Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notflip
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-02 09:39
geert19 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:46:
[...]

Ben er ook bang voor. maar ga het morgen zien. En mocht het niet gefixed worden gaat die morgen weer terug.
Heb je een game-pc om de 144hz te testen? Ben benieuwd of de flickering nog voorkomt..

[ Voor 5% gewijzigd door notflip op 12-01-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert19
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-03 01:00
notflip schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:48:
[...]

Heb je een game-pc om de 144hz te testen? Ben benieuwd of de flickering nog voorkomt..
Ik heb het getest met game-pc en daar gaat het helemaal mis. maar dat is nu nog met een DP 1.2 kabel. morgen test ik het opnieuw met een DP 1.4 kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notflip
geert19 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:12:
[...]

Ik heb het getest met game-pc en daar gaat het helemaal mis. maar dat is nu nog met een DP 1.2 kabel. morgen test ik het opnieuw met een DP 1.4 kabel
Hoe test je dat juist? Mijn game pc is stevig verouderd, is er een soort test die kan gedaan worden om snel te zien of het mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-09 11:50
Heb de monitor ontvangen en geïnstalleerd. Meteen maar even Fancy Zones erbij geinstalleerd. Ik ben tevreden. Geen enkele dode pixel! _/-\o_

Draai nu met de club3d kabel. Voor de zekerheid had ik die mee besteld. Helaas gaat mijn set-up maar tot 100hz. Dit komt door het KVM kastje van Dell, vermoed ik. 144hz kan ik dus niet testen. Maar ik ben al dik tevreden zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 22:37
Ik krijg mijn monitor vandaag binnen, ben erg benieuwd en hoop op geen dode pixel. Club3d kabel is ook al binnen. Nu nog goede settings vinden op het internet. Out of the box kleuren zijn wat minder heb ik gelezen.

V-Strom 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• notflip
atomix9 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:10:
Heb de monitor ontvangen en geïnstalleerd. Meteen maar even Fancy Zones erbij geinstalleerd. Ik ben tevreden. Geen enkele dode pixel! _/-\o_

Draai nu met de club3d kabel. Voor de zekerheid had ik die mee besteld. Helaas gaat mijn set-up maar tot 100hz. Dit komt door het KVM kastje van Dell, vermoed ik. 144hz kan ik dus niet testen. Maar ik ben al dik tevreden zo. :)
Ik heb de mijne ook binnen, enkel op mac aangesloten momenteel (met kabel die ik apart gekocht heb), ik heb deze even laten draaien: https://www.testufo.com/, met het scherm op 144hz instelling, zie momenteel geen issue's, is natuurlijk niet hetzelfde als volop gamen.

Kleuren op mijn Mac zijn heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 23:09
Ik wil ivm thuiswerken mijn huidige huidige 34" vervangen (gaat dan naar mijn zoon) door een iets betere.

Belangrijkste voor mij is picture-by-picture.
Ik wil zowel mijn werklaptop (mac) en thuiscomputer (PC) op hetzelfde scherm kunnen zien.
(met mijn werkcomputer kan ik niet overal bij op internet, dus soms moet ik dingen opzoeken op mijn eigen systeem).

Nu heeft LG bv dual controller (erg vaag welke modellen dit hebben) waarbij zelfs keyboard-mouse vanaf de 'master' werkt, maar ik zou genoegen nemen met een 50% deling van het scherm, elk met eigen keyboard/mouse.

Nu hebben een aantal mensen gereageerd hier in dit topic over PBP, en de ervaringen waren van een paar dagen gebruiken.

Wat is de ervaring over een langere periode?
Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met andere schermen met deze opties ipv de GB3466WQSU?

Als ik niet werk, wil ik wel eens een spelletje spelen (race sim of wat simpel schieten).. Deze monitor klinkt goed, maar weet dus niet of het voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 20:34
Ik vraag mij af hoe diep de monitor is met de standaard. Ik heb een bureaublad van 63 cm diep en ik ben bang dat ik te dicht op de monitor kom te zitten.

Is iemand bereid om dit te meten voor mij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnsNDgYzs2xPaDcCnHw44O6i5_M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AuZ89ZA0n9LOxr9nb5SvGWEn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:29
RobbieN schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:59:
Ik vraag mij af hoe diep de monitor is met de standaard. Ik heb een bureaublad van 63 cm diep en ik ben bang dat ik te dicht op de monitor kom te zitten.

[Afbeelding]
+/- 17 cm, van muur tot voorkant schermrand

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
arutten schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:03:
[...]

Wow, dat was snel!
Nu kan ik even kijken of dat een comfortabele afstand is.

Enorm bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-09 11:50
arutten schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:03:
[...]

17 cm klopt wel ongeveer. Een buro van 63 cm zou net kunnen denk ik. Ben even zo gaan zitten, je kan dan nog net alles relaxed zien ;) Heb zelf een buro van 80 diep , dus nergens last van.
Je zou natuurlijk ook buro nog 2 cm de kant kunnen zetten, indien mogelijk, scheelt ook weer.

[ Voor 19% gewijzigd door atomix9 op 14-01-2021 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:55
RobbieN schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:59:

[Afbeelding]
Ik heb zelf ook een bureau van 60 cm diep en de monitor ongeveer 2 maanden in bezit. Gaat prima, maar weken geleden toch op Amazon een aparte monitor standaard aangeschaft, daarmee kun je de afstand nog iets groter maken (en het ruimt je kabels op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert19
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-03 01:00
notflip schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Hoe test je dat juist? Mijn game pc is stevig verouderd, is er een soort test die kan gedaan worden om snel te zien of het mis gaat?
hoe je het normaal test weet ik niet. Maar uiteindelijk viel er bij mij niet veel te testen. het scherm was gewoon kapot en heb hem dan ook weer terug moeten sturen. hopelijk snel een nieuwe want de 5 min die het wel werkt is het wel een mooi scherm (al was het met een Nintendo Switch aangesloten wel erg flets maar dat kan ook aan de instellingen hebben gelegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
coelho schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:00:
[...]

[...]

[...]

Ik heb inmiddels een nieuwe kabel gekocht en geïnstalleerd. De 2m is iets langer dan voorheen, wat prettiger is in mijn opstelling. Het probleem is er echter niet mee opgelost. Nog steeds wordt mijn beeld op willekeurige momenten 10 seconden zwart (als in uit). Ik heb nu de andere ingang op de monitor geprobeerd om te zien of dat verschil maakt en kan eventueel ook nog naar een tweede aansluiting op mijn videokaart. De vraag blijft echter (als dit niet helpt) of het probleem in de monitor of in de pc zit. Helaas bij verschillende bedrijven gekocht, hopelijk gaan ze niet naar elkaar wijzen.
Heb dit wel soms bij mijn surface dock, die gebruikt een oudere Ali-DP kabel. Bij mijn PC heb ik dit niet gehad, die heeft een stuk dikkere kabel.
badnews.nl schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:05:
Ik wil ivm thuiswerken mijn huidige huidige 34" vervangen (gaat dan naar mijn zoon) door een iets betere.

Ik wil zowel mijn werklaptop (mac) en thuiscomputer (PC) op hetzelfde scherm kunnen zien.
(met mijn werkcomputer kan ik niet overal bij op internet, dus soms moet ik dingen opzoeken op mijn eigen systeem).

Nu heeft LG bv dual controller (erg vaag welke modellen dit hebben) waarbij zelfs keyboard-mouse vanaf de 'master' werkt, maar ik zou genoegen nemen met een 50% deling van het scherm, elk met eigen keyboard/mouse.

Nu hebben een aantal mensen gereageerd hier in dit topic over PBP, en de ervaringen waren van een paar dagen gebruiken.

Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met andere schermen met deze opties ipv de GB3466WQSU?

Als ik niet werk, wil ik wel eens een spelletje spelen (race sim of wat simpel schieten).. Deze monitor klinkt goed, maar weet dus niet of het voldoende is.
Je kan heel makkelijk switchen tussen DP1 en 2 (joystick naar achteren is scherminput kiezen als sneltoets), waardoor ik PBP eigenlijk niet gebruik. Ik heb mijn speakers op het scherm aangesloten, dus hij gebruikt voor audio de dan actieve input. Niet helemaal KVM, maar de audio is wel makkelijk zo.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 22:37
Mooie monitor, helaas een dode pixels (zwart) aangetroffen. Erg jammer.

[ Voor 6% gewijzigd door Xoxol op 14-01-2021 18:06 ]

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-09 21:57
sjenk schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:24:
[...]

Ik heb zelf ook een bureau van 60 cm diep en de monitor ongeveer 2 maanden in bezit. Gaat prima, maar weken geleden toch op Amazon een aparte monitor standaard aangeschaft, daarmee kun je de afstand nog iets groter maken (en het ruimt je kabels op)
Is dit een goede monitor arm voor dit scherm? Ik dacht dat het scherm net wat over de vereisten ging die de monitorarm als limiet stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Thrawni schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:06:
[...]

Is dit een goede monitor arm voor dit scherm? Ik dacht dat het scherm net wat over de vereisten ging die de monitorarm als limiet stelt.
Heb deze arm ook (de kortere variant) en het werkt uitstekend hoor, valt prima binnen de specs :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
[...]

Ik was ook niet helemaal zeker van tevoren, maar werkt bij mij uitstekend. De monitorarm heeft geen moeite om hem te dragen. 34 Inch monitor zit meestal rond de 8 kilo (zonder voet), en het maximale gewicht was 10 kilo dus het past net binne de eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:08
Ik heb gister ook deze mooie monitor ontvangen. Ik mocht hem bestellen van mijn werkgever bij bol.com waar hij in de aanbieding was voor 469,-. Ik wil hem gebruiken voor thuiswerken en gamen in combinatie met mijn Series X. Wat mij opvalt is dat mijn laptop de monitor aanstuurt op 3840x2160. (aanbevolen resolutie)
Ik krijg nergens de optie voor 2560x1440. Het gaat om een laptop met i5 en Intel Graphics 520. Is dit nog ergens aan te passen? En ondersteunt deze monitor VRR over HDMI?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

zwembroek schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:24:
Ik heb gister ook deze mooie monitor ontvangen. Ik mocht hem bestellen van mijn werkgever bij bol.com waar hij in de aanbieding was voor 469,-. Ik wil hem gebruiken voor thuiswerken en gamen in combinatie met mijn Series X. Wat mij opvalt is dat mijn laptop de monitor aanstuurt op 3840x2160. (aanbevolen resolutie)
Ik krijg nergens de optie voor 2560x1440. Het gaat om een laptop met i5 en Intel Graphics 520. Is dit nog ergens aan te passen? En ondersteunt deze monitor VRR over HDMI?
Gebruik je HDMI of DisplayPort? Ik geloof dat er 2 opties zijn. De eerste opties is dat in de Intel Graphical opties de verhouding niet goed staat waardoor je niet de goede optie krijgt (dat is in dit topic recentelijk nog behandeld). De andere is dat je via DisplayPort moet aansluiten ipv HDMI.

De eerste is makkelijk en goedkoper en sneller te doen dan optie 2. Ik zou dus ook eerst even in je opties kijken

En ja; Freesync werkt zowel via DP als via HDMI

Edit: hier dus: sjenk in "Het grote IIyama GB3466WQSU-B1 topic"

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 15-01-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Notna schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Gebruik je HDMI of DisplayPort? Ik geloof dat er 2 opties zijn. De eerste opties is dat in de Intel Graphical opties de verhouding niet goed staat waardoor je niet de goede optie krijgt (dat is in dit topic recentelijk nog behandeld). De andere is dat je via DisplayPort moet aansluiten ipv HDMI.

De eerste is makkelijk en goedkoper en sneller te doen dan optie 2. Ik zou dus ook eerst even in je opties kijken

Sorry vergeten bij te zetten. Ik gebruik de bijgeleverde HDMI kabel. Als ik in het control panel de resolutie handmatig aanpas naar 2560x1440 dan krijg ik de melding de aangepaste resolutie overschrijdt de maximale bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Notna schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:26:
[...]

En ja; Freesync werkt zowel via DP als via HDMI

Thx. En misschien nog een hele domme vraag. Als een game 1440 @120fps ondersteunt, maar de maximale ondersteuning van de monitor over HDMI is 100Hz. Weet jij dan toevallig of de Series X terug valt naar 1440@60 fps of dat deze door VRR naar 100fps gaat? Misschien wel heel specifiek hoor maar ik kan niks hierover vinden op google. (Deze specifieke situatie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

zwembroek schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Thx. En misschien nog een hele domme vraag. Als een game 1440 @120fps ondersteunt, maar de maximale ondersteuning van de monitor over HDMI is 100Hz. Weet jij dan toevallig of de Series X terug valt naar 1440@60 fps of dat deze door VRR naar 100fps gaat? Misschien wel heel specifiek hoor maar ik kan niks hierover vinden op google. (Deze specifieke situatie.)
Goede vraag, volgens mij zal hij de FPS dan kappen op 100 ivm VSync. Maar zeker weten doe ik dat niet. Ik denk eigenlijk dat de Series X gewoon geen 120 fps mode toelaat door de limitering van de kabel/aansluiting.

Wat betreft die bandbreedte; wat voor HDMI (versie) poort heeft je laptop? Klinkt namelijk als pre 1.4.

Als je laptop USB-C heeft zou ik overwegen een USB-C naar DP kabel te proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 15-01-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Notna schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Goede vraag, volgens mij zal hij de FPS dan kappen op 100 ivm VSync. Maar zeker weten doe ik dat niet. Ik denk eigenlijk dat de Series X gewoon geen 120 fps mode toelaat door de limitering van de kabel/aansluiting.

Wat betreft die bandbreedte; wat voor HDMI (versie) poort heeft je laptop? Klinkt namelijk als pre 1.4.

Als je laptop USB-C heeft zou ik overwegen een USB-C naar DP kabel te proberen.
Het is een Dell Latitude 5580 487N3. Ik kan de HDMI versie niet vinden. :P Er zit wel een USB-C (helaas zonder thunderbolt.) aansluiting op. Op zich ziet het er strak uit op 3840x2160. Ik weet niet of hier verder ook nadelen aan zitten als het op deze resolutie wordt weergegeven? Niet schadelijk voor het beeldscherm neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
zwembroek schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:30:
[...]

Het is een Dell Latitude 5580 487N3. Ik kan de HDMI versie niet vinden. :P Er zit wel een USB-C (helaas zonder thunderbolt.) aansluiting op. Op zich ziet het er strak uit op 3840x2160. Ik weet niet of hier verder ook nadelen aan zitten als het op deze resolutie wordt weergegeven? Niet schadelijk voor het beeldscherm neem ik aan.
Scherm is 3440x1440, niet 3840x2160 :P

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
arutten schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Scherm is 3440x1440, niet 3840x2160 :P
Dat bedoelde ik haha. Maar goed ik krijg het niet voor elkaar.
Okay het is inmiddels gelukt...waarschijnlijk zat ik telkens met de verkeerde resolutie en instellingen te prutsen. Ik kon hem nu wel handmatig instellen. De juiste resolutie stond er daarna wel tussen. Thx! |:(
Wel max @30P Hz

[ Voor 34% gewijzigd door zwembroek op 15-01-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
zwembroek schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:45:
[...]

Dat bedoelde ik haha. Maar goed ik krijg het niet voor elkaar.
Okay het is inmiddels gelukt...waarschijnlijk zat ik telkens met de verkeerde resolutie en instellingen te prutsen. Ik kon hem nu wel handmatig instellen. De juiste resolutie stond er daarna wel tussen. Thx! |:(
Wel max @30P Hz
Je kan in de software/control panel van de videokaart een aangepaste resolutie aanmaken.

Je had het al gevonden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door arutten op 15-01-2021 16:03 ]

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Probeer eens wat @Notna aangaf: Als je laptop USB-C heeft zou ik overwegen een USB-C naar DP kabel te proberen. Met een DP kabel zou je mogelijk wel 144Hz kunnen selecteren. De HDMI versie i.c.m. de hoge resolutie lijkt beperkt te zijn op 30Hz.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
arutten schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:02:
[...]

Je kan in de software/control panel van de videokaart een aangepaste resolutie aanmaken.

Je had het al gevonden ;)
Heeft mijn laptop dan niet Thunderbolt nodig?
Ik ga een kabel bestellen. Toch handig omdat onze webex vergaderingen nu via mijn telefoon gaan. Kan ik die ook aan het beeldscherm hangen..

[ Voor 32% gewijzigd door zwembroek op 15-01-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
zwembroek schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:20:
[...]

Heeft mijn laptop dan niet Thunderbolt nodig?
Volgens mij niet.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgullstar
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online

Ik heb een aantal weken PBP gebruikt icm een mooi stukje open source cross platform software genaamd 'Barrier'. Werkte voor mij heel goed, ook cross platform. Geen fysieke KVM switch meer nodig.

Tl;dr: casual gamen gaat prima.
Ik heb veel gegamed, op een 60Hz TN Samsung paneel, daarvoor op een BENQ TN, dáárvoor op een CRT (ik kon er niet achter komen waarom ik opeens zo veel slechter was op mijn 12ms BENQ van 800 gulden dan op die CRT. Jong en naïef). Ik speel niet meer competitief (nooit een pro kunnen worden), maar een potje War Thunder of Rocket League gaat prima. (Wat is er met me gebeurd, ik speelde BMS en LFS. De vloek van noch Boomer noch Zoomer te zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Op mijn vorige 34" monitor had ik ook PBP en heb jarenlang de opstelling gebruikt zoals je omschrijft. Werklaptop open+helft van het scherm, privé browsen/muziek/mail ander helft van het scherm. (Voor gamen ging het natuurlijk naar fullscreen). Echter, het is mij nooit gelukt om beide machines met één keyboad+muis te bedienen, dus ik werkte 2 sets invoer devices. Niet ideaal maar ik wilde geen KVM. Ik vermoed zeer sterk dat in mijn geval de belemmering was dat werklaptop (VPN bedrijfsnetwerk) en thuis PC op gescheiden netwerken zaten.

Voor een nieuwe scherm wilde ik dus per sé ook PBP hebben. Mede daarom de keuze voor deze IIyama. Maar na ontvangst ben ik eigenlijk heel snel tot de conclusie gekomen dat ik net zo goed het oude scherm 100% voor werk kan gebruiken en het nieuwe 100% prive. Zeker nu thuiswerken voor mij de standaard is. Het was wat passen en meten maar er staan nu dus 2 x34" op mijn bureau. :). PBP op de IIyma heb ik dus helemaal niet gebruikt.

EDIT
Oh ja, misschien wel belangrijk om te weten: bij PBP is er een main en sub helft. En je kunt niet (althans niet met deze en mijn oude scherm) elk willekeur input combinatie omwisselen van links naar rechts. Ik weet niet meer exact de belemmering, maar het was iets met omdat ik mijn eigen PC per sé met DP wilde aangesloten hebben, ik daarvoor alleen de linkerhelft kon gebruiken. Dat was met mijn toenmalige bureau-indeling niet handig om dan de werklaptop aan de rechterkant kwijt te kunnen dus ik heb wat moeten schuiven. Of was het nu andersom, weet het niet meer exact. Maar ik weet vrij zeker dat deze IIyama ook zo'n limitatie heeft,

[ Voor 13% gewijzigd door Ray-zor op 15-01-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Ik heb afgelopen weekend de monitor getest met de Series X. Het lijkt erop dat alleen 1080P @ 120Hz wordt ondersteunt. Bij 2560x1440 schakelt de Series X terug naar 60hz ondanks VRR. De beste weergave was gewoon standaard 4k @ 60hz. Wat ik niet snap is de ondersteuning voor HDR. Volgens de Series X ondersteunt de monitor geen HDR. Ik zie het logo ook niet oplichten wanneer ik een game met HDR opstart. Hoort dit zo?
Al met al een beetje teleurgesteld in de beeldkwaliteit inclusief gamen op de Series X. De 1500 curve is wel gewoon prachtig. Ik heb nu al zin om Flight Simulator op deze monitor te spelen. Misschien ben ik een beetje te verwend omdat ik al 4 jaar op een 65inch curved OLED (c6) speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

zwembroek schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:26:
Ik heb afgelopen weekend de monitor getest met de Series X. Het lijkt erop dat alleen 1080P @ 120Hz wordt ondersteunt. Bij 2560x1440 schakelt de Series X terug naar 60hz ondanks VRR. De beste weergave was gewoon standaard 4k @ 60hz. Wat ik niet snap is de ondersteuning voor HDR. Volgens de Series X ondersteunt de monitor geen HDR. Ik zie het logo ook niet oplichten wanneer ik een game met HDR opstart. Hoort dit zo?
Al met al een beetje teleurgesteld in de beeldkwaliteit inclusief gamen op de Series X. De 1500 curve is wel gewoon prachtig. Ik heb nu al zin om Flight Simulator op deze monitor te spelen. Misschien ben ik een beetje te verwend omdat ik al 4 jaar op een 65inch curved OLED (c6) speel.
Staat HDR wel aan in de opties van het scherm zelf? Je hebt AUTO/ON/OFF

Verder is dat scherm gewoon niet bedoelt voor een Series X. Als is het alleen al omdat het geen HDMI 2.1 scherm is (het ondersteunt wel een sub-set van features maar is het niet echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Notna schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Staat HDR wel aan in de opties van het scherm zelf? Je hebt AUTO/ON/OFF

Verder is dat scherm gewoon niet bedoelt voor een Series X. Als is het alleen al omdat het geen HDMI 2.1 scherm is (het ondersteunt wel een sub-set van features maar is het niet echt)
Ja ik heb alle settings geprobeerd. Ik zie wel een duidelijk verschil met AUTO en ON. Maar de Series X ziet de monitor niet als HDR compatible. Uiteindelijk heb ik de monitor voor thuiswerken en internet gebruik etc. Dus de rest is bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
Als ik middels de knop onder de monitor de Eco Modus 3 selecteer (om van die grote bak licht voor mijn neus af te zijn...), dan wordt die instelling niet vastgehouden. Bij bijvoorbeeld een restart van mijn systeem staat de modus nog wel op 3, maar is het scherm weer fel. Ik moet dan de modus weer switchen naar 2 en terug naar 3 om weer de gewenste helderheid te krijgen.
Hebben meer mensen hier last van, en beter nog, zijn er mensen die hier een oplossing voor hebben?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:27
coelho schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:15:
Als ik middels de knop onder de monitor de Eco Modus 3 selecteer (om van die grote bak licht voor mijn neus af te zijn...), dan wordt die instelling niet vastgehouden. Bij bijvoorbeeld een restart van mijn systeem staat de modus nog wel op 3, maar is het scherm weer fel. Ik moet dan de modus weer switchen naar 2 en terug naar 3 om weer de gewenste helderheid te krijgen.
Hebben meer mensen hier last van, en beter nog, zijn er mensen die hier een oplossing voor hebben?
Die eco modus is volgens mij niet meer dan een preset.
Ik gebruik zelf de user slots om mijn eigen 'eco' setting in op te slaan (minder brightness, contrast, minder blauw etc.)
Die blijft gewoon geladen, ook nadat de stroom eraf is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:15

sjirafje

No inspirational quotes here

Klopt gewoon bij beeldinstellingen de helderheid terugschroeven (staat hier op 7) dat onthoud hij wel gewoon.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 20:59

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik kan maar niet kiezen tussen deze GB3466WQSU-B1 en de Xiaomi Curved 34”. Eerlijk gezegd ben ik geen gamer maar meer een video editor. Dus al het freesync verhaal, ben ik bang dat ik dat niet echt ga gebruiken.
Usb hub boeit me eigenlijk ook niets. En speakers kunnen ze wat mij betreft beter niet inbouwen, want die zijn redelijk waardeloos. Dus tja, waarom zou ik voor deze iiyama moeten kiezen of waarom de xiaomi. Iemand nog een goede tip?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Je kunt ook zaken als prijs, beschikbaarheid en garantie wat zwaarder laten wegen in je keuze. Waarom wil je als video editor eigenlijk een gebogen scherm met hoge refreshrate? Zijn er dan niet veel betere opties? Kleurweergave lijkt me dan bijvoorbeeld erg belangrijk.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

sjirafje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:09:
Je kunt ook zaken als prijs, beschikbaarheid en garantie wat zwaarder laten wegen in je keuze. Waarom wil je als video editor eigenlijk een gebogen scherm met hoge refreshrate? Zijn er dan niet veel betere opties? Kleurweergave lijkt me dan bijvoorbeeld erg belangrijk.
Qua prijs, beschikbaarheid en specs zijn ze redelijk evenwijdig aan elkaar volgens mij. De iiyama is ietsje duurder. Behalve dat de iiyama HDR400 heeft maar eerlijk gezegd is dat, zover ik nagelezen heb, meer marketing als dat het iets toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
martinvdm schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:12:
[...]

Qua prijs, beschikbaarheid en specs zijn ze redelijk evenwijdig aan elkaar volgens mij. De iiyama is ietsje duurder. Behalve dat de iiyama HDR400 heeft maar eerlijk gezegd is dat, zover ik nagelezen heb, meer marketing als dat het iets toevoegd.
Ten tijde dat ik mijn monitor kocht (Iiyama) was de Xiaomi nog niet goed op voorraad in NL (alleen voordelig op websites zoals Banggood en Aliexpress). Ik vond goede garantie wel belangrijk aangezien het geen klein bedrag is dat je neerlegt, en een monitor nogal eens gebreken vertoond (dode pixels, slechte backlight, etc.)

Ik zou jezelf afvragen wat voor voordeel biedt de Xiaomi monitor tegenover de IIyama? Als ze op bijna alle vlakken evenwijdig volgens jou afwegingen, lijkt de IIyama objectief toch de betere deal (Met HDR400, USB Hub, Speaker). Verder is volgens mij de helderheid van de IIyama ook hoger, en lijkt de overdrive settings iets beter. Subjectieve verschillen zoals uiterlijk en design van de monitor kun je uiteraard ook meenemen in de beslissing(en gaan wellicht naar de Xiaomi).

[ Voor 38% gewijzigd door sjenk op 19-01-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

sjenk schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:47:
[...]

Ten tijde dat ik mijn monitor kocht (Iiyama) was de Xiaomi nog niet goed op voorraad in NL (alleen voordelig op websites zoals Banggood en Aliexpress). Ik vond goede garantie wel belangrijk aangezien het geen klein bedrag is dat je neerlegt, en een monitor nogal eens gebreken vertoond (dode pixels, slechte backlight, etc.)

Ik zou jezelf afvragen wat voor voordeel biedt de Xiaomi monitor tegenover de IIyama? Als ze op bijna alle vlakken evenwijdig volgens jou afwegingen, lijkt de IIyama objectief toch de betere deal (Met HDR400, USB Hub, Speaker). Verder is volgens mij de helderheid van de IIyama ook hoger, en lijkt de overdrive settings iets beter. Subjectieve verschillen zoals uiterlijk en design van de monitor kun je uiteraard ook meenemen in de beslissing(en gaan wellicht naar de Xiaomi).
Ja eens. Het zal natuurlijk ook een persoonlijke afweging zijn. Ik denk toch dat het de xiaomi wordt gezien de Picture in Picture mode welke de iiyama niet heeft, de iets kleinere voet en cable management. Dank voor het meedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cgullstar
  • Niet online
@martinvdm De iiyama heeft wel PIP en PBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
[...]

Ik heb deze arm vannacht gemonteerd, maar het scherm moest weer terug op zijn bijgeleverde standaard, want het scherm kiepte steeds omlaag op deze monitor arm :(. Ik weet ook niet wat ik fout heb gedaan als andere wel met deze arm het scherm recht konden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Thrawni schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Ik heb deze arm vannacht gemonteerd, maar het scherm moest weer terug op zijn bijgeleverde standaard, want het scherm kiepte steeds omlaag op deze monitor arm :(. Ik weet ook niet wat ik fout heb gedaan als andere wel met deze arm het scherm recht konden houden.
Bedoel je dat hij kantelt? Dan moet je de inbus strakker aandraaien aan de zijkant, aan de achterkant van het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
Thrawni schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Ik heb deze arm zelf ook en verder geen problemen met een kiepend scherm, maar tussen de comments op Amazon kwam het wel een paar keer voor. Zoals @Notna zei, er zit een verticale inbus net die je strakker aan kunt draaien, dat zou het moeten verhelpen. Anders heb je misschien een slecht exemplaar gekregen en zou je Amazon kunnen vragen voor vervanging/geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Notna schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Bedoel je dat hij kantelt? Dan moet je de inbus strakker aandraaien aan de zijkant, aan de achterkant van het scherm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRl3KtenNSQx8gM_Tpb6cGhpv5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vs4cCyqclQ7SDKQjbcijzxsB.jpg?f=fotoalbum_large

Bedoel je dit schroefje die ik strakker moet draaien? Daar heb ik gisteren niet aan gezeten want dan probeer ik dat wel.

Ik kan de hoogte niet meer instellen want ik heb een mini schroefje waarvan ik de naam ben vergeten veel te strak gedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
sjenk schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:16:
[...]

Ik heb deze arm zelf ook en verder geen problemen met een kiepend scherm, maar tussen de comments op Amazon kwam het wel een paar keer voor. Zoals @Notna zei, er zit een verticale inbus net die je strakker aan kunt draaien, dat zou het moeten verhelpen. Anders heb je misschien een slecht exemplaar gekregen en zou je Amazon kunnen vragen voor vervanging/geld terug.
Ik ga de verticale inbus strakker aandraaien, dat heb ik stomgenoeg niet eens geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjenk
Thrawni schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:17:
[...]

Bedoel je dit schroefje die ik strakker moet draaien? Daar heb ik gisteren niet aan gezeten want dan probeer ik dat wel.

Ik kan de hoogte niet meer instellen want ik heb een mini schroefje waarvan ik de naam ben vergeten veel te strak gedraaid
Dat is inderdaad het juiste schroefje d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
sjirafje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:34:
Klopt gewoon bij beeldinstellingen de helderheid terugschroeven (staat hier op 7) dat onthoud hij wel gewoon.
Helaas werkt dat niet. Heb 'm op 15 staan. Wanneer ik mijn pc opnieuw start is het direct weer een lichtbak. Klikje naar voren om het menu te openen, staat helderheid nog steeds op 15. Een keer naar rechts (16) en dan zie je de helderheid met een enorme sprong afnemen. Daarna terug naar 15 voor nog een ministapje.

Dus het lijkt erop alsof de helderheid wel in te stellen is met het beeldschermmenu, maar dat het op een of andere manier niet geactiveerd wordt bij opstarten, totdat je gaat wijzigen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
sjenk schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Dat is inderdaad het juiste schroefje d:)b
Het scherm kantelt inmiddels niet meer verticaal, dus dat is een dikke win!

Maarrrr... Nu draait het scherm heeeel langzaam naar links. Iemand enig idee hoe dat kan? Het word momenteel tegen gehouden door een speaker, dus het staat wel op zijn plek, maar alsnog ben ik benieuwd of ik het zo kan oplossen dat die niet meer naar links draait uit zichzelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Thrawni schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:34:
[...]

Het scherm kantelt inmiddels niet meer verticaal, dus dat is een dikke win!

Maarrrr... Nu draait het scherm heeeel langzaam naar links. Iemand enig idee hoe dat kan? Het word momenteel tegen gehouden door een speaker, dus het staat wel op zijn plek, maar alsnog ben ik benieuwd of ik het zo kan oplossen dat die niet meer naar links draait uit zichzelf..
Volgens mij heb je daar een andere inbusschroef (op een andere plek dus) voor nodig :+. Ik zou ze allemaal even aandraaien :P

Kijk vooral even op welke as hij naar links gaat er zijn zo te zien iets van 3 plekken waar het naar links of rechts kan draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 21-01-2021 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
coelho schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:13:
[...]

Helaas werkt dat niet. Heb 'm op 15 staan. Wanneer ik mijn pc opnieuw start is het direct weer een lichtbak. Klikje naar voren om het menu te openen, staat helderheid nog steeds op 15. Een keer naar rechts (16) en dan zie je de helderheid met een enorme sprong afnemen. Daarna terug naar 15 voor nog een ministapje.

Dus het lijkt erop alsof de helderheid wel in te stellen is met het beeldschermmenu, maar dat het op een of andere manier niet geactiveerd wordt bij opstarten, totdat je gaat wijzigen.
Dat is wel echt vreemd.

Heb je al een user profile geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgullstar
  • Niet online
@coelho Ik heb ook van die OSD eigenaardigheden gehad waarbij settings niet bleven staan of iets anders deden dan wat er stond. Heb je al een factory reset geprobeerd? Je had af wel de nieuwe firmware toch? Ik weet niet meer precies wat mijn probleem was en hoe/of ik het heb opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-03 19:09
cgullstar schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:55:
@coelho Ik heb ook van die OSD eigenaardigheden gehad waarbij settings niet bleven staan of iets anders deden dan wat er stond. Heb je al een factory reset geprobeerd? Je had af wel de nieuwe firmware toch? Ik weet niet meer precies wat mijn probleem was en hoe/of ik het heb opgelost.
Heb het scherm sinds begin december in gebruik. Ik heb alleen ondervonden dat het kleurprofiel aanpast wordt naar 'warm' als ik van HDR naar SDR ga - enige probleem dusver. Firmware is vrij nieuw ('FreeSync Premium' in het menu ipv Freesync 2 of zo). Niet echt een probleem, maar goed.

Lijkt mij in ieder geval niet een probleem dat iedereen treft (gelukkig maar). Hoop dat een reset het voor je oplost.

[ Voor 20% gewijzigd door Pastafarian op 02-02-2021 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Vandaag dit scherm binnengekregen, maar tijdens instellen viel het scherm af en toe uit, om na 20-tal seconden terug aan te springen.
Een tijd later viel het weer uit om uit te blijven, dit keer. Na ongeveer een uur (waarin ik kabels had gecontroleerd) sprong het weer aan. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om de monitor te resetten. Na een tijd knalde die er weer uit (ook de bediening van de OSD - die normaal licht moeten geven als die aan staat - geeft geen licht meer). Scherm lijkt dus (weer) dood.

Relevante info:
  • pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 8G MI
  • Radeon Software Adrenalin Edition 2020 (laatste update is geïnstalleerd)
  • De hier vermelde Club 3D kabel (die ik al gebruikte voor huidige schermen) wordt gebruikt
  • Windows 10 2020H2
  • 3440 x 1440 @ 144 Hz
  • HDR uitgeschakeld
Herkenbaar? Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of suggestie om op te lossen? Zou scherm terugsturen, maar vind het zo zonde, want blij dat ik er nog 1 gevonden had... echter wil ik wel een correct werkend scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Nvm

[ Voor 100% gewijzigd door Señor Sjon op 05-02-2021 09:09 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjd22
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:19
edeboeck schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 01:51:
Herkenbaar? Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of suggestie om op te lossen? Zou scherm terugsturen, maar vind het zo zonde, want blij dat ik er nog 1 gevonden had... echter wil ik wel een correct werkend scherm.
Probeer eens een andere poort op het scherm/3d kaart of een HDMI kabel om uit te sluiten dat het niet de kabel/poort is.

Als het overal hetzelfde is zou ik hem zeker terugsturen. Die van mij werkt probleemloos op een rx580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 14:13
Als ik mijn scherm wil aansluiten op een werk laptop (geen rechten tot scherm profielen), dan wordt het scherm uitgerekt.

Bij een andere werk laptop heb ik twee zwarte balken links en rechts. Hoe kan ik dat ook bij de eerste laptop voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelol
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-09 10:18
Ik heb nu af en toe dat het scherm zwart blijft als ik de pc aanzet. Moet ik de monitor aan en uit doen dan werkt het weer prima. Lijkt wel alsof die niet uit standby of iets dergelijks komt als de pc langere tijd uit heeft gestaan. Iemand anders hier ook last van? Geen energy saving settings of iets dergelijks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 21:31
Ook wel eens last van, als de ingangs keuze op Auto staat.
Als je handmatig de ingang instelt is het wel goed op Displayport. Op HDMI mist ie het signaal sowieso vaak, dan is in en uitpluggen een oplossing, soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgullstar
  • Niet online
Ik had laatst dat hij uit het schijnbare niets over sprong naar DP2, terwijl ik ingangskeuze op handmatig heb staan (DP1). Spooky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelol
sbijlsma schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:31:
Ook wel eens last van, als de ingangs keuze op Auto staat.
Als je handmatig de ingang instelt is het wel goed op Displayport. Op HDMI mist ie het signaal sowieso vaak, dan is in en uitpluggen een oplossing, soms.
Ik heb de displaykabel van club3d die eerder ergens in het topic gepost is. Ik zal manual op display ingang 1 zetten proberen, thanks voor de tip! Hopelijk lost dat het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cgullstar
  • Niet online
Ray-zor schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:14:
[...]

EDIT
Oh ja, misschien wel belangrijk om te weten: bij PBP is er een main en sub helft. En je kunt niet (althans niet met deze en mijn oude scherm) elk willekeur input combinatie omwisselen van links naar rechts. Ik weet niet meer exact de belemmering, maar het was iets met omdat ik mijn eigen PC per sé met DP wilde aangesloten hebben, ik daarvoor alleen de linkerhelft kon gebruiken. Dat was met mijn toenmalige bureau-indeling niet handig om dan de werklaptop aan de rechterkant kwijt te kunnen dus ik heb wat moeten schuiven. Of was het nu andersom, weet het niet meer exact. Maar ik weet vrij zeker dat deze IIyama ook zo'n limitatie heeft,
Late reactie, maar op dit scherm kan je kiezen of je de main links of rechts wil. (LF of FL) Daarnaast kan je ook snel de main en de sub omwisselen in het position menu. Getest met DP1 en HDMI1. Je moet alleen wel FreeSync uitzetten.
(edit: woordvolgorde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Zijn er mensen die dit scherm op een monitor arm hebben bevestigd? Ik ben op zoek naar een mooie redelijk betaalbare monitor arm (als die er uberhaupt zijn voor deze schermen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Rule schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:11:
Zijn er mensen die dit scherm op een monitor arm hebben bevestigd? Ik ben op zoek naar een mooie redelijk betaalbare monitor arm (als die er uberhaupt zijn voor deze schermen).
Ja, meerdere users. Staan ook in dit topic vermeld ;)

https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B01H1ZJNUE/

Het is gewoon een VESA mount. Dus zolang je goed kijkt naar de gewicht restricties van de armen en de juist VESA afmetingen kan je alles gebruiken wat daaraan voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Notna schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:17:
[...]

Ja, meerdere users. Staan ook in dit topic vermeld ;)

https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B01H1ZJNUE/

Het is gewoon een VESA mount. Dus zolang je goed kijkt naar de gewicht restricties van de armen en de juist VESA afmetingen kan je alles gebruiken wat daaraan voldoet.
Bedankt voor de snelle reactie! Lijkt mij een erg goed standaard! Helemaal wat ik zoek _/-\o_ Ik zal voortaan beter zoeken O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 20:24
@wackidth Kunnen we in het beginpost een kopje met praktische tips opstellen? Bijv.:

- Het joystick knopje 3 seconden inhouden om het scherm aan/uit te zetten;
- Het joystick knopje 1 keer naar achteren duwen geeft je snel de mogelijkheid om tussen meerdere outputs te schakelen;
- Aanbevolen instellingen om de matte kleuren te elimineren?

Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:43

JanvD

Portretfotograaf

Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van deze monitor, ook ik heb last van lichte flikkeringen als ik freesync aanzet. Morgen komt de Club3D kabel binnen.

Drie vraagjes van mijn kant (de monitor is ingesteld op 144 Hz):
  1. Hebben jullie er ook last van dat als je scrolt op een webpagina dat de letters een soort rode smearing hebben? Is hier wellicht nog een instelling voor te veranderen?
  2. Met een effen achtergrond is de backlight bleeding langs de randen flink aanwezig. Is dat bij jullie ook zo, of heb ik een slecht exemplaar? De reviews waren best lovend en ik ben ook prima schermen gewend (Ultrasharp, Asus Vivobook laptop en Eizo ColorEdge), maar het voelt (met effen kleur) als storend.
  3. Ervaren (voelt het alsof) jullie de kromming van het scherm ook alsof de uiterste zijkanten weer van je vandaan kromt? Went dit?
Ik heb gelukkig nog 13 dagen bedenktijd waarbij ik puntje 1. als meest storend ervaar.

Verder prima monitor. Ik vind de kleuren nog best acceptabel als kritisch portretfotograaf (ik gebruik deze monitor alleen niet voor mijn fotografie, daar heb ik de Eizo ColorEdge voor)

[ Voor 8% gewijzigd door JanvD op 05-03-2021 19:16 ]

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

JanvD schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:14:
Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van deze monitor, ook ik heb last van lichte flikkeringen als ik freesync aanzet. Morgen komt de Club3D kabel binnen.

Drie vraagjes van mijn kant (de monitor is ingesteld op 144 Hz):
  1. Hebben jullie er ook last van dat als je scrolt op een webpagina dat de letters een soort rode smearing hebben? Is hier wellicht nog een instelling voor te veranderen?
  2. Met een effen achtergrond is de backlight bleeding langs de randen flink aanwezig. Is dat bij jullie ook zo, of heb ik een slecht exemplaar? De reviews waren best lovend en ik ben ook prima schermen gewend (Ultrasharp, Asus Vivobook laptop en Eizo ColorEdge), maar het voelt (met effen kleur) als storend.
  3. Ervaren (voelt het alsof) jullie de kromming van het scherm ook alsof de uiterste zijkanten weer van je vandaan kromt? Went dit?
Ik heb gelukkig nog 13 dagen bedenktijd waarbij ik puntje 1. als meest storend ervaar.

Verder prima monitor. Ik vind de kleuren nog best acceptabel als kritisch portretfotograaf (ik gebruik deze monitor alleen niet voor mijn fotografie, daar heb ik de Eizo ColorEdge voor)
1) ja dat heb ik ook, met name als f.lux actief is. In games is daar niets van te merken. Ik denk dat het bij deze prijsklasse hoort. Je kunt wat met de overdrive spelen om te kijken of het beter wordt.
2) ik heb geen last van backlight bleeding als ik recht voor het scherm zit. Kijk je echter onder ongebruikelijke hoeken naar het scherm dan is er inderdaad backlight bleeding aanwezig.
3) ik denk dat de kromming een kwestie van wennen is. Als ik nu achter een plat scherm ga zitten lijkt het voor mij alsof het bol staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD

JanvD

Portretfotograaf

sjirafje schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 01:13:
[...]

1) ja dat heb ik ook, met name als f.lux actief is. In games is daar niets van te merken. Ik denk dat het bij deze prijsklasse hoort. Je kunt wat met de overdrive spelen om te kijken of het beter wordt.
2) ik heb geen last van backlight bleeding als ik recht voor het scherm zit. Kijk je echter onder ongebruikelijke hoeken naar het scherm dan is er inderdaad backlight bleeding aanwezig.
3) ik denk dat de kromming een kwestie van wennen is. Als ik nu achter een plat scherm ga zitten lijkt het voor mij alsof het bol staat :P
Tnx. De backlight bleeding is uitgesproken aanwezig als ik er recht voor zit. Ik was er al over verbaasd aangezien dit niet zo aanwezig was in de reviews. Wellicht heb ik een onfortuinlijk exemplaar.
Ik zal nog wat met de overdrive spelen

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
JanvD schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:14:
Die "smearing" heb je vanwege het VA-Paneel. Overdrive schijnt het minder te maken, maar zelf kon ik er niet aan wennen. Dit is dan ook het de reden waarom ik deze monitor heb ingeruild voor de IPS versie. Die heeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD

JanvD

Portretfotograaf

Ayazis schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:34:
[...]

Die "smearing" heb je vanwege het VA-Paneel. Overdrive schijnt het minder te maken, maar zelf kon ik er niet aan wennen. Dit is dan ook het de reden waarom ik deze monitor heb ingeruild voor de IPS versie. Die heeft dit niet.
Heb je het dan over de GB3461WQSU-B1?

Dit waren de twee monitoren waar ik tussen twijfelde. Uiteindelijk gekozen voor de 3466 met name vanwege het hogere contrast. De review door hardware.info noemde het matig.

Hoe ervaar jij het contrast op de 3461 in vergelijking met de 3466? Jij hebt ze tenslotte beiden voor je gehad.

Deze smearing is best strorend. Fel wit zonder 'nachtlamp' en rood met 'nachtlamp'. Nu is deze monitor gekocht om te gamen, maar uiteraard zit ik ook wel eens op het web.

[ Voor 12% gewijzigd door JanvD op 06-03-2021 13:43 ]

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ayazis
Ik heb ze inderdaad allebei een tijdje geprobeerd. Ik heb ze destijds nog 2 weken tegelijk op mijn bureau gehad om ze te kunnen vergelijken. Daarna keuze gemaakt voor IPS en de VA teruggestuurd.

Ik gebruik mijn monitor het meeste voor office werk, en een beetje voor Gamen / Films.

Kleur en contrast vond ik op de VA-versie wel echt beter mooier.
Edit: Volgens mij is het zwart ook wel veel dieper zwart op die VA.
Het hoeft van mij allemaal niet kleurgetrouw te zijn. Standaard staat mijn monitor altijd warmer ingesteld t.o.v. van neutraal. en helderheid en contrast heb ik ook altijd vrij laag. (Ik vind bij elke collega / vriend het scherm altijd bizar fel).

Deze IPS heeft overigens wel last van blacklight bleeding, zeker bij een zwarte omgeving in games / films is dat nog wel eens storend, maar ik meen mij ter herinneren dat die VA-versie dat ook wel een beetje had.
Al met al vond ik de VA eigenlijk een mooier beeld hebben. En die kromming mis ik nog steeds wel eens. Maar goed.. die smearing.. ik had er echt de hele dag last van. Dat was echt de dealbreaker.

[ Voor 13% gewijzigd door Ayazis op 06-03-2021 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:01
Zojuist de monitor gekocht aan de hand van alle goede reviews, ben dus zeer benieuwd hoe die gaat bevallen! Zijn er nog steeds problemen met 144hz refreshrate flikkering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arutten
timetje100 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:47:
Zojuist de monitor gekocht aan de hand van alle goede reviews, ben dus zeer benieuwd hoe die gaat bevallen! Zijn er nog steeds problemen met 144hz refreshrate flikkering?
Ja, helaas. Door het gebruik van de Club3D Displayport kabel lijkt het probleem minder zichtbaar.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Hier sinds 2 weken in gebruik met de Club3D kabel icm 1080TI en Macbookpro van de vrouw, eigenlijk werkt alles naar behoren. Ik gebruik de monitor voor gamen en de vrouw voor werk van beide nog geen klachten wel even wennen aan het formaat, hiervoor een 25" Dell gebruikt.
In het begin even zoeken naar de Freesync instelling maar ik kan nu al niet meer terug naar 60hz O-)

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
Ik heb misschien een hele suffe vraag, maar kan de image size aangepast worden in de OSD?
Ik kan het niet vinden en ik heb links, rechts en boven nog een stukje zwart van circa 7 a 8 mm.

Aanvulling: in NVIDIA control panel staat image size op max.

[ Voor 14% gewijzigd door RobbieN op 04-05-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

RobbieN schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:33:
Ik heb misschien een hele suffe vraag, maar kan de image size aangepast worden in de OSD?
Ik kan het niet vinden en ik heb links, rechts en boven nog een stukje zwart van circa 7 a 8 mm.

Aanvulling: in NVIDIA control panel staat image size op max.
Dit is een fysiek iets, die randen kun je niet opvullen met beeld, het is een designtrucje wat ze toepassen om het strakker te laten ogen dan aan 3 zijdes ook nog een plastic rand.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
Thanks, dan hoef ik niet verder te zoeken!

Overigens, wat een fantastisch scherm.
Black smearing, flikkeringen, allemaal zaken waar ik rekening mee hield.
Maar ik heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

RobbieN schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:37:
Thanks, dan hoef ik niet verder te zoeken!

Overigens, wat een fantastisch scherm.
Black smearing, flikkeringen, allemaal zaken waar ik rekening mee hield.
Maar ik heb nergens last van.
Hier ook geen issues meer na wisselen kabel, en nog steeds elke dag veel plezier van:
- bij het werken lekker veel pixels
- bij het gamen lekker veel pixels en hoge refreshrate

Wel soms nog jammer dat in veel games cutscenes en menu's nog in non-widescreen only zijn, maar ja, first world problems ;) Het wordt echt janken als ik tzt weer naar kantoor moet, daar staat een 24" full hd-schermpje :X Moet toch eens iets regelen met de baas ;)

Overigens grappig hoe je hersenen wennen aan de curve: had paar dagen geleden een normaal scherm ernaast staan ivm review voor werk, en die oogde bol :+

[ Voor 9% gewijzigd door 2Dutch op 04-05-2021 22:43 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 21:41
Even een vraagje,
ik overweeg een ultrawide, ook omdat ik nu thuis veel programmeer werk doe en weinig ruimte heb voor 2 monitoren zo als op kantoor. Nu staan al een tijdje deze en GB3461WQSU-B1 op mijn shortlist.
Ik heb nu iiyama 27 inch ips scherm en hier voor een 24 inch iiyama MVA scherm. En eerlijk gezegd is het verschil mij nooit heel erg op gevallen, alleen wat bleed bij de ips als er veel zwart op het beeld is.
Maar uit eerdere reviews had ik gelezen dat de GB3461WQSU-B1 niet heel uniform verlicht was, weet iemand of dat al opgelost is? en wat is het voordeel van een curved scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vrietje schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:02:
Even een vraagje,
ik overweeg een ultrawide, ook omdat ik nu thuis veel programmeer werk doe en weinig ruimte heb voor 2 monitoren zo als op kantoor. Nu staan al een tijdje deze en GB3461WQSU-B1 op mijn shortlist.
Ik heb nu iiyama 27 inch ips scherm en hier voor een 24 inch iiyama MVA scherm. En eerlijk gezegd is het verschil mij nooit heel erg op gevallen, alleen wat bleed bij de ips als er veel zwart op het beeld is.
Maar uit eerdere reviews had ik gelezen dat de GB3461WQSU-B1 niet heel uniform verlicht was, weet iemand of dat al opgelost is? en wat is het voordeel van een curved scherm?
Je kunt altijd bekijken of je last hebt van de 'niet uniforme verlichting', want dat ligt inderdaad aan wat je ermee doet en hoe erg je dat stoort. Curved is om je wat meer 'in' het beeld te trekken bij gaming (immersie) en minder vertekening in de hoeken omdat door het grote formaat de uiteindes nu eenmaal verder uit je zicht staan.

Voor kantoorwerk only zou je wat euro's kunnen besparen en geen gaming-monitor halen met curve. IPS wordt over het algemeen wel aangeraden vanwege de betere kleuren, maar dat is ook weer een persoonlijke keuze en geen must. Mijn missus heeft een tijdje terug ook de stap naar ultrawide gezet thuis, en de pricewatch: Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart op d'r bureau. Vind hem zelf wat traag met schakelen tussen inputs (en had wat gezeur met mac-kleurprofielen), maar verder prima werkpaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
2Dutch schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:37:
[...]

Je kunt altijd bekijken of je last hebt van de 'niet uniforme verlichting', want dat ligt inderdaad aan wat je ermee doet en hoe erg je dat stoort. Curved is om je wat meer 'in' het beeld te trekken bij gaming (immersie) en minder vertekening in de hoeken omdat door het grote formaat de uiteindes nu eenmaal verder uit je zicht staan.

Voor kantoorwerk only zou je wat euro's kunnen besparen en geen gaming-monitor halen met curve. IPS wordt over het algemeen wel aangeraden vanwege de betere kleuren, maar dat is ook weer een persoonlijke keuze en geen must. Mijn missus heeft een tijdje terug ook de stap naar ultrawide gezet thuis, en de pricewatch: Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart op d'r bureau. Vind hem zelf wat traag met schakelen tussen inputs (en had wat gezeur met mac-kleurprofielen), maar verder prima werkpaard.
Dankje voor de tip, maar ik game ook. Maar ik heb nu nog een gtx970 dus ik verwacht niet gelijk profijt van de hogere refresh rate te hebben.
Het enige wat ik mij dus met het curved afvraag is of het “vervelend” voor het andere computer werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vrietje schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:04:
Dankje voor de tip, maar ik game ook. Maar ik heb nu nog een gtx970 dus ik verwacht niet gelijk profijt van de hogere refresh rate te hebben.
Het enige wat ik mij dus met het curved afvraag is of het “vervelend” voor het andere computer werk?
Je kan maar vast voorbereid zijn voor als snelle kaarten weer verkrijgbaar/betaalbaar worden ;)

Heb er bij het werken zelf geen last van: het is in het allereerste begin even wennen omdat de curve kort voor verwarring zorgt in je brein. Nu heb ik recent een normale monitor gereviewed voor het werk en die oogde even bol zeg maar, funny how that works :+ Denk dat het eerder bij dit soort formaat monitoren belangrijk is dat je er niet te dicht op gaat zitten. Je kunt het altijd rustig proberen een paar dagen, terugsturen kan altijd binnen 14 dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:14
Het zal ervan af hangen wat voor werk je op de monitor wilt doen.
Voor CAD tekenwerk e.d. zou ik persoonlijk geen kromme beeldscherm willen gebruiken.
Maar voor programmeerwerk lijkt het mij geen bezwaar.
De GB3466WQSU heeft een kromming van 1500R en dat is wel vrij sterk imho.

De hersenen kunnen voor een groot deel afwijkingen corrigeren (wordt ook wel gewenning of plasticiteit genoemd). Dat duurt meestal een korte periode van een paar dagen tot een paar weken.
Het went dus wel zoals 2Dutch aangeeft, maar het zal nooit plat ogen.
Vroeger had je dat effect ook wanneer je van een flattron CRT naar een oud bolle beeldbuis terug ging ^^.

Dat geldt trouwens o.a. ook voor kleuren (denk maar aan het witbalans) en is de reden waarom sommigen een beeldscherm van een ander te geel/groen/blauw of rood vinden. Door gewenning ga je het eigen beeldscherm als normaal ervaren (uiteraard zit daar ook weer een grens aan).

Ik ben uiteindelijk overgestapt op een LG35WN65C met een kromming van 1800R.
Voor spreadsheets en films is het prima, maar tekenwerk is erg vermoeiend vanwege de rechte lijnen die krom ogen. In games is het ook nog wel ok, maar krommer moet het niet zijn.
Het perspectief wordt anders teveel verstoord.
Neem als voorbeeld een hangbrug dat opeens eruit ziet als een loopbrug.

Toch vind ik de lichte kromming wel welkom, want het compenseert voor een deel de kijkhoeken van een scherm. Bij een 34" ultrawide op gebruikelijk kijkafstand heb je al gauw te maken met een kijkhoek van 30 graden aan de uiteinden van het scherm in het horizontale vlak..

Wat de kijkhoeken van VA vs IPS betreft.
Het is een beetje een algemene term want er zijn diverse aspecten die veranderen onder een hoek.
Denk maar aan helderheid, contrast, verzadiging, gamma, kleurverschuiving.

Wat verlies aan helderheid en kleurverschuiving betreft zitten beide technologieën dicht op elkaar.
VA heeft met name last van gammaverschuiving en in mindere mate contrast- & verzadigingsverlies (vergeleken met IPS). Het beeld ziet er daardoor onder een scherpe hoek wat meer vaal en uitgewassen uit.
Echt schokkende verschillen zijn het niet bij algemeen gebruik.
Alleen wanneer je kritisch bent en/of met grote kleurvlakken werkt zal dit opvallen.

Wat refreshrate betreft, let niet teveel op de hoge cijfers. Dat is erg leuk allemaal, maar ze verbeteren de bewegingsonscherpte niet omdat de reactietijden op een gegeven moment niet snel genoeg meer zijn.
Bij de LG 34GN850 (een van de snelste IPS panelen), ligt de sweetspot bij 120Hz.
Voor vele VA schermen rond de 100Hz.
Vergeleken met 60Hz is 100 of 120Hz al een wereld van verschil ;).

Ik was ook eerst bang dat 100Hz te weinig zou zijn, maar het is echt meer dan voldoende voor een vloeiend aanvoelende beeldscherm en met Freesync ook nog te behappen voor de videokaart.
Constante frametimes zijn daarbij ook veel belangrijker dan het aantal frames per seconde.
De hersenen zijn namelijk voor het eerstgenoemde zeer gevoelig en te grote afwijkingen (minder dan de tijd van 1 frame bij 100Hz !) wordt dan als niet vloeiend ervaren.
Of eigenlijk de voorspelling van de hersenen (m.a.w. wat de hersenen verwachten te zien), klopt niet meer met de waarneming.

[ Voor 11% gewijzigd door CMT op 24-05-2021 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
Ik heb deze monitor nu ook in gebruik. Erg tevreden tot dusver. Maar 1 ding kan ik niet goed instellen/achter komen.

Ik probeer de hz naar 144 te krijgen maar kom niet hoger uit dan 100hz. Ook 120 hz lukt niet.

hieronder kort de specs:
Club3d 1.4 kabel displayport
Asus b460m-a moederbord
Intel core i5 10400 ( Intel UHD Graphics 630 )

Ikzelf denk dat de onboard gpu het probleem is maar ik kan nergens vinden wat de max spec is van deze GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 07:04

GforceNL

Out of memory....

Dit draadje op Reddit geeft je misschien wat tips @Jeronimusius

https://www.reddit.com/r/..._refresh_rate_of_uhd_630/

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben er nog niet helemaal over uit, behalve dan dat een LG 34GN850 buiten mijn budget voor een monitor valt :-).
Maar ik denk dat als ik voor ultrawide ga dat ik het idd het beste het gewoon kan proberen en terug sturen als het niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sporasub
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10-2022

sporasub

Hellfire: Orc Hunter lvl 40

Ik heb 2 van deze schermen, de tweede na enkele weken besteld, maar ik irriteer me mateloos aan het kleur verschil tussen beiden...

Ik heb beide nu op exact dezelfde instellingen staan (default) en Freesync aan op 2x 1.4 CLUB 3D DP kabels, op een Radeon ROG STRIX 5700XT OC kaart...

Allebei de schermen hebben de FreesyncPremium firmware... Ik heb echt al eindeloos in mijn settings zitten rommelen, en videokaart instellingen zonder soelaas.. Iemand ervaring hiermee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAtH4cKnR7i1CPtvYK-iNoFfwts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OJqpZE65o5dk1GzwQsXCo3Ft.png?f=fotoalbum_large
Zie bijgevoegd. Zou jet aan de backlight van het scherm kunnen liggen? Andere productie reeks oid? Moet ik dit accepteren of zou ik een nieuwe mogen vragen?

dank alvast!

P.S. Uiteraard zie je er weinig van op een foto, maar het scherm links is een stukje donkerder dan de rechter..

[ Voor 25% gewijzigd door sporasub op 15-06-2021 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:14
Dat is vrij normaal en komt vanwege scherm productie toleranties / variatie. Zelfs schermen met opeenvolgende productienummers kunnen wat verschil laten zien. Het komt bij alle merken en typen voor (fabriek af gekalibreerde schermen laten mogelijk minder spreiding zien).

Het enige wat eraan te doen is om de schermen te kalibreren met een colorimeter.
Helaas kost dat wel wat, maar daarmee is het probleem goed te minimaliseren.

pricewatch: X-Rite i1Display Pro
pricewatch: Datacolor SpyderX Pro

Je kan het ook op het oog proberen te doen door de RGB en helderheid aan te passen in de monitor OS.
Maar dat blijft natte vingerwerk met vaak weinig succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelol
Zat er ook aan te denken om met de tijd een tweede aan te schaffen helaas gaat mijn huidige steeds vaker 4/5seconden op zwart en dan verschijnt het normale beeld weer.

Edit: Kabel was niet goed met nieuwe werkt het prima.

[ Voor 40% gewijzigd door Angelol op 27-07-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awsomesauce
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-08-2022
Vraag, ik heb veel dingen over picture in picture gelezen (of PbP) en dat is waar ik naar op zoek ben, in combinatie met een KVM/achtig systeem. Ik wil gewoon 1 keyboard en 1 muis in m'n scherm prikken en daarmee kunnen werken en gamen als ik switch van input. Heb beetje door de pagina's heen gescrolled en dit niet kunnen vinden. Kan iemand bevestigen of dit het geval is bijna deze monitor? Zo ja, dan weet ik zeker dat ik deze ga halen!

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Het scherm heeft geen ingebouwde kvm-switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIRIXDJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02-2023
Ik heb toch ook nog een vraagje over dat picture by picture verhaal. Ik gebruik nu een setup met 2 aparte schermen maar overweeg om over te stappen naar een enkele ultrawide. Aangezien de pc van mijn werk niet toelaat om powertoys te installeren denk ik dat het handiger zou zijn om via PbP twee aparte schermen te emuleren. Maar kan dat zonder zwarte banden? Want dan heeft elke helft een ietwat vreemde resolutie van 1720 x 1440?
Ik ben trouwens helemaal geen gamer dus zou vooral zijn voor programmeren, office etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnfield
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 13:11
Ik was een blije gebruiker van dit scherm, tot vanochtend toen scherm geen enkel beeld meer gaf. Laptop (HDMI, zelfde kabel werkt wel op ander scherm) en desktop (DP en HDMI) geprobeerd, de OSD stick wordt even blauw na het aansluiten, je ziet het scherm even van zwart/uit naar grijzig/aan gaan, maar snel daarna weer zwart en de OSD stick op oranje. Zelfs het witte splashscreen bij het opstarten en de OSD verschijnen niet meer op het scherm. Heeft iemand toevallig nog een idee of dit nog op te lossen is? Anders ben ik bang dat ik deze moet terugsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik vermoed een defect in de voeding van het scherm, als dat zo is zit er niets anders op dan garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Afgelopen week toch maar eens met CRU aan de slag gegaan voor het brightness flickering probleem met freesync, ik heb alleen de target freesync range aangepast van 144 naar 140 en dit heeft het voor mij gefixt.
Toch wel apart dat zoiets maar blijft bestaan maar waarbij de mogelijk oplossing niet veel voorstelt

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• arutten
DrumandBass schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:01:
Afgelopen week toch maar eens met CRU aan de slag gegaan voor het brightness flickering probleem met freesync, ik heb alleen de target freesync range aangepast van 144 naar 140 en dit heeft het voor mij gefixt.
Toch wel apart dat zoiets maar blijft bestaan maar waarbij de mogelijk oplossing niet veel voorstelt
Ik had ook een aangepaste resolutie met 140 Hz freesync range, maar het laad en menu scherm in Fortnite blijft helaas flikkeren. Mogelijk moet ik nog lager gaan.

Zou de laatste batch van dit scherm nog altijd het flikker issue hebben? Is er nog geen nieuwe firmware beschikbaar die dit probleem mogelijk oplost?

=Specs=

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste