Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 08:01
ComputerHoed schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:26:
[...]

Zeker!
https://www.amazon.de/-/n...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
Voor de LED strip heb ik een 5M rol gekocht van ome Ali (type 5050 en dan RGBW met een 5-pins connector, aangesloten op een WiFi-controller). Wel zelf geknipt en erop geplakt ;)
Tot 8kg en de iiyama is 10.9 volgens . Is dit soms met voet?

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Phyt_ schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

Mooie setup!
Kun je die monitor hoger/lager doen als je voor de monitor zit of dien je hiervoor iets los te schroeven ?
Om hem in hoogte te verstellen moet ik idd 1 inbus los maken, maar het kost max 2 minuten.
randomice schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Tot 8kg en de iiyama is 10.9 volgens . Is dit soms met voet?
Hmm, goed gezien. De voet weegt inderdaad wel wat...
Maar dit soort armen zijn vaak wel over-gespecificeerd, dus ik maak me geen zorgen.

[ Voor 32% gewijzigd door ComputerHoed op 02-10-2020 17:01 ]

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:39
ComputerHoed schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:09:
Wat een geweldig scherm!

Vandaag binnen gekregen en gelijk voorzien van een monitor arm en een mooie LED strip erachter.
0 problemen thus far, met een 5700 XT op 144hz, met Freesync en HDR aan.

[Afbeelding]
Genieten maar :9B . Heeft jouw exemplaar werkelijk geen stof in het scherm en/of dode pixels?
Ik ben ook van plan zoiets te doen, maar dan met een soort van ambilight.

Aquacomputer heeft namelijk dit jaar een 'controller' op de markt gebracht die onder andere RGB strips kan aansturen. Daar zit een speciale feature op die ze ambientPX noemen.
Je raad het al, daarmee zijn de strips rond de monitor te configureren als een ambilight!
Helaas werkt het niet met DRM beveiligde content (dus niet met Netflix), maar voor de rest met alles wat je op de monitor kan tonen.
Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=XNnAkMD9L1I.
Er bestaat ook een Farbwerk 360 die meer leds kan aansturen en een Farbwerk Nano voor minder leds.
ComputerHoed schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:56:
[...]

Om hem in hoogte te verstellen moet ik idd 1 inbus los maken, maar het kost max 2 minuten.

[...]

Hmm, goed gezien. De voet weegt inderdaad wel wat...
Maar dit soort armen zijn vaak wel over-gespecificeerd, dus ik maak me geen zorgen.
Aan het gewicht moet je niet al teveel tillen :+.
Als het een simpele 'paal' betreft zonder arm of verlengstuk dan kan er best veel gedragen worden.
Waar je voor moet oppassen is om veel gewicht te hangen aan een uitgestrekte (zwenk)arm.
Dan ontstaat er een groot moment op het draaipunt/scharnierpunt van de buis.
Ook wil een zwaar scherm wel eens naar voren kantelen. Met die goedkope monitorarmen gebeurt dat relatief snel.

Voor slechts een paar tientjes zijn er wel hele mooie armen te vinden, maar je moet wel flink zoeken.
Koop alleen geen Newstar want dat is een labelmerk dat nagenoeg dezelfde armen voor het drievoudige of meer verkoopt..

Een dikke tip van mij is deze: https://www.ebay.de/itm/M...id=p2060778.c100290.m3507
In de pricewatch is iets vergelijkbaar te vinden: pricewatch: IIGLO MM100
Of als de kabel buiten aan de buis bevestigd mag worden:
https://www.ebay.de/itm/174317788460
Voor een overzicht aan wat er verkrijgbaar zie: http://www.display-mount-pro.de/index.php?wohin=tisch
Dit zijn dus armen die kwalitatief gelijk zijn aan wat Newstar verkoopt en heavy duty!

Ik ben recentelijk voor het type LCD 452S gegaan en heb deze omgebouwd naar een LCD 450S.
Het enige nadeel van de typen waarbij de VESA beugel op de buis geklemd wordt, is dat de meegeleverde insert van belabberd hard plastic gemaakt is. En tot ergernis toe ook expres gekarteld.
Om verfschade aan de buis te voorkomen heb ik dat vervangen door een stukje zachte folie dat ook gebruikt wordt als beschermlaag in keukenladen/-kastjes.
Maar binnenkort stap ik over op een LCD 480S. De dikkere buis past beter bij een ultrawidescreen.

Sorry voor het offtopic gaan. Normaal gesproken doe ik dat niet zo snel, maar ik vermoed dat dit voor velen waardevolle info is.

[ Voor 3% gewijzigd door CMT op 03-10-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Laatst online: 17-06 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

CMT schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:50:
[...]

Genieten maar :9B . Heeft jouw exemplaar werkelijk geen stof in het scherm en/of dode pixels?

Aquacomputer heeft namelijk dit jaar een 'controller' op de markt gebracht die onder andere RGB strips kan aansturen. Daar zit een speciale feature op die ze ambientPX noemen.
Je raad het al, daarmee zijn de strips rond de monitor te configureren als een ambilight!
Helaas werkt het niet met DRM beveiligde content (dus niet met Netflix), maar voor de rest met alles wat je op de monitor kan tonen.
Er bestaat ook een Farbwerk 360 die meer leds kan aansturen en een Farbwerk Nano voor minder leds.
Ik heb bij binnenkomst gelijk een grondige check daarop gedaan en niks gevonden.
Hm ja, ambilight moet je van houden. Ik heb dat zelf een tidjje gehad achter m'n scherm (zelf gemaakt met Arduino) maar ik vind het te veel afleiden en heb het daarom maar verwijderd ;)

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
[...]

[...]

Aan het gewicht moet je niet al teveel tillen :+.
Als het een simpele 'paal' betreft zonder arm of verlengstuk dan kan er best veel gedragen worden.
Waar je voor moet oppassen is om veel gewicht te hangen aan een uitgestrekte (zwenk)arm.
Dan ontstaat er een groot moment op het draaipunt/scharnierpunt van de buis.
Ook wil een zwaar scherm wel eens naar voren kantelen. Met die goedkope monitorarmen gebeurt dat relatief snel.

Voor slechts een paar tientjes zijn er wel hele mooie armen te vinden, maar je moet wel flink zoeken.
Koop alleen geen Newstar want dat is een labelmerk dat nagenoeg dezelfde armen voor het drievoudige of meer verkoopt..

Een dikke tip van mij is deze: https://www.ebay.de/itm/M...id=p2060778.c100290.m3507
Voor een overzicht aan wat er verkrijgbaar zie: http://www.display-mount-pro.de/index.php?wohin=tisch
Dit zijn dus armen die kwalitatief gelijk zijn aan wat Newstar verkoopt en heavy duty!

Ik ben recentelijk voor het type LCD 452S gegaan en heb deze omgebouwd naar een LCD 450S.
Het enige nadeel van de typen waarbij de VESA beugel op de buis geklemd wordt, is dat de meegeleverde insert van belabberd hard plastic gemaakt is. En tot ergernis toe ook expres gekarteld.
Om verfschade aan de buis te voorkomen heb ik dat vervangen door een stukje zachte folie dat ook gebruikt wordt als beschermlaag in keukenladen/-kastjes.
Maar binnenkort stap ik over op een LCD 480S. De dikkere buis past beter bij een ultrawidescreen.

Sorry voor het offtopic gaan. Normaal gesproken doe ik dat niet zo snel, maar ik vermoed dat dit voor velen waardevolle info is.
Ik weet niet of je Corsair producten bezit icm Icue.??

Er is een leuk Arduino project waar je elke willekeurig rgb product via Icue kan laten werken.
Corsair heeft ook een soort van Ambilight.

Heb dat achter de Iiyama zitten en is best grappig. Ook is er een "leesstand" en dat is weer fijn als je savonds aan het werk bent.

Voor de geïnteresseerden :

https://github.com/Legion2/CorsairLightingProtocol

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-06 22:32
Hebben jullie ook dat als jullie de xbox game bar app een keer gebruik tijdens een game dat de game dan opeens meer grijzere kleuren weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
[...]

Is de 481S ook iets voor dit scherm als je persé een arm erbij wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
@wackidth
Bedankt voor de tip :). Ik heb wel een Corsair Scimitar muis, maar gebruik verder geen icue software.
Ik wil ook meer voor een kant en klare oplossing gaan.
Daarnaast doe ik veel met waterkoeling en dan is zo'n Aquacomputer octo-controller superhandig.
Ze bieden ook goede support waarbij Aquasuite zich al bewezen heeft.

@Thrawni
Dat zal wel gaan, maar houd er rekening mee dat de arm een beetje doorzakt. Het materiaal van de klem aan de buis is volgens mij ook van zamak (een zinc/aluminium legering).
Het is i.i.g. geen staal, dus ik zou het niet vertrouwen om dan 8-10kg op zo'n zwenkarm te zetten.
De HFTEK/Artic Z1 basic arm, die eerder gelinkt is, lijkt mij dan een betere optie (hoewel ik dat ook niet vertrouw). Door het gebruik van een zwenkarm, neemt de belasting op zo'n verbinding met een factor toe.
M.a.w. 8kg op een arm van 35cm, zal ongeveer vergelijkbaar zijn met 56kg op een 'arm' van 5cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
CMT schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 02:23:
@wackidth
Bedankt voor de tip :). Ik heb wel een Corsair Scimitar muis, maar gebruik verder geen icue software.
Ik wil ook meer voor een kant en klare oplossing gaan.
Daarnaast doe ik veel met waterkoeling en dan is zo'n Aquacomputer octo-controller superhandig.
Ze bieden ook goede support waarbij Aquasuite zich al bewezen heeft.
Even rond wezen kijken.... Leuke producten hebben ze. Het enige wat mij tegenviel is, dat er een abonnement zit op je controller software..... Errug slecht.
Investeer je in hun producten moet je als nog betalen voor de software.

Dit is wel een beetje boel offtopic. Ik stel voor een nieuw topic te openen in Cooling als je over dit onderwerp verder wil kletsen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Blaat op 05-10-2020 11:04 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
Het is niet echt een abonnement.
Je krijgt op zijn minst 6 maanden lang toegang tot updates van de Aquasuite bij de aanschaf van de Octo controller (sommige producten krijgen zelfs 2 jaar), maar het blijft uiteraard gewoon werken na afloop.
De ondersteuning blijft er ook gewoon.
Mijn inziens is het ook redelijk van ze hoor, want ze verbeteren het continue en de support is super. Ik denk niet dat ze bij Corsair persoonlijk komen helpen wanneer je er niet uitkomt of tegen een bug aangelopen bent.
Het zijn echt een stelletje techneuten die zonder poespas dingen maken. Tech voor techies ^^.
Van andere reviewers hoor je ook dat de controller gewoon goed werkt met software dat het gewoon doet zoals je het mag verwachten.
In tegenstelling tot het EKWB ding, leuke hardware poep software.

Een licentie na afloop weer activeren kost trouwens niet veel, slechts €10 voor een jaar of €15 voor twee jaar.
Of je koopt een ander product en hebt weer toegang tot de updates ^^.
https://forum.aquacompute...te-2017-licensing-system/

[ Voor 40% gewijzigd door CMT op 04-10-2020 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tombason
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-06 13:33
Wat een geweldig scherm!

Vandaag binnen gekregen en gelijk voorzien van een monitor arm en een mooie LED strip erachter.

[Afbeelding]
Heb de monitor ook gisteren in gebruik genomen. Ook in combinatie met een 5700XT Nitro. Heb nog geen enkele issues gehad qua flickering of andere zaken die hier besproken worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:43
thomaskm schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:18:
Over alternatieven gesproken, is dit niet een aardige? Ik vind de vormgeving erg lelijk, maar kan verder best OK zijn?

https://www.coolblue.nl/product/855617/aoc-cu34g2x-bk.html
Ik heb dat scherm ook staan. De stand is net wat mooier en prettiger. Kan ook wat lager.
Contrast van het scherm is wel lager dan van de 3466 maar de kijkhoeken zijn wat groter.

De AOC heeft wel HDMI2.0 waar de 3466 maar 1.4 heeft. Met oudere apparaten geeft dat issues met de 3466 dat je max 2560x1440 kan
De AOC laat wel 3440x1440 30Hz toe of 2560x1080 60Hz.

De AOC heeft wel iets meer last van freesync flickering maar de 3466 heeft het helaas ook dus beide zijn niet foutloos.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QWieke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-06 11:59
Ik heb deze monitor sinds afgelopen zaterdag en in een paar spellen die ik geprobeerd heb is de freesync backlight flickering echt desastreus. In Stellaris is er een flicker minstens 1 keer per seconde, vaker als over tooltips hovert. In Hades is er een flicker als je van kamer naar kamer gaat en in sommige menus (dus als er iets geladen wordt) en is er een redelijk grote kans dat het aantal fps na de flicker op 49 blijft hangen. (Als of refresh rate op het minimum blijft steken. De enige manier waarop ik dit kan corrigeren is door vsync, en daarmee freesync, even aan/uit te zetten.)

Had ook Overwatch geprobeerd en daar is enkel een merkbare backlight flicker tijdens laadschermen. Ik krijg inderdaad de indruk dat de flickeringen of minder gebeuren, of minder merkbaar zijn, bij bepaalde soorten spellen. Jammer is want Stellaris en Hades zijn heel representatief van het soort spel dat ik veel speel.

Ook vind ik de black smearing heel storend (eerste VA scherm dat ik zie dus geen idee hoe erg het is relatief tot andere VA schermen) zeker in Hades lijkt het alsof de hele kamer donkerder wordt op het moment dat je gaat bewegen. Wat een best grote verandering is in het beeld.

Echt jammer want op die problemen na is het een heel mooi scherm. (Toegegeven ik kom van een 11 jaar oude TN scherm af dus m'n standaarden zijn laag. ;)) Ik denk dat ik hem terug ga sturen en voor m'n 2e keus ga (wel geen ultra wide maar dat was toch geen harde eis van me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
QWieke schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:44:
Ik heb deze monitor sinds afgelopen zaterdag en in een paar spellen die ik geprobeerd heb is de freesync backlight flickering echt desastreus. In Stellaris is er een flicker minstens 1 keer per seconde, vaker als over tooltips hovert. In Hades is er een flicker als je van kamer naar kamer gaat en in sommige menus (dus als er iets geladen wordt) en is er een redelijk grote kans dat het aantal fps na de flicker op 49 blijft hangen. (Als of refresh rate op het minimum blijft steken. De enige manier waarop ik dit kan corrigeren is door vsync, en daarmee freesync, even aan/uit te zetten.)

Had ook Overwatch geprobeerd en daar is enkel een merkbare backlight flicker tijdens laadschermen. Ik krijg inderdaad de indruk dat de flickeringen of minder gebeuren, of minder merkbaar zijn, bij bepaalde soorten spellen. Jammer is want Stellaris en Hades zijn heel representatief van het soort spel dat ik veel speel.

Ook vind ik de black smearing heel storend (eerste VA scherm dat ik zie dus geen idee hoe erg het is relatief tot andere VA schermen) zeker in Hades lijkt het alsof de hele kamer donkerder wordt op het moment dat je gaat bewegen. Wat een best grote verandering is in het beeld.

Echt jammer want op die problemen na is het een heel mooi scherm. (Toegegeven ik kom van een 11 jaar oude TN scherm af dus m'n standaarden zijn laag. ;)) Ik denk dat ik hem terug ga sturen en voor m'n 2e keus ga (wel geen ultra wide maar dat was toch geen harde eis van me).
Bij Stellaris staat je achtergrond veel stil en daarom valt het heel erg op. Bij SC2 zie ik het ook de hele tijd.
Bij shooters zoals overwatch zijn er twee dingen 1: FPS is veel hoger en het is beter te merken als de FPS in de 60-80 range zit dan bv 120-144MHz. En je hele beeld beweegt tenzij je zit te campen. Dan zou je het wel kunnen zien als je de muis niet beweegt.

VA is gewoon trager dan TN. Als je smearing een ding vind moet je IPS of TN pakken maar dan heb je niet het contrast van VA schermen. En in het geval van TN ook slechtere kijkhoeken. IPS heeft betere kijkhoeken en kleuren. Volgens mij is de AOC CUG2X wel iets sneller.
Je zou ook naar de Samsung G7 kunnen kijken met 240Hz. Ik dacht dat die pixel response nog weer sneller was dan de iiyama 3466 en AOC CU34G2X maar dat is een 16:10 scherm.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:13
Ik opende net een txt document en toen werd mijn hele scherm voorzien van een gele waas. Toen ik het document sloot was het weer weg. Een ander document vertoonde dit gedrag niet.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QWieke
Astennu schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:59:
Volgens mij is de AOC CUG2X wel iets sneller.
Misschien, al zijn er ook reviews die spreken over ghosting/smearing.
Astennu schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:59:
Je zou ook naar de Samsung G7 kunnen kijken met 240Hz. Ik dacht dat die pixel response nog weer sneller was dan de iiyama 3466 en AOC CU34G2X maar dat is een 16:10 scherm.
De G7 had ik in m'n originele zoektocht ook overwogen maar de reviews met klachten over flikkerende freesycn (de ironie) en de wel heel sterke kromming schrikte me af. Nu zie ik bij de G7 een review waarin als negatief punt flikkeren tijdens laadschermen wordt opgemerkt, dat klinkt toch precies als het probleem dat de GB3466 heeft. (Ik zag bij de GB3466 ook mensen klagen over flikkeringen maar de reviews en dergelijke die ik had gezien beweerde dat de firmware update op gelost had.)

Dus gezien er meerdere VA schermen freesync problemen hebben, en dat black smearing een inherent VA dingetje is, dan denk ik dat ik bij nader inzien maar voor een IPS scherm ga. Jammer van het contrast maar ja het is niet alsof mijn oude scherm beter contrast heeft of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:33
Ach, je komt wel terug als je door de IPS-glow zaken mist. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
QWieke schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:38:
[...]

Misschien, al zijn er ook reviews die spreken over ghosting/smearing.

[...]

De G7 had ik in m'n originele zoektocht ook overwogen maar de reviews met klachten over flikkerende freesycn (de ironie) en de wel heel sterke kromming schrikte me af. Nu zie ik bij de G7 een review waarin als negatief punt flikkeren tijdens laadschermen wordt opgemerkt, dat klinkt toch precies als het probleem dat de GB3466 heeft. (Ik zag bij de GB3466 ook mensen klagen over flikkeringen maar de reviews en dergelijke die ik had gezien beweerde dat de firmware update op gelost had.)

Dus gezien er meerdere VA schermen freesync problemen hebben, en dat black smearing een inherent VA dingetje is, dan denk ik dat ik bij nader inzien maar voor een IPS scherm ga. Jammer van het contrast maar ja het is niet alsof mijn oude scherm beter contrast heeft of zo.
Die kromming is inderdaad wel een ding ja vind dat wel erg overkill voor 16:9.
Maar vlak voor 34" vind ik zelf weer minder (zoals de 3461 die ik hier heb staan).

Ik wil de 30" Samsung van mijn broer ook eens testen of die flikkering issues heeft. Ik heb zelf het idee dat het toch met VA + VRR te maken heeft.
De 3461 heeft het namelijk niet op die manier. En Mijn Asus MG279Q is ook flickerfree.

Zoals hierboven ook gezegd wordt heb je bij IPS wel weer IPS flow. Maar somige panelen met een getest contrast van meer dan 1000:1 (veel van die pannels die zeggen 1000:1 te zijn zijn 750-800:1) zijn best acceptabel zoals mijn MG279Q. Daar vind ik de glow mee vallen maar dan heb je het nog steeds over zwart waardes van 0.13cd/m2 vs 0.03x cd/m2 voor een VA.

That said heb ik liever IPS dan TN.
En overall het liefst VA. Vind de zwartwaardes en het contrast toch wat belangrijker dan de snellere pixel response.
Op naar Micro led schermen dat zou ideaal zijn. Net als OLED self emissive maar zonder burn in risks en hogere piek helderheid voor mooiere HDR beelden.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 05-10-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QWieke
Ja ips glow is dan inderdaad iets waar ik dan ook op moet letten, zal eens kijken of ik reviews van dat scherm kan vinden die het er over hebben. Maar als ik het goed begrepen heb is ips glow niet echt merkbaar (tenzij het echt erg is) als je het scherm in niet in een donkere omgeving gebruikt, wat voor mij geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Ik kom van een IPS scherm, met momenten kon dat goed aanwezig zijn :p

Nieuwe 3466 doet het tot nu toe prima, ik heb nog beeld... dat is vooruitgang. Enige wat me gisteren opviel was wat flickering in een youtube video, maar wat gegoogle leert dat dit een Chromium (gebruik Brave)/Freesync issue is, Firefox heeft er geen last van, met wat settings is het mogelijk te voorkomen.

Het treed op iets nadat je een video fullscreen maakt, niet direct, in bepaalde vlakken kan je het beeld dan wat zien flickeren, maar gezien alles wat ik kon lezen staat dit los van de monitor zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 05-10-2020 22:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb gister toevallig bij mijn broer op zijn Samsung Samsung C32HG70 met freesync getest maar als je Freesync daar op Ultimate ipv standard zet (standaard is maar een 120-144Hz range)
Gaat hij nog veel erger knipperen dan de 3466 en CU34G2X en ook dit is weer een VA pannel.

Ik begin echt te denken dat VA en VRR gewoon niet samen gaan.
Enige wat ik mij afvraag is of een VA Gsync scherm dus met Gsync module misschien wel werkt. Omdat die module de aansturing van het paneel heel anders kan doen en wellicht 30 Hz input krijgt maar het scherm dan bv 120Hz synced laat doen ik noem maar wat. Vooral bij grote refreshrate schommelingen krijg je geknipper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 21:49
Sinds twee weken heb ik dit scherm ook. Omdat ik last bleef houden van random flickeren van het beeld heb ik een nieuwe HBR3 Display port kabel besteld van Club 3d besteld. Deze kabel kreeg ik niet fatsoenlijk werkend. Ik kon in het nvida control panel niet meer kiezen voor RGB kleurformaat met volledig dynamisch bereik. Met de originele kabel functioneert dit wel gewoon. Dit resulteerde in een flets ogend scherm.

In de veronderstelling dat deze kabel kapot was, heb ik deze als DOA teruggestuurd en een nieuwe ontvangen. Deze kabel functioneert echter ook niet. Op 144 mhz stoort het beeld enorm (soort sneeuw). De nieuwe kabel functioneert alleen als ik deze instel op 60 hz. Het lijkt wel alsof deze kabel onvoldoende bandbreedte heeft.

Heeft iemand enig idee of ik zelf iets fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
Ik heb dezelfde kabel en deze werkte prima op 144Hz met de IIyama.
Probeer eens de displayport versie op de monitor te veranderen / heen & weer te schakelen.
Wat voor videokaart stuurt het scherm aan?

[ Voor 6% gewijzigd door CMT op 07-10-2020 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zo'n vesa kabel zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Twistedmark schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:12:
Sinds twee weken heb ik dit scherm ook. Omdat ik last bleef houden van random flickereren van het beeld heb ik een nieuwe HBR3 Display port kabel besteld van Club 3d besteld. Deze kabel kreeg ik niet fatsoenlijk werkend. Ik kon in het nvida control panel niet meer kiezen voor RGB kleurformaat met volledig dynamisch bereik. Met de originele kabel functioneert dit wel gewoon. Dit resulteerde in een flets ogend scherm.

In de veronderstelling dat deze kabel kapot was, heb ik deze als DOA teruggestuurd en een nieuwe ontvangen. Deze kabel functioneert echter ook niet. Op 144 mhz stoort het beeld enorm (soort sneeuw). De nieuwe kabel functioneert alleen als ik deze instel op 60 hz. Het lijkt wel alsof deze kabel onvoldoende bandbreedte heeft.

Heeft iemand enig idee of ik zelf iets fout doe?
Klinkt meer alsof er iets met je scherm of kaart aan de hand is als twee kabels niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
CMT schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:39:
Ik heb dezelfde kabel en deze werkte prima op 144Hz met de IIyama.
Probeer eens de displayport versie op de monitor te veranderen / heen & weer te schakelen.
Wat voor videokaart stuurt het scherm aan?
Wisselen van displayportversie heb ik geprobeerd maar loste het probleem helaas niet op. Videokaart is een Gigabyte GeForce RTX 2070 Gaming OC 8G
Astennu schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:37:
[...]

Klinkt meer alsof er iets met je scherm of kaart aan de hand is als twee kabels niet werken.
Ik heb het scherm zojuist op een andere pc (MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB) uitgeprobeerd. Dit gaf een identiek probleem. Ik denk daarmee de videokaart in ieder geval te hebben uitgesloten.

Op zich kan ik de conclusie volgen dat het dan mogelijk aan het scherm ligt. Ik vind het alleen zo vreemd dat de meegeleverde kabel wel op 144hz werkt terwijl de Club3d kabel volgens mij de betere kabel zou moeten zijn.

Edit:
Na nog wat aanrommelen met verschillende instellingen en kabels is dit de situatie:

Originele kabel - scherm werkt op 144 hz. Kleurformaat uitvoer RGB met dynamisch bereik uitvoer volledig functioneert. Probleem is dan de eerder in dit topic genoemde random flikkeren van het scherm andere kabel besteld.

Eerste Club3d kabel - werkte tijdelijk op 144hz maar erg fletse kleuren doordat in het nvidia control panel bij kleurformaat RGB het dynamisch bereik uitvoer op beperkt bleef staan. Kon ook niet gewisseld worden naar volledig bereik. Na eerst de originele kabel weer te hebben geprobeerd en daarna de Club3d kabel gaf het scherm sneeuw.

Tweede Club3d kabel - scherm geeft sneeuw op 144hz. Functioneert alleen op 60 hz. Andere pc gaf hetzelfde probleem.

Heeft iemand nog een goed idee? Of wordt het tijd om Coolblue te bellen?

[ Voor 27% gewijzigd door Twistedmark op 07-10-2020 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT
Zijn de serienummers van de kabels opvolgend of liggen ze dicht bij elkaar? Zo ja, dan bestaat er een (kleine) kans dat ze mogelijke een slechte batch hebben.
Ik vind het namelijk zo maf dat de originele kabel het wel redelijk doet.
Maar ook daarmee had ik geen problemen en ik heb toch wel 2 IIyama schermen gehad.
Ik neem aan dat je ook beide DP poorten hebt geprobeerd op de monitor?

Terugkomend op de flikkering problemen
De vraag waarom er flikkeringen ontstaan met het tonen van de beruchte Star Citizen animatie heeft mij bezig gehouden. Zoiets kan ik moeilijk loslaten als ik de vraag 'waarom' maar niet beantwoord krijg :P .
Ik heb daarom uit nieuwsgierigheid bekeken of er media van de website gestreamed kon worden en warempel.
Het blijkt een mp4 bestand te zijn.
Wanneer dit via de MPC-HC speler afgespeeld wordt is er geen enkel probleem!
Het moet dus echt iets in de webplayer of de website zijn die de meeste VA schermen over de zeik laat gaan.
Om het testfilmpje veilig te stellen heb ik deze naar mijn google drive gekopieerd.
Mochten er interesse zijn dan kan je het hier vandaan plukken: Star Citizen 'test animitie'

Ik heb daarnaast ook nog nuttige informatie gevonden met betrekking tot de Freesync flikkeringen.
Het is de vraag of het waar is wat er in verteld wordt, maar het biedt een mogelijke verklaring waarom het bij de een wel goed werkt en bij de ander niet.
https://www.nvidia.com/en...-sync-monitor-flickering/
Om die reden begin ik steeds meer te denken dat het vooral driver gerelateerd is en dat sommige monitoren daar nou eenmaal gevoelig(er) voor zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door CMT op 08-10-2020 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrImpulsive
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-06 20:54
CMT schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 06:48:
Terugkomend op de flikkering problemen
De vraag waarom er flikkeringen ontstaan met het tonen van de beruchte Star Citizen animatie heeft mij bezig gehouden. Zoiets kan ik moeilijk loslaten als ik de vraag 'waarom' maar niet beantwoord krijg :P .
Ik heb daarom uit nieuwsgierigheid bekeken of er media van de website gestreamed kon worden en warempel.
Het blijkt een mp4 bestand te zijn.
Wanneer dit via de MPC-HC speler afgespeeld wordt is er geen enkel probleem!
Het moet dus echt iets in de webplayer of de website zijn die de meeste VA schermen over de zeik laat gaan.
Om het testfilmpje veilig te stellen heb ik deze naar mijn google drive gekopieerd.
Mochten er interesse zijn dan kan je het hier vandaan plukken: Star Citizen 'test animitie'
Op de website wordt niet simpelweg de video getoond. Er ligt een raster achtige laag bovenop. Wellicht dat deze combi juist voor problemen zorgt? Ik vraag me af wat er gebeurt met de flikkering als je het raster weghaalt. Zijn er dan nog steeds flikkeringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cgullstar
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Goed gezien @MrImpulsive ! Als ik de div met .c-hero__pattern verwijder kan ik de flikkering niet meer zien.
Edit:
Als je enkel de background van de class (https://robertsspaceindus...s/Hero-Banner-Pattern.png) deactiveert is de flikkering ook weg.
Het lijkt trouwens meer op een soort interlace modus dan echt volledige dimming zie ik nu net. Ik zie duidelijk zwarte lijnen over grijze delen van het scherm.

[ Voor 60% gewijzigd door cgullstar op 08-10-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Een week later dan gepland de monitor binnen ter review. Windows (en macOS volgens mij) herkennen het scherm als de PL3466WQ. Freesync/G-sync rataplan aangeslingerd, met eigen kabel netjes 144hz. En meteen in Minecraft als ik stilsta zie ik de flikkeringen verschijnen. Tijdens het gamen merk ik er niks van, maar bij stilstaan en het pauzemenu overduidelijk en niet te missen. Nu ben ik redelijk gevoelig voor flitsen en flikkeringen, maar so far nog niet misselijk :+

Overigens ben ik blij met de joystickbediening die onderaan de rand zit, en niet achterop zoals bij de platte versie, want dat was gruwelijk irritant. Scherm oogt verder ook lekker scherp, prettig qua kleur op de warme stand en netjes afgewerkt. Let the games begin: we gaan de komende dagen eens een beetje mieren en testen :) Zie als eerste al dat Nvidia weer een nieuw setje drivers heeft uitgebracht, daar eens mee beginnen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 08-10-2020 18:11 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
cgullstar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:37:
Goed gezien @MrImpulsive ! Als ik de div met .c-hero__pattern verwijder kan ik de flikkering niet meer zien.
Edit:
Als je enkel de background van de class (https://robertsspaceindus...s/Hero-Banner-Pattern.png) deactiveert is de flikkering ook weg.
Het lijkt trouwens meer op een soort interlace modus dan echt volledige dimming zie ik nu net. Ik zie duidelijk zwarte lijnen over grijze delen van het scherm.
:) Webdev hier

En ik bedoelde dat inderdaad met 'raster achtig'. Al geprobeerd het aan te passen naar volledige dimming?

Ik kan het helaas technisch verder niet verklaren want ik heb niet inhoudelijk veel kennis over panelen. Ik hoop dat Iiyama hier ook een oplossing voor vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
CMT schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 06:48:
Zijn de serienummers van de kabels opvolgend of liggen ze dicht bij elkaar? Zo ja, dan bestaat er een (kleine) kans dat ze mogelijke een slechte batch hebben.
Ik vind het namelijk zo maf dat de originele kabel het wel redelijk doet.
Maar ook daarmee had ik geen problemen en ik heb toch wel 2 IIyama schermen gehad.
Ik neem aan dat je ook beide DP poorten hebt geprobeerd op de monitor?
Ik heb inderdaad ook beide DP poorten geprobeerd. De serienummers kan ik helaas niet meer achterhalen omdat de eerste kabel is retour gestuurd. Om nou nog een andere kabel te bestellen om te testen gaat me eigenlijk ook wat ver. Ik denk dat ik toch maar contact opneem met Coolblue om het scherm om te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgullstar
  • Niet online
Er is een verschil als ik de pixel format op YCbCr 4:2:2 zet ipv een 4:4:4 pixel format. Bij de 4:4:4 variant is er bij de star-citizen animatie gedurende de hele eerste laser scene (rode lasers door de gang, ongeveer 2 seconden) "dimming", maar als ik 4:2:2 kies dan lijkt er maar 1 frame lang dimming te zijn; enkel een flicker dan. Heeft iemand anders dit al eerder opgemerkt?

@MrImpulsive Wat bedoel je precies met aanpassen naar volledige dimming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik0s
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 20:52
Houd dit topic al langere tijd in de gaten en ik denk dat ik de iiyama 3466 (va) of z'n broertje de iiyama 3461 (ips) ook ga bestellen en hopen dat het meevalt met de flikkeringen van het beeld.

Ik twijfel nog wel tussen de twee versies van iiyama
iiyama GB3466wqsu-b1 (VA-paneel)

* Curved
+ verwacht fijner voor gaming
- verwacht minder fijn voor programmeren

+ Groter contrast en kleurbereik dan IPS variant
- Minder snelle responsetijden dan IPS variant

iiyama GB3461wqsu-b1 (IPS-paneel)

*Flat
- verwacht minder fijn voor gaming
+ verwacht fijner voor programmeren

+ Snellere response tijden, dus verwacht beter voor gaming
- Minder contrast, evt. IPS-glow

Ik zie op tweakers dat de 3466 (VA-paneel) variant populairder lijkt (maar kan ook komen dat hier mogelijk meer problemen mee zijn). Kan iemand mij vertellen waarom hij/zij specifiek voor de 3466 heeft gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Mik0s schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:05:
Houd dit topic al langere tijd in de gaten en ik denk dat ik de iiyama 3466 (va) of z'n broertje de iiyama 3461 (ips) ook ga bestellen en hopen dat het meevalt met de flikkeringen van het beeld.

Ik twijfel nog wel tussen de twee versies van iiyama
iiyama GB3466wqsu-b1 (VA-paneel)

* Curved
+ verwacht fijner voor gaming
- verwacht minder fijn voor programmeren

+ Groter contrast en kleurbereik dan IPS variant
- Minder snelle responsetijden dan IPS variant

iiyama GB3461wqsu-b1 (IPS-paneel)

*Flat
- verwacht minder fijn voor gaming
+ verwacht fijner voor programmeren

+ Snellere response tijden, dus verwacht beter voor gaming
- Minder contrast, evt. IPS-glow

Ik zie op tweakers dat de 3466 (VA-paneel) variant populairder lijkt (maar kan ook komen dat hier mogelijk meer problemen mee zijn). Kan iemand mij vertellen waarom hij/zij specifiek voor de 3466 heeft gekozen?
Ik heb beide.
ik vind het curved scherm persoonlijk prettiger voor Gaming en Kantoor werk. De zijkanten zijn voor je gevoel een beetje te ver weg bij een plat scherm. Maar ik vind het wel heel prettig mijn scherm dichtibj te hebben staan als in minder dan een meter weg eerder een halve. Als je van ver weg houd is plat denk ik wel prettig,

Qua groter kleuren bereik vind ik super storend heb er dan ook een sRGB clamp op gezet in de AMD driver. Ik haat overstaturated kleuren en aangezien de windows UI gemaakt is voor sRGB is een widegamut scherm super lelijk. ook films kijken is heel storend in wide mode kleuren zijn zwaar oversaturated dus ik vind dat geen voordeel. Het is een nadeel aangezien het scherm geen goede interne sRGB emulatie heeft dus als je driver het niet kan ben je de sjaak.

Of je moet fan zijn van oversaturated kleuren alla Samsung tv's en telefoons.

Contrast is zeker een voordeel en ook overduidelijk zichtbaar als je ze naast elkaar hebt staan.
That said flickering is met de 3461 veel minder of zelfs niet aanwezig in combinatie met een AMD kaart en Freesync aan. (moet dat langer testen nog geen tijd voor gehad gebruik de 3466 primair).

Maar zo ver ik gezien heb hebben alle VA schermen met VRR last van backlight flickering. Op de desktop heb je er geen last van. Bij FPS games ook niet. Maar bij RTS wel. Heb daar gewoon in de AMD driver voor die games specifiek Freesync uit gezet. Verder staat het default aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 09-10-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
@MrImpulsive @cgullstar
Ik zie inderdaad een soort overlay. Weten jullie van een manier om dat alles lokaal op te slaan voor eigen gebruik? Van webdesign heb ik geen verstand btw ;).
@Twistedmark
Jammer, maar de kans dat het aan de kabel ligt is superklein. Ik hoop dat de omruiling het probleem voor je oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrImpulsive
cgullstar schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 01:26:
@MrImpulsive Wat bedoel je precies met aanpassen naar volledige dimming?
Wellicht dat er sprake is van een miscommunicatie. Bedoelde je met 'interlace modus' het scherm zelf of het effect van die afbeelding die over de video heen gaat? Ik dacht dat je het laatste bedoelde. En op basis daarvan dacht ik dat een test met een semi transparante laag wellicht interessant was. Wat gebeurt er als je die afbeelding vervangt met een rgba(0,0,0,0.X)? Heb je dan nog steeds een flicker?
CMT schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:17:
@MrImpulsive @cgullstar
Ik zie inderdaad een soort overlay. Weten jullie van een manier om dat alles lokaal op te slaan voor eigen gebruik? Van webdesign heb ik geen verstand btw ;).
Gewoon 'Pagina opslaan als' / ctrl + S als je op de pagina zit. Zorg er wel voor dat je kiest voor 'Webpagina, compleet'. Hierdoor worden ook alle plaatjes, filmpjes e.d. meegenomen. Bij 'Webpagina, alleen HTML' wordt alsnog alles opgehaald van het internet. Na het opslaan simpelweg het .html bestand openen in je browser :)

Dit is trouwens hoe de opties heten in Firefox, dus het kan ietsjes anders zijn in andere browsers maar het principe is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
Dat het zo simpel kan zijn ^^. Bedankt.

Edit:
Net gedaan, maar hij neemt bij het opslaan blijkbaar niet alles over?
Het 'raster' is weg evenals het geflikker dat het veroorzaakt.

[ Voor 65% gewijzigd door CMT op 09-10-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
CMT schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:13:
Dat het zo simpel kan zijn ^^. Bedankt.

Edit:
Net gedaan, maar hij neemt bij het opslaan blijkbaar niet alles over?
Het 'raster' is weg evenals het geflikker dat het veroorzaakt.
Ook Firefox?

Ik gebruik de optie zelf eigenlijk nooit (als webdev natuurlijk een andere aanpak). Had eerlijk gezegd ook niet echt getest :+ omdat gewoon hoort te werken. Het lijkt erop dat er een veiligheidsrisico was o.i.d. waardoor ontwikkelaars bepaalde functionaliteiten blokkeren als je het .html bestand lokaal opent (dit was eerder niet zo, toen ik het nog wel gebruikte). Tenminste, dat ik wat ik krijg als eerste indruk / meldingen.

Handig, alsof je een document download en als je hem opent maar de helft van de tekst krijgt te zien... Kennelijk hebben ze er (nog) geen andere oplossing voor.

Ik zal nog even nadenken over een andere optie waarmee jij, als niet webdev, er toch mee kan spelen.

Edit: Na nader onderzoek lijkt het erop dat de browser moeite heeft met verwijzingen die in de zogeheten CSS staan. Het patroon wordt niet opgeslagen en de verwijzing er naartoe wordt niet goed opgepakt.

Oplossing:
- Download het patroon: https://robertsspaceindus...s/Hero-Banner-Pattern.png
- Plaats hem in dezelfde map als de andere afbeeldingen, filmpje e.d. (bij mij 'Star Citizen Your First-Person Universe_bestanden')
- Open het bestand wsc.css in kladblok (zit ook in die map).
- Ctrl + H
- Zoeken naar: '/rsi/static/wsc/images/Hero-Banner-Pattern.png' (zonder quotejes)
- Vervangen door: './Hero-Banner-Pattern.png' (vergeet de punt voor de / niet)
- Alles vervangen
- Bestand opslaan
- HTML bestand opnieuw openen / verversen in je browser als hij nog open stond.

Dan krijg je wel de overlay te zien. Deze keer wel goed getest (alle stappen hierboven gevolgd) :)

[ Voor 36% gewijzigd door MrImpulsive op 09-10-2020 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomaskm
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-06 17:49
Nou jongens, ik geloof dat driemaal scheepsrecht is. Ik heb nu mijn derde versie van dit scherm binnen: geen stofjes, en vooralsnog ook geen flikkeringen. En nu maar hopen dat ie het volhoudt :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
thomaskm schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:17:
Nou jongens, ik geloof dat driemaal scheepsrecht is. Ik heb nu mijn derde versie van dit scherm binnen: geen stofjes, en vooralsnog ook geen flikkeringen. En nu maar hopen dat ie het volhoudt :-D
Ik ben erg benieuwd, ik hoop het oprecht voor je! Maar dus ook niet bij de bekende star citizen pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

thomaskm schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:17:
Heb hier al 2 stofjes (vermoedelijk, want geen kras en geen vuil..process of elimination) gespot. Maar braaf doorgeven volgende week.. En even goed de Eizo monitor-test erover om wat meer oneffenheden te spotten ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaskm
MrImpulsive schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:26:
[...]

Ik ben erg benieuwd, ik hoop het oprecht voor je! Maar dus ook niet bij de bekende star citizen pagina?
Ik weet niet precies waarnaar ik moet zoeken op de star citizen pagina, maar er valt me iig weinig geks op.
Voordeel is ook dat ik een technische noob ben en me wss dingen wat minder snel opvallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
thomaskm schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Ik weet niet precies waarnaar ik moet zoeken op de star citizen pagina, maar er valt me iig weinig geks op.
Voordeel is ook dat ik een technische noob ben en me wss dingen wat minder snel opvallen
Pak deze site, maak je browser halve grootte en check of je witte flikkers hebt.
Ik denk dat iedereen dat hier overigens heeft, en iemand die denkt dat hij het niet heeft het toch heeft maar simpelweg niet direct opvalt. :)
Met een wat donkere achtergrond zie je het direct.

[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 09-10-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
thomaskm schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Als je de pagina opent, wordt er bovenaan een filmpje afgespeeld. Er ligt een laag over die video heen met een patroon die deels transparant is. Deze combinatie zou voor het flikkeren zorgen. Dus je zou het direct moeten zien.

Maar...
unfor schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:13:
[...]

Ik denk dat iedereen dat hier overigens heeft, en iemand die denkt dat hij het niet heeft het toch heeft maar simpelweg niet direct opvalt. :)
Dit is zeker een mogelijkheid, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomaskm
Verhip ja nu zie ik het ook! Vooral als er met lasers wordt geschoten is het wel aanwezig. Ik vind het zelf niet storend genoeg en ik ga het waarschijnlijk toch niet vaak tegenkomen. Zo verknocht ben ik nou ook weer niet op dat star citizen filmpje.

Moet zeggen dat ik er echt superblij mee ben. Kleuren zijn ook echt prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02 17:57
Wat een geweldig scherm!

[Afbeelding]
Welke monitor arm is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cgullstar
  • Niet online
MrImpulsive schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:35:
[...]
Wellicht dat er sprake is van een miscommunicatie. Bedoelde je met 'interlace modus' het scherm zelf of het effect van die afbeelding die over de video heen gaat? Ik dacht dat je het laatste bedoelde. En op basis daarvan dacht ik dat een test met een semi transparante laag wellicht interessant was. Wat gebeurt er als je die afbeelding vervangt met een rgba(0,0,0,0.X)? Heb je dan nog steeds een flicker?
[...]
Ik bedoelde inderdaad het laatste.
Er treedt geen flicker op als ik de hero-banner-pattern vervang met een transparente laag. Kleur en transparency lijken niet uit te maken. Sterker nog, als ik de background-size van de hero-banner-pattern aanpas naar <> 4px dan is er ook geen flickering. Dus enkel flickering met de oorspronkelijke size van 4px. En het pixel format werkt met een regio van 4 pixels. Toeval? Als ik de hero-banner-pattern laat staan en een transparante laag toegoeg, dan is de flickering er wel, maar des te hoger de waarde van de alpha des te minder de flickering optreedt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dat staat er letterlijk 2 posts onder...

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex4allofyou
Notna schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 07:35:
[...]

Dat staat er letterlijk 2 posts onder...
Idd, dom, sorry, las er overheen. Maar ik weet het nu iig wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT
Voor diegene die verbindings- /bandbreedte- /resolutieproblemen hebben en een Nvidia 7xx, 9xx of 1xxx kaart bezitten is het misschien de moeite waard om te controleren of de videokaart de laatste firmware heeft: https://www.nvidia.com/en-us/drivers/nv-uefi-update-x64/
Blijkbaar zijn er er kaarten in omloop die beperkt zijn tot Displaypoort 1.3 of werkt dat niet lekker met een monitor die enkel Displaypoort 1.2 of 1.4 ondersteunt.
Wie weet helpt het voor sommigen ;).

Edit:
De eer gaat overigens niet naar mij, ik las het op een ander forum waarbij iemand dit ter sprake bracht.

[ Voor 11% gewijzigd door CMT op 13-10-2020 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
Klopt het dat het scherm soms wat knippert, gewoon op de desktop? Is dat normaal of zou dit verholpen moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
alex4allofyou schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:53:
Klopt het dat het scherm soms wat knippert, gewoon op de desktop? Is dat normaal of zou dit verholpen moeten zijn?
Dit is mij inderdaad ook wel eens opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
  • Laatst online: 10-06 19:49
Heb deze monitor nu even om uit te testen of ultrawide/va panel iets voor mij zou kunnen zijn.
Momenteel dramatisch. Beeld gaat soms gewoon willekeurig volledig zwart voor een second of 2. Ook heb ik een flikkering van een balk van 3 cm dik over de hele breedte van het scherm. Iedere halve minuut ofzo.
Verder heb ik op fifa het probleem dat mannetjes met zwarte kit/haar een soort van zwarte schaduw rond zich hebben bij snelle actie of camerabewegingen.
Iemand die deze problemen herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gunner_Youri schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:10:
Heb deze monitor nu even om uit te testen of ultrawide/va panel iets voor mij zou kunnen zijn.
Momenteel dramatisch. Beeld gaat soms gewoon willekeurig volledig zwart voor een second of 2. Ook heb ik een flikkering van een balk van 3 cm dik over de hele breedte van het scherm. Iedere halve minuut ofzo.
Verder heb ik op fifa het probleem dat mannetjes met zwarte kit/haar een soort van zwarte schaduw rond zich hebben bij snelle actie of camerabewegingen.
Nee zo erg is het hier echt niet.
Alleen wat backlight flickering vooral bij het spelen van games met Freesync zet je dat uit is het weg.

Wat voor een kaart / kabel gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die schaduw kan je aanpassen door de overdrive in de OSD in te stellen met behulp van de ufotest (zie elders in dit topic). Let wel dat verschillende verversingssnelheden, verschillende resultaten geven. Zo moet ik hem voor 100 Hz (Surface) anders instellen dan mijn PC die 144Hz ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaskm
Gunner_Youri schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:10:
Terugsturen en hopen dat je een scherm terugkrijgt dat het beter doet. Bij mij was drie keer scheepsrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
@Astennu Ik heb een RTX 2080 Super, via displayport. Al alle mogelijk combinaties geprobeerd ivm freesync of gsync aan/uit, limiet op 100hz/144hz, etc.

@Señor Sjon Ik heb al alle overdrive opties geprobeerd. Geen verschil. Van +2 naar -2 naar uit.

@thomaskm Ik heb deze even gehaald om te kijken of ultrawides iets voor mij zou zijn. Ik heb de Cooler Master GM34-CW in bestelling staan. Ik heb gewoon schrik dat VA panelen niets voor mij zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:37
Gunner_Youri schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:51:
@thomaskm Ik heb deze even gehaald om te kijken of ultrawides iets voor mij zou zijn. Ik heb de Cooler Master GM34-CW in bestelling staan. Ik heb gewoon schrik dat VA panelen niets voor mij zijn..
Heb een aantal Youtube reviews over deze gezien, mijn inziens is deze zeker de meerprijs (300 eu) niet waard tegenover de andere VA monitoren. Zie bijv. Gear Seekers: YouTube: Cooler Master GM34-CW: Is Their First Ever Gaming Monitor Any Good? en zijn kritiek: YouTube: Gigabyte G34WQC: RIGHT ON THE MONEY! (vergelijking met Cooler Master GM34-CW, na 7.53 minuten). Wellicht de Gigabyte G34WQC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaskm
Gunner_Youri schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:51:
@Astennu Ik heb een RTX 2080 Super, via displayport. Al alle mogelijk combinaties geprobeerd ivm freesync of gsync aan/uit, limiet op 100hz/144hz, etc.

@Señor Sjon Ik heb al alle overdrive opties geprobeerd. Geen verschil. Van +2 naar -2 naar uit.

Je bent bang dat VA schermen niets voor jou zijn, dus je hebt voor de zekerheid maar nog een VA scherm besteld :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
@thomaskm Nu ik er eindelijk 1 getest heb, denk ik dat ja. Keuze op de Cooler master lag al langer vast, maar moeilijk verkrijgbaar. Dus in de tussentijd die iiyama eens besteld om te kijken hoe het was. Hopelijk toch nog verbetering als die toekomt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Geen verschil van -2 naar +2? Serieus? Daar zit zeker een verschil in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik heb bij mijn salescollega die contact heeft met iiyama aangegeven dat ik niet zomaar een review ga schrijven over een monitor die zo'n bekend issue heeft want ik MOET dat noemen en bij issues hebben we altijd contact met fabrikanten voor hoor/wederhoor. (officiële reactie om toe te voegen met meer info). Nu krijg ik tot mijn verbazing terug dat "het niet voor had moeten komen" bij de sample, dus nu ben ik uiteraard zeer benieuwd of ze het euvel dan boven water hebben of dat er een verse batch schermen ergens ligt die het issue niet hebben.

To be continued.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrawni
CMT schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:51:
Voor diegene die verbindings- /bandbreedte- /resolutieproblemen hebben en een Nvidia 7xx, 9xx of 1xxx kaart bezitten is het misschien de moeite waard om te controleren of de videokaart de laatste firmware heeft: https://www.nvidia.com/en-us/drivers/nv-uefi-update-x64/
Blijkbaar zijn er er kaarten in omloop die beperkt zijn tot Displaypoort 1.3 of werkt dat niet lekker met een monitor die enkel Displaypoort 1.2 of 1.4 ondersteunt.
Wie weet helpt het voor sommigen ;).
Hallelujah dit wist ik nog niet. Heb gebruik gemaakt van de link en er stond dat mijn GTX 1060 6gb nog niet up-to-date is met de firmware voor Displaypoort, dus bedankt! Had volgens mij geen problemen (behalve degene die iedereen heeft, flikkering op starcitizen website),maar alsnog fijn om te weten dat mijn GPU nu wél 1.4 ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 08:01
2Dutch schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:46:
Ik heb bij mijn salescollega die contact heeft met iiyama aangegeven dat ik niet zomaar een review ga schrijven over een monitor die zo'n bekend issue heeft want ik MOET dat noemen en bij issues hebben we altijd contact met fabrikanten voor hoor/wederhoor. (officiële reactie om toe te voegen met meer info). Nu krijg ik tot mijn verbazing terug dat "het niet voor had moeten komen" bij de sample, dus nu ben ik uiteraard zeer benieuwd of ze het euvel dan boven water hebben of dat er een verse batch schermen ergens ligt die het issue niet hebben.

To be continued.
Goed om te weten en dan wacht ik nog wel even met kopen🧐

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
sjenk schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:01:
[...]

Heb een aantal Youtube reviews over deze gezien, mijn inziens is deze zeker de meerprijs (300 eu) niet waard tegenover de andere VA monitoren. Zie bijv. Gear Seekers: YouTube: Cooler Master GM34-CW: Is Their First Ever Gaming Monitor Any Good? en zijn kritiek: YouTube: Gigabyte G34WQC: RIGHT ON THE MONEY! (vergelijking met Cooler Master GM34-CW, na 7.53 minuten). Wellicht de Gigabyte G34WQC?
Zoals ik nu heb gelezen over de Coolermaster en Gigabyte, AOC etc.... Eigenlijk veel VA panelen hebben last van flikkeringen.

Ik heb voor mezelf de conclusie getrokken dat ik eigenlijk super tevreden ben met het scherm.
Goede contrast en kleuren. En de prijs speelt natuurijk ook mee.
Ben dan ook van mening dat er op elk scherm wat aan te merken is. En dat doet minder zeer bij een scherm van deze prijs dan bij een van rond de 1.000 Euro.

De flikkeringen die ik heb zijn bij bepaalde menu's van games. In de desktop omgeving heb ik ze niet meer waar genomen.

Ik heb dan wel een RX5700XT kaart.

[ Voor 5% gewijzigd door wackidth op 13-10-2020 18:37 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
2Dutch schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:46:

To be continued.
Je mag zeker niet vertellen 'wat' niet had moeten voorkomen ^^? Er zijn namelijk zoveel problemen dat ik niet meer weet waar naar gerefereerd wordt.
Ik ben ook best benieuwd of er bijv. eventueel een revisie aankomt. Of dat ze de problemen met Freesync in kaart gebracht hebben, zodat uitgezocht kan worden waar op gelet moet worden (compatibiliteit lijstje o.i.d.?).
Het is moeilijk te geloven dat een scherm waarbij Freesync in koeieletters geadverteerd wordt, niet uitvoerig is getest voordat het in productie ging.
Thrawni schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:44:
[...]

Hallelujah dit wist ik nog niet. Heb gebruik gemaakt van de link en er stond dat mijn GTX 1060 6gb nog niet up-to-date is met de firmware voor Displaypoort, dus bedankt! Had volgens mij geen problemen (behalve degene die iedereen heeft, flikkering op starcitizen website),maar alsnog fijn om te weten dat mijn GPU nu wél 1.4 ondersteunt
Ik ben blij dat het in ieder geval van pas is gekomen. Baat het niet dan schaad het niet ^^.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

CMT schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:25:
Je mag zeker niet vertellen 'wat' niet had moeten voorkomen ^^? Er zijn namelijk zoveel problemen dat ik niet meer weet waar naar gerefereerd wordt.
Niks geheim aan, wat mij opviel was het flickering issue bij de sync wat niet door jou als gebruiker op te lossen is, dat had dus niet meer mogen voorkomen dus dat klinkt als : er is een oplossing voor. Het is nog maar de vraag of ze uitgebreid gaan vertellen wat er dan is aangepast of wat ze weten, maar elke vorm van info is welkom. Want er zijn ook wel wat mensen die 't maar geaccepteerd hebben en de sync uitgeschakeld hebben. Bij goede service verwacht je een recall nav serienummer bv.

Zoals ik aangaf had ik erg veel interesse in dit scherm en heb ik vanwege de brakke sync ook gezegd: nah, ik wacht wel...maar dan is het wel fijn om te weten hoe lang ;)

-update-
Kreeg door dat het volgens hen in 99% van de gevallen door de kabel zou worden veroorzaakt, en of ik met een DisplayPort 1.4-kabel kan testen. Ik vis straks de meegeleverde kabel uit de doos, want die gebruiken mensen die het scherm kopen ook. Je moet natuurlijk niet door hoepels springen als gebruiker om een feature van een scherm aan te slingeren.. Lees hier genoeg mensen die 1.4-kabels hebben gehaald en waarbij het niks uithaalt. Mijn 5 jaar oude benq werkte prima met freesync en 144hz met mijn kabels hoor ;)

iiyama beeldbingo.. Blijf erbij dat het alsnog een leuk scherm is ook zonder de sync, maar als het ding out of the box zonder geneuzel werkt is het gewoon een pareltje en klaar. Hoe worden die schermen getest vraag je je dan af?

[ Voor 30% gewijzigd door 2Dutch op 14-10-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1245788

Deze monitor ook aangeschaft en aangesloten op mijn HP Elitebook 850 G6 - Intel UHD 620- met de bijgeleverde HDMI kabel maar deze lijken niet met elkaar over weg te kunnen.

Bij de display settings kan ik niet de 3440x1440 resolutie kiezen. Enkel andere resoluties waardoor het beeld in de breedte uitgerekt wordt.

Kan mij laptop niet over weg met dit type beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 18:56
Anoniem: 1245788 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:22:
Deze monitor ook aangeschaft en aangesloten op mijn HP Elitebook 850 G6 - Intel UHD 620- met de bijgeleverde HDMI kabel maar deze lijken niet met elkaar over weg te kunnen.

Bij de display settings kan ik niet de 3440x1440 resolutie kiezen. Enkel andere resoluties waardoor het beeld in de breedte uitgerekt wordt.

https://www.intel.com/con...tel-uhd-graphics-620.html

Als ik kijk naar de maximale resolutie zou je zeggen dat het mogelijk is. Zit er alleen een HDMI aansluiting op je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Anoniem: 1245788 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:22:

Ik zie dat de laptop een Thunderbolt USB-C poort heeft. Ik neem aan dat deze voor laden 'en display is. Iemand in dit topic had een converter gekocht waarmee je die poort voor display kon gebruiken en kon blijven opladen. Het beeldscherm kan dan via DisplayPort aangesloten worden, welke in mijn ervaring beter compatibliteit leveren voor dit scherm. Voorbeeld; ik heb een MacBook Pro 2020 en met HDMI kreeg ik het niet aan de praat op de juiste reso. Met een USB-C naar Displaypoort kabel werkte het meteen.

Moraal van het verhaal: probeer het met een USB-C naar DP kabel. De GPU moet de resolutie gewoon aankunnen zo te zien.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor de tip. Ik ga het nu eerst met een USB-C naar DP converter proberen (https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=2252300) en daar de bijgeleverde DP kabel op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
2Dutch schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:46:
[...]

Niks geheim aan, wat mij opviel was het flickering issue bij de sync wat niet door jou als gebruiker op te lossen is, dat had dus niet meer mogen voorkomen dus dat klinkt als : er is een oplossing voor. Het is nog maar de vraag of ze uitgebreid gaan vertellen wat er dan is aangepast of wat ze weten, maar elke vorm van info is welkom. Want er zijn ook wel wat mensen die 't maar geaccepteerd hebben en de sync uitgeschakeld hebben. Bij goede service verwacht je een recall nav serienummer bv.

Zoals ik aangaf had ik erg veel interesse in dit scherm en heb ik vanwege de brakke sync ook gezegd: nah, ik wacht wel...maar dan is het wel fijn om te weten hoe lang ;)

-update-
Kreeg door dat het volgens hen in 99% van de gevallen door de kabel zou worden veroorzaakt, en of ik met een DisplayPort 1.4-kabel kan testen. Ik vis straks de meegeleverde kabel uit de doos, want die gebruiken mensen die het scherm kopen ook. Je moet natuurlijk niet door hoepels springen als gebruiker om een feature van een scherm aan te slingeren.. Lees hier genoeg mensen die 1.4-kabels hebben gehaald en waarbij het niks uithaalt. Mijn 5 jaar oude benq werkte prima met freesync en 144hz met mijn kabels hoor ;)

iiyama beeldbingo.. Blijf erbij dat het alsnog een leuk scherm is ook zonder de sync, maar als het ding out of the box zonder geneuzel werkt is het gewoon een pareltje en klaar. Hoe worden die schermen getest vraag je je dan af?
Ik hoop het van harte. Door deze problemen heb ik besloten om de aanschaf van een ultrawide maar uit te stellen tot volgend jaar. En eerst voor een AMD cpu + gpu upgrade te gaan.
IIyama blijft van alle schermen op dit moment nog wel mijn favoriete keuze.
When you go black ehm, you never go.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnrtjedennis
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-04 14:28
Beste,

aangezien ik geintresseerd ben in deze monitor en de recente problemen heb gevolgd is mijn vraag of deze ondertussen aan te raden is? Wat waren naast het flickering issue (is dit ondertussen echt opgelost?) nog meer problemen waar jullie tegen aanliepen?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 16:59
mnrtjedennis schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:26:
Beste,

aangezien ik geintresseerd ben in deze monitor en de recente problemen heb gevolgd is mijn vraag of deze ondertussen aan te raden is? Wat waren naast het flickering issue (is dit ondertussen echt opgelost?) nog meer problemen waar jullie tegen aanliepen?

Ik hoor het graag!
Ik heb zelf ook deze monitor aangeschaft en ben zeer tevreden. Wat betreft de flikkering is het grootste probleem met flikkering opgelost door een firmware update. Daarnaast is er nog in hele specifieke gevallen een flikkering. Maar ik heb het alleen gezien bij de stargate website en ben het zelf voor de rest nog niet tegen gekomen of is het opgevallen. Dus ik heb voor mezelf besloten dat ik het niet erg vind en dat ik het scherm hou. Ik ga die van mij nog wel omruilen maar dat komt omdat er een stofje achter het scherm zit. En dat vind ik zelf niet acceptable. Daarnaast heb ik nog 1 dode pixel maar die is zo klein dat ik daar geen moeite mee zou hebben ook omdat die in de linker bovenhoek zit. Maar wat ik er mee wil zeggen is koop dit scherm wel in een winkel waar je hem makkelijk kan omruilen want dus nu uit eigen ervaring en die van andere te hebben gelezen komt het wel vaker voor dat er een stofje achter het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnrtjedennis
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-04 14:28
InfoTracer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:32:
[...]

Ik heb zelf ook deze monitor aangeschaft en ben zeer tevreden. Wat betreft de flikkering is het grootste probleem met flikkering opgelost door een firmware update. Daarnaast is er nog in hele specifieke gevallen een flikkering. Maar ik heb het alleen gezien bij de stargate website en ben het zelf voor de rest nog niet tegen gekomen of is het opgevallen. Dus ik heb voor mezelf besloten dat ik het niet erg vind en dat ik het scherm hou. Ik ga die van mij nog wel omruilen maar dat komt omdat er een stofje achter het scherm zit. En dat vind ik zelf niet acceptable. Daarnaast heb ik nog 1 dode pixel maar die is zo klein dat ik daar geen moeite mee zou hebben ook omdat die in de linker bovenhoek zit. Maar wat ik er mee wil zeggen is koop dit scherm wel in een winkel waar je hem makkelijk kan omruilen want dus nu uit eigen ervaring en die van andere te hebben gelezen komt het wel vaker voor dat er een stofje achter het scherm zit.
Ik ga de gok dan maar wagen, bestel ik hem bij Coolblue. Bedankt voor je aanvullende informatie en dan hoop ik maar op geen dode pixel of stof😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb mijn guestpc er ook bijgepakt om hardware uit te sluiten / testen, en dit waren de resultaten met up to date nvidia-drivers, syncriedel aan en scherm op 144 hz:

mijn kabel en pc met 2070 super: flickering enorm storend
mijn kabel en pc met 1060: flickering minimaal, niet storend en maar op deel van beeld

meegeleverde kabel en pc met 2070 super: geen flickering
meegeleverde kabel en pc met 1060: geen flickering

Fijne resultaten voor mijn situatie uiteraard, dit neigt naar bandbreedte via de kabel, maar zoals we weten is dat niet voor iedereen de oplossing. Overigens word je enorm para van dit gedoe. "is dat een flicker..of.." :P

Op kantoor was ik nooit tegen het flickeringgedoe aangelopen in dit geval: want dan sluit ik alles aan met meegeleverde kabels.

[ Voor 9% gewijzigd door 2Dutch op 16-10-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
2Dutch schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:33:

meegeleverde kabel en pc met 2070 super: geen flickering
meegeleverde kabel en pc met 1060: geen flickering
Ook geen flickering op de Star Citizen website? Ik heb een "betere" kabel van Club3D en ik zie flickering in het menu van bijvoorbeeld Battlefield V en de Star Citizen website.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

arutten schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:08:
Ook geen flickering op de Star Citizen website? Ik heb een "betere" kabel van Club3D en ik zie flickering in het menu van bijvoorbeeld Battlefield V en de Star Citizen website.
Daar zag ik al geen flickering met de oude kabel. Zou dat een renderingdingetje van een browser kunnen zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
2Dutch schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:11:
[...]

Daar zag ik al geen flickering met de oude kabel. Zou dat een renderingdingetje van een browser kunnen zijn ofzo?
Getest met Edge Chromium en Firefox: beide geven flickeringen :-(

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 18:26
Ik ben uiteindelijk voor de Xiaomi Mi Curved gaming monitor (34 inch) gegaan. Maandag besteld bij de cZ warehouse (banggood) en vandaag binnengekomen, prachtig scherm en geen flickering issues en dergelijke. Misschien een beter (en goedkoper) alternatief voor de IIyama. G-sync werkt ook vlekkeloos met mijn GTX 1070.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BEJI6FLCE2gaQXYbcm4LFdIGOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ykVyIbV4ANKoG7E6MAEFrfI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Montu op 16-10-2020 16:41 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Montu schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:34:
Ik ben uiteindelijk voor de Xiaomi Mi Curved gaming monitor (34 inch) gegaan. Maandag besteld bij de cZ warehouse (banggood) en vandaag binnengekomen, prachtig scherm en geen flickering issues en dergelijke. Misschien een beter (en goedkoper) alternatief voor de IIyama. G-sync werkt ook vlekkeloos met mijn GTX 1070.

[Afbeelding]
Misschien leuk om Xiaomi draadje te plaatsen....heeft niets met Iiyama te maken.

Google eens op Xiaomi Surface flickering...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
wackidth schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:15:
[...]

Misschien leuk om Xiaomi draadje te plaatsen....heeft niets met Iiyama te maken.

Google eens op Xiaomi Surface flickering...
Ja, maar zo krijg je bij elk VA scherm wel hits. Het blijven VA schermen en die zijn nu eenmaal een stuk gevoeliger hiervoor. Bij de Mi lijken er echter veel minder mensen hier last van te hebben dan bij de IIyama.

Het is alleen maar bedoelt om mensen die evt aan het twijfelen zijn of het zat zijn schermen retour te sturen te laten weten dat dit misschien een alternatief voor hen is...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Denk dat er ook een stuk minder mensen dat scherm hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Dat durf ik niet te zeggen. Hij is in Nederland pas sinds enkele weken bij 1 webshop verkrijgbaar. IIyama's zijn in NL natuurlijk volop verkrijgbaar, dus als je alleen naar NL kijkt dan heb je in ieder geval gelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Montu op 16-10-2020 17:33 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:00
Montu schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:34:

[Afbeelding]
offtopic:
Heb dezelfde monitor ook al een tijdje, maar ik zou zeggen, doe de Star Citizen test en je zal merken dat er zeker wel flikkering is. Het paneel heeft gewoon hetzelfde probleem. Het is je waarschijnlijk alleen niet opgevallen (was mij in eerste instantie ook niet opgevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Snowdog schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:34:
[...]

offtopic:
Heb dezelfde monitor ook al een tijdje, maar ik zou zeggen, doe de Star Citizen test en je zal merken dat er zeker wel flikkering is. Het paneel heeft gewoon hetzelfde probleem. Het is je waarschijnlijk alleen niet opgevallen (was mij in eerste instantie ook niet opgevallen).
Ah, op deze site neem ik aan? https://robertsspaceindustries.com/star-citizen

Zojuist geprobeerd, en dan zie ik inderdaad af en toe wel wat flickering. Weet niet of dit ook nog in mate kan verschillen, maar bij mij is het in ieder geval om de paar seconden en dan een aantal lichte flickers. Heb je hier dan in andere apps/games ook last van? Heb wat potjes COD WW2 en Rocket league gedaan en toen heb ik het niet gemerkt.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:00
Montu schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:40:
[...]

Ah, op deze site neem ik aan? https://robertsspaceindustries.com/star-citizen

Zojuist geprobeerd, en dan zie ik inderdaad af en toe wel wat flickering. Weet niet of dit ook nog in mate kan verschillen, maar bij mij is het in ieder geval om de paar seconden en dan een aantal lichte flickers. Heb je hier dan in andere apps/games ook last van? Heb wat potjes COD WW2 en Rocket league gedaan en toen heb ik het niet gemerkt.
Heb er in games tot dusverre ook geen last van gehad en zelfs op die site viel het me niet echt op, maar als je het browservenster klein maakt en op de achtergrond iets met een donkere achtergrond zet (steam ofzo), dan valt het wel op en is er duidelijk flikkering waarneembaar. Het is verder (wmb) geen enkel probleem. Maar het issue speelt wel degelijk ook op deze schermen (gok dat ze het allemaal hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Snowdog schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:04:
[...]

Heb er in games tot dusverre ook geen last van gehad en zelfs op die site viel het me niet echt op, maar als je het browservenster klein maakt en op de achtergrond iets met een donkere achtergrond zet (steam ofzo), dan valt het wel op en is er duidelijk flikkering waarneembaar. Het is verder (wmb) geen enkel probleem. Maar het issue speelt wel degelijk ook op deze schermen (gok dat ze het allemaal hebben).
Ik vind het inderdaad ook geen probleem als het alleen maar in hele specifieke scenario's zich voordoet. Freesync uit of aan heeft bij mij geen invloed, ook de refreshrate 60 of 144Hz maakt niet uit. In alle gevallen is er evenveel flickering op de star citizen site. De IIyama's lijken er alleen maar last van te hebben met freesync aan. Hoe zit dit bij jou?

[ Voor 5% gewijzigd door Montu op 16-10-2020 18:22 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 16:59
Gisteren het scherm omgeruild in een Coolblue winkel omdat er een stokje achter het scherm zit. Was allemaal geen probleem en het nieuwe scherm is nu helemaal goed. Net de Star Citizen site weer getest en ook dit scherm heeft de lichte flikkering. Maar ik vind het zelf niet storend en wat ik zo gelezen heb ik het VA paneel ding. Maar voor de rest super tevreden over het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaskm
Bizar eigenlijk dat er zoveel panelen zijn met een stofje achter het scherm. Je zou zeggen dat ze daar in het productieproces rekening mee hebben gehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Notna schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Ik zie dat de laptop een Thunderbolt USB-C poort heeft. Ik neem aan dat deze voor laden 'en display is. Iemand in dit topic had een converter gekocht waarmee je die poort voor display kon gebruiken en kon blijven opladen. Het beeldscherm kan dan via DisplayPort aangesloten worden, welke in mijn ervaring beter compatibliteit leveren voor dit scherm. Voorbeeld; ik heb een MacBook Pro 2020 en met HDMI kreeg ik het niet aan de praat op de juiste reso. Met een USB-C naar Displaypoort kabel werkte het meteen.

Moraal van het verhaal: probeer het met een USB-C naar DP kabel. De GPU moet de resolutie gewoon aankunnen zo te zien.
Probleem is inderdaad opgelost door usb-c displayport kabel te gebruiken. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis95
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-02 05:39
Ik heb dit scherm nu ook ongeveer 2 weken, bijna probleemloos maar soms komt er een flits door het scherm.

Originele kabel met een RTX2060 super. Soms is er ook een mechanische *klik* te horen, het klinkt een beetje relais achtig. gebeurd niet heel vaak maar het valt wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

iDennis95 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:37:
Ik heb dit scherm nu ook ongeveer 2 weken, bijna probleemloos maar soms komt er een flits door het scherm.

Originele kabel met een RTX2060 super. Soms is er ook een mechanische *klik* te horen, het klinkt een beetje relais achtig. gebeurd niet heel vaak maar het valt wel op.
Zou em retouren: klinkt niet bepaald gezond en straks zegt ie helemaal plof of vliegt ie in de fik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefie!
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-02-2021
Goedemorgen allen,

Afgelopen zaterdag, ondanks de niet altijd positieve berichten, dit scherm binnen gekregen. Komend van een 15 jaar oude Philips 24" was dat een enorme WOW! Het beeld was goed, geen flickering zichtbaar tot ik hem op 144HZ zette in Windows. Zoals velen van jullie wel bekend. Dit topic heb ik van a tot z door gelezen maar voor zover ik zie is er (nog) geen 100% oplossing. Wel work arounds die voor sommige werken en voor anderen niet. Gisteren heb ik een van de geposte dingen (komend van het britse forum) geprobeerd namelijk: de DP mode handmatig op 1.2 en daarna op 1.4 zetten. Ik kan echter die keuze niet maken als ik hem op handmatig zet. Dus die "fix" werkt niet voor mij (tenzij ik iets verkeerd doe wat heel goed mogelijk is).

Samenvattend kom ik tot de volgende conclusies:

1: Een andere (dikkere) kabel werkt voor sommige maar niet voor iedereen
2: De update van Iiyama lost het probleem niet (volledig) op
3: Diverse, door gebruikers geposte, oplossingen met de instellingen werken voor sommige maar niet voor iedereen
4: Er is (nog) geen zicht op een fix vanuit Iiyama
5: De problemen komen met name op 144HZ voor

Zelf heb ik afgelopen weekend in WoW, op 144hz, een flikkerende witte streep ervaren op ongeveer 1/3 vanaf de bovenkant van het scherm. Deze kwam elke 3-5 seconden voor. Op 100Hz is het weg.

Gisteren na het inschakelen van Sync op de monitor en in de AMD instellingen ervaarde ik na ongeveer 2 uur WoW de flikkeringen die zovelen ervaren. Zodra ik in mijn desktop omgeving was kon ik geen flickeringen ontdekken. Al met al vage klachten.

Ik gebruik dit scherm in combinatie met een MSI radeon RX 570 armor 8G OC

Net als velen van jullie wacht ik op een definitieve fix maar tips om het beter te krijgen zijn altijd welkom natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als je DP niet aan kan passen, dan heb je een vooringesteld programma gekozen (zoals frame insertion), dan kan je veel menu items niet meer aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iDennis95
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-02 05:39
2Dutch schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Zou em retouren: klinkt niet bepaald gezond en straks zegt ie helemaal plof of vliegt ie in de fik :P
Het is mij ondertussen gelukt om een capture ervan te maken in slowmotion

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYpSw2Ac7RL5RGJodTQ_zMVEibw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PqFP7aoup2FNf1GbanpqejUM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door iDennis95 op 20-10-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-imm
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10-2024
iDennis95 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:37:

Ik heb (ondanks dat iedereen hier dezelfde klachten rapporteert met flickering) ook het scherm gekocht en 'm sinds gisteren in gebruik. Mijn ervaring is precies hetzelfde. In principe probleemloos, maar op 144hz komt er sporadisch een flicker voor (vergelijkbaar met de foto's). Dit gaat dan ook gebaart het het 'klik' of 'blip" geluid. Dit komt echter niet vanuit de monitor zelf maar komt over de audio door.

Ik vind het een lastige situatie: ik weet niet of ik het echt heel storend vind, ik ben bang dat als ik 'm omruil, het volgende scherm precies hetzelfde heeft, en er is eigenlijk geen alternatief met dezelfde specificaties en prestaties voor deze prijs. De twijfel is nu eigenlijk of hem niet gewoon moet terugsturen en wachten tot andere modellen volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
iDennis95 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Het is mij ondertussen gelukt om een capture ervan te maken in slowmotion
[YouTube: IIYAMA GB346641 B1 probleem slowmotion]

[Afbeelding]
De mijne heeft exact hetzelfde. De flits en de klik. Gaat retour en ik ga voor de Alienware AW3420DW gaan. Ik erger me te veel aan de VA smearing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Ik had het probleem van een horizontale grijstint/streep met een blip/klik geluid, maar dat is weg sinds ik een nieuwe displayport kabel gebruik.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste