Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:26
Notna schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Staat HDR wel aan in de opties van het scherm zelf? Je hebt AUTO/ON/OFF

Verder is dat scherm gewoon niet bedoelt voor een Series X. Als is het alleen al omdat het geen HDMI 2.1 scherm is (het ondersteunt wel een sub-set van features maar is het niet echt)
Ja ik heb alle settings geprobeerd. Ik zie wel een duidelijk verschil met AUTO en ON. Maar de Series X ziet de monitor niet als HDR compatible. Uiteindelijk heb ik de monitor voor thuiswerken en internet gebruik etc. Dus de rest is bonus.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
Als ik middels de knop onder de monitor de Eco Modus 3 selecteer (om van die grote bak licht voor mijn neus af te zijn...), dan wordt die instelling niet vastgehouden. Bij bijvoorbeeld een restart van mijn systeem staat de modus nog wel op 3, maar is het scherm weer fel. Ik moet dan de modus weer switchen naar 2 en terug naar 3 om weer de gewenste helderheid te krijgen.
Hebben meer mensen hier last van, en beter nog, zijn er mensen die hier een oplossing voor hebben?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:05
coelho schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:15:
Als ik middels de knop onder de monitor de Eco Modus 3 selecteer (om van die grote bak licht voor mijn neus af te zijn...), dan wordt die instelling niet vastgehouden. Bij bijvoorbeeld een restart van mijn systeem staat de modus nog wel op 3, maar is het scherm weer fel. Ik moet dan de modus weer switchen naar 2 en terug naar 3 om weer de gewenste helderheid te krijgen.
Hebben meer mensen hier last van, en beter nog, zijn er mensen die hier een oplossing voor hebben?
Die eco modus is volgens mij niet meer dan een preset.
Ik gebruik zelf de user slots om mijn eigen 'eco' setting in op te slaan (minder brightness, contrast, minder blauw etc.)
Die blijft gewoon geladen, ook nadat de stroom eraf is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 18:03

sjirafje

No inspirational quotes here

Klopt gewoon bij beeldinstellingen de helderheid terugschroeven (staat hier op 7) dat onthoud hij wel gewoon.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 20:59

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik kan maar niet kiezen tussen deze GB3466WQSU-B1 en de Xiaomi Curved 34”. Eerlijk gezegd ben ik geen gamer maar meer een video editor. Dus al het freesync verhaal, ben ik bang dat ik dat niet echt ga gebruiken.
Usb hub boeit me eigenlijk ook niets. En speakers kunnen ze wat mij betreft beter niet inbouwen, want die zijn redelijk waardeloos. Dus tja, waarom zou ik voor deze iiyama moeten kiezen of waarom de xiaomi. Iemand nog een goede tip?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Je kunt ook zaken als prijs, beschikbaarheid en garantie wat zwaarder laten wegen in je keuze. Waarom wil je als video editor eigenlijk een gebogen scherm met hoge refreshrate? Zijn er dan niet veel betere opties? Kleurweergave lijkt me dan bijvoorbeeld erg belangrijk.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

sjirafje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:09:
Je kunt ook zaken als prijs, beschikbaarheid en garantie wat zwaarder laten wegen in je keuze. Waarom wil je als video editor eigenlijk een gebogen scherm met hoge refreshrate? Zijn er dan niet veel betere opties? Kleurweergave lijkt me dan bijvoorbeeld erg belangrijk.
Qua prijs, beschikbaarheid en specs zijn ze redelijk evenwijdig aan elkaar volgens mij. De iiyama is ietsje duurder. Behalve dat de iiyama HDR400 heeft maar eerlijk gezegd is dat, zover ik nagelezen heb, meer marketing als dat het iets toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:55
martinvdm schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:12:
[...]

Qua prijs, beschikbaarheid en specs zijn ze redelijk evenwijdig aan elkaar volgens mij. De iiyama is ietsje duurder. Behalve dat de iiyama HDR400 heeft maar eerlijk gezegd is dat, zover ik nagelezen heb, meer marketing als dat het iets toevoegd.
Ten tijde dat ik mijn monitor kocht (Iiyama) was de Xiaomi nog niet goed op voorraad in NL (alleen voordelig op websites zoals Banggood en Aliexpress). Ik vond goede garantie wel belangrijk aangezien het geen klein bedrag is dat je neerlegt, en een monitor nogal eens gebreken vertoond (dode pixels, slechte backlight, etc.)

Ik zou jezelf afvragen wat voor voordeel biedt de Xiaomi monitor tegenover de IIyama? Als ze op bijna alle vlakken evenwijdig volgens jou afwegingen, lijkt de IIyama objectief toch de betere deal (Met HDR400, USB Hub, Speaker). Verder is volgens mij de helderheid van de IIyama ook hoger, en lijkt de overdrive settings iets beter. Subjectieve verschillen zoals uiterlijk en design van de monitor kun je uiteraard ook meenemen in de beslissing(en gaan wellicht naar de Xiaomi).

[ Voor 38% gewijzigd door sjenk op 19-01-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

sjenk schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:47:
[...]

Ten tijde dat ik mijn monitor kocht (Iiyama) was de Xiaomi nog niet goed op voorraad in NL (alleen voordelig op websites zoals Banggood en Aliexpress). Ik vond goede garantie wel belangrijk aangezien het geen klein bedrag is dat je neerlegt, en een monitor nogal eens gebreken vertoond (dode pixels, slechte backlight, etc.)

Ik zou jezelf afvragen wat voor voordeel biedt de Xiaomi monitor tegenover de IIyama? Als ze op bijna alle vlakken evenwijdig volgens jou afwegingen, lijkt de IIyama objectief toch de betere deal (Met HDR400, USB Hub, Speaker). Verder is volgens mij de helderheid van de IIyama ook hoger, en lijkt de overdrive settings iets beter. Subjectieve verschillen zoals uiterlijk en design van de monitor kun je uiteraard ook meenemen in de beslissing(en gaan wellicht naar de Xiaomi).
Ja eens. Het zal natuurlijk ook een persoonlijke afweging zijn. Ik denk toch dat het de xiaomi wordt gezien de Picture in Picture mode welke de iiyama niet heeft, de iets kleinere voet en cable management. Dank voor het meedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cgullstar
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
@martinvdm De iiyama heeft wel PIP en PBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-09 21:57
Thrawni schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:06:
[...]

Is dit een goede monitor arm voor dit scherm? Ik dacht dat het scherm net wat over de vereisten ging die de monitorarm als limiet stelt.
Ik heb deze arm vannacht gemonteerd, maar het scherm moest weer terug op zijn bijgeleverde standaard, want het scherm kiepte steeds omlaag op deze monitor arm :(. Ik weet ook niet wat ik fout heb gedaan als andere wel met deze arm het scherm recht konden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Thrawni schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Ik heb deze arm vannacht gemonteerd, maar het scherm moest weer terug op zijn bijgeleverde standaard, want het scherm kiepte steeds omlaag op deze monitor arm :(. Ik weet ook niet wat ik fout heb gedaan als andere wel met deze arm het scherm recht konden houden.
Bedoel je dat hij kantelt? Dan moet je de inbus strakker aandraaien aan de zijkant, aan de achterkant van het scherm

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
Thrawni schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Ik heb deze arm zelf ook en verder geen problemen met een kiepend scherm, maar tussen de comments op Amazon kwam het wel een paar keer voor. Zoals @Notna zei, er zit een verticale inbus net die je strakker aan kunt draaien, dat zou het moeten verhelpen. Anders heb je misschien een slecht exemplaar gekregen en zou je Amazon kunnen vragen voor vervanging/geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Notna schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Bedoel je dat hij kantelt? Dan moet je de inbus strakker aandraaien aan de zijkant, aan de achterkant van het scherm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRl3KtenNSQx8gM_Tpb6cGhpv5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vs4cCyqclQ7SDKQjbcijzxsB.jpg?f=fotoalbum_large

Bedoel je dit schroefje die ik strakker moet draaien? Daar heb ik gisteren niet aan gezeten want dan probeer ik dat wel.

Ik kan de hoogte niet meer instellen want ik heb een mini schroefje waarvan ik de naam ben vergeten veel te strak gedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
sjenk schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:16:
[...]

Ik heb deze arm zelf ook en verder geen problemen met een kiepend scherm, maar tussen de comments op Amazon kwam het wel een paar keer voor. Zoals @Notna zei, er zit een verticale inbus net die je strakker aan kunt draaien, dat zou het moeten verhelpen. Anders heb je misschien een slecht exemplaar gekregen en zou je Amazon kunnen vragen voor vervanging/geld terug.
Ik ga de verticale inbus strakker aandraaien, dat heb ik stomgenoeg niet eens geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjenk
Thrawni schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:17:
[...]

Bedoel je dit schroefje die ik strakker moet draaien? Daar heb ik gisteren niet aan gezeten want dan probeer ik dat wel.

Ik kan de hoogte niet meer instellen want ik heb een mini schroefje waarvan ik de naam ben vergeten veel te strak gedraaid
Dat is inderdaad het juiste schroefje d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
sjirafje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:34:
Klopt gewoon bij beeldinstellingen de helderheid terugschroeven (staat hier op 7) dat onthoud hij wel gewoon.
Helaas werkt dat niet. Heb 'm op 15 staan. Wanneer ik mijn pc opnieuw start is het direct weer een lichtbak. Klikje naar voren om het menu te openen, staat helderheid nog steeds op 15. Een keer naar rechts (16) en dan zie je de helderheid met een enorme sprong afnemen. Daarna terug naar 15 voor nog een ministapje.

Dus het lijkt erop alsof de helderheid wel in te stellen is met het beeldschermmenu, maar dat het op een of andere manier niet geactiveerd wordt bij opstarten, totdat je gaat wijzigen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
sjenk schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Dat is inderdaad het juiste schroefje d:)b
Het scherm kantelt inmiddels niet meer verticaal, dus dat is een dikke win!

Maarrrr... Nu draait het scherm heeeel langzaam naar links. Iemand enig idee hoe dat kan? Het word momenteel tegen gehouden door een speaker, dus het staat wel op zijn plek, maar alsnog ben ik benieuwd of ik het zo kan oplossen dat die niet meer naar links draait uit zichzelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Thrawni schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:34:
[...]

Het scherm kantelt inmiddels niet meer verticaal, dus dat is een dikke win!

Maarrrr... Nu draait het scherm heeeel langzaam naar links. Iemand enig idee hoe dat kan? Het word momenteel tegen gehouden door een speaker, dus het staat wel op zijn plek, maar alsnog ben ik benieuwd of ik het zo kan oplossen dat die niet meer naar links draait uit zichzelf..
Volgens mij heb je daar een andere inbusschroef (op een andere plek dus) voor nodig :+. Ik zou ze allemaal even aandraaien :P

Kijk vooral even op welke as hij naar links gaat er zijn zo te zien iets van 3 plekken waar het naar links of rechts kan draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 21-01-2021 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
coelho schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:13:
[...]

Helaas werkt dat niet. Heb 'm op 15 staan. Wanneer ik mijn pc opnieuw start is het direct weer een lichtbak. Klikje naar voren om het menu te openen, staat helderheid nog steeds op 15. Een keer naar rechts (16) en dan zie je de helderheid met een enorme sprong afnemen. Daarna terug naar 15 voor nog een ministapje.

Dus het lijkt erop alsof de helderheid wel in te stellen is met het beeldschermmenu, maar dat het op een of andere manier niet geactiveerd wordt bij opstarten, totdat je gaat wijzigen.
Dat is wel echt vreemd.

Heb je al een user profile geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgullstar
  • Niet online
@coelho Ik heb ook van die OSD eigenaardigheden gehad waarbij settings niet bleven staan of iets anders deden dan wat er stond. Heb je al een factory reset geprobeerd? Je had af wel de nieuwe firmware toch? Ik weet niet meer precies wat mijn probleem was en hoe/of ik het heb opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-03 19:09
cgullstar schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:55:
@coelho Ik heb ook van die OSD eigenaardigheden gehad waarbij settings niet bleven staan of iets anders deden dan wat er stond. Heb je al een factory reset geprobeerd? Je had af wel de nieuwe firmware toch? Ik weet niet meer precies wat mijn probleem was en hoe/of ik het heb opgelost.
Heb het scherm sinds begin december in gebruik. Ik heb alleen ondervonden dat het kleurprofiel aanpast wordt naar 'warm' als ik van HDR naar SDR ga - enige probleem dusver. Firmware is vrij nieuw ('FreeSync Premium' in het menu ipv Freesync 2 of zo). Niet echt een probleem, maar goed.

Lijkt mij in ieder geval niet een probleem dat iedereen treft (gelukkig maar). Hoop dat een reset het voor je oplost.

[ Voor 20% gewijzigd door Pastafarian op 02-02-2021 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Vandaag dit scherm binnengekregen, maar tijdens instellen viel het scherm af en toe uit, om na 20-tal seconden terug aan te springen.
Een tijd later viel het weer uit om uit te blijven, dit keer. Na ongeveer een uur (waarin ik kabels had gecontroleerd) sprong het weer aan. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om de monitor te resetten. Na een tijd knalde die er weer uit (ook de bediening van de OSD - die normaal licht moeten geven als die aan staat - geeft geen licht meer). Scherm lijkt dus (weer) dood.

Relevante info:
  • pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 8G MI
  • Radeon Software Adrenalin Edition 2020 (laatste update is geïnstalleerd)
  • De hier vermelde Club 3D kabel (die ik al gebruikte voor huidige schermen) wordt gebruikt
  • Windows 10 2020H2
  • 3440 x 1440 @ 144 Hz
  • HDR uitgeschakeld
Herkenbaar? Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of suggestie om op te lossen? Zou scherm terugsturen, maar vind het zo zonde, want blij dat ik er nog 1 gevonden had... echter wil ik wel een correct werkend scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:54
Nvm

[ Voor 100% gewijzigd door Señor Sjon op 05-02-2021 09:09 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjd22
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:19
edeboeck schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 01:51:
Herkenbaar? Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of suggestie om op te lossen? Zou scherm terugsturen, maar vind het zo zonde, want blij dat ik er nog 1 gevonden had... echter wil ik wel een correct werkend scherm.
Probeer eens een andere poort op het scherm/3d kaart of een HDMI kabel om uit te sluiten dat het niet de kabel/poort is.

Als het overal hetzelfde is zou ik hem zeker terugsturen. Die van mij werkt probleemloos op een rx580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 14:13
Als ik mijn scherm wil aansluiten op een werk laptop (geen rechten tot scherm profielen), dan wordt het scherm uitgerekt.

Bij een andere werk laptop heb ik twee zwarte balken links en rechts. Hoe kan ik dat ook bij de eerste laptop voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelol
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-09 10:18
Ik heb nu af en toe dat het scherm zwart blijft als ik de pc aanzet. Moet ik de monitor aan en uit doen dan werkt het weer prima. Lijkt wel alsof die niet uit standby of iets dergelijks komt als de pc langere tijd uit heeft gestaan. Iemand anders hier ook last van? Geen energy saving settings of iets dergelijks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 21:31
Ook wel eens last van, als de ingangs keuze op Auto staat.
Als je handmatig de ingang instelt is het wel goed op Displayport. Op HDMI mist ie het signaal sowieso vaak, dan is in en uitpluggen een oplossing, soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgullstar
  • Niet online
Ik had laatst dat hij uit het schijnbare niets over sprong naar DP2, terwijl ik ingangskeuze op handmatig heb staan (DP1). Spooky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelol
sbijlsma schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:31:
Ook wel eens last van, als de ingangs keuze op Auto staat.
Als je handmatig de ingang instelt is het wel goed op Displayport. Op HDMI mist ie het signaal sowieso vaak, dan is in en uitpluggen een oplossing, soms.
Ik heb de displaykabel van club3d die eerder ergens in het topic gepost is. Ik zal manual op display ingang 1 zetten proberen, thanks voor de tip! Hopelijk lost dat het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cgullstar
  • Niet online
Ray-zor schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:14:
[...]

EDIT
Oh ja, misschien wel belangrijk om te weten: bij PBP is er een main en sub helft. En je kunt niet (althans niet met deze en mijn oude scherm) elk willekeur input combinatie omwisselen van links naar rechts. Ik weet niet meer exact de belemmering, maar het was iets met omdat ik mijn eigen PC per sé met DP wilde aangesloten hebben, ik daarvoor alleen de linkerhelft kon gebruiken. Dat was met mijn toenmalige bureau-indeling niet handig om dan de werklaptop aan de rechterkant kwijt te kunnen dus ik heb wat moeten schuiven. Of was het nu andersom, weet het niet meer exact. Maar ik weet vrij zeker dat deze IIyama ook zo'n limitatie heeft,
Late reactie, maar op dit scherm kan je kiezen of je de main links of rechts wil. (LF of FL) Daarnaast kan je ook snel de main en de sub omwisselen in het position menu. Getest met DP1 en HDMI1. Je moet alleen wel FreeSync uitzetten.
(edit: woordvolgorde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Zijn er mensen die dit scherm op een monitor arm hebben bevestigd? Ik ben op zoek naar een mooie redelijk betaalbare monitor arm (als die er uberhaupt zijn voor deze schermen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Rule schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:11:
Zijn er mensen die dit scherm op een monitor arm hebben bevestigd? Ik ben op zoek naar een mooie redelijk betaalbare monitor arm (als die er uberhaupt zijn voor deze schermen).
Ja, meerdere users. Staan ook in dit topic vermeld ;)

https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B01H1ZJNUE/

Het is gewoon een VESA mount. Dus zolang je goed kijkt naar de gewicht restricties van de armen en de juist VESA afmetingen kan je alles gebruiken wat daaraan voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Notna schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:17:
[...]

Ja, meerdere users. Staan ook in dit topic vermeld ;)

https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B01H1ZJNUE/

Het is gewoon een VESA mount. Dus zolang je goed kijkt naar de gewicht restricties van de armen en de juist VESA afmetingen kan je alles gebruiken wat daaraan voldoet.
Bedankt voor de snelle reactie! Lijkt mij een erg goed standaard! Helemaal wat ik zoek _/-\o_ Ik zal voortaan beter zoeken O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 20:24
@wackidth Kunnen we in het beginpost een kopje met praktische tips opstellen? Bijv.:

- Het joystick knopje 3 seconden inhouden om het scherm aan/uit te zetten;
- Het joystick knopje 1 keer naar achteren duwen geeft je snel de mogelijkheid om tussen meerdere outputs te schakelen;
- Aanbevolen instellingen om de matte kleuren te elimineren?

Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:43

JanvD

Portretfotograaf

Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van deze monitor, ook ik heb last van lichte flikkeringen als ik freesync aanzet. Morgen komt de Club3D kabel binnen.

Drie vraagjes van mijn kant (de monitor is ingesteld op 144 Hz):
  1. Hebben jullie er ook last van dat als je scrolt op een webpagina dat de letters een soort rode smearing hebben? Is hier wellicht nog een instelling voor te veranderen?
  2. Met een effen achtergrond is de backlight bleeding langs de randen flink aanwezig. Is dat bij jullie ook zo, of heb ik een slecht exemplaar? De reviews waren best lovend en ik ben ook prima schermen gewend (Ultrasharp, Asus Vivobook laptop en Eizo ColorEdge), maar het voelt (met effen kleur) als storend.
  3. Ervaren (voelt het alsof) jullie de kromming van het scherm ook alsof de uiterste zijkanten weer van je vandaan kromt? Went dit?
Ik heb gelukkig nog 13 dagen bedenktijd waarbij ik puntje 1. als meest storend ervaar.

Verder prima monitor. Ik vind de kleuren nog best acceptabel als kritisch portretfotograaf (ik gebruik deze monitor alleen niet voor mijn fotografie, daar heb ik de Eizo ColorEdge voor)

[ Voor 8% gewijzigd door JanvD op 05-03-2021 19:16 ]

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

JanvD schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:14:
Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van deze monitor, ook ik heb last van lichte flikkeringen als ik freesync aanzet. Morgen komt de Club3D kabel binnen.

Drie vraagjes van mijn kant (de monitor is ingesteld op 144 Hz):
  1. Hebben jullie er ook last van dat als je scrolt op een webpagina dat de letters een soort rode smearing hebben? Is hier wellicht nog een instelling voor te veranderen?
  2. Met een effen achtergrond is de backlight bleeding langs de randen flink aanwezig. Is dat bij jullie ook zo, of heb ik een slecht exemplaar? De reviews waren best lovend en ik ben ook prima schermen gewend (Ultrasharp, Asus Vivobook laptop en Eizo ColorEdge), maar het voelt (met effen kleur) als storend.
  3. Ervaren (voelt het alsof) jullie de kromming van het scherm ook alsof de uiterste zijkanten weer van je vandaan kromt? Went dit?
Ik heb gelukkig nog 13 dagen bedenktijd waarbij ik puntje 1. als meest storend ervaar.

Verder prima monitor. Ik vind de kleuren nog best acceptabel als kritisch portretfotograaf (ik gebruik deze monitor alleen niet voor mijn fotografie, daar heb ik de Eizo ColorEdge voor)
1) ja dat heb ik ook, met name als f.lux actief is. In games is daar niets van te merken. Ik denk dat het bij deze prijsklasse hoort. Je kunt wat met de overdrive spelen om te kijken of het beter wordt.
2) ik heb geen last van backlight bleeding als ik recht voor het scherm zit. Kijk je echter onder ongebruikelijke hoeken naar het scherm dan is er inderdaad backlight bleeding aanwezig.
3) ik denk dat de kromming een kwestie van wennen is. Als ik nu achter een plat scherm ga zitten lijkt het voor mij alsof het bol staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD

JanvD

Portretfotograaf

sjirafje schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 01:13:
[...]

1) ja dat heb ik ook, met name als f.lux actief is. In games is daar niets van te merken. Ik denk dat het bij deze prijsklasse hoort. Je kunt wat met de overdrive spelen om te kijken of het beter wordt.
2) ik heb geen last van backlight bleeding als ik recht voor het scherm zit. Kijk je echter onder ongebruikelijke hoeken naar het scherm dan is er inderdaad backlight bleeding aanwezig.
3) ik denk dat de kromming een kwestie van wennen is. Als ik nu achter een plat scherm ga zitten lijkt het voor mij alsof het bol staat :P
Tnx. De backlight bleeding is uitgesproken aanwezig als ik er recht voor zit. Ik was er al over verbaasd aangezien dit niet zo aanwezig was in de reviews. Wellicht heb ik een onfortuinlijk exemplaar.
Ik zal nog wat met de overdrive spelen

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
JanvD schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:14:
Die "smearing" heb je vanwege het VA-Paneel. Overdrive schijnt het minder te maken, maar zelf kon ik er niet aan wennen. Dit is dan ook het de reden waarom ik deze monitor heb ingeruild voor de IPS versie. Die heeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD

JanvD

Portretfotograaf

Ayazis schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:34:
[...]

Die "smearing" heb je vanwege het VA-Paneel. Overdrive schijnt het minder te maken, maar zelf kon ik er niet aan wennen. Dit is dan ook het de reden waarom ik deze monitor heb ingeruild voor de IPS versie. Die heeft dit niet.
Heb je het dan over de GB3461WQSU-B1?

Dit waren de twee monitoren waar ik tussen twijfelde. Uiteindelijk gekozen voor de 3466 met name vanwege het hogere contrast. De review door hardware.info noemde het matig.

Hoe ervaar jij het contrast op de 3461 in vergelijking met de 3466? Jij hebt ze tenslotte beiden voor je gehad.

Deze smearing is best strorend. Fel wit zonder 'nachtlamp' en rood met 'nachtlamp'. Nu is deze monitor gekocht om te gamen, maar uiteraard zit ik ook wel eens op het web.

[ Voor 12% gewijzigd door JanvD op 06-03-2021 13:43 ]

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ayazis
Ik heb ze inderdaad allebei een tijdje geprobeerd. Ik heb ze destijds nog 2 weken tegelijk op mijn bureau gehad om ze te kunnen vergelijken. Daarna keuze gemaakt voor IPS en de VA teruggestuurd.

Ik gebruik mijn monitor het meeste voor office werk, en een beetje voor Gamen / Films.

Kleur en contrast vond ik op de VA-versie wel echt beter mooier.
Edit: Volgens mij is het zwart ook wel veel dieper zwart op die VA.
Het hoeft van mij allemaal niet kleurgetrouw te zijn. Standaard staat mijn monitor altijd warmer ingesteld t.o.v. van neutraal. en helderheid en contrast heb ik ook altijd vrij laag. (Ik vind bij elke collega / vriend het scherm altijd bizar fel).

Deze IPS heeft overigens wel last van blacklight bleeding, zeker bij een zwarte omgeving in games / films is dat nog wel eens storend, maar ik meen mij ter herinneren dat die VA-versie dat ook wel een beetje had.
Al met al vond ik de VA eigenlijk een mooier beeld hebben. En die kromming mis ik nog steeds wel eens. Maar goed.. die smearing.. ik had er echt de hele dag last van. Dat was echt de dealbreaker.

[ Voor 13% gewijzigd door Ayazis op 06-03-2021 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 14:05
Zojuist de monitor gekocht aan de hand van alle goede reviews, ben dus zeer benieuwd hoe die gaat bevallen! Zijn er nog steeds problemen met 144hz refreshrate flikkering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:29
timetje100 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:47:
Zojuist de monitor gekocht aan de hand van alle goede reviews, ben dus zeer benieuwd hoe die gaat bevallen! Zijn er nog steeds problemen met 144hz refreshrate flikkering?
Ja, helaas. Door het gebruik van de Club3D Displayport kabel lijkt het probleem minder zichtbaar.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Hier sinds 2 weken in gebruik met de Club3D kabel icm 1080TI en Macbookpro van de vrouw, eigenlijk werkt alles naar behoren. Ik gebruik de monitor voor gamen en de vrouw voor werk van beide nog geen klachten wel even wennen aan het formaat, hiervoor een 25" Dell gebruikt.
In het begin even zoeken naar de Freesync instelling maar ik kan nu al niet meer terug naar 60hz O-)

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 20:34
Ik heb misschien een hele suffe vraag, maar kan de image size aangepast worden in de OSD?
Ik kan het niet vinden en ik heb links, rechts en boven nog een stukje zwart van circa 7 a 8 mm.

Aanvulling: in NVIDIA control panel staat image size op max.

[ Voor 14% gewijzigd door RobbieN op 04-05-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

RobbieN schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:33:
Ik heb misschien een hele suffe vraag, maar kan de image size aangepast worden in de OSD?
Ik kan het niet vinden en ik heb links, rechts en boven nog een stukje zwart van circa 7 a 8 mm.

Aanvulling: in NVIDIA control panel staat image size op max.
Dit is een fysiek iets, die randen kun je niet opvullen met beeld, het is een designtrucje wat ze toepassen om het strakker te laten ogen dan aan 3 zijdes ook nog een plastic rand.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 20:34
Thanks, dan hoef ik niet verder te zoeken!

Overigens, wat een fantastisch scherm.
Black smearing, flikkeringen, allemaal zaken waar ik rekening mee hield.
Maar ik heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

RobbieN schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:37:
Thanks, dan hoef ik niet verder te zoeken!

Overigens, wat een fantastisch scherm.
Black smearing, flikkeringen, allemaal zaken waar ik rekening mee hield.
Maar ik heb nergens last van.
Hier ook geen issues meer na wisselen kabel, en nog steeds elke dag veel plezier van:
- bij het werken lekker veel pixels
- bij het gamen lekker veel pixels en hoge refreshrate

Wel soms nog jammer dat in veel games cutscenes en menu's nog in non-widescreen only zijn, maar ja, first world problems ;) Het wordt echt janken als ik tzt weer naar kantoor moet, daar staat een 24" full hd-schermpje :X Moet toch eens iets regelen met de baas ;)

Overigens grappig hoe je hersenen wennen aan de curve: had paar dagen geleden een normaal scherm ernaast staan ivm review voor werk, en die oogde bol :+

[ Voor 9% gewijzigd door 2Dutch op 04-05-2021 22:43 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 21:41
Even een vraagje,
ik overweeg een ultrawide, ook omdat ik nu thuis veel programmeer werk doe en weinig ruimte heb voor 2 monitoren zo als op kantoor. Nu staan al een tijdje deze en GB3461WQSU-B1 op mijn shortlist.
Ik heb nu iiyama 27 inch ips scherm en hier voor een 24 inch iiyama MVA scherm. En eerlijk gezegd is het verschil mij nooit heel erg op gevallen, alleen wat bleed bij de ips als er veel zwart op het beeld is.
Maar uit eerdere reviews had ik gelezen dat de GB3461WQSU-B1 niet heel uniform verlicht was, weet iemand of dat al opgelost is? en wat is het voordeel van een curved scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vrietje schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:02:
Even een vraagje,
ik overweeg een ultrawide, ook omdat ik nu thuis veel programmeer werk doe en weinig ruimte heb voor 2 monitoren zo als op kantoor. Nu staan al een tijdje deze en GB3461WQSU-B1 op mijn shortlist.
Ik heb nu iiyama 27 inch ips scherm en hier voor een 24 inch iiyama MVA scherm. En eerlijk gezegd is het verschil mij nooit heel erg op gevallen, alleen wat bleed bij de ips als er veel zwart op het beeld is.
Maar uit eerdere reviews had ik gelezen dat de GB3461WQSU-B1 niet heel uniform verlicht was, weet iemand of dat al opgelost is? en wat is het voordeel van een curved scherm?
Je kunt altijd bekijken of je last hebt van de 'niet uniforme verlichting', want dat ligt inderdaad aan wat je ermee doet en hoe erg je dat stoort. Curved is om je wat meer 'in' het beeld te trekken bij gaming (immersie) en minder vertekening in de hoeken omdat door het grote formaat de uiteindes nu eenmaal verder uit je zicht staan.

Voor kantoorwerk only zou je wat euro's kunnen besparen en geen gaming-monitor halen met curve. IPS wordt over het algemeen wel aangeraden vanwege de betere kleuren, maar dat is ook weer een persoonlijke keuze en geen must. Mijn missus heeft een tijdje terug ook de stap naar ultrawide gezet thuis, en de pricewatch: Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart op d'r bureau. Vind hem zelf wat traag met schakelen tussen inputs (en had wat gezeur met mac-kleurprofielen), maar verder prima werkpaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
2Dutch schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:37:
[...]

Je kunt altijd bekijken of je last hebt van de 'niet uniforme verlichting', want dat ligt inderdaad aan wat je ermee doet en hoe erg je dat stoort. Curved is om je wat meer 'in' het beeld te trekken bij gaming (immersie) en minder vertekening in de hoeken omdat door het grote formaat de uiteindes nu eenmaal verder uit je zicht staan.

Voor kantoorwerk only zou je wat euro's kunnen besparen en geen gaming-monitor halen met curve. IPS wordt over het algemeen wel aangeraden vanwege de betere kleuren, maar dat is ook weer een persoonlijke keuze en geen must. Mijn missus heeft een tijdje terug ook de stap naar ultrawide gezet thuis, en de pricewatch: Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart op d'r bureau. Vind hem zelf wat traag met schakelen tussen inputs (en had wat gezeur met mac-kleurprofielen), maar verder prima werkpaard.
Dankje voor de tip, maar ik game ook. Maar ik heb nu nog een gtx970 dus ik verwacht niet gelijk profijt van de hogere refresh rate te hebben.
Het enige wat ik mij dus met het curved afvraag is of het “vervelend” voor het andere computer werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vrietje schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:04:
Dankje voor de tip, maar ik game ook. Maar ik heb nu nog een gtx970 dus ik verwacht niet gelijk profijt van de hogere refresh rate te hebben.
Het enige wat ik mij dus met het curved afvraag is of het “vervelend” voor het andere computer werk?
Je kan maar vast voorbereid zijn voor als snelle kaarten weer verkrijgbaar/betaalbaar worden ;)

Heb er bij het werken zelf geen last van: het is in het allereerste begin even wennen omdat de curve kort voor verwarring zorgt in je brein. Nu heb ik recent een normale monitor gereviewed voor het werk en die oogde even bol zeg maar, funny how that works :+ Denk dat het eerder bij dit soort formaat monitoren belangrijk is dat je er niet te dicht op gaat zitten. Je kunt het altijd rustig proberen een paar dagen, terugsturen kan altijd binnen 14 dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:14
Het zal ervan af hangen wat voor werk je op de monitor wilt doen.
Voor CAD tekenwerk e.d. zou ik persoonlijk geen kromme beeldscherm willen gebruiken.
Maar voor programmeerwerk lijkt het mij geen bezwaar.
De GB3466WQSU heeft een kromming van 1500R en dat is wel vrij sterk imho.

De hersenen kunnen voor een groot deel afwijkingen corrigeren (wordt ook wel gewenning of plasticiteit genoemd). Dat duurt meestal een korte periode van een paar dagen tot een paar weken.
Het went dus wel zoals 2Dutch aangeeft, maar het zal nooit plat ogen.
Vroeger had je dat effect ook wanneer je van een flattron CRT naar een oud bolle beeldbuis terug ging ^^.

Dat geldt trouwens o.a. ook voor kleuren (denk maar aan het witbalans) en is de reden waarom sommigen een beeldscherm van een ander te geel/groen/blauw of rood vinden. Door gewenning ga je het eigen beeldscherm als normaal ervaren (uiteraard zit daar ook weer een grens aan).

Ik ben uiteindelijk overgestapt op een LG35WN65C met een kromming van 1800R.
Voor spreadsheets en films is het prima, maar tekenwerk is erg vermoeiend vanwege de rechte lijnen die krom ogen. In games is het ook nog wel ok, maar krommer moet het niet zijn.
Het perspectief wordt anders teveel verstoord.
Neem als voorbeeld een hangbrug dat opeens eruit ziet als een loopbrug.

Toch vind ik de lichte kromming wel welkom, want het compenseert voor een deel de kijkhoeken van een scherm. Bij een 34" ultrawide op gebruikelijk kijkafstand heb je al gauw te maken met een kijkhoek van 30 graden aan de uiteinden van het scherm in het horizontale vlak..

Wat de kijkhoeken van VA vs IPS betreft.
Het is een beetje een algemene term want er zijn diverse aspecten die veranderen onder een hoek.
Denk maar aan helderheid, contrast, verzadiging, gamma, kleurverschuiving.

Wat verlies aan helderheid en kleurverschuiving betreft zitten beide technologieën dicht op elkaar.
VA heeft met name last van gammaverschuiving en in mindere mate contrast- & verzadigingsverlies (vergeleken met IPS). Het beeld ziet er daardoor onder een scherpe hoek wat meer vaal en uitgewassen uit.
Echt schokkende verschillen zijn het niet bij algemeen gebruik.
Alleen wanneer je kritisch bent en/of met grote kleurvlakken werkt zal dit opvallen.

Wat refreshrate betreft, let niet teveel op de hoge cijfers. Dat is erg leuk allemaal, maar ze verbeteren de bewegingsonscherpte niet omdat de reactietijden op een gegeven moment niet snel genoeg meer zijn.
Bij de LG 34GN850 (een van de snelste IPS panelen), ligt de sweetspot bij 120Hz.
Voor vele VA schermen rond de 100Hz.
Vergeleken met 60Hz is 100 of 120Hz al een wereld van verschil ;).

Ik was ook eerst bang dat 100Hz te weinig zou zijn, maar het is echt meer dan voldoende voor een vloeiend aanvoelende beeldscherm en met Freesync ook nog te behappen voor de videokaart.
Constante frametimes zijn daarbij ook veel belangrijker dan het aantal frames per seconde.
De hersenen zijn namelijk voor het eerstgenoemde zeer gevoelig en te grote afwijkingen (minder dan de tijd van 1 frame bij 100Hz !) wordt dan als niet vloeiend ervaren.
Of eigenlijk de voorspelling van de hersenen (m.a.w. wat de hersenen verwachten te zien), klopt niet meer met de waarneming.

[ Voor 11% gewijzigd door CMT op 24-05-2021 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
Ik heb deze monitor nu ook in gebruik. Erg tevreden tot dusver. Maar 1 ding kan ik niet goed instellen/achter komen.

Ik probeer de hz naar 144 te krijgen maar kom niet hoger uit dan 100hz. Ook 120 hz lukt niet.

hieronder kort de specs:
Club3d 1.4 kabel displayport
Asus b460m-a moederbord
Intel core i5 10400 ( Intel UHD Graphics 630 )

Ikzelf denk dat de onboard gpu het probleem is maar ik kan nergens vinden wat de max spec is van deze GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 07:04

GforceNL

Out of memory....

Dit draadje op Reddit geeft je misschien wat tips @Jeronimusius

https://www.reddit.com/r/..._refresh_rate_of_uhd_630/

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben er nog niet helemaal over uit, behalve dan dat een LG 34GN850 buiten mijn budget voor een monitor valt :-).
Maar ik denk dat als ik voor ultrawide ga dat ik het idd het beste het gewoon kan proberen en terug sturen als het niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sporasub
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10-2022

sporasub

Hellfire: Orc Hunter lvl 40

Ik heb 2 van deze schermen, de tweede na enkele weken besteld, maar ik irriteer me mateloos aan het kleur verschil tussen beiden...

Ik heb beide nu op exact dezelfde instellingen staan (default) en Freesync aan op 2x 1.4 CLUB 3D DP kabels, op een Radeon ROG STRIX 5700XT OC kaart...

Allebei de schermen hebben de FreesyncPremium firmware... Ik heb echt al eindeloos in mijn settings zitten rommelen, en videokaart instellingen zonder soelaas.. Iemand ervaring hiermee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAtH4cKnR7i1CPtvYK-iNoFfwts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OJqpZE65o5dk1GzwQsXCo3Ft.png?f=fotoalbum_large
Zie bijgevoegd. Zou jet aan de backlight van het scherm kunnen liggen? Andere productie reeks oid? Moet ik dit accepteren of zou ik een nieuwe mogen vragen?

dank alvast!

P.S. Uiteraard zie je er weinig van op een foto, maar het scherm links is een stukje donkerder dan de rechter..

[ Voor 25% gewijzigd door sporasub op 15-06-2021 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
Dat is vrij normaal en komt vanwege scherm productie toleranties / variatie. Zelfs schermen met opeenvolgende productienummers kunnen wat verschil laten zien. Het komt bij alle merken en typen voor (fabriek af gekalibreerde schermen laten mogelijk minder spreiding zien).

Het enige wat eraan te doen is om de schermen te kalibreren met een colorimeter.
Helaas kost dat wel wat, maar daarmee is het probleem goed te minimaliseren.

pricewatch: X-Rite i1Display Pro
pricewatch: Datacolor SpyderX Pro

Je kan het ook op het oog proberen te doen door de RGB en helderheid aan te passen in de monitor OS.
Maar dat blijft natte vingerwerk met vaak weinig succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelol
Zat er ook aan te denken om met de tijd een tweede aan te schaffen helaas gaat mijn huidige steeds vaker 4/5seconden op zwart en dan verschijnt het normale beeld weer.

Edit: Kabel was niet goed met nieuwe werkt het prima.

[ Voor 40% gewijzigd door Angelol op 27-07-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awsomesauce
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-08-2022
Vraag, ik heb veel dingen over picture in picture gelezen (of PbP) en dat is waar ik naar op zoek ben, in combinatie met een KVM/achtig systeem. Ik wil gewoon 1 keyboard en 1 muis in m'n scherm prikken en daarmee kunnen werken en gamen als ik switch van input. Heb beetje door de pagina's heen gescrolled en dit niet kunnen vinden. Kan iemand bevestigen of dit het geval is bijna deze monitor? Zo ja, dan weet ik zeker dat ik deze ga halen!

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Het scherm heeft geen ingebouwde kvm-switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIRIXDJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02-2023
Ik heb toch ook nog een vraagje over dat picture by picture verhaal. Ik gebruik nu een setup met 2 aparte schermen maar overweeg om over te stappen naar een enkele ultrawide. Aangezien de pc van mijn werk niet toelaat om powertoys te installeren denk ik dat het handiger zou zijn om via PbP twee aparte schermen te emuleren. Maar kan dat zonder zwarte banden? Want dan heeft elke helft een ietwat vreemde resolutie van 1720 x 1440?
Ik ben trouwens helemaal geen gamer dus zou vooral zijn voor programmeren, office etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnfield
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 13:11
Ik was een blije gebruiker van dit scherm, tot vanochtend toen scherm geen enkel beeld meer gaf. Laptop (HDMI, zelfde kabel werkt wel op ander scherm) en desktop (DP en HDMI) geprobeerd, de OSD stick wordt even blauw na het aansluiten, je ziet het scherm even van zwart/uit naar grijzig/aan gaan, maar snel daarna weer zwart en de OSD stick op oranje. Zelfs het witte splashscreen bij het opstarten en de OSD verschijnen niet meer op het scherm. Heeft iemand toevallig nog een idee of dit nog op te lossen is? Anders ben ik bang dat ik deze moet terugsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik vermoed een defect in de voeding van het scherm, als dat zo is zit er niets anders op dan garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Afgelopen week toch maar eens met CRU aan de slag gegaan voor het brightness flickering probleem met freesync, ik heb alleen de target freesync range aangepast van 144 naar 140 en dit heeft het voor mij gefixt.
Toch wel apart dat zoiets maar blijft bestaan maar waarbij de mogelijk oplossing niet veel voorstelt

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:29
DrumandBass schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:01:
Afgelopen week toch maar eens met CRU aan de slag gegaan voor het brightness flickering probleem met freesync, ik heb alleen de target freesync range aangepast van 144 naar 140 en dit heeft het voor mij gefixt.
Toch wel apart dat zoiets maar blijft bestaan maar waarbij de mogelijk oplossing niet veel voorstelt
Ik had ook een aangepaste resolutie met 140 Hz freesync range, maar het laad en menu scherm in Fortnite blijft helaas flikkeren. Mogelijk moet ik nog lager gaan.

Zou de laatste batch van dit scherm nog altijd het flikker issue hebben? Is er nog geen nieuwe firmware beschikbaar die dit probleem mogelijk oplost?

=Specs=

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
Ik heb dit scherm 2 maanden geleden aangeschaft en herken gelukkig niks van de flicker problemen.

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Ik heb dit scherm nu aangeschaft. Maar als ik hem op 144hz instel, kan ik geen rgb kleuren selecteren , en alleen beperkte kleuren. Waardoor er een soort regenboog effect ontstaat bij letters.
Ik gebruik hem in combinatie met een GTX970, ligt dit aan de beperkingen van de beeldkaart of aan het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:42
Ik heb het probleem dat als ik de monitor op 144hz instel en op RGB (bereik volledig) in het nVidia control panel ik dan last heb van "banding" bij voornamelijk gradients. Als ik 100hz instel is dit weg. Of als ik 144hz icm met YCbCr422 (beperkt) instel is het ook weg. Heeft dit met de bandbreedte oid te maken? In het OCD van de monitor heb ik alles al gereset en DP versie 1.4 staat ingesteld.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:14
Vrietje schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:28:
Ik heb dit scherm nu aangeschaft. Maar als ik hem op 144hz instel, kan ik geen rgb kleuren selecteren , en alleen beperkte kleuren. Waardoor er een soort regenboog effect ontstaat bij letters.
Ik gebruik hem in combinatie met een GTX970, ligt dit aan de beperkingen van de beeldkaart of aan het scherm?
Dikke kans dat het inderdaad de kaart is. De GTX 970 ondersteunt maximaal DP 1.2 en HDMI 2.0, beiden volgens mij niet in staat om 144hz 3440x1440 te draaien.
Z500 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:47:
Ik heb het probleem dat als ik de monitor op 144hz instel en op RGB (bereik volledig) in het nVidia control panel ik dan last heb van "banding" bij voornamelijk gradients. Als ik 100hz instel is dit weg. Of als ik 144hz icm met YCbCr422 (beperkt) instel is het ook weg. Heeft dit met de bandbreedte oid te maken? In het OCD van de monitor heb ik alles al gereset en DP versie 1.4 staat ingesteld.
Iemand een idee?
Klinkt wel als een bandbreedte iets ja. Ondersteunt je videokaart ook DP 1.4? En heb je al een andere kabel geprobeerd? Dit soort dingetjes kunnen ook veroorzaakt worden door een kabel van lage kwaliteit (zelfs de standaard meegeleverde kabel kan soms matig zijn schijnbaar). Een VESA-goedgekeurde kabel is aan te raden. Een niet-VESA gekeurde kabel kan ook prima werken, maar met dat keurmerk weet je zeker dat de kabel aan bepaalde standaarden en marges voldoet en dus de geadverteerde bandbreedte kan halen. Ik heb nu zelf een VESA-gecerfiticeerde Club3D DP kabel, dan hoef ik mij daar geen zorgen meer over te maken (ik kocht deze in eerste instantie omdat ik een probleempje had wat aan de kabel kon liggen. Uiteindelijk bleek dit niet het geval, maar ik heb de kabel toch maar gehouden :P ).

Je hoeft niet gelijk naar de winkel te rennen om gelijk een VESA-gecertificeerde kabel te kopen, maar probeer iig even op zijn minst een andere kabel, en check dus even welke DP-standaard je videokaart ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:42
Klinkt wel als een bandbreedte iets ja. Ondersteunt je videokaart ook DP 1.4? En heb je al een andere kabel geprobeerd? Dit soort dingetjes kunnen ook veroorzaakt worden door een kabel van lage kwaliteit (zelfs de standaard meegeleverde kabel kan soms matig zijn schijnbaar). Een VESA-goedgekeurde kabel is aan te raden. Een niet-VESA gekeurde kabel kan ook prima werken, maar met dat keurmerk weet je zeker dat de kabel aan bepaalde standaarden en marges voldoet en dus de geadverteerde bandbreedte kan halen. Ik heb nu zelf een VESA-gecerfiticeerde Club3D DP kabel, dan hoef ik mij daar geen zorgen meer over te maken (ik kocht deze in eerste instantie omdat ik een probleempje had wat aan de kabel kon liggen. Uiteindelijk bleek dit niet het geval, maar ik heb de kabel toch maar gehouden :P ).

Je hoeft niet gelijk naar de winkel te rennen om gelijk een VESA-gecertificeerde kabel te kopen, maar probeer iig even op zijn minst een andere kabel, en check dus even welke DP-standaard je videokaart ondersteunt.
Ik heb inderdaad die club3d kabel geprobeerd en helaas hetzelfde euvel. De videokaart is een (asus) 2080 super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samvis
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-08 11:53
Ik heb deze monitor in gebruik sinds 13/01/2021.
Niets dan goed te melden over dit paneel.

Hij staat op mijn Simrace rig, dus de voet is nooit gebruikt. Deze kan ik dan ook niet beoordelen.
De monitor zit aan een Gigabyte 2080Ti verbonden met een Club 3D 1.4 2meter kabel.

Plus punten:
-Qua kleuren zit de monitor na wat finetunen erg goed.
-De Ververssnelheid staat bij mij vast op 144. FreeSync doet goed zijn werk maar voor mijn applicaties niet van toepassing.
-Mogelijk een lichte vorm van flicker tijdens gebruik van FreeSync. Dit slechte een enkele keer voorgevallen.
-Naar montage toe, stevig gebouwd, ook met een vesa houder.
-Het plastic is redelijk kras bestendig en de anti glare laag is ongevoelig voor vegen of dergelijks.
-Geen gekraak tijdens het opwarmen.

Mindere pluspunten:
-Lichte vorm van blur vooral bij zwart-wit en snelle bewegingen. Tijdens de actie zelf amper merkbaar
-De bijgeleverde kabels zijn simpelweg prut. Zowel de HDMI als de rare DP kabel kunnen geen van de specs leveren. Een extra DP of HDMI kabel aanschaffen is aangewezen.

De monitor gaat ondanks dat ik er erg tevreden over ben, toch de deur uit.
Hij moet plaats maken voor een Triple setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Ben benieuwd hoe jullie omgaan met verschillende monitor instellingen per input device?

Voor bv mijn PS5 wil ik HDR standaard aan waar ik dit niet wil voor mijn laptop en zo zijn er nog wat opties te verzinnen.

Ik zit te spelen met user modes maar vind dat toch vrij beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdr
  • Laatst online: 25-08-2023
ik kan geen brightness aanpassen, iemand enig idee waarom die settings greyed out kan zijn?

als je HDR aan heb staan kan je geen brightness aanpassen dus kennelijk. issue solved 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door dvdr op 27-10-2021 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Laatst online: 07:28
Mijn scherm geeft geen beeld meer weer. Wanneer ik een apparaat aansluit blijft het scherm zwart. De status led onderin het scherm veranderd wel van rood naar blauw om aan te geven dat er input is.

Ik heb reeds verschillende kabels/aansluitingen en pc's gebruikt om het te testen maar telkens hetzelfde probleem.
Ook het scherm enkele uren zonder stroom zetten heeft niks geholpen.

Het scherm is 4 maanden oud en aangekocht bij Bol.com.
Nu ben ik aan het twijfelen wat het snelste zal zijn, een case loggen via bol.com of rechtstreeks via iiyama?
Als ze natuurlijk bij bol.com een nieuwe opsturen en ik dan pas de defecte moet terugsturen zou ik uiteraard voor die optie gaan. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

glennvho schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:03:
Mijn scherm geeft geen beeld meer weer. Wanneer ik een apparaat aansluit blijft het scherm zwart. De status led onderin het scherm veranderd wel van rood naar blauw om aan te geven dat er input is.

Ik heb reeds verschillende kabels/aansluitingen en pc's gebruikt om het te testen maar telkens hetzelfde probleem.

Nu ben ik aan het twijfelen wat het snelste zal zijn, een case loggen via bol.com of rechtstreeks via iiyama?
Als ze natuurlijk bij bol.com een nieuwe opsturen en ik dan pas de defecte moet terugsturen zou ik uiteraard voor die optie gaan. Wat zijn jullie ervaringen?
Garantie is ten alle tijden tussen jou en en de winkel, niet de fabrikant. Die hebben hun eigen contract/koop met elkaar. Jij koopt van Bol, dus daar moet je aanspraak op maken (en zij zullen dan, wellicht, met iiYama contact opnemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Je hebt een overeenkomst met de winkel, maar dat neemt niet weg dat veel fabrikanten (aanvullende) garantie verlenen.
Mijn ervaring met bol is dat je het product moet terug sturen, zij controleren of het defect is en sturen het vervolgens op naar de fabrikant of een aangewezen derde die het product repareert of vervangt. Vervolgens gaat het product weer naar bol welke het weer naar jou stuurt. Al met al ben je zo enkele weken verder. Indien garantie via de fabrikant mogelijk is zou dat wel eens sneller kunnen zijn.

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11-09 19:00
Gisteren heb ik deze monitor ook aangeschaft en komt vandaag binnen. De keuze was best lastig omdat er zoveel monitoren zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet en ze best wel prijzig zijn. Samen met mijn RTX 2070 super moet dat best goed gaan denk ik.
Zal wel even wennen zijn als je van een 24inch schermpje naar zo'n groot scherm gaat.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:06
Ik heb dit schermpje al even op mijn lijstje en wacht op black friday.. maar is de prijs nu omhoog gegaan? Ik kan bij tweakers die prijsgrafiek nergens zien. Ik dacht echt dat ie goedkoper was dan 490 eur

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Edwinlzv schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:15:
Gisteren heb ik deze monitor ook aangeschaft en komt vandaag binnen. De keuze was best lastig omdat er zoveel monitoren zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet en ze best wel prijzig zijn. Samen met mijn RTX 2070 super moet dat best goed gaan denk ik.
Zal wel even wennen zijn als je van een 24inch schermpje naar zo'n groot scherm gaat.
2070 super en deze reso/refreshrate is een prima combi, zelf ook erg veel plezier van :) Je went absurd snel, echt :D
crimby schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:30:
Ik heb dit schermpje al even op mijn lijstje en wacht op black friday.. maar is de prijs nu omhoog gegaan? Ik kan bij tweakers die prijsgrafiek nergens zien. Ik dacht echt dat ie goedkoper was dan 490 eur
pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart even naar onderen scrollen..ik was em ook al kwijt :P

Altijd rond de 500 gehangen, maar heeft wel eens kort een deal gehad van rond de 400 meen ik :)

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:06
2Dutch schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:40:

pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart even naar onderen scrollen..ik was em ook al kwijt :P

Altijd rond de 500 gehangen, maar heeft wel eens kort een deal gehad van rond de 400 meen ik :)
Thanks! Dan had ik het verkeerd onthouden hehe

• Frankdoc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-02-2022
2Dutch schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:40:
[...]

2070 super en deze reso/refreshrate is een prima combi, zelf ook erg veel plezier van :) Je went absurd snel, echt :D

[...]

Op BF vorig jaar stond hij even aan 399 op bol.com . Om middernacht gezien en om 8u s'ochtends was dit alweer weg, dus denk dat het maar een kleine voorraad was aan die prijs :)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Frankdoc schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:17:
[...]

Op BF vorig jaar stond hij even aan 399 op bol.com . Om middernacht gezien en om 8u s'ochtends was dit alweer weg, dus denk dat het maar een kleine voorraad was aan die prijs :)
Hopelijk voor de geïnteresseerden nu weer, alhoewel ik 't betwijfel met die tekorten.. :(

• Edwinlzv
Tot zover heb ik absoluut geen klagen over het scherm. Ik as dat sommigen het joystickje wat onhandig vonden zitten maar ik vind hem prima waar die zit. Mocht je dit scherm kopen koop er dan wel een fatsoenlijke displaykabel bij.
En samen met mijn 2070 super kaart is het echt een genot.
Kortom een prima aankoop.

• Thrawni
Hebben jullie i-style color uit of aan staan?

• Edwinlzv
Ik heb i-style color uit staan. Die instellingen bevallen mij niet zo. Uiteraard is dat ieders zijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:30

Coffee

Coffee

Ik heb deze monitor sinds kort in bezit. Wat mij opviel is dat het voor macOS nodig is om een usb-c naar displaypoort te gebruiken. Dit rust op de DP alt-mode van usb-c. Kennelijk is de HDMI alt-mode van usb-c op mijn Macbook niet toereikend.

Out of the box was ik niet erg tevreden met de kleuren. Er leek een witte waas over de meeste beeldelementen te vallen (afhankelijk van kleur en helderheid van het element). Vooral donkere elementen werden hierdoor erg helder.

Echter, door HDR aan te zetten was deze waas enorm verminderd! Het blijft een IPS paneel (mijn retina scherm is nét wat mooier), maar het beeld ziet er nu gewoon goed uit. In combinatie met 143,88Hz, en de 21:9 verhouding is dit echt een uitstekend scherm.

Heeft iemand tips om de witte waas te voorkomen zonder HDR aan te zetten? Het aanzetten van HDR beperkt toch redelijk wat instellingen… Thanks!

Oeps, dit is het GB3466WQSU-B1 topic en niet het GB3461WQSU-B1 topic!

[ Voor 5% gewijzigd door Coffee op 30-11-2021 08:32 ]

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Coffee schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:30:
Ik heb deze monitor sinds kort in bezit. Wat mij opviel is dat het voor macOS nodig is om een usb-c naar displaypoort te gebruiken. Dit rust op de DP alt-mode van usb-c. Kennelijk is de HDMI alt-mode van usb-c op mijn Macbook niet toereikend.

Out of the box was ik niet erg tevreden met de kleuren. Er leek een witte waas over de meeste beeldelementen te vallen (afhankelijk van kleur en helderheid van het element). Vooral donkere elementen werden hierdoor erg helder.

Echter, door HDR aan te zetten was deze waas enorm verminderd! Het blijft een IPS paneel (mijn retina scherm is nét wat mooier), maar het beeld ziet er nu gewoon goed uit. In combinatie met 143,88Hz, en de 21:9 verhouding is dit echt een uitstekend scherm.

Heeft iemand tips om de witte waas te voorkomen zonder HDR aan te zetten? Het aanzetten van HDR beperkt toch redelijk wat instellingen… Thanks!

Oeps, dit is het GB3466WQSU-B1 topic en niet het GB3461WQSU-B1 topic!
1. Die conclusie heb ik enige pagina's ook al getrokken. Dit scherm werkt idd niet lekker met MacOS zonder die kabel
2. Die witte waas krijg je, als je HDR aanzet op het scherm én in de settings van MacOS of Windows. De oplossing is HDR op je scherm op Auto zetten (niet op 'Aan' ) en dan moet het goed gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:30

Coffee

Coffee

Notna schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:10:
[...]
2. Die witte waas krijg je, als je HDR aanzet op het scherm én in de settings van MacOS of Windows. De oplossing is HDR op je scherm op Auto zetten (niet op 'Aan' ) en dan moet het goed gaan
Hmm, dit scherm heeft alleen de optie On of Off. Juist met On is de waas nu weg.

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb deze monitor nu ook enkele weken en merkte toch dat ik na enkele uren ook een lichte flikkering in het scherm had wat met name in lichte delen merkbaar was.
Case aangemeld rechtstreeks bij Iiyama en binnen 2 dagen stond er een doos met vervangende monitor voor de deur en kon mijn oude defecte aan de bezorger meegeven, top service! _/-\o_

Wel stoei ik nog met de helderheid van het scherm.
Met HDR op “off” lijkt het scherm nog best wel donker met brightness op 100.
Wanneer ik HDR op “Auto” zet lijkt het scherm al een heel stuk lichter, maar daarmee vervalt de mogelijkheid om de helderheid aan te passen, iets wat ik in de donkere wintermaanden nog wel eens wil doen in de ochtend/avond.

Iemand tips hoe ik de helderheid maximaal kan benutten met mogelijkheid om de helderheid bij te stellen wanneer gewenst?

Verdere opties als Advanced Contrast, Overdrive en MBR staan allemaal uit.
Gamma staat op 2.6… aanpassingen hierop maken het beeld helderder maar niet feller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
[b]AP3X in "Het grote IIyama GB3466WQSU-B1 topic"AP3X
Iemand tips hoe ik de helderheid maximaal kan benutten met mogelijkheid om de helderheid bij te stellen wanneer gewenst?
Ik gebruik mijn monitor met HDR op auto, en de Twinkle Tray applicatie (https://github.com/xanderfrangos/twinkle-tray) om de helderheid aan te passen wanneer nodig. Deze werkt vrij aardig alleen moet je een beetje schuiven met de slider die niet precies van 0 naar 100 gaat.

Andere optie is via NVIDIA control panel (mits je GPU van nvidia is), met HDR op auto is de brightness hier nog steeds in te stellen (via het adjust color settings sub-menu).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo13th
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:06
Notna schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Ik zie dat de laptop een Thunderbolt USB-C poort heeft. Ik neem aan dat deze voor laden 'en display is. Iemand in dit topic had een converter gekocht waarmee je die poort voor display kon gebruiken en kon blijven opladen. Het beeldscherm kan dan via DisplayPort aangesloten worden, welke in mijn ervaring beter compatibliteit leveren voor dit scherm. Voorbeeld; ik heb een MacBook Pro 2020 en met HDMI kreeg ik het niet aan de praat op de juiste reso. Met een USB-C naar Displaypoort kabel werkte het meteen.

Moraal van het verhaal: probeer het met een USB-C naar DP kabel. De GPU moet de resolutie gewoon aankunnen zo te zien.
Heb ook de Iiyama gekocht voor zowel gmen als werkgebruik. Op mijn Windows Dell 5400 laptop van werk (met diezelde eerder genoemde Intel UHD 620 kaart) zag ik ook via HDMI alleen verkeerde resoluties.

Met Custom Resolution in de Intel Graphics Settings kon ik hem wel op 3440 x 1440, maar inderdaad alleen op 30Hz. Meteen n.a.v. de tips hier een USB-C naar DisplayPort kabel besteld. Erin geprikt en hij herkent het scherm direct als 3440x1440 met maximaal 100Hz! Thanks voor de tips dus _/-\o_

Had geen idee dat HDMI en DisplayPort zo'n verschil konden maken.

random uninspiring quote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivos87
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb deze monitor nu een jaar in bezit.
Erop aangesloten zijn:
PS5 HDMI
Vaste PC Display port
werklaptop HDMI

Alle aangesloten aparaten sturen hun geluid naar de monitor via de hdmi/dp kabels.

Echter zou ik graag het geluid naar mijn logitech Z5500 set willen sturen.

Ik zie dat dit scherm enkel een audio jack out heeft. Nu kan ik dit met splitters naar de Z5500 sturen, optimaal is dit niet.

Is er een andere manier om dit te regelen? wellicht een USB apparaatje in het scherm prikken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Er bestaan hdmi adapters die het geluidsignaal ondervangen en kunnen "aftappen". Zelf zou ik dat niet als optie zien omdat je dan voor elke ingang zo'n adapter nodig hebt en vervolgens weer een audio-switch waar aan de ene kant die adapters op aangesloten zijn en aan de andere kant je speakersetje.

Kun je niet gewoon de audio uitgangen van je apparaten aan een audio-switch aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Laatst online: 19-08 17:02
glennvho schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:03:

Hoe is dit afgelopen? Ik heb sinds vrijdag precies dit probleem.

Was het een defect? of kon het anders opgelost worden?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje, ik heb de monitor nu een tijd naar volle tevredenheid in gebruik, echter sinds een 2 weken heeft het scherm vrijwel altijd na het starten een lijn met groene pixels. Het is altijd dezelfde lijn. Als ik onderaan die lijn zacht over het scherm wrijf met een doekje (zonder veel druk uit te oefenen), dan doet de lijn met groene pixels het weer.

Het lijkt echter wel nu, na 2 weken, iets meer druk te vereisen om de lijn weer te laten werken. Is dit iets wat onder garantie zou vallen?

Ik heb zelf geen foto, maar het ziet er precies uit zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://68.media.tumblr.com/81576f1b1d6ecbafe13d23c033a007dd/tumblr_osmepgnD951vq2g5uo2_1280.jpg

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
miicker schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:11:
Vraagje, ik heb de monitor nu een tijd naar volle tevredenheid in gebruik, echter sinds een 2 weken heeft het scherm vrijwel altijd na het starten een lijn met groene pixels. Het is altijd dezelfde lijn. Als ik onderaan die lijn zacht over het scherm wrijf met een doekje (zonder veel druk uit te oefenen), dan doet de lijn met groene pixels het weer.

Het lijkt echter wel nu, na 2 weken, iets meer druk te vereisen om de lijn weer te laten werken. Is dit iets wat onder garantie zou vallen?

Ik heb zelf geen foto, maar het ziet er precies uit zoals dit:
[Afbeelding]
Ik denk dat dit wel onder de garantie valt, maar beter om contact op te nemen met IIyama of de webshop waar je de monitor gekocht hebt. Service van IIyama schijnt verder wel goed te zijn. Hopelijk komen ze met een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjenk schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:13:
[...]

Ik denk dat dit wel onder de garantie valt, maar beter om contact op te nemen met IIyama of de webshop waar je de monitor gekocht hebt. Service van IIyama schijnt verder wel goed te zijn. Hopelijk komen ze met een goede oplossing.
Ik zie net dat ik heb meer dan 2 jaar geleden gekocht heb. Eind juli 2020, dus val sowieso buiten de boot qua garantie ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
miicker schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:24:
[...]

Ik zie net dat ik heb meer dan 2 jaar geleden gekocht heb. Eind juli 2020, dus val sowieso buiten de boot qua garantie ;(
Nee hoor, IIYAMA biedt 3 jaar onsite garantie: https://iiyama.com/nl_nl/support/#3-jaar-on-site-service

Ik heb er zelf al 2 keer gebruik van gemaakt, wat een irritante monitor. Ik heb de 34" IPS variant en heb allerlei vage issues gehad met niet meer uit standby komen, groene lijnen, flickering of hele grote stroken met rare pixels. Fixte zichzelf vaak wel met de stroom eraf halen, maar gebeurde steeds vaker.

Ze kwamen hem thuis omruilen, dat is wel prima service :) Ze kwamen dan bijv op dinsdag de kapotte ophalen en kreeg woensdag een nieuwe/refurbished/whatever.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 18-09-2022 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stin00 schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:30:
[...]

Nee hoor, IIYAMA biedt 3 jaar onsite garantie: https://iiyama.com/nl_nl/support/#3-jaar-on-site-service

Ik heb er zelf al 2 keer gebruik van gemaakt, wat een irritante monitor. Ik heb de 34" IPS variant en heb allerlei vage issues gehad met niet meer uit standby komen, groene lijnen, flickering of hele grote stroken met rare pixels. Fixte zichzelf vaak wel met de stroom eraf halen, maar gebeurde steeds vaker.

Ze kwamen hem thuis omruilen, dat is wel prima service :) Ze kwamen dan bijv op dinsdag de kapotte ophalen en kreeg woensdag een nieuwe/refurbished/whatever.
Nog bedankt voor deze tip. Vandaag het formuliertje ingevuld en krijg meteen bericht dat ik een vervangende monitor krijg, bij aflevering moet ik de oude meegeven. Dat is dus wel heel netjes.
Enige nadeel is dat dit in de mail staat:
• ZORG ZÈLF VOOR GESCHIKT VERPAKKING T.B.V. DE DEFECTE UNIT, Schade agv slechte verpakking valt buiten garantie!
• ALS DE MONITOR NIET OP JUISTE (BESCHERMENDE) WIJZE IS INGEPAKT KAN DEZE GEWEIGERD WORDEN
• UPS-KOERIER WACHT NIET EN LEVERT GEEN VERPAKKING!
De doos heb ik toevallig een paar weken geleden weggegooid, dus daar moet ik wel nog wat op verzinnen.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste