Toon posts:

Het grote cabrio topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:46
Vanaf volgende week eigenaar :z

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:34

Daniel36

Decafé drinkert

Het is een beetje pronken met andermans veren maar morgen haal ik de Saab 9.3 cabrio op van mijn schoonouders.
Lekker een weekendje open rijden met dit warme weer.

Wel eraan denken ons goed in te smeren ;)

Saab!

sfeerimpressie.
Die enigszins gezette man ben ik.
;)

[Voor 34% gewijzigd door Daniel36 op 22-07-2018 10:08]

It is nice to be important, but more important to be nice.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Wailing_Banshee schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:42:
[...]

Open doen kunnen we met onze Mazda NB zittend in de auto (zelfs ik kan vanaf de bestuurdersstoel de passagiersclip open krijgen, met moeite :p). Dicht niet, onze beider armen zijn te kort :p

En ik was vorig jaar blij dat we geen 30 seconden hoefden te wachten toen we die kap dicht deden, waren we waarschijnlijk zeiknat geworden :D
Bij de mg kan ik hem terwijl ik in de auto zit open en dicht doen zonder uit te stappen. Heb al eens naast een cabrio met automatisch dak gestaan bij een stoplicht toen het begon te regenen, hij dacht ws dat ik moest uitstappen want hij drukte lachend op zijn knopje en 3 seconden later zat mijn dak al dicht en zat hij 20 seconden later in een inmiddels redelijke stortbui te wachten op het laatste stukje. :D

Ik glimlachte uiteraard vriendelijk terug. :P

Automatisch dak is best leuk, zat ook op de E46 cabrio die we gehad hebben, maar ben altijd "bang" geweest voor een storing op het verkeerde moment, handmatig kan dan nog wel maar is niet makkelijk.

Doe mij maar een volledig handmatig dak uiteindelijk, mechanische problemen kan ik mij beter mee uit de voeten dan hydraulische/elektrische problemen bij een dak.

Dak gaat hier altijd op als het maar droog (genoeg) is, als ik op een doorgaande weg zit en het begint te regenen rijd ik meestal gewoon door tenzij het echt begint te hozen natuurlijk. Volgens mij heb ik dit jaar in januari al open gereden.

Dat komt overigens voornamelijk door het irritante gepiep en gekraak van de mg als het dak dicht, ding is duidelijk gemaakt om open te rijden en het dak was meer omdat het moet volgens mij. Was bij de BMW wel anders dat ding was echt superstil met dak dicht.

[Voor 16% gewijzigd door Flagg op 21-07-2018 17:15]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• TjardaR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-05-2022
Warlock schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:55:
Het was erg gezellig! Flink veel stof gehapt zo achteraan de stoet!

[afbeelding]_MG_1294 by Bas van Daalen, on Flickr

[afbeelding]_MG_1216 by Bas van Daalen, on Flickr

En hier het hele album, veel hiervan is geschoten vanuit een rijdende auto, dus niet alles zal even scherp zijn :)

https://www.flickr.com/ph.../albums/72157698672408814
mooie foto's. weet je zeker dat dit in nederland is lijkt wel ergens verweg van nl _/-\o_

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:46
Ziet er strak uit helemaal in het zwart, waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?

Die van mij is nu eindelijk meganisch af, staat op dit moment klaar om afgesteld te worden. Hopelijk binnen een week of 2 a 3 terug nu.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:46
Axewi schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:33:
[...]

Ziet er strak uit helemaal in het zwart, waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?

Die van mij is nu eindelijk meganisch af, staat op dit moment klaar om afgesteld te worden. Hopelijk binnen een week of 2 a 3 terug nu.
Heb je ff een bericht gestuurd 😉

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:10

Wailing_Banshee

You're Next

Flagg schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:09:
[...]

Bij de mg kan ik hem terwijl ik in de auto zit open en dicht doen zonder uit te stappen. Heb al eens naast een cabrio met automatisch dak gestaan bij een stoplicht toen het begon te regenen, hij dacht ws dat ik moest uitstappen want hij drukte lachend op zijn knopje en 3 seconden later zat mijn dak al dicht en zat hij 20 seconden later in een inmiddels redelijke stortbui te wachten op het laatste stukje. :D
Wij hadden net onze MX5 gekocht, toen we naar m'n broer gingen. Mijn neefje was namelijk net 18 geworden. M'n broer wilde natuurlijk ook even rijden in onze cabrio. Hij had zelf ook een cabrio (een ford o.i.d.) dus m'n neefje reed achter ons aan (had al een tijdje z'n rijbewijs, maar mocht nu eindelijk zelfstandig rijden!). Was een beetje grijs, en op een gegeven moment begon het wat te regenen. M'n broer is iets (zo'n 20cm :p) langer dan ik ben, dus wij hadden het dak snel dicht. M'n neefje dacht ook slim te zijn en deed het dak dicht terwijl hij voor he stoplicht stond te wachten. Zo'n automatisch systeem. Duurde toch wat langer dan dat hij dacht! (het was niet druk, dus er stond niemand achter hem).
Dak gaat hier altijd op als het maar droog (genoeg) is, als ik op een doorgaande weg zit en het begint te regenen rijd ik meestal gewoon door tenzij het echt begint te hozen natuurlijk. Volgens mij heb ik dit jaar in januari al open gereden.

Dat komt overigens voornamelijk door het irritante gepiep en gekraak van de mg als het dak dicht, ding is duidelijk gemaakt om open te rijden en het dak was meer omdat het moet volgens mij. Was bij de BMW wel anders dat ding was echt superstil met dak dicht.
Wij hebben een hardtop voor de winter. Hij staat bij ons 360 dagen per jaar buiten (die 5 dagen in november niet, dan staat hij in de garage om de softtop goed droog te krijgen).

Afgelopen weekend een leuk stukje gereden. Vrijdag eerst van Groningen naar Arnhem, via Flevoland, en zondag terug via de Posbank, de Hoge Veluwe, en de Sallandse Heuvelrug. terug naar Delfzijl. Het blijft altijd leuk om met zo'n MX5 op de camping te staan, je hebt altijd veel bekijks (en je ziet mensen zich afvragen waar alles blijft als je weer gaat inpakken :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:34

Dark Angel

Corvette LS Power

Deze heb ik hier geloof ik nog niet laten zien.
Dit is ons andere speeltje een SLK350 met automaat.
Echt een hele fijne tour auto.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 21:59
Ook erg mooi! Ik moet zeggen dat ik toch altijd wel een zwak heb voor de Mercedes.

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:31
Onlangs een sloepje gekocht, auto van de vrouw vanaf het water.

https://tweakers.net/ext/f/kvokWy14kETxOJmi7VbacOP1/full.jpg

[Voor 24% gewijzigd door PKHS op 03-08-2018 14:52]

• blijo
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-02-2021
Wailing_Banshee schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:08:
[...]

Wij hadden net onze MX5 gekocht, toen we naar m'n broer gingen. Mijn neefje was namelijk net 18 geworden. M'n broer wilde natuurlijk ook even rijden in onze cabrio. Hij had zelf ook een cabrio (een ford o.i.d.) dus m'n neefje reed achter ons aan (had al een tijdje z'n rijbewijs, maar mocht nu eindelijk zelfstandig rijden!). Was een beetje grijs, en op een gegeven moment begon het wat te regenen. M'n broer is iets (zo'n 20cm :p) langer dan ik ben, dus wij hadden het dak snel dicht. M'n neefje dacht ook slim te zijn en deed het dak dicht terwijl hij voor he stoplicht stond te wachten. Zo'n automatisch systeem. Duurde toch wat langer dan dat hij dacht! (het was niet druk, dus er stond niemand achter hem).

[...]

Wij hebben een hardtop voor de winter. Hij staat bij ons 360 dagen per jaar buiten (die 5 dagen in november niet, dan staat hij in de garage om de softtop goed droog te krijgen).

Afgelopen weekend een leuk stukje gereden. Vrijdag eerst van Groningen naar Arnhem, via Flevoland, en zondag terug via de Posbank, de Hoge Veluwe, en de Sallandse Heuvelrug. terug naar Delfzijl. Het blijft altijd leuk om met zo'n MX5 op de camping te staan, je hebt altijd veel bekijks (en je ziet mensen zich afvragen waar alles blijft als je weer gaat inpakken :p)
Ik ga morgen een weekendje weg met een vriend, alles past maar net :9: 2 matjes, slaapzakken, tentje en twee rugtassen nemen al snel veel ruimte in beslag.
Maarja, het zit er in, het weer wordt goed en de route is al bedacht dus ik moet niet zo klagen 8)

• SteV1986
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-03 20:02
Voor de SLK rijders onder ons. Aanstaande zaterdag wordt er een tourtocht georganiseerd. Zie ook https://www.mercedesforum...iewtopic.php?f=43&t=91434

• Knul
  • Laatst online: 12:03
* Knul neemt een aanloop

Schopje! Ik ben op zoek naar een cabrio maar twijfel erg tussen verschillende modellen. Zal even een lijstje opsommen van wensen:

- Budget: 5k
- Liefst met cruise control
- Ik ben 1.93, dus ik moet er (ook met de kap dicht) in passen
- Liefst niet al te zwaar

Ik zit momenteel vooral te kijken naar een Audi TT Roadster of een Mercedes SLK, met als outsiders een MG TF en een MX NB. Grote voordeel van de SLK is het metalen dak, die is minder vandalisme gevoelig (ik woon in Utrecht) en RWD. Nadeel: ze zijn erg gevoelig voor roest en bijna altijd automaat, handbak lijkt me leuker. De TT vind ik er (vooral van binnen) mooier uitzien, maar is FWD en stiekem gewoon een Golf.

Een maat van me heeft een MX NA en daar pas ik niet in, dus moet nog een keer in een NB zitten. Bovendien zijn de MX'jes ook erg gevoelig voor roest en ik kan zelf niet lassen. De MG vind ik een twijfelgeval; de betrouwbaarheid schijnt redelijk te zijn (afgezien van koppakkingen), maar ze schijnen ook niet super ruim te zijn.

Heeft iemand hier nog suggesties? Dan nog een korte vraag; hoe check je de status van het dak het best? Met een proefrit trek je hem niet even snel door een wasstraat..

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:05

cdoens

Peugeot-gek met een BMW

Peugeot 206/207/307/308 CC?
De laatste 2 zijn wel redelijk zwaar maar de klapdaken zijn ideaal voor bij slecht weer. Zeker als het ook je daily driver wordt, is het een aanrader.
Roesten doen ze alleen als schade niet goed opgelost is. Mijn 307 CC uit 2006 is nog altijd roestvrij.
Ik ben 1.84 en zit in een 206 CC nog ruim, laat staan mijn 307.
307 en 308 zijn achterin ook nog bruikbaar, mijn ma van 1.65 zit comfortabel op de achterbank.

Helaas zijn ze wel FWD maar er zitten uitvoeringen tussen met genoeg power, tot aan 200 PK in de 308.

[Voor 9% gewijzigd door cdoens op 19-02-2019 22:51]

Peugeot 206 CC, 106 Rallye (work-in-progress) en BMW 735i

• ATomBoom
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-05 15:31
Zelf nu jaartje+ aan het rijden in een audi tt uit 2002
Ben er zelf erg tevreden mee en langer volk past er meestal goed in door de lage zitting.
Daarin tegen zal in en uit stappen wel wat meer moeite mee brengen vermoed ik.

Qua gewicht echter is het geen super lichte auto, maar met 185KW motor rijd die wel lekker sportief

Qua dak wil mijn auto soms wel is druppelen bij de deur rubbers (alleen in carwash gelukkig), en ik meen dat voor oudere modellen met een nog orgineel dak ook het achterraam los kan komen van de kap.

Destijds zat de twijfel voor mij tussen audi en bmw, daar waar ikzelf uiteindelijk voor audi gegaan ben vanwege toch iets meer auto voor je geld.

Ow en met de TT, mocht die een hoge km stand hebben dan zit je snel met distributieriem vervanging (moet met 220k dacht ik)

• Soliman Reys
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-02-2019
Knul schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:23:
..Ik ben op zoek naar een cabrio maar twijfel erg tussen verschillende modellen.
Saab 9-3 al eens overwogen? Ik heb een 9-3 1.8T van 2004. Veel ruimte en technisch sterke auto.

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05 10:17
@Knul Honda Del Sol? En ja deze oude brikken hebben daadwerkelijk cruise control :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knul
Dank voor alle antwoorden (en excuses voor de late reactie)!

@cdoens Heb een keer een normale 206 gehad en de CC is me te vrouwelijk (geldt ook voor de 207 overigens). De 307/308 vind ik wat te zwaar en ik word er niet echt hebberig van, maar het is inderdaad prima geschikt als daily. Ik schaf de auto puur voor de fun aan, kan gelukkig op de fiets naar m'n werk en als het regent heb ik een zakelijke OV.

@ATomBoom jij hebt dan de Quattro 225pk? Zat zelf naar de 180pk FWD variant te kijken, de Quattro wordt me iets te gortig qua maandelijkse lasten. Distributieriem zit er inderdaad aan te komen bij de meeste modellen die ik heb gezien. Motoren schijnen ook redelijk gevoelig te zijn voor de juiste olie (en de juiste momenten). Blijf het (vooral van binnen) wel een erg mooie auto vinden, dus ik ga 'm nog wel een keertje rijden. Ben vooral benieuwd of het een beetje leuk stuurt, daar lees ik erg wisselende verhalen over.

@Soliman Reys Saab vind ik te zwaar en te log, wel een erg mooie auto om te zien inderdaad.

@SublimnAll Haha, die heb ik echt nog nooit overwogen, zal er eens naar kijken.

Ik ga voor de zekerheid binnenkort een dagje een MX5 NBFL huren, puur om te kijken of ik er met wat fatsoen in pas. Het lijkt me de ultieme roadster voor erbij, maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATomBoom
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-05 15:31
@Knul

Ik heb inderdaad de 4wd 225pk, olie verbruik valt mij mog mee (1L/4000km, /1000 bij ritjes duitsland)
Qua olie gat er gewoon kannetje van shell in met de zelfde specificaties als de VW longlife.
Is verder dus wel regelmatig pijlen maar niet echt een ramp

Stuur en koppeling is beide erg spartaans, is even wennen maar na een weekje wou ik zelf niet meer anders.
Wel altijd even inhouden als ik in andere autos stap met lichte besturing :P

De 185 pk heb ik zelf nooit gereden, vermoed dat het nog steeds genieten is desniettemin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SublimnAll
@Knul zit je post nog eens te lezen, hier nog een paar puntjes:
Grote voordeel van de SLK is het metalen dak, die is minder vandalisme gevoelig (ik woon in Utrecht)
Ik heb nu zo'n 2 jaar een MX5 met soft top en ik woon ook in Utrecht, en ik heb werkelijk waar nooit vandalisme-/diefstalproblemen gehad.
Dan nog een korte vraag; hoe check je de status van het dak het best? Met een proefrit trek je hem niet even snel door een wasstraat..
Vorig jaar met m'n broer nog wezen kijken voor een NB MX-5, en daar namen we gewoon een gieter mee. Better safe than sorry :)

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
* Knul neemt een aanloop

Schopje! Ik ben op zoek naar een cabrio maar twijfel erg tussen verschillende modellen. Zal even een lijstje opsommen van wensen:

- Budget: 5k
- Liefst met cruise control
- Ik ben 1.93, dus ik moet er (ook met de kap dicht) in passen
- Liefst niet al te zwaar

Ik zit momenteel vooral te kijken naar een Audi TT Roadster of een Mercedes SLK, met als outsiders een MG TF en een MX NB. Grote voordeel van de SLK is het metalen dak, die is minder vandalisme gevoelig (ik woon in Utrecht) en RWD. Nadeel: ze zijn erg gevoelig voor roest en bijna altijd automaat, handbak lijkt me leuker. De TT vind ik er (vooral van binnen) mooier uitzien, maar is FWD en stiekem gewoon een Golf.

Een maat van me heeft een MX NA en daar pas ik niet in, dus moet nog een keer in een NB zitten. Bovendien zijn de MX'jes ook erg gevoelig voor roest en ik kan zelf niet lassen. De MG vind ik een twijfelgeval; de betrouwbaarheid schijnt redelijk te zijn (afgezien van koppakkingen), maar ze schijnen ook niet super ruim te zijn.

Heeft iemand hier nog suggesties? Dan nog een korte vraag; hoe check je de status van het dak het best? Met een proefrit trek je hem niet even snel door een wasstraat..
Ik had een hardtop en nu een softtop. Op zich is een hardtop handig met onderhoud en vandalisme, maar aan de andere kant is een softtop veel lichter en ik vind het minder ouwe lullen (maar goed, dat ben ik). Ik behandel het dak netjes en heb er als ik niet rij een hoes overheen. Het ligt ook aan welke auto je hebt. Een auto die toevallig een open dak heeft, of een auto die als roadster ontwikkeld is. De Z4 met hardtop vind ik bijvoorbeeld helemaal niets.

De vraag is wat je wil: 1)lekker cruisen in een mooie auto (interieur en/of exterieur), 2) prestaties/aandrijving, 3) beiden. Voor alle drie de categorieën heb je verschillende modellen.

Daarbij speelt smaak een essentiële rol natuurlijk. En je budget, die is dusdanig dat je al snel in de wat ouderwets aandoende auto's rijdt (eerste generatie SLK en TT). En categorie 3 wordt dan sowieso lastig als je een algemene smaak hebt.

Dus mijn advies zou zijn: bepaal wat jij belangrijk vind en zet dat hier neer. Dan weet ik zeker dat je zo een lijstje hebt van auto's die in die categorie vallen ;)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Roenie schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:47:
[...]
Ik had een hardtop en nu een softtop. Op zich is een hardtop handig met onderhoud en vandalisme, maar aan de andere kant is een softtop veel lichter en ik vind het minder ouwe lullen (maar goed, dat ben ik). Ik behandel het dak netjes en heb er als ik niet rij een hoes overheen. Het ligt ook aan welke auto je hebt. Een auto die toevallig een open dak heeft, of een auto die als roadster ontwikkeld is. De Z4 met hardtop vind ik bijvoorbeeld helemaal niets.
Daarom hebben wij ze beide. In de winter een hardtop en in de zomer een softtop :p Het neemt alleen in de zomer wat ruimte in tegen de muur in de garage.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:49

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
[...]Grote voordeel van de SLK is het metalen dak, die is minder vandalisme gevoelig (ik woon in Utrecht) [...]
Ik was daar ook altijd bang voor, maar na inmiddels 8 jaar is er nog nooit wat gebeurt, en in de 13 jaar daarvoor ook niet, aangezien de originele kap erop zit. Ik heb ook nog nooit daadwerkelijk van andere cabrio-rijders gehoord dat het hen was overkomen.

Het vandalisme-punt is vooral ongegronde angst in mijn ogen.
SublimnAll schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:34:
@Knul Honda Del Sol? En ja deze oude brikken hebben daadwerkelijk cruise control :P
Succes met het vinden van een betaalbare, niet verrotte versie die niet door sjonnies onder handen is genomen :X Volgens mij is er bijna geen originele Del Sol meer te vinden in Nederland.

Het voorjaar komt eraan, dus mijn cabrio komt weer steeds meer zo z'n huisje uit:
2019-03-24_11-37-30 by Chris Hogevonder, on Flickr
oOo

En afgelopen jaar stond hij er nog zo bij:
IMG_0692 by Chris Hogevonder, on Flickr
Bij één van de vele gletsjers in Noorwegen.

Als je maar de tunnels een beetje vermeed was Noorwegen echt een mooi en leuk land om met een cabrio doorheen te rijden. Goede wegen, lekker, gematigd weer en bovendien een vmax van bijna overal 80, dus een perfect cruise-tempo.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:39:
[...]

Ik was daar ook altijd bang voor, maar na inmiddels 8 jaar is er nog nooit wat gebeurt, en in de 13 jaar daarvoor ook niet, aangezien de originele kap erop zit. Ik heb ook nog nooit daadwerkelijk van andere cabrio-rijders gehoord dat het hen was overkomen.

Het vandalisme-punt is vooral ongegronde angst in mijn ogen.
Bij mijn MX5 heeft vermoedelijk de buurman een brandende sigaret op mijn dak gelegd omdat mijn auto op ‘zijn’ plek stond...

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Gisae schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:43:
[...]

Bij mijn MX5 heeft vermoedelijk de buurman een brandende sigaret op mijn dak gelegd omdat mijn auto op ‘zijn’ plek stond...
Dat is een beetje het punt, ik heb ook wel eens een sigaret op de auto gevonden, maar of die er bewust op gegooid was? Nu heeft het bij een canvas stoftop sowieso geen zin.

En zoiets schuif ik niet direct onder dat een cabrio vandalisme-gevoeliger zou zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• TjardaR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-05-2022
Zoals hierboven *iemand* ook een cabrio zoekt. ik zoek er ook een voor ongeveer hetzelfde budget maar ik wil wel een mooie uiterlijk hebben had zelf al een klein lijstje met de Opel Astra TwinTop. hebben jullie nog ideeen hard of soft maakt niet uit

• Knul
Gisteren een proefrit gemaakt in een MX-5 NB. Auto zag er erg goed uit, keurig onderhouden, reed fantastisch, maarrrr: hij is veel te klein voor mij. Mijn benen zitten klem tegen het stuur, mijn hoofd klem tegen het dak, en met het dak open zit de dakrand in m'n blikveld :+ Het moet dus iets anders willen. Wel ben ik er uit dat ik een roadster wil; de Mazda reed echt fantastisch.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Knul schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:48:
Gisteren een proefrit gemaakt in een MX-5 NB. Auto zag er erg goed uit, keurig onderhouden, reed fantastisch, maarrrr: hij is veel te klein voor mij. Mijn benen zitten klem tegen het stuur, mijn hoofd klem tegen het dak, en met het dak open zit de dakrand in m'n blikveld :+ Het moet dus iets anders willen. Wel ben ik er uit dat ik een roadster wil; de Mazda reed echt fantastisch.
Mijn broer had hetzelfde (in onze MX5 NB). Volgens hem is de D ruimer (daar heb ik nog niet in gezeten, ben nog heel tevreden met onze B).

• Knul
Wailing_Banshee schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:34:
[...]

Mijn broer had hetzelfde (in onze MX5 NB). Volgens hem is de D ruimer (daar heb ik nog niet in gezeten, ben nog heel tevreden met onze B).
D ligt al helemaal buiten m'n budget :+ Ik ga nog iets langer sparen en dan kijken naar een MX5 NC of een Toyota MR2.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05 16:34
Knul schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:30:
[...]

D ligt al helemaal buiten m'n budget :+ Ik ga nog iets langer sparen en dan kijken naar een MX5 NC of een Toyota MR2.
Kijk als je de ruimste wil voor een NC1, die stoelen zijn wat anders waardoor je iets meer ruimte zou moeten hebben (en anders schijn je de vulling van de stoel er nog uit te kunnen halen). Ruim is dan overigens een relatief begrip :P

Flickr | Lego collectie

• Gisae
  • Niet online
In volgorde van ruim naar krap;
NC mk3
ND
NC mk3,5/3,75

Bij de NC facelift hebben de stoelen hoogteverstelling gekregen en zitten standaard hoger.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 16:07

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

De NA/NB zijn praktisch hetzelfde. Ik heb een NA 1.8 gehad, mis hem nog steeds.

Qua zitten, wij hadden een kleine momo-sportstuur gekocht in tegenstelling tot het schoepenrad wat erin zat. Zo kon ik wel in- en uitstappen.

Maar goed, auto al 10 jaar geleden verkocht. Zit toch weer rond te neuzen. SLK (roestgevoelig en de R171 van na 2004 is ook nog duur), Z3-FL (relatief duur) en MX5 NC (ook nog duur) zijn wel de grote kanshebbers. De Z4 is al tijden op de markt, maar blijft ook een dure auto. De andere cc's doen mij helemaal niks eigenlijk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Emin3m
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:02
Hallo allemaal.

Ik ga binnenkort een Mercedes SLK 230 kopen, want ik ben nu al weken/maanden verliefd op dat model.
Ik zou hem graag willen kopen tussen de 2500-5000 en tussen de 130k km -190k km. Weten jullie waar ik op moet letten?
Onderhoudsbeurten en dergelijke. Ik vind het niet leuk om hem te kopen en een maand later aan duizenden euro's te moeten vervangen.

Tot nu toe heb ik deze problemen gevonden, sommige problemen hebben met elkaar te maken.

Dak problemen, vaak bij zwarte modellen.
Kickdown kan stotteren en weinig vermogen leveren
Roestplekken
Dashboard afwerking laat los
Luchtmassameter
Versnellingsbak stottert
Olielekkage
Stoelverwarming kan loslaten
Nokkenasversteller lekt
Dempers laten los van motor- en kofferklep
Slijtage op de tunnel rondom de handrem

[Voor 36% gewijzigd door Emin3m op 09-04-2019 11:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

De SLK heeft naar ik begreep last van roest rondom de wielkasten, soms haperende kap (schijnt vaker met donkere auto's te gebeuren > teveel vervorming door zon?) en een dashboard afwerking die delamineert/loslaat/verpulverd. Dit doe ik even uit mijn hoofd, aangezien ik ook pas net weer aan het oriënteren ben.

• Emin3m
Señor Sjon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:36:
De SLK heeft naar ik begreep last van roest rondom de wielkasten, soms haperende kap (schijnt vaker met donkere auto's te gebeuren > teveel vervorming door zon?) en een dashboard afwerking die delamineert/loslaat/verpulverd. Dit doe ik even uit mijn hoofd, aangezien ik ook pas net weer aan het oriënteren ben.
Dank voor je toevoeging.
Als de roest meevalt, vind ik dit niet erg. Haperende kap zijn volgens mij de kosten rond de 500 exc btw? zolang het maar na een jaar minimaal gebeurt is dat ook te overzien :)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ik heb ook verhalen gelezen dat men het niet opgelost kreeg binnen redelijke kosten. Nu zou ik ook niet zomaar instaan voor elke monteur die al snel zegt: 'te moeilijk'. Als het niet je daily driver is en zelf een garage hebt, kan je ook wat doen. Je wensenlijstje komt namelijk wel op auto's van 20 jaar oud uit.

De myreview sectie van autoweek kan je altijd nog even nalezen. Problemcar is ook een goede om eens rond te neuzen op dit type.

De grap is dat de Mazda NA en NB daar ook veel roesten en de dorpels zijn notoir omdat de afvoer van de cabriokap onderin vaak verstopt raakt. Dat veroorzaakt een dorpel vol water en het effect laat zich raden. Devies is vaak om met bv een oude coaxkabel de kanalen geregeld vrij te porren van meuk.

[Voor 42% gewijzigd door Señor Sjon op 09-04-2019 11:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Emin3m schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:34:
Hallo allemaal.

Ik ga binnenkort een Mercedes SLK 230 kopen, want ik ben nu al weken/maanden verliefd op dat model.
Ik zou hem graag willen kopen tussen de 2500-5000 en tussen de 130k km -190k km. Weten jullie waar ik op moet letten?
Onderhoudsbeurten en dergelijke. Ik vind het niet leuk om hem te kopen en een maand later aan duizenden euro's te moeten vervangen.

Tot nu toe heb ik deze problemen gevonden, sommige problemen hebben met elkaar te maken.

Dak problemen, vaak bij zwarte modellen.
Kickdown kan stotteren en weinig vermogen leveren
Roestplekken
Dashboard afwerking laat los
Luchtmassameter
Versnellingsbak stottert
Olielekkage
Stoelverwarming kan loslaten
Nokkenasversteller lekt
Dempers laten los van motor- en kofferklep
Slijtage op de tunnel rondom de handrem
Ik heb er zelf één en de reguliere onderhoudskosten vallen (mij) alles mee. Niet elk jaar, maar óm het jaar een beurt (of 20.000km uit m'n hoofd, maar dat rij ik er niet mee) en geen distributieriem maar een ketting, om maar eens wat te noemen.
Inmiddels is het natuurlijk geen nieuwe auto meer, die van mij tikt over een paar weken de 20 lentes aan, dus je zal er rekening mee moeten houden dat buiten het reguliere onderhoud wat ouderdomskwaaltjes gaan ontstaan. Zo bewogen mijn (stijlloze) ramen niet helemaal soepel meer, dat overigens bij een handige Harry voor 60 euro gefixt was. Voorbanden zijn (op de originele velgen) zo standaard als maar zijn kan (205/55R16), achterbanden zijn relatief duur omdat die maat vrij uniek is geworden (225/50R16).
Ik geniet echt met volle teugen van de roadster, en kan 'm lekker buiten laten staan met dank aan het metalen klapdak. Ideaal!

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• Emin3m
Gullie007 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:16:
[...]

Ik heb er zelf één en de reguliere onderhoudskosten vallen (mij) alles mee. Niet elk jaar, maar óm het jaar een beurt (of 20.000km uit m'n hoofd, maar dat rij ik er niet mee) en geen distributieriem maar een ketting, om maar eens wat te noemen.
Inmiddels is het natuurlijk geen nieuwe auto meer, die van mij tikt over een paar weken de 20 lentes aan, dus je zal er rekening mee moeten houden dat buiten het reguliere onderhoud wat ouderdomskwaaltjes gaan ontstaan. Zo bewogen mijn (stijlloze) ramen niet helemaal soepel meer, dat overigens bij een handige Harry voor 60 euro gefixt was. Voorbanden zijn (op de originele velgen) zo standaard als maar zijn kan (205/55R16), achterbanden zijn relatief duur omdat die maat vrij uniek is geworden (225/50R16).
Ik geniet echt met volle teugen van de roadster, en kan 'm lekker buiten laten staan met dank aan het metalen klapdak. Ideaal!
heej das positief!

Nou ik lees dat wel meer. Ja er is onderhoud aan, logisch, maar opzich valt het mee en de kosten hoeven ook niet duur te zijn. Er zijn mensen die hem technisch helemaal nieuw willen maken, ja dat kost duiten. Hoeveel KM heb jij erop staan?

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Emin3m schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:19:
[...]

heej das positief!

Nou ik lees dat wel meer. Ja er is onderhoud aan, logisch, maar opzich valt het mee en de kosten hoeven ook niet duur te zijn. Er zijn mensen die hem technisch helemaal nieuw willen maken, ja dat kost duiten. Hoeveel KM heb jij erop staan?
135.000 nu ongeveer, 7½ jaar geleden gekocht net onder de ton en ondertussen bijvoorbeeld in Zuid Frankrijk en Zuid Engeland mee op vakantie geweest. Koffersetje op maat in de kofferbak zodat het dak nog open kan en karren maar, heerlijk.

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben een beetje gek gemaakt door een Jaguar XK8 cabrio die op m'n werk in de parkeerkelder staat. Lijkt me gaaf om daarmee in de vakantie te gaan touren. Ze staan al te koop vanaf 10-11K, maar geen idee hoeveel extra kosten daarna komen. Valt me trouwens op dat in Duitsland deze niet veel goedkoper zijn, eerder duurder zelfs.

Speelt padel!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Jaguar = no go. Niemand die ik ken had spijt dat ie hem weggedaan heeft. Ze trekken je helemaal leeg bij elke (onverwachte) onderhoudsbeurt.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@Gullie007 Op zich is 225/50R16 helemaal geen zeldzame maat, iedere BMW met 16" velgen heeft bijvoorbeeld ook die bandenmaat. Maar in de handel is het inderdaad wel een dure maat die lang niet van iedere band beschikbaar is.

Ik weet niet wat de J-waarde van de SLK-velg is, maar BMW gebruik(te) 7x16 als maat en daar past 205/55R16 ook perfect omheen.
En het voordeel van die maat is dat die juist heel erg gangbaar en betaalbaar is:
20180123_175837 by Chris Hogevonder, on Flickr
Deze band was rond de € 60 per band, terwijl een vergelijkbare in 225/50R16 over de € 100 ging.

Nu is bij 7J 225 ook echt wel de bovengrens en 205 exact in het midden van de range maten die om de velg past.

• Quantor
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:44:
Jaguar = no go. Nieman die ik ken had spijt dat ie hem weggedaan heeft. Ze trekken je helemaal leeg bij elke (onverwachte) onderhoudsbeurt.
Ik had al zo'n vermoeden, maar het is wel een mooie cabrio.

Speelt padel!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Dat is het probleem. Ze pakken je met schoonheid in en kleden je vervolgens uit (op de verkeerde manier). :P

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 13:06
De Peugeot 206 cc (cabrio toch?) lijkt mij een prima auto om in de zomer te gebruiken (ik zeg zomer omdat die auto's toch wel redelijk wat gebreken hebben).

Dus NAP check en reparatie/onderhoudshistory controle is noodzakelijk.

• Knul
Emin3m schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:34:
Hallo allemaal.

https://www.autoblog.nl/n...ideo-aankoopadvies-117326

Deze had je al gezien neme ik aan? Ik ben overigens ook met een schuin oog naar een SLK aan het kijken, maar wil dan wel een handbak.

• Emin3m
@Knul Ja die heb ik al gezien.

Aandrijflijn
Schud niet bij stationair lopen
Geen vreemde geluiden met de supercharger.
De automatische versnellingsbak dient om de 60.000 km van nieuwe olie te worden voorzien.( ik weet niet wanneer dit was)
Carrosserie en interieur
Het Vario dak werkt zoals het hoort. binnen 25 seconden open of dicht.
Olie is regelmatig vervangen voor het dak
Heel weinig roest, bijna niet
Lak laat niet los op interieurdelen
Stoelverwarming werkt goed
Onderstel
De fuseekogels op de vooras zijn een zwak punt - 2 jaar geleden vervangen

Met die aandachtspunten heb ik ook gekeken bij een dealer. Na een goede proefrit heb ik de SLK 230 aangeschaft. Kickdown gaf vermogen wanneer ik het wilde. Dak ging goed open. nog prima lak, nieuwe banden. APK word morgen gedaan en daarna haal ik hem op. Binnenkort foto's om hier op de erelijst te komen.

[Voor 69% gewijzigd door Emin3m op 11-04-2019 16:03]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Toevallig een link naar de advertentie? Ik heb dat type ook op de shortlist staan. De opvolger uit 2004 vind ik veel gaver, maar die is nog relatief duur.

• Emin3m
Señor Sjon schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:08:
Toevallig een link naar de advertentie? Ik heb dat type ook op de shortlist staan. De opvolger uit 2004 vind ik veel gaver, maar die is nog relatief duur.
Advertentie is verlopen en dus niet meer zichtbaar. Het gaat om een witte SLK 230 kompressor uit 1998.

• Speedy
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Cabrio shield?

Ik heb met mijn MX wat vocht problemen, zeker als het wat kouder is en hij langer stil staat. Verder lijkt het me ideaal ter berscherming van de kap tegen katten, vogelpoep en stuifmeel.

Dit ding leek me redelijk ideaal omdat hij niet met spanbanden oid vast gezet hoeft te worden en je hem er ogenschijnlijk snel opzet/afhaalt.
Een volledige hoes hoef ik om die reden dan ook niet (en bovendien lijkt me dan dat vocht van onder de auto langer blijft hangen als het geregend heeft).

Flickr | Lego collectie

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Speedy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:35:

Ik heb met mijn MX wat vocht problemen, zeker als het wat kouder is en hij langer stil staat. Verder lijkt het me ideaal ter berscherming van de kap tegen katten, vogelpoep en stuifmeel.

Dit ding leek me redelijk ideaal omdat hij niet met spanbanden oid vast gezet hoeft te worden en je hem er ogenschijnlijk snel opzet/afhaalt.
Een volledige hoes hoef ik om die reden dan ook niet (en bovendien lijkt me dan dat vocht van onder de auto langer blijft hangen als het geregend heeft).
Wij hebben er een met banden, maar die is ook heel makkelijk erop te doen. Even de banden vastmaken aan het rekje achterop en de ruitenwisser voorop is meestal wel voldoende.

• Endy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 17:52
Na lange tijd uitzoeken wat ik graag wilde rijden, sinds dit jaar eindelijk een Cabrio in het bezit :-)
Een MX-5 NC (bj '08 in 2016 uit Duitsland naar NL) met hardtop. Ik had al diverse auto's bekeken en had de moed bijna opgegeven, maar deze verkeert in een uitmuntende staat.

Ik heb wel wat bekende gebreken aangepakt zodat ie hopelijk een tijdje mee kan gaan.
Verder mooie radio ingebouwd en nog wat kleine aanpassingen.
Nu nog even wachten op nieuwe velgen met band, helaas duurt het lang en de winterbanden die er nu op zitten lijden daar wel onder ;(

Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner

• Roenie
  • Niet online

Ik heb er eentje. Snel vast en los te maken. Achterkant zit tussen het kofferdeksel. Stevig materiaal dat goed beschermd.Als het heel vochtig weer is wel af en toe eraf halen om te luchten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Señor Sjon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:20:
Dat is het probleem. Ze pakken je met schoonheid in en kleden je vervolgens uit (op de verkeerde manier). :P
Je bedoelt een Jag is net een knappe vrouw? :+

Ik heb geen ervaring met die hoes, maar had in winter vaak wel een volledige hoes over mijn cabrio liggen. Belangrijkste bij iedere hoes is dat hij niet kan gaan schuren door wind e.d.
Zo'n halve hoes zal in ieder geval geen problemen geven met vocht, daarvoor is hij open genoeg.

• SublimnAll
Endy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:19:
Na lange tijd uitzoeken wat ik graag wilde rijden, sinds dit jaar eindelijk een Cabrio in het bezit :-)
Een MX-5 NC (bj '08 in 2016 uit Duitsland naar NL) met hardtop. Ik had al diverse auto's bekeken en had de moed bijna opgegeven, maar deze verkeert in een uitmuntende staat.
Welkom bij de club! De NC is echt een fantastische auto :)
Wat waren je selectiecriteria?

• Endy
Welkom bij de club! De NC is echt een fantastische auto :)
Wat waren je selectiecriteria?
Thx, leuk om er ook bij te horen :) Het is inderdaad een hele fijne auto.
Mijn selectie criteria waren:
- Prijs tussen 11000-14000 euro voor Bj 2008 - 2010)
- Liefst 2.0 uitvoering maar 1.8 kan ook
- max 80000 km
- Hardtop
- Interieur netjes, geen vervallen lederen bekleding / stuur, of krassen op het plastic
- Onderkant carrosserie moet geen roest hebben
- Onderhoudshistorie helder en opgevolgd zonder afwijkende gebreken
- Lak in echt goede staat, geen deuken, swirls, overdreven veel steenslag
- Raamstijlen niet verroest(lastige niet gevonden ;) )
- Curl vent lekkage niet aanwezig (ook niet gevonden ;) )
- Ten tijde van aankoop: Er moesten al winterbanden op liggen

Na bovenstaande bij verschillende verkopers wezen kijken, en met die prijs en de leeftijd was het vrij lastig om iets in perfecte staat te vinden, de auto is dan ook al 11 jaar en dan heb je meestal wel wat :P

Maar bij verschillende verkopers was de staat echt teleurstellend, waarbij veel krassen,swirls van slecht polijstwerk, deuken en roest tav de prijs het gewoon niet waard was.

Verder was ik ook op zoek naar een auto die geen afwijkende 'gebreken' had t.a.v standaard onderhoud of eenvoudige slijtage. Bij 1 verkoper had ik een auto bekeken met 32000 km op de teller waar bij 25000 de versnellingsbak al er onder uit was geweest

Uiteindelijk na bijna opgeven in Veenendaal bij een groot familiebedrijf met alles in huis (schadeherstel, goede showroom, en nette auto's) mijn auto (1.8l) gekocht

De auto had bij aankoop 75000 km op de teller, onderkant zag er nog perfect uit interieur ook zeer netjes.
Wel heb ik de bekende roestproblemen met de deurstijlen laten herstellen, prijs auto was vast maar dingen herstellen was dan kostenloos. Verder de beruchte lekkage bij de kunstof grille laten herstellen, want ik zag al roest in het interieur van wat waterlekkage. En als laatste heeft de verkoper het paneel tussen kofferbak en klapdak opnieuw gespoten omdat daar wat rare bobbeltjes in de lak zaten.

Al met al veel criteria maar daarmee toch een goede keuze kunnen maken.
De auto heb ik inmiddels wel door een gespecialiseerd bedrijf laten behandelen met Dinitrol om de roest op carroserie en andere gevoelige delen te voorkomen. Ik gebruik de auto namelijk ook voor woon werk verkeer.
Inmiddels al weer wat km's gemaakt met het dak opgevouwen in de auto. :D

Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner

• Speedy
Roenie schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:31:
[...]
Ik heb er eentje. Snel vast en los te maken. Achterkant zit tussen het kofferdeksel. Stevig materiaal dat goed beschermd.Als het heel vochtig weer is wel af en toe eraf halen om te luchten.
Goed om te horen dat het een praktisch ding is. Heb je die Premium of die Standard variant? Vind het wel een fors prijsverschil, maar neig toch naar de duurdere, de auto staat hier het grootste deel van de dag in de schaduw, zeker in de winter is dat lastig met drogen en dan is een beter ademend product wel het geld waard gok ik.
Werkt die "magneet strip" nog een beetje?

En er regelmatig af halen op een droge dag had ik inderdaad gelezen!
deepbass909 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:40:
[...]

Ik heb geen ervaring met die hoes, maar had in winter vaak wel een volledige hoes over mijn cabrio liggen. Belangrijkste bij iedere hoes is dat hij niet kan gaan schuren door wind e.d.
Zo'n halve hoes zal in ieder geval geen problemen geven met vocht, daarvoor is hij open genoeg.
Dat schuren is inderdaad voor mij ook een belangrijke reden om de half cover te nemen.

@Endy mooie Niseko, veel veilig km's!
(nog een pro-tip, pijl (zeker in het begin) regelmatig olie)

[Voor 3% gewijzigd door Speedy op 19-04-2019 15:31]

Flickr | Lego collectie

• Endy
Thx Speedy, dat moet wel goed komen :)
Olie peilen is zeker iets wat ik regelmatig doe, het verbruik valt nog mee.
Is er een bepaalde olie die bij voorkeur gebruikt wordt bij deze motoren?
Anders kan ik alvast wat bestellen

• Roenie
  • Niet online
Speedy schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:23:
[...]

Goed om te horen dat het een praktisch ding is. Heb je die Premium of die Standard variant? Vind het wel een fors prijsverschil, maar neig toch naar de duurdere, de auto staat hier het grootste deel van de dag in de schaduw, zeker in de winter is dat lastig met drogen en dan is een beter ademend product wel het geld waard gok ik.
Werkt die "magneet strip" nog een beetje?

En er regelmatig af halen op een droge dag had ik inderdaad gelezen!

[...]

Dat schuren is inderdaad voor mij ook een belangrijke reden om de half cover te nemen.

Ik heb de Premium. Was ruim 200 euro, maar stevig materiaal. Magneetstrip werkt als het niet te onstuimig weer is. Al met al tevreden dus. Geen goedkoop vinyl dingetje in ieder geval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Emin3m
-

[Voor 98% gewijzigd door Emin3m op 29-06-2020 07:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Roenie schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:23:
[...]
Ik heb de Premium. Was ruim 200 euro, maar stevig materiaal. Magneetstrip werkt als het niet te onstuimig weer is. Al met al tevreden dus. Geen goedkoop vinyl dingetje in ieder geval.
Heb hem inmiddels ook binnen, het ziet er inderdaad op het eerste gezicht goed uit. Net op de auto gemonteerd en aankomende week (helaas) een goede test.

Aangezien ik er een lastig beeld van kon krijgen hierbij wat eigen gemaakte foto's voor eventueel geïnteresseerden.

Flickr | Lego collectie

• Knul
Hebben jullie al dakloos gereden? 8)

En show je interieur vanuit de buitenkant:

Mag m'n bumpers wel even zwart maken :X

Mijn softtop heeft ruim 5 maanden in de kofferbak gezeten, in die tijd had ik de hardtop erop. De softtop ruikt nu wel muf. Heeft iemand hier tips voor? Heb het al geprobeerd te reinigen met wat water en neutrale zeep, maar dat hielp nog onvoldoende.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Knul schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:46:
Mijn softtop heeft ruim 5 maanden in de kofferbak gezeten, in die tijd had ik de hardtop erop. De softtop ruikt nu wel muf. Heeft iemand hier tips voor? Heb het al geprobeerd te reinigen met wat water en neutrale zeep, maar dat hielp nog onvoldoende.
Ik heb wel een tip, maar daar heb je nu niet veel aan: zorg ervoor dat je dak kurkdroog is voordat je de hardtop erop doet. Wij zetten onze auto nooit in de garage, maar aan het eind van het seizoen staat hij een paar dagen binnen. Kan het dak goed uitdrogen (wel zorgen voor wat ventilatie in je garage natuurlijk!) en dan de hardtop erop.

En voor nu: gewoon met het dak open rijden :D

• Roenie
  • Niet online
Hebben jullie al dakloos gereden?...
Al ruim een maand regelmatig. Stoelverwarming aan en een sjaal om en gaan.

En met het weer van het afgelopen weekend was het helemaal feest. Ik kan mij niet voorstellen dat er cabrio eigenaren zijn die toen niet open hebben gereden.

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 21:59
Ik rij eigenlijk heel weinig, maar dat heeft meer met thuiswerken te maken dan iets anders :).

Laatst moest ik naar de sort en toen heb ik op de terugweg wel met open dak kunnen rijden! Ik mis het werken op kantoor bijna ;)

• Roenie
  • Niet online
Warlock schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:48:
Ik rij eigenlijk heel weinig, maar dat heeft meer met thuiswerken te maken dan iets anders :).

Laatst moest ik naar de sort en toen heb ik op de terugweg wel met open dak kunnen rijden! Ik mis het werken op kantoor bijna ;)
Je hoeft toch niet naar kantoor? Afgelopen weekend was het heerlijk toeren. Wat lekkers mee om onderweg te kunnen picknicken en gaan.

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:49
Dit topic maar weer omhoogschoppen. We hebben er een tijdje terug een cabrio bijgekocht. Geinig ding, nu kunnen we tenminste ook met zn vieren open weg. Afgelopen weekend nog een leuke rit gemaakt. En voor het geval de vraag komt; de barchetta blijft er gewoon vrolijk bij.

Nonsensical line goes here <---

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:44
Hebben jullie al dakloos gereden? 8)
Zeker! Eigenlijk de hele winter door al. Ik heb in september 2019 mijn Mazda MX-5 nbfl (2e generatie facelift) verkocht en een nc prht (3e generatie met hard elektrisch klapdak) terug gekocht. Zo ga ik rustig alle generaties af :). En stiekem bevalt het bootje zoals ze gekscherend worden genoemd mij het beste van de 3 generaties die ik gehad heb, betere auto, zeker weten een betere daily, meer comfort en sneller. Wel wat minder scherp en ruig, maar goed, dat vind ik zelf niet zo'n punt meer. Ben niet zo'n enorme purist meer ;).

Door de combinatie van het harde klapdak + stoelverwarming + goede kachel heb ik zo'n beetje elke beetje zonnige dag sinds de aanschaf open kunnen rijden.

Plaatjes van mijn nieuwe kar op de dag van aanschaf

[Voor 11% gewijzigd door lexvandoef op 09-04-2020 23:55]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Helaas gaat mijn cabrio voorlopig niet meer naar buiten, hoe lekker het weer ook is...

Afgelopen najaar is hij geschorst en ik ben deze week begonnen met het strippen, zodat hij naar een spuiter/schadehersteller kan. Daar zal hij volledig opnieuw gespoten worden, alle deukjes en andere schades verwijderd en, het meest belangrijke, alle roest aangepakt worden.

En in de tussentijd ga ik zelf de interieurdelen reinigen en herstellen, de motor reviseren en aan andere onderdelen werken die dan van de auto zijn. Mijn streven is om uiteindelijk de klok zo'n 15 jaar terug te kunnen draaien en een cabrio te hebben van tegen die tijd 25 jaar oud en met ruim 4 ton op de klok, maar die aanvoelt als 5 jaar met < 100.000km op de klok en nog vele jaren mee kan.

• Gisae
  • Niet online
lexvandoef schreef op donderdag 9 april 2020 @ 23:53:
[...]

Zeker! Eigenlijk de hele winter door al. Ik heb in september 2019 mijn Mazda MX-5 nbfl (2e generatie facelift) verkocht en een nc prht (3e generatie met hard elektrisch klapdak) terug gekocht. Zo ga ik rustig alle generaties af :). En stiekem bevalt het bootje zoals ze gekscherend worden genoemd mij het beste van de 3 generaties die ik gehad heb, betere auto, zeker weten een betere daily, meer comfort en sneller. Wel wat minder scherp en ruig, maar goed, dat vind ik zelf niet zo'n punt meer. Ben niet zo'n enorme purist meer ;).

Door de combinatie van het harde klapdak + stoelverwarming + goede kachel heb ik zo'n beetje elke beetje zonnige dag sinds de aanschaf open kunnen rijden.

Plaatjes van mijn nieuwe kar op de dag van aanschaf
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie auto, de beste kleur ook voor de NC. Is mis mijn NC nog wel. 2.0 6-bak, B14 onderstel, stabi's van een RX8 renesis, 16" velgen van de 1.8 was wat mij betreft de perfecte combinatie. De BMW 125i is wat dat betreft een boot.
Ooit komt er wel weer een MX-5 terug. Of dat een NC MK3.5/3.75 of ND wordt weet ik nog niet.

• lexvandoef
Gisae schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:56:
[...]

Mooie auto, de beste kleur ook voor de NC. Is mis mijn NC nog wel. 2.0 6-bak, B14 onderstel, stabi's van een RX8 renesis, 16" velgen van de 1.8 was wat mij betreft de perfecte combinatie. De BMW 125i is wat dat betreft een boot.
Ooit komt er wel weer een MX-5 terug. Of dat een NC MK3.5/3.75 of ND wordt weet ik nog niet.
Oh heel tof! Ik heb dus ook een 2.0 met 6-bak en het bilstein onderstel met sperdiff. Best nog wel een tijdje gezocht naar dit exemplaar, veel hardtops hebben die opties niet want het zijn een klein beetje bejaardenbakken. >:)

Merkte je veel verschil met die rx8 stabi’s? Ik zit daar ook nog over na te denken om wat bodyroll te elimineren. Omlaag of stugger wil ik echter niet dus andere dempers/veerpoten heb ik geen behoefte aan. In de winter rijd ik op de 16 inch wielen van een 1.8 trouwens, zijn ook zeker niet verkeerd.

Wel grappig van die kleur, in de zon zie je die mooie gouden flake die erin zit maar in alle andere omstandigheden is die kleur zo saai. Noem hem gekscherend ook ‘old people grey metallic’ :*). Niet echt wat ik zelf uitgekozen zou hebben maar goed de prijs en specs waren goed. Overigens heb ik dus een rooie na gehad en een groene nbfl. En alle 3 die kleuren had ik nooit zelf gekozen, veels te afgezaagd en standaard bij die modellen. Maar goed, ik let niet zo op de kleur blijkt. 8)7

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 10:59
Hier een BMW Z3 uit 2002 met net 100k op de teller.

Sinds dat we een zoon hebben rijden we helaas nog maar weinig; 3 weken voor zijn geboorte hebben we 'm in
de garage gezet en pas vorig jaar, bijna 4 jaar later kwam ie weer onder het doek vandaan voor een verse APK. Hij staat verder wel op andere velgen/banden als ie opgehokt is.

[Voor 26% gewijzigd door Uberprutser op 11-05-2020 09:44]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Roenie
  • Niet online
Uberprutser schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:14:
Hier een BMW Z3 uit 2002 met net 100k op de teller.

Sinds dat we een zoon hebben rijden we helaas nog maar weinig; 3 weken voor zijn geboorte hebben we 'm in
de garage gezet en pas vorig jaar, bijna 4 jaar later kwam ie weer onder het doek vandaan voor een verse APK. Hij staat verder wel op andere velgen/banden als ie opgehokt is.

[Afbeelding]
Dat is zonde. Ik vind een paar maanden al lang. Ga je nu wel weer meer rijden?

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 10:33
lexvandoef schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:19:
[...]

Oh heel tof! Ik heb dus ook een 2.0 met 6-bak en het bilstein onderstel met sperdiff. Best nog wel een tijdje gezocht naar dit exemplaar, veel hardtops hebben die opties niet want het zijn een klein beetje bejaardenbakken. >:)

Merkte je veel verschil met die rx8 stabi’s? Ik zit daar ook nog over na te denken om wat bodyroll te elimineren. Omlaag of stugger wil ik echter niet dus andere dempers/veerpoten heb ik geen behoefte aan. In de winter rijd ik op de 16 inch wielen van een 1.8 trouwens, zijn ook zeker niet verkeerd.

Wel grappig van die kleur, in de zon zie je die mooie gouden flake die erin zit maar in alle andere omstandigheden is die kleur zo saai. Noem hem gekscherend ook ‘old people grey metallic’ :*). Niet echt wat ik zelf uitgekozen zou hebben maar goed de prijs en specs waren goed. Overigens heb ik dus een rooie na gehad en een groene nbfl. En alle 3 die kleuren had ik nooit zelf gekozen, veels te afgezaagd en standaard bij die modellen. Maar goed, ik let niet zo op de kleur blijkt. 8)7
Ik heb een zwarte PRHT NC2 als daily, de beste upgrade is toch echt KW variant 3 schokdempers er onder 😀. Hoogte instelbaar, kan dus ook even hoog blijven; en stugheid ook te tweaken. Ik zou het toch eens overwegen.

• lexvandoef
Rmanen schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:29:
[...]

Ik heb een zwarte PRHT NC2 als daily, de beste upgrade is toch echt KW variant 3 schokdempers er onder 😀. Hoogte instelbaar, kan dus ook even hoog blijven; en stugheid ook te tweaken. Ik zou het toch eens overwegen.
Hmmm opzich wel interessant maar ik heb nu voor het eerst juist een mx5 op het fabrieksonderstel en dat bevalt eigenlijk wel zo. Ik was vorig jaar ook met een 3-tal mx5’en (stock 1.6 nb, mijn 1.8 nbfl met verlaagd bilstein onderstel en een 2.5 swap nc met custom coilovers) een weekend naar de Eiffel/Nurburgring en eigenlijk was de enige auto zonder verlagings of aftermarket onderstel de auto die het fijnst reed en het meeste contact met de weg kon houden zonder te dribbelen bij oneffenheden en bochten.

Ook mijn toenmalige nbfl op een verlaagd bilstein onderstel was minder prettig en zenuwachtiger. Ik heb toen het grootste gedeelte van het weekend in de nc (2.5 swap) van een vriend van me gereden, daar zat een volledig instelbaar custom onderstel onder, zelfde idee/kwaliteit/segment als de KW V3 en ik zat gewoon constant in de traction control, waar de stock 1.6 nb wel contact met de weg kon houden en gewoon weg trok omdat die wel zijn vermogen kwijt kon zonder te gaan dribbelen of zoeken.

Dus vandaar dat ik opzich niet echt al op zoek ben naar een compleet ander onderstel. Kan altijd nog maar nog ff niet nu.

[Voor 3% gewijzigd door lexvandoef op 14-04-2020 13:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:16
Vandaag voor het eerst dit jaar maar weer eens een stukje gereden, werd wel weer tijd.
Zonnetje op de kop en gaan 8)

Oke, het is officieel geen echte cabrio maar een targa, maar toch ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Wij hebben zaterdag ook nog een ritje gemaakt. Was niet de eerste, maar we moesten naar de garage. Het raam aan de bestuurderskant wilde niet meer open :p Dus even gezellig naar Gasselte gereden en via oost-Groningen naar huis. En als ik die temperatuur van gistermiddag voelde hadden we die rit niet 1 dag moeten uitstellen!

Denk niet dat we dit jaar nog gaan kamperen met de cabrio...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:07
Sinds kort ook in het bezit van een mooie opel cascada. Wat zijn een beetje de mooie routes in nederland om te rijden zonder de grens over te moeten? ANWB heeft wat, maar zijn er nog andere bronnen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

DaTimMan schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:31:
Sinds kort ook in het bezit van een mooie opel cascada. Wat zijn een beetje de mooie routes in nederland om te rijden zonder de grens over te moeten? ANWB heeft wat, maar zijn er nog andere bronnen?
Er zijn een heel veel sites voor motorclubs die mooie routes maken.

• Anoniem: 258387
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zijn er nog mensen die hun cabrio nu af en toe nog gebruiken? Of staan ze allemaal in de stalling? Ik heb 2 jaar geleden mijn SL verkocht en heb nu een Corvette C6 cabrio gekocht. Wat een heerlijke auto om mee te rijden zeg _/-\o_

Wat zijn in Nederland mooie tochten om te maken?

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Anoniem: 258387 schreef op zondag 1 november 2020 @ 01:33:
Zijn er nog mensen die hun cabrio nu af en toe nog gebruiken? Of staan ze allemaal in de stalling? Ik heb 2 jaar geleden mijn SL verkocht en heb nu een Corvette C6 cabrio gekocht. Wat een heerlijke auto om mee te rijden zeg _/-\o_

Mijn Saab 9-3OG staat helaas geschorst voor de garage sinds 1 oktober. Woon nu zo dichtbij werk dat ik hem alleen in de zomer zal gaan rijden. Ook is zoveel vermogen zonder sper niet heel leuk meer op de voortrein.

Naast mijn OG heeft mijn vriendin een NG, die rijdt er nog vrolijk mee naar Amsterdam elke dag. Ook in de winter.

Leuke route's: Ik vind door dorpjes rijden heerlijk. Meest maakte ik een rondje vanuit Almere, door Naarden vesting, door Laren en via huizen/de dijk weer terug naar Almere haven.

Verder heb ik een aantal vrienden in de omgeving van Arnhem wonen. Dan is een rondje Postbank ook erg leuk.

• Speedy

Niet specifiek een antwoord op je vraag, maar voor toertochten gebruikte ik https://www.myrouteapp.com/nl met de bijbehorende navi app. Er zijn al veel routes gedeeld daar, maar je kan ook gpx files makkelijk inladen en er zijn heel wat motor ritten te vinden die ook met de auto goed te doen zijn (even van te voren thuis met streetview nakijken als je twijfelt, af en toe sta je voor een fietspad :P) en ook de Cabrio fans routes die ik gedaan heb waren mooi.
En wat ook makkelijk gaat is zelf routes maken, pakte vaak een bestaande route die te groot of point to point was en heb er zelf wat waypoints in aangepast.

Heb zo diverse mooie routes mee gereden die ik zelf nooit had bedacht.

Flickr | Lego collectie

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Ik heb de mijne 365 in de verzekering, dus kan er altijd mee rijden.
Merk alleen dat ik de laatste maanden ding niet heb aangeraakt... :o

Gefeli met je Corvette! Mooie bak.

Leuke route: mergelland route, de route langs de noordkant van Nederland, vlak langs de dijk, om maar een voorbeeld te noemen.
Maar eigenlijk is het overal wel mooi rijden hoor :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Niet online
mr.DJ95 schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:36:
[...]

Mijn Saab 9-3OG staat helaas geschorst voor de garage sinds 1 oktober. Woon nu zo dichtbij werk dat ik hem alleen in de zomer zal gaan rijden. Ook is zoveel vermogen zonder sper niet heel leuk meer op de voortrein.

[Afbeelding]

Naast mijn OG heeft mijn vriendin een NG, die rijdt er nog vrolijk mee naar Amsterdam elke dag. Ook in de winter.

Leuke route's: Ik vind door dorpjes rijden heerlijk. Meest maakte ik een rondje vanuit Almere, door Naarden vesting, door Laren en via huizen/de dijk weer terug naar Almere haven.

Verder heb ik een aantal vrienden in de omgeving van Arnhem wonen. Dan is een rondje Postbank ook erg leuk.
Ik zou ook best in de winter willen rijden maar vind dat toch wat zonde voor de auto. Rondje Postbank zou ik ook wel eens willen doen, ik ga er eens naar kijken :)
Speedy schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:55:
[...]

Niet specifiek een antwoord op je vraag, maar voor toertochten gebruikte ik https://www.myrouteapp.com/nl met de bijbehorende navi app. Er zijn al veel routes gedeeld daar, maar je kan ook gpx files makkelijk inladen en er zijn heel wat motor ritten te vinden die ook met de auto goed te doen zijn (even van te voren thuis met streetview nakijken als je twijfelt, af en toe sta je voor een fietspad :P) en ook de Cabrio fans routes die ik gedaan heb waren mooi.
En wat ook makkelijk gaat is zelf routes maken, pakte vaak een bestaande route die te groot of point to point was en heb er zelf wat waypoints in aangepast.

Heb zo diverse mooie routes mee gereden die ik zelf nooit had bedacht.
Dankjewel! Ik ga er eens naar kijken. :D
Snuffel schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:50:
[...]

Ik heb de mijne 365 in de verzekering, dus kan er altijd mee rijden.
Merk alleen dat ik de laatste maanden ding niet heb aangeraakt... :o

Gefeli met je Corvette! Mooie bak.

Leuke route: mergelland route, de route langs de noordkant van Nederland, vlak langs de dijk, om maar een voorbeeld te noemen.
Maar eigenlijk is het overal wel mooi rijden hoor :)
Mergelland route ga ik eens bekijken, lijkt me erg mooi! Noordkant van Nederland woon ik, en hier zijn inderdaad ook wel een aantal leuke routes te vinden. 8)

Ja ben erg blij met de auto, enorm vermogen, als je er in zit een enorme brede neus voor je was dat allemaal niet zo gewend. Hele bijzondere auto en ik merk ook dat ik veel meer bekijks heb dan met de SL.
Deze winter maar eens gaan nadenken of ik nog dingen wil aanpassen aan de auto. Eventueel geluid, andere uitlaat al vind ik het geluid nu wel echt prima. Iets meer plopjes uit de uitlaat zou ik wel erg gaaf vinden, dat is nu allemaal nog behoorlijk beschaafd.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Onze cabrio wordt het hele jaar door gebruikt (normaal gesproken...) Nu staan beide auto's werkeloos op de oprit... (eigenlijk staat de cabrio nu even in de garage zodat het dak even kan drogen en we de hardtop er weer op kunnen leggen).

De achterhoek is ook er leuk om te rijden. En we wilden eigenlijk deze zomer weekend tripjes in Noord Brabant en Limburg maken, maar ja... In onze omgeving (NO Groningen) hebben we letterlijk praktisch alle wegen (buiten de bebouwde kom) al gehad...

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:05

cdoens

Peugeot-gek met een BMW

Mijn 307CC is nog steeds mijn daily maar het lonkt om deze te verkopen (want LPG en weinig woon-werkverkeer meer).
Maar zelfs mijn vriendin is het er over eens dat er dan weer een cabrio voor terug moet komen :)

Peugeot 206 CC, 106 Rallye (work-in-progress) en BMW 735i

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter

Ik vind (vond moet ik eigenlijk zeggen) heuvelachtige routes het leukst, dus of de Utrechtse Heuvelrug in, of de Hoge Veluwe (Limburg was voor mij wat ver).
Als het even kon, sowieso N- en lokale wegen en bij voorkeur wegen die niet als rechte lijnen door het landschap lopen.
Rivierdijken zijn vaak ook leuk (ik reed vaak op de Lekdijk).

De Posbank mag je nog op/over, maar er gaan al een aantal jaar geluiden op om die voor verkeer te gaan te sluiten. Vooral de slingerweg aan de westkant willen ze het liefste autoluw maken (en dat is juist de leukste).

Mijn cabrio gaat op het moment even nergens meer heen, die staat voor restauratie langdurig geschorst en er is geen andere cabrio tijdelijk voor in de plaats gekomen.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

deepbass909 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:56:
[...]
De Posbank mag je nog op/over, maar er gaan al een aantal jaar geluiden op om die voor verkeer te gaan te sluiten. Vooral de slingerweg aan de westkant willen ze het liefste autoluw maken (en dat is juist de leukste).
als ze dat hetzelfde doen als de Veluwe vind ik dat niet erg. Maar ik zou het heel jammer vinden als hij volledig afgesloten zou worden. Dan blijft alleen de Holterberg over (voor ons) die nog enigszins een beetje in de buurt ligt...

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:22:
[...]

als ze dat hetzelfde doen als de Veluwe vind ik dat niet erg. Maar ik zou het heel jammer vinden als hij volledig afgesloten zou worden. Dan blijft alleen de Holterberg over (voor ons) die nog enigszins een beetje in de buurt ligt...
Je hoort eigenlijk ieder jaar meer klachten van wandelaars en fietsers over motorrijders en sportauto's die te hard zouden rijden en te veel lawaai zouden maken. Hetzelfde wat je ook al bij de kleinere dijkweggetjes e.d. ziet. Wat jammer is voor als je van gewoon rustig toeren houdt.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

deepbass909 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:54:
[...]

Je hoort eigenlijk ieder jaar meer klachten van wandelaars en fietsers over motorrijders en sportauto's die te hard zouden rijden en te veel lawaai zouden maken. Hetzelfde wat je ook al bij de kleinere dijkweggetjes e.d. ziet. Wat jammer is voor als je van gewoon rustig toeren houdt.
As usual: de goeden lijden onder de kwaden :D Maar daarom vind ik de oplossing van de Veluwe wel een goede. Het kost je wel wat geld, maar als dat de weg wel open houdt voor de toermensen, ben ik wel bereid dat te betalen.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:52:
[...]

As usual: de goeden lijden onder de kwaden :D Maar daarom vind ik de oplossing van de Veluwe wel een goede. Het kost je wel wat geld, maar als dat de weg wel open houdt voor de toermensen, ben ik wel bereid dat te betalen.
Park de Hoge Veluwe (ik neem aan dat je die bedoeld) is alleen niet betaald om toegang te regulieren, maar omdat het particulier is en er simpelweg een toegangsprijs geldt om toegang te krijgen tot het park (het is eigenlijk een privé "tuin" van het landgoed).

Persoonlijk vind ik het wel mooi, maar niet heel leuk om te rijden.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Deze week nog prima dagen om open te rijden gehad. Mijn Z3 doet het nog prima. Vind de Z3tjes echt een tip als je nog een mooie kan vinden. Licht, voldoende vermogen en betrouwbare techniek.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• DaTimMan
Sinds de zomer ook een mooie cabrio gekocht. Zeldzaam beestje op de NL wegen

Verrassend hoe vaak je ook in het koudere seizoen open kan rijden

• Niet online
bombadil schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 06:30:
Deze week nog prima dagen om open te rijden gehad. Mijn Z3 doet het nog prima. Vind de Z3tjes echt een tip als je nog een mooie kan vinden. Licht, voldoende vermogen en betrouwbare techniek.

[Afbeelding]
Ja die blijven leuk! :)
DaTimMan schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:42:
Sinds de zomer ook een mooie cabrio gekocht. Zeldzaam beestje op de NL wegen[Afbeelding]

Ik heb dit weekend ook nog een leuke trip gereden, soms even de kachel iets hoger en de stoelverwarming aan en dan is het heerlijk.

Die auto zie je inderdaad niet veel.

@deepbass909 hoe staat het met jouw project?

• DaTimMan
Anoniem: 258387 schreef op maandag 9 november 2020 @ 05:12:

Ik heb dit weekend ook nog een leuke trip gereden, soms even de kachel iets hoger en de stoelverwarming aan en dan is het heerlijk.

inderdaad, stoelverwarming is dan wel echt lekker. zit er gelukkig in😀 Als het op een zomerdag hard waait rijdt dat minder lekker dan windstil op een zonnige herfstdag.

we hebben al een zomerse nachtrit gedaan. nog op de planning op een mooie winterse dag. en hopelijk volgend jaar romatische strasse in dld.

de ruimte van de kofferbak is echt enorm voor een cabriolet, niet gek, hij is 4.7m lang.

super fijn, en tot nu toe kunnen we het grootste deel van de ritten open rijden.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Anoniem: 258387 schreef op maandag 9 november 2020 @ 05:12:
[...]

Ja die blijven leuk! :)

[...]

@deepbass909 hoe staat het met jouw project?
Mijn project...

Foto's zijn niet helemaal actueel, ik ben wel iets verder, maar over het algemeen ziet het eruit als een half gesloopte auto :+ (en is de vooruitgang op foto's amper te zien) Op dit moment ziet hij er vooral uit als een verlaten project, ondanks dat ik er wekelijks aan werk. Ik kom namelijk wat ruimte tekort en moet gedwongen tapijt e.d. op de auto stallen. De ruimte rond de cabrio veranderd daardoor ook continu van opgeruimd (wat het op het moment redelijk is) tot een georganiseerde bende, zoals op de foto's.

Ik zit een beetje tegen het punt te hikken dat ik de kabelboom bij het brandschot los moet gaan knippen (niet de draden, de tiewraps). Ik wil dat zo goed mogelijk vastleggen, want als ik daar bij montage een foutje in maak, geeft dat risico op ongewenste geluiden. Maar sowieso is alles vanaf de achterbank naar achteren al helemaal leeg en onder de auto zitten er alleen nog remleidingen.

Door omstandigheden is mijn planning iets verschoven. Ik had eigenlijk de cabrio rond deze tijd naar een spuiter willen brengen, maar dat gaat komend voorjaar waarschijnlijk worden. Sowieso gaat het nog wel een aantal jaar duren voor hij weer de weg op kan.

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:20
DaTimMan schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:42:
Sinds de zomer ook een mooie cabrio gekocht. Zeldzaam beestje op de NL wegen[Afbeelding]

Ben geen autokenner dus ik vraag het gewoon, wat voor model is het?

Ben zelf ook aan het oriënteren voor een cabrio daar ik verwacht veel minder kilometers te gaan maken volgend jaar, dus dan kunnen het maar beter plezierkilometers zijn :)

• DaTimMan
Paul Hewson schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:55:
[...]

Ben geen autokenner dus ik vraag het gewoon, wat voor model is het?

Ben zelf ook aan het oriënteren voor een cabrio daar ik verwacht veel minder kilometers te gaan maken volgend jaar, dus dan kunnen het maar beter plezierkilometers zijn :)
het is een opel cascada.

• meermarco
  • Laatst online: 08:34
Leuk topic om te lezen. Heb mijn PL ingeleverd en nu autoloos. Zit eraan te denken om ipv een PL voor een jaar (en die weet erna) een cabrio aan te schaffen. Mij lijkt het super, en de kinderen (8jr) lijkt het ook geweldig.

Ik zit te denken aan een Saab 93 cabrio bij een Saab specialist(Zaandam) zodat je toch wat zekerheid hebt. Voor circa 5000-6000 heb je dan een prima exemplaar. (1.8t)

Natuurljk ken ik de 3 serie,A4 l, clk en de c70.

Zijn er nog echt leuke cabrio’s waar je met zn 4en in kan zitten die ‘exotisch’ zijn en ook in boven staande prijsklasse zitten? Zo leerde ik in dit topic voor het eerst over de Opel cascada.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@meermarco Houdt er rekening mee dat een 4-zitter leuk eruit ziet (vooral in films en series), maar dat je bij 80km/u of harder met het dak open echt niet meer fijn zit achterin. Bij de meeste cabrio's vang je op de achterbank namelijk vol de rijwind.

Kinderen die nog niet zo lang zijn, zullen er minder last van hebben, omdat ze meer beschut zitten, maar het is wel iets om rekening mee te houden.

Zelf had ik altijd een winddeflector achterin zitten:

het verschil in de hoeveelheid wind in de auto met of zonder deflector is gigantisch.

Qua 4-zitter cabrio's is er weinig echt exotisch, de enige die ik kan bedenken zijn Bentley's, Rolls Royce's en Aston Martin's, maar daarvan hoef ik niet uit te leggen dat die buiten budget zal vallen ;)

Als ik op sites als gaspedaal.nl zoek, kom ik met 4-zitter cabrio's in jouw budget vooral uit op de usual suspect, dus:
Saab 9-3
Audi A4
BMW 3-serie / Mini
VW Beetle / EOS / Golf
Peugeot 206CC / 207CC / 307CC
Renault Mégane
Mercedes Benz CLK
Opel Astra
Volvo C70

of, als je echt zoekt, een Amerikaan (oudere Mustang bijv.), maar echt exotisch is moeilijk. De exotische zitten veel meer in de 2-zitter hoek.

Ik zit wel met verbazing te kijken naar de E36's op die site. €5000 is nog een heel normale vraagprijs, zelfs met 3 ton op de teller en de pauperspec 318i uitvoering. Voor een beetje 6-cilinder loopt de prijs al snel harder op.

[Voor 8% gewijzigd door deepbass909 op 27-12-2020 01:56]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee