Acties:
  • 0Henk 'm!
pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart

Beelddiagonaal 34", 86.5cm
Paneel VA LED, matte finish
Curved 1500R
Resolutie 3440 x 1440 @144Hz (4.9 megapixel UWQHD, DisplayPort)
Beeldverhouding 21:9
Helderheid 400 cd/m² typisch
Statisch contrast 3000:1 typisch
Advanced contrast 80M:1
Reactietijd (MPRT) 1ms
Inkijkhoek horizontal/verticaal: 178°/178°, rechts/links: 89°/89°, naar boven/onderen: 89°/89°
Kleurondersteuning 16.7mln 8bit
Horizontale frequentie 30 - 160kHz
Verticale frequentie 48 - 144Hz
Zichtbaar formaat 797.22 x 333.72mm, 31.4 x 13.1"
Pixel pitch 0.23175mm

SIGNAALINGANGEN & CONNECTIVITEIT

Video ingang HDMI x2 (max. 3440 x 1440 @100Hz)
DisplayPort x2 (max. 3440 x 1440 @144Hz)
USB HUB x2 (v.3.0)
HDCP ja
Hoofdtelefoon aansluiting ja

KENMERKEN

Blue light reducer ja
Flicker Free LED ja
FreeSync ondersteuning DP: 3440 x 1440 @144Hz, HDMI: 3440 x 1440 @100Hz
HDR HDR400

Luidspreker 2 x 3W

MECHANISME
Positieaanpassingen hoogte, kantelen
Hoogte-instelling 110mm
Kantelhoek 20° omhoog; 5° omlaag
VESA montage 100 x 100mm

AFMETINGEN / GEWICHT
Product afmetingen B x H x D 808 x 441.5 (551.5) x 256mm

[Voor 86% gewijzigd door wackidth op 02-08-2020 22:42]

.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:24
Goede specs voor de prijs:
34” 3440x1440 VA-paneel
144hz
Curved
Freesync Premium Pro (dus met low framerate compensation (Freesync van 60-144hz, beetje hoog wel die 60hz, normaal is dat 48hz, kan een fout zijn, maar wel erg consequente fout in manual).
HDR 400 (meer marketing dan waarde)
Picture-in-Picture
Picture-by-picture
USB-hub

Ik zit er ook naar te kijken, maar wacht toch eerst een review af.

Bovendien heb ik het gevoel als er een nieuwe monitor uit komt, er altijd wat kinderziektes in zitten, zie ook de platte variant, de GB3461.

Monitor die uitvalt, een van de helften van het scherm wordt zwart etc.
White Feather schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:58:
Goede specs voor de prijs:
34” 3440x1440 VA-paneel
144hz
Curved
Freesync Premium Pro (dus met low framerate compensation (Freesync van 60-144hz, beetje hoog wel die 60hz, normaal is dat 48hz, kan een fout zijn, maar wel erg consequente fout in manual).
HDR 400 (meer marketing dan waarde)
Picture-in-Picture
Picture-by-picture
USB-hub

Ik zit er ook naar te kijken, maar wacht toch eerst een review af.

Bovendien heb ik het gevoel als er een nieuwe monitor uit komt, er altijd wat kinderziektes in zitten, zie ook de platte variant, de GB3461.

Monitor die uitvalt, een van de helften van het scherm wordt zwart etc.
Ja het is inderdaad een compleet pakket.

En wat Freesync betreft baart me ook een beetje zorgen. Aangezien het al een stuk zwaarder wordt voor de kaart deze resolutie.

En ja de GB3461 maakt geen goede start. Ik zie het wel.... Je hebt altijd nog garantie en kan m binnen 14 of 30 dagen terug sturen.

Op harwareinfo.nl is ie iig al wel getest. Geen review.

Iiyama geeft pixel garantie bij 5 dode pixels.

.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:24
Ik weet niet hoe ze normaal te werk gaan bij Hardware.info. Doe ze ook testen zonder reviews?

Of kunnen we zeer binnenkort een mooie review mogen verwelkomen :)

Ik heb wel het idee dat de 144 VA-monitoren met die refreshrate toch wat moeite hebben. Veel overshoot daarbij omdat de voltages opgeschroefd worden om dat maar te halen.

120hz/100hz zou realistischer zIjn, denk ik, als ook beeldkwaliteit wordt meegenomen.

Pixelgarantie kun je altijd afdwingen binnen 14 dagen ;)

• Tombason
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-11 12:01
Zit zelf ook al een poosje te kijken naar deze monitor, maar de release blijft elke keer verschuiven.
Ben benieuwd wanneer er een review online komt, want volgens mij gebruikt de monitor hetzelfde paneels als de AOC in deze prijsklassen en de Mi Surface 34 inch.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Tombason schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:58:
Zit zelf ook al een poosje te kijken naar deze monitor, maar de release blijft elke keer verschuiven.
Ben benieuwd wanneer er een review online komt, want volgens mij gebruikt de monitor hetzelfde paneels als de AOC in deze prijsklassen en de Mi Surface 34 inch.
Klopt verwachting was eerst midden juli. Welke ik had nagevraagd bij Iiyama.
In de UK was hij ook al verwacht ook doorgeschoven.

Is idd zelfde paneel als de Xiaomi Surface...

.

Voor diegene die m in backorder hebben staan.

Iiyama heeft 'm voor deze week bevestigd.

.

• Angelol
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-11 14:47
Zal mij benieuwen ik werk voorlopig nog even thuis en een ultrawide zou wel mooi zijn. Maar ik wacht braaf de ervaringen van mensen even af.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zit ook te kijken naar de curved versie van de iiyama, Megekko en CD-ROM land kunnen zaterdag al leveren.

Ik besteld toch liever bij Coolblue of zo, puur voor het gemak met retourneren.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11
offtopic:
@Jackson6 Geen idee wat Coolblue zo speciaal maakt, maar bij Megekko kan je in ieder geval ook eenvoudig retourneren weet ik uit ervaring.
JanW schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:43:
offtopic:
@Jackson6 Geen idee wat Coolblue zo speciaal maakt, maar bij Megekko kan je in ieder geval ook eenvoudig retourneren weet ik uit ervaring.
Is het niet zo dat je bij Megekko zelf de retour kosten moet betalen en bij Coolblue niet?

Ik heb m bij Megekko besteld. Ik stuur zelden wat terug trouwens.

Mij benieuwen zaterdag....

[Voor 3% gewijzigd door wackidth op 22-07-2020 11:52]

.

• Jackson6
  • Niet online
wackidth schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Is het niet zo dat je bij Megekko zelf de retour kosten moet betalen en bij Coolblue niet?

Ja plus dat Coolblue bij me om de hoek zit. De platte versie schijnt nogal veel geretourneerd te worden dus ben benieuwd naar deze versie.
Jackson6 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:10:
[...]

Ja plus dat Coolblue bij me om de hoek zit. De platte versie schijnt nogal veel geretourneerd te worden dus ben benieuwd naar deze versie.
Ik vermoed uniformiteit issues en dode pixels. Het enige wat ik weet is dat het paneel wat er in (gb3466) zit over het algemeen goed gewaardeerd wordt voor de prijs.

Heb nu een TN AOC Ag271qx welke zeer goed aangeschreven staat zelfs beter dan de huidige 27 inch AOC range.

We zullen het zien. Geen enkel scherm is perfect.

Zat ook nog over een LG 34gk950f na te denken. Maar zie die ook veel defect aangeboden.

[Voor 7% gewijzigd door wackidth op 22-07-2020 12:18]

.

• Angelol
wackidth schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Retour bij coolblue is echt top. Ik heb mijn AOC 3x moeten terugsturen voordat ik er 1 had zonder dode pixels... Het was wel vervelend maar gelukkig was het niet meer moeite dan label printen en naar het postkantoor.
Jackson6 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:41:
Zit ook te kijken naar de curved versie van de iiyama, Megekko en CD-ROM land kunnen zaterdag al leveren.

Ik besteld toch liever bij Coolblue of zo, puur voor het gemak met retourneren.
Ik zit zelf al vanaf dat dit scherm in de pricewatch staat naar dit scherm te kijken (al iets van 1,5 maand). Magekko en CD-ROM land hebben gewoon dezelfde leverancier. Er stond al een aantal keer levertijd binnen 3 werkdagen, zelf een aantal keer dat ze de volgende dag zouden leveren, maar de voorraad stond nog steeds op 0. Meestal verdween het scherm de dag voor levering (dus in dit geval morgen) van hun website, en het scherm komt er dan na 1 á 2 dagen weer op te staan met een nieuwe leverindicatie. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit nu anders gaat zijn (al hoop ik het wel)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

miicker schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:27:
[...]

Ik zit zelf al vanaf dat dit scherm in de pricewatch staat naar dit scherm te kijken (al iets van 1,5 maand). Magekko en CD-ROM land hebben gewoon dezelfde leverancier. Er stond al een aantal keer levertijd binnen 3 werkdagen, zelf een aantal keer dat ze de volgende dag zouden leveren, maar de voorraad stond nog steeds op 0. Meestal verdween het scherm de dag voor levering (dus in dit geval morgen) van hun website, en het scherm komt er dan na 1 á 2 dagen weer op te staan met een nieuwe leverindicatie. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit nu anders gaat zijn (al hoop ik het wel)
Ik heb gisteren de bevestiging van Megekko gehad dat zij voornemens zijn Zaterdag te leveren.

.

wackidth schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:28:
[...]

Ik heb gisteren de bevestiging van Megekko gehad dat zij voornemens zijn Zaterdag te leveren.
Zou mooi zijn, ben benieuwd. Als hij morgen inderdaad op voorraad is dan verwacht ik hem morgen bij meer zaken (waaronder bijv. Coolblue en Bol.com) dan ga ik hem zeker bestellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Havede
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10 10:27
Ik heb de monitor al in bestelling bij Megekko sinds 5 juli. elke keer wordt de datum opgeschoven. nu staat hij weer op 7 werkdagen, dinsdag 4 augustus... Megekko zet hem zo vroeg te koop (met korte levertijden) om alle pre-orders binnen te slepen, iets wat ik niet kan waarderen want je schept verwachtingen die je niet waar kunt maken.
Diverse keren contact gehad met Megekko maar service is niet hun sterkste kant. iiyama heeft hem inderdaad per mail ook aan mij bevestigd voor eind deze week. Waarom Megekko nog niet kan leveren is mij een raadsel.
Laatste keer Megekko, dat is voor mij wel duidelijk.
Havede schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:37:
Ik heb de monitor al in bestelling bij Megekko sinds 5 juli. elke keer wordt de datum opgeschoven. nu staat hij weer op 7 werkdagen, dinsdag 4 augustus... Megekko zet hem zo vroeg te koop (met korte levertijden) om alle pre-orders binnen te slepen, iets wat ik niet kan waarderen want je schept verwachtingen die je niet waar kunt maken.
Diverse keren contact gehad met Megekko maar service is niet hun sterkste kant. iiyama heeft hem inderdaad per mail ook aan mij bevestigd voor eind deze week. Waarom Megekko nog niet kan leveren is mij een raadsel.
Inderdaad teleurstellend .... Ook gezien het feit dat Iiyama dit bevestigd heeft.

Zal wel een kink in de kabel zijn gekomen met transport oid?

Wel top trouwens dat Iiyama super snel reageert en antwoord geeft.

[Voor 21% gewijzigd door wackidth op 24-07-2020 10:49]

.

• Angelol
Havede schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:37:
Heb ik ook een keer gehad met een moederbord. Alleen daar besteld omdat hij volgende dag leverbaar was en hij was 15 duurder. Nou een week later nog niet binnen en zie ik dat de prijs 16 lager is. Ik mailen dat ik graag een verrekening wil maar daar doen ze niet aan dus moet ik hem maar annuleren en opnieuw bestellen.

Dan is het mogelijk dat het toeval was maar een uur later kreeg ik wel de verzendbevestiging. Dus dan had ik retourkosten moeten betalen en opnieuw bestellen. Moet wel zeggen dat ik er wel vaker wat bestel en meestal is het de volgende dag wel binnen.
Angelol schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:51:
[...]

Heb ik ook een keer gehad met een moederbord. Alleen daar besteld omdat hij volgende dag leverbaar was en hij was 15 duurder. Nou een week later nog niet binnen en zie ik dat de prijs 16 lager is. Ik mailen dat ik graag een verrekening wil maar daar doen ze niet aan dus moet ik hem maar annuleren en opnieuw bestellen.

Dan is het mogelijk dat het toeval was maar een uur later kreeg ik wel de verzendbevestiging. Dus dan had ik retourkosten moeten betalen en opnieuw bestellen. Moet wel zeggen dat ik er wel vaker wat bestel en meestal is het de volgende dag wel binnen.
Ik denk dat Megekko weinig te verwijten valt. Aangezien geen enkele shop nog voorraad heeft.

Wel zijn due verwachtte leverdatums een beetje tricky inderdaad.

.

Ik zit er toch sterk over na te denken om (ondanks dat ik LG troep vind) de Lg34gn850 te bestellen. Is nu 805 bij Amazon.

.

• Havede
wackidth schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:07:
Ik zit er toch sterk over na te denken om (ondanks dat ik LG troep vind) de Lg34gn850 te bestellen. Is nu 805 bij Amazon.
toch iets meer dan toeval dat ik een uur na deze review een mail van Megekko krijg dat de monitor is verzonden... morgen in huis! aan de ene kant jammer, te laat om te annuleren, maar ben er blij mee.
Tweakers wordt blijkbaar ook door Megekko goed gelezen
Havede schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:19:
[...]

toch iets meer dan toeval dat ik een uur na deze review een mail van Megekko krijg dat de monitor is verzonden... morgen in huis! aan de ene kant jammer, te laat om te annuleren, maar ben er blij mee.
Tweakers wordt blijkbaar ook door Megekko goed gelezen
Heb een mail naar Iiyama gestuurd en er is een deel levering gedaan. Jij zat waarschijnlijk eerder in de lijst dan ik.

Hoezo jammer?? Wat had je anders gewild dan.

Ik heb net de LG besteld bij Amazon..... En dan zie ik wel welke ik hou.

[Voor 10% gewijzigd door wackidth op 24-07-2020 12:27]

.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik zie dat er een paar shops zijn die wel voorraad hebben, magekko en cdrom land niet.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
miicker schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:38:
Ik zie dat er een paar shops zijn die wel voorraad hebben, magekko en cdrom land niet.
Ik heb hem vanochtend opgehaald bij Informatique, eerste indruk, zeer mooi scherm.

Merkt wel wat flikkering als ik FreeSync aan zet, even kijken of dat makkelijk op te lossen is.

[Voor 14% gewijzigd door Jackson6 op 24-07-2020 12:51]

Jackson6 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:40:
[...]

Ik heb hem vanochtend opgehaald bij Informatique, eerste indruk, zeer mooi scherm.
Mooi van de buitenkant.??🤣🤣 Mee ge-gamed?

.

• Jackson6
  • Niet online
wackidth schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:51:
[...]

Mooi van de buitenkant.??🤣🤣 Mee ge-gamed?
Even Fallout 76 opgestart, maar had wat flikkering met FreeSync aan (ook buiten de game). Zal wel softwarematig op te lossen zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Jackson6 op 24-07-2020 12:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Havede
wackidth schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:22:
[...]

Heb een mail naar Iiyama gestuurd en er is een deel levering gedaan. Jij zat waarschijnlijk eerder in de lijst dan ik.

Hoezo jammer?? Wat had je anders gewild dan.

Ik heb net de LG besteld bij Amazon..... En dan zie ik wel welke ik hou.
zoals ik al schreef, te laat om te annuleren. En hem natuurlijk ergens anders te bestellen. Mijn vertrouwen in Megekko is door hun manier van communiceren de afgelopen maand gedaald tot onder het vriespunt.

• Anacontia
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-07-2020
spam

[Voor 96% gewijzigd door F_J_K op 24-07-2020 13:14]

• LightPhoenixNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10 12:32
Jackson6 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:52:
[...]

Even Fallout 76 opgestart, maar had wat flikkering met FreeSync aan (ook buiten de game). Zal wel softwarematig op te lossen zijn.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, ik heb nu zelf een TN-paneel van iiyama, geen last van ghosting. Dat is wel iets waar ik heel bang voor ben met VA-panelen. Kun je iets vertellen hoe het hiermee zit met dit paneel?
Ik heb mijn order omgezet naar Informatique (morgen in huis) Omdat ik toch wel vertrouwen heb in deze monitor...en voorlopig de LG gecanceld

[Voor 6% gewijzigd door wackidth op 24-07-2020 13:28]

.

• LightPhoenixNL
wackidth schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:26:
Ik heb mijn order omgezet naar Informatique (morgen in huis) Omdat ik toch wel vertrouwen heb in deze monitor...en voorlopig de LG gecanceld
Welke LG had je besteld?

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11 18:39
Jackson6 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:52:
[...]

Dat klinkt niet goed. Heb je het al kunnen oplossen?

• Jackson6
  • Niet online
Kacang schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:29:
[...]

Dat klinkt niet goed. Heb je het al kunnen oplossen?
Nee nog niet, het is heel licht maar wel vervelend.

Even wachten tot meer mensen hun exemplaar hebben, dan komt er vast wel een oplossing, en zo niet.. retour.

• LightPhoenixNL
Jackson6 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:58:
[...]

Even wachten tot meer mensen hun exemplaar hebben, dan komt er vast wel een oplossing, en zo niet.. retour.
Begrijpelijk!, hoe is de prestatie met freesync uitgeschakeld? (heb je toevallig al wat foto's van de monitor?)
Jackson6 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:58:
[...]

Wat voor kaart heb je?

.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
LightPhoenixNL schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:59:
[...]

Begrijpelijk!, hoe is de prestatie met freesync uitgeschakeld? (heb je toevallig al wat foto's van de monitor?)
Freensync uit, dan is hij helemaal oké.

5700XT, met m'n Freesync IPS monitor had ik geen last van flickering.

[Voor 72% gewijzigd door Jackson6 op 24-07-2020 15:08]

Jackson6 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:04:
[...]

Freensync uit, dan is hij helemaal oké.

[...]

5700XT, met m'n Freesync IPS monitor had ik geen last van flickering.
Er zijn wel wat klachten met de laatste drivers en Freesync. Icm 5700XT.

Ik heb deze kaart ook. Zal er morgen op letten.

.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hier staat hij ook:

Ik heb zelf ook wat last van het scherm dat af en toe flikkert.. Erg irritant, ben nog verschillende zaken aan het proberen om het op te lossen.

Heb ook al wat gespeeld met overclocken, maar zodra je boven de 144Hz gaat heb je enorm veel last van frameskipping.

• Kacang
miicker schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:26:
Hier staat hij ook:
[Afbeelding]

Ik heb zelf ook wat last van het scherm dat af en toe flikkert.. Erg irritant, ben nog verschillende zaken aan het proberen om het op te lossen.

Heb ook al wat gespeeld met overclocken, maar zodra je boven de 144Hz gaat heb je enorm veel last van frameskipping.
Welke videokaart heb jij? Ook de 5700XT?
Kacang schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:34:
[...]

Welke videokaart heb jij? Ook de 5700XT?
Nope, GTX 2080 Super

• Kacang
oke dus 2 van de 2 schermen zijn k*t. Gaat lekker tot nu toe. Hopelijk kunnen ze het fixen. Ben benieuwd of er meer zijn die dit hebben.

• Jackson6
  • Niet online
Kacang schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:55:
oke dus 2 van de 2 schermen zijn k*t. Gaat lekker tot nu toe. Hopelijk kunnen ze het fixen. Ben benieuwd of er meer zijn die dit hebben.
Nouja kut, als ik Freesync uit zet, dan heb ik nergens last van.

Ze moeten dit inderdaad wel fixen anders gaat hij retour.

• LightPhoenixNL
Jackson6 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:21:
[...]

Nouja kut, als ik Freesync uit zet, dan heb ik nergens last van.

Ze moeten dit inderdaad wel fixen anders gaat hij retour.
Kunnen ze een firmware update uitbrengen voor de monitor? of hoe werkt dat?

Ik heb zelf een laptop waaraan ik de monitor hang, volgensmij kun je alleen freesync gebruiken over display port en die zit niet op mijn laptop. Maar wil in de toekomst wel een gamepc eraan hangen.
De mijne is ook gearriveerd. Even snel aangesloten. RDR2 gestart maar ik zie geen flikkeren?

Is het na een bepaalde tijd.?? Bepaalde games?

.

• Kacang
wackidth schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:24:
De mijne is ook gearriveerd. Even snel aangesloten. RDR2 gestart maar ik zie geen flikkeren?

Is het na een bepaalde tijd.?? Bepaalde games?
Nice. Wat voor kabel gebruik je? Wat voor videokaart? Freesync aan?

NVM . Jij hebt een 5700xt zie ik hier boven.

[Voor 6% gewijzigd door Kacang op 25-07-2020 19:03]

Kacang schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:02:
[...]

Nice. Wat voor kabel gebruik je? Wat voor videokaart? Freesync aan?

NVM . Jij hebt een 5700xt zie ik hier boven.
Misschien is het me nog niet opgevallen, hooguit 5 minuten gekeken. Vanavond zit ik er langer achter.

Ik gebruik de displayport kabel van mijn oude monitor. En Freesync heb ik aan gezet.

[Voor 17% gewijzigd door wackidth op 25-07-2020 19:13]

.

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Vandaag ook de GB3466 binnen gekregen en middels deze guide (gevonden in comments op een Tweakers user review van de GB3461) G-Sync aangezet. Videocard is een GTX1080TI.
Dit is mijn eerste ervaring met G-Sync/Freesync maar meteen op de desktop was duidelijk dat er flikkering zichtbaar is. Een paar minuten PUBG geeft hetzelfde beeld. Verder nog niet met andere settings gespeeld en ik gebruik de meegeleverde Displayport kabel.

Ik hoop dat er nog een workaround of fix voor bestaat/komt, maar indien dat niet het geval is denk ik dat ik de monitor toch houd. Ik heb het geld niet over voor een G-Sync monitor en dit is één van de weinige gaming monitoren met features als Picture-by-Picture (welke ik vaak gebruik).

[Voor 1% gewijzigd door Ray-zor op 25-07-2020 20:09. Reden: videocard toegevoegd]

Alles in gesteld en inderdaad hier ook flikkeren.

Freesync was aan maar was vergeten om mijn bureaublad op 144hz te zetten en toen begon het.

Jammer...... Ik denk niet dat hij te updaten valt.
Ik las ergens op een Engels forum dat er een hele batch GB3461 tegen werd gehouden omdat er een andere firmware in moest.

Dat snap je toch niet??? Dat zoiets door kwaliteitscontrole kan komen?

Dit gaat m niet worden denk ik.... LG 34gn850 maar besteld.

[Voor 9% gewijzigd door wackidth op 25-07-2020 22:01]

.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ben even het net op gedoken. Maar het flikkeren komt vaker voor, ook bij andere merken.

Het schijnt veel voor te komen bij VA panelen. En komt omdat de framrate beneden de Freesync range komt.
Nu is de beneden range al vrij hoog 48HZ (heb nu een monitor vanaf 30Hz) Dus de kans dat ie daar ff beneden komt is snel mogelijk.

Voor de rest is het een mooie monitor. Scherm is acceptabel uniform. Response tijden zijn goed. Over kleuren kan ik weinig zeggen.

Als die flikkering er niet in zat was het een blijvertje. Maar ik kan hier niet mee leven... Het komt ook best vaak voor.

[Voor 197% gewijzigd door wackidth op 26-07-2020 08:47]

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LightPhoenixNL
wackidth schreef op zondag 26 juli 2020 @ 01:06:
Ben even het net op gedoken. Maar het flikkeren komt vaker voor, ook bij andere merken.

Het schijnt veel voor te komen bij VA panelen. En komt omdat de framrate beneden de Freesync range komt.
Nu is de beneden range al vrij hoog 48HZ (heb nu een monitor vanaf 30Hz) Dus de kans dat ie daar ff beneden komt is snel mogelijk.

Voor de rest is het een mooie monitor. Scherm is acceptabel uniform. Response tijden zijn goed. Over kleuren kan ik weinig zeggen.

Als die flikkering er niet in zat was het een blijvertje. Maar ik kan hier niet mee leven... Het komt ook best vaak voor.
Er is toch een instelling waarmee je lage framerates kunt compenseren? Heb je die geprobeerd ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

wackidth schreef op zondag 26 juli 2020 @ 01:06:

Dat van de range had ik ook gelezen, en ook al heb ik geen eerdere ervaring met g-sync of freesync betwijfel ik of dit van toepassing is op deze situatie. Flikkering is ook continue zichtbaar op de desktop zonder enige applicatie geopend en dan zou framerate toch steady 144Hz moeten zijn. En ook in PUBG dropt mijn FPS zelden beneden de 90.

Acties:
  • 0Henk 'm!
LightPhoenixNL schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:55:
[...]

Er is toch een instelling waarmee je lage framerates kunt compenseren? Heb je die geprobeerd ?
Je bedoelt LFC?? Dat is een feature geen setting.
En ik vermoed dat de Gb3466 dat wel heeft. Zag in de AMD lijst dat de 3461 dit ook heeft.
Ray-zor schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:22:
[...]

Dat van de range had ik ook gelezen, en ook al heb ik geen eerdere ervaring met g-sync of freesync betwijfel ik of dit van toepassing is op deze situatie. Flikkering is ook continue zichtbaar op de desktop zonder enige applicatie geopend en dan zou framerate toch steady 144Hz moeten zijn. En ook in PUBG dropt mijn FPS zelden beneden de 90.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Dan zou het op de desktop niet moeten gebeuren.

Met Nvidia pendulum demo kun je Freesync testen. En bij framerates tussen 48 en 144hz blijft ie ook flikkeren.

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kacang

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

@miicker Ik denk dat ik ook een post van je zie op Reddit hierover. Je geeft aan dat je het flikkeren niet weg gaat, ook als je Freesync op de monitor uit zet. Ik heb dat ook, maar wat tot nog toe altijd helpt is even de monitor uit en aan zetten (dus niet de PC).

Verder heb ik de CRU methode (waar de link van van Kacang hierboven over gaat) voor de zekerheid geprobeerd, al is die gericht op het verlagen van de min. freesync grens en ik denk niet dat dat het issue is. Heeft ook niet geholpen. Ander kabel en andere display port op de monitor ook niet. iiayam heft ook geen drivers.

[Voor 3% gewijzigd door Ray-zor op 26-07-2020 20:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb vandaag ook van alles geprobeerd.... Andere Adrenaline drivers CRU Methode en alle instellingen nagelopen.

Ik heb eigenlijk geen zin om 800 Euro neer te tellen voor een andere monitor. Nu ik weet dat ik ook tevreden kan zijn met deze...

Tuurlijk zat andere keuze in lagere prijs maar met144hz Freesync en ultrawide is de keuze niet reuze.
Misschien toch een ritje Duitsland plannen voor een Xiaomi Monitor. Ik heb nergens gelezen dat er klachten over flikkeren.

Edit : Duitsland geen voorraad op het moment. 😭

[Voor 6% gewijzigd door wackidth op 26-07-2020 20:22]

.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ray-zor schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:09:
[...]

@miicker Ik denk dat ik ook een post van je zie op Reddit hierover. Je geeft aan dat je het flikkeren niet weg gaat, ook als je Freesync op de monitor uit zet. Ik heb dat ook, maar wat tot nog toe altijd helpt is even de monitor uit en aan zetten (dus niet de PC).

Verder heb ik de CRU methode (waar de link van van Kacang hierboven over gaat) voor de zekerheid geprobeerd, al is die gericht op het verlagen van de min. freesync grens en ik denk niet dat dat het issue is. Heeft ook niet geholpen. Ander kabel en andere display port op de monitor ook niet. iiayam heft ook geen drivers.
Heb vandaag de monitor een tijd gebruikt met FreeSync op de monitor uit, dan lijkt het wel een stuk beter te gaan, volgens mij knipperde hij toen helemaal niet. Maar dat vind ik natuurlijk niet echt een acceptabele oplossing.

Ook ik vind €850 erg veel voor een monitor. Maar ben onderhand bang dat ik er wel aan moet gaan geloven. Ik durf het denk ik niet aan om de Xiaomi te halen, die heeft immers hetzelfde paneel, en aangezien het AOC paneel ook deze problemen kent..
Ik las ergens dat zelfs deze Cooler Master van €750 hetzelfde paneel heeft: pricewatch: Cooler Master GM34-CW Zwart

Dan is is de eerst volgende optie deze: pricewatch: LG UltraGear 34GN850-B
En dan zit je dus al snel rond de €850... Jammer dat de andere Iiyama geen curved monitor is. Dat vind ik voor Ultrawide toch wel een must..

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het is me gelukt, tenminste zo lijkt het :D
Ik ben nog een beetje huiverig, maar ik heb nu ongeveer een uur gegamed zonder flikkering.

Ik ben wel benieuwd of dit het probleem voor jullie ook oplost.
Dit is wat ik heb gedaan:
- CRU "Reset-all" gedraaid;
- Restart van de Graphics Driver uitgevoerd
- Gezorgd dat FreeSync en G-Sync aan staan (en hij dus flikkert)
- Dit .bin bestandje gedownload en geïmporteerd in CRU.
- Restart de graphics driver
- Tekst en dergelijke stond toen op 200%, dit heb ik teruggezet naar 100%. De resolutie staat nu op 3440x1440, FreeSync en G-Sync staan aan, beide werken en ik heb geen last meer van flikkeringen!

Ik vond dit .bin bestand in de volgende thread op Reddit, gaat over een compleet andere monitor, maar ik dacht, fuck it, ik probeer het gewoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!
miicker schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:37:
[...]

Heb vandaag de monitor een tijd gebruikt met FreeSync op de monitor uit, dan lijkt het wel een stuk beter te gaan, volgens mij knipperde hij toen helemaal niet. Maar dat vind ik natuurlijk niet echt een acceptabele oplossing.

Ook ik vind €850 erg veel voor een monitor. Maar ben onderhand bang dat ik er wel aan moet gaan geloven. Ik durf het denk ik niet aan om de Xiaomi te halen, die heeft immers hetzelfde paneel, en aangezien het AOC paneel ook deze problemen kent..
Ik las ergens dat zelfs deze Cooler Master van €750 hetzelfde paneel heeft: pricewatch: Cooler Master GM34-CW Zwart

Dan is is de eerst volgende optie deze: pricewatch: LG UltraGear 34GN850-B
En dan zit je dus al snel rond de €850... Jammer dat de andere Iiyama geen curved monitor is. Dat vind ik voor Ultrawide toch wel een must..
Nee dat is geen oplossing. Als het nou ging om wat extra light bleed aan de zijkanten oid, dan kan ik er nog wel mee leven. Maar dit is gewoon zwaar irritant. Gebeurt best wel op regelmatige basis.

Ja, een VA paneel is 1..... Het gaat er voornamelijk om wat ze op en in de printjes hebben gestopt. En daar is elk merk weer anders in.

Heb je gezien hoeveel de GB3461 als tweede kans worden aangeboden?? Is ook geen succes volgens mij.

.

Acties:
  • +1Henk 'm!
wackidth schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:22:
[...]

Nee dat is geen oplossing. Als het nou ging om wat extra light bleed aan de zijkanten oid, dan kan ik er nog wel mee leven. Maar dit is gewoon zwaar irritant. Gebeurt best wel op regelmatige basis.

Ja, een VA paneel is 1..... Het gaat er voornamelijk om wat ze op en in de printjes hebben gestopt. En daar is elk merk weer anders in.

Heb je gezien hoeveel de GB3461 als tweede kans worden aangeboden?? Is ook geen succes volgens mij.
Zie mijn tweede reactie, ik heb het bij mij opgelost lijkt het. Ben benieuwd of dit het voor jou ook oplost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

miicker schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:24:
[...]

Zie mijn tweede reactie, ik heb het bij mij opgelost lijkt het. Ben benieuwd of dit het voor jou ook oplost.
Checkvraag: Heb je in Nvidia-config scherm gekeken bij de setting "Resolutie wijzigen". De restart van de graphics driver zet bij mij de vernieuwingsfrequentie terug naar 60Hz. Wat ook de flikkering weghaalt maar natuurlijk niet de gewenste oplossing is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ray-zor schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:34:
[...]

Checkvraag: Heb je in Nvidia-config scherm gekeken bij de setting "Resolutie wijzigen". De restart van de graphics driver zet bij de vernieuwingsfrequentie terug naar 60Hz. Wat ook de flikkering weghaalt maar natuurlijk niet de gewenste oplossing is.
Ik heb te vroeg gejuicht inderdaad. Het vreemde is dat hij op 100Hz stond in het NVIDIA control panel. 144Hz stond er niet bij, die moet ik weer aanmaken, en dan heb ik inderdaad weer en knipperend scherm. Maar op 100Hz werkt hij dus nu wel zonder te knipperen...

Acties:
  • 0Henk 'm!
miicker schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:36:
[...]

Ik heb te vroeg gejuicht inderdaad. Het vreemde is dat hij op 100Hz stond in het NVIDIA control panel. 144Hz stond er niet bij, die moet ik weer aanmaken, en dan heb ik inderdaad weer en knipperend scherm. Maar op 100Hz werkt hij dus nu wel zonder te knipperen...
Dat wou ik je net gaan vertellen.... Max 100hz....
En het feit dat Freesync onderste range met 10 hebt verhoogd. Is ook niet echt lekker....
Maar was het proberen waard.

.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Als jullie het CRU tooltje gebruiken en hem op Max 143hz verticaal zetten, verhelpt dit dan het probleem?

YouTube: Samsung CFG70 & CFG73 Freesync flickering fix

[Voor 32% gewijzigd door LightPhoenixNL op 26-07-2020 23:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!
LightPhoenixNL schreef op zondag 26 juli 2020 @ 23:13:
Als jullie het CRU tooltje gebruiken en hem op Max 143hz verticaal zetten, verhelpt dit dan het probleem?

YouTube: Samsung CFG70 & CFG73 Freesync flickering fix
Nee, ik heb m zelfs op 140hz gezet maar helaas. Ik heb wel het idee dat het minder vaak gebeurt.

.

Acties:
  • 0Henk 'm!
wackidth schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:47:
[...]

Dat wou ik je net gaan vertellen.... Max 100hz....
En het feit dat Freesync onderste range met 10 hebt verhoogd. Is ook niet echt lekker....
Maar was het proberen waard.
Dat 100Hz wel werkend is te krijgen met FreeSync en G-Sync aan (terwijl dat eerst voor dezelfde problemen zorgde) laat mijn inziens wel zien dat dit een software probleem is dat (hopelijk) nog opgelost kan/gaat worden.

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Helaas geen voortgang. In tegenstelling tot ervoor had ik gisteravaond wel meer moeite om de flikering weg te krijgen na het uitzetten van Freesync op de monitor. Het uit en aan zetten hielp niet in één keer. Ook viel me op dat bij mij de Displayport Mode standaard naar 1.2 gezet wordt na het uitzetten van Freesync. Ook iets om niet vergeten te checken.

• LightPhoenixNL
Ray-zor schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:41:
Helaas geen voortgang. In tegenstelling tot ervoor had ik gisteravaond wel meer moeite om de flikering weg te krijgen na het uitzetten van Freesync op de monitor. Het uit en aan zetten hielp niet in één keer. Ook viel me op dat bij mij de Displayport Mode standaard naar 1.2 gezet wordt na het uitzetten van Freesync. Ook iets om niet vergeten te checken.
Is de kabel die erbij zat wel DP 1.4?

Ik vind het wel gek dat als ik op internet zoek dat er vrij veel VA schermen zijn die dit probleem hebben. Vaak is het op te lossen met een andere kabel of de CRU instellingen.
LightPhoenixNL schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:56:
[...]

Is de kabel die erbij zat wel DP 1.4?

Ik vind het wel gek dat als ik op internet zoek dat er vrij veel VA schermen zijn die dit probleem hebben. Vaak is het op te lossen met een andere kabel of de CRU instellingen.
Ja dat denk ik wel?

Ik zou het vreemd vinden dat je een monitor in de markt zet. En niet de maximale prestaties laat halen door er een flut kabel mee te sturen.
Kan altijd natuurlijk, maar las op reddit dat iemand een 8k 1.4 kabel had gebruikt zonder resultaat.

.

• Jackson6
  • Niet online
miicker schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:20:
Het is me gelukt, tenminste zo lijkt het :D
Ik ben nog een beetje huiverig, maar ik heb nu ongeveer een uur gegamed zonder flikkering.

Ik ben wel benieuwd of dit het probleem voor jullie ook oplost.
Dit is wat ik heb gedaan:
- CRU "Reset-all" gedraaid;
- Restart van de Graphics Driver uitgevoerd
- Gezorgd dat FreeSync en G-Sync aan staan (en hij dus flikkert)
- Dit .bin bestandje gedownload en geïmporteerd in CRU.
- Restart de graphics driver
- Tekst en dergelijke stond toen op 200%, dit heb ik teruggezet naar 100%. De resolutie staat nu op 3440x1440, FreeSync en G-Sync staan aan, beide werken en ik heb geen last meer van flikkeringen!

Ik vond dit .bin bestand in de volgende thread op Reddit, gaat over een compleet andere monitor, maar ik dacht, fuck it, ik probeer het gewoon.
Moet je de pc nog rebooten, ik heb de stappen gevolgd met het bin bestand maar ik heb nog steeds het flickeren, ik heb weliswaar een andere GPU maar toch.

Edit: Oh sorry, er was al gemeld dat het niet werkte :'(

Geluukig 30 dagen retourtijd dus nog ruim 27 dagen voor een oplossing.

[Voor 4% gewijzigd door Jackson6 op 27-07-2020 10:38]

• LightPhoenixNL
@miicker @wackidth @Jackson6 : Iiyama reageert redelijk vlot op mail, ik heb zelf geen kaart met DP dus kan het niet valideren/testen. Hebben jullie al een mail gestuurd om te kijken wat hun zeggen?

• Jackson6
  • Niet online
LightPhoenixNL schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:38:
@miicker @wackidth @Jackson6 : Iiyama reageert redelijk vlot op mail, ik heb zelf geen kaart met DP dus kan het niet valideren/testen. Hebben jullie al een mail gestuurd om te kijken wat hun zeggen?
Heb zojuist een mailtje gestuurd naar de support, ben benieuwd.
LightPhoenixNL schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:38:
Ja ik heb gisteravond een mailtje gestuurd.

.

Ik heb zelf nog geen mail naar Iiyama gestuurd, maar dat ga ik zo ook nog doen. Hoe meer mails ze krijgen over dit euvel hoe beter lijkt me.

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik heb vanmorgen ook een bescheiden mail gestuurd naar iiyama. Ik kreeg zeer snel een eerste, korte reactie. Ze wilden weten welke videokaart ik heb en meldden nog dat dat nergens staat dat de monitor g-sync compatible is. Dat laatste heb ik erkend en gezegd dat ik hoop dat iiyama er toch naar wilt kijken aangezien vrijwel alle freesync monitoren prima werken met g-sync. Nog geen verdere reactie daarop gehad.

• Jackson6
  • Niet online
Ray-zor schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:49:
Ik heb vanmorgen ook een bescheiden mail gestuurd naar iiyama. Ik kreeg zeer snel een eerste, korte reactie. Ze wilden weten welke videokaart ik heb en meldden nog dat dat nergens staat dat de monitor g-sync compatible is. Dat laatste heb ik erkend en gezegd dat ik hoop dat iiyama er toch naar wilt kijken aangezien vrijwel alle freesync monitoren prima werken met g-sync. Nog geen verdere reactie daarop gehad.
Tja, ik heb een AMD 5700XT en ik heb het probleem ook.

• Angelol
Denk dat sommige monitoren hier gewoon last van hebben. Ik heb op dit moment een msi en een aoc die AOC werkt prima met die fixes maar de MSI is freesync nutteloos ivm flikkeren dus gewoon maar uit. Dan is de msi nog de duurdere monitor. Gelukkig is het meeste wat ik speel niet heel erg veeleisend maar wel jammer.

Dit is in gebruik met een 2070 via displayportkabels.

Ik hoop dat hier nog wat nuttigs uitkomt vanuit liyama. Freesync dat g-sync compatible is zou wel mooi zijn. Werkt de monitor behalve freesync verder goed? De platte ips variant had nogal wat issues.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik heb ook een mail gekregen. Met de vraag welke videokaart ik heb.

Afwachten dus.... Ik kwam nog wel dit tegen.

De H-rate veranderen in CRU

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Even proberen als ik thuis ben.

@Angelol

Ja? Heeft zelfs de MSI er last van?? En dat heb je geaccepteerd? Zonde zeg. Ongelooflijk in de prijsklasse mag je zeker wat verwachten.

[Voor 22% gewijzigd door wackidth op 27-07-2020 15:26]

.

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik heb wat zitten spelen met de H-rate, maar geen succes. Maar eerlijk gezegd weet ik ook niet exact wat ik eigenlijk aan het doen ben. Lang leve de reset-all. :) Onderstaande gegevens staan in de user manual maar ik weet eigenlijk niet exact wat het betekent. Waarom zou mét Freesync een smallere range hebben?
"Displayport1/2(zonder FreeSync): Horizontaal: 30,0-214,0kHz, verticaal: 48-144Hz
Displayport1/2(met FreeSync): Horizontaal: 89,0-214,0kHz, verticaal: 60-144Hz"

Overigens zie ik eigenlijk meer klachten:
https://forums.overclocke...emium-pro.18888669/page-5

• Angelol
@wackidth Zo duur was die niet hoor, toen destijds 399 voor 1440p144hz 27" en ik heb the division 2 die er bij zat toen voor 40 euro verkocht dus viel mee. Verder bevalt hij wel goed alleen kreeg ik de kleuren niet perfect. Kwam ik pas na een aantal maanden achter dat ik de hele monitor moest opsturen voor de firmware update als ik dat van tevoren wist had ik hem wel gelijk retour gedaan.

Het is niet zo dat de monitor verschrikkelijk is maar wie wil nou een monitor heen en weer sturen voordat je het weet raakt die beschadigd.
Ray-zor schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:49:
Het heeft ook niet te maken met G-Sync. Als je G-Sync namelijk uitschakelt dan heb je nog steeds last van het knipperen (ik tenminste wel).

• LightPhoenixNL
@miicker hoe bevalt het scherm verder los van de flickeringen? Stel je schakelt freesync uit, hoe preseteert de monitor dan? Hoe zit het met ghosting?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

miicker schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:29:
[...]

Het heeft ook niet te maken met G-Sync. Als je G-Sync namelijk uitschakelt dan heb je nog steeds last van het knipperen (ik tenminste wel).
Dat heb ik eigenlijk niet eens geprobeerd. :). Ik heb vanmorgen nog wel een Club3D DisplayPort 1.4 HBR3 32,4Gbps kabel gehaald. Wilde sowieso een iets langere kabel dus meteen de onzekerheid over de meegeleverde kabel weg. Zoals een beetje verwacht geen verbetering helaas. Hopelijk komt die persoon op OCUK met nuttige info.
LightPhoenixNL schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:30:
@miicker hoe bevalt het scherm verder los van de flickeringen? Stel je schakelt freesync uit, hoe preseteert de monitor dan? Hoe zit het met ghosting?
Het is een prachtig scherm. Van Ghosting heb ik geen last, maar Ghosting valt mij sowieso niet heel snel op. Ik vind het zonde van de flickering, zou het scherm graag willen houden.

Wie noemde hier de service van Iiyama goed?... Dit kreeg ik als reactie:
Heel erge bedankt voor uw service verzoek.

Jammer genoeg kunnen we niet goed zien dat het flickert rond de 0.40~0.55 secondes.

De flikkering dat we wel kunnen waarnemen is dat uw venster ververst (dat is jammer genoeg zeer normaal).

is het mogelijk om een ander film van te maken dat het wel duidelijker te zien is?

Voor verdere vragen is het altijd mogelijk om ons te mailen.
Sowieso erger ik me al aan de spelfouten, maar los daarvan, hoe kun je dit als normaal bestempelen? Zeker nadat ik aangaf dat meer mensen er last van hebben en dat het alleen optreed als FreeSync aan staat..

miicker schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:41:
Wie noemde hier de service van Iiyama goed?... Dit kreeg ik als reactie:

[...]

Sowieso erger ik me al aan de spelfouten, maar los daarvan, hoe kun je dit als normaal bestempelen? Zeker nadat ik aangaf dat meer mensen er last van hebben en dat het alleen optreed als FreeSync aan staat..
We kunnen zien dat uw scherm ververst?? Wat is dat voor nonsense?

Ik zal vanavond proberen om het e.e.a. te filmen en op YT
zetten.

Denk dat ze dit niet gaan erkennen als fout, zag dat Iiyama UK ook niet echt behulpzaam was.

.

wackidth schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:54:
[...]

We kunnen zien dat uw scherm ververst?? Wat is dat voor nonsense?

Ik zal vanavond proberen om het e.e.a. te filmen en op YT
zetten.

Denk dat ze dit niet gaan erkennen als fout, zag dat Iiyama UK ook niet echt behulpzaam was.
Jep. Ik heb dus dit filmpje gepost:
YouTube: Screen flickering Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1
Hij heeft het ook over 0.40-0.55 seconden, maar dan is er juist niets te zien..

• LightPhoenixNL
Zag op het overclockers forum nog wat instellingen van mensen zonder problemen. Helpt dat voor jullie?

https://freeimage.host/i/cru-settings.dAWLk7

• LightPhoenixNL
miicker schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:11:
[...]

Jep. Ik heb dus dit filmpje gepost:
YouTube: Screen flickering Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1
Hij heeft het ook over 0.40-0.55 seconden, maar dan is er juist niets te zien..
Het is vooral duidelijk als je naar de browser kijkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik heb ook maar een filmpje gemaakt. Kamer donker dus vandaar grainy beeld. Maar wel duidelijk zichtbaar.

Ik heb de link inmiddels ook naar Iiyama gestuurd.

YouTube: Iiyama GB3466WQSU screen flicker

[Voor 44% gewijzigd door wackidth op 28-07-2020 23:32]

.

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

LightPhoenixNL schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:54:
Zag op het overclockers forum nog wat instellingen van mensen zonder problemen. Helpt dat voor jullie?

https://freeimage.host/i/cru-settings.dAWLk7
Zo te zien heeft hij G-sync (hij heeft een nvidia kaart) niet enabled, anders had je FREESYNC gezien in het Misc. monitor menu. Zijn CRU settings zijn wel identiek aan wat ik zie.
Als ik G-sync uitzet in de Nvidia control panel heb ik nog gene flikkering gemerkt, ook al staat freesync op de monitor aan. Het gaat mis als ik g-sync aan zet, maar ja zonder g-sync heb je niks aan de feesync setting op de monitor gok ik zo.
wackidth schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:34:
Ik heb ook maar een filmpje gemaakt. Kamer donker dus vandaar grainy beeld. Maar wel duidelijk zichtbaar.

Ik heb de link inmiddels ook naar Iiyama gestuurd.

YouTube: Iiyama GB3466WQSU screen flicker
Heel duidelijk te zien. Ik heb zelf ook nog een filmpje gemaakt met de precieze tijden in de description.
https://www.youtube.com/watch?v=wyx4vQ0OdIo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LightPhoenixNL
miicker schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 00:04:
[...]

Heel duidelijk te zien. Ik heb zelf ook nog een filmpje gemaakt met de precieze tijden in de description.
https://www.youtube.com/watch?v=wyx4vQ0OdIo
Je video staat op privé, ik kan hem niet bekijken.
LightPhoenixNL schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 00:10:
[...]

Je video staat op privé, ik kan hem niet bekijken.
Ah stom, heb het aangepast.

• LightPhoenixNL
miicker schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 00:13:
[...]

Ah stom, heb het aangepast.
Ik heb het idee dat de flickering vooral aan de onderkant van het scherm zit, of lijkt dit maar zo?

Acties:
  • +2Henk 'm!
Dat lijkt maar zo.... Het gehele beeld flikkert. Het is vrij lastig te filmen. Komt minder heftig over op YT.

.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Hardware.info heeft vandaag een review online gezet, ik heb hem nog niet gelezen. Wellicht vermelden ze hier ook iets over het probleem.

https://nl.hardware.info/...ed-eagle-review-va-of-ips

Acties:
  • +1Henk 'm!
LightPhoenixNL schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:59:
[...]

Ik heb het idee dat de flickering vooral aan de onderkant van het scherm zit, of lijkt dit maar zo?
Je ziet de flickering voornamelijk op donkere gebieden, omdat het een brightness flicker is. Dit zie je in de video vooral op donkere vlakken, maar het is het hele scherm dat flikkert.

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee