Nou, dan zal ik me ook maar even melden op aandringen van @
deepbass909
De afgelopen dagen/weken druk bezig geweest om mijn laatste aanwinst weer 'fahrbereit' te maken, aangezien ik over twee weken een lang weekend weg ga met de autovrienden:
Bij aankoop:
Het interieur wat echter een allegaartje: half-leder voorstoelen, waarvan de bestuurdersstoel ver heen was en een volleder achterbank... Ook dat rode vloerkleed vond ik geen porem en van het dashboard waren ook niet alle kappen netjes meer... Dan is er maar een optie: alles eruit!

(ook de kachelradiateur gelijk maar vernieuwd - cease the opportunity

)
Vervolgens blijken ook de kabelbomen ernstig verbeund te zijn, dus die vervangen/herstellen we dan ook gelijk maar 'even' om potentiële brandhaarden te elimineren:
Maar dan is daar toch het moment dat er weer opgebouwd kan worden
Dit weekend dan nog even de (voorlopige) puntjes op de i gezet:

(pookknop en -hoes inmiddels ook weer gemonteerd

)
Voor nu even klaar

Deze week even een nieuwe APK regelen...
Costmetisch staat er nog wel e.e.a. op het programma, maar dat is voor de komende maanden:
- Deurpanelen 309GTI monteren (passend bij de stoelen)
- 309 buitenspiegels monteren (zijn iets groter, ergo beter zicht naar achteren)
- Uitbreiding/upgrade van de audio (2x 10" subs in de koffer met bijbehorende versterker(s) - bekisting, woofers en kabels heb ik al; kabels liggen al in de auto)
Voor de lange(re) termijn:
- Nieuwe voorruit (meerdere sterretjes in de huidige)
- Roestschade aan het front herstellen
- Overspuiten en strak zetten
- Nieuwe koplampen en knipperlichten (heb ik liggen, origineel Valeo, niet meer leverbaar)
- Chrome i.p.v. rode sierlijsten
- Huidig interieur opnieuw laten bekleden met groen/zwart geblokte stof (i.p.v. het huidige rood/zwart geblokt).
De specs:
- Peugeot 205 CTI 1.9
- Voorzien van 1.9GTI-motor (daardoor 122pk i.p.v. 105pk)
- GTI-onderstel en -remmen voorzijde
- 15" GTI (Griffe-uitvoering) velgen (standaard is 14")
- 309GTI 8v Phase II interieur
- Elektrisch bediende kap (schakeling gemodificeerd, zodat deze ook met draaiende motor bediend kan worden - wel met aangetrokken handrem)