Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Señor Sjon schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:38:
[...]

Het stomme is dat met een Intel IGP dit niet optreed. Ook hoef je HDR, Freesync of G-sync niet aan te hebben staan om dit te reproduceren. Het lijkt bijna een overactieve aansturing van HDR terwijl het uitstaat. Het dimt immers het backlight om wellicht het contrast te verhogen en lichte scenes te laten spetteren. Ik krijg het namelijk steevast in de laserscene van de Star Citizen website.
Nul komma nul te zien bij Star Citizen.... Je bedoelt toch het clipje op de homepage??

Weet je het vreemde is... Toen de firmware update gedaan was. Was alles goed.... Tot na een week of twee, toen begon het geflikker... Ene keer erger dan de andere keer.
En nu is het weg.....

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgullstar
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Ik had eerder ook al hier geschreven dat het met een ARM64 Odroid (Mali GPU) op 60Hz ook optreedt.
@wackidth het filmpje met de lasers. https://robertsspaceindustries.com/star-citizen dus niet https://robertsspaceindustries.com/

[ Voor 40% gewijzigd door cgullstar op 28-09-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:52
Scroll maar eens in de bovenste afbeelding op https://robertsspaceindustries.com/squadron42. Dan zie je de flikkering ook. Op mijn oude Dell 2711 zie ik dit niet.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 21:39
Señor Sjon schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:38:
[...]

Het stomme is dat met een Intel IGP dit niet optreed. Ook hoef je HDR, Freesync of G-sync niet aan te hebben staan om dit te reproduceren. Het lijkt bijna een overactieve aansturing van HDR terwijl het uitstaat. Het dimt immers het backlight om wellicht het contrast te verhogen en lichte scenes te laten spetteren. Ik krijg het namelijk steevast in de laserscene van de Star Citizen website.
Heeft de Intel IGP een beperkt dynamisch bereik? Aan HDR of Freesync ligt het niet, want zoals ik al eerder aangaf heeft mijn Benq GW2470 daar ook last van.
En dat is een doodgewone 60Hz VA scherm, zonder opsmuk.

@arutten
De flikkeren die je daarmee ziet is wel wat anders dan beruchte Star Citizen animatie.
Het heeft namelijk geen effect op de achtergrondverlichting en je ziet ook de heldere witte stukken in de afbeelding niet veranderen.
Het effect kan veroorzaakt worden door de trage reactiesnelheid. Die is het hoogst van zwart naar donkergrijs (en best fors met ca. 30ms of meer, zegmaar 2 afbeeldingen bij 60Hz).

[ Voor 6% gewijzigd door CMT op 28-09-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 18:26
Ik ben al een tijdje op zoek naar een ultrawide, met name deze en de Mi Monitor lijken interessant vanwege de prijs. Als ik echter lees hoeveel problemen er mee zijn lijkt het erop dat ze niet bepaald goed zijn.

Eigenlijk wil ik heel graag dit scherm: pricewatch: LG 38WN95C Wit, Zilver, maar die is nog wel erg duur.. hopen dat ie met black friday ergens voor een mooie prijs te koop is. Zal alleen wel niet, hij is uberhaupt bijna niet leverbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Montu op 28-09-2020 22:21 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomaskm
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-06 17:49
Ik ben ondanks alle negatieve berichtgeving zo eigenwijs geweest dit scherm toch te bestellen. Morgen binnen! Benieuwd of die van mij ook de bekende kuren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infinitelau
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik wil graag een UW monitor halen en de Iiyama ziet er goed uit. Is de flickering nog steeds een issue en kan dat opgelost worden met een driver update?
En zoniet is de AOC CU34G2x een goed alternatief hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-06 22:32
Er zijn ook zat goede punten gelukkig ;p. Bij het spelen van games heb ik geen probleem met de helderheidsflikkeringen, zoals ze wel te zien zijn op de StarCitizen website. Ik gebruik G sync met 144hz zonder problemen daarbij. Soms zie je wel een helderheidsflikkering in een menu of laadscherm, maar 0,0 kuren lijkt nu uberhaupt niet reeël te zijn en al helemaal niet voor 480,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infinitelau
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-11-2024
Het zou vast wel een goede monitor zijn, maar de flikkeringen klinkt wel als iets wat mij veel zou ergeren dus als het nog steeds een probleem zou kunnen zijn kijk ik liever na een alternatief. Het klinkt als een groter probleem dan iets tragere response tijden in mijn mening.
Heb het natuurlijk niet zelf geprobeerd dus misschien is het minder erg dan het lijkt, dus bedankt voor de reactie. Ik zal hem zeker nog niet afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Je kan het ook alsnog bestellen en dan zelf bepalen of je het een probleem vind of niet. Je hebt een herroepingsrecht om mede de monitor te mogen testen of het naar je liking is (of niet). Als het dan toch een te grote issue is doe je het weer retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 18:56
infinitelau schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:08:
Ik wil graag een UW monitor halen en de Iiyama ziet er goed uit. Is de flickering nog steeds een issue en kan dat opgelost worden met een driver update?
En zoniet is de AOC CU34G2x een goed alternatief hiervoor?
AOC heeft vergelijkbare problemen omdat het zelfde paneel gebruikt wordt, iiyama is volgensmij tot nu toe de enige fabrikant die uberhaupt een driver update heeft uitgebracht voor dit paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLarger1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 22:00
Thrawni schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:10:
Er zijn ook zat goede punten gelukkig ;p. Bij het spelen van games heb ik geen probleem met de helderheidsflikkeringen, zoals ze wel te zien zijn op de StarCitizen website. Ik gebruik G sync met 144hz zonder problemen daarbij. Soms zie je wel een helderheidsflikkering in een menu of laadscherm, maar 0,0 kuren lijkt nu uberhaupt niet reeël te zijn en al helemaal niet voor 480,-
Dus als de prijs scherp genoeg is moet je maar dealen met een product wat niet 100% is? Dat is toch gewoon een kul reden? Volgens mij heeft Iiyama nergens een disclaimer met let op dit scherm kan flikkeren en is niet 100% maar daar is de prijs ook naar. Dan heb ik liever dat ze meer vragen voor een scherm zonder deze klachten, ik had er wel 100e meer voor over.

Voor nu heb ik vorige week het scherm terug gestuurd. Kijk na mijn verhuizing wel of het is opgelost, scheelt weer slepen.. :P

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:33
Tsja, ik heb er tot nu toe geen last van gehad in daadwerkelijke spellen? Je moet het probleem ook niet erger maken dan het is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheLarger1
Dat scheelt nog wel eens, ik heb namelijk in bijvoorbeeld Leaque of legends er wel last van. Iedereen moet inderdaad voor zichzelf bepalen of hij/zij het wel of niet oké vindt. Voor mij is het onacceptabel ongeacht de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Probleem is een beetje dat de alternatieven allemaal veel duurder zijn en ieder ook weer zijn problemen heeft. Ik vond het een hele moeilijke keuze om een scherm te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaskm
De vraag is al eens gesteld: maar is nou al zeker of een firmware update het probleem oplost? En zo ja, is die firmware update voor de consument gewoon beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
thomaskm schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:30:
De vraag is al eens gesteld: maar is nou al zeker of een firmware update het probleem oplost? En zo ja, is die firmware update voor de consument gewoon beschikbaar?
Nee en nee,
Dat staat in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLarger1
Señor Sjon schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:18:
Probleem is een beetje dat de alternatieven allemaal veel duurder zijn en ieder ook weer zijn problemen heeft. Ik vond het een hele moeilijke keuze om een scherm te kiezen.
Klopt, denk dat ik na mijn verhuizing toch een LG UltraGear 34GN850-B ga halen.
Dat wat jij zei over piepende voedingen heb ik nergens kunnen vinden, al zal ik daar minder last van hebben aangezien mijn gehoor niet 100% is haha. En contrast weet ik, maar is hetzelfde als mijn huidige IPS scherm en dat bevalt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
In het 21:9 UW topic staan er sowieso een paar met problemen met de LG. Buiten dat; IPS-glow en laag contrast heb je altijd. De kans op flikkeringen in menu's neem ik dan wel voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
arutten schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:06:
Scroll maar eens in de bovenste afbeelding op https://robertsspaceindustries.com/squadron42. Dan zie je de flikkering ook. Op mijn oude Dell 2711 zie ik dit niet.
Gewoon de Banner van die Website bekijken?? Of het YT filmpje??

Ik heb ze beide beide bekeken. Maar niets bemerkt..... Misschien ben ik er immuun voor geworden. 😂

Bij mij was het vnl in games ook...

Ik ben het eens met Sjon voor het geld is het een goede monitor. Contrast perfect... Fijn wanneer je in gedimd licht speelt.

Het perfecte scherm bestaat niet en vooral in deze prijs.

[ Voor 19% gewijzigd door wackidth op 29-09-2020 15:48 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
TheLarger1 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:13:
[...]

Dus als de prijs scherp genoeg is moet je maar dealen met een product wat niet 100% is? Dat is toch gewoon een kul reden? Volgens mij heeft Iiyama nergens een disclaimer met let op dit scherm kan flikkeren en is niet 100% maar daar is de prijs ook naar. Dan heb ik liever dat ze meer vragen voor een scherm zonder deze klachten, ik had er wel 100e meer voor over.
Ik zeg niet dat je moet dealen met een product dat in jouw ogen niet 100% is, ik zeg dat het ondanks het probleem van helderheidsflikkeringen (die ook de duurdere UW VA panelen ondervinden) het een mooie monitor is die, naar mijn inziens, geen andere steken laat vallen. Of dit een steek is valt uberhaupt te betwijfelen gezien meerdere, en duurdere, UW VA panelen hier ook last van hebben, dat is voor iedereen anders en moet je zelf maar bepalen. Voor jou blijkbaar dus wel. Ik denk dat het een irreële verwachting is om voor deze prijs een monitor te vinden die alles kan zonder de nadelen van nu, maar als je lang genoeg wacht zal dat vast wel gebeuren. Dat is echter met alles zo.
Het disclaimen word trouwens, logischerwijs, ook niet gedaan gezien het inherent is aan het product. Er zal hooguit geadventeerd worden als het volgende model/product juist dit niet meer zou doen en het vorige model daarin heeft overtroffen, dan word er erkend dat dit een probleem was blijkbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Thrawni op 29-09-2020 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrawni
thomaskm schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:30:
Het allereerste probleem (degene met hevige flikkeringen) is opgelost met de eerste firmware update. De firmware update kan je helaas niet zelf doen en je zal bij ontvangst ff moeten checken of je monitor de nieuwste firmware heeft of niet (makkelijk te spotten met enkele afbeeldingen die eerder in dit topic zijn geplaatst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-06 12:57
Nieuwe update :) azerty kan onmogelijk mijn issues reproduceren. Ik kan nu kiezen :) Optie 1: ik krijg em terug.
Optie 2: refund.

Ben dus voor optie 2 gegaan. Nu vraag ik mij af of ik gewoon zelfde scherm nogmaals ergens anders bestel, of toch maar voor een alternatief ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als ze hem aan een Intel GPU hangen via een laptop vinden ze ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 21:39
Over welke problemen hebben we het dan? Want er zijn 4 categorieën besproken:
  1. Willekeurige flikkering/flitsen op 144Hz (gefixed met de firmware update).
  2. Freesync flikkeringen.
  3. Willekeurige storing in het scherm met ploppende/petsende speakers (kabel of combinatie kabel & videokaart niet goed).
  4. Flikkering van de achtergrondverlichting, dat getriggerd kan worden met de Star Citizen animatie (niet zeker of dit nou echt een probleem is, het komt op tal van andere schermen/merken voor).
Ik kwam vandaag op het overclockers.uk forum iets tegen wat misschien kan helpen bij nr. 2 en/of 3.
Diegene heeft het weer van een ander forum en het is niet duidelijk om welk model monitor het gaat, maar proberen kan altijd:
'I figured out the issue. Its to do with the bandwidth that the monitor is using - when you turn on Freesync it seems to downgrade the DP version without updating the OSD. If you enable freesync and then manually set the DP mode to 1.2, and then to 1.4, it fixes all of the issues. Havent had screen flickering for nearly a month since doing it'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgullstar
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Ja mij is ook opgevallen dat sommige settings blijven hangen. Bijvoorbeeld de blue light reducer: als ik hem aanpas van off naar bijvoorbeeld mode 3, zodat er duidelijk een verschil in kleur en helderheid is, en dan exit, blijft hij op off staan, ook als ik de OSD afsluit. Als ik de BLR (display waarde: off) dan weer open staat er wel mode 3. Ik kon voorheen de DP mode kiezen, maar op het moment nier meer. Ik weet ook niet of dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 19:43
Even een update van mijn kant. Het freesync flickeren heb ik zo goed als niet met een 3461 IPS paneel dus begin toch te denken dat het iets met VA + VRR te maken heeft want mijn Asus IPS heeft er ook geen last van. Ik vind dit toch wel opmerkelijk.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
cgullstar schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:34:
Ja mij is ook opgevallen dat sommige settings blijven hangen. Bijvoorbeeld de blue light reducer: als ik hem aanpas van off naar bijvoorbeeld mode 3, zodat er duidelijk een verschil in kleur en helderheid is, en dan exit, blijft hij op off staan, ook als ik de OSD afsluit. Als ik de BLR (display waarde: off) dan weer open staat er wel mode 3. Ik kon voorheen de DP mode kiezen, maar op het moment nier meer. Ik weet ook niet of dat klopt.
Je moet Freesync uit zetten voor je de DP van 1.2 naar 1.4 kan zetten. Ik ga nu testen of het iets uit maakt door hem eerst op 1.4 te zetten en dan freesync weer aan. Ik zie nog steeds Current Link Setting: 8.1 Gbps x 4
in de driver staan.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Astennu schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:51:
[...]

Je moet Freesync uit zetten voor je de DP van 1.2 naar 1.4 kan zetten. Ik ga nu testen of het iets uit maakt door hem eerst op 1.4 te zetten en dan freesync weer aan. Ik zie nog steeds Current Link Setting: 8.1 Gbps x 4
in de driver staan.
Dat handmatig goed zetten en dan Freesync weer aan maakt niet uit met VRR heb je nog steeds backlight flickering met de 3466.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 14:43

made

.. made by made ..

En de Gigabyte G34WQC Zwart is dat geen leuk alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaskm
Beeldscherm binnen! prachtig ding, maar ik heb volgens mij wel een reeks van 3 dode pixels ofzo. Klein lijntje rechtsboven. Zie afbeelding. Wat denken jullie? Ik neig ernaar het zelf proberen te fixen

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2020/09/29/dode-pixels.png

[ Voor 6% gewijzigd door thomaskm op 29-09-2020 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheLarger1
thomaskm schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:56:
Beeldscherm binnen! prachtig ding, maar ik heb volgens mij wel een reeks van 3 dode pixels ofzo. Klein lijntje rechtsboven. Zie afbeelding. Wat denken jullie? Ik neig ernaar het zelf proberen te fixen

[Afbeelding]
Zou kunnen inderdaad!

https://www.dodepixels.nl/test Kan je het snel genoeg zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaskm
Ja, het zijn sowieso dode pixels. Hoop dat ik het met de youtube filmpjes kan oplossen waarbij er heel snel kleuren op het scherm worden afgewisseld.

Edit: ik begrijp dat dit alleen werkt bij 'vaste' pixels en niet bij 'dode' pixels. Nu maar even in beraad over hoe erg ik dit vind.

[ Voor 31% gewijzigd door thomaskm op 29-09-2020 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu

[Afbeelding]
Het kan ook een stofje zijn. gezien de grote denk ik daar eerder aan.
Echt een hele kapotte pixel zie je niet snel het is eerder een subpixel die niet werkt en die zijn heel erg klein.

Als je heel goed kijkt zie je het pixel grid. En dan zie je ook dat de vlek over dat grid heen gaat maar niet echt vierkantjes betreft. Als het kapotte pixels zijn zijn ze veel rechthoekiger.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 30-09-2020 00:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenixNL

[Afbeelding]
Ik heb zelf nog een TN-paneel van iiyama, ik heb wel eens een dode pixel gehad die ik met mijn vinger kon wegmasseren. In mijn geval bleef de pixel op rood hangen. Misschien heel gek maar je kunt het proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
D'r was eerder iemand hier met stof tussen de lagen. Wellicht heb jij dat scherm nu.

• thomaskm
Dankjulliewel voor jullie suggesties, jongens! Weet niet zeker of het nu een stofvlekje is of een serie van dode pixels. Ik zit te denken om maar gewoon een extra scherm te bestellen, en de slechtste van de twee retour te sturen.. Want het plekje is misschien toch net te groot om me daar niet aan te gaan storen, en misschien heb ik geluk met het volgende scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
thomaskm schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:12:
Dankjulliewel voor jullie suggesties, jongens! Weet niet zeker of het nu een stofvlekje is of een serie van dode pixels. Ik zit te denken om maar gewoon een extra scherm te bestellen, en de slechtste van de twee retour te sturen.. Want het plekje is misschien toch net te groot om me daar niet aan te gaan storen, en misschien heb ik geluk met het volgende scherm.
Serie dode pixels is al jaren niet meer het geval. Dat komt heel zelden maar voor. Vroeger had je dat nog wel eens maar tegenwoordig is het eerder stof.
Ik heb hier ook een scherm met wat stofjes maar is afhankelijk van de locatie en de content niet echt storend. Als de prijs maar leuk is is het prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 30-09-2020 09:32 ]

• Señor Sjon
Er was een manier om het scherm op een bepaalde manier uit te zetten en dan krijg je testbeelden (alle primaire kleuren, grijs, wit, zwart). Dan kan je zo zien wat er aan de hand is.

• trabuca
Señor Sjon schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:46:
D'r was eerder iemand hier met stof tussen de lagen. Wellicht heb jij dat scherm nu.
Dat was ik, maar ik had het onderin in het midden. Deze zit aan de rechter zijkant.
Het ziet er wel hetzelfde uit, lijkt me ook een stofje.

Bij mij hielpen de dodepixel testen niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
trabuca schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:59:
[...]

Dat was ik, maar ik had het onderin in het midden. Deze zit aan de rechter zijkant.
Het ziet er wel hetzelfde uit, lijkt me ook een stofje.

Bij mij hielpen de dodepixel testen niets.
Misschien is ie op zijn kop vervoerd en is het stofje nu verplaatst. :+

• thomaskm
Haha wie weet! Ik heb wel inmiddels contact opgenomen met Azerty om toch te kijken of ik het paneel kan vervangen. Vind hem verder namelijk wel heel mooi. Hoop dan wel dat het vervangende paneel geen defecten heeft :-|

• trabuca
Señor Sjon schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:00:
[...]

Misschien is ie op zijn kop vervoerd en is het stofje nu verplaatst. :+
:+ Ik heb niet geprobeerd te schudden ;)

Die van mij kwam van Megekko, niet Azerty

• thomaskm
trabuca schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:10:
[...]

:+ Ik heb niet geprobeerd te schudden ;)

Die van mij kwam van Megekko, niet Azerty
Ben jij uiteindelijk voor een vervangend paneel gegaan? Zo ja, was die wel naar behoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabuca
thomaskm schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:18:
[...]

Ben jij uiteindelijk voor een vervangend paneel gegaan? Zo ja, was die wel naar behoren?
Ja. De eerste had ik bij Megekko gekocht, dat was de enige die hem toen leverde (was direct nadat alle voorraad bij leveranciers retour IIyama was geweest voor firmware updates).
Omdat je verzendkosten bij hun betaalt heb ik de tweede een tijdje later bij Bol gekocht wegens gratis retour. Er was toen bij meerdere partijen voorraad. De tweede was wel goed en gebruik ik nu nog steeds.

-Geen dode pixel, geen stof
-Geen geknetter
-Geen rare balken in beeld
-wel knippering bij het Star Citizen filmpje zoals in dit topic omschreven. In games, youtube filmpjes of ander werk heb ik het nog niet gezien. (ik gebruik een AMD met iGPU 4650G, geen dedicated videokaart)

Ik ben er zeer blij mee. :)

• Astennu
Ik heb met een calibratie van mijn 3466 gedaan maar out of the box klopte er toch helemaal niets van.
In mijn geval moest groen en blauw 8 omlaag rood bleef max en brightness 13.
Heb via de AMD driver er een sRGB clamp op gezet zodat ik die opgeblazen kleuren niet heb (als je niets doet haalt het scherm iets van 132-134% van het sRGB spectrum). Contrast kwam uit op 3468:1. Ben nu wel erg tevreden hoe het er uit ziet.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 30-09-2020 13:17 ]

• trabuca
Astennu schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:16:
Ik heb met een calibratie van mijn 3466 gedaan maar out of the box klopte er toch helemaal niets van.
In mijn geval moest groen en blauw 8 omlaag rood bleef max en brightness 13.
Heb via de AMD driver er een sRGB clamp op gezet zodat ik die opgeblazen kleuren niet heb (als je niets doet haalt het scherm iets van 132-134% van het sRGB spectrum). Contrast kwam uit op 3468:1. Ben nu wel erg tevreden hoe het er uit ziet.
Dit is het tweede bericht over calibratie van dit scherm waar er voor en na een groot verschil is. Hierdoor ben ik toch wel benieuwd en denk ik na om eens een Xrite te huren of zo: https://budgetcam.nl/prod...ay-pro-monitor-kalibratie.

Heeft dat zin als je nagenoeg geen foto's afdrukt en de out-of-the-box kleuren wel prima vindt? Het spat nu wel lekker van het scherm af zeg maar en ik zie wel dat het minder wordt als ik rood en blauw iets omlaag breng via het OSD, maar wat is nu juist? Ik heb geen ervaring met beeldschermkalibratie.

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Is dit scherm een aanrader?

Kom van een 27" 2K 144hz scherm (zonder curve)

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ComputerHoed schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:19:
Is dit scherm een aanrader?

Kom van een 27" 2K 144hz scherm (zonder curve)
Heb je uberhaubt de moeite genomen om het topic te lezen voor ervaringen c.q reviews gelezen? Want dit is toch echt al meerdere keren gevraagd én beantwoord.

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 30-09-2020 14:23 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Notna schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:23:
[...]

Heb je uberhaubt de moeite genomen om het topic te lezen voor ervaringen c.q reviews gelezen? Want dit is toch echt al meerdere keren gevraagd én beantwoord.
Ik ben bekend met de 'problemen' zoals screen flickering. A.k.a. ik ben op de hoogte van ervaringen van anderen.
Dat geeft echter geen antwoord op mijn vraag of het een aanrader is ;)
(mensen, vooral Nederlands, houden immers van zeuren. Neem als voorbeeld maar het OnePlus 8 topic waarbij er veel zeurpietjes zijn die zeuren over 'screen uniformity')

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Volgens mij zijn er al genoeg enthousiast over het scherm en hebben veel mensen de problemen ook niet, simpelweg omdat ze niet altijd getriggerd worden door het spel.

• Notna

Notna

Where are you?®

Woops :F

[ Voor 99% gewijzigd door Notna op 30-09-2020 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

ComputerHoed schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:25:
[...]

Ik ben bekend met de 'problemen' zoals screen flickering. A.k.a. ik ben op de hoogte van ervaringen van anderen.
Dat geeft echter geen antwoord op mijn vraag of het een aanrader is ;)
(mensen, vooral Nederlands, houden immers van zeuren. Neem als voorbeeld maar het OnePlus 8 topic waarbij er veel zeurpietjes zijn die zeuren over 'screen uniformity')
Señor Sjon schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:19:

Voor de prijs een prima scherm imo. Enige nadeel vind ik dat de USB-hub maar 2 poorten heeft. Ik kom van 4. :P Audio out is dan weer heel makkelijk, scheelt weer een kabeltje naar mijn desktop. Speakers kan je rechtstreeks op het scherm aansluiten.
Astennu schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:16:
Ben nu wel erg tevreden hoe het er uit ziet.
En dat is van de laatste pagina. Tussen de ruis van flickering en afstellen door te lezen zie je volgens mij genoeg mensen die gewoon tevreden zijn met het scherm. Vandaar mijn vraag of je het topic écht gelezen hebt (of gescanned / alleen naar de laatste posts hebt gekeken) ;)

Prima, mooi scherm met een mooie feature set voor de prijs. Er zijn issues met flickering waar iiyama mee bekend is maar komt niet bij iedereen voor en zeker niet de hele tijd (ligt aan de content). Of dat een issue voor je is, moet je zelf bepalen. Áls er al een firmware update komt, zal je naar Hoofddorp moeten bij IIyama om de boel te laten updaten

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 30-09-2020 14:42 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:38
Net hier ook op mn bureau gekwakt, met meer thuiswerken toch maar eens gekeken naar een andere monitor.

Kom van een oude Dell U2412M (16:10 IPS) met daarnaast een nog oudere Samsung 19".

Vooralsnog blij, net op 144hz gezet en dat is toch een stukje mooier dan 60, ook de extra verticale ruimte met 1440px komt wel lekker uit.

Kan nu wel makkelijk 2 vensters naast elkaar zetten, op dezelfde hoogte. Gamen moet ik nog proberen, benieuwd hoever mijn oude bak dat gaat trekken, eind oktober met alle nieuwe AMD aankondigingen eens verder naar kijken.

• Astennu
trabuca schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:15:
[...]

Dit is het tweede bericht over calibratie van dit scherm waar er voor en na een groot verschil is. Hierdoor ben ik toch wel benieuwd en denk ik na om eens een Xrite te huren of zo: https://budgetcam.nl/prod...ay-pro-monitor-kalibratie.

Heeft dat zin als je nagenoeg geen foto's afdrukt en de out-of-the-box kleuren wel prima vindt? Het spat nu wel lekker van het scherm af zeg maar en ik zie wel dat het minder wordt als ik rood en blauw iets omlaag breng via het OSD, maar wat is nu juist? Ik heb geen ervaring met beeldschermkalibratie.
Als jij het mooi vind hoef je er niets aan te doen.
Ik heb er zelf een hekel aan als kleuren intenser zijn dan in het echt. En ben er ook gevoelig voor als kleuren niet kloppen.

Maar sommige mensen vinden het mooi (bv Samsung TV's doen dat heel sterk out of the box en zijn ook niet helemaal goed te krijgen na calibratie blazen dan nog steeds de helderheid verder op dan de curve die content creators aanhouden)

Dus het ligt aan je eigen voorkeur. Maar als ik jou zo hoor is het niet nodig want je vind dit wel mooi. Ik denk dat je mijn scherm met sRGB clamp er flets uit vind zien. En ik heb zo iets van eindelijk normale kleuren :)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Ik heb hier nu een een andere DP kabel binnen zojuist, en doet precies wat je zou verwachten: Lekker flikkeren met free-sync.

• Señor Sjon
unfor schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:16:
Ik heb hier nu een een andere DP kabel binnen zojuist, en doet precies wat je zou verwachten: Lekker flikkeren met free-sync.
Heb je ook een vesa kabel gebruikt? Want je hebt flikkeren zoals bij Star Citizin en banding/artifacts op 144 Hz als de kabel de bandbreedte niet trekt. Zeg maar DP 1,39 ipv 1,4 die op Ali te koop zijn.

• unfor
Señor Sjon schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:40:
[...]

Heb je ook een vesa kabel gebruikt? Want je hebt flikkeren zoals bij Star Citizin en banding/artifacts op 144 Hz als de kabel de bandbreedte niet trekt. Zeg maar DP 1,39 ipv 1,4 die op Ali te koop zijn.
Ik heb de flikkeringen op de star citizen site ook zonder freesync, en overal flikkeringen (desktop en games) zodra ik freesync aanzet, nu met 4 verschillende kabels getest.

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 30-09-2020 17:44 ]

• Señor Sjon
Die flikkeringen zijn onafhankelijk van HDR of Freesync. Maar ik heb/had het alleen bij de specifieke site. Verder nog niet gezien.

• unfor
Señor Sjon schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:44:
Die flikkeringen zijn onafhankelijk van HDR of Freesync. Maar ik heb/had het alleen bij de specifieke site. Verder nog niet gezien.
Heb je freesync dan wel echt goed aangezet? Want ik dacht in de eerste dagen ook dat ik het aanhad en dat ik flickervrij was, bleek dat je nog een extra vink moest zetten in het nvidia control panel.

• Señor Sjon
Jup, bij beide aangezet.

• Astennu
Je kan het ook in het OSD zien dan heb je een tab waar je ook de refresh rate ziet en die zie je dan lager zijn dan 144Hz.
Ik zie bij het verspringen van die refresh rate ook flickering met een AMD kaart.

That said:
Heb nu ook een 2e 3466 gekalibreerd:

Alleen RGB controls: Average 2.24 en Max 4.83
Met volle calibratie: Avg 0.3 en max 0.68 afwijking.
Contrast 3315:1, 121.9cd/m2, 6584k whitepoint

Best een nette score :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zijn er hier toevallig mensen die de 3466 aangesloten hebben op een Intel GPU?

Ik heb eenDell E5400 laptop van het werk met Intel 620 GPU alleen maar 16:10 en 16:9 resoluties kan. Sluit ik de AOC CU34G2X aan kan ik wel 3440x1440 en 2560x1080.
Beide iiyama's (3461 heeft hetzelfde issue) doen het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
Astennu schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 01:09:

Ik heb eenDell E5400 laptop van het werk met Intel 620 GPU alleen maar 16:10 en 16:9 resoluties kan. Sluit ik de AOC CU34G2X aan kan ik wel 3440x1440 en 2560x1080.
Mijn HP Probook 640 G2 uit 2016 met i5-6200U doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:30

De Dona

Wie anders?

Gisteren ook een IIyama GB3466 besteld. Verwacht 'm vandaag binnen te krijgen. Gelijk ook maar een DP kabel besteld welke door Sjon al eens is benoemd. Het gaat om de KabelDirekt variant. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Astennu schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 01:09:

Ik heb op een 640 via een Surface Pro gewoon de volle resolutie op 100 Hz. Zal misschien ook wel 144Hz kunnen, maar dan heb ik een extra kabel nodig. Voor wat de surface kan, is 100 Hz wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
trabuca schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:44:
[...]

Mijn HP Probook 640 G2 uit 2016 met i5-6200U doet het prima.
Is dat gewoon via hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Señor Sjon schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:13:
[...]

Ik heb op een 640 via een Surface Pro gewoon de volle resolutie op 100 Hz. Zal misschien ook wel 144Hz kunnen, maar dan heb ik een extra kabel nodig. Voor wat de surface kan, is 100 Hz wel prima.
Is dat via hdmi of USB-c?
Heb nu gevraagd of ze de display drivers kunnen updaten die zijn van eind 2018. Misschien is dat het probleem. Maar mag zelf niets op die laptop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
Nee displayport. HDMI heeft mijn laptop niet dus dat kan ik niet voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Astennu schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:44:
[...]

Is dat via hdmi of USB-c?
Heb nu gevraagd of ze de display drivers kunnen updaten die zijn van eind 2018. Misschien is dat het probleem. Maar mag zelf niets op die laptop doen.
miniDP > DP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
trabuca schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Nee displayport. HDMI heeft mijn laptop niet dus dat kan ik niet voor je testen.
Dan is dat mogelijk een van de issues. Ik heb geen Displayport op die laptop. Alleen HDMI en USB-C:
One USB Type-C 3.1 Gen 2 port with DisplayPort/Thunderbolt 3(optional)
One HDMI 1.4b port (supports up to 4k @30 Hz)

Al zou HDMI opzich ook moeten werken. Dat AOC scherm werk ook gewoon. op de max reso is de refresh rate alleen erg laag (29Hz geloof ik) maar op 2560x1080 kan ik gewoon 60Hz doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Señor Sjon schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:40:
[...]

Alsof alle kabels op Ali slecht zijn.....
Ik heb na kabel (AliExpress) wissel geen probleem meer. Behalve star citizen... Maar is ook een geweld aan contrast wisseling. Lijkt of. Ie daar slecht mee kan omgaan.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, maar het blijft gokken.

Twee oude ali-kabels. Ene werkt op 60 Hz, bij 100Hz banding en bij 144Hz geen beeld. De andere doet alles 1 stapje beter. Toen via Amazon een kabel besteld, maar zelfde verhaal. Toen maar voor een VESA kabel gegaan en die is een stuk dikker dan OEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Señor Sjon schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:32:
Nee, maar het blijft gokken.

Twee oude ali-kabels. Ene werkt op 60 Hz, bij 100Hz banding en bij 144Hz geen beeld. De andere doet alles 1 stapje beter. Toen via Amazon een kabel besteld, maar zelfde verhaal. Toen maar voor een VESA kabel gegaan en die is een stuk dikker dan OEM.
Je moet dan ook niet meteen het goedkoopste kopen... Maar bij bekende chinese merken zoals Baseus Vention Ugreen.

Heb nu een drie meter Vention kabel.... Ook dik afgeschermd en dikke connectors.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Hoe is de meegeleverde DP kabel eigenlijk? Die heb ik er nu tussen zitten, had hiervoor ook een cheape kabel van Amazon, maar na veel zoeken (nergens meer te vinden) lijkt dit een 1.2 kabel te zijn, mocht deze ook niet al te best zijn bestel ik wel weer een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaskm
Ik ben nu toch wel aardig aan het vloeken. Ik heb nu een nieuwe GB3466 aangeschaft via Alternate, en deze heeft geen stofje maar lijkt wel het backlight flickering probleem te hebben. Een witte achtergrond is niet stabiel wit maar flikkert de hele tijd naar grijstinten. Aaaaaargh! Ik heb dit trouwens ook gewoon op 60 hz

[ Voor 8% gewijzigd door thomaskm op 01-10-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hilarisch..had tijdje terug m'n aanvraag voor dit scherm voor special price stopgezet vanwege de issues, maar nu sturen ze er toch eentje naar me op..omdat ze em graag willen laten reviewen (had hun platte al een tijdje geleden bekeken, die beviel me op 't irri bedieningsgedoe na, maar ja..geen curved).

Heb geen fancy testapparatuur, dus het wordt een huis-tuin-en-keuken-test, genoeg aandachtspunten te putten uit dit topic :P Met wat geluk morgen binnen, kan ik van het weekend ermee spelen, hij zal wel vlot terugmoeten gok ik.

[ Voor 33% gewijzigd door 2Dutch op 01-10-2020 16:13 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaskm
Het is maar wat je hilarisch noemt :-| :'( -O- .
Ik ga denk ik gewoon stug door met retourneren en nieuwe schermen uitproberen.
Uiteindelijk is de meerderheid van de schermen als het goed is gewoon in orde. Hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

thomaskm schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:27:
Het is maar wat je hilarisch noemt :-| :'( -O- .
Ik ga denk ik gewoon stug door met retourneren en nieuwe schermen uitproberen.
Uiteindelijk is de meerderheid van de schermen als het goed is gewoon in orde. Hoop ik.
Naja ik vind het wel gewaagd van ze om zo'n ding op te sturen als je alle issues met het panel leest? Nu acht ik de kans bijzonder groot dat ze de sample extra goed getest hebben en hij geen of minimale flikkeringen heeft, maar ze waren dus niet vlot met reageren op mijn losse verzoek, maar als het om PR gaat ;)

Ach, heb me er al bij neergelegd dat ik toch maar meer moet uitgeven en de LG moet overwegen. Maar ja, die is weer ultiem slecht leverbaar 8)7

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaskm
Misschien zijn ze er nu van overtuigd dat ze met de laatste batch schermen echt de sweet spot hebben geraakt en schermen zonder problemen hebben. Maarja, dat verklaart dan weer niet de afgelopen twee schermen die ik heb mogen ontvangen :'-).

p.s. ik dacht even dat je het hilarisch vond dat ik achter elkaar 2 slechte schermen heb gekregen. Je bedoelde natuurlijk niet iets anders (hoewel ik ook niet vies ben van leedvermaak)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

thomaskm schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:46:
p.s. ik dacht even dat je het hilarisch vond dat ik achter elkaar 2 slechte schermen heb gekregen. Je bedoelde natuurlijk niet iets anders (hoewel ik ook niet vies ben van leedvermaak)
Oh absoluut niet, ik zou daar zelf ook bijzonder hard van balen. Ik hou best van leedvermaak, maar niet met gear :+ Driemaal is scheepsrechts hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-06 12:57
Net een nieuw scherm gekregen via Alternate deze keer.
Exact dezelfde issues.

Ondertussen ten einde raad, ik denk dat ik deze ook maar laat refunden en braafjes bij 16:9 blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona

De Dona

Wie anders?

Vandaag het scherm ontvangen. Man, wat een unit vergeleken met mijn 24 inch monitor! Even via de meegeleverde DP-kabel aangesloten op mijn laptop. Na een half uurtje valt plots de stroom uit, precies op de groep waar het scherm op zit. Op exact hetzelfde moment hoorde ik ook een plofje in het scherm. Morgen maar eens contact opnemen met Yorcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Heb hier zwart beeld sinds vanmorgen, monitor stond op standby, zet pc aan... blijft zwart, backlight springt wel aan als ik mijn muis beweeg bv, om daarna weer uit te gaan.

Andere DP kabel en ingang geprobeert, niks, heb nu weer oude monitor terug gezet voor dat scherm... maar dat is ook niks :p

Windows herkent het scherm gewoon goed, blijft ook steeds de interne speakers als standaard instellen...

Is er een of andere manier om het scherm een reset te geven?
iiyama maar gebeld, gewoon stuk.. raar... dan maar door naar Bol.com, al lijken die nu zelf geen voorraad te hebben volgens de site.

[ Voor 12% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 02-10-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
Aiaiai, balen zeg. 4 users op rij die geen goed scherm hebben kunnen ontvangen.
Ik vind de kwaliteit zo langzamerhand wel wat zorgwekkend worden. Ik hoop voor jullie en Iiyama dat dit goed opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona

De Dona

Wie anders?

Ik geef het nog een kans. Als ik hierna weer een slecht of defect scherm heb ga ik op zoek naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaskm
Over alternatieven gesproken, is dit niet een aardige? Ik vind de vormgeving erg lelijk, maar kan verder best OK zijn?

https://www.coolblue.nl/product/855617/aoc-cu34g2x-bk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona

De Dona

Wie anders?

51 positieve reviews bij Coolblue. Je zou zeggen dat dat scherm dan wel in orde is. De reden om toch voor de Iiyama te gaan was in eerste instantie inderdaad het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ben wel benieuwd naar de Gigabyte G34WQC, is alleen niet heel veel over te vinden.
https://www.gigabyte.com/Monitor/G34WQC#kf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Exocet schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:43:
Ben wel benieuwd naar de Gigabyte G34WQC, is alleen niet heel veel over te vinden.
@Blijebal heeft deze monitor (GigaByte G34WQC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
trabuca schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:12:
Aiaiai, balen zeg. 4 users op rij die geen goed scherm hebben kunnen ontvangen.
Ik vind de kwaliteit zo langzamerhand wel wat zorgwekkend worden. Ik hoop voor jullie en Iiyama dat dit goed opgelost wordt.
Niet zo dramatisch..... Je weet op forums hoor je (en voor tech forums) alleen maar de negatieve berichten.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Exocet schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:43:
Heb al diverse meldingen gezien van, ook geflikkerd en zelfs dat het scherm helemaal niets meer deed.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
wackidth schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

Heb al diverse meldingen gezien van, ook geflikkerd en zelfs dat het scherm helemaal niets meer deed.
De prijscategorie valt meer in het straatje van "Waard vinden", maar voorlopig geen schermen in de prijscategorie zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
LightPhoenixNL schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:27:
[...]

De prijscategorie valt meer in het straatje van "Waard vinden", maar voorlopig geen schermen in de prijscategorie zonder problemen.
Ik ben nog steeds tevreden wat het scherm mij bied. Vooral nu ik het vergelijk naast elkaar heb gezien van een scherm die 800 Euro kost.

En die wensen en eisen is voor iedereen verschillend.

[ Voor 6% gewijzigd door wackidth op 02-10-2020 12:29 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona

De Dona

Wie anders?

Wensen en eisen zijn zeker voor iedereen verschillend. Voor dit budget is het een prachtig scherm. Maar het zou prettig zijn als ie werkt, en blijft werken. Wellicht een pechgeval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabuca
wackidth schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:25:
[...]

Niet zo dramatisch..... Je weet op forums hoor je (en voor tech forums) alleen maar de negatieve berichten.
Wat is hier dramatisch aan? Je mag toch verwachten dat als je een product van een A-merk als Iiyama koopt dat het gewoon werkt? Even afgezien van het flikkeren wat meerdere merken vertonen en het feit dat negatieve berichten eerder op een forum belanden als positieve, maar de andere klachten die ik hier lees zouden mijns inziens niet moeten gebeuren bij een merk als dit. Het is geen 100 euro beeldscherm.

Ik heb het scherm nota bene zelf ook en ben echt niet uit op het zwarte maken van het merk o.i.d.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Wat een geweldig scherm!

Vandaag binnen gekregen en gelijk voorzien van een monitor arm en een mooie LED strip erachter.
0 problemen thus far, met een 5700 XT op 144hz, met Freesync en HDR aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhBRF5tfc9YozD25oQXvy4F5-Go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2SYsdoGSvRmLqOci8tK2ILL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaskm
ComputerHoed schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:09:
Wat een geweldig scherm!

Vandaag binnen gekregen en gelijk voorzien van een monitor arm en een mooie LED strip erachter.
0 problemen thus far, met een 5700 XT op 144hz, met Freesync en HDR aan.

[Afbeelding]
Oeh, ik hou me warm aanbevolen voor die monitor arm en LED strip (voor het geval ik ooit nog een werkend exemplaar krijg :D). Heb je daar toevallig een linkje van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

thomaskm schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:14:
[...]

Oeh, ik hou me warm aanbevolen voor die monitor arm en LED strip (voor het geval ik ooit nog een werkend exemplaar krijg :D). Heb je daar toevallig een linkje van?
Zeker!
https://www.amazon.de/-/n...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
Voor de LED strip heb ik een 5M rol gekocht van ome Ali (type 5050 en dan RGBW met een 5-pins connector, aangesloten op een WiFi-controller). Wel zelf geknipt en erop geplakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:02
ComputerHoed schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:26:
[...]

Zeker!
https://www.amazon.de/-/n...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
Voor de LED strip heb ik een 5M rol gekocht van ome Ali (type 5050 en dan RGBW met een 5-pins connector, aangesloten op een WiFi-controller). Wel zelf geknipt en erop geplakt ;)
Mooie setup!
Kun je die monitor hoger/lager doen als je voor de monitor zit of dien je hiervoor iets los te schroeven ?

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste