Brexit en de Britse politiek Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 109 Laatste
Acties:
  • 417.585 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:40
Reactie van het EU bestuur:

'Van het Verenigd Koninkrijk verwachten we de beslissing van het Britse volk zo spoedig mogelijk uit te voeren, hoe pijnlijk de gebeurtenis ook worden zal. Iedere vertraging zal bijdragen aan onzekerheid. Er is regelgeving om dit op een ordentelijke wijze te begeleiden, artikel 50 van het verdrag van de Europese Unie voorziet ons van een procedure om de Unie te verlaten. Het Verenigd Koninkrijk blijft lid tot deze procedure ten einde is.

Er zal geen nieuwe onderhandeling plaatsvinden over de voorwaarden van het lidmaatschap van de Europese Unie. Wat betreft de betrekkingen tussen het Verenigd Koninkrijk en de EU hopen we in de toekomst hechte bondgenoten te blijven.'

Ze hebben wel een punt. Wil je weg, ga dan weg en niet eerst nog lopen vertragen. Zo kom je niet overtuigend over. En graag de subsidie voor projecten in Birmingham, Schotland en Noord-Ierland stopzetten zo snel als dat mogelijk is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Silversin schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:35:
Ik moet wel zeggen dat Putin de grote winnaar is. Door zijn toedoen in Oekranie en Syrie, is het gelukt Europa goed te verzieken :P
Dit heeft Europa volledig aan zichzelf te danken!
De EU was niet verplicht zich te mengen in Ukraine vs Rusland. Dat was onze zaak helemaal niet. Maar die eeuwige expansiedrang gaat in de geschiedenis wel vaker mis! Zie de Romeinen, zie het Derde rijk... Meer meer en meer willen, groter en groter willen worden terwijl je bevolking dat helemaal niet wil!

Vluchtelingen hadden we in de regio zelf moeten helpen, niet hier... Dan krijg je er alleen maar meer en meer, totdat het te veel is...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Virtuozzo schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:26:
[...]
Dat wisten we al lang. Het daadwerkelijke effect van dit referendum is een heel simpele observatie. Zelfs op deze niveau's zijn landen, hun bevolkingen en regeringen extreem kwetsbaar voor verdeling in beeldvorming en de effecten van het niet investeren in het voorkomen van interne breuklijnen. Zelfs op deze niveau's zijn er geen effecten te bewerkstelligen ten aanzien van daadwerkelijke invloed op patronen (als negatief gezien).

Bruut gesteld: een brexit geeft juist die groepen en belangen - welke een EU net als individuele lidstaten richtingen uitdrijven welke mensen als ongewenst zien - het signaal dat vanuit de consistent groeiende verwevenheid keuzes als deze volslagen irrelevant zijn. Ik vraag me af wanneer mensen in Nederland dit door gaan krijgen, bij de oosterburen was het bij die Zeit en der Spiegel al een uitermate harde en zorgwekkende conclusie.

Het enige effect van dit soort situaties is een polarisatieproces van politieke marketing en sociaal-demografische segregatie. Niets meer, niets minder.
Keyword was eigenlijk "sneller".
Uiteindelijk wordt de mening van menig Europeaan gevormd door 1 of twee negatieve punten. Dit hoor je naar mijn mening met 100 postieve veranderingen te kunnen verslaan maar eigenlijk hoor je weinig over de positieve punten over Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Dat is alleen wat ze afdroegen. Zet je er ook even bij hoeveel de Britten ontvingen aan subsidies? Dan gaat die 53 miljoen per week aardig hard richting nul (en misschien ontvingen ze wel meer dan dat ze betaalden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Señor Sjon schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:37:
Op zich vind ik het wel een laffe daad van Cameron om nu op te stappen. Hij heeft immers het referendum jaren geleden al aangekondigd. Het is wel heel makkelijk om op te stappen als de uitslag je niet zint.
Ik snap werkelijk niet hoe mensen hier blijkbaar liever zien dat iemand een taak uit moet gaan voeren waar hij niet achter staat 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 12:59
Ik moet wel zeggen dat Putin de grote winnaar is. Door zijn toedoen in Oekranie en Syrie, is het gelukt Europa goed te verzieken :P
In elk geval de lachende derde, net als Turkije. De EU heeft had al te weinig overtuigingskracht (niet politiek en niet offensief/defensief) en dat is sinds vandaag helaas nog een grote stap achteruit gegaan.

Jammer, the allies have left us behind this time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
.oisyn schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:39:
[...]

Ik snap werkelijk niet hoe mensen hier blijkbaar liever zien dat iemand een taak uit moet gaan voeren waar hij niet achter staat 8)7
Dan moet je niet in de politiek gaan imo.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nog geen 5 uur na de winst, komt het Leave kamp terug op zijn leugens
https://twitter.com/GMB/status/746218028195426305
Over kiezersbedrog gesproken

[ Voor 63% gewijzigd door eL_Jay op 24-06-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
simplicidad schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:36:

[...]
Ik vind dat van UKIP anders wel straffer "men wil vrije handelsakkoorden en toegang tot de EU markt zonder taksen". Hoe gaan ze dat bewerkstelligen?
Niet. Kijk naar de achtergronden van de voormannen van die groep, het zal snel duidelijk worden waar hun belangen liggen.

Ik denk dat het van groot belang is voor dit onderwerp om de marketing, de beeldvorming, er af te halen en te letten op gekoppelde belangen. De enige strata waar consequenties van dit alles mogelijk zijn zien we juist binnen die segmenten van het VK (demografie, interne economie) waar men voor een Brexit gestemd heeft. Oude industriële sectoren, ouderen, segmenten van verregaande afhankelijkheden en ondersteuning - segmenten waar traditioneel in het VK na alle aftrek van demagogie de rekening op afgeschreven wordt.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Op zich vind ik het wel een laffe daad van Cameron om nu op te stappen. Hij heeft immers het referendum jaren geleden al aangekondigd. Het is wel heel makkelijk om op te stappen als de uitslag je niet zint.
Hij had gehoopt dat het Remain zou winnen, en daarmee de groei van UKIP in de kiem te smoren. Er is weinig reden voor hem om te blijven om beleid uit te voeren waar hij tegen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tehh schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:38:
[...]

Dat is alleen wat ze afdroegen. Zet je er ook even bij hoeveel de Britten ontvingen aan subsidies? Dan gaat die 53 miljoen per week aardig hard richting nul (en misschien ontvingen ze wel meer dan dat ze betaalden).
Na Thatcher en ook de nog niet ingevoerde door Cameron binnengehaalde voordelen zit de VK er een stuk beter voor dan de andere grote landen.
kamstra schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:34:
En t 2e Schotse referendum wordt zo goed als aangekondigd.

Nice.
Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2016/06/24/293549/864x486.jpg

Een van de argumenten van de niet-afscheiders was ook "we zitten toch allebei in de EU"

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 24-06-2016 12:41 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Señor Sjon schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:39:
[...]

Nee, want het is ook duidelijk een stem tegen de regering. En dan moet je als regering gewoon je verantwoordelijkheid nemen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:39:
[...]

Je wordt in de politiek gekozen voor je ideeën. Als het volk vervolgens zegt dat de ideeën niet compatibel zijn dan is de enige juist oplossing om op te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 17:00

Ryan1981

Je ne sais pas

eL_Jay schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:39:
Nog geen 5 uur na de winst, komt het Leave kamp terug op zijn leugens
https://twitter.com/GMB/status/746218028195426305[video]
Over kiezersbedrog gesproken
Ik had die eerder ook al gepost idd, die bus is echt een zeer mooi voorbeeld van hoe de media en de mensen met macht de rest beinvloeden om hun zin te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Lol, die Johnson heeft humor:

Dit betekent niet dat het Verenigd Koninkrijk minder verenigd zal zijn. Ook niet dat het minder Europees zal zijn. We kunnen niet de rug afwenden van Europa.

Dat Verenigd Koninkrijk is nu minder verenigd dan gisteren. En wat wil hij nu met Europa?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ryan1981 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:41:
[...]

Ik had die eerder ook al gepost idd, die bus is echt een zeer mooi voorbeeld van hoe de media en de mensen met macht de rest beinvloeden om hun zin te krijgen.
Tsja, feitelijk gezien is het wellicht kiezersbedrog, maar als je hier echt in geloofde moet je ook bij jezelf te rade gaan. Natuurlijk gaat dat geld niet naar de NHS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
.oisyn schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:40:
[...]

Nee, want het is ook duidelijk een stem tegen de regering. En dan moet je als regering gewoon je verantwoordelijkheid nemen.
Precies, hij gaat weg omdat hij verloren heeft. Niet omdat hij het er niet mee eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Niets, hij wil wonen in Downing Street 10.
(Tot niet al te lang geleden was hij pro-EU. Z'n draai heeft puur politieke motieven).

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 24-06-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 21:20
rookie no. 1 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:39:
[...]

In elk geval de lachende derde, net als Turkije. De EU heeft had al te weinig overtuigingskracht (niet politiek en niet offensief/defensief) en dat is sinds vandaag helaas nog een grote stap achteruit gegaan.

Jammer, the allies have left us behind this time.
Erdogan was een paar dagen geleden ook al aan het dreigen over een soortgelijk referendum over toetreding, en mocht er tegen gestemd worden alle grenzen open te gooien.

Wat een bende, de EU wordt echt slecht bestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Daar hadden de Europese leiders Putin niet voor nodig.
Dat kunnen ze zelf veel beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

RoD schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:42:
[...]

Tsja, feitelijk gezien is het wellicht kiezersbedrog, maar als je hier echt in geloofde moet je ook bij jezelf te rade gaan. Natuurlijk gaat dat geld niet naar de NHS.
mee eens, ik denk dat dit ook een heel mooi voorbeeld is van hoe "gevaarlijk" een referendum kan zijn als er geen bron van informatie is die 100% betrouwbaar is en zo objectief mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:51
quote ;
Zelf heeft de bankier ook voor 'out' gestemd. "Nu kunnen we weer gaan onderhandelen met Brussel, want ik wil best blijven, maar onder betere voorwaarden."

Dit is dus het idee dat ze daar hebben. Als het al niet waar was zou je denken dat ze in het VK op een eiland wonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:04

wontcachme

You catch me? No you wont

En dan in dat NOS stukje ook deze alinea:
Wel zegt Farage dat er geld over zal blijven, zo'n 10 miljard per jaar, oftewel 192 miljoen per week. "Dat is vrij beschikbaar geld dat we kunnen besteden aan de gezondheidszorg, onderwijs of wat dan ook."
Hij vergeet alleen dat ze daar ook alle weggevallen subsidies mee moeten gaan opvangen. Of hebben boeren die nu opeens niet meer nodig?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
caanova1984 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:38:
[...]

Keyword was eigenlijk "sneller".
Denk toch echt dat de politiek positieve marketing mist.
Uiteindelijk wordt de mening van menig Europeaan gevormd door 1 of twee negatieve punten. Dit hoor je naar mijn mening met 100 postieve veranderingen te kunnen verslaan maar eigenlijk hoor je weinig over de positieve punten over Europa
Politiek en marketing zijn enkel compatibel voor doelstellingen van gebruik voor behartiging. Bruut gesteld: selectieve belangenbehartiging. Kijk je op strategische niveau's dan is het snel duidelijk dat er a) geen "politiek" als integraal geheel of domein is en b) dat wat er is per definitie niet in staat is om om deze terreinen discussies te voeren in balans met marketing.

Dit is wat ik al eerder aangaf, en wat burgers klaarblijkelijk niet willen accepteren: politiek is niet iets wat op afstand staat, maar het uitvloeisel van hun eigen gedrag & keuzes, waarbij consistente controle op en participatie in vereist is. De "politiek" kan met dit soort zaken en methodes niet concurreren, sterker nog, het kan dergelijke debatten (wat het niet echt zijn) nooit "winnen".

Het kan enkel inzetten op het voorkomen van ontstaat van omstandigheden waarin dit soort breuklijnen op kunnen treden. Dat is echter geen kwestie van politiek, maar van burgers zelf. Zij bepalen dit tenslotte. Zij bepalen of dat uitvloeisel op afstand komt te staan en dus vreemde dingen gaat doen, of niet.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dit was ook een Vote of No Confidence in the premier. Hij heeft zijn eieren in de Remain mand gelegd, dan is hij te beschadigd om nu nog door te gaan.

Laat de puinhoopveroorzakers van Leave de rommel ook maar opruimen. Dan kunnen ze niet popie jopie blijven, nu zijn het figuren a la Wilders die geen verantwoordelijkheid willen dragen.

En je weet ook wat er zal gebeuren als hij aanblijft: hij krijgt de schuld van alles, de Leave-populisten zullen mooi weer blijven spelen. Geef de mensen maar waar ze voor stemmen, dan worden ze er ook zelf het slachtoffer van. Alleen jammer van de 48% onschuldige slachtoffers ;)

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 24-06-2016 12:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
anandus schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:42:
[...]
Niets, hij wil wonen in Downing Street 10.
Hij heeft nu ook al gezegd dat ie geen reden ziet artikel 50 in werking te stellen. Wat ben je dan een loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ryan1981 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:44:
[...]

mee eens, ik denk dat dit ook een heel mooi voorbeeld is van hoe "gevaarlijk" een referendum kan zijn als er geen bron van informatie is die 100% betrouwbaar is en zo objectief mogelijk is.
Er waren zat 'betrouwbare' bronnen. Allerlei onafhankelijke instituties die een analyse hebben gemaakt. Die werden alleen afgewimpeld met het argument dat 'het gaat om Britten, en Britten zijn sterk en kunnen het wel redden, want dat konden ze in het verleden ook.'

Zoals Gove zei (parafrase) "I am not asking the British public to trust me, I am asking them to trust themselves".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Lekker Ventje schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:47:
[...]

Hij heeft nu ook al gezegd dat ie geen reden ziet artikel 50 niet in werking te stellen. Wat ben je dan een loser.
Daarmee bedoelt hij dus dat het in werking kan worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maartend schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:48:
[...]

Daarmee bedoelt hij dus dat het in werking kan worden gezet.
Dank je, dat was precies hoe ik het las en snapte zijn reactie dan ook niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Foutje, Johnson zegt dat hij geen reden ziet om artikel 50 in werking te stellen. Ik snap zijn campagne voor Leave dan ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dit is wel een mooie manier om het voor te stellen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ClpGDniWQAAaAvj.jpg

De verdeeldheid is heel groot. Farage vond ook dat er bij een 52-48 een nieuw referendum moest komen. Nu niet natuurlijk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-09 21:01
De EU is een project wat nog volop in ontwikkeling is. Uiteindelijk zal dit in mijn ogen emotionele besluit van het VK leiden tot iets beters voor de EU , NL en het VK. Gewoon een kwestie van nieuwe afspraken maken. Dit zal voor alle partijen weer nieuwe kansen bieden.

Ik begrijp dat het VK zichzelf superieur blijft zien ten opzichte van het vasteland van Europa. Ze zien Europa nog steeds als het continent dat of werd onderdrukt door de naties, of onderdeel was van de naties en dankzij het VK is bevrijd.

Uiteindelijk sta je in Europa samen sterker dan alleen. Zeker met de mondiale ontwikkelingen. De voordelen van lidmaatschap moeten zichtbaar blijven want als ze er niet zijn moet je ermee stoppen.

Misschien is het een kwestie van het rebranden van de EU en er gewoon een nieuw naampje aan te geven. Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Lekker Ventje schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:50:
Foutje, Johnson zegt dat hij geen reden ziet om artikel 50 in werking te stellen. Ik snap zijn campagne voor Leave dan ook niet.
Johnson wil de volgende premier worden, en dat ging het beste door het kopstuk van Vote Leave te worden. Hij is dan ook helemaal geen overtuigde Leave-stemmer, hij is een overtuigde Boris-propagandist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:52:
[...]

Johnson wil de volgende premier worden, en dat ging het beste door het kopstuk van Vote Leave te worden. Hij is dan ook helemaal geen overtuigde Leave-stemmer, hij is een overtuigde Boris-propagandist.
Het is dan niet voor niets dat Johnson tot het laatste moment wachtte (om te kijken welke kant de wind op ging waaien) tot hij besloot voor welk kamp hij ging campaignen.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 24-06-2016 12:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Het zou mooi zijn als de EU nu eens zichzelf in de spiegel kijkt en gaat zoeken waar alle onmin bij de bevolking nou vandaan komt. Zodat ze zich kunnen aanpassen en er niet meer landen weg gaan. Iets minder grote dromen en iets meer voeten in de klei zou ze goed doen.

Ik verwacht echter dat ze meer gaan dreigen met wereldoorlogen en ineenstortingen en dat soort zinloze retoriek

[ Voor 17% gewijzigd door Goron op 24-06-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Verwijderd1 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:47:
[...]

Er waren zat 'betrouwbare' bronnen. Allerlei onafhankelijke instituties die een analyse hebben gemaakt. Die werden alleen afgewimpeld met het argument dat 'het gaat om Britten, en Britten zijn sterk en kunnen het wel redden, want dat konden ze in het verleden ook.'

Zoals Gove zei (parafrase) "I am not asking the British public to trust me, I am asking them to trust themselves".
Hmm, interessant, is die Gove toevallig iemand met veel macht/invloed in de media?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Agima! schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:50:
[...]

De EU is een project wat nog volop in ontwikkeling is. Uiteindelijk zal dit in mijn ogen emotionele besluit van het VK leiden tot iets beters voor de EU , NL en het VK. Gewoon een kwestie van nieuwe afspraken maken. Dit zal voor alle partijen weer nieuwe kansen bieden.

Ik begrijp dat het VK zichzelf superieur blijft zien ten opzichte van het vasteland van Europa. Ze zien Europa nog steeds als het continent dat of werd onderdrukt door de naties, of onderdeel was van de naties en dankzij het VK is bevrijd.

Uiteindelijk sta je in Europa samen sterker dan alleen. Zeker met de mondiale ontwikkelingen. De voordelen van lidmaatschap moeten zichtbaar blijven want als ze er niet zijn moet je ermee stoppen.

Misschien is het een kwestie van het rebranden van de EU en er gewoon een nieuw naampje aan te geven. Ideeën?
Niet slechts rebranden, gewoon flink de bezem erdoorheen.

Het is toch niet te geloven dat er nog steeds bij elke vergadering van Brussel naar Straatsburg moet worden verhuisd? 8)7

Zolang het goed gaat in de EU is iedereen blij, maar er hoeft maar iets fout te gaan, en de EU staat met de bek vol tanden. Wat doe je tegen een land binnen de EU dat failliet dreigt te gaan? Of een land wat zich niet houdt aan de immigratie afspraken? Oorlog voeren? "Politieke druk" uitoefenen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Silversin schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:44:
[...]

Erdogan was een paar dagen geleden ook al aan het dreigen over een soortgelijk referendum over toetreding, en mocht er tegen gestemd worden alle grenzen open te gooien.

Wat een bende, de EU wordt echt slecht bestuurd.
Lol, Turkije dat zich uitspreekt tegen EU toetreding. Dan gaat in heel de EU de (EU :+ )-vlag uit!

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:40

Fiber

Beaches are for storming.

gambieter schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:52:
[...]

Laten wij ze dan maar een handje helpen. Als die Britten een Brexit willen dan zullen ze hem krijgen ook. En pas terugkomen als ze ook de Euro accepteren en rechts gaan rijden. :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:03
Fiber schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:56:
[...]

Laten wij ze dan maar een handje helpen. Als die Britten een Brexit willen dan zullen ze hem krijgen ook. En pas terugkomen als ze ook de Euro accepteren en rechts gaan rijden. :z
En het metrische stelsel omarmen :)

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Hopelijk krijgen we in NL ook de mogelijkheid om uit de EU te stappen.
Het heeft mij en mijn ex collegas niets goeds gebracht.
We zijn alle 7 vervangen door Bulgaren en Polen.
Na 8 jaar gewerkt te hebben voor deze "baas".
Vond hij het nodig het bedrijf op zijn manier op te doeken.
En is opnieuw begonnen met Polen en Bulgaren.

Mogelijk gemaakt door ons fijne Brussel.

En hoeveel mensen zitten in dat zelfde schuitje.
Nu wil de regering geld uit trekken voor gesubsidieerde banen voor de migranten.
Nou lekker, en de NLer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Ryan1981 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:54:
[...]

Hmm, interessant, is die Gove toevallig iemand met veel macht/invloed in de media?
Hij is wel een van de (in de top 5) campaigners voor leave en de secretary of state for justice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
maartend schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:44:
quote ;
Zelf heeft de bankier ook voor 'out' gestemd. "Nu kunnen we weer gaan onderhandelen met Brussel, want ik wil best blijven, maar onder betere voorwaarden."

Dit is dus het idee dat ze daar hebben. Als het al niet waar was zou je denken dat ze in het VK op een eiland wonen
Ik zou zeggen, geen onderhandelingen meer. Ook het eerder beloofde pakket met maatregelen dat er zou komen als het VK zou blijven is nu van tafel. Uit = uit :)

Dreigen uit de EU te gaan als onderhandelingspositie, uit eigen belang... dat is niet houdbaar. Stel je voor dat alle lidstaten dat doen? Iets met lusten en lasten, enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:45

Rhapsody

In Metal We Trust

kobus71 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:57:

Nu wil de regering geld uit trekken voor gesubsidieerde banen voor de migranten.
Dat ligt toch gewoon aan je baas? je doet nu net of de regering niets doet voor Nederlanders. Dat is onzin. Daarbij is het in ieders belang dat migranten in de samenleving worden opgenomen. Als dat niet gebeurt is de kans op criminaliteit hoger, en dan klaagt iedereen daar weer over.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:03

Dit is natuurlijk een heel tastbaar voorbeeld, maar deze globalisering is al jaren bezig en ligt niet alleen aan de Polen en Bulgaren. Deze verantwoordelijkheid ligt ook bij de consument, die zo goedkoop mogelijke producten wil. Het ene product uit China en het andere uit NL, prijsverschil: 15%. Bijna niemand kiest dan het duurdere Nederlandse product. Als je hier heel bewust mee omgaat, dan vind ik dat je hier wat over mag zeggen, maar iedereen wil alles zo goedkoop mogelijk, dus dat zijn lage kosten, dus lage lonen.

In de VS is hier hele sterke marketing met slogans als "Made in the USA", waardoor men misschien iets sneller geneigd is om voor de eigen industrie te kiezen.

Het begint nu al met concurrentie van automatisering. De geschiedenis herhaalt zichzelf.

[ Voor 6% gewijzigd door storeman op 24-06-2016 13:01 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

storeman schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:56:
[...]

En het metrische stelsel omarmen :)
En thee met melk afzweren.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Verwijderd1 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:57:
[...]

Hij is wel een van de (in de top 5) campaigners voor leave en de secretary of state for justice.
Ideaal gezien, zou er een organisatie moeten zijn waarvan we kunnen verwachten dat ze hun uiterste best doen om zo nauwkeurig, betrouwbaar en onafhankelijk als mogelijk alle informatie begrijpelijk neerzetten die voor iedereen te begrijpen is, en aan de hand daarvan zouden mensen kunnen gaan stemmen.

Nu komt het op mij over dat diegene die het meeste aandacht krijgt en zoals het er naar uit ziet de mooiste sprookjes verteld, er met de winst vandoor gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ryan1981 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:54:
Gove is een beetje de Martin Bosma van de Tories. Iemand waar ideologie de plaats van gezond verstand heeft ingenomen; scholen moesten allemaal de prive-sector in toen hij op Onderwijs zat, bijvoorbeeld, en het geschiedenisonderwijs moest meer de grootsheid van het Britse verleden tonen. WO1 werd veel te negatief voorgesteld, etc.

Zeer eng figuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:40

Tijntje

Hello?!

Ryan1981 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:00:
[...]

Nu komt het op mij over dat diegene die het meeste aandacht krijgt en zoals het er uit ziet de mooiste sprookjes verteld, er met de winst vandoor gaat.
En dat is alles wat politiek is.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

RoD schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:58:
[...]

Ik zou zeggen, geen onderhandelingen meer. Ook het eerder beloofde pakket met maatregelen dat er zou komen als het VK zou blijven is nu van tafel. Uit = uit :)

Dreigen uit de EU te gaan als onderhandelingspositie, uit eigen belang... dat is niet houdbaar. Stel je voor dat alle lidstaten dat doen? Iets met lusten en lasten, enzo.
Precies. Europa heeft zich al veel te lang laten chanteren door de Britten. Eens houdt het op en moet je een lijn trekken. Niks eerst onderhandelen, maar eerst wegwezen en dan pas onderhandelen over een eventueel associatie akkoord...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-09 21:01
[...]er met de winst vandoor gaat.
Nu mag hij het laten zien... Iets roepen is één maar winst is pas winst als de buit binnen is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend

Nee, mogelijk gemaakt door het moreeel stelsel van je oude baas. En door het moreel stelsel van ons allen dat we alles zo goedkoop mogelijk willen hebben. Nix meer, nix minder. Vroeger hadden we slaven, nu hebben we Polen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik bedenk me net dat waarschijnlijk het Engels als officiële taal in de EU geschrapt gaat worden.

Hoe is jullie Frans? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

anandus schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:02:
Ik bedenk me net dat waarschijnlijk het Engels als officiële taal in de EU geschrapt gaat worden.

Van dezelfde orde als jou signature :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hopelijk krijgen we in NL ook de mogelijkheid om uit de EU te stappen. Het heeft mij en mijn ex collegas niets goeds gebracht. We zijn alle 7 vervangen door Bulgaren en Polen. Na 8 jaar gewerkt te hebben voor deze "baas". Vond hij het nodig het bedrijf op zijn manier op te doeken. En is opnieuw begonnen met Polen en Bulgaren.

En hoeveel mensen zitten in dat zelfde schuitje. Nu wil de regering geld uit trekken voor gesubsidieerde banen voor de migranten. Nou lekker, en de NLer dan?
De software branch zag ook de ene opdracht naar de andere opdracht geoutsourced worden naar lagelonenlanden als India. Kleding wordt al jaren genaaid in Bangladesh. Maar nu heb jij ineens last van Polen en dan ligt het aan de EU? Face it, we hebben gewoon te maken met globalisatie. De enige manier om een serieuze speler te zijn in die globale markt is om ons samen sterk te maken, niet door allemaal enorm te versplinteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:01

Ieren kunnen maar slecht Iers, hoor. Ambtenaren moeten het volgens mij verplicht kunnen, terwijl het merendeel van de bevolking die taal nieteens beheerst ;) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:02:
[...]
Vroeger hadden we slaven, nu hebben we Polen.
De ironie is dat we in Nederland voor de Polen de Britten hadden :P

Hier in de bollenstreek was er eind jaren '80, begin jaren '90 een enorme influx van goedkope Britse arbeiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
storeman schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:00:
[...]

Dit is natuurlijk een heel tastbaar voorbeeld, maar deze globalisering is al jaren bezig en ligt niet alleen aan de Polen en Bulgaren. Deze verantwoordelijkheid ligt ook bij de consument, die zo goedkoop mogelijke producten wil. Het ene product uit China en het andere uit NL, prijsverschil: 15%. Bijna niemand kiest dan het Nederlandse product.

In de VS is hier hele sterke marketing met slogans als "Made in the USA", waardoor men misschien iets sneller geneigd is om voor de eigen industrie te kiezen.

Het begint nu al met concurrentie van automatisering. De geschiedenis herhaalt zichzelf.
Ik geef de Polen en Bulgaren niet de schuld.
Maar wel de EU die dit mogelijk maakt.
Het slaat toch nergens op dat er 150.000 banen bezet worden door moe-landers?
Er zijn zoveel NLers die een baan willen.
Rhapsody schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:59:
[...]
Dat ligt toch gewoon aan je baas? je doet nu net of de regering niets doet voor Nederlanders. Dat is onzin. Daarbij is het in ieders belang dat migranten in de samenleving worden opgenomen. Als dat niet gebeurt is de kans op criminaliteit hoger, en dan klaagt iedereen daar weer over.
Mijn (ex)baas heeft dankzij Brussel en dankzij de medewerking hieraan van de regering de mogelijkheid gekregen zulke vuile praktijken uit voeren.

En waarom al die migranten helpen voor NLers?
Slaat toch nergens op?
Nee, laat ze op de eerste plaats voor de NLers zorgen.
Is toch niets onlogisch aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ryan1981 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:03:
[...]

Van dezelfde orde als jou signature :P
En jouW Nederlands. :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hoe is jouw Duits? ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Slechter dan mijn Frans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik zou niet weten waarom. Engels is juist de ideale voertaal als bijvoorbeeld Duitsers, Fransen, Nederlanders en Spanjaarden aan het vergaderen zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
anandus schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:04:
[...]

Hier in de bollenstreek was er eind jaren '80, begin jaren '90 een enorme influx van goedkope Britse arbeiders.
Zal me nix verwonderen als dat weer gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Hehe, ik durf best toe te geven dat mijn Nederlands niet al te best is. Ik schijn een lichte vorm van dyslexie te hebben waar ik dingen die hetzelfde klinken vaak door elkaar haal, zoals korte/lange ij, D/T en deze kende ik nog niet maar blijkbaar als je een letter niet echt hoort laat ik hem dus ook (soms) weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:52

On_E

Housemusic

Merkel over Brexit:
We must stay "calm and composed" in the wake of the vote, urges Angela Merkel.

In a speech in Berlin, the German chancellor said:

Europe, it's people and expectations, are varied. The EU must make sure its citizens feel how it contributes to their lives

Challenges are too large for individual states to tackle in isolation in a globalised world. The EU is a unique society of values and a guarantor working for stability, social and economic and foreign policy interests

Look at history and never forget the idea of unity and peace, which found a path through the EU's founding fathers and was enshrined in the Treaty of Rome. It is not to be taken for granted

She says Germany has a specific interest and responsibility for the EU to succeed and she has invited the French, Italian and European leaders to talks on Brexit next week.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
[...]

Ideaal gezien, zou er een organisatie moeten zijn waarvan we kunnen verwachten dat ze hun uiterste best doen om zo nauwkeurig, betrouwbaar en onafhankelijk als mogelijk alle informatie begrijpelijk neerzetten die voor iedereen te begrijpen is, en aan de hand daarvan zouden mensen kunnen gaan stemmen.

Nu komt het op mij over dat diegene die het meeste aandacht krijgt en zoals het er naar uit ziet de mooiste sprookjes verteld, er met de winst vandoor gaat.
Een onafhankelijke organisatie, hoe goed ook, heeft geen zin als de meeste mensen er niet in gelooft omdat een groepje andersdenkenden ze aan de kant kan zetten en hun eigen verhaal geloofwaardiger over te laten komen. Helaas.

//edit: Zie het als een loterij. Iedere expert kan je vertellen dat de winkansen nihil zijn, maar het mooie verhaal dat je veel geld kan winnen haalt toch veel mensen over..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd1 op 24-06-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
gambieter schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:45:
[...]

Dit was ook een Vote of No Confidence in the premier. Hij heeft zijn eieren in de Remain mand gelegd, dan is hij te beschadigd om nu nog door te gaan.

Laat de puinhoopveroorzakers van Leave de rommel ook maar opruimen. Dan kunnen ze niet popie jopie blijven, nu zijn het figuren a la Wilders die geen verantwoordelijkheid willen dragen.

En je weet ook wat er zal gebeuren als hij aanblijft: hij krijgt de schuld van alles, de Leave-populisten zullen mooi weer blijven spelen. Geef de mensen maar waar ze voor stemmen, dan worden ze er ook zelf het slachtoffer van. Alleen jammer van de 48% onschuldige slachtoffers ;)
Ik ben de Nederlandse politiek gewend met referenda. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:56

defiant

Moderator General Chat
bonus schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:55:
Het is ook het probleem dat de lager opgeleiden dom worden gehouden en dus ook nooit de voordelen zullen snappen van de EU. En als ze dan ook nog hun baan kwijt raken dan willen ze het al helemaal niet meer snappen. Zijn plukken geen vruchten van de EU en zien alleen maar een hoop kosten, dus je ze dan ongelijk geven dat ze voor Brexit hebben gestemd ? Het nadeel is ook nog eens dat er een stuk meer laag geschoolde zijn dus als je dan met gelijkwaardige stemmen te maken hebt winnen ze altijd...
Als de arbeidersklasse er niet zichtbaar / voelbaar op vooruit gaat de komende tijd kon je wel eens gelijk krijgen...
Deze analyse deel ik ook, maar ik zie hier hier niet snel een oplossing voor. Niet alleen is het moeilijk om in tijden van globalisering hier effectief beleid op te voeren, veel de nadelen die de lagere klassen ondervinden gaan rechtstreeks in tegen de belangen van de hogere klassen, daarnaast verschilt ook de visie hoe de samenleving zou moeten worden ingericht.

Je ziet dit verschil ook terug in dit soort discussies. Er heerst vaak onbegrip over het leave standpunt van de lagere klassen, vanuit een bepaalde perspectief terecht, maar vanuit hun perspectief hebben ze veelal niets te verliezen en is een referendum (zeker met een kies stelsel zoals in de UK) een middel om zich af te zetten tegen de politiek.

Je zult zien dat na de brexit de situatie voor deze groep niet zal verbeteren of waarschijnlijk zelfs verslechteren, wat het electorale klimaat natuurlijk verder zal doen verslechteren.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:05
kobus71 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:04:
[...]

[...]

Mijn (ex)baas heeft dankzij Brussel en dankzij de medewerking hieraan van de regering de mogelijkheid gekregen zulke vuile praktijken uit voeren.

Slaat toch nergens op?
Dat heeft helemaal geen reet met de EU te maken.
Zoals .oysin ook al aangaf. Wij IT'ers zien een groot deel van ons werk naar andere landen verhuizen waar het veel goedkoper is. Als het goedkoper kan dan zal dat gebeuren. We leven nu eenmaal in een wereld die op Centjes is gericht. Dat komt niet door de EU, maar door het volk zelf. Wij willen alles maar goedkoper hebben en dan krijg je dit. Voordat de Polen toetraden tot de EU speelde dit ook al. Face it je bent gewoon te duur.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Verwijderd1 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:09:
[...]

Een onafhankelijke organisatie, hoe goed ook, heeft geen zin als de meeste mensen er niet in gelooft omdat een groepje andersdenkenden ze aan de kant kan zetten en hun eigen verhaal geloofwaardiger over te laten komen. Helaas.
Zou dit echt zo zijn? Als iedereen opgevoed wordt met de kennis dat alles wat b.v. de NOS zegt je zou moeten kunnen aannemen als zuivere informatie dat mensen zich laten ompraten door een clown politicus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

anandus schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:04:
[...]
De ironie is dat we in Nederland voor de Polen de Britten hadden :P

Is de drank daar erg goedkoop of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:31

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd1 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:17:
[...]

Dat houdt in dat ze vrij verkeer van personen toestaan, volgens mij ageren veel brexiters daartegen. In het geval van een Noors model zal er zelfs aan Europese regels voldaan moeten worden, in dat geval lijkt het me dat het VK netto slechter af is dan met de huidige deal (minder betalen, wel inspraak).

Overigens roept Boris nu in een speech op Sky dat hij opteert om artikel 50 nog niet aan te halen, dus die handelsverdragen zullen nog wel (jaren?) duren.. Dat lijkt me toch niet heel goed voor een economie, zo lang in onzekerheid. :?
Tuurlijk niet die was voor Brexit voor eigen politiek gewin, nu hij de troep mag gaan opruimen is hij niet blij |:( .

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

icecreamfarmer schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:12:
[...]

Tuurlijk niet die was voor Brexit voor eigen politiek gewin, nu hij de troep mag gaan opruimen is hij niet blij |:( .
"We cannot turn our backs on Europe- we are part of Europe''

You just did Boris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Meekoh schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:10:
[...]

Zoals .oysin ook al aangaf. Wij IT'ers zien een groot deel van ons werk naar andere landen verhuizen waar het veel goedkoper is. Als het goedkoper kan dan zal dat gebeuren. We leven nu eenmaal in een wereld die op Centjes is gericht. Dat komt niet door de EU, maar door het volk zelf. Wij willen alles maar goedkoper hebben en dan krijg je dit. Voordat de Polen toetraden tot de EU speelde dit ook al. Face it je bent gewoon te duur.
Dat is ook de reden dat de economie in de westerse landen minder goed loopt. Door globalisatie wordt je direct bloot gesteld aan kosten/baten verhaal van andere landen. Eigenlijk komt het erop neer dat we het hier in het westen gewoon "te" goed hebben. Een verschuiving van welvaart is het gevolg en dat is niet altijd gunstig voor ons.

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:00
.oisyn schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:04:
[...]

De software branch zag ook de ene opdracht naar de andere opdracht geoutsourced worden naar lagelonenlanden als India. Kleding wordt al jaren genaaid in Bangladesh. Maar nu heb jij ineens last van Polen en dan ligt het aan de EU? Face it, we hebben gewoon te maken met globalisatie. De enige manier om een serieuze speler te zijn in die globale markt is om ons samen sterk te maken, niet door allemaal enorm te versplinteren.
Praten over "samen" is leuk en Europa als één grote markt zien is ook leuk maar probleem is dat Europa niet één homogeen geheel is natuurlijk. Er zijn grote verschillen in cultuur en vooral in levensstandaard. En water stroomt van hoog naar laag.

Voordat je het als één grote arbeidsmarkt kunt zien zonder beperkingen zullen de landen eerst wat naar elkaar moeten groeien, met name qua levensstandaard. Dan hebben die Polen ook niet zoveel reden meer hier massaal naar toe te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Ryan1981 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:11:
[...]

Zou dit echt zo zijn? Als iedereen opgevoed wordt met de kennis dat alles wat b.v. de NOS zegt je zou moeten kunnen aannemen als zuivere informatie dat mensen zich laten ompraten door een clown politicus?
Als iedereen zo opgevoed zou worden zouden er helemaal veel sceptici komen. Je moet nu voor de grap eens kijken naar reacties op de NOS facebookberichten. Een overvloed aan conspiracies :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

MysterX schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:13:
[...]

Dat is ook de reden dat de economie in de westerse landen minder goed loopt. Door globalisatie wordt je direct bloot gesteld aan kosten/baten verhaal van andere landen. Eigenlijk komt het erop neer dat we het hier in het westen gewoon "te" goed hebben. Een verschuiving van welvaart is het gevolg en dat is niet altijd gunstig voor ons.
Zolang ik een huis, eten, drinken, medische zorg en een PC heb zul je mij niet horen :P Misschien wel even overleggen of mijn wederhelft daar ook voldoende aan heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:04:
[...] De enige manier om een serieuze speler te zijn in die globale markt is om ons samen sterk te maken, niet door allemaal enorm te versplinteren.
Dat wordt wel gezegt, maar ik zie je nergens een sterke samenwerking. Iig niet zodanig wat een enkel land niet zou kunnen, evt in samenwerking met directe buurlanden. Wel dat er steeds meer (onzin) regels komen, en dat belastingen omhoog gaan.

Feit is dat steeds meer mensen zonder baan zitten, dan kun je dat afschrijven op globalisering, maar je kan er ook wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:32
[...]

[...]

Slaat toch nergens op?
Het heeft net zo min zin om de EU de schuld te geven, als de Polen hier niet konden werken moet je niet verbaast kijken als de meeste fabrieken zich dan maar naar Polen zouden verplaatsten. Of anders zou het werk met robots worden gedaan. EU of niet we gaan hoe dan ook die kant op...

Je zit gewoon met consumenten die niet 10% meer willen betalen dus dan moet een bedrijf ergens op korten...

Overigen, er zijn ook gevallen waarbij bedrijfen buiten het boekje gaan. Dan is het niet zozeer de schuld van de EU maar van de wetsovertreden. Er valt dan wel iets te zeggen over regelgeving beter controleren etc.
Overigens in welke branche werkte je?

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
Meekoh schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:10:
[...]

Geen reet met de EU te maken/

Ik dacht toch echt dat het de EU was die eisde dat Polen en andere oost_EU bewoners hier aan het werk konden?

Ik weet het antwoord nog precies die onze regering toen gaf.
Er zouden geen banen verloren gaan.
Hooguit 10 tot 15.000 oost-EUers zouden hier komen werken.

En kijk nu, weer belogen.
Het zijn er over de 150.000.
En NL heeft 200.000 werkelozen.
Hier klopt iets niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:16:
Feit is dat steeds meer mensen zonder baan zitten, dan kun je dat afschrijven op globalisering, maar je kan er ook wat aan doen.
Globalisering, automatisering...

Kom maar op met dat basisinkomen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:11
kobus71 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:18:
[...]

Ik dacht toch echt dat het de EU was die eisde dat Polen en andere oost_EU bewoners hier aan het werk konden?

Hier klopt iets niet....
Maar de EU geeft die mensen de baan toch niet? De EU laat het wettelijk toe, de bedrijven zelf kiezen om de "dure" nederlanders te onstlaan en de polen aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Ryan1981 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:15:
[...]

Zolang ik een huis, eten, drinken, medische zorg en een PC heb zul je mij niet horen :P Misschien wel even overleggen of mijn wederhelft daar ook voldoende aan heeft :+
Het is natuurlijk nooit zo zwart-zwit als ik schets en zoals jij nu doet, maar in de basis komt het wel daarop neer. We zullen in het westen echt moeten gaan kijken naar hoe we kunnen gaan concurreren met "lage-lonen" landen. Wat je dan ook wel ziet bijvoorbeeld in china is dat daar de lonen stijgen doordat er meer werk daar naartoe gaat. Zo blijft het een balans.. Maar dat het aan het verschuiven is, dat is zeker.

When does the hurding stop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

natuurlijk heeft een vrachtwagen chafeur die zijn baan verliest dit wel aan de eu te danken.
zonder de eu kon die pool hier niet werken. En die vrachtwagen moet toch in nederland rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Verwijderd1 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:14:
[...]

Als iedereen zo opgevoed zou worden zouden er helemaal veel sceptici komen. Je moet nu voor de grap eens kijken naar reacties op de NOS facebookberichten. Een overvloed aan conspiracies :/
Ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk al jaren niet meer naar het nieuws kijk en ik geen idee heb hoe het er mee staat op het gebied van neutraliteit e.d. Maar ik ben altijd wel opgegroeid met het beeld dat de NOS redelijk neutraal was.

Die sceptici zie ik dus weer als de mensen die proberen de informatie naar hun hand te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kobus71
Basekid schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:19:
[...]

Maar de EU geeft die mensen de baan toch niet? De EU laat het wettelijk toe, de bedrijven zelf kiezen om de "dure" nederlanders te onstlaan en de polen aan te nemen.
De EU heeft het mogelijk gemaakt.
Toen we in de EEG zaten was dit nooit gebeurd.

Op jou manier kan je alles wel recht praten.
Wat Eurofielen trouwens goed kunnen.
Het klopt alleen van geen kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On_E schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:19:
[...]

Globalisering, automatisering...

Kom maar op met dat basisinkomen. :)
en wie moet dat betalen als er steeds minder banen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:20:
natuurlijk heeft een vrachtwagen chafeur die zijn baan verliest dit wel aan de eu te danken.
zonder de eu kon die pool hier niet werken. En die vrachtwagen moet toch in nederland rijden.
Dat geloof je toch zeker zelf niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:32
[...]

Hier klopt iets niet....
Hoeveel van die 120.000 doen banen die NL'ers niet kunnen of willen doen? (Hier in de discussie kwam al naar voren dat 60% van de Oost Europese migranten hoog opgeleid waren.) Ook zijn er veel bedrijven die geen Nederlanders kon vinden voor het werk (simpel, maar zwaar bijv. aarbeien plukken). Vroeger deden scholieren en studenten dat maar tegenwoordig is dat ook niet meer zo.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-10 17:23

FlyEragon

Alien Monkeys

klaw schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:16:
[...]

Het heeft net zo min zin om de EU de schuld te geven, als de Polen hier niet konden werken moet je niet verbaast kijken als de meeste fabrieken zich dan maar naar Polen zouden verplaatsten. Of anders zou het werk met robots worden gedaan. EU of niet we gaan hoe dan ook die kant op...

Je zit gewoon met consumenten die niet 10% meer willen betalen dus dan moet een bedrijf ergens op korten...

Overigen, er zijn ook gevallen waarbij bedrijfen buiten het boekje gaan. Dan is het niet zozeer de schuld van de EU maar van de wetsovertreden. Er valt dan wel iets te zeggen over regelgeving beter controleren etc.
Overigens in welke branche werkte je?
MKB verhuist niet zomaar weg, zelfs nu niet met grandioze EU en globalisatie. Het hele vrij verkeer van mensen en goederen maakt het echter wel makkelijker dat allerlei mensen uit lage lonen landen hier banen overnemen. Leuk als je werkgever bent, minder leuk als je werknemer bent. EU fiasco in een notendop.
We hebben toch ook importbeperkingen en heffingen op goederen buiten de EU? Dat is toch ook om de interne markt te beschermen. Waarom mogen lidstaten dan niet de eigen interne markt beschermen?
Het ultieme doel om alle landen uit te middelen, en geld van hoog naar laag te laten vloeien en over de balk te smijten daar waar het niet nodig is, heeft de EU gewoon genekt. En dit zal niet het laatste zijn wat de EU nog gaat meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

icecreamfarmer schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:12:
Tuurlijk niet die was voor Brexit voor eigen politiek gewin, nu hij de troep mag gaan opruimen is hij niet blij
Hij is dolblij. Brexit geeft hem de kans om Cameron opzij te schuiven en zelf voor de topbaan te gaan. Er zaten heel veel mensen uit overtuiging in het Brexit kamp maar Boris hoort daar niet bij. Die deed het puur met zijn oog op de hoofdprijs: Het premierschap. Daarvoor wil hij best wat brokken maken.

Volgende vraag is nu de Schotse kwestie. De Schotten zullen waarschijnlijk een nieuw referendum over onafhankelijkheid eisen. Ben benieuwd wat de nieuwe Britse regering ervan vindt. Ik vermoed zelf dat de Schotten de eerste 10 jaar geen nieuw referendum krijgen. Pas als ze allang vergeten zijn waarom ze eigenlijk lid van de EU wilden blijven krijgen ze weer een nieuwe kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Ryan1981 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:21:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk al jaren niet meer naar het nieuws kijk en ik geen idee heb hoe het er mee staat op het gebied van neutraliteit e.d. Maar ik ben altijd wel opgegroeid met het beeld dat de NOS redelijk neutraal was.

Die sceptici zie ik dus weer als de mensen die proberen de informatie naar hun hand te zetten.
Ah, denk bijvoorbeeld aan mensen die alle kritiek op Brexit (mogelijke nadelige gevolgen voor de EU of het VK zelf, uitspraken van anti EU figuren die ontkracht worden) zien als staatspropaganda vanuit Brussel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
[...]

[...]

Slaat toch nergens op?
Ik kan het gevoel heel goed begrijpen. Hou echter wel iets in het achterhoofd: wat wij als "EU" bestempelen is door de jaren heen verworden tot een soort van marktplaats van nationale belangenbehartiging: lobby en beïnvloeding vanuit sectoren van handel en industrie die nationale politiek gebruikten om op niveau's boven verschillende landen (Europees / continentaal) veranderingen te bewerkstelligen in lijn met hun belangen.

Dat is op zich volstrekt normaal menselijk gedrag. Als echter een groep dat doet voor een belang, dan hangt het van de rest van het geheel af of dat in verhouding staat tot de belangen van het geheel. Als die anderen dan uit hun neus zitten te eten, dan is het vrij logisch dat de weegschaal scheef komt te staan.

Het valt mij oprecht op dat we vrij reflexief wijzen naar een "EU", terwijl dit het directe uitvloeisel is van beslissingen en lobby op nationale niveau's. Met name de Nederlandse politiek is daar sinds de overgang van de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal een drijvende kracht in.

Als dit soort debatten echt neer moeten komen op zaken als interne werkgelegenheid en belangen van bevolking dan zijn er twee zaken die als oorzakelijk op tafel liggen: nationale overheid en algemene globalisering.

Ik kan dan ook niet anders dan heel bruut en koud zijn: de primaire reden waarom nationale overheden - zoals de Nederlandse - tot een abstracte lobby op afstand van traditionele belangen zijn geworden is omdat men het als burger dermate lang dusdanig goed gehad heeft dat men steeds minder deel is gaan nemen aan eigen politiek. Kijk naar vakbonden, nutteloos. De SER, daar zijn zelfs de VNO kopstukken weggelopen uit protest. Ondertussen is het idee dat politiek iets separaat is van de burger gemeengoed geworden. Logisch dan ook dan voor eigen jobgarantie die nationale politiek boemannen zoekt. In plaats van dus te kijken naar wat men zelf bewerkstelligd heeft, wijst men dus consistent met de vinger naar wat dan ook zolang het maar anders is.

Wat globalisering aangaat, dat is daar mee verweven. Globalisering is niet iets kunstmatigs, het is een natuurlijk menselijk proces van sociaal-economische dynamiek en groepsgedrag onder variabelen van schaalvergroting, connectiviteit en interactiviteit. Simpel gesteld: wat wij globalisering noemen is niet iets wat we echt in de hand hebben. Hoe we met de effecten ervan omgaan is wel iets waar we invloed op uit kunnen oefenen. Probleem is echter die eerste factor: politiek staat ongecontroleerd op afstand zonder participatie (met als gevolg heel selectief nut ervan, en het collectief afwentelen van kosten). Daarbij komen problemen als schaalvergroting en snelheid van interactie: een land op zich staat nergens, al was het maar omdat het overgrote deel van interne economie niet langer voet heeft binnen die economie.

Het gevoel wat zich de laatste twintig jaar ontwikkeld heeft is prima te verklaren, is ook niet fout. Mensen worden geconfronteerd met de consequenties van ontwikkelingen waarvan men meent geen invloed op te kunnen hebben. Helaas scheppen mensen juist daarmee de voedingsbodem voor gedrag wat die invloed steeds meer doet ondergraven, ook al doet het zich voor als iets heel anders.

We kijken collectief naar de verkeerde vingers.

[ Voor 4% gewijzigd door Virtuozzo op 24-06-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:14

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:21:
en wie moet dat betalen als er steeds minder banen zijn?
omzetbelasting, winstbelasting, etc.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

downtime schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:23:
[...]

Hij is dolblij. Brexit geeft hem de kans om Cameron opzij te schuiven en zelf voor de topbaan te gaan. Er zaten heel veel mensen uit overtuiging in het Brexit kamp maar Boris hoort daar niet bij. Die deed het puur met zijn oog op de hoofdprijs: Het premierschap. Daarvoor wil hij best wat brokken maken.

Volgende vraag is nu de Schotse kwestie. De Schotten zullen waarschijnlijk een nieuw referendum over onafhankelijkheid eisen. Ben benieuwd wat de nieuwe Britse regering ervan vindt. Ik vermoed zelf dat de Schotten de eerste 10 jaar geen nieuw referendum krijgen. Pas als ze allang vergeten zijn waarom ze eigenlijk lid van de EU wilden blijven krijgen ze weer een nieuwe kans.
Kunnen de Schotten dan niet gewoon zelf een referendum houden of zelf beslissen dat ze er uit stappen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

[...]

Hier klopt iets niet....
Of je getallen kloppen weet ik niet, maar in principe moet het toch eigenlijk wel zo zijn dat iedereen hetzelfde betaald krijgt voor hetzelfde soort werk? De oplossing is dus, lonen omlaag!

* Ryan1981 rent hard weg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:42

Rmg

[...]

Hier klopt iets niet....
150.000 polen er uit betekent niet 150.000 minder werkelozen in Nederland.
De EU verantwoordelijk houden voor alle werkeloosheid is dan ook kortzichtig, werkeloosheid hadden we voor de EU en zullen we na de EU ook hebben. Sowieso technische vooruitgang heeft ook veel banen gekost. Moeten we daar mee stoppen? Geopende grenzen is maar een deel van het "probleem".

Ja de EU vereist vrijheid van handel en arbeid en met goeie reden als je als een unie wilt zijn dan zullen de mensen die het nu goed hebben (wij) het relatief slechter en mensen die het slechter hebben (Polen) relatief veel beter. Dat is voor de Unie beter en uiteindelijk ook voor ons.

En dat de EU het mogelijk maakt maakt nog niet dat je ex-werkgever het hoeft te doen ( polen inhuren ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
kobus71 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:21:
[...]

De EU heeft het mogelijk gemaakt.
Toen we in de EEG zaten was dit nooit gebeurd.

Op jou manier kan je alles wel recht praten.
Wat Eurofielen trouwens goed kunnen.
Het klopt alleen van geen kant.
of eurosceptici altijd de schuld aan een ander kunnen geven.
Maar naar zichzelf kijken? Ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
evilution schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:11:
[...]

Is de drank daar erg goedkoop of zo?
Ze kwamen met precies dezelfde redenen als Polen nu.
Er waren in Nederland banen in tegenstelling tot Engeland en het betaalde meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:17

Shabbaman

Got love?

[...]

Hier klopt iets niet....
200.000 werklozen? Was het maar zo'n feest.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Pagina: 1 ... 15 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.

Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.

Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.