• Dropj
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 02-02 19:35
Ik heb de Dell U3421WE aangeschaft. Met name omdat ik het als docking kan gebruiken in combinatie met een r45j port. Het is belangrijk dat ik vast internet heb en het is wel handig dat het via de monitor kan. Nou zit ik toch te kijken naar een goedkoper model want het is toch een behoorlijk prijzige monitor.

Is het mogelijk om een r45 naar USB adapter te kopen en deze aan te sluiten op een monitor zodat ik op die manier vast internet heb? Ik wil het liever niet rechtstreeks in mijn laptop steken. Mocht dat mogelijk zijn, dan zijn mijn opties een stuk uitgebreider.

• geronimo789
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 30-08 14:58
Dropj schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:08:
Ik heb de Dell U3421WE aangeschaft. Met name omdat ik het als docking kan gebruiken in combinatie met een r45j port. Het is belangrijk dat ik vast internet heb en het is wel handig dat het via de monitor kan. Nou zit ik toch te kijken naar een goedkoper model want het is toch een behoorlijk prijzige monitor.

Is het mogelijk om een r45 naar USB adapter te kopen en deze aan te sluiten op een monitor zodat ik op die manier vast internet heb? Ik wil het liever niet rechtstreeks in mijn laptop steken. Mocht dat mogelijk zijn, dan zijn mijn opties een stuk uitgebreider.
Jazeker hoor. Dat is dan gewoon een USB netwerk kaart. Wel even opletten met wat je verwacht uit een netwerkkaart, dat is namelijk niet altijd even goed spul die dingen op USB. Als het gaat over 'wifi bereik niet genoeg, dus kabeltje nodig voor internet en spotify' zal je allicht geen problemen hebben. Als je veel online FPS speelt zal je moeten nagaan of er niet teveel extra latency is (maar lijkt met sterk), of als je permanent zware transfers doet naar/van een NAS (backups, ...) moet je toch wel opletten ivm met transfer speeds.

Aandachtspunten:
- Is de ingebouwde USB hub in het scherm USB2.0 of 3.0 is (via USB 2.0 kan je in theorie maximum 480mbit halen, trek daar maar een beetje af voor de praktijk).
- Hoeveel stroom heeft de netwerkkaart nodig, en is de USB hub in het scherm powered of niet ?
- Ga je nog andere devices aan de hub hangen ?

Als je een laptop hebt met thunderbolt, een simpel docking station met HDMI/VGA, USB, ethernet kan je ook voor niet al te veel geld oppikken. Scheelt ook alweer een kabel in je laptop, want met hub in het scherm zal je dus in je laptop moeten plaatsen:
- stroom
- USB
- displayport/HDMI/....

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
wackidth schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:51:
Geboortenieuws!! IIyama heeft een baby gekregen. 😂
21:9 8.8" schermpje met Aida64 sensorpanel.

Gewoon aangesloten via HDMI en fungeert als tweede display.
Ook handig met Simhubdash...
Moet alleen nog ff andere kabels aansluiten met haakse bocht.

[Afbeelding]
Ik heb hem er nu ook opzitten, ik kwam nog op het Aida64 forum iemand tegen die wel een mooie manier had om het scherm te mounten, dus dat idee heb ik ook maar gejat:

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 04-12 18:07
Mijn Dell U4919DW is helaas defect geraakt.
Ik wil deze gaan vervangen.

Ik gebruik mijn scherm voor productiviteit (niet gaming).
Het lijkt mij dat een scherm met meer verticale ruimte daarom meerwaarde lijkt te hebben. Bv. pricewatch: Dell UltraSharp U3818DW Zwart

Dit scherm heeft een beeldscherm-verhouding van 12:5 i.p.v 32:9

Ik merk op mijn surface-laptop 3 dat de extra verticale ruimte erg prettig werkt t.o.v. een 16:9-scherm.
Is het voor productiviteit niet beter om voor 12:5 scherm te kiezen als het scherm in de breedte al voldoende is?

• stefaan1o
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 21:34
Ter info, de nieuwe versie van Dell U3818DW komt er aan (U3821DW)
https://pcmonitors.info/d...-inch-60hz-ips-ultrawide/

Zelf vond ik hoogte ook belangrijk. ( ik werkte vroeger met 1 24" Horizontaal en Verticaal scherm ).

• pitchdown
stefaan1o schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:35:
Ter info, de nieuwe versie van Dell U3818DW komt er aan (U3821DW)
https://pcmonitors.info/d...-inch-60hz-ips-ultrawide/

Zelf vond ik hoogte ook belangrijk. ( ik werkte vroeger met 1 24" Horizontaal en Verticaal scherm ).
Bedankt voor de tip.
Ik zie weinig verschillen?

Klopt mijn redenering m.b.t. de hoogte bij dit "12:5"-scherm t.o.v. een 16:9 of 21:9 ?

• hayor
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:04
Ik heb zojuist mijn 346P1CRH ontvangen.

Wel erg fel, kreeg hoofdpijn van het wit. Uiteindelijk op 0 brightness gezet. Verder bevalt het mij goed.

Enige waar ik nu tegen aan loop is de power delivery over usb-c. De monitor zou 90w moeten kunnen leveren met de kabel die geleverd bij de monitor gaf mijn laptop aan 60W AC adapter, en heb net https://www.amazon.nl/gp/product/B01AS8U9KE/ binnen, alleen nu geeft het 65W aan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Update: probleem zit in mijn XPS 15, non Dell usbc chargers kunnen blijkbaar max 65w laden

[Voor 7% gewijzigd door hayor op 26-01-2021 21:00]

• Pauwl
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 05-12 01:06
Ik zit zelf ook te kijken naar een ultrawide.

Momenteel draai ik op 2 x dell 2311u 23 inch 1080p. Ik zit te twijfelen tussen 34 en 38 inch. Ik wil makkelijk kunnen switchen tussen mijn workstation (die ik ook nog moet upgraden) en mijn werklaptop. Momenteel heb ik mijn desktop aangesloten op 2x dvi, en mijn werklaptop op vga ;(
Als ik mijn laptop aansluit dan gebruik ik dus maar 1 van mijn schermen.

Uiteindelijk krijg ik wel weer een nieuwe laptop met waarschijnlijk usb-c, dus het zou een plus zijn als dat erop zit. Tot die tijd zou ik kunnen wisselen tussen hdmi en displayport. Daarnaast wil ik ook 1 keyboard/muis set dus zit er ook aan te denken om een draadloze set aan te schaffen om daarmee ook makkelijk te kunnen switchen. Er zijn vrijwel geen monitoren met 2 x upstream usb. Dus tot ik usb-c gebruik zou dat ook weer schipperen zijn met usb tobo/muis. Momenteel gebruik ik heb scherm/heyboard/muis op mijn laptop maar fijn is anders.

Monitoren die meer op de zakelijk markt zijn gericht met geïntegreerd kvm zijn vaak dell/eizo schermen met goede kleurweergave maar 60 hz en vaak wat trager zonder nieuwe "game features".

Enige die nog redelijk in de buurt komt qua specs is de LG 38WN95C, maar is dan gelijk weer 1500 euro.

Zijn er tweakers met ongeveer dezelfde eisen geweest en wat hebben jullie uiteindelijk gekozen?

• ebk71
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 00:56
Pauwl schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:18:

Momenteel draai ik op 2 x dell 2311u 23 inch 1080p. Ik zit te twijfelen tussen 34 en 38 inch. Ik wil makkelijk kunnen switchen tussen mijn workstation (die ik ook nog moet upgraden) en mijn werklaptop. Momenteel heb ik mijn desktop aangesloten op 2x dvi, en mijn werklaptop op vga ;(

Uiteindelijk krijg ik wel weer een nieuwe laptop met waarschijnlijk usb-c, dus het zou een plus zijn als dat erop zit. Tot die tijd zou ik kunnen wisselen tussen hdmi en displayport. Daarnaast wil ik ook 1 keyboard/muis set dus zit er ook aan te denken om een draadloze set aan te schaffen om daarmee ook makkelijk te kunnen switchen. Er zijn vrijwel geen monitoren met 2 x upstream usb. Dus tot ik usb-c gebruik zou dat ook weer schipperen zijn met usb tobo/muis. Momenteel gebruik ik heb scherm/heyboard/muis op mijn laptop maar fijn is anders.

Monitoren die meer op de zakelijk markt zijn gericht met geïntegreerd kvm zijn vaak dell/eizo schermen met goede kleurweergave maar 60 hz en vaak wat trager zonder nieuwe "game features".

Enige die nog redelijk in de buurt komt qua specs is de LG 38WN95C, maar is dan gelijk weer 1500 euro.

Zijn er tweakers met ongeveer dezelfde eisen geweest en wat hebben jullie uiteindelijk gekozen?
Funny, ik zit nu ook op 2xU2311 :) Ik neem die 60 hz maar voor lief en ga voor de dell p3421W ook vanwege de KVM optie. De U is meteen 200 duurder. Ik game zelden op pc. Ik hou nu de prijs in de gaten of die nog een klein beetje gaat zakken. Daar lijkt het wel op.

• Pauwl
Mja, de prijzen gaan nu alle kanten op van allerlei hardware.
Ik weet het ook nog niet zeker, ik speel nu eigenlijk alleen oude games (starcraft, company of heroes) daar zit niet echt snelle actie in. Maargoed ik wil de mogelijkheid wel open houden om later ook snellere games te kunnen spelen. Alleen tja voor welke prijs.

• hayor
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:04

Ik heb toevallig wel een laptop met usb-c, maar verder wel zelfde keuze. Ik werd gek dat ik naar mijn laptop moest RDP'en om mijn 2 24" die alleen VGA en DVI had, te kunnen gebruiken.

Deze keuze viel op:
pricewatch: Philips Brilliance 346P1CRH/00 Zwart omdat deze ook nog een webcam erin had.
pricewatch: Philips B-line 346B1C Zwart

Beide hebben 100hz, adaptive sync en kvm ingebouwd.

Enige probleem is levertijd

Edit:
Je zou ook nog zoiets als:
pricewatch: Logitech M720 Triathlon
kunnen nemen, geen idee of er toetsenborden zijn met zelfde functionaliteit. Maar deze kan op switchen met 3 verschillende connecties door middel van een knop

[Voor 7% gewijzigd door hayor op 27-01-2021 15:10]

• noodel1988
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:51
ebk71 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:30:
[...]

Funny, ik zit nu ook op 2xU2311 :) Ik neem die 60 hz maar voor lief en ga voor de dell p3421W ook vanwege de KVM optie. De U is meteen 200 duurder. Ik game zelden op pc. Ik hou nu de prijs in de gaten of die nog een klein beetje gaat zakken. Daar lijkt het wel op.
Lijkt erop dat de U alleen KVM heeft?
https://www.dell.com/nl-n...are?ocs=210-axql,210-axrd

Trakt | Last.fm | discogs

• Señor Sjon
  • Laatst online: 23:39

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Zie hier mijn bericht uit: Het grote IIyama GB3466WQSU-B1 topic
Señor Sjon schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:52:
[...]

Je kan heel makkelijk switchen tussen DP1 en 2 (joystick naar achteren is scherminput kiezen als sneltoets), waardoor ik PBP eigenlijk niet gebruik. Ik heb mijn speakers op het scherm aangesloten, dus hij gebruikt voor audio de dan actieve input. Niet helemaal KVM, maar de audio is wel makkelijk zo.
Alleen keyboard muis dus niet. Zou op te lossen zijn met een BT toetsenbord die makkelijk kan wisselen. Dan zou je alleen 2 muizen op standby moeten hebben of bv de Logitech MX Master 3 die tussen 3 verbindingen kan kiezen via een switchknop op de onderzijde.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• DiscoNootje
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 22:54
Alienware AW3821DW is nu te koop bij bol.com voor 1299 voor SELECT Members. Mocht iemand interesse hebben.

• ebk71
Ik zie het staan, maar in de manual wordt toch echt kvm beschreven en ik heb het gezien in een video op yt. Softwarematig kan je het ook gebruiken maar dat is misschien geen echte kvm implementatie?

• noodel1988
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:51
ebk71 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:36:
[...]

Ik zie het staan, maar in de manual wordt toch echt kvm beschreven en ik heb het gezien in een video op yt. Softwarematig kan je het ook gebruiken maar dat is misschien geen echte kvm implementatie?
Er missen ook gewoon aansluitingen in vergelijking met de U, maar goed.

[Voor 2% gewijzigd door noodel1988 op 27-01-2021 14:28. Reden: Afkorting uitgeschreven]

Trakt | Last.fm | discogs

• Pauwl
Als ik muis/tobo vervang voor draadloos heb ik ook niet echt kvm nodig in een monitor.
usb-c zou ik dan alleen gebruiken voor geïntegreerd displayport en power, hoewel dat ook niet een keihard eis is.

Punt is wel als ik dan bv displayport gebruik op een laptop heb ik voor mijn eigen pc alleen nog hdmi inputs over. Zeker met hdmi < 2.0 kun je op hogere resoluties hoger dan 60hz ook wel vergeten. Maar misschien zou ik ook hdmi > display port kunnen gebuiken op mijn laptop. Hoe dan ook blijft dat wel een beetje behelpen. Mooiste zou natuurlijk 2 x displayport in op de monitor zijn...

Hoe is jullie ervaring met 60hz vs 120/144hz op nieuwere schermen? Met office/gamewerk? Je betaalt namelijk wel een hoge prijs als je veel aansluitingen wilt EN >60hz

• AARSMAAD
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 15-10 21:52
*knip* aub niet crossposten.

[Voor 93% gewijzigd door br00ky op 28-01-2021 15:09]

• wackidth
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 28-11 18:56
miicker schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:18:
[...]

Ik heb hem er nu ook opzitten, ik kwam nog op het Aida64 forum iemand tegen die wel een mooie manier had om het scherm te mounten, dus dat idee heb ik ook maar gejat:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Top man, ziet er heel goed uit!!!!

Schiet me nu te binnen dat ik jou nog een template zou sturen. Sorry....langs mij heen geschoten.
Maar ook die heb je gevonden en een beetje naar jou smaak aangepast.

.

• Dionamuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 30-11 10:33
Oscar Whiskey schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:15:
Mijn AW3821DW is inmiddels retour. Ik probeer het nog één keer met een nieuwe AW3821DW. Ik heb inmiddels 4 exemplaren van een 38" UW in bezit gehad die allemaal dezelfde mankementen vertonen: slechte wit/grijs uniformiteit en vignetting. De ene wat meer dan de andere, maar er is er geen één bij geweest waar je van kunt zeggen dat het een prima paneel is.

Als die 5e ook weer hetzelfde vertoont kap ik met 38" UW en zal ik naar 32" of 42" 4K moeten.

Ik wil graag een IPS vanwege de kleurweergave maar als een VA een betere uniformiteit biedt dan ga ik daar voor.
Ik ga waarschijnlijk ook een AW3821DW bestellen, maar hier word ik niet heel enthousiast van...
Is terugsturen eenvoudig en gratis?
Op de site van Dell staat dat de terugzendingskosten voor eigen rekening zijn, tenzij anders aangegeven. Ik hoop natuurlijk dat ik geluk heb en meteen een fatsoenlijk exemplaar, maar heb geen zin om (misschien zelfs meerdere keren) kosten voor retour zenden te betale.
SIMEUKER schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:56:
Heb een tijdje terug de aw3420dw gekocht via website Dell zelf en ben er na een dikke maand enorm blij mee. Heb een spyderx pro gekocht om te calibreren en dat lijkt wel de beste koop ooit te zijn. Niet via hun eigen software maar via een open-source software erg accurate en prachtige kleuren tevoorschijn getoverd. Ik kan het alleen maar aanraden. Ook nog een tip is een offerte vragen via Dell zelf (ik heb gekocht voor 840)
Ik heb vaker gelezen dat je een offerte kunt vragen en daardoor een lagere prijs kunt krijgen. Maar hoe gaat dat in zijn werk?

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | Palit GTX1070 Super JetStream | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | AOC U3477PQU | Win 10 Pro

• Oscar Whiskey
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 15-11 15:14
Dionamuh schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 02:35:
[...]

Ik ga waarschijnlijk ook een AW3821DW bestellen, maar hier word ik niet heel enthousiast van...
Op de site van Dell staat dat de terugzendingskosten voor eigen rekening zijn, tenzij anders aangegeven. Ik hoop natuurlijk dat ik geluk heb en meteen een fatsoenlijk exemplaar, maar heb geen zin om (misschien zelfs meerdere keren) kosten voor retour zenden te betale.

[...]

Ik heb vaker gelezen dat je een offerte kunt vragen en daardoor een lagere prijs kunt krijgen. Maar hoe gaat dat in zijn werk?
Mijn ervaring met Dell CS is uitermate positief. Nog nooit een betere CS meegaakt bij concurrenten. Ik heb mijn eerste exemplaar teruggestuurd. Daarvoor heb ik op dag 14 na levering met CS gebeld en uitgelegd dat ik kleuruniformiteitsissues had met de vraag of ik hem moest retourneren wegens een technisch defect. De CS medewerker kwam direct met de reactie dat zoiets als kleuruniformiteit subjectief is en ik het risico loop dat een kwaliteitstechnicus bij het beoordelen van de retourzending kan gaan zeggen dat het wel meevalt, dat het niet buiten de specs valt, enz. Ik zou dan weken lang zonder monitor zitten en uiteindelijk wellicht nog steeds de oude terug krijgen.

In plaats daarvan adviseerde hij hem retour te sturen onder het herroepingsrecht. (An sich interessant dat Dell zelf dit adviseert.) Op de site staat inderdaad dat retourkosten bij herroepingsrecht voor de consument zijn echter gaf de CS medewerker aan dat dit niet correct is en een fout op de website. Hij zou dit doorgeven aan marketing maar aangezien het er nog steeds staat is daar blijkbaar niets gebeurd. Hij heeft meteen de retourzending aangemaakt en het UPS retourlabel had ik tijdens ons gesprek al in de mail.

[Voor 6% gewijzigd door Oscar Whiskey op 29-01-2021 09:26]

• SIMEUKER
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 30-10 10:37
Dionamuh schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 02:35:
[...]

[...]

Contact gegevens gevonden van manager in store en mail gestuurd.

Succes!

• Intruder
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21:57
Ik begin me ondertussen wel een beetje te frustreren aan alle levertijden. Op 28 oktober heb ik bij azerty een LG 38WN95C besteld.

Ondertussen heeft hij al drie keer (gisteren nog) op de website gestaan met een 2-5 werkdagen levertijd en als zijnde op voorraad bij de leverancier. Maar ik heb nog steeds geen scherm.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Oscar Whiskey
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 15-11 15:14
Intruder schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:13:
Ik begin me ondertussen wel een beetje te frustreren aan alle levertijden. Op 28 oktober heb ik bij azerty een LG 38WN95C besteld.

Ondertussen heeft hij al drie keer (gisteren nog) op de website gestaan met een 2-5 werkdagen levertijd en als zijnde op voorraad bij de leverancier. Maar ik heb nog steeds geen scherm.
Probeer voor de gein eens een high-end videokaart te kopen. ;)

• Intruder
Oscar Whiskey schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:36:
[...]
Probeer voor de gein eens een high-end videokaart te kopen. ;)
Mijn 3080 had ik met één week, gewoon fora goed in de gaten houden en op de hoogte zijn van alle wachtlijsten.

Alle hardware die ik afgelopen maanden heb gekocht, maar net het ene stukje hardware die het echt aan het begeven is moet ik het langste op wachten.

Ik snap wel dat dit voor veel mensen het ultieme scherm is en hij daarom overal uitverkocht is, maar 3 maand had ik bij bestellen niet verwacht, 1 a 2 wel

• Pauwl
Je kan ook kijken naar de Alienware aw3821dw. Die heeft soortgelijke specs (alleen geen usb-c) en wel goed verkrijgbaar zo te zien.

• Intruder
Pauwl schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:49:
Je kan ook kijken naar de Alienware aw3821dw. Die heeft soortgelijke specs (alleen geen usb-c) en wel goed verkrijgbaar zo te zien.
Klopt, heb ik overwogen. Echter moet ik dan voor een, voor mij minder perfect scherm, 200 euro bijleggen.

Die lg heeft speakers, niet geweldig, maar wel nuttig en thunderbolt. Ben van plan om hem ook veel voor fotobewerking te gebruiken in combinatie met mijn macbook. Dit is voor mij momenteel het enige scherm die echt alles kan, die alienware is erg gaaf, maar net niet perfect.

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 05-12 15:51
Op dit moment heb ik een 43" Philips (BDM4037U) en een 40" Philips BDM4065 en hoewel de schermruimte helemaal prima is, neemt het toch ook best veel ruimte in beslag :)

Ik heb de primaire monitor op een Ergotron HX Wall Mount staan en de 40" op een normale voet. Nu wil ik eigenlijk overstappen naar 2x een Dell P3421W. Deze wil ik dan eigenlijk boven elkaar zetten op de Ergotron (qua gewicht moet het kunnen) alleen zoek ik een adapter waarbij ik 2 van dat soort monitoren aan 1 arm kan bevestigen, iemand daar toevallig ervaring mee?

Bij een enkele breedbeeld ga ik wel mijn hoogte missen dus dit leek mij wel een goede manier om dat te compenseren.

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 02:19
Zit zelf erg te twijfelen of ik van mijn 2x 27" 4K monitoren kan switchen naar 1x 38". Ik wil op dit moment switchen van setup en zat te kijken naar de AW3821DW van Dell. Op dit moment 1299,- bij Bol.com met SELECT en zelfs 1213,- via Dell met een studentenkorting.

Iemand ervaring met de switch van een dual-screen setup naar een ultrawide?

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:55

Catch22

Oval chainring fetisjist

Ik denk meer dan de helft van de uw gebruikers

• Idanue
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 18:49
miicker schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:18:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
En bedankt maar weer, nu wil ik ook zo'n screen. }:|

• pitchdown
Ik heb tot op heden altijd op een 49 inch wide screen monitor gewerkt voor productiviteit.

Nu zijn er ook 4k schermen met 16:9 verhouding van 43 / 49 Inch.
Deze schermen zou je ook makkelijk in 4 schermen kunnen verdelen t.b.v. productiviteit.
Volgens mij het grootste verschil dat je bij dit soort schermen 2x2 vensters boven elkaar plaatst i.p.v. 4 naast elkaar.

Klopt dit? En is er iemand die dit gebruikt?
Hoe bevalt dit in de praktijk t.o.v. een wide-screen monitor?

• pitchdown
Iemand?
pitchdown schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:03:
Ik heb tot op heden altijd op een 49 inch wide screen monitor gewerkt voor productiviteit.

Nu zijn er ook 4k schermen met 16:9 verhouding van 43 / 49 Inch.
Deze schermen zou je ook makkelijk in 4 schermen kunnen verdelen t.b.v. productiviteit.
Volgens mij het grootste verschil dat je bij dit soort schermen 2x2 vensters boven elkaar plaatst i.p.v. 4 naast elkaar.

Klopt dit? En is er iemand die dit gebruikt?
Hoe bevalt dit in de praktijk t.o.v. een wide-screen monitor?

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

Op de zaak is dit geprobeerd en beide mensen die het probeerden hebben het afgeschoten omdat die hoogte niet handig is (voor hun). Die werken nu met ultrawide.

• mprkooij
mprkooij schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:16:
Zit zelf erg te twijfelen of ik van mijn 2x 27" 4K monitoren kan switchen naar 1x 38". Ik wil op dit moment switchen van setup en zat te kijken naar de AW3821DW van Dell. Op dit moment 1299,- bij Bol.com met SELECT en zelfs 1213,- via Dell met een studentenkorting.

Iemand ervaring met de switch van een dual-screen setup naar een ultrawide?
Gekozen om voor de AW3821DW te gaan van Alienware. Ik heb contact opgenomen met Dell Nederland via de Live Chat functie van hun en ben samen met hun op een bedrag uitgekomen van 1119,- Erg mooie prijs lijkt me.

• Pauwl
Nou inderdaad. Hoe kwam je bij een nederlandse chat uit? Want de laatste keer dat ik via de monitor pagina een chat opende kwam ik bij een engelstalige meneer uit die geen cent korting kon geven :')
Blijkbaar zit er dus wel nog wat rek in de prijs...

• mprkooij
Pauwl schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:27:
Nou inderdaad. Hoe kwam je bij een nederlandse chat uit? Want de laatste keer dat ik via de monitor pagina een chat opende kwam ik bij een engelstalige meneer uit die geen cent korting kon geven :')
Blijkbaar zit er dus wel nog wat rek in de prijs...
Ik heb contact opgenomen met Dell via de chat functie. In contact gekomen met een Engels sprekende meneer. Wilde geen korting geven omdat de studentenkorting zogenaamd de laagst mogelijke prijs was die ze konden hanteren (1213,81). Daarna opnieuw een chat geopend en ook daar geen korting. Bij de derde keer wel gelukt. Kortom voor 1119,- aangeschaft. Echt een prima prijs als je het mij vraagt.

Blijf het even proberen zou ik zeggen, je krijgt dan een offerte in elkaar gezet door een Dell Accountmanager. Je hebt dan 3 dagen de tijd om te betalen.

• ebk71
mprkooij schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:46:
[...]

Ik heb contact opgenomen met Dell via de chat functie. In contact gekomen met een Engels sprekende meneer. Wilde geen korting geven omdat de studentenkorting zogenaamd de laagst mogelijke prijs was die ze konden hanteren (1213,81). Daarna opnieuw een chat geopend en ook daar geen korting. Bij de derde keer wel gelukt. Kortom voor 1119,- aangeschaft. Echt een prima prijs als je het mij vraagt.

Blijf het even proberen zou ik zeggen, je krijgt dan een offerte in elkaar gezet door een Dell Accountmanager. Je hebt dan 3 dagen de tijd om te betalen.
Hier ook voor een 2e keer contact gezocht. Voor een P3421W kreeg voorstel van 584. Ik probeerde nog lager en toen dat niet lukte gaf ik aan toch lager te kunnen bestellen in Duitsland maar liever direct bij hen bestelde, daar gingen ze in mee: 574,-

• Pauwl
Nou toch gelukt, met ongeveer 125 euro extra korting ;)
Het is ook de aw3821dw geworden. Was eerst aan het kijken naar de LG 38 inch maar die kwam toch duurder uit en is slecht leverbaar.
De 3 jaar garantie ipv 2 is ook mooi meegenomen.

• Aljosja84
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 06-05 15:33
Pauwl schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:28:
Nou toch gelukt, met ongeveer 125 euro extra korting ;)
Het is ook de aw3821dw geworden. Was eerst aan het kijken naar de LG 38 inch maar die kwam toch duurder uit en is slecht leverbaar.
De 3 jaar garantie ipv 2 is ook mooi meegenomen.
Nice! Ik heb dezelfde monitor op het oog en twijfelde ook tussen de LG38. Wat heb je precies gezegd tegen de Dell chatpersoon? Wist niet eens dat dit soort 'hacks' mogelijk was!

• Pauwl
Nouja hack. Ik heb gezegd dat ik een bepaald budget had, en of ze binnen dat budget een aanbieding konden doen :)
Ik heb verder geen student korting oid maar ik kwam rond de 1300 euro uit ipv 1427 waar hij nu voor staat.
De eerste keer dat ik het probeerde konden (of wilden) ze niets aan de prijs doen. Ik had nu blijkbaar een andere verkoopmedewerker te pakken :P

• Trissie111
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 01:17
Aljosja84 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:46:
[...]

Nice! Ik heb dezelfde monitor op het oog en twijfelde ook tussen de LG38. Wat heb je precies gezegd tegen de Dell chatpersoon? Wist niet eens dat dit soort 'hacks' mogelijk was!
Ik ben ook overstag en wilde ook het liefst via DELL zelf kopen. Dus heb ze ook zojuist via de chat benaderd. Ik gaf gewoon aan dat ik dat de laatste tijd online betere aanbiedingen heb gezien dan op hun eigen website en of zij mij een betere aanbieding konden doen dan nu op hun website was vermeld. Uiteindelijk iets van 140 euro korting gekregen. Dus ben meer dan tevreden!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:48

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik kwam deze vandaag tegen, ik wist niet precies waar dit te posten maar erg informatief en goed om te zien dat HardwareUnboxed hun monitor reviews nog verder verbeterd.

Battle.net tag

• Intruder
Zo, even mijn frustraties van me af schrijven :+

28 oktober een 38WN95C scherm aangeschaft bij Azerty, sindsdien is het scherm al 5 keer op voorraad geweest bij de leverancier. Elke keer geven ze aan dat er een foutje was bij de leverancier waardoor hij op voorraad kwam in hun systeem.

Nu kwam vandaag de aap uit de mouw. Op moment van aanschaf was het scherm 1200 euro. Daarna is hij vrij had gestegen met een piek van 1750 euro afgelopen week. De voorraad van de leverancier was zeker wel correct, maar Azerty weigert om in te kopen vanwege de hogere prijs. Dit hebben ze me bevestig op de mail.

Nu zit ik met het probleem dat ik hem ivm thuiswerken van de zaak krijg en ik een maximum prijs heb gekregen van mijn werkgever. Daar ging deze voor 1200 eigenlijk al iets over heen.

Ondertussen heb ik een oude u2711 die sommige dagen perfect werkt, maar de helft van de dagen om het uur opnieuw opgestart moet worden vanwege groene strepen 7(8)7

Zwaar frustrerend aangezien het mij opvalt dat elke keer als de leverancier voorraad heeft, de prijs de lucht in gaat bij Azerty tot ongeveer 1500 euro. Op deze manier gaat het nog wel even duren, bied hem dan niet aan zou ik zeggen..

• GerGio
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:24
Intruder schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:00:
Zo, even mijn frustraties van me af schrijven :+

28 oktober een 38WN95C scherm aangeschaft bij Azerty, sindsdien is het scherm al 5 keer op voorraad geweest bij de leverancier. Elke keer geven ze aan dat er een foutje was bij de leverancier waardoor hij op voorraad kwam in hun systeem.

Nu kwam vandaag de aap uit de mouw. Op moment van aanschaf was het scherm 1200 euro. Daarna is hij vrij had gestegen met een piek van 1750 euro afgelopen week. De voorraad van de leverancier was zeker wel correct, maar Azerty weigert om in te kopen vanwege de hogere prijs. Dit hebben ze me bevestig op de mail.

Nu zit ik met het probleem dat ik hem ivm thuiswerken van de zaak krijg en ik een maximum prijs heb gekregen van mijn werkgever. Daar ging deze voor 1200 eigenlijk al iets overeen.

Ondertussen heb ik een oude u2711 die sommige dagen perfect werkt, maar de helft van de dagen om het uur opnieuw opgestart moet worden vanwege groene strepen 7(8)7

Zwaar frustrerend aangezien het mij opvalt dat elke keer als de leverancier voorraad heeft, de prijs de lucht in gaat bij Azerty tot ongeveer 1500 euro. Op deze manier gaat het nog wel even duren, bied hem dan niet aan zou ik zeggen..
Lijkt me onwijs vervelend, maar ik vraag me toch wat af. Is er een reden dat je specifiek dat scherm wilt hebben of is er nog een mogelijkheid dat je iets anders neemt?

Nickname KasPlantje.

• Intruder
GerGio schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:22:
[...]

Lijkt me onwijs vervelend, maar ik vraag me toch wat af. Is er een reden dat je specifiek dat scherm wilt hebben of is er nog een mogelijkheid dat je iets anders neemt?
Hobbymatig fotografeer ik graag, met mijn macbook en game ik graag.
Vandaar zoek ik een thunderbolt compatible scherm, met 144 hz en goede kleuren. Eigenlijk voldoet maar 1 scherm ja.

Probleem is dat ik hem voor 1250 heb gekocht. Ik heb nagedacht om concessies te doen en een alienware 3821dw aan te schaffen. Op het moment dat ik het wachten echt zat was, was deze 1450 euro en de LG 1600. Dat zou dus betekenen dat ik voor een (voor mij) minder scherm ineens 200 euro bij moest betalen. Voelt erg krom.

Momenteel is de alienware 1250 euro, dat zou betekenen dat ik die zonder bijbetaling zou kunnen krijgen. Maar dan mis ik speakers en thunderbolt. Ik wacht nog even de van Azerty af, ik heb zojuist een B2B accountmanager gesproken (voorheen alleen maar de verkoopafdeling te pakken kunnen krijgen) en ik denk dat nu iets voortgang in het hele verhaal komt. Volgens mij schrok hij ook van de reactie die ik heb gehad van hun verkoopafdeling.

• GerGio
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:24
Intruder schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:31:
[...]

Hobbymatig fotografeer ik graag, met mijn macbook en game ik graag.
Vandaar zoek ik een thunderbolt compatible scherm, met 144 hz en goede kleuren. Eigenlijk voldoet maar 1 scherm ja.

Probleem is dat ik hem voor 1250 heb gekocht. Ik heb nagedacht om concessies te doen en een alienware 3821dw aan te schaffen. Op het moment dat ik het wachten echt zat was, was deze 1450 euro en de LG 1600. Dat zou dus betekenen dat ik voor een (voor mij) minder scherm ineens 200 euro bij moest betalen. Voelt erg krom.

Momenteel is de alienware 1250 euro, dat zou betekenen dat ik die zonder bijbetaling zou kunnen krijgen. Maar dan mis ik speakers en thunderbolt. Ik wacht nog even de van Azerty af, ik heb zojuist een B2B accountmanager gesproken (voorheen alleen maar de verkoopafdeling te pakken kunnen krijgen) en ik denk dat nu iets voortgang in het hele verhaal komt. Volgens mij schrok hij ook van de reactie die ik heb gehad van hun verkoopafdeling.
Tja dat kan ik me dan wel voorstellen. In feite zouden ze hem moeten leveren voor die prijs dat jij hem besteld hebt dus je hebt best kans dat ze een uitzondering maken en het gewoon doen. Als je scherm al iets lijkt om mijn LG Ultragear 34GN850-B heb je wel echt een dijk van een scherm. Ik heb nog steeds geen spijt van de mijne. Die was met 900 euro ook niet goedkoop maar voor iets wat je 40 uur in de week gebruikt voor werk en daarnaast nog games op speel vond ik het wel waard.

Het enige nadeel wat ik heb ondervonden is dat mijn ogen een heel fel scherm in het begin niet zo leuk vonden. Nu heb ik er Philips Hue Play lampen achter zitten met als ik werk helder wit light dat op de muur erachter schijnt en nu totaal geen last van.

Nickname KasPlantje.

• Intruder
GerGio schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:44:
[...]

Tja dat kan ik me dan wel voorstellen. In feite zouden ze hem moeten leveren voor die prijs dat jij hem besteld hebt dus je hebt best kans dat ze een uitzondering maken en het gewoon doen. Als je scherm al iets lijkt om mijn LG Ultragear 34GN850-B heb je wel echt een dijk van een scherm. Ik heb nog steeds geen spijt van de mijne. Die was met 900 euro ook niet goedkoop maar voor iets wat je 40 uur in de week gebruikt voor werk en daarnaast nog games op speel vond ik het wel waard.

Het enige nadeel wat ik heb ondervonden is dat mijn ogen een heel fel scherm in het begin niet zo leuk vonden. Nu heb ik er Philips Hue Play lampen achter zitten met als ik werk helder wit light dat op de muur erachter schijnt en nu totaal geen last van.
Ik ga ook sowieso wachten tot ze hem leveren. Ik hoop alleen dat zij niet wachten tot hij weer daalt in prijs. Dat kan nog wel even duren denk ik.

Mijn u2711 gaat ook al een jaar of 8 mee en wordt erg veel gebruikt. Vandaar dat ik ook op zoek was in een iets duurder segment, hij wordt gewoon heel erg veel gebruikt, het afgelopen jaar al helemaal.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:48

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik zou er haast gewoon een bestellen en dan terugsturen, dan zitten ze met een scherm die ze dan mooi aan jou kunnen verkopen :P.

Battle.net tag

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk te mooi om waar te zijn, een Philips E-line 346E2CUAE/00 voor 245 euro.

pricewatch: Philips E-line 346E2CUAE/00 Zwart

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

Exocet schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:56:
Waarschijnlijk te mooi om waar te zijn, een Philips E-line 346E2CUAE/00 voor 245 euro.

pricewatch: Philips E-line 346E2CUAE/00 Zwart
1000+ beschikbaar, beetje gekke shop, zou de moeite niet nemen

• MrImpulsive
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 29-11 21:23
Weet iemand of er ook monitor armen zijn voor een ultrawide waar je ook je luidsprekers op kan aansluiten zodat deze link en rechts van je scherm komen? Of is er misschien een soort van VESA tussenstuk waardoor dit mogelijk wordt?

Ik heb de Logitech Z623 en een iiyama 34"ultrawide. Het leek me wel nice om een enkele arm te hebben waar alles op aangesloten zit. Dit ook vanuit kabelmanagement perspectief.

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

MrImpulsive schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:09:
Weet iemand of er ook monitor armen zijn voor een ultrawide waar je ook je luidsprekers op kan aansluiten zodat deze link en rechts van je scherm komen? Of is er misschien een soort van VESA tussenstuk waardoor dit mogelijk wordt?

Ik heb de Logitech Z623 en een iiyama 34"ultrawide. Het leek me wel nice om een enkele arm te hebben waar alles op aangesloten zit. Dit ook vanuit kabelmanagement perspectief.
Ik heb het nog nooit gezien en kwam het ook niet tegen tijdens een snelle zoektocht.

Het is ook wel vrij lastig, speakers zijn soms vrij zwaar en die armen hebben het al lastig met serieuze monitoren.

• MrImpulsive
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 29-11 21:23
Catch22 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:07:
[...]

Ik heb het nog nooit gezien en kwam het ook niet tegen tijdens een snelle zoektocht.

Het is ook wel vrij lastig, speakers zijn soms vrij zwaar en die armen hebben het al lastig met serieuze monitoren.
Thanks voor je reactie. Had het zelf ook niet gevinden inderdaad. Waarschijnlijk moet ik de zoektocht opgeven en eerst maar gewoon op zoek gaan naar een goede monitorarm voor mijn ultrawide.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02:46
Om het gewicht hoef je het niet te laten, de losse satelliet speakertjes van de Z623 wegen geen drol.
Bovendien bespaar je aardig wat gewicht door niet de meegeleverde monitorvoet te gebruiken.

Het is er misschien niet voor bedoeld, maar wellicht kun je kijken naar een monitor arm voor 3 schermen?
Dit model bestaat uit een buis met 3 VESA aansluitingen, waarvan 2 over de lengte van de buis geschoven kunnen worden. Speaker beugeltjes zijn makkelijk te maken door een paar plankjes in L vorm te lijmen (8mm moet voldoende zijn voor zoiets kleins) of een aluminium plaat te buigen. Het is alleen de vraag hoe ver de speakertje dan naar voren steken.
Desnoods kan je de 2 VESA koppelingen achterwege laten en wat diepte winnen door zelf beugels te maken direct op de buis.
Bijvoorbeeld door twee plankjes met boven & onder een bout + vlindermoer te verbinden (om de buis heen).
Wellicht is er ook iets te verzinnen met een dikke tywrap / kabelbinder.

Wordt o.a. onder de merknaam Newstar verkocht: https://www.newstar.eu/th...r-flatscreen-bureausteun/
Maar je kan exact dezelfde arm vinden onder merknaam Speaka professional: https://www.conrad.nl/p/s...erstelbaar-zwenkba-416081
Dat scheelt even €100 euro..

Er bestaan ook versies met zwenkarmen, maar daarmee heb je de ellende van spelling op de scharnieren waardoor uitlijnen lastig kan zijn en het uiteraard minder stevig is.
Ik gok dat de radius van het bovengenoemde model, minstens 1800R is.
Het kan mooi uitpakken, aangezien de monitor ook wel een dikte van ca. 5-7 cm zal hebben (van VESA aansluiting tot voorkant).

Edit:
Hier is de handleiding te vinden, met wat meer info over de opbouw van de arm: https://www.newstar.eu/_c...gen%20lcd/FPMA-D700D3.pdf
De buis bestaat blijkbaar uit twee delen en is simpelweg in te korten door wat af te zagen aan de uiteinden.

[Voor 21% gewijzigd door CMT op 12-03-2021 15:02]

• SMLDK
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 03-12 20:11
@MrImpulsive Ik zie oplossingen voor het monteren van een soundbar onder je TV via VESA mount. En laat ik nog ergens een oude soundbar hebben… nu alleen een goedkope VESA-mount zoeken.

Bedankt voor het idee 🙏

nabrander
En op zoek naar een goedkope VESA mount voor de soundbar kwam ik deze tegen! Een paar aluminium strips voor het monteren van een speaker aan de zijkant van de tv

[Voor 47% gewijzigd door SMLDK op 13-03-2021 08:59]

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:28
Ik zit de laatste tijd ook een beetje naar ultrawide te kijken.
Wanneer ik weer naar kantoor kan mag ik waarschijnlijk nieuwe hardware bestellen omdat de 2 x 28 inch schermen nu bij mij thuis staan.

Was in eerste instantie van plan om Dell Dual Monitor stand te bestellen en daar dan 2 x 27 inch schermen op te zetten. Staat ook erg mooi:
https://www.bhphotovideo....monitor_stand_1538795.jpg

Maar als je dan de prijs gaat bekijken dan ben je voor 1 Ultrawide nagenoeg hetzelfde kwijt. Dan vraag ik me af hoe fijn dit soort schermen werken voor kantoorgebruik?

Wanneer ik zoals nu thuiswerk heb ik 1 scherm met de mail en Teams open staan en de ander is een remote desktop met ERP, ticketsysteem etc...
Maar op het werk heb ik geen Remote desktop nodig.

Iemand die wat meer input hierop kan geven :)

• Edwin88
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 05-12 11:17
Ik heb ondertussen alle opstellingen wel een keer gebruikt en mijn ervaring:

- neem nooit minder dan QHD resolutie (1440 in de hoogte)
- 1 scherm is voor veel mensen opzich genoeg, maar
- 2 schermen kost je je nek; je kijkt namelijk altijd naar links of rechts
- 3 schermen! of dus 1 ultrawide en dan je 'werkveld' in het midden en de rest aan de zijkantjes (waar je minder kijkt)

Of zoals nu:
1 x 49" philips 32:9 met een 4K panasonic 4K scherm op 150% schaling er _boven_
Dit is tot nu toe mijn beste opzet, ik heb mijn editor boven op het QHD/4K scherm, en onderin (op bureauhoogte begint de onderkant) mijn documentatie/output/chat/muziek

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 01:07
Vlassie1980 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:24:
Ik zit de laatste tijd ook een beetje naar ultrawide te kijken.
Wanneer ik weer naar kantoor kan mag ik waarschijnlijk nieuwe hardware bestellen omdat de 2 x 28 inch schermen nu bij mij thuis staan.

Was in eerste instantie van plan om Dell Dual Monitor stand te bestellen en daar dan 2 x 27 inch schermen op te zetten. Staat ook erg mooi:
https://www.bhphotovideo....monitor_stand_1538795.jpg

Maar als je dan de prijs gaat bekijken dan ben je voor 1 Ultrawide nagenoeg hetzelfde kwijt. Dan vraag ik me af hoe fijn dit soort schermen werken voor kantoorgebruik?

Wanneer ik zoals nu thuiswerk heb ik 1 scherm met de mail en Teams open staan en de ander is een remote desktop met ERP, ticketsysteem etc...
Maar op het werk heb ik geen Remote desktop nodig.

Iemand die wat meer input hierop kan geven :)
Ik werk al 2 jaar op een ultrawide en wil niet meer anders. Als je FancyZones (onderdeel van windows powertoys) gebruikt kan je overal en nergens vensters 'snappen' zodat je geen onhandig geknoei hebt met het resizen of verplaatsen van vensters. Ik heb er alsnog een een 27 inch scherm naast staan maar daar speel ik alleen wat media op af of ik gebruik het voor wat monitoring tools.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19:40
Ik ben me aan het oriënteren om een UW scherm te bestellen, kom nu van een 24" 1080P schermpje af, dus zal een flinke stap vooruit zijn voor mijn setup.

Heb nu de volgende schermen op het oog: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1420728;1569422/

Waarvan ik de MSI voor +- €700 kan bemachtigen ipv de volledige prijs. Maar ik twijfel toch over de afweging, hoe zien jullie het vergelijk tussen deze schermen? Qua specs 'zouden' ze vrij vergelijkbaar moeten zijn, maar lees meer 'issues' met de Iiyama en dat Iiyama freesync niet helemaal lekker loopt, klopt dit?

Welke andere (goede) freesync alternatieven zijn er op dit moment?
Ik kom namelijk zeer weinig 'echte' alternatieven tegen behalve deze 2 opties...

Liefste heb ik wel een refreshrate van 144Hz. Het scherm draait i.c.m. een AMD 6900XT kaart.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr dragon
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 31-10 15:05
Deze besteld bij Azerty. Is nog een pre-order, want nog nergens voorraad.
Snap niet zo goed dat het voor deze prijs kan als ik het vergelijk met andere monitoren.
10-bit
160hz

pricewatch: LG 34WP65C-B Zwart

letop die bij max ict is verkeerd gekoppeld aan ander model.

[Voor 18% gewijzigd door mr dragon op 12-05-2021 00:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 05-12 16:14
mr dragon schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:12:
Snap niet zo goed dat het voor deze prijs kan als ik het vergelijk met andere monitoren.
10-bit
160hz

Het is een goedkope VA monitor => redelijke kans dat de 'blacksmearing' zichtbaar zal zijn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CMT
Dat model was mij afgelopen week ook opgevallen.
Het is even afwachten welk paneel erin verwerkt is, mijn hoop is dat het om de nieuwe versie van AUO gaat, maar ik verwacht eigenlijk dat het een CSOT paneel is (Chinees).
De Asus VG34VQL1B die 2 maanden geleden uitgekomen is, heeft namelijk CSOT paneel en de massa productie van de nieuwe 34" AUO is pas afgelopen december 2020 van start gegaan (voordat het op de markt komt, duurt het nog wel een half jaar gok ik).
Wel vond ik de overdrive bij de Asus aardig werken en is de black smear een stuk minder dan de relatief oude 35" AUO panelen uit 2016 (die zitten in bijvoorbeeld de LG35WNxxx).

Ik zit te overwegen om ook een pre-oder te doen en het uit te proberen, maar eerlijk gezegd verwacht ik geen nieuws onder de zon. Bekende VA gebreken in een nieuw jasje.
De Samsung Odyssey G9 is daarentegen ook geen wonderkind.
Ze hebben de black smear aardig weten te beperken, ten kost van een slecht contrast (voor VA) en een zeer agressieve overdrive.
Voor de prijs zal het wel een mooie monitor worden, met LG kennende een prettige OS en bediening ;).

• mr dragon
mr dragon schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:12:
10-bit
160hz

letop die bij max ict is verkeerd gekoppeld aan ander model.
Had hem voor € 370,79 besteld. Ondertussen dus al 33euro omhoog gegooid. Kreeg net statusupdate dat de verwachte leverdatum 15 juni is. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 01:41
De overstap van mijn LG 27GN850 naar een UW scherm gaat helaas niet helemaal soepel. Eerst de Gigabyte 34WQC besteld en terug gestuurd vanwege een zwarte vlek in het midden van het scherm

Daarna een MSI MPG341CQR besteld maar erachter gekomen dat black smearing echt bijzonder irritant is
YouTube: W3

En nu een LG34GN850 met een dode pixel ontvangen

Zucht… nu de keuze maken om of de LG om te ruilen voor een ander exemplaar maar lees overal dat dode pixels veel voorkomen of toch maar gaan voor een AW3821DW.

Waar ik in eerste instantie de intentie had om lekker goedkoop naar 34 uw te gaan door de gigabyte te kiezen heb ik nu een monitor van 900 en ben aan het kijken naar een monitor van 1400 😁

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMT
Ik leeft met je mee!
Voor mij is het ook een hele zoektocht geweest naar een UW dat bij mijn wensen zou passen.
In totaal ben ik er zeker een 3/4 jaar mee bezig geweest (o.a. door niet leverbaarheid) en heb een stuk of 9 schermen in handen gehad.
Dode pixels, stof achter in het scherm, tot aan krassen in het scherm toe, was de orde van de dag

Heb je toevallig het MSI scherm nog? Want wat ik daarop zie is geen typische blacksmear.
Het scherm hoort daardoor niet zo te flikkeren.
Het lijkt wel of de gamma niet goed staat of de zwartwaarde te hoog, want het shaduwdetail is vrijwel weg.
Ook kan een overmatige overdrive voor inversie zorgen en dat valt echt op.
Donkere dingen lichten daardoor juist op.

Ik heb nu een LG35WN65C en die laat dit effect niet zien. Het is een VA scherm met gebruikelijke hoeveelheid blacksmear (meer dan de schermen met een samsung of csot paneel).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schumi1986
CMT schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:56:
Ik leeft met je mee!
Voor mij is het ook een hele zoektocht geweest naar een UW dat bij mijn wensen zou passen.
In totaal ben ik er zeker een 3/4 jaar mee bezig geweest (o.a. door niet leverbaarheid) en heb een stuk of 9 schermen in handen gehad.
Dode pixels, stof achter in het scherm, tot aan krassen in het scherm was de orde van de dag

Heb je toevallig het MSI scherm nog? Want wat ik daarop zie is geen typische blacksmear.
Het scherm hoort daardoor niet zo te flikkeren.
Het lijkt wel of de gamma niet goed staat of de zwartwaarde te hoog, want het shaduwdetail is vrijwel weg.
Ook kan een overmatige overdrive voor inversie zorgen en dat valt echt op.
Donkere dingen lichten daardoor juist op.

Ik heb nu een LG35WN65C en die laat dit effect niet zien. Het is een VA scherm met gebruikelijke hoeveelheid blacksmear (meer dan de schermen met een samsung of csot paneel).
Blijft toch bijzonder dat je zoveel geluk moet hebben om een monitor te ontvangen die perfect is.

De MSI heb ik afgelopen zaterdag terug gestuurd, echt een mooi scherm met leuke features waar ik eindeloos heb gezocht om het geflikker van het scherm op te lossen en zelfs een topic heb geplaatst op het forum Texture probleem met nieuwe monitor en RTX3080

Daarna de beslissing genomen om voor de LG te gaan en deze heeft hier geen last van zonder de instellingen van de PC aan te passen. De LG heeft trouwens ook mooiere kleuren maar wel weer IPS glow en een goedkoper uitziende behuizing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMT
Ik denk dat de kwaliteitscontrole echt te lijden heeft gehad door de pandemie.
Het is wel zo dat 3440x1440 een hoop meer pixels zijn vergeleken met 1440p of 1080p.
Van 1.34 x tot 2.39 x zoveel.
Dat maakt de kans op een defect aanzienlijk groter.

In ieder geval heb ik ondervonden dat het ook afhangt van welke fabrikant het paneel is.
Bij Samsung komen relatief veel defecten voor.
Van het 4-tal LG 35WNXX schermen dat ik hebt gehad (AUO panelen) hadden 2 modellen slechts 1 dode subpixel. Dat is relatief goed, gezien het formaat.

Helaas hanteren alle fabrikanten nog altijd een acceptabele defect marge.
Ik betaal liever 100-200 euro meer voor een scherm dat 100% is, dan de ellende van continue omruilen te moeten verduren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schumi1986
CMT schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:24:
Ik denk dat de kwaliteitscontrole echt te lijden heeft gehad door de pandemie.
Het is wel zo dat 3440x1440 een hoop meer pixels zijn vergeleken met 1440p of 1080p.
Van 1.34 x tot 2.39 x zoveel.
Dat maakt de kans op een defect aanzienlijk groter.

In ieder geval heb ik ondervonden dat het ook afhangt van welke fabrikant het paneel is.
Bij Samsung komen relatief veel defecten voor.
Van het 4-tal LG 35WNXX schermen dat ik hebt gehad (AUO panelen) hadden 2 modellen slechts 1 dode subpixel. Dat is relatief goed, gezien het formaat.

Helaas hanteren alle fabrikanten nog altijd een acceptabele defect marge.
Ik betaal liever 100-200 euro meer voor een scherm dat 100% is, dan de ellende van continue omruilen te moeten verduren.
Ik zou ook zeker bereid zijn een kleine marge meer te betalen om het terug sturen te voorkomen.

Toen ik de Gigabyte monitor uitpakte en aanzette viel die donkere vlek meteen op. Ik heb een paar uur later de monitor weer heel netjes! Ingepakt en retour gestuurd naar Informatique. Na een belletje werd mij medegedeeld dat ik maar 90% vergoed kreeg vanwege meerdere schades.

Na het vragen naar foto’s, en 2 e-mails na een week nog geen reactie. Na het plaatsen van een shop review op tweakers ineens wel foto’s toegezonden gekregen van schade ik ik echt niet gemaakt kan hebben. En die donkere vlek was ook geen defect volgens hun :S

Dat geintje heeft me met het terug verzenden toch zo’n 65 euro gekost de smeerlappen

Acties:
  • +5Henk 'm!

• zion
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 01-12 20:27

zion

I GoT my I on U

Vanwege de misère in chip land, en het groeiende verlangen toch een nieuwe monitor te willen, omdat mijn Acer 2560*1080 29" UW echt niet toereikend was (een zware vingerafdruk achter het scherm, en de verticale hoogte zwaar ontoereikend, heb ik mezelf maar gered door een heleboel concessies te doen.

Ik wilde een 38" Ultragear 3860*1600 scherm, maar dat betekende niet alleen € 1300,- voor de monitor, maar met de huidige prijzen ook nog € 1700,- + voor een videokaart, en dan moest de rest van het systeem ook nog voor nog eens een slordige € 1700,-

En dat geld had ik niet (ervoor over).

Nu dus een budget monitor gekocht, De Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1.

34" 3440*1440 144Hz VA-scherm 1ms HDR400 1500R (curve).

In eerste instantie was het plaatsen makkelijk, maar was ik niet heel tevreden, qua schokkerigheid (frame drops), ik had vantevoren natuurlijk onderzoek gedaan en ondanks dat hij wel Freesync Premium Pro is ondersteund hij officieel geen G-Sync (comp), maar dat zou wel moeten werken volgens vele reviews.

Dat is dus ook zo, maar ik had mijn oude Acer via HDMI aangesloten, en dan gaat het G-Sync (en naar verluidt ook Free-sync, maar niet kunnen testen, want geen AMD kaart) niet zo lekker meer.

Nadat ik mijn Acer (en mijn Rift-S) via DP had aangesloten en de HDMI aansluiting niet meer gebruikte kon ik de monitor wel prima aansturen, en werkt G-Sync naar behoren.

De refresh rate is alleszins redelijk te nemen (ik heb de monitor gecapped op 100Hz, vanwege mijn slechte systeem, maar dat houdt hij dan ook redelijk strak vast, 120Hz was net teveel van het goede, maar zoals gezegd, dat komt door mijn systeem).

Qua kleuruniformiteit vindt ik het voor een VA scherm zeer acceptabel, de kijkhoeken zijn niet geweldig, maar als je ervoor zit tot 25% ernaast prima te lezen, geen dode pixels en de helderheid ondanks dat het "maar" HDR400 is, is prettig zelfs in een verlichte kamer.

Voor € 499,- vindt ik het iig een zeer knappe aankoop als je het houdt tegen wat ik anders kwijt geweest zou zijn.

pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart

En is dus redelijk/goed aanstuurbaar met een I5-4460/GB GTX1070TI (+10% OC)/16GB RAM, met secondaire monitor (Acer)

Update: Het was wat voorbarig te stellen dat dit scherm aan te sturen was met mijn oude systeem.... De GPU wil nog wel meekomen, en Elite Dangerous is blijkbaar én redelijk licht, én GPU biassed...
Als ik echter DA:I, TW3, TC2, noem maar op, dan gaat de I5-4460 (2C2T) ongelooflijk onderuit, 100% op beide cores, vanaf opstarten, terwijl (logischerwijs) de GPU dan dus weinig aan het doen is... dus helaas tóch een nieuw systeem moeten bestellen, in eerste instantie wel zonder nieuwe GPU, want als die de monitor goed genoeg kan aansturen dan hou ik het voorlopig bij deze setup totdat ik een 2e hands 2080S voor een redelijke prijs kan scoren.... (de 1070TI wordt dus overgezet, en de HTPC krijgt zijn oude 970 weer terug die ik nog had liggen).
Oude systeem (I5-4460/1070TI/16GB-DDR3):
inventaris: HTPC/Game SFF
Nieuwe systeem (R7-5800X/1070TI/32GB-DDR4):
inventaris: Game PC 2021

[Voor 11% gewijzigd door zion op 28-05-2021 16:06]

10-08-1999 - 10-08-2021, 22 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 05-12 14:17
mr dragon schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:07:
[...]

Had hem voor € 370,79 besteld. Ondertussen dus al 33euro omhoog gegooid. Kreeg net statusupdate dat de verwachte leverdatum 15 juni is. :)
Ik heb 'm ook besteld, voor 66 cent meer dan jij weliswaar (incl. verzending). Ik ben benieuwd, het zou kunnen zijn dat de lagere reactietijd en het VA-paneel leidt tot blacksmear, maar tegelijkertijd staat het op de LG-website wel gemarket als een game-scherm (al zij het niet zo extreem als de ultragear). Bij Centralpoint (daar heb ik hem niet besteld) staat als enige een voorraaddatum: 11 juni, dus dat komt wel overeen met jouw leverdatum. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr dragon
BHStar schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:00:
[...]

Ik heb 'm ook besteld, voor 66 cent meer dan jij weliswaar (incl. verzending). Ik ben benieuwd, het zou kunnen zijn dat de lagere reactietijd en het VA-paneel leidt tot blacksmear, maar tegelijkertijd staat het op de LG-website wel gemarket als een game-scherm (al zij het niet zo extreem als de ultragear). Bij Centralpoint (daar heb ik hem niet besteld) staat als enige een voorraaddatum: 11 juni, dus dat komt wel overeen met jouw leverdatum. Ik ben benieuwd.
Nieuwe verwachte leverdatum is 1 juli volgens azerty

• BHStar
mr dragon schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:06:
[...]

Nieuwe verwachte leverdatum is 1 juli volgens azerty
Aii, dan zal het even wachten worden. Ik heb hem bij SiComputers besteld en gisteren gevraagd of ze een indicatie kwijt kunnen, daar mailen ze me vandaag over terug. Bij Aces Direct staat ook een leverdatum begin juli, alleen bij Centralpoint staat nog eind deze week aangegeven. Ik vermoed dat het even tot juli wachten wordt.

edit: ik heb antwoord van SiComputers, daar is nog geen levertijd bekend, dus zal even afwachten worden. Ik ben benieuwd wat de prijs gaat doen, gezien deze bij veel shops al een stuk hoger is.

[Voor 16% gewijzigd door BHStar op 09-06-2021 10:45]

• mr dragon
BHStar schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:49:
[...]

Aii, dan zal het even wachten worden. Ik heb hem bij SiComputers besteld en gisteren gevraagd of ze een indicatie kwijt kunnen, daar mailen ze me vandaag over terug. Bij Aces Direct staat ook een leverdatum begin juli, alleen bij Centralpoint staat nog eind deze week aangegeven. Ik vermoed dat het even tot juli wachten wordt.

edit: ik heb antwoord van SiComputers, daar is nog geen levertijd bekend, dus zal even afwachten worden. Ik ben benieuwd wat de prijs gaat doen, gezien deze bij veel shops al een stuk hoger is.
gisteravond een persoonlijk bericht gehad dat de leverancier aangeeft vanaf 6-7-2021 te leveren. Wordt telkens later

• CMT
Mochten jullie de monitor binnen krijgen is er iemand dan bereid om even een kijkje te nemen in het service menu om zo te zien welk paneel erin verwerkt is?

Het is met een LG vrij makkelijk te doen door de joystick 3x links, dan 1 x rechts en daarna de power 'aan' in te drukken.
Uiteraard wel goed oppassen om geen instellingen aan te passen (even de stroom eraf halen werkt ook om weer uit dit menu te komen).

Gezien de dikke onderrand zit er vermoedelijk een CSOT paneel in verwerkt, maar ik ben benieuwd of het toch niet om een nieuw paneel van AOU gaat.
Ik zou het in ieder geval heel fijn vinden als een van jullie dit uit wilt zoeken.

• BHStar
CMT schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:41:
Mochten jullie de monitor binnen krijgen is er iemand dan bereid om even een kijkje te nemen in het service menu om zo te zien welk paneel erin verwerkt is?
Sure, ik wil best kijken.

Uitgaande van https://www.lg.com/ca_en/desktop-monitors/lg-34wp65c-b kan je er vanuit gaan dat het een CSOT is, tenzij ze het verkeerd ingevoerd hebben, wat kan, want op de Duitse site is het een IPS geworden met 1080p resolutie :). Maar ik verwacht een CSOT.

Edit; mijn persoonlijke motivatie om voor dit scherm te gaan is voornamelijk de 1800R curve. Ik vind 1500R te veel, maar bijna alles wat er nu te krijgen is onder de 7/800 euro is 1500R of nog krommer, of je moet consessies doen in bijvoorbeeld refreshrate. Het kan zijn dat het paneel tegenvalt, maar dan stuur ik het terug. Ik ben geen extreme gamer, af en toe een potje warzone voor de lol maar daar blijft het bij. We zullen zien.

[Voor 58% gewijzigd door BHStar op 11-06-2021 11:13]

• CMT
Ah dat is super :).
Ik wist niet dat het in de specificaties stond. Dat is vrij uitzonderlijk, want zoiets wordt normaal gesproken niet genoemd.
Maar dan nog is het altijd maar de vraag hoe betrouwbaar de info is, zeker wanneer het gaat om echte technische specificaties.

Ik denk dat het scherm je wel zal bevallen, het zal vermoedelijk qua prestaties vergelijkbaar zijn met de ASUS VG34VQl1B die onlangs is uitgekomen: https://www.rtings.com/mo...asus/tuf-gaming-vg34vql1b en die komt goed uit de bus. Daarvan is bevestigd dat het een CSOT paneel bevat.

1500R is voor mij ook te veel, ik snap niet dat mensen niet scheel worden van 1500R of de absurde 1000R...
Wat dat betreft ben ik blij met mijn huidige LG35WN65C (is ook een 1800R scherm).
Ik ervaar 100Hz daarbij niet als beperking. Met betrekking tot de reactietijden zit dat in de sweetspot voor VA en daarnaast heeft zelfs een RX6900XT videokaart soms moeite om boven de 100Hz te blijven (op hoge kwaliteitsinstellingen).

• BHStar
Ik hoop dat je gelijk hebt dat het hetzelfde paneel betreft als de ASUS, maar is dat niet per definitie onmogelijk omdat de ASUS een 1500R kromming heeft? Of kunnen ze hetzelfde paneel maken met verschillende krommingen? Het zou in ieder geval mooi zijn, al mist de LG dan nog wel de hoge brightness die de ASUS heeft en een USB-hub, maar dat vind ik allemaal niet zo belangrijk..

• glennvho
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 05-12 11:20
Ik heb zonet de knoop doorgehakt en ben voor een ultrawide gegaan. Ik kom van een 1080p scherm dus zal wel een mooie upgrade worden.
Deze heb ik besteld: pricewatch: Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart

Nu ben ik nog op zoek naar een goeie monitor arm die ik liefst in de muur zou bevestigen. Het scherm zal namelijk gebruikt worden voor zowel werk als simracing.
Ik zoek dus een stevige arm waarmee ik het scherm in zowel hoogte als diepte kan aanpassen.
Na wat zoekwerk kwam ik uit bij deze van newstar: pricewatch: Newstar FPMA-W950

Zijn er nog betere/goedkopere alternatieven?

• CMT
BHStar schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:21:
Ik hoop dat je gelijk hebt dat het hetzelfde paneel betreft als de ASUS, maar is dat niet per definitie onmogelijk omdat de ASUS een 1500R kromming heeft? Of kunnen ze hetzelfde paneel maken met verschillende krommingen? Het zou in ieder geval mooi zijn, al mist de LG dan nog wel de hoge brightness die de ASUS heeft en een USB-hub, maar dat vind ik allemaal niet zo belangrijk..
Nee, dat hoeft niet. De panelen worden vaak op maat gemaakt (custom order). Meestal is het de backlight die anders is, maar het kan ook in een andere paneelbehuizing gedaan worden.
CSOT is vrij groot, dus ik vermoed dat het voor zo'n bedrijf geen probleem is om dat voor een grote afnemer als LG te doen.

Ik hoop dat Rtings er een review over doet, want de gedetailleerde kijkhoekmetingen (met o.a. kleurverschuiving) laten meestal kenmerkende eigenschappen zien.
Maarja, om de een of andere reden zijn 34" VA UW's van LG unpopulair om te reviewen : (.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
glennvho schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:23:
Nu ben ik nog op zoek naar een goeie monitor arm die ik liefst in de muur zou bevestigen. Het scherm zal namelijk gebruikt worden voor zowel werk als simracing.
Ik zoek dus een stevige arm waarmee ik het scherm in zowel hoogte als diepte kan aanpassen.

Een goede monitor arm heb je jaren plezier van, ga je geen spijt van krijgen als je twee tientjes meer uitgeeft aan een goede. Beter en goedkoper ga je waarschijnlijk niet vinden. Ik heb twee newstars staan (de bureau variant), en ben daar dik tevreden mee. Schermen staan stabiel en zijn met de gasveer af te stellen op het gewicht. Let wel op dat de arm geschikt is voor het gewicht van je scherm.

• TiezZ_BE
tarlitz schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:11:
[...]

Een goede monitor arm heb je jaren plezier van, ga je geen spijt van krijgen als je twee tientjes meer uitgeeft aan een goede. Beter en goedkoper ga je waarschijnlijk niet vinden. Ik heb twee newstars staan (de bureau variant), en ben daar dik tevreden mee. Schermen staan stabiel en zijn met de gasveer af te stellen op het gewicht. Let wel op dat de arm geschikt is voor het gewicht van je scherm.
@glennvho een goedkopere met gasveer => daar zou ik idd ook niet op besparen. Mijn 38 inch wide screen hangt aan een vergelijkbare arm van ergotronics welke nog iets duurder zijn.
Let wel op dat je er best een neemt met een opvangbevestiging die max vesa100x100 heeft zodat je niet met spacers moet werken, indien de bevestiging op de monitor verzonken is achteraan ( ook toekomst gericht als deze weer wordt vervangen)

[Voor 3% gewijzigd door TiezZ_BE op 14-06-2021 20:30]

• glennvho
TiezZ_BE schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:25:
[...]

@glennvho een goedkopere met gasveer => daar zou ik idd ook niet op besparen. Mijn 38 inch wide screen hangt aan een vergelijkbare arm van ergotronics welke nog iets duurder zijn.
Let wel op dat je er best een neemt met een opvangbevestiging die max vesa100x100 heeft zodat je niet met spacers moet werken, indien de bevestiging op de monitor verzonken is achteraan ( ook toekomst gericht als deze weer wordt vervangen)
Bedankt voor de tip! Welke arm heb jij van Ergotronics?

• TiezZ_BE
glennvho schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:16:
[...]

Bedankt voor de tip! Welke arm heb jij van Ergotronics?
Ik was aan het twijfelen tussen deze 2 (owv het verschil in reikwijdte/lengte):Maar kwam toen toevallig een aanbieding tegen van de:
https://www.ergotron.com/...ur=geborsteld%20aluminium
Die ik gecombineer heb met: https://www.ergotron.com/...en/product-details/45-362

Waardoor ik ongeveer de reikwijdte van de 'sit-stand' versie heb (maar ik kwam nog +-€15 goedkoper dan gewone LX versie). Waardoor ik de monitor makkelijk aan mijn simrig en bureau kan gebruiken.
De andere optie was de New FPMA-W955 maar had twijfels over de grootte van die vesa plaat en de ergotron reviews waren gewoon goed.

• glennvho
Ik heb momenteel een platte 34 inch maar merk toch dat ik het niet volledig prettig werken vind. Daarom ben ik dus beginnen kijken naar een curved ealternatief.

Eisen zijn dat het een hoge refresh rate heeft, lage response tijd en liefst betaalbaar rond de 500 euro.

Jammer genoeg vind je in de curved categorie enkel maar VA panelen en hebben de meeste dus last van black smearing. Ik zou de monitor voor zowel simracing als voor werk gebruiken dus black smearing lijkt mij niet zo aangenaam.

Nu zag ik dat er een nieuwe Dell s3422DWG uit is, jammer genoeg vind je er nog geen degelijke reviews over terug. De prijs zit in elk geval wel al goed.
Wat raden jullie aan, even wachten op reviews of toch kijken voor een ander VA scherm die het minste last heeft van black smearing?

Nu heb ik de Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart wat dus een platte UW met IPS paneel is.
Het directe alternatief van Iiyama is de Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 maar ben dus wat terughoudend i.v.m. black smearing.

• BHStar
De Dell s3422DWG is toevallig net op mijn radar verschenen. Een mooi paneel qua specs voor de prijs. Er zijn nog geen reviews van omdat het scherm nog uit moet komen. Eveneens met de LG 34WP65C-B die ik besteld heb. Mocht de LG tegenvallen dan bestel ik de Dell.

Wat betreft blacksmearing, er valt nu nog niets te zeggen over hoe dit bij de Dell is. Black smearing lijkt beter te worden met nieuwere generaties VA-panelen. Heb je dan al ervaring met een VA paneel waardoor je blacksmearing per definitie onacceptabel vind? In dat geval zou ik een IPS paneel halen en wat bijleggen. Maar persoonlijk bestel ik gewoon een VA paneel, mocht het nou echt zo zijn dat het niet werkbaar is dan kan ik hem altijd nog inruilen, maar op voorhand een paneel afschieten zou ik niet doen.

Edit: iemand op reddit heeft de Dell al (zegt hij/zij):
https://www.reddit.com/r/...t_34_144hz_1440p/h0g15jg/

Het lijkt erop dat dit om een vergelijkbaar paneel gaat als in de wat oudere 34" uw schermen (inclusief wat flickering issues). Vooralsnog blij met mijn keuze voor LG, even afwachten hoe het uitpakt..

[Voor 18% gewijzigd door BHStar op 17-06-2021 18:57]

• Jelledenkik
  • Laatst online: 05-12 17:10
glennvho schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:23:

Mocht het nog niet "te laat" zijn, ik heb zelf een monitor arm van Amazon basics en ben hier uiterst tevreden over:

https://www.amazon.nl/-/e...arm&qid=1624376604&sr=8-5

Ik heb een lg 34gn850-b en deze hangt hier zonder problemen aan. Alle richtingen op bewegen ook erg soepel. Zeker een aanrader.

• DamianW
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 29-11 00:01
Beste Tweakers,

Ik heb ook besloten om mijn 2 x 24 inch 1080p schermen in te wisselen voor een UW. Nu heb ik met amazon prime day (yes ik weet het, haat aan Amazon, maar het geld groeit mij ook niet op de rug helaas..) twee schermen met een prima deal kunnen scoren:

- LG 34gn850-b voor 695 Euro (anders nooit gekocht voor de normale prijs)
- Asus VG34VQL1B voor 515 euro

Nu is er veel bekend over de LG en is dit geloof ik nog steeds de "king". Heeft iemand persoonlijk ervaring met de Asus of nog beter met beide?

Ik lees veel over een bepaald type paneel dat goed is en een andere weer niet. De Asus is een weer een stuk nieuwer dan de LG, betekent dit dan niet ook vooruitgang?

Iemand advies? Komen er nog panelen/monitoren uit binnekort die deze twee weer omver blazen?

Zijn er naast dode pixels nog bijzonderheden bij de LG waar ik op moet letten?

Bedankt alvast!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
@DamianW Dat Asus scherm heeft een VA paneel dat helaas niet snel genoeg is, gaat bij bewegende beelden black smearing tonen. Ik zou 100% voor de LG gaan.

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

Haat aan Amazon

Maar wel zonder uitzoekwerk of nadenken twee schermen bestellen waarvan er minimaal 1 weer terug gaat. Beats me...

• DamianW
Catch22 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 00:18:
Haat aan Amazon

Maar wel zonder uitzoekwerk of nadenken twee schermen bestellen waarvan er minimaal 1 weer terug gaat. Beats me...
Hi Catch22, ik denk dat je redelijk snel oordeeld.

- rond de 10 uur zoekwerk geinvesteerd, als het niet meer is. Zoektocht beperkt tot deze 2 maar de LG is normaal zodanig duur dat dit geen optie was in eerste instantie. De MSI uit dit jaar heeft geen enkele reviews dus deze maar laten gaan.

- laatste 8 jaar 2 monitoren gekocht die ik nu nog allebei gebruik

- toevallig kwamen deze allebei in de aanbieding en leek het mij een goed idee om ze te vergelijken omdat ze allebei kans op kwaaltjes hebben, als je dit dan doet dan liever bij een grote gigant die daar de pijn niet door voelt dan een kleine webshop, ik zie veel berichten van mensen die wel 4 keer een monitor heen en weer sturen om het perfecte exemplaar te krijgen... De huidige heb ik geaccepteerd met 2 kleine dode pixels want boeiend. Daar kijk je na 2 maanden zo langs, maar dit zijn geen monitoren van +500 euro.

- respect voor de wat kleinere NL webshops is wel wat gedaald door het GPU debacle. Ken genoeg mensen die nog van dag 1 op hun GPU wachten die maar niet geleverd wordt. En ik vind het erg twijfelachtig als hetzelfde exemplaar dan bij een zustershop verkocht wordt voor het dubbele maar bij de andere is er zogenaamd geen voorraad bij de leverancier..en dan over scalpers/miners maar niet te beginnen.

Dus voordat we hier over en weer gaan oordelen wil ik het liever bij het topic houden en graag advies inwinnen om een goede keuze te maken voor een monitor die ik ws. Weer 5 jaar ga gebruiken (mits de technologie zo een gigantische sprong maakt dat het eerder moet)

Thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TiezZ_BE
@DamianW Simpel: als contrast/zwartwaarden iets is wat je superbelangrijk vind, en je kan leven met 'blacksmearing' en mindere kijkhoeken dan de Asus met het VA paneel.

Zoniet altijd voor het LG model gaan. Ik heb een Alienware ultrawide (= met een LG IPS paneel) en daar heb ik geen moment spijt van.

• DamianW
TiezZ_BE schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:25:
@DamianW Simpel: als contrast/zwartwaarden iets is wat je superbelangrijk vind, en je kan leven met 'blacksmearing' en mindere kijkhoeken dan de Asus met het VA paneel.

Zoniet altijd voor het LG model gaan. Ik heb een Alienware ultrawide (= met een LG IPS paneel) en daar heb ik geen moment spijt van.
Thanks Tiezz, welke Alienware heb je? Was deze toen goedkoper dan de LG of waar verschilt jouw model in met de LG? Ben benieuwd naar je keuze.

Heeft iemand anders nog nieuws over nieuwe schermen/toekomstige modellen?

• TiezZ_BE
DamianW schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:57:
[...]

Thanks Tiezz, welke Alienware heb je? Was deze toen goedkoper dan de LG of waar verschilt jouw model in met de LG? Ben benieuwd naar je keuze.

Heeft iemand anders nog nieuws over nieuwe schermen/toekomstige modellen?
De 3821dw heb ik uiteindelijk gehaald omdat de LG varianten slecht verkrijgbaar en duur bleven.

• DamianW
TiezZ_BE schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:55:
[...]

De 3821dw heb ik uiteindelijk gehaald omdat de LG varianten slecht verkrijgbaar en duur bleven.
Dat is echt een mooie monitor maar ver buiten mijn budget.. :P

• BHStar
mr dragon schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:45:
[...]

gisteravond een persoonlijk bericht gehad dat de leverancier aangeeft vanaf 6-7-2021 te leveren. Wordt telkens later
Ik ben gisteren gemaild door SiComputers, dat ze nog niet wisten wanneer die binnen zou komen en met het advies de bestelling te annuleren en te wachten op de voorraadmelding om hem dan te bestellen, al konden ze niet garanderen dat ik dan nog op tijd was om er 1 te krijgen 8)7 .. Ik heb gezegd dat ik de logica niet volg, maar na een paar mails blijven ze hetzelfde herhalen dus ik heb 'm maar bij Azerty gepre-ordered en bij SiComputers geannulleerd. Nu hopen dat begin juli blijkt te kloppen, ben ondertussen wel benieuwd.

[Voor 3% gewijzigd door BHStar op 25-06-2021 11:45]

• mr dragon
BHStar schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:44:
[...]

Ik ben gisteren gemaild door SiComputers, dat ze nog niet wisten wanneer die binnen zou komen en met het advies de bestelling te annuleren en te wachten op de voorraadmelding om hem dan te bestellen, al konden ze niet garanderen dat ik dan nog op tijd was om er 1 te krijgen 8)7 .. Ik heb gezegd dat ik de logica niet volg, maar na een paar mails blijven ze hetzelfde herhalen dus ik heb 'm maar bij Azerty gepre-ordered en bij SiComputers geannulleerd. Nu hopen dat begin juli blijkt te kloppen, ben ondertussen wel benieuwd.
Oh wauw, haha. Ik wilde in eerste instantie ook bij sicomputers bestellen, maar sicomputers heeft niet al te beste reviews, vandaar azerty. Ze geven wekelijkse updates wanneer ze verwachten te kunnen leveren. Laatste mail van dinsdag zeiden ze verwachtte leverdatum: dinsdag 13 juli 2021.

Ben heel benieuwd wat de prijs van de monitor gaat doen wanneer ze eenmaal op voorraad zijn.

• BHStar
mr dragon schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:11:
[...]

Oh wauw, haha. Ik wilde in eerste instantie ook bij sicomputers bestellen, maar sicomputers heeft niet al te beste reviews, vandaar azerty. Ze geven wekelijkse updates wanneer ze verwachten te kunnen leveren. Laatste mail van dinsdag zeiden ze verwachtte leverdatum: dinsdag 13 juli 2021.

Ben heel benieuwd wat de prijs van de monitor gaat doen wanneer ze eenmaal op voorraad zijn.
Netjes. Ik moet zeggen dat ik altijd goede ervaringen met Azerty heb gehad, dus had wellicht daar als eerst moeten bestellen. Ik ben ook benieuwd wat de prijs doet, we zullen zien.

• Perzikvrucht
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 05-12 17:00
Ook ik ben opzoek naar een >34" 21:9 monitor. Ik zal er af en toe mee gamen, maar het scherm zal voornamelijk worden gebruikt om thuis te werken (geen grafisch werk oid, voornamelijk administratie/typewerk/statistiek). Mijn budget is loopt ongeveer tot max 600 euro.
Ik kom op de volgende interessante schermen:

1. pricewatch: Samsung Odyssey Gaming Monitor C34G55 Zwart
2. pricewatch: LG 35WN75C Zwart
3. pricewatch: Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart
4. pricewatch: LG 34WN700 Zwart
5. pricewatch: LG 34WN750-B Zwart
6. pricewatch: Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" Zwart
7. pricewatch: Gigabyte G34WQC Zwart

Uiteraard review opgezocht, maar er zijn maar weinig reviews die de verschillende schermen met elkaar vergelijken. Ik begrijp ook dat je voor dit bedrag geen HDR etc krijgt, maar wil gewoon een degelijk scherm waar ik af en toe goed op kan gamen (zonder al te veel ghosting/black smear), en dat tijdens het werken ook goed werkt.

- Scherm 3 lijkt me erg interessant: 144Hz, IPS en een goede prijs. Alleen geen curve, en ik ben benieuwd hoe dat is met een dergelijk wijde scherm. Hoe zijn jullie ervaringen met non-curved UW schermen?
- Wat is precies het verschil tussen scherm 4 en 5? Ik kan dat zo snel niet vinden. Overigens ook interessant: erg lage prijs voor een dergelijk IPS scherm.
- Scherm 6 is bij internationale webwinkels voor ong 380 euro te krijgen, ook prijstechnisch erg interessant.
- Welk scherm zou jullie voorkeur hebben? Of mis ik nog andere interessante schermen?

• BastiaanCM
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 05-12 11:51
Zet de 34wp65c-b er maar bij :) ( en lees ff terug)

[Voor 24% gewijzigd door BastiaanCM op 28-06-2021 15:42]

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee