Brexit en de Britse politiek Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 109 Laatste
Acties:
  • 417.587 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:01
Daarnaast is IQ direct gerelateerd aan armoede. Onderzoek in India onder boeren, die vooruit danwel achteraf betaald kregen, toont die relatie tussen geld/voedsel/overlevings zorgen en IQ.
Even geen link paraat.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dat is ook aangetoond in westerse landen.

https://decorrespondent.n...en-doen/19645395-f6c9a0bd

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Wel een aparte titel "Waarom arme mensen domme dingen doen". Wellicht leidt domheid tot armoede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:39
Zaken moeten beredeneren en dingen leren met je hoofd is eigenlijk een vorm van luxe. Je kunt die luxe alleen hebben als je je geen zorgen hoeft te maken over overleven. Immers, als je alleen bezig bent met overleven is er geen tijd voor. Derhalve is het logisch dat armere mensen over het algemeen een lager IQ hebben. Al betekent het natuurlijk niet dat ze hetzelfde kunnen bereiken.
Als het ze lukt hogerop te komen hebben ze eigenlijk een barrière van het leven overwonnen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 23:43
Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:13:
[...]
Ummm... Een IQ test moet per definitie altijd op 100 uitkomen voor de populatie waar hij voor bedoeld is.
Nee, er wordt geen positieve discriminatie toegepast om iedereen een voldoende te geven zodat iedereen zich happy voelt.
En "de achtertuin" bedoel ik natuurlijk overdrachtelijk; ik neem aan dat jouw IQ wel hoog genoeg is om te snappen wat ik bedoel?
Uiteraard snap ik wat je bedoelt: je meent dat de acties van Walmart iets zijn als het stukmaken van je achtertuin. Ik wil best van je aannemen dat dat zo is. Maar je geeft zelf al aan wat het resultaat is: het aandeel van Walmart is lager en Costco hoger. Het is dus geen rationele actie in je eigen belang om 'egoïstisch' je omgeving weg te concurreren. Het is voor Costco dus beter om anders hun bedrijf te runnen, en anderen zien daar meer waarde in. Daar wordt dus iedereen beter van. In een vrije markt moet je juist zoveel mogelijk waarde voor anderen zien te bieden, anders geven ze je hun geld niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 17:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:26:
[...]

Wel een aparte titel "Waarom arme mensen domme dingen doen". Wellicht leidt domheid tot armoede?
De conclusie is juist dat het juist voornamelijk de andere kant op gaat: armoede leidt tot domheid.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

matthijsln schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:28:
Nee, er wordt geen positieve discriminatie toegepast om iedereen een voldoende te geven zodat iedereen zich happy voelt.
Ummm, nee.

Definitie van IQ: "Dat wat wordt gemeten door een IQ-test."

Definitie van IQ-test: "Een intelligentietest die dusdanig is opgezet dat het gemiddelde van de resultaten over de gehele doelpopulatie op 100 uitkomt, met een standaarddeviatie van 15 punten."

Oftewel, het "gemiddelde IQ" van elke willekeurige populatie is per definitie 100.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:26:
[...]

En ik maar denken dat mensen op T.net meer kunnen als puur titels lezen..
Moet je eens proberen. Gaat een wereld voor je open.

b.v. dat armoede zelfs invloed heeft op je DNA: http://www.independent.co...dna-poverty-a7047201.html

[ Voor 19% gewijzigd door Cyberpope op 25-06-2016 18:35 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:51:
[...]

Dan moet men weer werknemers aannemen uit eigen land tegen een normaal salaris (en arbeidsvoorwaarden)?
Ok en wat gebeurt er dan? Ik zal je even helpen: de kosten voor die werkgever gaan omhoog, waardoor de prijzen omhoog moeten en waardoor wij, mensen aangenomen door werkgevers met een normaal salaris, in koopkracht omlaag gaan en dus meer moeten verdienen om dat te compenseren. En dan kom je om die vicieuze cirkel op te laten houden weer bij hetzelfde uit: je hebt mensen nodig die voor minder geld willen werken. En als dat in eigen land niet kan doordat je geen goedkope krachten aan kunt nemen, moet alle productie maar naar landen waar die goedkope krachten wonen.

M.a.w., we schieten er helemaal niks mee op.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

ThomasG schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:42:
[...]
En dat is dus ronduit schandalig als de EU dat gaat doen. Als ze dat werkelijk gaan doen zijn ze er enkel en alleen op uit om de brexit hoe dan ook te laten falen, door het op alle fronten tegen te werken. Ze willen het als voorbeeld stellen, zodat andere landen het wel uit hun hoofd laten. Dat is niets meer dan smerig en schandalig te noemen.

En daarbij lost dat het werkelijke probleem: het falend EU beleid, nog steeds niet op. Je verschuift enkel de verantwoordelijkheid, op een zeer smerige manier.
Is dat zo?
Je zou ook kunnen zeggen dat ze opkomen voor hun eigen rechten en geluk.
De EU wil van ze af, de vluchtelingen willen naar de UK waarom ze niet helpen?

Je moet goed oppassen wanneer je zegt dat je voor je rechten wil opkomen en dat dat goed is, dat werkt namelijk twee kanten op.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:32:
[...]

Ummm, nee.

Definitie van IQ: "Dat wat wordt gemeten door een IQ-test."

Definitie van IQ-test: "Een intelligentietest die dusdanig is opgezet dat het gemiddelde van de resultaten over de gehele doelpopulatie op 100 uitkomt, met een standaarddeviatie van 15 punten."

Oftewel, het "gemiddelde IQ" van elke willekeurige populatie is per definitie 100.
Tsja, daarom is die nationale IQ test van BNN ook zo voor de dommen met hun gemiddelde IQ van 114 ofzo.. maar iedere idioot die dat daar haalt, meent ineens minimaal HBO niveau te zijn. Ook al zijn ze afgevallen op MBO zwakstroom

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 25-06-2016 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 11-10 17:50

Martinspire

Awesomeness

Even de cijfers van de rijksambtenaren e.d.:
Afbeeldingslocatie: https://www.pleio.nl/file/download/32551642

En dan los de politie/leger:
Afbeeldingslocatie: https://www.pleio.nl/file/download/32551662

http://www.deambtenaar.nl...jes-over-rijksambtenaren/

of

http://www.deambtenaar.nl...jksoverheid-met-plaatjes/

Maar zoals gezegd: dit is dus zowel beleidsmakers als de uitvoerende macht. Dat kun je niet 1 op 1 vergelijken met het aantal wat in Brussel actief is.

Ook een leuke statistiek:
Afbeeldingslocatie: http://www.binnenlandsbestuur.nl/Uploads/2015/1/Graphic-integriteit.jpg

Of deze:
% who got through our final #EUref poll turnout filter by age group:

18-24: 36%
25-34: 58%
35-44: 72%
45-54: 75%
55-64: 81%
65+: 83%
https://twitter.com/SkyData/status/746700869656256512
Andere bron (financial times):
Afbeeldingslocatie: https://next-geebee.ft.com/image/v1/images/raw/http%3A%2F%2Fblogs.ft.com%2Fftdata%2Ffiles%2F2016%2F06%2Fbrexit-turnout.png?source=next&fit=scale-down&width=600

[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 25-06-2016 18:41 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsln
Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:32:
[...]
Ummm, nee.

Afbeeldingslocatie: https://static.iq-research.info/20150809/img/iq_by_country.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kan iemand "statistiek" uitleggen? Misschien een idee. Altijd handig voor wanneer het een duel van grafieken wordt.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dan neemt men als populatie de gehele wereldbevolking. Maar neemt men vervolgens een test met vragen die waarschijnlijk toegespitst zijn op blanke Westerse mensen, ipv op de gehele wereldbevolking. Een verkeerde test dus. :) En zo te zien kan het gemiddelde ook never nooit niet op 100 uitkomen tenzij Chinezen gemiddeld op 200 zitten, dus compleet fout.

En kunnen we nu weer ontopic gaan? Want hoewel de Brexit natuurlijk een domme move is, heeft dat verder weinig met intelligentie te maken en nog minder met IQ.

Je weet wel... IQ staat tot intelligentie als temperatuur staat tot luchtdruk. Er is wel een correlatie, maar geen directe. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Mx. Alba op 25-06-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Waarschijnlijk is dat een test op beredeneerde zaken. Als jij een test krijgt over sporen van wilde dieren en giftigheid van planten zul jij het ook niet goed doen.

Als ze jouw jachtcapaciteiten met een speer gaan vergelijken met Afrikanen in de bush lachen de Afrikanen zich ook ballen uit de broek.
Jij zal daar niet overleven, terwijl zij hier moeilijk kunnen overleven.

[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 25-06-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:40:
[...]
Want hoewel de Brexit natuurlijk een domme move is, heeft dat verder weinig met intelligentie te maken
QED ;) Maar ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:11
Martinspire schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:00:
[...]

Die verdeeldheid krijg je ook met 66 tegen 34%. En helemaal als een meerderheid tegen stemt maar dat niet wint omdat men de spelregels heeft aangepast.

[...]
Want PVV is de enige anti-Europa partij? Volgens mij deden toch echt meer partijen mee aan de tegen-stem in het referendum en ook voor de Europese verkiezingen was het meer dan hen. SP is altijd tegen geweest, daarbij geholpen door Partij van de Dieren, Bontes/Klaver en zo nu en dan ook 50plus. Daarbij heb je binnen de VVD ook een grote verdeeldheid (bijna 50/50) en zijn bij de andere partijen (zelfs d66) ook mensen tegen de huidige EU.

1 van de redenen voor mij om niet op Wilders te stemmen is omdat ie nooit een meerderheid gaat halen en er ook geen partij met hem samen wil werken, plus het gebrek aan meerderheid in een 1e kamer. Dat maakt dat ie altijd in de oppositie zal werken en nooit aan regeren toe komt. Of hij moet enorm veel water bij de wijn doen om maar iets gedaan te krijgen. En dat komt weer omdat je als partij nooit de huidige establishment gaat wegzetten omdat die in de lokale, provincie en landelijke overheid zitten. Als je rechts stemt is bv de VVD de enige die nog iets gedaan kan krijgen, juist omdat het overal mee kan regeren. En dat maakt ook meteen dat ik vind dat het huidige politieke bestel op de schop moet want oude partijen gaan nooit meer weg. Zo kun je nooit vernieuwen.
Noem mij dan eens alle andere partijen die uit de EU willen stappen? De SP in ieder geval niet volgens hun website. Buiten de PVV is er volgens mij geen andere anti-Europa partij in Nederland. Europa kritische partijen zijn er wel maar die partijen willen meer democratie in de EU, niet uit de EU stappen.
Dat referendum had met het verdrag met de Oekraïne te maken, niet met een Nexit.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:11
Martinspire schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:15:
[...]

Dat artikel (enorm politiek gekleurd trouwens) is weer dezelfde BS als tijdens de campagnes en daar is men gewoon niet in getrapt. Die bangmakerij is leuk maar slaat gewoon nergens op. Er worden behoorlijke aannames gedaan en vervolgens wordt het geheel daarop afgerekend. Dat is gewoon worst-case-scenario bullshit predikten en doen alsof dat de absolute waarheid gaat zijn.

Valt me nog mee dat er niet "this article is sponsored by" boven staat of iets van een column is. Geeft ook alleen maar meer aan hoe hypocriet en zelfoverschattend de media is geweest.
Ik ben heel benieuwd naar jouw verhaal hoe het dan werkelijk is, jij weet blijkbaar meer over de échte feiten? En de Leave voorstanders hebben enkel de waarheid gesproken en de Remain voorstanders hebben enkel leugens verteld? Vertel, ik ben benieuwd naar wat er echt waar is!

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Lekker Ventje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:50:
[...]

Noem mij dan eens alle andere partijen die uit de EU willen stappen? De SP in ieder geval niet volgens hun website. Buiten de PVV is er volgens mij geen andere anti-Europa partij in Nederland. Europa kritische partijen zijn er wel maar die partijen willen meer democratie in de EU, niet uit de EU stappen.
Dat referendum had met het verdrag met de Oekraïne te maken, niet met een Nexit.
Je hoeft niet voor een Nexit te zijn om anti-Europa te zijn of anti-EU (kritisch) in huidige vorm.

Verder is Wilders ook niet anti Europa maar Anti EU. Hij is niet tegen handel en samenwerking, maar vindt dat het huidige systeem verrot is en onmogelijk van binnenuit kan veranderen. Iets wat ook door de PVVers in Europa wordt gezegd.
Lekker Ventje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:55:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar jouw verhaal hoe het dan werkelijk is, jij weet blijkbaar meer over de échte feiten? En de Leave voorstanders hebben enkel de waarheid gesproken en de Remain voorstanders hebben enkel leugens verteld? Vertel, ik ben benieuwd naar wat er echt waar is!
Er zijn geen feiten. Het enige feit is dat ze middels artikel 50 een afscheid moeten regelen met een nieuw verdrag en deze moet door alle landen ondertekend worden. Verder blijft het allemaal speculatie op basis van aannames en voorspellingsmodellen. Het kan zijn dat er zware importheffingen aankomen, het kan ook zijn dat dit er niet komt. In veel modellen houden ze rekening met het feit dat die er komen, waardoor je verdere berekeningen waardeloos zijn als dit uiteindelijk niet het geval blijkt te zijn.

Leave heeft ook bepaalde leugens verkocht maar dat is bij beide kampen geweest. Het is juist aan de media om daar doorheen te prikken maar dat hebben ze niet gedaan. Sterker, ze hebben veel leugens ingepakt en van een mooi lintje voorzien. Sommige zaken zijn klakkeloos overgenomen zonder enige factchecking en andere dingen werden keurig aangeleverd van partijen die maar al te veel profiteren van de corruptie en invloed in EU.
Het was geen nette wedstrijd, maar dat betekend niet dat je me meteen een schuldgevoel moet aanpraten omdat ik niet alles als zoete koek slik.

Deze link is ook weer relevant: http://www.volkskrant.nl/...l-onzinberichten~a4325509

[ Voor 48% gewijzigd door Martinspire op 25-06-2016 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:33:
[...]

En ik maar denken dat mensen op T.net meer kunnen als puur titels lezen..
Moet je eens proberen. Gaat een wereld voor je open.

b.v. dat armoede zelfs invloed heeft op je DNA: http://www.independent.co...dna-poverty-a7047201.html
Het hele artikel is gebaseerd op onderzoeken. Echter kan ik de onderzoeken niet zo snel vinden (wel een ted talk met een grafiekje zonder steekproefgrootte https://youtu.be/gV1ESN8NGh8?t=683, scores liggen inderdaad iets lager bij 'armen').

Vraag me bij dit soort onderzoeken wel af hoe de ondervraagden bepaald zijn.Als je mensen in een winkelcentrum kiest, dan heb je geen aselecte steekproef. Daarnaast, wie is arm en wie niet? En de grootste vraag omtrent de steekproefgrootte, dat zal wel in het onderzoek staan en dat was dan ook een stuk interessanter geweest dan de suggestieve titel.

In antwoord op je wederom suggestieve uitspraak omtrent het alleen lezen van de titel, ik lees inderdaad liever een degelijk onderzoek dan artikelen van decorrespondent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:57:
[...]

Het hele artikel is gebaseerd op onderzoeken. Echter kan ik de onderzoeken niet zo snel vinden (wel een ted talk met een grafiekje zonder steekproefgrootte https://youtu.be/gV1ESN8NGh8?t=683, scores liggen inderdaad iets lager bij 'armen').

Vraag me bij dit soort onderzoeken wel af hoe de ondervraagden bepaald zijn.Als je mensen in een winkelcentrum kiest, dan heb je geen aselecte steekproef. Daarnaast, wie is arm en wie niet? En de grootste vraag omtrent de steekproefgrootte, dat zal wel in het onderzoek staan en dat was dan ook een stuk interessanter geweest dan de suggestieve titel.

In antwoord op je wederom suggestieve uitspraak omtrent het alleen lezen van de titel, ik lees inderdaad liever een degelijk onderzoek dan artikelen van decorrespondent. ;)
Natuurlijk... je mag het boek hier komen lenen hoor. Is behoorlijk uitgebreid onderzoek. Maar als je deze stelling hanteert, ga je niet allen op de titel af. En dit soort onderzoeken kun je niet zo via de google vinden. Dan moet je of het boek kopen of via een universiteitslink toegang hebben.

Maar als je zo grondig bent (hulde daarvoor), dan weet je dus ook dat google voor die grondigheid behoorlijk nutteloos is (dus je linkje uit je TED is dus niet echt waardevol). Via Google kun je ook niet Pikkety b.v. begrijpen. Daar moet je toch echt het boek zelf voor lezen (als je het dan wel snap ;) )

overigens nu extra goedkoop: https://www.amazon.co.uk/...8-1&keywords=Eldar+Shafir

[ Voor 15% gewijzigd door Cyberpope op 25-06-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:56:
[...]

Je hoeft niet voor een Nexit te zijn om anti-Europa te zijn of anti-EU (kritisch) in huidige vorm.

Verder is Wilders ook niet anti Europa maar Anti EU. Hij is niet tegen handel en samenwerking, maar vindt dat het huidige systeem verrot is en onmogelijk van binnenuit kan veranderen. Iets wat ook door de PVVers in Europa wordt gezegd.
Ach, kunnen we daar niet wat eerlijker over zijn? Wilders is tegen of voor wat op het moment vereist is voor continuïteit. Niets meer, niets minder. Lieve mensen, het is een politicus - met een hoop marketing, maar nog steeds regulier liberaal stemgedrag.

Het maakt in deze echt niets uit of deze of gene politicus voor of tegen dit of dat is. Als er iets duidelijk is geworden uit de Brexit voor het VK dan is het dat wel _/-\o_ Het duurde nog geen uur voordat het hele verhaal omgedraaid werd _/-\o_

Begrijp me niet verkeerd hier, dit staat volledig los van de daadwerkelijke sentimenten, meningen, overtuigingen en ideeën van mensen. Dat is ook logisch, die staan tegenwoordig volledig los van politiek - daar kiest men tenslotte telkens weer opnieuw voor. Het mag toch geen verrassing zijn dat het absoluut niets meer uitmaakt welk facet van politiek mensen op de korrel nemen, voor politiek zijn mensen geen factor - enkel trends. Als variabele van gebruik en inzet.

Enfin, misschien grappig - of ook niet - in deze context. Als je écht kritische mensen wil vinden ten aanzien van besluitvorming uit nationale regeringen op Europese niveau's en misstanden binnen de direktoraten en het Europees Parlement, dan zou je eens bij de Europese Instellingen moeten binnenlopen. Daar zit een klein legertje goodwill en expertise wat zonder draagvlak binnen de samenlevingen van lidstaten niet in staat is om de koehandel zelfs maar in toom te houden. Dan heb ik het echter in de verste verte niet over wat er vanuit verkiezingen in - de meeste - lidstaten naar toe gestuurd wordt...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mag ik iedereen er even op wijzen dat dit topic gaat over de Brexit en niet over onderwerpen zoals IQ, globalisering of de ongelijke verdeling van welvaart. Op zichzelf staand interessante onderwerpen maar wel offtopic die prima in andere topics besproken kunnen worden. Verder zou ik ook willen vragen of iedereen de edit knop zou willen gebruiken aangezien er behoorlijk dat dubbele reacties worden geplaatst. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Interessante comment bij de Guardian:
If Boris Johnson looked downbeat yesterday, that is because he realises that he has lost.

Perhaps many Brexiters do not realise it yet, but they have actually lost, and it is all down to one man: David Cameron.

With one fell swoop yesterday at 9:15 am, Cameron effectively annulled the referendum result, and simultaneously destroyed the political careers of Boris Johnson, Michael Gove and leading Brexiters who cost him so much anguish, not to mention his premiership.

How?

Throughout the campaign, Cameron had repeatedly said that a vote for leave would lead to triggering Article 50 straight away. Whether implicitly or explicitly, the image was clear: he would be giving that notice under Article 50 the morning after a vote to leave. Whether that was scaremongering or not is a bit moot now but, in the midst of the sentimental nautical references of his speech yesterday, he quietly abandoned that position and handed the responsibility over to his successor.

And as the day wore on, the enormity of that step started to sink in: the markets, Sterling, Scotland, the Irish border, the Gibraltar border, the frontier at Calais, the need to continue compliance with all EU regulations for a free market, re-issuing passports, Brits abroad, EU citizens in Britain, the mountain of legistlation to be torn up and rewritten ... the list grew and grew.

The referendum result is not binding. It is advisory. Parliament is not bound to commit itself in that same direction.

The Conservative party election that Cameron triggered will now have one question looming over it: will you, if elected as party leader, trigger the notice under Article 50?

Who will want to have the responsibility of all those ramifications and consequences on his/her head and shoulders?

Boris Johnson knew this yesterday, when he emerged subdued from his home and was even more subdued at the press conference. He has been out-maneouvered and check-mated.

If he runs for leadership of the party, and then fails to follow through on triggering Article 50, then he is finished. If he does not run and effectively abandons the field, then he is finished. If he runs, wins and pulls the UK out of the EU, then it will all be over - Scotland will break away, there will be upheaval in Ireland, a recession ... broken trade agreements. Then he is also finished. Boris Johnson knows all of this. When he acts like the dumb blond it is just that: an act.

The Brexit leaders now have a result that they cannot use. For them, leadership of the Tory party has become a poison chalice.

When Boris Johnson said there was no need to trigger Article 50 straight away, what he really meant to say was "never". When Michael Gove went on and on about "informal negotiations" ... why? why not the formal ones straight away? ... he also meant not triggering the formal departure. They both know what a formal demarche would mean: an irreversible step that neither of them is prepared to take.

All that remains is for someone to have the guts to stand up and say that Brexit is unachievable in reality without an enormous amount of pain and destruction, that cannot be borne. And David Cameron has put the onus of making that statement on the heads of the people who led the Brexit campaign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:03:
[...]

Natuurlijk... je mag het boek hier komen lenen hoor. Is behoorlijk uitgebreid onderzoek. Maar als je deze stelling hanteert, ga je niet allen op de titel af. En dit soort onderzoeken kun je niet zo via de google vinden. Dan moet je of het boek kopen of via een universiteitslink toegang hebben.

Maar als je zo grondig bent, dan weet je dus ook dat google voor die grondigheid behoorlijk nutteloos is (dus je linkje uit je TED is dus niet echt waardevol). Via Google kun je ook niet Pikkety b.v. begrijpen. Daar moet je toch echt het boek zelf voor lezen (als je het dan wel snap ;) )

overigens nu extra goedkoop: https://www.amazon.co.uk/...8-1&keywords=Eldar+Shafir
Wel wat gevonden over die farmers (464 farmers in 54 dorpen) en een 13 iq punt drop. Dat lijkt wel significant. Maar het kan ook zijn dat ze voor de oogst drukker zijn dan na de oogst. Ook gaat het om twee kleine testjes.

Wellicht leuk om een verhaal en een boek over te maken, maar ik vermoed dat de conclusies net wat te enthousiast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 14:46
CyBeR schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:15:

[...]
Kan wel eens heel dicht bij de waarheid gaan liggen, dat artikel. Wie of Wie gaat zijn handen hieraan branden is de hamvraag nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

[...]
Dat was idd een geniale zet. De Brexitters mogen nu zelf het puin gaan ruimen van hun keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

[...]
Daar zat ik ook aan te denken eerder vandaag. Dit wordt voor het Brexit-kamp nog een helse klus en er zijn nu, nog geen twee dagen na het referendum, al geluiden over kiezersbedrog. Daarnaast is een tweede Schotse referendum al in gang gezet en is ook Engeland gespleten. Het is al met al een gigantische puinhoop.

Europese leiders hebben al aangegeven zo snel mogelijk het vertrek te willen gaan organiseren, omdat ze niet willen dat het VK de EU gijzelt (en terecht). Dat spel zal dus op het scherp van de snede worden gespeeld. Ik ben daarom ook heel benieuwd hoe Johnson zich hier uit gaat redden.

In other news: de Britse petitie voor een tweede referendum is alweer ruim over de twee miljoen stemmen: https://petition.parliament.uk/petitions/131215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

He played chicken and he lost. Gefeliciteerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Het komt inderdaad heel dicht bij de politieke realiteit. Het is echter niet het volledige beeld. Het is niet makkelijk zichtbaar vanaf het continent, maar een heel groot aspect van dit referendum was de inzet op machtswisseling. De overname van netwerken en de macht voor benoemingen en verdeling (leuk in dat opzicht is het verhaal van Cornwall wat eerder hier voorbij kwam, uitermate saillant - maar tekenend).

Cameron's club zit in die hoek nog steeds met een wezenlijk probleem (hijzelf eigenlijk niet meer, de komende paar maanden wordt het voor hem enkel koehandel voor wat hij er na kan gaan doen).

Dat schept ruimte voor de gezetelden en de nieuwen om toch gezamenlijk een weg te zoeken ten aanzien van het referendum. Het werd eerder opgemerkt, ook reeds voorafgaand aan het referendum: wat je in een dergelijk scenario hebt voor instrumentatie is primair dat van gijzeling.

Dat gecombineerd kan enkel resulteren in een verloop van vertragingen en toepassing van dat genoemde instrument op de rest van de Europese lidstaten. Als ik dan kijk naar de politieke agenda, daarbij de wisseling van voorzitterschap in het achterhoofd hou, wat dat aangaat kan de rest van de lidstaten de borst nat maken.

Voor het VK wordt het een interessante periode van creatieve beeldvorming. En ja, zoals altijd zullen diegenen die - ongeacht of het nu vanuit oprechte frustratie is of niet - de verschuiving overwicht gaven de rekening krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
Plak dan in ieder geval ook van dezelfde webpage de volgende zin klik
These results are controversial and have caused much debate, they must be interpreted with extreme caution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Zij hoopten 'de man van het volk' te worden, maar hoopte niet dat er daadwerkelijk voor een Brexit gekozen zou worden.

Als dat zou zijn gebeurd hadden zij altijd kunnen zeggen: zie je wel, het is de schuld van de EU/rijke stinkerds/etc.

Nu moeten ze het gewoon uitvoeren, en zullen ze zeker in de geschiedenisboeken staan als de oorzaken van een complete ineenstorting van het Britse Rijk.

En een nieuw referendum zal de EU niks mee doen. Die willen nu gewoon dat Engeland vertrekt, of de Engelsen zullen moeten accepteren dat veel uitzonderingen van hun nu toch verdwijnen als ze lid willen blijven. Ze staan flink aan de verliezende kant.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 25-06-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:28:
[...]

In other news: de Britse petitie voor een tweede referendum is alweer ruim over de twee miljoen stemmen: https://petition.parliament.uk/petitions/131215
Nu ja, zaakje gezichtsverlies van staten, ik kan het Britse parlement daar op geen enkele wijze daadwerkelijk op in zien gaan. Niet voor meer dan beeldvorming. Het is iets om met een mooi strikje ook aan Boris te geven. Maar ja, drie maanden ...

Maar de kaart die je erbij kunt vinden is wel interessant. Opvallende concentraties, opvallend weinig daarvan in de regio's waar de grootste consternatie heerst.
GAIAjohan schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:34:
Zij hoopten 'de man van het volk' te worden, maar hoopte niet dat er daadwerkelijk voor een Brexit gekozen zou worden.

Als dat zou zijn gebeurd hadden zij altijd kunnen zeggen: zie je wel, het is de schuld van de EU/rijke stinkerds/etc.

Nu moeten ze het gewoon uitvoeren, en zullen ze zeker in de geschiedenisboeken staan als de oorzaken van een complete ineenstorting van het Britse Rijk.

En een nieuw referendum zal de EU niks mee doen. Die willen nu gewoon dat Engeland vertrekt, of de Engelsen zullen moeten accepteren dat veel uitzonderingen van hun nu toch verdwijnen als ze lid willen blijven. Ze staan flink aan de verliezende kant.
Nee, men was uit op een wisseling van macht, ten gunste van henzelf. Als je de achtergrond opzoekt van een Farrage, dan valt al snel op dat hij een voorman is met heel andere belangen dan die van zijn achterban. En Boris, tja, dat viel zelfs The Sun op - dat hij enkel op treintjes stapt als hij er beter van wordt _/-\o_

Maar ja, boze mensen willen geloven, nietwaar?

De kern van het probleem voor deze figuren nu is dat men met een aansprakelijkheidsrisico zit. Zoek maar eens een politicus die daar niet instinctief allergisch voor is. Maar let wel, dit soort mensen zijn uiteindelijk altijd bereid om heel gekke sprongen te maken in pogingen om die aansprakelijkheid - en verbonden kosten - af te wentelen op anderen.

Als dat intern - dus binnen het VK - niet gaat lukken, dan zal men zich richten op inzet van het gijzelingsinstrument op individuele Europese lidstaten. Een Duitsland raak je daar niet mee. Nederland en België een stuk makkelijker. Wel iets om in het achterhoofd te houden.

Wel een opmerking, er is geen sprake eigenlijk van een "Europese wil" ten aanzien van het VK nu. Daar kent de EU niet de instellingen of organisaties voor. Wat we wel vandaag al konden zien is dat er heel snel na de uitslag een neiging tot vertraging kwam uit Nederland en België, echter luttele uren later zaten die al aan tafel voor besloten diplomatiek overleg van de zes stichters. Ik wordt hier vaak voor eurofiel aangezien (frappant, maar goed), maar dat viel mij op als zeer ongewenst. Zeker met de herinnering van de Taakgroep tijdens de Griekse Kwestie in het achterhoofd, en al helemaal gezien de lijst van betrokken personen voor dat overleg. Precies datgene wat mensen op niveau's van samenleving nu verontrust.

[ Voor 62% gewijzigd door Virtuozzo op 25-06-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik verwacht eerlijk gezegd iets wat vergelijkbaar is met de uitkomst van het Referendum over de Europese Grondwet. De nieuwe Britse regering zal formeel uit de EU stappen maar verder verandert er niks. Ze zullen het een partnership of association ofzo noemen en ze krijgen een status aparte die gewoon lidmaatschap zonder stemrecht inhoudt. Dan kan de volgende regering claimen dat ze gehoor hebben gegeven aan de uitkomst van het referendum zonder dat er veel hoeft te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:19:
[...]

Wel wat gevonden over die farmers (464 farmers in 54 dorpen) en een 13 iq punt drop. Dat lijkt wel significant. Maar het kan ook zijn dat ze voor de oogst drukker zijn dan na de oogst. Ook gaat het om twee kleine testjes.

Wellicht leuk om een verhaal en een boek over te maken, maar ik vermoed dat de conclusies net wat te enthousiast zijn.
Dat kan... maar het is wel peer-reviewed en die staven het voornamelijk. Dus vind je het hopelijk niet erg dat ik daar meer waarde aan hecht als aan jou korte conclusie na 5 minuten googlen versus mensen met doctoraten die er meer als 10 jaar onderzoek op hebben zitten. Als je nu echt moeite had gedaan, had je zeker papers kunnen vinden die gefundeerde kritiek hebben en had je die kritiek hier neergezet. Dan had het nog wat geleken.

Dat denk ik ook. ze hebben met vuur gespeeld, denkende dat ze het toch niet echt zouden doen.
En zeker een man als Boris J. zal dit echt niet gewild hebben.
Als ik de EU was zou ik de deur op een kier laten staan, maar gok dat dit achter de schermen ook wel zal gebeuren.
downtime schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:45:
Ik verwacht eerlijk gezegd iets wat vergelijkbaar is met de uitkomst van het Referendum over de Europese Grondwet. De nieuwe Britse regering zal formeel uit de EU stappen maar verder verandert er niks. Ze zullen het een partnership of association ofzo noemen en ze krijgen een status aparte die gewoon lidmaatschap zonder stemrecht inhoudt. Dan kan de volgende regering claimen dat ze gehoor hebben gegeven aan de uitkomst van het referendum zonder dat er veel hoeft te veranderen.
Dat lijkt me sterk.... dan blijven ze aangeschoten wild.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyberpope op 25-06-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Daar zal Europa niet mee akkoord gaan denk ik zo, die zullen ook geld willen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Virtuozzo schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:36:
[...]

Nu ja, zaakje gezichtsverlies van staten, ik kan het Britse parlement daar op geen enkele wijze daadwerkelijk op in zien gaan. Niet voor meer dan beeldvorming. Het is iets om met een mooi strikje ook aan Boris te geven. Maar ja, drie maanden ...

Maar de kaart die je erbij kunt vinden is wel interessant. Opvallende concentraties, opvallend weinig daarvan in de regio's waar de grootste consternatie heerst.
Ze zullen er wel iets mee moeten. Hoe dan ook toont die petitie aan wat voor een scheiding er is ontstaan binnen de bevolking, wat aangeeft dat de Brexit niet zonder slag of stoot zal gaan.
Dat lijkt me onmogelijk. Het belangrijkste thema is immigratie, en het vrij verkeer van mensen is nou juist iets wat noodzakelijk is om toegang tot de interne markt te krijgen, vergelijkbaar met Noorwegen en consorten. Ik zie de EU daar geen concessies op doen, en dat is natuurlijk logisch.

[ Voor 35% gewijzigd door RoD op 25-06-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:46:
[...]

Daar zal Europa niet mee akkoord gaan denk ik zo, die zullen ook geld willen zien ;)
Ook dat zal onderdeel van lidmaatschap zonder stemrecht worden. Ofwel: Alle lasten en lusten behalve formeel stemrecht en bijbehorende inspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
downtime schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:47:
[...]

Ook dat zal onderdeel van lidmaatschap zonder stemrecht worden. Ofwel: Alle lasten en lusten behalve formeel stemrecht en bijbehorende inspraak.
Dat zal dan toch gepaard gaan met wat austerity, en daar zullen de huidige blijf campaigners het niet bij laten zitten, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:46:
[...]

Ze zullen er wel iets mee moeten. Hoe dan ook toont die petitie aan wat voor een scheiding er is ontstaan binnen de bevolking, wat aangeeft dat de Brexit niet zonder slag of stoot zal gaan.

[...]

Dat lijkt me onmogelijk. Het belangrijkste thema is immigratie, en het vrij verkeer van mensen is nou juist iets wat noodzakelijk is om toegang tot de interne markt te krijgen, vergelijkbaar met Noorwegen en consorten. Ik zie de EU daar geen concessies op doen, en dat is natuurlijk logisch.
Zeker, echter wat kan men doen? Dit is politiek. Het enige wat er du moment beschikbaar is komt neer op vertraging - of omleiding (het een andere vorm geven richting een status quo post machtswisseling). Vertraging hoe dan ook.

Als signaal, ja het is interessant. Belangrijker is de vraag of het relevant is voor politiek. Ik kan niet zien hoe het dat echt zou kunnen zijn.
Verwijderd1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:46:
[...]

Er zijn op dit moment een aantal kampen zichtbaar, let wel - het is nog vroeg. Het kamp van de nieuwe afhankelijken, het kern-kamp en het diplomatiek-bestuurlijke kamp.

Dat eerste is voornamelijk een geval van de kleinere landen die in een gijzelingstoepassing getroffen zullen worden. Nederland, België. Dat laatste heeft nu al een zoenoffer van dat tweede kamp gekregen in de vorm van de aanwijzing voor diplomaat die het dossier van scheiding zal behartigen. Ja, dat ging heel erg snel. Nee, dat wil niet zeggen dat Nederland zich de loef heeft laten afsteken. Men bewandelt andere wegen en speelt kaart. Hier zie je onderwerpen als dossiers, onderhandeling, voorkomen dat koehandel tussen het VK en individuele lidstaten bedreven gaat worden e.d.

Dat tweede kamp is een samenwerking van federalisten en regelneven, zoals dat in de volksmond genoemd zou worden. Schäuble, de gedachte van het kern-Europa en mensen als Decker (geen opinie maar volgt goed). Daar zitten ook posities bij als die van Dijsselbloem, waar men zo gericht is op dit of dat bewijzen dat men geen idee heeft van effecten en consequenties - maar je moet deals maken toch. Hier zie je ideologie pur sang, met een redelijk goed verkapte inzet op autocratisch denken.

Dat derde kamp is een stuk natuurlijke bureaucratie verspreid over verschillende lidstaten, echter ook voornamelijk de zes. Hier zie je onderwerpen als "het Europa van twee snelheden" en veel zorgen omtrent de kosten van dit alles.

Wat komende week juist interessant zal zijn is de reactie vanuit de zuidelijke lidstaten alsmede de oostelijke. Het valt mij op dat juist nu, onder deze omstandigheden, er alweer een reflexmatige reactie is van weer een kern-groep zonder inachtneming van de eigenlijk afgesproken vormen van overleg en besluitvorming. Een ding valt mij persoonlijk in eigen gesprekken op, op veel plekken zie ik ondanks teleurstelling ook een mate van opluchting. Tikkeltje pijnlijk, zeker als ik dat uit het jonge oosten en het gesteunde zuiden zie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Die reactie is overgens niet het enige dat mogenlijkerwijs pleit voor blijven. Dit artikel kwam ik ook tegen. Het referendum is dus niet bindend en eigenlijk is er absoluut geen meerderheid voor te vinden in het lagerhuis. Het kan zo inderdaad met een sisser aflopen. Die petitie voor een nieuw referendum helpt daar alleen maar bij met elke handtekening.

http://www.standard.co.uk...-vote-leave-a3272621.html

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De EU doet sowieso niks met die referenda. Als het VK nu niet artikel 50 in gang zet blijven ze gewoon bij de EU. Er is namelijk geen manier om ze er uit te zetten. (Plus we willen ze er helemaal niet uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Virtuozzo schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:00:
[...]

Zeker, echter wat kan men doen? Dit is politiek. Het enige wat er du moment beschikbaar is komt neer op vertraging - of omleiding (het een andere vorm geven richting een status quo post machtswisseling). Vertraging hoe dan ook.

Als signaal, ja het is interessant. Belangrijker is de vraag of het relevant is voor politiek. Ik kan niet zien hoe het dat echt zou kunnen zijn.

[...]

Er zijn op dit moment een aantal kampen zichtbaar, let wel - het is nog vroeg. Het kamp van de nieuwe afhankelijken, het kern-kamp en het diplomatiek-bestuurlijke kamp.

Dat eerste is voornamelijk een geval van de kleinere landen die in een gijzelingstoepassing getroffen zullen worden. Nederland, België. Dat laatste heeft nu al een zoenoffer van dat tweede kamp gekregen in de vorm van de aanwijzing voor diplomaat die het dossier van scheiding zal behartigen. Ja, dat ging heel erg snel. Nee, dat wil niet zeggen dat Nederland zich de loef heeft laten afsteken. Men bewandelt andere wegen en speelt kaart. Hier zie je onderwerpen als dossiers, onderhandeling, voorkomen dat koehandel tussen het VK en individuele lidstaten bedreven gaat worden e.d.

Dat tweede kamp is een samenwerking van federalisten en regelneven, zoals dat in de volksmond genoemd zou worden. Schäuble, de gedachte van het kern-Europa en mensen als Decker (geen opinie maar volgt goed). Daar zitten ook posities bij als die van Dijsselbloem, waar men zo gericht is op dit of dat bewijzen dat men geen idee heeft van effecten en consequenties - maar je moet deals maken toch. Hier zie je ideologie pur sang, met een redelijk goed verkapte inzet op autocratisch denken.

Dat derde kamp is een stuk natuurlijke bureaucratie verspreid over verschillende lidstaten, echter ook voornamelijk de zes. Hier zie je onderwerpen als "het Europa van twee snelheden" en veel zorgen omtrent de kosten van dit alles.

Wat komende week juist interessant zal zijn is de reactie vanuit de zuidelijke lidstaten alsmede de oostelijke. Het valt mij op dat juist nu, onder deze omstandigheden, er alweer een reflexmatige reactie is van weer een kern-groep zonder inachtneming van de eigenlijk afgesproken vormen van overleg en besluitvorming. Een ding valt mij persoonlijk in eigen gesprekken op, op veel plekken zie ik ondanks teleurstelling ook een mate van opluchting. Tikkeltje pijnlijk, zeker als ik dat uit het jonge oosten en het gesteunde zuiden zie komen.
Dat viel mij ook al op, vanuit historie misschien wel logisch maar schoffeert dat de andere landen niet?

Overigens wat bedoel je met die teleurstelling en opluchting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RoD schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:46:
[...]

Dat is het hem nou juist. Als de EU daarop geen concessies doet, is vertrekken voor de Britse politiek zinloos, dus kunnen ze maar beter iets verzinnen wat een Brexit kunnen noemen maar zonder de langdurige onduidelijkheid en economische schade. Ze zouden het een overgangsperiode kunnen noemen en daarmee de hete aardappel doorschuiven naar de volgende regering. Die het dan ook weer doorschuift. Was de Britse rebate ook niet al 30 jaar "tijdelijk"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:01:
Die reactie is overgens niet het enige dat mogenlijkerwijs pleit voor blijven. Dit artikel kwam ik ook tegen. Het referendum is dus niet bindend en eigenlijk is er absoluut geen meerderheid voor te vinden in het lagerhuis. Het kan zo inderdaad met een sisser aflopen. Die petitie voor een nieuw referendum helpt daar alleen maar bij met elke handtekening.

gambieter schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:52:
Dan kunnen ze UKIP net zo goed de sleutels van Westminster geven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het kan zo inderdaad met een sisser aflopen. Die petitie voor een nieuw referendum helpt daar alleen maar bij met elke handtekening.

Niet perse met een sisser, dit is een zwarte dag voor populisten all over Europe. Nu zien ze opeens waarvoor 'de elite' ze waarschuwden en wanneer ze eens hun zin zouden krijgen kan iedereen zien hoe onverantwoord het was.

En ze juichten; allemaal waren ze aan het juichen. Die populisten stonden te juichen als waren het terroristen naast instortende Twin Towers. Laten we die Frame eens aan Wilders/Farrage hangen en laat maar zien hoe onverantwoord ze omgaan met een economische ineenstorting (of VK-desintegratie). En zelf weten ze het ook niet, zie Johnson. Populisme is een goedkope manier om politiek te bedreigen, totdat je zelf serieus aan de bak moet.

* Delerium ziet een verrassende wending komen mbt de Brexit. We komen er achter hoever we al geintegreerd zijn met ons allen.

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 25-06-2016 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Virtuozzo schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:36:
[...]

Nee, men was uit op een wisseling van macht, ten gunste van henzelf. Als je de achtergrond opzoekt van een Farrage, dan valt al snel op dat hij een voorman is met heel andere belangen dan die van zijn achterban.
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
CyBeR schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:03:
[...]

De EU doet sowieso niks met die referenda. Als het VK nu niet artikel 50 in gang zet blijven ze gewoon bij de EU. Er is namelijk geen manier om ze er uit te zetten. (Plus we willen ze er helemaal niet uit.)
Ik denk dat de EU wel wat gaat bedenken om dit aan te pakken. Want je zo laten naaien, en het feit dat er hierdoor heel veel geld verdampt is op beurzen door onzekerheid, zal de EU echt niet oké vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 15:47
Dat zou ik ook wel eens graag wil weten. Tot nu toe zie ik enkel een man die er zijn levenswerk van lijkt te hebben gemaakt om zijn eigen zeer goed betalende baan op te heffen. En hij is heel blij dat dat is gelukt. Uiteraard, hij zal wellicht 'funding' krijgen van 'derden', maar zijn Brusselse bedje was al gespreid. Hij heeft toch aardig tegen de stroom op moeten roeien om te komen waar hij nu staat.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, we zullen het zien over een paar jaar.

Ondertussen is duidelijk geworden dat Boris Johnson en Michael Gove er in geslaagd zijn om Farrage uit de commissie voor het vertrek te houden. Eigenlijk een duidelijk signaal al naar diegenen die met Farrage weglopen. Ondanks dat hij al op meerdere netwerken op TV is geweest vandaag met het boetekleed over de 350 miljoen pond per week marketing flauwekul.
icecreamfarmer schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:04:
[...]

Dat viel mij ook al op, vanuit historie misschien wel logisch maar schoffeert dat de andere landen niet?

Overigens wat bedoel je met die teleurstelling en opluchting?
Schofferen is ook diplomatie.

De teleurstelling is de mijne, ten aanzien van de opluchting die ik op toch veel plaatsen hoor en zie binnen kringen. Opluchting van "goed, die kogel is door de kerk, de stoorfactor is weg, we kunnen doorzetten".

Als ik eerlijk ben, dit sluit aan bij wat ik de week voor het referendum in het topic schreef, de aanwezigheid van enige zorg dat bij een vertrek van het VK - in de afwezigheid van participatie door bevolkingen in politieke processen (no pun intended, ap propos) - het enige momenteel aanwezige draagvlak op die niveau's juist dat van federalisme / kern-Europa is (without regards for the lessons which should be noted).
Delerium schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:08:
[...]

Niet perse met een sisser, dit is een zwarte dag voor populisten all over Europe. Nu zien ze opeens waarvoor 'de elite' ze waarschuwden en wanneer ze eens hun zin zouden krijgen kan iedereen zien hoe onverantwoord het was.

En ze juichten; allemaal waren ze aan het juichen. Die populisten stonden te juichen als waren het terroristen naast instortende Twin Towers. Laten we die Frame eens aan Wilders/Farrage hangen en laat maar zien hoe onverantwoord ze omgaan met een economische ineenstorting (of VK-desintegratie). En zelf weten ze het ook niet, zie Johnson. Populisme is een goedkope manier om politiek te bedreigen, totdat je zelf serieus aan de bak moet.
Het is inderdaad een potentieel breekpunt op veel plaatsen. Hangt wel erg af van land en cultuur. Een Wilders zal inderdaad opgekeken hebben toen hij het doorkreeg, enfin nadat het hem uitgelegd werd, met even slikken (na zijn voorspelde uitlatingen gisteravond van "als ik premier wordt volgend jaar hebben we een referendum"). In Frankrijk is dat echter heel andere koek. Ja, ook daar is de inzet van populisten niet het magisch oplossen van dit of dat voor het volk of vaderland, maar gewoon machtswisseling en beheersing. Maar het is een politieke structuur van gedelegeerde benoemingen daar, zelfs een aansprakelijkheidsrisico zal een Le Pen weinig tot niets interesseren.

Enfin, het gaat allemaal echt zo'n vaart niet lopen. Het enige echte daadwerkelijke risico waar op gelet zal moeten worden van ons uit naar het VK is het herkennen van inzet van het instrument van gijzeling en wat hier intern aangaat zullen we heel snel de federalisten en ideologen terug moeten fluiten. Voor de rest is het business as usual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Virtuozzo schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:16:
[...]

Tja, we zullen het zien over een paar jaar.

Ondertussen is duidelijk geworden dat Boris Johnson en Michael Gove er in geslaagd zijn om Farrage uit de commissie voor het vertrek te houden. Eigenlijk een duidelijk signaal al naar diegenen die met Farrage weglopen. Ondanks dat hij al op meerdere netwerken op TV is geweest vandaag met het boetekleed over de 350 miljoen pond per week marketing flauwekul.
Ze hebben hem er nu al uitgewerkt? :P
Je zou bijna zeggen "there is no honour among thieves". :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
GAIAjohan schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:10:
[...]

Ik denk dat de EU wel wat gaat bedenken om dit aan te pakken. Want je zo laten naaien, en het feit dat er hierdoor heel veel geld verdampt is op beurzen door onzekerheid, zal de EU echt niet oké vinden.
Hoeveel is er verdampt op de beurs? De hele week heeft de beurs een Bremain ingecalculeerd, en toen dat vrijdag niet bleek te kloppen is diezelfde winst weer gedeeltelijk ingeleverd. Gedeeltelijk inderdaad. Vergelijk de eindstanden van de beurzen afgelopen vrijdag maar eens met die van de week ervoor:

FTSE (Londen): van 6021 naar 6139 (+1,9%)
AEX (Amsterdam): van 422 naar 424 (+0,5%)
DAX (Frankfurt): van 9631 naar 9557 (-0,7%)
CAC (Parijs): van 4194 naar 4107 (-2,1%)
EUR/GBP: van 0,79 naar 0,81 (+2,5%) (of min, hoe je het maar bekijkt)

Met andere woorden: er is niks meer of minder verdampt dan anders. Slechts kleine verliezen (de winst in Londen moet je corrigeren voor de gewijzigde EUR/GBP koers), waarbij aangetekend dat het grotere verlies in Frankrijk waarschijnlijk mede veroorzaakt wordt door de grote onrust die daar sowieso al heerst.

Tot nu toe valt het wel mee met de paniek. Kan nog wel eens leuk worden al Groot Brittannië er nu op vrij korte termijn in slaagt om verdragen te sluiten met landen waar de EU al jaren mee aan het onderhandelen is omdat Frankrijk en Italië tegenwerken. Of dat ze in no time een TTIP akkoord met de VS hebben. Benieuwd hoeveel bedrijven dan nog naar de EU verhuizen.

Londen wordt het Hong Kong van de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

alexbl69 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:20:
[...]

Hoeveel is er verdampt op de beurs? De hele week heeft de beurs een Bremain ingecalculeerd, en toen dat vrijdag niet bleek te kloppen is diezelfde winst weer gedeeltelijk ingeleverd. Gedeeltelijk inderdaad. Vergelijk de eindstanden van de beurzen afgelopen vrijdag maar eens met die van de week ervoor:

Met andere woorden: er is niks meer of minder verdampt dan anders. Slechts kleine verliezen (de winst in Londen moet je corrigeren voor de gewijzigde EUR/GBP koers), waarbij aangetekend dat het grotere verlies in Frankrijk waarschijnlijk mede veroorzaakt wordt door de grote onrust die daar sowieso al heerst.

Tot nu toe valt het wel mee met de paniek. Kan nog wel eens leuk worden al Groot Brittannië er nu op vrij korte termijn in slaagt om verdragen te sluiten met landen waar de EU al jaren mee aan het onderhandelen is omdat Frankrijk en Italië tegenwerken. Of dat ze in no time een TTIP akkoord met de VS hebben. Benieuwd hoeveel bedrijven dan nog naar de EU verhuizen.

Met welke mensen gaan ze dat doen? Ze hebben al in geen jaren meer een handelsverdrag hoeven af te sluiten.

Sowieso kunnen ze dat pas doen wanneer de voorwaarden met de EU duidelijk zijn, de andere blokken gaan zich daar niet aan branden.

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 25-06-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

GAIAjohan schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:10:
[...]

Geld verdampt niet. Het ademt. Volgende week kan het er zomaar weer zijn als ergens iemand de juiste dingen zegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom doen men alsof de Engelsen vanzelfsprekend een "foute" keuze gemaakt hebben? Ik zie mensen hopen dat Engeland totaal uitgekleed wordt, dat ze puin moeten gaan ruimen, dat het daar uit elkaar valt. Dat klinkt niet bepaald constructief.

Het is ook niet de Brexit die de splitsing veroorzaakt, maar de EU en de haat die deze instantie gezaaid heeft. Ik merk het hier ook, een groot deel is opgezet tegen de bevolkingen van andere Europese landen, zoals Engeland. Jullie hebben zelf nauwelijks door hoe vijandig jullie klinken over de Engelsen. De verdeeldheid, de haat, het dedain was er al en word ook regelmatig uitgesproken. Je kunt niet zomaar honderden miljoenen mensen dom of xenofoob noemen zonder jezelf buitenspel te zetten. Maar dat is wat er gebeurd is. De werkelijkheid heeft de Eurofielen ingehaald en in conservatieven veranderd die nu terug verlangen naar "de goede oude tijd".

Ik vind de Brexit hoopvol. Ik denk wel dat er een mogelijk gevaar schuilt in radicale anti-Europese EU-gezinde groepen die zich niet neer kunnen leggen bij de uitslag, en mogelijk de tweede uitslag als die er komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
icecreamfarmer schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:21:
[...]
Met welke mensen gaan ze dat doen? Ze hebben al in geen jaren meer een handelsverdrag hoeven af te sluiten.
Met mensen die in ieder geval niet met meel in de mond hoeven te praten omdat ze de belangen en barrières van 27 andere landen mee moeten laten wegen bij de onderhandelingen.

Lijkt met toch heerlijk voor de andere partij; eindelijk kunnen praten met onderhandelaars van een belangrijk Europees land die wél beslissingsbevoegd zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:24:
Waarom doen men alsof de Engelsen vanzelfsprekend een "foute" keuze gemaakt hebben? Ik zie mensen hopen dat Engeland totaal uitgekleed wordt, dat ze puin moeten gaan ruimen, dat het daar uit elkaar valt. Dat klinkt niet bepaald constructief.
Het is ook niet de Brexit die de splitsing veroorzaakt, maar de EU en de haat die deze instantie gezaaid heeft.. Ik merk het hier ook, een groot deel is opgezet tegen de bevolkingen van andere Europese landen, zoals Engeland. Jullie hebben zelf nauwelijks door hoe vijandig jullie klinken over de Engelsen. De verdeeldheid, de haat, het dedain was er al en word ook regelmatig uitgesproken. Je kunt niet zomaar honderden miljoenen mensen dom of xenofoob noemen zonder jezelf buitenspel te zetten. Maar dat is wat er gebeurd is. De werkelijkheid heeft de Eurofielen ingehaald en in conservatieven veranderd die nu terug verlangen naar "de goede oude tijd".

Ik vind de Brexit hoopvol. Ik denk wel dat er een mogelijk gevaar schuilt in radicale anti-Europese EU-gezinde groepen die zich niet neer kunnen leggen bij de uitslag, en mogelijk de tweede uitslag als die er komt.
Hoe?

En dat puinruimen is een verwachting geen wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
[...]

Die FTSE is wel in ponden he ;) . Als je het in euros of dollars uitdrukt is er dus wel een redelijke daling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
alexbl69 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:26:
[...]

Met mensen die in ieder geval niet met meel in de mond hoeven te praten omdat ze de belangen en barrières van 27 andere landen mee moeten laten wegen bij de onderhandelingen.

Lijkt met toch heerlijk voor de andere partij; eindelijk kunnen praten met onderhandelaars van een belangrijk Europees land die wél beslissingsbevoegd zijn!
Sorry, maar welk land denk je dat bereid is met de UK te gaan onderhandelen nog voor dat duidelijk is wat de UK te bieden heeft (i.e. of de UK toegang heeft tot de single market)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Verwijderd1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:26:
[...]

Die FTSE is wel in ponden he ;) . Als je het in euros of dollars uitdrukt is er dus wel een redelijke daling..
Heb je de zinnen die ik eronder heb gezet ook gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Verwijderd1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:28:
[...]

Sorry, maar welk land denk je dat bereid is met de UK te gaan onderhandelen nog voor dat duidelijk is wat de UK te bieden heeft (i.e. of de UK toegang heeft tot de single market)?
De UK gaat handelsakkoorden sluiten die betrekking hebben op de UK (en dat andere land). Voor toegang tot de single market mag het desbetreffende land zich melden bij de Poolse landdag in Brussel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Verwijderd1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:28:
[...]

Je moet natuurlijk niet vergeten dat er nog altijd het Commonwealth of Nations is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
alexbl69 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:28:
[...]

Heb je de zinnen die ik eronder heb gezet ook gelezen?
Ah ja, overheen gelezen, excuses. Dan nog zou ik die daling in sterling niet onderschatten. Overigens kan die daling nog doorzetten met een Schotse onafhankelijkheid en stappen vanuit de EU op de loer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...].

Vorige week was TTIP nog het grootste horror verdrag wat er was. En nu wordt dat als een zegening voor Engeland neer gezet als ze dat kunnen afsluiten?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

alexbl69 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:26:
[...]

Oh binnen het VK zijn er geen tegenstrijdige belangen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:26:
[...]

Hoe?

En dat puinruimen is een verwachting geen wens.
Door grote volksbewegingen uit te maken voor extreem rechts of populistisch, en daar de conclusie aan te verbinden dat er geen dialoog mee zal zijn. In werkelijkheid bestaat extreem rechts nagenoeg niet in Europa. Het is er, maar zeer kleinschalig. Het is een opgeklopte dreiging, de creatie van een kunstmatige gezamenlijke vijand om het EU-instituut machtiger te maken.

Brexit toont aan wat de meerderheid van de Britten wil. Voorheen dacht men dat het slechts om minderheden ging die men wel even monddood kon maken met valse beschuldigingen. Nu blijkt dus dat het de meerderheid is. Hoe kan iemand nu nog zo praten over de meerderheid van de Engelsen? Als je werkelijk van Europa houdt, dan behandel je de bevolkingen van de Europese landen met wat meer respect. Doe je dat niet, dan val je door de mand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
ThomasG schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:33:
[...]
Je moet natuurlijk niet vergeten dat er nog altijd het Commonwealth of Nations is.
Die is er inderdaad, maar de vraag is of de UK in de huidge vorm aantrekkelijk voor die landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:35:
[...]

Door grote volksbewegingen uit te maken voor extreem rechts of populistisch, en daar de conclusie aan te verbinden dat er geen dialoog mee zal zijn. In werkelijkheid bestaat extreem rechts nagenoeg niet in Europa. Het is er, maar zeer kleinschalig. Het is een opgeklopte dreiging, de creatie van een kunstmatige gezamenlijke vijand om het EU-instituut machtiger te maken.

Brexit toont aan wat de meerderheid van de Britten wil. Voorheen dacht men dat het slechts om minderheden ging die men wel even monddood kon maken met valse beschuldigingen. Nu blijkt dus dat het de meerderheid is. Hoe kan iemand nu nog zo praten over de meerderheid van de Engelsen? Als je werkelijk van Europa houdt, dan behandel je de bevolkingen van de Europese landen met wat meer respect. Doe je dat niet, dan val je door de mand.
De EU doet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
alexbl69 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:30:
[...]

De UK gaat handelsakkoorden sluiten die betrekking hebben op de UK (en dat andere land). Voor toegang tot de single market mag het desbetreffende land zich melden bij de Poolse landdag in Brussel.
UK gaat geen prioriteit krijgen laat staan dat ze een sterke onderhandelingspositie hebben. Ik acht de kans groot dat Schotland voor onafhankelijkheid kiest. Stel jij bent een sterk groeiend Amerikaans bedrijf in een upcoming market. Ga je dan eerst onderhandelen bij de EU met een mogelijke afzetmarkt van 500+ miljoen of richt je je op een markt die 10x kleiner is ? Tevens zal de EU in theorie, als significant groter machtsblok dan de UK, een stuk beter in staat zijn verdragen als TTIP te beinvloeden en meer naar hun hand te zetten dan een eenzaam UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
alexbl69 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:30:
[...]

Ik vraag me af of ze de capaciteit hebben om met zoveel landen te onderhandelen. En nog meer welk land interesse heeft in een UK zonder toegang tot de single market.

Voor toegang tot die single market zullen ze moeten betalen en toegang geven voor vrij verkeer van personen. Dat is juist waartegen veel van de Brexiteers zich ageerden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
YakuzA schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:33:
[...]

Vorige week was TTIP nog het grootste horror verdrag wat er was. En nu wordt dat als een zegening voor Engeland neer gezet als ze dat kunnen afsluiten?
Ik zeg niet dat het een zegen is (integendeel zelfs). Maar het is natuurlijk wel een mogelijkheid, de Engelsen staan nu eenmaal dicht bij de Amerikanen. En het (grote) bedrijfsleven is een groot voorstander van TTIP.

Maar voor de goede orde: ikzelf dus niet.
Verwijderd1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:33:
[...]
Ah ja, overheen gelezen, excuses. Dan nog zou ik die daling in sterling niet onderschatten. Overigens kan die daling nog doorzetten met een Schotse onafhankelijkheid en stappen vanuit de EU op de loer..
Die Schotse onafhankelijk zie ik niet zo snel meer gebeuren. De poging die daartoe eerder is gedaan was zelfs vrij gratuite. Men zou immers onder dezelfde EU-regels komen te vallen die ook voor Engeland gelden/golden.

Dat is nu anders. Binnenkort begint het UK schip een andere koers te varen dan dat van de EU. En dan is het misschien niet zo handig voor Schotland om je af te keren van het land waarmee je veruit het meest verbonden bent.

Ik begrijp de emotie van het moment (en misschien wint die emotie het ook wel), maar de ratio zal hierin ook wel weer terug gaan keren.
icecreamfarmer schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:34:
[...]
Oh binnen het VK zijn er geen tegenstrijdige belangen :?
Ongetwijfeld. Maar vele malen minder dan in de EU.

[ Voor 7% gewijzigd door alexbl69 op 25-06-2016 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Jay-P schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:38:
[...]

UK gaat geen prioriteit krijgen laat staan dat ze een sterke onderhandelingspositie hebben. Ik acht de kans groot dat Schotland voor onafhankelijkheid kiest. Stel jij bent een sterk groeiend Amerikaans bedrijf in een upcoming market. Ga je dan eerst onderhandelen bij de EU met een mogelijke afzetmarkt van 500+ miljoen of richt je je op een markt die 10x kleiner is ? Tevens zal de EU in theorie, als significant groter machtsblok dan de UK, een stuk beter in staat zijn verdragen als TTIP te beinvloeden en meer naar hun hand te zetten dan een eenzaam UK.
Voor zover we het gezien hebben is het vooral de USA die een grote vinger in pap heeft wat betreft TTIP. De EU is wat dat betreft niet bepaald goed bezig. Maar dat is een geheel andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ThomasG schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:40:
[...]
Voor zover we het gezien hebben is het vooral de USA die een grote vinger in pap heeft wat betreft TTIP. De EU is wat dat betreft niet bepaald goed bezig. Maar dat is een geheel andere discussie.
Daar denken ze in de VS anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

alexbl69 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:40:
[...]

Ik zeg niet dat het een zegen is (integendeel zelfs). Maar het is natuurlijk wel een mogelijkheid, de Engelsen staan nu eenmaal dicht bij de Amerikanen. En het (grote) bedrijfsleven is een groot voorstander van TTIP.

Maar voor de goede orde: ikzelf dus niet.

[...]

Die Schotse onafhankelijk zie ik niet zo snel meer gebeuren. De poging die daartoe eerder is gedaan was zelfs vrij gratuite. Men zou immers onder dezelfde EU-regels komen te vallen die ook voor Engeland gelden/golden.

Dat is nu anders. Binnenkort begint het UK schip een andere koers te varen dan dat van de EU. En dan is het misschien niet zo handig voor Schotland om je af te keren van het land waarmee je veruit het meest verbonden bent.

Ik begrijp de emotie van het moment (en misschien wint die emotie het ook wel), maar de ratio zal hierin ook wel weer terug gaan keren.

[...]
Ongetwijfeld. Maar vele malen minder dan in de EU..
Gezien de verdeeldheid van gisteren betwijfel ik dat ten zeerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mant
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
[...]

De PVV staat op 28 zetels in de peilingen en heeft als leider een man die "minder, minder" roept over een groep mensen die in Nederland wonen.

Dat noem ik niet iets wat kleinschalig is en in dat soort uitspraken is ook weinig codetaal meer over wat deze groep kan verwachten bij een bepaalde toekomst.

Dat heeft niks met de EU te maken, maar alles met de gevoelde onmacht van een grote groep mensen richting de "elite".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:39:
[...]

Ik vraag me af of ze de capaciteit hebben om met zoveel landen te onderhandelen. En nog meer welk land interesse heeft in een UK zonder toegang tot de single market.
Er zullen de komende maanden en jaren waarschijnlijk duizenden vacatures op de ministeries ontstaan en veel van die nieuwe mensen zullen eerst nog de nodige training en ervaring moeten opdoen om het werk weer te kunnen doen wat de afgelopen jaren in Brussel werd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexbl69 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:13:
[...]

Dat zou ik ook wel eens graag wil weten. Tot nu toe zie ik enkel een man die er zijn levenswerk van lijkt te hebben gemaakt om zijn eigen zeer goed betalende baan op te heffen. En hij is heel blij dat dat is gelukt. Uiteraard, hij zal wellicht 'funding' krijgen van 'derden', maar zijn Brusselse bedje was al gespreid. Hij heeft toch aardig tegen de stroom op moeten roeien om te komen waar hij nu staat.
Om een paar aanknopingspunten te geven. Hij schermt met het gevaar van buitenlanders, van kleurtjes tot Polen en Duitsers toe. Ondertussen huurt hij zijn Duitse vrouw in als secretaresse. Zijn volledige acte de présence is die van de "common man", vergeet daarbij zijn opleiding en achtergrond als broker te vermelden. De prachtige rapportages in zijn opdracht geproduceerd voor UKIP over getroffen arbeiders en werklozen heeft hij inmiddels al naar de achtergrond laten verdwijnen nadat bleek dat niet enkel een aantal mensen niet eens bestonden, maar er zaten - zo bleek nadat andere media interviews deden met de personen - iets te veel vreemde appeltjes tussen. Van de stalker tot de gek die met Hitler dweepte, ga zo door.

Punt van aandacht is de primaire inzet van Farrage op mediagebruik. Het breekt telkens in stukken, echter dat is niet relevant voor hem: de focus ligt zichtbaar op het scheppen van trends. Mensen die zich singulier daar op richten zijn nooit geïnteresseerd in procedures of processen om problematiek aan te pakken, het is een symptoom van inzet op gebruik. Zijn vermogen om in die media focus heel bewust in te spelen op de noodzaak voor media om zelf aandacht (kijkers) te kunnen trekken is ronduit briljant. Wilders kan er iets van leren, is een amateur in verhouding.

Zijn held, zo geeft hij in zijn publicaties aan - en dit is iets al vanuit de tijd net na Dulwich College - is Enoch Powell. Prachtig voorbeeld niet enkel van een verzuchting naar een meer autocratisch verleden, echter ook van een reiken naar het archetype van de intrigant met een singuliere kern van overtuigingen en een weigering tot compromis. Tevens iemand die jarenlang op attentielijsten van inlichtingendiensten heeft gestaan ten aanzien van Russische verstrengelingen, dit terzijde.

Leuk figuur trouwens, met zijn infameuze speech waar de Aeneas referenties wel heel creatief gebruikt worden ter onderbouwing van overtuigingen. De ideoloog van Wilders dweept er trouwens ook mee.

Ondertussen heeft Farrage een nette en goed betalende politieke carrière opgebouwd, is onaantastbaar binnen UKIP (na het er uit werken van inspraakprocessen à propos, ook iets wat aan deze kant van het kanaal meervoudig zichtbaar is), en heeft een werkelijk prachtige discrepantie bij stemmingen in het Europese Parlement tussen wat hij zegt, en waar hij voor stemt (nevenfuncties bijvoorbeeld, of initiatieven om salarissen in te perken). In 2009 kwam hij daar voor onder vuur, in de tussentijd heeft hij zijn beloftes voor onafhankelijke toetsing van die paar miljoen pond belastinggeld nog steeds niet waargemaakt. Leuk om in het achterhoofd te houden als je ziet hoe hij omgaat met mogelijke concurrenten, daar wordt altijd meteen de anti-verspillingsroutine op ingezet voor insinuaties en snelle marketing.

Zullen we verder maar geen onderzoek doen naar zijn uitlatingen ten aanzien van vrouwen? Erg saillant. Zelfs wanneer we dan in het achterhoofd houden dat de primaire inzet er altijd een van intrige is en niet van vertegenwoordiging zijn dat soort consistent aanwezige uitingen uitermate verontrustend ten aanzien van een moderne samenleving.

Als ik dan kijk naar zaken waar hij niets van moet hebben, en ik zie wie met grote consistentie sponsors zijn geweest bij zijn regionale verkiezingen - tja. Van bijvoorbeeld wind-energie moet hij niets hebben :) En ja, zelfs vorige week was hij er nog van overtuigd op TV dat de Duitsers achter het aanzetten van het Oekraïnse volk tegen Rusland zitten.

Enfin, genoeg om een paar dagen heel leuk met Google aan de slag te gaan. Stel er een persoonlijksprofiel van op, of een vergelijkende tijdlijn van handelen versus uitspraken. Hij is niets bijzonders - gewoon iemand die zijn talent gevonden heeft als raspoliticus en het geluk had een niche te kunnen vinden na de epoche van John Major in het VK. That's all. Maar is dergelijk handelen en denken nuttig voor hen die problemen zien? Het zou de eerste keer zijn in de menselijke geschiedenis dat er überhaupt een correlatie zou zijn. Laat daar een kansberekening op los, en vraag je af of het zo verstandig is om op dit soort politici in te zetten.

Edit: zo te zien zitten in het bovenstaande een paar zaken niet op volgorde, maar ik neem aan dat mensen zelf verkenning kunnen uitvoeren - dit was even uit het blote hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
alexbl69 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:40:

[...]

Het UK schip mist nog een kapitein. Als die kapitein er is heeft die geen mandaat om een bepaalde richting op te varen, ja brexit, maar hoe gaan ze relaties met de EU aan?

Schotland stemde voor blijven, omdat ze dan in de EU zouden blijven. Onafhankelijkheid ging gepaard met onzekerheid omtrent EU lidmaatschap. Nu zijn de rollen omgedraaid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
ThomasG schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:40:
[...]
Eens, maar ik acht de kans groter dat een EU daar verandering in kan brengen dan een relatief 'kleine' speler als de UK.
[...]

Er zijn een hoop mensen op dit forum dat precies hetzelfde denkt als jij weer eens met een islam=terror betoog komt. De hypocrisie viert weer hoogtij bij jou. Dat het zelfs op een NL forum betreffende Brexit voor een groot deel over vluchtelingen en immigratie gaat zegt voor mij genoeg over de invloed van populisme op referenda als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:19:
[...]

Ze hebben hem er nu al uitgewerkt? :P
Je zou bijna zeggen "there is no honour among thieves". :+
Machtspolitici. Pur sang. Het is op zicht geen verrassing, maar het tempo - het was wel heel erg snel.

Onderschat Farrage is deze niet. Hij geniet nog altijd de directe ondersteuning van het netwerk van Malcolm Pearson. Een naam om eens op te zoeken voor contacten en betrekkingen.

[ Voor 21% gewijzigd door Virtuozzo op 25-06-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Virtuozzo schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:44:
[...]
Om een paar aanknopingspunten te geven...
Diep respect. Vraag me af waar je de tijd vandaan haalt om dit allemaal te weten te komen. Of je zoekt gewoon veel efficiënter dan ik ;) .

In ieder geval bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Virtuozzo schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:50:
[...]

Machtspolitici. Pur sang. Het is op zicht geen verrassing, maar het tempo - het was wel heel erg snel.
Misschien vonden ze het ook gewoon een eikel. Helpt altijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mbt handelsovereenkomsten met de VS:
https://mobile.twitter.co...46355725119725568/video/1

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
En een post-brexit reactie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Heb dit stukje een paar weken geleden ook al gezien. Gisteren hoorde je al snel andere geluiden: http://www.bbc.com/news/business-36626660

Jb! was me voor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door alexbl69 op 25-06-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:52:
[...]

De rare snuiter is van dit cricketveld gestuurd. Obviously not an Etonian chap enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
alexbl69 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:56:
[...]

Heb dit stukje een paar weken geleden ook al gezien. Gisteren hoorde je al snel andere geluiden: http://www.bbc.com/news/business-36626660

Jb! was me voor ;)
Nou ja, zijn reactie zegt niets inhoudelijks omtrent een handelsovereenkomst. Hij zegt alleen dat het VK een belangrijk partner is, en noemt daarbij NATO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Precies , en in dat eerste filmpje geeft hij aan dat het belang van de VS beter gediend is door eerst een overeenkomst met de EU af te sluiten. Iets wat me vrij logisch lijkt.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

alexbl69 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:56:
[...]

Jb! was me voor ;)
Niks nieuws. De Britten zijn als kinderen die erkenning willen en elke Amerikaanse politicus weet dat een paar woorden over de "special relationship" elke plooi glad strijkt.

Obama is over 6 maanden ook weg en zal nauwelijks meer invloed op een trade deal met de UK kunnen uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexbl69 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:52:
[...]

Diep respect. Vraag me af waar je de tijd vandaan haalt om dit allemaal te weten te komen. Of je zoekt gewoon veel efficiënter dan ik ;) .

In ieder geval bedankt voor het uitgebreide antwoord.
Geen zorgen. Soms een zegen, meestal een vloek - er niet in slagen dingen te vergeten en altijd alles enkel in patronen te herkennen.
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:52:
[...]

Heh. In veel opzichten is hij dat ook, het is echter wel gericht. Ik kan me zijn confrontatie met van Rompuy herinneren (stond er bij en keek naar wat een zorgvuldig uitgekiende show werd). Zo heb ik hem nog een aantal keren in actie gezien, ik heb nog altijd de persoonlijke vraag wie de coaching verzorgd. Als je hem buiten dergelijke momenten ziet, of spreekt, wezenlijk verschil.

Afijn, politici van een dergelijke slag herkennen elkaar instinctief. Men trekt elkaar ook aan, wat opvallend is aangezien de meeste politici juist instinctief afstand bewaren buiten partijkaders om totdat er een convenant of spreekwoordelijk besef van begrip ontstaat is. Tegelijkertijd kunnen ze zelden door een deur. Men gaat er door heen, maar de wrok bouwt zich op.
Verwijderd1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:59:
[...]

Nou ja, zijn reactie zegt niets inhoudelijks omtrent een handelsovereenkomst. Hij zegt alleen dat het VK een belangrijk partner is, en noemt daarbij NATO.
In diplomatiek opzicht is dat juist een heel apart signaal. Het legt de nadruk op specifiek die relatie, en dat is er een van collectieve veiligheid alsmede delen en ondersteuning voor middelen ten bate daarvan.

Dat is een heel ander onderwerp als economische samenwerking, overdracht van verdragsbepalingen naar nieuw te vormen bilaterale constructies e.d.

Met de politieke bril op was het geen prettig moment voor het VK. Niet dat het veel gewicht in de schaal legt, al hangt dat ten aanzien van het State Department heel erg af van uit welke hoek de volgende Amerikaanse president komt. Democraat, Republikein of Anders.

[ Voor 4% gewijzigd door Virtuozzo op 25-06-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:02:
[...]

Met de politieke bril op was het geen prettig moment voor het VK. Niet dat het veel gewicht in de schaal legt, al hangt dat ten aanzien van het State Department heel erg af van uit welke hoek de volgende Amerikaanse president komt. Democraat, Republikein of Anders.
Een handelsovereenkomst zal langs de senaat en hva moeten, lijkt me. Dus daar zal een mogelijke president Trump niet veel meer invloed op hebben, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 23:41
Zonder een discussie uit te lokken over "ze kunnen niet tegen hun verlies" of zoiets, wat gaat in godsnaam nou die petietie opbrenegen tot een hernieuwd referendum? Ze moesten 100k stemmen hebben om het op de agenda te krijgen, ze zitten na 24 uur al op de 2 miljoen.
Bedenkende dat het bij de politici in de VK ook niet zo zeker is dat er een meerderheid uit de EU wil, dat ze hier mogelijk zelf over moeten stemmen? Gaan we dit feest opnieuw krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Virtuozzo schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:02:
In diplomatiek opzicht is dat juist een heel apart signaal. Het legt de nadruk op specifiek die relatie, en dat is er een van collectieve veiligheid alsmede delen en ondersteuning voor middelen ten bate daarvan.

Dat is een heel ander onderwerp als economische samenwerking, overdracht van verdragsbepalingen naar nieuw te vormen bilaterale constructies e.d.
Is dat ook niet het grootste belang wat de Amerikanen zien? Voor hun maakt het weinig uit of de UK lid is van de EU of niet. Maar de UK is een belangrijke NATO-partner en een vechtscheiding van de UK en de EU zou ervoor kunnen zorgen dat de Britten zich ook in dat opzicht van Europa afkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

maartend schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:07:
Bedenkende dat het bij de politici in de VK ook niet zo zeker is dat er een meerderheid uit de EU wil, dat ze hier mogelijk zelf over moeten stemmen? Gaan we dit feest opnieuw krijgen?
Ze moeten er sowieso over stemmen. Het was strikt genomen een raadgevend referendum. Nu moet de politiek beslissen of (en hoe) ze de uitslag vertalen naar politieke besluitvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 23:41
downtime schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:09:
[...]

Ze moeten er sowieso over stemmen. Het was strikt genomen een raadgevend referendum. Nu moet de politiek beslissen of (en hoe) ze de uitslag vertalen naar politieke besluitvorming.
Ze moeten idd stemmen over het eerste refrendum. Maar ik vraag me werkelijk af wat dit nu weer gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
maartend schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:10:
[...]

Ze moeten idd stemmen over het eerste refrendum. Maar ik vraag me werkelijk af wat dit nu weer gaat doen.
Ik denk het niet. Het land is zo verdeeld geraakt de afgelopen weken, dat kan een nog grotere bedreiging zijn dan een Brexit. Ze moeten daar rust in de tent hebben. Nog maandenlang dit gedoe is pas echt schadelijk. Ook voor de rest van de EU, want niemand weet dan meer waar we aan toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je kan er natuurlijk een moment van maken om een uitslag op een andere manier te 'parkeren'. Door de helft+1 democratie ff een bouwwerk van 43 jaar onderhandelen af te breken is niet niks. En voor veel politici kan dit betekenen dat ze liever met de billen bloot gaan dan de 1000den problemen nu te ondergaan.

De stoel van premier Cameron is momenteel zwaar radioactief. Mensen die daarop gaan zitten worden verantwoordelijk voor nogal een ongewis avontuur. Da's niet goed voor je gezondheid of geschiedenisboekjes. Daar wil je niet op zitten (Wat johnson al doorheeft).

Daarom is het wel mooi dat de EU nu doorpakt en de UK vriendelijk de deur wijst. De EU hoeft niet te wachten tot het zootje ongeregeld eindelijk wel een plan heeft verzonnen voor de toekomst.

[ Voor 43% gewijzigd door Delerium op 25-06-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:06:
[...]

Een handelsovereenkomst zal langs de senaat en hva moeten, lijkt me. Dus daar zal een mogelijke president Trump niet veel meer invloed op hebben, toch?
Dat zeker, het State Department is echter voor- en achterdeur. Commissies voor handel e.d. zijn politieke constructies vaak, met gebruik van middelen daarvan. Hoe dan ook vooralsnog een ver van welk bed dan ook show. Die verkiezingen zijn er nog niet, dan moet er eerst ingewerkt worden voor benoemingen en posities - de timing zorgt hoe dan ook ervoor dat men achter in de rij komt te staan.
downtime schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:08:
[...]

Is dat ook niet het grootste belang wat de Amerikanen zien? Voor hun maakt het weinig uit of de UK lid is van de EU of niet. Maar de UK is een belangrijke NATO-partner en een vechtscheiding van de UK en de EU zou ervoor kunnen zorgen dat de Britten zich ook in dat opzicht van Europa afkeren.
Dat is de prioriteit inderdaad vanuit Amerikaans perspectief. Wat handel en economische samenwerking aangaat, tja, voor de VS is dat inderdaad altijd een argument van schaal en efficiency. Dit staat echter wel los van de zakelijke netwerken, maar dat is overal zo.

Voor de VS maakt het weinig uit of het VK in of uit is, zolang de neuzen maar dezelfde kant op staan. De economie van het VK kent echter wel afhankelijkheden welke de Amerikaanse economie slechts op punten van regionale omstandigheden kent. Voor het VK zijn er kostenposten van tijd, tarieven e.d. om hoe dan ook in het achterhoofd te houden.
maartend schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:10:
[...]

Niets. Wat kunnen ze er mee. Cameron heeft de "winnaars" gepresenteerd met een aansprakelijkheidsrisico. Gevestigde politiek zal die troef niet willen opgeven met een nieuw referendum. De winnaars ook niet, het is al moeilijk genoeg nu om de marketing aan te passen :P

Ik verwacht half en half dat het gewoon onderdeel van vertragingen in overleg zal worden met als inzet compromissen van politieke aard, misschien her en der voor wat marketing naar de Britten toe bij onderhandelingen met de EU.

Wie weet, er zijn zoveel mogelijkheden. Eigenlijk maakt het allemaal weinig uit. De bevolking zal zich hoe dan ook bekocht gaan voelen. Wel voor het eerst in "Europa" ook door de populisten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mant
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Als de Tories dit mandaat niet gaan volgen pakt UKIP de volgende verkiezingen makkelijk 1/3 van hun zetels af. Als ze het wel gaan volgen kunnen ze hun steun van oa. de City wel vergeten.

Wie Cameron gaat opvolgen weet ik niet, maar ik kan mij voorstellen dat daar niet veel mensen om staan te springen.
Pagina: 1 ... 24 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.

Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.

Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.