manier waarop EU parlementsleden die in mogen zien.
Of hoe de IORP-II er doorheen gestemd is terwijl wij al het beste pensioen systeem van europa en wellicht zelfs de wereld hebben.
Zoals ik zei: Het betere is de vijand van het goede
[
Voor 0% gewijzigd door
MrMonkE op 09-07-2016 23:04
. Reden: Da's helemaal niet waar van die Marshall hulp ]