Zeer goed idee zelfs!
En dan zijn er zoveel mogelijkheden, van toerrit tot puzzelrit met allerlei verschillende kaartleessystemen.
En de hamvragen: waar en wanneer?
Ik ben behoorlijk flexibel qua tijden en locatie. Voor mij maakt het dus niet zoveel uit. In juli ben ik 2 weken naar Italië en in september zit ik ook de hele maand in het buitenland. Verder kan ik het makkelijk indelen.
Zeer goed idee zelfs!
En dan zijn er zoveel mogelijkheden, van toerrit tot puzzelrit met allerlei verschillende kaartleessystemen.
En de hamvragen: waar en wanneer?
Ik zou het nog niet te moeilijk maken... Eerst gewoon een lekkere standaard GPS-route van 150 tot 200 km (of korter als we meer stoppen willen maken) in een mooie omgeving (Utrechtse heuvelrug, Veluwe, Groene hart, Brabant) eventueel met wat leuke quiz-vragen.
Wanneer? Ik heb even snel een datumprikker in elkaar gedraaid voor alle weekenden vanaf mei t/m augustus[/url].
Deze is in eerste instantie ook bedoeld als interessepeiling.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
deepbass909 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:23:
Cabriofans is zeker een interessante club! Ik weet alleen niet of ik mijn vrouw/vriendin zo gek krijg om met een bol-pijl-systeem te navigeren (ze vindt met een kaart in het hand het al lastig genoeg).
Niets makkelijker dan bolletje-pijltje routes rijden. Punt gehad, afvinken, next. Niet te vergelijken met een kaart, vele malen eenvoudiger.
Overigens @Snuffel zoals ik in m'n post (1e pagina) had aangegeven, de cabrio is er niet meer. We reden er te weinig mee. Op 't moment ook cabrio-loos (kom niet verder dan 't panoramadak van de auto van de vrouw).
Anders m'n schoonouders even lief aankijken of ik de A4 cabrio kan lenen voor een weekendje.
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat alleen cabriolets, targa's, roadsters of spiders meerijden en varianten die nauw verwant zijn aan cabrio's (bijvoorbeeld T-Tops).
En anders helpen we je wel even aan een cabrio:
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Kleine kanttekening, de Bloesemtocht is vooral nu tot eind mei mooi om te rijden, aangezien nu de fruitbomen in bloei komen. Andere routes zijn minder tijdgebonden.
Verder ken ik de routes (nog) niet, dus durf ik niks te zeggen over de kwaliteit.
Porsche 914 met een dikke 1.7 VW Type 4 achter de stoelen, een middenmotor dus. Heb hem sinds afgelopen najaar dus nog maar weinig met het dakje los kunnen rijden, dat trouwens netjes in de achterste bagageruimte past. Dat er maar veel mooi weer mag komen!
Echt gaaf ding. De 914 is wel mijn jongensdroom. Ooit komt er ook eentje bij mij voor de deur. Liefst de 2.0 6-cyl natuurlijk. Die gaan hard richting onbetaalbaar.
Ik heb even wat kleine aanpassingen gedaan in de datumprikker, namelijk 2de pinksterdag en Hemelvaartsdag. Helaas valt voor mij 13 mei af als mogelijkheid, ik werd zojuist getipt dat het dan moederdag is...
Tja, ik zit al een tijdje werkeloos thuis, dus tijd zat
Morgen ga ik een echte cabrio-reparatie uitvoeren... De naden van m'n softtop zijn al jaren kapot aan het gaan en inmiddels begint het allemaal zo slecht te worden dat ik echt met naald en draad aan de slag moet... Alleen is het bepaald geen leuke klus, de stof is zo stroef dat je amper een naald door 1 laag kan krijgen, laat staan de 3 lagen die op de bewuste plek aan elkaar gemaakt moeten worden...
Tja, ik zit al een tijdje werkeloos thuis, dus tijd zat
Morgen ga ik een echte cabrio-reparatie uitvoeren... De naden van m'n softtop zijn al jaren kapot aan het gaan en inmiddels begint het allemaal zo slecht te worden dat ik echt met naald en draad aan de slag moet... Alleen is het bepaald geen leuke klus, de stof is zo stroef dat je amper een naald door 1 laag kan krijgen, laat staan de 3 lagen die op de bewuste plek aan elkaar gemaakt moeten worden...
Zorg dat je vingerhoedjes gebruikt... Zal je mogelijk wat pijn besparen.
Peugeot 206 CC, 106 Rallye (work-in-progress) en BMW 735i
Wellicht een iets ander type, maar sinds zaterdag het dak er maar eens afgehaald. Helaas is de auto al wat ouder en heeft hij de luxe van een elektrisch verstelbaar dak niet, dus dit is nog handwerk. Dat betekent dus droog staan, of een natte kont. Ik heb wel altijd een bikinitop bij me welke ik zeer snel kan opzetten mocht het gaan regenen.
Kleine kanttekening, de Bloesemtocht is vooral nu tot eind mei mooi om te rijden, aangezien nu de fruitbomen in bloei komen. Andere routes zijn minder tijdgebonden.
Verder ken ik de routes (nog) niet, dus durf ik niks te zeggen over de kwaliteit.
Wat leuk! Die corona's kan je wit maken door de ampul te veranderen in een LED.
En je krijgt je headrests achterin volledig naar beneden Dat lukt bij mijne niet
Wat verbruikt ie?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
@deepbass909: volgens mij kan je dergelijk materiaal wel bij een watersport winkel halen. Voor reparatie van zeilen gebruik je ook van dit soort materiaal
Zal vast een k-klus zijn om uit te voeren, wens je succes daarmee!
Ook de datumprikker ingevuld, ik hoop mijn auto eind deze maand weer op te halen. Met de mooie dagen die we de afgelopen weken gehad hebben heb ik er spijt van dat ik de auto niet een maandje eerder weggebracht heb.
Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.
Axewi schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:14:
Ook de datumprikker ingevuld, ik hoop mijn auto eind deze maand weer op te halen. Met de mooie dagen die we de afgelopen weken gehad hebben heb ik er spijt van dat ik de auto niet een maandje eerder weggebracht heb.
Foto's van ja auto!
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Dankje, ook voor het toevoegen aan de topicstart Kleine aantekening, het is een Elise geen Exige.
Wat betreft het snel, gek genoeg merk ik er weinig van, op de een of andere manier is de licht + weinig vermogen combi niet zo best voor de beleving wat betreft snel aanvoelen.
bochtenwerk daarintegen is wel een beleving, het is net alsof je in een kart zit
Als de auto straks weer klaar is wil ik eens kijken naar een Circuitdagje.
Dankje, ook voor het toevoegen aan de topicstart Kleine aantekening, het is een Elise geen Exige.
Wat betreft het snel, gek genoeg merk ik er weinig van, op de een of andere manier is de licht + weinig vermogen combi niet zo best voor de beleving wat betreft snel aanvoelen.
bochtenwerk daarintegen is wel een beleving, het is net alsof je in een kart zit
Als de auto straks weer klaar is wil ik eens kijken naar een Circuitdagje.
Nice, ik heb de Elise (en Exige) altijd bijzonder leuke wagentjes gevonden. Naast mijn cabrio zijn ze echt ienieminie, maar wegen daardoor ook maar de helft.
Hoeveel pk gaat hij krijgen met de supercharger?
Snuffel schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:10:
@deepbass909: volgens mij kan je dergelijk materiaal wel bij een watersport winkel halen. Voor reparatie van zeilen gebruik je ook van dit soort materiaal
Zal vast een k-klus zijn om uit te voeren, wens je succes daarmee!
Ik heb gisteravond op Aliexpress het ding gevonden, het is een priemnaald met 2 smaken naalden. Een naald met oog en naald met haak, afhankelijk van hoe goed je bij de achterkant kan komen.
In het verleden heb ik dit soort reparaties al eens gedaan met een traditionele naald en draad en dat is echt drama en werd nooit echt netjes. Hiermee schijn je meer controle te hebben over de plaatsing van het stiksel en moet het ook makkelijker zijn om de lagen stof bij elkaar te trekken.
Ik moet een stuk of 4 naden herstellen, dus als het lukt, zal ik een video ervan schieten.
[Voor 29% gewijzigd door deepbass909 op 13-04-2018 13:45]
Nice, ik heb de Elise (en Exige) altijd bijzonder leuke wagentjes gevonden. Naast mijn cabrio zijn ze echt ienieminie, maar wegen daardoor ook maar de helft.
Hoeveel pk gaat hij krijgen met de supercharger?
Ze zijn inderdaad echt klein.
lengte 3785 mm
breedte 1719 mm
hoogte 1143 mm
Dit is de S2 met Rover motor dus vanaf de fabriek had 'ie 120pk en de eerste eigenaar heeft hem naar 160pk laten brengen. Met de supercharger en Water/Methanol Injectie voor de koeling is de bedoelling uit te komen tussen de 250pk en 280pk op 740kg .
Verder heb ik er vorige zomer een shortshifter op gezet en wil ik volgend jaar de versnellingsbak een beurt geven.
Wat leuk! Die corona's kan je wit maken door de ampul te veranderen in een LED.
En je krijgt je headrests achterin volledig naar beneden Dat lukt bij mijne niet
Wat verbruikt ie?
Ik gok dat het inderdaad als reactie op mijn post was.
De leds voor de corona ringen heb ik al liggen. Ik heb de motorkap open gedaan, ben tot de conclusie gekomen dat de kap van de koplampen er niet af kan zonder de hele unit te demonteren, en heb de motorkap weer dicht gedaan. Too much effort.
De hoofdsteunen achter kunnen naar beneden als je het knopje aan de rechter kant indrukt. Dan zitten ze zo:
Verbruik is 1:10 tot nu toe. Veel plezierritten en weinig lange stukken. Ik zit nog wel te twijfelen hem te chippen naar 265pk. Nu met 218pk is het slechts een vlotte auto. Dan is de N54 wel leuker.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Ik gok dat het inderdaad als reactie op mijn post was.
De leds voor de corona ringen heb ik al liggen. Ik heb de motorkap open gedaan, ben tot de conclusie gekomen dat de kap van de koplampen er niet af kan zonder de hele unit te demonteren, en heb de motorkap weer dicht gedaan. Too much effort.
De hoofdsteunen achter kunnen naar beneden als je het knopje aan de rechter kant indrukt. Dan zitten ze zo:
[afbeelding]
Verbruik is 1:10 tot nu toe. Veel plezierritten en weinig lange stukken. Ik zit nog wel te twijfelen hem te chippen naar 265pk. Nu met 218pk is het slechts een vlotte auto. Dan is de N54 wel leuker.
Doet die serieus 1:10 Mijn 20 jaar oude 323i doet nog richting 1:11 (ik heb hem ooit zelfs boven de 1:12 gekregen).
Wat ik trouwens bij de moderne BMW-cabrio's wel echt een puntje vind, is hoeveel ruimte de kap opslokt als deze open is... Het is wel handig dat de bak wegklapt als de kap dicht is (en je dus meer ruimte hebt), maar volgens mij heb ik meer ruimte als de kap open is. Bovendien vind ik het zelf wel prettig dat als de kofferbak vol ligt (met vakantie bijv) ik onderweg nog altijd de kap open kan gooien.
Van een aantal mensen, @the noise, @bluemoon23, @Maikel64, @Anoniem: 398486, @jorisjan kan ik de foto's momenteel niet uploaden. Zijn of verwijderd of er is wat anders mis. Wil je erbij staan, dan graag aangeven en ik zet je in de startpost
Mijn foto is gesneuveld met Photobucket
Hier een Tinypic link
BMW Z4 3.0 Si
jorisjan schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:36:
als je er nog nooit geweest bent lekker de eifel in. ligt dichtbij (max uurtje van venlo en 20 minuten vanaf heerlen) en is fantastisch rijden en zeer groot gebied.
rond gerolstein maar ook rond de Moezel kun je lekker bochten maken of cruisen, net waar je zin in hebt.
wil je iets verder: sauerland (bekend van winterberg).
nog wat verder (maar goed te doen in 1 dag heen): Zwarte woud! groter, hoger, uitgestrekter. echt vakantiegevoel. rij je (Deels) binnendoor dan is je reis ook al een deel van je vakantie
Sauerland en Eiffel kom ik minimaal 1x per jaar.
Vaak een combitocht 1 dag Eiffel, overnachting ergens (Hotels kosten in vergelijking met NL geen drol in Duitsland) en dan de volgende dag Sauerland.
De Harz is ook mooi, maar iets verder weg.
1x per jaar doe ik een "verre" vakantie met de cabrio, via Zwitserland of Frankrijk naar Italie (Dolomieten) en dan via Oostenrijk weer terug naar huis.
Allemaal bergpassen
Spanje (Pyreneeën en Noord Spanje) heb ik ook wel eens gedaan met de cabrio, maar dat is een flink eind weg en een behoorlijk saai stuk door Frankrijk.
Naar de Alpen gaat veel sneller, in 8 uur sta ik in de Alpen (normale snelheid rijden)
Dit is voor mij wel een jongensdroom hoor.
type1, de kleur en de prachtige velgen...
Zelf helaas cabrioloos, maar wel van plan deze zomer de Saab cabrio van mijn schoonmoeder te lenen.
Sinds ze hem heeft nog niet 1 keer gedaan en ze heeft hem al drie jaar...
It is nice to be important, but more important to be nice.
Ik rij incidenteel met een paar mede BMW E36 cabrio-eigenaren (heb met een stuk of 6 andere eigenaren regelmatig contact), maar zou eigenlijk wel vaker georganiseerd willen rijden. Probleem is alleen dat de meeste groepen/clubs zulke specifieke eisen hebben (bepaald merk, type of leeftijd) dat ik niet kan aansluiten...
Voor navigatie van deze routes kan je geen Google maps oid gebruiken, maar heb je een programma nodig die met GPX overweg kan. Ik heb daarvoor Locus Map Pro. Niet de meest gebruiksvriendelijke GPS, wel de meest geavanceerde voor op Android.
ik maak mijn route's (zowel solo als voorrijder van grotere clubs) zelf, met het programma TYRE. deze laadt ik in in mijn tomtom Rider. kan net zo makkelijk op een Garmin ingeladen worden
bluemoon23 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 23:40:
[...]
Sauerland en Eiffel kom ik minimaal 1x per jaar.
Vaak een combitocht 1 dag Eiffel, overnachting ergens (Hotels kosten in vergelijking met NL geen drol in Duitsland) en dan de volgende dag Sauerland.
De Harz is ook mooi, maar iets verder weg.
1x per jaar doe ik een "verre" vakantie met de cabrio, via Zwitserland of Frankrijk naar Italie (Dolomieten) en dan via Oostenrijk weer terug naar huis.
Allemaal bergpassen
Spanje (Pyreneeën en Noord Spanje) heb ik ook wel eens gedaan met de cabrio, maar dat is een flink eind weg en een behoorlijk saai stuk door Frankrijk.
Naar de Alpen gaat veel sneller, in 8 uur sta ik in de Alpen (normale snelheid rijden)
allemaal tochten die ik met de motor onderneem, erg gaaf en zeker de alpen en de pyreneeen zijn supergaaf, buiten het hoogseizoen dan.
de Z4 gaat trouwens binnenkort het veld ruimen voor een iets praktischere 3 serie, loop te vaak tegen het probleem aan dat ik spullen mee moet nemen voor werk (ben ZZPer) en dat past allemaal net niet eigenlijk, en de spullen worden steeds meer en groter
wellicht iemand hier die meeleest en interesse heeft?
Z4 2.5i uit 2003,
123.000km op de teller
momenteel voorzien van oranje Wrap (3M Fiery orange), maar die kan er uiteraard voor de verkoop vanaf en eronder zit puntgave zilver-metallic.
idem dito voor het zwarte E46 M3 sport interieur, het originele interieur staat warm en droog in de kelder.
hoop onderhoud aan uitgevoerd de afgelopen jaren, hele onderstel nieuw, nieuwe velgen + banden (michelin). audio is geupgrade...
Nou, dan zal ik me ook maar even melden op aandringen van @deepbass909
De afgelopen dagen/weken druk bezig geweest om mijn laatste aanwinst weer 'fahrbereit' te maken, aangezien ik over twee weken een lang weekend weg ga met de autovrienden:
Bij aankoop:
Het interieur wat echter een allegaartje: half-leder voorstoelen, waarvan de bestuurdersstoel ver heen was en een volleder achterbank... Ook dat rode vloerkleed vond ik geen porem en van het dashboard waren ook niet alle kappen netjes meer... Dan is er maar een optie: alles eruit!
(ook de kachelradiateur gelijk maar vernieuwd - cease the opportunity )
Vervolgens blijken ook de kabelbomen ernstig verbeund te zijn, dus die vervangen/herstellen we dan ook gelijk maar 'even' om potentiële brandhaarden te elimineren:
Maar dan is daar toch het moment dat er weer opgebouwd kan worden
Dit weekend dan nog even de (voorlopige) puntjes op de i gezet:
(pookknop en -hoes inmiddels ook weer gemonteerd )
Voor nu even klaar Deze week even een nieuwe APK regelen...
Costmetisch staat er nog wel e.e.a. op het programma, maar dat is voor de komende maanden:
- Deurpanelen 309GTI monteren (passend bij de stoelen)
- 309 buitenspiegels monteren (zijn iets groter, ergo beter zicht naar achteren)
- Uitbreiding/upgrade van de audio (2x 10" subs in de koffer met bijbehorende versterker(s) - bekisting, woofers en kabels heb ik al; kabels liggen al in de auto)
Voor de lange(re) termijn:
- Nieuwe voorruit (meerdere sterretjes in de huidige)
- Roestschade aan het front herstellen
- Overspuiten en strak zetten
- Nieuwe koplampen en knipperlichten (heb ik liggen, origineel Valeo, niet meer leverbaar)
- Chrome i.p.v. rode sierlijsten
- Huidig interieur opnieuw laten bekleden met groen/zwart geblokte stof (i.p.v. het huidige rood/zwart geblokt).
De specs:
- Peugeot 205 CTI 1.9
- Voorzien van 1.9GTI-motor (daardoor 122pk i.p.v. 105pk)
- GTI-onderstel en -remmen voorzijde
- 15" GTI (Griffe-uitvoering) velgen (standaard is 14")
- 309GTI 8v Phase II interieur
- Elektrisch bediende kap (schakeling gemodificeerd, zodat deze ook met draaiende motor bediend kan worden - wel met aangetrokken handrem)
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
jorisjan schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:29:
de Z4 gaat trouwens binnenkort het veld ruimen voor een iets praktischere 3 serie, loop te vaak tegen het probleem aan dat ik spullen mee moet nemen voor werk (ben ZZPer) en dat past allemaal net niet eigenlijk, en de spullen worden steeds meer en groter
wellicht iemand hier die meeleest en interesse heeft?
Z4 2.5i uit 2003,
123.000km op de teller
momenteel voorzien van oranje Wrap (3M Fiery orange), maar die kan er uiteraard voor de verkoop vanaf en eronder zit puntgave zilver-metallic.
idem dito voor het zwarte E46 M3 sport interieur, het originele interieur staat warm en droog in de kelder.
hoop onderhoud aan uitgevoerd de afgelopen jaren, hele onderstel nieuw, nieuwe velgen + banden (michelin). audio is geupgrade...
Waarom niet een (bedrijfs)auto erbij kopen, die geheel zakelijk rijden zonder bijtelling en deze zakelijk rijden met bijtelling?
Ben wel benieuwd naar je vraagprijs, nette auto
Ramen omlaag is eigenlijk mooier, maar aangezien ik het grootste deel van de middag niet in de directe buurt van de auto was, is dit net even een prettiger idee.
Ramen omlaag is eigenlijk mooier, maar aangezien ik het grootste deel van de middag niet in de directe buurt van de auto was, is dit net even een prettiger idee.
Gaaf hoor! Hoe was de sfeer? En hoe lang duurde deze meeting?
Ligt al klaar, alleen is de grootste maat vingerhoed nog veel te klein voor mijn vingers
Vanwege de dikte/zwaarte van de stof (er zit ook nog een rubberlaag in de stof) heb ik eigenlijk zo'n naald nodig:
[afbeelding]
Morgen hier maar even langs een stoffen- en naaiwinkel om te kijken of zij iets hebben.
Been there, done that. Zorg vooral voor heel erg sterk garen want als je een paar keer door die stof gaat schuur je de draad gewoon kapot.
En probeer door de oude gaatjes te gaan.
Waarom niet een (bedrijfs)auto erbij kopen, die geheel zakelijk rijden zonder bijtelling en deze zakelijk rijden met bijtelling?
Ben wel benieuwd naar je vraagprijs, nette auto
ik ben part-time ZZPer (heb ook loondienst ernaast) en kom daardoor niet in aanmerking voor een auto van de zaak, of zelfstandigen aftrek. had de Z4 al in de youngtimer regeling voor bijtelling willen zetten( is net 15 geworden) maar ook dat feestje ging niet door.
vraagprijs €12500
Gaaf hoor! Hoe was de sfeer? En hoe lang duurde deze meeting?
Dit was één van de grootste BMW-meetings van Nederland (er is er maar één nog groter). Er zijn dus altijd wel bekenden/gelijk gezinden te vinden, maar helaas ook veel stereotype BMW-rijders (jonge gasten van <30 die zich niet kunnen gedragen). Dus je hoort en ziet ook continu de motoren in de toerenbegrensers, burn-outs, drifts en dat alles op de openbare weg
Dat is helaas ieder jaar zo, ondanks alle inspanningen van de organisatie en regelmatig bezoek van de politie... Ik ben ook ieder jaar wel weer verbaasd dat ze toestemming krijgen voor de meeting.
Maar goed, mij is het vooral om mede cabrio-rijders weer eens te zien/spreken. De meesten daarvan zijn zoals ik, genieten van cruisen, zuinig op de auto en liefhebbers van OEM.
Been there, done that. Zorg vooral voor heel erg sterk garen want als je een paar keer door die stof gaat schuur je de draad gewoon kapot.
Ik zal mijn cabrio ook nog even spammen
[afbeelding]
Ik heb draad al liggen die sterk genoeg is. Het is nu vooral een tijdelijke fix tot er een nieuwe kap op kan komen.
Ik zal mijn cabrio ook nog even spammen
[afbeelding]
Wauw!!! Gewoon wauw!
Zou mooi zijn als we beiden de toertocht mee kunnen rijden. Opa en kleinzoon (307cc) Peugeot.
Peugeot 206 CC, 106 Rallye (work-in-progress) en BMW 735i
Aangezien zondag 15 juli de duidelijke voorkeur heeft voor de tocht (de enige dag dat iedereen die gereageerd heeft kan), heb ik deze datum vastgezet.
Het rondje Hoge Veluwe wordt waarschijnlijk de route. Ik ben deze op het moment nog verder aan het uitwerken, want de gelinkte route bevat alleen een klein aantal punten en mist bijvoorbeeld nog een ritje over de Posbank (echt een must met de cabrio).
Enige puntje waar ik nog even mee zit, gaan we om het nationale park Hoge Veluwe heen, of betalen we € 6,75 p.p. (of € 6,10 als we met 20 man of meer zijn) toegang om met de auto door het park te mogen rijden.
Ah wat leuk! Ben even een paar dagen weg en hoppa, de meeting staat gepland. Cool!
Voor wat betreft om de Veluwe of erdoor: ik kies voor het laatste!
Wel zo gaaf om dat te doen lijkt me, en die kosten vallen reuze mee.
Polletje maken ervoor?
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Hmm, dan moet ik ook wel kunnen denk ik Erdoor lijkt me ook leuker, die €6.75 is wel te overleven. Ik ben benieuwd wie er aan gaat haken, altijd wel leuk als het een heel afwisselend gezelschap aan auto's word.
@Maasluip nice, dat zie je ook niet elke dag (of week, maand) meer!
Chakotay schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:55:
Hmm, dan moet ik ook wel kunnen denk ik Erdoor lijkt me ook leuker, die €6.75 is wel te overleven. Ik ben benieuwd wie er aan gaat haken, altijd wel leuk als het een heel afwisselend gezelschap aan auto's word.
@Maasluip nice, dat zie je ook niet elke dag (of week, maand) meer!
Wat ik nu zie aan auto's, hebben we:
BMW 323i Cabrio
BMW 125i
Peugeot 205 CTI
Peugeot 206 CC
Peugeot 404 CKF
Fiat Barchetta
Lotus Elise
Mercedes SL
Dus redelijk divers. Ook leuk, 3 generaties Peugeot cabrio's
Ik zal volgende week eens bellen om te vragen hoe het met die van mij zit, zou eind deze maand klaar moeten zijn (staat er vanaf januari) maar ik heb nog niets mogen horen. Voor hetzelfde geld issie gestript en verscheept naar het buitenland
Welkom hier!
Leuke bak inderdaad.
Ik heb je in de OP gezet. Je post zelf nog even aanpassen met de juiste tags, dan kunnen de mensen je auto ook zien, nu staat er alleen maar een URL
Tip: https://i.imgur.com/tEyoAan.jpg is de locatie van je plaatje, door dit in de [img]plaatjeslocatie[/img] te zetten zien we hem ook.
Aangepast, klasse
[Voor 23% gewijzigd door Snuffel op 18-04-2018 13:57]
Laat ik hier ook eens posten. Zelf sinds enkele maanden in het bezit van een Mercedes SLK R171 uit 2004. Helaas staat deze momenteel stil (waarschijnlijk lekke koppakking), maar hopelijk binnenkort weer op de weg.
[Voor 7% gewijzigd door SteV1986 op 18-04-2018 22:57]
Ik heb de route opgemaakt. Voor wie verrast wil worden, klik dan vooral niet op de link in de topic-waarschuwing Wie het exacte rondje, dat ik nu geplot heb, wil weten, de locatie is klikbaar.
Het enige wat ik sowieso verklap, het start- en eindpunt is bij de McDonald's / Goudreinet Barneveld (lekker dicht bij de A1), we komen langs Radio Kootwijk, de Posbank en door de Hoge Veluwe. Afstand 134km.
Exacte starttijd wil ik pas vast gaan zetten als ik het rondje zelf een keer gereden heb. Ik vermoed dat rijdend gemiddeld 50km/u een reële snelheid is. Als dat het geval is, weet ik waar en hoeveel pauzes ik in kan bouwen (want er zijn wel een aantal plaatsen waar het eigenlijk zonde is als we er alleen langs rijden).
Er komt tzt nog een inschrijftool, zodat ik weet wie er allemaal mee rijden. Ik zit er over te denken om een maximum aantal equipes aan te houden, om het behapbaar te houden. Veel equipes lijkt namelijk leuk, maar in de praktijk betekent dat ook dat de gemiddelde snelheid heel erg daalt en je veel op elkaar moet wachten.
deepbass909 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 00:08:
Ik heb de route opgemaakt. Voor wie verrast wil worden, klik dan vooral niet op de link in de topic-waarschuwing Wie het exacte rondje, dat ik nu geplot heb, wil weten, de locatie is klikbaar.
Het enige wat ik sowieso verklap, het start- en eindpunt is bij de McDonald's / Goudreinet Barneveld (lekker dicht bij de A1), we komen langs Radio Kootwijk, de Posbank en door de Hoge Veluwe. Afstand 134km.
Exacte starttijd wil ik pas vast gaan zetten als ik het rondje zelf een keer gereden heb. Ik vermoed dat rijdend gemiddeld 50km/u een reële snelheid is. Als dat het geval is, weet ik waar en hoeveel pauzes ik in kan bouwen (want er zijn wel een aantal plaatsen waar het eigenlijk zonde is als we er alleen langs rijden).
Er komt tzt nog een inschrijftool, zodat ik weet wie er allemaal mee rijden. Ik zit er over te denken om een maximum aantal equipes aan te houden, om het behapbaar te houden. Veel equipes lijkt namelijk leuk, maar in de praktijk betekent dat ook dat de gemiddelde snelheid heel erg daalt en je veel op elkaar moet wachten.
Route ziet er goed uit, startpunt ook relatief dicht bij huis
Hier ben ik gister als nieuweling op de pijnlijke manier achtergekomen.
Sowieso, zorg voor zonnebrand in de auto, een (hele) goede zonnebril en een petje of hoed. Zeker als je in druk verkeer op een snelweg of op een open weg komt, is het risico op verbranden groot. Want je kan niet even beschutting opzoeken.
@deepbass909 Een gemiddelde van 50km/u is al erg optimistisch genomen hoor Mijn ervaring met het uitzetten van toerritten is toch wel dat ze altijd langer duren dan je inschat Voor een dergelijke ronde moet je wel rekenen op dik drie uur effectieve rijtijd. Daar komen de pauzes en uitstapjes dus overheen...
Bij de 205GTI-club deden we destijds de toertochten hierom vaak ook maximeren op 100 tot 120km.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Wok schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:02:
@deepbass909 Een gemiddelde van 50km/u is al erg optimistisch genomen hoor Mijn ervaring met het uitzetten van toerritten is toch wel dat ze altijd langer duren dan je inschat Voor een dergelijke ronde moet je wel rekenen op dik drie uur effectieve rijtijd. Daar komen de pauzes en uitstapjes dus overheen...
Bij de 205GTI-club deden we destijds de toertochten hierom vaak ook maximeren op 100 tot 120km.
Met 50 zou ik op 2,5 à 3 uur komen. Sowieso is de planning om rond 11.00u of 12.00u te starten.
Maar m'n vriendin en ik gaan sowieso binnenkort het rondje rijden.
Zo, de auto heeft nieuw schoeisel, tijd om me officieel voor te stellen.
Ik ben de blije eigenaar van een MX-5 S-VT Sportive (1.8 VVT dus) uit 2002 met slechts 90k op de teller
De auto is 35mm verlaagd d.m.v. Bilstein B8's icm H&R verlagingsveren ipv de standaard B6 schokbrekers. Vandaag zijn onderstaande velgen (JR11 et25 8J met 215/40/16) eronder gekomen, die wijken qua maat iets af waardoor ik een paar mm extra ben gezakt helaas
Gebruik hem ook als daily, en ook in de winter gaat die top omlaag als t droog is.
Er moeten nog wat dingetjes gebeuren (buiten poetsen..) om de zwart/rood look wat verder door t trekken, die reflectoren moeten bvb nog worden verduisterd.
Dus redelijk divers. Ook leuk, 3 generaties Peugeot cabrio's
Hoi, ik wil graag aanhaken
'K woon vlakbij Barneveld en ook al eens voor GolfC@brio een rit georganiseerd. Mocht je dus nog ergens wat hulp bij nodig hebben dan hoor ik het wel
Vandaag een groot stuk van de Tulpenroute in de noordoostpolder gereden.
Heerlijk weer, prachtige rit, goed bewegwijzerd ook.
Voor mensen die graag mooie bloeiende tulpen willen zien raad ik aan om nog even twee weken te wachten.
Er bloeit wel wat, maar de grote hausse moet nog komen.
Over twee weken rij ik hem nog een keer
'K woon vlakbij Barneveld en ook al eens voor GolfC@brio een rit georganiseerd. Mocht je dus nog ergens wat hulp bij nodig hebben dan hoor ik het wel
Zet je foto erbij, meld je even aan in de datumprikker en kom erbij
Er komt in juni nog "officiële" inschrijving. Hou daarvoor het roze vlak onderaan in de gaten.
Als je nog suggesties hebt van een leuke route vanaf Hoenderloo naar Barneveld, dan hoor ik dat graag. Ik heb nu op basis van de vorm van de wegen wat geplot, maar zou niet weten of het leuke wegen zijn.
Zouden jullie een 10 jaar oude BMW 325i cabrio aanraden als gezinsauto? De buggy nemen we (bijna) nooit mee, verder zou er prima een kinderzitje op de achterbank moeten passen toch?
Ik rijd toch al een paar maanden rond in een cabrio en heb ik gewoon dit complete topic gemist... Als klap op de vuurpijl wordt er ook nog een tocht georganiseerd! Mystic vraagt zich af onder welke steen hij gezeten heeft
Hoe dan ook, maar even beginnen met mijn autotje voor te stellen:
Wel het dakje dicht en nog op de wintersloffen, maar jullie snappen het idee
Ik ga even kijken hoe ik op 15 juli zit met de planning, maar doe graag mee met de tocht. Lijkt me leuk om wat tweakers met cabrio's te ontmoeten
Plus de bagageruimte komt ongeveer overeen met een sedan, niet heel klein dus.
Hoe dat bij een cabrio zit?
Hoewel de buitenkant qua maten misschien gelijk is bij een coupé en cabrio, zijn de interieurmaten niet te vergelijken. Achterin heb je bij een cabrio aanzienlijk minder ruimte en de bank kan niet in delen neergeklapt worden, in vrijwel geen enkele cabrio. Daarnaast is de bagageruimte van een cabrio ook echt wel kleiner. Dus waarom je gaat vergelijken met een coupé, is mij een raadsel...
Qua bagageruimte, een coupé van die leeftijd heeft 440l, de cabrio heeft 350l (als het dak gesloten is) of 210l als het dak open is, aanzienlijk kleiner dus dan een coupé.
pirke schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:29:
Zouden jullie een 10 jaar oude BMW 325i cabrio aanraden als gezinsauto? De buggy nemen we (bijna) nooit mee, verder zou er prima een kinderzitje op de achterbank moeten passen toch?
Kort antwoord, als enige auto en er moet af en toe een buggy mee, dan is in mijn ogen een cabrio ongeschikt. Mijn cabrio heeft een kofferbak van 230l en is al snel erg vol. Een buggy zou wel passen, maar meer ook niet. Maar aan de andere kant, er zijn complete gezinnen die met een kleine auto rondrijden.
Wat misschien nog wel het belangrijkste is, wanneer wil je open gaan rijden? Want je doet je passagiers op de achterbank geen plezier met open rijden, want zeker op de snelweg waaien die zo'n beetje de auto uit. Dus alleen als je alleen of met een passagier op de bijrijdersstoel in de auto zit, met een windscherm boven de achterbank, is het prettig rijden.
In de zomer is in mijn cabrio de achterbank eigenlijk compleet onbruikbaar, want er zit permanent een deflector boven en als het weer het ook maar een beetje toelaat, rij ik open.
De 3-serie coupé noemde ik omdat hij in de basis dezelfde afmetingen heeft. Wat de kap betreft, hoeveel ruimte die inneemt en vooral of dat ten koste van de 60/40 achterbank gaat, dat moet @pirke even uitzoeken
t_captain schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 23:16:
De 3-serie coupé noemde ik omdat hij in de basis dezelfde afmetingen heeft. Wat de kap betreft, hoeveel ruimte die inneemt en vooral of dat ten koste van de 60/40 achterbank gaat, dat moet @pirke even uitzoeken
Zie mijn reactie, het scheelt 90 tot zelfs 230 liter (afhankelijk of het dak open of dicht is).
Veel cabrio's hebben misschien wel dezelfde buiten afmetingen als de coupé waarop ze gebaseerd zijn, maar interieurmaten zijn echt heel anders omdat er veel meer verstevigingen in een cabrio nodig zijn. En dan gaat het hier nog om softtop cabrio's, de nieuwere hardtop cabrio's verliezen nog meer kofferbakruimte.
Dit is wat onder/achter de achterbank van mijn cabrio zit: 2011-07-31 16.04.01 by Chris Hogevonder, on Flickr
In het midden zie je een opslagvak, die is zo'n 20cm diep en loopt tot de kofferbak. Er zit dus 20cm aan verstevigingen tussen kofferbak en passagiersruimte. Dat betekent én een kleinere kofferbak én minder ruimte bij de achterbank ten opzichte van de coupé.
Bij nieuwere modellen wordt er minder ruimte verspilt aan dergelijke verstevigingen, maar het blijft altijd krapper dan in een vergelijkbare coupé.
90% rij ik alleen, en 95% is zonder bagage achterin, die paar keer dat we wel wat meenemen blijft het dak gewoon dicht, dat zal het probleem denk ik niet zijn.
Een jonge 4 serie uit Duitsland importeren kan ook nog een leuke deal zijn zie ik. Een Duitse 4 serie uit 2015/2016 is vergelijkbaar geprijsd als veel NL 3 series uit 2008-2010.
[Voor 123% gewijzigd door pirke op 22-04-2018 03:05]
Import is interessant. Ik had even gekeken naar een 2014 428i cabrio. Met een CO2 van 159 g/km zit daar een oorspronkelijke BPM op van 8k. Daarvan is ongeveer 2/3e afgeschreven, dus de belastingaanslag valt mee.
t_captain schreef op zondag 22 april 2018 @ 09:21:
Import is interessant. Ik had even gekeken naar een 2014 428i cabrio. Met een CO2 van 159 g/km zit daar een oorspronkelijke BPM op van 8k. Daarvan is ongeveer 2/3e afgeschreven, dus de belastingaanslag valt mee.
Wel jammer dat daar tegenwoordig geen i6 meer in ligt. Alleen de x35i varianten nog.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Tja, dat is helaas de kant waar het met auto's naartoe gaat. Steeds meer "Playstation gehalte", met als summum een fake uitlaatgeluid via de radio speakers.
Voor de liefhebben van open rijden en zescylinders kun je bij BMW nog steeds goed terecht. Vanaf 26k euros, de K1600GT.
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt in een BMW 428i cabrio. Zeer fijne auto, maar waar ik nog mee zit is de herrie op de snelweg met de kap naar beneden. Ik zit elke dag bijna anderhalf uur op de snelweg, en ik vraag me af of dat niet tot gehoorbeschadiging gaat leiden als je dat regelmatig doet met het dak eraf. Ik had een windscherm achter me en de raampjes omhoog, voelde weinig wind, maar de herrie was zeker nog aanwezig.
Nu snap ik dat 140 op de snelweg niet ideaal is voor een cabrio, maar de meerprijs van een cabrio heeft weinig nut als ik hem meestal niet als cabrio ga rijden...
Hoe ervaren jullie de herrie op de snelweg? Of rijden jullie met oordopjes in?
Ik probeer sowieso een alternatief te vinden voor snelwegen als ik een ritje maak. En kom ik op de snelweg dan is het idd veel 100km/h ivm geluid, behalve inhalen en invoegen daar trek ik um natuurlijk wel een beetje open.
Die van mij zou eigenlijk eind april klaar zijn maar daar zit vertraging op, heb voorzichtige hoop dat 'ie deze maand klaar is maar ik denk het haast niet begint wel te kriebelen met het mooie weer nu.
Maargoed, de dagelijkse auto is inmiddels weer klaar dus ik kan in iedergeval weer comfortabel rondrijden.
Ik probeer sowieso een alternatief te vinden voor snelwegen als ik een ritje maak. En kom ik op de snelweg dan is het idd veel 100km/h ivm geluid, behalve inhalen en invoegen daar trek ik um natuurlijk wel een beetje open.
Dit. Harder dan 100 is funest voor je oren en voegt w.m.b. toch niets toe aan de cabrio-ervaring.
Sowieso is het verfrissend om, als de tijd het toelaat, de snelweg te vermijden. Zo zie je nog eens wat van het land!
Dit. Harder dan 100 is funest voor je oren en voegt w.m.b. toch niets toe aan de cabrio-ervaring.
Sowieso is het verfrissend om, als de tijd het toelaat, de snelweg te vermijden. Zo zie je nog eens wat van het land!
Ligt ook aan de auto. Met mijn vorige auto (mx5 nc) kon je boven de 100 met dak open en 120 met dak dicht geen gesprek meer voeren. Met de huidige gaat 140 met dak open nog prima. Met dak dicht zelf met 230 nog.
Ehh, mijn barchetta met dak open en 200+ op de teller is ook prima te doen. Goed er is lawaai, maar je kan nog steeds met elkaar praten.
Doe het niet veel of vaak, maar wel eens. Rest van de km. maak ik veelal op de B wegen.
Komende vakantie zelfs naar Z. Frankrijk via B wegen. Kost een paar dagen,maar is wel een lekkere route
Ligt ook aan de auto. Met mijn vorige auto (mx5 nc) kon je boven de 100 met dak open en 120 met dak dicht geen gesprek meer voeren. Met de huidige gaat 140 met dak open nog prima. Met dak dicht zelf met 230 nog.
Ik ben het met je eens, maar wil toch je post even nuanceren voor de rest van de lezers: boven de >100 met dak open en >120 met dak dicht is een gesprek voeren nog wel mogelijk, maar niet zonder je stem te moeten verheffen. Met 100 km/u op de snelweg is het nog net mogelijk, en is dus ook wat ik standaard doe met een bijrijder op de snelweg met het dak open. Cruise control aan en cruisen maar
Hierbij mijn zwarte beauty die wel wat aandacht nodig heeft, onderstel kraakt, schokdempers zijn op en redelijk wat krasjes en deukjes. Maar ze is dan ook van 98 met nu 360k op de teller.
Pre Aero uitvoering met alles erop behalve stoelverwarming. Maar dat heb ik ingebouwd, ik zoek alleen nog een verloopkabel voor de knopjes in het dashboard.
Hierbij mijn zwarte beauty die wel wat aandacht nodig heeft, onderstel kraakt, schokdempers zijn op en redelijk wat krasjes en deukjes. Maar ze is dan ook van 98 met nu 360k op de teller.
Pre Aero uitvoering met alles erop behalve stoelverwarming. Maar dat heb ik ingebouwd, ik zoek alleen nog een verloopkabel voor de knopjes in het dashboard.
Yes, ook hier trotse Saab rijder. Staat helaas nu in de werkplaats van Mink in Breda voor een nieuwe motor. Wilde toch wat meer vermogen (350pk+) gaan rijden, Was die drijfstang lager toch nog een goed excuus.
De basis voor mijn nieuwe blok is een B204 met 0km erop, kwam nieuw uit krat. Moet je toch even een speciale gelegenheid van maken.
Kunnen meteen de Porsche remmen erop met 345mm schijven.
Tevens ook een mooi spruitstuk klaarliggen voor mijn 9-3OG cabrio
En nu alle toch openligt meteen een dieselbak op de kop getikt en een setje innovate meters voor EGT, AF/R en olie druk/temp
Hmmm nu ik dit aan het typen ben wil ik hem echt heel snel terug.
Snuffel schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:35:
Zoo... laat de zon maar weer schijnen de komende dagen. Hoogste tijd om weer op stap te gaan
Meer mensen met wilde plannen de komende dagen?
Niet speciaal voor de cabrio uitgekozen, maar de afgelopen dagen hebben we veel op Texel rondgereden. Vanaf woensdag was het weer goed genoeg om lekker open te kunnen rijden.
Morgen een meeting, dus vandaag even de auto schoongemaakt. Als het qua weer meezit, komende week de route voor 15 juli verkennen en lekker wandelen in park de Hoge Veluwe.
Ik ben het met je eens, maar wil toch je post even nuanceren voor de rest van de lezers: boven de >100 met dak open en >120 met dak dicht is een gesprek voeren nog wel mogelijk, maar niet zonder je stem te moeten verheffen. Met 100 km/u op de snelweg is het nog net mogelijk, en is dus ook wat ik standaard doe met een bijrijder op de snelweg met het dak open. Cruise control aan en cruisen maar
Ligt toch echt heel sterk aan de cabrio en omstandigheden. Als er relatief weinig wind staat, of wind in de rug, kan ik 150 rijden en nog steeds prima een gesprek voeren in mijn cabrio. Met een beetje sterke tegenwind houdt dat bij 80 al op. Maar dat is in een cabrio met enkel dak (er zit wel een hemel in, maar die doet geluidtechnisch helemaal niks), waarvan de stof versleten is. Daardoor is er veel meer lawaai dan oorspronkelijk in de auto zijn.
Een paar jaar terug heeft 5th gear (uit m'n hoofd) ook nog een leuke test gedaan, waarin heb je meer lawaai, een moderne softtop of hardtop cabrio. Verrassend genoeg won de sofftop, die was gesloten stiller dan een hardtop (metalen vouwdak). En dit ging om middenklasse cabrio's (ik dacht Renault Megane cabrio vs VW Eos).
Met mijn E36 heb ik gesloten 200+ gereden (niet leuk met huidige kap) en open 180 gereden (nog geen kans gehad om tot z'n top door te trekken). Om eerlijk te zijn is 150 prima te doen op de open snelweg. Vergelijk het met het geluid van harde wind aan de kust. Ik gebruik mijn cabrio als daily (tot vorig jaar reed ik meer dan 30.000km per jaar, vooral voor het werk) en ik heb dat nooit als hinderlijk ervaren. Ja, een gewone auto is aanzienlijk stiller, maar het is een kleine opoffering voor het moment dat het dak open kan.
Tunnels zijn trouwens een ander verhaal. Het maakt niet uit hoe hard of langzaam je rijdt, een tunnel blijft een bak teringherrie. In de zomervakantie gaan wij op een plaats komen waar de tunnel zelfs een toeristische attractie is (Lærdalstunnel in Noorwegen). Maar met bijna 25 km lang en een alternatief dat een fantastisch uitzicht over een fjord moet geven, ga ik dus echt ontwijken.
In de zomervakantie gaan wij op een plaats komen waar de tunnel zelfs een toeristische attractie is (Lærdalstunnel in Noorwegen). Maar met bijna 25 km lang en een alternatief dat een fantastisch uitzicht over een fjord moet geven, ga ik dus echt ontwijken.
Ik ben daar 2 jaar geleden geweest met destijds de mx5. De tunnel is slaapverwekkend. De weg er overheen schitterend. Tegen 11u ‘s avond het zonnetje net niet onder zien gaan. Plukken sneeuw om je heen, hairpins omhoog terwijl je uitzicht op het fjord steeds mooier wordt. De moeite waard.
De atlanterhavsveien is leuk als je er in de buurt bent. Anders bespaar je de moeite. Geen klap aan.
Hm, mijn zoontje (bijna 2) begon dit weekend zelf te vragen om met de Spider mee te gaan. Zaterdag ben ik wat rond wezen rijden met hem, en ik mocht vooral niet stoppen (nee! rijden!)
Over de vraag over een BMW 3er cabrio als gezinsauto hierboven: Ik kreeg mijn behoorlijk lompe kinderwagen zelfs in de brievenbuskofferbak van de Spider, moet kunnen dus!
Ik ben daar 2 jaar geleden geweest met destijds de mx5. De tunnel is slaapverwekkend. De weg er overheen schitterend. Tegen 11u ‘s avond het zonnetje net niet onder zien gaan. Plukken sneeuw om je heen, hairpins omhoog terwijl je uitzicht op het fjord steeds mooier wordt. De moeite waard.
[afbeelding]
[afbeelding]
De atlanterhavsveien is leuk als je er in de buurt bent. Anders bespaar je de moeite. Geen klap aan.
Gaaf! Ben op het moment aan het kijken naar een leuke NC en zat gisteren toevallig de gevaarlijkste wegen te kijken waar ze in Noorwegen waren, prachtig! ... zag mezelf al rondrijden
Yes, ook hier trotse Saab rijder. Staat helaas nu in de werkplaats van Mink in Breda voor een nieuwe motor. Wilde toch wat meer vermogen (350pk+) gaan rijden, Was die drijfstang lager toch nog een goed excuus.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details