Als je Flash installeert en het blijkt dan alleen in Chrome te werken, dan heb je de pepperflash versie erop gezet en die werkt natuurlijk niet in Firefox. Sowieso, waarom heb je in vredesnaam Flash voor nodig? Als het even kan, installeer ik 't niet. Mis het ook niet.
Dat je x.org uitval hebt op Fedora is apart, aangezien het standaard Wayland gebruikt. Heb je zelf weer Xorg aangezet en zoja, waarom?
Ik heb gewoon 2 keer de zelfde tutorial gevolgd, op de zelfde Fedora 27 installatie, maar wel op 2 verschillende laptops. Bij de ene werkt het wel, en bij de andere niet. Zo af en toe heb je een site die Flash nodig heeft en waar je niet omheen kan, zo ook de video's van de regionale omroep. Die pakt hij standaard niet. Wat je zegt over Wayland kan kloppen. Heb het alleen kort gezien, ben er niet achteraan gegaan (grafische omgeving crasht, waarschijnlijk dan Wayland wat crasht. De GUI start alleen wel weer met startx, is dat niet alleen voor X?).
Open deurtje, maar wat als je nou eens niet voor Gnome kiest? Blijkbaar is dat een groter issue dan de distro zelf. Als je in een Renault Clio automaat rijd en je trapt constant de rem in met je linkervoet omdat je een handgeschakelde auto gewent bent, is de Clio dan een slechte auto of is het dan misschien beter om het handschakel model te nemen?

KDE ben ik echt geen fan van - Xfce wel, maar dat is niet altijd even mooi

Hier ben ik ook erg benieuwd naar wat er nou is gebeurt. Wat installeer je precies (dus ook de dependencies), in welke configuratie en had je voordat je VLC installeerde nog iets aangepast of wat dan ook?
Poe, dat is 2 à 3 jaar terug. Misschien wel langer. Ik kreeg in eerste instantie OpenSuse niet geinstalleerd - de installatie crashte elke keer weer. Op meerdere pc's/laptops, ook meerdere images en USB sticks en DVD's geprobeerd. Misschien korte tijd een bug geweest. Daarna was het eindelijk gelukt, maar is na het volgen van een standaard tutorial voor VLC installatie iets met de repo's gebeurd - denk ik - want updaten was vanaf toen niet meer mogelijk. En VLC werkte niet. Toen was ik echter nog niet zo thuis in Linux dat ik er zo veel zin in had om het op te lossen, OpenSuse was namelijk al een frustratie om geinstalleerd te krijgen en een nieuwe distro installeren was toen gauw gedaan. Overigens heb ik dit zelfde probleem ook laatst met Centos 7 gehad, waarschijnlijk had dat te maken met het feit dat i386 Centos niet meer als echt wordt aangezien. Volgens mij EPEL toevoegen (kan wat anders geweest zijn) die wél voor i386 gemaakt was, hielp ook mijn repo's om zeep waardoor updaten niet meer mogelijk was. Kostte toch wel even om erachter te komen wat er nou fout was en hoe ik het op moest lossen. Niet erg, als je tijd hebt. Maar niet iets wat ik verwachtte bij Centos - al was het i386 - en ik volgde gewoon officiele turorials.
Wat zou ik m'n leven makkelijker maken met gewoon Ubuntu........

maar laat ik duidelijk zijn. Ik ben geen heel erge Linux noob (gebruik 't al 8 jaar - zelfs enkele jaren in het geheel zonder Windows geinstalleerd te hebben) maar heb helaas gewoon geen tijd meer om eens lekker te gaan stoeien. Dan valt het toch weer tegen dat een ultra stabiele Centos problemen geeft bij het installeren van iets standaards volgens een officiele tut, Debian Gnome onwerkbaar traag is en Fedora je grub vernielt - tot nu toe nog geen oplossing voor gevonden - en flash installeren op identieke wijze verschillend resultaat geeft. Misschien rust er een vloek op mij, maar ik moet onderhand wel schoorvoetend toe gaan geven dat ik op mijn main OS tegenwoordig eigenlijk geen nieuwe software meer durf te installeren. Werkt alles out of the box? Houden zo. En dat vind ik jammer. Misschien was mijn vraag naar welke distro ik dan moet gebruiken meer een retorische variant met een diepe teleurstelling erin verwerkt.
Misschien moet ik toch écht terug naar Ubuntu('s afgeleiden). De jaren dat ik Ubuntu heb gebruikt heb ik 0 problemen gehad (net als die 5 jaar Fedora op laatste weken na).
Oh, en excuus voor het wat warrige verhaal. Heb er nogal een zware week op zitten en wilde niet nog langer wachten met reageren.
[
Voor 6% gewijzigd door
r.j.deroos op 17-03-2018 08:01
]