One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Ik gebruik hem in combinatie met een GTX970, ligt dit aan de beperkingen van de beeldkaart of aan het scherm?
Iemand een idee?
Dikke kans dat het inderdaad de kaart is. De GTX 970 ondersteunt maximaal DP 1.2 en HDMI 2.0, beiden volgens mij niet in staat om 144hz 3440x1440 te draaien.Vrietje schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:28:
Ik heb dit scherm nu aangeschaft. Maar als ik hem op 144hz instel, kan ik geen rgb kleuren selecteren , en alleen beperkte kleuren. Waardoor er een soort regenboog effect ontstaat bij letters.
Ik gebruik hem in combinatie met een GTX970, ligt dit aan de beperkingen van de beeldkaart of aan het scherm?
Klinkt wel als een bandbreedte iets ja. Ondersteunt je videokaart ook DP 1.4? En heb je al een andere kabel geprobeerd? Dit soort dingetjes kunnen ook veroorzaakt worden door een kabel van lage kwaliteit (zelfs de standaard meegeleverde kabel kan soms matig zijn schijnbaar). Een VESA-goedgekeurde kabel is aan te raden. Een niet-VESA gekeurde kabel kan ook prima werken, maar met dat keurmerk weet je zeker dat de kabel aan bepaalde standaarden en marges voldoet en dus de geadverteerde bandbreedte kan halen. Ik heb nu zelf een VESA-gecerfiticeerde Club3D DP kabel, dan hoef ik mij daar geen zorgen meer over te maken (ik kocht deze in eerste instantie omdat ik een probleempje had wat aan de kabel kon liggen. Uiteindelijk bleek dit niet het geval, maar ik heb de kabel toch maar gehoudenZ500 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:47:
Ik heb het probleem dat als ik de monitor op 144hz instel en op RGB (bereik volledig) in het nVidia control panel ik dan last heb van "banding" bij voornamelijk gradients. Als ik 100hz instel is dit weg. Of als ik 144hz icm met YCbCr422 (beperkt) instel is het ook weg. Heeft dit met de bandbreedte oid te maken? In het OCD van de monitor heb ik alles al gereset en DP versie 1.4 staat ingesteld.
Iemand een idee?
Je hoeft niet gelijk naar de winkel te rennen om gelijk een VESA-gecertificeerde kabel te kopen, maar probeer iig even op zijn minst een andere kabel, en check dus even welke DP-standaard je videokaart ondersteunt.
Ik heb inderdaad die club3d kabel geprobeerd en helaas hetzelfde euvel. De videokaart is een (asus) 2080 super.Klinkt wel als een bandbreedte iets ja. Ondersteunt je videokaart ook DP 1.4? En heb je al een andere kabel geprobeerd? Dit soort dingetjes kunnen ook veroorzaakt worden door een kabel van lage kwaliteit (zelfs de standaard meegeleverde kabel kan soms matig zijn schijnbaar). Een VESA-goedgekeurde kabel is aan te raden. Een niet-VESA gekeurde kabel kan ook prima werken, maar met dat keurmerk weet je zeker dat de kabel aan bepaalde standaarden en marges voldoet en dus de geadverteerde bandbreedte kan halen. Ik heb nu zelf een VESA-gecerfiticeerde Club3D DP kabel, dan hoef ik mij daar geen zorgen meer over te maken (ik kocht deze in eerste instantie omdat ik een probleempje had wat aan de kabel kon liggen. Uiteindelijk bleek dit niet het geval, maar ik heb de kabel toch maar gehouden).
Je hoeft niet gelijk naar de winkel te rennen om gelijk een VESA-gecertificeerde kabel te kopen, maar probeer iig even op zijn minst een andere kabel, en check dus even welke DP-standaard je videokaart ondersteunt.
Niets dan goed te melden over dit paneel.
Hij staat op mijn Simrace rig, dus de voet is nooit gebruikt. Deze kan ik dan ook niet beoordelen.
De monitor zit aan een Gigabyte 2080Ti verbonden met een Club 3D 1.4 2meter kabel.
Plus punten:
-Qua kleuren zit de monitor na wat finetunen erg goed.
-De Ververssnelheid staat bij mij vast op 144. FreeSync doet goed zijn werk maar voor mijn applicaties niet van toepassing.
-Mogelijk een lichte vorm van flicker tijdens gebruik van FreeSync. Dit slechte een enkele keer voorgevallen.
-Naar montage toe, stevig gebouwd, ook met een vesa houder.
-Het plastic is redelijk kras bestendig en de anti glare laag is ongevoelig voor vegen of dergelijks.
-Geen gekraak tijdens het opwarmen.
Mindere pluspunten:
-Lichte vorm van blur vooral bij zwart-wit en snelle bewegingen. Tijdens de actie zelf amper merkbaar
-De bijgeleverde kabels zijn simpelweg prut. Zowel de HDMI als de rare DP kabel kunnen geen van de specs leveren. Een extra DP of HDMI kabel aanschaffen is aangewezen.
De monitor gaat ondanks dat ik er erg tevreden over ben, toch de deur uit.
Hij moet plaats maken voor een Triple setup.
Voor bv mijn PS5 wil ik HDR standaard aan waar ik dit niet wil voor mijn laptop en zo zijn er nog wat opties te verzinnen.
Ik zit te spelen met user modes maar vind dat toch vrij beperkt.
als je HDR aan heb staan kan je geen brightness aanpassen dus kennelijk. issue solved

[ Voor 35% gewijzigd door dvdr op 27-10-2021 09:22 ]
Ik heb reeds verschillende kabels/aansluitingen en pc's gebruikt om het te testen maar telkens hetzelfde probleem.
Ook het scherm enkele uren zonder stroom zetten heeft niks geholpen.
Het scherm is 4 maanden oud en aangekocht bij Bol.com.
Nu ben ik aan het twijfelen wat het snelste zal zijn, een case loggen via bol.com of rechtstreeks via iiyama?
Als ze natuurlijk bij bol.com een nieuwe opsturen en ik dan pas de defecte moet terugsturen zou ik uiteraard voor die optie gaan. Wat zijn jullie ervaringen?
Garantie is ten alle tijden tussen jou en en de winkel, niet de fabrikant. Die hebben hun eigen contract/koop met elkaar. Jij koopt van Bol, dus daar moet je aanspraak op maken (en zij zullen dan, wellicht, met iiYama contact opnemen)glennvho schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:03:
Mijn scherm geeft geen beeld meer weer. Wanneer ik een apparaat aansluit blijft het scherm zwart. De status led onderin het scherm veranderd wel van rood naar blauw om aan te geven dat er input is.
Ik heb reeds verschillende kabels/aansluitingen en pc's gebruikt om het te testen maar telkens hetzelfde probleem.
Nu ben ik aan het twijfelen wat het snelste zal zijn, een case loggen via bol.com of rechtstreeks via iiyama?
Als ze natuurlijk bij bol.com een nieuwe opsturen en ik dan pas de defecte moet terugsturen zou ik uiteraard voor die optie gaan. Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn ervaring met bol is dat je het product moet terug sturen, zij controleren of het defect is en sturen het vervolgens op naar de fabrikant of een aangewezen derde die het product repareert of vervangt. Vervolgens gaat het product weer naar bol welke het weer naar jou stuurt. Al met al ben je zo enkele weken verder. Indien garantie via de fabrikant mogelijk is zou dat wel eens sneller kunnen zijn.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Zal wel even wennen zijn als je van een 24inch schermpje naar zo'n groot scherm gaat.
2070 super en deze reso/refreshrate is een prima combi, zelf ook erg veel plezier vanEdwinlzv schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:15:
Gisteren heb ik deze monitor ook aangeschaft en komt vandaag binnen. De keuze was best lastig omdat er zoveel monitoren zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet en ze best wel prijzig zijn. Samen met mijn RTX 2070 super moet dat best goed gaan denk ik.
Zal wel even wennen zijn als je van een 24inch schermpje naar zo'n groot scherm gaat.
pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart even naar onderen scrollen..ik was em ook al kwijtcrimby schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:30:
Ik heb dit schermpje al even op mijn lijstje en wacht op black friday.. maar is de prijs nu omhoog gegaan? Ik kan bij tweakers die prijsgrafiek nergens zien. Ik dacht echt dat ie goedkoper was dan 490 eur
Altijd rond de 500 gehangen, maar heeft wel eens kort een deal gehad van rond de 400 meen ik
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Thanks! Dan had ik het verkeerd onthouden hehe2Dutch schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:40:
pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart even naar onderen scrollen..ik was em ook al kwijt
Altijd rond de 500 gehangen, maar heeft wel eens kort een deal gehad van rond de 400 meen ik
Op BF vorig jaar stond hij even aan 399 op bol.com . Om middernacht gezien en om 8u s'ochtends was dit alweer weg, dus denk dat het maar een kleine voorraad was aan die prijs2Dutch schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:40:
[...]
2070 super en deze reso/refreshrate is een prima combi, zelf ook erg veel plezier vanJe went absurd snel, echt
[...]
pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart even naar onderen scrollen..ik was em ook al kwijt
Hopelijk voor de geïnteresseerden nu weer, alhoewel ik 't betwijfel met die tekorten..Frankdoc schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:17:
[...]
Op BF vorig jaar stond hij even aan 399 op bol.com . Om middernacht gezien en om 8u s'ochtends was dit alweer weg, dus denk dat het maar een kleine voorraad was aan die prijs
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
En samen met mijn 2070 super kaart is het echt een genot.
Kortom een prima aankoop.
Out of the box was ik niet erg tevreden met de kleuren. Er leek een witte waas over de meeste beeldelementen te vallen (afhankelijk van kleur en helderheid van het element). Vooral donkere elementen werden hierdoor erg helder.
Echter, door HDR aan te zetten was deze waas enorm verminderd! Het blijft een IPS paneel (mijn retina scherm is nét wat mooier), maar het beeld ziet er nu gewoon goed uit. In combinatie met 143,88Hz, en de 21:9 verhouding is dit echt een uitstekend scherm.
Heeft iemand tips om de witte waas te voorkomen zonder HDR aan te zetten? Het aanzetten van HDR beperkt toch redelijk wat instellingen… Thanks!
Oeps, dit is het GB3466WQSU-B1 topic en niet het GB3461WQSU-B1 topic!
[ Voor 5% gewijzigd door Coffee op 30-11-2021 08:32 ]
EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V
1. Die conclusie heb ik enige pagina's ook al getrokken. Dit scherm werkt idd niet lekker met MacOS zonder die kabelCoffee schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:30:
Ik heb deze monitor sinds kort in bezit. Wat mij opviel is dat het voor macOS nodig is om een usb-c naar displaypoort te gebruiken. Dit rust op de DP alt-mode van usb-c. Kennelijk is de HDMI alt-mode van usb-c op mijn Macbook niet toereikend.
Out of the box was ik niet erg tevreden met de kleuren. Er leek een witte waas over de meeste beeldelementen te vallen (afhankelijk van kleur en helderheid van het element). Vooral donkere elementen werden hierdoor erg helder.
Echter, door HDR aan te zetten was deze waas enorm verminderd! Het blijft een IPS paneel (mijn retina scherm is nét wat mooier), maar het beeld ziet er nu gewoon goed uit. In combinatie met 143,88Hz, en de 21:9 verhouding is dit echt een uitstekend scherm.
Heeft iemand tips om de witte waas te voorkomen zonder HDR aan te zetten? Het aanzetten van HDR beperkt toch redelijk wat instellingen… Thanks!
Oeps, dit is het GB3466WQSU-B1 topic en niet het GB3461WQSU-B1 topic!
2. Die witte waas krijg je, als je HDR aanzet op het scherm én in de settings van MacOS of Windows. De oplossing is HDR op je scherm op Auto zetten (niet op 'Aan' ) en dan moet het goed gaan
Hmm, dit scherm heeft alleen de optie On of Off. Juist met On is de waas nu weg.Notna schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:10:
[...]
2. Die witte waas krijg je, als je HDR aanzet op het scherm én in de settings van MacOS of Windows. De oplossing is HDR op je scherm op Auto zetten (niet op 'Aan' ) en dan moet het goed gaan
EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V
Case aangemeld rechtstreeks bij Iiyama en binnen 2 dagen stond er een doos met vervangende monitor voor de deur en kon mijn oude defecte aan de bezorger meegeven, top service!
Wel stoei ik nog met de helderheid van het scherm.
Met HDR op “off” lijkt het scherm nog best wel donker met brightness op 100.
Wanneer ik HDR op “Auto” zet lijkt het scherm al een heel stuk lichter, maar daarmee vervalt de mogelijkheid om de helderheid aan te passen, iets wat ik in de donkere wintermaanden nog wel eens wil doen in de ochtend/avond.
Iemand tips hoe ik de helderheid maximaal kan benutten met mogelijkheid om de helderheid bij te stellen wanneer gewenst?
Verdere opties als Advanced Contrast, Overdrive en MBR staan allemaal uit.
Gamma staat op 2.6… aanpassingen hierop maken het beeld helderder maar niet feller.
Ik gebruik mijn monitor met HDR op auto, en de Twinkle Tray applicatie (https://github.com/xanderfrangos/twinkle-tray) om de helderheid aan te passen wanneer nodig. Deze werkt vrij aardig alleen moet je een beetje schuiven met de slider die niet precies van 0 naar 100 gaat.[b]AP3X in "Het grote IIyama GB3466WQSU-B1 topic"AP3X
Iemand tips hoe ik de helderheid maximaal kan benutten met mogelijkheid om de helderheid bij te stellen wanneer gewenst?
Andere optie is via NVIDIA control panel (mits je GPU van nvidia is), met HDR op auto is de brightness hier nog steeds in te stellen (via het adjust color settings sub-menu).
Heb ook de Iiyama gekocht voor zowel gmen als werkgebruik. Op mijn Windows Dell 5400 laptop van werk (met diezelde eerder genoemde Intel UHD 620 kaart) zag ik ook via HDMI alleen verkeerde resoluties.Notna schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:52:
[...]
Ik zie dat de laptop een Thunderbolt USB-C poort heeft. Ik neem aan dat deze voor laden 'en display is. Iemand in dit topic had een converter gekocht waarmee je die poort voor display kon gebruiken en kon blijven opladen. Het beeldscherm kan dan via DisplayPort aangesloten worden, welke in mijn ervaring beter compatibliteit leveren voor dit scherm. Voorbeeld; ik heb een MacBook Pro 2020 en met HDMI kreeg ik het niet aan de praat op de juiste reso. Met een USB-C naar Displaypoort kabel werkte het meteen.
Moraal van het verhaal: probeer het met een USB-C naar DP kabel. De GPU moet de resolutie gewoon aankunnen zo te zien.
Met Custom Resolution in de Intel Graphics Settings kon ik hem wel op 3440 x 1440, maar inderdaad alleen op 30Hz. Meteen n.a.v. de tips hier een USB-C naar DisplayPort kabel besteld. Erin geprikt en hij herkent het scherm direct als 3440x1440 met maximaal 100Hz! Thanks voor de tips dus
Had geen idee dat HDMI en DisplayPort zo'n verschil konden maken.
random uninspiring quote
Erop aangesloten zijn:
PS5 HDMI
Vaste PC Display port
werklaptop HDMI
Alle aangesloten aparaten sturen hun geluid naar de monitor via de hdmi/dp kabels.
Echter zou ik graag het geluid naar mijn logitech Z5500 set willen sturen.
Ik zie dat dit scherm enkel een audio jack out heeft. Nu kan ik dit met splitters naar de Z5500 sturen, optimaal is dit niet.
Is er een andere manier om dit te regelen? wellicht een USB apparaatje in het scherm prikken oid?
Kun je niet gewoon de audio uitgangen van je apparaten aan een audio-switch aansluiten?
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Hoe is dit afgelopen? Ik heb sinds vrijdag precies dit probleem.glennvho schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:03:
Mijn scherm geeft geen beeld meer weer. Wanneer ik een apparaat aansluit blijft het scherm zwart. De status led onderin het scherm veranderd wel van rood naar blauw om aan te geven dat er input is.
Was het een defect? of kon het anders opgelost worden?
Het lijkt echter wel nu, na 2 weken, iets meer druk te vereisen om de lijn weer te laten werken. Is dit iets wat onder garantie zou vallen?
Ik heb zelf geen foto, maar het ziet er precies uit zoals dit:

I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik denk dat dit wel onder de garantie valt, maar beter om contact op te nemen met IIyama of de webshop waar je de monitor gekocht hebt. Service van IIyama schijnt verder wel goed te zijn. Hopelijk komen ze met een goede oplossing.miicker schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:11:
Vraagje, ik heb de monitor nu een tijd naar volle tevredenheid in gebruik, echter sinds een 2 weken heeft het scherm vrijwel altijd na het starten een lijn met groene pixels. Het is altijd dezelfde lijn. Als ik onderaan die lijn zacht over het scherm wrijf met een doekje (zonder veel druk uit te oefenen), dan doet de lijn met groene pixels het weer.
Het lijkt echter wel nu, na 2 weken, iets meer druk te vereisen om de lijn weer te laten werken. Is dit iets wat onder garantie zou vallen?
Ik heb zelf geen foto, maar het ziet er precies uit zoals dit:
[Afbeelding]
Ik zie net dat ik heb meer dan 2 jaar geleden gekocht heb. Eind juli 2020, dus val sowieso buiten de boot qua garantiesjenk schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:13:
[...]
Ik denk dat dit wel onder de garantie valt, maar beter om contact op te nemen met IIyama of de webshop waar je de monitor gekocht hebt. Service van IIyama schijnt verder wel goed te zijn. Hopelijk komen ze met een goede oplossing.
Nee hoor, IIYAMA biedt 3 jaar onsite garantie: https://iiyama.com/nl_nl/support/#3-jaar-on-site-servicemiicker schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:24:
[...]
Ik zie net dat ik heb meer dan 2 jaar geleden gekocht heb. Eind juli 2020, dus val sowieso buiten de boot qua garantie
Ik heb er zelf al 2 keer gebruik van gemaakt, wat een irritante monitor. Ik heb de 34" IPS variant en heb allerlei vage issues gehad met niet meer uit standby komen, groene lijnen, flickering of hele grote stroken met rare pixels. Fixte zichzelf vaak wel met de stroom eraf halen, maar gebeurde steeds vaker.
Ze kwamen hem thuis omruilen, dat is wel prima service
[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 18-09-2022 22:31 ]
Nog bedankt voor deze tip. Vandaag het formuliertje ingevuld en krijg meteen bericht dat ik een vervangende monitor krijg, bij aflevering moet ik de oude meegeven. Dat is dus wel heel netjes.stin00 schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:30:
[...]
Nee hoor, IIYAMA biedt 3 jaar onsite garantie: https://iiyama.com/nl_nl/support/#3-jaar-on-site-service
Ik heb er zelf al 2 keer gebruik van gemaakt, wat een irritante monitor. Ik heb de 34" IPS variant en heb allerlei vage issues gehad met niet meer uit standby komen, groene lijnen, flickering of hele grote stroken met rare pixels. Fixte zichzelf vaak wel met de stroom eraf halen, maar gebeurde steeds vaker.
Ze kwamen hem thuis omruilen, dat is wel prima serviceZe kwamen dan bijv op dinsdag de kapotte ophalen en kreeg woensdag een nieuwe/refurbished/whatever.
Enige nadeel is dat dit in de mail staat:
De doos heb ik toevallig een paar weken geleden weggegooid, dus daar moet ik wel nog wat op verzinnen.• ZORG ZÈLF VOOR GESCHIKT VERPAKKING T.B.V. DE DEFECTE UNIT, Schade agv slechte verpakking valt buiten garantie!
• ALS DE MONITOR NIET OP JUISTE (BESCHERMENDE) WIJZE IS INGEPAKT KAN DEZE GEWEIGERD WORDEN
• UPS-KOERIER WACHT NIET EN LEVERT GEEN VERPAKKING!