4 zitters en exotisch, dan zou ik het vooral zoeken in de motoren die er in liggen. Ik ken weinig sedans die heel exotisch zijn. Nou ja, een M3 of een AMG maar die kom je in cabrio uitvoering ook niet met bosjes tegen.
De motor hoeft niet exotisch te zijn. Dacht wellicht zie ik iets over het hoofd. Bedoel meer een model wat je weinig ziet idd. Wat betreft het windscherm. Dat is wel een heel goed punt. Dat zouden we echt dan even moeten testen!
Ben door de airbags wel beetje huiverig geworden vooral de Saab non-usa modellen. Maar Saab is toch wel de ultieme 4 persons cabrio voor mij. Iemand ervaringen met de 93 my2006 of dat nou in de Europese modellen ook de ‘foute’ airbag heeft?
Ben door de airbags wel beetje huiverig geworden vooral de Saab non-usa modellen. Maar Saab is toch wel de ultieme 4 persons cabrio voor mij. Iemand ervaringen met de 93 my2006 of dat nou in de Europese modellen ook de ‘foute’ airbag heeft?
[Voor 36% gewijzigd door meermarco op 27-12-2020 10:22]
Hier rij ik nog dagelijks in de mijne, simpel het is mijn dailyAnoniem: 258387 schreef op zondag 1 november 2020 @ 01:33:
Zijn er nog mensen die hun cabrio nu af en toe nog gebruiken? Of staan ze allemaal in de stalling? Ik heb 2 jaar geleden mijn SL verkocht en heb nu een Corvette C6 cabrio gekocht. Wat een heerlijke auto om mee te rijden zeg![]()
Wat zijn in Nederland mooie tochten om te maken?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Dat is heerlijk als je gewoon elke dag in kunt stappen.SpoekGTi schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:22:
[...]
Hier rij ik nog dagelijks in de mijne, simpel het is mijn dailymag altijd de veel luxere normale wagen meenemen van de vrouw als zij hem niet nodig heeft, maar de mijne is veel te leuk

Het kan mij wat dat betreft niet snel genoeg weer lente zijn.

Ik denk dat @deepbass909 al een mooie lijst heeft gemaakt, ik kon me eigenlijk ook niks meer bedenken qua 4 zitters.meermarco schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:19:
De motor hoeft niet exotisch te zijn. Dacht wellicht zie ik iets over het hoofd. Bedoel meer een model wat je weinig ziet idd. Wat betreft het windscherm. Dat is wel een heel goed punt. Dat zouden we echt dan even moeten testen!

Ben benieuwd hoe je de Saab gaat vinden.

[Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 258387 op 27-12-2020 14:34]
Dankjewel. Wil eerst even uitzoeken hoe het zit met de airbag. Niet dat ie ineens als een granaat in je gezicht klapt. Anders toch een model voor de my2006
Maar je kan toch elke dag instappenAnoniem: 258387 schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:31:
[...]
Dat is heerlijk als je gewoon elke dag in kunt stappen.Ik moet het toch altijd wat meer plannen maar het lijkt me heel fijn als je het dak gewoon open kunt doen op een mooie lentedag onderweg van werk naar huis.
Het kan mij wat dat betreft niet snel genoeg weer lente zijn.
[...]
Ik denk dat @deepbass909 al een mooie lijst heeft gemaakt, ik kon me eigenlijk ook niks meer bedenken qua 4 zitters.Ik heb de Eos ook altijd een heel mooie auto gevonden, zag je ook niet heel veel rijden.
Ben benieuwd hoe je de Saab gaat vinden.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ja dat zou kunnen maar het is meer een mooi weer auto.SpoekGTi schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:59:
[...]
Maar je kan toch elke dag instappenof is die van jouw ingebouwd in een stalling?

Ik kan straks ook niet meer op ieder moment in de cabrio stappen (als hij ooit weer de weg op mag). Sowieso wordt het recreatief voertuig, dus in het najaar en winter geschorst en zal hij maar een beperkt aantal kilometers per jaar gebruikt mogen worden.SpoekGTi schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:59:
[...]
Maar je kan toch elke dag instappenof is die van jouw ingebouwd in een stalling?
Maar daar staat tegenover dat ik het de afgelopen jaren wel heerlijk vond om na een drukke dag werken het dak open te kunnen gooien en met de kop in de wind naar huis te kunnen rijden.
En M3's of AMG's ga je niet vinden voor minder dan 10k. En waar ik de E36 M3 Coupé echt een waanzinnige auto vind, zou ik, als ik de keuze kreeg, liever voor een 328i gaan. Echt hard rijden is toch niet leuk in een cabrio (zelfs de M3 cabrio is nog steeds een dweil vergeleken met de Coupé in de bochten) en je wilt juist een motorblok dat geschikt is voor rustig cruisen, of te wel, koppel op lage toeren. Dan heeft een M3 (of AMG) gewoon teveel nadelen en zou je die uiteindelijk alleen voor de naam rijden.Anoniem: 258387 schreef op zondag 27 december 2020 @ 05:54:
4 zitters en exotisch, dan zou ik het vooral zoeken in de motoren die er in liggen. Ik ken weinig sedans die heel exotisch zijn. Nou ja, een M3 of een AMG maar die kom je in cabrio uitvoering ook niet met bosjes tegen.
Ik vind daarom de 2,5 liter 6 cilinder in mijn cabrio zo heerlijk. 50 à 60 in de 5de versnelling is prima mogelijk, koppelverloop is heerlijk constant en nauwelijks last van trillingen van de motor.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
True true, zeker als in tijden zoals nu met Corona is het lekker uitwaaien wel een plus in de auto.
Nu heb ik niet een luxe Duitser onder mijn kont maar een schamele Japanner, maar afgelopen zomer zeker wel dagen genoten van de rit van kantoor naar huis met een gangetje van 60-80
Nu heb ik niet een luxe Duitser onder mijn kont maar een schamele Japanner, maar afgelopen zomer zeker wel dagen genoten van de rit van kantoor naar huis met een gangetje van 60-80

Dat is dan denk ik wel echt per auto verschillend. Met de SL kon ik prima 200 open rijden, een praatje maken is er dan uiteraard niet bij maar heel storend was het ook niet. Overlast van de wind viel me in die auto heel erg mee.deepbass909 schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:21:
[...]
Echt hard rijden is toch niet leuk in een cabrio (zelfs de M3 cabrio is nog steeds een dweil vergeleken met de Coupé in de bochten) en je wilt juist een motorblok dat geschikt is voor rustig cruisen, of te wel, koppel op lage toeren. Dan heeft een M3 (of AMG) gewoon teveel nadelen en zou je die uiteindelijk alleen voor de naam rijden.
En een cabrio is ook niet echt gemaakt om hard te rijden natuurlijk, net zoals dat je met een automaat eigenlijk ook het circuit niet op gaat. Bij mijn auto zou de versnellingsbak dan veel te heet worden.
Lekker cruisen, af en toe bij gasgeven het roffeltje horen en vooral zoveel meer beleving als je door de natuur rijdt, dat is voor mij echt het cabriorijden.

Maar jij bent nog wel even onder de pannen met je cabrio als ik de laatste berichten zo zie.

De SL is aerodynamisch ook al een stuk beter dan de E36 en een 2-zitter, wat ook echt wel scheelt in rijwind. Want hoewel de E36 wel echt als cabrio geproduceerd is (vloer e.d. zijn echt anders dan van de coupé), is het aerodynamisch nog eigenlijk gewoon een coupé zonder dak. Dus vrij veel lawaai in de auto. Open heb ik trouwens nooit harder dan 160 gereden, dicht tot 215. Maar eerlijk gezegd wil je dan eigenlijk wel oordopjes inAnoniem: 258387 schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:29:
[...]
Dat is dan denk ik wel echt per auto verschillend. Met de SL kon ik prima 200 open rijden, een praatje maken is er dan uiteraard niet bij maar heel storend was het ook niet. Overlast van de wind viel me in die auto heel erg mee.

Maar met hard rijden bedoel ik niet alleen hoge snelheid op de snelweg, maar ook met wat sportievere snelheid over slingerweggetjes en dijkjes. Mijn cabrio stuurt leuk, maar lang niet zo strak als een coupé met vergelijkbaar onderstel.
Mooiste ritten zijn inderdaad door natuurgebieden. Slovenië/Kroatië heb je erg leuke wegen, maar ook in Noorwegen was het erg leuk sturen met erg mooie uitzichten.En een cabrio is ook niet echt gemaakt om hard te rijden natuurlijk, net zoals dat je met een automaat eigenlijk ook het circuit niet op gaat. Bij mijn auto zou de versnellingsbak dan veel te heet worden.
Lekker cruisen, af en toe bij gasgeven het roffeltje horen en vooral zoveel meer beleving als je door de natuur rijdt, dat is voor mij echt het cabriorijden.![]()
![]()
Maar jij bent nog wel even onder de pannen met je cabrio als ik de laatste berichten zo zie.
Maar mijn project duurt nog wel een jaartje of 2 à 3. Deze vakantie wil ik de laatste onderdelen eraf halen en in de winter/voorjaar moet hij naar de spuiter voor wat roestherstel en nieuwe lak en blijft hij een jaartje daar logeren terwijl ik de motor e.d. aanpak. Het opbouwen duurt ook nog een jaar, omdat ik pas dan aan het onderstel kan werken (nieuwe rubbers, draagarmen vervangen of stralen en poedercoaten, subframe stralen en poedercoaten). En natuurlijk hopen dat ik tegen die tijd nog weet hoe alles weer in elkaar moet

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Edit: mag weg
[Voor 93% gewijzigd door meermarco op 28-12-2020 17:22]
Wist niet dat er een cabrio topic was hier op Tweakers, dus kom me nu ook maar eens melden 😋..
Sinds de zomer samen met mijn vriendin in het bezit van een Astra Twintop uit 2006. Helaas nog geen goede foto('s) van met het dak open.
Wel een 3-tal met dak dicht.
De eerste 2 zijn van hoe de auto op internet stond, laatste is zelf gemaakt. Zodra de zon weer goed doorkomt, maar eens op zoek gaan naar een mooie locatie.
Sinds de zomer samen met mijn vriendin in het bezit van een Astra Twintop uit 2006. Helaas nog geen goede foto('s) van met het dak open.
Wel een 3-tal met dak dicht.
De eerste 2 zijn van hoe de auto op internet stond, laatste is zelf gemaakt. Zodra de zon weer goed doorkomt, maar eens op zoek gaan naar een mooie locatie.
Eindelijk! Ik ben niet meer alleen! Welkom bij de club 

Helaas dit jaar geen ruimte gehad voor een overdekte stalling gedurende de winter maanden. Zag dat na een paar weken schimmel ontstond op het stuur en de stoelen. Heeft 1 van jullie hier een goede tip voor?
Zal te maken hebben dat na ruim 21 jaar mijn stoffen dak niet het water afstoot wat het zou moeten doen.
Zal te maken hebben dat na ruim 21 jaar mijn stoffen dak niet het water afstoot wat het zou moeten doen.
Gooi er sowieso een grote vochtvreter in, ik heb er zelf een paar jaar terug een XXL voor gekocht (weeg een kilomr.DJ95 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:53:
Helaas dit jaar geen ruimte gehad voor een overdekte stalling gedurende de winter maanden. Zag dat na een paar weken schimmel ontstond op het stuur en de stoelen. Heeft 1 van jullie hier een goede tip voor?

Als je de mogelijkheid hebt, zet de auto op een plek waar overdag de zon erop schijnt en je top kan drogen. Mijn cabrio heeft 3 jaar in de winter op een plek geparkeerd gestaan waar hij in de hele dag in de schaduw stond, en ondanks dagelijks gebruik, zag ik dat er snel schimmel en alg op de top begon te ontstaan.
Thanks Warlock 👍Warlock schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:42:
Eindelijk! Ik ben niet meer alleen! Welkom bij de club
Ik heb hem nu 3 jaar en heb er zo'n 40k mee gereden en op een kapotte bobine na (130 euro Opel kwaaltje) geen problemen mee gehad.
Spuit wel eens in de zoveel tijd je vochtafvoerleidingen in de kofferbak door want als die verstopt raken staat je hele kofferbak vol met water. En leg daar sowieso een vochtvreter in..
Ik kwam er pas na een jaar achter dat je de kap ook open kan maken met de afstandsbediening. Dit doe je door de auto eerst van het slot te halen en dan de open knop ingedrukt houden. Als de auto nog opslot zit en je doet dit zal hij alle ramen openen.
Spuit wel eens in de zoveel tijd je vochtafvoerleidingen in de kofferbak door want als die verstopt raken staat je hele kofferbak vol met water. En leg daar sowieso een vochtvreter in..
Ik kwam er pas na een jaar achter dat je de kap ook open kan maken met de afstandsbediening. Dit doe je door de auto eerst van het slot te halen en dan de open knop ingedrukt houden. Als de auto nog opslot zit en je doet dit zal hij alle ramen openen.
Afkloppen, wat wij er tot nu toe aan hebben gehad, heeft zo goed als niks gekost. We hebben meer geld uitgegeven aan randzaken voor de auto 😂😂😂...Warlock schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:55:
Ik heb hem nu 3 jaar en heb er zo'n 40k mee gereden en op een kapotte bobine na (130 euro Opel kwaaltje) geen problemen mee gehad.
Afvoerleidingen zijn gelukkig goed. Hebben wel wat druppels af en toe in de auto in de kofferbak, maar dat komt allemaal van de van de achterklep afdruppelen. Ik ga wel een keer kijken of ik daar een oplossing voor vind, behalve ff wegvegen nadat ik de klep heb opengemaakt.
Van de kap wist ik al en uitgeprobeerd.. is leuk, maar doe het liever niet. Heb begrepen dat het nogal snel de accu kan leegtrekken.
ik gebruik het open maken juist wel veel in de zomer! lekker dak open voor je er in zit. daarna ga je rijden en loopt de accu weer vol. in mijn cascada zit standaard een accu die je ook bij campers ziet, een keer open en dicht zal de accu echt niet van leeg gaan. 10 keer showen met de AB wel.Colini schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:05:
[...]
Afkloppen, wat wij er tot nu toe aan hebben gehad, heeft zo goed als niks gekost. We hebben meer geld uitgegeven aan randzaken voor de auto 😂😂😂...
Afvoerleidingen zijn gelukkig goed. Hebben wel wat druppels af en toe in de auto in de kofferbak, maar dat komt allemaal van de van de achterklep afdruppelen. Ik ga wel een keer kijken of ik daar een oplossing voor vind, behalve ff wegvegen nadat ik de klep heb opengemaakt.
Van de kap wist ik al en uitgeprobeerd.. is leuk, maar doe het liever niet. Heb begrepen dat het nogal snel de accu kan leegtrekken.
met de AB dicht doe ik dan weer zelden. dicht doe ik ondertussen dat ik de laatste meters rijd. kan de astra ook onder het rijden?
gisteren zelfs nog 1.5 uur open gereden in de winter zon. heerlijk.het is echt iedere maand wel een keer cabrio weer. zon en weinig wind doet meer dan temperatuur
Ik heb de accu vervangen door een zwaardere meteen na aanschaf. De vorige leek er al ff in te zitten en wilde daar geen risico meenemen.DaTimMan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:35:
[...]
ik gebruik het open maken juist wel veel in de zomer! lekker dak open voor je er in zit. daarna ga je rijden en loopt de accu weer vol. in mijn cascada zit standaard een accu die je ook bij campers ziet, een keer open en dicht zal de accu echt niet van leeg gaan. 10 keer showen met de AB wel.
met de AB dicht doe ik dan weer zelden. dicht doe ik ondertussen dat ik de laatste meters rijd. kan de astra ook onder het rijden?
gisteren zelfs nog 1.5 uur open gereden in de winter zon. heerlijk.het is echt iedere maand wel een keer cabrio weer. zon en weinig wind doet meer dan temperatuur
Verder staat de auto voornamelijk in de schaduw hier, heet wordt het niet dan binnenin. Die 30 seconden overleven dan ook wel 😉...
Dak rijdend dicht maken moet volgens mij mogelijk zijn ook, nooit uitgeprobeerd. Ik geloof wel dat je dan maar max 30 mag rijden of zo.
Helaas was het gisteren geen goed weer hier om het dak open te maken. We hebben wel al een paar keer bij een graad of 10 open gereden, dat was erg aangenaam zelfs.. temperatuur wel op max gezet en ingesteld op naar beneden en naar voren blazen, koude voeten zijn niet aangenaam, kwamen we de eerste keer achter 😂😂😂..
Net weer thuis van een uurtje rondtuffen met het dak open (en verwarming op 26 😋)..
Was heerlijk, zonnetje schijnt hier lekker en het is een graad of 9.
Hopelijk volgen er snel meer zulke dagen qua weer 😎
Was heerlijk, zonnetje schijnt hier lekker en het is een graad of 9.
Hopelijk volgen er snel meer zulke dagen qua weer 😎
Geen direct antwoord op jouw vraag, maar wat bedoel je met "geen ruimte gehad voor een overdekte stalling"? Kon je er niet een vinden? Daar had ik namelijk wel even last van, maar ik heb vervolgens een aantal woningbouwverenigingen gemaild en kon onder een appartementencomplex een overdekte stalling huren.mr.DJ95 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:53:
offtopic:
p.s.: gave Saab!
Ik heb een 9-3 NG cabrio (Maptun), maar begon het oudere dashboard te missen en heb er maar een 9-5 OG Aero (haaienbek) bij gekocht.
p.s.: gave Saab!

What's a cube to you?
Ah shit dat had ik ook moeten doen. Grappige is dat ik een huis met garage heb gekocht maar dat die garage vol ligt met troep en rommel.Rizzi schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:54:
[...]
Geen direct antwoord op jouw vraag, maar wat bedoel je met "geen ruimte gehad voor een overdekte stalling"? Kon je er niet een vinden? Daar had ik namelijk wel even last van, maar ik heb vervolgens een aantal woningbouwverenigingen gemaild en kon onder een appartementencomplex een overdekte stalling huren.
offtopic:
p.s.: gave Saab!Ik heb een 9-3 NG cabrio (Maptun), maar begon het oudere dashboard te missen en heb er maar een 9-5 OG Aero (haaienbek) bij gekocht.
We hebben ook nog een 9-3NG cabrio op gas. Hier rijdt de baas in. Veel volwassenere auto maar minder leuk. 9-5 staat bij mij ook nog op het lijstje. Kreeg een mooie Troll-E aangeboden laatst.
Dit is overigens mijn 9-3 in betere staat. Doet 370pk en 480Nm. Heb er een vers B12 onderstel voor klaar liggen en zit net nieuwe Porsche 911 remmerij op.
Zo! Dat is een behoorlijke vermogenstoename, niet onverstandig om het onderstel en de remmerij daarop aan te passen. Hoe heb je de 9-3 getuned?mr.DJ95 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:01:
[...]
Ah shit dat had ik ook moeten doen. Grappige is dat ik een huis met garage heb gekocht maar dat die garage vol ligt met troep en rommel.
We hebben ook nog een 9-3NG cabrio op gas. Hier rijdt de baas in. Veel volwassenere auto maar minder leuk. 9-5 staat bij mij ook nog op het lijstje. Kreeg een mooie Troll-E aangeboden laatst.
Dit is overigens mijn 9-3 in betere staat. Doet 370pk en 480Nm. Heb er een vers B12 onderstel voor klaar liggen en zit net nieuwe Porsche 911 remmerij op.
[Afbeelding]
Saabjes doen het doorgaans goed op gas! Ik heb 2 9-5's op G3 zonder problemen over de 3 ton gestuurd.
Hieronder mijn Caab met nieuwe turbo (oude is geploft) inc. mod en Maptun stage 1 en upgrade van luidsprekers. Met een woon-werkafstand van 350 kilometer retour kan ik niet wachten tot de zon weer schijnt. Met de windvanger omhoog gaat bij mij het dak eigenlijk al omlaag zolang het niet regent, maar de zon is wel een leuke bonus.
Grappig detail, zowel de 9-3 en 9-5 zijn Espresso Black en originele Nederlanders met 1 vorige particuliere eigenaar.
What's a cube to you?
Ik mag me ook melden in dit topic...
. Sinds een paar weken zijn m’n vriendin en ik eigenaar van een BMW z3 1.8 uit 1997 met de deftige km-stand van iets meer dan 3 ton....
Inclusief hardtop, die ik nog maar even laat zitten. Ondertussen al wat kleine dingetjes gedaan. Wiellagers en remmerij achter vervangen, originele achterveren ipv verlagingsveren, raammechaniek rechts gangbaar gemaakt en de connector van de elektrisch verstelbare passagiers stoel gerepareerd ( die niet meer verstelde en ook het airbag lampje liet branden). Hij staat nu op 16 inch winterbanden, ben eigenlijk nog op zoek naar een leuk 17 inch zomer setje.
Voor de rest rijdt ie heerlijk en kan niet wachten tot we lekker open kunnen rond toeren

Inclusief hardtop, die ik nog maar even laat zitten. Ondertussen al wat kleine dingetjes gedaan. Wiellagers en remmerij achter vervangen, originele achterveren ipv verlagingsveren, raammechaniek rechts gangbaar gemaakt en de connector van de elektrisch verstelbare passagiers stoel gerepareerd ( die niet meer verstelde en ook het airbag lampje liet branden). Hij staat nu op 16 inch winterbanden, ben eigenlijk nog op zoek naar een leuk 17 inch zomer setje.
Voor de rest rijdt ie heerlijk en kan niet wachten tot we lekker open kunnen rond toeren

Wat een super vette kleur. Echt een beauty. De hele historie bekend?Guusz schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:39:
Ik mag me ook melden in dit topic.... Sinds een paar weken zijn m’n vriendin en ik eigenaar van een BMW z3 1.8 uit 1997 met de deftige km-stand van iets meer dan 3 ton....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor de rest rijdt ie heerlijk en kan niet wachten tot we lekker open kunnen rond toeren![]()
Thanks... Turkish Grün, op de foto’s in de advertentie wist ik niet zeker wat ik er van moest vinden, maar m’n vriendin vond het gelijk een mooie kleur ( het was haar idee om een cabrio te kopen). En ik moet zeggen dat ik het steeds meer ga waarderen
. Historie is bekend, heb het originele afgestempelde duitse onderhoudsboekje en zelfs nog het duitse registratie/ uitvoer bewijs. De vorige eigenaar heeft de auto uit Duitsland laten komen in 2004 en sinds dien in eigendom gehad.... Ze reden er zo’n 15000 per jaar mee, dus dat verklaard ook wel de km-stand. Zij hebben vorig jaar weer een andere z3 gekocht, dus deze stond eigenlijk stil....

Ik kende de kleur niet, heb hem nog niet eerder gezien. Wel een forse km stand, maar veel stil staan is ook niet goed voor een auto. Veel plezier er van!
Klinkt een beetje als onze MX5Guusz schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:06:
Thanks... Turkish Grün, op de foto’s in de advertentie wist ik niet zeker wat ik er van moest vinden, maar m’n vriendin vond het gelijk een mooie kleur ( het was haar idee om een cabrio te kopen). En ik moet zeggen dat ik het steeds meer ga waarderen. Historie is bekend, heb het originele afgestempelde duitse onderhoudsboekje en zelfs nog het duitse registratie/ uitvoer bewijs. De vorige eigenaar heeft de auto uit Duitsland laten komen in 2004 en sinds dien in eigendom gehad.... Ze reden er zo’n 15000 per jaar mee, dus dat verklaard ook wel de km-stand. Zij hebben vorig jaar weer een andere z3 gekocht, dus deze stond eigenlijk stil....

Vorige eigenaar heeft hem ook uit Duitsland laten komen, en reed ook iets van 15 tot 20K kilometers per jaar. Ook met hardtop, trouwens

Het is een gaaf autootje, vooral die kleur is fantastisch. Je vriendin heeft een goede smaak

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Heeft iemand hier ervaring met bedrijven die cabriodaken repareren/vervangen? Mijn cabriodak is ondertussen 26 jaar oud en het beste is er wel af. Ik wil eigenlijk laten controleren of reparatie van de stiksels op sommige plekken nog zin heeft, of dat een nieuwe kap de enige oplossing is. Overigens is hij nog wel waterdicht nu, dat scheelt.
Ik lees goede verhalen over Cabriocare in Naarden, maar misschien dat iemand hier nog een goede tip heeft. Mag in omgeving Utrecht en omgeving Twente zijn, stukje rijden is voor mij geen probleem, als het maar goed is.
Ik lees goede verhalen over Cabriocare in Naarden, maar misschien dat iemand hier nog een goede tip heeft. Mag in omgeving Utrecht en omgeving Twente zijn, stukje rijden is voor mij geen probleem, als het maar goed is.
Ah bekend issue, ik zit met hetzelfde probleem.Knul schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:56:
Heeft iemand hier ervaring met bedrijven die cabriodaken repareren/vervangen? Mijn cabriodak is ondertussen 26 jaar oud en het beste is er wel af. Ik wil eigenlijk laten controleren of reparatie van de stiksels op sommige plekken nog zin heeft, of dat een nieuwe kap de enige oplossing is. Overigens is hij nog wel waterdicht nu, dat scheelt.
Heb jij al een oplossing gevonden ondertussen?
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Ik heb het dak van mijn MX5 in Naarden bij Cabrio care laten vervangen. Goed werk en ik was hem maar een paar uur kwijt.
Nog niet, hij is waterdicht dus ik zie het nog even aanSnuffel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:40:
[...]
Ah bekend issue, ik zit met hetzelfde probleem.
Heb jij al een oplossing gevonden ondertussen?

Gaaf autootjePaul Hewson schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:33:
Ook maar eens wat leven in dit topic blazen aangezien ik mij sinds vandaag ook tot de daklozen mag rekenen.
Een Mazda MX-5 1.5 SkyActiv-G 132 GT-M uit 2019, dus een ND2. Oorspronkelijk was ik op zoek naar een RF vanwege de stijl maar toen ik hier tegen aan liep was ik gelijk verkocht
[Afbeelding]

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Eerste rit van het jaar.
Ja echt. Vanwege redenen, geen enkele valide.
En om mij te pesten wilde hij ook nog niet eens uit de garage komen, koppeling bleef plakken, kreeg hem met draaiende motor niet in de versnelling. Gelukkig doet onze lokale garage ook aan huisbezoek.
En gek genoeg was het totaal niet wennen na zoveel tijd alleen maar elektrisch gereden te hebben.

En om mij te pesten wilde hij ook nog niet eens uit de garage komen, koppeling bleef plakken, kreeg hem met draaiende motor niet in de versnelling. Gelukkig doet onze lokale garage ook aan huisbezoek.
En gek genoeg was het totaal niet wennen na zoveel tijd alleen maar elektrisch gereden te hebben.
Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart
Vandaag de handtekening gezet onder een koopcontract gezet voor een BMW 440i cabrio uit 2018, dus binnenkort neem ik afscheid van mijn Mazda MX-5.
Iets minder als een jaar in gereden, maar wel verslaafd geraakt aan het cabrio rijden. Ik zocht alleen iets met een fatsoenlijk trekgewicht (1600 kg) en dan blijft er weinig anders over dan een BMW 440i of Mercedes C43, tenminste als je iets van de laatste jaren zoekt.
Nu nog de juiste caravan aanscraffen (hence de trekhaak) en dan kan ik met de hele boel in het voorjaar weg en kom ik tegen de zomer wel eens weer. Onderweg een beetje werken en genieten van cabrio- en motorrijden. Wie doet je wat
Iets minder als een jaar in gereden, maar wel verslaafd geraakt aan het cabrio rijden. Ik zocht alleen iets met een fatsoenlijk trekgewicht (1600 kg) en dan blijft er weinig anders over dan een BMW 440i of Mercedes C43, tenminste als je iets van de laatste jaren zoekt.
Nu nog de juiste caravan aanscraffen (hence de trekhaak) en dan kan ik met de hele boel in het voorjaar weg en kom ik tegen de zomer wel eens weer. Onderweg een beetje werken en genieten van cabrio- en motorrijden. Wie doet je wat

Nice @Paul Hewson ! Dat lijkt me een erg prettige auto om lange ritten mee te maken. Ben wel benieuwd in hoeverre je last hebt van extra windgeruis en ander lawaai wat de caravan met zich mee brengt.
Mijn cabrio is sinds 1 oktober alweer aan het slapen:
Welverdiende rust overigens, dit jaar heeft de 27-jaar oude dame ons naar Kroatië gebracht.
Waar het vervolgens eigenlijk altijd te warm was om met het dak open te rijden
Mijn cabrio is sinds 1 oktober alweer aan het slapen:
Welverdiende rust overigens, dit jaar heeft de 27-jaar oude dame ons naar Kroatië gebracht.
Waar het vervolgens eigenlijk altijd te warm was om met het dak open te rijden

Naja, kom er nu pas achter dat er een dakloos topic is.
Ik mag mezelf ook lid van de club noemen. Heb in mei dit jaar de Yaris ingeruild voor een MX-5 NC 20th Anniversary Edition (nr. 800 nog iets van de 2000). Wat een heerlijk karretje is het!
Hij heeft ook al wat mods ondergaan: Bilstein coilover set, LED verlichting rondom, K&N inlegfilter, RVS einddemper, Sony 2din radio, cruisecontrol (nog nooit zo makkelijk cc ingebouwd), stubby antenne en een backup camera.

Ik mag mezelf ook lid van de club noemen. Heb in mei dit jaar de Yaris ingeruild voor een MX-5 NC 20th Anniversary Edition (nr. 800 nog iets van de 2000). Wat een heerlijk karretje is het!
Hij heeft ook al wat mods ondergaan: Bilstein coilover set, LED verlichting rondom, K&N inlegfilter, RVS einddemper, Sony 2din radio, cruisecontrol (nog nooit zo makkelijk cc ingebouwd), stubby antenne en een backup camera.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Het is voorjaar geworden cabrio-ten
Die van mij had écht wel buikpijn vorig jaar en heeft (te) lang bij de dokter geslapen. Bleek dat de combinatie van massa naar/van de ECU een breukje (soms) had en de brandstofpomp op de injectorrail het ook niet meer zo goed wist.
Nu veel aangepakt, zoals banden, bekabeling, (instelbare) schokbrekers, nieuwe remmen voor, enz enz.
Andere/betere tussen&einddemper is ook wel fijn, er zat een vlamdover (?) in de midden en meer niet leek het wel. Redelijk kostbare actie, maar zien als investering dat de auto waarde zal behouden.
Het rijden is nu weer dikke prima, het schakelen blijft wat lastig want de bak is ook van een Type2G60 en dan is het net ietsje minder soepel.

Die van mij had écht wel buikpijn vorig jaar en heeft (te) lang bij de dokter geslapen. Bleek dat de combinatie van massa naar/van de ECU een breukje (soms) had en de brandstofpomp op de injectorrail het ook niet meer zo goed wist.
Nu veel aangepakt, zoals banden, bekabeling, (instelbare) schokbrekers, nieuwe remmen voor, enz enz.
Andere/betere tussen&einddemper is ook wel fijn, er zat een vlamdover (?) in de midden en meer niet leek het wel. Redelijk kostbare actie, maar zien als investering dat de auto waarde zal behouden.
Het rijden is nu weer dikke prima, het schakelen blijft wat lastig want de bak is ook van een Type2G60 en dan is het net ietsje minder soepel.
Verstandige aanpak, die oude accu's zijn nog steeds het grootste probleem wat autopech betreft. Preventief vervangen is een goede strategie.Colini schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:34:
[...]
Ik heb de accu vervangen door een zwaardere meteen na aanschaf. De vorige leek er al ff in te zitten en wilde daar geen risico meenemen.
Verder staat de auto voornamelijk in de schaduw hier, heet wordt het niet dan binnenin. Die 30 seconden overleven dan ook wel 😉...
Dak rijdend dicht maken moet volgens mij mogelijk zijn ook, nooit uitgeprobeerd. Ik geloof wel dat je dan maar max 30 mag rijden of zo.
Helaas was het gisteren geen goed weer hier om het dak open te maken. We hebben wel al een paar keer bij een graad of 10 open gereden, dat was erg aangenaam zelfs.. temperatuur wel op max gezet en ingesteld op naar beneden en naar voren blazen, koude voeten zijn niet aangenaam, kwamen we de eerste keer achter 😂😂😂..
Eindelijk weer eens paar dagen mooi weer gehad. Kunnen we weer eens lekker dakloos naar huis rijden!
En gezellig met de MX5 Fun Noord naar een autoshow!
En gezellig met de MX5 Fun Noord naar een autoshow!
Nieuw in dit topic, maar afgelopen winter deel 1 van mij “restoration-light” uitgevoerd. Flinke anti roest behandeling, vers APK’tje en lak weer tot leven gebracht met polijsten.
Het was de bedoeling deze veel langer te houden, maar er komt een kans op iets anders dus helaas al weer te koop gezet. Maar elke kans wordt dakloos gereden! 😎
Het was de bedoeling deze veel langer te houden, maar er komt een kans op iets anders dus helaas al weer te koop gezet. Maar elke kans wordt dakloos gereden! 😎
@DetailingBySmotske