Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Niellie41 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:11:
[...]

Ik zie net dat Alternate de monitor er weer op heeft staan.
Thanks, meteen op bestellen gedrukt :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nangadef
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-05 19:36
LightPhoenixNL schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:19:
[...]

Oh Nice, zal ze eens mailen om te kijken wat ze erover te zeggen hebben.
en? :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 18:56
Ik had ze via Facebook een berichtje gestuurd maar ze waren al naar huis toe. Ik verwacht morgen wel reactie. Zodra ik iets weet laat ik het weten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Voor diegene die Iiyama rechtstreeks willen benaderen om het te fixen.

Dit heeft geen zin.... Dat is mij bij het bezoek vermeld. Ze gaan geen huisbezoeken doen. En ff langsgaan gaat ook niet.

Ik was een testcase en woon redelijk dicht in de buurt vandaar dat ze de mijne hebben ge-flasht.

Het is geen onoverkomelijk defect... Irritant dat wel... Dus een paar dagen wachten gaat toch wel?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:24:
Voor diegene die Iiyama rechtstreeks willen benaderen om het te fixen.

Dit heeft geen zin.... Dat is mij bij het bezoek vermeld. Ze gaan geen huisbezoeken doen. En ff langsgaan gaat ook niet.

Ik was een testcase en woon redelijk dicht in de buurt vandaar dat ze de mijne hebben ge-flasht.

Het is geen onoverkomelijk defect... Irritant dat wel... Dus een paar dagen wachten gaat toch wel?
Wat een onzin. Je gaf zelf aan dat hij met 5 minuten klaar was. Wat kan er in vredesnaam op tegen zijn om op eigen initiatief naar hun kantoor te rijden met de monitor, in 5 minuten te laten flashen en weer naar huis te gaan.

Nee Iiyama ontvangt liever alle monitoren retour, flashen ze opnieuw, verpakken ze opnieuw en verkopen ze dan als nieuw/refurbished. Echt logisch.. Daar kun jij verder ook niets aan doen maar het is op zijn minst apart.

En een paar dagen wachten is inderdaad geen probleem, maar een aantal hier (waaronder ik zelf) hebben al maanden gewacht tot de monitor eindelijk te koop was/geleverd werd. Ik vind het lastig te geloven dat het een kwestie van dagen is, tenzij ze daar in Hoofddorp een hele voorraad hebben staan die ze gaan flashen en meteen uitleveren, maar dat lijkt me sterk. Het zal denk ik echt wel even gaan duren voordat alles helemaal afgetest is, geflasht wordt en weer wordt uitgeleverd. Als het zover is dan moet je ook nog eens geluk hebben dat je een webshop hebt die meewerkt (tenzij Iiyama duidelijke afspraken maakt met de webshop). Maar in mijn geval moet ik retourkosten betalen om mijn monitor terug te sturen naar de webshop. Dat moet dan ook nog binnen de bedenktermijn, dus dat zou inhouden dat ik waarschijnlijk een hele tijd zonder scherm moet.

Overigens heb ik opnieuw contact opgenomen met Iiyama, maar ik krijg vrijwel dezelfde reactie als vorige keer:
We hebben met meerder helpdesken besproken en er is inderdaad een voorkomen van flikkerende schermen.
We hebben dit gemeld bij IIYAMA hoofdkwartier en zal verder onderzoek aan gedaan worden.

Voor verdere vragen is het altijd mogelijk om ons te mailen.
Ik mis hier toch echt wat info, wordt ik door Iiyama op de hoogte gehouden? Wat is de verwachtte oplostijd? Wordt het überhaupt opgelost. Leuk dat het bij 1 Tweaker is opgelost, maar daar blijkt vanuit de communicatie van Iiyama niet veel van.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_lemon
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-09-2020
Ik had deze monitor ongeveer 3 weken geleden gepreorderd bij megekko maar toen de HWI review uit kwam en megekko het nog eens 2 weken had vertraagd heb ik hem gecanceld.
Nu dat ik zie dat de flicker issue zo goed als verholpen is en hij weer opvooraad staat bij alternate ben ik van plan om deze als nog te kopen maar ik ben benieuwd of de monitor nog andere issues heeft zoals de aoc cu34g2x waar er schijnbaar een blackscreen kan op komen voor 1 of 2 sec wanneer je over de freesync range gaat. Heeft deze ook zoiets dergelijks? Want voor de rest ziet het er uit als een prachtige monitor, zeker voor de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slopert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 11:35
miicker schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:34:

Wat een onzin. Je gaf zelf aan dat hij met 5 minuten klaar was. Wat kan er in vredesnaam op tegen zijn om op eigen initiatief naar hun kantoor te rijden met de monitor, in 5 minuten te laten flashen en weer naar huis te gaan.
Ongevraagd zou ik niet doen, dat lijkt mij ook niet echt gewenst met Covid. Best grote kans dat je voor niets rijdt.
Eerst even bellen en een afspraak maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
[...]

Nee Iiyama ontvangt liever alle monitoren retour, flashen ze opnieuw, verpakken ze opnieuw en verkopen ze dan als nieuw/refurbished. Echt logisch.. Daar kun jij verder ook niets aan doen maar het is op zijn minst apart.

En een paar dagen wachten is inderdaad geen probleem, maar een aantal hier (waaronder ik zelf) hebben al maanden gewacht tot de monitor eindelijk te koop was/geleverd werd. Ik vind het lastig te geloven dat het een kwestie van dagen is, tenzij ze daar in Hoofddorp een hele voorraad hebben staan die ze gaan flashen en meteen uitleveren, maar dat lijkt me sterk. Het zal denk ik echt wel even gaan duren voordat alles helemaal afgetest is, geflasht wordt en weer wordt uitgeleverd. Als het zover is dan moet je ook nog eens geluk hebben dat je een webshop hebt die meewerkt (tenzij Iiyama duidelijke afspraken maakt met de webshop). Maar in mijn geval moet ik retourkosten betalen om mijn monitor terug te sturen naar de webshop. Dat moet dan ook nog binnen de bedenktermijn, dus dat zou inhouden dat ik waarschijnlijk een hele tijd zonder scherm moet.

Overigens heb ik opnieuw contact opgenomen met Iiyama, maar ik krijg vrijwel dezelfde reactie als vorige keer:

[...]

Ik mis hier toch echt wat info, wordt ik door Iiyama op de hoogte gehouden? Wat is de verwachtte oplostijd? Wordt het überhaupt opgelost. Leuk dat het bij 1 Tweaker is opgelost, maar daar blijkt vanuit de communicatie van Iiyama niet veel van.
Misschien heeft dat ook mee COVID te maken.

Dat vind ik ook frappant, ik wil best geloven dat het opgelost is. Maar nu moeten we afgaan op de ervaring van 1 tweaker (niets persoonlijks naar deze tweaker), er is geen publieke statement. Ook HWI meld er nog niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
John_lemon schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 02:17:
Ik had deze monitor ongeveer 3 weken geleden gepreorderd bij megekko maar toen de HWI review uit kwam en megekko het nog eens 2 weken had vertraagd heb ik hem gecanceld.
Nu dat ik zie dat de flicker issue zo goed als verholpen is en hij weer opvooraad staat bij alternate ben ik van plan om deze als nog te kopen maar ik ben benieuwd of de monitor nog andere issues heeft zoals de aoc cu34g2x waar er schijnbaar een blackscreen kan op komen voor 1 of 2 sec wanneer je over de freesync range gaat. Heeft deze ook zoiets dergelijks? Want voor de rest ziet het er uit als een prachtige monitor, zeker voor de prijs
Ik heb verder geen rare dingen kunnen bespeuren. Geen dode pixels of andere eigenaardigheden.

Pik een webshop uit met een goed omruil beleid en see it yourself.

.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:46
[...]

[...]

Stop nou eens met die negatieve berichten en wees een beetje positief!
En lees je eens in over consumentenrecht, want daar roep je dingen die gewoon niet juist zijn.

Online aankopen:
1) Je hebt 14 dagen retourrecht als consument en niet enkele zoals jij beweert
2) Je hoeft alleen retourkosten te betalen als dat van te voren aan je is aangegeven en hier is duidelijk dat de monitor niet goed is, dus het is eigenlijk gewoon een DOA.
3) De winkel is je aanspreekpunt, niet de fabrikant.

Je moet dus aan de winkel vragen of ze iets voor je kunnen betekenen en dat je bij terugsturen en daarna pas een nieuwe monitor opsturen enkele dagen zonder zit. Genoeg winkels waar ze de nieuwe monitor zullen opsturen voordat de oude retour gaat (of de monitor gaat met dezelfde pakketselectie retour als waarmee de nieuwe gekomen is. Ze zouden al op de hoogte moeten zijn gebracht door Iiyama.

De geflaste monitoren zouden binnen enkele dagen tot 1-2 weken (mag ik hopen) weer klaar zijn. Dan zou je de monitor toch zo lang kunnen gebruiken in bruikleen en pas daarna terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaasie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-02 19:50
Ik kom net zelf van de lijn met Alternate en die geven aan dat hun huidige voorraad eind vorige week geleverd is. Maar de telefonist wist niks te melden over een nieuwere firmware of iets in die trant, dus ik wacht zelf nog even voordat ik bestel.

|Asus X5QS| |i7-2630| |GT555 2GB| |6GB| |750 GB 7200+120GB Vertex3)| |15,6" 1920 x 1080| •´¯¥¯`• |NZXT Guardian| |P5QL| |E8600| |HD4870| |4GB| |600W| |1TB 7200|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
thaasie schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:32:
[...]

Ik kom net zelf van de lijn met Alternate en die geven aan dat hun huidige voorraad eind vorige week geleverd is. Maar de telefonist wist niks te melden over een nieuwere firmware of iets in die trant, dus ik wacht zelf nog even voordat ik bestel.
Ik heb nog geen reply gehad, misschien weet de persoon die mijn bericht gaat beantwoorden meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@thaasie @LightPhoenixNL ik zie dat hij bij Alternate weer van de website gehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
miicker schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:21:
@thaasie @LightPhoenixNL ik zie dat hij bij Alternate weer van de website gehaald is.
Dat is wel vreemd, wat gebeurt er allemaal :rofl:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 18:46

edeboeck

mie noow noooothing ...

miicker schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:21:
Hier in België is hij bij Alternate wél beschikbaar: https://www.alternate.be/...-1=229900&filter_7171=939 (al dacht ik dat die € 513 er gisteren maar € 489 was, maar ik kan me vergissen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

edeboeck schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:48:
[...]
Hier in België is hij bij Alternate wél beschikbaar: https://www.alternate.be/...-1=229900&filter_7171=939 (al dacht ik dat die € 513 er gisteren maar € 489 was, maar ik kan me vergissen)
Gisteren op Alternate NL besteld voor 479. Wordt vandaag afgeleverd.

Overigens gebruik ik Gsync of Freesync (nog) niet dus ik neem eventuele flicker problemen voorlopig voor lief

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• slopert
Ik heb zojuist met iiyama gesproken en de nieuwe firmware is definitief.
Voor monitoren die nu al bij eingebruikers staan, kan op afspraak de firmware geupdate worden.

Je kan een afspraak maken op 020-446 04 04, de monitor wordt dan in Hofddorp verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
slopert schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:02:
Voor monitoren die nu al bij eingebruikers staan, kan op afspraak de firmware geupdate worden.

Je kan een afspraak maken op 020-446 04 04, de monitor wordt dan in Hofddorp verwerkt.
Nice!

Worden alle monitoren bij leveranciers ook gelijk geupdate?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slopert
LightPhoenixNL schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:04:
[...]

Nice!

Worden alle monitoren bij leveranciers ook gelijk geupdate?
Ik denk dat die retour gehaald worden. De groothandels zijn ingelicht dat de voorraad niet verstuurd mag worden. Dat gaat dus nog wel een weekje duren. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth

Netjes van Iiyama.... Er is in ieder geval 1 tweaker heel erg blij. 🤣

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
slopert schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Ik denk dat die retour gehaald worden. De groothandels zijn ingelicht dat de voorraad niet verstuurd mag worden. Dat gaat dus nog wel een weekje duren. :'(
Ik heb het scherm zelf nog niet, ik gebruikt momenteel een gaming laptop met een externe monitor.
Dus in eerste instantie zal ik feesync/g-sync niet gebruiken.

Maar ik bestel het scherm liever pas als ik zeker weet dat deze voorzien is van de juiste firmware.
Stel ik koop over een tijdje een nieuw systeem met freesync/g-sync dan weet ik zeker dat het gewoon gaat werken tegen die tijd.

Geduld is geen enkel probleem, ik wil alleen even zeker weten dat als ik hem bestel dat de juiste firmware geinstalleerd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Thanks voor het delen van de informatie. Ik krijg vandaag de monitor binnen van Alternate (gisteren besteld) dus dan kan ik binnen nu en een week of 2 even een afspraak maken.

Immers zal ik niet direct een probleem ondervinden omdat ik geen Gsync of Freesync gebruik, maar met het oog op de toekomst is het wel handig het geüpdatet is :)

Ja, ik had wat langer kunnen wachten zodat het fabriek af al gedaan was, maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-06 03:41
Weet iemand wat de oude firmware versienummer is en welke de verbeterde?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Met alternate schoot ik ook niet veel op, ze weten niet wanneer het scherm weer op voorraad is en probeerde me een alternatief te verkopen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bennnie schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:44:
Weet iemand wat de oude firmware versienummer is en welke de verbeterde?
Volgens mij kun je dat zelf nergens controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgullstar
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Megekko is in ieder geval gecontacteerd door Iiyama. Standaard protocol terugsturen naar Megekko, zij sturen het scherm door naar Iiyama. Helaas geen informatie over hoe lang het kan gaan duren. Het gaat pijnlijk zijn om weer terug te moeten naar mijn oude scherm (mede omdat tekst op het scherm op sommige plekken onhelder is 8)7). Maar ik ben blij dat er überhaupt een firmware update is.

Niet dat ik bedrijven niet vertrouw of zo, maar stel dat ze hem sneaky op 143Hz hebben gezet. Is er een manier om te testen of de refresh rate echt 144Hz is? Niet dat ik dat heel erg zou vinden, puur in de naam van de wetenschap. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
cgullstar schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:44:
Megekko is in ieder geval gecontacteerd door Iiyama. Standaard protocol terugsturen naar Megekko, zij sturen het scherm door naar Iiyama. Helaas geen informatie over hoe lang het kan gaan duren. Het gaat pijnlijk zijn om weer terug te moeten naar mijn oude scherm (mede omdat tekst op het scherm op sommige plekken onhelder is 8)7). Maar ik ben blij dat er überhaupt een firmware update is.

Niet dat ik bedrijven niet vertrouw of zo, maar stel dat ze hem sneaky op 143Hz hebben gezet. Is er een manier om te testen of de refresh rate echt 144Hz is? Niet dat ik dat heel erg zou vinden, puur in de naam van de wetenschap. ;)
Denk je echt dat ze dat doen?? Ten eerste is het geen fix. En ten tweede gaan ze echt niet hun reputatie daar voor op het spel zetten.

Je kan trouwens zien of hij de update heeft gehad. Bij Freesync gegevens als deze aanstaat staat er "Freesync pro" ook het startscherm is anders.

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Scherm gisteren geleverd vanuit Alternate. Gewoon in de doos zelf met iiYama tape op de randen; lekker opzichtig vanuit Alternate.

Mooi scherm, maar ik heb issues de juiste resolutie op MacOs (Macbook Pro 2020 op Catalina) te krijgen. Gekke is dat het pre login wel de native resolutie pakt, maar zodra hij gaat laden (na inloggen) gaat hij naar 2550x1440. Ik denk dat het een issue is met de USB-C dock en dan de HDMI poort, dus heb een USB-C/Thunderbolt naar DisplayPort kabel besteld om te kijken of dat beter werkt. Schijnbaar werk MacOS beter met DP dan met HDMI om mee te beginnen.

Op Windows geen probleem, behalve dan dat de GPU die ik heb de resolutie niet standaard heeft (het is ook een oudje: HD6950). Moest dus de driver aanpassen met CRU en dan werkt het prima. Behalve dan als je een wit scherm full screen heeft, dan gaat de monitor op zwart tot het witte scherm weg is. Maar dat is een issue met mijn GPU en niet het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgullstar
  • Niet online
wackidth schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:04:
[...]

Denk je echt dat ze dat doen?? Ten eerste is het geen fix. En ten tweede gaan ze echt niet hun reputatie daar voor op het spel zetten.

Je kan trouwens zien of hij de update heeft gehad. Bij Freesync gegevens als deze aanstaat staat er "Freesync pro" ook het startscherm is anders.
Nee ik denk niet dat ze dat doen, maar ik denk wel dat de kans bestaat. Hoezo is het geen fix? Is het geen update van de firmware met fixes, improvements en minor text changes? Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat het een hotfix was, aangezien zo zo snel hebben gereageerd, maar ik vermoed dat het probleem al lang bekend was voordat hij hier op de markt kwam. Als dat zo is, dan is dat niet zo handig geweest van Iiyama. Desondanks; ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
cgullstar schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:14:
[...]

Nee ik denk niet dat ze dat doen, maar ik denk wel dat de kans bestaat. Hoezo is het geen fix? Is het geen update van de firmware met fixes, improvements en minor text changes? Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat het een hotfix was, aangezien zo zo snel hebben gereageerd, maar ik vermoed dat het probleem al lang bekend was voordat hij hier op de markt kwam. Als dat zo is, dan is dat niet zo handig geweest van Iiyama. Desondanks; ik ben tevreden.
Het is alleen al top dat ze het uberhaupt gefixt zijn, er zijn meerdere merken die hetzelfde probleem hebben en nooit een oplossing hebben geboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
cgullstar schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:14:
[...]

Ik bedoel met geen fix.... Door de Freesync range op 143 Hz te zetten.
Het is echt een firmware fix. Want in de CRU gegevens heb ik geen verschillen gezien. Tussen oude en nieuwe Firmware.

Het probleem was niet bekend bij Iiyama, lijkt me ook niet echt handig.... Het was te obvious aanwezig. Wat aan de andere kant vraag ook wel weer vreemd is... Lijkt me dat je de scherm uitvoerig test met de huidige high end generatie videokaarten

Ik heb trouwens de 850 euro kostende Lg34gn850 naast de Iiyama gehad. Hoewel de kleuren wat beter zijn bij de LG. Is de Iiyama echt bang for your bucks de LG gaat retour.

[ Voor 14% gewijzigd door wackidth op 05-08-2020 10:25 ]

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Contact gehad met de webshop waar ik het scherm gekocht heb (Informatique). Ze deden daar een beetje lastig, want om het te onderzoeken moest de flikkering constant aanwezig zijn anders konden ze er niet zo veel mee.. En het is natuurlijk alleen aanwezig bij 144Hz met FreeSync aan. Ik kon hem wel gewoon terugsturen in de bedenktermijn van 30 dagen, maar dan zouden de retourkosten voor mijn rekening zijn. Dus nu toch maar rechtstreeks via Iiyama geregeld. Helaas is dat wel +- 1 uur enkele reis voor mij, maar als het dan allemaal verholpen is dan heb ik het er wel voor over.

Tip voor mensen die het met Iiyama willen regelen: je kunt mailen naar rma.nl@iiyama.com ik had eerst gebeld, maar werd doorverwezen naar dat mail adres. Zet dan wel in het onderwerp "Afspraak firmware update".

Ik ga er zelf vrijdag heen. Ik zal laten weten of het ook bij mij daarna verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
miicker schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:46:
Contact gehad met de webshop waar ik het scherm gekocht heb (Informatique). Ze deden daar een beetje lastig, want om het te onderzoeken moest de flikkering constant aanwezig zijn anders konden ze er niet zo veel mee.. En het is natuurlijk alleen aanwezig bij 144Hz met FreeSync aan. Ik kon hem wel gewoon terugsturen in de bedenktermijn van 30 dagen, maar dan zouden de retourkosten voor mijn rekening zijn. Dus nu toch maar rechtstreeks via Iiyama geregeld. Helaas is dat wel +- 1 uur enkele reis voor mij, maar als het dan allemaal verholpen is dan heb ik het er wel voor over.

Tip voor mensen die het met Iiyama willen regelen: je kunt mailen naar rma.nl@iiyama.com ik had eerst gebeld, maar werd doorverwezen naar dat mail adres. Ze dan wel in het onderwerp "Afspraak firmware update".

Ik ga er zelf vrijdag heen. Ik zal laten weten of het ook bij mij daarna verholpen is.
Vervelend dat het op die manier moet gaan (met de webshop). Ik vind het zelf gek dat de webshops zo lastig doen, je zou verwachten dat iiyama de webshops op de hoogte hebben gebracht en dat de webshop je scherm zonder pardon zou omruilen.

Het lijkt of iiyama deze webshops helemaal niet op de hoogte heeft gebracht.

Als het veelal zo gaat, hoe weet een consument dan dat hij/zij een scherm met de juiste firmware koopt/krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LightPhoenixNL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:50:
[...]

Vervelend dat het op die manier moet gaan (met de webshop). Ik vind het zelf gek dat de webshops zo lastig doen, je zou verwachten dat iiyama de webshops op de hoogte hebben gebracht en dat de webshop je scherm zonder pardon zou omruilen.

Het lijkt of iiyama deze webshops helemaal niet op de hoogte heeft gebracht.

Als het veelal zo gaat, hoe weet een consument dan dat hij/zij een scherm met de juiste firmware koopt/krijgt?
Ik denk op zich dat Iiyama Informatique wel op de hoogte heeft gebracht, ze hebben het product immers ook offline gehaald, maar wellicht dat de betreffende medewerker hier niet van op de hoogte is.
Maar inderdaad wel jammer dat het zo gaat. Ach ja, ik ben blij dat er een oplossing in zicht is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
miicker schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:01:
[...]

Ik denk op zich dat Iiyama Informatique wel op de hoogte heeft gebracht, ze hebben het product immers ook offline gehaald, maar wellicht dat de betreffende medewerker hier niet van op de hoogte is.
Maar inderdaad wel jammer dat het zo gaat. Ach ja, ik ben blij dat er een oplossing in zicht is :)
Fijn dat de oplossing in zich is idd.

Ik heb nu nog een laptop waaraan de monitor gaat dus voorlopig geen freesync, maar dan kan ik als het goed is aan de tekstuele wijzing zien of de juiste firmware erop staat.

Nu moet ik sowieso even afwachten tot het scherm leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boei_nl
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-02 14:29
Vandaag scherm ook besteld via CentralPoint. Eens kijken hoe hier de levering van is en of de heren langs zijn geweest voor de firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgullstar
  • Niet online
Oh jee, zou iemand me kunnen helpen? Ik krijg 144Hz niet aan de praat. Ik heb een oude 290X, maar 144Hz op in ieder geval enig resolutie zou moeten kunnen (zie https://rog.asus.com/foru...Swift-PG278Q-with-R9-290X).

Op Win 7 heb drivers 20.8.1, 20.4.2 geprobeerd.
Op Ubuntu 20.04 heb ik 20.30 geprobeerd.

Ik kan op 3440x1440 alleen kiezen tussen 60Hz en 100Hz. Op lagere resoluties kan ik ook 120Hz kiezen, maar geen 144Hz.

Als ik in de Radeon of in CRU een custom resolutie probeer te maken dan wordt de pixel clock respectievelijk refresh rate rood.

In CRU staat bij DisplayID wel de 144Hz (143.999Hz) aangegeven. Als ik vervolgens alles verwijder behalve die ene DisplayID resolutie, dan krijg ik 640x480 en ook dan staat 3440 144Hz niet in de lijst.

Ik heb alleen DP geprobeerd, nog geen HDMI. FreeSync staat aan op het scherm en dan gaat hij ook vanzelf aan in Radeon. Reboots hebben ook niet geholpen. Een ander moederbord ook niet (tja).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
cgullstar schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:39:
Oh jee, zou iemand me kunnen helpen? Ik krijg 144Hz niet aan de praat. Ik heb een oude 290X, maar 144Hz op in ieder geval enig resolutie zou moeten kunnen (zie https://rog.asus.com/foru...Swift-PG278Q-with-R9-290X).

Op Win 7 heb drivers 20.8.1, 20.4.2 geprobeerd.
Op Ubuntu 20.04 heb ik 20.30 geprobeerd.

Ik kan op 3440x1440 alleen kiezen tussen 60Hz en 100Hz. Op lagere resoluties kan ik ook 120Hz kiezen, maar geen 144Hz.

Als ik in de Radeon of in CRU een custom resolutie probeer te maken dan wordt de pixel clock respectievelijk refresh rate rood.

In CRU staat bij DisplayID wel de 144Hz (143.999Hz) aangegeven. Als ik vervolgens alles verwijder behalve die ene DisplayID resolutie, dan krijg ik 640x480 en ook dan staat 3440 144Hz niet in de lijst.

Ik heb alleen DP geprobeerd, nog geen HDMI. FreeSync staat aan op het scherm en dan gaat hij ook vanzelf aan in Radeon. Reboots hebben ook niet geholpen. Een ander moederbord ook niet (tja).
Hi, de videokaart die jij gebruikt heeft een DisplayPort 1.2, deze beschikt over een bandbreedte van 21.6Gbps. 3440x1440 144hz 10bit heeft 25.68Gbps nodig. Dat ga je met DisplayPort 1.2 helaas niet redden.

Misschien kun je proberen de monitor op 8bit in te stellen, dan is de benodigde bandbreedte 21.40Gbps.

Ik weet niet precies of je veel verschil merkt tussen 8bit en 10bit. Dat kan iemand anders je misschien beter vertellen.

Op deze site kun je bandbreedte uitrekenen: https://k.kramerav.com/support/bwcalculator.asp

De bandbreedte van DP 1.2 wordt hier vermeld: https://www.cablematters....rt/displayport-1-4-vs-1-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 17:55
Ik game nog wel eens op scherm 1 en heb dan Ziggo aanstaan op scherm 2. Kan dat op een scherm zoals deze? Of kan ik dan toch beter met 2 schermen blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgullstar
  • Niet online
LightPhoenixNL schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:07:
[...]

Hi, de videokaart die jij gebruikt heeft een DisplayPort 1.2, deze beschikt over een bandbreedte van 21.6Gbps. 3440x1440 144hz 10bit heeft 25.68Gbps nodig. Dat ga je met DisplayPort 1.2 helaas niet redden.

Misschien kun je proberen de monitor op 8bit in te stellen, dan is de benodigde bandbreedte 21.40Gbps.

Ik weet niet precies of je veel verschil merkt tussen 8bit en 10bit. Dat kan iemand anders je misschien beter vertellen.

Op deze site kun je bandbreedte uitrekenen: https://k.kramerav.com/support/bwcalculator.asp

De bandbreedte van DP 1.2 wordt hier vermeld: https://www.cablematters....rt/displayport-1-4-vs-1-2
Bedankt voor de info en het proberen te helpen. Ik had 8 bpc inderdaad ook al geprobeerd, vergeten te melden. Zelfs op 6 bpc geen verschil. Ik kan bij custom resoluties alleen maar 8 bpc kiezen. Max refresh die hij accepteert is 112Hz (ook op scherm osd te zien).

Geen flikkeringen gezien op 112Hz, maar ja scherm gaat toch maar terug voor de nieuwe firmware, want wie weet koop ik nog wel eens een moderne GPU :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
cgullstar schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Bedankt voor de info en het proberen te helpen. Ik had 8 bpc inderdaad ook al geprobeerd, vergeten te melden. Zelfs op 6 bpc geen verschil. Ik kan bij custom resoluties alleen maar 8 bpc kiezen. Max refresh die hij accepteert is 112Hz (ook op scherm osd te zien).

Geen flikkeringen gezien op 112Hz, maar ja scherm gaat toch maar terug voor de nieuwe firmware, want wie weet koop ik nog wel eens een moderne GPU :') .
Dat is inderdaad vreemd, verder dan dit zou ik het ook niet weten. Misschien kan iemand anders je verder helpen ;-)

De nieuwste firmware is altijd fijn voor in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

cgullstar schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:39:

FYI op dat proberen met HDMI, per de specs van dit scherm:
HDMI x2 (max. 3440 x 1440 @100Hz)
DisplayPort x2 (max. 3440 x 1440 @144Hz)
Met HDMI ga je dus hoe dan ook maar maximaal 100 Hz halen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• savalie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-06 21:46
Afgelopen vrijdag bij Alternate de GB3466WQSU-B1 besteld en dinsdag ontvangen. De batch van eind vorige week bevat dus nog steeds de verouderde firmware (in mijn geval dan). Gisteren een mailtje gestuurd aan rma.nl@iiyama.com (met dank aan de tip van @miicker). Ik kon vanmiddag langskomen in hoofddorp voor de firmware update.

Ik ben prima geholpen door een zeer aardige medewerker en stond na 10 minuten weer buiten. Ik had natuurlijk kunnen wachten met bestellen vanwege de firmware issues, maar de tips in dit topic gaven me het vertrouwen om het scherm alsnog te bestellen. @wackidth ook bedankt voor de updates rondom het testen van de firmware update. Ik ben tevreden.

Dit is voorlopig echt m'n laatste hardware aankoop

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Zojuist bij Iiyama geweest, goed geholpen en was snel gebeurt. Flikkering is tot nu toe weg gebleven!
Kreeg zelfs nog een presentje voor het ongemak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ezkrrW8apyg3kTyEgybFu2G8Sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxvorwMmMmE862OkMt8GvHnB.jpg?f=fotoalbum_large

Erg aardig :)

Voor mensen die nog geen GPU hebben waarmee ze kunnen testen of ze de problemen nog hebben (en dus de oude firmware). Met de oude firmware ziet het er zo uit als je het scherm aan zet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6d290SUQIich0slteVmQoU4E4z4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p64yi1teG8Jy7vmyTh3amelw.jpg?f=fotoalbum_large

Met de nieuwe firmware:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Kwf0PdL2UqqWYrwzieenDHCJTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbpM7on0ARto0RSTCadt7xed.jpg?f=fotoalbum_large

Je ziet het ook in het OSD onder "Overig", dit is wat er eerst stond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uYbzygBAxPo3MCVKEIr9INfx0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fuice8O5XsW44RCOvsyc6MUM.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat er nu staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQaQkH7aR-zfVfq6DOQopq17soA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWyQehhjnRBpklryiELCfuNB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
miicker schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:35:
Zojuist bij Iiyama geweest, goed geholpen en was snel gebeurt. Flikkering is tot nu toe weg gebleven!
[Afbeelding]

Voor mensen die nog geen GPU hebben waarmee ze kunnen testen of ze de problemen nog hebben (en dus de oude firmware). Met de oude firmware ziet het er zo uit als je het scherm aan zet:
[Afbeelding]

Met de nieuwe firmware:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is wat er nu staat:
[Afbeelding]
Nice! Goed om de afbeeldingen te plaatsen voor iedereen die zich af vraagt hoe het te valideren is.

Ik ben benieuwd wanneer er weer voorraad is bij de bekende shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:01
miicker schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:35:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met de nieuwe firmware:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is wat er nu staat:
[Afbeelding]
Ehhh, ziet het scherm er niet beter uit met de oude firmware? Of moet het zo'n vage kleur hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snowdog schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:35:
[...]

Ehhh, ziet het scherm er niet beter uit met de oude firmware? Of moet het zo'n vage kleur hebben? :P
Nee dat was de belichting in de kamer waar het scherm staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:01
miicker schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:31:
[...]

Nee dat was de belichting in de kamer waar het scherm staat
Aaah zie nu pas dat er een pictogrammetje bij is gekomen vandaar. Dacht al, de kleur zag er in mijn ogen niet echt beter uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helex
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-06 17:44
Ook ik ben vandaag netjes geholpen door de iiyama medewerker. 10 minuten en het was gebeurd, jammer dat ik er 1,5 uur erheen voor gereden heb maar beter dan een week kwijt zijn met terug sturen.

Koffer ook ontvangen voor het ongemak, was niet nodig, maar wel top dat ze het doen!

Dit weekend even testen of het helemaal opgelost is, maar zo far nog geen last gehad van flikkeringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wackidth
Goed om te zien dat er meerdere Tweakers blij zijn met de update.

Inderdaad het presentje had zeker niet gehoeven. Maar tekent wel hoe serieus ze dit oppakken..... Daar kunnen andere merken van leren.
Had ook nooit verwacht dat men langs kon komen op HQ. Zo is mij dat hier wel verteld.

Dus ook hier zijn ze op een eerdere beslissing terug gekomen ten voordele van de klant..

👍👍

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
wackidth schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:05:

Inderdaad het presentje had zeker niet gehoeven. Maar tekent wel hoe serieus ze dit oppakken..... Daar kunnen andere merken van leren.
Had ook nooit verwacht dat men langs kon komen op HQ. Zo is mij dat hier wel verteld.

Dus ook hier zijn ze op een eerdere beslissing terug gekomen ten voordele van de klant..

👍👍
Een hoop mensen hebben nu gekozen het scherm te houden op deze manier, anders hadden deze mensen het scherm terug gebracht. Dus zeer goed dat iiyama het zo opgepakt heeft. En het is nut gewoon de beste bang voor je buck.

Ik kijk er naar uit binnenkort jullie reviews met afbeeldingen te lezen op tweakers haha.

Dan wacht ik geduldig af tot deze weer op voorraad is. (heb momenteel ook niet veel tijd om ervan te genieten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slopert
wackidth schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:05:

👍👍
Er is daar dan ook geen volledige werkplaats, dus dit zijn de uitzonderingen op de regel. Dat is ook de reden dat er een afspraak gemaakt moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
slopert schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

Er is daar dan ook geen volledige werkplaats, dus dit zijn de uitzonderingen op de regel. Dat is ook de reden dat er een afspraak gemaakt moet worden.
Klopt, dat was ook de reden dat de service manager zei "we gaan niet monitoren per klant flashen" we hebben geen werkplaats of serviceafdeling.

Ik ken dat heb bij een soortgelijk bedrijf gewerkt. Alleen een kantoor, magazijn ergens anders en service door derden.

Daarom was ik er ook ff klaar mee dat sommige bleven door drammen waarom het niet mogelijk was om op HQ te flashen...

@LightPhoenixNL
Ik ben absoluut niet de juiste persoon om een review te schrijven.(lichtelijk kleurenblind) En foto's van een monitor maken blijft lastig.

[ Voor 10% gewijzigd door wackidth op 08-08-2020 09:55 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
wackidth schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:52:
[...]

Klopt, dat was ook de reden dat de service manager zei "we gaan niet monitoren per klant flashen" we hebben geen werkplaats of serviceafdeling.

Ik ken dat heb bij een soortgelijk bedrijf gewerkt. Alleen een kantoor, magazijn ergens anders en service door derden.

Daarom was ik er ook ff klaar mee dat sommige bleven door drammen waarom het niet mogelijk was om op HQ te flashen...

@LightPhoenixNL
Ik ben absoluut niet de juiste persoon om een review te schrijven.(lichtelijk kleurenblind) En foto's van een monitor maken blijft lastig.
Er zijn ongetwijfeld andere die dat wel goed kunnen ;) En foto's zijn sowieso welkom haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:09
Het lijkt dus wijs om even te wachten als je deze monitor wilt hebben?
Gezien je niet zelf de firmware kan flashed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boei_nl
Ik had mijn bestelling vandaag ook binnen vanuit Centralpoint en idd nog met de oude firmware. @miicker die afbeelding zijn idd spot on. Mailtje verstuurd richting iiyama voor een firmwareupdate. Maar de monitor op zich ziet er zeker erg mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Vrietje schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:54:
Het lijkt dus wijs om even te wachten als je deze monitor wilt hebben?
Gezien je niet zelf de firmware kan flashed.
Persoonlijk wacht ik liever tot een webshop hem weer op voorraad heeft die ik zelf goed ken.

Anderzijds kun je het nu ook gewoon bestelen met het risico dat je misschien even langs moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Boei_nl schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:24:
Ik had mijn bestelling vandaag ook binnen vanuit Centralpoint en idd nog met de oude firmware. @miicker die afbeelding zijn idd spot on. Mailtje verstuurd richting iiyama voor een firmwareupdate. Maar de monitor op zich ziet er zeker erg mooi uit!
Hier gisteren ook gedaan. Het is maar 30 minuten rijden hiervandaan en ook onder MacOS krijg ik op 144Hz last van knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 08:01
PLAE schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:19:
Ik game nog wel eens op scherm 1 en heb dan Ziggo aanstaan op scherm 2. Kan dat op een scherm zoals deze? Of kan ik dan toch beter met 2 schermen blijven werken.
Iemand met de Iiyama monitor die hier antwoord op kan geven? Ben namelijk ook in de markt voor een nieuwe monitor en gebruik hem ook op deze manier.

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helex
randomice schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:50:
[...]

Iemand met de Iiyama monitor die hier antwoord op kan geven? Ben namelijk ook in de markt voor een nieuwe monitor en gebruik hem ook op deze manier.
Als je de PBP (Picture-By-Picture) bedoeld dat kan zeker. Dat was 1 van mijn redenen om niet de LG 34GN850 te halen maar deze. Ik gebruik het voornamelijk zodat de monitor het beeld splitst en dat ik op de linker deel mijn werk laptop uitbreid en op het rechter deel mijn persoonlijk desktop heb staan. dit werkt bijzonder goed, al heb je dan een resolutie van 1720*1440.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
Helex schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:38:
[...]

Als je de PBP (Picture-By-Picture) bedoeld dat kan zeker. Dat was 1 van mijn redenen om niet de LG 34GN850 te halen maar deze. Ik gebruik het voornamelijk zodat de monitor het beeld splitst en dat ik op de linker deel mijn werk laptop uitbreid en op het rechter deel mijn persoonlijk desktop heb staan. dit werkt bijzonder goed, al heb je dan een resolutie van 1720*1440.
Kan je die PBP ook schuiven zodat je afwijkend scherm hebt bijv. 2/3 om 1/3 . Hoe gaan games om met die afwijkende resolutie. Ik neem aan dat je dan gewoon zwarte balken krijgt.

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helex
randomice schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:29:
[...]

Kan je die PBP ook schuiven zodat je afwijkend scherm hebt bijv. 2/3 om 1/3 . Hoe gaan games om met die afwijkende resolutie. Ik neem aan dat je dan gewoon zwarte balken krijgt.
Zover ik kan zien kan je alleen PBP in 1/2 1/2 zetten. Je krijgt dan geen zwarte balken, het is dan netjes op de pixel gescheiden. Ik heb het met een aantal games getest, maar dat ligt per game anders hoe deze omgaat met de resolutie. Let wel op, FreeSync kan je niet gebruiken wanneer PBP aanstaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
Helex schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:37:
[...]

Zover ik kan zien kan je alleen PBP in 1/2 1/2 zetten. Je krijgt dan geen zwarte balken, het is dan netjes op de pixel gescheiden. Ik heb het met een aantal games getest, maar dat ligt per game anders hoe deze omgaat met de resolutie. Let wel op, FreeSync kan je niet gebruiken wanneer PBP aanstaat!
Geen freesync is dan de wel vervelend. Mischien toch maar de andere optie om een 27 of 31 inch icm me oude 24 inch monitor

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Zo, morgen een afspraak staan in Hoofddorp om 10 uur om mijn scherm te laten flashen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaasie
HW info heeft nu ook een update geplaatst over het probleem en de fix ervan
Inderdaad was de flikkering bij het gebruik van Freesync nu verholpen in combinatie met de AMD RX480 in ons testsysteem, zowel op 144 Hz als op lagere refreshrates binnen de Freesync range van het paneel.
Maar ook
Voor de volledigheid hebben we het scherm ook getest in combinatie met de Nvidia-videokaart in ons testsysteem, een GTX 1070. Het nieuwe sample vertoonde wel flikkeringen wanneer G-sync was ingeschakeld, al is dit een donkere in plaats van een lichte 'knipper', waar de monitor eerder last van had. De Iiyama GB3466WQSU-B1 is echter niet officieel G-sync Compatible gecertificeerd en heeft enkel het AMD Freesync Premium Pro-logo.
Ben benieuwd of andere mensen dit ook ervaren?

|Asus X5QS| |i7-2630| |GT555 2GB| |6GB| |750 GB 7200+120GB Vertex3)| |15,6" 1920 x 1080| •´¯¥¯`• |NZXT Guardian| |P5QL| |E8600| |HD4870| |4GB| |600W| |1TB 7200|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Notna schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:01:
Zo, morgen een afspraak staan in Hoofddorp om 10 uur om mijn scherm te laten flashen :Y
En done! Was zo gepiept en de meneer die mij help was uitermate vriendelijk. Ook de SWAG gehad (koffer ;) ) an was binnen 10 minuten klaar.

Note: De navigatie stuurde mij de naastgelegen woonwijk in. Wees daar dus van bewust. Je moet even iets verder naar een grijs bedrijfspand(en) zoeken met iiYama op de ramen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boei_nl
Boei_nl schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:24:
Vandaag langs geweest. Supergoed geholpen, lekker flesje water gekregen en natuurlijk die mooie koffer. Scherm net aangesloten en zo te zien is de flikkering bij mij dus ook weg!
Topservice van iiyama! Thanks all for the support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thaasie schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:17:
HW info heeft nu ook een update geplaatst over het probleem en de fix ervan

[...]

Maar ook

[...]

Ben benieuwd of andere mensen dit ook ervaren?
Ik heb zelf een RTX2080 Super, G-Sync staat aan en heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Nu iedereen een beetje gesetteld is met een flikkervrij scherm.

Hebben jullie nog wat gedaan aan de kleurinstellingen? SRGB? 10bit HDR?

Leuk als jullie wat suggesties achter laten. Ik gebruik m vnl op SRGB.

.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
wackidth schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:57:
Nu iedereen een beetje gesetteld is met een flikkervrij scherm.

Hebben jullie nog wat gedaan aan de kleurinstellingen? SRGB? 10bit HDR?

Leuk als jullie wat suggesties achter laten. Ik gebruik m vnl op SRGB.
OSD:
Helderheid 75
Contrast 50
Overdrive uit
MBR uit
Gamma 2.6 (dit vind ik echt een stuk mooier dan 2.2
Kleurtemp.: gebruiker
RGB: allemaal op 100
i-Style: uit
Sharpness: 4
HDR: Uit (wel geprobeerd, maar vond het niet geweldig)

Kleuren in het NVIDIA control panel op 10 bit gezet. SRGB heb ik ook even geprobeerd, maar vond het scherm dan niet helder genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
miicker schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 00:22:
[...]

OSD:
Helderheid 75
Contrast 50
Overdrive uit
MBR uit

Kleuren in het NVIDIA control panel op 10 bit gezet. SRGB heb ik ook even geprobeerd, maar vond het scherm dan niet helder genoeg.
Ja inderdaad Gamma 2.6 is een heel stuk beter. Die heb ik ook opgeslagen als voorkeur stand. Maar gebruik vnl SRGB (donkere kamer)
En HDR tja dat kun je bij bijna elk scherm laten varen.

Die voorkeurinstellingen (I-style) met FPS, race en weet ik veel wat voor namen. Mijn AOC had ook zulk soort presets.... Snap niet waarom dat er überhaupt in zit. Niet om aan te zien altijd.

.

• Nangadef
miicker schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 00:22:
[...]

OSD:
Helderheid 75
Contrast 50
Overdrive uit
MBR uit

Het is toch geen 10 bit scherm?

• cgullstar
  • Niet online
Nangadef schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:31:
[...]

Op https://www.displayspecifications.com/en/model/31b02008 en https://iiyama.com/gl_en/...3466wqsu-b1#specification staat inderdaad maar 8 bit. Ik kan ook 10 bpc kiezen, maar ik weet verder niet of dit inhoudt dat het scherm ook daadwerkelijk 10 bpc produceert. Ik zie in ieder geval zo snel het verschil niet.

• slopert
Het panel is maar 8bit, ik denk dat het met de HDR te maken heeft.

• wackidth
Nangadef schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:31:
[...]

Je kan 10bit selecteren in Adrenaline... En dan opnieuw opstarten.

.

• Nangadef
wackidth schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:11:
[...]

Je kan 10bit selecteren in Adrenaline... En dan opnieuw opstarten.
Maar dat boeit niet als t geen 10bit scherm is?

• wackidth
Nangadef schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:06:
[...]

Maar dat boeit niet als t geen 10bit scherm is?
Weet ik veel.... Ik zou het verschil niet eens herkennen... Zoals waarschijnlijk meerdere mensen. Ook al was ie 10bit capable.

[ Voor 5% gewijzigd door wackidth op 13-08-2020 20:55 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Er begint weer voorraad te komen bij sommige winkels (waaronder azerty). Ik moet helaas nog even wachten ivm. verbouwing/verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houthy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-06 11:46
LightPhoenixNL schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:18:
Er begint weer voorraad te komen bij sommige winkels (waaronder azerty). Ik moet helaas nog even wachten ivm. verbouwing/verhuizing.
1 op voorraad bij azerty. Mogelijk een terug gestuurd exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaasie
Houthy schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:39:
[...]

1 op voorraad bij azerty. Mogelijk een terug gestuurd exemplaar?
Dat waren er vanochtend in ieder geval 2, dus kan best zijn dat het nieuwe levering is.

Krijg voor mijn bestelling van SiComputers het advies om naar een alternatief te zoeken, omdat zij geen zicht hebben op hoelang het update/omruil proces gaat duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luther
  • Laatst online: 16-06 08:42
Yeps, ik heb er één van te pakken! Morgen maar eens ontdekken hoe die bevalt :)
Ik had contact met CoolBlue opgenomen, maar die verwachten het scherm niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:06
Luther schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

Ik had contact met CoolBlue opgenomen, maar die verwachten het scherm niet meer...
Heb je toevallig eerst kunnen bevestigen of de schermen bij azerty de nieuwe firmware hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Dat ik het scherm vorige week liet updaten was de verwachting dat het tot 3 weken daarna zou duren voor de voorraad geüpdated zou zijn en retour winkels.

Ik zou de voorraad van nu iig niet 'vertrouwen', tenzij je een ritje naar iiyama niet erg vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Luther schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

Wel vreemd dat CoolBlue hem niet meer verwacht, bij informatique geen voorraad maar staat wel weer op de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
LightPhoenixNL schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:14:
[...]

Wel vreemd dat CoolBlue hem niet meer verwacht, bij informatique geen voorraad maar staat wel weer op de site.
Dat van Coolblue is een standaard tekst..... Dat was ook leesbaar toen de Iiyama nog niet eens leverbaar was.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het idee dat er iets mis is met mijn paneel... :( Sinds gister heb ik ineens weer last van flickeringen, maar nu veel vaker, maar net iets minder opvallend. Maar wel een stuk irritanter. Voornamelijk bij lichte achtergronden is er een lichte flikkering waar te nemen. Ik heb meerdere kabels geprobeerd op meerdere systemen. Het maakt niet uit welke refreshrate ik instel. Ook teruggaan naar fabrieksinstellingen op de monitor heeft geen zin...

Meer mensen die hier plotseling last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:01

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

miicker schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:46:
Ik heb het idee dat er iets mis is met mijn paneel... :( Sinds gister heb ik ineens weer last van flickeringen, maar nu veel vaker, maar net iets minder opvallend. Maar wel een stuk irritanter. Voornamelijk bij lichte achtergronden is er een lichte flikkering waar te nemen. Ik heb meerdere kabels geprobeerd op meerdere systemen. Het maakt niet uit welke refreshrate ik instel. Ook teruggaan naar fabrieksinstellingen op de monitor heeft geen zin...

Er is gister ook een nieuwe GeForce driver uitgekomen. Heb je die toevallig geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ray-zor schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:02:
[...]

Er is gister ook een nieuwe GeForce driver uitgekomen. Heb je die toevallig geïnstalleerd?
Nee volgens mij niet. Sowieso niet op een andere machine waar ik het scherm op geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
miicker schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:26:
[...]

Nee volgens mij niet. Sowieso niet op een andere machine waar ik het scherm op geprobeerd heb.
HWI had wel wat problemen met g-sync gecontateerd. Heb je freesync/gsync geactiveerd? Heb je zowel nvidia als amd gpu's geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LightPhoenixNL schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:52:
[...]

HWI had wel wat problemen met g-sync gecontateerd. Heb je freesync/gsync geactiveerd? Heb je zowel nvidia als amd gpu's geprobeerd?
Ik heb alles geprobeerd, ook op 60Hz zonder freesync (zowel uit op het scherm als G-SYnc uit) heb ik de problemen. Ook op een laptop met intel graphics heb ik de problemen sinds gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
miicker schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:55:
[...]

Ik heb alles geprobeerd, ook op 60Hz zonder freesync (zowel uit op het scherm als G-SYnc uit) heb ik de problemen. Ook op een laptop met intel graphics heb ik de problemen sinds gister.
Dat is wel erg vreemd, iiyama al gecontacteerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobnefkens
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-06 17:23
Ik heb een van de nieuwe Azerty schermen net binnen (waren er 3 beschikbaar gisterochtend) en deze is inderdaad met de nieuwe firmware als ik afga op de instellingen screenshot van miicker waar ik Freesync Premium SDR zie staan. Tot nu toe nog geen flickering gezien. Heb ook een LG 34GN850 staan die ik mogelijk terugstuur. Eerste indruk is dat de kleuren inderdaad out of the box een stukje minder zijn maar hopelijk met wat simpele aanpassingen te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Bobnefkens schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:16:
Ik heb een van de nieuwe Azerty schermen net binnen (waren er 3 beschikbaar gisterochtend) en deze is inderdaad met de nieuwe firmware als ik afga op de instellingen screenshot van miicker waar ik Freesync Premium SDR zie staan. Tot nu toe nog geen flickering gezien. Heb ook een LG 34GN850 staan die ik mogelijk terugstuur. Eerste indruk is dat de kleuren inderdaad out of the box een stukje minder zijn maar hopelijk met wat simpele aanpassingen te verbeteren.
Zo goed als de LG ga je de kleuren niet krijgen, maar een IPS paneel is ook gewoon een stukje duurder ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
  • Laatst online: 16-06 08:42
Skizzik0 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:17:
[...]

Heb je toevallig eerst kunnen bevestigen of de schermen bij azerty de nieuwe firmware hebben?
Dat heb ik niet nagevraagd, maar het scherm is binnen, en de splashscreen is de nieuwe, zoals we eerder in dit topic hebben gezien! Dus heel blij mee :)
wackidth schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:04:
[...]

Dat van Coolblue is een standaard tekst..... Dat was ook leesbaar toen de Iiyama nog niet eens leverbaar was.
Nouja, het was een vraag via de klantenservice, dus iets meer inzicht dan de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beest3
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-04-2024
Bobnefkens schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:16:
Ik heb ook een van deze schermen besteld bij azerty en kan inderdaad bevestigen dat het de nieuwe firmware is. Moet zeggen, ik ben blij, want had het besteld gisteren na mijn oude lg34 monitor te laten vallen omdat ik het nodig heb voor mijn werk. Hierbij had ik dus geen tijd om veel te lezen... Zag dan ‘s avonds pas deze thread 😅. Nou ik kan je zeggen dat ik verschoot! Woon in België regio Brugge, indien ik voor een firmware update naar Hoofddorp ging moeten afzakken, was het toch een duur en tijdrovend grapje geweest! Succes iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slopert
miicker schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:46:

Ik heb je een DM gestuurd @miicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnefkens
Geweldige monitor maar ik heb toch voor de LG 34GN850 gekozen vanwege de betere kleurweergave van IPS. *knip* dit valt onder spam

[ Voor 51% gewijzigd door br00ky op 28-08-2020 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Bobnefkens schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:49:
Geweldige monitor maar ik heb toch voor de LG 34GN850 gekozen vanwege de betere kleurweergave van IPS. *knip*
Daar betaal je ook naar ;-) de LG is zo'n 350 euro duurder :-p

[ Voor 32% gewijzigd door br00ky op 28-08-2020 12:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wackidth
LightPhoenixNL schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

Je advertentie werkt trouwens niet.
Dan is kleurenblind toch wel een voordeel.... 😂 Ik zie wel een verschil in kleuren... Maar voor mij is dat niet een supergroot verschil.
Wel de zwartwaardes en die zijn toch echt een stuk beter op de Iiyama.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobnefkens
LightPhoenixNL schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

Je advertentie werkt trouwens niet.
Klopt helaas wel een stuk duurder. Wat dat betreft is de Iiyama wel echt een prijs/kwaliteit knaller. Maar gezien ik ook foto- en videobewerking doe en voor mijn werk het ook fijn is ben ik toch voor de LG gegaan.

Thanks voor het melden, had de advertentie nog niet geactiveerd via de mail kennelijk.
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste