@
meermarco Houdt er rekening mee dat een 4-zitter leuk eruit ziet (vooral in films en series), maar dat je bij 80km/u of harder met het dak open echt niet meer fijn zit achterin. Bij de meeste cabrio's vang je op de achterbank namelijk vol de rijwind.
Kinderen die nog niet zo lang zijn, zullen er minder last van hebben, omdat ze meer beschut zitten, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Zelf had ik altijd een winddeflector achterin zitten:

het verschil in de hoeveelheid wind in de auto met of zonder deflector is gigantisch.
Qua 4-zitter cabrio's is er weinig echt exotisch, de enige die ik kan bedenken zijn Bentley's, Rolls Royce's en Aston Martin's, maar daarvan hoef ik niet uit te leggen dat die buiten budget zal vallen
Als ik op sites als gaspedaal.nl zoek, kom ik met 4-zitter cabrio's in jouw budget vooral uit op de usual suspect, dus:
Saab 9-3
Audi A4
BMW 3-serie / Mini
VW Beetle / EOS / Golf
Peugeot 206CC / 207CC / 307CC
Renault Mégane
Mercedes Benz CLK
Opel Astra
Volvo C70
of, als je echt zoekt, een Amerikaan (oudere Mustang bijv.), maar echt exotisch is moeilijk. De exotische zitten veel meer in de 2-zitter hoek.
Ik zit wel met verbazing te kijken naar de E36's op die site. €5000 is nog een heel normale vraagprijs, zelfs met 3 ton op de teller en de pauperspec 318i uitvoering. Voor een beetje 6-cilinder loopt de prijs al snel harder op.
[
Voor 8% gewijzigd door
deepbass909 op 27-12-2020 01:56
]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier