• LightPhoenixNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 18:12
Ik kwam de GigaByte G34WQC monitor deze week tegen maar kan er nog erg weinig informatie over vinden.

Ik vond wel onderstaande informatie van de fabrikant:
https://www.gigabyte.com/Monitor/G34WQC

Weet iemand of dit bijvoorbeeld hetzelfde paneel is als AOC/IIYAMA/XIAOMI?

• Blijebal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-07 21:37
Ik kan je geen informatie over het paneel geven. Vandaag is die binnen gekomen en al een aantal uur op weg kunnen spelen. Op wat VA smearing (zwarte background met witte tekst slepen laat wat vegen na) na ziet het er voor de prijs erg goed uit. G-sync werkt zonder problemen of stutters, als is het niet een G-sync compatible scherm.

144Hz ultrawide voor deze prijs zie je nergens anders.! mocht je enige vragen hebben de aankomende dagen kan ik ze voor je proberen te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Blijebal schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:02:
Ik kan je geen informatie over het paneel geven. Vandaag is die binnen gekomen en al een aantal uur op weg kunnen spelen. Op wat VA smearing (zwarte background met witte tekst slepen laat wat vegen na) na ziet het er voor de prijs erg goed uit. G-sync werkt zonder problemen of stutters, als is het niet een G-sync compatible scherm.

144Hz ultrawide voor deze prijs zie je nergens anders.! mocht je enige vragen hebben de aankomende dagen kan ik ze voor je proberen te beantwoorden.
Dat klinkt goed! Is de va smearing erg storend? Heb zelf nog een tn-paneel. Hoe is het met ghosting? Of is dat hetzelfde haha. Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blijebal
Ja ik behandel ghosting en smearing het zelfde, verbeter me als ik het fout heb ;). Voor mij dacht ik eerst, oh shit een VA paneel is niks voor mij. Maar na een paar uur er achter gegamed etc te hebben valt het heel erg mee. Zoals ik al zei is het wel licht zichtbaar met volledig zwarte achtergrond en witte tekst.

Verder merk ik er niks van. Ik was zelf in het bezit van een 1440P TN acer predator en ben blij met deze overstap. meer kleur hogere zwart waardes en ultrawide in games is wel echt een verademing.

Onthou wel dat niet alles lekker draaid op ultrawide aangezien menus etc niet altijd aangepast zijn daarvoor. Bijvoorbeeld in forza horizon 4 zijn de videos in het menu in een 16:9 verhouding maar de game verder wel compatible met 21:9.

al met al zeer tevreden met mijn aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Blijebal schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:32:
Ja ik behandel ghosting en smearing het zelfde, verbeter me als ik het fout heb ;). Voor mij dacht ik eerst, oh shit een VA paneel is niks voor mij. Maar na een paar uur er achter gegamed etc te hebben valt het heel erg mee. Zoals ik al zei is het wel licht zichtbaar met volledig zwarte achtergrond en witte tekst.

Verder merk ik er niks van. Ik was zelf in het bezit van een 1440P TN acer predator en ben blij met deze overstap. meer kleur hogere zwart waardes en ultrawide in games is wel echt een verademing.

Onthou wel dat niet alles lekker draaid op ultrawide aangezien menus etc niet altijd aangepast zijn daarvoor. Bijvoorbeeld in forza horizon 4 zijn de videos in het menu in een 16:9 verhouding maar de game verder wel compatible met 21:9.

Top! Bedankt voor je bericht. Keep me posted!

Zou je anders eens een klein filmpje maken van hoe erg de smearing/ghosting is? Is dat ook met games als fortnite erg zichtbaar? Of vooral donkerdere games?

Misschien is het nog een beetje te tweaken met overdrive settings, heb je daar al eens naar gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blijebal
Sorry voor de wat late reactie. Een erg drukke week 😉 ik zal proberen het op film te krijgen deze week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Blijebal schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:18:
Sorry voor de wat late reactie. Een erg drukke week 😉 ik zal proberen het op film te krijgen deze week!
Top, geen enkel probleem. Ik ben toch nog hard aan het klussen in mijn huis, als dat klaar is wil ik een mooi scherm kopen. Ben al lang blij als je wilt helpen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:16

CMT

Ik hoop dat het ok is als ik hier ook wat vragen over de G34WQC stel ^^.
Het leek mij beter dan een aparte topic daarvoor te openen.
Op dit moment zit ik namelijk met een IIyama GB3466wqsu, maar die heeft problemen met bepaalde content en flikkeringen onder Freesync.
Mijn oog is daarom o.a. op dit scherm belandt.
Blijebal schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:02:
G-sync werkt zonder problemen of stutters, als is het niet een G-sync compatible scherm.
Is dat ook zonder helderheidsprongen / flikkeringen in de games?
In het grote IIyama topic is ook een animatie van Star Citizens voorbij gekomen:https://robertsspaceindustries.com/star-citizen die flikkeringen triggert ongeacht Freesync of HDR.
Heeft de G34WQC hier ook problemen mee? (je kan dat zien wanneer de browser verkleint wordt, dan zal de rest van de desktop af en toe flikkeren).
Blijebal schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:32:

Ben je toevallig bekend met https://www.flawlesswidescreen.org/ ? Het is een programma dat een aantal dingen (o.a. ui elementen / menu's) kan fiksen voor ultrawides 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 19:17

mikeya

:o

Ook ik ben wel benieuwd naar ervaringen van dit scherm. Heb eindeloos het IIyama GB3466wqsu topic gevolgd en raakte een beetje teleurgesteld door de problemen.

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
mikeya schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:46:
Ook ik ben wel benieuwd naar ervaringen van dit scherm. Heb eindeloos het IIyama GB3466wqsu topic gevolgd en raakte een beetje teleurgesteld door de problemen.
Hier hetzelfde, durf de iiyama niet meer aan te schaffen.

@Blijebal wil ons vast helpen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blijebal
Ik hoop morgen jullie vragen te kunnen behandelen 😉. @CMT ik zal de linkjes checken en mijn bevindingen terug rapporteren. 🙏 helaas ben ik alleen in staat om zo nu en dan in het weekend te gamen/ tijd achter de pc te spenderen vanwege een druk schema. To be continued!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT

CMT

Het heeft geen haast hoor ;). Ik ben al dankbaar genoeg dat je de ervaring wilt delen.
Ik wil nog benadrukken dat de Star Citizen animatie een extreem geval is.
Waarschijnlijk is het dynamisch bereik door de flitsen uitzonderlijk te noemen en niet realistisch voor de praktijksituatie.
Ik heb namelijk al 5 jaar lang 2x Benq GW2470H die hetzelfde euvel vertonen, maar daar heb ik tijdens het gamen, films draaien of webbrowsen nooit iets van gemerkt.
Het kan dus best zijn dat Freesync gewoon prima werkt (met de verwachte flikkering in laadschermen/game menu's of bij de inschakeling van LFC).

Ik heb nog een paar linkjes gevonden met handige informatie voor ultrawides:
https://www.youtube.com/watch?v=HMiYtAWSmqY
https://www.wsgf.org/mgl

De 1e link is een gids van iemand die uitlegt hoe je bepaalde games kan fiksen voor ultrawides (met flawlesswidescreen).
De 2e link geeft een overzicht van games, waarvoor ultrawidescreen getest is en wat er evt. voor nodig is om het werkend te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blijebal
Is dat ook zonder helderheidsprongen / flikkeringen in de games?
In het grote IIyama topic is ook een animatie van Star Citizens voorbij gekomen:https://robertsspaceindustries.com/star-citizen die flikkeringen triggert ongeacht Freesync of HDR.
Heeft de G34WQC hier ook problemen mee? (je kan dat zien wanneer de browser verkleint wordt, dan zal de rest van de desktop af en toe flikkeren).
Toen die animatie eindelijk afspeelde was het lastig in het begin om wat flikkering te spotten. Maar inderdaad wanneer je het venster verkleind zijn ze zeker wel waar te nemen. In ander gebruik is totaal niet merbaar. maar met die "demo" is het inderdaad zichtbaar bij scenes waar veel geschoten word.

Op dat soort punten merk je inderdaad dat het een VA paneel is en met name een budget vriendelijke. Ik verwacht dat als je dit scherm naast bijvoorbeeld een LG 34GN850 zet een wereld van verschil zichtbaar is.

Ik zal later op de dag nog proberen een paar videos via link hier te posten. en wat meer gedachtes op papier te krijgen over het scherm.

• MennoAltenburg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-08 10:03
Is deze monitor al ergens in Nederland verkrijgbaar?

Alvast bedankt!

• Blijebal
MennoAltenburg schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:46:
Is deze monitor al ergens in Nederland verkrijgbaar?

Alvast bedankt!
Heb hem bij megekko aangeschaft, moet je even op de site van hun kijken ☺️

• CMT

CMT

Blijebal schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:28:
[...]

Toen die animatie eindelijk afspeelde was het lastig in het begin om wat flikkering te spotten. Maar inderdaad wanneer je het venster verkleind zijn ze zeker wel waar te nemen. In ander gebruik is totaal niet merbaar. maar met die "demo" is het inderdaad zichtbaar bij scenes waar veel geschoten word.

Op dat soort punten merk je inderdaad dat het een VA paneel is en met name een budget vriendelijke. Ik verwacht dat als je dit scherm naast bijvoorbeeld een LG 34GN850 zet een wereld van verschil zichtbaar is.

Ik zal later op de dag nog proberen een paar videos via link hier te posten. en wat meer gedachtes op papier te krijgen over het scherm.
Bedankt! Dat zou reuze helpen bij het maken van een keuze.
Ik had het ook niet anders verwacht eerlijk gezegd, AOC, Xiaomi, MSI etc. vertonen allemaal dat gedrag bij die demo.
Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met de reactie snelheid van diepzwart naar grijs naar wit.
De scenes zijn namelijk over het algemeen genomen grijs met zwarte elementen waarbij ondertussen fel witte flitsen voorbij komen.
Het probleem verdween bij mij ook wanneer het dynamisch bereik beperkt werd van 0-255 naar 16-255.
Dus het helderheidsbereik van zwart-wit naar donkergrijs-wit.
Ik heb hier ook een Philips momentum 43" 4k scherm (436m6vbpab).
Dat is ook een VA, maar wel met een paneel dat uitzonderlijk snel is en niet de typische hoge reactietijden van zwart naar donkergrijs/grijs vertoont (ook wel bekend als veroorzaker van 'black smear').
Daar had ik geen flikkering problemen bij het afspelen van de animatie.

Een IPS zal er minder snel last van hebben vermoed ik. Er komt binnenkort een LG 34GP83A-B aan (zo ver ik kan zien is dat een rebrand van de 34GN850 met ander logo..het zal wel een revisie zijn i.p.v. vernieuwing).
Het contrast is alleen zo erbarmelijk. Als dat nu minstens 1500:1 was dan had ik de keuze voor IPS nog overwogen. Naar donkergijs gaan is geen optie meer O-) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blijebal
Onderstaand staan twee videos gelinkt. Hierbij valt hopelijk de smearing/ghosting etc te zien.

Je merkt inderdaad dat iniedergeval deze VA panelen moeite hebben om de pixels snel genoeg van zwart naar wit etc te veranderen. Mocht je veel met Zwarte achtergronden en witte text werken kan het uitermate vervelend zijn.

Gelukkig game ik hier voornamelijk op of worden er series gekeken dus valt het heel erg mee. Maar kan mij voorstellen dat dit niet voor iedereen werkbaar is.op video twee is het beste te zien hoe/wat wanneer je de afspeelsneheid naar 0,75 of 0,5 aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Jammer dat hij al zo snel uitverkocht is. Nu is hij niet meer zo goed leverbaar. Ben zelf ook op zoek naar een 144hz 34inch monitor. De iiyama zie ik niet zo zitten, vanwege de problemen die ik erover lees. De Xiaomi mi surface is nu wel te koop, maar mist hdr en speakers, de helderheid is ook vrij laag, een beetje jammer gezien deze 499 euro kost op dit moment.
Op papier goede specs en de reacties die ik over de gigabyte lees zijn erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
duncanvdlinden schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:39:
Jammer dat hij al zo snel uitverkocht is. Nu is hij niet meer zo goed leverbaar. Ben zelf ook op zoek naar een 144hz 34inch monitor. De iiyama zie ik niet zo zitten, vanwege de problemen die ik erover lees. De Xiaomi mi surface is nu wel te koop, maar mist hdr en speakers, de helderheid is ook vrij laag, een beetje jammer gezien deze 499 euro kost op dit moment.
Op papier goede specs en de reacties die ik over de gigabyte lees zijn erg positief.
HDR is vooral een gimmick wat ik lees, te lage helderheid voor echt goed HDR en je zou eigenlijk FALD moeten hebben.

Speakers in je scherm? Ik heb de iiyama en het eerste wat ik deed was die dingen proberen uit te krijgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:11:
[...]

HDR is vooral een gimmick wat ik lees, te lage helderheid voor echt goed HDR en je zou eigenlijk FALD moeten hebben.

Speakers in je scherm? Ik heb de iiyama en het eerste wat ik deed was die dingen proberen uit te krijgen :p
Hmm ja daar heb je een punt, maar geen speakers, geen poging tot HDR, een lagere helderheid en ook nog 100 euro duurder maakt het wel een wat minder goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Ik kwam nog wel deze review tegen, verder nog weinig gespot.

YouTube: GIGABYTE G34WQC 34 - Review - Game Footage + EIZO Monitor Test

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik heb hem gisteren besteld, ben benieuwd :) Helaas denk ik dat ik hem maximaal op 120hz gebruiken kan, gezien ik op dit moment een GTX 970 bezit. De snellere refreshrate vond ik persoonlijk wel mooi meegenomen, niet zo zeer voor het gamen (dat gaat die GTX 970 toch niet echt trekken), maar ook voor het normale desktop werk zal dit denk ik een mooie vloeiende ervaring geven.

[ Voor 7% gewijzigd door duncanvdlinden op 08-10-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
duncanvdlinden schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:01:
Ik heb hem gisteren besteld, ben benieuwd :) Helaas denk ik dat ik hem maximaal op 120hz gebruiken kan, gezien ik op dit moment een GTX 970 bezit. De snellere refreshrate vond ik persoonlijk wel mooi meegenomen, niet zo zeer voor het gamen (dat gaat die GTX 970 toch niet echt trekken), maar ook voor het normale desktop werk zal dit denk ik een mooie vloeiende ervaring geven.
Ben benieuwd wat jouw ervaringen gaan zijn, vooral naar hoe de problemen zijn met flickering ten opzichte van andere panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik zit even in de manual te kijken van de Gigabyte, nu zie ik tot mijn verbazing dat 120Hz met een resolutie van 3440x1440 niet in het timing tabel staat.

3440x1440@60Hz
3440x1440@100Hz
3440x1440@144Hz

Ik heb in de manual van bijvoorbeeld de Acer XZ342CK gekeken, dit is een nieuwe curved 144Hz 34 inch ultrawide monitor die ik tegen kom op reddit, ongeveer dezelfde prijsklasse als de Gigabyte, alleen is deze nog niet in NL te krijgen, daar staat wel 3440x1440@120Hz in het tabel.
Zelfde geld voor de AOC cu34g2x/bk, daar staat ook 3440x1440@120Hz in het tabel in de manual.
In de Iiyama GB3466WQSU-B1 handleiding staat dan weer geen 3440x1440@120Hz in het tabel.

Zou het mogelijk zijn dat deze Gigabyte niet standaard in te stellen is op 3440x1440@120Hz?
Of is het mogelijk om met een custom resolutie toch 3440x1440@120Hz uit een GTX 970 te persen?
Anders zou ik toch even moeten kijken naar een nieuwe videokaart want 100Hz is wel wat jammer om te gebruiken met een 144Hz monitor :'(

[ Voor 31% gewijzigd door duncanvdlinden op 08-10-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijebal
duncanvdlinden schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:06:
Ik zit even in de manual te kijken van de Gigabyte, nu zie ik tot mijn verbazing dat 120Hz met een resolutie van 3440x1440 niet in het timing tabel staat.

3440x1440@60Hz
3440x1440@100Hz
3440x1440@144Hz

Ik heb in de manual van bijvoorbeeld de Acer XZ342CK gekeken, dit is een nieuwe curved 144Hz 34 inch ultrawide monitor die ik tegen kom op reddit, ongeveer dezelfde prijsklasse als de Gigabyte, alleen is deze nog niet in NL te krijgen, daar staat wel 3440x1440@120Hz in het tabel.
Zelfde geld voor de AOC cu34g2x/bk, daar staat ook 3440x1440@120Hz in het tabel in de manual.
In de Iiyama GB3466WQSU-B1 handleiding staat dan weer geen 3440x1440@120Hz in het tabel.

Zou het mogelijk zijn dat deze Gigabyte niet standaard in te stellen is op 3440x1440@120Hz?
Of is het mogelijk om met een custom resolutie toch 3440x1440@120Hz uit een GTX 970 te persen?
Anders zou ik toch even moeten kijken naar een nieuwe videokaart want 100Hz is wel wat jammer om te gebruiken met een 144Hz monitor :'(
Ik zal proberen morgen even voor je te kijken of ik hem op 120hz kan instellen. Een nieuwe kaart kan je toch atijd nog halen. In mijn boekje word die vaker vervangen dan een monitor 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijebal
@duncanvdlinden ik heb het even getest en het scherm is zoals je aangaf niet standaard in te stellen op 120Hz, dit moet met behulp van custom resolution.

Ik heb het toegepast en het lijkt prima te werken. Misschien dat het van scherm tot scherm nog verschillend is of het juist werkt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANzJf1rat1umb_O-7ozwACO87L8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hbWad9qA77IL0jcZEwvsf2YY.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast zou ik niet zien waarom je het scherm op een lagere refresh zou instellen wanneer je G-sync in kan schakelen? op je desktop en dergelijk zal er altijd op 144hz refreshed worden, in games gaat dat dan toch adaptief.

[ Voor 15% gewijzigd door Blijebal op 10-10-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Top, dank voor het testen. Ja wellicht kan ik net zo goed g-sync activeren, ben dan wel benieuwd wat voor refreshrate hij dan binnen windows gaat aanhouden, gezien de displayport 1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Mijn eerste exemplaar helaas terug moeten sturen. Er zat een scheur door het paneel helaas. Hopelijk de 2e wel in orde. Lees wel berichten van gebruikers die piepgeluid ervaren uit het scherm. Hopelijk heb ik dat straks niet. @Blijebal ervaar jij zoiets bij jouw scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijebal
@duncanvdlinden Ik heb gelukkig geen gekke geluiden of issues in mijn exemplaar. Wel flink balen dat jouw paneel een scheur had :0 . Staat het nu al beter met de voorraad of zijn ze nog steeds slecht leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 23:14
Blijebal schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:07:
@duncanvdlinden Ik heb gelukkig geen gekke geluiden of issues in mijn exemplaar. Wel flink balen dat jouw paneel een scheur had :0 . Staat het nu al beter met de voorraad of zijn ze nog steeds slecht leverbaar?
Dit scherm is ni leverbaar bij drie leverancier. Alleen de prijs is omhoog gegaan! Wachten op afprijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Blijebal schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:07:
Helaas is hij nu niet meer direct leverbaar bij megekko, nadat mijn scherm retour is gegaan. Ik heb er maar vanaf gezien omdat ik niet zo lang wil wachten. Twijfel nu om voor de Xiaomi Surface te gaan als alternatief. Het design van die vind ik mooier, mist alleen de hogere helderheid en HDR (soort van). Hmm keuzes 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fzweers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-07 09:54
Ik heb dit scherm al een tijdje op mijn shortlist staan. Het scherm krijgt goede reviews en voor deze prijsklasse een zeer goed scherm. Hij is echter nergens te koop. Meer mensen die achter dit scherm aanzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:21
fzweers schreef op maandag 4 januari 2021 @ 07:49:
Ik heb dit scherm al een tijdje op mijn shortlist staan. Het scherm krijgt goede reviews en voor deze prijsklasse een zeer goed scherm. Hij is echter nergens te koop. Meer mensen die achter dit scherm aanzitten?
Ik heb hem besteld op 30-12, is per vandaag beschikbaar bij Megekko voor 449 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fzweers
william89 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:30:
[...]

Ik heb hem besteld op 30-12, is per vandaag beschikbaar bij Megekko voor 449 euro. :)
Scherp! Ik zie hem nu in de pricewatch staan inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
fzweers schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Scherp! Ik zie hem nu in de pricewatch staan inderdaad :)
Ik krijg hem morgen binnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

Hopelijk bevalt het ;).

Is er iemand trouwens die naar het service menu van dit scherm kan kijken?
Ik ben eigenlijk zeer benieuwd naar het paneel dat er in verwerkt zit.
Het schijnt dat de pixelstructuur anders is dan van de gebruikelijke Samsung panelen.

Meestal kan je in het service menu komen door de 'aan/uit' of 'power' knop in te drukken samen met de 'menu' knop en deze vast te houden voor 5-10 sec (lang genoeg om het scherm op te laten starten).
Met een joystick is het ook mogelijk dat de stroomkabel er apart in gedaan moet worden tijdens het indrukken van de menu knop / functie.

Maar doe dit alsjeblieft alleen als je comfortabel bent met de bediening.Om het supersafe te houden kan je na het openen van het service menu gewoon de stroomkabel er even uit te halen.
Na een powercycle zal je dan weer in het normale OSD komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Scherm is binnen, gelijk pixeltest uitgevoerd op www.dodepixels.nl zag niks bijzonders. Zijn er nog meer dingen die je moet testen? Alle onderdelen voor mijn nieuw te bouwen PC zijn binnen, behalve de videokaart, welke morgen komt.

Ik moet nu dus even testen op mijn werklaptop, een HP Elitebook 840 G5. Het rare is dat ik daar niet de 3440x1440 resolutie kan selecteren, hoogste is 2560x1440. Ik gebruik HDMI naar HDMI. Gaat dat niet werken op zo'n laptop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fzweers
william89 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:27:
Scherm is binnen, gelijk pixeltest uitgevoerd op www.dodepixels.nl zag niks bijzonders. Zijn er nog meer dingen die je moet testen? Alle onderdelen voor mijn nieuw te bouwen PC zijn binnen, behalve de videokaart, welke morgen komt.

Ik moet nu dus even testen op mijn werklaptop, een HP Elitebook 840 G5. Het rare is dat ik daar niet de 3440x1440 resolutie kan selecteren, hoogste is 2560x1440. Ik gebruik HDMI naar HDMI. Gaat dat niet werken op zo'n laptop?
Ik heb dit scherm vanochtend binnen gekregen (Nogmaals dank voor de tip!). Ik heb hem aangesloten op mijn HP Elitebook 850 G5 en heb precies hetzelfde probleem. Ik heb al heel wat afgezocht, maar op een (misschien gevaarlijke) tool na https://www.monitortests....lution-Utility-CRU?page=1, heb ik nog geen oplossing kunnen vinden. Er zit een USB 3.1 (Thunderbolt?) port op, maar ik zie in de specs niet dat deze ook een DisplayPort signaal uitstuurt.

Ik ga vanavond nog proberen om mijn dock te gebruiken (HP 2013 UltraSlim Docking Station). Deze heeft 2 displayports, maar ik ben bang dat deze ook niet verder komen dan die resolutie. Ik zal ook proberen om 2 displayport kabels aan te sluiten, misschien dat dat wel werkt.

Ik weet dat er ook docking stations zijn die wel hogere resoluties ondersteunen ->
- HP Thunderbolt Dock G2
- HP Elite USB-C Dock G4
- HP USB-C Universal Dock

Maar ik zal eerst mijn eigen oude dock eens proberen. Mocht jij wat vinden, dan hoor ik het graag :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fzweers
Update: Via de displayport van mijn docking station (HP 2013 UltraSlim Docking Station) werkt het nu wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:10
Ondersteunt deze monitor 1440P@120hz voor de series X?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:58
Mijne is vandaag ook binnen gekomen ter vervanging van mijn Dell U2311H die zo'n 10 jaar dienst heeft gedaan.
Tot zover geen dode pixels, scherm kalibratie van hardware unboxed gebruikt en ziet er fantastisch uit :)
Nu alleen nog de R9 270x vervangen voor iets beters, BF3 even snel getest en alleen resolutie omhoog gegooid maar ik max die videokaart nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Heb een USB-C naar DP adapter gekocht om mijn HP Elitebook 840 G5 aan te kunnen sluiten. Zodra ik de kabel met adapter inplug in de PC gebeurt er niks met de externe monitor, en het scherm van de laptop zelf gaat gigantisch flikkeren...

Device Manager geeft geen beschikbare Driver Updates. Verschillende kabels geprobeerd. Verschillende aansluitingen geprobeerd (HDMI naar HDMI, HDMI naar HMDI-USB-C adapter 1, DP naar USB-C adapter 2).

Geen succes tot nu toe. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fzweers
william89 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:12:
Geen succes tot nu toe. Iemand een idee?
De reden voor je flikkeringen is waarschijnlijk wat ik al (niet) gevonden had -> Er zit een USB 3.1 (Thunderbolt?) port op, maar ik zie in de specs niet dat deze ook een DisplayPort signaal uitstuurt.

1. Programma zoals 'Blijebal' hierboven aangaf (Bericht van 10 oktober). Aansluiten met HDMI.
2. Via een docking station. Die kan die resolutie blijkbaar wel uitsturen (Via DisplayPort).

Optie 1 is de goedkope optie. Ik heb een collega die een 4K scherm heeft en die kan hem gek genoeg wel aansturen via de HDMI poort, maar wel op maximaal 30hz. Daar word je ook niet vrolijk van waarschijnlijk.

Optie 2 is duurder, maar misschien kun je nog een 2e hands op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:06
Net de monitor binnengekregen, het viel mij direct op dat er een zwarte vlek in het midden bovenaan het scherm zit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNiJHoNyKrCY7yeAs1x4H196jJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9SlaxZygC9AzKlB9CzFsMos.jpg?f=fotoalbum_large

Het effect is op de foto wel iets erger als in het echt. Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenghizCohen
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 14:43
schumi1986 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:40:
Net de monitor binnengekregen, het viel mij direct op dat er een zwarte vlek in het midden bovenaan het scherm zit

[Afbeelding]

Ik heb de mijne twee keer moeten terugsturen wegens stofjes in het scherm of dode pixels en alle drie de schermen die ik heb gezien hadden last van die donkere vlek. Het varieert natuurlijk van paneel tot paneel en in game valt het gelukkig niet zo op.

Als je het scherm zou willen omruilen moet je er wel rekening mee houden dat er blijkbaar wat QC issues zijn met de curved UW VA panelen en dat het dus wel even kan duren voor je een "perfect" paneel te pakken hebt. Ik heb me uiteindelijk neergelegd bij een donkere vlek midden-boven (minder dan bij jou) en een klein stofje aan de rand van het scherm.
Ik ben verder wel heel tevreden van het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
GenghizCohen schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Ik heb de mijne twee keer moeten terugsturen wegens stofjes in het scherm of dode pixels en alle drie de schermen die ik heb gezien hadden last van die donkere vlek. Het varieert natuurlijk van paneel tot paneel en in game valt het gelukkig niet zo op.

Als je het scherm zou willen omruilen moet je er wel rekening mee houden dat er blijkbaar wat QC issues zijn met de curved UW VA panelen en dat het dus wel even kan duren voor je een "perfect" paneel te pakken hebt. Ik heb me uiteindelijk neergelegd bij een donkere vlek midden-boven (minder dan bij jou) en een klein stofje aan de rand van het scherm.
Ik ben verder wel heel tevreden van het scherm :)
Bedankt voor jou reactie,
Ik heb gisteren uitgebreid getest en merk die donkere vlek niet dus ik laat het hier bij.
Was al lang blij dat ik geen dode pixels in het scherm had zitten :) mijn ervaringen met dit soort vlekken of bijv ips glow/backlight bleed dat je echt geluk moet hebben om een perfect scherm in handen te hebben maar dit bij normaal gebruik nauwelijks opvalt.
Komt natuurlijk bij dat dit een relatief goedkoop scherm is en ik mij er daarom ook minder zorgen om maak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
schumi1986 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:40:

[Afbeelding]

Uiteindelijk toch maar retour gestuurd, die dark spot was mij toch iets te hinderlijk aanwezig tijdens het browsen. Omdat er kans was dat als ik een nieuwe zou bestellen het nieuwe scherm hier ook last van zou kunnen hebben ben ik toch maar voor de (veel) duurdere MSI MPG341CQR gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dechinees
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-03-2024
Iemand ervaring met de Picture by Picture mogelijkheid van deze monitor?
Pagina: 1