Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
LightPhoenixNL schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:01:
Hardware.info heeft vandaag een review online gezet, ik heb hem nog niet gelezen. Wellicht vermelden ze hier ook iets over het probleem.

https://nl.hardware.info/...ed-eagle-review-va-of-ips
Ik betwijfel het.... Er zitten vaak financiële kwesties aan vast. Ik zie maar zelden dat zulke zaken aan de kaak worden gesteld.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 18:56
wackidth schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:06:
[...]

Ik betwijfel het.... Er zitten vaak financiële kwesties aan vast. Ik zie maar zelden dat zulke zaken aan de kaak worden gesteld.
Ik lees wel het volgende in het artikel, heb je met deze instellingen al eens gespeeld?
Knipperend backlight voor scherper beeld
Een strobing backlight functie kan de scherpte van bewegend beeld verbeteren doordat het backlight gaat meeknipperen met beelden die op het scherm verschijnen. In Hardware Info Magazine #3-2020 (nu in de winkels) lees je een uitgebreidere uitleg over hoe dat werkt. Doorgaans zie je een strobing backlight pas terug op veel duurdere gaming-monitoren.

Iiyama geeft je bij de GB3466WQSU-B1 enige keuze over de manier waarop de strobing backlight wordt toegepast: het menu MBR bevat verschillende modi van '-2' tot '+2' (vergelijkbaar met hoe Iiyama verschillende overdrive-standen aanduidt). Die controleren de pulslengte en daarmee de te behalen helderheid. Kortere helderheidspulsen leiden tot een zichtbaar scherper beeld, maar tot een minder hoge helderheid, omdat het backlight een groter deel van de tijd uit staat. Zoals gewoonlijk gaat MBR op de Iiyama GB3466WQSU-B1 niet samen met Freesync (het scherm moet op een vaste verversingsfrequentie blijven werken), maar er worden bij het inschakelen van MBR helaas ook vele andere instellingen vergrendeld, zoals de helderheid en de hoeveelheid overdrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
LightPhoenixNL schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:07:
[...]

Ik lees wel het volgende in het artikel, heb je met deze instellingen al eens gespeeld?

[...]
Zoals je kunt lezen zijn deze instellingen vergrendeld wanneer Freesync aan staat.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
wackidth schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:21:
[...]

Zoals je kunt lezen zijn deze instellingen vergrendeld wanneer Freesync aan staat.
Je hebt gelijk, niet goed gelezen.

Misschien blijft het onderwater toch aanstaan als je freesync aanzet en veroorzaakt dat de fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
LightPhoenixNL schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Je hebt gelijk, niet goed gelezen.

Misschien blijft het onderwater toch aanstaan als je freesync aanzet en veroorzaakt dat de fouten.
Ik zou het niet weten.... Ik moet iig mijn serienummer doorgeven aan Iiyama en gaan het terugkoppelen aan HQ.

Zelfs nu vroeg de contactpersoon waar de flikkeringen zaten in mijn video??

[ Voor 9% gewijzigd door wackidth op 29-07-2020 11:27 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
wackidth schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:27:
[...]

Ik zou het niet weten.... Ik moet iig mijn serienummer doorgeven aan Iiyama en gaan het terugkoppelen aan HQ.

Zelfs nu vroeg de contactpersoon waar de flikkeringen zaten in mijn video??
Ik vind het soms ook lastig te zien op een video maar uiteindelijk valt het me wel op.

Heb je een slowmotion functie op je telefoon? misschien kun je het daar beter mee vastleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helex
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-06 17:44
Ben benieuwd hoe het bij mij zal zijn, Vrijdag (hopelijk) komt ie binnen.

Ik las op de review van Hardware info het volgende stukje, kan dit er wellicht mee te maken hebben:
--
Iiyama geeft je bij de GB3466WQSU-B1 enige keuze over de manier waarop de strobing backlight wordt toegepast: het menu MBR bevat verschillende modi van '-2' tot '+2' (vergelijkbaar met hoe Iiyama verschillende overdrive-standen aanduidt). Die controleren de pulslengte en daarmee de te behalen helderheid. Kortere helderheidspulsen leiden tot een zichtbaar scherper beeld, maar tot een minder hoge helderheid, omdat het backlight een groter deel van de tijd uit staat. Zoals gewoonlijk gaat MBR op de Iiyama GB3466WQSU-B1 niet samen met Freesync (het scherm moet op een vaste verversingsfrequentie blijven werken), maar er worden bij het inschakelen van MBR helaas ook vele andere instellingen vergrendeld, zoals de helderheid en de hoeveelheid overdrive.
--
Ik lees alleen niet of dat het op een bepaalde waarde of de op dat moment ingestelde waarde vergrendeld wordt.
Vrijdag maar eens testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hardware info heeft zojuist hun review aangepast. Zie de tekst die is toegevoegd:
Update 29-7, 18:30: Ons sample van de GB3466WQSU-B1 vertoont problemen bij het inschakelen van Freesync, op basis waarvan we de conclusie van deze review hebben aangepast. Hieronder volgt de originele tekst.
En de reactie op mijn reactie:
Dank voor het melden en vervelend om te horen dat je problemen ervaart met je nieuwe monitor. Ik heb ons testsample op basis van je reactie opnieuw bekeken, en het blijkt inderdaad dat ook ons exemplaar geflikker vertoont, dat storend aanwezig is op 144 Hz met Freesync ingeschakeld. Spijtig dat ik het probleem niet eerder heb gezien. Ik heb de review een update gegeven met deze nieuwe ervaringen en de Value award die ik het scherm gaf voorlopig even geparkeerd, totdat duidelijk wordt of deze problemen kunnen worden opgelost.
Erg netjes dat ze het nog eens bekeken hebben en ook wel fijn dat Iiyama niet een exemplaar heeft opgestuurd voor de review die wel fatsoenlijk werkt :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aanvulling, interessante update aan de review van HWI:
Gelet op de aard van het probleem hebben we besloten de conclusie van de review aan te passen, in elk geval totdat Iiyama een oplossing beschikbaar heeft die het probleem kan verhelpen. We hebben Iiyama uiteraard onze nieuwe bevindingen voorgelegd, maar op korte termijn was de fabrikant nog niet in staat om een reactie te geven. Om problemen met het gebruik van adaptive sync in de toekomst sneller te kunnen signaleren, gaan we onze testprocedure een update geven.
Ben wel benieuwd of Iiyama nu de problemen wat serieuzer gaat oppakken. Kan toch bijna niet anders nadat ze vanuit HWI met het probleem geconfronteerd worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wackidth
miicker schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:52:

[...]

Ben wel benieuwd of Iiyama nu de problemen wat serieuzer gaat oppakken. Kan toch bijna niet anders nadat ze vanuit HWI met het probleem geconfronteerd worden?
Ik heb vandaag de toezegging gehad dat ze het hoe dan ook gaan oplossen dat mij DOA tijd wordt verlengd tot ze een oplossing hebben en anders mij een exemplaar toesturen die wel goed werkt.

Maw ze zijn er druk mee bezig en maak op uit de mail dat ze het probleem erkennen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:57:
[...]

Ik heb vandaag de toezegging gehad dat ze het hoe dan ook gaan oplossen dat mij DOA tijd wordt verlengd tot ze een oplossing hebben en anders mij een exemplaar toesturen die wel goed werkt.

Maw ze zijn er druk mee bezig en maak op uit de mail dat ze het probleem erkennen.
En dat stuurde Iiyama je? Dat is wel netjes dan. Hopelijk krijg ik ook nog een dergelijke reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
miicker schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:58:
[...]

En dat stuurde Iiyama je? Dat is wel netjes dan. Hopelijk krijg ik ook nog een dergelijke reactie.
Nah ja ik vroeg of ze het probleem inderdaad erkennen, dat ik verder super tevreden ben over de rest van de monitor.
En niet te willen switchen naar een ander (duurder) merk/uitvoering. Maar dat het flikkeren echt een deal-breaker is.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
miicker schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:52:

[...]

HWI is de enige website die een review geplaatst heeft. Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere reviewers. Als iiyama vanuit meerdere reviewers/landen een melding krijgt kunnen ze er niet omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Erg vervelend voor jullie deze problemen. Maar fijn dat het nu erkend wordt. Ik wil het scherm binnenkort ook halen maar sluit er voor nu een gaming laptop aan. Het is voor mij in die zin wel belangrijk dat het opgelost wordt voor als ik wellicht volgend jaar een desktop aanschaf dat het dan fatsoenlijk werkt. Het zou zonde zijn als ik de monitor een jaar heb, dan eens freesync aanzet en erachter kom dat het toch niet werkt.

Wel apart trouwens dat HWI dit standaard niet test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriceam
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-03 10:39
Hier hetzelfde probleem. Sinds twee dagen in bezit van een G-Master GB3466WQSU-B1 en op 144hz met Freesync aan witte flitsen op de desktop. Met een Vega 56. Ook een Club3D DP 1.4 kabel geprobeerd, geen verschil. Verder alle mogelijke oplossingen met CRU etc. geprobeerd maar ook geen succes. Als ik het scherm met CRU op 120hz instel gaat het probleem ook weg, maar 120hz heb ik niet voor betaald.

Heb Iiyama gemaild en wacht op een reactie. Helaas net te laat voor de HWI review anders had ik deze niet besteld. Zonde want wel mooi scherm verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
mauriceam schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:04:
Hier hetzelfde probleem. Sinds twee dagen in bezit van een G-Master GB3466WQSU-B1 en op 144hz met Freesync aan witte flitsen op de desktop. Met een Vega 56. Ook een Club3D DP 1.4 kabel geprobeerd, geen verschil. Verder alle mogelijke oplossingen met CRU etc. geprobeerd maar ook geen succes. Als ik het scherm met CRU op 120hz instel gaat het probleem ook weg, maar 120hz heb ik niet voor betaald.

Heb Iiyama gemaild en wacht op een reactie. Helaas net te laat voor de HWI review anders had ik deze niet besteld. Zonde want wel mooi scherm verder.
Ik hoop dat IIyama het goed oplost voor iedereen die de monitor gekocht heeft. Maar als het verholpen wordt in de toekomst lijkt het een top scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-06 14:17
mauriceam schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:04:

Het 'grappige' hieraan is dat je het een 120Hz verversingsnelheid waarschijnlijk nog steeds gekocht had, want het is nog steeds ruim de goedkoopste 120Hz+ 3440x1440 VA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 09:02

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Vandaag heb ik contact gehad met de winkel over retourneren, aangezien ik gister een kapotte pixel ontdekte. Aanvankelijke wilde ik gewoon ruilen voor een nieuwe, maar de winkel adviseerde crediteren.
"Echter hebben wij wel van Iiyama te horen gekregen dat deze modellen in de laatste batch een technisch probleem heeft wat ze geconstateerd hebben op hun testunits.
Dit hebben we vandaag pas te horen gekregen
"

Ik stuur deze terug en wacht op de volgende batch of ga verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Ray-zor schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:00:
Vandaag heb ik contact gehad met de winkel over retourneren, aangezien ik gister een kapotte pixel ontdekte. Aanvankelijke wilde ik gewoon ruilen voor een nieuwe, maar de winkel adviseerde crediteren.
"Echter hebben wij wel van Iiyama te horen gekregen dat deze modellen in de laatste batch een technisch probleem heeft wat ze geconstateerd hebben op hun testunits.
"

Op zich als de winkel dat aangeeft, dat betekend wel dat iiyama ook naar de winkels communiceert dat er een probleem is en het erkennen. Geeft ook wel aan dat ze eraan werken om het op te lossen, anders zouden ze het ook niet tegen de winkels vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist ook de volgende mail van Iiyama gehad:
We hebben met meerder helpdesken besproken en er is inderdaad een voorkomen van flikkerende schermen.
We hebben dit gemeld bij IIYAMA hoofdkwartier en zal verder onderzoek aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boei_nl
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-02 14:29
Nu is natuurlijk de vraag wat ga ik doen? Ga ik het scherm ook aanschaffen voor mijn nieuw systeem, of ga ik dan toch voor een LG UltraGear 27GL850? Ik blijf dus nog maar even dit forum volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wackidth
Boei_nl schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:22:
Nu is natuurlijk de vraag wat ga ik doen? Ga ik het scherm ook aanschaffen voor mijn nieuw systeem, of ga ik dan toch voor een LG UltraGear 27GL850? Ik blijf dus nog maar even dit forum volgen.
Bestellen heeft toch geen zin.... Ik zou rustig afwachten want voor de rest is het echt een mooie/goede monitor.
En 27inch of 34 ultrawide?? Dan zou ik helemaal wachten... Ik ben van 27 naar 34 gegaan. En het is echt een gave upgrade.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ray-zor schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:00:
"

Mag ik vragen bij welke winkel je hem gekocht had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

miicker schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:17:
[...]

Mag ik vragen bij welke winkel je hem gekocht had?
Zie DM. Op zich niks top secrets hoor maar ik weet niet of de winkel het leuk vindt dus vind ik het netjes om het openbaar even in het midden te laten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mauriceam
Hoi ik wil even melden dat ik het probleem bij mij heb kunnen 'oplossen' door via CRU de display te overclocken naar 146Hz (zie afbeelding: https://imgur.com/a/9LLyISw. DisplayID > Edit > Add > Add). Nu een uurtje of twee mee gegamet en geen enkele flicker tegengekomen, op de desktop/tijdens browsen ook niet. Iemand met meer verstand hiervan zal me moeten uitleggen of dit op lange termijn goed is voor de display, maar lijkt me niet al te gevaarlijk. Overclocken altijd op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu het volgende ingesteld:
FreeSync en G-Sync staat aan
In het NVIDIA configuratiescherm heb ik een aangepaste resolutie gemaakt van 3440x1440 bij 141Hz

Dit werkt nu al een tijdje zonder knipperringen of problemen.

Op 140Hz heb ik een vage bug dat wanneer ik het OSD gebruik er strepen komen over het gedeelte van het scherm waar het OSD gebruikt wordt.
Op 142 en 143Hz geeft het OSD aan dat ik hem heb ingesteld op 144Hz en heb ik last van knipperringen.

@mauriceam ik ga het eens proberen, maar heb je dan geen last van frameskipping? Ik heb dit scherm ook al even overgeclockt en toen was frame skipping echt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriceam
miicker schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:58:
Ik heb nu het volgende ingesteld:
FreeSync en G-Sync staat aan
In het NVIDIA configuratiescherm heb ik een aangepaste resolutie gemaakt van 3440x1440 bij 141Hz

Dit werkt nu al een tijdje zonder knipperringen of problemen.

Op 140Hz heb ik een vage bug dat wanneer ik het OSD gebruik er strepen komen over het gedeelte van het scherm waar het OSD gebruikt wordt.
Op 142 en 143Hz geeft het OSD aan dat ik hem heb ingesteld op 144Hz en heb ik last van knipperringen.

@mauriceam ik ga het eens proberen, maar heb je dan geen last van frameskipping? Ik heb dit scherm ook al even overgeclockt en toen was frame skipping echt enorm.
Nee, getest met https://www.testufo.com/frameskipping en zie geen frameskips. Had ook een hogere overclock geprobeerd daar wel ontzettend veel haperingen mee in de onderste helft van het scherm, YMMV maar is het proberen waard.

Edit: OSD geeft bij mij ook 144Hz aan, maar alle andere indicatoren (Windows, Testufo) geven gewoon 146 aan.

[ Voor 5% gewijzigd door mauriceam op 30-07-2020 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb jij dat DisplayID toegevoegd? Want die staat er bij mij standaard niet bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Goidje6m9lhj7fuK08IU_3pgiUI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qbw10NaDV3cgUgwcPZ53FtG2.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriceam
Nee, raar. DisplayID heb ik er standaard in staan oo na reset, heb alleen het 3e datablock toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mauriceam schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:04:
Nee, raar. DisplayID heb ik er standaard in staan oo na reset, heb alleen het 3e datablock toegevoegd.
Vreemd. Ik heb het toegevoegd en op 146Hz geen flickering inderdaad maar wel enorme frameskipping:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtMvjyxnR3jud47wO75muwPAyWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DvCEPB5ZxCwJDSnGPnS9vAsV.jpg?f=fotoalbum_large

Op 144Hz:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCARAm9rS_gxqDOzuDwls4NMhvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qv3GB2PxkWq7cWwJiK6PEPv1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauriceam
@miicker Jammer ik heb daar juist geen last van. Je kan mijn .bin proberen in CRU, misschien dat er toch wat anders ingesteld staat. https://drive.google.com/...3DRRdN5j/view?usp=sharing. Verder zou ik het anders ook niet weten, misschien wat sleutelen met andere overclocks? Het zou het verschil in de GPU kunnen zijn, ik heb een AMD Vega 56 op 20.7.2 drivers. Ik gebruik ook niet de bijgeleverde DP kabel maar een oude die ik nog had, de bijgeleverde gaf nog meer haperingen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mauriceam schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:51:
@miicker Jammer ik heb daar juist geen last van. Je kan mijn .bin proberen in CRU, misschien dat er toch wat anders ingesteld staat. https://drive.google.com/...3DRRdN5j/view?usp=sharing. Verder zou ik het anders ook niet weten, misschien wat sleutelen met andere overclocks? Het zou het verschil in de GPU kunnen zijn, ik heb een AMD Vega 56 op 20.7.2 drivers. Ik gebruik ook niet de bijgeleverde DP kabel maar een oude die ik nog had, de bijgeleverde gaf nog meer haperingen. Succes!
Thanks voor je config, maar helaas ook daar last van frameskipping. Ach ja, 141 of 144Hz maakt nu ook weer niet heel veel uit. In de praktijk ga je die 3fps toch echt niet merken. Ik denk dat ik hem houd als dit inderdaad goed blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mauriceam ik zie trouwens in jouw schermafdruk dat je hem op 10-bit hebt staan, hoe heb je dat gedaan? Bij mij staat hij namelijk op 8-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
mauriceam schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:55:
Hoi ik wil even melden dat ik het probleem bij mij heb kunnen 'oplossen' door via CRU de display te overclocken naar 146Hz (zie afbeelding: https://imgur.com/a/9LLyISw. DisplayID > Edit > Add > Add). Nu een uurtje of twee mee gegamet en geen enkele flicker tegengekomen, op de desktop/tijdens browsen ook niet. Iemand met meer verstand hiervan zal me moeten uitleggen of dit op lange termijn goed is voor de display, maar lijkt me niet al te gevaarlijk. Overclocken altijd op eigen risico.
Topperrrrrrr 👍👍 succes story hier. Alles loopt vooralsnog goed hier. Thanks.

Geen framskips evenals geen geflikkerd.

[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 31-07-2020 08:56 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
miicker schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:14:
[...]

Thanks voor je config, maar helaas ook daar last van frameskipping. Ach ja, 141 of 144Hz maakt nu ook weer niet heel veel uit. In de praktijk ga je die 3fps toch echt niet merken. Ik denk dat ik hem houd als dit inderdaad goed blijft werken.
Heb je je refreshrate in windows ook op 146 gezet...? Just asking

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ohhhh wacht hahaha de Optie Freesync verdwijnt in de AMD software. "Freesync not supported"
Ook in het menu IIyama niet meer te vinden.

Te vroeg gejuicht.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriceam
miicker schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:17:
@mauriceam ik zie trouwens in jouw schermafdruk dat je hem op 10-bit hebt staan, hoe heb je dat gedaan? Bij mij staat hij namelijk op 8-bit.
Ingesteld in AMD display menu.
wackidth schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:01:
Ohhhh wacht hahaha de Optie Freesync verdwijnt in de AMD software. "Freesync not supported"
Ook in het menu IIyama niet meer te vinden.

Te vroeg gejuicht.
Jammer, dat ie uit het OSD verdwijnt heb ik nog niet meegemaakt. Er is toch wat hekserij aan de hand met deze monitoren lijkt het. Ik heb blijkbaar geluk gehad. Zou gewoon wachten op reactie Iiyama of retour dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 11:06
Zijn deze problemen met alle videokaarten? Wil dit scherm wel graag hebben, maar geen zin in die flikkeringen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Beavbusi schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:50:
Zijn deze problemen met alle videokaarten? Wil dit scherm wel graag hebben, maar geen zin in die flikkeringen :P
Ja zowel Nvidia en AMD.... Hoewel er wel een paar zijn met Nvidia die er geen last mee hebben.

Zo ver ik weet is er een verkoopstop....waar ik m heb gekocht iig wel.

[ Voor 10% gewijzigd door wackidth op 31-07-2020 10:37 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Hmm.. iemand een goed alternatief voor deze monitor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Beavbusi schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:18:
Hmm.. iemand een goed alternatief voor deze monitor ?
Qua prijs-kwaliteit verhouding kan er geen monitor aan tippen.
Je kunt wachten op de Xiaomi, maar deze is niet leverbaar via Nederlandse winkels (voorlopig niet). Daarnaast is deze gebaseerd op hetzelfde paneel, dus is de kans aanwezig dat deze ook flickering heeft.

Een ander alternatief is de AOC(pricewatch: AOC CU34G2X/BK Zwart), echter is deze duurder en heeft ook last van het flicker probleem (wederom zelfde paneel).

Een ander alternatief kan de LG zijn (pricewatch: LG UltraGear 34GN850-B).
Wel weer een stuk duurder, wel een IPS.

Mijn advies zou zijn, heb je geen haast, wacht dan even af hoe Iiyama dit probleem verhelpt. Voor hetzelfde geld is het volgende maand opgelost en dan is er geen betere optie op de markt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
LightPhoenixNL schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:29:
[...]

Qua prijs-kwaliteit verhouding kan er geen monitor aan tippen.
Je kunt wachten op de Xiaomi, maar deze is niet leverbaar via Nederlandse winkels (voorlopig niet). Daarnaast is deze gebaseerd op hetzelfde paneel, dus is de kans aanwezig dat deze ook flickering heeft.

Een ander alternatief is de AOC(pricewatch: AOC CU34G2X/BK Zwart), echter is deze duurder en heeft ook last van het flicker probleem (wederom zelfde paneel).

Een ander alternatief kan de LG zijn (pricewatch: LG UltraGear 34GN850-B).
Wel weer een stuk duurder, wel een IPS.

Mijn advies zou zijn, heb je geen haast, wacht dan even af hoe Iiyama dit probleem verhelpt. Voor hetzelfde geld is het volgende maand opgelost en dan is er geen betere optie op de markt ;)
toon volledige bericht
Dankje,

Die Ultragear krijgt wel echt alleen maar goede reviews terwijl die andere een beetje mwah zijn. Daar zal ook wel die prijs vandaan komen. Misschien even wachten tot die LG een keer een dikke aanbieding heeft dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Beavbusi schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:37:
[...]

Dankje,

Die Ultragear krijgt wel echt alleen maar goede reviews terwijl die andere een beetje mwah zijn. Daar zal ook wel die prijs vandaan komen. Misschien even wachten tot die LG een keer een dikke aanbieding heeft dan maar
Ik had wel gelezen dat sommige LG monitoren wel last hadden van veel backlight bleeding.

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, ik vind zelf de LG ook net een beetje teveel aan de prijs.

Vandaar dat ook mijn oog op de Iiyama viel ;) Daarom hoop ik dat of de LG flink in de aanbieding komt of dat Iiyama de problemen verhelpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
Hopelijk goed nieuws..... Ze hebben een nieuwe Firmware!!
Iiyama komt vanmiddag langs (aangezien ik redelijk in de buurt woon) om deze te testen.

Firmware kan alleen niet zelf gedaan worden...

Fingers crossed 🤞

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helex
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-06 17:44
Keep us posted @wackidth !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
wackidth schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:10:
Hopelijk goed nieuws..... Ze hebben een nieuwe Firmware!!
Iiyama komt vanmiddag langs (aangezien ik redelijk in de buurt woon) om deze te testen.

Firmware kan alleen niet zelf gedaan worden...

Fingers crossed 🤞
Tof!, keep us posted!

Weet jij hoe het gaat met de stock die nu bij winkels is, worden deze terug geroepen?

Stel dit lost het probleem op, hoe weet ik dat de monitor die ik aanschaf met de juiste firmware komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wackidth
LightPhoenixNL schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:11:
[...]

Tof!, keep us posted!

Weet jij hoe het gaat met de stock die nu bij winkels is, worden deze terug geroepen?

Stel dit lost het probleem op, hoe weet ik dat de monitor die ik aanschaf met de juiste firmware komt?
Ik hou jullie op de hoogte.... Ik weet zeker dat Iiyama er voor gaat zorgen dat alles ge-updated wordt indien nodig....

En als je toch een probleem hebt laat je m toch gewoon omwisselen??

Ik moet wel zeggen dat de service van Iiyama in de communicatie met daarbij het oppakken van het probleem geweldig goed is... Kudos voor Iiyama.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
wackidth schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:14:
[...]

Ik hou jullie op de hoogte.... Ik weet zeker dat Iiyama er voor gaat zorgen dat alles ge-updated wordt indien nodig....

En als je toch een probleem hebt laat je m toch gewoon omwisselen??

Ik moet wel zeggen dat de service en communicatie met daarbij het oppakken van het probleem geweldig goed is... Kudos voor Iiyama.
Haha je kunt hem altijd omwisselen als het niet werkt natuurlijk, ben benieuwd of je ergens de firmware versie kunt zien in de instellingen van de monitor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wackidth
LightPhoenixNL schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:15:
[...]

Haha je kunt hem altijd omwisselen als het niet werkt natuurlijk, ben benieuwd of je ergens de firmware versie kunt zien in de instellingen van de monitor.
Nee ik heb nergens iets van firmware versies kunnen traceren.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarSpideR
  • Laatst online: 16-06 18:26
Ik ook hoor graag of de nieuwe firmware beter werkt! Sinds gisteren binnen (voor verkoop stop besteld al) en heb er ook last van met een 5700 XT.

Met CRU Freesync op 48-140 gezet en heb geen flikkering meer gezien, maar wil wel graag een "volledig" werkend scherm hebben.

Maar wat een pracht scherm voor de rest! _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wackidth
Monteur is langs geweest alleraardigste kerel.

Zoals jullie hopelijk begrijpen willen Iiyama en ik de firmware eerst goed gaan testen alvorens we kunnen zeggen of het een fix is ja of de nee...

Ik hou jullie op de hoogte....

[ Voor 4% gewijzigd door wackidth op 31-07-2020 15:25 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:20

Niellie41

[object Object]

Ik vroeg me af of de flikkering ook op 120 Hz aanwezig is. Ik las één bericht in dit topic dat het bij 120 Hz niet voorkomt. Hebben meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:23:

Zoals jullie hopelijk begrijpen willen Iiyama en ik de firmware eerst goed gaan testen alvorens we kunnen zeggen of het een fix is ja of de nee...

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slopert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 11:35
Niellie41 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:59:
Ik vroeg me af of de flikkering ook op 120 Hz aanwezig is. Ik las één bericht in dit topic dat het bij 120 Hz niet voorkomt. Hebben meer mensen deze ervaring?
Ja, ook op 100Hz, 90Hz en 80Hz. Heb ik vernomen van de Duitse afdeling. En het merk kaart maakt ook niet uit.

[ Voor 5% gewijzigd door slopert op 31-07-2020 16:22 . Reden: Aanvulling met merk kaart. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

slopert schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:21:
[...]

Ja, ook op 100Hz, 90Hz en 80Hz. Heb ik vernomen van de Duitse afdeling. En het merk kaart maakt ook niet uit.
Thanks! Dan houd ik het nieuws rond de monitor in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarSpideR
Niellie41 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:24:
[...]

Thanks! Dan houd ik het nieuws rond de monitor in de gaten.
Freesync bij mezelf aangepast naar 140 en nergens last van zelf. Dus hangt ervanaf dus blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slopert
Ik denk dat het te maken heeft met de timing in de scaler van de monitor. Zoveel verschillende scalers zijn er ook niet, en die hebben elk ook maar 1 SDK.
Voor mij zou dat betekenen dat andere merken het ook moeten hebben icm met dit Samsung panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL

Snap ik, maar je merkt dus wel verschil? Als het helemaal niet zou werken zou je dat natuurlijk al gezegd hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerfreak
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
slopert schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:45:
Voor mij zou dat betekenen dat andere merken het ook moeten hebben icm met dit Samsung panel.
De AOC CU34G2X en zijn broertje de CU34G2 schijnen er ook last van te hebben en gebruiken hetzelfde paneel. Ik stond op het punt om laatstgenoemde te bestellen, maar in mijn zoektocht naar alternatieven kwam ik dit topic tegen dus ik wacht nog even af.

i5-6500 | GTX1060 6GB | 16GB @2133MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hey ik zo'n beetje door het topic geskimmed, met 16 pagina's is dat nog net te doen ;-).

Ik heb niet letterlijk elke zin van elk bericht gelezen, maar hoe zit het de kleurechtheid van dit scherm, en hoe is de zwartwaarde?

Ik kom van een Dell Ultrasharp af, die is helaas door een ongeluk gesneuveld en wilde niet opnieuw destijds 800 euro uitgeven. Die Dell was erg goed qua kleur, maar had behoorlijk last van backlight bleeding en was niet heel erg uniform met bepaalde kleuren (zag je alleen met egale kleur over het hele scherm). Zwart was grijs, dus. Maar kleur echtheid was erg goed, in elk geval voor mij op het oog.

Hoe zit dat met deze monitor? Ik begrijp dat het voornamelijk op gamers is gericht, dat is voor mij van ondergeschikt belang. Ik ben op zoek naar goeie kleuren, geen opgepompt contrast en mooie donkere zwartwaarden (voor zover dat mogelijk is met edgelit lcd, ik begrijp dat het geen oled is ;) ).

Misschien dat iemand daar iets zinnigs over kan roepen?

Tx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

InflatableMouse schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 08:35:
Hey ik zo'n beetje door het topic geskimmed, met 16 pagina's is dat nog net te doen ;-).

Ik heb niet letterlijk elke zin van elk bericht gelezen, maar hoe zit het de kleurechtheid van dit scherm, en hoe is de zwartwaarde?

Ik kom van een Dell Ultrasharp af, die is helaas door een ongeluk gesneuveld en wilde niet opnieuw destijds 800 euro uitgeven. Die Dell was erg goed qua kleur, maar had behoorlijk last van backlight bleeding en was niet heel erg uniform met bepaalde kleuren (zag je alleen met egale kleur over het hele scherm). Zwart was grijs, dus. Maar kleur echtheid was erg goed, in elk geval voor mij op het oog.

Hoe zit dat met deze monitor? Ik begrijp dat het voornamelijk op gamers is gericht, dat is voor mij van ondergeschikt belang. Ik ben op zoek naar goeie kleuren, geen opgepompt contrast en mooie donkere zwartwaarden (voor zover dat mogelijk is met edgelit lcd, ik begrijp dat het geen oled is ;) ).

Misschien dat iemand daar iets zinnigs over kan roepen?

Tx!
toon volledige bericht
Kijk bij Hardware.info, daar staat een review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Houd ons niet langer in spanning :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
miicker schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:05:
[...]

Houd ons niet langer in spanning :P
Ik kan er nog niet veel over zeggen.... Eigenlijk wel....maar toch weer niet. 🤣

[ Voor 19% gewijzigd door wackidth op 02-08-2020 13:16 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slopert
wackidth schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:15:
[...]

Je hebt toch geen NDA? Het is je persoonlijke ervaring. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
[...]

Gokje, voor zover werkt het maar de duurtest loopt nog? ;)
Ik sta op het punt om op de bestelknop te drukken, alles komt op jou aan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:47
trabuca schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:17:
[...]

Gokje, voor zover werkt het maar de duurtest loopt nog? ;)
Ik sta op het punt om op de bestelknop te drukken, alles komt op jou aan :+
Precies. Jij bepaald of ik betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
[...]

Wanneer mag je wat zeggen? Dan weet ik hoelang ik moet wachten met bestellen 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
Ik zou na het weekend mijn bevindingen delen met Iiyama. En na goedkeuring Iiyama kan ik wat zeggen.

Maar voor diegene die op het punt staan te bestellen. Nog ff geduld.... Het is de moeite.

[ Voor 36% gewijzigd door wackidth op 02-08-2020 17:26 ]

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:40
InflatableMouse schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 08:35:
“Your doing it wrong!” :)

Ga naar instellingen>Forum> Instellingen reactie-overzicht> Aantal reacties of berichten per pagina: vul daar 100 in.

Nu heb je nog niet eens 2 volledige pagina’s *O*

Ook bij mij is het “vol verwachting klopt ons hart”.

Moet het topic niet hernoemd worden naar het grote Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
White Feather schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:29:
[...]

Moet het topic niet hernoemd worden naar het grote Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 topic?
Ik zal binnenkort de OP aanpassen met de nodige info. Ik had al om een topic naamswijziging gevraagd maar niet door gevoerd.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

White Feather schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:29:
[...]

“Your doing it wrong!” :)

Ga naar instellingen>Forum> Instellingen reactie-overzicht> Aantal reacties of berichten per pagina: vul daar 100 in.

Nu heb je nog niet eens 2 volledige pagina’s *O*

Ook bij mij is het “vol verwachting klopt ons hart”.

Haha lol!

Ik vond de review op hwinfo niet heel lovend met betrekking tot de kleur echtheid, met name de kritiek op sRGB schrok mij af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wackidth
InflatableMouse schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:21:
[...]

Haha lol!

Ik vond de review op hwinfo niet heel lovend met betrekking tot de kleur echtheid, met name de kritiek op sRGB schrok mij af.
Ik kan er je weinig over vertellen aangezien ik kleurenblind ben. Het enige wat ik zie is een immersive beeldscherm met mooie contrast.
Ik speel vaak in het donker en dan is VA beter dan IPS.

Bestel m straks gewoon vind je het niets kun je m altijd terug doen.

Ik krijg dinsdag een Lg34gn850 binnen dan kan ik ze naast elkaar zetten.
Alhoewel ik al zeker weet dat de LG terug gaat nu het is opgelost.

[ Voor 11% gewijzigd door wackidth op 02-08-2020 19:34 ]

.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wackidth
Okay het hoge woord mag er uit!!

Ik heb geen problemen meer ondervonden met het flikkeren van het beeldscherm.

probleem opgelost!!

Toch nog ff een shout out naar de technische dienst van Iiyama dat ze het probleem zo snel hebben kunnen oplossen!!

Nu is het wel zo dat ze bij Iiyama hard aan de slag gaan om hun gehele voorraad te flashen.

Tweakers met de monitor, het beste is om deze om te laten ruilen waar je m gekocht hebt. Iiyama gaat hun voorraad flashen met de nieuwe firmware.

Dus druk op de bestelknop je hebt er een prachtig widescreen monitor voor.

[ Voor 12% gewijzigd door wackidth op 02-08-2020 19:55 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarSpideR
Hmm beetje jammer dat ik hem moet terug sturen dus... Kan het niet door onszelf gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm ook geen top service dat we dus het scherm weer moeten gaan ruilen. Beter zou zijn als ze een nieuwe sturen waarna we de ouden retourneren. Nu moet ik een paar dagen zonder scherm...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wackidth
Sommige mensen zijn ook nooit tevreden.....

Wat dacht je?? Dat ze heel Nederland gaan rondcrossen voor een firmware update??

Ik had vrijdag al gezegd dat je dit niet zelf kan..

Leveren lukt meestal binnen met een dag...en dan stuur je m terug als de nieuwe binnen is... What's the deal.?

[ Voor 23% gewijzigd door wackidth op 02-08-2020 21:50 ]

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je kan niet alles hebben. Het is al top dat ze dit zo snel oplossen.

Hoe moet ik het flashen van de voorraad voorstellen? Gaat Iiyama langs alle webshops om de monitoren te flashen? Stel, ik wil komende week deze monitor kopen, is het dan een gok of deze goed is of niet?

[ Voor 27% gewijzigd door Niellie41 op 02-08-2020 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
Niellie41 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:01:
Je kan niet alles hebben. Het is al top dat ze dit zo snel oplossen.

Hoe moet ik het flashen van de voorraad voorstellen? Gaat Iiyama langs alle webshops om de monitoren te flashen? Stel, ik wil komende week deze monitor kopen, is het dan een gok of deze goed is of niet?
Gewoon even bij de webshop navragen... Alle verkoop is op hold gezet. Dus als je nu besteld. Weten ze dat ze niet de "oude" voorraad moeten sturen.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wackidth schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:30:
[...]

Gewoon even bij de webshop navragen... Alle verkoop is op hold gezet. Dus als je nu besteld. Weten ze dat ze niet de "oude" voorraad moeten sturen.
Ik vraag me sowieso af waar jij vandaag haalt dat alle verkoop on hold is gezet. Er zijn nog veel webshops die heb op voorraad hebben en aanbieden dat als je vandaag besteld je hem morgen in huis hebt. Misschien dat ze hem morgen er af halen, maar tot nu toe is dat niet gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
miicker schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:45:
[...]

Ik vraag me sowieso af waar jij vandaag haalt dat alle verkoop on hold is gezet. Er zijn nog veel webshops die heb op voorraad hebben en aanbieden dat als je vandaag besteld je hem morgen in huis hebt. Misschien dat ze hem morgen er af halen, maar tot nu toe is dat niet gebeurt.
Volgens mij heb je wel ervaring met webshops en hun soms zogenaamde voorraad en dat dit soms niet klopt?
En daarbij heel veel webshops kopen uit een centraal magazijn. En hebben niet eens fysieke voorraad.

De shop waar ik m heb gekocht heeft iig de voorraad op hold gezet.

En anders gewoon ff informeren voor je besteld.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
wackidth schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 00:26:
[...]

Volgens mij heb je wel ervaring met webshops en hun soms zogenaamde voorraad en dat dit soms niet klopt?
En daarbij heel veel webshops kopen uit een centraal magazijn. En hebben niet eens fysieke voorraad.

Ik neem wel aan dan iiyama het niet alleen door jou heeft laten testen en het ook zelf getest heeft en dat ook hardware info hier een update over kan plaatsten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelol
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06 09:49
Heel mooi dat die firmware update het opgelost heeft. Sinds ik niet gelijk een nieuwe monitor nodig heb wacht ik het denk ik nog even af voordat ik bestel maar het lijkt mij dat ze er best goed bovenop zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
LightPhoenixNL schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:08:
[...]

Ik neem wel aan dan iiyama het niet alleen door jou heeft laten testen en het ook zelf getest heeft en dat ook hardware info hier een update over kan plaatsten ;)
Als Japan een firmware fix heeft gemaakt. Weet ik zeker dat ik niet de enige ben geweest die de firmware heeft getest en goed bevonden heeft.

En wat betreft Hwi.... Dat zal wel goed komen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:48:
Sommige mensen zijn ook nooit tevreden.....

Wat dacht je?? Dat ze heel Nederland gaan rondcrossen voor een firmware update??

Ik had vrijdag al gezegd dat je dit niet zelf kan..

Leveren lukt meestal binnen met een dag...en dan stuur je m terug als de nieuwe binnen is... What's the deal.?
Was het maar zo makkelijk. Bij de meeste webshops heb je maar een aantal dagen bedenktijd. Dat betekend dat ik nu zo ongeveer moet gaan retourneren. Ik denk dat het behoorlijk lang kan gaan duren voordat de firmware update op hun voorraad en productie is toegepast en deze nieuwe batch weer is uitgeleverd naar de winkels. Dat betekend toch een behoorlijke tijd zonder scherm.

Ik snap uiteraard dat jij zeer blij bent met de service aan huis die je gekregen hebt. Maar het ligt wel iets genuanceerder dan "nieuwe bestellen, morgen in huis dan oude terugsturen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slopert
miicker schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:28:
[...]

Ik snap uiteraard dat jij zeer blij bent met de service aan huis die je gekregen hebt. Maar het ligt wel iets genuanceerder dan "nieuwe bestellen, morgen in huis dan oude terugsturen".
Wat zou jij verwachten van iiyama al je nu al eigenaar van de monitor bent? Elke shop die vandaag die monitor uitgeleverd heeft zijn mail niet goed in de gaten gehouden. Er is echt wel een mail naar de resellers gegaan om niet te verkopen en alles gaat terug naar het magazijn voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slopert schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:50:
[...]

Wat zou jij verwachten van iiyama al je nu al eigenaar van de monitor bent? Elke shop die vandaag die monitor uitgeleverd heeft zijn mail niet goed in de gaten gehouden. Er is echt wel een mail naar de resellers gegaan om niet te verkopen en alles gaat terug naar het magazijn voor een update.
Ik verwacht niet per se iets, maar ik zou het wel netjes vinden als ze de mogelijkheid bieden om de monitor op een later moment om te ruilen is, maar misschien komen ze ook wel met iets dergelijks.

Ik weet niet precies waar Iiyama zit, maar het zou ook fijn zijn als ze de mogelijkheid bieden om met de monitor naar Iiyama te gaan en dan de firmware update te krijgen. Persoonlijk zou ik dat de beste oplossing vinden (mits hun kantoor <100km bij mij vandaan is).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wackidth
miicker schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:07:
[...]

Ik verwacht niet per se iets, maar ik zou het wel netjes vinden als ze de mogelijkheid bieden om de monitor op een later moment om te ruilen is, maar misschien komen ze ook wel met iets dergelijks.

Ik weet niet precies waar Iiyama zit, maar het zou ook fijn zijn als ze de mogelijkheid bieden om met de monitor naar Iiyama te gaan en dan de firmware update te krijgen. Persoonlijk zou ik dat de beste oplossing vinden (mits hun kantoor <100km bij mij vandaan is).
Waar maak je je nou nog druk om?? Je hebt toch garantie?? Dit heeft niets met zichtgarantie te maken maar met een DOA.

Resellers weten hier toch van af? De tijd die je investeert om hier te reageren had je drie keer met je reseller kunnen overleggen. 😉

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slopert
Ik weet precies waar iiyama zit, dat staat namelijk onder het serienummer van je monitor. Hoofddorp. En anders kan het op hun website of google vinden. Ik weet zeker dat je langs kan komen met de monitor en een kop koffie krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
slopert schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:29:
Ik weet precies waar iiyama zit, dat staat namelijk onder het serienummer van je monitor. Hoofddorp. En anders kan het op hun website of google vinden. Ik weet zeker dat je langs kan komen met de monitor en een kop koffie krijgen.
Ik had het inderdaad gevonden. Ik heb even gemaild met de vraag of ik langs mag komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Bij coolblue is de monitor "nooit meer leverbaar", en bij Alternate/Azerty/Informatique zijn ze van de website verdwenen. Ik denk dat ze opnieuw op de website verschijnen zodra de problemen verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
  • Laatst online: 16-06 08:42
Wat ik me nog afvraag, hoe ziet het eruit als je op een meter of 3 à 4 afstand zit?
Het scherm zou hier op mijn bureau komen, maar we gebruiken het ook als "tv", maar zitten dan een stukje verder op de bank. Heb je dan last van de kromming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgullstar
  • Niet online
Luther schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:40:
Wat ik me nog afvraag, hoe ziet het eruit als je op een meter of 3 à 4 afstand zit?
Het scherm zou hier op mijn bureau komen, maar we gebruiken het ook als "tv", maar zitten dan een stukje verder op de bank. Heb je dan last van de kromming?
3 à 4 meter is net iets te ver voor mij. 2 meter kan nog als je er goed recht voor zit. Maar op zo'n afstand is het scherm ook te klein voor wat ik gewend ben. Ik zit op zo'n 70~80cm afstand en het scherm voelt dan zelfs nog wel eens klein (hiervoor gebruikte ik meestal 23~24 inch 1080p schermen). Tegelijkertijd is de extra ruimte vergeleken met een scherm, en het missen van twee schermranden bij twee wel heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
  • Laatst online: 16-06 08:42
cgullstar schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:24:
[...]

3 à 4 meter is net iets te ver voor mij. 2 meter kan nog als je er goed recht voor zit. Maar op zo'n afstand is het scherm ook te klein voor wat ik gewend ben. Ik zit op zo'n 70~80cm afstand en het scherm voelt dan zelfs nog wel eens klein (hiervoor gebruikte ik meestal 23~24 inch 1080p schermen). Tegelijkertijd is de extra ruimte vergeleken met een scherm, en het missen van twee schermranden bij twee wel heerlijk.
Tja, nu gebruik ik een 24 inch scherm, dus het is sowieso een stuk groter ;)
Maar goed, als ik met m'n vrouw samen naar het scherm kijk op die afstand moet het natuurlijk wel goed kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Luther schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:31:
[...]

Maar goed, als ik met m'n vrouw samen naar het scherm kijk op die afstand moet het natuurlijk wel goed kijken...
Ik snap je vraag maar heb hier zelf geen ervaring mee. Misschien kun je een los topic aanmaken met je vraag, er zijn meerdere 34 inch curved schermen, misschien vind je op deze manier sneller iemand die ervaring op dit vlak heeft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerfreak
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Luther schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:31:
[...]

Ik zou hem zelf niet als TV gebruiken als ik de review van hardware info lees. De kijkhoeken blijken niet al te best te zijn en mijn ervaring met een curved TV (geen monitor dus) is dat het niet ideaal is om er ver naast te gaan zitten zeg maar.

i5-6500 | GTX1060 6GB | 16GB @2133MHz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
wackidth schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 00:26:
[...]

Mijn ervaring is dat er verschil is tussen direct leverbaar of na een aantal dagen (leverancier).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 13:20
Ik heb het scherm ook staan, hoe kan je het probleem het snelst reproduceren? Blijven staren naar je buroblad achtergrond totdat je wel of niet geknipper ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Z500 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:57:
Ik heb het scherm ook staan, hoe kan je het probleem het snelst reproduceren? Blijven staren naar je buroblad achtergrond totdat je wel of niet geknipper ziet?
Heb je freesync/gsync geactiveerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

LightPhoenixNL schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:45:
Bij coolblue is de monitor "nooit meer leverbaar", en bij Alternate/Azerty/Informatique zijn ze van de website verdwenen. Ik denk dat ze opnieuw op de website verschijnen zodra de problemen verholpen zijn.
Ik zie net dat Alternate de monitor er weer op heeft staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Niellie41 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:11:
[...]

Ik zie net dat Alternate de monitor er weer op heeft staan.
Oh Nice, zal ze eens mailen om te kijken wat ze erover te zeggen hebben.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste