Wat voor kabel gebruik je als ik vragen mag? Ik gebruik nu namelijk de meegeleverde DP kabel.Thrawni schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:11:
Ik had het probleem van een horizontale grijstint/streep met een blip/klik geluid, maar dat is weg sinds ik een nieuwe displayport kabel gebruik.
pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.4 kabel 2 meter HBR3 8K 60Hz ZwartT-imm schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:56:
[...]
Wat voor kabel gebruik je als ik vragen mag? Ik gebruik nu namelijk de meegeleverde DP kabel.
Deze gekocht en sindsdien geen probleem met de monitor. Ik gebruikte daarvoor ook de meegeleverde DP kabel.
Top, heb er eentje besteld het is ieder in geval het proberen waard. Thanks voor de tip!Thrawni schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 00:33:
[...]
pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.4 kabel 2 meter HBR3 8K 60Hz Zwart
Deze gekocht en sindsdien geen probleem met de monitor. Ik gebruikte daarvoor ook de meegeleverde DP kabel.
Mocht dit het oplossen, vind ik het bizar dat de meegeleverde kabel dit probleem geeft.
Laat maar weten of het jou ook geholpen heeft, ben benieuwd.T-imm schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 01:22:
[...]
Top, heb er eentje besteld het is ieder in geval het proberen waard. Thanks voor de tip!
Mocht dit het oplossen, vind ik het bizar dat de meegeleverde kabel dit probleem geeft.
Ik hoor het ook graag of dit de oplossing is. Ik ben deze monitor ook aan het overwegen, maar de bug houdt me nu tegen. Ben benieuwdT-imm schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 01:22:
[...]
Top, heb er eentje besteld het is ieder in geval het proberen waard. Thanks voor de tip!
Heb je zelfs het probleem op de Star Citizen site niet? Dat is namelijk voor zover ik weet het enige probleem wat er nog is, als de andere kabel inderdaad de rest van de flikkerissues oplost.Thrawni schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 02:43:
[...]
Laat maar weten of het jou ook geholpen heeft, ben benieuwd.
Als dat het geval is, dan denk ik dat het ook voor mij tijd is om de aankoop te doen
Nee, dat blijf ik behouden. Het ging mij echt om de horzontale strepen met een 'klik/pats' geluid die ik, sinds de nieuwe kabel, (gelukkig) niet meer ervaar. Die van Star Citizen heeft, zo ver ik weet, iedereen (tenzij je op een intelprocessor het bekeek meen ik mij te herinneren? Maar dat weet ik niet zeker, zit zelf op een amd ryzen dus voor mij helaas niet relevant, staat iets erover een stuk terug in dit topic).MrImpulsive schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:12:
[...]
Heb je zelfs het probleem op de Star Citizen site niet? Dat is namelijk voor zover ik weet het enige probleem wat er nog is, als de andere kabel inderdaad de rest van de flikkerissues oplost.
Als dat het geval is, dan denk ik dat het ook voor mij tijd is om de aankoop te doen
Edit: ik zit ook op 144hz, Freesync aan, maar geen HDR aan. Mocht dat handig zijn om te weten. Ben er ergggg blij mee sinds ik deze kabel gebruik, ondanks de lichte helderheidsflikkeringen hier/daar op een website of laadscherm.
[ Voor 12% gewijzigd door Thrawni op 26-10-2020 13:30 ]
Dat ben ik. Op een surface pro in gen1 dok (miniDP>DP) op de IGP heb ik niks op de SC site.
Op mijn desktop (GTX1080 op een i5 4570 Z87 bordje) heb ik wel die flikkering bij SC. Geplop e.d. nooit gehad. Ik heb deze kabel van 3 meter: https://www.amazon.nl/gp/product/B07HL7RSRW/
Op mijn desktop (GTX1080 op een i5 4570 Z87 bordje) heb ik wel die flikkering bij SC. Geplop e.d. nooit gehad. Ik heb deze kabel van 3 meter: https://www.amazon.nl/gp/product/B07HL7RSRW/
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik heb de storing en soms volledige uitval op beide DP en HDMI ervaren. Het komt echter maar heel sporadisch voor, gemiddeld misschien maar eens per week. Ik ben nog wel van plan om een andere kabel te proberen, de meegeleverde is pittig onhandig kort.
Ik heb sinds kort ook dat mijn scherm een seconde of 3 volledig zwart wordt en daarna heb ik weer beeld. Ik krijg geen Iiyama opstartscherm o.i.d. Het beeld wordt volledig zwart voor een paar seconden.
Ik ga die andere kabel meteen bestellen en kijken of dat helpt.
Ik ga die andere kabel meteen bestellen en kijken of dat helpt.
Ben wel erg benieuwd nog dit het oplost want ik heb ook heel soms de witte flikkering.T-imm schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 01:22:
[...]
Ik heb ook een nieuwe kabel besteld, ik hoop op het beste.Thrawni schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:11:
Ik had het probleem van een horizontale grijstint/streep met een blip/klik geluid, maar dat is weg sinds ik een nieuwe displayport kabel gebruik.
Ik verwacht hem morgen binnen te krijgen dus hopelijk kan ik morgenavond al wat bevindingen delenThrawni schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 02:43:
[...]
Laat maar weten of het jou ook geholpen heeft, ben benieuwd.
Vandaag de kabel ontvangen en zojuist ongeveer een uurtje gebruikt. Ik heb Windows draaien op 144hz, heb hierbij Halo Reach gespeeld waarbij de game switched tussen max 144fps in game en 60fps in cut-scenes.
Mijn bevindingen: tot nog toe geen enkele keer een flicker (met blip/klik) gehad!
Normaal gesproken zou het zich allang hebben voorgedaan, zowel in game als op de desktop. Ik durf het nog niet met 100% zekerheid te zeggen, maar het lijkt er wel op dat dit het issue verhelpt
Ik ben gelijk ook een stuk blijer met dit scherm; het was voor mij namelijk de enige dealbreaker gezien het verder echt een goede bang-for-buck monitor is.
Ik zal van de week als ik 'm wat langer gebruikt heb nog wel een update geven, maar als je dit probleem ook ervaart, zou ik gewoon zo'n kabel kopen. Kleine prijs voor deze (waarschijnlijke) fix
Mijn bevindingen: tot nog toe geen enkele keer een flicker (met blip/klik) gehad!
Normaal gesproken zou het zich allang hebben voorgedaan, zowel in game als op de desktop. Ik durf het nog niet met 100% zekerheid te zeggen, maar het lijkt er wel op dat dit het issue verhelpt
Ik zal van de week als ik 'm wat langer gebruikt heb nog wel een update geven, maar als je dit probleem ook ervaart, zou ik gewoon zo'n kabel kopen. Kleine prijs voor deze (waarschijnlijke) fix
Super dat het probleem voor jou zo ook opgelost is! Ik heb het sindsdien echt nooit gehad, dus ik vermoed dat het voor jou dan nu ook definitief opgelost is. Het had voor mij ook zeker een dealbreaker geweest als het niet te fixen was maar sindsdien enorm veel plezier mee gehad.T-imm schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:06:
Vandaag de kabel ontvangen en zojuist ongeveer een uurtje gebruikt. Ik heb Windows draaien op 144hz, heb hierbij Halo Reach gespeeld waarbij de game switched tussen max 144fps in game en 60fps in cut-scenes.
Normaal gesproken zou het zich allang hebben voorgedaan, zowel in game als op de desktop. Ik durf het nog niet met 100% zekerheid te zeggen, maar het lijkt er wel op dat dit het issue verhelptIk ben gelijk ook een stuk blijer met dit scherm; het was voor mij namelijk de enige dealbreaker gezien het verder echt een goede bang-for-buck monitor is.
Wat fijn! Zo'n kabel kan er inderdaad wel bij, als je daardoor geen veel duurder scherm hoeft te kopenT-imm schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:06:
Normaal gesproken zou het zich allang hebben voorgedaan, zowel in game als op de desktop. Ik durf het nog niet met 100% zekerheid te zeggen, maar het lijkt er wel op dat dit het issue verhelptIk ben gelijk ook een stuk blijer met dit scherm; het was voor mij namelijk de enige dealbreaker gezien het verder echt een goede bang-for-buck monitor is.
Wel knullig toch, dat men een relatief goedkope kabel erbij doet en dat dit dan de oorzaak van veel user complaints blijkt te zijn. 
Het geflicker schijnt trouwens 100% reproduceerbaar te zijn in het OSD menu. En op een ander forum lees ik trouwens dat een nieuwe kabel niet altijd helpt blijkbaar

Het geflicker schijnt trouwens 100% reproduceerbaar te zijn in het OSD menu. En op een ander forum lees ik trouwens dat een nieuwe kabel niet altijd helpt blijkbaar
[ Voor 41% gewijzigd door atomix9 op 29-10-2020 07:29 ]
Zouden jullie het scherm alsnog aanraden? Ik overweeg dit scherm aan te kopen, als enerzijds voor thuiswerken, en daarnaast om op te gamen. Echter het flikkeren van het scherm lijkt een structureel probleem en een beetje hit or miss. Nu begrijp ik ook dat natuurlijk voornamelijk mensen met problemen naar een forum komen.
Ik zou het alsnog aanraden. Indien de lichte helderheidsflikkeringen je storen, dan kan je nog gebruik maken van Wet Koop Op Afstand en het retouren. Ik kan er mee leven gezien ik het eigenlijk in games alleen zie tijdens sommige menu’s of laadschermen, nog nooit ingame. Werken erop is ook super fijn. Alleen misschien dus wel een displayport kabel vervangen om het zo goed mogelijk te laten functioneren, maar dat is niet zo duur mocht dat nodig zijn.
Met een goede kabel vallen mij de problemen erg mee. Denk dat er een slechte batch DP-kabels is meegeleverd, want met de oorspronkelijke kabel had ik de meeste besproken problemen hier ook niet.
Daarmee zeg je dus dat je er wel last van hebt, maar dat het wel ok is? Ik vraag me af of ik dan niet beter een ander merk kan kopen (geen idee welke).Señor Sjon schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:49:
Met een goede kabel vallen mij de problemen erg mee. Denk dat er een slechte batch DP-kabels is meegeleverd, want met de oorspronkelijke kabel had ik de meeste besproken problemen hier ook niet.
Ik heb toch ook maar pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.4 kabel 2 meter HBR3 8K 60Hz Zwart besteld om te kijken of de flikkering (die soms is en op willekeurige moment) hiermee opgelost is op 144Hz en met feesync aan.
Zo niet dan ga ik is goed nadenken of ik het erg genoeg vind om heel de monitor terug te sturen.
Zo niet dan ga ik is goed nadenken of ik het erg genoeg vind om heel de monitor terug te sturen.
Ja, alleen al je niet van plan bent om freesync te gebruiken. Dat is voor mij onbruikbaar door het flikkeren.J_star schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:20:
Zouden jullie het scherm alsnog aanraden? Ik overweeg dit scherm aan te kopen, als enerzijds voor thuiswerken, en daarnaast om op te gamen. Echter het flikkeren van het scherm lijkt een structureel probleem en een beetje hit or miss. Nu begrijp ik ook dat natuurlijk voornamelijk mensen met problemen naar een forum komen.
Zonder freesync heb ik nergens problemen mee. Het freesync flikkeren is niet op te lossen met een andere kabel.
[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 29-10-2020 16:51 ]
Ja dat is wel het plan, nu al een AMD kaart en wil straks ook de overstap maken naar 6800. Jammer dat ze afvalt, de prijs is enorm gunstig in combinatie met de featuresunfor schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:50:
[...]
Ja, alleen al je niet van plan bent om freesync te gebruiken. Dat is voor mij onbruikbaar door het flikkeren.
Zonder freesync heb ik nergens problemen mee. Het freesync flikkeren is niet op te lossen met een andere kabel.
Je kan ook freesync gebruiken (in de meeste gevallen) met een Nvidia gpu. Maar de flickering is voor mij ook de reden dat ik deze op papier goed uitziende monitor nog niet gekocht heb.J_star schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:18:
[...]
Ja dat is wel het plan, nu al een AMD kaart en wil straks ook de overstap maken naar 6800. Jammer dat ze afvalt, de prijs is enorm gunstig in combinatie met de features
Flickering in-game bij bijvoorbeeld Fortnite en Battlefield is mij nog niet opgevallen. Wel in de menu's. Ik maak ook gebruik van de Club3D HBR3 kabel.
Afgaande op de reacties hier denk ik dat het een geval van typische VA flickering is onder adaptive sync. Zie je volgens mij vooral met lagere framerates (~50-70 fps). Ik heb het op VA BenQ ultrawides gezien, alsmede Philips, LG, en Alienware. Ik heb alleen geen zin om zo'n monitor te kopen, want het irriteert soms behoorlijk.arutten schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:43:
Flickering in-game bij bijvoorbeeld Fortnite en Battlefield is mij nog niet opgevallen. Wel in de menu's. Ik maak ook gebruik van de Club3D HBR3 kabel.
IPS kan, maar ik speel best veel 'donkere' games. Dan heb ik liever wat smearing dan IPS glow. Daarnaast zijn er geen behoorlijk geprijsde curved IPS panels van rond de 35 inch. Oftewel, het lijkt er op dat ik de komende tig jaar nog verder ga met mijn Dell U2515H (ja, IPS, niet curved, maar wel al in mijn bezit). Ik heb ook wel een ultrawide (met flickering), maar die staat op zo'n 900 km afstand in een ander land.
[ Voor 5% gewijzigd door Pastafarian op 29-10-2020 20:27 ]
Off topic:
Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" is nu ook te koop bij Informatique: https://www.informatique....nitor-34inch-curd-monitor
Bij Megekko is het scherm ook beschikbaar.
Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" is nu ook te koop bij Informatique: https://www.informatique....nitor-34inch-curd-monitor
[ Voor 7% gewijzigd door arutten op 30-10-2020 11:49 ]
Bedankt voor de tip, maar dit scherm heeft ook zo zijn issues. Meerdere mensen melden coil whine, geluiden. Tevens komt het scherm er in reviews maar matig vanaf. Heb toch het idee dat de IIyama dan een betere deal is.arutten schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:16:
Off topic:
Mensen met dit scherm,
Willen jullie naar de volgende site gaan:
https://rog.asus.com/arti...x-6800-xt-rog-tuf-gaming/
En dan helemaal naar onder scrollen. Daar zit een grijs gedeelte. Als je daar ben en dan lichtelijk naar boven scrolt, hebben jullie daar dan ook een soort van helderheidsflikkering probleempje op 144hz, freesync aan? Volgens mij van hetzelfde kaliber als de welbekende pagina van Star Citizen.
En dan helemaal naar onder scrollen. Daar zit een grijs gedeelte. Als je daar ben en dan lichtelijk naar boven scrolt, hebben jullie daar dan ook een soort van helderheidsflikkering probleempje op 144hz, freesync aan? Volgens mij van hetzelfde kaliber als de welbekende pagina van Star Citizen.
Ik zie wel een lichte verandering in de helderheid, maar dit is bij lange na niet zo extreem als de animatie van Star Citizen. De flikkeringen zijn dan zichtbaar op het hele scherm. Ook al verklein je het browser venster.
Ik weet niet of je dit bedoelt: maar het grijs in het vak 'related articles' flikkert idd als een malle.Thrawni schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:50:
Mensen met dit scherm,
Yup, dat bedoel ik. Heeft iemand hier een work-around voor?thomaskm schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:40:
[...]
Ik weet niet of je dit bedoelt: maar het grijs in het vak 'related articles' flikkert idd als een malle.
Ik, met mijn oude AOC G2460 (TN), zie dat vlak ook flikkeren als ik lichtjes scroll. Maar het is inderdaad wel weer zoiets als op de Star Citizen pagina. Ook hier hangt er een herhaalde afbeelding overheen wat voor een soort grid effect zorgt.Thrawni schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:50:
Mensen met dit scherm,
Heb overigens nog even op de Star Citizen pagina gekeken. Als ik daar lichtjes scroll, heb ik het ook. Maar ik heb geen flikkering als ik niet scroll en gewoon naar de video kijk.
Ik denk dat https://rog.asus.com/arti...x-6800-xt-rog-tuf-gaming/ niet echt een goede test is want ik heb het op mijn oude TN panel ook. Is denk ik eerder de rendering van de pagina in de browser.
Want het is juist dat het flikkert op de rest van het scherm wat niet zou moeten bij Star Citizen pagina. En dat is niet het geval bij de Asus pagina.
Want het is juist dat het flikkert op de rest van het scherm wat niet zou moeten bij Star Citizen pagina. En dat is niet het geval bij de Asus pagina.
Nee, dat ik dat Star Citizen verhaal kan reproduceren en ook bij slechtere kabels banding tot niet werken op 144 Hz. Maar ingame heb ik geen last van flikkering gehad eigenlijk. Althans, niet bij spellen die ik speel. Of het valt me niet op. In ieder geval heeft elk scherm zijn negatieve quirks.J_star schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:13:
[...]
Daarmee zeg je dus dat je er wel last van hebt, maar dat het wel ok is? Ik vraag me af of ik dan niet beter een ander merk kan kopen (geen idee welke).
Yes, dit heb ik ook, zowel op 144hz als 60hz) Het maakt bij mij dan ook niet uit of ik free sync aan heb of niet (gebruik overigens een 1070). Ik zie de flickering niet op een IPS monitor die ik er naast heb staan.Thrawni schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:50:
Mensen met dit scherm,
Ik denk dat dit typisch zo'n VA kwaal is, maar persoonlijk is dit niet iets waar ik me echt kan ergeren. Ik ben in ieder geval nog steeds blij dat die sporadische flickering echt helemaal weg is!
Ik ben ook aan het twijfelen om deze aan te schaffen. Ik gebruik nu 2 16:9 schermen en twijfel of ik niet nog een 27inch 16:9 IPS scherm naast dit beeldscherm wil.
Iemand een aanbeveling voor goed goedkoop scherm dat ook kwa design goed naast dit scherm kan?
Iemand een aanbeveling voor goed goedkoop scherm dat ook kwa design goed naast dit scherm kan?
Ik heb afgelopen weekend ook de Club3D kabel aangesloten en alle problemen met strepen, flikkeren, af en toe uitvallen van het scherm zijn weg. Onvoorstelbaar dat een kabel van 2 tientjes de bottleneck blijkt voor een groot aantal problemen (en dat hier vanuit Iiyama niet genoeg aandacht aan is geschonken). Het is alleen niet mogelijk om FreeSync aan te zetten, dan flikkert het scherm zoals bekend. Afgelopen weekend +/- 10 uur gegamed op 144Hz zonder problemen.
Draaiend op een MSI Radeon 570
pricewatch: MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC
Draaiend op een MSI Radeon 570
pricewatch: MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC
De Club3D kabel klinkt veel belovend, verhelpt dit voor iedereen de problemen?
Ik heb nu geen displayport op mijn systeem maar als dat het in de toekomst kan verhelpen gaat mijn productiviteit wel omhoog met thuis werken
Ik heb nu geen displayport op mijn systeem maar als dat het in de toekomst kan verhelpen gaat mijn productiviteit wel omhoog met thuis werken
Nog even ten overvloede:LightPhoenixNL schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:40:
De Club3D kabel klinkt veel belovend, verhelpt dit voor iedereen de problemen?
1. HDMI op een MacBook Pro 2020: werkt niet (geen goede reso/refresh combi).
2. USB-C naar DP vanaf MacBook Pro 2020: werkt uitstekend. Enige issue is flicker issue bij de website van Star Citizen
3. HDMI vanaf een HD6950 op QHD @60 hz: werkt prima
4. HDMI vanaf een GTX 1060 op QHD @100 hz: werkt prima
5. Iiyama meegeleverde DP kabel op een GTX 1060 op QHD @144 hz: knisper, knetter, knipperend beeld aan de onderkant etc.
Morgen komt de Club3D kabel binnen en test ik 5 nog een keer. Maar het lijkt erop dat de meegeleverde DP kabel gewoon kut is.
Hier dag 1 met de Club3D kabel tot nu toe geen flikkeringen mee gehad.
Natuurlijk nog wel de star citizen flikkering maar dat is blijkbaar een VA paneel ding en stoor ik me niet aan.
Edit: dit met met 144 Hz en freesync aan en een 1050 kaart.
Natuurlijk nog wel de star citizen flikkering maar dat is blijkbaar een VA paneel ding en stoor ik me niet aan.
Edit: dit met met 144 Hz en freesync aan en een 1050 kaart.
[ Voor 13% gewijzigd door InfoTracer op 02-11-2020 18:48 ]
nieuws: 'Samsung-firmware-update verhelpt flikkeringen bij Odyssey G7-monitor'
Het komt meer voor...
Het komt meer voor...
Ik heb de Club3D kabel ook, maar die gaat weer retour. Ik had al een DP kabel van goede kwaliteit en de Club3D kabel presteert hetzelfde.
Ik heb zelf 2 programma's ontdekt waarmee de flickering bijna altijd optreed, met name wanneer je je cursor in de programma's over aanklikbare zaken beweegt:
Sonos desktop controller
Spotnet
Verder heb ik sinds mijn monitor wissel vrijwel nergens meer last van. Ik gebruikte eerst nog even de meegeleverde DP kabel, toen had ik een heel vaag probleem, in uplay had ik constant van kleur veranderende strepen in beeld (rechts de monitor die ik heb gehouden, die was toen aangesloten met meegeleverde DP kabel, links de monitor die retour is gegaan met goede DP kabel)::
Het rechter scherm had nog wat kleine probleempjes in bepaalde applicaties, maar het merendeel leek te worden veroorzaakt door de rotte meegeleverde DP kabel. Ik ben nu erg blij met het scherm!
Ik heb zelf 2 programma's ontdekt waarmee de flickering bijna altijd optreed, met name wanneer je je cursor in de programma's over aanklikbare zaken beweegt:
Sonos desktop controller
Spotnet
Verder heb ik sinds mijn monitor wissel vrijwel nergens meer last van. Ik gebruikte eerst nog even de meegeleverde DP kabel, toen had ik een heel vaag probleem, in uplay had ik constant van kleur veranderende strepen in beeld (rechts de monitor die ik heb gehouden, die was toen aangesloten met meegeleverde DP kabel, links de monitor die retour is gegaan met goede DP kabel)::
Het rechter scherm had nog wat kleine probleempjes in bepaalde applicaties, maar het merendeel leek te worden veroorzaakt door de rotte meegeleverde DP kabel. Ik ben nu erg blij met het scherm!
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik begrijp het filmpje niet zo. Rechts zie duidelijk de strepen in beeld, op een bepaald moment. Links niet?miicker schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 00:04:
Ik heb de Club3D kabel ook, maar die gaat weer retour. Ik had al een DP kabel van goede kwaliteit en de Club3D kabel presteert hetzelfde.
Sonos desktop controller
Spotnet
[YouTube: Iiyama]
Dat kan dan toch eigenlijk niet? Ik mis hier duidelijk wat, hahaha.

Want je zegt dat links retour is gegaan?
Je hebt dus nu WEL 2 correct werkende schermen, als ik het goed begrijp?
Het scherm links had vaak last van flickeringen en niet alleen bij bepaalde applicaties. Het scherm rechts heb ik als vervanging gekregen. Ik mocht beide schermen een aantal weken testen en de beste houden. Toen merkte ik dus de strepen op het rechter scherm. Dat vond ik zorgwekkend, maar uiteindelijk bleek dat aan de meegeleverde DP kabel te liggen. Bij het wisselen van de DP kabels had het linker scherm de strepen in beeld en het rechter scherm nergens last van. Het linker scherm had dus nog steeds de random flickeringen, dus die is retour gegaan.atomix9 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:02:
[...]
Ik begrijp het filmpje niet zo. Rechts zie duidelijk de strepen in beeld, op een bepaald moment. Links niet?
Dat kan dan toch eigenlijk niet? Ik mis hier duidelijk wat, hahaha.![]()
Want je zegt dat links retour is gegaan?
Je hebt dus nu WEL 2 correct werkende schermen, als ik het goed begrijp?
Ok, bedankt voor de verduidelijking. Zit namelijk nog steeds te overwegen om dit type scherm aan te schaffen.
Maar dan doe ik dat wel bij een shop met goede retourservice. (en moet ik waarschijnlijk eerst ook nog een goede DP kabel regelen)
Maar dan doe ik dat wel bij een shop met goede retourservice. (en moet ik waarschijnlijk eerst ook nog een goede DP kabel regelen)
@LightPhoenixNL Heb vanochtend de Club3D kabel aangesloten en weg zijn de rare kraakjes, geluiden en strepen over het beeld op 3440x1440 @ 144Hz en G-Sync aan (wat herkend wordt als Freesync door het scherm)Notna schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:31:
[...]
Nog even ten overvloede:
1. HDMI op een MacBook Pro 2020: werkt niet (geen goede reso/refresh combi).
2. USB-C naar DP vanaf MacBook Pro 2020: werkt uitstekend. Enige issue is flicker issue bij de website van Star Citizen
3. HDMI vanaf een HD6950 op QHD @60 hz: werkt prima
4. HDMI vanaf een GTX 1060 op QHD @100 hz: werkt prima
5. Iiyama meegeleverde DP kabel op een GTX 1060 op QHD @144 hz: knisper, knetter, knipperend beeld aan de onderkant etc.
Morgen komt de Club3D kabel binnen en test ik 5 nog een keer. Maar het lijkt erop dat de meegeleverde DP kabel gewoon kut is.
Met deze kabel zijn de problemen op het scherm miniem en alleen in bepaalde situaties te reproduceren. Het is aan ieder voor zich of het storend is of niet (genoeg om het scherm om te ruilen iig). Voor mij is dit niet het geval.
Ik houd dit topic al een tijd in de gaten voor dit scherm of de samsung g9 voor werk gerelateerde content en wat gaming in de toekomst. Het ziet er goed uit mits een fatsoenlijke DP kabel wordt gebruikt zo lijkt het, dus dat stemt mij positief
.
@miicker gaat iiyama nog wat doen aan de meegeleverde kabel en jouw bevindingen ?
Ik neem aan dat meer mensen deze problemen gemeld hebben.
@miicker gaat iiyama nog wat doen aan de meegeleverde kabel en jouw bevindingen ?
[ Voor 4% gewijzigd door Phyt_ op 04-11-2020 08:56 ]
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Ik zou het niet weten, ik kreeg vanuit Iiyama zelf de vraag of ik het met een andere displaykabel kon proberen toen ik mijn problemen toonde met de strepen in het scherm, dus ik denk dat ze er van op de hoogte zijn. Ik vind het zelf niet zo'n ramp een DP kabel te kopen, met name omdat veel fabrikanten er niet eens een DP kabel standaard bijleveren.Phyt_ schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:56:
Ik houd dit topic al een tijd in de gaten voor dit scherm of de samsung g9 voor werk gerelateerde content en wat gaming in de toekomst. Het ziet er goed uit mits een fatsoenlijke DP kabel wordt gebruikt zo lijkt het, dus dat stemt mij positief.
@slopert werkt toch bij iiyama? hij zal het vast wetenmiicker schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:10:
[...]
Ik zou het niet weten, ik kreeg vanuit Iiyama zelf de vraag of ik het met een andere displaykabel kon proberen toen ik mijn problemen toonde met de strepen in het scherm, dus ik denk dat ze er van op de hoogte zijn. Ik vind het zelf niet zo'n ramp een DP kabel te kopen, met name omdat veel fabrikanten er niet eens een DP kabel standaard bijleveren.
@miicker bedankt, gaat mij ook niet zozeer om de kabel zelf.
Maar dat iiyama op de hoogte is van de issues
.
Hetzelfde als een eindgebruiker iedere dag klaagt op het it systeem, maar het nooit meld.
Dan kan een sys admin ook niks oplossen zeg maar.
Verder staat mij wel tegen dat de firmware niet zelf geinstalleerd kan worden, dus verdere verbeteringen/ door ontwikkeling hierop is ook niet te verwachten eigenlijk.
Maar dat iiyama op de hoogte is van de issues
Hetzelfde als een eindgebruiker iedere dag klaagt op het it systeem, maar het nooit meld.
Dan kan een sys admin ook niks oplossen zeg maar.
Verder staat mij wel tegen dat de firmware niet zelf geinstalleerd kan worden, dus verdere verbeteringen/ door ontwikkeling hierop is ook niet te verwachten eigenlijk.
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Ik heb dit scherm sinds gisteren en weet nog niet goed wat ik er mee aan moet. aangesloten op mijn PC werkt het scherm perfect, maar met HDMI op mijn MacBook Pro 16" is het een grote ellende. Soms kan ik een paar uur probleemloos werken, maar 9 van de 10 keer werkt het scherm niet en valt het uit, knippert het etc.
Zowel de kabel en adapter werken op 2 andere monitoren hier in huis probleemloos, dus het lijkt echt aan het scherm te liggen.
Iemand nog suggesties? Ik wil het scherm graag houden, maar als ik dit niet opgelost krijg, moet hij toch echt terug.
Zowel de kabel en adapter werken op 2 andere monitoren hier in huis probleemloos, dus het lijkt echt aan het scherm te liggen.
Iemand nog suggesties? Ik wil het scherm graag houden, maar als ik dit niet opgelost krijg, moet hij toch echt terug.
![]() | ![]() |
<Zinloze tekst hier>
Heb je uberhaubt omhoog gelezen, waar ik o.a aangeef dat ik exact hetzelfde probleem had en hoe dat opgelost is (tot 4 keer aan toe zelfsGforceNL schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:40:
Ik heb dit scherm sinds gisteren en weet nog niet goed wat ik er mee aan moet. aangesloten op mijn PC werkt het scherm perfect, maar met HDMI op mijn MacBook Pro 16" is het een grote ellende. Soms kan ik een paar uur probleemloos werken, maar 9 van de 10 keer werkt het scherm niet en valt het uit, knippert het etc.
[Afbeelding] [Afbeelding]
HDMI icm een MacBook (het ligt aan MacOS overigens) specifieke scherm is hopeloos; koop een DisplayPort kabel (ik gebruik USB-C naar DP voor een MacBook Pro 2020)
https://www.amazon.de/dp/B075Q5T6JT
[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 07-11-2020 10:47 ]
Heb je toevallig al een andere kabel gebruikt? Gebruik het scherm (naast Windows) ook met een 16" Macbook en gebruik een Delock Usb-C naar DP kabel. Weet helaas niet meer welk precies, heb 'm al een tijdje, maar ervaar hier echt 0 problemen mee. Wellicht de moeite waard om even te proberen?GforceNL schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:40:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Allereerst: iedereen onwijs bedankt voor de tips en ervaringen in dit topic! Die kon ik erg waarderen.
Ik ben niet zo heel actief opTweakers, maar ik wilde n.a.v. bovenstaande toch ook iets bijdragen aan dit topic.
Ik heb getwijfeld tussen de Gigabyte, Xiaomi of de IIyama. Omdat ik een USB hub en speakers toch wel kan waarderen (soms wel prettig met een simpel YT videootje in de late uurtjes ipv m'n hele installatie hiervoor aan te zetten) en de support van IIyama gewoon top is, heb ik de IIyama gekozen.
Inmiddels staat het scherm hier nu een dag of twee. Freesync werkt perfect op m'n RTX2080, geen enkele dode / overactieve pixels, erg uniform (beter dan mn Philips 4K 328P6VJEB), e.d. Kortom met deze zaken daar ben ik erg blij mee.
Wel had ik, net als de meesten, af en toe last van de brigtness flickering. Dit was met de bijgeleverde kabel en de Philips DP kabel. Ik had wel het idee dat dit minder werd als de monitor wat langer aanstaat.
De tip uit dit topic een Club 3D DisplayPort kabel te gebruiken, heeft zeker zin gehad. Nu is de brightness flickering bijna zo goed als weg, ook als ik de monitor koud aanzet.
Nogmaals, iedereen bedankt!
Ik ben niet zo heel actief opTweakers, maar ik wilde n.a.v. bovenstaande toch ook iets bijdragen aan dit topic.
Ik heb getwijfeld tussen de Gigabyte, Xiaomi of de IIyama. Omdat ik een USB hub en speakers toch wel kan waarderen (soms wel prettig met een simpel YT videootje in de late uurtjes ipv m'n hele installatie hiervoor aan te zetten) en de support van IIyama gewoon top is, heb ik de IIyama gekozen.
Inmiddels staat het scherm hier nu een dag of twee. Freesync werkt perfect op m'n RTX2080, geen enkele dode / overactieve pixels, erg uniform (beter dan mn Philips 4K 328P6VJEB), e.d. Kortom met deze zaken daar ben ik erg blij mee.
Wel had ik, net als de meesten, af en toe last van de brigtness flickering. Dit was met de bijgeleverde kabel en de Philips DP kabel. Ik had wel het idee dat dit minder werd als de monitor wat langer aanstaat.
De tip uit dit topic een Club 3D DisplayPort kabel te gebruiken, heeft zeker zin gehad. Nu is de brightness flickering bijna zo goed als weg, ook als ik de monitor koud aanzet.
Nogmaals, iedereen bedankt!
Dat de kabel invloed zou hebben op de witte flikkers zit tussen de oren, dat heeft alleen invloed op problemen met glitches in het beeld.
Iedereen noemt het anders maar bij mij heeft de kabel geholpen voor de witte strepen. Maar niet voor in specifieke situaties brightness knipperen.,unfor schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:31:
Dat de kabel invloed zou hebben op de witte flikkers zit tussen de oren, dat heeft alleen invloed op problemen met glitches in het beeld.
Ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in deze monitor. Maar de Flickering issues houden me een beetje tegen.
In dit artikel wordt er over geschreven & eventuele oplossingen aangeboden. Is dit iets waar jullie bekend mee zijn? En eventueel het flickeren oplost?
https://www.displayninja....20brightness%20flickering.
Is het erg genoeg om deze monitor (en elke andere variabele VA monitor waarschijnlijk.) er niet voor te kopen? Want dan moet ik uitweiden naar de LG van >€800... Wat een groot prijsverschil is natuurlijk!
Alvast bedankt voor jullie meningen!
In dit artikel wordt er over geschreven & eventuele oplossingen aangeboden. Is dit iets waar jullie bekend mee zijn? En eventueel het flickeren oplost?
Is het erg genoeg om deze monitor (en elke andere variabele VA monitor waarschijnlijk.) er niet voor te kopen? Want dan moet ik uitweiden naar de LG van >€800... Wat een groot prijsverschil is natuurlijk!
Hoi Witte200Witte_200 schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:51:
Ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in deze monitor. Maar de Flickering issues houden me een beetje tegen.
Het flickering probleem is wat mij betreft enorm overtrokken. Je ziet er alleen af en tke wat van bij SOMMIGE games in het menu of bij laadschermen. Verder kom je het niet tegen. Ik ben er zelf enorm blij mee, maar heb wel twee schermen moeten terugsturen voordat ik een goede had. De eerste had een stofje, de tweede kende ALTIJD een continue flikkering. Derde scherm was bij mij top. Hou er dus wel rekening mee dat je een minder goed functionerend scherm kan krijgen en geduld moet hebben met retournering en dan bidden dat je een goede terug krijgt.
Wat jou betreft is het enorm overtrokken maar je hebt wel 2 schermen terug moeten sturen voor je een goeie had, no offense maar wat mij betreft is het dan niet "enorm overtrokken" als 2 van 3 schermen problemen vertonen.thomaskm schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:03:
[...]
Hoi Witte200
Het flickering probleem is wat mij betreft enorm overtrokken. Je ziet er alleen af en tke wat van bij SOMMIGE games in het menu of bij laadschermen. Verder kom je het niet tegen. Ik ben er zelf enorm blij mee, maar heb wel twee schermen moeten terugsturen voordat ik een goede had. De eerste had een stofje, de tweede kende ALTIJD een continue flikkering. Derde scherm was bij mij top. Hou er dus wel rekening mee dat je een minder goed functionerend scherm kan krijgen en geduld moet hebben met retournering en dan bidden dat je een goede terug krijgt.
Ik ben tevreden met het scherm voor het geld maar ik kan geen freesync gebruiken door constante flikkeringen.
[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 08-11-2020 15:35 ]
Thx voor het antwoord. Ok... Waar heb jij jou monitor gekocht dan? Want het is dan wel belangrijk om een shop te vinden die hier niet moeilijk over gaat lopen doen.unfor schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:33:
[...]
Wat jou betreft is het enorm overtrokken maar je hebt wel 2 schermen terug moeten sturen voor je een goeie had, no offense maar wat mij betreft is het dan niet "enorm overtrokken" als 2 van 3 schermen problemen vertonen.
Ik ben tevreden met het scherm voor het geld maar ik kan geen freesync gebruiken door constante flikkeringen.
Volgens jou is de meerprijs naar de LG 34GN850-B het niet waard dus? (Of ben ik hier nu appelen met Peren aan het vergelijken?)
Wat mij bij VA tov IPS wel aanspreekt is het contrast. Wat bij IPS toch minder is (heb nu een Del 2515H IPS, en daar vind ik het contrast niet echt goed.)
Gekocht bij coolblue, maar ik heb hem niet terug gezonden. (Niet dat zij daar over het algemeen moeilijk over doen)Witte_200 schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:06:
[...]
Thx voor het antwoord. Ok... Waar heb jij jou monitor gekocht dan? Want het is dan wel belangrijk om een shop te vinden die hier niet moeilijk over gaat lopen doen.
Volgens jou is de meerprijs naar de LG 34GN850-B het niet waard dus? (Of ben ik hier nu appelen met Peren aan het vergelijken?)
Wat mij bij VA tov IPS wel aanspreekt is het contrast. Wat bij IPS toch minder is (heb nu een Del 2515H IPS, en daar vind ik het contrast niet echt goed.)
Elke monitor die duurder is dan 500 euro vind ik te duur, daarom blijf ik ook bij deze IIyama aangezien het ondanks de freesync die niet voor mij werkt nog steeds een heel mooi scherm is.
Daarnaast is er weinig vergelijkbaars op de markt binnen dit budget met 1440p ultrawide en 100+ Hz.
Maar mis je freesync/gsync dan niet? Ik kan me toch niet inbeelden dat jij alle games draait op 144fps? 😅unfor schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:25:
[...]
Gekocht bij coolblue, maar ik heb hem niet terug gezonden. (Niet dat zij daar over het algemeen moeilijk over doen)
Elke monitor die duurder is dan 500 euro vind ik te duur, daarom blijf ik ook bij deze IIyama aangezien het ondanks de freesync die niet voor mij werkt nog steeds een heel mooi scherm is.
Daarnaast is er weinig vergelijkbaars op de markt binnen dit budget met 1440p ultrawide en 100+ Hz.
Ik heb al 25 jaar gegamed zonder freesync en met screentearing, ik ben er aan gewend.Witte_200 schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:42:
[...]
Maar mis je freesync/gsync dan niet? Ik kan me toch niet inbeelden dat jij alle games draait op 144fps? 😅
Als ik niet weet wat ik mis kan ik het ook niet missen
Je weet niet wat je mist. 
Geen tearing meer vind ik wel ontzettend fijn.
Ja. Dat kan ik me voorstellen! Werkt FreeSync/GSync bij jou dan wel op deze monitor?Señor Sjon schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:24:
Je weet niet wat je mist.
Werkt prima. Gebruik eigenlijk vanaf het begin al een andere kabel omdat ik 3m lengte nodig had. Ook de originele kabel had ik niet zo'n last van. Ik heb een scherm uit de eerste ronde met geüpdate firmware (1x omgeruild omdat ze mijn scherm vergeten waren te updaten, dus weet hoe de witte flikkeringen waren). Ik denk dat de leverancier van iiyama bij de tweede lichting een mindere kwaliteit kabel heeft geleverd.
OK. Cool! Ja hier hetzelde, gebruik een monitor arm waardoor een kabel van 3 meter nodig is. Heb de Club3D kabel die in dit topic vermeld word in gebruik.Señor Sjon schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:28:
Werkt prima. Gebruik eigenlijk vanaf het begin al een andere kabel omdat ik 3m lengte nodig had. Ook de originele kabel had ik niet zo'n last van. Ik heb een scherm uit de eerste ronde met geüpdate firmware (1x omgeruild omdat ze mijn scherm vergeten waren te updaten, dus weet hoe de witte flikkeringen waren). Ik denk dat de leverancier van iiyama bij de tweede lichting een mindere kwaliteit kabel heeft geleverd.
@Notna ik had ze wel gezien ,maar dacht dat ie posts allemaal sloegen op het witte knipperen.
@T-imm en uiteraard @Notna , ik heb nu een USB-C -> DP kabel en nu zijn de flikkeringen verholpen.
Dan nog een toevoeging van mijn kant:
Voor de mensen die dit proberen en een heel flets / vaal scherm krijgen, als je bij op je mac bij beeldscherm instellingen Hoog Dymanisch bereik uit vinkt, is het beeld weer normaal.
@T-imm en uiteraard @Notna , ik heb nu een USB-C -> DP kabel en nu zijn de flikkeringen verholpen.
Voor de mensen die dit proberen en een heel flets / vaal scherm krijgen, als je bij op je mac bij beeldscherm instellingen Hoog Dymanisch bereik uit vinkt, is het beeld weer normaal.
<Zinloze tekst hier>
Dat laatste is ook eerder genoemd; dat komt doordat de HDR instelleingen op je scherm en op je Mac verschillen van elkaar. Ze moeten of beide aan of beide uit, maar niet een mix. Dan kraag je een heel vaag beeld. Ik heb het scherm op Auto gezet en op Mac aan en dan is het primaGforceNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:27:
@Notna ik had ze wel gezien ,maar dacht dat ie posts allemaal sloegen op het witte knipperen.
Op windows is het niet anders.GforceNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:27:
Ik vind het echt een geweldig beeldscherm, echt van ondersteboven!
Enige nadeel vind ik wel dat je het scherm niet makkelijk uit kan zetten.
Ik laat meestal de PC aan, maar druk dan het scherm uit.
Bij dit beeldscherm moet je dan een aantal seconden de knop ingedrukt houden, vind dat erg vervelend.
Iemand anders een idee hoe je dit kan oplossen?
Bij dit beeldscherm moet je dan een aantal seconden de knop ingedrukt houden, vind dat erg vervelend.
Ik heb dit beeldscherm sinds een paar dagen ook in huis.
Alle pluspunten zijn hier al voorbij gekomen, maar ik erger me echt kapot aan een aspect, en dat is de weergave van tekst. Ik heb altijd een IPS monitor gehad, en ik heb nu op mijn bureau ook een ProLite XUB3493WQSU staan (ik ga een van de twee houden).
De tekst op die prolite (dat is een IPS) is echt heerlijk scherp, zoals ik dat altijd al gewend was. Op die VA is het echt gewoon lelijk. Alsof er een mislukte anti-aliasing op zit. Ik heb met de OSD instellingen van alles geprobeerd. Het enige wat invloed heeft is de scherpte instellingen, als ik die op maximaal zet is het het minst erg, maar nog steeds belabberd t.o.v. de IPS. Ik vraag me nu echt af of dit hoort, want enerzijds lees ik dat dit bij VA panelen hoort, anderzijds kom ik dit bijna nergens tegen in reviews (terwijl dit voor mij echt een no-go is, en ik hier echt geen uren lang naar kan kijken).
Is dit normaal? Ben ik de enige die zich hier aan ergert, of heb ik gewoon iets niet goed ingesteld?
Hier twee fotootjes:
IPS paneel van de ProLite:
:strip_exif()/f/image/sR7ETeHj9RKm2AttTpslUktn.jpg?f=fotoalbum_large)
VA Paneel van de 3466:
:strip_exif()/f/image/knjEv40obhBh4hNJDn17i90g.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziet het er bij jullie ook zo uit? TrueType biedt helaas geen uitkomst.
Alle pluspunten zijn hier al voorbij gekomen, maar ik erger me echt kapot aan een aspect, en dat is de weergave van tekst. Ik heb altijd een IPS monitor gehad, en ik heb nu op mijn bureau ook een ProLite XUB3493WQSU staan (ik ga een van de twee houden).
De tekst op die prolite (dat is een IPS) is echt heerlijk scherp, zoals ik dat altijd al gewend was. Op die VA is het echt gewoon lelijk. Alsof er een mislukte anti-aliasing op zit. Ik heb met de OSD instellingen van alles geprobeerd. Het enige wat invloed heeft is de scherpte instellingen, als ik die op maximaal zet is het het minst erg, maar nog steeds belabberd t.o.v. de IPS. Ik vraag me nu echt af of dit hoort, want enerzijds lees ik dat dit bij VA panelen hoort, anderzijds kom ik dit bijna nergens tegen in reviews (terwijl dit voor mij echt een no-go is, en ik hier echt geen uren lang naar kan kijken).
Is dit normaal? Ben ik de enige die zich hier aan ergert, of heb ik gewoon iets niet goed ingesteld?
Hier twee fotootjes:
IPS paneel van de ProLite:
:strip_exif()/f/image/sR7ETeHj9RKm2AttTpslUktn.jpg?f=fotoalbum_large)
VA Paneel van de 3466:
:strip_exif()/f/image/knjEv40obhBh4hNJDn17i90g.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziet het er bij jullie ook zo uit? TrueType biedt helaas geen uitkomst.
Wat zijn de rest van je instellingen/config? Ik herken het niet in bv de onderbalk van GoT.
@Ayazis Dat ziet eruit als fringing en dat komt door kleurcompressie. Het heeft niets met VA te maken
.
Controleer of de pixelindeling / pixel format op de videokaart wel op RGB 4:4:4 8-bit is ingesteld en niet YCbCr met 4:2:2 of 4:2:0.
Het beeld van de GB3466 IIyama's die ik had was haarscherp en goed afgesteld (gecontroleerd via de Lagom monitor testwebsite).
Controleer of de pixelindeling / pixel format op de videokaart wel op RGB 4:4:4 8-bit is ingesteld en niet YCbCr met 4:2:2 of 4:2:0.
Het beeld van de GB3466 IIyama's die ik had was haarscherp en goed afgesteld (gecontroleerd via de Lagom monitor testwebsite).
[ Voor 21% gewijzigd door CMT op 20-11-2020 15:37 ]
Bedankt voor de tip. Ik heb de monitor naar fabrieksinstellingen gezet, in in het Nvidia Control Panel alles naar default settings gezet. Nu ziet het er goed uit! Gelukkig maar, ik was al bang dat dit een VA dingetje was... valt gelukkig mee.
Echter, als ik nu naar 100Hz ga, dan ziet het er weer uit als op het voorbeeld.
Ik gebruik een GTX 780 via DP.
Echter, als ik nu naar 100Hz ga, dan ziet het er weer uit als op het voorbeeld.
Ik gebruik een GTX 780 via DP.
is dat niet teveel bandbreedte voor die 780 ?
welke DP versie ondersteund die ?
welke DP versie ondersteund die ?
Tja, vind dat maar eens terug. Volgens mij versie 1.2
https://www.msi.com/Graph...0-Lightning/Specification
Ik meende dat 3440x1440 op 100 hz wel moest kunnen eigenlijk op 1.2?
https://www.msi.com/Graph...0-Lightning/Specification
Ik meende dat 3440x1440 op 100 hz wel moest kunnen eigenlijk op 1.2?
Heb geen oplossing, maar ik vind het uitzetten ook irritant. Wat ik wel doe, is ff wachten tot het signaal er echt af is (rode led), dan gaat ie in 1x korter drukken uit. Overigens ben ik sowieso geen fan van dat rare joystickding: mijn benq heeft fysieke knoppen en daar wissel ik veel sneller mee tussen mijn mac en pc qua inputsignaal. Ik moet niet zo blond doen..naar achter duwen en kiezen maar iddVinnie84 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:23:
Ik vind het echt een geweldig beeldscherm, echt van ondersteboven!
Heb wel besloten zelf dit scherm te gaan halen (testsample heb ik nog steeds), want hij bevalt me uitermate goed verder. Er is geen fatsoenlijk alternatief ook voor dat geld, dus ik had zoiets van: werk nog langer thuis, bevalt me goed ook bij gaming (ondanks de meh ondersteuning voor widescreen), dus why the fuck not
[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 20-11-2020 23:58 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Naar achter duwen, 1-2x naar links of rechts en dan indrukken is toch vrij vlot? Input wisselen heeft een snelkeuze.
Top dat hij bevalt. Hoop er met black friday 1 te scoren met nog een betere prijs 😉2Dutch schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:54:
[...]
Heb geen oplossing, maar ik vind het uitzetten ook irritant. Wat ik wel doe, is ff wachten tot het signaal er echt af is (rode led), dan gaat ie in 1x korter drukken uit. Overigens ben ik sowieso geen fan van dat rare joystickding: mijn benq heeft fysieke knoppen en daar wissel ik veel sneller mee tussen mijn mac en pc qua inputsignaal.
Heb wel besloten zelf dit scherm te gaan halen (testsample heb ik nog steeds), want hij bevalt me uitermate goed verder. Er is geen fatsoenlijk alternatief ook voor dat geld, dus ik had zoiets van: werk nog langer thuis, bevalt me goed ook bij gaming (ondanks de meh ondersteuning voor widescreen), dus why the fuck not
idd duwen en zwiepen, niet indrukken, djeezSeñor Sjon schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:12:
Naar achter duwen, 1-2x naar links of rechts en dan indrukken is toch vrij vlot? Input wisselen heeft een snelkeuze.

[ Voor 28% gewijzigd door 2Dutch op 20-11-2020 23:53 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Maatje had overigens ook een besteld, helaas zonder pixel garantie. Hij had 8 dode pixels. Ik met pixel garantie geen enkele dode pixel.
Gewoon retour sturen wet koop op afstand. Product voldoet niet aan verwachting 🤷Vinnie84 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:24:
Maatje had overigens ook een besteld, helaas zonder pixel garantie. Hij had 8 dode pixels. Ik met pixel garantie geen enkele dode pixel.
Welke games speel je dan? Mijn favoriete games spelen prima gelukkig, maar alles wat ik met controller kan spelen, speel ik op m'n tv.2Dutch schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:54:
[...]
Heb geen oplossing, maar ik vind het uitzetten ook irritant. Wat ik wel doe, is ff wachten tot het signaal er echt af is (rode led), dan gaat ie in 1x korter drukken uit. Overigens ben ik sowieso geen fan van dat rare joystickding: mijn benq heeft fysieke knoppen en daar wissel ik veel sneller mee tussen mijn mac en pc qua inputsignaal.
Ik heb overigens ook voor het werk deze monitor gekocht. Tip: gebruik Fancy Zones, onderdeel van de PowerToys suite van Microsoft. Kan je zelf zones definiëren om je scherm snel in te delen in venster.
Eens, maar zou niet uitweiden over de pixels.randomice schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:26:
[...]
Gewoon retour sturen wet koop op afstand. Product voldoet niet aan verwachting 🤷
Ik speel vanalles, van Minecraft tot Assassin's Creed: Valhalla, COD: Cold War, maar ook een potje Astroneer tussendoorVinnie84 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:27:
Welke games speel je dan? Mijn favoriete games spelen prima gelukkig, maar alles wat ik met controller kan spelen, speel ik op m'n tv.
Ik heb overigens ook voor het werk deze monitor gekocht. Tip: gebruik Fancy Zones, onderdeel van de PowerToys suite van Microsoft. Kan je zelf zones definiëren om je scherm snel in te delen in venster.
Fancy Zones is zeker een aanrader
[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 20-11-2020 21:49 ]
Mijn ervaring ook: in-game functioneert het naar behoren, maar cutscenes of load screens zijn met zwarte balken.2Dutch schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:48:
[...]
Ik speel vanalles, van Minecraft tot Assassin's Creed: Valhalla, COD: Cold War, maar ook een potje Astroneer tussendoorJe merkt wel dat cutscenes vaak niet fullscreen te bekijken zijn, maar ingame is het tot nu toe of prima, of opgerekt maar niet storend (bv Astroneer kan de reso niet aan). Heb nog niet alles uit m'n library uitgeprobeerd, maar Cyberpunk 2077 spelen op ultrawide..sign me the fuck up
![]()
Fancy Zones is zeker een aanrader
Heb AC Odessey even getest, maar games die ik op het beeldscherm speel zijn echt muis gebonden zoals Civilization, Cities Skylines en Total War series.
Ik blijf echt onder de indruk van dit scherm. Had hiervoor een vrije goede Dell, en was bang dat hier niet aan te tippen was. Maar voor deze prijs, echt meer dan goed.
Heb zelf inmiddels dit scherm aan een monitor arm hangen boven m'n bureau, met 2 Philips Hue Play lampen achter de monitor als sfeer verlichting / nachtlampje. Ben echt zeer onder de indruk.
Twijfelde nog even om een topmodel te kopen van LG, maar ben echt blij met deze monitor. Aanrader!
Ik heb dit scherm reeds 3 weken als vervanging voor 2 AOC 22 inch monitoren en ondanks ik de club 3D kabel gebruik heb ik echt hele slechte ervaringen. Het geflikker etc heb ik niet, maar ik heb continue het gevoel dat het scherm niet scherp is, veel te fel is waardoor ik pijn aan mijn ogen krijg, ondanks ik contrast etc omlaag doe etc. En ik heb laatst bewust een AMD RX5700XT besteld om er zeker van te zijn dat FreeSync perfect zou werken...
Wat zijn jullie voorkeur instellingen met een 5700XT kaart?
Wat zijn jullie voorkeur instellingen met een 5700XT kaart?
Ik heb er nu een nieuwe DP kabel op zitten, en nu werkt alles normaal. Moet nog even testen tot hoeveel hz mijn 780 kan.CMT schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:34:
@Ayazis Dat ziet eruit als fringing en dat komt door kleurcompressie. Het heeft niets met VA te maken.
Vooralsnog bevalt dit scherm mij prima. Ik merk dat die kromming echt veel fijner is dan ik van te voren had gedacht. Echt een groot pluspunt, deze ervaar ik als kleiner t.o.v. die platte IPS.
Wel heb ik het idee dat bewegende dingen ( ook bijvoorbeeld bij het scrollen ) onrustiger voor mijn ogen zijn dan die IPS, ondanks de hogere refreshrate. Het lijkt wel alsof alles veel waziger wordt oid.
Hoe hebben jullie dat?
Dat is VA, zeker bij hoog contrast. Je kan dit wat verlichten door de overdrivenin te stellen.
Vraagje aan de eigenaars:
Kan iemand eens meten wat de dikte van de monitor is in het midden (Excl. voet)? Maw, Hoe dik is de monitor zonder rekening te houden met de Curve? En hoeveel dikker hij word naar de zijkant toe? Maw hoeveel dikte de curve toevoegt?
De monitor komt hier op een VESA beugel & zou graag weten hoever hij naar voor komt in het midden en aan de zijkanten.
Bedankt!
Kan iemand eens meten wat de dikte van de monitor is in het midden (Excl. voet)? Maw, Hoe dik is de monitor zonder rekening te houden met de Curve? En hoeveel dikker hij word naar de zijkant toe? Maw hoeveel dikte de curve toevoegt?
De monitor komt hier op een VESA beugel & zou graag weten hoever hij naar voor komt in het midden en aan de zijkanten.
Bedankt!
Zou het mogelijk zijn om de 2e DP ingang te foppen door een HDMI uitgang op de videokaart met een omvormer op deze ingang te plaatsen? Betreft HDMI 2.0b, dus theoretisch zou zoiets moeten mits het scherm alsnog het als een HDMI ingang ziet..
Hmm.. ik ga aankomende week zien hoe dat me bevalt... Tot nu toe niet echt prettig. Misschien wen ik eraan..Señor Sjon schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:58:
Dat is VA, zeker bij hoog contrast. Je kan dit wat verlichten door de overdrivenin te stellen.
Iemand hier met een RTX 30XX kaart gecombineerd met dit scherm? Werkt G-Sync er goed op? Of is het een reden om toch voor een Radeon kaart te gaan?
Nu in de aanbieding bij bol.com voor 399 tijdens black friday.
https://www.bol.com/nl/p/...34-inch/9300000004097573/
Oef, nu begin ik wel heeeel hard te twijfelen... <=400Marenti schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 01:57:
Nu in de aanbieding bij bol.com voor 399 tijdens black friday.
Geen twijfel hier.. deze staat al in het mandje 😉. Hmm bij bol winkelmandje staat nog steeds de oude prijs. Blijkbaar was er een partner met die aanbieding en is nu de voorraad op..MrImpulsive schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 02:01:
[...]
Oef, nu begin ik wel heeeel hard te twijfelen... <=400
[ Voor 21% gewijzigd door randomice op 27-11-2020 07:57 ]
Ook geen twijfel hier, als hij nog voor die prijs te krijgen was 
Had eerst een hoopje dat de prijs bij Bol misschien nog aangepast moest worden maar dat denk ik nu niet meer.
Amazon heeft ook die prijs maar willen pas verwachte leveringsdatum geven na het bestellen.
Had eerst een hoopje dat de prijs bij Bol misschien nog aangepast moest worden maar dat denk ik nu niet meer.
Amazon heeft ook die prijs maar willen pas verwachte leveringsdatum geven na het bestellen.