With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
De vrijheid van diensten geldt blijkbaar niet voor ons. We hebben wel de lasten maar niet de lusten. Ons besteedbaar inkomen daalt jaar na jaar. Hoezee EU.Cyberpope schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:37:
[...]
- Komt omdat we nog een lokale overheid hebben die deze regels instelt? NL-regering afschaffen?
- Nee, is er ook niet bij een WA-verzekering voor vervoer... Vind je dat ook beperkend voor je vrijheid?
- Mmm... ook het gevolg van lokale politiek... again afschaffen NL-regering?
Overigens staat het je dankzij die EU volledig vrij om je in Duitsland te vestigen als je dat beter vind. Fijn he.
Ik wil niet in Duitsland wonen, al schijnt het financieel heel aantrekkelijk te zijn. Er wonen te veel Duitsers.
Heffingen zijn nodig om producten van je eigen land te bevoordelen. Zodat zaken die geïmporteerd zijn niet jouw arbeiders raken. Bovendien zitten r kosten in controles van geïmporteerde goederen.andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:40:
[...]
Heffingen zijn speeltjes van politici, geen natuurverschijnsel. Ook zonder EU kun je er voor kiezen om ze niet toe te passen, zoals handelsverdragen met Zwitserland.
Valuta omrekenen gaat tegenwoordig erg goed met computers. Beter dan Griekenland opschepen met een munt die een maatje te groot voor ze is. De Griekse economie staat er nu slechter voor dan in 2000, en toen was het al niks.
Zwitserland heeft vanuit het land vrij weinig, moeten veel importeren. Voor hun schaadt het het land niet echt.
Valuta omrekenen - is je antwoord serieus?!
Griekenland heeft zichzelf opgescheept met de euro door te liegen.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
http://www.itv.com/news/w...ff-following-brexit-vote/
Een beetje laat denk ik dan...
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
- heeft de EU niks mee te maken x3andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:33:
[...]
- je moet alleen nog even bpm afdragen...lol!
- of de zorgverzekering Nederlands beleid is, maakt mij niet uit. Er is geen vrijheid voor de gewone man.
- er is in Nederland geen schaarste aan bouwgrond. Slechts 15% is bebouwd. Er is wel kunstmatige schaarste dmv bestemmingsplannen, wat de prijzen opdrijft. In deze situatie is renteaftrek gewenst.
- legale Pool? Bestaan er ook illegale Polen?
- illegale werknemers kunnen mensen zijn die buiten het arbeidsrecht hun diensten verlenen, in de zin van belastingontduiking of onderbetaald (onder het minimumloon) of onder slechte werkomstandigheden.
wederom heeft de EU geen bal mee te maken
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
"Heffingen zijn nodig om producten van je eigen land te bevoordelen. Zodat zaken die geïmporteerd zijn niet jouw arbeiders raken'GAIAjohan schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:47:
[...]
Heffingen zijn nodig om producten van je eigen land te bevoordelen. Zodat zaken die geïmporteerd zijn niet jouw arbeiders raken. Bovendien zitten r kosten in controles van geïmporteerde goederen.
Zwitserland heeft vanuit het land vrij weinig, moeten veel importeren. Voor hun schaadt het het land niet echt.
Valuta omrekenen - is je antwoord serieus?!Er zitten kosten aan inkoop en verkoop, dat wordt echt niet door computers ongedaan gemaakt.
Griekenland heeft zichzelf opgescheept met de euro door te liegen.
LOL, maar personen mag wel. Die het werk overnemen van NL arbeiders.Dat is dan weer wel ok?
Dat eerste klopt.. maar is vooral aan onze eigen regering te wijten, die wij ZELF kiezen. Dus waarom wil je dat de EU verwijten? Of heb je de indruk dat als de EU weg, de VVD plots wel aan de kleine man gaan denken als ze in de regering komen?andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:45:
[...]
De vrijheid van diensten geldt blijkbaar niet voor ons. We hebben wel de lasten maar niet de lusten. Ons besteedbaar inkomen daalt jaar na jaar. Hoezee EU.
Ik wil niet in Duitsland wonen, al schijnt het financieel heel aantrekkelijk te zijn. Er wonen te veel Duitsers.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Je doet allerlei aannames. Het belang van Rotterdam wordt bijvoorbeeld zwaar overschat. Boeren zijn belangrijker.GAIAjohan schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:05:
[...]
Simpel, toen moest het in Nederland ingevoerd worden, maar ook weer in alle andere landen.
Nu hoeft het maar 1x ingevoerd worden (Europa) daarna cross je alle Europese landen door.
Als wij er nu als landje tussen gaan zitten, dus Eerst invoeren in Nederland, daarna in de EU, voeren wij een extra lastige stap in. Totaal andere situatie dan de EEG.
Als men dan naar Bremen of Antwerpen gaat, hoeven ze maar 1x in te voeren (eu) voor de rest van Europa.
Bovendien als wij dan die spullen willen moet het weer geïmporteerd worden, dat zal ook duurder worden.
Kortom verlies werkgelegenheid, verlies inkomsten van Rotterdam. Verlies doordat nu meer zelf geïmporteerd moet worden. Minder schaalvoordeel.
En dan kun je wel zeggen: daar komen wel verdragen voor. Klopt, maar die hebben een prijs. Noorwegen betaalt net zo goed mee aan de EU. Je betaalt dan mee zonder inspraak te hebben.
En voor Noorwegen is dat op dit moment waarschijnlijk voordeliger dan als ze er echt in zaten, gezien hun olie- en gasvoorraad. Daarmee zouden ze een gigantische betaler zijn.
Voor Nederland is het het tegenovergestelde, voor ons zullen die verdragen meer kosten dan nu, ook al zijn we nu al betalers, maar de voordelen van de EU zijn groter.
Wij hebben net als Noorwegen ook gewoon niets te vertellen in de EU. Dat draait om Duitsland en Frankrijk, en ons kabinet neemt gewoon dezelfde standpunten in.
De EEG, daar had het bij moeten blijven. Elke opgelegde immigrant is een extra werkeloze, en misschien wel meer. Onze torenhoge lasten gaan ten koste van de binnenlandse economie en zorgen op zichzelf al voor werkeloosheid.
Ja, en dat doet ie gratis. Man man man, als de toekomst van een land afhangt van figuren die argumenten zoals jij die aanvoert gebruikt zie ik het somber in. Dit geeft ook meteen aan waarom ik tegen referenda ben.
Maar laten we het hier weer over Brexit hebben ipv een eventuele Nexit en de gevolgen daarvan?
Dat betekent, stam + t .
Dus omdat ie blij is met de overwinning is ie triest omdat ie niet terug komt op wat ie in 1 interview heeft gezegd. Anders probeer je even alles aan te halen om iemand in een kwaad daglicht te stellen. Het is hem niet eens gevraagd!!klaw schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:29:
[...]
Dat waren de winnars ook:
http://metro.co.uk/2016/0...econd-referendum-5963900/
Het heeft alles met de EU te maken.ScuL schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:50:
[...]
- heeft de EU niks mee te maken x3
- illegale werknemers kunnen mensen zijn die buiten het arbeidsrecht hun diensten verlenen, in de zin van belastingontduiking of onderbetaald (onder het minimumloon) of onder slechte werkomstandigheden.
wederom heeft de EU geen bal mee te maken
Onze vrachtwagenchauffeurs kunnen vanwege hun lasten en salarissen niet concurreren tegen Bulgaren en Polen. Bouwvakkers idem dito.
En daarom is er zoveel werkeloosheid onder deze groepen.
Onbegrijpelijk dat Nederland, een stip op de wereld, met een totale bevolking die kleiner is als de gemiddelde wereldstad en volledig afhankelijk van handel, zelf het mede-initiatief heeft genomen om een EEG op te starten. Kan niet anders als dat dit een groot complot is geweest. We staan nu bijna bovenaan in zo goed als elk lijstje dat er is als het gaat om welvaart & vrijheid. Als we dat initiatief niet genomen hadden, hadden we zeker bovenaan gestaan. Dat is wel duidelijk..ThomasG schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:52:
Wij zitten als Nederland gewoon in de houdgreep, en dat weten ze in Brussel donders goed. Wij zijn een handelsland, en economisch gezien al zo'n honderdjaar de 17e deelstaat van Duitsland. Onze geliefde gulden was ook sterk gekoppeld aan de Deutsche mark. He is voor ons gewoon onmogelijk om nu nog uit de EU te kunnen stappen, tenzij Duitsland ook gaat. Het is dus ook geen serieuze optie te noemen, enkel en alleen om de EU te groot is geworden. Ja, wij hebben voordelen van de vrije handel. Maar wij worden door Brussel ook flink genaaid, en gewoon gebruikt als geldmachine. Wij krijgen boete en boete, en naheffing na naheffing. Terwijl landen als Frankrijk dit al jaren gewoon aan hun laars lappen. Per inwoner betalen wij als Nederland veruit het meeste aan de EU. Ik vind ook niet dat Nederland uit de EU moet. Wel vind ik dat de EU sterk hervormd niet worden, want op de huidige manier gaat het gewoon een keer helemaal fout.
I rest my case.Cyberpope schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:44:
[...]
De hele samenleving (inclusief landen en landsgrenzen) is een construct en geen natuurverschijnsel.
Dus wat je punt?
Die naheffingen kwamen voort uit het feit dat Nederland en het VK zo graag een andere berekening wilden hebben waarbij ook illegale activiteiten mee werden genomen. Als wij zo graag onze economie beter voor willen laten doen dan het echt is moet er ook meer worden afgedragen.ThomasG schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:52:
Wij zitten als Nederland gewoon in de houdgreep, en dat weten ze in Brussel donders goed. Wij zijn een handelsland, en economisch gezien al zo'n honderdjaar de 17e deelstaat van Duitsland. Onze geliefde gulden was ook sterk gekoppeld aan de Deutsche mark. He is voor ons gewoon onmogelijk om nu nog uit de EU te kunnen stappen, tenzij Duitsland ook gaat. Het is dus ook geen serieuze optie te noemen, enkel en alleen om de EU te groot is geworden. Ja, wij hebben voordelen van de vrije handel. Maar wij worden door Brussel ook flink genaaid, en gewoon gebruikt als geldmachine. Wij krijgen boete en boete, en naheffing na naheffing. Terwijl landen als Frankrijk dit al jaren gewoon aan hun laars lappen. Per inwoner betalen wij als Nederland veruit het meeste aan de EU. Ik vind ook niet dat Nederland uit de EU moet. Wel vind ik dat de EU sterk hervormd niet worden, want op de huidige manier gaat het gewoon een keer helemaal fout.
Maar denk terug aan al die juichende kraaien als Farage, Le Pen en Wilders en de overige deelnemer van de xenofobenclub. Mocht de economie serieus zwaar weer ingaan, dan blijft het beeld hangen van populisten die bij het eerste begin, zonder consequenties te overdenken, stonden te juichen. Dodelijk. En zoals Engeland nu ligt te worstelen met hoe-nu-verder en een wat afstandelijkere Johnson... men ziet dus opeens dat 'freedom' geen vervolgstappen krijgt uit het kamp die erop aandrong. Integendeel.
Hoe erger de consequenties zullen blijken te zijn (desintegreren UK bv), hoe meer de populisten en korte-oplossingen dit op hun bord krijgen. Ik durf het vermoeden uit te spreken dat de EU hier behoorlijk van kan profiteerden in die zin dat de makkelijke antwoorden inderdaad als te simpel blijken te zijn. En dat de EU niet perse een beter verhaal moet houden maar juist de anti-EU mensen als Wilders, Le Pen en Farage juist wat extra's hebben uit te leggen. En dat deze reclamefolder van de populistenclub nogal vergif blijkt te zijn voor precies dat clubje.
Ik kan Trump hieraan linken; mocht Engeland een crisis ingaan of dat de hele wereld er last van krijgt betekend wel dat Trump verleden tijd is in de VS. En wellicht daar de halve GOP meetrekt.
* Delerium ziet dus een zwaar positief effect opdoemen.
Dus jij wil alle menselijkheid over boord gooien en alleen terugvallen op natuurverschijnselen?
Bijzonder.
Oei... Ik vrees dat hier wellicht een herhaling van denkfouten gemaakt wordt. Want hoewel je wellicht feitelijk gelijk zal hebben, hebben we aan de hand van de uitslag al vast kunnen stellen dat vooral met het hart gekeken worden, waarbij feiten genegeerd worden. Leugens worden klakkeloos geloofd en ik ben erg bang dat er dan wel een andere zondebok gevonden zal worden en het zo gedraaid zal worden. Dus de vraag is of het effect dat jij aangeeft wel zal plaats vinden. Of dat daarvoor niet een nog grotere catastrofe nodig is voordat dit gebeurd.Delerium schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:57:
Op zichzelf zie ik wel voordelen van de Brexit met de economische gevolgen van dien. De koersen van de pond en de beurs laten zien dat er een aardige economische schokgolf door de wereld gaat en wellicht dat er een donkere periode aanbreekt. Wel eentje met een onafhankelijk Engeland, dat dan weer wel.
[------8<------------------]
Ik kan Trump hieraan linken; mocht Engeland een crisis ingaan of dat de hele wereld er last van krijgt betekend wel dat Trump verleden tijd is in de VS. En wellicht daar de halve GOP meetrekt.

en
"People don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed." - Friedrich Nietzsche
[ Voor 91% gewijzigd door Cyberpope op 25-06-2016 14:04 ]
Neem je eigen politici maar de maat. De EU faciliteerde alleen werkgelegenheid, het zijn die van je eigen land (VVD voorop) die voor de werkgevers goedkope arbeidskrachten heeft geregeld. Zonder dus die lasten.andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:54:
[...]
Onze vrachtwagenchauffeurs kunnen vanwege hun lasten en salarissen niet concurreren tegen Bulgaren en Polen.
In een simpele wereld heb je gelijk, maar in een complexe wereld zoals de onze is het verlies van de een de winst van de ander (zero-sum game). Ipv af te geven of the usual scapegoat moet je eens kijken welke dynamiek erachter steekt en daarop reageren. De EU voert ook alleen beleid uit dat vaak op insteek van juist Nederlandse ambtenaren wordt ingezet. Het was Bolkensteijn (VVD) zelf die de vrije arbeidsmigratie beter vond want waarom zou hij als werkgever meer moeten betalen aan een Franse loodgieter dan een Poolse? En waar de Fransen toen Bolkensteijn van het water hadden afgesneden zit jij als Hollander lekker met de VVD mee te huilen dat de EU zo slecht is.
[ Voor 43% gewijzigd door Delerium op 25-06-2016 14:03 ]
Die verdeeldheid krijg je ook met 66 tegen 34%. En helemaal als een meerderheid tegen stemt maar dat niet wint omdat men de spelregels heeft aangepast.Lekker Ventje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:40:
[...]
Slechte verliezers of niet, bij een belangrijke beslissing is het belangrijk dat een groot deel van de bevolking er achter staat en niet slechts een minieme meerderheid want dat werkt verdeeldheid in de hand. Maar daar is het nu te laat voor, dat hadden ze eerder moeten bedenken.
Want PVV is de enige anti-Europa partij? Volgens mij deden toch echt meer partijen mee aan de tegen-stem in het referendum en ook voor de Europese verkiezingen was het meer dan hen. SP is altijd tegen geweest, daarbij geholpen door Partij van de Dieren, Bontes/Klaver en zo nu en dan ook 50plus. Daarbij heb je binnen de VVD ook een grote verdeeldheid (bijna 50/50) en zijn bij de andere partijen (zelfs d66) ook mensen tegen de huidige EU.Of een groot deel van de bevolking niet door Brussel geregeerd wil worden gaan we volgend jaar zien bij de verkiezingen. Volgens de laatste ipsos peilingen van afgelopen wee staat de PVV op 28 zetels wat grofweg betekent dat nog geen 20% van de bevolking uit de EU wil.
1 van de redenen voor mij om niet op Wilders te stemmen is omdat ie nooit een meerderheid gaat halen en er ook geen partij met hem samen wil werken, plus het gebrek aan meerderheid in een 1e kamer. Dat maakt dat ie altijd in de oppositie zal werken en nooit aan regeren toe komt. Of hij moet enorm veel water bij de wijn doen om maar iets gedaan te krijgen. En dat komt weer omdat je als partij nooit de huidige establishment gaat wegzetten omdat die in de lokale, provincie en landelijke overheid zitten. Als je rechts stemt is bv de VVD de enige die nog iets gedaan kan krijgen, juist omdat het overal mee kan regeren. En dat maakt ook meteen dat ik vind dat het huidige politieke bestel op de schop moet want oude partijen gaan nooit meer weg. Zo kun je nooit vernieuwen.
Ik ga het nog maar een keer vragen in de ijdele hoop ooit antwoord te krijgen: Welke immigranten legt Brussel ons op?andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:50:
[...]
De EEG, daar had het bij moeten blijven. Elke opgelegde immigrant is een extra werkeloze, en misschien wel meer. Onze torenhoge lasten gaan ten koste van de binnenlandse economie en zorgen op zichzelf al voor werkeloosheid.
De enige die waar ik me van bekend zijn is dat we asielzoekers eerlijk verdelen en niet alle lasten bij Griekenland dumpen. Misschien ben ik dan wel een linkse hippie die de Nederlandse cultuur kapot wil maken hoor, maar dat lijkt mij een hele realistische en eerlijke afspraak.
Hoho, dan is het de schuld van 'de politieke elite'. Die hebben er dan voor gezorgd dat 'het volk' de dupe is van hun beslissing.Delerium schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:57:
Op zichzelf zie ik wel voordelen van de Brexit met de economische gevolgen van dien. De koersen van de pond en de beurs laten zien dat er een aardige economische schokgolf door de wereld gaat en wellicht dat er een donkere periode aanbreekt. Wel eentje met een onafhankelijk Engeland, dat dan weer wel.
Maar denk terug aan al die juichende kraaien als Farage, Le Pen en Wilders en de overige deelnemer van de xenofobenclub. Mocht de economie serieus zwaar weer ingaan, dan blijft het beeld hangen van populisten die bij het eerste begin, zonder consequenties te overdenken, stonden te juichen. Dodelijk. En zoals Engeland nu ligt te worstelen met hoe-nu-verder en een wat afstandelijkere Johnson... men ziet dus opeens dat 'freedom' geen vervolgstappen krijgt uit het kamp die erop aandrong. Integendeel.
Hoe erger de consequenties zullen blijken te zijn (desintegreren UK bv), hoe meer de populisten en korte-oplossingen dit op hun bord krijgen. Ik durf het vermoeden uit te spreken dat de EU hier behoorlijk van kan profiteerden in die zin dat de makkelijke antwoorden inderdaad als te simpel blijken te zijn. En dat de EU niet perse een beter verhaal moet houden maar juist de anti-EU mensen als Wilders, Le Pen en Farage juist wat extra's hebben uit te leggen. En dat deze reclamefolder van de populistenclub nogal vergif blijkt te zijn voor precies dat clubje.
Kuch
Verwijderd
Er is helemaal geen eerlijke verdeling, alleen de landen met de meeste sociale vangnetten moeten er duizenden plaatsen. Zonder de EU hadden we gewoon kunnen zeggen zoveel nemen we op en klaar er mee.Sissors schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:01:
[...]
Ik ga het nog maar een keer vragen in de ijdele hoop ooit antwoord te krijgen: Welke immigranten legt Brussel ons op?
De enige die waar ik me van bekend zijn is dat we asielzoekers eerlijk verdelen en niet alle lasten bij Griekenland dumpen. Misschien ben ik dan wel een linkse hippie die de Nederlandse cultuur kapot wil maken hoor, maar dat lijkt mij een hele realistische en eerlijke afspraak.
Kijk eens in Portugal, daar zie je er geen een.
Geloof me, de EU is daar 100% schuldig aan als het niet meer is.
Dit zie je heel goed bij rechtspopulisten zoals Farage, Trump maar ook Wilders. Die gasten verdraaien feiten en verkondigen valse waarheden en als ze erop gewezen worden is het "linkse media", wat de aanhangers van deze types weer opeten als warme broodjes.GAIAjohan schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:02:
[...]
Hoho, dan is het de schuld van 'de politieke elite'. Die hebben er dan voor gezorgd dat 'het volk' de dupe is van hun beslissing.
Kuch
En nu weet ik niet precies hoe de verdeling zit, maar ik weet wel dat Griekenland nou niet een heel geweldig sociaal vangnet meer over heeft, en het er toch vol met asielzoekers zit. Hoe valt dit precies binnen jouw wereldbeeld?
Onzin. Zonder de EU hadden we helemaal geen wettelijke mogelijkheid om asielzoekers die hier aankloppen weg te sturen. Juist door de EU kunnen we asielzoekers eerlijker herverdelen. Zonder de EU zouden we "in onze maag zitten" met elke asielzoeker die hier door mensensmokkelaars terecht zouden komen. De zorg voor vluchtelingen is namelijk geregeld door VN-resoluties, daar heeft de EU niets mee te maken; en juist door de EU kunnen we stellen dat de EU als het ware één land is zodat we, net zoals je binnen een land met asielzoekers kunt schuiven, nu binnen de EU met asielzoekers kunnen schuiven.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:03:
Er is helemaal geen eerlijke verdeling, alleen de landen met de meeste sociale vangnetten moeten er duizenden plaatsen. Zonder de EU hadden we gewoon kunnen zeggen zoveel nemen we op en klaar er mee.
Kijk eens in Portugal, daar zie je er geen een.
Geloof me, de EU is daar 100% schuldig aan als het niet meer is.
Vergeet niet, in principe heeft ELKE wereldburger het MENSENRECHT om in ELK LAND TER WERELD asiel aan te vragen. En asielzoekers dienen humaan opgevangen te worden en hun status snel beoordeeld. Juist door de EU kunnen we zeggen: je handelt je asielprocedure maar af in het EU-land waar je de EU bent binnengekomen.
[ Voor 13% gewijzigd door Mx. Alba op 25-06-2016 14:10 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Pff, het regent weer, zonder de EU had de zon nu geschenen. Bij een NEXIT weet ik wel wat ik zal stemmen.
Droom lekker verder. Hoewel ik het met je eens ben dat dit economisch de beste oplossing zou zijn, is het politiek onhaalbaar.kobus71 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:42:
[...]
Moet je voorstellen, NL samen met de noordelijke landen.En Duitsland.Al moet Duitsland wel in toon gehouden worden.Ze bepalen nu ook weer alles wat er in EU gebeurt.
Eén van de hoofdredenen, zo niet dé hoofdreden, waarom dit hele verhaal (de EU) begonnen is, was het inkapselen van Duitsland en Frankrijk. Opdat die twee elkaar niet meer in de haren zouden vliegen. Frankrijk is tegen elke vorm van splitsing in Noord en Zuid, dat gaat dus nooit gebeuren. Wellicht alleen als we eerst terug gaan naar de nationale munten en er van daaruit 'andere' ontwikkelingen komen. Maar niet direct.
Misschien toch echt het overwegen waard: allemaal de eigen munt terug, maar ze worden bij verdrag in principe aan elkaar gekoppeld. Heb je in geval van nood tenminste nog een paar instrumenten in handen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
"je handelt je asielprocedure maar af in het EU-land waar je de EU bent binnengekomen.Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:07:
[...]
Onzin. Zonder de EU hadden we helemaal geen wettelijke mogelijkheid om asielzoekers die hier aankloppen weg te sturen. Juist door de EU kunnen we asielzoekers eerlijker herverdelen. Zonder de EU zouden we "in onze maag zitten" met elke asielzoeker die hier door mensensmokkelaars terecht zouden komen. De zorg voor vluchtelingen is namelijk geregeld door VN-resoluties, daar heeft de EU niets mee te maken; en juist door de EU kunnen we stellen dat de EU als het ware één land is zodat we, net zoals je binnen een land met asielzoekers kunt schuiven, nu binnen de EU met asielzoekers kunnen schuiven.
Vergeet niet, in principe heeft ELKE wereldburger het MENSENRECHT om in ELK LAND TER WERELD asiel aan te vragen. En asielzoekers dienen humaan opgevangen te worden en hun status snel beoordeeld. Juist door de EU kunnen we zeggen: je handelt je asielprocedure maar af in het EU-land waar je de EU bent binnengekomen.
"Hoe komen ze dan in NL terecht?Zijn ze al heel wat EU landen door gekomen.En worden dus niet terug gestuurd naar het land waar ze binnen kwamen.Ik ben benieuwd hoe onze klein kinderen op deze tijd kijken.Al die binnen gehaalde migranten gaan een grote stempel drukken op onze samenleving.een grote kosten post zijn ze al.Dat zal alleeen maar erger worden.De rijke mensen zullen daar geen last van hebben.Maar als je in buurten woont met veel migranten, word het er niet beter op.
Dat artikel (enorm politiek gekleurd trouwens) is weer dezelfde BS als tijdens de campagnes en daar is men gewoon niet in getrapt. Die bangmakerij is leuk maar slaat gewoon nergens op. Er worden behoorlijke aannames gedaan en vervolgens wordt het geheel daarop afgerekend. Dat is gewoon worst-case-scenario bullshit predikten en doen alsof dat de absolute waarheid gaat zijn.Lekker Ventje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:54:
[...]
Ik sta er nog steeds niet van te kijken dat de hele Brexit niet door gaat en dat ze nu pas de gevolgen aan het bekijken zijn. Zouden ze echt zonder Noord-Ierland en Schotland verder willen? Willen ze straks weer geld aan Brussel afdragen terwijl ze dan helemaal niets terug krijgen zoals nu?
Mooi stukje in The Independent over foutieve beloftes van het Leave kamp.
http://indy100.independen...osterousness--WyxD59VO3Nb
Valt me nog mee dat er niet "this article is sponsored by" boven staat of iets van een column is. Geeft ook alleen maar meer aan hoe hypocriet en zelfoverschattend de media is geweest.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 25-06-2016 14:17 ]
Eens... ben ik ook benieuwd naar. Hoe de geschiedenis over ons zal oordelen; dat wij om onze welvaart in stand te houden duizenden laten verdrinken in gammele bootjes en miljoenen laten creperen in oorlogsgebieden, terwijl we wel vrolijk de meest smerige deals doen inzake leveringen van wapens en in het zadel houden van dictaturen.kobus71 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:14:
"Hoe komen ze dan in NL terecht?Zijn ze al heel wat EU landen door gekomen.En worden dus niet terug gestuurd naar het land waar ze binnen kwamen.Ik ben benieuwd hoe onze klein kinderen op deze tijd kijken.Al die binnen gehaalde migranten gaan een grote stempel drukken op onze samenleving.een grote kosten post zijn ze al.Dat zal alleeen maar erger worden.De rijke mensen zullen daar geen last van hebben.Maar als je in buurten woont met veel migranten, word het er niet beter op.
Die zijn dus ONDANKS de EU in Nederland terechtgekomen. Zonder de EU zou het een veel groter probleem zijn.kobus71 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:14:
[...]
"je handelt je asielprocedure maar af in het EU-land waar je de EU bent binnengekomen.
Inderdaad, die migranten gaan een grote stempel drukken op onze samenleving. Net zoals de Germanen, de Friezen, de Romeinen, de Fransen, de Hugenoten, de Joden, de Nazi's, de Turken en Marokkanen, de Polen en Roemenen... Migratie is natuurlijk. Grenzen zijn onnatuurlijk.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
Wil je namen en adressen of zo, of ben je echt zo naïef? Al neemt Europa de helft van alle mensen uit het MO en Afrika op, dan nog veranderd er daar niets. Dat is geen beleid. Veel mensen (ouderen zo je wil) extrapoleren de geschiedenis van falende integratie in NL (EU) naar een situatie met nog meer immigranten, en denken dan vast niet dat het dit keer beter zal gaan (op basis waarvan zouden ze ook?).Sissors schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:01:
[...]
Ik ga het nog maar een keer vragen in de ijdele hoop ooit antwoord te krijgen: Welke immigranten legt Brussel ons op?
Ze kregen de kans direct invloed uit te oefenen op iets waar ze verandering in wilde brengen. Dat is gelukt, en nu zijn het xenofobe egoïsten (terwijl migratie maar één aspect van onvrede is).
Een belangrijke vraag is waarom Europa zich verplicht moet voelen het migratieprobleem voor het grootste gedeelte op te lossen. Het stikt van de pervers-rijke landen in de MO regio, maar die steken geen poot uit. Hier de poorten te openen was van meet af aan een slecht idee, je had net zo goed een luchtbrug hebben kunnen opzetten, waren er ook niet zoveel verdronken.
Er leeft echt het idee dat iedereen maar wereldburger is en als we allemaal kumbaya zingen alles goed komt. Zo is de realiteit niet, maar net als met de gevolgen van het economisch of monetair beleid van de EU komen de effecten van migratie het hardst aan bij laagopgeleiden (of xenofoben, racisten, etc).
Verwijderd
Zo je dat eens willen uitleggen?Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:22:
[...]
Die zijn dus ONDANKS de EU in Nederland terechtgekomen. Zonder de EU zou het een veel groter probleem zijn.
Ja, en vergeet de neanderthalers niet, dat was pas wat.. Was ook krek hetzelfde als nu, de wereld.Inderdaad, die migranten gaan een grote stempel drukken op onze samenleving. Net zoals de Germanen, de Friezen, de Romeinen, de Fransen, de Hugenoten, de Joden, de Nazi's, de Turken en Marokkanen, de Polen en Roemenen... Migratie is natuurlijk. Grenzen zijn onnatuurlijk.
Waarmee je alleen maar meer onderstreept wat voor corrupte boel dat is die zich niet zomaar laat afbreken. De muzikanten op de titanic, zo u wilt. Lidstaten als Nederland willen een snelle en goede exit voor VK om zo onze handel nauwelijks te laten beïnvloeden. Maar daar gaat geheid een zuidelijk land tegenwerken. Ik zie Italië de boel wel laten ploffen. Zijn ze goed in, net als met dat handelsverdrag met India wat ze al jaren tegenhouden voor wat tomatenplukkers.Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:04:
[...]
Een "light" uittreding kan de EU zich niet veroorloven. De EU moet hard zijn. Want als je het VK onder voor het VK zeer gunstige termen laat gaan dan zal dat ten nadele zijn van de lidstaten en dan hebben andere lidstaten dus twee argumenten om zelf ook op te stappen; namelijk, de situatie in de EU is verslechterd, en het is kennelijk mogelijk om zeer gunstige exitvoorwaarden te krijgen...
Weer iets wat dus duidelijk vanuit de lidstaten komt en niet vanuit de harde kern van de EU. Alleen Tusk had het over reflectie gister, de rest dendert door en had het nu meer over dat die irritante Britten eindelijk weg zijn en ze dus sneller door kunnen gaan. Hoezo bord voor je kop

Mja maar waar een vandaag een groep van 27.000 correspondenten heeft, doet RTL het met 500. En ze zitten vaker met die onderzoekers die er regelmatig naast zitten. 500 kan prima als de groep representatief is, maar dat blijkt vaker niet het geval te zijn daar.Lekker Ventje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:46:
Om nog op die opiniepeilingen terug te komen. RTL heeft gisteren een peiling laten houden en het resultaat is dat 56% liever lid van de EU blijft en slechts 36% is voor een referendum.
http://www.rtlz.nl/algeme...endum-meerderheid-voor-eu
"I thought the Brexiteers missed a trick by not calling the opposition Remainiens"
Ben benieuwd naar de volgende Mock the Week
En integratie is ook niet eens het punt. Hoor je er ooit iemand over klagen dat Chinezen en Vietnamezen zo slecht geïntegreerd zijn? Nee, niemand, terwijl ze toch echt net zo slecht integreren als Marokkanen en Turken. Oftewel, (gebrek aan) integratie is het probleem niet. Wat het probleem wel is, is het feit dat de meeste Turken en Marokkanen vast zitten in een slechte sociaal-economische situatie die van generatie op generatie wordt overgegeven. Daar kunnen zij niets aan doen en dat ze Turks of Marokkaans zijn of dat ze slecht geïntegreerd zijn heeft er helemaal niets og nauwelijks iets mee te maken.
Kijk naar de Joodse wijk in Antwerpen. Die Joden zijn ook totaal niet geïntegreerd. Maar vormen geen probleem omdat ze niet arm zijn.
Sociaal-economische ongelijkheid, armoede, dat is het probleem. En dat probleem raakt inderdaad onevenredig vaak migranten en hun nakomelingen. Maar dat komt niet primair door hun afkomst of door hun geloof of door hun gebrek aan integratie. Het komt puur en alleen doordat de eerste generatie die hier komt zeer arm is - en armoede is zo goed als een genetisch overdraagbare aandoening.
Als Nederland niet in de EU zou zitten dan zou het een veel aantrekkelijker target voor mensensmokkelaars zijn en zouden er dus nog meer vluchtelingen naar Nederland komen. Die wij volgens VN-resoluties die wij hebben ondertekend niet mogen weigeren.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:29:
Zo je dat eens willen uitleggen?
Al zolang de mensheid bestaat is er migratie. Het is niet omdat we een paar lijntjes op een kaart trekken dat migratie opeens tegengehouden kan worden. Migratie is wat Nederland heeft gemaakt wat het nu is en het is dus klinkklare onzin om het Nederland van nu te willen beschermen door migratie tegen te gaan.Ja, en vergeet de neanderthalers niet, dat was pas wat.. Was ook krek hetzelfde als nu, de wereld.
Wie is er hier nou zo naief? Die vluchtelingen zijn er. Dit heeft helemaal NIKS te maken met iedereen uit MO en Afrika opnemen, en kan je met aub erop wijzen welke Europese wet/richtlijn zegt dat we dat gaan doen?Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:22:
[...]
Wil je namen en adressen of zo, of ben je echt zo naïef? Al neemt Europa de helft van alle mensen uit het MO en Afrika op, dan nog veranderd er daar niets. Dat is geen beleid. Veel mensen (ouderen zo je wil) extrapoleren de geschiedenis van falende integratie in NL (EU) naar een situatie met nog meer immigranten, en denken dan vast niet dat het dit keer beter zal gaan (op basis waarvan zouden ze ook?).
Die vluchtelingen zijn er. Ze hebben Syrië ontvlucht. Wat heeft dat met de EU te maken?
Het punt is dat dit helemaal niks met de EU te maken heeft.Dat is gelukt, en nu zijn het xenofobe egoïsten (terwijl migratie maar één aspect van onvrede is).
We hebben een luchtbrug opgezegd. Je kan claimen dat het niet snel genoeg is gedaan, maar die luchtbrug is er.je had net zo goed een luchtbrug hebben kunnen opzetten, waren er ook niet zoveel verdronken.
Bij welke grens wil je ze precies tegenhouden?matthijsln schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:40:
Natuurlijk kan je mensen bij de grens tegenhouden. Jij laat toch ook niet iedere inbreker binnen in je huis? Naïviteit ten top.
[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 25-06-2016 14:44 ]
Kijk, je kan mensen tegenhouden bij je huis. Maar als je ligt te slapen oid, dan kan nog steeds iemand binnenkomen. Dat is nou wat je 'inbreker' noemt. Doe alsof het een gast is waar je iets over te zeggen hebt, maar de inbreker kiest jou uit.matthijsln schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:40:
Natuurlijk kan je mensen bij de grens tegenhouden. Jij laat toch ook niet iedere inbreker binnen in je huis?
En natuurlijk kan je iedereen bij de grens tegenhouden. Dat is de Romeinen ook gelukt ten tijde van de grote volksverhuizingen.
Ja, en er ontsnapten nooit mensen uit Noord-Korea, de DDR en de Sovjetunie. Tot zover grenscontroles.matthijsln schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:40:
Natuurlijk kan je mensen bij de grens tegenhouden. Jij laat toch ook niet iedere inbreker binnen in je huis? Naïviteit ten top.
Als laatste, het gehuil over Nederlandse truckers... ik denk dat dat juist positief is. Truckers kunnen nu iets anders gaan leren en productief zijn als truckers niet meer nodig zijn, automatische vrachtwagens zullen over 10-20 jaar wel hun intrede doen, waarna het beroep Trucker niet meer bestaat.
[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 25-06-2016 14:48 ]
Leg jij maar eens even uit aan iemand die 30 jaar werkt als trucker om "even iets anders te gaan leren". Ik denk dat je de menselijke kant van het verhaal een beetje onderschat.GAIAjohan schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:47:
[...]
Ja, en er ontsnapten nooit mensen uit de DDR en de Sovjetunie.
Als laatste, het gehuil over Nederlandse truckers... ik denk dat dat juist positief is. Truckers kunnen nu iets anders gaan leren en productief zijn als truckers niet meer nodig zijn, automatische vrachtwagens zullen over 10-20 jaar wel hun intrede doen, waarna het beroep Trucker niet meer bestaat.
*Proest* en hoe wil jij mensen gaan tegenhouden die in het donker door het bos bij Enschede, Arnhem of Nijmegen door mensensmokkelaars de grens over worden gesmokkeld? Wil je elke vrachtwagen en elke auto en elke boot die Nederland binnenkomt 100% gaan controleren? Nee, dat zal goed zijn voor de Nederlandse handelseconomie.matthijsln schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:40:
Het is een complete illusie dat je migratie kunt tegenhouden.
Ja, dat kan... Mits je voldoende geweld gebruikt kan dat, als de aantallen niet te groot worden. Maar zo 90 tot 95% moet je tegen kunnen houden, afhankelijk van hoeveel geweld je gebruikt. (100% haal je nooit)matthijsln schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:40:
Maar als je meer geweld gebruikt als Assad, ben je in elk geval al wel van de Syrische vluchtelingen af. Je kunt ook nog denken aan andere "eindoplossingen" voor mensen die al binnen zijn.
Wil je echter je menselijkheid bewaren wordt het al een stukje lastiger.
[ Voor 8% gewijzigd door Cyberpope op 25-06-2016 14:50 ]
Dat ga je met alle beroepen krijgen die geautomatiseerd gaan worden. Niet alleen truckers. Wat dat betreft staan ons gewoon gigantische uitdagingen te wachten, want wat gaan we doen om alles te bekostigen? Wat gaan we doen met zoveel werklozen?Grotbewoner schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:48:
[...]
Leg jij maar eens even uit aan iemand die 30 jaar werkt als trucker om "even iets anders te gaan leren". Ik denk dat je de menselijke kant van het verhaal een beetje onderschat.
Toevallig vandaag met de fiets stukje Belgische grens over gegaan en weer terug. Beide keren nog geen eens bordje van de grensovergang gezien: Inderdaad buiten de grote wegen is het idee dat je grenscontroles kan houden zonder ook gigantische investeringen te doen (en kosten te krijgen) compleet onrealistisch.Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:48:
[...]
*Proest* en hoe wil jij mensen gaan tegenhouden die in het donker door het bos bij Enschede, Arnhem of Nijmegen door mensensmokkelaars de grens over worden gesmokkeld? Wil je elke vrachtwagen en elke auto en elke boot die Nederland binnenkomt 100% gaan controleren? Nee, dat zal goed zijn voor de Nederlandse handelseconomie.
Of plan B: We maken gewoon een muur en laten Syrië hem betalen

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Nu de Polen en Esten etc van de Nederlandse wegen weren zou slechts uitstel van executie zijn. En doe nou niet alsof dit de eerste keer is dat een beroepsgroep (bijna) overbodig werd. Wat dacht je van hoefsmeden? Er zijn er nog maar paarden worden alleen nog door hobbyisten gehouden. Wat dacht je van lantaarnaanstekers? Telefooncentralisten? Kolenventers? Schillenboeren? Kaarsenmakers?Grotbewoner schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:48:
Leg jij maar eens even uit aan iemand die 30 jaar werkt als trucker om "even iets anders te gaan leren". Ik denk dat je de menselijke kant van het verhaal een beetje onderschat.
Hmmm, dit heeft helemaal niets meer met de Brexit te maken...
[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 25-06-2016 14:54 ]
Plan B heeft de DDR al geprobeerd, en doet Noord Korea al. Werkt niet 100%.Sissors schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:51:
[...]
Toevallig vandaag met de fiets stukje Belgische grens over gegaan en weer terug. Beide keren nog geen eens bordje van de grensovergang gezien: Inderdaad buiten de grote wegen is het idee dat je grenscontroles kan houden zonder ook gigantische investeringen te doen (en kosten te krijgen) compleet onrealistisch.
Ik vrees dat de onderlaag uberhaupt de lul is..... want dit soort beroepen gaan verdwijnen vrees ik als de tweede automatiseringsgolf doorzet.Grotbewoner schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:48:
[...]
Let wel, ik ben de eerste die stelt dat we moeten gaan kijken naar de onderlaag, die klap na klap krijgt door globalisering, automatisering, neo-liberalisme en andere globale trends. Het past niet om zoals toch op veel plekken gedaan wordt, een beetje na te trappen naar die groep en met je goede opleiding en sociale economische positie deze "losers" uit te lachten en te roepen dat ze het toch niet snappen.. Dan krijg je een ongeluk zoals deze brexit.
Maar ze beloven dat deze globale trends niet door gaan zetten en dat "het oude" terug te krijgen is, is net zo misplaatst, want dat is misbruik maken van deze groep. Immers dat gaat niet lukken en niet kunnen. De samenleving heeft straks in arbeidstechnische zin geen plek meer voor dit soort "dom volk". Maar daar moet een sociologisch antwoord op komen.
Maar denken dat terugtrekken op je eiland(GB) en hoge muren er om heen je voor deze globale trends kunt afsluiten is een dikke leugen.
Dat mis ik ook in deze hele discussie, er wordt gepraat over de voldongen feiten van globalisering, maar dat betekend niet deze globalisering in toenemende mate geen nadelige gevolgen heeft voor een steeds grotere groep mensen. De reactie hierop is heel lang geweest dat mensen het maar gewoon moesten accepteren, maar als problemen die hierdoor ontstaan niet worden opgelost dan barst uiteindelijk een keer de bom. Mensen zijn niet 'opeens' anti-EU/globalisering/migratie/etc geworden, daar zit een lange geschiedenis van gebroken beloftes en verkeerde verwachtingen aan vooraf.Grotbewoner schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:48:
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Een muur werkt niet daar kun je makkelijk overheen, als je echt mensen tegen wil houden moet je een kilometer grond compleet leegmaken, mijnen leggen iedere paar hondert meter een wachtpost bouwen soldaten erin zetten en die orders geven om op alles te schieten wat beweegt. En de familie straffen van de mensen die ontsnappen... o wacht...Sissors schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:51:
[...]
Toevallig vandaag met de fiets stukje Belgische grens over gegaan en weer terug. Beide keren nog geen eens bordje van de grensovergang gezien: Inderdaad buiten de grote wegen is het idee dat je grenscontroles kan houden zonder ook gigantische investeringen te doen (en kosten te krijgen) compleet onrealistisch.
Mensen die in Autofabrieken werkten, mijnwerkers, postsorteerders, er zijn ook al minder postbodes.Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:53:
[...]
Nu de Polen en Esten etc van de Nederlandse wegen weren zou slechts uitstel van executie zijn. En doe nou niet alsof dit de eerste keer is dat een beroepsgroep (bijna) overbodig werd. Wat dacht je van hoefsmeden? Er zijn er nog maar paarden worden alleen nog door hobbyisten gehouden. Wat dacht je van lantaarnaanstekers? Telefooncentralisten? Kolenventers? Schillenboeren? Kaarsenmakers?
Het gaat alleen maar harder: YouTube: Humans Need Not Apply
[ Voor 32% gewijzigd door klaw op 25-06-2016 15:02 ]
En daar redden we het niet mee.Sissors schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:30:
[...]
Slecht nieuws voor je, Nederland is grotendeels een handelsland. Of zoals jij het noemt, de postbode van Duitsland. Natuurlijk produceren we ook andere zaken, maar een flink gedeelte van de economie is gebaseerd op doorvoer.
We hebben massa-werkeloosheid, afkalvende sociale voorzieningen, steeds meer mensen onder de armoedegrens, een enorme golf aan faillissementen, salarissen die de lastenverzwaringen niet bijhouden, tekort aan huizen, robotisering voor de deur.
De EU beloofde ons welvaart, maar heeft het omgekeerde gebracht.
Oh wacht, slechte dingen liggen natuurlijk nooit aan de EU.... zoals de vrachtwagenchauffeurs en de bouwvakkers die hun banen zien verdwijnen naar Bulgaren en Polen...
Maar is het de schuld van die vluchtelingen dat ze geen werk hebben? Veel vluchtelingen hebben nauwelijks een opleiding gehad en als ze wel een gedegen opleiding gehad dan zijn hun diploma's hier waardeloos, waardoor zelfs Syrische doktoren hier niet aan het werk mogen. Integratie moet van twee kanten komen. Denk je dat die vluchtelingen het leuk vinden dat ze in de bijstand zitten - dat ze dat voor de lol doen? Die willen ook gewoon productief zijn. Maar vaak duurt het jaren voordat ze een officiële status hebben en al die jaren mogen ze niets doen, niet eens een opleiding volgen. Als je er nu eens voor zorgt dat vluchtelingen die nog in procedure zijn al wel een opleiding van middelbaar niveau mogen volgen, zodat ze ook goed integreren en goed de taal leren en een geldig diploma op zak hebben, dan zullen er veel meer aan het werk kunnen.Kid Buu schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:52:
@Albantar: Als we het dan toch even tot de huidige immigratiestromen beperken; wanneer je kijkt naar de arbeidsparticipatie van asielzoekers uit het verleden vanuit de contreien Irak, Afghanistan, Syrië en Eritrea zie je dat de helft er van in de bijstand zit. Op basis waar van denk jij dat het met de nieuwe stroom vluchtelingen beter zal verlopen dan die uit het verleden? Ik zelf denk dat we gewoon precies hetzelfde plaatje gaan zien. Daarom heb ik (en met mij velen) enorme twijfels over de houdbaarheid van onze huidige samenleving / sociale stelsel met deze enorme immigratiestroom.
Ondertussen heeft het niets meer met de Brexit te doen. Zullen we weer eens on topic gaan?
[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 25-06-2016 14:58 ]
Dus als iderereen het gemiddeld 5x probeert dan heb je 0% tegen gehouden tegen enorme kosten. Goed planCyberpope schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:48:
[...]
Ja, dat kan... Mits je voldoende geweld gebruikt kan dat, als de aantallen niet te groot worden. Maar zo 90 tot 95% moet je tegen kunnen houden, afhankelijk van hoeveel geweld je gebruikt. (100% haal je nooit)
Maar als je meer geweld gebruikt als Assad, ben je in elk geval al wel van de Syrische vluchtelingen af. Je kunt ook nog denken aan andere "eindoplossingen" voor mensen die al binnen zijn.
Wil je echter je menselijkheid bewaren wordt het al een stukje lastiger.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ho ho, je ziet windmolens waar ze niet zijn. Ik heb nooit gezegd dat Polen niet mogen trucken in Nederland of dat automatisatie geen groot deel van de laagopgeleiden werkloos gaat maken.Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:53:
[...]
Nu de Polen en Esten etc van de Nederlandse wegen weren zou slechts uitstel van executie zijn. En doe nou niet alsof dit de eerste keer is dat een beroepsgroep (bijna) overbodig werd. Wat dacht je van hoefsmeden? Er zijn er nog maar paarden worden alleen nog door hobbyisten gehouden. Wat dacht je van lantaarnaanstekers? Telefooncentralisten? Kolenventers? Schillenboeren? Kaarsenmakers?
Ik weet wel dat je mensen niet zo goed motiveert als je alleen maar stelt "bedankt, ga nu maar iets nuttigs leren". Het is niet zo makkelijk om oude mensen om te scholen. Al helemaal niet als ze laag opgeleid zijn.
Denk je dan dat er zonder de EU geen Oost-Europese vrachtwagenchauffeurs in Nederland rond zouden rijden? Ook voor de EU waren er in Nederland heel veel gastarbeiders uit andere landen.andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:58:
[...]
En daar redden we het niet mee.
We hebben massa-werkeloosheid, afkalvende sociale voorzieningen, steeds meer mensen onder de armoedegrens, een enorme golf aan faillissementen, salarissen die de lastenverzwaringen niet bijhouden, tekort aan huizen, robotisering voor de deur.
Oh wacht, slechte dingen liggen natuurlijk nooit aan de EU.... zoals de vrachtwagenchauffeurs en de bouwvakkers die hun banen zien verdwijnen naar Bulgaren en Polen...
Nee, ik gaf ook aan dat je voldoende geweld moet gebruiken.. anders werkt het niet. Dan kun je het maar 1 maximaal 2x proberen. Daarna ben je er niet meer toe instaat. Dus 5x proberen gaat niet lukken.YakuzA schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:58:
[...]
Dus als iderereen het gemiddeld 5x probeert dan heb je 0% tegen gehouden tegen enorme kosten. Goed plan
Zoals ik al aangaf je moet meer geweld gebruiken als Assad, anders blijft het toch aantrekkelijk om deze kant op te komen.
Overigens is dat voor GB gemakkelijker omdat zij een natuurlijke barrière hebben. Dus dat kan zijn waarom het voor hun wat makkelijker is om eruit te stappen.
[ Voor 12% gewijzigd door Cyberpope op 25-06-2016 15:02 ]
De EU is juist compleet verdeeld door de vluchtelingencrisis, en van een eerlijke verdeling van de lasten is geen sprake.Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:07:
[...]
Onzin. Zonder de EU hadden we helemaal geen wettelijke mogelijkheid om asielzoekers die hier aankloppen weg te sturen. Juist door de EU kunnen we asielzoekers eerlijker herverdelen. Zonder de EU zouden we "in onze maag zitten" met elke asielzoeker die hier door mensensmokkelaars terecht zouden komen. De zorg voor vluchtelingen is namelijk geregeld door VN-resoluties, daar heeft de EU niets mee te maken; en juist door de EU kunnen we stellen dat de EU als het ware één land is zodat we, net zoals je binnen een land met asielzoekers kunt schuiven, nu binnen de EU met asielzoekers kunnen schuiven.
Ja en omdat er sloten zijn is er geen inbraak meer... zelfde logicamatthijsln schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:40:

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Daar ben ik het zeker mee eens! Maar die Nederlandse onderlaag loopt dus nu tegen exact het zelfde probleem aan waar migranten en hun nakomelingen ook tegenaan lopen. Maar omdat het nu Nederlanders zijn, is het opeens wel een probleem dat aangepakt moet worden... Het probleem had al decennia geleden aangepakt moeten worden, toen "alleen" nog immigranten er last van hadden!Grotbewoner schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:58:
[...]
Ho ho, je ziet windmolens waar ze niet zijn. Ik heb nooit gezegd dat Polen niet mogen trucken in Nederland of dat automatisatie geen groot deel van de laagopgeleiden werkloos gaat maken.
Ik weet wel dat je mensen niet zo goed motiveert als je alleen maar stelt "bedankt, ga nu maar iets nuttigs leren". Het is niet zo makkelijk om oude mensen om te scholen. Al helemaal niet als ze laag opgeleid zijn.
Verwijderd
Wat een flauwekul. Is Zwitserland bestemming nummer 1? Heeft Australië die resolutie niet gezien dan?Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:39:
[...]
Als Nederland niet in de EU zou zitten dan zou het een veel aantrekkelijker target voor mensensmokkelaars zijn en zouden er dus nog meer vluchtelingen naar Nederland komen. Die wij volgens VN-resoluties die wij hebben ondertekend niet mogen weigeren.
[...]
Da's een mening, geen feit.Al zolang de mensheid bestaat is er migratie. Het is niet omdat we een paar lijntjes op een kaart trekken dat migratie opeens tegengehouden kan worden. Migratie is wat Nederland heeft gemaakt wat het nu is en het is dus klinkklare onzin om het Nederland van nu te willen beschermen door migratie tegen te gaan.
Omdat er, in plaats van echt samen te werken, alleen maar aan het eigen hachje wordt gedacht. Met als gevolg dat het VK nu dus opstapt. Als het echt een Europese UNIE was geweest, dan zou er nu geen Brexit zijn...andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:02:
[...]
De EU is juist compleet verdeeld door de vluchtelingencrisis, en van een eerlijke verdeling van de lasten is geen sprake.
De vraag was veel abstracter: welke gevolgen voorzie jij op onze welvaartsstaat met deze huidige stroom vluchtelingen. De punten die je zelf aansnijdt, ik zie dat niet opeens veranderen in vergelijking met de vorige stroom vluchtelingen uit diezelfde contreien.Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:58:
[...]
Maar is het de schuld van die vluchtelingen dat ze geen werk hebben? Veel vluchtelingen hebben nauwelijks een opleiding gehad en als ze wel een gedegen opleiding gehad dan zijn hun diploma's hier waardeloos, waardoor zelfs Syrische doktoren hier niet aan het werk mogen. Integratie moet van twee kanten komen. Denk je dat die vluchtelingen het leuk vinden dat ze in de bijstand zitten - dat ze dat voor de lol doen? Die willen ook gewoon productief zijn. Maar vaak duurt het jaren voordat ze een officiële status hebben en al die jaren mogen ze niets doen, niet eens een opleiding volgen. Als je er nu eens voor zorgt dat vluchtelingen die nog in procedure zijn al wel een opleiding van middelbaar niveau mogen volgen, zodat ze ook goed integreren en goed de taal leren en een geldig diploma op zak hebben, dan zullen er veel meer aan het werk kunnen.
[mbr]Ondertussen heeft het niets meer met de Brexit te doen. Zullen we weer eens on topic gaan?[/]
Het is inderdaad geen brexit discussie meer, maar weet zeker dat dit ook de discussiepunten waren die men tot een brexit heeft doen leiden.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Misschien weet je het nog niet, maar we hebben al voldoende doktoren in dit land. We hebben dan ook eigenlijk geen enkele behoefte aan ongeschoolde, niet geïntegreerde werknemers: we hebben zelf al 600.000 mensen die geen werk hebben, en boze tongen beweren dat we misschien wel 2 miljoen mensen zonder werk hebben. Het is maar welke rekenwijze je hanteert.Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:58:
[...]
Maar is het de schuld van die vluchtelingen dat ze geen werk hebben? Veel vluchtelingen hebben nauwelijks een opleiding gehad en als ze wel een gedegen opleiding gehad dan zijn hun diploma's hier waardeloos, waardoor zelfs Syrische doktoren hier niet aan het werk mogen. Integratie moet van twee kanten komen. Denk je dat die vluchtelingen het leuk vinden dat ze in de bijstand zitten - dat ze dat voor de lol doen? Die willen ook gewoon productief zijn. Maar vaak duurt het jaren voordat ze een officiële status hebben en al die jaren mogen ze niets doen, niet eens een opleiding volgen. Als je er nu eens voor zorgt dat vluchtelingen die nog in procedure zijn al wel een opleiding van middelbaar niveau mogen volgen, zodat ze ook goed integreren en goed de taal leren en een geldig diploma op zak hebben, dan zullen er veel meer aan het werk kunnen.
[mbr]Ondertussen heeft het niets meer met de Brexit te doen. Zullen we weer eens on topic gaan?[/]
Het uitdelen van verblijfsvergunningen aan kansarme vluchtelingen is economische en culturele zelfmoord.
Zwitserland is slecht bereikbaar en Zwitserland lapt nog meer de VN-resoluties aangaande vluchtelingen aan hun laars dan de EU, vandaar dat er zo weinig naar Zwitserland gaan. Het is niet omdat ze niet in de EU zitten dat ze geen aantrekkelijk land zijn voor vluchtelingen. Het is dat ze vluchtelingen onmenselijk behandelen - iets wat Nederland hopelijk niet zou doen als we niet in de EU zouden zitten.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:04:
Wat een flauwekul. Is Zwitserland bestemming nummer 1? Heeft Australië die resolutie niet gezien dan?
Evolutietheorie is zeker ook slechts een mening? Hou nou eens op.Da's een mening, geen feit.
Klopt een groot deel van de leave voters heeft sovereignty als belangrijk punt.. oftewel UK moet baas over eigen belangen zijn zonder EU invloed.. best wel een egocentrisch point of view IMHO..Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:04:
[...]
Omdat er, in plaats van echt samen te werken, alleen maar aan het eigen hachje wordt gedacht. Met als gevolg dat het VK nu dus opstapt. Als het echt een Europese UNIE was geweest, dan zou er nu geen Brexit zijn...
En dan kun je in de ontkenningsfase blijven, of je aan de realiteit aanpassen. Blijven vasthouden aan een droom, in plaats van datgene te doen wat ons welvaart brengt.Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:04:
[...]
Omdat er, in plaats van echt samen te werken, alleen maar aan het eigen hachje wordt gedacht. Met als gevolg dat het VK nu dus opstapt. Als het echt een Europese UNIE was geweest, dan zou er nu geen Brexit zijn...
Maar het uitdelen van verblijfsvergunningen aan kansarme vluchtelingen is iets waartoe wij verplicht zijn volgens door ons geratificeerde VN-resoluties. Dat heeft 0,0 niets nada niente met de EU te maken.andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:06:
[...]
Misschien weet je het nog niet, maar we hebben al voldoende doktoren in dit land. We hebben dan ook eigenlijk geen enkele behoefte aan ongeschoolde, niet geïntegreerde werknemers: we hebben zelf al 600.000 mensen die geen werk hebben, en boze tongen beweren dat we misschien wel 2 miljoen mensen zonder werk hebben. Het is maar welke rekenwijze je hanteert.
Het uitdelen van verblijfsvergunningen aan kansarme vluchtelingen is economische en culturele zelfmoord.
Mmm... als ik in de geschiedenisboeken kijkt, zie ik toch een enorme historie van migratie. Van de grote volksverhuizingen reeds van voor christus, via het ontstaan van kolonieen (America, Australie) tot de vluchtelingenstromingen van dit moment. Dus dat zijn wel feiten en geen meningen.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:04:
Da's een mening, geen feit.
Maar ik ben wel benieuwd om te horen waarom jij denkt dat deze trends die we de hele geschiedenis zien, nu niet meer voor zouden komen.
Dit heb ik je nu al een paar keer zien posten, maar is niet helemaal waar. We hebben onszelf daar toe verplicht via die verdragen, maar er is niemand (buiten de EU) die ons op de vingers tikt als we ons er niet aan houden. We kunnen met dat verdrag gewoon onze billen afvegen en daarna onze schouders er over ophalen. Dat is buiten de EU makkelijker als binnen de EU. Dat is zeker.Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:10:
[...]
Maar het uitdelen van verblijfsvergunningen aan kansarme vluchtelingen is iets waartoe wij verplicht zijn volgens door ons geratificeerde VN-resoluties. Dat heeft 0,0 niets nada niente met de EU te maken.
De vraag is of dat moreel en humanitair wenselijk is.
[ Voor 40% gewijzigd door Cyberpope op 25-06-2016 15:16 ]
Sinds wanneer is dat egoïsme? Als het er op aan komt, kan een mens voor zichzelf en hooguit zijn gezin zorgen. Via staatbelastingen zorgen we voor de andere mensen in een land, mensen die je veelal niet kent. En daar houdt het terecht wel zo'n beetje op.ToolkiT schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:08:
[...]
Klopt een groot deel van de leave voters heeft sovereignty als belangrijk punt.. oftewel UK moet baas over eigen belangen zijn zonder EU invloed.. best wel een egocentrisch point of view IMHO..
Weet je wat egoïsme is? Je eigen zin doordrijven met de portemonnee van de ander in je hand.
Is dat niet wat het VK al aan het doen is sinds ze zijn toegetreden tot de EU? Status aparte, geen Euro... Lekker hun eigen ding blijven doen en van twee walletjes blijven eten.andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:14:
Weet je wat egoïsme is? Je eigen zin doordrijven met de portemonnee van de ander in je hand.
Het VK stond eigenlijk maar half in de EU. De keuze was nu: IN of OUT, en ze hebben OUT gekozen. Prima. Don't let the door hit you on the way out.
Ik deel deze gevoelens ook aangezien ik zelf ook niet heel hoog op de socio-economische ladder sta, alleen ik zie de connectie niet waarom dit de schuld van de EU is?andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:58:
[...]
En daar redden we het niet mee.
De EU beloofde ons op de eerste plaats vrede en dat is ze tot nu toe ook gelukt.
Het afbrokkelen van rechten en de groeiende ongelijkheidis in mijn optiek eerder te wijten aan de lokale politiek ("Den Haag") en de machtsverhouding ondernemer / vakbond, dan bij de EU en open grenzen.
De problemen die jij opnoemt spelen trouwens in de hele westerse wereld dus zijn niet uniek aan de EU gerelateerd.
Xenofoob?Als er 1 land zwicht onder de last van economische vluchtelingen is het de VK wel. Daar is niks xenofoob aan. Het land kan gewoon niet méér aan.Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:20:
Het VK is trouwens de afgelopen jaren al steeds xenofober geworden. Ik heb een Zuid-Afrikaanse collega, zij heeft gewoon een Nederlandse verblijfsvergunning en dat is derhalve ook een verblijsfvergunning voor de EU en een verblijfsvergunning voor het Schengen-gebied. Bovendien behoort Zuid-Afrika tot de Britse Commonwealth. Ze had dus ook nooit problemen om naar Engeland te reizen (ze moest voor haar werk regelmatig naar Manchester). Tot ze op een gegeven moment werd tegengehouden en teruggestuurd. Ze moest een visum hebben. WTF? Ze heeft een paspoort dat toebehoort aan de Commonwealth, en een EU/Schengen verblijfsvergunning - dus DRIE verdragen die regelen dat ze vrij het Verenigd Koninkrijk in mag en daar mag werken. Maar toch mocht ze er opeens niet meer in.
Ik zei egocentrish.... Wikipedia: Egocentrismeandreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:14:
[...]
Sinds wanneer is dat egoïsme? Als het er op aan komt, kan een mens voor zichzelf en hooguit zijn gezin zorgen. Via staatbelastingen zorgen we voor de andere mensen in een land, mensen die je veelal niet kent. En daar houdt het terecht wel zo'n beetje op.
En waar is dit op gebasseerd?andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:17:
[...]
Xenofoob?Als er 1 land zwicht onder de last van economische vluchtelingen is het de VK wel. Daar is niks xenofoob aan. Het land kan gewoon niet méér aan.
Wat een klinkklare onzin is dat, zeg.andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:17:
Xenofoob?Als er 1 land zwicht onder de last van economische vluchtelingen is het de VK wel. Daar is niks xenofoob aan. Het land kan gewoon niet méér aan.
De wereld heeft 7 miljard inwoners. Als wij allemaal zouden leven als Amerikanen, zou de aarde slechts zo'n 2 miljard inwoners kunnen bedruipen. Als we allemaal zo leven als Somaliërs, 20 miljard.
Wij hier in Europa hebben het verschrikkelijk goed. Het is gewoon onzin dat "er niet meer bij kan". Wij verbruiken veel meer resources dan "ons eerlijk deel" is.
En ik had het over iemand die al tientallen jaren in Nederland woont en gewoon een zo goed als permanente verblijfsvergunning heeft, die even voor een weekje naar Engeland ging om daar voor dezelfde werkgever als waar ze in Nederland werkt wat werk te doen. Wat heeft dat te maken met vluchtelingen?
[ Voor 18% gewijzigd door Mx. Alba op 25-06-2016 15:22 ]
oke.. stel ik voor dat je stem meetelt naarmate je meer belasting betaald. Want dat is eigenlijk wat je voorstelt?andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:14:
Denk als je die redenatie zou volgen bij het referendum van donderdag, we geen Brexit gehad zouden hebben. Hoog opgeleid (= hoger inkomen) wilde vooral geen Brexit. Is dat wat je wil?
Of wil je vooral naar beneden trappen wat onder jou op de ladder staat?
Pardon? dat was juist weerlegt. Dat juist al die migranten meer bijdragen aan het VK als ze kosten.andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:17:
[...]
[ Voor 24% gewijzigd door Cyberpope op 25-06-2016 15:21 ]
De ironie is dat het probleem juist is dat ze out stemmen omdat ze vinden dat ze niet genoeg invloed hebben..Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:15:
[...]
Is dat niet wat het VK al aan het doen is sinds ze zijn toegetreden tot de EU? Status aparte, geen Euro... Lekker hun eigen ding blijven doen en van twee walletjes blijven eten.
Terwijl ze al een van de beste deals van de EU hebben.. ik snap het echt niet.. en heel veel mensen van mijn omgeving ook niet..
Je zou ze kunnen uit zetten.Is het vanzelf afgelopen.En naar die vluchtelingen verdragen moet dan maar eens gekeken worden.Want NL gaat tenonder als het zo doorgaat.Zelfs Rutte heeft een Syrisch paspoort.Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:48:
[...]
*Proest* en hoe wil jij mensen gaan tegenhouden die in het donker door het bos bij Enschede, Arnhem of Nijmegen door mensensmokkelaars de grens over worden gesmokkeld? Wil je elke vrachtwagen en elke auto en elke boot die Nederland binnenkomt 100% gaan controleren? Nee, dat zal goed zijn voor de Nederlandse handelseconomie.
Ja want het is internationaal een supergoed idee om verdragen te sluiten en je daar dan vervolgens niet aan te houden, natuurlijk...Cyberpope schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:12:
Dit heb ik je nu al een paar keer zien posten, maar is niet helemaal waar. We hebben onszelf daar toe verplicht via die verdragen, maar er is niemand (buiten de EU) die ons op de vingers tikt als we ons er niet aan houden. We kunnen met dat verdrag gewoon onze billen afvegen en daarna onze schouders er over ophalen. Dat is buiten de EU makkelijker als binnen de EU. Dat is zeker.
De vraag is of dat moreel en humanitair wenselijk is.

Flauwekul. Zwitserland vangt veel meer vluchtelingen op dan Nederland en menig ander EU-land. Noorwegen ook, trouwens: bron (sorteer op "Natives per refugee").Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:08:
Zwitserland is slecht bereikbaar en Zwitserland lapt nog meer de VN-resoluties aangaande vluchtelingen aan hun laars dan de EU, vandaar dat er zo weinig naar Zwitserland gaan.
Het enige (!) EU-land dat meer vluchtelingen opneemt dan Zwitserland is Zweden. Dat heeft puur te maken met intern beleid, en niets met "bereikbaarheid". Het is niet alsof Zweden vanuit het middenoosten makkelijker te bereiken is dan Nederland.
Er komt een moment dat je moet nadenken of dat verdrag nog wel wenselijk is.In elke stad staat zowat een AZC. En denk maar niet dat die mensen terug gaan.Die worden een partijtje in de watten gelegd.Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:20:
[...]
Ja want het is internationaal een supergoed idee om verdragen te sluiten en je daar dan vervolgens niet aan te houden, natuurlijk...
Excuses, ik had een beetje gegoogled en vond bronnen dat Zwitserland bijvoorbeeld geld afpakt van vluchtelingen en dat er maar een handjevol Syriërs naar Zwitserland waren gegaan.Soultaker schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:22:
[...]
Flauwekul. Zwitserland vangt veel meer vluchtelingen op dan Nederland en menig ander EU-land. Noorwegen ook, trouwens: bron (sorteer op "Natives per refugee").
Het enige (!) EU-land dat meer vluchtelingen opneemt dan Zwitserland is Zweden. Dat heeft puur te maken met intern beleid, en niets met "bereikbaarheid". Het is niet alsof Zweden vanuit het middenoosten makkelijker te bereiken is dan Nederland.
Dat zeg ik niet. Het is stijlloos, dom en kort termijn denken. Nog los van dat je je hele menselijkheid te grabbel gooit..Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:20:
[...]
Ja want het is internationaal een supergoed idee om verdragen te sluiten en je daar dan vervolgens niet aan te houden, natuurlijk...
Maar ik kan niet ontkennen dat als we uit de EU stappen het een stuk makkelijker wordt om dit soort verdragen aan je laars te lappen, terwijl je voor de buitenwereld de schijn ophoudt dat je er wel aan houdt. Kijk naar Australië. Immers er is dan geen orgaan meer dat je ter verantwoording kan roepen.
Elke Pool of Bulgaar die hier werkt, betekent een Nederlandse werkeloze. Zie vrachtwagenchauffeurs en bouwvakkers.Mant schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:16:
[...]
Ik deel deze gevoelens ook aangezien ik zelf ook niet heel hoog op de socio-economische ladder sta, alleen ik zie de connectie niet waarom dit de schuld van de EU is?
De EU beloofde ons op de eerste plaats vrede en dat is ze tot nu toe ook gelukt.
Het afbrokkelen van rechten en de groeiende ongelijkheidis in mijn optiek eerder te wijten aan de lokale politiek ("Den Haag") en de machtsverhouding ondernemer / vakbond, dan bij de EU en open grenzen.
De problemen die jij opnoemt spelen trouwens in de hele westerse wereld dus zijn niet uniek aan de EU gerelateerd.
Er is een tekort aan huizen, wat de prijzen opdrijft.
Meer werkelozen betekent meer uitkeringen, wat de lasten opdrijft. Dat gaat ten koste van de binnenlandse economie, waardoor de werkeloosheid verder stijgt.
Onze pensioenen lijden onder de geldpolitiek van de EU.
Wij zijn de grootste netto betaler, wat ten koste gaat van onze binnenlandse economie.
Een deel van wat wij afdragen krijgen we terug in de vorm van subsidies, want in Brussel weten ze beter hoe wij ons geld moeten besteden dan wij zelf?
Dus ja, de EU heeft veel invloed op onze afkalvende welvaart.
Waarheen uitzetten dan? Terug naar Syrië? Naar België of Duitsland - wat dan EU-landen zijn maar Nederland niet? Nog afgezien van het feit dat we dus VN-resoluties hebben getekend waarin staat dat we ze niet mogen uitzetten.kobus71 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:20:
[...]
Je zou ze kunnen uit zetten.Is het vanzelf afgelopen.En naar die vluchtelingen verdragen moet dan maar eens gekeken worden.Want NL gaat tenonder als het zo doorgaat.Zelfs Rutte heeft een Syrisch paspoort.
Bulshit!andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:17:
[...]
De economische migranten (zoals ik!) leveren de staat juist netto meer op dan de kosten zijn. (zie ToolkiT in "\[23 juni 2016] Brexit: 52% leave, 48% remain")
Probleem is dat de staat op veel plekken de zaakjes gewoon slecht op orde heeft..
Weet je trouwens hoe groot de bevolkingsgroei door EU migranten is? Neem het getal wat je denkt en open dan deze link...
http://politicalscrapbook...-about-the-eu-referendum/
andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:24:
[...]
Elke Pool of Bulgaar die hier werkt, betekent een Nederlandse werkeloze.

Tuurlijk...
Ja ja een tentenkamp bij Nijmegen is iemand "in de watten leggen". Weet je wel waar je het überhaupt over hebt?kobus71 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:23:
[...]
Er komt een moment dat je moet nadenken of dat verdrag nog wel wenselijk is.In elke stad staat zowat een AZC. En denk maar niet dat die mensen terug gaan.Die worden een partijtje in de watten gelegd.
Goed, dan moet je er misschien over nadenken om dat VN-verdrag op te zeggen. Gooi het in de groep, zou ik zeggen. Ik wens je veel succes.
Je haalt het milieu erbij om te bewijzen dat VK xenofoob is? En het lot van 1 persoon op het vliegveld?Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:19:
[...]
Wat een klinkklare onzin is dat, zeg.
De wereld heeft 7 miljard inwoners. Als wij allemaal zouden leven als Amerikanen, zou de aarde slechts zo'n 2 miljard inwoners kunnen bedruipen. Als we allemaal zo leven als Somaliërs, 20 miljard.
Wij hier in Europa hebben het verschrikkelijk goed. Het is gewoon onzin dat "er niet meer bij kan". Wij verbruiken veel meer resources dan "ons eerlijk deel" is.
En ik had het over iemand die al tientallen jaren in Nederland woont en gewoon een zo goed als permanente verblijfsvergunning heeft, die even voor een weekje naar Engeland ging om daar voor dezelfde werkgever als waar ze in Nederland werkt wat werk te doen. Wat heeft dat te maken met vluchtelingen?
Kom op zeg, wel bij de les blijven.
Dat is wat ik zeg.Die VN verdragen moeten we heroverwegen.En ze terug sturen naar de landen waar ze vandaan komen.Echte oorlogsvluchtelingen kunnen blijven ten tijde de oorlog.Maar zelfs Rutte heeft een Syrisch paspoort.Tussen de migranten/vluchtelingen zitten een hoop noord-Afrikanen die uit landen komen waar helemaal geen oorlog is.Stuur die meteen terug.En dan nog al die Albanezen en gasten uit Eritrea, terug sturen, we kunnen niet de hele wereld hier opvangen.Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:25:
[...]
Waarheen uitzetten dan? Terug naar Syrië? Naar België of Duitsland - wat dan EU-landen zijn maar Nederland niet? Nog afgezien van het feit dat we dus VN-resoluties hebben getekend waarin staat dat we ze niet mogen uitzetten.
Tja want als Rafal de Pool hier niet was komen werken dan had Hendrik (die niet eens MBO heeft gehaald) in plaats van Rafal Transformatoren kunnen doorrekenen...andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:24:
[...]
Elke Pool of Bulgaar die hier werkt, betekent een Nederlandse werkeloze. Zie vrachtwagenchauffeurs en bouwvakkers.
Er is een tekort aan huizen, wat de prijzen opdrijft.
Meer werkelozen betekent meer uitkeringen, wat de lasten opdrijft. Dat gaat ten koste van de binnenlandse economie, waardoor de werkeloosheid verder stijgt.
Onze pensioenen lijden onder de geldpolitiek van de EU.
Wij zijn de grootste netto betaler, wat ten koste gaat van onze binnenlandse economie.
Een deel van wat wij afdragen krijgen we terug in de vorm van subsidies, want in Brussel weten ze beter hoe wij ons geld moeten besteden dan wij zelf?
Dus ja, de EU heeft veel invloed op onze afkalvende welvaart.

Zoek eens eerst wat cijfers op voordat je dit soort lulkoek zit te verspreiden.
Nee, wij kunnen niet de hele wereld ontvangen. Maar juist dankzij de EU kunnen we afspraken maken over een eerlijke herverdeling van de vluchtelingenstroom. Als het ieder land voor zich is, gaat dat nooit lukken - zelfs binnen de EU lukt dat niet echt, moet je nagaan zonder.kobus71 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:28:
[...]
Dat is wat ik zeg.Die VN verdragen moeten we heroverwegen.En ze terug sturen naar de landen waar ze vandaan komen.Echte oorlogsvluchtelingen kunnen blijven ten tijde de oorlog.Maar zelfs Rutte heeft een Syrisch paspoort.Tussen de migranten/vluchtelingen zitten een hoop noord-Afrikanen die uit landen komen waar helemaal geen oorlog is.Stuur die meteen terug.En dan nog al die Albanezen en gasten uit Eritrea, terug sturen, we kunnen niet de hele wereld hier opvangen.
OOo, je wil de oost_EU landen opleggen om die mensen op te nemen.Dat willen ze niet, met goede reden.Nu wil Brussel deze landen boetes opleggen.Nou lekker, beetje dictator stijl zou ik zeggen.Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:30:
[...]
Nee, wij kunnen niet de hele wereld ontvangen. Maar juist dankzij de EU kunnen we afspraken maken over een eerlijke herverdeling van de vluchtelingenstroom. Als het ieder land voor zich is, gaat dat nooit lukken - zelfs binnen de EU lukt dat niet echt, moet je nagaan zonder.
Kun je dat onderbouwen. De meeste ondernemers die ik kan, kunnen slecht goed nederlands personeel vinden nameljik. Zelfs als ze dat willen.andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:24:
[...]
Elke Pool of Bulgaar die hier werkt, betekent een Nederlandse werkeloze. Zie vrachtwagenchauffeurs en bouwvakkers.
Gok dat ASML het ook niet met je eens is overigens.
Zeker, maar dat ligt niet aan de migratie. Dat is al veel langer aan de gang en ook specifiek voor regio's. In de krimp regio's doet dit fenoneem zich niet voor.Er is een tekort aan huizen, wat de prijzen opdrijft.
Moah.. als je kijkt naar het percentele deel van ons BNP dat naar de sociale welvaartstaat gaat is dat sinds de jaren 80 alleen maar gedaald. We hebben er niet meer voor over, maar dat is iets anders als we het niet kunnen betalen of dat dit negatief werkt op onze economie.Meer werkelozen betekent meer uitkeringen, wat de lasten opdrijft. Dat gaat ten koste van de binnenlandse economie, waardoor de werkeloosheid verder stijgt.
Totale onzin. Maar jij stelt dus onderbouw het eens.Onze pensioenen lijden onder de geldpolitiek van de EU.
Dit is de kern van het verhaal en dat is waarde oordeel. Lees de discussie dus Bill Gates en Pickatty er maar op na. Goed startpuntEen deel van wat wij afdragen krijgen we terug in de vorm van subsidies, want in Brussel weten ze beter hoe wij ons geld moeten besteden dan wij zelf?
Kortom afgezien van het laatste punt, net zo veel FUD als in de brexit campagne is uitgespuugd.
Niet het milieu, maar resources. Olie, gas, metalen, water, energie. Wij gebruiken hier veel meer dan onze "fair share". Als je zegt "er kunnen er niet meer bij" dan zeg je eigenlijk: "er kunnen er niet meer bij zonder iets van ons enorme privilege op te geven". Dat je een bedelaar niet €1 kunt geven omdat je dan nog maar €999 over hebt.andreetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:27:
[...]
Je haalt het milieu erbij om te bewijzen dat VK xenofoob is? En het lot van 1 persoon op het vliegveld?
Kom op zeg, wel bij de les blijven.
Je vergeet dat deze mensen niet hier komen om tijdelijk te vluchten vooroorlogsgeweld, maar om hier een bestaan op te bouwen.Mx. Alba schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:27:
[...]
Ja ja een tentenkamp bij Nijmegen is iemand "in de watten leggen". Weet je wel waar je het überhaupt over hebt?
Goed, dan moet je er misschien over nadenken om dat VN-verdrag op te zeggen. Gooi het in de groep, zou ik zeggen. Ik wens je veel succes.
Werk hebben wij hier niet te bieden, maar wel uitkeringen. In het verleden had 60% van de Syrische immigranten na 15 jaar verblijf in Nederland nog steeds geen werk, bij Somaliërs ligt het op 70%. En die getallen worden, met 600.000 werkeloze Nederlanders en de robotisering voor de deur, in de toekomst nog dramatischer.
Tel erbij op dat onze verzorgingsstaat afkalft want onbetaalbaar, het land al overvol is, we allerlei dure milieuwensen hebben, de binnenlandse economie slecht draait, er veel bedrijven failliet gaat, de vluchtelingen slecht integreren en de gezondheidszorg onbetaalbaar wordt, dan besef je dat elke nieuwe werkeloze er 1 te veel is.
Ik zei eerlijke herverdeling... Als jij het eerlijk vindt om een land waarmee het economisch heel slecht gaat een heleboel vluchtelingen op te dringen, dan is dat jouw mening, niet die van mij.kobus71 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:31:
[...]
OOo, je wil de oost_EU landen opleggen om die mensen op te nemen.Dat willen ze niet, met goede reden.Nu wil Brussel deze landen boetes opleggen.Nou lekker, beetje dictator stijl zou ik zeggen.
Dit topic is gesloten.
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.
Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.
Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.