Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick-1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-06 18:21
Ik had even met bol.com gechat maar die aanbieding is niet (meer). Zij wist er iiig niet van, behalve de 75Hz variant en die hoef ik natuurlijk niet.

Bij Amazon zag ik m vanochtend vroeg nog wel, maar ook al uitverkocht.. Dus helaas gemist denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:18
Ik heb deze vandaag weer teruggestuurd. Ik kan niet wennen aan dat VA paneel.
Wel jammer, want verder is het echt een topmonitor.
(Betekent wel dat er een "tweede kans" variant beschikbaar komt op bol.com, dus jullie kunnen die in de gaten houden.)

Zelf heb ik nu de 3461 IPS variant. Die is helaas niet gebogen, maar dit scherm is echt rustiger voor mijn ogen.
Alsnog super blij mee, heerlijk zoveel ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-07 11:25
randomice schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 07:18:
[...]

Geen twijfel hier.. deze staat al in het mandje 😉. Hmm bij bol winkelmandje staat nog steeds de oude prijs. Blijkbaar was er een partner met die aanbieding en is nu de voorraad op..
Een vriendin van mij was ook wat aanbiedingen in de gaten aan het houden. Begon mij ineens te appen over advies m.b.t. een chromecast. Ze heeft me overtuigd toch de monitor te kopen, omdat ze wist dat ik al erg lang aan het kijken was naar een nieuwe. Om 2:45 de trekker overgehaald, toen was hij gelukkig nog wel op voorraad.

Ik hoop voor je dat hij vandaag nog ergens langskomt voor een goede prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:39
https://www.bol.com/nl/p/...a=#product_specifications niet curved versie is wel in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyDozzle
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:51
Gebruik nu één 24-inch Samsung IPS scherm (ong. 6/7 jaar oud nu). Deze bevalt mij wel aardig, echter sinds het hele thuiswerken booming is, merk ook ik dat ik baat heb bij meer werkruimte. Ik wil het graag bij 1 monitor houden, dus formaat moet groter.

Met 27-inch 1440p ben ik bang dat ik hier en daar nog wat ruimte tekort kom. Ik game af en toe (csgo, flight simulator, anno 1800, fall guys, GTA) waardoor ik graag 144 Hz wil. Zit nu nog op 60 Hz, dus heb de revolutie nog niet echt meegemaakt los van een keer bij een kameraad 10 minuten spelen. Op het kantoor maak ik gebruik van 2x 24 inch schermen voor voornamelijk CAD-werkzaamheden. Graag zou ik dit willen proberen op een UWQD-scherm.

Na 27-inch in principe te hebben doorgestreept, wilde ik kijken naar 32 inch en 34/35 inch. Toen kwam ik deze monitor tegen en al gauw las ik de bijkomende problemen. Als ik het goed begrijp, worden de problemen bij 9/10 opgelost door een kwalitatief goede DP-kabel aan te schaffen? Kan iemand mij linken welke Club3D of andere kabel ervoor zorgt dat het flikkeren weggaat? Ik wil dit scherm eigenlijk kopen.

Hoe zit het trouwens met de backlight bleeding? Las dat hier ook best wel de meningen over verschillen. Zelf kijk ik ook graag films en dus wil ik ook wel een beetje kleurechtheid hebben. Heeft iemand dit scherm al op de proef gesteld qua films?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrImpulsive
LazyDozzle schreef op maandag 30 november 2020 @ 00:05:
Als ik het goed begrijp, worden de problemen bij 9/10 opgelost door een kwalitatief goede DP-kabel aan te schaffen? Kan iemand mij linken welke Club3D of andere kabel ervoor zorgt dat het flikkeren weggaat?
Het gaat om deze kabel: pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.4 kabel 2 meter HBR3 8K 60Hz Zwart

Ik heb ondertussen beide binnen, maar ben nog niet toegekomen aan het aansluiten en testen van het scherm. Ik ben een echte filmfanaat, dus dat is zeker een van de dingen die ik wil testen op dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyDozzle
Bedankt voor de snelle reactie! Ik dacht al dat het deze kabel zou zijn. Ik neem de gok en schaf de monitor en kabel aan! Waarschijnlijk dinsdag binnen. Ik zal mijn bevindingen eind deze week nog wel achterlaten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyDozzle
Monitor binnen en aangesloten met de bijgeleverde DP-kabel. Even een paar minuten wat games getest, maar kan nog niets slechts merken zoals anderen hier genoemd hebben. 144 Hz werkt mooi. Het is wel even wennen, ik merk dat mijn ogen hier moeite mee hebben om zoveel scherm te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:26
LazyDozzle schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:18:
Monitor binnen en aangesloten met de bijgeleverde DP-kabel. Even een paar minuten wat games getest, maar kan nog niets slechts merken zoals anderen hier genoemd hebben. 144 Hz werkt mooi. Het is wel even wennen, ik merk dat mijn ogen hier moeite mee hebben om zoveel scherm te verwerken.
Heb je een nvidia videokaart en G-Sync Compatible aanstaan? Ik zie tijdens het (statische) laadscherm van Fortnite flikkeringen, tijdens het spel zullen ze ook wel aanwezig zijn, maar zal dat mogelijk niet opvallen door de snelle bewegingen.

Laatst ging ik na het updaten van het nvidia control panel (Windows Store) in de instellingen kijken en toen stond G-Sync Compatible weer uit.

[ Voor 10% gewijzigd door arutten op 01-12-2020 11:22 ]

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:19
Ik ben pas sinds afgelopen weekend erachter gekomen dat de flikkeringen tijdens laadschermen weg is als ik freesync & g-sync uitzet. Denk dat ik dat ook maar zo laat en dan maar alleen v-sync in het spel zelf aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Thrawni schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:10:
Ik ben pas sinds afgelopen weekend erachter gekomen dat de flikkeringen tijdens laadschermen weg is als ik freesync & g-sync uitzet. Denk dat ik dat ook maar zo laat en dan maar alleen v-sync in het spel zelf aanzet.
Je hebt in nvidia control panel G-Sync Compatible ingeschakeld, maar op de monitor zet je Free Sync pas aan als je in het spel zit? Ik vermoed dat je G-Sync Compatible alleen kunt activeren, als op het scherm zelf Freesync reeds geactiveerd is, dus niet als deze op het scherm gedeactiveerd is.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyDozzle
arutten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:21:
[...]

Heb je een nvidia videokaart en G-Sync Compatible aanstaan? Ik zie tijdens het (statische) laadscherm van Fortnite flikkeringen, tijdens het spel zullen ze ook wel aanwezig zijn, maar zal dat mogelijk niet opvallen door de snelle bewegingen.

Laatst ging ik na het updaten van het nvidia control panel (Windows Store) in de instellingen kijken en toen stond G-Sync Compatible weer uit.
Ik heb een GTX1070 en standaard staat freesync aan op dit scherm merkte ik al toen ik Fall Guys speelde. Frames bleven star op 144 Hz. Ik heb verder geen Nvidia GSYNC aangezet, want dat is toch niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Uitleg G-Sync/FreeSync:
https://www.coolblue.nl/advies/g-sync-freesync-monitor.html

Om optimaal van het scherm gebruik te kunnen maken, zou G-Sync Compatible of FreeSync ook in de videokaart instellingen, NVidia control panel of Radeon Catalyst Control Center, geactiveerd moeten worden.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:28
Je moet ze beiden activeren (net als bv HDR) om het te laten werken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:19
arutten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:16:
[...]

Je hebt in nvidia control panel G-Sync Compatible ingeschakeld, maar op de monitor zet je Free Sync pas aan als je in het spel zit? Ik vermoed dat je G-Sync Compatible alleen kunt activeren, als op het scherm zelf Freesync reeds geactiveerd is, dus niet als deze op het scherm gedeactiveerd is.
Nee, ik heb het normaliter allebei aanstaan (zowel G-sync in control panel, als Free sync in de monitorinstellingen), maar gezien dit kennelijk de flikkeringen geeft in sommige menu's en dergelijke, en daar wonderbaarlijk afgelopen weekend pas achter kwam, kies ik er voor om beide uit te laten staan & dus maar gebruik te maken van de V-sync in een game als dat een optie is (weer wat anders dan freesync/g-sync dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteck
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-05 10:22
Eindelijk de knoop doorgehakt om dit scherm te halen... helaas 1 dode pixel. Mensen hier ervaring mee? Netjes melden of gewoon retoursturen onder Wet koop op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrawni schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:37:
[...]

Nee, ik heb het normaliter allebei aanstaan (zowel G-sync in control panel, als Free sync in de monitorinstellingen), maar gezien dit kennelijk de flikkeringen geeft in sommige menu's en dergelijke, en daar wonderbaarlijk afgelopen weekend pas achter kwam, kies ik er voor om beide uit te laten staan & dus maar gebruik te maken van de V-sync in een game als dat een optie is (weer wat anders dan freesync/g-sync dacht ik).
V-Sync is inderdaad iets totaal anders. Dat ondersteund ieder scherm.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantharides999
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06-2021
Heb deze ook aangeschaft.
Had ook wat last van flickering bij 144Hz, maar op 100Hh geen meer.

Wat ik persoonlijk wel erg jammer vind is dat de monitor geen 2560x1080 ondersteund.
Bij gebrek aan nieuwe hardware, had ik de support van een lagere UWHD resolutie wel kunnen waarderen.

Verder vind iok de "brightness" van het scherm veel te sterk op 90cm. Ik heb deze moeten terugschroeven naar 15%.

[ Voor 16% gewijzigd door cantharides999 op 01-12-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
cantharides999 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:21:
Wat ik persoonlijk wel erg jammer vind is dat de monitor geen 2560x1080 ondersteund.
Bij gebrek aan nieuwe hardware, had ik de support van een lagere UWHD resolutie wel kunnen waarderen.
Werkt hier gewoon hoor, niet dat ik me een goede reden kan bedenken om dat te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
  • Laatst online: 27-03 19:09
Ik heb het scherm besteld in de aanbieding (399), en heb 2 problemen. 1) Een enkele dode pixel in de rechterbovenhoek (niet heel erg). 2: Op 144hz kraakt en doet het scherm raar met de standaard DP kabel. Ik heb de club3d kabel besteld, en ben benieuwd of dit het gaat oplossen. Even snel getest met de HDMI kabel, en dan zie ik geen rare dingen op 144hz (of 100 - vergeten wat de max was), maar wordt gsync niet ondersteund.

Op 100hz lijkt alles wel gewoon te werken terwijl ik wacht (incl. g-sync, dus gamen gaat ook prima). Kabel komt pas donderdag binnen. Ik zie momenteel met die settings geen flikkeringen o.i.d. met adaptive sync aan (freesync staat op het scherm aan, en in het Nvidia panel staat gsync voor zowel windowed als full screen op enabled).

[ Voor 15% gewijzigd door Pastafarian op 01-12-2020 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyDozzle
Na 1 dag intensief gebruik (met de standaard DP-kabel) kan ik melden dat ik erg tevreden ben met deze aankoop. Ik heb geen dode pixel kunnen spotten tot zover. Het is wel even wennen t.o.v. 24 inch 1080p, maar zeker een vooruitgang. Een primaire reden van aanschaf was dan ook AutoCAD (voor m'n werk).

Een klein nadeel is zoals de meesten al aangeven het bleeden of IPS Glow (iedereen heeft er termen voor). De glow is inderdaad aanwezig. Vind ik dit erg? Niet echt. Films kijken via Netflix is machtig mooi. Net een twee uur PUBG gespeeld, ook werkelijk geweldig hoeveel view je hebt over de wereld.

Tot nu toe, na 1 dag, 10/10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 18:56
LazyDozzle schreef op woensdag 2 december 2020 @ 01:13:
Na 1 dag intensief gebruik (met de standaard DP-kabel) kan ik melden dat ik erg tevreden ben met deze aankoop. Ik heb geen dode pixel kunnen spotten tot zover. Het is wel even wennen t.o.v. 24 inch 1080p, maar zeker een vooruitgang. Een primaire reden van aanschaf was dan ook AutoCAD (voor m'n werk).

Een klein nadeel is zoals de meesten al aangeven het bleeden of IPS Glow (iedereen heeft er termen voor). De glow is inderdaad aanwezig. Vind ik dit erg? Niet echt. Films kijken via Netflix is machtig mooi. Net een twee uur PUBG gespeeld, ook werkelijk geweldig hoeveel view je hebt over de wereld.

Tot nu toe, na 1 dag, 10/10!
Het is een VA-paneel dus kan geen IPS-glow bevatten, ik denk dat je backlightbleeding bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 00:29
Ik weet niet of de 3461 ook thuis hoort in dit topic, maar aangezien hij vaak voorbij komt.
Sinds de beroemde vrijdag ben ik in het bezit van dit scherm en wat me opvalt is dat de beste kleurweergave op ongeveer 15 graden links voor het scherm zittend is ipv recht in het midden.
De kleurafwijking 45 graden rechts is ook belachelijk (niveau heel blauw scherm wordt paars), terwijl deze 45 graden links nog vrijwel net zo blauw is als bedoeld.
Ik kan hier niets over vinden op het internet en heb ook geen idee of dit überhaupt mogelijk is, maar heeft iemand hier deze ervaring, of ooit gehad?

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De 3461 is wezenlijk anders IPS vs VA en krom vs recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Laatst online: 29-06 00:29
Señor Sjon schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:38:
De 3461 is wezenlijk anders IPS vs VA en krom vs recht.
Is dat een antwoord op mijn vraag of het in dit topic thuishoort?

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-07 23:28
Ik heb zelf ook een IIyama GB3466WQSU-B1 aaangeschaft tijdens de korting van Bol.com.
Hiervoor had ik een tweedekans die ~460 koste, ook van bol.com.

Met deze tweedekans heb ik ook veel problemen gehad om 144hz werkend te krijgen waarna het blijkbaar lag aan de een defecte meegeleverde Displayport kabel.
Na het vervangen van deze kabel met een kwalitatief betere 5m versie werkte het scherm perfect.

Helaas wilde bol het verschil tussen de aanbiedingsprijs en de oude prijs niet vergoeden waardoor ik de oude heb teruggestuurd en de nieuwe heb besteld. Wat mij opviel was dat het nieuwe scherm iets betere kleurweergave heeft en minder last van ghosting. Dus uiteindelijk heel blij dat ik hem heb omgewisseld.
De gebruikte kabel is de: https://www.amazon.nl/gp/product/B07P6Y6T6H . Dit is een zeer goedkope kabel voor 5m afstand. Wel een wat dikkere kabel maar als het werkt maakt dat mij niet uit.

Ik lees hierboven ook dat iemand de brightness veel te hoog vind, ik heb hem zelf juist naar 100% geschroefd omdat het mij niet fel genoeg kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
xV0rtexx schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:40:
[...]

Is dat een antwoord op mijn vraag of het in dit topic thuishoort?
Jup. Want de techniek tussen VA en IPS zorgt voor andere mogelijke kijkhoeken. Daarom kan men dat hier niet echt beantwoorden, aangezien de 3466 een gekromd VA-scherm is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyDozzle
LightPhoenixNL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:08:
[...]

Het is een VA-paneel dus kan geen IPS-glow bevatten, ik denk dat je backlightbleeding bedoelt ;)
Ik heb de IPS-variant, de 3461. Dacht dat ik dat ook wel onder dit topic kwijt kon, maar was inderdaad vergeten te vermelden welke ik had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
Pastafarian schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:00:
Ik heb het scherm besteld in de aanbieding (399), en heb 2 problemen. 1) Een enkele dode pixel in de rechterbovenhoek (niet heel erg). 2: Op 144hz kraakt en doet het scherm raar met de standaard DP kabel. Ik heb de club3d kabel besteld, en ben benieuwd of dit het gaat oplossen. Even snel getest met de HDMI kabel, en dan zie ik geen rare dingen op 144hz (of 100 - vergeten wat de max was), maar wordt gsync niet ondersteund.

Op 100hz lijkt alles wel gewoon te werken terwijl ik wacht (incl. g-sync, dus gamen gaat ook prima). Kabel komt pas donderdag binnen. Ik zie momenteel met die settings geen flikkeringen o.i.d. met adaptive sync aan (freesync staat op het scherm aan, en in het Nvidia panel staat gsync voor zowel windowed als full screen op enabled).
Scherm ging ook op 100hz raar doen (aan en uit), dus heb ergens een oude displayport kabel kunnen lenen terwijl ik wacht op die Club3d kabel, en nu werkt alles (naar het lijkt, afkloppen) perfect.

Kwa snelheid is dit scherm veel rapper dan de Benq ex3501r (die ik in een ander land heb staan), en de HDR is daadwerkelijk bruikbaar, al is het geen echte HDR. Kleuren bevallen mij ook iets beter, maar is minder dan op een goed IPS scherm natuurlijk. Contrast is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantharides999
unfor schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:33:
[...]

Werkt hier gewoon hoor, niet dat ik me een goede reden kan bedenken om dat te willen.
Bizar,

Zelfs via windows10 heb ik maar één ondersteunde ultrawide resolutie en dat is de native 3440x1440. Ook games kan ik enkel instellen op 1440p.
Andere ondersteunde resoluties zijn alle 16:9.

Heb dit gemeld aan Iyama, dacht dat dit misschien een driver issue kon zijn, maar reactie is uitgebleven.

2560x1080p zou voor mij handig zijn voor de games die te veeleisend zijn voor mijn graka op 1440p.
Ik heb hiervoor een nieuwe Graka nodig, deze is besteld maar ja gezien huidige tekorten kan dit nog effe duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Welk systeem heb je? Dit is eerder in dit topic langsgekomen als 'feature' op bepaalde systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:27
Je kan altijd een eigen custom resolutie aanmaken met de videokaart.
Zodra dat geactiveerd is moet het selecteerbaar zijn in windows.

Op deze manier heb ik ook 100Hz geforceerd over hdmi (weliswaar met een andere monitor, maar die ondersteunde 'officieel' maar 85Hz via hdmi).

Maar of je een non native resolutie wilt hebben is maar de vraag.
De downscaling zal niet met een geheel getal gaan, waardoor alles wazig zal worden.
Vooral met games is dat irritant wanneer je tekst probeert te lezen. Het heeft veel weg van 'fringing'.
Tenzij je de pixalmapping 1:1 laat, maar dan zit je met een kleiner beeld in het scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door CMT op 02-12-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
Even een vraag: welke settings hebben jullie veranderd op het beeldscherm / in Windows? Is het nuttig om naar iets specifieks te kijken? Dusver heb ik alleen het volgende gedaan:

Nvidia control panel: use nvidia color settings (8 bit, RGB, full dynamic range), gsync on (ook windowed).
Monitor: brightness aangepast, overdrive op 0 gezet (beste setting afgaande op de UFO test), color temperature op user (R100, G100, B100), freesync on.

Ik zie nog redelijk wat andere settings, waaronder ACR / adv. contrast, MBR, black tuner, sharp and soft, etc.

Ik merk trouwens dat als ik HDR aanzet in Windows en op de monitor, en dan deze weer terugzet op off, het kleurenschema weer op 'warm' staat in plaats van 'user settings'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantharides999
Señor Sjon schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:22:
Welk systeem heb je? Dit is eerder in dit topic langsgekomen als 'feature' op bepaalde systemen.
Is al een ouder systeem met een RX570 graka. Systeem hing voordien aan een 2560x1080 scherm en werkte wel.

welke feature dient worden aangepast ?

Creatie va een custom display resolutie in AMD radeon software werkt wel.Nu kan ik deze inderdaad wel toevoegen aan windows10 en vermoedelijk dan ook in de games. Dit kan mij helpen het tijdelijk tekort aan nieuwe graka te overbruggen. Als ik die resolutie nu windowed kan draaien (met zwarte balken onder,boven en links rechts) dan zou ik geen scaling issues mogen hebben.
Zal ik straks nog effe testen.

[ Voor 12% gewijzigd door cantharides999 op 03-12-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Volgens mij kan je beter zaken uitzetten en de hoge resolutie houden. AA e.d. wordt steeds minder zichtbaar bij kleinere pixels. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulioz123
  • Laatst online: 03-05 10:47
The End schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:06:
Ik heb deze monitor gisteren ontvangen. Daarbij heb ik de bijgeleverde displayport kabel gebruikt. Ik had ook last van storingen die tussendoor flitsten. Vanochtend heb ik de displayport kabel aangesloten die ik net had vervangen. Nu lijkt het probleem helemaal weg. (bedankt djwantec!)

Vermoedelijk zit het probleem dus in de bijgeleverde kabel.
Hoi @The End, ik heb het hele topic doorlezen vanaf pagina 1 gezien ik ook met alle problemen zit. Ik vroeg me af of de nieuwe kabel na een paar maanden nog steeds het probleem verholpen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgullstar
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Ik heb de club3d kabel nu precies een maand en heb de sporadische uitval van het beeld en de storing niet meer. Als ik de bijgeleverde HDMI kabel gebruik heb ik de problemen trouwens ook, een andere kabel lost het ook weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
Ik ben benieuwd hoe jullie stream ervaringen zijn met Prime / Netflix etc.
Lukt het jullie om 1440p te streamen?

[ Voor 24% gewijzigd door Ayazis op 04-12-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
Ayazis schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:04:
Ik ben benieuwd hoe jullie stream ervaringen zijn met Prime / Netflix etc.
Lukt het jullie om 1440p te streamen?
Al jaren niet meer geprobeerd, maar standaard forceren Netflix en Amazon 1080p of zelfs 720p tenzij je 1) een bepaalde browser gebruikt, 2) een 4k scherm hebt. Andere resoluties worden niet ondersteund. En aspect ratio vinden die platformen ook lastig, met dubbele balken aan alle kanten.

Het is makkelijker om lokaal videos af te spelen, zodat je dit gedoe niet hebt. 4K op een 3440x1440 scherm is uiteraard veel scherper dan 1920x1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
Pastafarian schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:23:
[...]

Het is makkelijker om lokaal videos af te spelen, zodat je dit gedoe niet hebt. 4K op een 3440x1440 scherm is uiteraard veel scherper dan 1920x1080.
Lokaal videos? Dat doet toch niemand meer aan? Video's downloaden van said streams werkt ook niet. Die worden allemaal in 1080p weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
Ayazis schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:38:
[...]

Lokaal videos? Dat doet toch niemand meer aan? Video's downloaden van said streams werkt ook niet. Die worden allemaal in 1080p weergegeven.
Als je per se op een 'afwijkende' resolutie wil streamen, dan zal je allerlei kunstgrepen moeten uithalen om het werkend te krijgen. Voor Netflix/Amazon is het makkelijker om deze gebruikersgroep gewoon te negeren, al helemaal omdat het wel het type persoon/Tweaker is dat toch niet aan streamen doet of het zelf wel oplost.

Er zijn extensies die zorgen dat je op UW een 4K resolutie via streaming diensten kan krijgen / balken kan wegwerken: https://chrome.google.com...mkdgmmficmjfddgfhpl?hl=en .

En waarom zou ik niet aan lokale videos doen? Veel betere kwaliteit (audio en video) wanneer het ook op BR verschenen is, kan zelf de video en audio switcher en renderer kiezen (vooral handig met HDR), en ze zijn te kijken als er weer eens onderhoud aan het internet is of iets kapot is bij Netflix zelf.

[ Voor 33% gewijzigd door Pastafarian op 04-12-2020 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

The End

!Beginning

Gulioz123 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:58:
[...]
Hoi @The End, ik heb het hele topic doorlezen vanaf pagina 1 gezien ik ook met alle problemen zit. Ik vroeg me af of de nieuwe kabel na een paar maanden nog steeds het probleem verholpen heeft?
Bij mij zijn de problemen inderdaad helemaal weg. Ik zou wel even controleren of je de laatste firmware hebt. Monitors met 'de oude' firmware geven ook veel problemen heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulioz123
  • Laatst online: 03-05 10:47
The End schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:32:
[...]

Bij mij zijn de problemen inderdaad helemaal weg. Ik zou wel even controleren of je de laatste firmware hebt. Monitors met 'de oude' firmware geven ook veel problemen heb ik begrepen.
Bedankt voor je reactie!

Ik heb de nieuwe firmware. Ik heb een nieuwe displayport kabel gekocht (1 van 3 meter, 1.4, VESA-certified) via Amazon. Ben benieuwd of het veel helpt.

Voor nu lijkt het best prima te gaan met de out-of-the-box DP kabel maar heb ik enkel dat op 100hz het scherm na 30 seconde 1 seconde zwart wordt. Bij 144hz heb ik dat probleem niet maar af en toe beeldscherm glitches met popcorn achtige geluidjes in het scherm. Dus hopelijk gaat de nieuwe kabel iets oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
Pastafarian schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:47:
[...]
...
En waarom zou ik niet aan lokale videos doen? Veel betere kwaliteit (audio en video) wanneer het ook op BR verschenen is, kan zelf de video en audio switcher en renderer kiezen (vooral handig met HDR), en ze zijn te kijken als er weer eens onderhoud aan het internet is of iets kapot is bij Netflix zelf.
Dat niemand meer aan lokale videos doet was natuurlijk maar gekscherend gezegd. Ieder zijn eigen!

Maar 1440p is toch helemaal niet afwijkend? 21:9 formaat misschien, maar 1440p is bij bv youtube al heel lang te kiezen. Ik vind het dan ook opvallend dat netflix etc deze resolutie niet lijken te ondersteunen.

Met het formaat heb ik overigens geen problemen, soms randen aan de zijkant (als 16:9 formaat), maar 21:9 content word gewoon fullscreen weergegeven, zij het op FullHD resolutie helaas.

Dat 'zelf oplossen' is wel precies waar ik naar op zoek ben, vandaar ook mijn vraag met andere ervaringen daarmee. Bedankt voor die link, die zal ik eens bekijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Ayazis op 04-12-2020 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pastafarian
Gulioz123 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:39:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Ik heb de nieuwe firmware. Ik heb een nieuwe displayport kabel gekocht (1 van 3 meter, 1.4, VESA-certified) via Amazon. Ben benieuwd of het veel helpt.

Voor nu lijkt het best prima te gaan met de out-of-the-box DP kabel maar heb ik enkel dat op 100hz het scherm na 30 seconde 1 seconde zwart wordt. Bij 144hz heb ik dat probleem niet maar af en toe beeldscherm glitches met popcorn achtige geluidjes in het scherm. Dus hopelijk gaat de nieuwe kabel iets oplossen!
Ik had dit, maar iets ernstiger (dacht dat het scherm vlam zou vatten met de popcorn geluiden). Een andere (vrij oude) DP kabel heeft het voor mij ook opgelost.
Ayazis schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:32:
[...]

Maar 1440p is toch helemaal niet afwijkend? 21:9 formaat misschien, maar 1440p is bij bv youtube al heel lang te kiezen. Ik vind het dan ook opvallend dat netflix etc deze resolutie niet lijken te ondersteunen.
Veruit het overgrote deel van de gebruikers heeft óf 1080p, of 4k. Vandaar zal het Amazon/Netflix een worst wezen, net als dat de PS4 en PS5 geen 1440p ondersteunen. Veel mensen valt het daarnaast niet op als ze naar lagere resolutie content kijken. Streamaanbieders ondersteunen vaak ook maar 1 of 2 browsers, en serveren de rest zelfs 720p voor, want ook het gros van de gebruikers zitten op flutbrowsers als Chrome (niet Chromium) of Edge. Blijkbaar maakt het allemaal niet uit, want ze hebben genoeg klanten.

[ Voor 39% gewijzigd door Pastafarian op 04-12-2020 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zag toevallig een tweedekans voor dit scherm bij coolblue, iemand van hier die dooie pixels had toevallig? ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
Ik heb gewacht met het gebruiken van deze monitor tot ik mijn nieuwe PC in elkaar had gezet. Gisteren de bouw afgerond. Al met al nu dus zo'n 24h ervaring met het scherm. Ik maak gebruik van de Club3D kabel. Het scherm wat ik heb ontvangen was gelukkig niet van een (hele) oude batch, maar was voorzien van de nieuwste firmware inclusief Freesync Premium.

Mijn eerste indruk: Groot! Fel!
Ik heb dus de helderheid omlaag gezet naar 25.

Daarnaast draai ik het scherm met de volgende instellingen:
- 3440x1440
- 144Hz
- Freesync aan
- HDR uit
- 4:4:4 8 bit
- RGB op 100 in de instellingen van het scherm
- Overdrive op 0

Films kijken is geweldig. Met een aspect ratio van 2.35:1 wordt het scherm bijna helemaal gevuld. De kleine zwarte balk valt dan eigenlijk niet op. 16:9 series zien er ook goed uit, net als YouTube. Al heb je daar natuurlijk wel grote zwarte balken. Maar dat was op mijn 16:9 scherm natuurlijk juist het geval bij 2.35:1 films, dus ik ervaar dat niet als slecht. Al met al een erg goed scherm voor video. Hoe echt de kleuren zijn, weet ik niet.

Ik heb natuurlijk wel even de Star Citizen site bezocht en ik heb ook last van de flickering, alleen als de video achter dat gridje zit. Ik heb de video ook in een los tabblad geopend, daar leek het goed te gaan. Maar los van de site ben ik het verder nog niet echt tegen gekomen, behalve volgens mij in OpenPHT (Plex) als ik door het menu ging. Maar daar was het een stuk minder aanwezig t.o.v. de Star Citizen site.
Ik ben nog even naar deze site gegaan. Maar ik ervaar deze flickering niet schermbreed (misschien een heel klein beetje? Ik twijfel zelf of het een illusie is omdat ik de site wel vanuit mijn ooghoeken zie). Het lijkt voornamelijk een browser rendering dingetje te zijn.

Games nog niet uitgeprobeerd, hier kom ik dus eventueel later op terug.

De zogeheten VA-smearing is wel aanwezig. Ik heb geprobeerd dit wat te compenseren door de Overdrive te veranderen. Echter lijkt het juist erger te worden als ik kies voor +1 of +2. Al is het wel zo dat de witte waas die achter de muis hangt dan verandert in een zwarte waas die veel meer opvalt. Bij -1 en -2 heb ik de voor- en nadelen nog niet goed kunnen bepalen. Voor nu maar gewoon op 0 gezet. Wat is jullie ervaring hiermee? Bij normaal / productief gebruikt valt dit verder niet echt op, tenzij je er op gaat letten.

Voor nu geef ik het scherm een voorzichtige 7.5 / 10 of op z'n Tweakers een +2. Maar dit is dus zonder gamen er in mee te nemen. Het cijfer zal in ieder geval nooit naar een 9 of hoger gaan, maar ik denk ook niet lager dan een 6.5. Wat betreft het Tweakers cijfer zal deze nooit een +3 worden, behalve als ik kijk naar de prijs. Ik heb hem aangeschaft op Black Friday voor 399 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:27
Voor die prijs is het een hele mooie koop ;).
Er van uitgaande dat geen dode pixels, stof of beschadigingen achter het scherm zitten.

Ik heb nog even gekeken naar de Asus website, maar daar hoef je je echt niet druk om te maken.
Het zijn niet de helderheidsflikkeringen waar veel over gesproken wordt.
Het lijkt erop dat eerst zwart wordt geladen en dan een soort overlay die er donkergrijs van maakt.
Of het donkergrijs wordt opnieuw geladen met elke scroll klik.
Tijdens het scrollen zou het voor de pixelovergangen het volgende betekenen:
Zwart - > donkergrijs -> zwart - > donkergrijs -> zwart -> etc.

Zelfs met overdrive duurt de zwart naar donkergrijs transitie meer dan 30ms.
Donkergrijs naar zwart is minimaal 5ms.
Dus in totaal is de donkergrijs naar donkergrijs overgang 40ms minimaal.

Zwart + donkergrijs is de achilleshiel voor VA schermen. Dat zie je goed met 'darkmodes' of op de Asus website aan de tekst die duidelijk dimmed tijdens het scrollen.
Persoonlijk zie ik dat meer als een eigenschap, want geen scherm is perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door CMT op 07-12-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
Dat zeker! Voor meer dan 500 euro had ik hem niet aangeschaft, maar dit is een mooie prijs.

Voor zover ik kan zien heb ik geen dode pixels, stof of beschadigingen. Maar dit heb ik nog niet fatsoenlijk getest.

Ik ben alles op dark modes in aan het stellen, dus daardoor zal het ook wel meer opvallen. Maar het is inderdaad niet een extreem groot probleem. Want zoals je zegt, is geen enkel scherm perfect. Liever een scherm van 399 euro met wat kleine problemen dan een scherm van 1500 euro waar elk klein probleem je letterlijk meer geld kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• randomice
  • Laatst online: 06-07 23:52
2Dutch schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:21:
Zag toevallig een tweedekans voor dit scherm bij coolblue, iemand van hier die dooie pixels had toevallig? ;)
Ok heb gevraagd of er gechecked is op pixels en firmware en dat zou ie zijn. Ik heb hem net binnen dus 😉. Nu nog een videokaart die op voorraad is 🤬

Net geïnstalleerd er ziet er top uit. Mijn 1060 zit echt op ze max en zelfs diablo 3 dipt richting 48 fps 🤣

[ Voor 16% gewijzigd door randomice op 07-12-2020 21:45 ]

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-06 22:04
Welke instellingen zijn aan te raden? (RPG gamer, geen FPS)

Zoiets? Hoe kan ik naar hoger dan 60Hz? Aleen via FreeSync? (ik heb nu een nvidia GTX 970 nog die ik binnenkort wil vervangen)
  • Overdrive 0?
  • HDR ON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpressore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:01
Klein vraagje: ik heb deze monitor, maar ik krijg plots geen beeld meer, enkel de backlight schiet aan. Ik heb alles geprobeerd (andere pc, andere kabels, displayport, hdmi, andere stroomkabel).
Het rare is dat zelfs zonder kabel, ik de OSD zelfs niet te zien krijg.
Heeft er iemand een idee hoe ik een factory reset kan doen op deze monitor, maar zonder OSD?

Ik heb ook Iiyama support gecontacteerd, maar wacht nog op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick-1
jeroen84 schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:24:
Welke instellingen zijn aan te raden? (RPG gamer, geen FPS)

Zoiets? Hoe kan ik naar hoger dan 60Hz? Aleen via FreeSync? (ik heb nu een nvidia GTX 970 nog die ik binnenkort wil vervangen)
  • Overdrive 0?
  • HDR ON?
Ik heb zelf
Overdrive op +1
HDR uit
FreeSync uiteraard aan
MBR Off
Sharp and Soft op 5

Verder niks spannends volgens mij. Kleuren kan je aanpassen naar hoe je zelf wilt. Heb alles op 100 en daar ben ik wel tevereden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
Patrick-1 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:50:
[...]

Ik heb zelf
Overdrive op +1
HDR uit
FreeSync uiteraard aan
MBR Off
Sharp and Soft op 5

Verder niks spannends volgens mij. Kleuren kan je aanpassen naar hoe je zelf wilt. Heb alles op 100 en daar ben ik wel tevereden mee :)
Heb je HDR al geprobeerd? Bij mij ziet het kwa helderheid en contrast er OK uit, helemaal als je in mpc-hc / MadVR tonemap using pixel shaders gebruikt en de target peak nits rond de 400 of 450 zet (en daarbij nog altijd in HDR output + each frame's peak luminance doorgeeft). Echter wordt alles geel. Echt geel. Dat Windows er belabberd uitziet in HDR is al lang bekend, maar het is een beetje jammer dat dit met videos ook zo is. Youtube in HDR ziet er dan wel weer prima uit... Het lijkt door het kleurenprofiel te komen, wat je dus weer niet kan aanpassen met HDR aan.

Nee, ik heb geen nachtmodus aan. Ondertiteling is wel wit.

Mocht iemand aanbevelingen hebben van software die wel zonder 6+ uur tweaken HDR kan doorgeven zou dat ook zeer gewaardeerd worden. Het is wel duidelijk dat ik deze monitor niet voor HDR gekocht heb, maar zou leuk zijn om het toch eens te gebruiken als het kan / iets toevoegt. Kan ook HDR naar SDR converten, maar goed.

--

Edit, het ligt aan het bronmateriaal denk ik. Net een NASA HDR filmpje geprobeerd (http://ff.de/nasa-8k-hdr-download/) en daar is wit wel echt wit. 1917 is gewoon erg geel om een of andere reden, en the Expanse s04 heeft hier en daar ook rare gele filters. Net het materiaal waarmee ik de HDR zat te testen, haha. Lijkt dus gewoon prima te zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Pastafarian op 08-12-2020 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick-1
Pastafarian schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:53:
[...]

Heb je HDR al geprobeerd? Bij mij ziet het kwa helderheid en contrast er OK uit, helemaal als je in mpc-hc / MadVR tonemap using pixel shaders gebruikt en de target peak nits rond de 400 of 450 zet (en daarbij nog altijd in HDR output + each frame's peak luminance doorgeeft). Echter wordt alles geel. Echt geel. Dat Windows er belabberd uitziet in HDR is al lang bekend, maar het is een beetje jammer dat dit met videos ook zo is. Youtube in HDR ziet er dan wel weer prima uit... Het lijkt door het kleurenprofiel te komen, wat je dus weer niet kan aanpassen met HDR aan.

Nee, ik heb geen nachtmodus aan. Ondertiteling is wel wit.

Mocht iemand aanbevelingen hebben van software die wel zonder 6+ uur tweaken HDR kan doorgeven zou dat ook zeer gewaardeerd worden. Het is wel duidelijk dat ik deze monitor niet voor HDR gekocht heb, maar zou leuk zijn om het toch eens te gebruiken als het kan / iets toevoegt. Kan ook HDR naar SDR converten, maar goed.

--

Edit, het ligt aan het bronmateriaal denk ik. Net een NASA HDR filmpje geprobeerd (http://ff.de/nasa-8k-hdr-download/) en daar is wit wel echt wit. 1917 is gewoon erg geel om een of andere reden, en the Expanse s04 heeft hier en daar ook rare gele filters. Net het materiaal waarmee ik de HDR zat te testen, haha. Lijkt dus gewoon prima te zijn.
toon volledige bericht
Ja ik heb HDR wel geprobeerd, maar het werd er niet mooier op vond ik zelf.. Kleuren leken dan allemaal niet te kloppen ook niet als ik dat nog netjes probeerde te maken. Ik las sowieso dat de HDR niet echt wat toevoegt bij deze monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueing
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-11-2021
Beste Mensen,

Ook ik heb een Iiyama 34 Inc scherm besteld en vandaag binnen. Alleen ik krijg de beeldscherm niet op de juiste resolutie. Bureaublad stel ik in op 3440x1220 maar krijg geen volle hoogte op de beeldscherm.

Mijn laptop is een HP Elitebook X2.
Beeldscherm heb ik verbonden via dock station met HDMI kabel.

Dock station: Hp 1Pm64Aa#Ac3 Notebook Docking Station Usb-C Mini Dock

Laptop: HP Elite x2 1012 G2 2.50GHz i5-7200U 12.3'' 2736 x 1824Pixels

Iiyama scherm: iiyama G-Master Red Eagle GB3466WQSU-B1

Wie kan mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
Blueing schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:47:
Beste Mensen,

Ook ik heb een Iiyama 34 Inc scherm besteld en vandaag binnen. Alleen ik krijg de beeldscherm niet op de juiste resolutie. Bureaublad stel ik in op 3440x1220 maar krijg geen volle hoogte op de beeldscherm.

Wie kan mij helpen ?
toon volledige bericht
Het zou 3440x1440 moeten zijn, en het kan zijn dat het probleem bij het docking station ligt. Heb je ook zonder geprobeerd - dus direct met de HDMI kabel van de laptop naar het scherm?

Let overigens op dat je met HDMI geen freesync kan gebruiken (noch gsync), tenzij ik mij vergis. Daarnaast zijn de meegeleverde kabels ontzettend brak, dus zou de eerste stap wellicht zijn om eigen kabels te gebruiken - en met name een andere displayport kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Beste Mensen,

Wie kan mij helpen ?
toon volledige bericht
Er vanuit gaande dat dit geen instellings probleem is: Ik ga dit nu voor de 4de keer posten geloof ik bij 4 keer dezelfde issue van andere gebruikers: koop een USB-C naar DisplayPort kabel. Werkt altijd, met HDMI gewoon vaak niet of gebrekkig door missende refreshrates of resoluties

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 10-12-2020 07:25 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-07 01:34
Beste Mensen,

Wie kan mij helpen ?
toon volledige bericht
Ik had dit probleem eerst ook, ik denk dat je in de Intel Graphic Properties (rechtermuis op bureaublad), dan onder de display settings even "Maintain Aspect Ratio" naar "Maintain Display Scaling" moet zetten. Vervolgens kun je tussen de resoluties daar kiezen voor 3440 x 1440 (of anders zelf even aanmaken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kreeg vandaag door dat voor 299 inc btw het scherm van mij is (overnemen reviewsample), die 2 stofjes boeien me niet, toch alleen zichtbaar als ik rechts teams open heb voor werk :+ Nice deal, hoef niks meer af te breken en opnieuw op te bouwen en game er heerlijk op naast lekker prettig veel pixels voor werk _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 10-12-2020 11:46 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blueing
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-11-2021
Beste mensen,

Dank voor jullie oplossingen. Het doet het perfect.

Oplossing was eigenlijk heel simpel. Heb een nieuwe profiel gemaakt op 3440x1440 op 60hz en het werkt perfect. Wat een beeld.

Nogmaals dank voor jullie oplossingen.

Gr,

Ari

• Pastafarian
Blueing schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:45:
Beste mensen,

Dank voor jullie oplossingen. Het doet het perfect.

Oplossing was eigenlijk heel simpel. Heb een nieuwe profiel gemaakt op 3440x1440 op 60hz en het werkt perfect. Wat een beeld.

Nogmaals dank voor jullie oplossingen.

Gr,

Ari
Eigenlijk wel zonde om het op 60hz te hebben, in plaats van de 144hz die het scherm aankan. Misschien met hogere settings proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrImpulsive
Ik heb nu ook een aantal games gespeeld op deze monitor, en ik moet zeggen dat ik er toch erg blij mee ben. Het beeld ziet er goed uit.
Veel schermruimte tijdens het spelen van een 4X game (Sins of a Solar Empire) en ook tijdens het spelen van een shooter (CS:GO) ziet alles er goed uit. Omdat ik tijdelijk nog een RX 570 en een Ryzen 3 3100 heb, krijg ik niet de hoogste framerates. Maar ook Doom (2016) met tussen de 40-50 fps ziet er vrij vloeiend uit. Ik heb geen idee hoeveel VRR / FreeSync hieraan bijdraagt.
Het enige was ik tegenkwam was een pixel art spel wat gelocked lijkt te zijn op 30fps. Hier ervaar ik wel steeds een flickering jammer genoeg. Erg irritant. Buiten de FreeSync range, dus wellicht dat LFC aanschiet en voor problemen zorgt. Los hiervan ervaar ik her en der een flicker in menu's, zoals anderen ook wel hebben genoemd.

Ik lijk geen dode pixels te hebben, dus ik ben van plan het scherm gewoon te houden (had anders tot morgen om retour aan te vragen).

[ Voor 0% gewijzigd door MrImpulsive op 11-12-2020 23:29 . Reden: lfr->lfc ]

• Patrick-1
Heeft iemand eigenlijk nog instellingen gedaan waardoor het beeld in HDR oid nog beter wordt kwa kleuren oid?

Hoor het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Notna schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:00:
Er vanuit gaande dat dit geen instellings probleem is: Ik ga dit nu voor de 4de keer posten geloof ik bij 4 keer dezelfde issue van andere gebruikers: koop een USB-C naar DisplayPort kabel. Werkt altijd, met HDMI gewoon vaak niet of gebrekkig door missende refreshrates of resoluties
En bij een macbook die wat ouder is: miniDP > DP-kabel (was voor 9 euro klaar). Las volgens mij op Coolblue een review over 't scherm van iemand dat het scherm niet door Apple werd ondersteund...onzin natuurlijk. Wel vreemd dat Coolblue/Apple blijkbaar dan niet een passend antwoord wist te geven, maar goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

2Dutch schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:32:
[...]

En bij een macbook die wat ouder is: miniDP > DP-kabel (was voor 9 euro klaar). Las volgens mij op Coolblue een review over 't scherm van iemand dat het scherm niet door Apple werd ondersteund...onzin natuurlijk. Wel vreemd dat Coolblue/Apple blijkbaar dan niet een passend antwoord wist te geven, maar goed :)
Volgens mij is er ooit iets verloren gegaan waarbij we het allemaal eens waren dat je voor PC's (notebooks, Macbooks etc.) naar een monitor gewoon DVI/D-SUB/DP moet gebruiken en voor alle andere dingen: HDMI.

Nou wordt het de consument ook niet heel makkelijk gemaakt als een GPU een HDMI poort aanbiedt en een scherm dat ook doet. Je gaat er dus vanuit dat de boel dan gewoon altijd goed werkt. Maar stiekem zit die HDMI poort erin om mensen met een console of een TV te bedienen.

Gelukkig hebben we Tweakers :+

• futuwes
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05 16:12
Vandaag ook dit fantastisch scherm ontvangen.

Nu zag ik net dat in mijn nvidia settings de color settings op YCbCr422 staat en dynamic range op beperkt.
Was er zeker van dat dit eerst niet zo was... Heb het idee dat dit veranderd is toen ik de monitor settings van DP1.2 naar DP 1.4 heb veranderd.

Dit terug veranderen heeft geen zin. Enkel naar 100hz gaan zorgt er voor dat ik RGB en Full kan selecteren.
Nog iemand met dit probleem? ROG Strix 1080TI en clean driver install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
futuwes schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:07:
Vandaag ook dit fantastisch scherm ontvangen.

Nu zag ik net dat in mijn nvidia settings de color settings op YCbCr422 staat en dynamic range op beperkt.
Was er zeker van dat dit eerst niet zo was... Heb het idee dat dit veranderd is toen ik de monitor settings van DP1.2 naar DP 1.4 heb veranderd.

Dit terug veranderen heeft geen zin. Enkel naar 100hz gaan zorgt er voor dat ik RGB en Full kan selecteren.
Nog iemand met dit probleem? ROG Strix 1080TI en clean driver install.
Welke DP kabel gebruik je? Ik gebruik de Club3D kabel en kan zonder problemen wisselen tussen YCbCr444 SDR en RGB444 SDR. Ik heb een RX 570.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
Patrick-1 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:11:
Heeft iemand eigenlijk nog instellingen gedaan waardoor het beeld in HDR oid nog beter wordt kwa kleuren oid?

Hoor het graag!
Je kan in MPC-HC + MadVR (als renderer) spelen met de kleuren. Ze zijn iets warm heb ik het idee. Valt met de meeste HDR content echter wel mee.

Als je wil lezen over wat je verder kan veranderen, zie dan: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=259188 . Het belangrijkste (vind ik): 1) in de madVR settings onder devices, iiyama PL34... -> hdr -> tone map HDR using pixel shaders -> target peak nits rond 400, tone mapping curve BT.2390, tweaks balanced, highlight recovery medium, measure each frame's peak luminance aan + output video in HDR format aan. 2) rendering -> smooth motion: enable smooth motion rate conversion always (anders moet je de monitor steeds laten switchen naar 24fps en zo). Subtitles zal je wat grijs willen maken, tenzij je van héél erg felle ondertitels houdt.

Nog altijd niet ideaal, maar HDR werkt en voegt soms ook wat toe.
MrImpulsive schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:18:
[...]

Welke DP kabel gebruik je? Ik gebruik de Club3D kabel en kan zonder problemen wisselen tussen YCbCr444 SDR en RGB444 SDR. Ik heb een RX 570.
Zelfde kabel hier en ook geen probleem. Ik sta altijd op RGB overigens en 'full dynamic range', maar wel met 8 bit kleuren (want dat is het panel volgens mij ook).

[ Voor 20% gewijzigd door Pastafarian op 18-12-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelol
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-06 16:42
Hier ook binnen. Helaas wel dode pixels.. Met normaal gebruik op afstandje niet waarneembaar maar met deadpixelbuddy en wat dichter op het scherm zie je het wel. Niet blij mee want ik weet dus ze er zitten.

Bestelling van deze week op bol.com. Heeft de nieuwste firmware en flickering niet opgevallen tot nu toe. Heb wel gelijk die club 3d kabel op amazon besteld dus die vanaf het begin gebruikt en niet met standaard kabel getest.

Eerste indruk is dat behalve de dode pixels ik er wel blij mee ben. Mooie monitor. Zal nog even nadenken of die retour gaat ivm pixels want is alweer uitverkocht en snel zal het niet gaan de aankomende weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• futuwes
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05 16:12
MrImpulsive schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:18:
[...]

Uiteindelijk heeft het uittrekken van de DP kabel en terug insteken het probleem verholpen.
Heel tevreden tot nu toe. Merk geen flickering, maar gebruik dan ook geen adaptive sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notflip
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-02 09:39
Weet iemand of dit scherm op volledige resolutie kan worden aangesloten op een Macbook Pro 2019?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:25
Ik heb sinds een week een nieuw systeem inclusief de hier besproken monitor. Nu heb ik af en toe (de ene dag vaker dan de andere (varierend van 0 - 5 keer) en nog niet echt aan een activiteit te koppelen) dat het scherm ineens op zwart gaat, als in uit, om vervolgens een kleine 10 seconden later weer aan en verder te gaan.

Er zit een AMD Ryzen 7 3800X met een Gigabyte GeForce RTX 3070 in mijn systeem, evenals 16GB geheugen. Dat lijkt me op het eerste gezicht niet de beperkende factor :? Mijn monitor is gekoppeld met de bijgeleverde DisplayPort kabel.

Iemand enig idee waar ik kan beginnen om de oorzaak te achterhalen? Of beter nog, iemand bekend met dit probleem en een eventuele oplossing?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arutten
coelho schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:26:
Ik heb sinds een week een nieuw systeem inclusief de hier besproken monitor. Nu heb ik af en toe (de ene dag vaker dan de andere (varierend van 0 - 5 keer) en nog niet echt aan een activiteit te koppelen) dat het scherm ineens op zwart gaat, als in uit, om vervolgens een kleine 10 seconden later weer aan en verder te gaan.

Er zit een AMD Ryzen 7 3800X met een Gigabyte GeForce RTX 3070 in mijn systeem, evenals 16GB geheugen. Dat lijkt me op het eerste gezicht niet de beperkende factor :? Mijn monitor is gekoppeld met de bijgeleverde DisplayPort kabel.

Iemand enig idee waar ik kan beginnen om de oorzaak te achterhalen? Of beter nog, iemand bekend met dit probleem en een eventuele oplossing?
Onderstaande kabel zou veel beter werken en gebruik ik zelf ook.
pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.4 kabel 2 meter HBR3 8K 60Hz Zwart

Ik zie alleen nog flickering in het laadscherm van bijv Fortnite. Tijdens het spelen zie ik deze flickering niet of valt het niet op.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

notflip schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:54:
Weet iemand of dit scherm op volledige resolutie kan worden aangesloten op een Macbook Pro 2019?
Ik gebruik een 2020 model, aangesloten middels USB-C naar DP en dat werkt prima (zou ook niet weten waatom het niet zou werken maar OK :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notflip
Notna schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:06:
[...]

Ik gebruik een 2020 model, aangesloten middels USB-C naar DP en dat werkt prima (zou ook niet weten waatom het niet zou werken maar OK :+ )
Ik heb destijds een 34" scherm gehad en mijn oudere macbook pro (early 2015), kreeg niet meer dan 30hz uit dat scherm, ook met verschillende kabels geprobeerd, vandaag mijn angst. Heb je toevallig een linkje naar je kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

notflip schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:17:
[...]

Ik heb destijds een 34" scherm gehad en mijn oudere macbook pro (early 2015), kreeg niet meer dan 30hz uit dat scherm, ook met verschillende kabels geprobeerd, vandaag mijn angst. Heb je toevallig een linkje naar je kabel?
Ah, op die fiets. Maar sure:

https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B075Q5T6JT/

Let op; de beschrijving zegt 4k/60Hz, maar aangezien het hier op QHD gaat haal je gewoon netjes de 144 Hz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akift0qaRGw4CbSAL8M51ZyFUy8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P5dUbGChlZzF7KwyVFBhkn9S.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
arutten schreef op maandag 4 januari 2021 @ 07:51:
[...]

Onderstaande kabel zou veel beter werken en gebruik ik zelf ook.
pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.4 kabel 2 meter HBR3 8K 60Hz Zwart

Ik zie alleen nog flickering in het laadscherm van bijv Fortnite. Tijdens het spelen zie ik deze flickering niet of valt het niet op.
Ik neem het graag van je aan en voor die prijs kun je nog eens een gokje wagen. Ik dacht echter dat een kabel alleen maar nulletjes en eentjes door hoefde te sturen en dat er dus geen verschil in kwaliteit kan zitten tussen twee kabels. Het werkt óf het werkt niet. Maar dat is niet zo, begrijp ik uit jouw aanbeveling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arutten
Er zijn meerdere medetweakers die nu gebruik maken van de Club3D kabel en zij hebben ook minder problemen. Blijkbaar is er een slechte batch meegeleverd met de monitor.

=Specs=

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cgullstar
  • Niet online
Jep @coelho . Ik had precies hetzelfde probleem als jij hebt. De kabel heeft het voor me opgelost. Zo fijn dat deze thread er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukasVaartjes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-12-2022

Nieuwe kabel kopen! Waar heb je het scherm gehaald? Ik heb hem gehaald bij Bol en heb op hun kosten uiteindelijk de nieuwe kabel gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockforce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 15:59
Het scherm is volgens de pricewatch nog maar bij 2 winkels te koop.
rond black friday waren dat er veel meer? Iemand informatie of een rede dat dat is?

Oneplus 10 Pro | O11 Dynamic, Seasonic PX850, ASUS Strix Z490-E, 10700K, AMD 6900 XT, 32 GB, WD Black NVMe SSD SN750 500GB, Intel P660 2TB, 2x Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 | Syonology DS918+ 3x 16 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-07 01:34
rockforce schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:15:
Het scherm is volgens de pricewatch nog maar bij 2 winkels te koop.
rond black friday waren dat er veel meer? Iemand informatie of een rede dat dat is?
Probleem met de prijsvergelijker? Bij Megekko lijkt die bijvoorbeeld gewoon op voorraad:
https://www.megekko.nl/pr...dware.info&utm_medium=cpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
arutten schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:52:
Er zijn meerdere medetweakers die nu gebruik maken van de Club3D kabel en zij hebben ook minder problemen. Blijkbaar is er een slechte batch meegeleverd met de monitor.
cgullstar schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:29:
Jep @coelho . Ik had precies hetzelfde probleem als jij hebt. De kabel heeft het voor me opgelost. Zo fijn dat deze thread er is.
LukasVaartjes schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:49:
Nieuwe kabel kopen! Waar heb je het scherm gehaald? Ik heb hem gehaald bij Bol en heb op hun kosten uiteindelijk de nieuwe kabel gekregen.
Ik heb inmiddels een nieuwe kabel gekocht en geïnstalleerd. De 2m is iets langer dan voorheen, wat prettiger is in mijn opstelling. Het probleem is er echter niet mee opgelost. Nog steeds wordt mijn beeld op willekeurige momenten 10 seconden zwart (als in uit). Ik heb nu de andere ingang op de monitor geprobeerd om te zien of dat verschil maakt en kan eventueel ook nog naar een tweede aansluiting op mijn videokaart. De vraag blijft echter (als dit niet helpt) of het probleem in de monitor of in de pc zit. Helaas bij verschillende bedrijven gekocht, hopelijk gaan ze niet naar elkaar wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgullstar
  • Niet online
@coelho heb je er ook een HDMI kabel in zitten? Of misschien USB apparaten?
Misschien heb je wel net pech met een slechte club3d kabel. Ik hoop in ieder geval dat je het opgelost krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Komt wat energie-achtigs over, kun je voor de gein eens je energiebesparende riedel (Windows 10) uitzetten, dus scherm nooit uit en performance op max en niet gebalanceerd oid? Kan geen kwaad om eens te proberen.
Je zou em ook eens aan de HDMI kunnen hangen, ook al haal je daar minder hz mee, om te zien of ie dan idem doet.

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 08-01-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
cgullstar schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:07:
@coelho heb je er ook een HDMI kabel in zitten? Of misschien USB apparaten?
Misschien heb je wel net pech met een slechte club3d kabel. Ik hoop in ieder geval dat je het opgelost krijgt.
Nee, er zit verder niks in de monitor.
2Dutch schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:13:
[...]

Komt wat energie-achtigs over, kun je voor de gein eens je energiebesparende riedel (Windows 10) uitzetten, dus scherm nooit uit en performance op max en niet gebalanceerd oid? Kan geen kwaad om eens te proberen.
Je zou em ook eens aan de HDMI kunnen hangen, ook al haal je daar minder hz mee, om te zien of ie dan idem doet.
Ik zal beide tips meenemen. Heb sinds ik een paar uur terug mijn kabel in de andere ingang gestoken heb, geen zwarte schermen meer gehad. Maar dat kan ook toeval zijn... Een ding veranderen per keer :)

Overigens gebeurt het ook/met name als ik bezig ben, dus dat zou een hele rare energiesetting zijn. Maar zeker de moeite om uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

coelho schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:18:
Overigens gebeurt het ook/met name als ik bezig ben, dus dat zou een hele rare energiesetting zijn. Maar zeker de moeite om uit te sluiten.
Ah, ja dat neigt dan meer dan wat anders, maar 1 voor 1 afstrepen kom je vanzelf dichter bij de dader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-06 13:01
Van de week deze monitor besteld. Lijkt erop, nieuwe jaar nieuwe kansen en nieuwe leveringen. Zou er nu wel een kwalitatief betere displayport kabel bij zitten?

Vooralsnog heb ik eigenlijk niet zo'n zin om meteen een andere kabel erbij aan te schaffen namelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door atomix9 op 11-01-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notflip
atomix9 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:23:
Van de week deze monitor besteld. Lijkt erop, nieuwe jaar nieuwe kansen en nieuwe leveringen. Zou er nu wel een kwalitatief betere displayport kabel bij zitten?
Laat het ons zeker weten! Waar heb je besteld? Zag dat de prijs weer licht gestegen is in vergelijking met vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
notflip schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:24:
[...]

Laat het ons zeker weten! Waar heb je besteld? Zag dat de prijs weer licht gestegen is in vergelijking met vorige week.
Heb bij Azerty besteld. Zag er zaterdag 6 op voorraad. Na 1,5 uur nog 3, snel besteld. Dag later, alles alweer weg! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-06 09:19
Ik wil deze ook bestellen vooral om het thuiswerken makkelijker te maken en later te gebruiken voor gaming. Ik las veel over 'flickering', is dit nog steeds aanwezig in de nieuwe batches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
Rule schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:30:
Ik wil deze ook bestellen vooral om het thuiswerken makkelijker te maken en later te gebruiken voor gaming. Ik las veel over 'flickering', is dit nog steeds aanwezig in de nieuwe batches?
Ik heb precies hetzelfde doel. Vooral werk, soms gaming, wellicht. Ik kan er nog geen antwoord op geven. Ik wil natuurlijk wel de 144 hz gaan testen, maar ik heb vooralsnog geen idee hoe ik dat moet gaan doen.

Mijn laptop is niet echt een gaming monster ofzo en ik ga er geen games op installeren. (werklaptop)
Dus ik moet me er nog eens in verdiepen }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert19
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-03 01:00
Heb vandaag de monitor ontvangen maar extreme zwarte flickering met meegeleverde kabel(eigenlijk meer zwart als aan) dus andere kabels geprobeerd allemaal hetzelfde probleem. heb nu een DP 1.4 kabel besteld en zal die morgen proberen, maar zelfs een Chromecast zorgt er voor dat het scherm bijna continu zwart is.

Hoop dat een DP 1.4 Kabel er voor zorgt dat ik tenminste gewoon via de PC kan gebruiken maar had wel gehoopt dat dit scherm ook mijn oude 32" tv zou kunnen vervangen maar daar lijkt het zo niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Rule schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:30:
In bepaalde, specifieke scenarios ja. In real life gebruik; amper tot niet waarneembaar.

Ik werk ruim 10 uur per dag met het scherm met gavarieerde content en kom het eigenlijk niet tegen.
Mijn zoon gamed er mee in het weekend en ook die hoor ik er niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-06 09:19
Notna schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:11:
[...]

In bepaalde, specifieke scenarios ja. In real life gebruik; amper tot niet waarneembaar.

Ik werk ruim 10 uur per dag met het scherm met gavarieerde content en kom het eigenlijk niet tegen.
Mijn zoon gamed er mee in het weekend en ook die hoor ik er niet over.
Bedankt voor de info, ik heb het scherm besteld en krijg deze morgen binnen. Erg veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notflip
Rule schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:11:
[...]

Bedankt voor de info, ik heb het scherm besteld en krijg deze morgen binnen. Erg veel zin in!
Same here! Komt morgen ook toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:04
Ik heb hem nu een paar maanden en kan niet anders zeggen dan topscherm voor deze prijs. Voor gaming/kantoor erg goed.
Lastigste vind ik de kleuren goed afregelen, het panel is van Samsung en ik ben nooit fan van hun kleuren geweest, ook niet dus met dit panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
geert19 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:00:
Heb vandaag de monitor ontvangen maar extreme zwarte flickering met meegeleverde kabel(eigenlijk meer zwart als aan) dus andere kabels geprobeerd allemaal hetzelfde probleem. heb nu een DP 1.4 kabel besteld en zal die morgen proberen, maar zelfs een Chromecast zorgt er voor dat het scherm bijna continu zwart is.

Hoop dat een DP 1.4 Kabel er voor zorgt dat ik tenminste gewoon via de PC kan gebruiken maar had wel gehoopt dat dit scherm ook mijn oude 32" tv zou kunnen vervangen maar daar lijkt het zo niet op.
Dit lijkt me toch niet goed en vraag me af of een kabel het op gaat lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert19
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-03 01:00
trabuca schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:34:
[...]

Dit lijkt me toch niet goed en vraag me af of een kabel het op gaat lossen.
Ben er ook bang voor. maar ga het morgen zien. En mocht het niet gefixed worden gaat die morgen weer terug.
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste