Texture probleem met nieuwe monitor en RTX3080

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:15
Sinds kort ben ik in het bezit van een RTX3080 en een MSI MPG341CQR en heb ik in bepaalde games problemen met textures. Het lijkt alsof wanneer ik de muis beweeg of in de game ga lopen de textures donkerder worden dan wanneer ik stil sta of niet met de muis beweeg.

YouTube: Hzd1
https://youtube.com/shorts/UNEmsrz9LgI?feature=share
https://youtube.com/shorts/2whLcop3-Tc?feature=share

Monitor is aangesloten met DP
GSync,V-Sync in/uit schakelen geeft geen verschil
FPS locken geeft geen verschil
Ik heb in het Nvidia control panel de standaard instellingen terug gezet, Negative LOD bias op aan/uit gezet en antistrophic filtering op 16x gezet maar ook dat geeft geen verschil.

Ik ben ten einde raad :p wie-o-wie weet waar ik dit in moet zoeken?

Edit : een topic op reddit gevonden met een filmpje van iemand met hetzelfde probleem:

https://www.reddit.com/r/...s_darken_whenever_i_move/

[ Voor 10% gewijzigd door schumi1986 op 20-05-2021 21:01 ]

Beste antwoord (via schumi1986 op 21-05-2021 15:57)

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Wat je ziet is VA ghosting, black smearing om precies te zijn. Enige oplossing is het scherm terugsturen en van VA wegblijven.
YouTube: Black smearing in WoW causing environment "flickering" - VA panel vs...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:59
Speel je op native resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Yes 3440x1440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:59
Heb je dat probleem nog als je een andere resolutie neemt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:15
Bij mijn LG 38GN950 had ik ook zoiets. Toen heb ik de "Response time van Fastest naar Fast gezet. Dit verhielp het voor mij.
Geen idee of het dat ook echt is, maar ik kreeg ook donkerder wordende textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Arunia schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:26:
Bij mijn LG 38GN950 had ik ook zoiets. Toen heb ik de "Response time van Fastest naar Fast gezet. Dit verhielp het voor mij.
Geen idee of het dat ook echt is, maar ik kreeg ook donkerder wordende textures.
Dit ‘probleem’ had ik ook met de lg34 gn850b. Zelfde oplossing.

EDIT: @schumi1986
Het valt mij net op dat de nieuwe monitor een VA paneel heeft, deze zijn hier extra gevoelig voor. Beetje spelen met de overdrive/response setting is waarschijnlijk de oplossing.

[ Voor 20% gewijzigd door Fusi0nking op 20-05-2021 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Hell-Slave schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:10:
[...]

Heb je dat probleem nog als je een andere resolutie neemt?
Ja :'(
Arunia schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:26:
Fusi0nking schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:02:
[...]

Dit ‘probleem’ had ik ook met de lg34 gn850b. Zelfde oplossing.

EDIT: @schumi1986
Het valt mij net op dat de nieuwe monitor een VA paneel heeft, deze zijn hier extra gevoelig voor. Beetje spelen met de overdrive/response setting is waarschijnlijk de oplossing.
Helaas zowel bij normaal,snel en snelst zie ik helemaal geen verschil.

Er zit wel een beeldverbetering optie op de monitor als ik deze op zijn hoogst zet neemt het effect toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:15
@schumi1986 ik zou die beeldverbetering altijd uit zetten. Vaak verziekt dat meer dan dat het goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Arunia schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:48:
@schumi1986 ik zou die beeldverbetering altijd uit zetten. Vaak verziekt dat meer dan dat het goed doet.
Deze stond op zwak en staat nu op uit maar helaas is het probleem nog steeds aanwezig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Ik baal hier wel enorm van. Hiervoor een LG GN850 Ips scherm gehad en dit is mij nooit opgevallen. Enorm getwijfeld tussen dit scherm en een LG34GN850 blijkbaar dus de verkeerde keuze gemaakt. Misschien ben ik hier gevoelig voor? Het verpest iig het hele gamen voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Nog maar eens een video nu van The witcher 3

YouTube: W3

Ik denk dat ik morgen contact op ga nemen met Megekko gezien de monitor nog maar 1 week oud is en dus nog ruim binnen het zicht termijn valt

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Wat je ziet is VA ghosting, black smearing om precies te zijn. Enige oplossing is het scherm terugsturen en van VA wegblijven.
YouTube: Black smearing in WoW causing environment "flickering" - VA panel vs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
gevulde koek schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:24:
Bedankt voor jou antwoord.

Heb vannacht het halve internet afgezocht en vond steeds meer aanwijzing dat het gewoon hoort bij een VA paneel.

Ik had tijdens het bekijken en lezen van reviews wel iets gehoord over black smearing maar dat zou bij dit model bijna niet te zien zijn en heb het daarom maar niet opgezocht aangezien ik er dan juist naar zou gaan zoeken. Dat black smearing zo sterk aanwezig zou zijn tijdens het gamen had ik nooit verwacht!

Ik heb inmiddels de monitor ingepakt en retour gestuurd naar Megekko en een LG34GN850 besteld welke mogen geleverd zal worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
De LG34GN850 is binnen en dat heeft zoals verwacht het probleem opgelost, helaas wel een dode pixel die ik niet kan accepteren op een monitor van €900 maar de vraag is dus opgelost. Bedankt iedereen voor het meedenken
Pagina: 1