Als je twijfelt kun je beter een dedicated disk kopen voor bazzite en het daarop installeren. Desnoods schroef je jouw windows disk eruit en zet je een nieuwe disk terug en installeer je daar bazzite op.Milo44 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:55:
Beste Tweakers,
Ik sta op het punt om van jarenlang gebruik van Windows nu eens over te stappen naar Linux.
Gewoon omdat ik het eens wil proberen, ik vind het leuk om hier mee te stoeien en ben toe aan iets nieuws.
Het zal gaan om Bazzite en dan de KDE omgeving omdat ik nog steeds een "soort van Windows" omgeving wil hebben gezien het allemaal nieuw is voor me.
Daarnaast kies ik voor Bazzite omdat ik voornamelijk game op mijn PC en daarnaast gewoon de gebruikelijke dingen als beetje youtuben en websurfen e.d.
Gaandeweg zal ik veelvoorkomende werkingen en commando's wel gaan leren.
Voor nu is eigenlijk de belangrijkste vraag (voordat ik héél impulsief mijn PC opnieuw installeer):
Zijn er nog dingen waar ik écht rekening mee zal moeten gaan houden alsin dingen die op Linux bijvoorbeeld niet werken zoals ze op Windows wel werken?
Graag zie ik jullie adviezen en tips tegemoet.
Ik mis mis niks wat op Windows wel kan en op bazzite niet. Maar als je nieuw bent in het Linux wereldje dan zul je wel even je weg moeten vinden in het begin. Tutorials genoeg online te vinden. Maar het beste is gewoon de stap maken en zelf zien waar je tegenaan gaat lopen.
En mocht er nu echt iets zijn wat alleen onder windows draait maak dan even een windows vm of maak gebruik van Winapps en dan draait het alsnog.