Haha yes! Minimeeting in Almere?cdoens schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:02:
[...]
Is dat in de Meenten (Almere)? Zoja, dan zal ik even zwaaien vanuit de Werven.
Afgelopen een stukje open gereden naar een meeting:
(hopelijk is hij zichtbaar...)
Zo ziet een niet-verlaagde E36 er toch wel mooi uit. En dan na te gaan dat ik hem deze keer niet goed heb kunnen poetsen, alleen wassen en drogen. Hij zat onder het zand en modder na een paar dagen in stromende regen over landbouwwegen rijden.
(hopelijk is hij zichtbaar...)
Zo ziet een niet-verlaagde E36 er toch wel mooi uit. En dan na te gaan dat ik hem deze keer niet goed heb kunnen poetsen, alleen wassen en drogen. Hij zat onder het zand en modder na een paar dagen in stromende regen over landbouwwegen rijden.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Kunnen we altijd doen. Maar je komt 15 juli ook naar de cabrio tocht?
Peugeot 206 CC, 106 Rallye (work-in-progress) en BMW 735i
Nette bak @deepbass909 

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Vandaag hebben m'n vriendin en ik de route gereden. Met lunchen, vastlopen in Loenen (veel tijd (half uur) verspilt omdat een weg vanwege een kermis afgesloten bleek en omleiding fout ging...) en wandelen op de Hoge Veluwe (1,5 uur), zijn we van 10.30 tot 17.00 onderweg geweest.
Nog wel een aandachtspuntje onderweg tegen gekomen, na Kootwijk is er een stukje onverhard. Dat is verder wel goed onderhouden en geen probleem met verreweg de meeste auto's. Een alternatief is alleen vrij lastig te vinden daar. Grootste nadeel van dat stukje weg, je auto wordt heel snel vies... Zeker als ze het nat houden tegen stof (zoals vandaag).
Even een foto van bij een stop onderweg (na de bovengenoemde weg trouwens):
20180509_134542 by Chris Hogevonder, on Flickr
Nog wel een aandachtspuntje onderweg tegen gekomen, na Kootwijk is er een stukje onverhard. Dat is verder wel goed onderhouden en geen probleem met verreweg de meeste auto's. Een alternatief is alleen vrij lastig te vinden daar. Grootste nadeel van dat stukje weg, je auto wordt heel snel vies... Zeker als ze het nat houden tegen stof (zoals vandaag).
20180509_134542 by Chris Hogevonder, on Flickr
[Voor 5% gewijzigd door deepbass909 op 10-05-2018 22:57. Reden: Even het maps-links aangepast]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Na wat fijne ritjes afgelopen dagen heb ik vandaag toch slecht nieuws te horen gekregen met mijn 206cc 

Dat zijn mindere berichten, veel succes met de afhandeling.All0The0Web schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:42:
Na wat fijne ritjes afgelopen dagen heb ik vandaag toch slecht nieuws te horen gekregen met mijn 206cc
Ai, lullig voor je @All0The0Web
Hoop dat het goed uitpakt
Hoop dat het goed uitpakt
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Mooi werk. Je Maps URL werkt trouwens niet. Vies is geen probleem; hoge middenrug weldeepbass909 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:12:
Vandaag hebben m'n vriendin en ik de route gereden. Met lunchen, vastlopen in Loenen (veel tijd (half uur) verspilt omdat een weg vanwege een kermis afgesloten bleek en omleiding fout ging...) en wandelen op de Hoge Veluwe (1,5 uur), zijn we van 10.30 tot 17.00 onderweg geweest.
[afbeelding]20180509_134542 by Chris Hogevonder, on Flickr

Leuk een Cabrio topic
Ik ben nu bijna 2 jaar in bezit van deze Corvette C6
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Ik heb de link even aangepast, ik heb altijd ruzie met de google-url's....the noise schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:51:
[...]
Mooi werk. Je Maps URL werkt trouwens niet. Vies is geen probleem; hoge middenrug wel
De weg is daar heel vlak, over het algemeen zelfs geen kuilen.
Maar wel dit:
20180510_225932 by Chris Hogevonder, on Flickr

Morgen maar even de hogedrukspuit pakken.
@Dark Angel
Welkom in het topic
@Dark Angel Mooi wagen. Zeer geslaagd in die kleurAll0The0Web schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:10:
... Volgende week zaterdag wordt de druklager en koppellingset vervangen en de versnellingsbak gecontroleerd door een externe monteur.
Ik heb er dus goed vertrouwen in dat ik 15 juli aanschuif bij de tweakers cabrio tour 😎

@deepbass909 Dat zie ik eerder als een mooi excuus om de auto weer eens lekker op te poetsen

Zal ik je even mijn adres sturen? Je mag mijn cabrio wel komen poetsen hoorAll0The0Web schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 00:49:
[...]
@Dark Angel Mooi wagen. Zeer geslaagd in die kleur![]()
![]()
@deepbass909 Dat zie ik eerder als een mooi excuus om de auto weer eens lekker op te poetsen

Ik hou van rijden in de auto, ik van sleutelen eraan, maar ik hou niet van wassen en poetsen van de auto... Al zullen mijn buren waarschijnlijk denken van wel, als ik hem voor de 3de keer in een maand tijd sta te wassen

Nette auto! Gaat het dak in de koffer? Of moet je het thuis laten staan?Dark Angel schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:41:
Leuk een Cabrio topic
[afbeelding]
De nieuwste versie van de Corvette mag niet verkocht worden in de EU, wegens de supercharger. Er is geen speling tussen de motorkap en het motorblok, zoals vereist in de EU.
(daarmee dat de E90, E92 en E93 BMW M3 een bult hebben op de motorkap)
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Snake schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 01:41:
[...]
Nette auto! Gaat het dak in de koffer? Of moet je het thuis laten staan?
De nieuwste versie van de Corvette mag niet verkocht worden in de EU, wegens de supercharger. Er is geen speling tussen de motorkap en het motorblok, zoals vereist in de EU.
(daarmee dat de E90, E92 en E93 BMW M3 een bult hebben op de motorkap)
Ik kan mijn dak vast klikken in de kofferbak. Voordeel is dat de voorkant dan in een schanier zit waardoor je het dan kan optillen om er spullen onder te stoppen. Passen nog 2 grote sporttassen onder het dak.
En over die nieuwe Corvette ZR1 het probleem is dat de supercharger de motorkap is. En dat mag niet.
Maar kan je vertellen word nu hard werkt aan een tijdelijke oplossing om hem toch tekunnen laten keuren.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Oh, maar dat ziet er toch prima uit! Een keer zoiets in de route bij Golfcabrio.com gehad. Ik reed voorop; de rest zag alleen stofdeepbass909 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 23:03:
[...]
Ik heb de link even aangepast, ik heb altijd ruzie met de google-url's....
De weg is daar heel vlak, over het algemeen zelfs geen kuilen.
Maar wel dit:
[afbeelding]20180510_225932 by Chris Hogevonder, on Flickr
Morgen maar even de hogedrukspuit pakken.
@Dark Angel
Welkom in het topic

Mooi, ik reserveer voor dat weggetje alvast even pole-position!!!the noise schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:24:
[...]
Oh, maar dat ziet er toch prima uit! Een keer zoiets in de route bij Golfcabrio.com gehad. Ik reed voorop; de rest zag alleen stof

Haha, no change. Pole is gereserveerd voor de senior route planner, aka ondergetekendecdoens schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 23:48:
[...]
Mooi, ik reserveer voor dat weggetje alvast even pole-position!!!

Maar stof was afgelopen woensdag niet het probleem. Waarschijnlijk omdat er massa's zandwagens reden, werd de weg natgehouden. Daarom zit mijn cabrio nu onder een lekkere laag modder...
Nee, de TS rijdt toch op pole, gevolgd door mede TS?deepbass909 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 00:04:
[...]
Haha, no change. Pole is gereserveerd voor de senior route planner, aka ondergetekende
Maar stof was afgelopen woensdag niet het probleem. Waarschijnlijk omdat er massa's zandwagens reden, werd de weg natgehouden. Daarom zit mijn cabrio nu onder een lekkere laag modder...

Haha, maar wie zegt dat ik de TS de exacte route geef? Misschien heb ik na afgelopen woensdag wel wat belangrijke wijzigingen doorgevoerd in de route, maar deel ik die niet met jullieSnuffel schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 07:57:
[...]
Nee, de TS rijdt toch op pole, gevolgd door mede TS?

En anders zetten we toch gewoon maskers op?

Gewoon daarna stukkie A1 of A50 pakken met 150kmpu en ramen opendeepbass909 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:58:
[...]
Haha, maar wie zegt dat ik de TS de exacte route geef? Misschien heb ik na afgelopen woensdag wel wat belangrijke wijzigingen doorgevoerd in de route, maar deel ik die niet met jullie![]()
En anders zetten we toch gewoon maskers op?

En anders vragen we een boer aan het einde van de rit een lekke tuinslang over de weg te spannen. Allemaal dakje dicht, afspoelen en dakkie weer open... (Oh wacht, dit werkt niet voor de canvas-rijders…
)

Volgens mij heb ik je project op facebook gezien. Ziet er goed uit en ik zie ook af en toe die aanbiedingen voorbij komen voor nieuwe Saab motoren en bakken.mr.DJ95 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 19:53:
[...]
Yes, ook hier trotse Saab rijder. Staat helaas nu in de werkplaats van Mink in Breda voor een nieuwe motor. Wilde toch wat meer vermogen (350pk+) gaan rijden, Was die drijfstang lager toch nog een goed excuus.
[afbeelding]
De basis voor mijn nieuwe blok is een B204 met 0km erop, kwam nieuw uit krat. Moet je toch even een speciale gelegenheid van maken.
[afbeelding]
Kunnen meteen de Porsche remmen erop met 345mm schijven.
[afbeelding]
Tevens ook een mooi spruitstuk klaarliggen voor mijn 9-3OG cabrio
[afbeelding]
En nu alle toch openligt meteen een dieselbak op de kop getikt en een setje innovate meters voor EGT, AF/R en olie druk/temp
Hmmm nu ik dit aan het typen ben wil ik hem echt heel snel terug.
Ik ga binnenkort maar eens beginnen met die van mij..

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
ik meldt mij af van de toertocht & van dit topic, aangezien ik afgelopen week mijn cabrio verkocht heb
nog even een mooie foto ter afscheid
en vooral heel veel plezier met de toerrit

nog even een mooie foto ter afscheid

Zonde, waarom heb je hem verkocht @jorisjan ?
te weinig ruimte in de Z4 die ik dagelijks gebruikte... en ook wel een beetje zonde van zo'n speciale wagen om er dagelijk mee te rijden (20.000 per jaar).
Och ik reed tussen de 30 en 40 duizend per jaar met mijn cabrio en vooral met dit weer zoveel mogelijk open en met een big smilejorisjan schreef op zondag 20 mei 2018 @ 20:38:
[...]
te weinig ruimte in de Z4 die ik dagelijks gebruikte... en ook wel een beetje zonde van zo'n speciale wagen om er dagelijk mee te rijden (20.000 per jaar).

Als het warm genoeg is, is dat geen probleem hoor. Sowieso kan een canvas dakje er echt wel tegen om een paar uurtjes vochtig in de bak te liggen, als hij daarna maar goed kan drogen.cdoens schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:13:
En anders vragen we een boer aan het einde van de rit een lekke tuinslang over de weg te spannen. Allemaal dakje dicht, afspoelen en dakkie weer open... (Oh wacht, dit werkt niet voor de canvas-rijders…)
In voorbereiding op 15 juli heeft mijn telefoon een nieuw plekje gekregen in het interieur en is de fabrieksradio weer terug in de cabrio:
20180519_220523 by Chris Hogevonder, on Flickr
Hij zit nu met een ander type beugel vast aan het dashboard waarmee hij een stuk stabieler zit en niet langer meer de ventilatie blokkeert. Nadeeltje, hij zit niet meer pal naast het stuur, dus op de kaart meekijken is iets lastiger geworden. Maar gelukkig ken ik de route al

dat het kan daar twijfel ik geen moment aan. dat het fijn is daar twijfel ik óók geen moment aandeepbass909 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 00:05:
[...]
Och ik reed tussen de 30 en 40 duizend per jaar met mijn cabrio en vooral met dit weer zoveel mogelijk open en met een big smileMaar ik kan het ergens ook wel voorstellen, een Z4 is ook geen goedkope wagen om zoveel mee te rijden.
[...]

Haha, het zal net zo'n onpraktische auto zijn als mijn 3-serie. Je denkt in zo'n auto best veel ruimte te hebben (de buitenmaten zijn best groot namelijk), maar zelfs een "pakketje" van Coolblue kan al een uitdaging zijn:jorisjan schreef op maandag 21 mei 2018 @ 00:24:
[...]
dat het kan daar twijfel ik geen moment aan. dat het fijn is daar twijfel ik óók geen moment aanmaar als je een hoop troep moet vervoeren is de Z4 niet de meest voor de hand liggende keuze 😂
20160829_185702 by Chris Hogevonder, on Flickr

Niet goed te zien, maar de doos was breder dan de stoel en lag half op de middenconsole. Op de achterbank had gekund, maar dan had ik het dak moeten openen en in de kofferbak was echt onmogelijk.
Ik noem mijn cabrio ook altijd de meest onpraktische auto die je kan kopen. In de zomer is het niets meer dan een enorme 2-zitter (de achterbank zit verstopt onder een defector) met een te kleine kofferbak.
De puntjes moeten nog even op de i, maar ik ben waarschijnlijk volgende week weer cabrio rijder af. Een oude dame brengt ook wel eens wat ongemak met zich mee en ik heb de tijd en zin niet om daar mee aan de gang te gaan.
Nieuwe kopen? Of ga je helemaal af van cabrios?Anoniem: 258387 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:46:
De puntjes moeten nog even op de i, maar ik ben waarschijnlijk volgende week weer cabrio rijder af. Een oude dame brengt ook wel eens wat ongemak met zich mee en ik heb de tijd en zin niet om daar mee aan de gang te gaan.
Nee, ik ga er vanaf. Ik vind het fijn rijden hoor. Misschien in de toekomst eens een nieuwer type. Voor nu heb ik er wel even genoeg van.Snuffel schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:34:
[...]
Nieuwe kopen? Of ga je helemaal af van cabrios?

@Anoniem: 258387 Zonde. Helaas ga je daar ook niet aan ontkomen met een cabrio van de leeftijd als die van jou (ik gok ook midden jaren 90, dus nu zo'n 25 jaar oud?). Wat voor probleempjes heb je ermee?
En als je haar verkoopt, hoop ik dat ze een goed nieuw tehuis zal krijgen.
Hij is van 1997. Het is meer een optelsom. Ruim 6000 euro aan kosten binnen een jaar en nadat ik hoopte dat hij nu goed zou zijn begonnen er weer wat dingen. Die spaarzame dagen dat ik er in kan rijden wil ik niet steeds dingen horen of voelen. Het werd voor mij echt een ergernis en daar had ik echt geen zin meer in.deepbass909 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:43:
@Anoniem: 258387 Zonde. Helaas ga je daar ook niet aan ontkomen met een cabrio van de leeftijd als die van jou (ik gok ook midden jaren 90, dus nu zo'n 25 jaar oud?). Wat voor probleempjes heb je ermee?
Verder vond ik de stoelen maar zo-zo op lange ritten en daar had ik de auto toch ook wel een beetje voor gekocht.
Voor de rest een machtige machine om te rijden, heerlijk geluid en fantastische wegligging.
Problemen die ik er onder meer mee heb gehad waren een lekke koppakking, trillingen in stuur en stoel, piepende lagers/versnellingsbak, cardan wat lawaai maakt, dak wat soms gewoon niet wilde sluiten (laatste stukje van het dak), jammer genoeg nog een keer schade mee gereden (1500 euro), losliggende onderdelen achter panelen waardoor je dat heen en weer hoort gaan, vreemd aanzwellend gezoem bij bepaalde snelheden (echt hard en vaag geluid, garage kon er ook niet achter komen), deel van de as is vervangen enz enz enz.
Voor mij voorlopig geen oud spul meer, ik ben er wel even van genezen. Ik denk dat ik meer iemand ben die graag probleemloos wil rondrijden in een lekkere V6, dus ik ga nu kijken voor een C of E sedan of estate.
Ook hier even Cabrio-loos. We verwachten over een maandje of 4.5 een klein Warlockje dus onze Miata is nu verhuist naar haar nieuwe baasje, ergens in het mooie België.
Nu opzoek naar de volgende auto!
Nu opzoek naar de volgende auto!
Zo, tijdje rustig geweest en helaas heeft de Lotus wat vertraging opgelopen. Gisteren het bericht gekregen dat de supercharger op zijn plek zit en dat ze nu bezig gaan met de laatste dingen, extra sensors enzo.
Daarna kunnen ze beginnen een het programmeren van de ECU
De reden dat het wat lastiger is; Supercharger linksboven het blok en de aandrijving aan de rechterkant met de op maat gemaakte as die achter het blok langs loopt.
Daarna kunnen ze beginnen een het programmeren van de ECU
De reden dat het wat lastiger is; Supercharger linksboven het blok en de aandrijving aan de rechterkant met de op maat gemaakte as die achter het blok langs loopt.
Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.
@Axewi Gaaf project, hopelijk is het voor 15 juli klaar 
De toertocht is trouwens geliefd... Als ik met kennissen uit het BMW-circuit praat en het komt ter sprak, krijg ik standaard de vraag of zij ook mee kunnen/mogen rijden
Blijkbaar moeten er meer toertochtjes georganiseerd worden 
Vandaag de cabrio op het Youngtimer event op een leuke locatie kunnen fotograferen:
IMG_0063 by Chris Hogevonder, on Flickr
Oud-industrieel met veel graffiti werkt om de een of andere reden gewoon goed.

De toertocht is trouwens geliefd... Als ik met kennissen uit het BMW-circuit praat en het komt ter sprak, krijg ik standaard de vraag of zij ook mee kunnen/mogen rijden

Vandaag de cabrio op het Youngtimer event op een leuke locatie kunnen fotograferen:
IMG_0063 by Chris Hogevonder, on Flickr
Oud-industrieel met veel graffiti werkt om de een of andere reden gewoon goed.
Van mij mag je, ik moet helaas afzeggen voor de 15e.deepbass909 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 00:47:
@Axewi Gaaf project, hopelijk is het voor 15 juli klaar
De toertocht is trouwens geliefd... Als ik met kennissen uit het BMW-circuit praat en het komt ter sprak, krijg ik standaard de vraag of zij ook mee kunnen/mogen rijdenBlijkbaar moeten er meer toertochtjes georganiseerd worden

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart
Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch?
Gewoon meenemen die handel
Ik heb route niet bij VWcabrio vrienden gepost; geen idee of je dat wil of dat het een GoT happening moet blijven?
AwwwMaasluip schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:09:
[...]
Van mij mag je, ik moet helaas afzeggen voor de 15e.

Ik wil de groep beperkt houden tot 10 à 15 auto's max. Groter wordt logistiek een stuk uitdagender en lopen we het risico dat het als een evenement gezien gaat worden. Ik heb één keer in een tocht van 50 auto's gereden, en dat is zeker indrukwekkend, maar ook een nachtmerrie... Bij kruisingen waren vrijwilligers nodig en de snelheid lag dramatisch laag.Snuffel schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:31:
Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch?
Daarnaast, als je andere groepen gaat uitnodigen krijg je subgroepjes, wat voor de anderen juist weer niet leuk is.
UPDATE
Ik heb een inschrijftopic aangemaakt: GoT Cabrio toertocht
Graag je daar aanmelden als je zeker weet mee te gaan. Om praktische redenen (namelijk toegang tot het nationale park) is het nodig dat ik vooraf precies weet wie er mee gaan.
[Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 09-06-2018 00:45]
*niet meer van toepassing*
[Voor 92% gewijzigd door All0The0Web op 12-06-2018 16:24]
Oh, mag je daar met de auto rijden? De 15e kunnen we niet, maar het lijkt me gaaf om daar met de cabrio te rijden (ben zelf al een route in de omgeving van Arnhem aan het plannen...)deepbass909 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:57:
[...]
Graag je daar aanmelden als je zeker weet mee te gaan. Om praktische redenen (namelijk toegang tot het nationale park) is het nodig dat ik vooraf precies weet wie er mee gaan.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ja, je kan er best leuk rijden. De maximum snelheid is 30, dus je rolt rustig door het park.Wailing_Banshee schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:03:
[...]
Oh, mag je daar met de auto rijden? De 15e kunnen we niet, maar het lijkt me gaaf om daar met de cabrio te rijden (ben zelf al een route in de omgeving van Arnhem aan het plannen...)
Oh sjit, heus? Mijn auto kan die snelheid niet aan...deepbass909 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:06:
[...]
Ja, je kan er best leuk rijden. De maximum snelheid is 30, dus je rolt rustig door het park.

Heb ik die niet toevallig voorbij zien komen op bimmerportal?jorisjan schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 23:27:
ik meldt mij af van de toertocht & van dit topic, aangezien ik afgelopen week mijn cabrio verkocht heb![]()
nog even een mooie foto ter afscheid [afbeelding]
Iemand een suggestie voor een verhuurder van cabrio’s in regio utrecht ?
Graag betaalbaar en geen 100 euro per dag
Oké Cabrio-rijders. Mijn 206cc is nu weg maar eigenlijk willen we bij ons thuis wel weer een cabrio terug. Wat zouden jullie aanraden voor iemand van 202cm onder de €10.000?
Was die 206 niet te klein voor je?All0The0Web schreef op zondag 17 juni 2018 @ 18:11:
Oké Cabrio-rijders. Mijn 206cc is nu weg maar eigenlijk willen we bij ons thuis wel weer een cabrio terug. Wat zouden jullie aanraden voor iemand van 202cm onder de €10.000?
Met mijn achtergrond zal ik je natuurlijk naar de 207CC, 307CC of 308CC proberen te lokken

Al eens op Snappcar gekeken? Ik weet dat er sowieso een roze(!) Mazda MX-5 NA rondrijdt die je via Snappcar kunt hurenwd200 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:41:
Iemand een suggestie voor een verhuurder van cabrio’s in regio utrecht ?

Nou inmiddels heb ik een nieuwe cabrio gevonden, het is een oer saaie Opel Astra TwinTop geworden! We hebben met 3 grote mannen en een Maxicosi proef gereden en dat ging prima. Ik verwacht dus weinig problemen met de kleine Warlock straks!
Je merkt aan alles dat dit een heel andere auto is dan de MX5, hij is "groot" en zwaar en de aandrijving zit op de verkeerde wielen. De MX5 wou echt rijden, de Opel is meer een rustige tour auto. Ik moet er nog erg aan wennen, maar tot nu toe ben ik wel blij met de "upgrade".
Het grootste nadeel vind ik dat het elektrische dak 30 seconden nodig heeft om open/dicht te gaan en belangrijker dat je dat knopje dus ook 30 seconden ingedrukt moet houden! Jammer dat Opel hier niets op bedacht heeft.
Je merkt aan alles dat dit een heel andere auto is dan de MX5, hij is "groot" en zwaar en de aandrijving zit op de verkeerde wielen. De MX5 wou echt rijden, de Opel is meer een rustige tour auto. Ik moet er nog erg aan wennen, maar tot nu toe ben ik wel blij met de "upgrade".
Het grootste nadeel vind ik dat het elektrische dak 30 seconden nodig heeft om open/dicht te gaan en belangrijker dat je dat knopje dus ook 30 seconden ingedrukt moet houden! Jammer dat Opel hier niets op bedacht heeft.
De Astra is echt een tourvariant inderdaad, mijn pa heeft er ook een tijdje een gehad. Prima auto, maar soms mis je wel wat pit. Welk blok heb je?Warlock schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:43:
Nou inmiddels heb ik een nieuwe cabrio gevonden, het is een oer saaie Opel Astra TwinTop geworden! We hebben met 3 grote mannen en een Maxicosi proef gereden en dat ging prima. Ik verwacht dus weinig problemen met de kleine Warlock straks!
Overigens mag ik binnenkort ook officieel aanschuiven bij dit topic, want ik heb het volgende besteld:

(Dit was de auto voor de proefrit, ik krijg zwart, iets kleinere velgen helaas, voor de rest redelijk in de opties).
[Voor 4% gewijzigd door Kecin op 21-06-2018 11:53]
I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!
Mooi dat je weer 'dakloos' bent.Warlock schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:43:
Voor de 30 seconden, dat probleem heeft de 307 CC ook. Er zijn kastjes te koop die je tussen de bedrading en de schakelaar prikt. Daarmee hoef je de schakelaar maar even te 'wippen'. Ook kan je met een toetscombo op je afstandsbediening het dak openen of sluiten. Zal vast ook voor jou auto te krijgen zijn.
Ja dat had ik ook gevonden, maar bij de Astra schijnt dat een issue te zijn. Hij heeft 2 dagen bij CabrioCare gestaan voor ze het hebben opgegeven, hij staat nu ook niet meer op hun site 

Voor de MX-5 NC/ND zie ik veelvuldig de SmartTOP modules langskomen, zie dat die ook voor de TwinTop gemaakt is. Dat zou je probleem oplossen:Warlock schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:43:
http://www.mods4cars.com/...r-the-opel-astra-twintop/
Ik ben ondertussen ook dakloos geworden:
Echt een ervaring zo'n auto kwa rijgedrag (los van het open dakje) als je enkel praktische FWD auto's gewend bent, had ik veel eerder moeten doen

[Voor 20% gewijzigd door Speedy op 22-06-2018 10:38]
Welkom bij de NC-club! Mooie kleur, zo zie je ze niet vaakSpeedy schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:34:
Echt een ervaring zo'n auto kwa rijgedrag (los van het open dakje) als je enkel praktische FWD auto's gewend bent, had ik veel eerder moeten doen

Na zo'n 1,5 jaar een NC als daily ben ik nog steeds verknocht. Zoals iemand op het internet ooit mooi zei over de NC, het grootste nadeel van de auto is dat hoe meer tijd je erin doorbrengt, hoe minder je nog in een andere auto wil rijden. Het is niet de allerbeste auto ooit, maar de dingen die hij doet, doet hij op zo'n manier dat alle andere auto's al snel aanvoelen als totale oplichterij. Of zo.
Helaas, hun main reseller in Nederland is Cabriocare, dit is dus de module die niet werkt in mijn auto.Speedy schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:34:
[...]
Voor de MX-5 NC/ND zie ik veelvuldig de SmartTOP modules langskomen, zie dat die ook voor de TwinTop gemaakt is. Dat zou je probleem oplossen:
http://www.mods4cars.com/...r-the-opel-astra-twintop/
Maar welkom bij de dakloze club! Mooie auto, de MX5 is een echte rijders auto, is mis haar nog dagelijks!
Dat is balen, zag op Youtube een nederlander die het wel werkend heeft zodoendeWarlock schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:48:
[...]
Helaas, hun main reseller in Nederland is Cabriocare, dit is dus de module die niet werkt in mijn auto
YouTube: Mods4Cars comfort SmartTop module Astra Twintop
Viel me daarbij op hoe complex dat dak is, indrukwekkend mechanisme!
En een die blijkbaar met een Arduino bezig is geweest

YouTube: Astra TwinTop one touch roof
Dank! De kleur is imho inderdaad erg mooi op de auto, het moest ook dit, winning blue of velocity red worden, die had de voorkeur maar de prijs voor een 3rd gen lag helaas buiten mijn het-moet-leuk-blijven budget.SublimnAll schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:05:
[...]
Welkom bij de NC-club! Mooie kleur, zo zie je ze niet vaak![]()
Na zo'n 1,5 jaar een NC als daily ben ik nog steeds verknocht. Zoals iemand op het internet ooit mooi zei over de NC, het grootste nadeel van de auto is dat hoe meer tijd je erin doorbrengt, hoe minder je nog in een andere auto wil rijden. Het is niet de allerbeste auto ooit, maar de dingen die hij doet, doet hij op zo'n manier dat alle andere auto's al snel aanvoelen als totale oplichterij. Of zo.
Ik gebruik hem niet dagelijks, met regen op de snelweg is niet mijn ding kwam ik achter, maar idd zelfs een woon/werk ritje wordt een stuk leuker

[Voor 66% gewijzigd door Speedy op 22-06-2018 16:48]
Saab 9-3 cabrio van de eerste en 2e generatie kan je vinden voor dat geld en zit je prima in met die lengte.All0The0Web schreef op zondag 17 juni 2018 @ 18:11:
Kan iemand mij hier uitleggen waarom mensen met dit weer niet hun cabriokap naar beneden doen?
Ik snap het echt niet, zou het persoonlijk zo vaak doen als het kan
Als je handmatige kap hebt kan het voor een korte rit relatief veel werk zijn. Aangezien ik een volautomatische heb rij ik dus vrijwel altijd open met dit weer :-)Mad-Matt schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:50:
Kan iemand mij hier uitleggen waarom mensen met dit weer niet hun cabriokap naar beneden doen?
En sommige dames zijn zeer bezorgd over hun kapsel, ook dat kan een rol spelen....
van de week heb ik meerdere mensen zowel vrouw als man met een hardtop (elektrisch) zien rijden, dicht.
Dan ben je een cabrio niet waard
Dan ben je een cabrio niet waard

Ik heb vorige week 1 ritje dicht gereden, want ik had spullen in de kofferbak mee waardoor ik het dak niet kon openklappen. Verder is er inderdaad geen excuus.
Vandaag meerdere cabrio's gezien met het dak dicht. They don't know what they're missing!!!
Vandaag meerdere cabrio's gezien met het dak dicht. They don't know what they're missing!!!
ik zit te twijfelen of een lease auto (polo) of een 307 cc te kopen uit 2004 met 180000 op de teller wat zouden jullie aanraden ben namelijk een beetje aangestoken door mijn ouders die hebben sinds kort een golf 6 cabrio gekocht. en ik vind bij nader inzien een cabrio ook wel tof in de zomer. zoja wat zijn de aandachtspunten waarbij ik moet letten met een hardtop @cdoens ?
@TjardaR Welke motor zit er in? De 1.6 is iets licht bemeten voor de zware 307 CC maar het komt nog wel vooruit. Deze blokken zijn zeer betrouwbaar. De 2.0 (136 pk) heeft wat meer aandachtspunten. Ze kunnen wat meer olie verbruiken. Voor de 2.0 met 180 PK weet ik niet veel over.
Als je bij de auto gaat kijken, bedien het dak een paar keer. Het dak heeft in principe geen onderhoud nodig. Controleer of alle afdekkappen in open toestand mooi aansluiten en als het dak dicht is, controleer op alle naden en aansluitingen gelijk lopen. Controleer ook of de achterruitverwarming en de airco werkt.
Verder is er veel specifieke 307 kennis op het 307forum (google maar) te vinden.
Staat de auto ergens online te bewonderen?
Als je bij de auto gaat kijken, bedien het dak een paar keer. Het dak heeft in principe geen onderhoud nodig. Controleer of alle afdekkappen in open toestand mooi aansluiten en als het dak dicht is, controleer op alle naden en aansluitingen gelijk lopen. Controleer ook of de achterruitverwarming en de airco werkt.
Verder is er veel specifieke 307 kennis op het 307forum (google maar) te vinden.
correctie 170kcdoens schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:36:
@TjardaR Welke motor zit er in? De 1.6 is iets licht bemeten voor de zware 307 CC maar het komt nog wel vooruit. Deze blokken zijn zeer betrouwbaar. De 2.0 (136 pk) heeft wat meer aandachtspunten. Ze kunnen wat meer olie verbruiken. Voor de 2.0 met 180 PK weet ik niet veel over.
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
ik zat te denken om ook te kijken naar lekkage maar op deze mooie dagen geen regen dus gewoon 50 cent in een wasbox te doen en er water op te sproeien? zou dat kunnen werken ? tevens bedankt voor de tips.
Ik zit nu in Duitsland met een heftig verbrande @Izamito en die wil ook graag het dak dichtMad-Matt schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:50:

Warlock schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:31:
[...]
Ik zit nu in Duitsland met een heftig verbrande @Izamito en die wil ook graag het dak dicht.

Die heeft gewoon pech.
Ik zie geen rare dingen op de foto's maar de prijs vind ik aan de hoge kant. Voor minder geld heb je er al eentje uit 2006 en dat is het facelift model. https://www.flevomobiel.n...401&did=1589&herkomst=gpl En dan moet het afdingen nog beginnen...TjardaR schreef op zondag 1 juli 2018 @ 01:01:
[...]
correctie 170k
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
ik zat te denken om ook te kijken naar lekkage maar op deze mooie dagen geen regen dus gewoon 50 cent in een wasbox te doen en er water op te sproeien? zou dat kunnen werken ? tevens bedankt voor de tips.

klopt!234FaTaLiTy schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:02:
[...]
Heb ik die niet toevallig voorbij zien komen op bimmerportal?
Ik heb gisteren een heel klein ritje dicht gereden, voor de rest heb ik ongeveer 530km open gereden, met snelheden van 50 tot 160 km/u 
Maar ik kan het in zekere zin wel voorstellen, het kan nu ook al wel erg warm zijn als je open rijdt. Zeker als je files verwacht, dan brand je met dit weer gewoon weg. Let ook maar eens op als je in een zuid Europees of ander warm land bent, daar rijden relatief weinig cabrio's, want boven de 30 graden kan het al snel niet meer leuk zijn. Ik heb ook weleens bewust dicht gereden met de airco aan, omdat dat domweg op dat moment ontspannender was dan open rijden.
Maar het valt mij ook wel op dat erg veel relatief nieuwe hardtop cabrio's vaak dicht rijden. Ik heb hem tegenwoordig standaard met open dak in de garage staan (ik heb een volledig handmatig dak) en rij juist zoveel mogelijk open. En met het droge weer van de afgelopen tijd, parkeer ik hem ook gerust met open dak ergens om even boodschappen te doen e.d.

Maar ik kan het in zekere zin wel voorstellen, het kan nu ook al wel erg warm zijn als je open rijdt. Zeker als je files verwacht, dan brand je met dit weer gewoon weg. Let ook maar eens op als je in een zuid Europees of ander warm land bent, daar rijden relatief weinig cabrio's, want boven de 30 graden kan het al snel niet meer leuk zijn. Ik heb ook weleens bewust dicht gereden met de airco aan, omdat dat domweg op dat moment ontspannender was dan open rijden.
Maar het valt mij ook wel op dat erg veel relatief nieuwe hardtop cabrio's vaak dicht rijden. Ik heb hem tegenwoordig standaard met open dak in de garage staan (ik heb een volledig handmatig dak) en rij juist zoveel mogelijk open. En met het droge weer van de afgelopen tijd, parkeer ik hem ook gerust met open dak ergens om even boodschappen te doen e.d.
Geen idee, snap het zelf ook niet...Mad-Matt schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:50:
Relatief veel werk? Het is letterlijk 5 seconden werk. We kwamen laatst uit een parkeergarage (hadden dus geen idee of die regen voorbij was of niet) en hebben het dak toen opengegooid toen we voor een stoplicht stonden te wachten.Edgarz schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 22:04:
[...]
Als je handmatige kap hebt kan het voor een korte rit relatief veel werk zijn. Aangezien ik een volautomatische heb rij ik dus vrijwel altijd open met dit weer :-)
En sommige dames zijn zeer bezorgd over hun kapsel, ook dat kan een rol spelen....
En een pet of hoed werkt perfect tegen verbranden...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Voor jou ja...Wailing_Banshee schreef op maandag 2 juli 2018 @ 07:50:
[...]
Geen idee, snap het zelf ook niet...
[...]
Relatief veel werk? Het is letterlijk 5 seconden werk. We kwamen laatst uit een parkeergarage (hadden dus geen idee of die regen voorbij was of niet) en hebben het dak toen opengegooid toen we voor een stoplicht stonden te wachten.
Voor de een is een marathon ook 'maar' 2 uur lopen, voor de ander 5 uur zwoegen... ☺️
Wij hebben een handmatige kap, waarbij we twee dingen los moeten halen en laten zakken. Veel moelijker dan dat kan het toch niet zijn...Edgarz schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:11:
[...]
Voor jou ja...
Voor de een is een marathon ook 'maar' 2 uur lopen, voor de ander 5 uur zwoegen... ☺️
(ik vond die 30 seconden die eerder genoemd werden met die automatisch kap maar langzaam

Ik heb me dit wel eens bedacht als ik in Egypte op vakantie was, van waarom hebben hier relatief veel Nederlanders een cabrio'tje met die paar dagen dat het mooi weer is, en in Egypte waar het het hele jaar door mooi weer is ben ik volgensmij geen een cabrio tegen gekomen. Wel begrijpelijk ofcdeepbass909 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 01:31:
Zeker als je files verwacht, dan brand je met dit weer gewoon weg. Let ook maar eens op als je in een zuid Europees of ander warm land bent, daar rijden relatief weinig cabrio's, want boven de 30 graden kan het al snel niet meer leuk zijn. Ik heb ook weleens bewust dicht gereden met de airco aan, omdat dat domweg op dat moment ontspannender was dan open rijden.

afdingen zal sws gebeuren heb niks om in te ruilencdoens schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:47:
[...]
Ik zie geen rare dingen op de foto's maar de prijs vind ik aan de hoge kant. Voor minder geld heb je er al eentje uit 2006 en dat is het facelift model. https://www.flevomobiel.n...401&did=1589&herkomst=gpl En dan moet het afdingen nog beginnen...

Soms heb je zelfs in die paar seconden ook geen zin. Je zit minder beschermd en soms is het coconnetje van een auto ook wel even lekker om in te zitten, even afgeschermd van de buitenwereld.Wailing_Banshee schreef op maandag 2 juli 2018 @ 07:50:
[...]
Geen idee, snap het zelf ook niet...
[...]
Relatief veel werk? Het is letterlijk 5 seconden werk. We kwamen laatst uit een parkeergarage (hadden dus geen idee of die regen voorbij was of niet) en hebben het dak toen opengegooid toen we voor een stoplicht stonden te wachten.
Ik draag zelf trouwens maar heel weinig een pet in de cabrio. Deels omdat ik zo'n grote hoofdmaat heb dat bijna geen enkele pet mij past (ik zit op maat 64 voor hoeden

Automatische kappen zijn ook traag. Ik heb de meest "pauper" uitvoering van een E36 cabrio, met een volledig handmatige kap. Maar er is maar één punt waarop een (half)automatische kap het wint, en dat is cool-factor. Ik moet uitstappen voor het openen en sluiten, maar kan dat in een paar seconden, terwijl vooral de volautomatische kap er meer dan 30 seconden over doet. En als je overvallen wordt door een stortbui zijn dat lange 30 seconden.Wailing_Banshee schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:20:
[...]
Wij hebben een handmatige kap, waarbij we twee dingen los moeten halen en laten zakken. Veel moelijker dan dat kan het toch niet zijn...
(ik vond die 30 seconden die eerder genoemd werden met die automatisch kap maar langzaam)
En dan was dit in de jaren 90 nog een snelle. Ow, en je moest verplicht stilstaan, boven de 3 km/u blokkeert het systeem al.
Open doen kunnen we met onze Mazda NB zittend in de auto (zelfs ik kan vanaf de bestuurdersstoel de passagiersclip open krijgen, met moeitedeepbass909 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:34:
[...]
Automatische kappen zijn ook traag. Ik heb de meest "pauper" uitvoering van een E36 cabrio, met een volledig handmatige kap. Maar er is maar één punt waarop een (half)automatische kap het wint, en dat is cool-factor. Ik moet uitstappen voor het openen en sluiten, maar kan dat in een paar seconden, terwijl vooral de volautomatische kap er meer dan 30 seconden over doet. En als je overvallen wordt door een stortbui zijn dat lange 30 seconden.
[video]
En dan was dit in de jaren 90 nog een snelle. Ow, en je moest verplicht stilstaan, boven de 3 km/u blokkeert het systeem al.

En ik was vorig jaar blij dat we geen 30 seconden hoefden te wachten toen we die kap dicht deden, waren we waarschijnlijk zeiknat geworden

Bij de Astra is het niet veel sneller hoor 
Afgelopen weekend even naar Zwitserland gereden met 3 man van boven de 190cm. Het was een kleine uitdaging maar het is gelukt! Wij hebben ook grotendeels met het dak open gereden, maar zoals eerder al gemeld waren mijn mede reizigers dit niet gewend en verbranden.
De terugweg met dak dicht was eigenlijk ook wel goed te doen. Achterin is het dak wel laag, maar als je een beetje draaide zat je eigenlijk wel goed.
Het viel me vooral op hoe stil de auto is, met dak dicht 200 gereden in Duitsland, en je hoort een beetje wind maar verder helemaal niets, de motor brulde niet eens.
Al met al heeft de Astra zijn eerste echte roadtrip goed overleeft!

Afgelopen weekend even naar Zwitserland gereden met 3 man van boven de 190cm. Het was een kleine uitdaging maar het is gelukt! Wij hebben ook grotendeels met het dak open gereden, maar zoals eerder al gemeld waren mijn mede reizigers dit niet gewend en verbranden.
De terugweg met dak dicht was eigenlijk ook wel goed te doen. Achterin is het dak wel laag, maar als je een beetje draaide zat je eigenlijk wel goed.
Het viel me vooral op hoe stil de auto is, met dak dicht 200 gereden in Duitsland, en je hoort een beetje wind maar verder helemaal niets, de motor brulde niet eens.
het blijft geweldig om naar het systeem te kijken o.a van hardkappen en trekt ook veel bekijks!deepbass909 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:34:
[...]
Soms heb je zelfs in die paar seconden ook geen zin. Je zit minder beschermd en soms is het coconnetje van een auto ook wel even lekker om in te zitten, even afgeschermd van de buitenwereld.
Ik draag zelf trouwens maar heel weinig een pet in de cabrio. Deels omdat ik zo'n grote hoofdmaat heb dat bijna geen enkele pet mij past (ik zit op maat 64 voor hoeden), maar ook omdat ik het niet relaxed vind rijden. Door de rijwind wordt er continu een beetje aan de pet getrokken en heb ik de keus hem zo strak te zetten dat ik hoofdpijn ervan krijg of continu bang te zijn dat hij afwaait.
[...]
Automatische kappen zijn ook traag. Ik heb de meest "pauper" uitvoering van een E36 cabrio, met een volledig handmatige kap. Maar er is maar één punt waarop een (half)automatische kap het wint, en dat is cool-factor. Ik moet uitstappen voor het openen en sluiten, maar kan dat in een paar seconden, terwijl vooral de volautomatische kap er meer dan 30 seconden over doet. En als je overvallen wordt door een stortbui zijn dat lange 30 seconden.
[video]
Vond de peugoet en al best wel lang overdoen maar zodra ik dit zie duurt de peugoet echt kortWarlock schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:45:
Bij de Astra is het niet veel sneller hoor
[video]

[Voor 40% gewijzigd door TjardaR op 02-07-2018 16:13]
Voor de mazda mx5 NC rijders: wat is de maximale lengte voor een persoon om fatsoenlijk te kunnen zitten?
Zit een beetje rond te kijken naar mx5's op marktplaats, alleen ben ik 1,94m...
Zit een beetje rond te kijken naar mx5's op marktplaats, alleen ben ik 1,94m...
[Voor 28% gewijzigd door tomas123 op 04-07-2018 21:57]
Met 1,96 ging het prima. De eerste mk3 heeft geen hoogteverstelling in de stoel waardoor je lager zit. De mk3.5 en 3.75 hebben die wel waardoor ik met mijn hoofd tegen het dak kwam. Ik heb wel later nog de steun van de stoelrail aangepast waardoor ik 4cm lager kwam te zitten, toen was het helemaal prima.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik lange benen heb, mijn neefje is even lang maar met een langer torso. Die kon er echt net in zitten.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik lange benen heb, mijn neefje is even lang maar met een langer torso. Die kon er echt net in zitten.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Ik ben ook 194, met een lang torso en korte beentjes.. en ik paste niet in de NC (om maar helemaal niet over de ND te spreken). Ik kijk vol tegen de spijl boven het raam aan...
Grappig, van wat ik tot zover gehoord heb van ND-rijders is dat hij juist meer hoofdruimte zou bieden dan de NC.Warlock schreef op zondag 8 juli 2018 @ 07:32:
Ik ben ook 194, met een lang torso en korte beentjes.. en ik paste niet in de NC (om maar helemaal niet over de ND te spreken). Ik kijk vol tegen de spijl boven het raam aan...
Tegen de spijl aan kijken is sowieso een puntje bij de NC. Met 1.88 lengte is hoofdruimte geen probleem, maar het lijkt alsof alle stoplichten in Nederland expres zo geplaatst zijn dat ze (voor mij) preciés achter de spijl vallen

Dat is een kwestie van eerder stoppenSublimnAll schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:35:
[...]
Grappig, van wat ik tot zover gehoord heb van ND-rijders is dat hij juist meer hoofdruimte zou bieden dan de NC.
Tegen de spijl aan kijken is sowieso een puntje bij de NC. Met 1.88 lengte is hoofdruimte geen probleem, maar het lijkt alsof alle stoplichten in Nederland expres zo geplaatst zijn dat ze (voor mij) preciés achter de spijl vallen

Gewoon met open dak rijden, ik kijk naar verkeerslichten boven de raamstijl, ipv door de voorruitMystic Spirit schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:36:
[...]
Dat is een kwestie van eerder stoppenis in mijn Z4 ook zo... Als ik te dicht naar de stopstreep rijd zie ik geen stoplicht meer

Als de kap dicht zit, heb ik trouwens ook dat verkeerslichten achter de raamstijl verdwijnen.
Doe ik in de regel ook ja, al moet ik dan vaak wel zo ver naar voren rijden dat ik moet opletten dat ik geen voetgangers plat rijdeepbass909 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 22:38:
Gewoon met open dak rijden, ik kijk naar verkeerslichten boven de raamstijl, ipv door de voorruit

Levertijd van de 2-serie cabrio is naar voren toegezet. 3e week september
.
Misschien nog een klein beetje zon pakken dan.

Misschien nog een klein beetje zon pakken dan.
I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!
Wij zijn niet groot (1.65 en 1.75) en in onze NB verdwijnt hij ook achter de stijldeepbass909 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 22:38:
[...]
Gewoon met open dak rijden, ik kijk naar verkeerslichten boven de raamstijl, ipv door de voorruit![]()
Als de kap dicht zit, heb ik trouwens ook dat verkeerslichten achter de raamstijl verdwijnen.

Het was erg gezellig! Flink veel stof gehapt zo achteraan de stoet!
_MG_1294 by Bas van Daalen, on Flickr
_MG_1216 by Bas van Daalen, on Flickr
En hier het hele album, veel hiervan is geschoten vanuit een rijdende auto, dus niet alles zal even scherp zijn
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157698672408814
_MG_1294 by Bas van Daalen, on Flickr
_MG_1216 by Bas van Daalen, on Flickr
En hier het hele album, veel hiervan is geschoten vanuit een rijdende auto, dus niet alles zal even scherp zijn

https://www.flickr.com/ph.../albums/72157698672408814
Goede foto's @Warlock
Het was inderdaad een leuke en gezellig dag
Aan de foto's te zien zou je bijna denken dat we ergens in een zon overgoten mediterraan land een rondje hebben gereden 
Het was inderdaad een leuke en gezellig dag

De foto's zijn natuurlijk gemaakt door @ThijsD dus alle complimenten mogen daarheen. Maar Nederland is inderdaad ver te zoeken op de foto's 

Als ik die foto's zie, heb ik gewoon zin om nu te vertrekken!
Eens kijken of onze rit van komend weekend doorgaat (zoals het er nu uitziet, gaat het regenen en aangezien we ook willen camperen, is dat natuurlijk niet de bedoeling!)
Eens kijken of onze rit van komend weekend doorgaat (zoals het er nu uitziet, gaat het regenen en aangezien we ook willen camperen, is dat natuurlijk niet de bedoeling!)
Dat waren we toch ook?Mystic Spirit schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:37:
Goede foto's @Warlock
Het was inderdaad een leuke en gezellig dagAan de foto's te zien zou je bijna denken dat we ergens in een zon overgoten mediterraan land een rondje hebben gereden

Het was zeker gezellig en gelukkig niet helemaal weggebrand onder de zon. Maar op de terugweg ging bij ons wel de kap dicht en airco aan.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Van mij mag je, maar de camera was van @WarlockWok schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:06:
[afbeelding]
![]()
Zo mooi heeft mijn CTI nog nooit op de foto gestaan
![]()
![]()
@ThijsD Mag ik hier de full-res/RAW van?

Geen probleem:Wok schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:06:
[afbeelding]
![]()
Zo mooi heeft mijn CTI nog nooit op de foto gestaan
![]()
![]()
@ThijsD Mag ik hier de full-res/RAW van?
https://1drv.ms/u/s!Agefob6WzeF4gocdkUwWggHGhcBpBg