GoT Cabrio toertocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-05 18:34

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
In Het grote cabrio topic is het idee ontstaan om een tocht voor cabrio's te organiseren. Bij deze het bijbehorende topic.

Verderop het inschrijfformulier. Vul hier je nick in en als je wil je echte naam en je mobiele nummer voor een whatsappgroep die ik zal maken.

De geplande route wordt een tocht over de Hoge Veluwe, door het nationaal park.
Linkje naar de GPX

Datum: 15 juli 2018
Verzamel/vertrekpunt: Tango Barneveld Zelderseweg

Inschrijfformulier.

nschrijven kan je via onderstaande link:
Registratieformulier voor GoT cabrio toertocht 15 juli

Vul het formulier alleen in wanneer je KAN en WIL meerijden op 15 juli.

Verwachte dagindeling
  • Pre toer vanuit woonplaats met mede-tweakers uit omgeving richting Barneveld
  • 10.00 - 11.00 uur: Verzamelen parkeerplaats Tango Barneveld
  • 11.00 uur: Vertrek toertocht
  • +/- 16.00 uur: Aankomst terug bij Tango Barneveld, einde toertocht
  • Eventueel nog een post toer met mede-tweakers terug naar huis.
  • Ouwehoeren op GoT over hoe leuk de dag was.
Update
Een week voor de tocht stuur ik iedereen die ingeschreven heeft het bedrag dat overgemaakt moet worden voor de Hoge Veluwe. Dit omdat als er 20 personen of meer meer rijden, de tarieven omlaag gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door deepbass909 op 12-06-2018 02:33 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 15:26

cdoens

Peugeot-gek

Goed om dit even los te splitsen van het Cabrio topic. Bij deze meteen ingeschreven.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:57

Snuffel

Vroem!

Ja, ik heb me ook ingeschreven :)
Ondanks dat ik midden in een enorme verbouwing zit de komende weken/maanden maak ik zeker een dag vrij om mee te rijden!

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Snuffel schreef op maandag 11 juni 2018 @ 07:36:
Ondanks dat ik midden in een enorme verbouwing zit de komende weken/maanden maak ik zeker een dag vrij om mee te rijden!
Geen beter manier om het hoofd leeg te maken dan met een leuke, dakloze rit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@Snuffel Juist in een verbouwing is het goed om even het huis uit te kunnen vluchten. Even een beetje opladen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb me ook net ingeschreven :)

Wel drie vraagjes voor de duidelijkheid:
  1. Wat gebeurt er met de ingevulde gegevens na de toertocht? (ik ga ervan uit dat ze worden verwijdert)
  2. Welke app gebruiken jullie op Android om de route van GPSies te kunnen blijven volgen? Ben nog een beetje zoekende welke navigatie app ik hiervoor het beste in kan zetten.
  3. Was er nou bij het door de Hoge Veluwe rijden sprake van een stuk waar je auto niet te laag moet zijn? Want dan heb ik mogelijk wel een probleempje...

[ Voor 23% gewijzigd door Mystic Spirit op 12-06-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

1: Die worden verkocht aan de hoogste bieder :P (geen idee dus)
2: Ik gebruik MyRoute App
3: Er was een stuk onverharde weg, niet zo heel spannend

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Snuffel schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:38:
1: Die worden verkocht aan de hoogste bieder :P (geen idee dus)
2: Ik gebruik MyRoute App
3: Er was een stuk onverharde weg, niet zo heel spannend
Verkopen aan de hoogste bieder is natuurlijk ook prima, als ik mag delen in de winst :P
Ik ga de MyRoute app even proberen _/-\o_
Onverhard is geen probleem, zolang ik niet de rijhoogte van een terreinwagen nodig heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ah joh, we trekken je er wel uit met zijn allen :P
Oh, indien je bodemplaat kapot raakt: we know nothing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@Mystic Spirit
  1. De gegevens worden uiteraard verwijderd na de toch. Ik heb ze puur nodig voor de app-groep (mocht we iemand kwijt raken onderweg bijv.) en bij vertrek om zeker te zijn dat we compleet zijn. Maar voor de juiste prijs... :+
  2. Als app kan je op Android o.a. Locus Map of OsmAnd gebruiken, maar er zijn meer apps die GPX-bestanden kunnen verwerken. Wat je gebruikt, ligt ook heel erg aan het doel.
    Locus is waanzinnig geavanceerd en krachtig, maar daardoor ook een draak om te gebruiken en eigenlijk niet geschikt voor route navigatie over de weg zoals een auto-navigatie app dat doet.

OsmAnd is meer een traditionele navigatie app met GPX-mogelijkheden. Die werkt wat beter als je een route wilt volgen, maar kan weer andere zaken niet.

Zelf gebruik ik voor de toertocht OsmAnd als navigatie.
  3. Er is een stukje onverhard van ongeveer 2 kilometer. Ik heb deze weg inmiddels een aantal keer al gereden en hij is altijd erg vlak (ik ken slechtere asfaltwegen). In park de Hoge Veluwe zijn geen drempels of obstakels die een probleem kunnen worden en op een incidentele drempel na, is de route vrij vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Thnx @deepbass909! Helder verhaal :)

OsmAnd was een goede tip. Ik had MyRoute en Locus al geprobeerd en daar werd ik niet erg vrolijk van OsmAnd lijkt de beste optie om GPX bestanden te importeren en ze ook nog redelijk eenvoudig te kunnen volgen.

Ik ben er klaar voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Hoeveel aanmeldingen heb je al @deepbass909 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Op dit moment 3 aanmeldingen:
  • cdoens
  • Snuffel
  • Mystic Spirit
Dus 4 equipes met mijzelf meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Hmm, dat is weinig nog...
Hopen dat meer mensen alsnog aanmelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

Wok

Dakloos...

Punt is dat mijn broer die dag jarig is en ik nog niet weet wat zijn plannen zijn... Normaal gesproken zijn ze rond die tijd altijd op vakantie, maar dit jaar valt de zomervakantie laat in hun regio, dus het kan maar zo zijn dat hij dit jaar zijn verjaardag wèl viert...

Even afwachten dus nog voor mij :)

/edit:
Vraagje: hoe wordt de route gereden? Rijden we over Apeldoorn -> Arnhem (met de klok mee) of juist andersom? Als we 'tegen de klok' in rijden, kan ik - mocht mijn broer zijn verjaardag dus wel gaan vieren - eventueel meerijden tot Apeldoorn en haak vanaf daar af om dan verder naar het noorden te rijden.

[ Voor 33% gewijzigd door Wok op 18-06-2018 12:05 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05 17:00
Mijn vaste bijrijder (vrouw) kan die dag niet, ik zal eens kijken of ik een vrijwilliger kan vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Warlock schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:56:
Mijn vaste bijrijder (vrouw) kan die dag niet, ik zal eens kijken of ik een vrijwilliger kan vinden :)
Ik kom ook alleen, dat moet toch geen problem zijn? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05 17:00
Daar heb je nog gelijk in ook! Ik schrijf me gewoon in :)

Edit: Done!

[ Voor 11% gewijzigd door Warlock op 20-06-2018 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik kom vooralsnog ook alleen dus ik zie daar ook geen probleem in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Ingeschreven 8)

Ook gewoon voor de hele tocht. Mijn broer viert zijn verjaardag dit jaar pas later, dus ik kan er gewoon bij zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Top, nu zijn we met 6 equipes, wat een mooi groepje begint te worden.

We rijden trouwens met de klok mee, is een stuk makkelijker qua afslagen (nu is bijna alles rechtsaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Even een kickje, nog 2 weekjes te gaan. Hopelijk houden we dit mooie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Met het weer zit het wel goed, geloof ik.
Echter moet ik mijzelf afmelden. We hebben vanuit het werk een sponsor-fietstocht op deze dag voor een collega die ongenezelijk ziek. Dit is allemaal last-minute maar ik wil dit toch voorrang geven op een cabriotocht.

PS. Voor de geïnteresseerde, het goede doel is om deze collega (32) te laten trouwen

[ Voor 3% gewijzigd door cdoens op 02-07-2018 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Goed doel en geheel begrijpelijk @cdoens

Qua weer ziet het er wat minder uit in de 14 daagse verwachting, maar die zijn over het algemeen niet erg accuraat, dus we wachten gewoon nog even af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40
Opgegeven :)
Je start namelijk (bijna) in m'n voortuin; pakt het pad langs onze schuur om via de vijver, zandbak en achtertuin weer voor uit te komen :+

En alvast aan het oefenen om de in de wilde veluwse natuur een kans op overleven na te streven :)

golfcabrio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Vandaag heb ik ter voorbereiding even een rondje Amerongseberg gereden op basis van een GPSies route in OSMand.
Dat was op zich goed te doen :)
Wel een paar keer "verkeerd" gereden wegens omleidingen... Dan moet je dus niet meer luisteren naar wat OSMand zegt, maar vooral kijken wat er op het scherm staat, anders laat hij je wat extra rondjes draaien tot je daadwerkelijk alle way points hebt geraakt. De enige manier om dat op te lossen is zelf de route elders weer op te pakken.

Ik ben wel blij dat ik deze ervaring even op heb gedaan voor volgende week. Mocht ik een afslag missen, dan vind ik jullie makkelijk weer terug :)

Hoe staat het trouwens met de aanmeldingen @deepbass909 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Het lijkt een beperkt groepje te worden:
  • deepbass909
  • cdoens
  • Snuffel
  • Mystic Spirit
  • Warlock
  • Wok
  • the noise
Om deze reden heb ik ook besloten om niet vooraf het geld te vragen voor het nationale park, we zijn met te weinig groepskorting te krijgen.

@Mystic Spirit Je route exact volgen gaat inderdaad niet, het is meer de wegen op de kaart volgen. Het is mij helaas nog nooit gelukt om een goede point-2-point navigatie te vinden die ook overweg kan met GPX-bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Inderdaad niet al te groot clubje. Die van mij staat nog eventjes op de brug, paar dagen terug knapte de koppelingskabel.. :(

Wat betreft je opmerking 'niet vooraf het geld' Wat is nu het plan dan; nog wel vooraf naar jouw overmaken of ook ter plekke regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ter plekke, we zijn met 6 auto's. Het is dan net zo makkelijk om even individueel af te rekenen aan de kassa van het park.

Nu is het inderdaad een klein clubje, ik had wel iets meer verwacht gezien de initiële interesse. Maar 6 auto's is ook al een leuk clubje. Komende week in ieder geval nog even de auto wassen en netjes maken, is dat ook gelijk voor de vakantie gedaan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zie net het topic pas. Net ook aangemeld.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Dan zitten we al op 7 auto's :) Dat begint op een redelijke stoet te lijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:32

Dark Angel

Corvette LS Power

Jammer heb dat weekend een Corvette weekend in Limburg anders had ik er graag bij geweest.
Hopelijk volgend jaar weer een kans.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@Gisae Leuk d:)b

De weersverwachting ziet er bijzonder goed uit voor zondag, verwachting is 28 graden. Dus tip, neem een petje en zonnebrand mee en voldoende water.

Één voordeel, een redelijk deel van de route gaat door bebost gebied, dus schaduwrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Het weer ziet er echt heel goed voor zondag *O* Dat wordt idd pet, zonnebril en zonnebrand mee 8)

Gelukkig rijden we niet op het warmste moment van de dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Helaas... ik heb de hut vol mensen die mij helpen met de verbouwing..
Zou graag mee willen maar ik moet helaas afhaken.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Is er de mogelijkheid dat ik als passagier bij iemand in kan stappen? Het wordt namelijk spannend of de benodigde onderdelen voor mijn CTI op tijd binnen gaan zijn :{ Bougiekabel kapot getrokken, nieuwe besteld bij Winparts op kenteken (sukkel dat ik ben |:( ), oh nee, ligt een andere motor in dus die kabels passen niet, retour gestuurd, storing bij PostNL dus de retourzending komt op zijn vroegst morgen pas aan bij Winparts...)

Als ik geluk heb, komen de juiste bougiekabels zaterdag binnen en kan ik gewoon met de eigen cabrio rijden, maar anders moet de CTI thuis blijven en zou ik toch wel graag als passagier bij iemand instappen (ik kom dan natuurlijk wel gewoon met eigen vervoer naar het verzamelpunt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Wok schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:53:
Is er de mogelijkheid dat ik als passagier bij iemand in kan stappen? Het wordt namelijk spannend of de benodigde onderdelen voor mijn CTI op tijd binnen gaan zijn :{ Bougiekabel kapot getrokken, nieuwe besteld bij Winparts op kenteken (sukkel dat ik ben |:( ), oh nee, ligt een andere motor in dus die kabels passen niet, retour gestuurd, storing bij PostNL dus de retourzending komt op zijn vroegst morgen pas aan bij Winparts...)

Als ik geluk heb, komen de juiste bougiekabels zaterdag binnen en kan ik gewoon met de eigen cabrio rijden, maar anders moet de CTI thuis blijven en zou ik toch wel graag als passagier bij iemand instappen (ik kom dan natuurlijk wel gewoon met eigen vervoer naar het verzamelpunt)
Geen idee waar je woont Wok, maar ik heb 1 plaatsje naast mij over in ze Z4 :) Als je zelf naar het verzamelpunt kan past het sowieso.

Jammer @Snuffel... wat is er gebeurd, met "zeker een dagje vrij maken"? ;)
Snuffel schreef op maandag 11 juni 2018 @ 07:36:

[ Voor 18% gewijzigd door Mystic Spirit op 11-07-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@Wok Dat is balen... Hopelijk lukt het nog op tijd.

Mijn cabrio staat er inmiddels klaar voor, vanmiddag nog even gewassen en net in de wax gezet:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/924/28498185447_4d9123407f_b.jpgIMG_20180712_172003 by Chris Hogevonder, on Flickr

Nu alleen nog even de grilletjes in orde maken (het chroom ziet er niet meer uit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

@deepbass909 @Mystic Spirit Het lijkt erop dat de juiste bougiekabels er op tijd gaan zijn en dat ik dus gewoon met de CTI aan kan sluiten :) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@Wok Jeej, na jaren al je verhalen over de 205-jes wil ik er nu eindelijk ook weleens één zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

deepbass909 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 23:24:
@Wok Jeej, na jaren al je verhalen over de 205-jes wil ik er nu eindelijk ook weleens één zien.
Moet je morgenmiddag even naar Eindhoven komen... Dan heb ik ze alledrie (nummer 12, 13 en 14) voor de deur staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Dat ging helaas niet lukken...

Vanwege de verwachtte hitte zondag wil ik wel iedereen vragen om rond 10.00u te verzamelen, zodat we zo snel mogelijk kunnen vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Wok schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:04:
@deepbass909 @Mystic Spirit Het lijkt erop dat de juiste bougiekabels er op tijd gaan zijn en dat ik dus gewoon met de CTI aan kan sluiten :) 8)
Zo, dat was nog ff spannend.... Bougiekabels waren op tijd binnen, dus vanmiddag even gemonteerd. Appeltje eitje... Even starten...

Contact aan... hmm...... het laadstroomlampje brandt niet... Nee hè? Niet dat gezeik weer :( Als het laadstroomlamphje bij contact niet brandt, betekent dat dat de dynamo bij draaiende motor niks gaat doen 8)7 Kon dus mooi weer het halve luchtinlaattraject demonteren om een stekkerverbinding te fixen... Gelukkig gelukt en we hebben weer laadstroom oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Spannend momentje @Wok :) de grote vraag blijft natuurlijk, gaat hij ook rijden?

@deepbass909 10:00 uur verzameld zijn is voor mij geen probleem. Misschien wel handig om de app groep te starten en dat daar even te melden? Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen even actief is op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
App-groep is gestart.

@Wok Gelukkig zijn 205-jes heel betrouwbaar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the noise
Fijne dag gehad vandaag! Leuke samenstelling van deelnemers in personen en auto's. De route zelf is mooi en afwisselend. Onderstaand enkele foto's om een beeld te krijgen van de dag :)
cabrio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vNstSbDfoL0wbIlPnDLHTYdF/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Mooie rit gehad, heren (en dames?)?
Ik vind het jammer dat ik heb moeten afzeggen, maar ik heb de tijd goed besteed.
Was dit het enige stof-stuk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
cdoens schreef op zondag 15 juli 2018 @ 23:22:
Mooie rit gehad, heren (en dames?)?
Ik vind het jammer dat ik heb moeten afzeggen, maar ik heb de tijd goed besteed.
Was dit het enige stof-stuk? ;)
Ja, verder veel B wegen en bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

the noise schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:10:
Fijne dag gehad vandaag! Leuke samenstelling van deelnemers in personen en auto's. De route zelf is mooi en afwisselend. Onderstaand enkele foto's om een beeld te krijgen van de dag :)
[afbeelding]

[afbeelding]
Goede foto's noise. Vooral de tweede!

Iedereen bedankt voor de leuke roadtrip! Ik houd me aanbevolen voor een volgende keer 8)

Zelf heb ik geen foto's gemaakt, dus mocht er iemand nog een paar foto's hebben, dan lijkt me dat leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the noise
Dank je.
Nog wat meer geprobeerd, met nog steeds die rode burgerbak in de spiegel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pSWBxY5CEXXYm1QmkY4xj554/full.jpg

En hier een check van een 205

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kD8V5ltVqN5xWKtwtuYaea1X/full.jpg
Pagina: 1