Vanaf volgende week eigenaar

[Voor 34% gewijzigd door Daniel36 op 22-07-2018 10:08]
It is nice to be important, but more important to be nice.
Bij de mg kan ik hem terwijl ik in de auto zit open en dicht doen zonder uit te stappen. Heb al eens naast een cabrio met automatisch dak gestaan bij een stoplicht toen het begon te regenen, hij dacht ws dat ik moest uitstappen want hij drukte lachend op zijn knopje en 3 seconden later zat mijn dak al dicht en zat hij 20 seconden later in een inmiddels redelijke stortbui te wachten op het laatste stukje.Wailing_Banshee schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:42:
[...]
Open doen kunnen we met onze Mazda NB zittend in de auto (zelfs ik kan vanaf de bestuurdersstoel de passagiersclip open krijgen, met moeite). Dicht niet, onze beider armen zijn te kort
![]()
En ik was vorig jaar blij dat we geen 30 seconden hoefden te wachten toen we die kap dicht deden, waren we waarschijnlijk zeiknat geworden
[Voor 16% gewijzigd door Flagg op 21-07-2018 17:15]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
mooie foto's. weet je zeker dat dit in nederland is lijkt wel ergens verweg van nlWarlock schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:55:
Het was erg gezellig! Flink veel stof gehapt zo achteraan de stoet!
[afbeelding]_MG_1294 by Bas van Daalen, on Flickr
[afbeelding]_MG_1216 by Bas van Daalen, on Flickr
En hier het hele album, veel hiervan is geschoten vanuit een rijdende auto, dus niet alles zal even scherp zijn
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157698672408814
Ziet er strak uit helemaal in het zwart, waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?
Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.
Heb je ff een bericht gestuurd 😉Axewi schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:33:
[...]
Ziet er strak uit helemaal in het zwart, waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?
Die van mij is nu eindelijk meganisch af, staat op dit moment klaar om afgesteld te worden. Hopelijk binnen een week of 2 a 3 terug nu.
Wij hadden net onze MX5 gekocht, toen we naar m'n broer gingen. Mijn neefje was namelijk net 18 geworden. M'n broer wilde natuurlijk ook even rijden in onze cabrio. Hij had zelf ook een cabrio (een ford o.i.d.) dus m'n neefje reed achter ons aan (had al een tijdje z'n rijbewijs, maar mocht nu eindelijk zelfstandig rijden!). Was een beetje grijs, en op een gegeven moment begon het wat te regenen. M'n broer is iets (zo'n 20cmFlagg schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:09:
[...]
Bij de mg kan ik hem terwijl ik in de auto zit open en dicht doen zonder uit te stappen. Heb al eens naast een cabrio met automatisch dak gestaan bij een stoplicht toen het begon te regenen, hij dacht ws dat ik moest uitstappen want hij drukte lachend op zijn knopje en 3 seconden later zat mijn dak al dicht en zat hij 20 seconden later in een inmiddels redelijke stortbui te wachten op het laatste stukje.
Wij hebben een hardtop voor de winter. Hij staat bij ons 360 dagen per jaar buiten (die 5 dagen in november niet, dan staat hij in de garage om de softtop goed droog te krijgen).Dak gaat hier altijd op als het maar droog (genoeg) is, als ik op een doorgaande weg zit en het begint te regenen rijd ik meestal gewoon door tenzij het echt begint te hozen natuurlijk. Volgens mij heb ik dit jaar in januari al open gereden.
Dat komt overigens voornamelijk door het irritante gepiep en gekraak van de mg als het dak dicht, ding is duidelijk gemaakt om open te rijden en het dak was meer omdat het moet volgens mij. Was bij de BMW wel anders dat ding was echt superstil met dak dicht.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
[Voor 24% gewijzigd door PKHS op 03-08-2018 14:52]
Ik ga morgen een weekendje weg met een vriend, alles past maar net :9: 2 matjes, slaapzakken, tentje en twee rugtassen nemen al snel veel ruimte in beslag.Wailing_Banshee schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:08:
[...]
Wij hadden net onze MX5 gekocht, toen we naar m'n broer gingen. Mijn neefje was namelijk net 18 geworden. M'n broer wilde natuurlijk ook even rijden in onze cabrio. Hij had zelf ook een cabrio (een ford o.i.d.) dus m'n neefje reed achter ons aan (had al een tijdje z'n rijbewijs, maar mocht nu eindelijk zelfstandig rijden!). Was een beetje grijs, en op een gegeven moment begon het wat te regenen. M'n broer is iets (zo'n 20cm) langer dan ik ben, dus wij hadden het dak snel dicht. M'n neefje dacht ook slim te zijn en deed het dak dicht terwijl hij voor he stoplicht stond te wachten. Zo'n automatisch systeem. Duurde toch wat langer dan dat hij dacht! (het was niet druk, dus er stond niemand achter hem).
[...]
Wij hebben een hardtop voor de winter. Hij staat bij ons 360 dagen per jaar buiten (die 5 dagen in november niet, dan staat hij in de garage om de softtop goed droog te krijgen).
Afgelopen weekend een leuk stukje gereden. Vrijdag eerst van Groningen naar Arnhem, via Flevoland, en zondag terug via de Posbank, de Hoge Veluwe, en de Sallandse Heuvelrug. terug naar Delfzijl. Het blijft altijd leuk om met zo'n MX5 op de camping te staan, je hebt altijd veel bekijks (en je ziet mensen zich afvragen waar alles blijft als je weer gaat inpakken)
[Voor 9% gewijzigd door cdoens op 19-02-2019 22:51]
Peugeot 206 CC, 106 Rallye (work-in-progress) en BMW 735i
Saab 9-3 al eens overwogen? Ik heb een 9-3 1.8T van 2004. Veel ruimte en technisch sterke auto.Knul schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:23:
..Ik ben op zoek naar een cabrio maar twijfel erg tussen verschillende modellen.
Ik heb nu zo'n 2 jaar een MX5 met soft top en ik woon ook in Utrecht, en ik heb werkelijk waar nooit vandalisme-/diefstalproblemen gehad.Knul schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:23:
Grote voordeel van de SLK is het metalen dak, die is minder vandalisme gevoelig (ik woon in Utrecht)
Vorig jaar met m'n broer nog wezen kijken voor een NB MX-5, en daar namen we gewoon een gieter mee. Better safe than sorryKnul schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:23:
Dan nog een korte vraag; hoe check je de status van het dak het best? Met een proefrit trek je hem niet even snel door een wasstraat..
Ik had een hardtop en nu een softtop. Op zich is een hardtop handig met onderhoud en vandalisme, maar aan de andere kant is een softtop veel lichter en ik vind het minder ouwe lullen (maar goed, dat ben ik). Ik behandel het dak netjes en heb er als ik niet rij een hoes overheen. Het ligt ook aan welke auto je hebt. Een auto die toevallig een open dak heeft, of een auto die als roadster ontwikkeld is. De Z4 met hardtop vind ik bijvoorbeeld helemaal niets.Knul schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:23:
* Knul neemt een aanloop
Schopje! Ik ben op zoek naar een cabrio maar twijfel erg tussen verschillende modellen. Zal even een lijstje opsommen van wensen:
- Budget: 5k
- Liefst met cruise control
- Ik ben 1.93, dus ik moet er (ook met de kap dicht) in passen
- Liefst niet al te zwaar
Ik zit momenteel vooral te kijken naar een Audi TT Roadster of een Mercedes SLK, met als outsiders een MG TF en een MX NB. Grote voordeel van de SLK is het metalen dak, die is minder vandalisme gevoelig (ik woon in Utrecht) en RWD. Nadeel: ze zijn erg gevoelig voor roest en bijna altijd automaat, handbak lijkt me leuker. De TT vind ik er (vooral van binnen) mooier uitzien, maar is FWD en stiekem gewoon een Golf.
Een maat van me heeft een MX NA en daar pas ik niet in, dus moet nog een keer in een NB zitten. Bovendien zijn de MX'jes ook erg gevoelig voor roest en ik kan zelf niet lassen. De MG vind ik een twijfelgeval; de betrouwbaarheid schijnt redelijk te zijn (afgezien van koppakkingen), maar ze schijnen ook niet super ruim te zijn.
Heeft iemand hier nog suggesties? Dan nog een korte vraag; hoe check je de status van het dak het best? Met een proefrit trek je hem niet even snel door een wasstraat..
Daarom hebben wij ze beide. In de winter een hardtop en in de zomer een softtopRoenie schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:47:
[...]
Ik had een hardtop en nu een softtop. Op zich is een hardtop handig met onderhoud en vandalisme, maar aan de andere kant is een softtop veel lichter en ik vind het minder ouwe lullen (maar goed, dat ben ik). Ik behandel het dak netjes en heb er als ik niet rij een hoes overheen. Het ligt ook aan welke auto je hebt. Een auto die toevallig een open dak heeft, of een auto die als roadster ontwikkeld is. De Z4 met hardtop vind ik bijvoorbeeld helemaal niets.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik was daar ook altijd bang voor, maar na inmiddels 8 jaar is er nog nooit wat gebeurt, en in de 13 jaar daarvoor ook niet, aangezien de originele kap erop zit. Ik heb ook nog nooit daadwerkelijk van andere cabrio-rijders gehoord dat het hen was overkomen.Knul schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:23:
[...]Grote voordeel van de SLK is het metalen dak, die is minder vandalisme gevoelig (ik woon in Utrecht) [...]
Succes met het vinden van een betaalbare, niet verrotte versie die niet door sjonnies onder handen is genomenSublimnAll schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:34:
@Knul Honda Del Sol? En ja deze oude brikken hebben daadwerkelijk cruise control
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Bij mijn MX5 heeft vermoedelijk de buurman een brandende sigaret op mijn dak gelegd omdat mijn auto op ‘zijn’ plek stond...deepbass909 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:39:
[...]
Ik was daar ook altijd bang voor, maar na inmiddels 8 jaar is er nog nooit wat gebeurt, en in de 13 jaar daarvoor ook niet, aangezien de originele kap erop zit. Ik heb ook nog nooit daadwerkelijk van andere cabrio-rijders gehoord dat het hen was overkomen.
Het vandalisme-punt is vooral ongegronde angst in mijn ogen.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Dat is een beetje het punt, ik heb ook wel eens een sigaret op de auto gevonden, maar of die er bewust op gegooid was? Nu heeft het bij een canvas stoftop sowieso geen zin.Gisae schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:43:
[...]
Bij mijn MX5 heeft vermoedelijk de buurman een brandende sigaret op mijn dak gelegd omdat mijn auto op ‘zijn’ plek stond...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Mijn broer had hetzelfde (in onze MX5 NB). Volgens hem is de D ruimer (daar heb ik nog niet in gezeten, ben nog heel tevreden met onzeKnul schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:48:
Gisteren een proefrit gemaakt in een MX-5 NB. Auto zag er erg goed uit, keurig onderhouden, reed fantastisch, maarrrr: hij is veel te klein voor mij. Mijn benen zitten klem tegen het stuur, mijn hoofd klem tegen het dak, en met het dak open zit de dakrand in m'n blikveldHet moet dus iets anders willen. Wel ben ik er uit dat ik een roadster wil; de Mazda reed echt fantastisch.
D ligt al helemaal buiten m'n budgetWailing_Banshee schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:34:
[...]
Mijn broer had hetzelfde (in onze MX5 NB). Volgens hem is de D ruimer (daar heb ik nog niet in gezeten, ben nog heel tevreden met onze.
Kijk als je de ruimste wil voor een NC1, die stoelen zijn wat anders waardoor je iets meer ruimte zou moeten hebben (en anders schijn je de vulling van de stoel er nog uit te kunnen halen). Ruim is dan overigens een relatief begripKnul schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:30:
[...]
D ligt al helemaal buiten m'n budgetIk ga nog iets langer sparen en dan kijken naar een MX5 NC of een Toyota MR2.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
[Voor 36% gewijzigd door Emin3m op 09-04-2019 11:17]
Dank voor je toevoeging.Señor Sjon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:36:
De SLK heeft naar ik begreep last van roest rondom de wielkasten, soms haperende kap (schijnt vaker met donkere auto's te gebeuren > teveel vervorming door zon?) en een dashboard afwerking die delamineert/loslaat/verpulverd. Dit doe ik even uit mijn hoofd, aangezien ik ook pas net weer aan het oriënteren ben.
[Voor 42% gewijzigd door Señor Sjon op 09-04-2019 11:02]
Ik heb er zelf één en de reguliere onderhoudskosten vallen (mij) alles mee. Niet elk jaar, maar óm het jaar een beurt (of 20.000km uit m'n hoofd, maar dat rij ik er niet mee) en geen distributieriem maar een ketting, om maar eens wat te noemen.Emin3m schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:34:
Hallo allemaal.
Ik ga binnenkort een Mercedes SLK 230 kopen, want ik ben nu al weken/maanden verliefd op dat model.
Ik zou hem graag willen kopen tussen de 2500-5000 en tussen de 130k km -190k km. Weten jullie waar ik op moet letten?
Onderhoudsbeurten en dergelijke. Ik vind het niet leuk om hem te kopen en een maand later aan duizenden euro's te moeten vervangen.
Tot nu toe heb ik deze problemen gevonden, sommige problemen hebben met elkaar te maken.
Dak problemen, vaak bij zwarte modellen.
Kickdown kan stotteren en weinig vermogen leveren
Roestplekken
Dashboard afwerking laat los
Luchtmassameter
Versnellingsbak stottert
Olielekkage
Stoelverwarming kan loslaten
Nokkenasversteller lekt
Dempers laten los van motor- en kofferklep
Slijtage op de tunnel rondom de handrem
heej das positief!Gullie007 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:16:
[...]
Ik heb er zelf één en de reguliere onderhoudskosten vallen (mij) alles mee. Niet elk jaar, maar óm het jaar een beurt (of 20.000km uit m'n hoofd, maar dat rij ik er niet mee) en geen distributieriem maar een ketting, om maar eens wat te noemen.
Inmiddels is het natuurlijk geen nieuwe auto meer, die van mij tikt over een paar weken de 20 lentes aan, dus je zal er rekening mee moeten houden dat buiten het reguliere onderhoud wat ouderdomskwaaltjes gaan ontstaan. Zo bewogen mijn (stijlloze) ramen niet helemaal soepel meer, dat overigens bij een handige Harry voor 60 euro gefixt was. Voorbanden zijn (op de originele velgen) zo standaard als maar zijn kan (205/55R16), achterbanden zijn relatief duur omdat die maat vrij uniek is geworden (225/50R16).
Ik geniet echt met volle teugen van de roadster, en kan 'm lekker buiten laten staan met dank aan het metalen klapdak. Ideaal!
135.000 nu ongeveer, 7½ jaar geleden gekocht net onder de ton en ondertussen bijvoorbeeld in Zuid Frankrijk en Zuid Engeland mee op vakantie geweest. Koffersetje op maat in de kofferbak zodat het dak nog open kan en karren maar, heerlijk.Emin3m schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:19:
[...]
heej das positief!
Nou ik lees dat wel meer. Ja er is onderhoud aan, logisch, maar opzich valt het mee en de kosten hoeven ook niet duur te zijn. Er zijn mensen die hem technisch helemaal nieuw willen maken, ja dat kost duiten. Hoeveel KM heb jij erop staan?
Speelt padel!
Ik had al zo'n vermoeden, maar het is wel een mooie cabrio.Señor Sjon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:44:
Jaguar = no go. Nieman die ik ken had spijt dat ie hem weggedaan heeft. Ze trekken je helemaal leeg bij elke (onverwachte) onderhoudsbeurt.
Speelt padel!
https://www.autoblog.nl/n...ideo-aankoopadvies-117326Emin3m schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:34:
Hallo allemaal.
Ik ga binnenkort een Mercedes SLK 230 kopen, want ik ben nu al weken/maanden verliefd op dat model.
Ik zou hem graag willen kopen tussen de 2500-5000 en tussen de 130k km -190k km. Weten jullie waar ik op moet letten?
Onderhoudsbeurten en dergelijke. Ik vind het niet leuk om hem te kopen en een maand later aan duizenden euro's te moeten vervangen.
Tot nu toe heb ik deze problemen gevonden, sommige problemen hebben met elkaar te maken.
[Voor 69% gewijzigd door Emin3m op 11-04-2019 16:03]
Advertentie is verlopen en dus niet meer zichtbaar. Het gaat om een witte SLK 230 kompressor uit 1998.Señor Sjon schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:08:
Toevallig een link naar de advertentie? Ik heb dat type ook op de shortlist staan. De opvolger uit 2004 vind ik veel gaver, maar die is nog relatief duur.
Wij hebben er een met banden, maar die is ook heel makkelijk erop te doen. Even de banden vastmaken aan het rekje achterop en de ruitenwisser voorop is meestal wel voldoende.Speedy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:35:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Cabrio shield?
Ik heb met mijn MX wat vocht problemen, zeker als het wat kouder is en hij langer stil staat. Verder lijkt het me ideaal ter berscherming van de kap tegen katten, vogelpoep en stuifmeel.
Dit ding leek me redelijk ideaal omdat hij niet met spanbanden oid vast gezet hoeft te worden en je hem er ogenschijnlijk snel opzet/afhaalt.
Een volledige hoes hoef ik om die reden dan ook niet (en bovendien lijkt me dan dat vocht van onder de auto langer blijft hangen als het geregend heeft).
Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner
Ik heb er eentje. Snel vast en los te maken. Achterkant zit tussen het kofferdeksel. Stevig materiaal dat goed beschermd.Als het heel vochtig weer is wel af en toe eraf halen om te luchten.Speedy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:35:
Ik heb met mijn MX wat vocht problemen, zeker als het wat kouder is en hij langer stil staat. Verder lijkt het me ideaal ter berscherming van de kap tegen katten, vogelpoep en stuifmeel.
Dit ding leek me redelijk ideaal omdat hij niet met spanbanden oid vast gezet hoeft te worden en je hem er ogenschijnlijk snel opzet/afhaalt.
Een volledige hoes hoef ik om die reden dan ook niet (en bovendien lijkt me dan dat vocht van onder de auto langer blijft hangen als het geregend heeft).
Je bedoelt een Jag is net een knappe vrouw?Señor Sjon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:20:
Dat is het probleem. Ze pakken je met schoonheid in en kleden je vervolgens uit (op de verkeerde manier).
Ik heb geen ervaring met die hoes, maar had in winter vaak wel een volledige hoes over mijn cabrio liggen. Belangrijkste bij iedere hoes is dat hij niet kan gaan schuren door wind e.d.Speedy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:35:
Welkom bij de club! De NC is echt een fantastische autoEndy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:19:
Na lange tijd uitzoeken wat ik graag wilde rijden, sinds dit jaar eindelijk een Cabrio in het bezit :-)
Een MX-5 NC (bj '08 in 2016 uit Duitsland naar NL) met hardtop. Ik had al diverse auto's bekeken en had de moed bijna opgegeven, maar deze verkeert in een uitmuntende staat.
Thx, leuk om er ook bij te horenWelkom bij de club! De NC is echt een fantastische auto![]()
Wat waren je selectiecriteria?
Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner
Goed om te horen dat het een praktisch ding is. Heb je die Premium of die Standard variant? Vind het wel een fors prijsverschil, maar neig toch naar de duurdere, de auto staat hier het grootste deel van de dag in de schaduw, zeker in de winter is dat lastig met drogen en dan is een beter ademend product wel het geld waard gok ik.Roenie schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:31:
[...]
Ik heb er eentje. Snel vast en los te maken. Achterkant zit tussen het kofferdeksel. Stevig materiaal dat goed beschermd.Als het heel vochtig weer is wel af en toe eraf halen om te luchten.
Dat schuren is inderdaad voor mij ook een belangrijke reden om de half cover te nemen.deepbass909 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:40:
[...]
Ik heb geen ervaring met die hoes, maar had in winter vaak wel een volledige hoes over mijn cabrio liggen. Belangrijkste bij iedere hoes is dat hij niet kan gaan schuren door wind e.d.
Zo'n halve hoes zal in ieder geval geen problemen geven met vocht, daarvoor is hij open genoeg.
[Voor 3% gewijzigd door Speedy op 19-04-2019 15:31]
Thx Speedy, dat moet wel goed komen@Endy mooie Niseko, veel veilig km's!
(nog een pro-tip, pijl (zeker in het begin) regelmatig olie)
Ik heb de Premium. Was ruim 200 euro, maar stevig materiaal. Magneetstrip werkt als het niet te onstuimig weer is. Al met al tevreden dus. Geen goedkoop vinyl dingetje in ieder geval.Speedy schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:23:
[...]
Goed om te horen dat het een praktisch ding is. Heb je die Premium of die Standard variant? Vind het wel een fors prijsverschil, maar neig toch naar de duurdere, de auto staat hier het grootste deel van de dag in de schaduw, zeker in de winter is dat lastig met drogen en dan is een beter ademend product wel het geld waard gok ik.
Werkt die "magneet strip" nog een beetje?
En er regelmatig af halen op een droge dag had ik inderdaad gelezen!
[...]
Dat schuren is inderdaad voor mij ook een belangrijke reden om de half cover te nemen.
@Endy mooie Niseko, veel veilig km's!
(nog een pro-tip, pijl (zeker in het begin) regelmatig olie)
[Voor 98% gewijzigd door Emin3m op 29-06-2020 07:55]
Heb hem inmiddels ook binnen, het ziet er inderdaad op het eerste gezicht goed uit. Net op de auto gemonteerd en aankomende week (helaas) een goede test.Roenie schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:23:
[...]
Ik heb de Premium. Was ruim 200 euro, maar stevig materiaal. Magneetstrip werkt als het niet te onstuimig weer is. Al met al tevreden dus. Geen goedkoop vinyl dingetje in ieder geval.
Ik heb wel een tip, maar daar heb je nu niet veel aan: zorg ervoor dat je dak kurkdroog is voordat je de hardtop erop doet. Wij zetten onze auto nooit in de garage, maar aan het eind van het seizoen staat hij een paar dagen binnen. Kan het dak goed uitdrogen (wel zorgen voor wat ventilatie in je garage natuurlijk!) en dan de hardtop erop.Knul schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:46:
Mijn softtop heeft ruim 5 maanden in de kofferbak gezeten, in die tijd had ik de hardtop erop. De softtop ruikt nu wel muf. Heeft iemand hier tips voor? Heb het al geprobeerd te reinigen met wat water en neutrale zeep, maar dat hielp nog onvoldoende.
Al ruim een maand regelmatig. Stoelverwarming aan en een sjaal om en gaan.Knul schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:46:
Hebben jullie al dakloos gereden?...
Je hoeft toch niet naar kantoor? Afgelopen weekend was het heerlijk toeren. Wat lekkers mee om onderweg te kunnen picknicken en gaan.Warlock schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:48:
Ik rij eigenlijk heel weinig, maar dat heeft meer met thuiswerken te maken dan iets anders.
Laatst moest ik naar de sort en toen heb ik op de terugweg wel met open dak kunnen rijden! Ik mis het werken op kantoor bijna
Nonsensical line goes here <---
Zeker! Eigenlijk de hele winter door al. Ik heb in september 2019 mijn Mazda MX-5 nbfl (2e generatie facelift) verkocht en een nc prht (3e generatie met hard elektrisch klapdak) terug gekocht. Zo ga ik rustig alle generaties af
[Voor 11% gewijzigd door lexvandoef op 09-04-2020 23:55]
Mooie auto, de beste kleur ook voor de NC. Is mis mijn NC nog wel. 2.0 6-bak, B14 onderstel, stabi's van een RX8 renesis, 16" velgen van de 1.8 was wat mij betreft de perfecte combinatie. De BMW 125i is wat dat betreft een boot.lexvandoef schreef op donderdag 9 april 2020 @ 23:53:
[...]
Zeker! Eigenlijk de hele winter door al. Ik heb in september 2019 mijn Mazda MX-5 nbfl (2e generatie facelift) verkocht en een nc prht (3e generatie met hard elektrisch klapdak) terug gekocht. Zo ga ik rustig alle generaties af. En stiekem bevalt het bootje zoals ze gekscherend worden genoemd mij het beste van de 3 generaties die ik gehad heb, betere auto, zeker weten een betere daily, meer comfort en sneller. Wel wat minder scherp en ruig, maar goed, dat vind ik zelf niet zo'n punt meer. Ben niet zo'n enorme purist meer
.
Door de combinatie van het harde klapdak + stoelverwarming + goede kachel heb ik zo'n beetje elke beetje zonnige dag sinds de aanschaf open kunnen rijden.
Plaatjes van mijn nieuwe kar op de dag van aanschaf
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oh heel tof! Ik heb dus ook een 2.0 met 6-bak en het bilstein onderstel met sperdiff. Best nog wel een tijdje gezocht naar dit exemplaar, veel hardtops hebben die opties niet want het zijn een klein beetje bejaardenbakken.Gisae schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:56:
[...]
Mooie auto, de beste kleur ook voor de NC. Is mis mijn NC nog wel. 2.0 6-bak, B14 onderstel, stabi's van een RX8 renesis, 16" velgen van de 1.8 was wat mij betreft de perfecte combinatie. De BMW 125i is wat dat betreft een boot.
Ooit komt er wel weer een MX-5 terug. Of dat een NC MK3.5/3.75 of ND wordt weet ik nog niet.
[Voor 26% gewijzigd door Uberprutser op 11-05-2020 09:44]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Dat is zonde. Ik vind een paar maanden al lang. Ga je nu wel weer meer rijden?Uberprutser schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:14:
Hier een BMW Z3 uit 2002 met net 100k op de teller.
Sinds dat we een zoon hebben rijden we helaas nog maar weinig; 3 weken voor zijn geboorte hebben we 'm in
de garage gezet en pas vorig jaar, bijna 4 jaar later kwam ie weer onder het doek vandaan voor een verse APK. Hij staat verder wel op andere velgen/banden als ie opgehokt is.
[Afbeelding]
Ik heb een zwarte PRHT NC2 als daily, de beste upgrade is toch echt KW variant 3 schokdempers er onder 😀. Hoogte instelbaar, kan dus ook even hoog blijven; en stugheid ook te tweaken. Ik zou het toch eens overwegen.lexvandoef schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:19:
[...]
Oh heel tof! Ik heb dus ook een 2.0 met 6-bak en het bilstein onderstel met sperdiff. Best nog wel een tijdje gezocht naar dit exemplaar, veel hardtops hebben die opties niet want het zijn een klein beetje bejaardenbakken.![]()
Merkte je veel verschil met die rx8 stabi’s? Ik zit daar ook nog over na te denken om wat bodyroll te elimineren. Omlaag of stugger wil ik echter niet dus andere dempers/veerpoten heb ik geen behoefte aan. In de winter rijd ik op de 16 inch wielen van een 1.8 trouwens, zijn ook zeker niet verkeerd.
Wel grappig van die kleur, in de zon zie je die mooie gouden flake die erin zit maar in alle andere omstandigheden is die kleur zo saai. Noem hem gekscherend ook ‘old people grey metallic’. Niet echt wat ik zelf uitgekozen zou hebben maar goed de prijs en specs waren goed. Overigens heb ik dus een rooie na gehad en een groene nbfl. En alle 3 die kleuren had ik nooit zelf gekozen, veels te afgezaagd en standaard bij die modellen. Maar goed, ik let niet zo op de kleur blijkt.
Hmmm opzich wel interessant maar ik heb nu voor het eerst juist een mx5 op het fabrieksonderstel en dat bevalt eigenlijk wel zo. Ik was vorig jaar ook met een 3-tal mx5’en (stock 1.6 nb, mijn 1.8 nbfl met verlaagd bilstein onderstel en een 2.5 swap nc met custom coilovers) een weekend naar de Eiffel/Nurburgring en eigenlijk was de enige auto zonder verlagings of aftermarket onderstel de auto die het fijnst reed en het meeste contact met de weg kon houden zonder te dribbelen bij oneffenheden en bochten.Rmanen schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:29:
[...]
Ik heb een zwarte PRHT NC2 als daily, de beste upgrade is toch echt KW variant 3 schokdempers er onder 😀. Hoogte instelbaar, kan dus ook even hoog blijven; en stugheid ook te tweaken. Ik zou het toch eens overwegen.
[Voor 3% gewijzigd door lexvandoef op 14-04-2020 13:32]
Er zijn een heel veel sites voor motorclubs die mooie routes maken.DaTimMan schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:31:
Sinds kort ook in het bezit van een mooie opel cascada. Wat zijn een beetje de mooie routes in nederland om te rijden zonder de grens over te moeten? ANWB heeft wat, maar zijn er nog andere bronnen?
Mijn Saab 9-3OG staat helaas geschorst voor de garage sinds 1 oktober. Woon nu zo dichtbij werk dat ik hem alleen in de zomer zal gaan rijden. Ook is zoveel vermogen zonder sper niet heel leuk meer op de voortrein.Anoniem: 258387 schreef op zondag 1 november 2020 @ 01:33:
Zijn er nog mensen die hun cabrio nu af en toe nog gebruiken? Of staan ze allemaal in de stalling? Ik heb 2 jaar geleden mijn SL verkocht en heb nu een Corvette C6 cabrio gekocht. Wat een heerlijke auto om mee te rijden zeg![]()
Wat zijn in Nederland mooie tochten om te maken?
Niet specifiek een antwoord op je vraag, maar voor toertochten gebruikte ik https://www.myrouteapp.com/nl met de bijbehorende navi app. Er zijn al veel routes gedeeld daar, maar je kan ook gpx files makkelijk inladen en er zijn heel wat motor ritten te vinden die ook met de auto goed te doen zijn (even van te voren thuis met streetview nakijken als je twijfelt, af en toe sta je voor een fietspadAnoniem: 258387 schreef op zondag 1 november 2020 @ 01:33:
Zijn er nog mensen die hun cabrio nu af en toe nog gebruiken? Of staan ze allemaal in de stalling? Ik heb 2 jaar geleden mijn SL verkocht en heb nu een Corvette C6 cabrio gekocht. Wat een heerlijke auto om mee te rijden zeg![]()
Ik heb de mijne 365 in de verzekering, dus kan er altijd mee rijden.Anoniem: 258387 schreef op zondag 1 november 2020 @ 01:33:
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Ik zou ook best in de winter willen rijden maar vind dat toch wat zonde voor de auto. Rondje Postbank zou ik ook wel eens willen doen, ik ga er eens naar kijkenmr.DJ95 schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:36:
[...]
Mijn Saab 9-3OG staat helaas geschorst voor de garage sinds 1 oktober. Woon nu zo dichtbij werk dat ik hem alleen in de zomer zal gaan rijden. Ook is zoveel vermogen zonder sper niet heel leuk meer op de voortrein.
[Afbeelding]
Naast mijn OG heeft mijn vriendin een NG, die rijdt er nog vrolijk mee naar Amsterdam elke dag. Ook in de winter.
Leuke route's: Ik vind door dorpjes rijden heerlijk. Meest maakte ik een rondje vanuit Almere, door Naarden vesting, door Laren en via huizen/de dijk weer terug naar Almere haven.
Verder heb ik een aantal vrienden in de omgeving van Arnhem wonen. Dan is een rondje Postbank ook erg leuk.
Dankjewel! Ik ga er eens naar kijken.Speedy schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:55:
[...]
Niet specifiek een antwoord op je vraag, maar voor toertochten gebruikte ik https://www.myrouteapp.com/nl met de bijbehorende navi app. Er zijn al veel routes gedeeld daar, maar je kan ook gpx files makkelijk inladen en er zijn heel wat motor ritten te vinden die ook met de auto goed te doen zijn (even van te voren thuis met streetview nakijken als je twijfelt, af en toe sta je voor een fietspad) en ook de Cabrio fans routes die ik gedaan heb waren mooi.
En wat ook makkelijk gaat is zelf routes maken, pakte vaak een bestaande route die te groot of point to point was en heb er zelf wat waypoints in aangepast.
Heb zo diverse mooie routes mee gereden die ik zelf nooit had bedacht.
Mergelland route ga ik eens bekijken, lijkt me erg mooi! Noordkant van Nederland woon ik, en hier zijn inderdaad ook wel een aantal leuke routes te vinden.Snuffel schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:50:
[...]
Ik heb de mijne 365 in de verzekering, dus kan er altijd mee rijden.
Merk alleen dat ik de laatste maanden ding niet heb aangeraakt...
Gefeli met je Corvette! Mooie bak.
Leuke route: mergelland route, de route langs de noordkant van Nederland, vlak langs de dijk, om maar een voorbeeld te noemen.
Maar eigenlijk is het overal wel mooi rijden hoor
Onze cabrio wordt het hele jaar door gebruikt (normaal gesproken...) Nu staan beide auto's werkeloos op de oprit... (eigenlijk staat de cabrio nu even in de garage zodat het dak even kan drogen en we de hardtop er weer op kunnen leggen).Anoniem: 258387 schreef op zondag 1 november 2020 @ 01:33:
Peugeot 206 CC, 106 Rallye (work-in-progress) en BMW 735i
Ik vind (vond moet ik eigenlijk zeggen) heuvelachtige routes het leukst, dus of de Utrechtse Heuvelrug in, of de Hoge Veluwe (Limburg was voor mij wat ver).Anoniem: 258387 schreef op zondag 1 november 2020 @ 01:33:
als ze dat hetzelfde doen als de Veluwe vind ik dat niet erg. Maar ik zou het heel jammer vinden als hij volledig afgesloten zou worden. Dan blijft alleen de Holterberg over (voor ons) die nog enigszins een beetje in de buurt ligt...deepbass909 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:56:
[...]
De Posbank mag je nog op/over, maar er gaan al een aantal jaar geluiden op om die voor verkeer te gaan te sluiten. Vooral de slingerweg aan de westkant willen ze het liefste autoluw maken (en dat is juist de leukste).
Je hoort eigenlijk ieder jaar meer klachten van wandelaars en fietsers over motorrijders en sportauto's die te hard zouden rijden en te veel lawaai zouden maken. Hetzelfde wat je ook al bij de kleinere dijkweggetjes e.d. ziet. Wat jammer is voor als je van gewoon rustig toeren houdt.Wailing_Banshee schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:22:
[...]
als ze dat hetzelfde doen als de Veluwe vind ik dat niet erg. Maar ik zou het heel jammer vinden als hij volledig afgesloten zou worden. Dan blijft alleen de Holterberg over (voor ons) die nog enigszins een beetje in de buurt ligt...
As usual: de goeden lijden onder de kwadendeepbass909 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:54:
[...]
Je hoort eigenlijk ieder jaar meer klachten van wandelaars en fietsers over motorrijders en sportauto's die te hard zouden rijden en te veel lawaai zouden maken. Hetzelfde wat je ook al bij de kleinere dijkweggetjes e.d. ziet. Wat jammer is voor als je van gewoon rustig toeren houdt.
Park de Hoge Veluwe (ik neem aan dat je die bedoeld) is alleen niet betaald om toegang te regulieren, maar omdat het particulier is en er simpelweg een toegangsprijs geldt om toegang te krijgen tot het park (het is eigenlijk een privé "tuin" van het landgoed).Wailing_Banshee schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:52:
[...]
As usual: de goeden lijden onder de kwadenMaar daarom vind ik de oplossing van de Veluwe wel een goede. Het kost je wel wat geld, maar als dat de weg wel open houdt voor de toermensen, ben ik wel bereid dat te betalen.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Ja die blijven leuk!bombadil schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 06:30:
Deze week nog prima dagen om open te rijden gehad. Mijn Z3 doet het nog prima. Vind de Z3tjes echt een tip als je nog een mooie kan vinden. Licht, voldoende vermogen en betrouwbare techniek.
[Afbeelding]
Ik heb dit weekend ook nog een leuke trip gereden, soms even de kachel iets hoger en de stoelverwarming aan en dan is het heerlijk.DaTimMan schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:42:
Sinds de zomer ook een mooie cabrio gekocht. Zeldzaam beestje op de NL wegen[Afbeelding]
Verrassend hoe vaak je ook in het koudere seizoen open kan rijden
inderdaad, stoelverwarming is dan wel echt lekker. zit er gelukkig in😀 Als het op een zomerdag hard waait rijdt dat minder lekker dan windstil op een zonnige herfstdag.Anoniem: 258387 schreef op maandag 9 november 2020 @ 05:12:
Ik heb dit weekend ook nog een leuke trip gereden, soms even de kachel iets hoger en de stoelverwarming aan en dan is het heerlijk.
Die auto zie je inderdaad niet veel.
Mijn project...Anoniem: 258387 schreef op maandag 9 november 2020 @ 05:12:
[...]
Ja die blijven leuk!![]()
[...]
Ik heb dit weekend ook nog een leuke trip gereden, soms even de kachel iets hoger en de stoelverwarming aan en dan is het heerlijk.
Die auto zie je inderdaad niet veel.
@deepbass909 hoe staat het met jouw project?
Ben geen autokenner dus ik vraag het gewoon, wat voor model is het?DaTimMan schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:42:
Sinds de zomer ook een mooie cabrio gekocht. Zeldzaam beestje op de NL wegen[Afbeelding]
Verrassend hoe vaak je ook in het koudere seizoen open kan rijden
het is een opel cascada.Paul Hewson schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:55:
[...]
Ben geen autokenner dus ik vraag het gewoon, wat voor model is het?
Ben zelf ook aan het oriënteren voor een cabrio daar ik verwacht veel minder kilometers te gaan maken volgend jaar, dus dan kunnen het maar beter plezierkilometers zijn
[Voor 8% gewijzigd door deepbass909 op 27-12-2020 01:56]
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details