Brexit en de Britse politiek Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 109 Laatste
Acties:
  • 417.523 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
Zwerver schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:26:
Als rubberen ruggengraat Mark erbij betrokken is ga ik me ineens wel zorgen maken...
Het is geen geheim dat Nederland het liefst ze niet ziet gaan, maar hij gaat er niet alleen over. Het antwoord van de EU is ook net binnen, weinig misverstand over mogelijk lijkt me:
European commission says it will not renegotiate withdrawal agreement
At a press briefing the commission’s spokeswoman Mina Andreeva said:

We take note of the court of justice judgment today on the irrevocability of article 50.
We have an agreement on the table which was endorsed by the European council in its article 50 format on the 25th November.
As President Juncker said, this deal is the best and only deal possible. We will not renegotiate - our position has therefore not changed and as far as we are concerned the United Kingdom is leaving the European Union on the 29th March 2019.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:31:
[...]

Het is geen geheim dat Nederland het liefst ze niet ziet gaan, maar hij gaat er niet alleen over. Het antwoord van de EU is ook net binnen, weinig misverstand over mogelijk lijkt me:

[...]
Positie en handelen van Nederland zijn niet echt overeenkomstig. Met name het laatste is .. nu ja, dubbel.

De positie van de Commissie is duidelijk, inderdaad. Rode lijnen, daar aan raken breekt grondvesten dus dat kan niet. Compromis: stukje marketing van aangepaste politieke verklaring. Zoals al eerder gesteld, het hele verloop is een opeenvolging van vertragen en vertraging. Maar, de klok tikt door.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Room for error: expanded!

EU-hof: Britten kunnen Brexit eenzijdig intrekken

Groot-Brittannië heeft het recht om eenzijdig de Brexit in te trekken zonder toestemming te vragen van de lidstaten van de EU. Tot dit oordeel komt het Europees Hof van Justitie maandag, in een zaak die was aangespannen door Schotse parlementariërs.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:39:
Rode lijnen, daar aan raken breekt grondvesten dus dat kan niet. Compromis: stukje marketing van aangepaste politieke verklaring.
Politieke verklaring is niet juridisch bindend, daar gaan de Brexiteers begrijpelijkerwijs niet mee akkoord. Rees-Mogg was daar in het debat ook heel duidelijk over.

May gaat zoals verwacht voor een tijdelijke 'backstop', kan me niet voorstellen dat ze dit voor elkaar krijgt:
PM told Cabinet Tories would suffer a 'notable' loss if they pressed ahead with vote on her deal.

She said 'risks are too great' and she is going back to Brussels to secure 'legally-binding assurance' we won't be trapped in backstop indefinitely.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
En het is zo makkelijk. De backstop is een backup veiligheidsmechanisme.

Gewoon ervoor zorgen dat de condities voor implementatie nooit bereikt worden. Maar ja, dat betekent dat de plannetjes van May en het VK in het water vallen.

Het is zielig, beschamend en hilarisch tegelijkertijd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De vote morgen gaat dus niet door: May nu in het huis.

Zo te horen gaat ze nog een rondje europa doen om te zorgen dat de backstop niet oneindig lang kan worden gemaakt.

[ Voor 52% gewijzigd door YakuzA op 10-12-2018 16:39 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:36:
De vote morgen gaat dus niet door: May nu in het huis.

Zo te horen gaat ze nog een rondje europa doen om te zorgen dat de backstop niet oneindig lang kan worden gemaakt.
Dat gaat haar dus niet lukken

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 10:10
Beter dat de EU nu voet bij stuk houdt en May met haar staart tussen de benen terug stuurt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 21:46
defiant schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:18:
Channel 4 heeft weer een Brexit debat gehouden met:
  • Rees mogg - no deal
  • James cleverly - may deal
  • Barry Gardiner - 'corbyn deal'
  • Caroline Lucas - people's vote
[YouTube: The Real Brexit Debate]
Naar aanleiding van deze thread op /r/ukpolitics
Daar was men niet echt onder de indruk van dit debat.
Wat een naar mannetje is die Rees Mogg zeg. Qua uiterlijk een beetje de evil elitaire versie van Balkenende. Maar qua ideologie, brrr..

De kwaliteit van het debat is wel bedroevend. Maar de Britse manier van debatten vind ik dan wel weer tof. Continue netjes en beleefd.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Malfunctions schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:29:
[...]

Wat een naar mannetje is die Rees Mogg zeg. Qua uiterlijk een beetje de evil elitaire versie van Balkenende. Maar qua ideologie, brrr..

De kwaliteit van het debat is wel bedroevend. Maar de Britse manier van debatten vind ik dan wel weer tof. Continue netjes en beleefd.
Als ik Rees Mogg zie, is het toch altijd weer opvallend dat er op dat eiland aan de rand van Europa nog figuren zijn die in de jaren zestig zijn blijven hangen van "The Great British Empire".

Ik hoop ook dat de EU vast blijft houden aan dat akkoord. Kan me ook niet voorstellen dat de Ieren akkoord gaan met enige aanpassing.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
loekf2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:35:
[...]

Als ik Rees Mogg zie, is het toch altijd weer opvallend dat er op dat eiland aan de rand van Europa nog figuren zijn die in de jaren zestig zijn blijven hangen van "The Great British Empire".

Ik hoop ook dat de EU vast blijft houden aan dat akkoord. Kan me ook niet voorstellen dat de Ieren akkoord gaan met enige aanpassing.
Dan zou je eens langs moeten komen op consultatie bijeenkomsten in het Nederlandse. Van netwerkende families met achtergrond van rederij tot oude aandelenclubs, van snelle heren en dames met groot belang van kapitaal in stasis tot de overblijfselen en nazaten van vooroorlogse liberalistische "Bloemendaal" lobby - je komt exact hetzelfde gedachtegoed tegen, exact dezelfde profielen van gedrag.

Als een terzijde, het is er altijd. De afgelopen dertig jaar heeft het gewoon meer ruimte gekregen.

Dit wil niet zeggen dat er overal een imperialistisch tintje aan zit, dat is op zijn beurt weer typisch Brits. Ook los van die demografische en economische segmenten zit daar een flinke factor bij verbonden aan de kwestie Brexit. Niet enkel het idee van "terug naar het verleden ook al was dat in realiteit minder goed", meer nog het idee van symboliek van en geloof in concepten van beheersing.

Bot gesteld: het idee van gevoel van zekerheid. Niet realistisch, ook niet correct - maar het gaat hier om gevoelsmatige reflexen in combinatie met geloofsgedrag in een dynamiek van segregatie. Er hoeft geen voet in realiteit te zijn om gewicht uit te kunnen oefenen.

Je zou denken dat men in het VK inmiddels begonnen is met verwerken van analyse oorzakelijkheid Brexit, waaronder die grote factor van perceptie- en reële problematiek van verlies aan controle in relatie tot emotie en vormen van perspectief (dus naast de traditionele analyses van economie, politiek, geo-economie e.d.).
Maar goed, dat lukt niet. Enfin, er lukt wel meer niet daar de afgelopen jaren. Vandaag is May nota bene pas begonnen met het instigeren van eigen special measures planning voor worst / bad case scenario's.

Gestoord. Maar menselijk. Hier zou het niet anders zijn als wij in de soep zaten.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:15

SpamLame

niks

Manmanman, hoelang willen ze deze klucht nog rekken?
Wat mij betreft houd de EU nu idd voet bij stuk.
Ze zaten zelf aan de onderhandelingstafel toen de stukken zijn opgestelt.
Dus tekenen, No Deal Brexit of artikel 50 intrekken*, choose your poison.

Art. 50 intrekken gaat wat mij getreft gepaart met een gepeperde rekening en afnemen van UKs uitzonderings positie. Zo'n heel circus opstarten om te vertrekken om vervolgens "oopsie toch maar maar niet omdat we niet goed genoeg onderhandeld hebben" kan imo niet ongestraft plaatsvinden.

*Even los van of intrekken van Art 50 nu wel of niet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:55:
Maar goed, dat lukt niet. Enfin, er lukt wel meer niet daar de afgelopen jaren. Vandaag is May nota bene pas begonnen met het instigeren van eigen special measures planning voor worst / bad case scenario's.
Noem me achterdochtig maar ik heb het gevoel dat dit onderdeel is van een sluw politiek spel om de draft toch door de strot van het parlement te duwen: ze kan de stemming uitstellen tot 28 maart en zonder serieuze voorbereiding gokt ze erop dat redelijke Labour en andere MP's haar plan redden onder het mom van 'het kan niet anders'.

Kevin Spacey zou er trots op kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

May meld nu dat de nieuwe stemming alleen als harde limiet 21 januari heeft.
Verder wil ze nergens aan committen.

Wat ook betekend dat het dan te laat is om nog een referendum te organiseren. (ivm de 10 weken wet)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpamLame schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:59:
Manmanman, hoelang willen ze deze klucht nog rekken?
Wat mij betreft houd de EU nu idd voet bij stuk.
Ze zaten zelf aan de onderhandelingstafel toen de stukken zijn opgestelt.
Dus tekenen, No Deal Brexit of artikel 50 intrekken*, choose your poison.

Art. 50 intrekken gaat wat mij getreft gepaart met een gepeperde rekening en afnemen van UKs uitzonderings positie. Zo'n heel circus opstarten om te vertrekken om vervolgens "oopsie toch maar maar niet omdat we niet goed genoeg onderhandeld blijven" kan imo niet ongestraft plaatsvinden.

*Even los van of intrekken van Art 50 nu wel of niet kan
Als het zo eenvoudig was, prima. Dat is het echter niet, en niet enkel in termen van procedures of politieke relatie. Wij hier ontkomen er inmiddels ook niet aan om ons vragen te stellen over wat er volgt na de verschillende scenario's voor meer dan de berekeningen in de spreadsheets en het uitwerken van protocollen voor allerlei sectoren en banen.

Om maar iets te noemen, stel het Parlement komt op magische wijze tot voldoende eenheid om een - welke dan ook - sluipweg te gebruiken om toch in de EU te blijven.

Is dat voor ons hier positief? Geeft het de status quo die velen zoeken, business as usual? Nou, nee. Er zijn enorme verschuivingen in economische en handelsrelaties al actief. Er zijn al enorme kosten gemaakt. Op veel fronten zal daar compensatie voor gezocht worden, en dat kan maar al te makkelijk weer olie op het vuur gooien. Politiek of geopolitiek perspectief dan? Nou, ook niet. Dan zou een instabiel en op veel punten extremistisch VK ineens zomaar weer met allerlei privileges aan tafel zitten zonder dat er ook nog maar iets over is van de oude verstandhoudingen of onderling vertrouwen.

Om het even scherp te stellen: een magische reset / return zadelt de overige EU met een diepe vertrouwensbreuk én doorschuiven van allerlei soorten en maten van kosten op termijn op.
hoevenpe schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:06:
[...]

Noem me achterdochtig maar ik heb het gevoel dat dit onderdeel is van een sluw politiek spel om de draft toch door de strot van het parlement te duwen: ze kan de stemming uitstellen tot 28 maart en zonder serieuze voorbereiding gokt ze erop dat redelijke Labour en andere MP's haar plan redden onder het mom van 'het kan niet anders'.

Het Parlement is, statutair en protocollair, waar de grootste risico's voor May liggen. Niet in eigen partij, met hernieuwd inzicht in alle verstrengelingen. Niet in coalitie, dat is volledig in kaart.

Er worden allerlei spellen gespeeld. Maar het mag best opgemerkt worden dat de ruimte daarvoor na de draft behoorlijk beperkt is geworden. Enerzijds gewoon puur door de schokgolven, anderzijds juist door de draft zelf - die was vrij vernuftig ontworpen om de verlamde brokken op te breken in scharrelen voor allerlei verschillende belangen met verschillende tempo's. Daarbij, dacht je echt dat "20XX" een spelfout was? Er zit meer dan één stok ingebouwd die precies richt op politiek-electorale triggers van perceptie voor consequentie.

Misschien wat te kil dit, maar dit is wat je krijgt als een middelgroot verdeeld land in een onderhandeling komt (voor strikt economisch perspectief in dienst van eigen politiek partijbelang) met een rechtsgemeenschap van een hele stapel landen die a) economisch perspectief pas na de grondvesten laten komen en b) ook nog eens een economisch blok vormen.

Dat is per definitie gewoon niet in verhouding. Het is zo'n mismatch dat het gewoon niet grappig is. Toch hebben de Britten er voor gekozen om partijpolitiek dominant te laten blijven zijn. Er is maar één echt spel, en dit is het. Zie hier de rekening. Hoe je Brexit ook doet benaderen, ongeacht invalshoek, meting, onderzoek - het maakt niets uit. Er zijn altijd twee oorzakelijke gemene delers: partijpolitiek als prioriteit en loyaliteitsnetwerk als mechanisme.

Zoals ik eerder zei, Brexit is voor het huidige Nederland een bijzonder pijnlijke spiegel om in te kijken. Geen wonder dat Den Haag het er net zo moeilijk mee heeft als VNO-NCW 8)

By the way, niks Kevin Spacey. Dit is het VK, dus geen goedkope Amerikaanse troep, maar een kwalitatieve productie met meesterlijke creativiteit - Ian Richardson 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

hoevenpe schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:06:
[...]

En ondertussen maak je het al je uitvoerende instanties en bedrijven knap onmogelijk om zich voor te bereiden op hoe de wereld er op 30 maart uitziet, met als uitersten "business as usual", alsof er niks gebeurd is, en een complete chaos aan de grenzen en een plots stokkende import van levensmiddelen en medicijnen.

Vraag me af wat er gebeurt als de poep echt de ventilator raakt daar

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:18:
By the way, niks Kevin Spacey. Dit is het VK, dus geen goedkope Amerikaanse troep, maar een kwalitatieve productie met meesterlijke creativiteit - Ian Richardson 8)
Ik kan je gevoel voor humor hierin niet delen, dit is het popcorn-niveau ver ontstegen. Gelukkig raakt dit ons in Nederland relatief beperkt maar als ik May vandaag weer hoor zwatelen en ontwijken dan maakt dat zelfs mij hier op afstand pislink.

Je zal er maar middenin zitten, ergens knap dat die parlementariërs niet agressief worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:11:

Wat ook betekend dat het dan te laat is om nog een referendum te organiseren. (ivm de 10 weken wet)
Exact conform haar prioriteiten.

Als opmerking daarbij, puntje van eerlijkheid, een nieuw referendum kan niets oplossen. Het kan enkel de onderliggende en aanwezige problematiek verdiepen en versterken.

Er is immers geen enkel teken, in geen enkel scenario, van een dermate brede verschuiving in electorale focus waarbij een referendum effectief uitsluiting met voldoende draagvlak zou geven. Ongeacht wat we er aan statistiek bijslepen, het is nog steeds de marginal 50/50 verdeling. En bij de diep genestelde patronen van polarisatie (politiek, sociaal-economisch, ga zo door) is een paar procent gewoon niet genoeg. Een tien procent is dan nog niet eens in de buurt van genoeg.

Het zal cru klinken, maar een nieuw referendum levert enkel een verdere infectie op in een wond die gewoon open blijft.

Hiermee zeg ik niet dat May een goede beslissing heeft genomen, hier of elders. Ik merk gewoon op dat het grijpen naar shortcuts of knoppen à la referendum de patiënt enkel ziek kan houden. Dat is triest, maar deze deur is het niet.
vectormatic schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:22:
[...]

En ondertussen maak je het al je uitvoerende instanties en bedrijven knap onmogelijk om zich voor te bereiden op hoe de wereld er op 30 maart uitziet, met als uitersten "business as usual", alsof er niks gebeurd is, en een complete chaos aan de grenzen en een plots stokkende import van levensmiddelen en medicijnen.

Vraag me af wat er gebeurt als de poep echt de ventilator raakt daar
Nou, de Britse regering is vandaag op kabinetsniveau gestart met instigatie van planning voor speciale maatregelen en studies in worst / bad case scenario's. Daar zit een deel politieke poging tot druk bij, een deel regulier-bestuurlijke opdracht van overheid.

Tijd zat nog, natuurlijk, komt helemaal goed 8)7 En ach, logistiek en industrieel bedrijfsleven heeft in ieder geval geluisterd naar de discrete Centrale Bank, en is druk bezig het land vol te laden met voorraden. Hoe kan er überhaupt iets misgaan ....
hoevenpe schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:26:
[...]

Ik kan je gevoel voor humor hierin niet delen, dit is het popcorn-niveau ver ontstegen. Gelukkig raakt dit ons in Nederland relatief beperkt maar als ik May vandaag weer hoor zwatelen en ontwijken dan maakt dat zelfs mij hier op afstand pislink.

Je zal er maar middenin zitten, ergens knap dat die parlementariërs niet agressief worden...
Het is geen humor, al was het misschien te subtiel. Dit is geen kwestie van spreekwoordelijke Amerikaanse toestanden, dit is in vrijwel alle opzichten typisch Brits. Vrij logisch ook, maar die insteek verklaart wel ontzettend veel. Probleem is wel, zodra je die deur doorgaat en handelingen in perspectief zet voor cultuur-historische kaders daar - denk je dat je nu boos bent, doe dan vooral die oefening niet.

Bedenk dan dat er hier dus mensen zijn die al twee jaar lang dag in dag uit daar mee moeten dealen zonder ook maar enig kader van diplomatie of IB te compromitteren. Vervroegd pensioen waardig, zou ik bijna zeggen.

Die leden parlement? Ook maar gewoon balletjes in de soep op het fornuis. Hun blinde vlekken laten hen juist doorgaan met sudderen.

[ Voor 21% gewijzigd door Virtuozzo op 10-12-2018 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:30
Zwerver schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:26:
[...]

Als rubberen ruggengraat Mark erbij betrokken is ga ik me ineens wel zorgen maken...
Ach, misschien is ie gewoon vast voorzichtig aan het informeren naar een mooi baantje bij Unilever in Londen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ik krijg het gevoel dat als de Britten dachten dat de EU nu er op uit om ze te af te straffen in de onderhandelingen (wat ik best veel uit VK-kringen (en *xit aanhanger in de EU) hoor), ze moeten zien wat er gebeurt als ze A50 intrekken...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:27:
Bedenk dan dat er hier dus mensen zijn die al twee jaar lang dag in dag uit daar mee moeten dealen zonder ook maar enig kader van diplomatie of IB te compromitteren. Vervroegd pensioen waardig, zou ik bijna zeggen.
Ik hoop in ieder geval oprecht dat de EU er helemaal klaar mee is en May onverrichter zake de deur wijst.

Het is dit, 'no deal' of het intrekken van A50. Anders hebben 27 EU landen ook nog wel een paar wensenlijsten die door het VK ingewilligd dienen te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Virtuozzo schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:27:
Yep. Mensen in een gekkenhuis hebben het makkelijk daarbij vergeleken. Dag in dag uit met Raab/Davis/May en andere idioten moeten werken, en niet de tuinslang erop mogen zetten, of ze vol kunnen proppen met tranquilizers of adhd-medicatie. Wetende dat de persoon tegenover je misschien niet eens de gezamenlijke hersencel bij zich heeft.

Bewonderenswaardig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:18

franssie

Save the albatross

Ik denk dat Speld het wel redelijk samenvat, iedereen is er klaar mee behalve de UK politiek:
Bang voor chaos als 27 landen gaan stemmen over een euxit-brexit is Juncker niet.
Of nou ja, eigenlijk ben ik daar wel bang voor, maar het interesseert me niet meer. Laat ons er in godsnaam uit. We zijn er helemaal gloeiend klaar mee.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
YakuzA schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:11:
May meld nu dat de nieuwe stemming alleen als harde limiet 21 januari heeft.
Verder wil ze nergens aan committen.
Addertje onder het gras:
This is interesting. Theresa May claimed the "meaningful vote" would need to be held by 21 January - but Commons experts disagree. They say that, in theory, the vote could be held as late as 28 March - the date before Brexit.

Now the Government has made a statement that political agreement on withdrawal agreement & future framework has been reached, the requirements for the Government to make a statement to the House by 21 Jan on ‘no deal’ has been superseded. (1/2) #AskTheCommons
Wie te geloven in deze, het woord van Theresa May of de officiële experts van het parlement. Lastig hoor... :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!
hoevenpe schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:55:
[...]

Ik hoop in ieder geval oprecht dat de EU er helemaal klaar mee is en May onverrichter zake de deur wijst.

Het is dit, 'no deal' of het intrekken van A50. Anders hebben 27 EU landen ook nog wel een paar wensenlijsten die door het VK ingewilligd dienen te worden...
De rode lijnen staan. Dat kan ook niet anders, zonder die is er geen Europese Unie. Compromitteer je dat, dan val je op zijn best terug naar een (algemeen) scenario van Europese Economische Ruimte, en dan verliezen al die lidstaten heel wat opbouw, potentieel, positie en gewicht. Los van de realiteit van geopolitiek.

Maar goed, dat was aan deze kant van het water al heel lang duidelijk.

Het is goed om in het achterhoofd te houden dat May geen politiek bedrijft, maar partijpolitiek. Ik wijs hier doelbewust op om het heel scherp te stellen: we moeten er niet met een politieke of sociaal-economische bril naar kijken. Dit zijn de loopgraven van partijpolitiek waar niet getornd kan en mag worden aan de dominantie daarvan of men moet het veld op. Dan is het vossenjacht.

Enfin, wat is nu de situatie? May heeft de stemming uitgesteld. Niet onverwacht, al is het natuurlijk absoluut diep triest. Niet omdat de stemming niet te winnen viel, maar omdat het een bevestiging is dat ondanks alle beweging en verschuiving de Britse politiek (oppositie trouwens ook, zo viel op hoe snel Labour haar eigen scheefrijders in het gareel kreeg voor protocollaire weerstand via parlement tegen regering) doelbewust kiest voor eigen partijpolitiek.

May heeft Olly Robbins, de senior adviseur Brexit by default (er zijn geen anderen meer over), naar Brussel gestuurd. Die heeft zijn antwoord al.

1. De Rode Lijnen staan.
2. Er is geen heronderhandeling daarover.
3. Er kan gepraat worden over formuleringen in de politieke verklaring, maar aan Europese zijde ziet niemand hoe dat verschil kan of mag maken.

Juncker was hard, maar correct. Zo ook de reactie van de Commissie, de aankondiging van de EU27 diplomatieke vertegenwoordiging aangewezen voor de kwestie Brexit gaat morgen exact hetzelfde zijn. De enige ingang die het VK echt heeft, Ierland, vanwege unieke positie schadelast, is ook helder bij monde van Leo Varadkar. Die zei vandaag ook al precies hetzelfde.

En daar komt opnieuw dat breekpunt in perspectieven op tafel.

EU: rechtsgemeenschap -> grondvesten -> opdracht -> handel.
VK: handel, we have no idea what any of the other bits mean.

EU: diplomatiek en juridisch kader.
VK: eh? Party Politics Rules the Waves!

EU: planning, timing, deadlines, voorbereiding.
VK: it's all relative anyways, Party Politics Rules the Waves!

Ondertussen breken de breuklijnen in het VK zo langzamerhand open. Groot-zakelijke vertegenwoordiging is grotendeels verlamd. Sectorale vertegenwoordiging trekt overal aan de bel maar wordt niet serieus genomen omdat ze te lang gebruik hebben gemaakt van de dynamiek van partijpolitiek. MKB trekt zijn plan, maar te vaak op basis van incorrecte of niet volledige informatievoorziening. Overige politieke organisatie gaat zijn fasen van rouw door. Media lopen tegen zichzelf aan, tegen editors, politieke schoonmaak, gebrek aan middelen, ga zo door. De politieke eenheid van het VK is ook behoorlijk aan het scheuren. Schotland wil zich niet laten slachtofferen, maar Wales ook niet. Beide hebben inmiddels al behoorlijk wat interne betrekkingen moeten verbreken omdat ze nergens gehoor vonden.
Niets van dit is een crisis nu, maar alles ervan schept termijneffecten die extreem kostbaar en gecompliceerd zijn. Dat is een lijn van toevoeging van interne druk zonder aanwezigheid van visie of beleid. Het is weer een kostprijs van partijpolitiek, in het bredere verband hier een van machtspolitiek.

Dat levert druk op, en door de bank genomen is de richting van die druk positief: proces van herstel van relatie, betrekkingen en verbonden. Het struikelblok in dit alles is de cultuur en organisatie van partijpolitiek van populisme. De vraag in dit alles is of het proces met al dat begin van beweging en druk over de drempel van dat laatste kan komen. Dat is de crux in dit alles.
gambieter schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:06:
[...]

Yep. Mensen in een gekkenhuis hebben het makkelijk daarbij vergeleken. Dag in dag uit met Raab/Davis/May en andere idioten moeten werken, en niet de tuinslang erop mogen zetten, of ze vol kunnen proppen met tranquilizers of adhd-medicatie. Wetende dat de persoon tegenover je misschien niet eens de gezamenlijke hersencel bij zich heeft.

Bewonderenswaardig.
Het is nog niet eens een kwestie van beleefd blijven. Professioneel perspectief wordt gewoon keihard ondermijnd. Het is een confrontatie met bewust subversief gedrag van het politieke equivalent van kleuters. Misschien zeg ik nu iets teveel, maar ik kom gewoon niet bij een andere omschrijving.

De onderliggende uitdagingen, de omstandigheden, de emotie, de reële problematiek - er is volledig bewustzijn aanwezig. Maar men kiest gewoon anders. Dit is wat je krijgt als je geen grenzen stelt aan de perverse prikkels van partijpolitiek en loyaliteitsnetwerken. Pur sang.

En dit komt van intelligente mensen. Opnieuw, en ik denk dat we dit hier onderschatten, het is bewust gedrag. Men kan niet eens erkennen dat er sprake is van dissonantie of dissociatie, dat zou immers betekenen dat men het model van partijpolitiek ondermijnt. Dan verliest men toegang / gebruik loyaliteitsnetwerken. En ondertussen is die kast ook al behoorlijk leeg om het volgende poppetje uit te halen.

Als je ziet hoe sommige mensen Britse delegatie (het woord al, impliceert dat je komt of iemand stuurt maar .. ) of vertegenwoordiging dag na dag, maand na maand, achterna moet zitten om ze überhaupt zover te krijgen dat ze zich aan de afspraak houden om op een afspraak te verschijnen. Om vervolgens weer met communicatiemensen te zitten omdat de Britten er weer een storm van maakten op basis van ontkenning of ontwijking. Om vervolgens een weekendje Brussel, Parijs of Milaan te doen om te shoppen onder het mom van trip voor kennisuitwisseling of diplomatiek contact. En dan boos zijn dat ze een opmerking van diplomatieke dienst daarover kregen, of een rekening als antwoord op botweg pervers corrupte fictieve declaraties. Om het nog maar niet te hebben over het geduld van diplomatieke staf die telkens weer moet opdagen om vervolgens twaalf uur lang te zitten wachten en dan weer terug naar huis te gaan en de maand studie en overleg die daar aan vooraf gegaan is wordt door de Britten in de prullenmand gegooid. Laat staan dat we het ook nog hebben over situaties en ontwikkelingen op nationale niveau's, waar vertegenwoordigingen net als overheden in hun pogingen tot overleg en communicatie elke keer weer gefrustreerd werden door pijnlijk reageren van Britse Instellingen tot over hun oren gecompromitteerd door politisering.

Werkelijk, als zelfs Hongaarse afvaardiging met het hoofd op tafel slaat, het zegt wel wat.

Echter waar je er in slaagt om voorbij het cordon sanitaire van partijpolitiek te geraken, dat gaat prima. Zo is er opvallend veel bereikt. Veel relaties die schade hadden geleden onder en door het oorspronkelijke referendum zijn hersteld. Op andere punten zijn de contacten juist dieper geworden. Maar te veel daarvan komt neer op persoonlijke contacten of netwerken, in plaats van formele procedures van mou's en afvaardigingen. Het is een gigantische oefening in damage control waarbij aan Britse zijde het volledig rust op private initiatieven. Energieverslindend.

Even heel nuchter, het is inmiddels ook niet meer dan gewoon redelijk dat de EU27 paal en perk beginnen te stellen aan de toewijzing van middelen. Alle gekheid op een stokje, het is ook gestoord. Niet eens vanwege de kosten, dat is altijd politiek statistiek. Maar wel omdat die middelen gewoon nodig zijn elders, we hebben ook gewoon ons eigen huiswerk, onze eigen uitdagingen.

Terzijde, ik vrees dat begin volgend jaar de gaten van vrijkomende vacatures en posities zullen beginnen te vallen. Voor diegenen met interesse zeker iets om op te letten, maar het is natuurlijk volstrekt gestoord dat het onvermijdelijk is dat de gaten gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

hoevenpe schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:26:
[...]

Addertje onder het gras:

[...]

Wie te geloven in deze, het woord van Theresa May of de officiële experts van het parlement. Lastig hoor... :F
Ik denk zoals altijd dat beiden gelijk hebben. Het hangt er vanaf wat je gewenste uitkomst is? Na 21JAN2019 kan je denk ik alleen maar voor het zingen de kerk uit danwel een hard-brexit uitzitten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!
franssie schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:37:
[...]

Ik denk zoals altijd dat beiden gelijk hebben. Het hangt er vanaf wat je gewenste uitkomst is? Na 21JAN2019 kan je denk ik alleen maar voor het zingen de kerk uit danwel een hard-brexit uitzitten.
Aangezien er al zoveel kruit verschoten is denk ik dat er nogal wat "negen maanden laters" volgen ongeacht data en deadlines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:40:
Aangezien er al zoveel kruit verschoten is denk ik dat er nogal wat "negen maanden laters" volgen ongeacht data en deadlines.
Om het als bruggetje te gebruiken, dit is daadwerkelijk vandaag door May als antwoord gegeven:
British politics has finally cut all links with normality and drifted off into absurdity. In the Commons a moment ago Labour’s Rupa Huq described the decision to call off the vote as an act of “premature parliamentary ejaculation”. In response, Theresa May said that, if Huq were to look carefully, she would see that May is not capable of premature ejaculation.

God knows what they make of this nonsense in Brussels ...
Nou had ik de afgelopen week al de 'kale poes' van minister Schouten zien langskomen maar dat was nog wel grappig. Dit is vooral gezien de context tenenkrommend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Virtuozzo schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:37:
Werkelijk, als zelfs Hongaarse afvaardiging met het hoofd op tafel slaat, het zegt wel wat.
Yep. Terwijl je eigenlijk Britse hoofden tegen de tafel zou moeten slaan :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-46509288 May word gewoon keihard in haar gezicht uitgelachen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:58

polthemol

Moderator General Chat
Virtuozzo schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:40:
[...]

ben nu een twee uurtjes het debat aan het volgen in het Lagerhuis hierover en het is tenenkrommend gewoon om te zien.

De beste beschrijving die ik las hierover was: 'dit is een geval van collectieve diarree, met slechts 1 wc en geen wcpapier.'

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
polthemol schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:22:
ben nu een twee uurtjes het debat aan het volgen in het Lagerhuis hierover en het is tenenkrommend gewoon om te zien.
Anderhalf uur op de DAB+ autoradio was ook best gênant, waar ik het meest boos om werd was haar verweer dat een tweede referendum het vertrouwen van de kiezer zou schaden. Hoe is dat nog meer mogelijk dan??? |:(

Sommige MP's weten het wel heel mooi te verwoorden, dat dan weer wel:
Having been found in contempt recently for the first time in living memory, they have now gone for a ‘buy one get one free’.

The whole House wanted to debate this, we wanted to vote on it, the people expected us to vote on it. And the government have gone away and hidden in the toilets.

People watching this on television will be confused and bemused and very, very angry at the way their own Parliament has let them down, the government should literally be ashamed of themselves.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
@Virtuozzo
het is altijd verwarrend als zelfs de speld je post onderschrijft :+ De dag dat realiteit en comedy precies hetzelfde zijn :D
https://speld.nl/2018/12/...de-brexit-onderhandeling/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
En bij wie gaat May als eerste op de koffie?
Theresa May, is to have a bilateral meeting with Dutch prime minister, Mark Rutte, on Tuesday morning in The Hague, Downing Street has announced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
De toespraak van Corbyn is ook wel erg prettig. Ondanks dat ik het niet eens ben met zijn uitgangspositie. May faalt hier ongelooflijk hard.

Hopelijk houdt de EU (en ook Rutte) de poot stijf. De deal staat vast en verder is onderhandelen niet mogelijk.
Als ze dan toch zo dwaas zijn om Brexit door te blijven hameren dan zullen ze de pijn maar moeten voelen
8)7

Het is nu eens klaar met de poppenkast..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

hoevenpe schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:45:

[...]
Yeuh ze bieden aan om de UK ondergeschikt te maken aan NL om zo deel uit de gaan maken van de BeNeLux? Alsof wij erop zitten te wachten, ok dan hebben we alsnog het hoofdkantoor van Unilever maar verder? :+

OK, diplomatie gaat makkelijker via de kleinere landen maar dit is voor mij wel een WTF momentje (als in honderdduizend lovesongs van De Dijk, hier gaan we weer ^8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat

[...]
ik vraag me bij dit serieus af wat nu echt de verwachting is van haar. Dit is lobbywerk om een proces in te gaan waar ze al heel erg lang in zit. Ik heb ook het gevoel dat die landen haar alleen uit fatsoen (je moet immers nog werken met het VK, dat ze uit de EU stappen wil niet zeggen dat er geen banden meer zijn opeens) ontvangen en vervolgens in een iets andere vorm de woorden van Tusk blijven herhalen, wat het vanuit May haar positie tot een immens potje verspilling van haar eigen (en andermans) tijd maakt.

Voor de rest strand het hele schip vooralsnog op het punt wat in het begin al een issue was: Noord-Ierland en de grens. De backstop is het meest redelijke wat de EU in mijn ogen kan stellen: VK gaf aan met technische oplossingen te komen, EU zegt: 'prima idee! zodra je die technische oplossingen ingevoerd hebt, is het geregeld'.

Nu krijg je dan het gezeur dat ze eeuwig vast kunnen hangen aan die backstop als ze die technische oplossing (die volgens mij nog uitgevonden moet wordne ook, dat terzijde) niet invoeren, wat vrij evident is natuurlijk, gezien je gezegd hebt het issue op te lossen met een technische oplossing die jij zou invoeren :P Onder het motto van 'accountable houden' ga je dan natuurlijk krijgen dat de EU garanties wil hebben en een middel voor een 'wat als het je niet lukt of je doet niets'.

Bij elk puntje wat ook maar een beetje discussie oplevert zie je precies hetzelfde gedrag terug in het VK:
1. men heeft geen flauw idee wat men nu wil als je even de popi-jopi oneliners aan de kant schuift;
2. als men op een klein puntje al een idee heeft, kan men geen antwoord geven op de vraag 'hoe dan?';
3. zodra men accountable wordt gemaakt voor een eigen idee en een eigen oplossing, dan loopt men massaal weg;

Het is alsof je naar een zinkende Titanic aan het kijken bent en de passagiers zijn lustig een discussie aan het voeren of de reddingsboten wel gecertificeerd zijn >.<

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
Ik kan niet meer normaal naar May kijken:

YouTube: LEAKED: Footage From Inside No. 10 Downing Street!

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Het meest kwetsbaar compromitterende deel van de EU27, toevallig ook de aanjager achter een aantal pro-austerity, 2-stromen Europa en meer van dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
jadus

[ Voor 97% gewijzigd door maartend op 10-12-2018 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
franssie schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:17:
[...]

Yeuh ze bieden aan om de UK ondergeschikt te maken aan NL om zo deel uit de gaan maken van de BeNeLux? Alsof wij erop zitten te wachten, ok dan hebben we alsnog het hoofdkantoor van Unilever maar verder? :+

OK, diplomatie gaat makkelijker via de kleinere landen maar dit is voor mij wel een WTF momentje (als in honderdduizend lovesongs van De Dijk, hier gaan we weer ^8)
Nou ja, wat we kunnen doen is hun een nieuwe koning geven. Koningin dan, gezien de realiteit van troonopvolging. Hebben we al eens eerder gedaan....

In tegenstelling tot België hebben zij geen clausule in juridische grondstelsel die troonsbestijging door het Huis van Nassau verbiedt.

Maar goed ..

Wat dat "kleine landen" aangaat, dat ligt iets anders. Nederland heeft een zekere positie binnen Europa vanuit rol en risiconemer (kuch) van voortrekker in het Europese project en de voorafgaande iteraties. Ook in termen van convenant van machtsbalans is er een positie voor Nederland, in de zin van de assen van klein en groot. Nederland is ook altijd als toegangspoort (inlichtingen, handel, kennis) nauw verbonden geweest met het VK alsmede de uiteindelijke toetreding als functie van balans Duitsland/Frankrijk.

Let wel, dit na de kleine opschuddingen van DeGaulle en Adenauer respectievelijk (al leerde Frankrijk daar al een eerdere les van een variant van Brexit: uit de NAVO, maar wel alle regels moeten volgen zonder inspraak). Derhalve toen het idee van het VK als derde poot van de grote jongens, als een soort van garantor van convenant van klein/groot. Ridicuul natuurlijk, het VK had toen al niets op met de grondvesten op basis van historische kosten en lessen, en niets zo instabiel in politiek of geopolitiek als een driepoot, en dat heeft ook zijn uitwerkingen gehad. Het VK heeft veel bijgedragen aan structuren en mechanismen van handel en collectieve veiligheid, maar ook van mechanismen rechtsgemeenschap. Maar het heeft ook - vaak samen met Nederland - als aanjager gefunctioneerd van beslissingen die zo vanzelfsprekend niet waren. Zoals versnelling uitbreiding naar voormalig Oostblok, voorbij gaan aan veel vereisten e.d. Maar ook veel kwesties die decennia later zich uiten in onvermogen tot omgang met migratieproblematiek.

De afgelopen tien jaar heeft Nederland in Europese zin van geopolitiek heel veel overgenomen van voorheen positie van het VK. Vaak met hoge kosten, grote frustraties van andere Europese lidstaten, soms met flinke tikken (zie belastingstelsels als dossier), soms met ruimte vanwege vermogen om binnen Europees verband voorbij te gaan aan het conforme deel ten westen van Berlijn, en het vaak ... minder conforme .. ten oosten.

Daarbij, Nederland zit al met anderhalf been in het Angelsaksisch model van streeflijnen en geloofsgedrag voor ordening en inrichting, maakt rappe voortgang op die lijnen.

Dat maakt Nederland, in tegenstelling tot andere kleine landen, op meer dan een manier een voor het VK ideale ingang. Of dat nu voor reguliere politieke relatie is, voor compromitteren of wat dan ook.

Dat Nederland ook nog eens eigen kwetsbaarheden heeft in een aantal concentratiepunten van economische activiteit is voor May een bonus. Ierland gaf haar keihard aan worst case consequenties voor lief te willen nemen (zie eerder in het topic voor onderbouwde en uitermate redelijke argumentatie). Den Haag is voor May een reële ingang.

Saillant puntje daarbij is de frappant verschillende positie voor Ierland en Nederland in dit alles. Beiden zijn risicolanden van hoogst potentieel. Ierland is het meest direct verbonden, maar Nederland niet veel minder. Al draagt Ierland wel nog het kruitvat van Noord-Ierland. Maar hier zit wel weer een klein voorbeeldje van tikken op de vingers voor dat pijnlijke gedrag in (oneigenlijk) gebruik van Instellingen door Nederland in relatie tot fiscale stelsels. De positie van Nederland had in Europees verband sterker kunnen zijn met meer ruimte voor compensaties en ondersteuning in worst of bad case scenario's.
polthemol schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:49:
[...]

ik vraag me bij dit serieus af wat nu echt de verwachting is van haar. Dit is lobbywerk om een proces in te gaan waar ze al heel erg lang in zit. Ik heb ook het gevoel dat die landen haar alleen uit fatsoen (je moet immers nog werken met het VK, dat ze uit de EU stappen wil niet zeggen dat er geen banden meer zijn opeens) ontvangen en vervolgens in een iets andere vorm de woorden van Tusk blijven herhalen, wat het vanuit May haar positie tot een immens potje verspilling van haar eigen (en andermans) tijd maakt.
We staan altijd bereid om de hand te reiken, om te praten, om te overleggen. Maar dat is iets anders als de marketing van de Britse partijpolitiek die stelt dat "nu de onderhandelingen beginnen".

Die zijn al voorbij.
Voor de rest strand het hele schip vooralsnog op het punt wat in het begin al een issue was: Noord-Ierland en de grens. De backstop is het meest redelijke wat de EU in mijn ogen kan stellen: VK gaf aan met technische oplossingen te komen, EU zegt: 'prima idee! zodra je die technische oplossingen ingevoerd hebt, is het geregeld'.
Laten we eerlijk zijn, het schip is gestrand op:

1. de termijneffecten van eigen politieke besluitvorming ten aanzien van sociaal-economisch beleid op basis van austerity,
2. de consequenties van eigen politieke besluitvorming ten aanzien van bewustzijn van en eigen rol in het Europese project en
3. de cumulatieve consequenties voor politiek gedrag én positie binnen bestel van het afwijzen van grenzen aan partijpolitiek en loyaliteitsnetwerken als fundament voor zowel vertegenwoordiging als behartiging.

May prijst Thatcher zo graag, ze mag haar dankbaar zijn .... ze krijgt haar erfenis, en bankiert ermee.
Nu krijg je dan het gezeur dat ze eeuwig vast kunnen hangen aan die backstop als ze die technische oplossing (die volgens mij nog uitgevonden moet wordne ook, dat terzijde) niet invoeren, wat vrij evident is natuurlijk, gezien je gezegd hebt het issue op te lossen met een technische oplossing die jij zou invoeren :P Onder het motto van 'accountable houden' ga je dan natuurlijk krijgen dat de EU garanties wil hebben en een middel voor een 'wat als het je niet lukt of je doet niets'.
Vraagstelling voor projectie. Wat volgt uit de consequenties van een deel van hun unie met uitzonderingspositie in nauw verband met naburige functionele consumptieve, productieve en kenniseconomie voor de overige delen daarvan?

Het spreekwoordelijk eeuwig vasthouden aan backstop en backstop behind backstop schept brede prikkels voor druk op cohesie tussen de delen en stimuli daarvoor om .. eigen weg te zoeken.

Let wel, termijnrisico. Maar niet te miskennen, zie de discussies in Wales en Schotland. Zie hoe die inslaan aan beide kanten van Westminster.
Bij elk puntje wat ook maar een beetje discussie oplevert zie je precies hetzelfde gedrag terug in het VK:
1. men heeft geen flauw idee wat men nu wil als je even de popi-jopi oneliners aan de kant schuift;
2. als men op een klein puntje al een idee heeft, kan men geen antwoord geven op de vraag 'hoe dan?';
3. zodra men accountable wordt gemaakt voor een eigen idee en een eigen oplossing, dan loopt men massaal weg;
Vandaar dus - helaas - de focus van de draft én het specifieke gebruik ervan. Al eerder opgemerkt, kleutergedrag, wat doe je ermee.
Het is alsof je naar een zinkende Titanic aan het kijken bent en de passagiers zijn lustig een discussie aan het voeren of de reddingsboten wel gecertificeerd zijn >.<
Ietwat meer correct, bemanning is bezig met van alles en nog wat, de passagiers zijn verdeeld tussen beneden- en bovendeks en op andere manieren maar zien zowel ijsberg als het water en menen dat er magische knopjes zijn.
polthemol schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:34:
@Virtuozzo
het is altijd verwarrend als zelfs de speld je post onderschrijft :+ De dag dat realiteit en comedy precies hetzelfde zijn :D
https://speld.nl/2018/12/...de-brexit-onderhandeling/
Ik weet niet of ze daar een gokje gewaagd hebben, of een stuk eigen reflectie hebben laten spreken met gebruik van context of symboliek.

Maar, op het risico af dat ik te veel zeg, ze komen verdomd dicht in de buurt.

[ Voor 31% gewijzigd door Virtuozzo op 10-12-2018 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 11:26

Plasma_Wolf

Student

Zoals eerder aangegeven, gaat May bij Rutte aan het ontbijt (NOS).

Er wordt al gezegd dat de kans op concessies aan het VK uiterst gering is. Ik hoop erop, want de politici die het zover hebben laten komen zitten May uit te lachen terwijl zij de enige is die uberhaupt iets probeert. Ik vind het jammer dat ze niet harder tekeer is gegaan tegen hen. Toont ook weer een zwakte van haar aan.

Hoe dan ook, morgen kan ze vertellen dat ze de deal heeft verbetert omdat Nederland twee pakken hagelslag geeft. Na Chinese Pandadiplomatie, de Nederlandse Hagelslagdiplomatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Vwb Speld en co ( https://speld.nl/europeesnetwerk/ ) , het zijn volgens mij allemaal persiflage nieuwsdiensten (duh) die gelieerd zijn aan echte nieuwsdiensten, journalisten en analisten. Meer dan vaak krijg ik de indruk dat ze nieuws dat ze niet via de eigen kanalen naar buiten mogen brengen, alsnog met een dikke laag parodie als persiflage alsnog naar buiten brengen. Het is te vaak spot-on om een pure gok (edit of grap) te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Virtuozzo schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:09:
We staan altijd bereid om de hand te reiken, om te praten, om te overleggen. Maar dat is iets anders als de marketing van de Britse partijpolitiek die stelt dat "nu de onderhandelingen beginnen".

Die zijn al voorbij.
oh precies wat ik bedoelde :) Je zult altijd de ruimte moeten laten om 'een bak koffie' te doen met deze of gene partij, maar je zult bij de koffieautomaat toch ook wel, als hetzelfde stupide voorstel opnieuw langskomt, moeten zeggen 'goeie koffie, achterlijk idee, fijne dag nog!'
Laten we eerlijk zijn, het schip is gestrand op:

1. de termijneffecten van eigen politieke besluitvorming ten aanzien van sociaal-economisch beleid op basis van austerity,
2. de consequenties van eigen politieke besluitvorming ten aanzien van bewustzijn van en eigen rol in het Europese project en
3. de cumulatieve consequenties voor politiek gedrag én positie binnen bestel van het afwijzen van grenzen aan partijpolitiek en loyaliteitsnetwerken als fundament voor zowel vertegenwoordiging als behartiging.

May prijst Thatcher zo graag, ze mag haar dankbaar zijn .... ze krijgt haar erfenis, en bankiert ermee.
But but, May just wants her money back! ;P
Vraagstelling voor projectie. Wat volgt uit de consequenties van een deel van hun unie met uitzonderingspositie in nauw verband met naburige functionele consumptieve, productieve en kenniseconomie voor de overige delen daarvan?

Het spreekwoordelijk eeuwig vasthouden aan backstop en backstop behind backstop schept brede prikkels voor druk op cohesie tussen de delen en stimuli daarvoor om .. eigen weg te zoeken.

Let wel, termijnrisico. Maar niet te miskennen, zie de discussies in Wales en Schotland. Zie hoe die inslaan aan beide kanten van Westminster.
maar goed, dat is een vrij evident iets. Misschien een heel sterk praktijkvoorbeeld is hoe het België vergaat, waar de consensus is dat het land meer en meer onbestuurbaar wordt omdat er geen consensus is tussen het Vlaamse en Waalse gedeelte. Me dunkt dat Schotland, stel je krijgt een harde Brexit, best wel eens kan gaan rebelleren vanaf dat brexit-rekeningen binnen beginnen te komen en sweet talking niet meer werkt.
Vandaar dus - helaas - de focus van de draft én het specifieke gebruik ervan. Al eerder opgemerkt, kleutergedrag, wat doe je ermee.
Goede vraag, wat doe je ermee? Ik heb niet echt een goed antwoord erop en als ik kijk naar hoe het populisme her en der weelderig aan het tieren is, ben ik niet de enige gok ik zo voorzichtig :P
Ik weet niet of ze daar een gokje gewaagd hebben, of een stuk eigen reflectie hebben laten spreken met gebruik van context of symboliek.

Maar, op het risico af dat ik te veel zeg, ze komen verdomd dicht in de buurt.
goede satire vereist natuurlijk scherpe inzichten in de realiteit of de perceptie van die realiteit :P Ondanks de 'tongue in cheek'-posts van ze, laten ze vrij consistent zien een vrij aardig beeld te hebben van wat er speelt, dus ik zou toch opteren dat ze wel wat degelijke bronnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

polthemol schreef op maandag 10 december 2018 @ 23:29:

[...]

goede satire vereist natuurlijk scherpe inzichten in de realiteit of de perceptie van die realiteit :P Ondanks de 'tongue in cheek'-posts van ze, laten ze vrij consistent zien een vrij aardig beeld te hebben van wat er speelt, dus ik zou toch opteren dat ze wel wat degelijke bronnen hebben.
Zou dit ook satire zijn? Of is deze meneer echt een beetje de weg kwijt...?
Groot-Brittannië kon niets beters overkomen dan de brexit

Groot-Brittannië heeft zich in de geschiedenis altijd onderscheiden van de Europese landen op het vasteland. Het land vergat zijn verleden toen het zich aansloot bij de Europese Economische Gemeenschap. De brexit is voor het Verenigd Koninkrijk daarom nu een uitkomst.

Europa in zijn moderne gestalte was nog maar een adolescent toen Groot-Brittannië als handelspartner toetrad tot de Europese Economische Gemeenschap (EEG). Maar Groot-Brittannië handelde onbezonnen door met het jonge meisje Europa te flirten. De flirt leidde tot een verloving en uiteindelijk tot een huwelijk. Nu is er nog maar één optie: echtscheiding...

[...]
https://www.rd.nl/opinie/groot-brittannië-kon-niets-beters-overkomen-dan-de-brexit-1.1532853

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 10-12-2018 23:41 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sleutelwoorden:

verleden -> moreel
verval -> moreel
...

Je vraagt je bijna af of de auteur wel echt is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Je zult altijd de ruimte moeten laten om 'een bak koffie' te doen met deze of gene partij, maar je zult bij de koffieautomaat toch ook wel, als hetzelfde stupide voorstel opnieuw langskomt, moeten zeggen 'goeie koffie, achterlijk idee, fijne dag nog!'
Misschien kan Mark haar een droog mariakaakje bij de koffie geven, had Drees lang geleden ook succes mee...

Sorry, no cake :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Goede vraag, wat doe je ermee? Ik heb niet echt een goed antwoord erop en als ik kijk naar hoe het populisme her en der weelderig aan het tieren is, ben ik niet de enige gok ik zo voorzichtig :P
Je gaat er mee om precies alsof het een kleuter is. Misschien klinkt dit hard, toch is dit precies de insteek. Ja, dat kan misschien als klap in het Britse gezicht gezien worden, maar laten we eerlijk zijn. Het is het enige wat mogelijk is. Hun gedrag is bepalend voor de interactie.

Wat populisme aangaat, dat is er altijd. Zie de forum signature hier. Probleem is dat populisme altijd een prijs kent, ongeacht intentie of actor of omstandigheid. Dan riskeer je het scheppen van ruimte voor niet-positieve vormen van gedrag (oneigenlijk, gulzig, pervers, subversief) - ongeacht bewustzijn van dat risico of zelfs maar de uiting van of keuze in gedrag. De valstrik hier is ons Verlichtingsdenken met de saus van de component van geloofsgedrag van neo-liberalisme (in effecten op cumulatief groepsgedrag).

Even heel serieus: er is ruimte voor het glijden op de schaal omdat de wisselwerking tussen politiek, burger en bedrijf botweg uit balans is. Dat aspect van balans is op zo veel manieren voor zo ontzettend veel bepalend. Of het nu voor het onderwerp van oprukken conservatief-pseudo-annex-verder-rechts is in politieke arena's, of het voorbeeld van het idee van een Europa van twee stromen / snelheden.

Elke menselijke dynamiek waar balans gecompromitteerd raakt is een dynamiek die de beheersing kwijtraakt.

Dan krijg je kwesties zoals Brexit. Dan krijg je gele hesjes. Maar dan krijg je ook nationale regeringen die doelbewust thuisblijven bij een Pact van Marrakech in vol besef dat zodra er onderhandeld moet worden over migratie en mechanismen daaromtrent ze aan het kortste eindje trekken van positie en gewicht in die interactie. Immers, dan blijft er op zijn minst ruimte voor gelieerde problematiek, of het wordt zelfs erger. En dat is prachtig, want dan heb je wat om simplistisch naar te wijzen. Helaas herinnert de burger zich dan niet dat hun nationale politiek - weer eens - doelbewust heeft gekozen voor gebruik van problematiek.

Brexit is niet anders. Laten we wel wezen, over het volledige spectrum van de Britse politiek kent men de situatie, de ontwikkelingen, de complicaties, de risico's, de kosten. Maar men kiest doelbewust voor partijpolitiek omdat het nu eenmaal meer loont om problemen te gebruiken, of ze nu echt zijn of niet, of je er nu aandeel in hebt of niet, of zelfs maar er aan bijgedragen of ze veroorzaakt hebt.

Het is oprecht alsof je kleuters laat spelen met spoken als dolkstootlegende en iteraties van Riefenstahl.

Maar op dat punt wordt het debat zuur. In onze vormen van bestel komen we pijnlijk uit bij burger en bedrijf, daar wordt de ruimte gelaten, daar ontstaat de wisselwerking - en die neemt vervolgens steeds meer ruimte voor correctie door burger & bedrijf af.
hoevenpe schreef op maandag 10 december 2018 @ 23:56:
[...]

Misschien kan Mark haar een droog mariakaakje bij de koffie geven, had Drees lang geleden ook succes mee...

Er is vast nog wel wat te bespreken over vastgoed en een aantal fiscale constructies die niet zo blij zijn met onvermogen om gebruik te maken van de daling van het Britse pond ...

[ Voor 10% gewijzigd door Virtuozzo op 11-12-2018 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:00:
Je gaat er mee om precies alsof het een kleuter is. Misschien klinkt dit hard, toch is dit precies de insteek. Ja, dat kan misschien als klap in het Britse gezicht gezien worden, maar laten we eerlijk zijn. Het is het enige wat mogelijk is. Hun gedrag is bepalend voor de interactie.
De onkunde blijft inderdaad verbazen, nu weer de nieuwe Brexit minister die denkt dat het lokale recht een uitspraak van het ECJ ongedaan kan maken...
Returning to the subject of the Brexit secretary’s refusal to rule out “returning to the Scottish courts to overturn” the ECJ’s ruling that article 50 is unilaterally revocable (see: 9.08pm), respected legal minds are less than impressed.

Brexit Secretary says Govt "may look to appeal in the Scottish courts" against ECJ judgment on revocability of Article 50.

Degree of ignorance this reveals about how EU law works — it's impossible to appeal to national court against ECJ interpretation of EU law — is astonishing https://t.co/E10sKuMf9i
Ik ben maar een leek maar zelfs ik wist dit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
om even uit het artikel te lichten:
Londen werd de drugsverslaafdenhoofdstad van de wereld, waarbij elk modehuis en elke muziekstudio de concurrent probeerde te overtreffen door de grenzen van fatsoen en beschaafdheid te verleggen. Een samenleving kan hier maar korte tijd zonder. Uiteindelijk komt de dag van de afrekening.
kijk aan! Het reformatorische dagblad wat Sodom en Gomorra beschrijft, samen met de prachtige oneliner: 'Naties worden niet door het heden maar door hun verleden bepaald', waarbij hij in de rest van zijn stuk totaal eraan voorbij gaat dat niet alleen wat iemand gisteren of vorig jaar heeft gedaan ertoe doet, maar ook wat hij vandaag doet of morgen gaat doen.

Ik denk dat de auteur zelf nog niet door heeft dat hij ook satire heeft gemaakt :P
hoevenpe schreef op maandag 10 december 2018 @ 23:56:
[...]

als hij May nu genoeg mariakoekjes voert en maar 1 kopje koffie, heeft ze misschien zoeen droge mond, dat ze eindelijk stopt met praten ;P
Virtuozzo schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:00:
de ellende is echter dat alles wat wij als EU doet ook een effect heeft. Reageer je niet, heeft het een effect, reageer je wel op deze of gene manier, dan heeft het ook een effect. Je wordt nu in een soort patriarch-rol geduwd, waar er echter een stevige (en op sommige punten ook terechte) kritiek is net op hoe de EU zichzelf met een vrij overheersend beeld heeft opgezadeld (voor een groot stuk ook een stevig PR-probleem, perceptie).

[ Voor 20% gewijzigd door polthemol op 11-12-2018 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Nog een mooie:
The work and pensions secretary, Amber Rudd, has said the only way forward on the Brexit deal is for all parties to make compromises. She has told BBC News:

The only chance we have of getting a withdrawal agreement or something similar through is if everybody compromises. The cabinet minister said further talks with Brussels would focus on the Brexit backstop in Ireland. We don’t want to start negotiating again on fishing, Gibraltar, those matters.
Alleen de 'backstop' moet van tafel, het is niet de bedoeling dat die vervelende Fransen, Spanjaarden en anderen opeens hun eigen dingen proberen te heronderhandelen... :F

Het voelt vandaag als een partijtje Risk waarbij je eindelijk weet welke opdracht de tegenstander heeft. In het geval van May dus een stemming ergens in maart met alle MP's op de rand van de klif. Mijn deal of springen, heel democratisch inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:06:
[...]

De onkunde blijft inderdaad verbazen, nu weer de nieuwe Brexit minister die denkt dat het lokale recht een uitspraak van het ECJ ongedaan kan maken...

[...]

Ik ben maar een leek maar zelfs ik wist dit... 8)7
Bedenk dan dat er mensen zijn die al dit soort stupiditeiten bespreken, uitwerken, aanreiken. Dit is iets wat in het VK exact hetzelfde is als in Nederland. Politici gaan af op hun informatiestromen. Die zijn gepolitiseerd, aan partijdiscipline onderhevig, worden beheerd en verdeeld. Er is zelfs handel in wie wat waar wanneer er uit mag gooien op in beeld mag komen.

Onderschat dit niet. Ja, om het cru te stellen, er zijn idioten. Maar die komen niet in beeld. Het gaat hier om selecties, om afspraken. Om organisatie. Dit is wat je krijgt als je het huidige model van Nederlandse partijpolitiek op basis van machtspolitieke school door laat sudderen voor een of hooguit twee meer kabinetten. Het VK heeft die trend al doorgemaakt, geïnternaliseerd en geïntegreerd.

Of zoals - nota bene - een Belgisch staflid recent opmerkte, die Hollanders mogen best eens nadenken.

Kijk, in België is dit niet mogelijk. Het is immers geen land en er zijn geen Belgen, maar dat is een ander verhaal 8)
polthemol schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:07:

[...]

de ellende is echter dat alles wat wij als EU doet ook een effect heeft. Reageer je niet, heeft het een effect, reageer je wel op deze of gene manier, dan heeft het ook een effect. Je wordt nu in een soort patriarch-rol geduwd, waar er echter een stevige (en op sommige punten ook terechte) kritiek is net op hoe de EU zichzelf met een vrij overheersend beeld heeft opgezadeld (voor een groot stuk ook een stevig PR-probleem, perceptie).
Ja. Daar kan ik niet te diep op ingaan, maar laat ik dit zeggen: het is een grote frustratie dat in het licht van alle uitdagingen die er zijn we geconfronteerd worden met de noodzaak om effecten te stimuleren en te accepteren in vol bewustzijn van de prijs van termijneffecten.

[ Voor 24% gewijzigd door Virtuozzo op 11-12-2018 00:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik moet vooral lachen om de beschrijving van de auteur:
De auteur is documentairemaker met speciale aandacht voor de Reformatie en de moderne geschiedenis.
Ik zou dat vervangen door "De auteur is een idioot met delusies over het verleden en een leugenaar aangaande de recente historie".

Groot-Brittannie was de "sick man of Europe" en had het heel hard nodig om bij de EEG aan te sluiten, Ze probeerden het al eerder, maar in 1966 zei De Gaulle nog "Non!".
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DuEdFnPXgAYM7Fb.jpg

Deze cartoon geeft de werkelijkheid een stuk beter dan dat belachelijke brokje leugen van die Wiltshire:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DTMKK9qWkAAheiA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:17:
Bedenk dan dat er mensen zijn die al dit soort stupiditeiten bespreken, uitwerken, aanreiken.
Maar dit is de Brexit minister, het beëindigen van ECJ jurisdictie is kern van zijn beleid. Het gaat er bij mij echt niet in dat dit soort basale kennis bij hem zou ontbreken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
De quote moet dan ook zijn:

"The only chance we have of getting a withdrawal agreement or something similar through is if everybody else compromises."
hoevenpe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:24:
Maar dit is de Brexit minister, het beëindigen van ECJ jurisdictie is kern van zijn beleid. Het gaat er bij mij echt niet in dat dit soort basale kennis bij hem zou ontbreken...
Dominic Raab gaf zelf toe niet eens te weten hoe belangrijk en druk de Calais-Dover route is.

Dit gaat niet meer om normale mensen, dit is hersendood.

[ Voor 43% gewijzigd door gambieter op 11-12-2018 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Virtuozzo schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:17:
er zijn idioten. Maar die komen niet in beeld.
*kuch* Boris Johnson *kuch* Farrage ;P (excuus, kon het niet laten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
De D66 EP persvoorlichter in Brussels: https://twitter.com/Stefa...tatus/1072242488453283840
Today I received around twelve requests. A majority came from the big British broadcaster, that I won’t name. Three times I was asked which studio in Brussels my MEP could go to for the interview. She’s in Strasbourg, as is the entire EP.
Alsof Europa het expres doet, die arme Britten zo in de war brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:24:
[...]

Nog maar eens opnieuw dan ...

Ze weten het precies. Ze kiezen gewoon voor gebruik van problemen.

Bewust. Georganiseerd. Met argumentatie en rationaliseren. Bewuste keuzes. Dat is niet enkel bij de conservatieven, ettelijke pagina's geleden kwam hier het fundament van Labour Brexit beleidsonderzoek voorbij. Zet dat eens af tegen de keuzes van de partij zelf: "ok we know this know, we don't care, what's in it for us the party".
gambieter schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:24:

[...]

Dominic Raab gaf zelf toe niet eens te weten hoe belangrijk en druk de Calais-Dover route is.

Dit gaat niet meer om normale mensen, dit is hersendood.
Zou je denken. Hij heeft echter al eens persoonlijke commentaren gegeven op logistieke studies in het kader Brexit die vrij pijnlijk duidelijk maakten dat hij heel goed geïnformeerd was. Saillant detail, studies gemaakt door Europese Instellingen en een aantal onderzoeksbureau's (op het continent), in het VK was daar geen mandaat voor. Dus 1) hij accepteerde de resultaten en analyses zonder politiek spel, 2) ging er mee naar partijbureau en de ERG, gaf ondertussen in correspondentie aan zaken prima door te hebben, 3) kwam vervolgens terug met een - excusez le mot - kulverhaal van stupiditeit.

Waar zeg je wat voor welk nut? En uiteindelijk is het enige nut dat van de partij want zonder partijpolitiek is er geen loyaliteitsnetwerk en dus geen loopbaan, geen macht, geen spel.

Ik hoop oprecht dat er ergens een diplomaat is die de notulen en dictaten van correspondentie en communicatie bewaart buiten institutionele archieven om er over een paar jaar eens mee voor de dag te komen.

Er zijn idioten, die zijn er in elke nationale politiek. Maar de partijpolitici zijn machines in een systeem. Ze nemen hun rol.

[ Voor 48% gewijzigd door Virtuozzo op 11-12-2018 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En ondanks alles blijf ik hopen dat de deal zoals die er nu is, desnoods met een paar cosmetische wijzigingen, er nog voor de kerst door komt. Uitstellen en onzekerheid wordt ook niemand beter van volgens mij. De harde Brexiteers moeten voor stemmen omdat ze anders de kans lopen dat er helemaal geen deal komt, remainers en gematigden moeten voor stemmen omdat er anders een kans is op een no-deal harde Brexit...

* Fiber gaat weer verder dromen over love and peace and understanding...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Fiber schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:39:
Uitstellen en onzekerheid wordt ook niemand beter van volgens mij.
Het geeft echter geen zekerheid. Dit is alleen de Withdrawal Agreement, maar nog niet de toekomstige relatie. Dat gaat nog jaren duren. Dus volop onzekerheid en economische schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:44:
[...]

Het geeft echter geen zekerheid. Dit is alleen de Withdrawal Agreement, maar nog niet de toekomstige relatie. Dat gaat nog jaren duren. Dus volop onzekerheid en economische schade.
Inderdaad, dat is waar de politieke verklaring bij op tafel komt. Het is vast mogelijk om daar wat woorden in aan te passen, maar het is een resultaat van de huidige draft. De rode lijnen staan dus gewoon.

En precies dit is wat de Britse politiek vrij resoluut weigert om zelfs maar onderling bespreekbaar te maken. Even heel serieus, in het Schotse parlement ligt men te stuiteren, men zit May in de haren, maar die rode lijnen zijn een no-go.

Gaat men die deur door, dan houdt het spel op. Dan kan/mag dus niet.

Ik zie het soms als een voedingssysteem waar parasitisme er in geslaagd is om in zowel hart als hersenen terecht te komen.

Maar ondertussen worden steeds meer mensen buiten de politieke arena's moe. Zo moe dat men bijna alles accepteert. Als er maar de illusie van zekerheid uit welke beslissing dan ook is. Dit is de handtekening van May in dit alles.

[ Voor 10% gewijzigd door Virtuozzo op 11-12-2018 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]

Nu nog even op zoek naar de evenknie van Marinus van der Lubbe, die de Britse evenknie van de Rijksdag overdrachtelijk in de hens zet, helaas is 5 november net geweest.

Zo’n Farage, Johnson, Corbyn, etc., zijn daar nog geen smoking guns over gevonden, aangaande contacten met ene V. Poetin? :X

Elke keer dat je denkt dat de bodem nou wel bereikt is, blijkt de hel nog een diepere laag te hebben.

Het is haast een onwerkelijke nachtmerrie waarvan je hoopt dat je er zo snel mogelijk zwetend van wakker wordt, en het allemaal maar een droom blijkt. :N

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:54:
Maar ondertussen worden steeds meer mensen buiten de politieke arena's moe. Zo moe dat men bijna alles accepteert. Als er maar de illusie van zekerheid uit welke beslissing dan ook is. Dit is de handtekening van May in dit alles.
Attritie als politieke beleidskeuze, leidende politici die zich in de media veel ''dommer' voordoen dan ze werkelijk zijn, vernedering voor een niet juridisch bindend inlegvelletje, alles om uiteindelijk de schuld bij de ander/ons te kunnen leggen, minachting voor het parlement, etc.

Als er al sprake is van een uitputtingsslag dan vraag ik me af of het voor May niet averechts uitpakt: mensen aan beide kanten van het kanaal zo klaar ermee zijn dat 'no deal' ondanks de hoge prijs een 'overzichtelijke' uitweg zal blijken te zijn.

Merk bij mezelf dat ik wel klaar ben met het circus, dit op geen enkele wijze meer grappig is en 'no deal' ondanks de hoge prijs misschien wel noodzakelijk is om de boodschap daar door te laten dringen. De EU moet imo voet bij stuk houden en haar niet verder 'faciliteren', er komt een moment dat je al je krediet verspeeld hebt. "Make up your f*cking mind!"

De satirische bijdrage van John Crace is vanochtend weer subliem en tegelijk daardoor vooral pijnlijk in plaats van grappig. May heeft gisteravond dus het parlement geschoffeerd door ze niet te laten stemmen over het intrekken van de stemming, zelfs dat had ze dus verloren:
Laws of Maybotics collapse in PM's theatre of the absurd
If May couldn’t win a meaningful vote, what hope did she have of winning a vote on not holding a vote?

Shortly after lunch, Graham Brady received another letter of no confidence in the prime minister. This one was from the Four Pot Plants. Enough was enough. The laws of Maybotics had finally collapsed in on themselves. Theresa May had backed herself into a corner in which every course of action ended in extreme self-harm.

“I’ve listened very carefully,” May said to widespread laughter at the opening of her statement to the Commons on her volte-face. And the person she had been listening to was her chief whip. The numbers were terrible. She wasn’t just going to lose the vote she was going to be totally humiliated. So she had chosen to do what she always does in such circumstances. She had swapped one humiliation for another. Who cared if the pound tanked and the stock market crashed, just so long as she could defer some of the pain for a later date? Masochism can do strange things to a person.

Not that she cared. By now she had gone entirely rogue, making up policy on the hoof. She even declared it had never been her intention to hold the vote the following day and that 21 January had been the key date. Even the cabinet looked embarrassed by this. There was only one explanation that now made sense. The prime minister had taken a huge bet with Paddy Power on her still being in a job by Christmas. She just hadn’t read the small print. When the fun stops, stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Eens, echter het enige wat ik zie wat nog slechter is dan een no-deal Brexit, is een no-deal Brexit die we pas over een paar maanden weten. En hoewel ik het niet verwacht, is no-deal nog steeds een optie. (En laten we wel wezen, ik had ook niet verwacht dat Trump zou winnen of Brexit het referendum zou winnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:30
Overigens, hoe je het ook wendt of keert, het VK komt dadelijk in een nog grotere crisis.

Deal of No Deal, de economie krimpt.
Remain; omdat de nu opgebouwde voorraden, die verantwoordelijk waren voor de groei van de afgelopen maanden, eerst weer afgebouwd gaan worden.

Overigens, een beetje slimme purchase manager, weet dat zn containers er 55 dagen over doen van Shanghai naar Dover. Die laat z'n spullen voor de EU vanaf nu dus al helemaal niet meer buiten de EU27 aan land komen. Dat gaat betekenen dat er in het VK nog maar weinig containers uit het oosten gelost gaan worden. Containerschepen hebben doorgaans maar 1 of 2 havens in Europa die ze aandoen.

[ Voor 43% gewijzigd door SkiFan op 11-12-2018 11:28 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:43
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/dcbqXuahlpnXRXe38rNLEaOujLfq3FcMMBVbqnYTH1Y.jpg?auto=webp&s=e3cec5dfeb207397f2d9410db24aa4ebdf05b527

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, Brexit is Brexit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Jij bent blijkbaar nog de enige die weet wat Brexit is... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:57:
[...]

Jij bent blijkbaar nog de enige die weet wat Brexit is... ;)
Brexit is a plate full of loss aversion, a good bit of sunk-cost effect on the side and wonderful seasoning of decision inertia on top - but it'll all be fine as long as we can keep buying time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

May is bij Rutte geweest en gaat nu door naar Merkel.

https://nos.nl/artikel/22...al-ontbijt-met-rutte.html

Er wordt gezegd dat als Rutte ergens van overtuigd kan worden, er wel meer zullen volgen. Heeft mede te maken met de tijd die Rutte al premier is.

Intussen is dit toch wel meer Rutte die met z'n moeder in de stad heeft afgesproken, dan twee premiers.

Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2018/12/11/518369/xxl.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
No-deal Brexit werd al voorspeld door Mitchell and Webb. Briljant gedaan met alleen maar verwijzen naar "The Event":

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter

Helaas komt het filmpje niet mee in de embed, maar het is hilarisch. Op bezoek bij Merkel, de auto met May stopt en May wil uitstappen, maar de deur wil niet opengaan. En die denkt uit de backstop te kunnen komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:37:
Helaas komt het filmpje niet mee in de embed, maar het is hilarisch. Op bezoek bij Merkel, de auto met May stopt en May wil uitstappen, maar de deur wil niet opengaan. En die denkt uit de backstop te kunnen komen :+
Kleuters zet je achter het kinderslot, logisch toch... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:40:
[...]

Kleuters zet je achter het kinderslot, logisch toch... :P
Heh. Nou, beter deze kleuter dan de andere ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Plasma_Wolf schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:43:
May is bij Rutte geweest en gaat nu door naar Merkel.

https://nos.nl/artikel/22...al-ontbijt-met-rutte.html

Er wordt gezegd dat als Rutte ergens van overtuigd kan worden, er wel meer zullen volgen. Heeft mede te maken met de tijd die Rutte al premier is.

Intussen is dit toch wel meer Rutte die met z'n moeder in de stad heeft afgesproken, dan twee premiers.

[Afbeelding]
Beetje sneu natuurlijk dat May voor d'r natje en droogje langs drie hoofdsteden moet in een dag (Den Haag, Brussel en Berlijn).

Kansloze missie als de EU z'n rug recht houdt en niet van inlegvelletjes houdt.

Messen worden nog steeds geslepen in de UK als ik het altijd onafhankelijke Skynews mag geloven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09

Killjoy

Klingon lawn products

Tja, Reformatorisch Dagblad. Zeg maar het partijblad van de SGP. Dit is er eentje van de de oude school. Let maar op de verwijzing naar de Franse Revolutie (SGP is voortgekomen uit de ARP). En natuurlijk dat katholieken 'niet ons soort mensen' zijn. Want liever Turks dan Paaps natuurlijk.

Steil gereformeerd noemden we dat vroeger...

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Retorische vragen kunnen backfiren:
May: “Does this House want to deliver Brexit?”
voluit:“No!” (SNP and some Labour MPs sitting on the opposition benches)
https://www.theneweuropea...xit-1-5813498?jwsource=cl

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Terwijl we wachten is deze ook leuk. :+

Anti EU protest waar ze een EU vlag in de fik proberen te steken. Wat ze alleen niet weten is dat de EU ze een stap voor is geweest en de vlag van brandwerend materiaal is gemaakt. _O-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Niet alleen is de vraag retorisch, ze willen daadwerkelijk geen Brexit. Ze rollen met elkaar over straat omdat alle vormen van Brexit verkeerd zijn. Willen we Brexit? Nee, niet die, ook niet die, en ook niet die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 18:37:
Terwijl we wachten is deze ook leuk. :+
[Twitter: title]
Anti EU protest waar ze een EU vlag in de fik proberen te steken. Wat ze alleen niet weten is dat de EU ze een stap voor is geweest en de vlag van brandwerend materiaal is gemaakt. _O-
Even voor de duidelijkheid, die is echt al verschrikkelijk oud. En nog steeds niet duidelijk of het nou al dan niet een hoax is.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 11-12-2018 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het zou bijna jammer zijn als die hele Brexit straks op het laatste moment toch niet doorgaat. Dan is dit hele draadje met 10.000+ (soms erg lange) posts gewoon helemaal voor niks geweest... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:19

Polycom

Poes van goud

Ik vraag mij af of May de kerst gaat halen op deze manier.
Die arme mensen in Ierland / Noord-Ierland :N

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:02:
Het zou bijna jammer zijn als die hele Brexit straks op het laatste moment toch niet doorgaat. Dan is dit hele draadje met 10.000+ (soms erg lange) posts gewoon helemaal voor niks geweest... O-)
Mwa. Er zijn inmiddels wat minder Nexiteers ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Demonstraties tegen Theresa May: https://nos.nl/artikel/22...naar-en-een-wegloper.html

Ze verwijten haar alles. Ze is dan misschien zwak en heeft geen goed plan, maar alle problemen worden niet actief door haar veroorzaakt.

Wanneer het echt tot een kookpunt komt, moeten de mensen achter de ERG aan, met Mogg, BoJo. En achter Labour met Corbyn. Theresa May een mooi huisje voor haar pensioen (dat heeft ze al, haar man heeft een bedrijf dat meer dan 100 miljoen waard is, als ik het goed heb onthouden). De rest mag een appartementje als dank voor hun werk. Je weet wel, zo'n kamertje met tralies voor de ramen.

Dan is er natuurlijk nog dit. Te triest voor woorden, dat ze het nog niet doorhebben.
Aan de overkant bij het leave-kamp is de boosheid over de gang van zaken inderdaad even groot: "We zijn het met elkaar eens dat Theresa May moet vertrekken. Maar wij willen eruit en we willen de EU geen cent betalen. We zouden al uit de EU vertrokken moeten zijn. Waar is de democratie?"

[ Voor 4% gewijzigd door Plasma_Wolf op 11-12-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Er zijn steeds meer signalen dat er op korte termijn een vertrouwensstemming komt over de Britse premier May. Daarvoor moeten 48 Conservatieve parlementariërs het vertrouwen in haar opzeggen en volgens Britse media is dat aanstaande, of zelfs al gebeurd.

Een bevestiging van een naderende vertrouwensstemming is er niet. De komende dag wordt duidelijkheid verwacht.

De BBC zegt van onder anderen een minister te hebben gehoord dat er 48 'opzegbrieven' binnen zijn. De parlementariër die ze verzamelt heeft volgens de Britse omroep gevraagd om een gesprek met May, maar daar wil Downing Street niets van weten.

Correspondent Tim de Wit zegt dat veel Conservatieve parlementsleden boos zijn over het uitstel van de stemming over het brexit-akkoord met de Europese Unie. De cruciale stemming over dat akkoord stond eigenlijk gepland voor gisteravond. "Wat je ook hoort is het gevoel van onvrede onder steeds meer parlementsleden: 'ze luistert niet naar ons', 'ze gaat te veel haar eigen gang'."

De Conservatieve Partij heeft 315 leden in het Britse Lagerhuis. Als de helft van hen tegen May stemt, moet ze aftreden als partijleider en als premier. "Het voordeel voor May is dat dit een uiterst slecht moment is om de premier weg te sturen", zegt De Wit. "Wellicht dat er toch genoeg leden zullen denken: dit is niet het goede moment."

Wat in Mays nadeel kan werken, is dat een eventuele stemming geheim is en parlementariërs dus zonder angst voor consequenties kunnen stemmen.

May reisde gisteren naar premier Rutte, bondskanselier Merkel en voorzitter Juncker van de Europese Commissie om te kijken of er nog kan worden geschaafd aan het brexit-akkoord. Het Verenigd Koninkrijk verlaat de Europese Unie op 29 maart.
Bron: 'May verder in het nauw door opstandige Conservatieven'

Ik pak de chips en het bier er vast bij :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 09:20
May heeft al 2 jaar het voordeel dat het een slecht moment is om haar weg te sturen en niemand anders zijn vingers aan deze rotzooi wil branden. Het zou me verbazen als ze nu wel klaar is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Bij de ERG zijn ze niet zo goed in het tot 48 tellen dus eerst zien dan geloven. Het zou de puinhoop helemaal compleet maken en 'no deal' daardoor bijna onvermijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
hoevenpe schreef op woensdag 12 december 2018 @ 07:49:
Bij de ERG zijn ze niet zo goed in het tot 48 tellen dus eerst zien dan geloven. Het zou de puinhoop helemaal compleet maken en 'no deal' daardoor bijna onvermijdelijk.
En dat is natuurlijk precies wat ze bij de ERG willen. Door zo laat mogelijk May uit dr lijden te verlossen wordt de kans zo klein mogelijk dat er op tijd een verstandiger opvolger van May opstaat.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ph4ge schreef op woensdag 12 december 2018 @ 07:59:
En dat is natuurlijk precies wat ze bij de ERG willen. Door zo laat mogelijk May uit dr lijden te verlossen wordt de kans zo klein mogelijk dat er op tijd een verstandiger opvolger van May opstaat.
Of haar opvolger 'verstandiger' is waag ik te betwijfelen:
Who will be the next prime minister? Odds, polls and predictions

In a sign of how uncertain Westminster politics is at the moment, Ladbrokes currently has five leading Tory contenders level on 10/1 to replace May as Tory leader.

However, SkyBet still has the former foreign secretary Boris Johnson as favourite at 5/1. In second place among the Conservatives is Home Secretary Sajid Javid. Environment Secretary Michael Gove, who stabbed Johnson in the back in 2016 and whose support for May has kept her in place until now, comes in third, tied with Raab at 8/1. Foreign Secretary Jeremy Hunt, who like Javid has skilfully shifted his position from Remain to Leave and is seen as a moderate force within the party, rounds off the top five contenders at 10/1, according to SkyBet.
Van de regen in de drup dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
hoevenpe schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:12:
[...]

Of haar opvolger 'verstandiger' is waag ik te betwijfelen:

[...]

Van de regen in de drup dus...
Dan staat er waarschijnlijk een Brexiteer op, die nog een keer een rondje Europa gaat doen en er al snel achter komt dat het Mays deal of no-deal is. En dan? Als er voldoende tijd zou zijn zouden remain en zachte Brexit conservatieven samen met de oppositie in kunnen grijpen. Hoe meer tijd er nu verstrijkt hoe lastiger dat tzt gaat worden. De default optie is op dit moment nog steeds no-deal Brexit, dus door alleen tijd te rekken en te frustreren krijgt de ERG vanzelf zijn zin.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 12-12-2018 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Breaking op BBC breakfast nu, leadership challenge...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Aan de overkant van het kanaal vinden ze altijd wel weer manier om een situatie nog lastiger te maken. Het is jammer dat ze al die creativiteit niet aanwenden om hun situatie juist beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 29-07 11:23
Wanneer is bij de EU de maat vol en stoppen ze met dit circus. Die lagerhuis-folklore is leuk voor op tv, maar dit frustreert echt enorm. Dit gedoe / deze onzekerheid kost nu al bakken geld.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:21
May wordt vandaag weggestemd vemoed ik. Dan krijgen we uitstel artikel 50, herverkiezingen, labour aan de macht, nieuw referendum, geen Brexit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Zwerver schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:52:
Breaking op BBC breakfast nu, leadership challenge...
We hebben gisteren dus naar de afscheidstournee van May zitten kijken, eind deze week kan de EU lijkt me niets anders doen dan met veel kabaal op de grote rode 'no deal noodmaatregelen' knop drukken. Alle rampscenario's in werking, nog 3,5 maand om alles op orde te krijgen en de schade voor ons zoveel mogelijk te beperken.

It giet oan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
ph4ge schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:38:
[...]

Dan staat er waarschijnlijk een Brexiteer op, die nog een keer een rondje Europa gaat doen en er al snel achter komt dat het geen deal of no-deal is. En dan? Als er voldoende tijd zou zijn zouden remain en zachte Brexit conservatieven samen met de oppositie in kunnen grijpen. Hoe meer tijd er nu verstrijkt hoe lastiger dat tzt gaat worden. De default optie is op dit moment nog steeds no-deal Brexit, dus door alleen tijd te rekken en te frustreren krijgt de ERG vanzelf zijn zin.
Wat nog zou kunnen is dat een bipartisan groep Tories en labour ergens in maart zegt, dit gaan we dus echt niet doen, en artikel 50 intrekt als no deal de optie blijkt. Maar tot nu toe heb ik daar weinig vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het mooie verschil tussen de ramp van Brexit en de ramp van Trump is dat bij de Britten het parlement tenminste ook een hoofdrol heeft en blijft houden.

En volgens mij zijn er weinig geluiden te vinden die op een bepaalde manier blij zijn met welke brexit dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Het lijkt wel no-deal te worden. Als je de boel kapot wil maken, gewoon schreeuwen dat het allemaal niet werkt en anders moet, zonder met echte oplossingen te komen. De ERG, Labour, en een groot aantal Tories die losjes aan de ERG zijn gelieerd, die zijn hier schuldig aan.

De vraag is niet 'wat moeten we nu doen?' Dat is duidelijk. Voorbereidingen treffen, en snel ook.

De vragen zijn 'wie gaat de volgende PM worden? Gaat het iemand worden die schuldig is aan deze klotezooi? En gaat die dan daadwerkelijk de kritiek krijgen die May heeft, omdat de nieuwe PM dat ook verdient te krijgen?"

En als dat allemaal gebeurt, komt er dan heel misschien een heel klein beetje gezond verstand terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 16:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

jaapstobbe schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:56:
May wordt vandaag weggestemd vemoed ik. Dan krijgen we uitstel artikel 50
Daarmee zal de EU (unaniem, alle lidstaten muv de VK zelf) moeten instemmen...
Dat zullen die enkel doen als er een duidelijk scenario van britse zijde ligt wat te doen in die tijd die de britten extra willen.

Ik vraag me af _of_ deze daar iets te bieden hebben...

Uitstel enkel om een half jaar verder dit circus te hebben zal de EU vermoedelijk niet mee in kunnen stemmen en dan is het gewoon over-en-sluiten imho

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 12-12-2018 09:07 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1 ... 104 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een serieus topic. Een spotprent, een kwinkslag, het kan allemaal.

Ter opfrissing van het geheugen alhier in AWM: het is staand beleid om geen naamsverbasteringen toe te staan.

Omdat een discussie, ook als deze louter gaat over anderen dan wijzelf (in casu, het VK binnen of buiten de EU), gebaat is bij een respectvolle toonzetting, en de inhoud van een serieus topic niet gebaat is bij 'name-calling' en verbasteringen, gaan we dat vanaf nu hier dan ook niet meer doen.